Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 18 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nope, Android had het ook al een tijd. Viel mij ook op dat het in de release notes stond. Niet nieuw iig.

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik merk dat ik sinds ik op iOS 8.1 ben overgestapt met m'n iphone 6 ik vaak geen verbinding met het Sonos netwerk krijg. Met m'n iPad 2 op iOS 7 en de iPhone 5S van m'n vriendin op iOS 8.0 geen problemen. Zijn er meer mensen met deze issues?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DubbelU schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:27:
Ik heb een mooie Marantz stereo versterker met 2 mooie B&W speakers. Nu wil ik in de keuken en in de slaapkamers Sonos boxen hebben vanwege het gemak. Maar ik wil ook dit gemak in mijn woonkamer en zal dus een Sonos Connect moeten kopen. Is dit aan te raden? Heb ik het gemak dan nog wel of moet ik blijven veranderen van kanaal op mijn stereo en moet ik deze aan zetten?
Zelf heb ik een soortgelijke opstelling. De woonkamer heeft inderdaad één kleine drempel van het aanzetten van de versterker, maar doordat ik een Harmony heb is het ook maar één knop. Persoonlijk vind ik het niet echt erg, maar het is toch minder makkelijk dan mijn slaap- of badkamer waar ik alleen een play:1 heb.
Of zal ik mijn stereo set verkopen en een playbar aanschaffen voor in de woonkamer? Ik ben geen audiofiel, maar mijn huidige setup klinkt lekker :)
Dat zou ik niet doen. Sonos klinkt hardstikke leuk als multiroomsysteem maar ik zou het niet primair als woonkamersetup willen. Dan halen ze het toch niet bij een echt goede speaker-versterkercombinatie. Daarbij is het toch geen echte surround setup maar meer één brede centerspeaker met twee losse achter en een sub.
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:09:
Breek ff in op het Sonos forum. Betaal €100,- meer en koop een Bluesound Node. Heeft een betere DAC dan Sonos, klinkt daardoor beter en kan HD Audio aan. Er is tevens een setup met speaker voor de rest van het huis. Maar verkoop niet je versterker en B&W's want dan kom je van een koude kermis thuis. Een playbar kan hier never nooit tegenop. Koop dan een Sonos Connect als je perse Sonos wil. ;) NB: ik ben weer weg hier want Bluesound is hier vloeken in de kerk! >:)
En daarom sluit je dus de Connect digitaal aan en gebruik je de DAC van je versterker. Scheelt die 100 euro en is nóg beter.
LDVC schreef op maandag 10 november 2014 @ 06:57:
Ik kende de functie nog niet en bij de release notes wordt het ook als nieuwe functie genoemd. Betreft de Android controller, wellicht dat de iPhone versie dit al had??
iOS had toch überhaupt geen lockscreenwidgets? Ik heb het over Android, daar heb ik al maanden widgets op mijn lockscreen staan voor mijn meest gebruikte ruimten. En ik doe niet mee aan een betaprogramma o.i.d.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maarren
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:09:
[...]

Breek ff in op het Sonos forum. Betaal €100,- meer en koop een Bluesound Node. Heeft een betere DAC dan Sonos, klinkt daardoor beter en kan HD Audio aan. Er is tevens een setup met speaker voor de rest van het huis. Maar verkoop niet je versterker en B&W's want dan kom je van een koude kermis thuis. Een playbar kan hier never nooit tegenop. Koop dan een Sonos Connect als je perse Sonos wil. ;) NB: ik ben weer weg hier want Bluesound is hier vloeken in de kerk! >:)
Voor zover ik resultaten heb gezien van goed uitgevoerde dubbel blinde luistertests, ben ik zelf niet overtuigd van het nut van een beter dan goede DAC en/of HD audio. Als je bronnen daarvan hebt dan lees ik ze (serieus) graag. (maar dat hoort eigenlijk thuis in een andere topic)

Los van de geluidskwaliteit. Een van de redenen waarom ik Sonos heb gekozen is dat ze hebben laten zien niet met teveel producten te komen, maar deze wel extreem lang ondersteunen, een wifistreaming systeem heeft software updates nodig om bij de tijd te blijven, naar mijn mening. Daarom zou ik zelf wat huiverig zijn voor nieuwe systemen/leveranciers totdat deze hetzelfde bewezen hebben, (weet niet precies hoe dat zit bij Bluesound)

Verwijderd

LDVC schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:55:
[...]

Ik heb hier nu een play:5 besteld. Betaald met creditcard, dus bij problemen heb ik zo mijn geld terug.

Fijne update trouwens van de Sonos app voor Android (bèta). Besturing via je lockscreen is net een stapje sneller
Is je order al binnen?

Verwijderd

Alstublieft http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134681.75 (beetje naar beneden scrollen!) En zou zijn er ondertussen reeds meer vergelijkende testen te vinden (oa What Hifi). Updates zijn overigens ruim voorhanden bij Bluesound, mag ook wel komt uit de NAD stal.

Wat betreft optisch aansluiten aan je versterker. Het ging om een stereoversterker en die hebben 9 van de 10 keer geen DAC aan boord. Dan is het fijn dat je streamer toch al een redelijke DAC aan boord heeft. En zelfs optisch aangesloten klinkt de Bluesound gewoon beter dan Sonos. Ook als standalone, sorry!

Diegene die niet overtuigt zijn dat een DAC heel wat kan doen adviseer ik eens langs te gaan bij een echte hifi zaak en dan bedoel ik niet de Media Markt. Daar kan je dan ook het verschil gelijk horen tussen Sonos en Bluesound.

Rest my case and happy listening! ;)

• Maarren
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:23:
Alstublieft http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134681.75 (beetje naar beneden scrollen!) En zou zijn er ondertussen reeds meer vergelijkende testen te vinden (oa What Hifi). Updates zijn overigens ruim voorhanden bij Bluesound, mag ook wel komt uit de NAD stal.

Rest my case and happy listening! ;)
Bedankt voor de link, maar dat is niet echt wat ik bedoelde, dit is een test waarbij de volumes niet gebalanceerd waren en die ook niet dubbel blind was etc. etc. Maar goed betere plek voor discussie zou zijn zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 . Waar ik verwacht dat we er ook niet uikomen :)

Hoe dan ook het ziet er inderdaad ook uit als een mooi product, wellicht kun je daar een topic mee starten als het er niet al is.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 16:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Beide apparaten heb ik vergeleken voor mij persoonlijk komt Bluesound als winnaar uit de bus. FeaR heeft ook beide beluisterd en vindt daarentegen Sonos beter uit de bus komen qua klank.

Ik begrijp het enthousiasme om iedereen gek te krijgen voor Bluesound - bij mij speelt hij at the moment ook muziekjes af - maar respecteer iedereen keuze qua aankopen. Wat jij mooi vindt, hoef niet mijn smaak te zijn en vice versa :)

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-01 09:55
Sonos heeft nu een aanbieding waarbij je bij aankoop van een speaker een jaar lang gratis Deezer krijgt (twv €120). Nu betaal ik al elke maand €10 voor muziek, dus dan zou de Play:1 me netto €80 euro kosten.
Mijn vraag is eigenlijk, en ik ben geen kenner, is dit een goede prijs voor een speaker voor 1 ruimte van ca 24m². Het gaat mij dus vooral om de geluidskwaliteit ervan en niet om het draadloze gemak. Of zou ik voor die ca €80 euro wel wat beters kunnen krijgen (maar dan niet draadloos/gebruiksvriendelijk)?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 16:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Harman Kardon SoundSticks III zijn in de aanbieding bij Bol.com voor € 99,- wat een fair deal is. Voor het geld vind ik het prima klinken :)

• Maarren
bram91 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:04:
Sonos heeft nu een aanbieding waarbij je bij aankoop van een speaker een jaar lang gratis Deezer krijgt (twv €120). Nu betaal ik al elke maand €10 voor muziek, dus dan zou de Play:1 me netto €80 euro kosten.
Mijn vraag is eigenlijk, en ik ben geen kenner, is dit een goede prijs voor een speaker voor 1 ruimte van ca 24m². Het gaat mij dus vooral om de geluidskwaliteit ervan en niet om het draadloze gemak. Of zou ik voor die ca €80 euro wel wat beters kunnen krijgen (maar dan niet draadloos/gebruiksvriendelijk)?
De meetresultaten van de 1 zijn goed. http://stereos.about.com/...os-Play1-Measurements.htm als je stereo wil hebben heb je er wel al twee nodig. Maar ja zelf luisteren en uitzoeken is het best.

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Allen,

Ik ben intussen al een tweetal maandjes dit topic aan volgen, met de bedoeling om op korte/middellange termijn (eens ik verhuisd ben, en er weer centjes zijn :9 ) een aantal Sonos speakers te kopen.
Wat mij er vooral in aanspreekt is het gebruiksgemak, de multirooom functionaliteiten, de uitbreidbaarheid, het eigen SonosNet, etc...
Dus ik was hele tijd beetje ah nadenken over voor welke setup ik zou gaan, (vb Play:1 in keuken en slaapkamer, eventueel een playbar in woonkamer, of toch maar een Play:5...)

Maar... de laatste tijd begin ik (oa door reacties in dit en dit topic) toch wat te twijfelen, meer bepaald als de geluidskwaliteit voor in de woonkamer wel voldoende gaat zijn. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen 'audiofiel', maar ik zou toch graag wat 'deftig' (ik weet het, dit is heel persoonlijk) geluid hebben daar, zeker omdat woonkamer ook nog eens vrij groot is.
Kortom, op dit moment denk ik er eigenlijk zelfs niet meer aan om een playbar te kopen...
Dus ik denk nu dat ik misschien beter af zou zijn met een deftige (mid-range) receiver en bijhorende speakers in de woonkamer, eventueel in combinatie met Sonos Connect en paar Play:1's voor kleinere ruimtes (want daar ben ik vrij zeker van dat geluidskwaliteit naar mijn normen genoeg gaat zijn voor wat het is...). Bovengenoemde (en eventueel andere ;) ) Sonos componenten zou ik eventueel later kunnen bijkopen...

Mensen die ervaringen of meningen hebben met een dergelijke setup? En die mij hierover wat advies zouden kunnen geven, over welke receiver/speakers aan te raden zijn. Laat ons zeggen dat ik receiver zou willen die toch liefst niet veel meer dan €400 kost, maar die natuurlijk ook gene brol is (zijn die 2 vereisten verzoenbaar?).
Surround is niet echt een must voor mij, maar aan de andere kant wil ik mij misschien niet beperken voor de toekomst...

Dit is natuurlijk geen 100% Sonos vraag, maar ik stel ze hier toch omdat ik ook geïnteresseerd ben in de connectie met Sonos... Indien gewenst kan ik mijn receiver/speaker vraag in ander topic posten...

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
WardL schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:26:

Mensen die ervaringen of meningen hebben met een dergelijke setup? En die mij hierover wat advies zouden kunnen geven, over welke receiver/speakers aan te raden zijn. Laat ons zeggen dat ik receiver zou willen die toch liefst niet veel meer dan €400 kost, maar die natuurlijk ook gene brol is (zijn die 2 vereisten verzoenbaar?).
Surround is niet echt een must voor mij, maar aan de andere kant wil ik mij misschien niet beperken voor de toekomst...

Dit is natuurlijk geen 100% Sonos vraag, maar ik stel ze hier toch omdat ik ook geïnteresseerd ben in de connectie met Sonos... Indien gewenst kan ik mijn receiver/speaker vraag in ander topic posten...
Ik had een 3.1 setup met zuilen, een center, een subwoofer en een receiver in mijn woonkamer. Qua uiterlijk vond ik het te overheersend en bovendien kon ik geen surround speakers installeren vanwege de afwezigheid van kabels. Daarom heb ik de overstap gemaakt naar een sonos playbar met een sonos sub en twee play:1's als surround speakers. Alhoewel het erg geluidsvriendelijk is en ook mooi oogt vind ik dat ik er qua geluidskwaliteit op achteruit ben gegaan, m.n. voor muziek. Heb zelfs voor op mijn kantoor toch maar weer twee zuilen en een stereo versterker aangeschaft. Mocht ik het opnieuw kunnen doen, zou ik het zeker anders doen. Afhankelijk van de mate waarin je muziek luistert of films kijkt, zou ik zeker kiezen voor een receiver icm goede luidsprekers. Voor het geld wat je in sonos steekt kun je mooi materiaal kopen. Play:1's voor in andere ruimtes werken prima.

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Dus ik denk nu dat ik misschien beter af zou zijn met een deftige (mid-range) receiver en bijhorende speakers in de woonkamer, eventueel in combinatie met Sonos Connect en paar Play:1's voor kleinere ruimtes (want daar ben ik vrij zeker van dat geluidskwaliteit naar mijn normen genoeg gaat zijn voor wat het is...). Bovengenoemde (en eventueel andere ;) ) Sonos componenten zou ik eventueel later kunnen bijkopen...
Each to their own of course maar ik denk dat Sonos inderdaad het best tot zijn recht komt als je een Connect op een meer traditionele set aansluit en de Play's voor multi room gebruikt. De connect geeft je, als je dat wilt, de vrijheid om voor je hoofd luisterruimte de set samen te stellen waarmee je je happy voelt. De play's geven je het gebruikersgemak in de rest van de ruimtes waar meestal niet dezelfde eisen worden gesteld.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Verwijderd

Als je niet van plan bent surround te gaan luisteren maar alleen stereo koop dan een mooie stereoversterker. Waarom? De meeste recievers in de lagere ranges zijn niet geweldig in stereo weergave, lees een mooi stereobeeld weg zetten. Koop je wel een reciever zou je voorlopig ook kunnen afzien van een Sonos en hiermee streamen. Investeer dan eerst in een set goede speakers, dat heeft zoveel meerwaarde. Overigens is er tweedehands wat betreft recievers en speakers genoeg te vinden. Dan koop je voor die € 400,- gelijk een apparaat wat kwalitatief gelijk een stuk beter is. €400,- nieuw voor een reciever koop je helaas niet veel voor.

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-01 20:36
Stomme vraag waarschijnlijk, waarom zou je de (stereo)versterker niet nodig hebben bij surround?

In mezelf pratend: (Mijn eigen antwoord op deze vraag is omdat het geen stereo is....Vervolgvraag alvast: maar wat heb je dan voor surround wel nodig?)[

Verwijderd

Voor surround oftewel filmgeluid heb je nodig een reciever die optisch of coxiaal of via HDMI wordt aangesloten aan een videostreamer, dvd-speler of blueray-speler. Deze geeft het geluidssignaal digitaal door aan de reciever waarna de ingebouwd DAC van de reciever dit signaal omzet naar de juist opgestelde speakers waarbij het noodzaak is het signaal juist in te stellen, liefst met een Db meter. Een reciever kan zowel stereo produceren (zoals gezegd niet altijd optimaal) als meerkanaals geluid. Een stereoversterker alleen 2 kanaals stereo.

Er is overigens ook muziek die meer kanaals is maar persoonlijk ben ik daar geen fan van of het moet een concert zijn wat juist is opgenomen. Met juist bedoel ik een juiste plaatsing vd muziekinstrumenten. Maar volgens mij zijn we nu echt volledig off-topic bezig. Hoop dat je geholpen bent.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
bram91 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:04:
Sonos heeft nu een aanbieding waarbij je bij aankoop van een speaker een jaar lang gratis Deezer krijgt (twv €120)
Is dat ongeacht bij welke winkel je koopt? Is mij niet helemaal duidelijk....

Of moet je dan bestellen direct bij Sonos?

edit: never mind, geldt ook bij voorbeeld de mediamarkt

[ Voor 14% gewijzigd door benedictuz op 12-11-2014 17:01 ]

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik heb interesse in een Sonos Playbar, maar vroeg me af of je door de optische aansluiting geen last hebt van lip sync?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-01 23:13
Moris schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:06:
Ik heb interesse in een Sonos Playbar, maar vroeg me af of je door de optische aansluiting geen last hebt van lip sync?
Nee, juist niet. Overigens is dit ook nog in te stellen mocht je dit wel hebben bij de installatie.

• Moris
remzor schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:30:
Nee, juist niet. Overigens is dit ook nog in te stellen mocht je dit wel hebben bij de installatie.
Kan je echt in de Sonos Playbar de lip sync nog bijsturen?

Verwijderd

remzor schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:30:
[...]

Hoezo juist niet? Dit heeft volgens mij niets met de optische aansluiting te maken en des temeer met de eventuele lag van je televisie. Ik heb vrij recent een van de laatste plasma's van Panasonic gekocht. Super beeld maar mijn type heeft een behoorlijke lag (nee, ik game niet) en constateerde daardoor een behoorlijk sync verschil. Aangepast in mijn reciever.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

offtopic:
Psst, schrijf alsjeblieft receiver... dat andere is het net niet. :X Thanks :)

... en oranje! :P

• remzor
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:45:
[...]

Hoezo juist niet? Dit heeft volgens mij niets met de optische aansluiting te maken en des temeer met de eventuele lag van je televisie. Ik heb vrij recent een van de laatste plasma's van Panasonic gekocht. Super beeld maar mijn type heeft een behoorlijke lag (nee, ik game niet) en constateerde daardoor een behoorlijk sync verschil. Aangepast in mijn reciever.
Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord in elk geval. Wellicht heb jij een stokoude plasma ofzo? ;)
Maar zoals ik al zei: het is in te stellen mocht je er last van hebben. Geavanceerde Audio --> dialooginstellingen --> lipsync balkje naar wens aanpassen.

Verwijderd

Lezen is ook een kunst! Recent laatste serie plasma ....... ;)

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:00:
Als je niet van plan bent surround te gaan luisteren maar alleen stereo koop dan een mooie stereoversterker. Waarom? De meeste recievers in de lagere ranges zijn niet geweldig in stereo weergave, lees een mooi stereobeeld weg zetten. Koop je wel een reciever zou je voorlopig ook kunnen afzien van een Sonos en hiermee streamen. Investeer dan eerst in een set goede speakers, dat heeft zoveel meerwaarde. Overigens is er tweedehands wat betreft recievers en speakers genoeg te vinden. Dan koop je voor die € 400,- gelijk een apparaat wat kwalitatief gelijk een stuk beter is. €400,- nieuw voor een reciever koop je helaas niet veel voor.
Bedankt voor de info.
Ivm de goedkopere surround receivers die niet zo goed zijn: waar zit dit verschil hem dan? Als ik bijvoorbeeld deze (stond gisteren nog voor €399 geprijsd, nu voor €299 :| ) bekijk lijken specs mij wel ok, dus het verschil zit hem dan wellicht vooral in luisterervaring? Of gaat die ook in duurzaamheid van materiaal zitten of functionaliteiten die er niet zijn? Ik plan in ieder geval om hier in buurt eens paar winkels op te zoeken om paar opstellingen te gaan beluisteren...

Nog vraagje over Sonos connect: als ik deze zou aan sluiten op mijn voorlopig nog onbestaande receiver (die muziek op zijn eigen speakers afspeelt), en ik gebruik deze om te streamen naar een Sonos speaker in een aanpalende ruimte. Ik vind het moeilijk om te geloven dat mijn receiver speakers en de sonos speaker perfect in sync zouden zijn (als opstelling uit enkel Sonos speakers zou bestaan kan ik mij er meer iets bij voorstellen) Is deze vrees terecht, of valt dit in de praktij nogal mee?

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:00:
Dan moet je dat wel héél zeker weten, als je later alsnog naar surround wilt kost het je weer flink geld.

Maar wellicht moet het aankoopadvies omtrent audioapparatuur maar niet in het Sonos-topic gedaan worden?
Maar... de laatste tijd begin ik (oa door reacties in dit en dit topic) toch wat te twijfelen, meer bepaald als de geluidskwaliteit voor in de woonkamer wel voldoende gaat zijn. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen 'audiofiel', maar ik zou toch graag wat 'deftig' (ik weet het, dit is heel persoonlijk) geluid hebben daar, zeker omdat woonkamer ook nog eens vrij groot is.
Kortom, op dit moment denk ik er eigenlijk zelfs niet meer aan om een playbar te kopen...
Een 'deftig' geluid komt uit een goede receiver en goede speakers, dat gaat je veel meer kosten van €400. De playbar is alleen interessant in combinatie met een TV voor surround etc, echter is het geen echte surroundopstelling en vind ik het geluid voor een woonkamer opstelling onvoldoende.

In mijn woonkamer staat een goede receiver met twee zuilen voor muziek (stereo), aangevuld met serieus boekenplankformaat voor surround. Een Sonos connect zorgt dan voor het gemak qua muziek, aangevuld met Play:1 voor de ruimtes waarbij het als achtergrondmuziek is.

Als we echter toch al neigen naar audiofieldiscussies, wellicht moet je dan nog eens heroverwegen of je wel naar een streamingdienst met compressie en wat voor geneuzel dan ook wilt luisteren. ;)
WardL schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:19:
Bedankt voor de info.
Ivm de goedkopere surround receivers die niet zo goed zijn: waar zit dit verschil hem dan?
Stereo:
• twee speakers vermogen

Surround:
• zeven speakers vermogen
• hdmi/componentschakelingen en decodering
• fikse DAC voor verschillende bronnen

Reken maar uit

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

is het een mogelijkheid om 2 deezers accounts te koppelen op een Sonos?? Google brengt mij niet ver..

• Moris
Werkt dit op een Sonos Connect Amp?
Een optische bron (TV) aansluiten met een converter naar RCA op de Amp?

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/738/1391583/450x450/Konig_Stereo_RCA_omvormer_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/738/1391583/450x450/Konig_Stereo_RCA_omvormer_2.jpgg

• remzor
Frank1973 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:59:
is het een mogelijkheid om 2 deezers accounts te koppelen op een Sonos?? Google brengt mij niet ver..
Nee, je kunt de muziekdienst Deezer (e.a.) slechts een keer toevoegen. Vraag me wel af waarom je dat twee keer zou willen doen? Zou alleen om playlists gaan dan denk ik, maar goed; die kun je ook op één deezer account zetten of importeren als Sonos afspeellijst.

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Frank1973 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:59:
Met de nieuwe versie van de software (5.2) die nu in beta is, zou dit mogelijk moeten worden. Zie http://blog.sonos.com/news/introducing-sonos-5-2/

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

remzor schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:46:
[...]

Nee, je kunt de muziekdienst Deezer (e.a.) slechts een keer toevoegen. Vraag me wel af waarom je dat twee keer zou willen doen? Zou alleen om playlists gaan dan denk ik, maar goed; die kun je ook op één deezer account zetten of importeren als Sonos afspeellijst.
de reden is dat mijn vrouw en ik allebei Deezer hebben ivm verschillende muziek keuzes en playlist die regelmatig veranderen..

Moet ik eens even kijken naar de Beta.. :)

• coelho
  • Laatst online: 19:32
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat TuneIn er regelmatig uit klapt en er weer opnieuw op PLAY gedrukt moet worden? Zijn er andere/betere diensten waarbij de reguliere radiostations via Sonos geluisterd kunnen worden?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Gonadan

Gonadan

TuneIn zuigt ezelballen qua stabiliteit, maar ik heb sterk het vermoeden dat het specifiek de 538 stream is die incidenteel uit klapt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• coelho
  • Laatst online: 19:32
Gonadan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:44:
TuneIn zuigt ezelballen qua stabiliteit, maar ik heb sterk het vermoeden dat het specifiek de 538 stream is die incidenteel uit klapt.
Dat is inderdaad ook hier de stream met issues. Met name 's ochtends tussen 8.30 en 9.30 meerdere malen. Vaak de rest van de dag geen problemen meer... bizar, niet?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben me aan het inlezen in Sonos apparatuur. Maar toch even een vraagje: kan ik bv de Play 5, 3 of 1 los kopen om te beginnen. Deze in de huiskamer zetten en de liedjes die op mijn iPhone staan onder muziek streamen? Of is het alleen via een NAS mogelijk om via thuisdeling liedjes af te spelen? Ik heb verschillende opstellingen gezien maar dit is me toch nog niet helemaal duidelijk.

• Gonadan

Gonadan

coelho schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:58:
Dat is inderdaad ook hier de stream met issues. Met name 's ochtends tussen 8.30 en 9.30 meerdere malen. Vaak de rest van de dag geen problemen meer... bizar, niet?
Het aantal keren dat het mij is overkomen is gelukkig nog op twee handen te tellen, maar ik luister dan ook lang niet altijd naar die stream. Wat mij simpelweg opviel is dat áls het voorkomt het bij die stream is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 200286005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2025
coelho schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:52:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat TuneIn er regelmatig uit klapt en er weer opnieuw op PLAY gedrukt moet worden? Zijn er andere/betere diensten waarbij de reguliere radiostations via Sonos geluisterd kunnen worden?
Klopt die lag bij ook regelmatig uit, soms meerdere keren op 1 middag! Dat ligt idd aan TuneIn, kreeg ik ook van sonos support te horen. Opnieuw toevoegen aan je favorieten kan helpen, ik heb gewoon de directe stream in sonos toegevoegd. Enige nadeel dat het logo en de spelen artiest/titel dan niet in je scherm staat. Sindsdien heb ik al ongeveer een 3 weken geen problemen meer!

Verwijderd

Benn1e schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:54:
Ik ben me aan het inlezen in Sonos apparatuur. Maar toch even een vraagje: kan ik bv de Play 5, 3 of 1 los kopen om te beginnen. Deze in de huiskamer zetten en de liedjes die op mijn iPhone staan onder muziek streamen? Of is het alleen via een NAS mogelijk om via thuisdeling liedjes af te spelen? Ik heb verschillende opstellingen gezien maar dit is me toch nog niet helemaal duidelijk.
Het is mogelijk om muziek van de iPhone te streamen naar sonos speakers.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Moris schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:52:
[...]

Kan je echt in de Sonos Playbar de lip sync nog bijsturen?
Ja hoor, via de app kan je dit doen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• yellowvic
  • Laatst online: 06-08-2021
Zit er een verschil in de kwaliteit van het geluid als ik
- de playbar direct op mijn ps4 aansluit,
- of het geluidssignaal vanuit de ps4 via de hdmi kabel naar de tv laat gaan en de playbar aansluit op de tv?

• Gonadan

Gonadan

Hoe sluit je de playbar aan op de TV? Schakelt je TV het geluid direct door of gaat hij lopen converteren? Een simpele ja/nee is niet makkelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maarren
yellowvic schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:37:
Zit er een verschil in de kwaliteit van het geluid als ik
- de playbar direct op mijn ps4 aansluit,
- of het geluidssignaal vanuit de ps4 via de hdmi kabel naar de tv laat gaan en de playbar aansluit op de tv?
Bij optie 2 zul je zeer waarschijnlijk (afhankelijk van type tv) de mogelijkheid voor doorgifte 5.1 geluid verliezen.

Of dit uitmaakt als je geen surround opstelling hebt, daar zijn de meningen op diverse forums verdeeld over.

• Moris
Thnx ;)

Kan je 1 jaar gratis Deezer ook uitbreiden naar andere bestaande Sonos producten?

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 15:10
Hoe bedoel je? Je kan enkel activeren als je een nieuw Sonos-toestel toevoegt aan je setup (excl Sub & Brigde/Boost).

• Moris
Ik heb bv net een nieuwe Sonos Play 3 gekocht met 1 jaar gratis Deezer, kan ik op mijn oude Sonos Connect ook van deezer gebruik maken?

• Gonadan

Gonadan

Tuurlijk, dat is juist het principe. Één systeem, meerdere kamers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-01 13:16
Donderdag de Omni 20 gehoord, die kickt de kont van de play 3 voor dezelfde prijs toch wel behoorlijk....
En bluetooth....

• Moris
Gonadan schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:06:
Tuurlijk, dat is juist het principe. Één systeem, meerdere kamers.
Mooi is dat, kan ik me een Sonos Play 3 nieuw aankopen en op een oude Sonos Connect in de luisterkamer van het zelfde gratis Abo Deezer genieten ;)

Verwijderd

coelho schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:52:
Ik heb hier hetzelfde 😠

Verwijderd

Mijn televisie heeft alleen een Digital Audio Out uitgang. Dit betekent dat als ik een playbar onder mijn tv zou hangen, ik een omvormer moet nemen naar Toslink (de optische input van de playbar). Heeft iemand hier ervaring mee? Geeft het geen vertraging? En als ik daar dan twee play 1's bij zet, blijft dat dan allemaal in sync als je het als surround setje gebruikt voor de tv?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik ben van plan om voor een Play1 te gaan, puur van wege het feit dat je dan met 1 stekker een kant en klare oplossing in de badkamer hebt. Ik heb van andere merken daar nog geen oplossing voor gezien. Beneden bij de TV zou ik dan een connect (ZP90) neerzetten zodat ik beneden ook kan streamen op mijn bestaande 5.1 set (oude Logitech Z580 met gemodificeerde sub aansturing). Dat is voor het geluid wat ik zoek meer dan zat volgens mij.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:59
Ik ga misschien voor Sonos toch een vraag:

Ik wil mijn Sony Bravia met optical aansluiting verbinden met de Playbar. Dan vanuit de tv mijn xbox one,tv decoder en Wiiu via HDMI verbinden. Heb ik dan de boel goed aangesloten en kan ik dan 5.1 krijgen? Ik ga wss voor de surround set van Sonos maar dan moet het wel allemaal werken in 5.1.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
cypress3d schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:41:
Ik ga misschien voor Sonos toch een vraag:

Ik wil mijn Sony Bravia met optical aansluiting verbinden met de Playbar. Dan vanuit de tv mijn xbox one,tv decoder en Wiiu via HDMI verbinden. Heb ik dan de boel goed aangesloten en kan ik dan 5.1 krijgen? Ik ga wss voor de surround set van Sonos maar dan moet het wel allemaal werken in 5.1.
De meeste tv's geven optisch alleen een 2.0 signaal door. Als je echter met google zoekt dan zal je zien dat veel Sony tv's wel een 5.1 signaal doorgeven. Google met je type nummer en wellicht heb je geluk.

http://www.cnet.com/news/...und-sound-to-a-sound-bar/

LET OP, voordat je deze kant op gaat, Sonos kan GEEN DTS formaat aan. Dus lees je HEEL goed in voordat je tot koop over gaat. Dit kan een heleboel teleurstelling voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door janser01 op 23-11-2014 11:51 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05
De Sonos Playbar is straks om 16:00 in de aanbieding bij Amazon.de. Ik verwacht dat ie zo rond de 650 verkocht gaat worden.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• yellowvic
Gonadan schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:28:
Hoe sluit je de playbar aan op de TV? Schakelt je TV het geluid direct door of gaat hij lopen converteren? Een simpele ja/nee is niet makkelijk.
Via de optical out wordt het signaal doorgegeven naar de playbar waarbij de tv zichzelf direct dempt

• Gonadan

Gonadan

Wordt het signaal ongewijzigd doorgegeven, dus als Dolby Digital 5.1, of gewoon omgevormd naar stereo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• yellowvic
Gonadan schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:11:
Wordt het signaal ongewijzigd doorgegeven, dus als Dolby Digital 5.1, of gewoon omgevormd naar stereo?
Omgevormd naar stereo

• Gonadan

Gonadan

Dan is daar je antwoord. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• yellowvic
Klinkt heel logisch inderdaad... Ik ga vanavond eens kijken of er een hoorbaar verschil is, thnx!

• Gonadan

Gonadan

Hebben mensen al ervaring met het gebruik van Sonos op hun eigen wifi netwerk? Ik ben erg benieuwd hoe de installatie werkt.

Op de website van Sonos zie je een aantal stappen welke je in de app kunt doen om het in te stellen, mijn gevoel zegt echter dat je dat pas kunt doen als de communicatie tussen app en Sonos al bestaat. Hoe kan je immers van je telefoon naar de Sonos communiceren als ze nog geen zelfde netwerk gebruiken? Ofwel, je zal voor wifi initieel altijd met een kabel moeten beginnen en daarna kan je die weer verwijderen.

Of zit ik er naast?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-01 13:53
Thijs2012 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:13:
Donderdag de Omni 20 gehoord, die kickt de kont van de play 3 voor dezelfde prijs toch wel behoorlijk....
En bluetooth....
Bedoel je het nieuwe systeem van Harman Kardon? Waar heb je het beluisterd? Beviel het?

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:34
@Gonadan ,als je geen bekabelde Sonos of bridge hebt dan wordt er tijdelijk een wifinetwerk aangemaakt waarmee je connect. Daarna zal de Sonos verbinden met je eigen wifi netwerk.Je hebt niet persé een kabel nodig.

https://www.youtube.com/watch?v=B2BDi8CVMr4#t=140

intentionally left blank

• Gonadan

Gonadan

Dat ziet er wel heel goed uit, helden bij Sonos.

Toch maar eens kijken hoe die wifi werkt in dat huisje wat ik voor de kerst gehuurd heb. Met een beetje mazzel zit er geen portal tussen en kan ik dus gewoon Sonos meenemen mwuhaha. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:51
Gonadan schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:37:
Dat ziet er wel heel goed uit, helden bij Sonos.

Toch maar eens kijken hoe die wifi werkt in dat huisje wat ik voor de kerst gehuurd heb. Met een beetje mazzel zit er geen portal tussen en kan ik dus gewoon Sonos meenemen mwuhaha. :D
Ik zit me opeens te bedenken- die video bekijkende- of je ZONDER wifi netwerk (anders dan de connectie tussen de ipad en je mediaplayer (play one bv) vanaf je ipad kan streamen.

Ze kunnen immers ook onderling contact maken zonder ander wifi netwerk....,,,dan kan je nl een player gewoon meenemen op vakantie en of buiten (dus geen bluetooth speaker maar een wifi speaker)....contact maken kunnen ze al......of sla ik door ;-)

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01

LDVC

Let's get it over with

Yamahaa schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:38:
[...]

Ik zit me opeens te bedenken- die video bekijkende- of je ZONDER wifi netwerk (anders dan de connectie tussen de ipad en je mediaplayer (play one bv) vanaf je ipad kan streamen.

Ze kunnen immers ook onderling contact maken zonder ander wifi netwerk....,,,dan kan je nl een player gewoon meenemen op vakantie en of buiten (dus geen bluetooth speaker maar een wifi speaker)....contact maken kunnen ze al......of sla ik door ;-)
Geen idee of dat gaat werken, maar via Line-in zal in ieder geval zeker werken. De Sonos site adviseert dat je wel de Line-in instelt vanaf je huidige opstelling, waarbij je aanzet dat je systeem automatisch overspringt naar Line-in op het moment dat er geluid binnenkomt via de Line-in.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Gonadan

Gonadan

Yamahaa schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:38:

Lastig denk ik, ze moeten wel met één of ander netwerk verbinden. Wellicht kan je een telefoon als hotspot instellen en alles via dat netwerk doen? Of gewoon een routertje meenemen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-01 13:16
ThAZiP schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:21:
[...]

Bedoel je het nieuwe systeem van Harman Kardon? Waar heb je het beluisterd? Beviel het?
Media Markt Amsterdam Arena
Erg mooie set, mooi formaat, zelfde prijspunt als de Play 1 en de Play 3 maar even wat meer bass er in.
Tuurlijk is Sonos VEEL verder qua app maar ik denk dat Sonos er een echte concurrent bij heeft.
Zeker de Omni 20 is echt een killer qua sound in vergelijking met de Play 3

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-01 14:57
ik ook, dacht eerst dat het aan mijn router lag maar na vervanging router gebeurt het nog steeds

• ThAZiP
Thijs2012 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:23:
[...]

Media Markt Amsterdam Arena
Erg mooie set, mooi formaat, zelfde prijspunt als de Play 1 en de Play 3 maar even wat meer bass er in.
Tuurlijk is Sonos VEEL verder qua app maar ik denk dat Sonos er een echte concurrent bij heeft.
Erg interessant, ik ga binnenkort eens langs de lokale mediamarkt om het te luisteren... Mooi december cadeau :)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 12:24
Thijs2012 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:23:
[...]
Er zijn er meer die veel beter klinken. Kan ook niet anders, voor de prijs van een play 1, 3, of 5 bouw je geen actieve wireless speaker met echt goede geluidskwaliteit.

• Gonadan

Gonadan

Meer bass != goede geluidskwaliteit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56

skoozie

SCSI

Gonadan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:46:
sterker nog, op mijn play 1 heb ik de Bass terug geschroefd omdat die te hard stond voor in de badkamer.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Gonadan

Gonadan

skoozie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:36:
[...]

sterker nog, op mijn play 1 heb ik de Bass terug geschroefd omdat die te hard stond voor in de badkamer.
Idem, in een dergelijke kleine en akoestisch abominabele ruimte is dat wel fijner. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ThAZiP
Gonadan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:46:
Ik neem aan dat er wordt gesproken over kwantiteit...

Als je de specificaties erbij pakt, kan ik me best voorstellen dat die Omni 20 wat prettiger klinkt dat de Play: 3. Persoonlijk was ik sowieso niet echt gesloopt van die geluidskwaliteit om eerlijk te zijn.

Frequency response Play: 3: 65hz to 20kHz

Frequency response Omni 20: 53hz to 20kHz

Ga dus snel luisteren, hopelijk is het in zo'n winkel een beetje te pruimen.

• Gonadan

Gonadan

Specs van speakers, laten we daar maar geen discussie over beginnen. ;)

Bij meer spreek je over het algemeen over de dreun en niet over het dynamisch bereik en de bodemfrequentie waarin ze nog goed geluidsdruk geven. Want linksom of rechtsom, wat je ook aan ondergrens op zo'n specsheet zet, dergelijke kleine speakers kunnen gewoon niet de benodigde geluidsdruk geven op lage frequenties.

Dat is niet erg, daar koop je namelijk ferme vloerstaanders of een subwoofer voor. Deze zijn bedoeld voor gemak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ThAZiP
Gonadan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:07:
Specs van speakers, laten we daar maar geen discussie over beginnen. ;)

Bij meer spreek je over het algemeen over de dreun en niet over het dynamisch bereik en de bodemfrequentie waarin ze nog goed geluidsdruk geven. Want linksom of rechtsom, wat je ook aan ondergrens op zo'n specsheet zet, dergelijke kleine speakers kunnen gewoon niet de benodigde geluidsdruk geven op lage frequenties.

Dat is niet erg, daar koop je namelijk ferme vloerstaanders of een subwoofer voor. Deze zijn bedoeld voor gemak.
Dit is misschien niet het forum om hier inderdaad een discussie over te voeren, maar twee punten.

1. Ik vind frequency response wel degelijk een interessant aspect, en zegt absoluut iets over een potentieel klankbeeld. Het is geen kantelfrequentie en het is niet leading, maar een belangrijk aspect vind ik het toch zeker. Dat het geen maatstaf is voor de geluidsdruk die het systeem kan produceren ben ik absoluut met je eens.

2. Over kleine speakers en geluidsdruk geven bij lage frequenties wil ik alleen vragen of je wel eens hebt geluisterd naar de Bose 901?
Thijs2012 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:13:
En bluetooth...

[ Voor 3% gewijzigd door ThAZiP op 26-11-2014 17:23 ]

• Gonadan

Gonadan

De 901 heeft het formaat van een subtiele subwoofer, dat noem ik niet klein. De Rel subsystemen zijn bijvoorbeeld gelijkwaardig van formaat.

Dat echt kleine speakers de geluidsdruk niet kunnen leveren heeft te maken met oppervlakte, slag en vermogen. Natuurkundig zijn daar gewoon grenzen. Dure varianten komen ver, maar het houdt gewoon een keer op. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:58
Hoi!

Ook ik wil beginnen met het bouwen van m'n Sonos setup, en wel met 2 keer een Play:1, om volgende maand of in Januari daar een PlayBar bij te kopen. Nu vroeg ik me af.

Is het zo dat ik een bridge moet hebben als ik de 2xplay:1 op mijn Samsung TV wil koppelen?

Hoe zit het met de hardware updates? Moeite waard om te wachten op een mogelijk nieuw model?

Beste site om te bestellen met korting?

Verwijderd

De Play:1 kan je niet koppelen aan je tv
Je kan ze wel koppelen aan de playbar

• Gonadan

Gonadan

De Play:1 kan je prima koppelen aan je TV, maar niet zonder workaround, het is niet echt gangbaar. Je kunt namelijk de TV via een Connect aansluiten en dan het signaal naar de Play:1 sturen, maar dat is wel een beetje zonde als je toch al een playbar wilt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Daantju
Ok duidelijk! Thanks. En hoe zit het met nieuwe modellen van Sonos, is er een cyclus?

Verwijderd

Ik kan de volgende oplossing aanbevelen als je een mediaPC wilt koppelen, maar niet de Sonos Connect aan wil schaffen: een audio to toslink convertor en een toslink optical switch met afstandbediening (bv merk InLine). Samen 80 Euries....
Audio out van PC converteren naar optical. Schakelen mbv optical switch tussen tv en PC naar de toslink ingang van de soudbar. Let wel op dat het doorlinken van audio via de optical in van de playbar naar bv een PLay1 speaker met een vertraging gepaard gaat ! Dit is weer op te lossen door de lipsync waarde in de playbar te verhogen. Daarna moet je in de mediaplayer, bv VLC, een beeldvertraging instellen. Het is even puzzelen, maar het werkt !

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01 10:25
Intressante tipi eens.bookmarken

Tevens in de gaten houden wat concurrentie doet harman kardon omni en denon met heos.

Wacht ff met mijn systeem schijnt dat denon soundbar heos midden2015 uitkomt met dts en db

AnimeAdicted

Verwijderd

Vandaag een play:5 in gebruik genomen. Is mijn eerste apparaat. Die heb ik nu tijdelijk via Wi-Fi geïnstalleerd. Hoe kan ik deze nu later opnieuw instellen als ik hem aan mijn router heb gekoppeld? Zodat hij een eigen netwerkje aanmaakt.

• Gonadan

Gonadan

Laatst was ik weer eens met de echte Spotifyclient aan het spelen, dan merk je toch wel dat er behoorlijk wat functionaliteit mist in de Sonosversie. Het mooie van Spotify is dat (bijna) alle muziek beschikbaar is en je nieuwe zaken kunt ontdekken door radio en aanbevelingen. Helaas kan in Sonos alleen van het eerste voordeel gebruik gemaakt worden, hopelijk gaan ze dat nog een keer uitbreiden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01 12:53

StrongArmLance

Endless flow

Hee, zoals hier boven staat, ik heb een sonos connect incl deezer account aangesloten op een geluidssysteem, maar kan je nou alleen radio van artiesten aanzetten, en geen nummers browsen...?

• Yamahaa
StrongArmLance schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:03:
Hee, zoals hier boven staat, ik heb een sonos connect incl deezer account aangesloten op een geluidssysteem, maar kan je nou alleen radio van artiesten aanzetten, en geen nummers browsen...?
Zoek functie in app zoekt ook in muziekdiensten zoals in Deezer..maar ook je eigen blibiotheek....

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Yamahaa schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:14:
[...]

Zoek functie in app zoekt ook in muziekdiensten zoals in Deezer..maar ook je eigen blibiotheek....
Ja, maar als ik op een artiest zoek in app, komt hij met een deezer artiest aan, maar dan kan ik alleen op '<artiest> radio' klikken en niet door de albums van die artiest bladeren...
Klopt dat?

• Yamahaa
StrongArmLance schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:45:
[...]

Ja, maar als ik op een artiest zoek in app, komt hij met een deezer artiest aan, maar dan kan ik alleen op '<artiest> radio' klikken en niet door de albums van die artiest bladeren...
Klopt dat?
Deels maar je kan ook klikken op toptracks, albums, radio en soorgelijke artiesten. Als jij dat niet ziet en
of ook niet klikbaar hebt....lijkt je account niet volledig....

[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 01-12-2014 21:49 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Yamahaa schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:47:
[...]

Deels maar je kan ook klikken op toptracks, albums, radio en soorgelijke artiesten. Als jij dat niet ziet en
of ook niet klikbaar hebt....lijkt je account niet volledig....
Ja die toptracks etc heb ik wel, dan kan ik ook gewoon wel kiezen, alleen via zoekfunctie lukt het niet... :/

Edit: wat lopen prutsen aan eigenlijk niets maar het werkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 01-12-2014 22:21 ]

• Daantju
Hoe hebben jullie de playbar gemonteerd? Vind zo'n beugel wel erg prijzig voor wat je krijgt..

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-01 21:42
Kwam dit topic tegen op de Sonos site, wat mij betreft een feature die ik mis en heel graag toegevoegd zou zien. Wat extra likes om het onder de aandacht van Sonos te krijgen zijn heel welkom, dus als jij dit ook wil, like het even en wie weet gaan ze er mee aan de slag.

[ Voor 6% gewijzigd door wmn79 op 03-12-2014 10:20 . Reden: Link gefixt ]

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59
Je link doet het niet.

• Gonadan

Gonadan

Beetje tweaker kijkt gewoon in de bron van zijn post: https://ask.sonos.com/son...ntroller?topic-reply-list

Geen slecht idee, de Spotify app brengt zoveel meer dan de Sonos app qua mogelijkheden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Heb sinds kort een play:5. Nu heb ik vandaag een oude discman gevonden en aangesloten via de line in ingang. Nu lijkt het album die ik speel via deezer Premium beter te klinken dan via de CD. Als ik het op een volwaardige CD speler zou spelen via de line in ingang. Maakt dat verschil?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 01:09:
Heb sinds kort een play:5. Nu heb ik vandaag een oude discman gevonden en aangesloten via de line in ingang. Nu lijkt het album die ik speel via deezer Premium beter te klinken dan via de CD. Als ik het op een volwaardige CD speler zou spelen via de line in ingang. Maakt dat verschil?
De kwaliteit van het geluid dat uit de analoge aansluiting van een CD speler komt hangt af van de gebruikte DAC en andere componenten (condensatoren etc...) in de D/A conversie.

Als je een degelijke CD speler aansluit op de line-in zou het alvast beter moeten klinken.
Maar bedenk dat je met zo'n setup altijd met een extra analoge tussenstap zit:
1. D/A in je CD speler
2. A/D in je Sonos apparatuur
3. D/A bij uitvoer naar je luidsprekers

Het enige wat er in die extra analoge stap kan gebeuren is een 'kleuring' van het oorspronkelijke digitale signaal. Bepaalde duurdere CD spelers hebben bijvoorbeeld "tubes" in het analoge path zitten, wat een bepaalde klankkleur met zich meebrengt wat vaak als prettig/aangenaam wordt ervaring. Maar uiteraard heeft dit nog weinig te maken met een 1-op-1 weergeven van het oorspronkelijke signaal. Goedkope uitvoeringen van de D/A conversie kunnen bijvoorbeeld wat "plat" of weinig energiek klinken.

Ook in je Sonos toestel kan je het geluid bijregelen: treble, bass, loudness... Ook hier voeg je opnieuw klankkleur toe aan het oorspronkelijke signaal.

Dus de vraag is, wat is beter ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BitProcessor op 06-12-2014 11:01 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

P
BitProcessor schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:59:
[...]

De kwaliteit van het geluid dat uit de analoge aansluiting van een CD speler komt hangt af van de gebruikte DAC en andere componenten (condensatoren etc...) in de D/A conversie.

Als je een degelijke CD speler aansluit op de line-in zou het alvast beter moeten klinken.
Maar bedenk dat je met zo'n setup altijd met een extra analoge tussenstap zit:
1. D/A in je CD speler
2. A/D in je Sonos apparatuur
3. D/A bij uitvoer naar je luidsprekers

Het enige wat er in die extra analoge stap kan gebeuren is een 'kleuring' van het oorspronkelijke digitale signaal. Bepaalde duurdere CD spelers hebben bijvoorbeeld "tubes" in het analoge path zitten, wat een bepaalde klankkleur met zich meebrengt wat vaak als prettig/aangenaam wordt ervaring. Maar uiteraard heeft dit nog weinig te maken met een 1-op-1 weergeven van het oorspronkelijke signaal. Goedkope uitvoeringen van de D/A conversie kunnen bijvoorbeeld wat "plat" of weinig energiek klinken.

Ook in je Sonos toestel kan je het geluid bijregelen: treble, bass, loudness... Ook hier voeg je opnieuw klankkleur toe aan het oorspronkelijke signaal.

Dus de vraag is, wat is beter ;)
Bedankt. Ik denk dat dan een degelijke CD speler de oplossing is. Op zich is het niet eens zo slecht nu. CD heeft nu al beter geluid dan mijn vorige Setup. Maar het kan nog wel beter merk ik.

• Moris
Sonos Play wil alleen maar verbinding (draadloos) tot stand brengen, wanneer de Sonos Connect (bedraad) aan staat. Lijkt wel of de Sonos Connect als Master fungeert.
Beide toestellen worden na gebruik steeds zonder stroom gezet en worden bediend met zowel Android als OS.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01

LDVC

Let's get it over with

Moris schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:39:
Sonos Play wil alleen maar verbinding (draadloos) tot stand brengen, wanneer de Sonos Connect (bedraad) aan staat. Lijkt wel of de Sonos Connect als Master fungeert.
Beide toestellen worden na gebruik steeds zonder stroom gezet en worden bediend met zowel Android als OS.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Hoe is je systeem geconfigureerd; maak je gebruik van SonosNet? Ik vermoed van wel, want dat zou verklaren waarom je geen verbinding kan krijgen als de Connect uit staat. SonosNet vereist namelijk dat één component (een Play, Connect of Bridge/Boost) bedraad verbonden is.
Stel je systeem in om direct met je wireless netwerk te verbinden (dus zonder sonosnet) en dan is een bekabelde verbinding niet noodzakelijk.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Pagina: 1 ... 18 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.