Pfoe, als ik er een half uurtje voor zou gaan zitten dan zou ik wel met een waslijstje kunnen komen. Maar allemaal basis-verandering - geen nieuwe features/programma's, maar gewoon verbeteringen en vooruitgang.
Bijvoorbeeld;
Finder; Een kriem, te veel ellende om op te noemen. Bijvoorbeeld, het door elkaar sorteren van files en folders
Vensters maximaliseren; Het is na 7 versies van OSX nog steeds niet mogelijk om met goed fatsoen een venster te maximaliseren. WTF?
Venster snap-in functionaliteit; Ik ben zelf iemand die met talloze verschillende vensters werkt (terminals). Ook al zijn er verschillende tabs mogelijk binnen een terminal is dit niet altijd even handig. Om dan constant met je muis de vensters naar het juiste formaat te slepen is niet prettig, en achterhaald. Een toets-combinatie om vensters automatisch te re-sizen zou geweldig zijn.
Aero-peek, of zo iets soortgelijks, voor het dock; Wanneer je meerdere sessies van hetzelfde programma open hebt staan & Vooral wanneer je met meerdere monitoren werkt, zou het handig zijn als je kunt kiezen welke sessie je naar voren wilt roepen.
Voor al dit soort kleine 'dingetjes' kun je allemaal tooltjes kopen van rond de $10 per stuk welke het allemaal fixen en/of beter maken. Dus als developers het kunnen, waarom kan Apple dat dan niet (vooral kijkende naar de eerste 2 punten)?