[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 78.174 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Osxy

Holy crap on a cracker

havana schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:00:
Resolutie is IMHO echt een Tweaker/tech-argument. Ik vind de resolutie van mijn 15" high-res namelijk eerder te hoog dan te laag. Ik moet elke website 3 standen zoomen om deze normaal te kunnen lezen. Office-documenten moet ik op 150% zetten om ze te kunnen lezen.

Overigens ben ik het wel eens met het argument dat je beter een mat scherm kunt nemen. Ik heb dat niet gedaan en heb er spijt van. Persoonlijk vind ik de grijze rand om het matte scherm echter niet fraai. Gelukkig is daar op eBay een sticker voor te vinden.
Heb je geen bril nodig dan? ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:28
PatrickG schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:23:
Wat geniet jullie voorkeur, een magic mouse of een magic trackpad?

Ik wil dus een apple wired keyboard met numpad gaan kopen en dan is een muis ernaast wel handig. Ik heb een goede logitech muis, maar dat werkt dan weer niet helemaal relaxed met Mac OS.

Ik lees ook wel eens dat de magic mouse voor problemen kan zorgen/dat het niet goed werkt. Klopt dat?
Ik heb een tijd de magic mouse gehad en kan er niet aan wennen, hij is ook niet echt ergonomisch.. ben overgestapt naar de logitech performance mx en heb geen seconde spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Scirocco schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:14:
Nee, Lion staat niet in mn lijst van aankopen. Maar ik heb Lion dan ook niet gekocht met mn apple ID. Het stond er al op toen ik hem kocht. Hij staat wel als 'geinstalleerd'.
Nee, maar je krijgt Lion wel bij je Mac. iLife is dus wel via mijn mac aan mijn Apple ID gekoppeld, dus vandaar dat ik me afvroeg waarom dat niet zo voor Lion gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-05 08:20
Osxy schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:21:
[...]

Heb je geen bril nodig dan? ;)
Werd elders ook al voorgesteld. Ik ben er vrij zeker van van niet maar ik zal deze week eens een test doen bij een opticien.

Zo'n zwarte sticker stond een tijdje geleden op eBay, kwestie van zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 12-12-2011 18:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma, 13 of 15 inch... Wat ook jammer is, is dat je het niet reflecterende scherm nergens in de winkel kunt zien, en 150 euro extra is toch weer een hoop geld op een eigenlijk toch al te dure laptop.

Als puntje bij paaltje komt wordt het waarschijnlijk weer geen Apple. Ik hik er al 10 jaar tegenaan, maar als ik dan moet afrekenen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om 2x zoveel te betalen dan voor een gelijkwaardige windows machine.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06
Phusebox schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:47:
Als puntje bij paaltje komt wordt het waarschijnlijk weer geen Apple. Ik hik er al 10 jaar tegenaan, maar als ik dan moet afrekenen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om 2x zoveel te betalen dan voor een gelijkwaardige windows machine.
Gelijkwaardig? Qua pure CPU/RAM/Harddisk specificaties zeker?

Als ik om me heen kijk naar laptops van andere merken zie ik niks wat qua pure functionaliteit in de buurt komt van mijn MacBook. Snufjes als toetsenbordverlichting, lichtsensor, Thunderbolt en alle andere functies die ik me nu niet kan bedenken, maar het werken met mijn MacBook wel elke dag gemakkelijk maken, zitten toch echt niet op een gemiddelde Asus/Dell/Weetikveel.

Dat allemaal naast het feit dat ik voor geen goud met Windows wil werken.

/edit
Even terug naar 15 of 13 inch:
Zelf ben ik van een 13-inch naar een 15-inch overgestapt, ik vind de 15-inch nog best wel portable, en vond het de quadcore en extra kracht toch wel waard.

[ Voor 10% gewijzigd door thaan op 12-12-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:53:
[...]

Gelijkwaardig? Qua pure CPU/RAM/Harddisk specificaties zeker?

Als ik om me heen kijk naar laptops van andere merken zie ik niks wat qua pure functionaliteit in de buurt komt van mijn MacBook. Snufjes als toetsenbordverlichting, lichtsensor, Thunderbolt en alle andere functies die ik me nu niet kan bedenken, maar het werken met mijn MacBook wel elke dag gemakkelijk maken, zitten toch echt niet op een gemiddelde Asus/Dell/Weetikveel.

Dat allemaal naast het feit dat ik voor geen goud met Windows wil werken.

/edit
Even terug naar 15 of 13 inch:
Zelf ben ik van een 13-inch naar een 15-inch overgestapt, ik vind de 15-inch nog best wel portable, en vond het de quadcore en extra kracht toch wel waard.
Ja goed ik heb nooit een mac gehad en sommige zaken die je noemt zie ik het nut (nog) niet van in. Verlicht toetsenbord heb ik niet nodig, lichtsensor heb ik niet nodig, Thunderbolt is nutteloos voor mij (heb liever usb3.0 aangezien ik daarvoor 8tb aan externe schijven heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Phusebox schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:01:
[...]

Ja goed ik heb nooit een mac gehad en sommige zaken die je noemt zie ik het nut (nog) niet van in. Verlicht toetsenbord heb ik niet nodig, lichtsensor heb ik niet nodig, Thunderbolt is nutteloos voor mij (heb liever usb3.0 aangezien ik daarvoor 8tb aan externe schijven heb).
Dingen als toetsenbord verlichting zijn ook geen cruciale zaken, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het de kleine dingen aan een Mac zijn die het werken zo fijn maken, dat zodra je eraan went je niet meer terug wilt.

Het gemak van Time Machine, het simpele remote desktoppen, het feit dat het OS niet vastloopt als er een app vastloopt, geen onderhoud, allemaal dingen waardoor ik al ongeveer 5 jaar geen Windows PC gebruik.

Tweaken is leuk, totdat je erachter komt dat zo'n ding ook voor jouw kan werken ipv andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:06
Het nut van een "lichtsensor" is imho zeker wel fijn. Niet steeds zelf "de lichtsterkte" instellen op je apparaat als de lichtintensiteit om je heen veranderd (overdag vs 's avonds e.d.)

Maar het is niet eens zulke extraatjes (die werken imho zeker mee ten goede). Maar de algehele afwerking doordat er gewoon na is gedacht over zulke dingetjes. Er is een reden dat Mac gebruikers de meest tevreden gebruikers in de hele computer industrie zijn. En dat is niet iets wat je met "betere specs" kan evenaren. Specs, dat is leuk als je gaat benchmarken ofzo. Het gaat er om hoe het apparaat aanvoelt wanneer je er mee werkt. En dat is gewoon duidelijk beter dan de meeste notebooks. Van het trackpad tot de accu, behuizing, OS en alle "kleine dingetjes" als de lichtsensor, magsafe-adapter e.d.

Verticale integratie ftw.
En dat geld andersom net zo hard. En dat merk je gewoon bij een Apple product.

Neem bijvoorbeeld het trackpad, als je exact dezelfde trackpad in een windows computer duwt is hij dan even fijn? Nope. Want je mist alle features die kunt aanroepen via multitouch (mission control, natural scrolling en talloze andere gestures die gewoon werken in de verschillende programma's). En andersom, als je al die gestures hebt onder Windows dan zit je naar alle waarschijnlijkheid weer op een prut-trackpad te werken.

Meh, nee geef mij maar een fabrikant die beiden maakt zodat hij alles op elkaar kan afstemmen.

[ Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 12-12-2011 20:23 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
..... maar als ik dan moet afrekenen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om 2x zoveel te betalen dan voor een gelijkwaardige windows machine.
Ik vond het ook moeilijk toen ik deze zomer m'n eerste mac kocht, maar achteraf vind ik het alleen al waard voor Lion. De bouwkwaliteit en extra functie's zijn ook heel fijn, maar het OS telt toch het zwaarst mee voor mij. Toen Lion uitkwam heb ik de knoop doorgehakt en besloten om voor een mac te gaan, het bleek een geweldige keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZpAz schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:20:

Neem bijvoorbeeld het trackpad, als je exact dezelfde trackpad in een windows computer duwt is hij dan even fijn? Nope. Want je mist alle features die kunt aanroepen via multitouch (mission control, natural scrolling en talloze andere gestures die gewoon werken in de verschillende programma's). En andersom, als je al die gestures hebt onder Windows dan zit je naar alle waarschijnlijkheid weer op een prut-trackpad te werken.

Meh, nee geef mij maar een fabrikant die beiden maakt zodat hij alles op elkaar kan afstemmen.
Heb nu een uur of twee met een mbp staan spelen en vond de trackpad eigenlijk nog wel het minst fijne aan het hele ding. Je kunt het vast instellen maar ik mistte het tappen. Hou niet van die fysieke klik.

Wat me denk ik ook tegenhoud is het feit dat ik mijn iPad ook als een kleine miskoop beschouw.

Maar ik ging er ook blijkbaar onterecht vanuit dat de nieuwste lichting wel usb3 zou ondersteunen. Blijkbaar niet dus, dan houdt het al op want ga niet ook nog eens 600 euro aan nieuwe externe hdd's uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 22:29

Zygivt

Evenaren en overtreffen

filenox schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:16:
Met een magic mouse kan je veel sneller werken dat staat vast :) Het trackpad is gewoon een toevoeging aan de muis imho
Is dit niet een kwestie van gewenning? Ik heb hier een bamboo liggen en dat gaat toch vrij vlot hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Phusebox schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:51:
[...]

Heb nu een uur of twee met een mbp staan spelen en vond de trackpad eigenlijk nog wel het minst fijne aan het hele ding. Je kunt het vast instellen maar ik mistte het tappen. Hou niet van die fysieke klik.

Wat me denk ik ook tegenhoud is het feit dat ik mijn iPad ook als een kleine miskoop beschouw.

Maar ik ging er ook blijkbaar onterecht vanuit dat de nieuwste lichting wel usb3 zou ondersteunen. Blijkbaar niet dus, dan houdt het al op want ga niet ook nog eens 600 euro aan nieuwe externe hdd's uitgeven.
Ik tap altijd, is gewoon een instelling. :)

Heck, ik heb zelfs een magic trackpad gehaald, mijn muis (razr) ligt te verstoffen. Die komt enkel eens aan de beurt als ik Counter Strike speel, en dat is ook 3x in het jaar.

USB3 wordt nog niet ondersteund, misschien in toekomstige series als Intel het direct in de CPU ondersteund oid. Maar er vanuitgaan zou ik niet. Lion zonder een multitouch invoer-apparaat is imho gewoon zonde van het OS. (Magic Mouse evt)

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 12-12-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bij m'n iMac gebruik ik een Magic Trackpad. De Magic Mouse ligt in m'n ladekast, omdat ik hem toch niet zo prettig vind werken. Als gewone muis heb ik een Logitech M705 en die gebruik ik eigenlijk ook al nauwelijks. Icm m'n MBP vind ik een gewone muis zelfs een stuk minder prettig werken dan het ingebouwde Trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik moet inderdaad zeggen dat ik het trackpad van mn MBP erg goed vind. Een magic trackpad is dan ook een mogelijke keuze, maar wellicht hebben mensen hele goede verhalen over de functionaliteit van de magic mouse.

Met andere muizen is het natuurlijk jammer dat je niet elke functionaliteit van Mac OS kunt gebruiken. Of heb je daar weer simpele programma's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
PatrickG schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:21:
Ik moet inderdaad zeggen dat ik het trackpad van mn MBP erg goed vind. Een magic trackpad is dan ook een mogelijke keuze, maar wellicht hebben mensen hele goede verhalen over de functionaliteit van de magic mouse.

Met andere muizen is het natuurlijk jammer dat je niet elke functionaliteit van Mac OS kunt gebruiken. Of heb je daar weer simpele programma's voor?
De trackpad van macbooks is inderdaad nice, maar bij veel gebruik vind ik toch dat ik last van m'n vingers en gewrichten krijg door de onnatuurlijke houding. Hetzelfde probleem heb ik met de magic mouse. Ik gebruik liever een echte muis.

Logitech heeft redelijk goede software voor OS X. Zo heb je verschillende functies die je kan instellen voor de duimknoppen. Dit zijn generieke functies als copy / paste, maar ook OS specifieke dingen als expose en mission control. Zelf heb ik bijvoorbeeld app expose op de duimknop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 20:59
Ik sta op het punt om een macbook pro of air te kopen, maar las ergens dat Apple begin volgend jaar een nieuwe design lijn gaat uitbrengen. Weet iemand daar wat meer vanaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma, 13 of 15 inch... Wat ook jammer is, is dat je het niet reflecterende scherm nergens in de winkel kunt zien, en 150 euro extra is toch weer een hoop geld op een eigenlijk toch al te dure laptop.

Herken me hier wel in moet ik zeggen.
Heb al tijdje een iphone4 en nu sinds kort een ipad2 welke me prima bevallen op gebruikservaring (simpel, doeltreffend en geen vervelende problemen/traagheid e.t.c) waarbij ik thuis op de pc hier denk graag gebruik van te maken in OSX..

Nu is mn laptop al 4j oud en zit ik te denken aan een opvolger en dus ook aan een apple macbook...pro of air..
Mja de air zou dan 13" worden wat al leuk bedrag is...en de pro in 13inch is te beperkt qua schermresolutie, wil ik hoger wordt het al de 15''inch...maar dan is een ssd ook wel leuke/goede toevoeging..

en dan onderaan staat een bedrag waar ik dan aardig van moet slikken ;)
lastiglastig!

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
bones schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:23:
Ik sta op het punt om een macbook pro of air te kopen, maar las ergens dat Apple begin volgend jaar een nieuwe design lijn gaat uitbrengen. Weet iemand daar wat meer vanaf ?
Yep, bijna iedereen hier op GoT heeft allerlei geheime inside informatie van Apple die nog nergens op het internet te vinden is......

Helaas, bij Apple is het wachten tot de aankondiging er is.
Vaak kun je wel wat informatie vinden op sites als:
www.9to5mac.com
www.macrumors.com
maar het is pas zeker als het zeker is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
yonexfreak schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:27:
[...]

Herken me hier wel in moet ik zeggen.
Heb al tijdje een iphone4 en nu sinds kort een ipad2 welke me prima bevallen op gebruikservaring (simpel, doeltreffend en geen vervelende problemen/traagheid e.t.c) waarbij ik thuis op de pc hier denk graag gebruik van te maken in OSX..

Nu is mn laptop al 4j oud en zit ik te denken aan een opvolger en dus ook aan een apple macbook...pro of air..
Mja de air zou dan 13" worden wat al leuk bedrag is...en de pro in 13inch is te beperkt qua schermresolutie, wil ik hoger wordt het al de 15''inch...maar dan is een ssd ook wel leuke/goede toevoeging..

en dan onderaan staat een bedrag waar ik dan aardig van moet slikken ;)
lastiglastig!
Ja het is gewoon dat er (in vergelijking) geen andere laptops zijn die zo stevig aanvoelen en er gewoon netjes uitzien. De rest is allemaal maar druk met patronen, knopjes of lelijke chrome randjes (ja Dell XPS 14/15z ik heb het tegen jou).

Daarnaast heb ik ook al een i7 desktop sinds 3 jaar nu en die bevalt nog steeds goed. Mja, het jeukt toch he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
tarlitz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:30:
[...]

De trackpad van macbooks is inderdaad nice, maar bij veel gebruik vind ik toch dat ik last van m'n vingers en gewrichten krijg door de onnatuurlijke houding. Hetzelfde probleem heb ik met de magic mouse. Ik gebruik liever een echte muis.

Logitech heeft redelijk goede software voor OS X. Zo heb je verschillende functies die je kan instellen voor de duimknoppen. Dit zijn generieke functies als copy / paste, maar ook OS specifieke dingen als expose en mission control. Zelf heb ik bijvoorbeeld app expose op de duimknop gezet.
Dan ga ik denk toch kijken naar een logitech muis idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 16:53
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:51:
[...]

Ja het is gewoon dat er (in vergelijking) geen andere laptops zijn die zo stevig aanvoelen en er gewoon netjes uitzien. De rest is allemaal maar druk met patronen, knopjes of lelijke chrome randjes (ja Dell XPS 14/15z ik heb het tegen jou).

Daarnaast heb ik ook al een i7 desktop sinds 3 jaar nu en die bevalt nog steeds goed. Mja, het jeukt toch he.
Yep helemaal mee eens, temeer de ipad/iphone prima bevallen blijftt het jeuken :)
Alleen blijft voor het voor mn gevoel toch een ''gok'' gezien ik nog niet weet hoe OSX me gaat bevallen...en stel dat het tegenvalt en terugval op Windows is het wel een dure Windows laptop geworden ;)

We blijven twijfelen O+

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je zou het beste kunnen wachten tot de mediamarkt actie die normaliter eind januari gehouden wordt.
Dan betaal je zogenaamd geen btw, wat effectief neerkomt op 16% korting.
Ik heb mijn 13 inchje gekocht met de Saturn actie van drie weken geleden waardoor ik 165 euro korting had.

Over OSX ben ik er tevreden. Soms een beetje wennen, maar uiteindelijk werkt het gewoon heel relaxed.
Als ik ergens over moet klagen is het wel het spiegelende beeldscherm en het feit dat ze soms toch wel relatief oude hardware gebruiken.

O ja, en de reparaties zijn natuurlijk belachelijk duur. Maar dat blijft Apple.
Verder zou ik niet willen ruilen met de bouwkwaliteit van andere laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
yonexfreak schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:42:
[...]

Yep helemaal mee eens, temeer de ipad/iphone prima bevallen blijftt het jeuken :)
Alleen blijft voor het voor mn gevoel toch een ''gok'' gezien ik nog niet weet hoe OSX me gaat bevallen...en stel dat het tegenvalt en terugval op Windows is het wel een dure Windows laptop geworden ;)

We blijven twijfelen O+
Een dure windows laptop met grote beperkingen vanwege de slechte drivers voor de mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:39:
[...]

Een dure windows laptop met grote beperkingen vanwege de slechte drivers voor de mbp.
?
Windows draait uitstekend op een macbook. Qua interne hardware is er weinig uniek aan een macbook. Het enige wat niet zo lekker werkt is de trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tarlitz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:55:
[...]

?
Windows draait uitstekend op een macbook. Qua interne hardware is er weinig uniek aan een macbook. Het enige wat niet zo lekker werkt is de trackpad.
Heb ook gelezen dat er o.a. een beperking is qua aangesloten usb apparaten per poort, dus geen hub mogelijk. De koptelefoon/microfoon uitgang schijnt niet te werken met een Y splitter onder windows. En zo las ik nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 20:25
Zijn er nog mensen met een MacBook Pro 15" (Early 2011) dit het volgende opmerken:

Als de Macbook gewoon rustig staat te draaien (beetje internetten, msn open...), draaien de fans rustig op het minimum van 2000rpm. Toch hoor ik hem licht-irritant brommen/ruisen. Leg ik mijn hand, of iets anders (zelfs een lichte Logitech muis is genoeg) rechts van het touchpad, dan stopt dit brommen/ruisen. Het lijkt dus alsof de harde schijf dit veroorzaakt, maar dit met wet druk gedempt wordt.

Zijn er nog mensen die dit hebben, of dit gehad hebben en een oplossing weten? Ik heb hem al open gehad, maar de schijf zit stevig vastgeschroefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De HDD zit daar inderdaad, en die kan geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
klopt. ik werd er helemaal gek van, dus heb er een ssd ingezet... opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 20:25
Maar het geluid stopt (of wordt in ieder geval veel minder irritant) als je lichte druk uitoefent naast het trackpad? Is er dan niks wat je kunt "verbouwen" aan de Macbook zodat het minder geluid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

NjitsSs schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:14:
Maar het geluid stopt (of wordt in ieder geval veel minder irritant) als je lichte druk uitoefent naast het trackpad? Is er dan niks wat je kunt "verbouwen" aan de Macbook zodat het minder geluid maakt?
Het is aluminium, schroef hem open, haal je harddisk eruit.
zet een beetje met gevoel druk op de juiste plek en schroef hem weer in elkaar. Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:14:
[...]

Heb ook gelezen dat er o.a. een beperking is qua aangesloten usb apparaten per poort, dus geen hub mogelijk. De koptelefoon/microfoon uitgang schijnt niet te werken met een Y splitter onder windows. En zo las ik nog wel meer.
Probeer je FUD te verspreiden of heb je die onzin echt ergens gelezen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CyBeR schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:36:
[...]

Probeer je FUD te verspreiden of heb je die onzin echt ergens gelezen?
Nee las dat in een artikel over macbook pro alternatieven en tevens op een forum. Uiteraard moet je alles dat op internet staat met een korreltje zout nemen, maar goed speelt toch in je achterhoofd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:14:
[...]

Ik dacht dat dit van de USB aansluitingen te maken had met dat de macbook een interne usb hub gebruikt waarop het toetsenbord, de webcam, het trackpad en een externe USB aansluiting op aangesloten zijn. Hierdoor zou een van de twee USB aansluitingen een lagere spanning/stroomsterkte hebben. Maar dit is een 'probleem' onder zowel OS X als windows.

Over dat met de Y splitter zou ik niet weten, daar heb ik geen ervaring mee. Ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt en wat je nog wel meer gelezen heb. Zelf heb namelijk nog echt geen problemen gehad onder Windows en draait het als een zonnetje.

[ Voor 17% gewijzigd door tarlitz op 14-12-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 10-05 22:18
Ik heb onlangs een Macbook Pro 13 inch early 2011 aangeschaft en wat een heerlijk apparaat!

Helaas heb ik er wel een raar probleem mee, hij is altijd fluister stil maar zodra ik via iPhoto door foto's ga bladeren dan gaat de fan echt tekeer, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Nano2009 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:10:
Ik heb onlangs een Macbook Pro 13 inch early 2011 aangeschaft en wat een heerlijk apparaat!

Helaas heb ik er wel een raar probleem mee, hij is altijd fluister stil maar zodra ik via iPhoto door foto's ga bladeren dan gaat de fan echt tekeer, is dit normaal?
Ik heb hetzelfde apparaat en dit is bij mij niet het geval. Heb jij ook Lion?
Ik ga er ook van uit dat het geen 200 foto's zijn op een full-hd reso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Zygivt schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:34:
[...]

Ik heb hetzelfde apparaat en dit is bij mij niet het geval. Heb jij ook Lion?
Ik ga er ook van uit dat het geen 200 foto's zijn op een full-hd reso?
Ik heb inderdaad ook Lion en het zijn wel wat foto's geschoten met een camera met (even uit mijn hoofd) rond de 14 mp maar als ik alleen al het scherm open met minatuur afbeeldingen begint de laptop al te blazen als een stofzuiger...

Tevens krijg ik hetzelfde effect als in in de finder mijn sd kaartje open om de foto's te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Heb sinds kort een macbook aangeschaft de 15 inch welteverstaan. Was eerder nog aan het twijfelen tussen de 13 inch en de 15 inch, maar ik ben ontzettend tevreden met mijn keuze. Ben als windows-user nog volop aan het wennen aan de iOS maar dat komt wel goed. De trackpad is ook echt een goddelijk ervaring! Ik vroeg me alleen af of er iets van een sleeve, zak, touw of een ander oplossing is voor de charger? Hij zit nu de hele tijd los in mijn tas en het kan wel is zo zijn dat ie dan om mijn boeken heen zit gewikkeld oid. Beetje vervelend als je dan iets snel uit je tas probeert te pakken en een stukje kabel meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
ehm? je wilt een zak voor je oplader omdat je anders bang bent dat er een stukje kabel uit je tas hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
Ofja, ik vraag het verkeerd, een sleeve waar mijn macbook EN oplader in kan zeg maar. ;)

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik ben van plan mijn eerste Mac aan te schaffen voor mijn werk. Ik ga hem vooral gebruiken als office laptop en om te programmeren.

Ik ben van plan een Macbook Pro aan te schaffen met de onderstaande specs. Kunnen jullie feedback geven of de motivatie bij mijn keuzes een beetje klopt?
-CPU: waarschijnlijk 2.2ghz ipv 2.4, omdat ik het verschil amper zal merken.
-HD: 7200 rpm, omdat dit een stuk sneller is dan 5200 rpm.
-GPU: 512mb ipv 1gb, omdat ik het verschil waarschijnlijk niet zal merken?
-Scherm: 15 inch, high-resolution, MAT. Glossy zorgt alleen maar voor een spiegel effect dat ongewenst is bij office gebruik en programmeren.
-Keyboard: US (dus geen NL, en geen International UK/US), maar puur US. De US versie biedt een betere entertoets, en heeft geen verkorte linker shift knop. Een goede enterknop is zeer gewenst bij het schrijven van code (iets wat bij tekstverwerking minder vereist is). (Iets dat ook wordt vermeld op: http://hexmen.com/blog/2007/02/i-hate-my-macbook-pro/ )

Klopt deze motivatie een beetje?

Verder viel het me op dat veel webshops kant-en-klare / niet-configureerbare-Macbooks aanbieden, waardoor je dus bijv. wordt opgescheept met een Nederlands keyboard layout, of een Glossy scherm. Terwijl de officiele Nederlandse Apple Store website wel configureerbare Macbooks biedt. Is de Apple Store hier de enige in?

Anoniem: 107960

Cyb schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:14:
Verder viel het me op dat veel webshops kant-en-klare / niet-configureerbare-Macbooks aanbieden, waardoor je dus bijv. wordt opgescheept met een Nederlands keyboard layout, of een Glossy scherm. Terwijl de officiele Nederlandse Apple Store website wel configureerbare Macbooks biedt. Is de Apple Store hier de enige in?
Niet-standaard modellen worden door Apple zelf gemaakt als ze besteld worden (built-to-order), terwijl standaard modellen voor voorraden geproduceerd worden. Een reseller zal dus alleen de standaard modellen hebben, aangezien dat de enige modellen zijn die zij in grote getallen mogen/willen/kunnen bestellen bij Apple.
Ik ben van plan een Macbook Pro aan te schaffen met de onderstaande specs. Kunnen jullie feedback geven of de motivatie bij mijn keuzes een beetje klopt?
Hangt er heel erg vanaf wat je ermee precies gaat doen. Is wat je programmeert zwaar of vrij triviaal om te draaien/testen bijvoorbeeld? Ik heb zelf een standaard 2.4 model omdat ik wel graag de extra beetje snelheid wilde hebben, al vond ik de 2.6 upgrade te duur. Qua scherm moet ik zeggen dat hi-res zeker de moeite waard is, glossy vs mat hangt van je eigen voorkeur af (persoonlijk vind ik glossy wel prima). Harde schijf vraag ik me af of je dat verschil gaat merken, al heb ik zelf dus ook wel een 7200 rpm besteld om dezelfde reden.

US toetsenbord is inderdaad wel relaxter overigens :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 15-12-2011 03:02 ]

• havana
Ik zou persoonlijk gewoon de standaard HD nemen en zelf vervangen door een SSD. Ik heb er één van 128 GB in zitten, en dat is voor mij genoeg. Maar ook van 256 GB zijn ze tegenwoordig goed te betalen. Inbouwen is kinderspel en je behoudt gewoon je garantie.

Mat scherm zou ik zeker doen, ik heb zelf glossy maar ik heb er spijt van. Op dat moment vond ik 2000 euro voor een laptop echt de grens, de meerprijs voor mat had ik er niet meer voor over.

"Custom" Macbooks kun je inderdaad alleen via Apple zelf bestellen. Reken ook op een levertijd.

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 15-12-2011 08:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Phusebox
havana schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:19:
[...]

Ik zou persoonlijk gewoon de standaard HD nemen en zelf vervangen door een SSD. Ik heb er één van 128 GB in zitten, en dat is voor mij genoeg. Maar ook van 256 GB zijn ze tegenwoordig goed te betalen. Inbouwen is kinderspel en je behoudt gewoon je garantie.

Mat scherm zou ik zeker doen, ik heb zelf glossy maar ik heb er spijt van. Op dat moment vond ik 2000 euro voor een laptop echt de grens, de meerprijs voor mat had ik er niet meer voor over.

"Custom" Macbooks kun je inderdaad alleen via Apple zelf bestellen. Reken ook op een levertijd.
Als je 350-400 euro voor 256 gb harde schijf goed betaalbaar vind ja, dan heb je inderdaad ook geen probleem met het kopen van een mac :|
Verbaas me vaak over het verschil van opvatting in iets wat goed betaalbaar is en voor een ander (mij dus) absurd en volstrekt onhaalbaar.

• havana
Zoveel nog? Mijn 128 GB was iets van 120 euro, dus die prijzen vallen me nogal tegen.

Verder ben ik het met je eens, maar goed: dat hoort bij het leven. Mijn schoonvader vindt 10.000 euro niet veel geld, ik vind het een vermogen. Toen ik student was heb ik niet eens een seconde nagedacht over een Mac, ik deed het gewoon met een Acertje van 400 euro. Werkte prima.

Overigens vind ik 2000 euro voor mijn MBP eigenlijk gewoon veel te veel geld. Het is een uitstekend apparaat, hij doet precies wat ie moet doen, hij is snel en loopt nooit vast maar 2000 euro is wat mij betreft gewoon te duur.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 15-12-2011 11:27 . Reden: zpelvaut ! ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• syltheboy
  • Niet online
Inderdaad, het is ook veel te duur. Voorheen was ik al blij met een simpele laptop, omdat ik een Mac destijds te duur vond. Vorig jaar gebruikte ik namelijk eentje van Sony en die voldeed ook prima, maar toch was voor mij de drang om toch maar een MBP te kopen erg groot. Ik heb geen spijt van mijn aankoop, ondanks dat je er een hele smak met geld voor moet neertellen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

havana schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:19:
[...]
Kan ook wel via een andere (online) winkel, maar dan moet je wel op een levertijd rekenen.

 Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
hallo,

ik ben toch steeds meer en meer aan het kijken voor een macbook maar nu zit ik met een vraagje:
ik lees wel eens over een nieuwe lijn. Is er al ongeveer bekend wanneer deze komt of is dit afwachten? 13 inch lijkt me heel mooi formaat maar die resolutie:(

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
homemix25 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:25:
hallo,

ik ben toch steeds meer en meer aan het kijken voor een macbook maar nu zit ik met een vraagje:
ik lees wel eens over een nieuwe lijn. Is er al ongeveer bekend wanneer deze komt of is dit afwachten? 13 inch lijkt me heel mooi formaat maar die resolutie:(
Nog niets over bekend, je zou bijvoorbeeld wel macrumors.com in de gaten kunnen houden.
Ik gok zelf een beetje op februari/maart maar dat is gokken!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
oke ja tegen die tijd gaat hij ook aangeschaft worden. kan eerder of later is niet zon heel groot probleem heb er geen haast mee. zit alleen met die resolutie in me maag. Heb wel eens met een 13 inch gespeeld en beviel prima maar ben bang dat als ik hem intensief ga gebruiken het toch te klein blijkt.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345908

Ik heb Air cam lite draaien,wat redelijk werkt.Nu is het zo dat dit veel van de CPU vraagt,zodat de ventilatoren op volle toeren draaien.Dit lijkt mij niet goed voor het laptopje een paar uur lang??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 345908 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:51:
Ik heb Air cam lite draaien,wat redelijk werkt.Nu is het zo dat dit veel van de CPU vraagt,zodat de ventilatoren op volle toeren draaien.Dit lijkt mij niet goed voor het laptopje een paar uur lang??.
Want?

Als het niet goed is voor een ventilator om zo hard te draaien, kon hij het hoogstwaarschijnlijk niet. Daarom kan hij ook geen 10.000rpm, maar max 6000rpm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Verkeerde topic --> Ssd in je macbook

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 18-12-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Na in 2008 zo'n een van de eerste unibodies gekocht te hebben heb ik deze afgelopen week vervangen met een nieuwe laptop. Wederom een MBP 15", ditmaal met hi-res scherm. De nieuwe laptop werkt perfect met één uitzondering, de kijkhoek is net wat minder dan bij de vorige MBP. Ik snap echt niet waarom Apple voor dit geld geen IPS monteert, dat doen ze immers wel bij bijna al hun andere apparaten, dat werkt ook gewoon lekkerder.

Wat dat betreft ben ik dus nog niet helemaal tevreden met mijn aankoop, ja de laptop werkt sneller (zeker met echt zware taken goed merkbaar) en deze heeft niet de problemen met mijn externe scherm die de vorige had (IPS-frc geeft problemen met OS X Nvidia drivers...). Nog altijd een goede laptop maar Apple heeft wel weinig vooruitgang geboekt in de tussentijd naar mijn idee. De vorige overstap gaf een stuk meer voldoening, toen ging ik van een Lenovo-IBM die constant problemen had naar mijn eerste mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Laatst online: 04-12-2014
Aanbieding van de MediaMarkt hier in Zweden: early 2011 Macbook Pro 15" met i7 2720QM, 4 GB RAM, HD 6750M 1 GB en 750 GB HDD voor 1550 euro.

Lijkt mij een prima deal daar de huidige 15" instapper hier 1800 euro kost, en die heeft een iets tragere CPU (lagere max. turbo), 512 MB minder videogeheugen en een iets kleinere HDD (niet echt boeiend wat ik knal er toch een SSD in). Wat is jullie mening?

Wel jammer dat er geen high res scherm op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 10:27
Hangt er natuurlijk vanaf of je die betere processor, meer videogeheugen nodig hebt :) Wat ga je er mee doen?
Surfen, muziek, tekstverwerking en een filmpje? Kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
W4rlock schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:10:
Aanbieding van de MediaMarkt hier in Zweden: early 2011 Macbook Pro 15" met i7 2720QM, 4 GB RAM, HD 6750M 1 GB en 750 GB HDD voor 1550 euro.

Lijkt mij een prima deal daar de huidige 15" instapper hier 1800 euro kost, en die heeft een iets tragere CPU (lagere max. turbo), 512 MB minder videogeheugen en een iets kleinere HDD (niet echt boeiend wat ik knal er toch een SSD in). Wat is jullie mening?

Wel jammer dat er geen high res scherm op zit...
Die is behoorlijk scherp aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dat is inderdaad een hele mooie aanbieding. Ik zou hem gewoon gaan halen, als ik jou was. Je zit dan waarschijnlijk wel opgescheept met een Zweedse toetsenbord-indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
YES!

Kom ik gisteravond thuis.. ligt er een pakje onder de kerstboom... Heeft mijn lieve vriendin me een gloednieuwe Macbook Pro gekocht (15")

Damn, ben zo blij als een klein kind :)

Het is overigens het model van de mediamarkt.. dus de early 2011 versie... met de 2ghz i7 processor.

echt heel gaaf. Heb jaren met apple gewerkt (classic, powerpc, G3, G4) toen ik nog in het grafische wereldje zat en op het grafisch lyceum studeerde...

Na jaren zonder mac kreeg ik 2 jaar geleden een ipad1 en vorig jaar een iphone4 (zakelijk) en nu dus een macbook.

Heel blij mee in ieder geval.

Mijn vriendin heeft ook de 3 jaar laptop verzekering erbij genomen van Actua.

Nu nog op zoek naar iets van case/sleeve,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 20:57
Hmm, waar haal je die vriendin vandaan? :)

En kan zij mijn vrouw even bellen?

[ Voor 31% gewijzigd door Fd1sk op 20-12-2011 20:21 ]



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
haha ik zal het doorgeven.

Vooralsnog even wennen aan Mac OS X Lion.

Had wel ervaring met Mac OS 9, maar dit is toch weer ff anders.

Nu nog zoekende naar een fijne case/sleeve. Ik kan hier overigens geen topic over vinden. Wel van de mobiele apparaten zijn er case/sleeves topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
Dacide schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:36:
haha ik zal het doorgeven.

Vooralsnog even wennen aan Mac OS X Lion.

Had wel ervaring met Mac OS 9, maar dit is toch weer ff anders.

Nu nog zoekende naar een fijne case/sleeve. Ik kan hier overigens geen topic over vinden. Wel van de mobiele apparaten zijn er case/sleeves topics.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363396

Dit topic gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 17:54
Gisteren eindelijk mijn MacBook van de Saturn actie op kunnen halen (met mat scherm en 128GB SSD). Wat een feest zeg..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dacide schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:46:
YES!

Kom ik gisteravond thuis.. ligt er een pakje onder de kerstboom... Heeft mijn lieve vriendin me een gloednieuwe Macbook Pro gekocht (15")

Damn, ben zo blij als een klein kind :)

Het is overigens het model van de mediamarkt.. dus de early 2011 versie... met de 2ghz i7 processor.

echt heel gaaf. Heb jaren met apple gewerkt (classic, powerpc, G3, G4) toen ik nog in het grafische wereldje zat en op het grafisch lyceum studeerde...

Na jaren zonder mac kreeg ik 2 jaar geleden een ipad1 en vorig jaar een iphone4 (zakelijk) en nu dus een macbook.

Heel blij mee in ieder geval.

Mijn vriendin heeft ook de 3 jaar laptop verzekering erbij genomen van Actua.

Nu nog op zoek naar iets van case/sleeve,
toon volledige bericht
Hey T, :D ook hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
@Keanu: Thanks, die heb ik inderdaad gemist. Hier kan ik wel even mee vooruit.
@Phuse: Jupz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand of hier de oude modellen worden aangeboden? Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid korting.

www.macvoorkerst.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blue_Fear schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:44:
Weet iemand of hier de oude modellen worden aangeboden? Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid korting.

www.macvoorkerst.nl
Even googlen op typenummers: MC700 en MC724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Phusebox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:52:
[...]

Even googlen op typenummers: MC700 en MC724
Ja dus, february 2011...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Blue_Fear schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:44:

www.macvoorkerst.nl
Kan iemand een voorspelling maken van wat ongeveer de richtprijs zal worden voor deze macbooks? Wil mijn vriendin een macbook aansmeren :9

p.s. Ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar misschien dat sommige onder ons ervaring hebben met dergelijke actie's.

[ Voor 5% gewijzigd door Nano2009 op 21-12-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
Ik hou het op max 10% korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwreijman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik wil ook even mijn ervaring met de MBP hier delen.

Ik heb er vandaag eentje gehaald, namelijk de 13" met de Core I5 2.4GHz en 500GB harddisk.
Ik moet zeggen dat het een mooie machine is om mee te werken, de verlichte toetsenbord is ook heel geinig.
Ik moet alleen ff wennen aan Mac OS Lion omdat ik op mijn Mac mini (najaar 2009) nog Snow Leopard heb draaien.

He's got a magnet!!! Everybody BACKUP!!!!!!!!

• sjnelle
  • Laatst online: 08-01 13:03
beetje creatief spelen met de links en je weet de prijs 949 euro :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ifactors.nl/static/ifactors/blogimages/201112/MacBookProBanner_560x327_23dec.jpg

Anoniem: 437453

Deze aanbieding lijkt me wel wat.
Ik twijfel alleen tussen de air 13 inch 128 gb of deze aanbieding.
Kunnen jullie ervaren gebruikers mij wat uitleg geven want het is mijn eerst mac.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb helaas net een iPhone 4S besteld, dus die MacBook blijft nog ff op mij wachten. :(
Maar anyway, zeker een mooie aanbieding. Waar heb die die gevonden?

[ Voor 27% gewijzigd door iApp op 22-12-2011 14:18 ]

An  a day keeps the doctor away.

• ZpAz
Anoniem: 437453 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:53:
Deze aanbieding lijkt me wel wat.
Ik twijfel alleen tussen de air 13 inch 128 gb of deze aanbieding.
Kunnen jullie ervaren gebruikers mij wat uitleg geven want het is mijn eerst mac.
MBA heeft een hogere resolutie en een SSD. Hij zal dus sneller aanvoelen. Maar hij is duurder. De CPU in de MBP is volgens mij wel weer wat sneller en je kan het geheugen later uitbreiden. Bij de MBA is het gesoldeerd op het mainboard.

ZpAz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:19:
[...]

MBA heeft een hogere resolutie en een SSD. Hij zal dus sneller aanvoelen. Maar hij is duurder. De CPU in de MBP is volgens mij wel weer wat sneller en je kan het geheugen later uitbreiden. Bij de MBA is het gesoldeerd op het mainboard.
Misschien even ter verduidelijking. Laptop wordt gebruikt voornamelijk om snel op de bank te surfen, youtube flimpie kijken, e-mail te lezen en on-line op spelletjessite zoals king.com te spelen. Misschien wat foto`s erop zetten maar geen zware bewerkingsprogramma`s.
Verder wil ik de laptop voor onderweg makkelijk mee kunnen nemen dus gewicht speelt dan ook een rol.
Daarvoor ben ik van plan een iMac 27 inch 3,1GHz quad-core i7 aan te schaffen.

Is dan hogere resolutie belangrijker dan snelle CPU ?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 437453 op 22-12-2011 15:19 ]

• Dacide
In beide gevallen heb je geen behoefte aan een snellere cpu of een hogere Res.

elke macbook is meer dan voldoende voor hetgeen jij wilt.

Denk dat het budget enkel meespeelt.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij voldoet een air prima.
Of je moet wat langer mee willen en wat meer geld willen spenderen.

Zygivt schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:21:
Volgens mij voldoet een air prima.
Of je moet wat langer mee willen en wat meer geld willen spenderen.
Wat bedoel je met langer mee willen ?
Ik denk de accuduur?

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Nee toekomst gericht, omdat een mpb zoals boven aangegeven uitbreidbaar is kwa geheugen en een snellere cpu heeft. Hier hangt alleen een hoger prijskaartje tegenover.

• ZpAz
Aan de andere kant is een SSD zeker erg fijn. Heb hier een tijd mijn SSD moeten missen en vond het maar niets. Ben reuze blij dat hij er weer is, alles loopt met een SSD zoveel sneller.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ZpAz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:41:
Aan de andere kant is een SSD zeker erg fijn. Heb hier een tijd mijn SSD moeten missen en vond het maar niets. Ben reuze blij dat hij er weer is, alles loopt met een SSD zoveel sneller.
Dit is ook gewoon mogelijk in een mbp, maar dit kost gewoon wat.

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 11:46
Bwahaha.. dat is lachen.. Ik denk mijn caps-lock werkt niet lekker ... : http://support.apple.com/kb/HT1192 --> Schijnt dus zo te horen (stiekem wel verwacht eigenlijk....).

Stay young forever!

Zygivt schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:40:
Nee toekomst gericht, omdat een mpb zoals boven aangegeven uitbreidbaar is kwa geheugen en een snellere cpu heeft. Hier hangt alleen een hoger prijskaartje tegenover.
Maar als je de laptop niet gebruikt voor zwaardere programma`s dan is een groter geheugen niet nodig toch.
Ik zal er wel Microsoft office 2011 zakelijk op zetten. Mss in de toekomst met een update van het office pakket kan een groter geheugen belangrijk zijn.
Anderzijds in de toekomst kijken is altijd lastig.
Is het niet zo dat een hogere resolutie rustiger kijkt?

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Anoniem: 437453 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:55:
[...]

Maar als je de laptop niet gebruikt voor zwaardere programma`s dan is een groter geheugen niet nodig toch.
Ik zal er wel Microsoft office 2011 zakelijk op zetten. Mss in de toekomst met een update van het office pakket kan een groter geheugen belangrijk zijn.
Anderzijds in de toekomst kijken is altijd lastig.
Is het niet zo dat een hogere resolutie rustiger kijkt?
Ja minder scroll werk etc.
Maar meer geheugen wil niet alleen zeggen dat je zwaarder kan, meestal kun je daar ook wel langer mee.

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Die aanbieding (waarschijnlijk 949 euro) is wel erg aantrekkelijk. Vooral ook omdat tussen de huidige generatie en de vorige generatie 13inch nauwelijks verschil zit (pietsie snellere processor en grotere harde schijf).

vogelaarke135

• ZpAz
Zygivt schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:50:
[...]

Dit is ook gewoon mogelijk in een mbp, maar dit kost gewoon wat.
Uiteraard :)

[ Voor 79% gewijzigd door ZpAz op 23-12-2011 19:45 . Reden: haar is weg, 't is nu erger. Zie bericht verderop. ]

• Smultie
  • Niet online
Rosto schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:53:
Bwahaha.. dat is lachen.. Ik denk mijn caps-lock werkt niet lekker ... : http://support.apple.com/kb/HT1192 --> Schijnt dus zo te horen (stiekem wel verwacht eigenlijk....).
Hey vet, ik heb me altijd verbaasd over de Caps Lock key, die af en toe niet meteen "aansprong".

vogelaarke135 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:23:
Die aanbieding (waarschijnlijk 949 euro) is wel erg aantrekkelijk. Vooral ook omdat tussen de huidige generatie en de vorige generatie 13inch nauwelijks verschil zit (pietsie snellere processor en grotere harde schijf).
Als ik het zo lees dan is het maar net waar je de voorkeur aangeeft.
Jouw keus zo zijn de MBP.

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 12:32
Ik heb nu drie weken m'n MacBook Pro en begin me toch we een beetje testoren.
Als ik met het touchpad werk en bijvoorbeeld een bestandje sleep. Is dat dubbel klik en dan slepen, maar als ik dan m'n vinger weer van het touchpad afhaal, houd die het bestandje nog, een seconde (misschien korter) nog even vast. Dit heb ik niet met de muis, nu is mijn vraag ligt dit aan het touchpad of een instelling?

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:02
sjnelle schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:38:
beetje creatief spelen met de links en je weet de prijs 949 euro :)

[afbeelding]
jammer, had hem goedkoper verwacht. meer iets in de buurt van 849 / 899. aangezien hij een tijdje geleden al 949 is geweest bij de mycom

• Scirocco
Grazder schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:01:
Ik heb nu drie weken m'n MacBook Pro en begin me toch we een beetje testoren.
Als ik met het touchpad werk en bijvoorbeeld een bestandje sleep. Is dat dubbel klik en dan slepen, maar als ik dan m'n vinger weer van het touchpad afhaal, houd die het bestandje nog, een seconde (misschien korter) nog even vast. Dit heb ik niet met de muis, nu is mijn vraag ligt dit aan het touchpad of een instelling?
Weet niet of het een instelling is, maar het is niet voor niets in iedergeval.
Met je trackpad kan je veel minder lange 'halen' maken als met je muis. Als je dus een bestand sleept met de drag 'n drop methode is het juist handig dat hij het bestand niet meteen loslaat als je je vinger van het trackpad haalt. Dat geeft je de tijd om je vinger weer terug te zetten op je trackpad zodat je het bestand verder kan slepen.

• Grazder
@Scirocco, tuurlijk er is vast ook wel over na gedacht. Maar het voelt voor mij niet prettig, kan ook niet een instelling vinden waar ik dit uit kan zetten.

• Scirocco
Die seconde duurt je te lang? Dan moet je het trackpad indrukken bij het selecteren, dan laat hij wel meteen los als je de klik loslaat.

• Grazder
Ik ben gewent aan Windows, en daar is dat niet. Ja, daar was ik achter gekomen, is er niet een tooltje voor of iets?

• Scirocco
Niet dat ik weet, ik vind het op beide manieren juist fijn werken. Met de drag 'n drop zonder te klikken vind ik het handig dat ik het trackpad even los kan laten en als ik dat niet wil klik het het touchpad in. Dat laatste vind ik wat minder werken, maar gebruik ik ook bijna nooit.
Ik heb er nog niet naar gezocht iig.

• Grazder
Sowieso bedankt voor je moeite, ik ga even verder zoeken. Als ik iets vind, post ik het.

zoeperman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:02:
[...]

jammer, had hem goedkoper verwacht. meer iets in de buurt van 849 / 899. aangezien hij een tijdje geleden al 949 is geweest bij de mycom
Ben benieuwd wat hij hier gaat kosten http://www.icentre.nl/kerstkorting

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
zoeperman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:02:
[...]

Dat is jammer had mn mbp graag eerder gehad. Want zeg nu zelf: voor de spec upgrade van de huidige generatie hoef je t niet te doen.
Bovendien wordt t nog ff wachten op de nieuwe upgrade uitgaande van Ivy Bridge...
Had nog even gebeld maar bij Xando kun je trouwens met deze actie geen extra studenten korting krijgen helaas.

vogelaarke135

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Osxy

Holy crap on a cracker

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.