[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 78.304 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat zou kunnen? Maar wat ik al zei, ik heb hem naast een 13 inch 2010 model gehouden, en die is muisstil, dus dat ik eigenlijk wat ik had verwacht toen ik mijn macbook kocht?
Het "knisperende geluid" wat ik af en toe hoor is idd wel van mn harddisk, maar je harddisk hoef je in principe niet constant te horen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:00:
ja, dat zou kunnen? Maar wat ik al zei, ik heb hem naast een 13 inch 2010 model gehouden, en die is muisstil, dus dat ik eigenlijk wat ik had verwacht toen ik mijn macbook kocht?
Het "knisperende geluid" wat ik af en toe hoor is idd wel van mn harddisk, maar je harddisk hoef je in principe niet constant te horen toch?
Lijkt me volkomen normaal.

Zelf werk ik met een 15" MBP, late 2011 en die hoor ik ook (als er praktisch geen omgevingsgeluid is). Het is niet echt storend en het beperkt zich tot een zacht gezoem/geblaas.

Dat 2010 model waar jij over spreekt, is die toevallig uitgerust met een SSD? Imo, zolang er bewegende onderdelen zitten in een computer, zal je die ook horen. Het is wel waar dat de ene schijf al wat meer geluid produceert dan de andere, maar geluid maken doen ze toch.

Moest je toch reden hebben om te geloven dat je MBP méér lawaai maakt dan die eigenlijk zou moeten, kan je eens nagaan of er niet ergens een proces is dat veel leest of schrijft naar disk, of met disk utility de health van je schijf checken. Verder kan je ook eens controleren of de RPM van de ventilators in je MBP zich niet aan de wat hoge kant bevindt.

Om verder nog te reageren op een vraag die je eerder stelde ivm. het inruilen: niet doen, tenzij je een defecte schijf hebt of je hitte problemen hebt (en dus de ventilators feller draaien en dus meer geluid produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je reactie. Dat 2010 model is niet uitgerust met een SSD, maar met een kleinere 320gb schijf. Ik heb ondertussen wat research gedaan online, en men denkt dat het misschien door de grote van de harde schijf kan komen? En anders kan het natuurlijk altijd nog aan het type/model hd liggen wat ze destijds er in zetten...

Zoals ik al zei is het opzicht een zacht geluid, maar wel degelijk harder dan die andere macbook. Via een forum had ik ook een filmpje gevonden van mensen met dezelfde kritiek..

Als ik achter mn laptop zit voor studie oid heb ik het het liefst 100% stil om me heen, en het is toch wel een beetje jammer dat ik mijn laptop dan lichtelijk hoor "blazen". Verder heb ik nog nauwelijks iets met mn laptop gedaan, vrij weinig geïnstalleerd oid, behalve browsen, en volgens mn activiteitenweergave zit mn CPU max op 7%.

Dus ik vrees idd dat het het standaard geluid is van de hd van dit model, maar toch jammer dat deze niet zo stil is als het 2010 model. Ik ga er wellicht van de week toch nog maar even bij een APR mee langs, wie weet kunnen zij er hun lichtje nog op laten schijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:54:
heb de search functie in dit topic gebruikt en kan er niet echt iets over vinden dus vandaar even mijn vraag:

Mijn nieuwe net aangeschafte 13 inch macbook pro (2,4ghz i5; late 2011 model) maakt best een beetje geluid als hij alleen maar aanstaat, of zoals nu als ik alleen safari open heb staan.. het klinkt een beetje als een suizend geluid, een heel zacht blazend geluid wat erg constant is. Vergeleken met mijn oude laptop is het niks, maar als ik hem naast een andere macbook pro 13 inch zet, maakt die van mij significant meer geluid (en die andere macbook is eigenlijk gewoon stil).. Is dit bij iemand op het forum een bekend probleem?
Is het simpelweg "inruilen voor een andere" of is de kans aanwezig dat hetzelfde probleem zich dan weer voor zal doen?
mijn 13" 2.8 blaast ook heel zacht. Zodra er een klein beetje omgevingsgeluid is hoor je het al niet meer gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Even heel iets anders dan... ik heb een heel donkerbruin vermoeden dat ik een breuk in mijn MBP's stroomkabeltje heb. De laatste tijd valt steeds vaker de power weg, en als ik dan wat wiebel bij de connector die aan m'n MBP klikt gaat het groene/oranje lampje wel weer branden. Het lijkt dus aan die kant te zitten. Aan de kant van de adapter zit het blijkbaar niet, daar kan ik schudden en zwaaien met het snoer zonder enig verschil te merken.

Welnu, is dit eventueel zelf te verhelpen door het snoer iets in te korten en de connector opnieuw te solderen? Iemand daar ervaring mee? Een nieuwe adapter kost al gauw 90 euro zag ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Heb je nog garantie op je MBP? Misschien kun je een nieuwe adapter regelen?

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 08-11-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hello tweakerts,

ik heb een mbp 13" voorjaar 2011 I5. Ik heb wel eens geprobeerd red alert 2 yuri's revenche te spelen in de bootcamp, maar dit werkt niet. Het spel start, maar de introfilm blijft achterwegen en als ik in het beginscherm kom dan werken de menuknoppen wel maar zijn niet visueel. Ik kan dus op de juiste plekken klikken, maar niets zien en niks spelen.

als ik me scherm van 58 hertz naar 60 hz zet, dan is de enige verandering dat ik een bewegend EA logo te zien krijg als ik het spel start. Ik heb meerder installaties geprobeerd, maar geen enkel werkt.

Ik heb ook nog geen ander spel geprobeerd te installeren, maar de bootcamp is hij volledig geupdate.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:06
meer een gevalletje buggy spel (illegaal?) dan dat het aan je mac ligt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

het gaat om meerdere versies, waarvan 1 legaal van cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gast1981 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:07:
Welnu, is dit eventueel zelf te verhelpen door het snoer iets in te korten en de connector opnieuw te solderen? Iemand daar ervaring mee? Een nieuwe adapter kost al gauw 90 euro zag ik....
~20 eur hier; http://www.buyincoins.com...macbook-product-2107.html
(er zijn meerdere versies beschikbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 08-11-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Thanks. Een soort dealextreme zo te zien?
Ben wel benieuwd hoe lang zoiets onderweg is, en hoe de kwaliteit is.
Ik bekijk het nog even, bedankt voor de link in ieder geval!
Kan eigenlijk niet te lang zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

offtopic:
Ik heb 1 keer besteld bij Buyincoins. Was binnen een week hier. Ze zijn bijna altijd goedkoper dan DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar ik was een beetje aan het rond neuzen op internet en stuitte op de Wi-Fi base stations. Kan nog niet echt vinden wat dat nou precies is. Is het alleen voor een iMac? Want ik neem aan dat je met een macbook pro toch wel op een normaal wifi netwerk kunt? Zoals thuis, en op school, zonder zo'n wifi base station. Wat is dan de toegevoegde waarde van een wifi base station (behalve back up mogelijkheden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18
Als je de Airport Express/Extreme bedoelt, dat zijn gewoon modem/routers die Apple verkoopt. Met je MBP kan je gewoon op alle a/b/g/n netwerken aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:24:
Misschien een domme vraag, maar ik was een beetje aan het rond neuzen op internet en stuitte op de Wi-Fi base stations. Kan nog niet echt vinden wat dat nou precies is. Is het alleen voor een iMac? Want ik neem aan dat je met een macbook pro toch wel op een normaal wifi netwerk kunt? Zoals thuis, en op school, zonder zo'n wifi base station. Wat is dan de toegevoegde waarde van een wifi base station (behalve back up mogelijkheden)?
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Los van de iMac's en MacBook's heeft Apple ook routers. Dat is een Airport Extreme of een Time Capsule (dat is een Airport Extreme + harde schijf). Die heb je niet per se nodig voor je iMac of MacBook, die kunnen uiteraard op ieder WiFi-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke! bedankt! Dit filmpje zette mij op het verkeerde been http://www.apple.com/nl/findouthow/mac/#wirelesssetup
Vond het ook al heel raar

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Gast1981 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:07:
Even heel iets anders dan... ik heb een heel donkerbruin vermoeden dat ik een breuk in mijn MBP's stroomkabeltje heb. De laatste tijd valt steeds vaker de power weg, en als ik dan wat wiebel bij de connector die aan m'n MBP klikt gaat het groene/oranje lampje wel weer branden. Het lijkt dus aan die kant te zitten. Aan de kant van de adapter zit het blijkbaar niet, daar kan ik schudden en zwaaien met het snoer zonder enig verschil te merken.

Apple heeft net een vervangprogramma gestart voor rammelige voedingen met dit probleem, weet niet of deze in Nederland ook geld, maar het valt te proberen natuurlijk bij een APR. Zie dit artikel voor meer info: http://support.apple.com/kb/TS4127 en het artikel op AppleInsider: http://www.appleinsider.c...ss_action_settlement.html

Anders op DealExtreme:
http://www.dealextreme.co...r-for-apple-macbook-34973
http://www.dealextreme.co...54ll-ma255ll-a-more-25214
http://www.dealextreme.co...7ll-a-661-4269-more-34974

[ Voor 19% gewijzigd door doc op 10-11-2011 10:30 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Kijk eens, ik ben dus niet de enige met dat probleem ;)
Voor nu heb ik een nieuwe aangeschaft via eBay.
Niet veel duurder dan DX of BIC, maar wel sneller bezorgd. Werkt overigens prima.
Ik zal de originele adapter via m'n werkgever proberen terug te laten sturen en te vervangen. Wie niet waagt...

Overigens heb ik de laatste weken wel wat anders bij m'n MBP dat ik niet geheel vertrouw.
Af en toe hoor ik een tikje van binnenuit komen. Da's meestal bad news. Mijn vermoeden: de hdd.
Zijn er goeie tools om dat te testen, of kan ik voldoende vertrouwen op de Schijfcontrole van OSX?

Ik heb ook nog nooit gebruik gemaakt van Time Machine, dit lijkt me dus een geschikt moment. Stel ik vervang straks m'n hdd, is het dan een kwestie van de boel terug zetten, en alles is weer up-and-running? En moet de toekomstige hdd dan exact dezelfde capaciteit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Is die tik er vooral als je je laptop beweegt?
Zoja, dat is de sudden-motion-sensor (SMS). Die zet de HD in parkeerstand als hij x-beweging waarneemt.

Soms is hij een "beetje" overgevoelig.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Laatst online: 10-06 17:02
Ik heb dat tikje ook, zelf als ik m'n laptop rustig even aan de kant zet. In eerste instantie dacht ik dat het de CD speler was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

brederodekater schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:03:
Ik heb dat tikje ook, zelf als ik m'n laptop rustig even aan de kant zet. In eerste instantie dacht ik dat het de CD speler was :)
Dat is de motion sensor ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Nou, hij tikt ook wel eens als ie gewoon op m'n bureau stil staat.
Ik hoop dat maar dat het die sensor is ;)
Toch, voor de zekerheid, een back-up op m'n Time Machine schijf aan het maken nu.
En straks effe de hdd checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als ie tikt als ie stilstaat is dat waarschijnlijk je hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:54:
heb de search functie in dit topic gebruikt en kan er niet echt iets over vinden dus vandaar even mijn vraag:

Mijn nieuwe net aangeschafte 13 inch macbook pro (2,4ghz i5; late 2011 model) maakt best een beetje geluid als hij alleen maar aanstaat, of zoals nu als ik alleen safari open heb staan.. het klinkt een beetje als een suizend geluid, een heel zacht blazend geluid wat erg constant is. Vergeleken met mijn oude laptop is het niks, maar als ik hem naast een andere macbook pro 13 inch zet, maakt die van mij significant meer geluid (en die andere macbook is eigenlijk gewoon stil).. Is dit bij iemand op het forum een bekend probleem?
Is het simpelweg "inruilen voor een andere" of is de kans aanwezig dat hetzelfde probleem zich dan weer voor zal doen?
Heb een MBP 13 inch early 2010 en een early 2011, en de 2011 maakt meer geluid, de fans lijken bij de 2011 altijd heel zacht te draaien, en bij de 2010 soms helemaal uit te staan (of helemaal geluidloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Geen vreemd 'probleem'. Sommige Macs maken meer lawaai dan nieuwere/oudere revisies en natuurlijk zijn er talloze andere variabelen die een rol kunnen spelen met de fansnelheid. Voor de zekerheid zou je even met de widget IstatPro (gratis te downloaden via de Apple widgets rubriek) de temperatuur aflezen en de toeren van de fan.

De fans zouden normaal gesproken alleen vol aan moeten gaan wanneer bijvoorbeeld de temperatuur hoog is en de computer waarschijnlijk 100% belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Philflow schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:13:
Als ie tikt als ie stilstaat is dat waarschijnlijk je hdd.
Ik zal er vanaf nu extra op letten.

Wel heb ik een test gedraaid met Onyx en daarna met Volitans SMART Utility.
Beide vonden niets...

Time Machine back-up heb ik inmiddels achter de hand iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb de optie om voor m'n werk een laptop uit te zoeken. M'n vriendin werkt thuis met een MacBook Pro uit 2010 en ik heb haar oude MacBook (2.1) uit 2006 met een Hybrid 500gig schijf erin. Nou twijfel ik enorm tussen 3 opties.

13" MacBook Pro met 128GB SSD
13" MacBook Air met 128GB SSD
of de aankomende Asus UX31 met 256GB SSD

Ik acht de kans groot dat ik op de Mac's via bootcamp Win7 installeer. Daardoor zou de Asus UX31 voor de hand liggen, maar deze is nog niet uit en ik hoor hier al verschillende gemengde ervaringen over (zoals slecht werkende Wifi wat zonder ethernetkaart een hel is).
De MacBook's hebben zich al bewezen, maar met 128GB via bootcamp Win7 installeren resulteert waarschijnlijk in een Win7 partitie van 100GB of minder. Is dat hedendaags nog een beetje te doen?

Tenslotte, stel dat ik dan toch voor een Mac ga, wordt het dan de Pro of de Air.
De Pro is net geupgrade, dus een goede tijd om te kopen. Ik vind het best prettig om een DVD/RW te hebben, net als een ethernetpoort en de afmetingen storen me denk ik niet.
Nadelig is dan weer dat het scherm van de Air beter (hogere res) en mooier schijnt te zijn, maar ik ben dan weer van plan om op het werk met een extern scherm en toetsenbord/muis te werken.

Iemand die met een goed argument kan komen om voor het een of ander te gaan? :P

Ik zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat alledrie een goede keuze zijn, maar dat maakt de keuze zelf niet makkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
MailMan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:56:
Ik heb de optie om voor m'n werk een laptop uit te zoeken. M'n vriendin werkt thuis met een MacBook Pro uit 2010 en ik heb haar oude MacBook (2.1) uit 2006 met een Hybrid 500gig schijf erin. Nou twijfel ik enorm tussen 3 opties.

13" MacBook Pro met 128GB SSD
13" MacBook Air met 128GB SSD
of de aankomende Asus UX31 met 256GB SSD

Ik acht de kans groot dat ik op de Mac's via bootcamp Win7 installeer. Daardoor zou de Asus UX31 voor de hand liggen, maar deze is nog niet uit en ik hoor hier al verschillende gemengde ervaringen over (zoals slecht werkende Wifi wat zonder ethernetkaart een hel is).
De MacBook's hebben zich al bewezen, maar met 128GB via bootcamp Win7 installeren resulteert waarschijnlijk in een Win7 partitie van 100GB of minder. Is dat hedendaags nog een beetje te doen?

Tenslotte, stel dat ik dan toch voor een Mac ga, wordt het dan de Pro of de Air.
De Pro is net geupgrade, dus een goede tijd om te kopen. Ik vind het best prettig om een DVD/RW te hebben, net als een ethernetpoort en de afmetingen storen me denk ik niet.
Nadelig is dan weer dat het scherm van de Air beter (hogere res) en mooier schijnt te zijn, maar ik ben dan weer van plan om op het werk met een extern scherm en toetsenbord/muis te werken.

Iemand die met een goed argument kan komen om voor het een of ander te gaan? :P

Ik zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat alledrie een goede keuze zijn, maar dat maakt de keuze zelf niet makkelijker....
Ok ten eerste moet je je afvragen of je wel een Mac wilt. Je zegt dat je Windows gaat installeren via Bootcamp. Ga je dan ook daadwerkelijk alleen met Windows werken?

Zo ja, dan zou ik een geheel andere keuze maken en sowieso niet gaan voor een Mac. Je betaalt, als je Windows installeert en deze alleen gaat gebruiken, teveel voor een computer, aangezien je ook veel betaalt voor Mac OSX.

Als je dan daadwerkelijk voor een Mac wilt gaan, koop de SSD apart. Vele malen goedkoper en je hebt ook nog eens keuze of je voor wat meer geheugen wilt gaan.

Wat betreft de Air en de Pro. IK zou altijd voor de Pro gaan, omdat deze nog aanpasbaar is, in de vorm van nieuw geheugen, nieuwe HDD en je hebt de Superdrive die je ook nog kunt vervangen d.m.v. Optibay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
The Great HooD schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:09:
[...]

Ok ten eerste moet je je afvragen of je wel een Mac wilt. Je zegt dat je Windows gaat installeren via Bootcamp. Ga je dan ook daadwerkelijk alleen met Windows werken?

Zo ja, dan zou ik een geheel andere keuze maken en sowieso niet gaan voor een Mac. Je betaalt, als je Windows installeert en deze alleen gaat gebruiken, teveel voor een computer, aangezien je ook veel betaalt voor Mac OSX.

Als je dan daadwerkelijk voor een Mac wilt gaan, koop de SSD apart. Vele malen goedkoper en je hebt ook nog eens keuze of je voor wat meer geheugen wilt gaan.

Wat betreft de Air en de Pro. IK zou altijd voor de Pro gaan, omdat deze nog aanpasbaar is, in de vorm van nieuw geheugen, nieuwe HDD en je hebt de Superdrive die je ook nog kunt vervangen d.m.v. Optibay.
Thx voor de input. Ik zal voornamelijk met Win7 werken, maar vind het prettig om ook Mac OS te kunnen booten. Misschien dat ik ook nog wel overga na Mac OS aankomende jaren aangezien het vrij stabiel en snel is. Daarnaast vind ik de mogelijkheid om beide te kunnen in ieder geval wel prettig.
Tenslotte is het weer zo'n zoektocht naar wat dan een goede Win7 laptop zou zijn die qua functionaliteit vergelijkbaar is. Zoals ik bij de Asus UX31 al noemde, kunnen er dan weer eigenaardigheden/kinderziektes bijkomen die bij de MacBooks vaak al opgelost zijn.

Als je nog tips hebt over een goede SSD dan hoor ik het graag, maar ik zal ook wel even rondspeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sommigen kopen een Mac, puur voor het design. En dan zetten ze er Windows op, maar dan heb je toch ook een leuke machine? M'n pa werkt al ongeveer 2 jaar op een 27" iMac en hij werkt zelden onder Mac OS X, maar altijd onder Windows 7 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

syltheboy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:21:
Sommigen kopen een Mac, puur voor het design. En dan zetten ze er Windows op, maar dan heb je toch ook een leuke machine? M'n pa werkt al ongeveer 2 jaar op een 27" iMac en hij werkt zelden onder Mac OS X, maar altijd onder Windows 7 Ultimate.
Dan heb je geld te veel of wil je gewoon populair doen in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zygivt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:38:
[...]

Ik zelf heb een MacBook Pro 13 inch uit 2010 en draai zelden OS X. Waarom dan een Macbook? Voor de degelijkheid en bouwkwaliteit.

Ben geen Apple fanboy en van OS X moet ik niets van hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 15-11-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Dat snap ik dan ook niet. Granted, de Macbook pro is een heel goed design (en de reden waarom ik in 2008 toch over ging op een macbook pro) maar tegenwoordig zijn er ook wel goede pc laptops qua degelijkheid te vinden. En als Windows mijn systeem zou worden is de keuze snel gemaakt, namelijk die extra centen inzetten voor een leuke externe monitor ofzoiets.. of een grotere SSD. Als ik OSX dan heel sporadisch zou willen gebruiken is het een kwestie van een hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zygivt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:38:
[...]

Da's dan een lekker kortzichtige beleving (in mijn beleving :+ ).

Het is namelijk geen geheim dat Apple erg degelijke laptops maakt die door veel mensen ook nog eens als mooi worden beschouwd!
Als mensen er vervolgens voor kiezen om er Linux, Win7 of wat mij betreft Win 3.11 op zetten, moeten ze toch lekker zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Smultie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:
[...]

Da's dan een lekker kortzichtige beleving (in mijn beleving :+ ).

Het is namelijk geen geheim dat Apple erg degelijke laptops maakt die door veel mensen ook nog eens als mooi worden beschouwd!
Als mensen er vervolgens voor kiezen om er Linux, Win7 of wat mij betreft Win 3.11 op zetten, moeten ze toch lekker zelf weten?
Maar natuurlijk is het een kortzichtige beleving. Er zijn vast goede redenen te verzinnen om een macbook aan te schaffen, terwijl je er windows opgaat draaien.

Maar het gaat mij om zijn vaders geval, die zelden tot nooit in osx start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zygivt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:06:
[...]

Maar het gaat mij om zijn vaders geval, die zelden tot nooit in osx start.
En wat ik bedoel is dat er nog legio andere legitieme redenen zijn om een Mac te kopen, waarbij kwaliteit van de gebruikte onderdelen en het uiterlijk denk ik de twee prominentste redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Een 27" all-in-one systeem (iMac) met een beeldschermresolutie van 2560x1440 kom je volgens mij van een ander merk niet tegen. De meesten zijn 1920x1080 en dan wordt alles al minder scherp, maar wel beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
Las eens in een of ander computer blad een artikel over de beste laptop waar je windows op kon draaien.

En dat was de MacBook Pro :+

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Zygivt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:06:
[...]

Maar natuurlijk is het een kortzichtige beleving. Er zijn vast goede redenen te verzinnen om een macbook aan te schaffen, terwijl je er windows opgaat draaien.
Idd, ik vind office 2010 nog steeds een goede redenen om mijn thinkpad te gebruiken, dit terwijl ik de Mac versie op mijn MBP heb. De Outlook webversie van 2010 voelt ook prettiger dan de Mac client :x

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een MBP, Ipad en een twee iphone's. Ik zou graag het muziek dat op mijn ipad/iphone/mbp staat via mijn home cinema set willen afspelen zonder tussenkomst van een kabel. Ik heb begrepen dat je dit kunt doen via een Airport. Maar goed ik heb al een Netgear 3700 router staan voor de wifi omgeving. Moet ik mijn apparatuur dan voorzien van wifi signaal via de airport oplossing? Hoe wordt mijn home cinema set gekoppeld aan de airport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

vooghel

Cunning linguist

Je kunt een Airport Express toevoegen aan je draadloze netwerk, en via de line out aansluiten op je cinema set. Met AirPlay speel je dan via de AE muziek af op je set.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Zo doe ik het ook. Er loopt een ethernet-kabel van de begane grond (Belkin-router) naar zolder (AirPort Express). Zo heb ik ook boven uitstekend bereik en kan ik draadloos muziek afspelen via m'n SoundSticks III die ik hierop heb aangesloten. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06

3DDude

I void warranty's

Ik heb een vraag of er hier nog iemand problemen heeft met de EFI update.

Hij blijft er mee terug komen zeg maar bij software updates (heb gewoon de laatste mac os x)
En hij gaat vanwege die update dus rebooten dan krijg ik zo'n 'faal geluidje te horen'.

Heeft iemand een idee wat dat kan veroorzaken? of waar ik kan kijken wat er precies fout gaat in de logs? -> dan kan ik dat weer gaan troubleshooten ^_^

Voor specs, zie sig hieronder.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29

xiD

12345

Doe je de update als hij aan zn voeding zit?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

3DDude schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:42:
Hij blijft er mee terug komen zeg maar bij software updates (heb gewoon de laatste mac os x)
En hij gaat vanwege die update dus rebooten dan krijg ik zo'n 'faal geluidje te horen'.
Volgens mij is dit gebruikelijk / komt dit vaker voor. Dit kan zo 3 a 4 x plaats vinden en dan start hij normaal op. Gewoon zijn gang laten gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel dode pixels mag een 15" macbook pro scherm hebben volgens Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:05:
Misschien kun je hier wat mee?
http://osxdaily.com/2010/...pixel-stuck-pixel-policy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:05:
Een nieuwe? je kunt hem gewoon terug sturen als het je niet bevalt. Met 0 dode pixels zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zou een graag een system test doen , controle van RAM en HDD en eventueele de CPU omdat ik vind dat mij mac soms precies kort blijft hangen , Bij Snow leopard kon dit met de installatie cd maar nu er bij Lion geen cd meer is wil ik eens horen hoe ik dit nu moet doen ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k5052 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:21:
Geen vreemd 'probleem'. Sommige Macs maken meer lawaai dan nieuwere/oudere revisies en natuurlijk zijn er talloze andere variabelen die een rol kunnen spelen met de fansnelheid. Voor de zekerheid zou je even met de widget IstatPro (gratis te downloaden via de Apple widgets rubriek) de temperatuur aflezen en de toeren van de fan.

De fans zouden normaal gesproken alleen vol aan moeten gaan wanneer bijvoorbeeld de temperatuur hoog is en de computer waarschijnlijk 100% belast is.
thanks, ik heb inmiddels een nieuwe macbook en die maakt helaas exact hetzelfde geluid.. hoor hem dus eigenlijk altijd. istat heb ik trouwens gedraaid en de minimale snelheid van de fans staat op 2000 rpm, dus dat zou het kunnen zijn. maar het gekke is als ik zoals nu typ en mijn pols dus steun op rechtsonder, dan hoor ik het minder, dus dat doet wel erg vermoeden dat het het geluid van de harde schijf is oid...
baal er wel van, maar vrees dat ik er maar mee moet leren leven.. (of een ssd er in zetten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Macbook Pro te kopen rond Februari ongeveer alleen ben ik er benieuwd naar of er niet een nieuw model op de markt komt. Achten jullie de kans groot dat er in 2012 een nieuw model geïntroduceerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja, zeer groot.

Maar zonder gekheid, februari zou wel eens een heel slecht moment kunnen zijn om een nieuwe MBP te kopen.

[ Voor 83% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2011 00:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik wil er ook 1 aanschaffen, maar ik wacht minimaal tot eind mei, begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik denk dat het bij de aanschaf van een nieuwe mbp toch wel erg handig is om een beetje te letten op de processor ontwikkelingen van intel. Volgens mij is er nu geen echte nieuwe revolutionaire processor op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Ivy Bridge komt eraan! :) #badass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk in februari misschien hier nog eens op: http://buyersguide.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik houd de processor ontwikkelingen de laatste tijd niet meer zo fanatiek in de gaten, maar als ik dit zo lees dan is het misschien aan te raden een mbp late 2012 te halen. Ik denk dat ze deze techniek niet in de early 2012 drukken, maar wie weet. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Zygivt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:31:
[...]

Ik houd de processor ontwikkelingen de laatste tijd niet meer zo fanatiek in de gaten, maar als ik dit zo lees dan is het misschien aan te raden een mbp late 2012 te halen. Ik denk dat ze deze techniek niet in de early 2012 drukken, maar wie weet. Time will tell.
Met Sandy Bridge was Apple anders ook één van de eersten. Dus je weet maar nooit, vroeger was Apple goede vriendjes met Intel en kregen ze al eerste nieuwe of speciale chips voor in hun producten. Misschien is dat met Thunderbolt nog zo, maar dat kan ook zijn doordat het USB consortium dwars ligt en niet wil dan hun hele imperium in elkaar stort.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Grote kans dat er halverwege 2012 een MBP komt met een nieuw uiterlijk en Ivy Bridge.

(Philflow had bij de vorige MBP en MBA update 100% gelijk met zijn voorspellingen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zygivt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:31:
[...]

En tijdens 'late 2012' wil je dan weer beste wachten op de release van late 2013, zo blijf je maar dobberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:12:
[...]

En tijdens 'late 2012' wil je dan weer beste wachten op de release van late 2013, zo blijf je maar dobberen natuurlijk :)
Deels waar, maar ik heb een core i5, en die blijft nog redelijk gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik heb dan eindelijk sinds gisteravond een macbook. Met de Saturn actie die uitkwam op 165 euro voordeel kon ik het niet laten :P
Het is nog erg wennen, maar dat zal nog wel even duren.

Één ding stoort met wel een beetje: bij het afspelen van een DVD middels een VIDEO_TS map in VLC player hapert de film dikwijls. Ik weet niet of dit aan de kwaliteit van de film ligt, maar op mijn windows laptop deed hij het moeiteloos... Anderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

PatrickG schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:13:
Ik heb dan eindelijk sinds gisteravond een macbook. Met de Saturn actie die uitkwam op 165 euro voordeel kon ik het niet laten :P
Wat was de totaal prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

PatrickG schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:13:
Één ding stoort met wel een beetje: bij het afspelen van een DVD middels een VIDEO_TS map in VLC player hapert de film dikwijls. Ik weet niet of dit aan de kwaliteit van de film ligt, maar op mijn windows laptop deed hij het moeiteloos... Anderen hier last van?
Doe je dit middel "advanched open file?"
Bij mij lopen films zelfs in hoge hd kwaliteit soepel.

[ Voor 16% gewijzigd door Zygivt op 23-11-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@Zygivt Nee, met advanced open file ben ik nog niet bekend. Ik sleepte het video_ts mapje naar VLC in de dock. Nog niet verder gekeken aangezien het werkte :)

Dus advanced open file is mijn nieuwste mac leermoment. Hoe doe je het? Ik kan ook googlen natuurlijk...

@phil: 1149 -165 = 984 :)

Edit: advanced open file gevonden, het is dus een VLC command. Nu checken of t nog hapert...

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickG op 23-11-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@PatrickG: Open Vlc, dan advanched open file, Disk, Video_ts, browse. De rest spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zygivt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:32:
@PatrickG: Open Vlc, dan advanched open file, Disk, Video_ts, browse. De rest spreekt voor zich.
Hm... Dan kun je dus alleen per bestand afspelen, niet alle bestanden tegelijk zodat je het menu van de dvd ziet en vervolgens kunt kiezen wat je wilt afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

PatrickG schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:37:
[...]

Hm... Dan kun je dus alleen per bestand afspelen, niet alle bestanden tegelijk zodat je het menu van de dvd ziet en vervolgens kunt kiezen wat je wilt afspelen?
Wijzig video_ts in disk en try b4 you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik vraag me af of Dixons en MyCom de MacBook Pro 2011 versie verkopen,
pricewatch: Apple MacBook Pro 13" 2.3GHz (voorjaar 2011)
Ik kan me niet voorstellen dat hij daar 150 euro goedkoper is dan bij de Apple resellers.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HardCoreGamer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:43:
Ik vraag me af of Dixons en MyCom de MacBook Pro 2011 versie verkopen,
pricewatch: Apple MacBook Pro 13" 2.3GHz (voorjaar 2011)
Ik kan me niet voorstellen dat hij daar 150 euro goedkoper is dan bij de Apple resellers.
Klopt wel, is namelijk een 'oud' model. Het nieuwe model met 2.4GHz kun je voor 984 halen bij Saturn. Zie post van PatrickG (tenminste is denk dat hij het late 2011 model heeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 23-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dat model bij saturn is niet toevallig een MacBook Air?
Ik zit zelf te twijfelen, voor school moet ik een laptop halen. Nu ben ik redelijk groot Apple fan, (Heb al een iPad en iPhone) en een MacBook zou hier mooi bijpassen. En aangezien ik een slechte ervaring met een Windows laptop heb gehad (die ging zo sloom als wat, terwijl de prijs 550 euro was!) ben ik dus ook een beetje klaar met Windows.

Ik heb niet meer dan 1000 euro. Dus zou 1000 euro net in mijn budget kunnen passen.
Waar kom je dan op uit? Een 11" MacBook Air, of een 13" MacBook Pro.

13' Voor school zou voldoende zijn, en die SSD schijf komt er sowieso wel in. Dus dan lijkt de MacBook Pro, voor 1000 euro een beter idee. Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zijn verschillende machines met verschillende voordelen. Voornaamste voordeel van de Air is gewicht.

Als jij 2 kilo wel prima vind altijd de MBP nemen. Betere kleuren en veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 15:17
HardCoreGamer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:51:

13' Voor school zou voldoende zijn, en die SSD schijf komt er sowieso wel in. Dus dan lijkt de MacBook Pro, voor 1000 euro een beter idee. Right?
Ligt er ook aan wat je er mee doet op school, grafisch werk vind ik persoonlijk op een 13" niet prettig. Al het andere heb ik geen problemen mee.

[ Voor 40% gewijzigd door funkeey op 23-11-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zygivt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:39:
[...]

Wijzig video_ts in disk en try b4 you die.
Bedankt voor je hulp topper <+:)
En met dingen hernoemen in "disk" was ik nog niet bekend. Dat heb je nou eenmaal met zo'n overstap vanaf windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 15:17
PatrickG schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor je hulp topper <+:)
En met dingen hernoemen in "disk" was ik nog niet bekend. Dat heb je nou eenmaal met zo'n overstap vanaf windows.
Dit heeft niets met windows en overstappen te maken. Bij mij werkt het namelijk prima, het slepen van de VIDEO_TS folder in VLC player. Dit moet ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@ de aanschaf discussie hierboven:

Ik heb de mijne met personeelskorting (20%) gekocht bij de mediamarkt en vervolgens trek ik hem ook nog eens van de belasting af als studiemateriaal, dus heel duur is hij gelukkig niet uiteindelijk.

Ik heb een 13" voorjaar 2011, i5, aangeschaft in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Waar kun je die belasting dan aftrekken? En die korting is niet voor iedereen natuurlijk. :P
Dus ik zal er helaas nog voor moeten dokken aangezien ik nog in 5 VWO zit.

[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 24-11-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

HardCoreGamer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:41:
Waar kun je die belasting dan aftrekken? En die korting is niet voor iedereen natuurlijk. :P
Dus ik zal er helaas nog voor moeten dokken aangezien ik op de middelbare zit.
linkje belastingdienst site

alsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel zal ik zeker doen :)

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om wat te gamen op med/low setting op een macbook pro ism bootcamp? Ik wil hem namelijk thuis combineren met mijn dell 24 inch 1920x1200 scherm als "semi" desktop. Daarbij denk ik aan spellen als bf2, arma 1 etc (bf3 zal niet gaan neem ik aan?). Gaat dat lukken met de huidige macbooks pro? Hebben oudere modellen wellicht betere grafische prestatie's? Is er een 13 inch syteem (non Apple) mét firewire aansluiting alternatief op de markt dat iemand weet?

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Twanjo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 03:39:
Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om wat te gamen op med/low setting op een macbook pro ism bootcamp? Ik wil hem namelijk thuis combineren met mijn dell 24 inch 1920x1200 scherm als "semi" desktop. Daarbij denk ik aan spellen als bf2, arma 1 etc (bf3 zal niet gaan neem ik aan?). Gaat dat lukken met de huidige macbooks pro? Hebben oudere modellen wellicht betere grafische prestatie's? Is er een 13 inch syteem (non Apple) mét firewire aansluiting alternatief op de markt dat iemand weet?
Gaat allemaal prima. Mijn macbook wordt alleen wel erg warm na een tijdje (tja, wat wil je...). De dedicated gpu in de oudere modellen (320m) is misschien ietsje beter dan de integrated gpu van de sandy bridge modellen. Maar de cpu is in deze is weer veel beter dan in de oudere modellen. Misschien kan je even opzoek gaan naar benchmarks, die zijn er genoeg. Met bootcamp draai je windows gewoon native op je macbook en dat zal dus geen belemmering zijn voor de prestaties.

Dat gezegd, dragon age 2 is het laatste spel dat ik gedraaid heb op mijn 13" macbook uit 2010 en die draaide uitstekend op low/mid. Andere games als Anno 1604, sc2, world of warcraft, team fortress 2 draaiden allemaal uitstekend. Ik gebruikte geen extern scherm. De lage resolutie van de macbooks is daarbij dan een uitkomst. Ik denk niet dat het op 1920x1200 ook so soepel gedraaid had.

• Nano2009
  • Nu online
Macbook pro guru's, ik heb net bij de Saturn door middel van een actie die ze nu hebben lopen een Macbrook Pro 13 early 2011 gehaald voor 900 euro.

Nu is de late 2011 100 euro duurder en ben nu aan het twijfelen om hem terug te brengen en alsnog de "early" tegen de "late" te ruilen.

Mijn vraag is nu, is dit verstandig? Volgens de verkoper was de CPU minimaal sneller en de hardeschijf was groter (de 320 gb in de early is voor mij voldoende aangezien ik er toch een SSD in wil zetten in een later stadium) of zijn er nog andere "verborgen" features die de late 2011 heeft?

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

tarlitz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:09:
[...]

Gaat allemaal prima. Mijn macbook wordt alleen wel erg warm na een tijdje (tja, wat wil je...). De dedicated gpu in de oudere modellen (320m) is misschien ietsje beter dan de integrated gpu van de sandy bridge modellen. Maar de cpu is in deze is weer veel beter dan in de oudere modellen. Misschien kan je even opzoek gaan naar benchmarks, die zijn er genoeg. Met bootcamp draai je windows gewoon native op je macbook en dat zal dus geen belemmering zijn voor de prestaties.

Dat gezegd, dragon age 2 is het laatste spel dat ik gedraaid heb op mijn 13" macbook uit 2010 en die draaide uitstekend op low/mid. Andere games als Anno 1604, sc2, world of warcraft, team fortress 2 draaiden allemaal uitstekend. Ik gebruikte geen extern scherm. De lage resolutie van de macbooks is daarbij dan een uitkomst. Ik denk niet dat het op 1920x1200 ook so soepel gedraaid had.
Even een vraag,
Als ik de MacBook op mijn tv aansluit, 1920x1080 pixels, zal hij dan ook zoveel pixels weergeven, of zal mijn tv dan op 1280x720 pixels draaien? En Anno 1404 en 2070, zitten die ook op de Mac? Of alleen via bootcamp?

Starcraft 2 doet het ook prima op medium?
In de pauze tijdens school ff Sc 2 doen is natuurlijk wel een pretje. :P

• tarlitz
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:29:
[...]

Even een vraag,
Als ik de MacBook op mijn tv aansluit, 1920x1080 pixels, zal hij dan ook zoveel pixels weergeven, of zal mijn tv dan op 1280x720 pixels draaien? En Anno 1404 en 2070, zitten die ook op de Mac? Of alleen via bootcamp?

Starcraft 2 doet het ook prima op medium?
In de pauze tijdens school ff Sc 2 doen is natuurlijk wel een pretje. :P
Je kan natuurlijk per scherm de resolutie instellen hoe je dat wilt. Ik weet niet of anno ook op OS X draait. Zelf game ik alleen in Windows, omdat de performance daar een stuk beter is. SC2 draait uitstekend op mid/high, zowel in Windows 7 als in OS X (beter in W7). Dit is met een 2010 Macbook met een Core 2 Duo en nvidia 320m.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nice! :)
Over die resoluties wou ik dat weten, want in Windows is het zo, als 'beeldscherm 1' een lagere resolutie heeft dan 'beeldscherm 2', dan krijgt 'beeldscherm 2' automatisch een even laag / lagere resolutie dan van 'beeldscherm 1'.

• tarlitz
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:11:
Nice! :)
Over die resoluties wou ik dat weten, want in Windows is het zo, als 'beeldscherm 1' een lagere resolutie heeft dan 'beeldscherm 2', dan krijgt 'beeldscherm 2' automatisch een even laag / lagere resolutie dan van 'beeldscherm 1'.
Alleen als je hem kloont :)
Als je een je hem als extended desktop gebruikt heb je hier geen last van. Dit werkt voorzover ik kan zien hetzelfde tussen Windows en OS X. Je kan je andere monitor natuurlijk altijd uitschakelen.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Tarlitz, thanks! Mijn zegen is er, de MBP 13'' 2,3Ghz wordt het. De versie die vóór deze maand uitgebracht werd... Nu nog het geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
tarlitz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:09:
[...]

Zit nog erg te twijfelen tusseneen 13 inch (portable en met extern scherm semi dekstop) en de 17 inch (lekker grooet native scherm).

Wat is het verschil van de schermreosoluties van de 13" en 17 " zelf? Zijn games zonder een extern scherm ook al minder soepel speelbaar op de 17" vanwege het grotere "laptop"scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HardCoreGamer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:43:
@Tarlitz, thanks! Mijn zegen is er, de MBP 13'' 2,3Ghz wordt het. De versie die vóór deze maand uitgebracht werd... Nu nog het geld :P
Niet te lang wachten. Volgens mij kun je hem nog voor 986 halen vandaag bij Saturn. Een betere aanbieding gaat er niet komen.
Twanjo schreef op zondag 27 november 2011 @ 08:05:
[...]
Wat is het verschil van de schermreosoluties van de 13" en 17 " zelf?
www.apple.nl

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 27-11-2011 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 27 november 2011 @ 08:20:
[...]

Niet te lang wachten. Volgens mij kun je hem nog voor 986 halen vandaag bij Saturn. Een betere aanbieding gaat er niet komen.
Als het goed is, is dat zelfs de nieuwste versie (2.4 Ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:38:
[...]

Als het goed is, is dat zelfs de nieuwste versie (2.4 Ghz)
Dat klopt, daar werk ik nu op, voor € 986 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dat is toch een korting van 163 euro en dat terwijl je op de Early 2011 (EOL) modellen slechts 100 euro bespaard.

Als ik de 15" uitvoering nog niet had, dan had ik de 13" uitvoering voor 986 euro nu zeker overwogen.

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 27-11-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een macbook 13inch van 2011 (zomer) gekocht, welke connector heb ik nodig om mijn laptop op een scherm aan te kunnen sluiten? Dit is een VGA aansluiting.

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:05:
Hoi,

Ik heb een macbook 13inch van 2011 (zomer) gekocht, welke connector heb ik nodig om mijn laptop op een scherm aan te kunnen sluiten? Dit is een VGA aansluiting.

Dank je
MDP --> VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Mijn MacBook uit augustus 2009 heeft het altijd prima gedaan...tot afgelopen woensdag. Ik kreeg de laatste tijd steeds vaker strandballen te zien en hij had problemen bij het opstarten. Na een restart bleef mijn MacBook regelmatig hangen in het witte scherm met het appeltje. De enige oplossing was het met de power-knop uitzetten en nog een poging wagen. Met een beetje geluk zat ik na 10 pogingen in OS X. Behoorlijk irritant dus...

Ik heb uiteindelijk een re-install van Lion gedaan maar dat heeft de problemen alleen maar verergerd. Sindsdien kwam ik niet verder dan het witte boot-scherm.

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen?
- Reinstall OS X
- PRAM reset
- handmatig opstartschrijf selecteren met de option-knop
- Hardware-test gedaan

Alle bovenstaande dingen hebben het probleem helaas niet opgelost. Ik heb mijn MacBook gisteren weggebracht naar Amac om het te laten repareren. De vriendelijke medewerker had het idee dat de hardeschijf zijn beste tijd heeft gehad. Nu dus mijn MacBook een tijdje missen! Gelukkig heb ik AppleCare, dus een reparatie is gratis.

Iemand een idee hoe lang een dergelijke reparatie duurt bij Amac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de MDP niet.

Ik weet alleen niet hoe de aansluiting op mijn macbook pro genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje logica en Googlen zeggen mij dat die overgebleven (MDP-)poort de Mini Display Port zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:55:
[...]

Ik snap de MDP niet.

Ik weet alleen niet hoe de aansluiting op mijn macbook pro genoemd wordt.
Dat is een thunderbolt aansluiting, hier past ook een MiniDisplayPort (MDP) kabel in voor beeldschermen. Je hebt dus een minidisplayport naar vga kabel nodig zoals bijvoorbeeld deze prijzige kabel van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel beide !

Mini Display Port zou ik wel begrijpen, maar ik heb de afkorting nooit eerder gezien, daarom dat ik eigenlijk MDP als MBP (MacBook Pro) gelezen heb, daar zat de verwarring bij mij.

Thanks voor de ondersteuning, ik ga er gelijk 1 bestellen.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.