Ik ben van plan mijn eerste Mac aan te schaffen voor mijn werk. Ik ga hem vooral gebruiken als office laptop en om te programmeren.
Ik ben van plan een Macbook Pro aan te schaffen met de onderstaande specs. Kunnen jullie feedback geven of de motivatie bij mijn keuzes een beetje klopt?
-CPU: waarschijnlijk 2.2ghz ipv 2.4, omdat ik het verschil amper zal merken.
-HD: 7200 rpm, omdat dit een stuk sneller is dan 5200 rpm.
-GPU: 512mb ipv 1gb, omdat ik het verschil waarschijnlijk niet zal merken?
-Scherm: 15 inch, high-resolution, MAT. Glossy zorgt alleen maar voor een spiegel effect dat ongewenst is bij office gebruik en programmeren.
-Keyboard: US (dus geen NL, en geen International UK/US), maar puur US. De US versie biedt een betere entertoets, en heeft geen verkorte linker shift knop. Een goede enterknop is zeer gewenst bij het schrijven van code (iets wat bij tekstverwerking minder vereist is). (Iets dat ook wordt vermeld op:
http://hexmen.com/blog/2007/02/i-hate-my-macbook-pro/ )
Klopt deze motivatie een beetje?
Verder viel het me op dat veel webshops kant-en-klare / niet-configureerbare-Macbooks aanbieden, waardoor je dus bijv. wordt opgescheept met een Nederlands keyboard layout, of een Glossy scherm. Terwijl de officiele Nederlandse Apple Store website wel configureerbare Macbooks biedt. Is de Apple Store hier de enige in?