[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Ben ik de enige die opmerkt dat op het einde van het filmpje die iMac en MacBooks bij het wegdraaien enig dieptebeeld blijken te hebben?

Ofwel kijk ik verkeerd, ofwel is dit veroorzaakt door de rendering, ofwel krijgen we hier een subtiele hint voor toekomstige hardware?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41

BioHazard

*\o/*

Zo, iMessage even aan het testdriven. Werkt goed, simpel en strak. Men zou ook zoiets moeten doen voor Whatsapp, zodat je alle platformen zowat kan bereiken.

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:13
werkt ideaal ! inderdaad erg jammer dat whatsapp dit heeft, want ik zit liever op mn toetsenboard te typen dan op mijn iphone.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Bij de osx updates staat een EFI firmware upgrade klaar. Nu is deze niet voor mijn macbook bedoeld en als ik hem wil insalleren gaat dit ook niet. Maar hij blijft wel staan in het upgrade lijstje. Is het mogelijk deze update daar weg te halen ?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

PBP

Overigens lees ik ook dat je vanaf Snow Leopard ook gelijk kan updaten naar Mountain Lion d:)b
Vanavond is de developer build binnen hengelen :P

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo, dat is onverwachts... Ook geen enkel gerucht opgevangen over Mountain Lion (zelfs niet ondanks dat die persconferentie vorige week was). Dat is wel goed van Apple want ze waren niet meer zo goed in het geheim houden.

Ik hoop wel dat 2GB nog genoeg gaat zijn, ik heb pas 2 maanden een MacBook Air met 2GB (voor puur lichte taken, maar ik wil natuurlijk wel het nieuwste OS draaien). Heeft iemand daar al iets over gevonden? Ik heb er flink naar zitten zoeken maar ik denk dat het pas duidelijk wordt als die developer build onder handen wordt genomen door mensen die geen NDA hebben.

Maargoed ze verkopen zelfs nu vandaag nog een model met 2GB (instap Air) dus het zou wel heel raar zijn als die na een paar maanden al niet meer het nieuwste OS kan draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2012 16:25 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hipska schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:36:
Ben ik de enige die opmerkt dat op het einde van het filmpje die iMac en MacBooks bij het wegdraaien enig dieptebeeld blijken te hebben?

Ofwel kijk ik verkeerd, ofwel is dit veroorzaakt door de rendering, ofwel krijgen we hier een subtiele hint voor toekomstige hardware?
Ik denk dat dat komt omdat het lcd-paneel achter de glasplaat ligt. Door de rendering wordt dit effect wat versterkt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• PBP

PBP

GekkePrutser schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:24:
Zo, dat is onverwachts... Ook geen enkel gerucht opgevangen over Mountain Lion (zelfs niet ondanks dat die persconferentie vorige week was). Dat is wel goed van Apple want ze waren niet meer zo goed in het geheim houden.

Ik hoop wel dat 2GB nog genoeg gaat zijn, ik heb pas 2 maanden een MacBook Air met 2GB (voor puur lichte taken, maar ik wil natuurlijk wel het nieuwste OS draaien). Heeft iemand daar al iets over gevonden? Ik heb er flink naar zitten zoeken maar ik denk dat het pas duidelijk wordt als die developer build onder handen wordt genomen door mensen die geen NDA hebben.

Maargoed ze verkopen zelfs nu vandaag nog een model met 2GB (instap Air) dus het zou wel heel raar zijn als die na een paar maanden al niet meer het nieuwste OS kan draaien.
Draai je nu al Lion? Dan zal er niet veel veranderen neem ik aan.

• GekkePrutser
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:26:
[...]

Draai je nu al Lion? Dan zal er niet veel veranderen neem ik aan.
Ja, natuurlijk Lion.. Maar ik bedoel meer of het mogelijk gaat zijn om Mountain Lion op 2GB RAM te draaien. Ik hou er niet van om achter te lopen :)

• PBP

PBP

GekkePrutser schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:42:
[...]

Ja, natuurlijk Lion.. Maar ik bedoel meer of het mogelijk gaat zijn om Mountain Lion op 2GB RAM te draaien. Ik hou er niet van om achter te lopen :)
Meer RAM is uiteraard beter. Hoe draait Lion nu? Lijkt me niet dat er heel erg veel verschil gaat zitten in Lion en Mountain Lion.
System Requirements
OS X Mountain Lion requires a Mac with a 64-bit kernel. Mountain Lion supports the following Mac models:
• iMac (mid 2007 or later)
• MacBook (13-inch Aluminum, 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
• MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later), (15-inch, 2.4/2.2 GHz), (17-inch, Late 2007 or later)
• MacBook Air (Late 2008 or later)
• Mac Mini (Early 2009 or later)
• Mac Pro (Early 2008 or later)
• Xserve (Early 2009)

• GekkePrutser
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:50:
[...]
Meer RAM is uiteraard beter. Hoe draait Lion nu? Lijkt me niet dat er heel erg veel verschil gaat zitten in Lion en Mountain Lion.
[...]
Aha, bedankt voor dat lijstje _/-\o_ Dat had ik nog niet gevonden!

Dus systemen met 2GB worden nog wel ondersteund (anders zouden de vorige Airs ook buiten de boot vallen en die staan hier nog op de lijst). Bij Lion is 2GB het minimum namelijk, en ik was bang dat ze het nu nog verder zouden verhogen. Maar nu ben ik er een stuk geruster op.

Hoe het draait boeit me trouwens niet zo, Apple zorgt er toch wel voor dat ondersteunde systemen acceptabel draaien en voor mij is mijn Air echt puur voor onderweg. Niet voor zwaar gebruik, daar heb ik mijn gemodde mini voor :)

PS waar heb je die system requirements gevonden eigenlijk?

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2012 17:51 ]

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Lijkt me sterk dat systemen met 2Gb geheugen gedropt worden ;-) Dan zou zelfs de Macbook Air 11 2011 basisuitvoering opeens onbruikbaar zijn!

Wel lullig voor degene die een MacPro1,1 hebben, kwa snelheid lijkt die machine me toch prima bruikbaar met Mountain Lion.

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik ben eigenlijk niet zo erg onder de indruk.. Apple's site is nu op: http://www.apple.com/macosx/mountain-lion

En van de 10 genoemde features zijn er wel een hoop die de naam niet echt waard zijn. Notes, Reminders, iCloud, allemaal dingen die op een bepaalde manier al in het OS zaten. En twitter integratie, iMessages, tja.. Dat zijn gewoon dingen die je nu ook al kan installeren.

De enige echte OS feature vind ik Gatekeeper, alhoewel ik zo'n prutser ben dat ik die toch wel op 'alles' zal zetten denk ik. En misschien is het notification center wel een verbetering van Growl. Maar verder vind ik het nou niet echt een grote update.

Edit: Wordt er al aan een Mountain Lion topic gewerkt eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2012 19:14 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Welke veranderingen had je zelf verwacht in een update die een jaar na de vorige release zal uitkomen?

Het is Apple nooit te doen geweest om het bouwen van zoveel mogelijk features maar wel om een kwalitatief goede implementatie. De nauwe integratie van OS X en iOS is handig voor de gebruikers en een mogelijkheid om zich te onderscheiden van Google en Microsoft. Google heeft geen desktop os (althans geen besturingssysteem dat gebruikers heeft) en Microsoft loopt altijd jaren achter in het herkennen van de behoeften van de gebruikers en moet eerst de weg gewezen worden door een ander. Apple zorgt ervoor dat het gebruik van haar devices een steeds groter feest wordt en geeft de gebruiker verbeteringen waar ze wekelijk wat aan hebben. Dat zijn dus dingetjes zoals dezelfde notes en reminders via je Mac of iOS-device kunnen beheren en het beeld van een Mac draadloos op een Apple TV kunnen projecteren.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
GekkePrutser schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:27:
Ik ben eigenlijk niet zo erg onder de indruk.. Apple's site is nu op: http://www.apple.com/macosx/mountain-lion

En van de 10 genoemde features zijn er wel een hoop die de naam niet echt waard zijn. Notes, Reminders, iCloud, allemaal dingen die op een bepaalde manier al in het OS zaten. En twitter integratie, iMessages, tja.. Dat zijn gewoon dingen die je nu ook al kan installeren.

De enige echte OS feature vind ik Gatekeeper, alhoewel ik zo'n prutser ben dat ik die toch wel op 'alles' zal zetten denk ik. En misschien is het notification center wel een verbetering van Growl. Maar verder vind ik het nou niet echt een grote update.

Edit: Wordt er al aan een Mountain Lion topic gewerkt eigenlijk?
Ik heb nu geen naadloze integratie wat betreft Twitter of (i)Messages. Hetzelfde geldt voor Notes/Reminders, dat gaat nu bij mij via een Google-accountje wat niet al te best werkt, heerlijk die integratie met iCloud. Voor Twitter moet ik of de Twitter for Mac applicatie er weer bij pakken of naar een Twitter-tabblad gaan. Niet echt het toppunt van handigheid. Ik ben trouwens benieuwd of Apple nog wat aan de stabiliteit van Finder gaat sleutelen, want dat is mijn enige echte probleempunt onder Lion. Iets waar ik onder Snow Leopard veel minder last van had.

• GekkePrutser
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:42:
Welke veranderingen had je zelf verwacht in een update die een jaar na de vorige release zal uitkomen?
[...]
Goede vraag... Ik denk dat ik toch wat substantiëlers had verwacht, eerlijk gezegd. Ja, het is een jaar na Lion maar het punt blijft dat het om een OS release gaat. En een heleboel van de aangeprezen features zijn gewoon apps die net zo goed op Lion zouden kunnen draaien. Vooral de tagline 'Innovation comes back to the Mac' vind ik wat dat betreft een beetje misplaatst. Lion bood substantiële verbeteringen in de workflow bijvoorbeeld, door de Mission Control en Launchpad, en de multitouch gestures. Dat zijn toch echte OS zaken. En zo ging het voor elke eerdere versie eigenlijk, behalve Snow Leopard maar daarbij werd de kern van het OS flink onder handen genomen en daarover wordt hier ook niet gerept.

Het feit dat er toch weer een boel oudere hardware met Mountain Lion niet meer mee gaat kunnen doet me vermoeden dat hem daar ook een beetje de kneep ligt: ik denk dat Apple wel blij is met de 'planned obsolescence' van de iOS apparaten door de snel opeenvolgende updates en dit voor de Mac (die traditioneel lang mee konden) ook door wil voeren.

Ik hoop trouwens dat ze zichzelf ook een beetje richten op het 'werkbaar' maken van een aantal features van Lion die nog niet helemaal 'af' waren, want op dit moment vind ik het bijvoorbeeld bepaald geen feest om met de fullscreen mode te werken in combinatie met meerdere schermen. Ik zag de mensen met twee thunderbolt schermen al grapjes maken over een $1000 plaatje van een linnenstructuur :)

Als Microsoft bijvoorbeeld een Windows 8 zou introduceren wat eigenlijk alleen maar een Windows 7 zou zijn met een nieuwe notepad en reminder app er bij dan zouden mensen toch ook klagen. Dit soort functies zouden ze m.i. beter via de app store kunnen verkopen en een OS release voor de structurele vernieuwing houden.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

GekkePrutser schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:09:
[...]
Als Microsoft bijvoorbeeld een Windows 8 zou introduceren wat eigenlijk alleen maar een Windows 7 zou zijn met een nieuwe notepad en reminder app er bij dan zouden mensen toch ook klagen. Dit soort functies zouden ze beter via de app store kunnen verkopen en een OS release voor de structurele vernieuwing houden.
Mountain Lion zal dan ook geen 200€ kosten of 100€ voor een upgrade (OEM versies is wat anders), Lion kostte al maar 24€.

Wat Windows 8 gaat brengen is momenteel nog afwachten. Je hebt weinig aan een tablet-optimised OS op een PC of laptop en Microsoft lijkt dat met Windows 8 helemaal vergeten te zijn.

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Femme schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:42:
Pfoe, als ik er een half uurtje voor zou gaan zitten dan zou ik wel met een waslijstje kunnen komen. Maar allemaal basis-verandering - geen nieuwe features/programma's, maar gewoon verbeteringen en vooruitgang.

Bijvoorbeeld;

Finder; Een kriem, te veel ellende om op te noemen. Bijvoorbeeld, het door elkaar sorteren van files en folders 8)7

Vensters maximaliseren; Het is na 7 versies van OSX nog steeds niet mogelijk om met goed fatsoen een venster te maximaliseren. WTF? 8)7

Venster snap-in functionaliteit; Ik ben zelf iemand die met talloze verschillende vensters werkt (terminals). Ook al zijn er verschillende tabs mogelijk binnen een terminal is dit niet altijd even handig. Om dan constant met je muis de vensters naar het juiste formaat te slepen is niet prettig, en achterhaald. Een toets-combinatie om vensters automatisch te re-sizen zou geweldig zijn.

Aero-peek, of zo iets soortgelijks, voor het dock; Wanneer je meerdere sessies van hetzelfde programma open hebt staan & Vooral wanneer je met meerdere monitoren werkt, zou het handig zijn als je kunt kiezen welke sessie je naar voren wilt roepen.

Voor al dit soort kleine 'dingetjes' kun je allemaal tooltjes kopen van rond de $10 per stuk welke het allemaal fixen en/of beter maken. Dus als developers het kunnen, waarom kan Apple dat dan niet (vooral kijkende naar de eerste 2 punten)?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

brederodekater schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:23:
[...]
Finder; Een kriem, te veel ellende om op te noemen. Bijvoorbeeld, het door elkaar sorteren van files en folders 8)7

Vensters maximaliseren; Het is na 7 versies van OSX nog steeds niet mogelijk om met goed fatsoen een venster te maximaliseren. WTF? 8)7
Uitstekende voorbeelden van "ik wil dat dit gebeurt zoals hoe Windows het doet".

Files en folders los sorteren is het meest kansloze ooit omdat 't de sortering door elkaar gooit (tenzij je op Type sorteert.)

Maximaliseren zoals Windows dat doet bestaat in osx helemaal niet en heeft ook nooit bestaan.
Voor al dit soort kleine 'dingetjes' kun je allemaal tooltjes kopen van rond de $10 per stuk welke het allemaal fixen en/of beter maken. Dus als developers het kunnen, waarom kan Apple dat dan niet (vooral kijkende naar de eerste 2 punten)?
Omdat de rest van de wereld dat niet wil. Het zijn wijzigingen in de workflow die voor sommige mensen goed werken maar in het algemene geval niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GekkePrutser
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:13:
[...]
Mountain Lion zal dan ook geen 200€ kosten of 100€ voor een upgrade (OEM versies is wat anders), Lion kostte al maar 24€.
Dat vind ik ook, anders had ik ook wel geklaagd over het alweer moeten trekken van de portemonnee :) Maar de prijs van 25 euro voor al je Macs vind ik ondanks dat hij mij persoonlijk wat tegenvalt toch zeker schappelijk voor Mountain Lion. En ik vond het bijzonder goedkoop voor Lion.

Maar ik had gewoon wat meer verwacht van Apple, meestal komen er echt geniale dingen uit hun koker. Als ik naar mijn eigen manier van werken kijk bijvoorbeeld dan mis ik echt de manier waarop multitouch werkt met meerdere desktops als ik op de Windows PC van mijn werk zit te werken. En de manier waarom je nu accentjes kan typen. Geweldig! En zoals ik al zei, dat zijn OS verbeteringen die in elke app werken, niet alleen een paar meegeleverde dingen die zijn toegevoegd.

Als ik er zo over nadenk is het wel zo dat juist het magische versienummer mijn verwachtingen beïnvloedt. Als ze het 10.7.4 hadden genoemd bijvoorbeeld had ik het juist wel heel super gevonden dat er nieuwe functies waren geïntroduceerd. Zelfs al had ik er voor moeten betalen.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

[...]

Edit: CyBeR was me voor. :|

Ik geef je half en half gelijk. Het probleem is dat iedereen verwacht dat het groene plusje net zo werkt als op een Windows en dus heel je scherm vult. Dat is niet wat ze bij Apple hebben geprogrammeerd, in de Finder bijvoorbeeld zal, als je op het plusje klikt, de Finder de scrollbars proberen weg te krijgen maar ook niet meer.

Sommige applicaties reageren dan weer wat anders (of gewoon helemaal fout onverwacht of helemaal niet). :/

Footnote:
* Ghehe werkt nog steeds met Snow Leopard. :O Dus als dat gedrag ondertussen verandert is, mijn excuses.

• PBP

PBP

GekkePrutser schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:34:
[...]

Dat vind ik ook, anders had ik ook wel geklaagd over het alweer moeten trekken van de portemonnee :) Maar de prijs van 25 euro voor al je Macs vind ik ondanks dat hij mij persoonlijk wat tegenvalt toch zeker schappelijk voor Mountain Lion. En ik vond het bijzonder goedkoop voor Lion.
Zou ook kunnen zijn dat Mountain Lion nog goedkoper word. Aangezien de officiele prijs nog niet bekend is gemaakt. Met Apple weet je het nooit :>

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://9to5mac.com/2012/0...n-lion-obsolescence-list/

Hhhm, dit zou betekenen dat mijn 13" MBP 2.4GHz Core 2 Duo geen Mountain zou kunnen draaien!?
Naja, maar even afwachten!

• Donstil
  • Niet online
Ben wel erg benieuwd naar de Developers build van dit nieuwe OS.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij erg buggy zal zijn, het is al bijna maart en in de Zomer moet hij al uitkomen.

Ga hem niet op mijn vaste mac installeren uiteraard maar op mijn MBP(Late2011) die ik niet zo gek veel gebruik wil ik het wel eens proberen. Ziet er allemaal top uit!

Nu nog ff op een minder legale download wachten, ik heb geen Mac OSX Developer account namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Ben de Developer Preview aan het installeren in Parallels Desktop. Ben benieuwd. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PBP

PBP

Smultie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:46:

Hhhm, dit zou betekenen dat mijn 13" MBP 2.4GHz Core 2 Duo geen Mountain zou kunnen draaien!?
Mijn model is unibody MacBook late 2008 (model nummers: MB466LL/A, MB467LL/A). En die staat niet in het lijstje. Dus neem aan dat 'wij' wel ML krijgt.

- Any Intel Core 2 Duo MacBook from late 2007 - late 2008 (Model Numbers: MB061*/B, MB062*/B, MB063*/B, MB402*/A MB403*/A MB404*/A, MB402*/B)

• GekkePrutser
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:46:

Volgens mij wel hoor! Die is toch wel 'Mid 2009 or later'? Zie het lijstje van PBP.
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:58:
[...]Mijn model is unibody MacBook late 2008 (model nummers: MB466LL/A, MB467LL/A). En die staat niet in het lijstje. Dus neem aan dat 'wij' wel ML krijgt.
Jawel, die staat in jouw lijstje als Supported. Dat is de aluminium MacBook van 2008.

Die 9to5 mac quote heeft volgens mij gewoon de lijst verkeerd geïnterpreteerd. Met de opmerking The same goes for MacBooks based on any Intel Core 2 Duo processor bedoelen ze volgens mij alleen maar de originele witte MacBook (en dat is ook correct, die is niet meer ondersteund), maar vergeten dat die term ook op de nieuwe Unibody plastic MacBook kan slaan, en op de Aluminium die jij hebt. En over de pro's zegt dat al helemaal niets.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2012 21:03 ]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:59:
[...]

Volgens mij wel hoor! Die is toch wel 'Mid 2009 or later'? Zie het lijstje van PBP.

[...]

Jawel, die staat in jouw lijstje als Supported. Dat is de aluminium MacBook van 2008.

Die 9to5 mac quote heeft volgens mij gewoon de lijst verkeerd geïnterpreteerd. Met de opmerking The same goes for MacBooks based on any Intel Core 2 Duo processor bedoelen ze volgens mij alleen maar de originele witte MacBook (en dat is ook correct, die is niet meer ondersteund), maar vergeten dat die term ook op de nieuwe Unibody plastic MacBook kan slaan, en op de Aluminium die jij hebt. En over de pro's zegt dat al helemaal niets.
Hij is inderdaad van mid-2010, maar de volgende zinsnede zint me niet echt:
Anything older than the mid-2007 iMacs, early-2008 Mac Pros, early-2009 Mac minis and early-2009 Xserve gets left behind. The same goes for MacBooks based on any Intel Core 2 Duo processor and the original 2008 MacBook Air.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Jouw punten zijn herkenbaar voor de Windows gebruikers. Ik gok dat je vrij recent bent overgestapt.

Echt schokkend vind ik Mountain Lion niet. Het lijkt een iets kleinere update als Lion. Maar het zijn stuk voor stuk wel handige zaken, vooral de verbeterde integratie tussen iOS en OS X lijkt mij fijn.

• GekkePrutser
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:04:
[...]
Hij is inderdaad van mid-2010, maar de volgende zinsnede zint me niet echt:
[...]
Die haalde ik toch ook specifiek aan? Volgens mij hebben ze gewoon niet goed nagedacht over hoe breed die uitspraak is en hadden ze gewoon de originele plastic MacBook in gedachten.

AnandTech's lijst is veel specifieker en daar wordt hij gewoon specifiek genoemd als ondersteund.

Edit: Maargoed het staat nog wel te bezien hoe definitief dit is natuurlijk, want iedereen gaat uit van de developer preview, en Apple heeft nog geen officiële System Requirements uitgegeven voor zover ik kan zien.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2012 21:10 ]

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Weetje: Net op (een) IRC vernomen dat een Mountain Lion gewoon een andere naam is voor een Puma. :/ Ze hebben precies niet veel inspiratie meer voor een nieuwe kattensoort te vinden.

So far, deze min of meer nutteloze post. :P

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

10.5 Leopard
10.6 Snow Leopard
10.7 Lion
10.8 Mountain Lion

Het lijkt me toch vrij duidelijk ? Een beetje het tik-tok principe.

Opvallend dat iTunes nog steeds niet geupdate wordt, het blijft een hopeloos verouderd programma (technisch dan). Ook Finder mag wel eens plaats ruimen voor een beter alternatief. Zou OS 11 niet meer zo lang duren ?

[ Voor 45% gewijzigd door Phuncz op 16-02-2012 21:14 ]

• Donstil
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:13:
10.5 Leopard
10.6 Snow Leopard
10.7 Lion
10.8 Mountain Lion

Ik denk dat hij bedoelt dat een Mountain Lion eigenlijk een Puma is.

Mountain Lion:
Afbeeldingslocatie: http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-live/photos/000/006/cache/mountain-lion_637_600x450.jpg
Puma:
Afbeeldingslocatie: http://images.pictureshunt.com/pics/p/puma-8689.jpg

Edit: @Hieronder. Ja precies.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 16-02-2012 21:17 ]

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Phuncz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:13:
10.5 Leopard
10.6 Snow Leopard
10.7 Lion
10.8 Mountain Lion

Nou ja, dat zei ik toen ook. :P Maar toen zei die bioloog:
well, no, Leopards and Snow Leopards are different cats, Pumas and Mountain Lions are just different names for the same species

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
Om het nog maar eens over Lion te hebben. Toen Lion uit kwam heb ik deze direct geïnstalleerd op m'n MacBook door middel van een upgrade. Wat ik me nu afvroeg, zou ik een snelheidswinst kunnen behalen door een schone installatie te doen?

Ik heb al wat rond zitten googlen, maar geen definitief antwoord kunnen vinden. Ik ga er dus van uit dat dit niet het geval is, maar is er toevallig iemand hier die er ervaring mee heeft en een verschil merkt?

• jip_86
  • Laatst online: 21:36
Zoek maar terug topic heeft er vol mee gestaan tijdens de release van Lion.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Installatie via Parallels Desktop 7 gaat helaas niet werken. Krijg telkens de melding; 'Can't download additional components to install OS X'.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mag iedereen de Developer build installeren? Of alleen zakelijke lui?

• PBP

PBP

alwaysleft schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:30:
Mag iedereen de Developer build installeren? Of alleen zakelijke lui?
Officieel hebben alleen developers toegang tot installatie. Alleen hij is altijd ook wel te vinden op 'andere sites' :+

• alwaysleft
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:32:
[...]

Officieel hebben alleen developers toegang tot installatie. Alleen hij is altijd ook wel te vinden op 'andere sites' :+
Kan hem nergens vinden, alleen developers hebben toegang..ook op die andere sites?!

• PBP

PBP

alwaysleft schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:35:
[...]
Kan hem nergens vinden, alleen developers hebben toegang..ook op die andere sites?!
Developers kunnen hem downloaden bij developer portal van Apple. Niet-developers kunnen terecht bij de minder legale sites. Maar daar kan ik je niet mee helpen ;)

Over 5min ML is uit proberen. :9

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Met Messages ontvang ik niet de iMessages die gestuurd worden naar mijn 06-nummer, alleen die naar het emailadres. Is dit bij iedereen zo, of ben ik de enige?

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Dat lijkt me eigenlijk heel logisch.

• JanvdVeer
dcl! schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:45:
Dat lijkt me eigenlijk heel logisch.
En waarom dan wel? Op mijn iPad ontvang ik ze wel netjes. Ik denk dat het 06-nummer toch op de één of andere manier gekoppeld moet zijn aan een Apple ID, want anders kan ik ze ook niet ontvangen op mijn iPad.

EDIT:
Ontvangen op 06-nummer is dus inderdaad (nog) niet mogelijk. Hopelijk veranderd dat nog voor de release van 10.8 :)
The Verge

Unfortunately, as we saw in our Mountain Lion preview, iMessages don't sync between your phone, iPad, and computer out of the box by default. If your friends are sending messages to your phone number (using iMessage as a replacement for SMS), they won't also automatically sync to the Messages app on your Mac — you'll need people to start sending messages to your Apple ID email instead.

[ Voor 60% gewijzigd door JanvdVeer op 16-02-2012 23:07 ]

• alwaysleft
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:38:
[...]

Developers kunnen hem downloaden bij developer portal van Apple. Niet-developers kunnen terecht bij de minder legale sites. Maar daar kan ik je niet mee helpen ;)

Over 5min ML is uit proberen. :9
Dus je hoeft geen developer account te hebben op die site waar je hem hebt gedownload en het werkt toch?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

alwaysleft schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:53:
[...]

Dus je hoeft geen developer account te hebben op die site waar je hem hebt gedownload en het werkt toch?
Gast, als je Developer bent bij Apple mag je 'm bij Apple downloaden. Anders niet. En dan gaan we je er hier dus ook niet mee helpen.

En om eerlijk te zijn: als je dat niet zelf kunt is 't ten zeerste af te raden om het überhaubt te doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PBP

PBP

Reminders, Gamecenter
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0g1M1w3b0W2Y3t0B100X/ml1.png

Zoekfunctie in LaunchPad
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/271I3m2U3N043P403u44/ml2.png

Accounts
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2H1t3W1i092P2y2W0j0o/ml3.png

iCal Agenda
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3I1B0U21061A2j301027/ml4.png

[ Voor 14% gewijzigd door PBP op 16-02-2012 23:05 ]

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Agenda is een stuk beter! Mooi.

• PBP

PBP

Markeringsfunctie in Voorvertoning is ook wel handig!

Alles voelt een stuk sneller/smoother op mijn 2008 iMac 24". Ik weet niet wat ze met alle appicons hebben gedaan, maar alles lijkt scherper :? . Of ik word gek.. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door PBP op 16-02-2012 23:20 ]

• me_mrtn
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:14:
Markeringsfunctie in Voorvertoning is ook wel handig!
[afbeelding]

Alles voelt een stuk sneller/smoother op mijn 2008 iMac 24". Ik weet niet wat ze met alle appicons hebben gedaan, maar alles lijkt scherper :? . Of ik word gek.. 8)7
Markeren kan al tijden in Preview.

• PBP

PBP

me_mrtn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:17:
[...]

Markeren kan al tijden in Preview.
:o Ow.. valt me nu pas op :X

• me_mrtn
Ziet er ook anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2585jya.png

• PBP

PBP

Draai je nog snow leopard? Want ik heb dezelfde functie inmiddels ook gevonden in Lion met dat markeerstift-effect.

Even snel dr doorheen gelopen, eerste indruk is wel goed. Merk dat ook hier en daar wat knopjes zijn veranderd of bijgekomen. Mail heeft een andere knopindeling ook. Vooral de snelheid is merkbaar op mijn iMac. Het voelt allemaal net ff iets soepeler aan. ( en dat voor een DP :P )

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
vdkleijn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:25:
Lijkt me sterk dat systemen met 2Gb geheugen gedropt worden ;-) Dan zou zelfs de Macbook Air 11 2011 basisuitvoering opeens onbruikbaar zijn!

Wel lullig voor degene die een MacPro1,1 hebben, kwa snelheid lijkt die machine me toch prima bruikbaar met Mountain Lion.
Hier iemand met zo'n Mac Pro. Draai nog steeds Sneeuw Luipaard en het ding is nog steeds zeer rap! Zou zeer zuur zijn als die niet meer geüpgrade kan worden.

• me_mrtn
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:28:
[...]

Draai je nog snow leopard? Want ik heb dezelfde functie inmiddels ook gevonden in Lion met dat markeerstift-effect.

Even snel dr doorheen gelopen, eerste indruk is wel goed. Merk dat ook hier en daar wat knopjes zijn veranderd of bijgekomen. Mail heeft een andere knopindeling ook. Vooral de snelheid is merkbaar op mijn iMac. Het voelt allemaal net ff iets soepeler aan. ( en dat voor een DP :P )
Nee hoor, 10.7.3 op een 2011 Air. Zou niet eens SL kunnen draaien. :P

• PBP

PBP

Nog een goede fix, die ze zo snel mogelijk naar Lion moeten brengen.
Als je je Mac uitzet of herstart stond altijd het vinkje van resume aan . Nu onthoud hij de laatste keuze eindelijk!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14sp55.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Wat ik wel irritant vind is dat in Messages je de app niet kunt sluiten met CMD + W. Dan sluit je namelijk het gesprek... Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb gisteravond mijn Appleseed Invite ontvangen, vanmiddag gelijk ML installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:14:
Alle grafische onderdelen van OSX zijn nu in een hoge resolutie om Mac's met retina displays te ondersteunen. Op "mindere" displays lijkt/is alles daardoor ook scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Brm-G schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:31:
Wat ik wel irritant vind is dat in Messages je de app niet kunt sluiten met CMD + W. Dan sluit je namelijk het gesprek... Iemand daar een oplossing voor?
CMD-Q? Met W stluit je toch altijd het actieve venster en met Q het hele programma? :?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Roko schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:05:
[...]

Alle grafische onderdelen van OSX zijn nu in een hoge resolutie om Mac's met retina displays te ondersteunen. Op "mindere" displays lijkt/is alles daardoor ook scherper
Macs met Retina display? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 21:36
Ja, er gaan altijden geruchten dat er ook Macs met een veel hogere pixeldichtheid aankomen. Onder andere door dat er vaak high-res resources als bijv. plaatjes in de sdk's mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Moet je systeem voor de developer preview geregistreerd staan om 10.8 te kunnen installeren? Net als je UDID van je iPhone zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:29:
Moet je systeem voor de developer preview geregistreerd staan om 10.8 te kunnen installeren? Net als je UDID van je iPhone zeg maar.
Nee, maar het zal me niet verbazen als OSX even naar huis belt om aan te geven waarop het geinstalleerd is. Niet dat Apple daar wat mee mag doen (want privacy enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Je kan nu ook je Finder weer ordenen. Nu alleen nog een optie met oude expose/spaces en ik ben blij :>
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eAn4l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:29:
Nope. Ik heb hem gister geinstalleerd over Lion heen en ging zonder problemen, nergens hoeven inloggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Mountain Lion lijkt tot dusver ook wat minder RAM op te vreten. Kan het nog niet met 100% zekerheid zeggen. Zal het nog even verder bekijken. Zitten hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes in (teksten die door elkaar lopen etc.). Maar voor een eerste versie draait het al erg goed.

Ik zag ook op mijn 2008 iMac dat de grafische drivers een nieuwe versienummer hebben. En merk dat alle animaties net even wat soepeler gaan dan bij Lion. Ik krijg een beetje het Snow Leopard gevoel, niet wereldschokkende veranderingen. Maar net ff die extra functies en afwerking wat Lion miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Roko schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:39:
[...]

Nee, maar het zal me niet verbazen als OSX even naar huis belt om aan te geven waarop het geinstalleerd is. Niet dat Apple daar wat mee mag doen (want privacy enzo).
Toen ik illegaal de vroege beta's van Lion draaide had ik als nadeel dat ik via de appstore niet de updates van het OS kon downloaden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
De developer preview kan niet via de App Store worden geïnstalleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
filenox schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:59:
De developer preview kan niet via de App Store worden geïnstalleerd? :)
Jazeker wel. Kan niet eens anders. Check hier hoe. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JanvdVeer op 17-02-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:35:
Nog een goede fix, die ze zo snel mogelijk naar Lion moeten brengen.
Als je je Mac uitzet of herstart stond altijd het vinkje van resume aan . Nu onthoud hij de laatste keuze eindelijk!

[afbeelding]
Eindelijk! Dat wordt ik altijd gek van, gezien ik dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

PBP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:57:
Maar net ff die extra functies en afwerking wat Lion miste.
Mogen we Lion nu dan officieel een mislukte OSX noemen? Het lijkt een beetje op het Vista-verhaal bij Microsoft. Nog nooit zoveel problemen die zo lang voortsleepten als bij Lion, en de opvolger staat alweer voor de deur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt dit het nieuwe model van Apple. Elk jaar een update uitbrengen met minimale veranderingen.

Totdat XI voor de deur staat, neem aan dat Apple daar wel de tijd voor gaat nemen met veel veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Exirion schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Mogen we Lion nu dan officieel een mislukte OSX noemen? Het lijkt een beetje op het Vista-verhaal bij Microsoft. Nog nooit zoveel problemen die zo lang voortsleepten als bij Lion, en de opvolger staat alweer voor de deur.
Mogen we windows XP een mislukt os noemen, doet me een beetje denken aan de service pack's van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

erik23 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:57:
Mogen we windows XP een mislukt os noemen, doet me een beetje denken aan de service pack's van windows.
Ik heb Windows XP sinds maanden voor de release gedraaid en nooit heel serieuze problemen ondervonden. Ook was XP de eerste versie waarin de twee Windows branches goed gemerged waren (NT-kernel), en als je ziet hoeveel XP nog gebruikt wordt mag je denk ik stellen dat het de best geslaagde Windows versie ooit is geworden. Vista is nooit echt aangeslagen en Windows 7 is wat Vista had moeten zijn.

Afgezien daarvan, vergelijken met Windows is niet eens nodig. OSX Tiger, Leopard en Snow Leopard waren ook niet probleemloos, maar de basisfuncties werkten meestal goed, of problemen waren bij 10.x.1 of 10.x.2 wel opgelost. Ik zie nu teveel mensen die zelfs met 10.7.3 nog te hinderlijke problemen tegenkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 17-02-2012 14:08 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Zou je eens de agenda vol willen gooien met events die in tijd overlappen, maar niet op hetzelfde moment starten en eindigen.

Ben namelijk benieuwd of deze bug nog aanwezig is.

Dat alleen zou al een reden zijn om over te stappen.

Ook wil ik vragen of je kunt testen of attachements nu netjes als attachements worden behandeld (zoals op iCloud.com) in plaats van in de mail worden gedropt in het tekstveld (embedden)

[ Voor 26% gewijzigd door Pyrone89 op 17-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Exirion schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Nou nou, ik vond Lion wel een flink stuk voorwaarts ivm Snow Leopard. Vista was gewoon troep en daar was niet op te werken, ook niet met SP2. Dus ook de vergelijking slaat nergens op.

Ik werk nu een aantal uurtjes met Mountain Lion en vind het tot nu toe een lekker systeem. In feite gewoon een Lion + de 3rd party apps. Dat viel me wel echt op, apps als Growl en Omnibar zijn in één klap waardeloos geworden. Zonde van mijn geld, maar aan de andere kant wel lekker dat ik daar geen extra apps voor hoef te hebben. Notification bar vind ik ook erg handig.

Inderdaad wat kleine glitches, maar als dat allemaal stable draait, wordt het zeker mijn favoriete update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Coach4All schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:08:
[...]

CMD-Q? Met W stluit je toch altijd het actieve venster en met Q het hele programma? :?
Ik bedoelde meer minimaliseren inplaats van afsluiten. Bijv iTunes en de Mac App store kan ik met CMD-W gewoon minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

CMD+M is toch minimaliseren? CMD+W sluit je gewoon het venster, noem dat niet echt minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Pyrone89 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:36:
[...]

Zou je eens de agenda vol willen gooien met events die in tijd overlappen, maar niet op hetzelfde moment starten en eindigen.

Ben namelijk benieuwd of deze bug nog aanwezig is.

Dat alleen zou al een reden zijn om over te stappen.

Ook wil ik vragen of je kunt testen of attachements nu netjes als attachements worden behandeld (zoals op iCloud.com) in plaats van in de mail worden gedropt in het tekstveld (embedden)
Er lijkt in iCal (Agenda) niets veranderd te zijn op dit moment.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JFbZm.png

Mail ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3e2K2L3c3W223P1Y1D1k/mail.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RnB schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:04:
CMD+M is toch minimaliseren? CMD+W sluit je gewoon het venster, noem dat niet echt minimaliseren.
Lol, didn't know. Kom ik ook nog ergens achter na 1.5 OS X te gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
PBP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:05:
[...]

Er lijkt in iCal (Agenda) niets veranderd te zijn op dit moment.
[afbeelding]

Mail ziet er zo uit:
[afbeelding]
Jammer, lijkt dus niet te zijn opgelost.

Nog twee laatste test:

*In Lion iCal bleef een event achter de ander liggen, zelfs als je erop had geklikt. Op de iPhone en iPad komt hij wel naar voren zodat je makkelijk kunt slepen. Is dit ten minste wel aangepast?
*In Lion Mail liet hij ook bestanden van 1 pagina volledig uitgeklapt zien, alsof het een plaatje betrof. Op de iPad en iPhone deed hij dit ten minste alleen voor bestanden die echt een foto waren ipv ook PDF's etc die 1 pagina waren. Is dat ten minste gefixed (dus even kijken of hij een PDF van 1 blz ook zo uitklapt alsof het een foto is zoals in de afbeelding die je stuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Pyrone89 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:09:
[...]

Jammer, lijkt dus niet te zijn opgelost.

Nog twee laatste test:

*In Lion iCal bleef een event achter de ander liggen, zelfs als je erop had geklikt. Op de iPhone en iPad komt hij wel naar voren zodat je makkelijk kunt slepen. Is dit ten minste wel aangepast?
*In Lion Mail liet hij ook bestanden van 1 pagina volledig uitgeklapt zien, alsof het een plaatje betrof. Op de iPad en iPhone deed hij dit ten minste alleen voor bestanden die echt een foto waren ipv ook PDF's etc die 1 pagina waren. Is dat ten minste gefixed (dus even kijken of hij een PDF van 1 blz ook zo uitklapt alsof het een foto is zoals in de afbeelding die je stuurt).
Dat lijkt in iCal wel gefixed ja. Als je op een achterliggende event drukt. Komt hij vervolgens naar boven.
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3u3Q082T1R240R093R09/ical2.png

PDF van 1pagina
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2P0y2X0F1x3s3V3C2239/mail2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
PBP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:19:
[...]

Dat lijkt in iCal wel gefixed ja. Als je op een achterliggende event drukt. Komt hij vervolgens naar boven.
[afbeelding]

PDF van 1pagina
[afbeelding]
Thx.
Brengt hij hem ook naar voren als je op die linker, hele lange klikt? Omdat die enigzins bloot ligt en Calendar in Lion dus eigenlijk denkt : "je kunt toch bij het randje? Nou dan breng ik hem niet naar voren"
Gelukkig hebben ze dan de 2 echte 'bugs' verholpen. De andere twee zaken zullen we maar scharen onder vreemde design keuzes. Maar die design keuzes zijn dan vanaf Mountain Lion overal even vreemd (behalve dat iCloud.com nog afwijkt met het gebrek van een conversation view en het feit dat de agenda events verslepen een drama is)

[ Voor 12% gewijzigd door Pyrone89 op 17-02-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Pyrone89 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Thx.

Gelukkig hebben ze dan de 2 echte 'bugs' verholpen. De andere twee zaken zullen we maar scharen onder vreemde design keuzes. Maar die design keuzes zijn dan vanaf Mountain Lion overal even vreemd (behalve dat iCloud.com nog afwijkt met het gebrek van een conversation view en het feit dat de agenda events verslepen een drama is)
We zullen zien. In Lion developer previews is er ook nog veel veranderd. Dus ff afwachten of er nog dingen aangepakt gaan worden. Ik zie nog graag een optie om de oude expose/spaces terug te krijgen. Ze moeten dat gewoon als keuze inbouwen. Aangezien er heel veel over geklaagd word. Net als ze gedaan hebben met dashboard in Lion, standaard staat hij op de nieuwe manier (als een space). Maar je kan ook de oude manier instellen (over je scherm heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PBP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:44:
[...]

We zullen zien. In Lion developer previews is er ook nog veel veranderd. Dus ff afwachten of er nog dingen aangepakt gaan worden. Ik zie nog graag een optie om de oude expose/spaces terug te krijgen. Ze moeten dat gewoon als keuze inbouwen. Aangezien er heel veel over geklaagd word. Net als ze gedaan hebben met dashboard in Lion, standaard staat hij op de nieuwe manier (als een space). Maar je kan ook de oude manier instellen (over je scherm heen).
Heb jij al gevonden hoe je over je trackpad kan swipen om het berichtcentrum te tonen? Alleen met het knopje rechts boven lijkt me erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:06:
[...]

Heb jij al gevonden hoe je over je trackpad kan swipen om het berichtcentrum te tonen? Alleen met het knopje rechts boven lijkt me erg onhandig.
Geen idee ik las ergens met 2vingers? Ik gebruik zelf een Magic Mouse op een iMac dus het is sowieso beperkt qua gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
2 vingers zag ik ook (in het filmpje dacht ik) maar ik krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Kan iemand kijken of je in Mail.app, als je een een email print, bovenaan de naam van de user kan laten printen?

Outlook op de PC en Outlook 2011 op de Mac heeft deze optie wel en alleen daarom gebruik ik Outlook hier op het werk (20+ gebruikers).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Is de mountain lion preview te installeren over lion heen? Of kan het alleen met clean install?

En is het niet een suggestie alles over mountain lion in een nieuw topic te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Impstoker schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:14:
Is de mountain lion preview te installeren over lion heen? Of kan het alleen met clean install?

En is het niet een suggestie alles over mountain lion in een nieuw topic te gooien?
Er overheen, heb ik gister gedaan.

Vrijwel alle apps lopen nog, is meer een update dan een nieuw OS naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Is alleen niet aan te raden op een machine waarmee je werkt. Kunnen nogal wat bugs inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben ze nog niet tegen gekomen eigenlijk. Ik heb hem geinstalleerd op mijn MBP die ik weinig gebruik dus kan opzich geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
PBP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:16:
Is alleen niet aan te raden op een machine waarmee je werkt. Kunnen nogal wat bugs inzitten.
Houdt het leven spannend toch? Bugs ;)
Ik installeer hem eerst wel op een externe disk, paar dagen proberen en als het bevalt en weinig belangrijke bugs tegenkom dan gooi ik hem er wel overheen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Impstoker schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:20:
[...]

Houdt het leven spannend toch? Bugs ;)
Ik installeer hem eerst wel op een externe disk, paar dagen proberen en als het bevalt en weinig belangrijke bugs tegenkom dan gooi ik hem er wel overheen.
Ben benieuwd!
Dat wel alleen was het met de Lion developer preview ook het geval. En dan vervolgens mensen die komen klagen dat ze problemen hebben en het niet werkt ;) .

Dit is ook wel goed nieuws!

Mountain Lion Will Link DVD-Installed Apple Software With Your Mac App Store Account
Yesterday we showed you how in OS X Mountain Lion, Software Update has shifted from its own app to the Mac App Store. But how will that work with updating apps that weren’t purchased through the App Store, but were instead bundled with your Mac at point-of-sale or installed from a DVD?

As you can see in the screenshot above, Apple’s got it covered: the Mountain Lion App Store will automatically detect any app that has historically been updated through Software Update and ask to register it to your Apple ID, along with a unique hardware identifier.

What this means is that the App Store will soon be able to update select Apple apps that were purchased outside of the App Store. Theoretically, this should also mean that these apps will then be available for download on any machine tied to that Mac App Store account.

It’s a small touch, but a very nice one that should make keeping your legacy software up-to-date a lot easier.
Bron: Cult of Mac

[ Voor 55% gewijzigd door PBP op 17-02-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dat klinkt als een hele mooi functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Heb inmiddels ook Mac OS X 10.8 Mountain Lion. Fijne vooruitgang, vooral het notification center :). 1 bug is wel minder, soms houdt Safari er gewoon mee op met surfen. Niks te maken met mijn verbinding want mijn Twitter app laadt gewoon door.

Meer mensen last van met Mountain Lion??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:08:
2 vingers zag ik ook (in het filmpje dacht ik) maar ik krijg het niet aan de praat.
2 vingers vanaf de meest rechtse zijde van je trackpad naar binnen toe.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.