Alles is hier op eigen netwerk gekoppeld, dus geen bridge of dergelijke van Sonos dat hier actief staat.LDVC schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:06:
Hoe is je systeem geconfigureerd; maak je gebruik van SonosNet? Ik vermoed van wel, want dat zou verklaren waarom je geen verbinding kan krijgen als de Connect uit staat. SonosNet vereist namelijk dat één component (een Play, Connect of Bridge/Boost) bedraad verbonden is.
Stel je systeem in om direct met je wireless netwerk te verbinden (dus zonder sonosnet) en dan is een bekabelde verbinding niet noodzakelijk.
Aangezien je Connect bedraad is aangesloten fungeert deze als Bridge, en dus maak je gebruik van het SonosNet.Moris schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:32:
[...]
Alles is hier op eigen netwerk gekoppeld, dus geen bridge of dergelijke van Sonos dat hier actief staat.
Je Play:(1,3,5?) zoekt dus de Connect om verbinding te maken en vindt deze logischerwijs niet als deze uit staat.
Toevoeging: Een Sonos component bekabelen aan je router is per definitie gebruik maken van SonosNet
[ Voor 10% gewijzigd door Damon op 09-12-2014 12:47 ]
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Als ik het goed vat, moet ik de Sonos Connect ook draadloos aan mijn eigen netwerk koppelen om van dit probleem verlost te zijn?Damon schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:46:
Aangezien je Connect bedraad is aangesloten fungeert deze als Bridge, en dus maak je gebruik van het SonosNet.
Je Play:(1,3,5?) zoekt dus de Connect om verbinding te maken en vindt deze logischerwijs niet als deze uit staat.
Toevoeging: Een Sonos component bekabelen aan je router is per definitie gebruik maken van SonosNet
Klopt; met je huidige opstelling ga je naar instellingen => geavanceerde instellingen => draadloze installatieMoris schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:48:
[...]
Als ik het goed vat, moet ik de Sonos Connect ook draadloos aan mijn eigen netwerk koppelen om van dit probleem verlost te zijn?
Ik zit eraan te denken een Connect en 2 x Play:1 te kopen. Maarrrr...het is mij niet helemaal duidelijk dus hierbij het volgende scenario:
Huidige setup: Jamo 606 HCS 3 5.0 opstelling met Yamaha receiver die Airplay ondersteunt -> stream Spotify via Airplay vanaf iOS devices. Mooi geluid, maar komt maar vanuit 1 'hoek' van de kamer en ik wil graag kamer vullend, dus vanuit meerdere hoeken. Dus wil ik uitbreiden met 2 extra 'hoeken' door 2 Play:1's toe te voegen.
Ik vind alleen de sonos app ruk werken voor spotify als je het vergelijkt met mijn huidige ervaring iOS & airplay (heb kunnen testen en vergelijken).
Hoe kan ik nu toch gewoon spotify streamen zonder de Sonos app met de setup die ik voor ogen heb?
En werkt dit: mijn Yamaha receiver die via airplay de stream ontvangt 'output' geluid via de Jamo's en via de Connect die ik dan gebruik als een soort 'extra speaker' die vervolgens de 2 Play:1's aanstuurt?
Huidige setup: Jamo 606 HCS 3 5.0 opstelling met Yamaha receiver die Airplay ondersteunt -> stream Spotify via Airplay vanaf iOS devices. Mooi geluid, maar komt maar vanuit 1 'hoek' van de kamer en ik wil graag kamer vullend, dus vanuit meerdere hoeken. Dus wil ik uitbreiden met 2 extra 'hoeken' door 2 Play:1's toe te voegen.
Ik vind alleen de sonos app ruk werken voor spotify als je het vergelijkt met mijn huidige ervaring iOS & airplay (heb kunnen testen en vergelijken).
Hoe kan ik nu toch gewoon spotify streamen zonder de Sonos app met de setup die ik voor ogen heb?
En werkt dit: mijn Yamaha receiver die via airplay de stream ontvangt 'output' geluid via de Jamo's en via de Connect die ik dan gebruik als een soort 'extra speaker' die vervolgens de 2 Play:1's aanstuurt?
Is een Sonos Amp voldoende krachtig om bv speakers aan te sturen met de volgende eigenschappen?
Recommended amplifier power: 20-120 W
Impedance: 4 Ohm
Frequency range: 38 Hz - 30 kHz
Sensitivity: 89 dB
Recommended amplifier power: 20-120 W
Impedance: 4 Ohm
Frequency range: 38 Hz - 30 kHz
Sensitivity: 89 dB
Kan, maar is een ducttapeoplossing en je geluid gaat uit sync.Xecuter NL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:34:
Ik zit eraan te denken een Connect en 2 x Play:1 te kopen. Maarrrr...het is mij niet helemaal duidelijk dus hierbij het volgende scenario:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De draadloze verbinding wil gewoon niet lukken, waarna de bedraadde netwerkaansluiting steeds in de setup wordt aangeboden. Heb hiervoor een support bij Sonos aangevraagd.Damon schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:41:
Klopt; met je huidige opstelling ga je naar instellingen => geavanceerde instellingen => draadloze installatie
Vraag voor mensen die een sub hebben: hoe zit het met het dynamisch bereik op lage volumes? Het gaat mij er om dat als je 's avonds nog tv kijkt je niet ineens verrast wordt door een denderende bas. En voegt een sub ook iets toe als je muziek luistert, of heb heeft die sub alleen effect als je een 5.1 signaal hebt?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
De SUB heeft zeker voor muziek ook een waanzinnige bijdrage. De kantel frequenties kunnen ingesteld worden net als het volume.Jimijames75 schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:01:
Vraag voor mensen die een sub hebben: hoe zit het met het dynamisch bereik op lage volumes? Het gaat mij er om dat als je 's avonds nog tv kijkt je niet ineens verrast wordt door een denderende bas. En voegt een sub ook iets toe als je muziek luistert, of heb heeft die sub alleen effect als je een 5.1 signaal hebt?
Alvast bedankt!
Ook op een laag volume in de avond kan de sub netjes gedoseerd mee spelen..... en als het te hard of te zacht zou staan is dat bij te regelen.
Ik moet zeggen dat ik de SUB maar op 25 soms 30 pct heb staan en dit geeft op hoge en lage volumes voor mij het beste geluidsbeeld bij muziek.
mvg
Peter
Ik krijg mijn Playbar niet meer aan de praat. Na het resetten van de controller heb ik alle andere apparaten weer toegevoegd, maar de Playbar wil maar niet.
Als ik via de Android app de playbar probeer toe te voegen, ziet de app dat ik op de beide knoppen heb gedrukt, echter gebeurd er daarna niets meer. Zowel bedraad als draadloos...
Iemand enig idee? (heb al een vraag uitsaan bij Sonos)
Als ik via de Android app de playbar probeer toe te voegen, ziet de app dat ik op de beide knoppen heb gedrukt, echter gebeurd er daarna niets meer. Zowel bedraad als draadloos...
Iemand enig idee? (heb al een vraag uitsaan bij Sonos)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Anders even onwijs de stroom eraf? Zodat hij even vers kan opstarten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat had ik geprobeerd, maar ook zonder succes. Ben inmiddels wel iets verder. Heb de playbar hard gereset* en nu werkt ie wel, mits verraad aangesloten op het netwerk.
* harde reset kan door de mute button ingedrukt te houden. Haal vervolgens de stroom eraf en schakel de stroom weer in. Zodra het liedje oranje knippert mag je de mute knop loslaten. Daarna even wachten tot het ledje groen knippert.
* harde reset kan door de mute button ingedrukt te houden. Haal vervolgens de stroom eraf en schakel de stroom weer in. Zodra het liedje oranje knippert mag je de mute knop loslaten. Daarna even wachten tot het ledje groen knippert.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Ik ben van plan om voor de woonkamer (80m2) een Sonos Play:1 aan te schaffen. Nou wil ik deze voornamelijk gebruiken om internetradiostations mee af te laten spelen. Ik heb van een Mediamarkt werknemer begrepen dat de Play:1 dit niet standalone kan, maar dat je hiervoor de Sonos Bridge dient aan te schaffen, en dat de Play:3 en Play:5 dit wel kunnen.
Klopt dit?
Klopt dit?
Dat klopt niet, ook de Play:1 heeft geen Bridge nodig. Dus of de kennis van de verkoper was niet op orde of hij probeerde je een Bridge aan te smeren
Verwijderd
Dus voor directe internetradio ontvangst zonder tussenkomst van smartphone,tablet,pc kun je ook een Play:1 zonder bridge aanschaffen?
Werkneemster leek me ook niet bepaald kundig (wees de Boost aan en zei "Bridge"...).
Werkneemster leek me ook niet bepaald kundig (wees de Boost aan en zei "Bridge"...).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 22:20 ]
Dat klopt, de Play:1 kan rechtstreeks vanaf een router streamen en gebruik je je smartphone, tablet of PC als afstandsbediening voor de Play:1.
Nou ja boost is gewoon een nieuwe variant van de bridge, en de play:1 heeft pas sinds kort geen bridge meer nodig. Van een MM medewerker moet je ook weer niet verwachten dat ze helemaal up-to-date zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Play 3 kan niet als stand alone werken?
De Sonos Play 3 wordt op de bovenverdieping gebruikt.
Wil dit zeggen dat de Play 3 niet onafhankelijk kan werken en wat in het geval de Sonos Connect hier niet aanwezig was?
Het is onze bedoeling om beide apparaten echt onafhankelijk van elkaar te laten werken op ons eigen netwerk!
Reply van Sonos:
Dit klopt. Als u de Connect er uit haalt qua stroom, dan zal de Play:3 wegvallen.
De Connect is namelijk degene die het draadloze signaal voor Sonos uitzend, en als u deze uitzet, heeft de Play:3 nergens meer verbinding mee. Dit is geen fout van het systeem, dit is simpelweg hoe het systeem werkt. Een bedraad apparaat zorgt ervoor dat Sonosnet opgezet wordt en andere draadloze Sonos apparaten verbinden hiermee.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Sonos Support
Bericht aan Sonos Support
De Sonos connect staat sinds gisteren op kanaal 11.
Helaas wil de Sonos Play 3 wil alleen maar een draadloze verbinding tot stand brengen, wanneer de Sonos Connect wordt aangezet.
Het lijkt wel of de Sonos Play 3 niet wil werken zonder dat de Connect van stroom is voorzien en dus als Master fungeert.
PS: Beide toestellen worden na gebruik steeds zonder stroom gezet en worden bediend met zowel Android als OS.
Tot op heden is hier nog steeds geen oplossing voor.
De Sonos Play 3 wordt op de bovenverdieping gebruikt.
Wil dit zeggen dat de Play 3 niet onafhankelijk kan werken en wat in het geval de Sonos Connect hier niet aanwezig was?
Het is onze bedoeling om beide apparaten echt onafhankelijk van elkaar te laten werken op ons eigen netwerk!
Reply van Sonos:
Dit klopt. Als u de Connect er uit haalt qua stroom, dan zal de Play:3 wegvallen.
De Connect is namelijk degene die het draadloze signaal voor Sonos uitzend, en als u deze uitzet, heeft de Play:3 nergens meer verbinding mee. Dit is geen fout van het systeem, dit is simpelweg hoe het systeem werkt. Een bedraad apparaat zorgt ervoor dat Sonosnet opgezet wordt en andere draadloze Sonos apparaten verbinden hiermee.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Sonos Support
Bericht aan Sonos Support
De Sonos connect staat sinds gisteren op kanaal 11.
Helaas wil de Sonos Play 3 wil alleen maar een draadloze verbinding tot stand brengen, wanneer de Sonos Connect wordt aangezet.
Het lijkt wel of de Sonos Play 3 niet wil werken zonder dat de Connect van stroom is voorzien en dus als Master fungeert.
PS: Beide toestellen worden na gebruik steeds zonder stroom gezet en worden bediend met zowel Android als OS.
Tot op heden is hier nog steeds geen oplossing voor.
Volgens mij heb je de Connect nog steeds bedraad (netwerk) aangesloten?
^ Dat wat Damon zegt. Wanneer je een van je Sonos-producten nog niet draadloos met je netwerk hebt verbonden, zal alles wegvallen wanneer je de LAN-kabel uit je Sonos-product trekt.
Overigens leert de ervaring dat een van je Sonos-producten bedraad aan je netwerk een stabieler Sonos-netwerk oplevert dan alles draadloos te verbinden met je netwerk.
Overigens leert de ervaring dat een van je Sonos-producten bedraad aan je netwerk een stabieler Sonos-netwerk oplevert dan alles draadloos te verbinden met je netwerk.
Ehh... Ik heb twee losse Play 3's staan, welke zonder connect prima op het WiFi netwerk functioneren.
Heb dus niks bedraad aangesloten.
Kwestie van de setup opnieuw doorlopen en die connect helemaal de deur uit doen volgens mij.
Heb dus niks bedraad aangesloten.
Kwestie van de setup opnieuw doorlopen en die connect helemaal de deur uit doen volgens mij.
NopeDamon schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:55:
Volgens mij heb je de Connect nog steeds bedraad (netwerk) aangesloten?
De Sonos Connect staat zoals gevraagd draadloos te spelen, maar vannodra op de Connect de stroom af gaat, werkt de Play 3 niet meer?
Ook is de Play 3 via de Sonos software niet te vinden
Daar wringt het nu juist.DaMarcus schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:55:
De Sonos Connect was bedraad aangesloten en de Play 3 draadloos, maar van zodra de stroom van de Connect wordt gehaald is het met de Play 3 gedaan.
Nu ik de Connect draadloos heb geconfigureerd, werkt de Play 3 alleen maar wanneer de stroom weer op de Connect wordt gezet en kan dus blijkbaar niet zonder de connect werken
Bedoeling is om de Play 3 hier als draagbaar toestel te gebruiken, zonder dat de Connect moet geactiveerd worden.
Dan zou ik de Play:3 een hard reset geven om deze vervolgens draadloos te verbinden met je netwerk. Hoe je een hard reset uitvoert, kan je hier vinden.
@Morris: Ik wilde je een privebericht sturen, maar dat staat uit bij jou?
Intussen de Sonos Play 3 een reset gegeven, helaas loopt de draadloze installatie vast met het zoeken....?DaMarcus schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:39:
Dan zou ik de Play:3 een hard reset geven om deze vervolgens draadloos te verbinden met je netwerk. Hoe je een hard reset uitvoert, kan je hier vinden.
De sonos Play staat op een 3 meter van de router?

Vreemd, probeer nog eensDamon schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:51:
@Morris: Ik wilde je een privebericht sturen, maar dat staat uit bij jou?
Dat is raar. Wat nou als je 'm bedraad installeert om vervolgens de Play:3 via de instellingen draadloos te verbinden met je netwerk?
Ga ik eens proberen, vreemd dat het bij de Connect wel onmiddellijk lukte.
reset je router eens.. heb ik wel vaker deze melding. Een reset van de router fixt het altijd
Hier staat tekst
@DaMarcus
Thanx
Yes, eindelijk met je tip werkend gekregen en dit nu zonder dat de Connect hiervoor moet aan staan.
Thanx
Yes, eindelijk met je tip werkend gekregen en dit nu zonder dat de Connect hiervoor moet aan staan.
Edit
[ Voor 99% gewijzigd door Moris op 19-12-2014 10:35 ]
Sonos heeft nog eens gereageerd op het DTS tekort: https://ask.sonos.com/son...ngs%5D%5Bfilter_by%5D=all
Jammer...
Jammer...
En terecht, als je genoegen neemt met streaming audio over mono speakers, en films kijkt met één plank zonder daadwerkelijke 5.1 dan moet je ook niet zeiken over DTS, dat hoor je toch niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klop, daar zijn die dingen nu eenmaal niet voor ontworpenGonadan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:32:
En terecht, als je genoegen neemt met streaming audio over mono speakers, en films kijkt met één plank zonder daadwerkelijke 5.1 dan moet je ook niet zeiken over DTS, dat hoor je toch niet.
Verwijderd
Beste forumleden,
Tot voor kort had ik mijn tv via een reiceiver aangesloten op 2 B&W CM8 luidsprekers. We luisterden altijd via de grote speakers naar de tv. Nu kan dat niet meer, omdat die set is verplaatst én de tv aan de muur is gehangen op een plek waar geen speakers kunnen worden neergezet. Het idee is dat we voor de muziek gebruik gaan maken van Sonos. Onze woonkamer is akoestisch gezien toch al geen wonder dus de verwachte teruggang in kwaliteit ten opzichte van de huidige set zullen wij niet waarnemen. Het gemak wordt veel groter. Is het mogelijk om de tv op het sonosnetwerk aan te sluiten en de luidsprekers die wij (niet bij de tv in de buurt) gaan neerzetten ook het geluid van de tv gaan weergeven? Kan dat?
Alvast dank voor jullie reactie.
Tot voor kort had ik mijn tv via een reiceiver aangesloten op 2 B&W CM8 luidsprekers. We luisterden altijd via de grote speakers naar de tv. Nu kan dat niet meer, omdat die set is verplaatst én de tv aan de muur is gehangen op een plek waar geen speakers kunnen worden neergezet. Het idee is dat we voor de muziek gebruik gaan maken van Sonos. Onze woonkamer is akoestisch gezien toch al geen wonder dus de verwachte teruggang in kwaliteit ten opzichte van de huidige set zullen wij niet waarnemen. Het gemak wordt veel groter. Is het mogelijk om de tv op het sonosnetwerk aan te sluiten en de luidsprekers die wij (niet bij de tv in de buurt) gaan neerzetten ook het geluid van de tv gaan weergeven? Kan dat?
Heb zo'n set (Omni 20 + Adapt (voor 2x B&W) en een Aura: moet zeggen dat het behoorlijk indrukwekkend geluid geeft. Natuurlijk niet zo indrukwekkend als de B&W-speakers, maar verder primaThAZiP schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:21:
[...]
Bedoel je het nieuwe systeem van Harman Kardon? Waar heb je het beluisterd? Beviel het?
Huh? Thuis heb ik wel 1 playbar en 2x play:3 als rear speaker. Dit wordt door sonos verkocht als volwaardige 5.1 installatie. Dan maakt DTS wel degelijk uit hoor...Moris schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:36:
[...]
Klop, daar zijn die dingen nu eenmaal niet voor ontworpen
En streaming audio? Voor muziek ja maar mijn films worden door de NAS naar de HTPC gestreamed dus geen verlies in kwaliteit.
[ Voor 15% gewijzigd door tboheeren op 19-12-2014 14:35 ]
Je wilt het geluid vanuit de TV over je B&W's horen begrijp ik? Dat kan maar is een dure hobby: je hebt 2 Sonos Connects nodig. En als je TV geen analoge uitgang heeft, dan heb je ook een optisch/toslink - analoogconverter nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:40:
Beste forumleden,
De opstelling ziet er dan als volgt uit wanneer je enkele digitale outputs op je TV hebt:
TV » DAC » Sonos Connect
De andere Sonos Connect plaats je in dezelfde groep via de Sonos-applicatie et voilà, je hebt geluid over je B&W's
Als jij een Playbar als een volwaardige 3.0 speakerset vooraan ziet, dan zou ik mijn referentie eens te luisteren leggen bij een echt volwaardig 5.1 systeem.tboheeren schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:59:
Huh? Thuis heb ik wel 1 playbar en 2x play:3 als rear speaker. Dit wordt door sonos verkocht als volwaardige 5.1 installatie. Dan maakt DTS wel degelijk uit hoor...
En streaming audio? Voor muziek ja maar mijn films worden door de NAS naar de HTPC gestreamed dus geen verlies in kwaliteit.
Heb ik al gedaan en daar gaat het eigenlijk niet om he. Waar ik ook al naar geluisterd heb is de sonos surround tov DD 5.1. En dat verschil hoor je wel zeer duidelijk. En de meeste films zitten niet op DD5.1 maar wel op DTS, hetgeen sonos softwarematig niet ondersteund.Moris schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:50:
[...]
Als jij een Playbar als een volwaardige 3.0 speakerset vooraan ziet, dan zou ik mijn referentie eens te luisteren leggen bij een echt volwaardig 5.1 systeem.
En Bose 321 verkopen ze ook als volwaardig surroundsysteem. Ik mis het punt.tboheeren schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:59:
Huh? Thuis heb ik wel 1 playbar en 2x play:3 als rear speaker. Dit wordt door sonos verkocht als volwaardige 5.1 installatie. Dan maakt DTS wel degelijk uit hoor...
Het gaat er inderdaad niet om hoe Sonos surround zich verhoudt tot een knappe set met vloerstaanders, maar je kunt je daarom wel afvragen of DTS überhaupt zin heeft. Mocht het probleem zijn dat Sonos DTS überhaupt niet aan kan en je ook geen andere hardware ertussen hebt die het voor je omzet dan snap ik dat je er van baalt.tboheeren schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:10:
Heb ik al gedaan en daar gaat het eigenlijk niet om he. Waar ik ook al naar geluisterd heb is de sonos surround tov DD 5.1. En dat verschil hoor je wel zeer duidelijk. En de meeste films zitten niet op DD5.1 maar wel op DTS, hetgeen sonos softwarematig niet ondersteund.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier heb je dan wel een punt meeGonadan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:44:
Mocht het probleem zijn dat Sonos DTS überhaupt niet aan kan en je ook geen andere hardware ertussen hebt die het voor je omzet dan snap ik dat je er van baalt.
mijn huidige Sonos play 5 hangt bedraad in mijn netwerk, nu wil ik voor de bovenverdieping nog een play 3 plaatsen, kan deze wireless?? Zodat ik toch 1 sonos netwerk heb?? Of heb ik dan de bridge nodig??
Ja kan prima heb je geen bridge voor nodig.Frank1973 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:41:
mijn huidige Sonos play 5 hangt bedraad in mijn netwerk, nu wil ik voor de bovenverdieping nog een play 3 plaatsen, kan deze wireless?? Zodat ik toch 1 sonos netwerk heb?? Of heb ik dan de bridge nodig??
Om hier even veel te laat op terug te komen, alles werkt inmiddels.Yamahaa schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:47:
[...]
Deels maar je kan ook klikken op toptracks, albums, radio en soorgelijke artiesten. Als jij dat niet ziet en
of ook niet klikbaar hebt....lijkt je account niet volledig....
Mijn vader is er ontzettend blij mee, misschien een beetje prijzig voor iets zonder zelf een speaker te hebben, maar ik neem aan dat als ze de connect te goedkoop maken ze hun andere producten uit de markt prijzen oid.
Nou het werkt iig goed en vooral snel en makkelijk, precies wat nodig was.
Vanochtend van de vrouw een Play:3 gekregen. Ik ben er erg blij mee, erg mooi om nu op de eerste etage en zolder fatsoenlijk geluid te krijgen.
Nu was ik ook maar eens gaan kijken om mijn huidige home cinema te vervangen voor een Sonos systeem, maar van dit idee ben ik toch maar afgestapt. Ik had verwacht dat er wel mogelijkheden zouden zijn om al mijn apparaten (PS4, chromecast, Xbox 360 en Raspberry) met hdmi dan via de sonos te laten verlopen,maar dit zit er met de huidige productlijn dus niet in. Mijn TV stuurt via optisch namelijk alleen maar een 2.0 signaal door.
Bovendien is DTS toch wel een gemis en zal ik er qua geluidskwaliteit niet erg op vooruit gaan.
Wel een pluim voor Sonos wat betreft het installatiegemak en de fijne app die meegeleverd wordt.
Nu was ik ook maar eens gaan kijken om mijn huidige home cinema te vervangen voor een Sonos systeem, maar van dit idee ben ik toch maar afgestapt. Ik had verwacht dat er wel mogelijkheden zouden zijn om al mijn apparaten (PS4, chromecast, Xbox 360 en Raspberry) met hdmi dan via de sonos te laten verlopen,maar dit zit er met de huidige productlijn dus niet in. Mijn TV stuurt via optisch namelijk alleen maar een 2.0 signaal door.
Bovendien is DTS toch wel een gemis en zal ik er qua geluidskwaliteit niet erg op vooruit gaan.
Wel een pluim voor Sonos wat betreft het installatiegemak en de fijne app die meegeleverd wordt.
Ik krijg spotify niet aan de praat. Heb sinds een paar dagen een connect en play1, en op de een of andere manier wil spotify en niet verversen en niet zoeken. Ik zie al mijn afspeellijsten keurig op een rij, alleen bij de eerste afspeellijst zie ik ongeveer 100 van de 300 tracks staan en deze spelen netjes af. Alle overige afspeellijsten + tracks met ster werken niet: Laten een blanco lijst zien (laad-icoon blijft draaien).
Heb al tig keer account opnieuw toegevoegd. Overige diensten als play music en tunein werken goed.
Op internet lees je verhalen over het toevoegen van playlists op de pc wat een refresh zou triggeren, maar heb al meerdere afspeellijsten toegevoegd maar niks wordt zichtbaar. Tevens blijven de afspeellijsten die verwijderd zijn ook zichtbaar in de lijst.
Iemand enig idee? Gebruik android, ios en mac controllers.
Heb al tig keer account opnieuw toegevoegd. Overige diensten als play music en tunein werken goed.
Op internet lees je verhalen over het toevoegen van playlists op de pc wat een refresh zou triggeren, maar heb al meerdere afspeellijsten toegevoegd maar niks wordt zichtbaar. Tevens blijven de afspeellijsten die verwijderd zijn ook zichtbaar in de lijst.
Iemand enig idee? Gebruik android, ios en mac controllers.
Hier werkt spotify nu ook even niet. Ik probeer het straks wel weer.
Hier staat tekst
Er is momenteel een storing tussen Spotify en Sonos, dit zal nu dus niet goed werken.
Spotify storing zou opgelost moeten zijn
Verwijderd
Weet iemand hoe je het gratis Deezer account aan de praat krijgt?
Ik heb vandaag een PLAY-5 van mijn vrouw gekregen met Deezer, ik had nog geen account, nu wel.
Vervolgens de stappen doorlopen en op een gegeven moment moet je van Deezer een (automatische) code krijgen.
Hier gaat het fout, ik krijg een code 0 (NUL) die niet werkt.
Iemand een idee, oplossing??
Thanks
Ik heb vandaag een PLAY-5 van mijn vrouw gekregen met Deezer, ik had nog geen account, nu wel.
Vervolgens de stappen doorlopen en op een gegeven moment moet je van Deezer een (automatische) code krijgen.
Thanks
Die wifi optie van sonos is echt briljant. Vakantiehuisje gehuurd, thuis twee play1 los getrokken, in huisje weer opgezet. Tadaa, fijn alle muziek die je maar wilt. Geen gedoe met telefoonspeakers of brakke radio ontvangst met kuub reclame.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had ik gisteravond ook last van, toen later nog eens geprobeerd en werkte toen wel. Lijkt erop dat zowel Deezer, Spotify als Sonos zelf het zwaar hebben deze dagen met alle nieuwe activiteit ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:54:
Weet iemand hoe je het gratis Deezer account aan de praat krijgt?
Thanks
Dat had ik ook gedaan, maar helaas, open wifi waarbij je moest aanloggen via portal. Daar kan Sonos helaas niet mee overwegGonadan schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:32:
Die wifi optie van sonos is echt briljant. Vakantiehuisje gehuurd, thuis twee play1 los getrokken, in huisje weer opgezet. Tadaa, fijn alle muziek die je maar wilt. Geen gedoe met telefoonspeakers of brakke radio ontvangst met kuub reclame.
Klopt, dat is het nadeel van een huisje van een park huren. Kan je je telefoon niet als ap instellen? Heb je in ieder geval offline playlists.kgb545 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:17:
Dat had ik ook gedaan, maar helaas, open wifi waarbij je moest aanloggen via portal. Daar kan Sonos helaas niet mee overweg
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Was huisje in belgie, dus telefoon als AP is nogal kostbaar. Voor de volgende keer al wel een oplossing gevonden in de vorm van Connectify op de Laptop. Die maakt een private Wifi aan waar je weer appaten op kan verbinden. Gebruik dit nu ook voor chromecast in hotels.
Er zijn ook hardwarematige oplossingen, AP's die een wifi'-in en wifi-uit kunnen hebben.
Er zijn ook hardwarematige oplossingen, AP's die een wifi'-in en wifi-uit kunnen hebben.
Een peer to peer modus zou inderdaad een welkome aanvulling zijn. Heb hier ook al eens 'last' van gehad.
Maak al tijden gebruik van Sonos, maar nu jeukt de aanbieding voor een jaar gratis Deezer toch wel erg... ik zit eraan te denken om een familielid een Play:1 cadeau te doen, maar vraag me het volgende af:
Kun je met één Deezer account op meerdere Sonos-systemen/IDs aangelogd/gekoppeld zijn? Op die manier heb ik zelf er ook nog een beetje profijt van, terwijl ik dat familielid ook een jaar onbeperkt muziek cadeau doe. Wie heeft daar ervaring mee? Is dus eigenlijk account sharing.
Kun je met één Deezer account op meerdere Sonos-systemen/IDs aangelogd/gekoppeld zijn? Op die manier heb ik zelf er ook nog een beetje profijt van, terwijl ik dat familielid ook een jaar onbeperkt muziek cadeau doe. Wie heeft daar ervaring mee? Is dus eigenlijk account sharing.
... en oranje! :P
Volgens mij kan dat wel, maar er is wel een grote beperking. Slechts één apparaat kan via Deezer streamen op hetzeflde moment. Dus als jij muziek aan het luisteren bent, en je familielid begint met streamen via Deezer dan kapt jou stream er mee.iNSaNe-oNe schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:37:
Maak al tijden gebruik van Sonos, maar nu jeukt de aanbieding voor een jaar gratis Deezer toch wel erg... ik zit eraan te denken om een familielid een Play:1 cadeau te doen, maar vraag me het volgende af:
Zo werkt dat in ieder geval wel bij Spotify, en ik neem aan dat dit bij Deezer hetzelfde is.
^ Dat. Binnen een netwerk kan je wel op meerdere Play's, Connects of Connect:AMP's via Spotify of Deezer muziek afspelen maar via accountsharing is dit niet mogelijk.
Dat zeg ik, download de playlist, zet telefoon op wifi AP, maar data uit en spel van offline playlist. Moet kunnen toch?kgb545 schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:57:
Was huisje in belgie, dus telefoon als AP is nogal kostbaar. Voor de volgende keer al wel een oplossing gevonden in de vorm van Connectify op de Laptop. Die maakt een private Wifi aan waar je weer appaten op kan verbinden. Gebruik dit nu ook voor chromecast in hotels.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dat moet vast kunnen, maar het mooie van Sonos is nou net dat ie alles helemaal zelf van wifi plukt zonder tussenkomst van een ander apparaat. Dan kan ik net zo goed een Bluetooth speaker meenemen (los van het kwaliteitsverschil).Gonadan schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:03:
[...]
Dat zeg ik, download de playlist, zet telefoon op wifi AP, maar data uit en spel van offline playlist. Moet kunnen toch?
Maargoed, via los hardwarematig AP of via laptop kan het dus wel, voor mij is dat prima zo
Als je een bluetooth speaker hebt wel ja, maar die heb ik niet vanwege Sonos.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iemand hier met een Playbar en SUB?
Hoeveel beter klinkt de combinatie tov alleen de Playbar?
Ik laat je het binnenkort weten. Als het goed is word morgen mijn Sub en playbar geleverd.CrimpyRex schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:40:
Wat is beter? De sub is veel beter in het weergeven dan de echt lage frequenties, dus als je daar op zit te wachten zal het beter zijn.CrimpyRex schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:40:
Los daarvan vraag ik mij af wat Sonos doet met het LFE-kanaal als er geen sub aanwezig is, mixt hij dat over de bar of vervalt dat gewoon? In het laatste geval mis je daadwerkelijk geluidsinformatie en zou ik een sub als vereist willen stellen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien nog een handige tip voor anderen. Als eerder gemeld, had ik nogal wat problemen met de stabiliteit van de verbinding bij Sonos. Dit terwijl ik maarliefst 2 van de 4 boxen bedraad had aangesloten en je dus zou zeggen dat er wel een stabiel netwerk opgezet zou moeten kunnen worden.
Inmiddels heb ik de boel omgegooid en niets meer bedraad aangesloten. Dat werkt nog steeds niet 100% stabiel, maar echt veel en veel stabieler dan eerder. Denk dat het komt omdat alle speakers (en niet alleen de bedraad aangesloten) nu wel gebruik maken van mijn router, waar ze dat eerst niet deden. Mijn router staat net wat centraler in mijn appartement en heeft ook nog eens betere antennes.
Inmiddels heb ik de boel omgegooid en niets meer bedraad aangesloten. Dat werkt nog steeds niet 100% stabiel, maar echt veel en veel stabieler dan eerder. Denk dat het komt omdat alle speakers (en niet alleen de bedraad aangesloten) nu wel gebruik maken van mijn router, waar ze dat eerst niet deden. Mijn router staat net wat centraler in mijn appartement en heeft ook nog eens betere antennes.
Uit diverse reviews maakte ik op dat de Playbar midden en hoge tonen beter weergeeft als er een SUB aanwezig is, omdat de SUB de lage tonen voor zijn rekening neemt en de Playbar dus als het ware meer 'lucht' heeft.Gonadan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:31:
[...]
Wat is beter? De sub is veel beter in het weergeven dan de echt lage frequenties, dus als je daar op zit te wachten zal het beter zijn.
Los daarvan vraag ik mij af wat Sonos doet met het LFE-kanaal als er geen sub aanwezig is, mixt hij dat over de bar of vervalt dat gewoon? In het laatste geval mis je daadwerkelijk geluidsinformatie en zou ik een sub als vereist willen stellen.
Bij mijn weten maken de Sonos apparaten een full mesh netwerk wat te allen tijde beter en stabieler zou moeten zijn dan jouw router kan bieden. Mijn gevoel zegt dat het dan eerder aan het kanaal ligt dan het bereik.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:20:
Misschien nog een handige tip voor anderen. Als eerder gemeld, had ik nogal wat problemen met de stabiliteit van de verbinding bij Sonos. Dit terwijl ik maarliefst 2 van de 4 boxen bedraad had aangesloten en je dus zou zeggen dat er wel een stabiel netwerk opgezet zou moeten kunnen worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doen ze dat dan niet nog steeds? En de mesh én contact met de router, waardoor je nu - in tegenstelling tot eerst - niet alleen een mesh hebt tussen 4 apparaten, maar dat ze ook alle vier nog eens afzonderlijk (draadloos) contact leggen met de spin in het web (mijn router)?Gonadan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:26:
[...]
Bij mijn weten maken de Sonos apparaten een full mesh netwerk wat te allen tijde beter en stabieler zou moeten zijn dan jouw router kan bieden. Mijn gevoel zegt dat het dan eerder aan het kanaal ligt dan het bereik.
Met betrekking tot de kanalen: had alle drie de kanalen geprobeerd die je kunt kiezen bij Sonos (1, 6 en 11), maar dat geeft geen uitkomst. Sonos werkt enkel op 2,4Ghz en ik ontvang >50 van dergelijke netwerken bij mij thuis. Elk kanaal zit dus tjokvol en veel van die netwerken werken met een automatische kanaalkeuze. Je ziet de netwerken dus hoppen als je gaat scannen.
Nee dat lijkt me niet, bij mijn weten hebben ze maar een wifi radio. Als ze zelf ook nog onderling contact zouden maken zou je dat toch moeten kunnen zien als AP's omdat het een bekend netwerk is? Maar daar heb ik niets bewust over gelezen dus ik doe maar wat aannames.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie de apparaten ook apart in het netwerk (mac adressen)
Als client ja, maar kan je er ook mee verbinden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als Sonos draadloos via je router geinstalleerd is (Station) en niet via een bekabelde Bridge/Boost/speler (SonosNet), dan is het mesh netwerk uitgeschakeld en maken ze alleen direct via jouw router verbinding.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:34:
[...]
Doen ze dat dan niet nog steeds? En de mesh én contact met de router, waardoor je nu - in tegenstelling tot eerst - niet alleen een mesh hebt tussen 4 apparaten, maar dat ze ook alle vier nog eens afzonderlijk (draadloos) contact leggen met de spin in het web (mijn router)?
Met betrekking tot de kanalen: had alle drie de kanalen geprobeerd die je kunt kiezen bij Sonos (1, 6 en 11), maar dat geeft geen uitkomst. Sonos werkt enkel op 2,4Ghz en ik ontvang >50 van dergelijke netwerken bij mij thuis. Elk kanaal zit dus tjokvol en veel van die netwerken werken met een automatische kanaalkeuze. Je ziet de netwerken dus hoppen als je gaat scannen.
Ok. Dan werkt dat dus beter dan de mesh in mijn geval
Hoi allemaal,
ik ben in het bezit van een prachtige sonos set, met connect, boost, en een aantal play 5. Ik kan niet anders zeggen als dat ik super tevreden ben. Nu heb ik ook een Sony Bravia televisie. Is het mogelijk, om deze te verbinden met mijn sonos connect, zodat ik het geluid via mijn versterker en boxen kan horen ?
ik ben in het bezit van een prachtige sonos set, met connect, boost, en een aantal play 5. Ik kan niet anders zeggen als dat ik super tevreden ben. Nu heb ik ook een Sony Bravia televisie. Is het mogelijk, om deze te verbinden met mijn sonos connect, zodat ik het geluid via mijn versterker en boxen kan horen ?
Als je al een connect hebt kan je deze toch perfect verbinden met je versterker? Op die manier maakt je home cinema deel uit van het sonos netwerk. Is dat wat je bedoelt?
dthomas schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:24:
Hoi allemaal,
Denk dat ie eerder bedoelt of ie zijn tv rechstreeks kan aansluiten op connect.
En voor zover ik kan zien wel.
Sony Bravia kan via zijn 'audio out' op de 'analog in' van connect worden aangesloten.
Sony Bravia kan via zijn 'audio out' op de 'analog in' van connect worden aangesloten.
ja, ik wil dus het geluid van de tv via mijn connect over mijn harman kardon boxen laten horen, zonder tv bar.WardL schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:51:
Denk dat ie eerder bedoelt of ie zijn tv rechstreeks kan aansluiten op connect.
ik kan dat dus via analoge tullip kabeltjes doen, of beter via digitale optical ?
ik heb het via de tullip kabeltjes geprobeerd, maar dan kan ik hem via mijn sonos app niet vinden
In de app staat gewoon 'ingang' met een kabel symbool, ongeacht of je hem aangesloten hebt of niet. Bij je muziekbronnen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ja, die zie ik, maar als ik die selecteer, krijg ik geen geluidGonadan schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:50:
In de app staat gewoon 'ingang' met een kabel symbool, ongeacht of je hem aangesloten hebt of niet. Bij je muziekbronnen.
Bij mijn Sony Bravia tv moet ik nog expliciet zeggen dat ie het geluid door het audio systeem (in uw geval Sonos (Connect)) moet laten afspelen.
Options > Speaker (of geluid, weet het niet uit mijn hoofd) > Audio System
Ik heb wel gemerkt dat
- hij die optie niet onthoudt nadat tv is uitgeschakeld
- dat optie menu niet altijd verschijnt (in dat geval schakel ik tijdelijk naar een andere input bron waar ik het optiemenu wel kan oproepen)
Ik heb wel gemerkt dat
- dat optie menu niet altijd verschijnt (in dat geval schakel ik tijdelijk naar een andere input bron waar ik het optiemenu wel kan oproepen)
ah, daar zat het probleem dus. Mijn tv doet het niet automatisch. Ik merk ook dat het geluid vrij zacht is, en ik alles wat harder moet zetten. Maar het werkt dus wel, super, bedanktWardL schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:43:
Bij mijn Sony Bravia tv moet ik nog expliciet zeggen dat ie het geluid door het audio systeem (in uw geval Sonos (Connect)) moet laten afspelen.
Ik heb wel gemerkt dat
Verwijderd
Afgelopen week ben ik bezit gekomen van de Sony KDL50w828b. In eerste reactie ben ik zeer tevreden wat ik op heden gezien heb. Nu heb ik een Sonos Playbar aan deze tv gekoppeld en denk aan een uitbreiding met Sub en set van 2x Play:3 luidsprekers. Enerzijds wil ik hiermee een tv-surround 5.1 setting bereiken en anderzijds als ik niet naar tv kijk muziek luisteren en met deze set een behoorlijke sound creeren. Nu heb ik een redelijk grote woonkamer (55 m2) in een hoek en vraag mij af of dit een geschikte combi-keuze is voor zowel surround tv als muziekinstallatie. Wie heeft hiermee ervaring of advies?
Ik heb zelf ook zo'n ruime kamer, waardoor ik graag een draadloze opstelling wilde. De achterspeakers staan daardoor maar liefst 4 meter achter de zitbank. Aangezien je al een playbar hebt voegen de 2 play 3's en de sub zeker wat toe. Heb zelf play 1's en die hebben al vermogen genoeg. Vooral mijn vrouw is erg enthousiast over. Ikzelf ben nog in dubio want qua geluidskwaliteit vind ik een traditionele set veel beter. Wil je dus echt een hele goede surround en muziekweergave, verkoop je playbar en koop een receiver en goede speakers. Ben je al tevreden met de playbar dan voegt de uitbreiding zeker wat toe en zouden play 1's ook kunnen volstaan.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:36:
Afgelopen week ben ik bezit gekomen van de Sony KDL50w828b. In eerste reactie ben ik zeer tevreden wat ik op heden gezien heb. Nu heb ik een Sonos Playbar aan deze tv gekoppeld en denk aan een uitbreiding met Sub en set van 2x Play:3 luidsprekers. Enerzijds wil ik hiermee een tv-surround 5.1 setting bereiken en anderzijds als ik niet naar tv kijk muziek luisteren en met deze set een behoorlijke sound creeren. Nu heb ik een redelijk grote woonkamer (55 m2) in een hoek en vraag mij af of dit een geschikte combi-keuze is voor zowel surround tv als muziekinstallatie. Wie heeft hiermee ervaring of advies?
Ik zat ook te twijfelen om alles naar Sonos om te zetten, en heb heel even een Playbar kunnen lenen en zo heb ik een setup gemaakt met de Play1's en Play5's die ik heb.
Mijn setup voor films (Samsung surround set) 2 front zuilen voor elk 2,5meter (5m tussen de speakers) van het scherm vandaan, center onder de tv, 2 rear speakers hangen iets dichter naar binnen net naast de bank. ~3.5M ofzo. Dit heb ik afgesteld en gekalibreerd met die microfoon die er bij zat en daarna nog zelf wat sleutelen. Sub staat in een hoekje op spikes.
Bij de Playbar mis ik 'ruimtelijkheid' (als dat al een woord is)
Ik heb getest met de Playbar + 2 x Play1 en Playbar + 2 x Play5. Nou zouden er bezwaren zijn om een Play5 te gebruiken in een 5.1 set vanwege 'latency' en dat de Play3 daar beter voor zou zijn?
Na even wat films geprobeerd te hebben is het eerste wat ik mis DTS(HD) dit is zeker wel hoorbaar.
Ik blijf bij mijn huidige Samsung surround set voor films en voor muziek gebruik ik de Play 5/1's
Jammer dat Sonos gewoon geen DTS support heeft, ik vraag me eigenlijk af zou het nou een technische beperking zijn of echt licentie gedoe zijn?
Mijn setup voor films (Samsung surround set) 2 front zuilen voor elk 2,5meter (5m tussen de speakers) van het scherm vandaan, center onder de tv, 2 rear speakers hangen iets dichter naar binnen net naast de bank. ~3.5M ofzo. Dit heb ik afgesteld en gekalibreerd met die microfoon die er bij zat en daarna nog zelf wat sleutelen. Sub staat in een hoekje op spikes.
Ik heb getest met de Playbar + 2 x Play1 en Playbar + 2 x Play5. Nou zouden er bezwaren zijn om een Play5 te gebruiken in een 5.1 set vanwege 'latency' en dat de Play3 daar beter voor zou zijn?
Na even wat films geprobeerd te hebben is het eerste wat ik mis DTS(HD) dit is zeker wel hoorbaar.
Ik blijf bij mijn huidige Samsung surround set voor films en voor muziek gebruik ik de Play 5/1's
Jammer dat Sonos gewoon geen DTS support heeft, ik vraag me eigenlijk af zou het nou een technische beperking zijn of echt licentie gedoe zijn?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Weet iemand of er ook ondersteuning zou komen voor mixcloud? Ik weet dat soundcloud er al wel is maar zou graag mixcloud erbij hebben. Ik luister nl veel dj sets die hierop staan.
Ik heb al een tijdje een soundbar + sub + 2x Play 1 in de huiskamer in combinatie met een Panasonic plasma TV. De TV staat op een breed TV meubel en de soundbar ligt op de voet van de Panasonic TV. Aangezien deze een brede zwarte rand heeft om het scherm gaat dit allemaal prima. Nu heb ik een nieuwe TV gekocht, een curved UHD van Samsung en die heeft een lagere voet/rand dan de Panasonic waardoor de soundbar een stukje van het scherm wegneemt.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus ik twijfel om de Samsung TV iets op te hogen met een plankje of iets dergelijks. Hangen aan de muur is niet echt een optie omdat ik dat niet mooi vind bij curved en daarnaast vertrouw ik de binnenmuur niet waar deze zware TV dan aan zou moeten hangen.
Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn met een lage TV dus heeft er iemand nog suggesties om dit netjes op te lossen?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus ik twijfel om de Samsung TV iets op te hogen met een plankje of iets dergelijks. Hangen aan de muur is niet echt een optie omdat ik dat niet mooi vind bij curved en daarnaast vertrouw ik de binnenmuur niet waar deze zware TV dan aan zou moeten hangen.
Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn met een lage TV dus heeft er iemand nog suggesties om dit netjes op te lossen?
[ Voor 12% gewijzigd door fun op 03-01-2015 19:17 ]
Ik heb vandaag een Sonos set gehoord in een winkel (playbar, sub en 2x play:3) en raakte al snel overtuigd van het geluid. Nu ben ik voornemens om een Samsung ue65hu8500 aan te schaffen en wilde de Sonos als een soort surrend sound opstellen. Nu lees ik echter (met name p. 21-23 van dit topic) dat Sonos geen dts/dts hd ondersteund. Nu komt dit audioformat vrij vaak voor dus ik vraag me af wat er gebeurt als je een film met dts over de sonos wilt afspelen. Hoor je niets, of wordt het stereo geluid dat Sonos vervolgens 'upscaled' naar een soort 5.1?prutser001 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:13:
Ik zat ook te twijfelen om alles naar Sonos om te zetten, en heb heel even een Playbar kunnen lenen en zo heb ik een setup gemaakt met de Play1's en Play5's die ik heb.
Weet iemand of dts de toekomst is (met name in combinatie met uhd)? Ik wil voorkomen dat ik straks voor een vermogen heb uitgegeven aan een high-end tv (uhd, hopelijk toekomstbestendig (+/- 10 jaar) en Sonos voor het geluid maar dat het standaard geluidsformat bij uhd DTS blijkt te zijn en ik het alsnog met geluid van de tv moet doen
Ondertussen spit ik dit topic door, was eigenlijk voornemens een Samsung HT H7500 of Panasonic SC BTT885 surround set te kopen...
Er zijn praktisch geen tv's die dts doorgeven via de optische uitgang, er wordt gewoon pcm doorgegeven wat door de sonos wordt weergegeven als een soort surround. Niet te vergelijken met een goede DD 5.1.DutchJudge schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:35:
[...]
Ik heb vandaag een Sonos set gehoord in een winkel (playbar, sub en 2x play:3) en raakte al snel overtuigd van het geluid. Nu ben ik voornemens om een Samsung ue65hu8500 aan te schaffen en wilde de Sonos als een soort surrend sound opstellen. Nu lees ik echter (met name p. 21-23 van dit topic) dat Sonos geen dts/dts hd ondersteund. Nu komt dit audioformat vrij vaak voor dus ik vraag me af wat er gebeurt als je een film met dts over de sonos wilt afspelen. Hoor je niets, of wordt het stereo geluid dat Sonos vervolgens 'upscaled' naar een soort 5.1?
Weet iemand of dts de toekomst is (met name in combinatie met uhd)? Ik wil voorkomen dat ik straks voor een vermogen heb uitgegeven aan een high-end tv (uhd, hopelijk toekomstbestendig (+/- 10 jaar) en Sonos voor het geluid maar dat het standaard geluidsformat bij uhd DTS blijkt te zijn en ik het alsnog met geluid van de tv moet doen
Ondertussen spit ik dit topic door, was eigenlijk voornemens een Samsung HT H7500 of Panasonic SC BTT885 surround set te kopen...*confused*
Heb je een xbox one of een pc/mediaplayer met xbmc dan kun je DTS transcoden naar DD 5.1, werkt in mijn geval prima.
Maak je gebruik van netflix dan is een groot deel DD 5.1 maar lang niet alles. Heb je HBO dan wordt alles uitgezonden in DD 5.1, en dat klinkt erg goed.
Heb je een grote collectie dvd's dan zit je met sonos goed, heb je veel blurays dan is een bluray speler die kan transcoden een must.
Wat betreft de toekomst, ik heb geen glazen bol, maar tv uitzendingen zullen voorlopig geen DTS krijgen.
De output moet je instellen naar PCM geloof ik, en dan gaat het wel ok, ik denk dat als je het niet kon vergelijken het verschil of het gemis niet te merken zal zijn.
Als ik heel eerlijk ben is de Sonos set perfect voor geluid maar het gebrek aan DTS(HD) is gewoon een gemis. Ik heb een Samsung 42" TV al een oudje van 7 jaar ofzo, daarbij een Samsung HT-D 5500.
De Sonos set is pas later gekomen omdat ik niet tevreden was over het geluid als ik muziek luisterde en omdat ik Spotify heb was het gewoon de fijnste oplossing.
Voor muziek/multiroom etc is Sonos geweldig maar als ik film kijk wil ik gewoon een goede 5.1 opstelling en geen concessies zeker niet voor het geld dat je er in stopt. Je moet niet vergeten dat de Playbar + Sub + 2 x Play1/3/5 als snel tegen de 2000 euro aan zit en op z'n hoogst 2400 euro en voor dat geld wil je gewoon niet inleveren.
Ja het geluid is goed en al moet ik zeggen dat ik zelf niet helemaal weg was van de Playbar als het om ruimtelijk geluid gaat. Of je nou 1 'bar' onder je TV hebt of : L (2,5m) Center (2,5m) R
Dat verschil hoor je echt wel er is gewoon een veel groter onderscheid in het geluid van welke kan het komt.
Ik gebruik de Sonos spullen echt puur als 'overal muziek speakers' Keuken/Slaapkamer/Woonkamer
Wil ik een film kijken gaat dit toch echt over de HT-D 5500. En ja als je een BluRay kijkt.. voor zover ik
weet is dat allemaal DTSHD? (Iemand mag me hier verbeteren maar de films die ik heb geven het aan).
Als de Playbar etc gewoon DTS(HD) ondersteund had was bij mij waarschijnlijk nu alles overgezet naar Sonos. Persoonlijk had ik liever gezien dat je b.v. zelf een set samen kon stellen.
L Play 5, Center Play 3. R Play 5 --- Sub
RL Play 1 RR Play 1
Maar ja... dat zou te mooi om waar te zijn zijn
En als ik eerlijk mag zijn, als je een Samsung TV koopt pak ook de Samsung HT H7500 erbij het werkt ideaal samen, en je bent 1 afstands bediening kwijt (Of je gebruikt gewoon je Samsung telefoon:P)
Als ik heel eerlijk ben is de Sonos set perfect voor geluid maar het gebrek aan DTS(HD) is gewoon een gemis. Ik heb een Samsung 42" TV al een oudje van 7 jaar ofzo, daarbij een Samsung HT-D 5500.
De Sonos set is pas later gekomen omdat ik niet tevreden was over het geluid als ik muziek luisterde en omdat ik Spotify heb was het gewoon de fijnste oplossing.
Voor muziek/multiroom etc is Sonos geweldig maar als ik film kijk wil ik gewoon een goede 5.1 opstelling en geen concessies zeker niet voor het geld dat je er in stopt. Je moet niet vergeten dat de Playbar + Sub + 2 x Play1/3/5 als snel tegen de 2000 euro aan zit en op z'n hoogst 2400 euro en voor dat geld wil je gewoon niet inleveren.
Ja het geluid is goed en al moet ik zeggen dat ik zelf niet helemaal weg was van de Playbar als het om ruimtelijk geluid gaat. Of je nou 1 'bar' onder je TV hebt of : L (2,5m) Center (2,5m) R
Dat verschil hoor je echt wel er is gewoon een veel groter onderscheid in het geluid van welke kan het komt.
Ik gebruik de Sonos spullen echt puur als 'overal muziek speakers' Keuken/Slaapkamer/Woonkamer
Wil ik een film kijken gaat dit toch echt over de HT-D 5500. En ja als je een BluRay kijkt.. voor zover ik
weet is dat allemaal DTSHD? (Iemand mag me hier verbeteren maar de films die ik heb geven het aan).
Als de Playbar etc gewoon DTS(HD) ondersteund had was bij mij waarschijnlijk nu alles overgezet naar Sonos. Persoonlijk had ik liever gezien dat je b.v. zelf een set samen kon stellen.
L Play 5, Center Play 3. R Play 5 --- Sub
RL Play 1 RR Play 1
Maar ja... dat zou te mooi om waar te zijn zijn
En als ik eerlijk mag zijn, als je een Samsung TV koopt pak ook de Samsung HT H7500 erbij het werkt ideaal samen, en je bent 1 afstands bediening kwijt (Of je gebruikt gewoon je Samsung telefoon:P)
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Bedankt voor de reacties, als sonos gewoon dts(hd) had ondersteund zou het een no-brainer zijn, maar nu betwijfel ik of dit de set is die ik zoek... Ik ben voornemens om veel blu-rays af te spelen en daar komt dus veel dts hd op voor. Straks zit ik met een high end tv voor perfect beeld, maar wordt audio een bottleneck, daar zit ik voor 2000 euro niet echt op te wachten...
Ik ben bang, wil je het netjes doen, dat de TV opgehangen moet worden. Ik heb de 65" HU7500 met een Sonos opstelling en bij mij hangt de TV met Playbar aan de muur. Bij curved is dit inderdaad minder mooi, vandaar dat ik dat ook niet genomen heb.fun schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:11:
Als je hem niet ophangt zul je het of zo moeten laten (weet niet of ook een stukje beeld wegvalt?) of je TV op een plateau zetten. Iets leuks van hout of rubber of weet ik het wat..
Als laatste twee oplossingen: de Playbar ophangen, boven de TV. Maar dat ziet er ook niet uit imho, vooral niet als de TV niet hangt. Als je een open TV meubel hebt kan ie daar misschien in staan.
Sonos ondersteunt inderdaad geen DTS. Op Netflix wordt vrijwel altijd gebruik gemaakt van DD. DD wordt wel ondersteunt door Sonos. Jouw TV geeft (ook via optisch) 5.1 signaal door. De TV kan zowel DD als DTS doorgeven, maar DTS wordt dus niet herkent door Sonos.DutchJudge schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:35:
[...]
Ik heb vandaag een Sonos set gehoord in een winkel (playbar, sub en 2x play:3) en raakte al snel overtuigd van het geluid. Nu ben ik voornemens om een Samsung ue65hu8500 aan te schaffen en wilde de Sonos als een soort surrend sound opstellen. Nu lees ik echter (met name p. 21-23 van dit topic) dat Sonos geen dts/dts hd ondersteund. Nu komt dit audioformat vrij vaak voor dus ik vraag me af wat er gebeurt als je een film met dts over de sonos wilt afspelen. Hoor je niets, of wordt het stereo geluid dat Sonos vervolgens 'upscaled' naar een soort 5.1?
Ondertussen spit ik dit topic door, was eigenlijk voornemens een Samsung HT H7500 of Panasonic SC BTT885 surround set te kopen...*confused*
Bij veel Blue-rays kun je kiezen; DTS of DD. Dit kun je dus in de instellingen aanpassen. Als je een film bij de instellingen op DTS geeft, geeft je TV dat signaal wel door, maar de Sonos blijft stil. Kies dan dus voor DD of PCM (bij PCM maakt Sonos er een 'soort' 5.1 geluid van, uiteraard niet zo goed als DTS/DD).
Of DTS de toekomst is? DTS bestaat al een hele tijd, als ik me niet vergis al vanaf begin jaren '90. DTS en UHD staan compleet los van elkaar. UHD is namelijk een term die iets zegt over de beeldresolutie en DTS is een geluids format. Dat DTS te vinden is op veel blue-rays, is wel waar. Als er straks meer 4K materiaal beschikbaar komt, durf ik niet te zeggen met welke geluidsformaten er dan voornamelijk gewerkt zal worden.
Last but not least: er zijn wel manieren om toch DTS te kunnen afspelen. Er zal dan bijv. een switch tussen moeten. Zie hiervoor o.a. ook dit topic.
Dus: vind je DTS echt heel belangrijk, wil je geen concessies doen en er andere randapparatuur op aan sluiten, is de Playbar wellicht niks voor jou.
Zelf speel ik geen blue-rays af. Ik heb Netflix en ik download en stream. Voor mij is het DTS gebeuren dan ook niet zo spannend. Het is ook maar net welke eisen je aan geluid stelt natuurlijk, maar ook het gebruikersgemak, design, prijs, ondersteuning, functies, etc.
Kleine correctie: 1800,- euro of op zijn hoogst 2000,- euro. Alleen de Play 1 en de Play 3 zijn geschikt voor de 5.1 opstelling. De Play 1 kost 199,- euro. Nog een flink bedrag natuurlijk hoor, daar niet vanprutser001 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:08:
Je moet niet vergeten dat de Playbar + Sub + 2 x Play1/3/5 als snel tegen de 2000 euro aan zit en op z'n hoogst 2400 euro en voor dat geld wil je gewoon niet inleveren.
[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 04-01-2015 13:41 ]
Ik heb me niet verdiept in de genoemde typen tv's maar let goed op tussen het onderscheid in.remzor schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:38:
[...]
Jouw TV geeft (ook via optisch) 5.1 signaal door. De TV kan zowel DD als DTS doorgeven, maar DTS wordt dus niet herkent door Sonos.
-Via de optische uitgang van de TV kunnen doorgeven van DD5.1 van interne bronnen in de tv (bijvoorbeeld smart TV apps). Dit kunnen veel nieuwe samsung tv's wel.
-Via de optische uitgang van de TV kunnen doorgeven van DD5.1 van externe (HDMI) bronnen bijvoorbeeld een externe DVD speler. Dit kunnen veel samsung (maar ook veel andere merken) tv's niet. (dit wordt dan door de tv omgezet in stereo en door de sonos weer vertaald naar een soort (semi) surround.
[ Voor 7% gewijzigd door Maarren op 05-01-2015 12:51 ]
Dat is voor mij ook precies de reden waarom er nog geen playbar het huis in komt. Mijn Samsung tv geeft alleen maar 5.1 door via DVB-C. HDMI wordt allemaal teruggeschaald naar 2.0Maarren schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:41:
[...]
Ik heb me niet verdiept in de genoemde typen tv's maar let goed op tussen het onderscheid in.
-Via de optische uitgang van de TV kunnen doorgeven van DD5.1 van interne bronnen in de tv (bijvoorbeeld smart TV apps). Dit kunnen veel nieuwe samsung tv's wel.
-Via de optische uitgang van de TV kunnen doorgeven van DD5.1 van externe (HDMI) bronnen bijvoorbeeld een externe DVD speler. Dit kunnen veel samsung (maar ook veel andere merken) tv's niet. (dit wordt dan door de tv omgezet in stereo en door de sonos weer vertaald naar een soort (semi) surround.
Het wordt toch eens tijd dat er een Playbar komt met:
- 1x HDMI ARC
- 1x optisch in
- 3x HDMI in
Als Sonos daarmee komt verzoek ik ze vriendelijk mijn geld aan te nemen.
Ik heb hem getest met de Play5 en dat werkte gewoon, dit schijnt ook pas van een bepaalde update zo te zijn. Maar ideaal zou de play1/3 zijn en ik heb geen Play3 in huis wel 4 x Play1 welke ik ook even getest heb.remzor schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:38:
[...]
Kleine correctie: 1800,- euro of op zijn hoogst 2000,- euro. Alleen de Play 1 en de Play 3 zijn geschikt voor de 5.1 opstelling. De Play 1 kost 199,- euro. Nog een flink bedrag natuurlijk hoor, daar niet van
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.