Ik heb de optie om voor m'n werk een laptop uit te zoeken. M'n vriendin werkt thuis met een MacBook Pro uit 2010 en ik heb haar oude MacBook (2.1) uit 2006 met een Hybrid 500gig schijf erin. Nou twijfel ik enorm tussen 3 opties.
13" MacBook Pro met 128GB SSD
13" MacBook Air met 128GB SSD
of de aankomende Asus UX31 met 256GB SSD
Ik acht de kans groot dat ik op de Mac's via bootcamp Win7 installeer. Daardoor zou de Asus UX31 voor de hand liggen, maar deze is nog niet uit en ik hoor hier al verschillende gemengde ervaringen over (zoals slecht werkende Wifi wat zonder ethernetkaart een hel is).
De MacBook's hebben zich al bewezen, maar met 128GB via bootcamp Win7 installeren resulteert waarschijnlijk in een Win7 partitie van 100GB of minder. Is dat hedendaags nog een beetje te doen?
Tenslotte, stel dat ik dan toch voor een Mac ga, wordt het dan de Pro of de Air.
De Pro is net geupgrade, dus een goede tijd om te kopen. Ik vind het best prettig om een DVD/RW te hebben, net als een ethernetpoort en de afmetingen storen me denk ik niet.
Nadelig is dan weer dat het scherm van de Air beter (hogere res) en mooier schijnt te zijn, maar ik ben dan weer van plan om op het werk met een extern scherm en toetsenbord/muis te werken.
Iemand die met een goed argument kan komen om voor het een of ander te gaan?
Ik zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat alledrie een goede keuze zijn, maar dat maakt de keuze zelf niet makkelijker....