[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
CyBeR schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:35:
En mocht je 't zat worden om te wachten op dat menu, rechts- of controlclick is hetzelfde.
Rechtsklikken werkt inderdaad nog beter! Ook jij bent een held :) ;)

Dat hele gelul van Jobs dat alles voor zichzelf spreekt is gelul, daar was ik al vaker achter gekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 08-12-2011 19:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
jip_86 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:37:
Magic Mouse (& trackpad) gebruikers kunnen doubletappen met twee vingers op het icoon van de app. Dan krijg je alle vensters visueel.
Kijk!!! Weer wat geleerd. Dat wist ik ook niet _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Cmd+' switched vensters binnen app, gebruik ik zelf 10tallen x per dag. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

havana schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:47:
[...]
Dat hele gelul van Jobs dat alles voor zichzelf spreekt is gelul, daar was ik al vaker achter gekomen.
Niet alles spreekt voor zich, en dat hoeft ook niet. Je kunt de computer prima gebruiken zonder die truukjes te kennen. Als power-user is 't echter wel fijn als je bepaalde dingen met een shortcut kunt, en die zitten het best op plekken waar ze niet in de weg zitten.

Kennen we cmd-click op de title-bar file-icon al? Bijna elke keer dat ik dat gebruik als ik iemand help, zegt de betreffende persoon 'wow da's handig'. Maar 't is niet alsof ze niets konden zonder. (Dat ding kun je ook draggen trouwens.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:01
Die kende ik inderdaad nog niet :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
CyBeR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 01:18:
[...]

Kennen we cmd-click op de title-bar file-icon al? Bijna elke keer dat ik dat gebruik als ik iemand help, zegt de betreffende persoon 'wow da's handig'. Maar 't is niet alsof ze niets konden zonder. (Dat ding kun je ook draggen trouwens.)
Zou je dit iets duidelijk willen uitleggen, want ik snap het niet :o ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

havana schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:39:
[...]

Zou je dit iets duidelijk willen uitleggen, want ik snap het niet :o ?
In document-based apps heb je in de titlebar van je document vrijwel altijd een proxy-icon staan naast de naam van het document. In dat geval is de complete naam bruikbaar op de manier zoals ik omschreef, en het icon kun je slepen alsof het een icon in de finder is.

Open maar eens een PDF in preview, bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 09-12-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Ik kende het slepen van het icoon naar bijv. de desktop, maar dan wordt er een alias aangemaakt. Met alt + drag kan een copy worden gesleept. Ik zou graag hebben dat het originele bestand kan slepen, met name omdat 'save as' niet meer bestaat in Lion. Ik heb getest met een hoop combinaties als cmd+shift en slepen, maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:23
Wat ik best wel irritant vindt is dat de "Burobladen" boven aan je scherm steeds van positie wisselen dus buroblad 2 staat vaak opeens op plek 3 ipv 2

Niet een wereldprobleem maar wel een irritante

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:19
oldsmelly schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:54:
Wat ik best wel irritant vindt is dat de "Burobladen" boven aan je scherm steeds van positie wisselen dus buroblad 2 staat vaak opeens op plek 3 ipv 2

[offtopic]
Buroblad = bureaublad.
Sorry, kon het niet laten en moest het dus even corrigeren.... :P
[/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
oldsmelly schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:54:

System Preferences -> Mission Control -> Automatically rearrange spaces based on most recent use uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet geheel lion specifiek maar op lion zit een handig vertaal appje.
echter is deze app nogal gelimiteerd in het aantal vertalingen.
ik zoek een app die van nederlands naar engels de vertaling geeft maar ook synoniemen.
iemand een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:07:
niet geheel lion specifiek maar op lion zit een handig vertaal appje.
echter is deze app nogal gelimiteerd in het aantal vertalingen.
ik zoek een app die van nederlands naar engels de vertaling geeft maar ook synoniemen.
iemand een goede optie?
Hier hebben we tegenwoordig toch google translate voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:27:
[...]

Hier hebben we tegenwoordig toch google translate voor?
ja gewone vertalingen maar dus synoniemen.
ben bezig met mijn master en soms wil ik woorden afwisselen die wel dezelfde betekenis hebben ;)

nog een vraagje.
word alle software, dus ook alle niet mac software automatisch geüpdatet via lion als je op de knop " zoek naar updates drukt" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Als je op het vertaalde woord klikt bij Google Translate laat hij synoniemen zien ;)
En nee, Zoek naar Updates gaat alleen voor OSX (en Apple programma's). Als je de software van de App Store wilt updaten moet je dat via de App Store doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:14:
[...]

ja gewone vertalingen maar dus synoniemen.
ben bezig met mijn master en soms wil ik woorden afwisselen die wel dezelfde betekenis hebben ;)

nog een vraagje.
word alle software, dus ook alle niet mac software automatisch geüpdatet via lion als je op de knop " zoek naar updates drukt" ?
Ah, ik snap hem :) Google translate geeft ook synoniemen, maar is niet echt ideaal inderdaad.
Zelf gebruik ik hier altijd www.thesaurus.com voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb een paar weken terug een SSD in mn MBP gezet en tot nu toe nog niks met de originele 500GB 7200rpm schijf gedaan. Nu wil ik die als externe HD gaan gebruiken, maar het lukt me niet om de schijf te formatteren. Maar ik herinnerde me opeens dit artikel op appletips waarin staat hoe je een Lion usb weer kan formatteren om als normale usb stick te gebruiken.
Je hebt een programma nodig om de usb klaar te maken en vervolgens gewoon via schijfhulpprogramma de schijf wissen. Moet ik exact dit ook doen om mn originele HD te formatteren of is er een andere / betere methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Laatst online: 14-04 22:50
Ik wil geen nieuw topic openen, maar met lion werkt het swipen in firefox niet meer. Iemand die hier oplossing voor heeft? (of wordt het gewoon vanuit firefox nog niet ondersteund? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat bedoel je precies met swipen? Dat je met drie vingers in één keer aan het einde van de pagina bent? Dat werkt inderdaad niet meer onder Lion maar kun je heel eenvoudig weer aanzetten met BetterTouchTool (freeware). Het grote voordeel is dat je deze gesture ook automatisch kunt laten werken in bijv. Chrome.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 14:33
Jizzaa schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 03:17:
Ik wil geen nieuw topic openen, maar met lion werkt het swipen in firefox niet meer. Iemand die hier oplossing voor heeft? (of wordt het gewoon vanuit firefox nog niet ondersteund? )
Ik neem aan dat je swipen om vorige/volgende te doen bedoelt? Hier werkt het gewoon, heb "Vegen tussen pagina's" ingesteld op "Vegen met drie vingers" bij mijn trackpadinstellingen (zie hier: http://dl.dropbox.com/u/2964090/swipenff.png)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag zo weer een paar uur in de trein zitten (duitsland) en ik wil graag een belangrijke site goed doorlezen.
is er een goede app die een hele site download en ook weer offline te bekijken is (inclusief de gehoste bestanden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
http://www.limit-point.com/products/bluecrab/

Try it for free! The free download runs as a fully functional trial.

Goede tip, maar misschien is een NL verhaaltje wel handig. Nu lijk je wel een spambotje ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 13-12-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hallo,

Ik wil graag Lion OSX op mijn MBP zetten. Ik vroeg me alleen af hoe dit precies in zijn werk gaat. Dit is namelijk mijn eerste MPB. Is het beter om een clean install the doen of gewoon de bestaande overschrijven?

Mocht ik een clean install doen, kan ik dan alles terugkrijgen van me timemachine backup (dus ook alle apps, telefoonnummers van me iPhone) en natuurlijk al mijn contacten die op de MBP staan. Daarnaast heb ik ook zeer veel foto's in iPhoto staan. Komen die ook terug? Misschien ligt het antwoord heel erg voor de hand, maar ben nogal nieuw met Apple en wil niet al mijn data kwijtraken ;)

Alvast bedankt,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
@woutertje6

Ik raad je aan om de migratie naar OSX Lion uit te stellen. Veel MB's en MBP's (van alle leeftijden) hebben last van een heel snel leeglopende batterij, de laptop voelt ook veel heter aan en de ventilator maakt ook overuren bij gebruik van OSX Lion.

Dit is een structureel en samenhangend probleem: Hoger stroomgebruik leidt tot meer warmte, meer warmte leidt tot intensievere koeling, intensievere koeling en hoger stroomgebruik leiden tot een snelle batterijleegloop.... :'(

Ik (en velen met mij) had(den) gehoopt dat het probleem met de 10.7.1 update opgelost zou worden.
Helaas is dat niet gebeurd en ook de 10.7.2 update heeft niet geholpen.

Het is een bekende bug in Lion en Apple schijnt aan een oplossing te werken (misschien in update10.7.3 . Ik weet niet wanneer de release hiervan is).

Volg het 111-pagina's tellende topic maar in de Apple Support Communities en kijk (net als ik) maar uit naar een definitieve bugfix.
https://discussions.apple...94235?start=1650&tstart=0

Ik heb ook één en ander in twee topics hierover geschreven op GoT.

Kortom: blijf voorlopig bij Snow Leopard. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Shmoopy op 13-12-2011 17:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
@ Shmoopy

Thanks voor je bericht, als ik dit zo zie, wacht ik inderdaad toch maar even tot de problemen zijn opgelost! Dan nog maar even geen photostream voor me iPhone ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Scirocco schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:56:
Ik heb een paar weken terug een SSD in mn MBP gezet en tot nu toe nog niks met de originele 500GB 7200rpm schijf gedaan. Nu wil ik die als externe HD gaan gebruiken, maar het lukt me niet om de schijf te formatteren. Maar ik herinnerde me opeens dit artikel op appletips waarin staat hoe je een Lion usb weer kan formatteren om als normale usb stick te gebruiken.
Je hebt een programma nodig om de usb klaar te maken en vervolgens gewoon via schijfhulpprogramma de schijf wissen. Moet ik exact dit ook doen om mn originele HD te formatteren of is er een andere / betere methode voor?
Kan iemand me dit vertellen? Ik kan er niks over vinden behalve het formatteren van je interne schijf. Maar via een usb lijkt het alsof ik de originele schijf niet kan wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, je moet 'm gewoon aansluiten op je computer (via een USB enclosure bijvoorbeeld), en dan in disk utility selecteren en partitioneren. Ik snap niet hoe dit moeilijk is en je zegt niet waar je vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
CyBeR schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:40:
Euh, je moet 'm gewoon aansluiten op je computer (via een USB enclosure bijvoorbeeld), en dan in disk utility selecteren en partitioneren. Ik snap niet hoe dit moeilijk is en je zegt niet waar je vastloopt.
Dit is exact wat ik gedaan had, maar dat werkte niet.. Ik zal t nog eens proberen.

EDIT: De vorige keer kreeg ik een foutmelding.. maar net deed hij het gewoon. Schijf is gewist, deed ik blijkbaar toch iets verkeerd |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Scirocco op 13-12-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Laatst online: 14-04 22:50
paskaal schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:08:
[...]
Ik neem aan dat je swipen om vorige/volgende te doen bedoelt? Hier werkt het gewoon, heb "Vegen tussen pagina's" ingesteld op "Vegen met drie vingers" bij mijn trackpadinstellingen (zie hier: http://dl.dropbox.com/u/2964090/swipenff.png)
Thx!
Heb het nu ingesteld op vegen met 2 OF 3 vingers. Dan werkt het mooi in alletwee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

op mijn imac heb ik in de finder een lijst met favorieten, dit werkt uitstekend, behalve die ene naamloze dvd 2 met een kern bom ( achtig ) iccontje... die ik niet verwijderd krijg?

Hoe kan ik die verwijderen? als ik erop klik zie ik een hele korte periode een brand disc ofzo...

thnx alvast voor de hulp...

Ps: een hele nieuwe topic voor zo'n klein vraagje?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 01:14 . Reden: klein vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 01:03:
Beste allemaal,

op mijn imac heb ik in de finder een lijst met favorieten, dit werkt uitstekend, behalve die ene naamloze dvd 2 met een kern bom ( achtig ) iccontje... die ik niet verwijderd krijg?

Hoe kan ik die verwijderen? als ik erop klik zie ik een hele korte periode een brand disc ofzo...

Klik er eens met rechts op en dan op Open bovenliggende map. Waarschijnlijk zie je dan een folder/map met die naam staan en waarschijnlijk kun je die weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 01:41:
[...]

Klik er eens met rechts op en dan op Open bovenliggende map. Waarschijnlijk zie je dan een folder/map met die naam staan en waarschijnlijk kun je die weggooien.
Ik kan er niet op klikken, ook niet met rechts.

Verwijderd

Scirocco schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:17:
[...]

Dit is exact wat ik gedaan had, maar dat werkte niet.. Ik zal t nog eens proberen.

EDIT: De vorige keer kreeg ik een foutmelding.. maar net deed hij het gewoon. Schijf is gewist, deed ik blijkbaar toch iets verkeerd |:(
Je zegt niet waar het fout gaat. Ziet de mac de schijf en het filesysyteem wel?
Ik heb meerde schijven op deze manier, vanuit schijfbeheer (of hoe het heet) geformatteerd, ging gewoon goed.
Mischien eerst even de hele partitie verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik heb vandaag een SSD in mijn macbook geplaatst door middel van een optibay.
Dus nu heb ik:

1x 500gb HDD met besturingssysteem erop
1x 120gb SSD leeg

Nu wil ik de functie van de harde schijven natuurlijk omwisselen, dus het besturingssysteem op de SSD.
Kan dat makkelijk? Ik heb een timemachine kopie op m'n NAS staan, maar hij wil hem niet op de SSD terugzetten. Bij het doen van een scan schijfkopie zegt het systeem: Intel SSD kan niet worden gescande. (resource in gebruik).

Iemand?

Alternatief is dat ik een behuizing koop voor een externe harde schijf, de SSD er weer tijdelijk uit haal en via Carbon Copy een kopie maak van m'n HDD. Om vervolgens weer de SSD in te bouwen en daar vanaf op te starten. Maar het uitbouwen, daar heb ik ff geen zin in eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Beste allemaal,

Het is iets met een schijf die gebrand kan worden. Werken de oplossingen in dit topic misschien?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PatrickG schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:46:
Ik heb vandaag een SSD in mijn macbook geplaatst door middel van een optibay.
Dus nu heb ik:

1x 500gb HDD met besturingssysteem erop
1x 120gb SSD leeg

Nu wil ik de functie van de harde schijven natuurlijk omwisselen, dus het besturingssysteem op de SSD.
Kan dat makkelijk? Ik heb een timemachine kopie op m'n NAS staan, maar hij wil hem niet op de SSD terugzetten. Bij het doen van een scan schijfkopie zegt het systeem: Intel SSD kan niet worden gescande. (resource in gebruik).

Iemand?

Alternatief is dat ik een behuizing koop voor een externe harde schijf, de SSD er weer tijdelijk uit haal en via Carbon Copy een kopie maak van m'n HDD. Om vervolgens weer de SSD in te bouwen en daar vanaf op te starten. Maar het uitbouwen, daar heb ik ff geen zin in eigenlijk :)
Heb je Lion draaien? Dan kun je booten naar de Recovery partitie (CMD + R tijdens boot) en een TimaMachine restore doen naar je SSD als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
kazuka schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:10:
[...]

Heb je Lion draaien? Dan kun je booten naar de Recovery partitie (CMD + R tijdens boot) en een TimaMachine restore doen naar je SSD als het goed is.
Klopt, dat gaat denk wel werken. Hij kon alleen niet bij de herstelpartitie op de synology via wired of wireless. Dus ik moet even kijken of dat via een usb kabel wel gaat, die moet ik alleen even kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Hij ziet je "time capsule" op de Synology helemaal niet of...?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:52
PatrickG schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:59:
[...]

Klopt, dat gaat denk wel werken. Hij kon alleen niet bij de herstelpartitie op de synology via wired of wireless. Dus ik moet even kijken of dat via een usb kabel wel gaat, die moet ik alleen even kopen.
Ik heb precies het zelfde probleem gehad, ik heb toen de directory overgezet op een externe schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@Kraades,

Hij ziet hem niet bij de overzet-wizard.

Een back-up draait hij wel gewoon in Lion...
Ik moet dus even kijken of ik hem via een usb aan de synology kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Scirocco schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:56:
Maar ik herinnerde me opeens dit artikel op appletips waarin staat hoe je een Lion usb weer kan formatteren om als normale usb stick te gebruiken.
Dit heb ik ook gedaan. Geweldig handig zo'n 8GB usb stick en ziet er nog fancy uit ook :*) . Je bent natuurlijk wel je OSX installatie bestanden kwijt (was 10.6) en ook de Apple Hardware Test.
Ik kan zonder die wel leven, mijn Apples draaien al lang en breed op Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie of er een dvd brand programma in Lion zit, waarmee je dvd-video bestanden kan branden als een dvd-video? Die dus ook afspeelbaar is op een standalone dvd-speler.

Ik heb wel al gezocht natuurlijk; het standaard schijfhulp programma kan dat niet. Hij kan wel de video_ts map branden, maar daar heb je niks aan. Ook heb ik eens Disco geprobeerd, leek goed te gaan, maar zelfde verhaal. Het is geen dvd-video schijf, ondanks de mappen en bestanden. Ook binnen Idvd kan ik niks vinden.

Het lijkt er op dat alleenToast zoiets kan, maar ik heb geen zin in zo'n bloated pakket alleen hiervoor, en ook veel te duur als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Volgens mij kun je een dvd branden en moet je ervoor zorgen dat er 2 mappen zijn: AUDIO_TS en VIDEO_TS.

Die AUDIO_TS is dan gewoon helemaal leeg.
En in VIDEO_TSstaan de VOB-, IFO- en BUP-bestanden

Als je die gebrand hebt,werkt hij, bij mij tenminste wel, gewoon op elke dvd-speler.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:32:
Volgens mij kun je een dvd branden en moet je ervoor zorgen dat er 2 mappen zijn: AUDIO_TS en VIDEO_TS.

Die AUDIO_TS is dan gewoon helemaal leeg.
En in VIDEO_TSstaan de VOB-, IFO- en BUP-bestanden

Als je die gebrand hebt,werkt hij, bij mij tenminste wel, gewoon op elke dvd-speler.
Op welke manier brand je die dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hoe werkt iDVD dan niet? Die is er voor gemaakt en werkt voor mij perfect. Ik snap niet helemaal wat je precies wil.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 02:01:
Weet iemand van jullie of er een dvd brand programma in Lion zit, waarmee je dvd-video bestanden kan branden als een dvd-video? Die dus ook afspeelbaar is op een standalone dvd-speler.

Ik heb wel al gezocht natuurlijk; het standaard schijfhulp programma kan dat niet. Hij kan wel de video_ts map branden, maar daar heb je niks aan. Ook heb ik eens Disco geprobeerd, leek goed te gaan, maar zelfde verhaal. Het is geen dvd-video schijf, ondanks de mappen en bestanden. Ook binnen Idvd kan ik niks vinden.

Het lijkt er op dat alleenToast zoiets kan, maar ik heb geen zin in zo'n bloated pakket alleen hiervoor, en ook veel te duur als je het mij vraagt.
Kan Burn dat dan niet?
http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dvd branden anno 2012, waar ben je mee bezig. Er zijn talloze multimedia oplossingen tegenwoordig.
Menig tv ondersteunt USB devices eveneens, waardoor je simpelweg je films e.d kunt afspelen vanaf je portable 2,5" sata HDD, niet te beginnen over mediaservers en gamingconsoles.

The Future Is Now.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:09:
[...]

Op welke manier brand je die dan ?
Onder Finder => Archief => "Nieuwe brandmap" maken. Deze eventueel een naam geven en dan weer onder Finder=> Archief=> "Brand Brandmap op schijf…"

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd problemen gehad met Safari, als ik een willekeurige website (met Flash?) opende kwam de beachball. De computer speelt dan muziek etc. gewoon door maar de interface loopt compleet vast. Een force quit is niet mogelijk op dat moment en de enige manier om hier uit te komen is het systeem uitschakelen en weer inschakelen.

Meer mensen dit meegemaakt in Lion?

Ik heb in elk geval Snow Leopard weer op mijn Mac gezet waar ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad dus het kan maar zo zijn dat ik Lion in z'n geheel oversla (of pas in een (veel) later stadium weer probeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Laatst online: 12:19
Frietsaus schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:21:
Ik heb de laatste tijd problemen gehad met Safari, als ik een willekeurige website (met Flash?) opende kwam de beachball. De computer speelt dan muziek etc. gewoon door maar de interface loopt compleet vast. Een force quit is niet mogelijk op dat moment en de enige manier om hier uit te komen is het systeem uitschakelen en weer inschakelen.

Meer mensen dit meegemaakt in Lion?

Ik heb in elk geval Snow Leopard weer op mijn Mac gezet waar ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad dus het kan maar zo zijn dat ik Lion in z'n geheel oversla (of pas in een (veel) later stadium weer probeer).
Heb sinds Lion wel last van hoge CPU loads als ik websites met Flash bezoek, de Safari Flash plugin pakt dan zoveel CPU (ook nadat de website allang is afgesloten) dat mijn MacBook volop begint te blazen na een minuut of 10. Moet dan via Activitetienweergave de plugin sluiten en alles wordt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

MarkTkraam schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:39:
[...]
Heb sinds Lion wel last van hoge CPU loads als ik websites met Flash bezoek, de Safari Flash plugin pakt dan zoveel CPU (ook nadat de website allang is afgesloten) dat mijn MacBook volop begint te blazen na een minuut of 10. Moet dan via Activitetienweergave de plugin sluiten en alles wordt weer normaal.
Dit herken ik behoorlijk, zowel op m'n iMac als m'n MBA. Is dit een bekend issue? In mijn optiek is safari er sowieso op achteruit gegaan qua performance/stabiliteit in Lion... Echt gemiste kans...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Destianto schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:38:
Dvd branden anno 2012, waar ben je mee bezig. Er zijn talloze multimedia oplossingen tegenwoordig.
En iedereen heeft die in huis? Nee dus. Iets verder kijken dan je neus lang is, rekening houden met een ander, enz. enz. enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:01
Menig tv ondersteunt USB devices eveneens, waardoor je simpelweg je films e.d kunt afspelen vanaf je portable 2,5" sata HDD, niet te beginnen over mediaservers en gamingconsoles.

The Future Is Now.
Mja, heb een "moeilijk" dvd bestand dat ik al eens eerder met veel moeite afgespeeld heb gekregen. Onlangs wilde ik weer kijken en kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat via het netwerk, diverse programma's gerprobeerd, alles loopt vast. Ik denk er dus nu serieus over dit bestand even op een schijfje te zetten. Zoveel moeite is dat ook weer niet, zelfs niet in 2012 :) en bovendien is het nu nog 2011!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Hopelijk lossen ze problemen snel op, wil graag Photostream gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geleden een fresh install gedaan m.b.v. de Lion USB thumb drive. Alles perfect, behalve 1 app. Image Capture. Op Snow Leopard gebruikte ik deze app niet en kon gewoon via de Preview app foto's importeren van m'n iPhone. Echter in Lion gaat dit niet. Ik heb hiervoor toch de Image Capture app nodig.

Probleem is dat ik met Pacifist (nog geen officiele Lion support) de Lion.dmg niet kan openen om zodoende alleen deze app opnieuw te installeren.
Zijn er nog andere tools die hetzelfde doen, maar wel Lion support hebben?

Ik heb m'n systeem nu weer op orde met hier en daar wat tweaks en voel er weinig voor om Lion nogmaals te installeren enkel voor deze ene app.

Zou het werken als ik iemand kan vinden die de app wil zippen en uploaden (vanaf Lion 10.7.2) zodat ik die kan installeren? Of denk ik nu te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hoezo is Image Capture niet standaard geinstalleerd na je Lion install? Of heb je de App verwijderd na installatie?

Ik kan je The Unarchiver aanraden, pakt zo'n beetje alles uit en is gratis. Staat ook in de Mac App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet de Lion installer mpkg openen, en dan Archive.pax openen. Daar staat het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kazuka
Wist ik dat maar. Hij stond wel in de applications folder, maar met zo'n icoon met een streep erdoor.
Was maar een paar KB groot en werkte niet.

The Unarchiver heb ik. Fijne tool.
Ik heb een InstallESD.dmg en een OSinstall.mpkg.
Die kan ik beide openen, maar ik zie nergens een Archive.pax bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb de mijne (10.7.2) even in m'n Dropbox gezet:

http://dl.dropbox.com/u/6820868/Image%20Capture.zip

Hoop dat ie zo werkt voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!!!! Hij werkt _/-\o_

Ik had Pacifist net wel zover dat ik de juiste package had waar de app in zit, maar extracten lukt niet.
Dan crashed Pacifist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:38
Beste allemaal,

Al opgelost, ik heb namelijk last van hetzelfde euvel.

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10r2yw7.png

[ Voor 5% gewijzigd door Cum Grano Salis op 30-12-2011 22:44 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Future Is Now.
Wel leuk, maar we zijn niet allemaal tweakers 8)7
Mijn schoonmoeder van 80+ bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Tot en met Snow Leopard onthield Finder waar ik geweest was. Als ik bijv. op een website 2 of meerdere foto's wilde uploaden (1 voor 1) kreeg ik netjes het Finder venster, navigeerde naar 'foto's' en zocht dan de foto op die ik wilde. Klik op uploaden (op de website) en klaar. Wilde ik meteen daarna een 2e / volgende foto uploaden, dan opende Finder weer, precies in het pad / locatie waar ik zojuist was gebleven. Ik kon m.a.w. heel simpel de 2e foto opzoeken en die gaan uploaden.

Nu, sinds Lion, valt me op, dat Finder niet onthoud waar ik was gebleven, en moet ik ook voor de 2e foto helemaal opnieuw navigeren naar 'foto's' en dan het album / waar ik was gebleven opnieuw opzoeken. Finder opent dus niet meer in het pad of locatie waar ik was gebleven, zoals ik dat met eerdere OSX (en Windows) wel gewend ben. Heel erg irritant.

Of doe ik nu zelf iets verkeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 15-01-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik weet dat opslaan bij mij wel elke keer dezelfde locatie oplevert. Openen weet ik niet, maar als dat eerste niet werkt, weet je dat het bij jou ligt. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Opslaan wel, ja. Daar merk ik het niet. Openen (vanuit Safari) dus niet.

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 15-01-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik heb het even geprobeerd, maar bij het openen van een PDF-file, herinnert Safari gewoon de locatie bij mij. Ook na opnieuw opstarten van de app. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Klein vraagje, als ik Finder open zie ik 'Al mijn bestanden' staan, terwijl ik deze bij Favorieten heb verwijderd. Hij moet gewoon <jenaam>map openen, waar je programma's/documenten etc. staan.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Staat bij je Finder-voorkeuren (Finder > voorkeuren of CMD + , ). "Toon in nieuwe Finder-vensters:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Dank je. Schaam mij nu wel een beetje......

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Bluetooth vraagje jongens:
Ik zat gister in de trein naar huis en had toen zowaar een bluetooth flirt, ik kreeg een bluetooth koppel verzoek op mijn MBA van ene "ipad van Sasja" . Nu dacht ik huh, is mijn bluetooth detecteerbaar dan? Deze optie stond idd aangevinkt, uitvinken lukt, echter als je de voorkeuren weer opent staat de optie weer aan. Oftewel detecteerbaarheid uitschakelen lukt niet. Iemand suggesties/zelfde ervaringen?
Ik heb een MBA 2011 met Lion, en gebruik ook magic mouse en een magic trackpad mocht dat relevant zijn.

Ander vraagje is natuurlijk, wat voor mogelijkheden bied de bluetooth koppeling? Enigste wat mij in deze situatie leuk lijkt is chatten via bluetooth, maar dat kan toch niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Cum Grano Salis schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:42:
[...]

Al opgelost, ik heb namelijk last van hetzelfde euvel.

Dit dus:

[afbeelding]
Je kunt hem gewoon eruitslepen met command (of ctrl, weet niet zeker) ingedrukt, dan "ploft" ie en ben je hem kwijt :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Sinds ik Lion op m'n MacBook heb staan valt m'n wifi verbinding regelmatig weg. Ik moet 'm dan zelf weer even aanklikken in 't lijstje en dan doet ie 't weer. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
tiguan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:27:
Sinds ik Lion op m'n MacBook heb staan valt m'n wifi verbinding regelmatig weg. Ik moet 'm dan zelf weer even aanklikken in 't lijstje en dan doet ie 't weer. Hebben meer mensen hier last van?
Ik had dat ook en heb toen naar aanleiding van onderstaande blog post de drivers van Snow Leopard geinstalleerd. Sindsdien weer een gewone stabiele verbinding.

http://rys.pixeltards.com/2011/09/04/osx-lion-wifi.html

(werkt alleen voor Artheros wifi chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
rutgerw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:39:
[...]

Ik had dat ook en heb toen naar aanleiding van onderstaande blog post de drivers van Snow Leopard geinstalleerd. Sindsdien weer een gewone stabiele verbinding.

http://rys.pixeltards.com/2011/09/04/osx-lion-wifi.html

(werkt alleen voor Artheros wifi chipset)
Thanks, maar zo te zien heb ik een Broadcom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Het afgelopen jaar heb ik flash redelijk onder controle gehad maar sinds ik vorige week mijn flash heb geüpdate naar de laatste versie hapert safari weer. In de activity monitor heb ik opeens QTKitServer draaien die meerdere decimalen aan CPU vreet wanneer ik op youtube zit. Onwerkbaar. Ik weet niet wie hier nou de schuldige aan is, ikzelf, Adobe Flash of Safari, maar het werkt weer eens voor geen meter. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Ik heb er ook last van. Zelfs click to flash lijkt niet echt te helpen. Ik gebruik nu even Chrome en daar lijkt Flash ook gewoon minder belastend te zijn voor mijn systeem. Als extra voordeel laden paginas ook sneller..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
tiguan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:48:
[...]

Thanks, maar zo te zien heb ik een Broadcom :P
Die truuk is vast ook met Broadcom uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, na 25 jaar Mac is lion een stap te ver. Een soort Windows X, Ik heb na veel uitproberen, de schijf gewist en ben teruggegaan naaSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:43:
Helaas, na 25 jaar Mac is lion een stap te ver. Een soort Windows X, Ik heb na veel uitproberen, de schijf gewist en ben teruggegaan naaSL.
Wat viel je tegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
autoreverse schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:50:
Tot en met Snow Leopard onthield Finder waar ik geweest was. Als ik bijv. op een website 2 of meerdere foto's wilde uploaden (1 voor 1) kreeg ik netjes het Finder venster, navigeerde naar 'foto's' en zocht dan de foto op die ik wilde. Klik op uploaden (op de website) en klaar. Wilde ik meteen daarna een 2e / volgende foto uploaden, dan opende Finder weer, precies in het pad / locatie waar ik zojuist was gebleven. Ik kon m.a.w. heel simpel de 2e foto opzoeken en die gaan uploaden.

Nu, sinds Lion, valt me op, dat Finder niet onthoud waar ik was gebleven, en moet ik ook voor de 2e foto helemaal opnieuw navigeren naar 'foto's' en dan het album / waar ik was gebleven opnieuw opzoeken. Finder opent dus niet meer in het pad of locatie waar ik was gebleven, zoals ik dat met eerdere OSX (en Windows) wel gewend ben. Heel erg irritant.

Of doe ik nu zelf iets verkeerd?
Je kan ook een trucje toepassen (die je misschien nog niet kende). Je opent in een Finder venster de map waar de gewenste files staan. In Safari klik je op kies bestand (voor het uploaden). Dan zoek je niet het bestand op, maar dan klik je op het Finder venster waar je bestand staan. En sleep dan dit bestand in het Safari bestand kiesvenster. (Volgens mij kan je zelfs gewoon een bestand slepen naar de file input op de pagina (zonder op openen te klikken, maar dat weet ik niet zeker). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Aloys schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Je kan ook een trucje toepassen (die je misschien nog niet kende). Je opent in een Finder venster de map waar de gewenste files staan. In Safari klik je op kies bestand (voor het uploaden). Dan zoek je niet het bestand op, maar dan klik je op het Finder venster waar je bestand staan. En sleep dan dit bestand in het Safari bestand kiesvenster. (Volgens mij kan je zelfs gewoon een bestand slepen naar de file input op de pagina (zonder op openen te klikken, maar dat weet ik niet zeker). :*)
Klopt, dat kan. Je moet het bestand dan op de knop of de tekst ernaast laten vallen. Dat werkt in ieder geval in Safari.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is het in Lion mogelijk om alle JPEG extensies uit te schakelen? Ik weet dat je ze per bestand kan uitschakelen maar dan kan ik voor elke JPEG dit apart gaan en dat is natuurlijk te gek voor woorden.

Kan je daarom per extentiesoort (jpeg, pdf etc) de weergave uitzetten, als het per map zou kunnen is ook al goed.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Zoiets zou je heel mooi met Automator kunnen doen. Dan pas je een bepaalde actie toe op de selectie aan bestanden die je hebt gemaakt. Daarover kun je vast wel genoeg vinden op o.a. osxautomation.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Vandaag heeft mijn vriendin een iMac gekocht. Nu hebben we 2 user accounts aangemaakt. Beide administrator. Op het moment dat zij een app (voorbeeld Skype) download en we switchen over naar mijn account, dan zijn haar downloads en geïnstalleerd apps voor mijn zichtbaar en bruikbaar. Ik heb al geprobeerd online te zoeken hoe dit in te stellen dat zij en ik onze eigen apps via eigen appstore kunnen downloaden, maar onderling niet zichtbaar / bruikbaar zijn via de aparte accounts. Mijn vraag: hoe is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt een gekocht app verplaatsen naar een andere directory als je dat wilt. Als dat een subdirectory is van de Applications (Programma's) map dan blijven de updates werken. Als je die naar ~/Applications verplaatst weet ik niet of dat nog steeds het geval is. Maar het is prima mogelijk om je applicaties onder je gebruiker te zetten, je moet de map alleen zelf aanmaken denk ik.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken Lion niet maar ga 't ook niet meer proberen. Het trekt mij totaal niet aan. Bv. de kitscherige interfaces van Adresboek en co., hoe bloated iTunes geworden is, té veel functies die het nét niet zijn zoals Mission Control,...

Ik zeg niet dat het zo is, maar naar mijn gevoel is Apple een besturingssysteem voor senioren aan het worden (vb. installaties en updates via de Store), een in mijn ogen té autistische focus op gebruiksgemak. Ik hou meer van de no-nonsense aanpak van Tiger en Leopard, maar die beginnen end-of-life te gaan daar er té veel nieuwe programma's zijn die 10.5 niet meer ondersteunen. Zo heb ik Sparrow gekocht maar zit vast aan een van de eerste versies van het programma.

Zelf ga ik binnenkort dan ook een PC bouwen voor de prijs van een Mac Mini met véél snellere processor, een SSD en Windows 7. Op die manier heb ik een desktop (hou meer van desktops dan van laptops) en wordt mijn Macbook na 5 jaar wat ontlast voor hij finaal de geest geeft.

Again, mijn mening. YMMV.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Grappig. Eerst dit:
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:16:
[...]
naar mijn gevoel is Apple een besturingssysteem voor senioren aan het worden
en dan daarna dit:
Zelf ga ik binnenkort dan ook een PC bouwen [..] met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:20:
Grappig. Eerst dit:

[...]

en dan daarna dit:

[...]
Achja, als je de fanboi-toer opgaat. Windows 7 is gewoon een goed OS. Naar mijn ervaring ermee lijkt 't aanlokkelijker dan Lion, behalve dan misschien sommige grafische aspecten.
En ik gaf gewoon een antwoord op waarom iemand van Lion terug zou gaan naar SL, want dat zijn volgens mij dezelfde redenen.

Doe trouwens absoluut geen moeite om te argumenteren hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Is alweer een tijdje geleden dat ik op Tweakers zat, hoop dat dit nog 't juiste topic is.

Heb de laatste tijd (sinds een recente update) op willekeurige momenten dat sommige applicaties of menu's er zo uit zien op mijn externe monitor. Als ik het window dat naar mijn macbook scherm sleep lijkt er niets aan de hand te zijn. Zoals je ook kunt zien is is er op mijn desktop of dock niets aan de hand.

enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is een ander kleur profiel kiezen en vervolgens terug te gaan naar het eerste profiel, helaas is dit geen permanente oplossing.

Als iemand raad weet of mij in de juiste richting kan wijzen. :)

't gaat om een macbook pro uit 2010 (eerste i7) draaiende op osx 10.7.2 icm een dell u2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Achja, als je de fanboi-toer opgaat. Windows 7 is gewoon een goed OS. Naar mijn ervaring ermee lijkt 't aanlokkelijker dan Lion, behalve dan misschien sommige grafische aspecten.
[..]

Doe trouwens absoluut geen moeite om te argumenteren hoor!
Dat heb ik al vaker gedaan en ik houd er niet van om mezelf eindeloos te herhalen, maar vooruit, nog een keer. Windows 7 is Microsoft's idee van gebruiksgemak. Zij proberen ook alles zo makkelijk te maken dat je oma er nog mee om kan gaan. Helaas voor hen, slaan ze de plank daarin volledig mis, maar ze proberen het. Ook helaas voor hen, zitten ze daarmee professionele gebruikers die wél weten wat ze doen nog eens ontzettend in de weg, ook. Geavanceerde functionaliteit zit namelijk tegenwoordig verstopt achter "makkelijke" schilletjes.

Apple probeert 't ook zo makkelijk mogelijk te maken natuurlijk, maar zij zijn daar nou eenmaal beter in. Ik weet nie waar Microsoft haar UI-designers vandaan haalt, maar ik denk dat 't voornamelijk engineers zijn en die werken anders.

Zeggen dat "Lion teveel voor bejaarden is" en dan aankomen met Windows 7 is IMO niet de geloofwaardigheidsaward waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn we het er over eens dat we het niet eens zijn, mij geen probleem...
Je hebt wel een punt dat 't nog niet 100% is zoals het moet zijn maar mij stoort het niet.

Maar goed, terug naar Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
Na een maandje Lion gebruik blijf ik voor een desktop toch zweren bij Windows. Op mobiele apparaten (zoals mijn MBA) werkt Mac wel veel aangenamer (features als Exposé etc.).

[ Voor 8% gewijzigd door FlyLo op 29-01-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ben het helemaal eens met je. Ik vind als notebook een MacBook super, maar als desktop heb ik toch ook liever Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:30:
Zeggen dat "Lion teveel voor bejaarden is" en dan aankomen met Windows 7 is IMO niet de geloofwaardigheidsaward waard.
Hij bedoelt eigenlijk dat ie een vastgeroeste PC-gebruiker is die eerst 5 jaar de kat uit de boom moeten kijken met schokkende nieuwe features (over bejaarden gesproken) totdat Microsoft het van Apple kopieert is en het dan ineens wel allemaal super handig is :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

FlyLo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:43:
Na een maandje Lion gebruik blijf ik voor een desktop toch zweren bij Windows. Op mobiele apparaten (zoals mijn MBA) werkt Mac wel veel aangenamer (features als Exposé etc.).
Wat een prachtig onderbouwd artikel. Hier zal menig lezer echt wat van kunnen opsteken. Vooral de toelichting en raakvlakken doen me dit beseffen.

@ Tiguan, valt me wel een beetje van je tegen, instemming zonder argumentatie. Ben meer van je gewend.

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 29-01-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jongens, zullen we het trollen gewoon bewaren voor Frontpage-artikelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
Destianto schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Wat een prachtig onderbouwd artikel. Hier zal menig lezer echt wat van kunnen opsteken. Vooral de toelichting en raakvlakken doen me dit beseffen.

@ Tiguan, valt me wel een beetje van je tegen, instemming zonder argumentatie. Ben meer van je gewend.
Alsof ik de eerste ben die dit vertelt en de enige ben die deze mening is aangedaan. Moet ik nog eens drie bladzijden volpennen met hetgeen al tig keer is herkauwd? In diverse andere topics heb ik de heikele punten van Mac ook al genoeg beschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door FlyLo op 29-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

FlyLo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:24:
[...]

Alsof ik de eerste ben die dit vertelt en de enige ben die deze mening is aangedaan. Moet ik nog eens drie bladzijden volpennen met hetgeen al tig keer is herkauwd?
Kort gezegd JA

Lees de mooie duidelijke waarschuwing er nogmaals op na:

Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
Wat jouw bericht dus ook volledig overbodig maakt (en mijn post incl). Daar zijn dus mods voor.
Mijn bericht was trouwens ook niet losstaand bedoeld, wel om de posts erboven aan te vullen met mijn persoonlijke mening over beide besturingssystemen

[ Voor 52% gewijzigd door FlyLo op 29-01-2012 14:31 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.