Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 94.104 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420170

Me kistradio met fusion NV - CM65 en tweeknaals 50 watt versterker. het bedienings paneel heb ik zelf gemaakt met spullen van conrad. Het eerste schakelaartje is voor de versterker, de tweede is voor het volt metertje en de laatste was voor een oude ps3 fan die ik er in wou doen... maar daar was geen ruimte meer voor. 8)7 De verf is een beetje ruw op gedroogd, ik weet niet hoe het zo gekomen is maar ik vind het wel best. :)

Oh, en natuurlijk de flugel sticker, die maakt hem helemaal af. :*)

Hier wat fotos:

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd444/mrmiikee/IMG_1133.jpg
Voorkant

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd444/mrmiikee/IMG_1134.jpg
Bovenkant

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd444/mrmiikee/IMG_1141.jpg
Zijkant

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd444/mrmiikee/IMG_1139.jpg
Close-up verf

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd444/mrmiikee/IMG_1137.jpg
Bedieningspaneel

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd444/mrmiikee/IMG_1145.jpg
Binnenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Anoniem: 420170 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:40:
Me kistradio met fusion NV - CM65 en tweeknaals 50 watt versterker. het bedienings paneel heb ik zelf gemaakt met spullen van conrad. Het eerste schakelaartje is voor de versterker, de tweede is voor het volt metertje en de laatste was voor een oude ps3 fan die ik er in wou doen... maar daar was geen ruimte meer voor. 8)7 De verf is een beetje ruw op gedroogd, ik weet niet hoe het zo gekomen is maar ik vind het wel best. :)

Oh, en natuurlijk de flugel sticker, die maakt hem helemaal af. :*)

Hier wat fotos:

[afbeelding]
Voorkant

[afbeelding]
Bovenkant

[afbeelding]
Zijkant

[afbeelding]
Close-up verf

[afbeelding]
Bedieningspaneel

[afbeelding]
Binnenkant
Zeer netjes gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 13:29
Hierbij de beloofde foto's

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/n6ca2v.jpg
Voor

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/fy1zeh.jpg
Links

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2vcjjue.jpg
Rechts

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2gsn28h.jpg
Binnenwerk met:
Lader
Accusafe
Pioneer TS-G1713I
Loodgel-accu
SD en USB MP3-Speler met FM-ontvanger
TA-2024 (Modded)
Voeding
(Basreflexbuis niet aanwezig op foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:10

thijsco19

KTM 990 SMT

@ xDustdevil,
heel mooi en zeer netjes! _/-\o_
zo te zien komt er wel goed geluid uit.
ook een zeer mooi en strak bedieningspaneel net of het van pioneer zelf is!
wat voor accu zit er trouwens in?

P.S. waar heb jij die flugel-eend-sticker vandaan?

@HaNS1443,
ook zeer mooi en strak, ook handig met die SD-USB aansluiting.
[stekker doos in kist 8)7 ]
P.S. wat is dat rond gat, rechts boven je rechter speaker?

trouwens ziet iedereen de plaatjes van mijn post hetzelfde als hierboven? (thijsco19 in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15]")
ik zie namelijk alleen dit [afbeelding], waar je op kan klikken om de afbeelding in een nieuw pagina te openen.
het is namelijk de eerste keer dat ik plaatjes post.

[ Voor 32% gewijzigd door thijsco19 op 24-08-2011 20:05 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443

@HaNS1443,
ook zeer mooi en strak, ook handig met die SD-USB aansluiting.
[stekker doos in kist 8)7 ]
P.S. wat is dat rond gat, rechts boven je rechter speaker?

trouwens ziet iedereen de plaatjes van mijn post hetzelfde als hierboven? (thijsco19 in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15]")
ik zie namelijk alleen dit [afbeelding], waar je op kan klikken om de afbeelding in een nieuw pagina te openen.
het is namelijk de eerste keer dat ik plaatjes post.
Bedankt
Stekkerdoos is altijd handig en zo kan ik gemakkelijk de voeding en accu ergens anders voor gebruiken
En het gat boven mijn rechter speaker is de jackplug female, voor aansluiting van MP3 speler en dergelijke.

En over je gepostje plaatjes, ik zie hetzelfde als jij, kijk maar eens hier hoe dat moet

Trouwens die van xDustdevil zier er erg strak er netjes uit

[ Voor 3% gewijzigd door HaNS1443 op 24-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]thijsco19 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:59:

@ xDustdevil,
heel mooi en zeer netjes! _/-\o_
zo te zien komt er wel goed geluid uit.
ook een zeer mooi en strak bedieningspaneel net of het van pioneer zelf is!
wat voor accu zit er trouwens in?

P.S. waar heb jij die flugel-eend-sticker vandaan?

thankss. _/-\o_

er komt zeker goed geluid uit. heb nog nooit zulke goeie speakers gehoord met zoveel bass en dat pioneer logo tje komt gewoon van een andere speaker. leek me wel grappig om erop te maken. :P

er zit een 12 v 7 a accu in van conrad. ik weet niet meer precies welke maar je kan het wel vinden op hun site.

oh, die vogel heb ik uitgeknipt van een zon gewone flugel sticker. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Mijn radio is af, maar nu zit ik met het volgende probleem:
Ik heb nu een 12V 2A voeding, waarop een TA2024[MODDED] max. 2A en nog een USB MP3 Decoder max. 1A staat aangesloten. Wat totaal 3A maakt, tot nu toe werkt alles maar hoelang kan dit blijven werken en waar kan ik zonodig een 3/4A voeding kopen (budget is reeds overschreden dus goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoniem: 420170 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:28:
thankss. _/-\o_

er komt zeker goed geluid uit. heb nog nooit zulke goeie speakers gehoord met zoveel bass en dat pioneer logo tje komt gewoon van een andere speaker. leek me wel grappig om erop te maken. :P

er zit een 12 v 7 a accu in van conrad. ik weet niet meer precies welke maar je kan het wel vinden op hun site.

oh, die vogel heb ik uitgeknipt van een zon gewone flugel sticker. :*)
als ik vragen mag, waar heb jij die speakers vandaan en hoeveel kosten die?
met z'n accu houd je het denk niet lang vol, als die versterkers ook egt 50 watt zijn, en dat 2 x, dan is je accu zo leeg :P.

haha ik dacht al dat je die eend er van af had geknipt maar begon tog te twijfen omdat hij zo mooi was uitgeknipt.

HaNS1443 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

Bedankt
Stekkerdoos is altijd handig en zo kan ik gemakkelijk de voeding en accu ergens anders voor gebruiken
En het gat boven mijn rechter speaker is de jackplug female, voor aansluiting van MP3 speler en dergelijke.

En over je gepostje plaatjes, ik zie hetzelfde als jij, kijk maar eens hier hoe dat moet

Trouwens die van xDustdevil zier er erg strak er netjes uit
wel een aparte plek voor je jack plug :P.

thnx, ik zal de faq effe lezen :P (ik heb het aangepast, maar het werkt nog steeds niet :S , ik heb precies gedaan zoals in die link)
oh en over je bericht hier boven,
hier een 12V 4A voeding.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 24-08-2011 23:48 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Martijn Martens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09-2011
Ik heb nog wat noppenschuim liggen uit een zelfgebouwde baskist, nou was mijn vraag of dit noppenschuim geschikt is voor mijn kratradio. Ik kan ze ook bij de gamma halen maar dat schuim heeft een mindere dichtheid en en kleinere noppen.

Ik weet niet wat het beste is die van de gamma of wat ik nu zo heb liggen?

Foto van mijn krat een tijdje geleden!

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/6780/img6500k.jpg

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Martijn Martens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:44:
Ik heb nog wat noppenschuim liggen uit een zelfgebouwde baskist, nou was mijn vraag of dit noppenschuim geschikt is voor mijn kratradio. Ik kan ze ook bij de gamma halen maar dat schuim heeft een mindere dichtheid en en kleinere noppen.

Ik weet niet wat het beste is die van de gamma of wat ik nu zo heb liggen?

Foto van mijn krat een tijdje geleden!

[afbeelding]
Denk dat het weinig uitmaakt hoor. Ik heb nu 2 kistjes staan, en nog wat her en der verspreid bij mensen waar ik aan gewerkt heb; 2 ervan zijn met "echt" audiodempingsspul gevoerd, maar je hoort het verschil niet :) De gamma/praxis meuk werkt prima!

@ xdustdevil;

Dat is echt een bijzonder net kistje. Wellicht de binnenkant nog wat opkuisen..?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

[quote]thijsco19 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

als ik vragen mag, waar heb jij die speakers vandaan en hoeveel kosten die?
met z'n accu houd je het denk niet lang vol, als die versterkers ook egt 50 watt zijn, en dat 2 x, dan is je accu zo leeg :P.

haha ik dacht al dat je die eend er van af had geknipt maar begon tog te twijfen omdat hij zo mooi was uitgeknipt.

[..

Ik heb de speakrs (fusion nv cm65) bij ron de vries in zwaag gehaald voor 100 euro. De speakers zijn 240 W max. En 80 W RMS. en de versterker is 50 W x 2. De accu houd het juist heel lang uit. 8)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 420170 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:50:

Ik heb de speakrs (fusion nv cm65) bij ron de vries in zwaag gehaald voor 100 euro. De speakers zijn 240 W max. En 80 W RMS. en de versterker is 50 W x 2. De accu houd het juist heel lang uit. 8)
Die versterker stuurt niet constant 50W uit natuurlijk eh;) Dat is ofwel piekvermogen (dus maar voor hele korte duur) ofwel maximaal vermogen voor lange duur, dus als je 'm helemaal open zou draaien gaat je accu een stuk sneller leeg :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pixeltje schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:43:
[...]

Die versterker stuurt niet constant 50W uit natuurlijk eh;) Dat is ofwel piekvermogen (dus maar voor hele korte duur) ofwel maximaal vermogen voor lange duur, dus als je 'm helemaal open zou draaien gaat je accu een stuk sneller leeg :)
Klopt. Ik heb de versterker ook maar 2/3 open staan en dan heb ik het volume op me telefoon ook nog laag. Dus ik gebruik uitijndelijk maar de helf van het vermogen van de versterker; daardoor kan de accu zolang mee. 8)

• Nhz
  • Laatst online: 09-06 12:23

Nhz

DVNTR

Hallo allemaal, ik ben bezig met het uitwerken van een klein hufter-proof muziekkistje. Hiervoor wil ik gebruik gaan maken van 1 of 2 li-ion accu's van rond de 6 of 8ah. Nu loop ik echter tegen het punt aan dat je met twee li-ion accupacks ook twee laders krijgt (1 voor elke accu), nu zoek ik dus een oplossing voor het laden van beide accu's middels de bekende accusafe. De accu's zijn uiteraard parallel aangesloten, zodat ze samen gewoon 12v leveren.

Tevens ben ik op zoek naar een 4 leds 'accutester', waarvan de 4 ledjes branden op respectievelijk 25%, 50%, 75% en 100% accu vermogen. Heb hier al wel een en ander over gevonden, maar weet niet of ik zelf in staat ben om zoiets te maken.

Als laatste heb ik nog een vraagje over de accusafe. Schakelt deze tussen "voeding" en "accu" zowel de plus als de min? Of schakelt hij uitsluitend de + en wordt de - op het bordje al samengevoegd tot 1? Ditzelfde gaat dan overigens op voor de acculader en accu? Dit wil ik graag weten omdat ik ook een controle led toe wil voegen voor gebruik op de voeding, momenteel brand er alleen een led bij gebruik op accu.

Alvast bedankt! :)

Groetjes

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:44
Nhz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:03:
Hallo allemaal, ik ben bezig met het uitwerken van een klein hufter-proof muziekkistje. Hiervoor wil ik gebruik gaan maken van 1 of 2 li-ion accu's van rond de 6 of 8ah. Nu loop ik echter tegen het punt aan dat je met twee li-ion accupacks ook twee laders krijgt (1 voor elke accu), nu zoek ik dus een oplossing voor het laden van beide accu's middels de bekende accusafe. De accu's zijn uiteraard parallel aangesloten, zodat ze samen gewoon 12v leveren.

Tevens ben ik op zoek naar een 4 leds 'accutester', waarvan de 4 ledjes branden op respectievelijk 25%, 50%, 75% en 100% accu vermogen. Heb hier al wel een en ander over gevonden, maar weet niet of ik zelf in staat ben om zoiets te maken.

Als laatste heb ik nog een vraagje over de accusafe. Schakelt deze tussen "voeding" en "accu" zowel de plus als de min? Of schakelt hij uitsluitend de + en wordt de - op het bordje al samengevoegd tot 1? Ditzelfde gaat dan overigens op voor de acculader en accu? Dit wil ik graag weten omdat ik ook een controle led toe wil voegen voor gebruik op de voeding, momenteel brand er alleen een led bij gebruik op accu.

Alvast bedankt! :)
Om maar even snel op je laatste vraag in te gaan:
De accusafe schakelt de +, de - wordt gedeeld.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Oke, bedankt. Dat is knap jammer...heeft er iemand een slimme suggestie hoe ik dan toch een controle LED kan laten branden wanneer het systeem op de voeding draait?

Wat denken jullie overigens van deze speakers? Het is de bedoeling dat het kistje echt klein gaat worden, denk aan de draagbare docking-units van bijvoorbeeld Logitech en Boze.

[ Voor 41% gewijzigd door Nhz op 25-08-2011 17:36 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341927

Omdat ik binnenkort 16 word leek het me een leuk idee om een kratradio te maken.
Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden, dit is wat ik nu heb?
-Tripath TA2024 SURE-ELECTRONICS 2*15WATT
-LI-ION ACCUPACK 12V 6,8AH
-SPDT / SPST SCHAKELAAR NO.1
-LCD VOLTMETER 7.5-20V
-Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-4532

Een paar vraagjes :
Mis ik nog spullen ( Bij de versterker zitten al alle kabels)?
Welke krat kan ik het beste pakken ivm met het geluid: een klein bavaria kratje of een jupiler krat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nhz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:48:

Wat denken jullie overigens van deze speakers? Het is de bedoeling dat het kistje echt klein gaat worden, denk aan de draagbare docking-units van bijvoorbeeld Logitech en Boze.
Als je het kistje echt zo klein wilt maken zul je andere speakers moeten regelen. Deze zijn 12 cm doorsnede, veel groter dan de speakertjes in die docks. Ik denk dat je beter je kistje >ietsje< groter kunt maken, en deze speakers gebruiken. Er komt op zich prima geluid uit (heb ze in de auto als frontspeakers). Verwacht geen wonderen uiteraard ;)
Anoniem: 341927 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:07:
Omdat ik binnenkort 16 word leek het me een leuk idee om een kratradio te maken.
Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden, dit is wat ik nu heb?
-Tripath TA2024 SURE-ELECTRONICS 2*15WATT
-LI-ION ACCUPACK 12V 6,8AH
-SPDT / SPST SCHAKELAAR NO.1
-LCD VOLTMETER 7.5-20V
-Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-4532

Een paar vraagjes :
Mis ik nog spullen ( Bij de versterker zitten al alle kabels)?
Welke krat kan ik het beste pakken ivm met het geluid: een klein bavaria kratje of een jupiler krat?
Leuk idee :)

Als het goed is zit er bij de versterker 1 kabeltje; dat is de kabel voor het ingangssignaal; er zit een stekkertje aan de ene kant (die gaat op de versterker) en 3 losse einden aan de andere kant. Die moet je op een jackplug solderen, of bijvoorbeeld op een tulp (cinch) input bordje. Daar staat voldoende info over in de startpost gok ik.

Wat betreft je speaker; zijn het er twee? Zoals je het nu opschrijft lijkt het dat het om 1 speaker gaat.. en om die speaker(s) aan te sluiten heb je natuurlijk wat kabel nodig.

Dan heb je nog wat kabel nodig om je accu aan de versterker, schakelaar en voltmeter te knopen. Als je eenoude voeding hebt liggen kun je de kabels daarvan afknippen; is fijn spul om mee te werken. Zijn goede kabels over het algemeen en als je een beetje knutselt kun je de MOLEX stekkers gebruiken ;).
Je kunst op (bijvoorbeeld) Highflow.nl wel wat contrastekkers vinden, en anders plaats je een leuke V&A ad waarin je om wat van die dingen vraagt.

Tot slot een acculader en een krat natuurlijk. Afhankelijk van wat je wilt neem je een groot of klein exemplaar;) Als je 6*9"ovaaltjes hebt, passen ze waarschijnlijk niet lekker naast elkaar aan 1 kant van een klein krat, wat dan weer zonde is. Je stuurt 'de helft' van je geluid altijd de kant op waar je niet zit, en dan kun je beter een groter kratje pakken. Mooie houten plaat op de bodem en goed in de beits zetten, gaat jaren mee :)

[ Voor 61% gewijzigd door Pixeltje op 26-08-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Pixeltje schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:02:
[...]

Als je het kistje echt zo klein wilt maken zul je andere speakers moeten regelen. Deze zijn 12 cm doorsnede, veel groter dan de speakertjes in die docks. Ik denk dat je beter je kistje >ietsje< groter kunt maken, en deze speakers gebruiken. Er komt op zich prima geluid uit (heb ze in de auto als frontspeakers). Verwacht geen wonderen uiteraard ;)
Hij zal ook wel iets groter worden dan bijvoorbeeld een Boze, maar wel een heel stuk kleiner dan een kratje. Bedoeling is dat hij makkelijk meegenomen kan worden in een rug- of sporttas en dat hij fatsoenlijk geluid produceert (vergelijkbaar met een kleine draagbare transistorradio). Ik kan de speakers wel kleiner maken, maar ik zit ook aan de formaten van de batterij + lader en van een voeding. Denk dus dat ik met die 13cm speakers een mooi gemiddelde heb.

Ik verwacht er geen wonderen van, dat hoeft ook niet. Ik heb al een grote muziekkist op wielen. Dat ding maakt serieus kabaal. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nhz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

Ik heb al een grote muziekkist op wielen. Dat ding maakt serieus kabaal. :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Haha, ja dat ding is gaaf, maar niet echt mee te nemen in je sporttas (150kg :P). We hebben er een speciaal bolderkarretje bij, daar is hij prima mee te vervoeren en we hebben er al heel wat mobiele feestjes mee gebouwd.

Om even terug te komen op het kleine kistje: Je zegt dat ik er geen wonderen van moet verwachten, heb je misschien een beter alternatief? Zoals het er nu uit ziet wordt het kistje 300mm x 150mm x 100mm, met nog kleinere speakers zou het wellicht nog iets kleiner kunnen...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nhz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:07:
Haha, ja dat ding is gaaf, maar niet echt mee te nemen in je sporttas (150kg :P). We hebben er een speciaal bolderkarretje bij, daar is hij prima mee te vervoeren en we hebben er al heel wat mobiele feestjes mee gebouwd.

Om even terug te komen op het kleine kistje: Je zegt dat ik er geen wonderen van moet verwachten, heb je misschien een beter alternatief? Zoals het er nu uit ziet wordt het kistje 300mm x 150mm x 100mm, met nog kleinere speakers zou het wellicht nog iets kleiner kunnen...
Hoe kleiner de speakers, hoe fletser het geluid wordt. Ik zeg ''verwacht geen wonderen' omdat de 12cm driver van deze speakertjes de midden en lage tonen moeten produceren, en dat gaat natuurlijk niet zo goed als met 6*9"ovaaltjes of andere grotere speakers.

de speakers op zich zijn prima, maar houd er rekening mee dat je maatregelen moet nemen om het diep wat beter uit te laten komen. (Kistje aan de binnenkant bekleden met dat noppenschuim, bijvoorbeeld) en wat ruimte laten voor klankkast. Niet helemaal volstoppen met kabels en printplaten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pixeltje
Ik heb nu deze versterker als het goed is hoef ik hier niets meer op te lassen, en zoals ik al zei zitten hier alle kabels bij. Het gaat om deze speakers: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378210.
Dus het is een paar dus niet een aparte speaker. En bij de accu zit ook een acculader. Ik denk dat ik dan voor een mooie jupiler krat ga :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Pixeltje schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:18:
[...]de speakers op zich zijn prima, maar houd er rekening mee dat je maatregelen moet nemen om het diep wat beter uit te laten komen. (Kistje aan de binnenkant bekleden met dat noppenschuim, bijvoorbeeld) en wat ruimte laten voor klankkast. Niet helemaal volstoppen met kabels en printplaten dus.
Vanzelfsprekend... :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 341927 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:23:
@pixeltje
Ik heb nu deze versterker als het goed is hoef ik hier niets meer op te lassen, en zoals ik al zei zitten hier alle kabels bij. Het gaat om deze speakers: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378210.
Dus het is een paar dus niet een aparte speaker. En bij de accu zit ook een acculader. Ik denk dat ik dan voor een mooie jupiler krat ga :P.
Klopt ja, als je de versterker bij sureelectronics besteld heb je A een mooiere print ;) en B alle kabels worden bijgeleverd. Ik dacht dat je een ta2024 uit een samenkopen actie had oid. Die hebben een groen PCB en komen met alleen een signaalkabel.

Ik zeg; drink een krat bier leeg, en ga klussen!

(of beter, haal het bier uit het krat en drink na het klussen;) )

@ Nhz; prima dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixeltje schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Klopt ja, als je de versterker bij sureelectronics besteld heb je A een mooiere print ;) en B alle kabels worden bijgeleverd. Ik dacht dat je een ta2024 uit een samenkopen actie had oid. Die hebben een groen PCB en komen met alleen een signaalkabel.

Ik zeg; drink een krat bier leeg, en ga klussen!

(of beter, haal het bier uit het krat en drink na het klussen;) )

@ Nhz; prima dan!
Haha, ik ga vanmiddag beginnen.
Trouwens kan ik gewoon de decoupeerzaag gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 341927 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Haha, ik ga vanmiddag beginnen.
Trouwens kan ik gewoon de decoupeerzaag gebruiken ?
Voor in het krat? Wat weinig ruimte denk ik.. beter iets dremeligs ofzo.. daar heb ik ooit mijn HJ krat mee mishandeld.. werkte fijner dan met een decoupeerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

wesleytjuh schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:42:
[...]
Om maar even snel op je laatste vraag in te gaan:
De accusafe schakelt de +, de - wordt gedeeld.
Wesley, kan jij me helpen aan een oplossing om toch een 2e LED toe te kunnen voegen? Ik wil ook graag een LED laten branden wanneer er gespeeld wordt vanaf de voeding.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

min op ground en plus aan voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Tuurlijk...wat stom, de kratsafe schakelt zelf automatisch naar "spelen van voeding" zodra de voeding stroom geeft. 8)7

Nog even een andere vraag. Wat gebeurd er als de kratsafe op "spelen van voeding" staat en je drukt op het zwarte knopje? Gaat het systeem dan uit? Of gebeurd er niets?

In andere woorden: Is het rode knopje alleen voor schakelen naar accu en zwarte knopje voor schakelen naar voeding, of is rood gewoon aan (voeding of accu) en is zwart gewoon uit?

[ Voor 254% gewijzigd door Nhz op 26-08-2011 14:17 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nhz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:35:
Tuurlijk...wat stom, de kratsafe schakelt zelf automatisch naar "spelen van voeding" zodra de voeding stroom geeft. 8)7

Nog even een andere vraag. Wat gebeurd er als de kratsafe op "spelen van voeding" staat en je drukt op het zwarte knopje? Gaat het systeem dan uit? Of gebeurd er niets?

In andere woorden: Is het rode knopje alleen voor schakelen naar accu en zwarte knopje voor schakelen naar voeding, of is rood gewoon aan (voeding of accu) en is zwart gewoon uit?
In princioe gebru je de knopjes alleen wanneer je alleen een accu aangesloten hebt. Dan kan je met rood de AccuSafe aanzetten, als de spanning dan hoog genoeg is wordt er gespeeld van de accu. Met zwart zet je de accusafe weer uit en staat de accusafe weer op spelen van voeding, gewoon uit dus.

Met een voeding aangesloten staat de accusafe automatisch op spelen van voeding, de schakelaars doen dan eigenlijk niks ;). je kunt dan ook niet perongeluk van de accu spelen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Hmm ik zoek eigenlijk iets dat automatisch overschakelt zodra hij voeding krijgt.
Bijvoorbeeld:
Volle accu (12v) en voeding (12v) zijn niet verbonden, alles staat dus uit. Nu sluit je de accu aan, dan moet er direct gespeeld worden vanaf de accu (zonder knopje in te drukken). Zodra dan de voeding ook aangesloten wordt, moet hij direct overspringen naar 'spelen van voeding' en 'accu laden'. Koppel je de voeding weer los moet hij direct verder gaan op de accu (zonder knopje in te drukken), als de accu vervolgens leeg is moet hij die los koppelen.

Is dat te realiseren door het rode schakelaartje domweg door te verbinden?

Dan krijg je dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.blue-online.nl/kistschakeling.jpg
S1 = Tweepolige schakelaar
L1 = Led om aan te geven dat accu geladen wordt
L2 = Led van de accusafe, wanneer er gespeeld wordt van accu
L3 = Led van voeding, wanneer voeding stroom geeft
Rode Stip = Rode knopje van AccuSafe, deze wordt dus doorgeschakeld mits dat kan.

Als je nu S1 aan zet zal de voeding stroom krijgen en zullen de acculader en accu aan de accusafe gekoppeld worden. Mits de stekker in het stopcontact zit wordt de accu geladen en wordt er gespeeld vanaf de voeding. Zet de stekker niet in het stopcontact zal er gewoon vanaf de accu gespeeld worden (mits voldoende opgeladen). Laat je de stekker in het stopcontact maar zet je S1 om (uit dus), dan wordt de voeding uitgeschakeld. Normaal gaat de AccuSafe dan spelen op de accu, maar omdat de min van de accu ook door S1 geschakeld wordt zal dit dus niet gebeuren. De min van accu en lader zijn buiten de AccuSafe gekoppeld zodat er wel geladen kan worden als S1 op uit staat.

Hopelijk is het een beetje een duidelijk verhaal. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Nhz op 26-08-2011 15:48 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409726

is er eigelijk nog een bepaalt aantal leds dat je op je luidsprekers mag aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 409726 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:03:
is er eigelijk nog een bepaalt aantal leds dat je op je luidsprekers mag aansluiten?
In principe trekken ze weinig stroom, maar om ze nou direct op je luidsprekers aan te sluiten lijkt me geen succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nhz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:48:
Hmm ik zoek eigenlijk iets dat automatisch overschakelt zodra hij voeding krijgt.
Bijvoorbeeld:
Volle accu (12v) en voeding (12v) zijn niet verbonden, alles staat dus uit. Nu sluit je de accu aan, dan moet er direct gespeeld worden vanaf de accu (zonder knopje in te drukken). Zodra dan de voeding ook aangesloten wordt, moet hij direct overspringen naar 'spelen van voeding' en 'accu laden'. Koppel je de voeding weer los moet hij direct verder gaan op de accu (zonder knopje in te drukken), als de accu vervolgens leeg is moet hij die los koppelen.

Is dat te realiseren door het rode schakelaartje domweg door te verbinden?

Dan krijg je dus zoiets:
[afbeelding]
S1 = Tweepolige schakelaar
L1 = Led om aan te geven dat accu geladen wordt
L2 = Led van de accusafe, wanneer er gespeeld wordt van accu
L3 = Led van voeding, wanneer voeding stroom geeft
Rode Stip = Rode knopje van AccuSafe, deze wordt dus doorgeschakeld mits dat kan.

Als je nu S1 aan zet zal de voeding stroom krijgen en zullen de acculader en accu aan de accusafe gekoppeld worden. Mits de stekker in het stopcontact zit wordt de accu geladen en wordt er gespeeld vanaf de voeding. Zet de stekker niet in het stopcontact zal er gewoon vanaf de accu gespeeld worden (mits voldoende opgeladen). Laat je de stekker in het stopcontact maar zet je S1 om (uit dus), dan wordt de voeding uitgeschakeld. Normaal gaat de AccuSafe dan spelen op de accu, maar omdat de min van de accu ook door S1 geschakeld wordt zal dit dus niet gebeuren. De min van accu en lader zijn buiten de AccuSafe gekoppeld zodat er wel geladen kan worden als S1 op uit staat.

Hopelijk is het een beetje een duidelijk verhaal. :)
Lijkt me zo op het eerste gezicht te kloppen :).
Het doorlussen van de rode knop is inderdaad mogelijk, er zijn dan in principe geen knoppen meer nodig op de hele AccuSafe. Er is alleen wel 1 nadeel: zodra de accuspanning te laag wordt, schakelt de AccuSafe de accu los, maaaar, blijft wel al die tijd nog steeds kijken wat de accuspanning is, hoewel de AccuSafe niet veel stroom zal verbruiken daarvoor, loopt je accu dus wel langzaam maar zeker nog verder leeg. Het is dus aan te raden om in dit geval wel ook daadwerkelijk je accu uit te zetten als je hem een tijd niet gebruikt.

Overigens doet mijn volgende variant dat niet, V4.0. Maar die komt die komt volgend jaar :). Met opties zoals:
  • Mogelijkheid om met 1 schakelaar de versterker aan en uit te zetten, ongeacht er een voeding aan gesloten is of niet. De AccuSafe maakt zelf de keuze tussen accu en voeding, de schakelaar bepaalt of de versterker aan of uit is.
  • Grafisch display met statusindicatie etc.
  • Geintegreerde lader(zowel loodgel als li-ion)
  • Geintegreerde voeding(afstelbaar, ook mogelijk om af te stellen op 13.5V bijvoorbeeld, zodat je net wat harder kan spelen met een TA2024. Of in het geval van een TA2020 nog hoger!)
Eigenlijk heb je dan dus alleen nog maar een voeding(laptop adapter, enorm veel keuze in, en niet duur!), versterker en accu nodig(li-ion of loodgel, beide mogelijk) en je bent klaar :)

;)

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 26-08-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

wesleytjuh schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:04:
[...]
Lijkt me zo op het eerste gezicht te kloppen :).
Mooi dat wou ik horen! :D

Bedankt.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418406

ben van plan om morgen alle bedrading enzo aan te sluiten
nou heb ik alleen een vraagje over hoe ik m´n accu aansluit
dit staat ´r achterop m´n radio:
RED - ACCESSORY ( EDIT !: er zitten 1 rode kabel die 2 worden!)
YELLOW- BATTERY
BLACK - GROUND
BLUE/WHITE LINE - REMOTE (MAX. 200mA)
GREEN - SPEAKER RL +
GREEN/BLACK LINE - SPEAKER RL -
PURPLE - SPEAKER RR +
PURPLE/BLACK LINE - SPEAKER RL -
WHITE - SPEAKER FL +
WHITE/BLACK LINE - SPEAKER FL -
GRAY - SPEAKER FR +
GRAY/BLACK LINE SPEAKER FR -
nou snap ik m'n speakers wel ik doe dan de groene op de ene kant van de speaker en de groen zwarte op de andere kant en op m'n andere speaker doe ik de paarse op de ene kant en de paars zwarte op de andere.
alleen kan iemand mij vertellen wat ik op de + en - van de accu aan moet sluiten?

en nou zitten mijn draden hartstikke mooi allemaal in een isoconnector alleen hoe sluit ik dan m'n bedrading er op aan? moet ik dan de bedrading uit die connector halen? (kan dat?xd) 'n kameraad van mij had kroonsteentjes gebruikt ofzo?

en er zit een dikke zwarte kabel met een soort bougiedop erop (waarschijnlijk voor antenne) die kameraad van mij heeft als antenne gewoon een heel stuk elektriciteitsdraad rondom z'n kistje gedaan (binnen in) en dat werkt ook. maar moet ik dan gewoon die kabel doorknippen en er zo'n draad op aansluiten ofso?

als iemand hier allemaal antwoord op heeft hartstikke BEDANKT alvast !!
hoop graag wat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Laatst online: 09-06 13:57
Hier heb je de standaard aansluitingen van een radio, dat zou al moeten helpen.

Als ik zo naar je omschrijvingen kijk, dan weet ik zeker dat ZWART de - is van je accu, en de rode zul je samen met de gele nodig hebben voor de radio. De gele is continuspanning, die houdt je voorkeurzenders en de klok goed. De rode is de accessoirestand, daar komt spanning op als je normaal het contact van de auto aan gaat, en krijgt ie dus spanning.

[ Voor 56% gewijzigd door kemphaas op 26-08-2011 22:55 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:22
Die dikke zwarte kabel die jij bougie kabel noemt is inderdaad vermoedelijk de antenne kabel.. je kan inderdaad een kabel rondom (in) je kist doen...

maar wil je het voor jezelf makkelijk houden ga dan even naar een halfords oid en haal een iso contrastekker setje.. is voor een paar euro te krijgen en je hoeft de kabels van je radio niet te "verneuken"
Kijk voor de verdere info ook ff bij de link die Kemphaas geeft.. daar kan je genoeg over de kleuren e.d. weg halen.. (let niet op de info over de VW e.d auto's want dat is nu niet van toepassing voor jou)

voor meer info kan/mag je ook ff PM/DM sture..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke hartstikke bedankt !! maar als ik dat niet doe kan ik ze dus gewoon doorknippen en met ´n kroonsteentje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
@ Ramon.o

Ja dat kan ja.. je moet rood & geel aansluiten aan de + pool van je accu (en beste plaats je ff een schakelaartje in de rode draad zodat je de radio geheel uit kan schakelen)
en de zwarte draad verbind je aan de - van je accu.. dan is het stroomcirkeltje rond, meer ben je niet nodig om de radio op de accu te laten draaien.
En dan natuurlijk nog je luidsprekers aansluiten op de Front L + R (en evt de rear L + R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410366

Maakt het uit op welke afstand de mod op de ta2024 wordt geplaatst?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Annuk. oke bedankt ! het is me helemaal duidelijk. ik denk niet dat ik een schakelaartje er tussen plaats maakt me nie zo veel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Laatst online: 24-08-2022
@TBTL

Kom even op jou bericht terug:

quote:

TBLT schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:18:
[...]
.Hierbij ga ik ervan uit dat die 21,735L het nettovolume is, dus wat je overhoudt nadat je de ruimte die de accu enz. innemen eraf hebt getrokken

Heb zelf een kist met een netto volume van 16,4L met noppenschuim (factor 1,1) is dat 18L.
Wil 1 baspoort met een diameter van 8cm.
Koop een van 20 cm ofzo en kort die dan in naar de 'ideale setup' volgens winISD.

Zou je mij dan nog kunnen vertellen wat de ideale lengte is volgens WinISD met deze setup?
Als drivers heb ik focal 165 CA1. Verder weet heb ik er veel over gelezen maar de berekening met winISD kom ik zelf niet uit :X Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Hey Jasper, ik was een tijdje op vakantie dus kwam er niet aan toe om je poort lengte te berekenen. Maar het is een beetje lastig eigenlijk met WinISD omdat er niet echt een optimale tuningfrequentie is in jouw geval. Eigenlijk zou ik zeggen probeer wat uit en kijk wat het beste klinkt. Met WinISD bij de hand zou ik zeggen ergens tussen de 5 en 20 centimeter, ik durf niet echt te zeggen wat het beste zal klinken. (Als ik moet gokken zou ik zeggen 6 a 7 centimeter.)

Als je de mogelijkheid hebt zou ik 2 pijpjes kopen, 1 om mee uit te proberen wat het beste klinkt, de 2e om op die lengte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Zou iemand mij misschien een link(met uitleg)/uitleg willen geven voor WinISD, Ik wil namelijk ook gebruik maken van een basspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Aapenootjes schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:03:
Hey Jasper, ik was een tijdje op vakantie dus kwam er niet aan toe om je poort lengte te berekenen. Maar het is een beetje lastig eigenlijk met WinISD omdat er niet echt een optimale tuningfrequentie is in jouw geval. Eigenlijk zou ik zeggen probeer wat uit en kijk wat het beste klinkt. Met WinISD bij de hand zou ik zeggen ergens tussen de 5 en 20 centimeter, ik durf niet echt te zeggen wat het beste zal klinken. (Als ik moet gokken zou ik zeggen 6 a 7 centimeter.)

Als je de mogelijkheid hebt zou ik 2 pijpjes kopen, 1 om mee uit te proberen wat het beste klinkt, de 2e om op die lengte te maken.
Oke, dank je voor de berekening. Weet je wat het is; Het is moeilijk de goeie maat te vinden. Dus afzagen was ik al op voorbereid.
Ik zit alleen met het volgende, De baspoort komt in de baffle naadloos. Dus als je met je hand erover heen voelt is het glad.
Bij alle baspoorten is wat er gefreesd moet worden net weer een beetje anders. Dus daarom kan ik er wel twee kopen maar die zijn dan wel van hetzelfde merk/maat oid.

Denk zelf aan een van 8cm ong. 15cm lang. 2x kopen zodat de maat op de baffle goed is. Een inkorten tot ongveer 7 cm en dan luisteren.
Moet hij korter dan doe ik dat per vb. 1cm. (veel korter kan eig ook niet ivm ruis e.d.)
Moet hij langer dan heb ik die 2e. ;)

De kast moet echt in 1x goed. Gaat zebrano hout worden en heb niet genoeg centen voor een 2e 8) Wel komt er eerst een proefversie van mdf.

Ben trws na de vakantie (alle pakketjes binnen) bezig met me licht dingges :9~

Kun je 2 transistors op 1 koelblok monteren? En moet er altijd pasta tussen? Plaats zo ff een foto van hoe ik het nu heb. :)

Edit hierbij de foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GNBFKQWX-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat hangt helemaal van je applicatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Hmm zie net trws dat de collector op pin 2 en dat stuk op koelblok zit:

http://www.google.nl/imgr...r:12,s:0&biw=1280&bih=649

Zal het wel niet kunnen want dan verbind ik beide collectoren met elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@apenootjes ik wil hem gewoon gaan gebruiken met een ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Jasperv6 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:37:

Zolang je het geisoleerd houd dan zou het kunnen, en dus ook geen elektrische geleidende koelpasta gebruiken (ik weet niet of het koelblok nou ook geleid of niet).
Ik heb verder geen kenis van transistors dus ik weet niet af het uitmaakt als je de collectoren verbind.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 27-08-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 09:25
Dit keer geen krat- of kistradio maar een losse versterker met twee satellietspeakers. Ik ben dit enerzijds aan het bouwen omdat het me in sommige situaties nuttig lijkt, anderzijds is het (een soort van) verslavend om dit soort projectjes te bouwen én te voltooien.

Vandaag had ik alleen m'n telefoon bij de hand, dus hier heb ik alvast een paar wazige kiekjes.

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/296951_2157278625330_1647423118_32171297_625462_n.jpg

Zie hier de werkbank met daarop onder andere de TA2024 en de planken (gezaagd door een vriendelijke jongeman bij de plaatselijke Karwei).

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/313301_2157279665356_1647423118_32171299_2127112_n.jpg

Opbouw van een speakerbehuizing. Dit is een 12mm. MDF kist van 170 bij 170 mm. Aan de voorkant komt de speaker, aan de achterkant een kabelaansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309948_2157279145343_1647423118_32171298_3873489_n.jpg

Stapel onderdelen, twee gelijmde kubussen.

Ik wil op het kistje met de versterker graag van die aansluitingen waarbij je een rood/zwart busje van een schroefdraad draait zodat je de speakerkabel daartussen kan steken waarna je het busje weer vastdraait. Wie kan me aan een dergelijk onderdeel helpen of wie weet hoe dit heet? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jasperv6 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:37:

Vertel eens wat meer over hoe je de transistoren wilt gaan gebruiken, het zou kunnen dat het niet uitmaakt dat de collectoren in verbinding met elkaar staan. Anders even isoleren, hier zijn bestaande siliconen pads voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57
BBotman schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:37:

Ik wil op het kistje met de versterker graag van die aansluitingen waarbij je een rood/zwart busje van een schroefdraad draait zodat je de speakerkabel daartussen kan steken waarna je het busje weer vastdraait. Wie kan me aan een dergelijk onderdeel helpen of wie weet hoe dit heet? Alvast bedankt!
Bedoel je deze? Naam staat erbij. Je kunt daar ook nog banaanpluggen bij nemen voor extra aansluitgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
wesleytjuh schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:50:
[...]

Vertel eens wat meer over hoe je de transistoren wilt gaan gebruiken, het zou kunnen dat het niet uitmaakt dat de collectoren in verbinding met elkaar staan. Anders even isoleren, hier zijn bestaande siliconen pads voor.
Was al een groot gesprek over op éen van de laatste pagina's van deel 14 :P

Ga dus 2x een TIP31 transistor gebruiken voor led's die knipperen op de muziek. Bij de elektronica zaak zeiden ze, toen ik hem kocht, dat er misschien wel een koelblok bij moest.

Misschien hoeft het bij deze helemaal niet maar ze worden wel aardig warm dacht ik. Koelblok had ik van een heel oud moederbord waar ook een transistor op zat.

Isoleren gaat nogal moeilijk denk ik omdat ze zo heet worden. :(

Edit:

Dit is hem hieronder. Collector is dezelfde als middelste pin (= min naar led's) Dacht ff dat het de plus was maar als het de min is kan het wel :P ... toch? :? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZAYLDF6-D.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Jasperv6 op 27-08-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Laatst online: 08-06 15:34
http://nl.hardware.info/n...-versterkers-mee-naar-ifa

daar moet ook vast een leuk kratje mee te maken zijn! en klasse-d opbouw van het circuit aka zuiniger da A of AB!

[ Voor 38% gewijzigd door nelsch op 27-08-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Jasperv6 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:35:
[...]

Ga dus 2x een TIP31 transistor gebruiken voor led's die knipperen op de muziek. Bij de elektronica zaak zeiden ze, toen ik hem kocht, dat er misschien wel een koelblok bij moest.

Misschien hoeft het bij deze helemaal niet maar ze worden wel aardig warm dacht ik. Koelblok had ik van een heel oud moederbord waar ook een transistor op zat.

Edit:

Dit is hem hieronder. Collector is dezelfde als middelste pin (= min naar led's) Dacht ff dat het de plus was maar als het de min is kan het wel :P ... toch? :? ;)

[afbeelding]
Ja ik wil dus ook van die LED's in mijn kist bouwen, maar daar zijn dan gewoon normale ledstrips van 12v voor te gebruiken?
(Ik heb namelijk ook in een paar delen terug gelezen dat ze per LED een weerstand ertussen zetten, maar daar deden ze de LED's tussen de speakers volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Alles is ervoor te gebruiken. Lees maar een paar post eerder dan dat jij zei ;)

Die tip31 transistor werkt in principe als een schakelaar.

Hij gaat aan op de beat van de muziek. Dus hang eraan wat je wilt; een lamp, led(strip) of elektromotor oid xD :9

Stereo moet volgens mijn geposte schema, mono kan met 1 transistor en gebruik je L of R signaal.
Verdere info vindt je allemaal in de eerdere posts, resultaat van mij komt zo speodig mogelijk.

Moet alleen nog de 24V voeding en 330 ohm weerstanden binnen krijgen en dan maak ik foto/filmpjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Cluricauns schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Ja ik wil dus ook van die LED's in mijn kist bouwen, maar daar zijn dan gewoon normale ledstrips van 12v voor te gebruiken?
(Ik heb namelijk ook in een paar delen terug gelezen dat ze per LED een weerstand ertussen zetten, maar daar deden ze de LED's tussen de speakers volgens mij).
Yup kan gewoon hoor :).
Jasperv6 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:35:
[...]

Edit:

[afbeelding]
Je collector kan je in dit geval helaas niet delen, anders zorg je ervoor dat je het rechter en linker kanaal samenvoegt. Je zult hem dus toch moeten scheiden met silicon pads, of naar andere koelblokjes opzoek. Ik heb nog wel koelblokjes liggen speciaal voor TO-220 footprints, deze kan je wel voor een kleinigheidje overnemen, heb er best wat ;). Stuur maar een DM als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
You've got DM, qoute ging alleen niet helemaal goed :X :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407528

hallo,
ik ben bezig met mijn 2e kist.
dit is mijn eerste kisje:
YouTube: how to build a homemade speakerbox - YouTube

ik ben nu bezig met een grotere en betere kist.
het word een kist van 50x50x100 (LxBxH in cm)

ik ben van plan om een jl audio 12w6v2-d4 te kopen
maar dit is een 600 watt rms subwoofer

en mijn vader zei dat ik het beste en goedkoopste uitkom om
de 2 front uitgangen voor 2 mid en tweeter speakertjes
en de 2 rear uitgangen voor de dual voice coil subwoofer te gebruiken en
ze appart te verbinden.
het zou wel kunnen, alleen ik vraag me af of dit genoeg wattage is voor zo'n super subwoofer
heeft iemand hier enig idee bij ik hoor het graag.

en ik zou er graag een accu op willen kunnen aansluiten. maar ook gewoon 220.
want deze kist moet gewoon veel stroom gaan trekken. heeft iemand enig idee watvoor accu's ik hiervoor kan gebruiken?

hier een simpele tekening van de kist die ik wil bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/20rpfus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is bij een subwooferfilter beter 6 db slope of 12 db slope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het betekent hoe sterk hij de middentonen / hoge tonen onderdrukt. Voor een kratradio is 12dB/octaaf prima.

Stel dat je subwooferfilter op 100Hz filtert, dan geldt boven die 100Hz: elk octaaf dat je hoger gaat is de geluidssterkte 6dB zwakker (bij 6dB flanksteilheid). Bij 12dB flanksteilheid is dat 12dB.

Vaak wordt het ook wel 'eerste orde', 'tweede orde' enz. genoemd. Elke 'orde' is 6dB steilheid. Derde orde is dus 18dB/octaaf.
Anoniem: 407528 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:32:
Voor zo'n grote kistradio kan je beter een PA-woofer kopen dan eentje uit de car-hifi, een PA-woofer heeft een veeel hoger rendement en heeft dus veel minder vermogen nodig om even hard te gaan (kan best een factor 10 schelen). Zorg er ook veel dat de woofer het grootste deel van het volume van de kist krijgt, dan gaat hij dieper.

Je hebt trouwens wel een flink budget voor je kistradio, ik zie dat die woofer nieuw €549,- kost. Voor dat geld kan je misschien beter een kleine PA-set bouwen.

[ Voor 58% gewijzigd door TBTL op 28-08-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

hallo,

ze appart te verbinden.
het zou wel kunnen, alleen ik vraag me af of dit genoeg wattage is voor zo'n super subwoofer

want deze kist moet gewoon veel stroom gaan trekken. heeft iemand enig idee watvoor accu's ik hiervoor kan gebruiken?

[afbeelding]
Ik denk dat als je 600W door die subwoofer jaagt, het ding één keer een hele harde, lage toon geeft, en daarna nooit weer.

met andere woorden; verkijk je er niet op. Ik weet niet wat voor versterker je wilt gaan gebruiken, maar realiseer je dat op 12V (of 12-14V) 600W produceren een soort onnoemelijke taak is. 600W /12V =50A. Dat kan wel, maar dan ga je een aanhanger nodig hebben om de accu's te kunnen verplaatsen. Je wilt natuurlijk meer dan een uurtje kunnen spelen.

Is allemaal erg theoretisch, maar even om aan te geven dat je die 600W gewoon moet vergeten. Zoek een versterker die goed geluid geeft, een woofer die daarbij past en je zult zien dat je met een goedkopere woofer ook uit de voeten kunt ;)

Daarnaast heb je voor die J: audio sub waarschijnlijk een aparte versterker nodig; die kun je niet zo aansluiten op je radio. Die JVC autoradio die je in het filmpje gebruikt heb ik ook in mijn auto zitten, en ondanks de subwoofer-out aansluiting klinkt het beter als je een aparte versterker voor de sub gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een vraag;

Ik ben bezig met een kist maken voor onder, bij of naast het bureau, waarin 2 speakers, een versterker, voeding en nog wat andere meuk zitten. De bedoeling is om de kist te gebruiken als speakers voor 2 mbo's en een windows workstation. Hier even impressie van de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dZB420zNf0feey4bi01k5FyY/full.jpg

De vraag is nu, wat voor kist moet ik timmeren? Ik kan gewoon een rechthoek maken, die onder het bureau schroeven en klaar, maar iets zegt me dat het geen goed idee is. Geluid is waarschijnlijk ruk omdat de speakers onder het bureau hangen, het bureau trilt als het geluid een keer wat harder staat.

Ik zou twee kistjes kunnen maken (plex genoeg) waarvan eentje een speaker en de electronica huisvest, de ander slechts een speaker. Op die manier een 2.0 setje maken, een speaker links, eentje rechts et voilà, stereogeluid :)

Derde optie; soort boekenplank maken (rechthoekige kist) en die stevig aan de muur verankeren. Gebruiken als boekenplank en speakerkist. Nadelen: er moeten 2 kabels heen en de muur (die groene) is zo absurd hard dat een fatsoenlijk klopboor er niet doorheen komt. Dan moet ik grof geweld gebruiken (boorhammer oid) en daar heb ik weinig zin in.

Nu de vraag; hebben jullie ideeën over hoe dit aan te pakken? Zoals je ziet stopt het bureau achter mijn beeldscherm, dus daar is geen plek. Op de vensterbank daarachter wel, maar slechts voor 1 speaker in de breedte.

Alvast bedankt voor jullie input :)

(en voor de techies; ta2024 ongemod, instelbare 3.5A voeding tot 14V, 2 6*9" sony Xlod's, 3 kanaals cinch aansluitboard, 3 kanaals selector, aan/uitschakelaar, voltmeter en misschien een fan om het geheel te koelen)

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 28-08-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Anoniem: 409726 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:53:
@apenootjes ik wil hem gewoon gaan gebruiken met een ta2024
Nee dat bedoelde ik niet. Het hangt van je subwoofer en speakers af en de kist. De 2 filters hebben een ander crossover frequentie en dat is van belang. Je moet uitzoeken op welke frequentie het gewenst is dat de mid/high drivers het van de subwoofer over nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Pixeltje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:17:
Even een vraag;

Ik ben bezig met een kist maken voor onder, bij of naast het bureau, waarin 2 speakers, een versterker, voeding en nog wat andere meuk zitten. De bedoeling is om de kist te gebruiken als speakers voor 2 mbo's en een windows workstation.

De vraag is nu, wat voor kist moet ik timmeren? Ik kan gewoon een rechthoek maken, die onder het bureau schroeven en klaar, maar iets zegt me dat het geen goed idee is. Geluid is waarschijnlijk ruk omdat de speakers onder het bureau hangen, het bureau trilt als het geluid een keer wat harder staat.

(en voor de techies; ta2024 ongemod, instelbare 3.5A voeding tot 14V, 2 6*9" sony Xlod's, 3 kanaals cinch aansluitboard, 3 kanaals selector, aan/uitschakelaar, voltmeter en misschien een fan om het geheel te koelen)
Zou optie 1 doen. Je bureau lijkt mij trws ruim genoeg om hem er gewoon op te zetten :X

Anders zou ik hem onder het bureau zetten. De kist lijmen ivp timmeren (luchtdicht) en gewoon een rechthoek of andere vorm maken. Misschien staat bij je driver specs al fabrikant aanbevolen volume van de kist ;)
Let op bij een fan voor ruis en bijgeluiden. Zorg iig voor een stille die ervor gemaakt is of neem een grotere ong. 10 cm ofzo die minder toeren maakt. Verder ziet het er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 21:35
Zojuist viel mijn kistje uit terwijl ik muziek aan het luisteren was. Heb gelijk de li-ion accu nagemeten en het bleek dat deze op 5v stond... Heb hem nu maar weer aan de lader gehangen, hopen dat hij het nog doet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

lol, heb jij er geen volt meter op zitten?
hmm wel raar eigenlijk, door de interne beveiliging zou hij niet tot de 5v ontladen kunnen/mogen worden (ja toch?).
hoop voor je dat hij het nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Ik heb vandaag een HiFi set kunnen regelen dus dat betekend dat ik 8 ohm speakers heb ga ik vanuit. Ik zag op de speaker zelf staan 4-8 ohm.

Het gaat hier om de Bose Studiocraft 200 ST, nou blijkt dus dat er tussen de min kabel van de tweeter een soort van spoel en nog iets tussen zit. Ik heb de speakers getest op mijn TA2024 modded en kwam mooi geluid uit.

Nou is mijn vraag of het een probleem is dat ik 8 ohm speakers gebruik, ik kan ze namelijk niet parralel aansluiten om de speakers 4 ohm te maken omdat die spoel en de rest daar weer invloed op heeft las ik op internet.

Gaat dit voor probleem zorgen als ik deze set erin bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Laatst online: 04-05 15:21
Pixeltje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:17:

[afbeelding]

Derde optie; soort boekenplank maken (rechthoekige kist) en die stevig aan de muur verankeren. Gebruiken als boekenplank en speakerkist. Nadelen: er moeten 2 kabels heen en de muur (die groene) is zo absurd hard dat een fatsoenlijk klopboor er niet doorheen komt. Dan moet ik grof geweld gebruiken (boorhammer oid) en daar heb ik weinig zin in.
Kan natuurlijk ook met een kabelgoot, maar dan nog maar afwachten of dat er mooi uit gaat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Private Zaagsel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 02:42:
[...]

Kan natuurlijk ook met een kabelgoot, maar dan nog maar afwachten of dat er mooi uit gaat zien...
Hmmjanee, gaat m niet worden. Valt hoe dan ook op, een wit of zwart kabelgootje op een groene muur. (groene verf heeft vorige bewoner erop gesmeerd, wij hebben geen kleurcode oid) Zou wel leuk zijn als het lukt, want volgens mij kleurt die plex best leuk bij 't groen van die muur ;) *

* Pixeltje zegt ook gewoon maar 't dinnetje na

@ Jasper;

dat wil ik graag voorkomen, heb niet voor niks mijn bureau vergroot ;) (het was half zo groot) dus waarschijnlijk wordt het eronder, hoewel 't idee van een satellietje met ook wel aanspreekt. Zal even de manual van die xplod's doorlezen over er iets instaat over volume van de klankkast.

--
Overigens: de fan die ik wil gaan gebruiken is een laagtoerige 120 of 140mm fan, die waarschijnlijk gevoed wordt vanaf een geschakelde 9V batterij. Die fans kunnen niet tegen de 13.2V van de TA 2024, en heb geen zin om een aftakking te maken met weerstandjes en spanningsverlagers etc. 9v is prima, en batterijtje gaat lang genoeg mee. Misschien laat ik de fan wel vallen en schroef ik een grote heatsink op de chip, dat werkt ook wel waarschijnlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixeltje op 29-08-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
thijsco19 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:18:
lol, heb jij er geen volt meter op zitten?
hmm wel raar eigenlijk, door de interne beveiliging zou hij niet tot de 5v ontladen kunnen/mogen worden (ja toch?).
hoop voor je dat hij het nog doet.
Nee, ik vond een voltmeter niet echt nodig aangezien de beveiliging van de accu er zelf wel voor zou zorgen dat hij niet te ver zou ontladen.... niet dus :/ . Ik heb wel de 'oplaad' draad gebruikt voor het aansluiten van de versterker, maar die zou ook gewoon met de interne beveiliging verbonden moeten zijn dus ik denk dat er iets defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Martijn Martens schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:21:
Het gaat hier om de Bose Studiocraft 200 ST, nou blijkt dus dat er tussen de min kabel van de tweeter een soort van spoel en nog iets tussen zit. Ik heb de speakers getest op mijn TA2024 modded en kwam mooi geluid uit.

Nou is mijn vraag of het een probleem is dat ik 8 ohm speakers gebruik, ik kan ze namelijk niet parralel aansluiten om de speakers 4 ohm te maken omdat die spoel en de rest daar weer invloed op heeft las ik op internet.

Gaat dit voor probleem zorgen als ik deze set erin bouw?
Die spoel enzo zijn het filter, die stuurt de hoge tonen naar de tweeter en de lage tonen naar de woofer. Het is erg belangrijk dat je dat filter op dezelfde manier aansluit als hoe het oorspronkelijk zat aangesloten, anders blaas je zo de tweeters op.

Bose geeft een impedantie op van 4-8 ohm voor een complete speaker (filter + tweeter + woofer), daar kan de TA2024 dus prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 16:24
Snippo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:24:
[...]

Nee, ik vond een voltmeter niet echt nodig aangezien de beveiliging van de accu er zelf wel voor zou zorgen dat hij niet te ver zou ontladen.... niet dus :/ . Ik heb wel de 'oplaad' draad gebruikt voor het aansluiten van de versterker, maar die zou ook gewoon met de interne beveiliging verbonden moeten zijn dus ik denk dat er iets defect is.
Als je het oplaad draadje gebruikt omzeil je de interne beveiliging, maar ik heb ook al een keer een accu op de 6 volt gehad en die doet het nog gewoon. Ik zou het toch voorkomen in de toekomst en je versterker verbinden met de andere kabel of een voltmeter of een accusafe kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Thalent op 29-08-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320165

Snippo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:24:
[...]

Waarom heb je de oplaaddraad gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Bedankt!

Ja ik heb de filter losgekoppeld, en ik heb er een tekening van gemaakt hoe het in elkaar zat. De filter zat tussen de min draad van de tweeter. Ik dacht ook nog dat er een zekering in de plus draad van de tweeter zat maar die heb ik er tussen uit gelaten deze zat erin voor tweeter overload. Maar deze zekering is nooit doorgebrand geweest dus heb hem er tussen uitgelaten.
TBTL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:43:
[...]
Die spoel enzo zijn het filter, die stuurt de hoge tonen naar de tweeter en de lage tonen naar de woofer. Het is erg belangrijk dat je dat filter op dezelfde manier aansluit als hoe het oorspronkelijk zat aangesloten, anders blaas je zo de tweeters op.

Bose geeft een impedantie op van 4-8 ohm voor een complete speaker (filter + tweeter + woofer), daar kan de TA2024 dus prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb vandaag de behuizingen van de twee satellietspeakers geschuurd. De twee kubussen zitten nu 'naadloos' in elkaar. De kiertjes en beschadigingen had ik van tevoren opgevuld met kneedbaar hout.

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/309710_2161553012187_1647423118_32177110_7513284_n.jpg

En ze staan nu ook in de sneldrogende grondverf. Vanavond laat doe ik de tweede laag grondverf, dan kunnen ze morgen in de aflak (antraciet).

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/294123_2161725296494_1647423118_32177512_4115983_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ik weet nog van een paar delen geleden, dat iemand bij de Li-ion accu de inbouwschakelaar had omzeilt. Ik wil dat ook doen. Iemand een idee hoe?

-----------------
EDIT; Ik heb de bovenkant iets opengehaald en zag dat het met soort van kit is vast gemaakt, dus ik laat hem wel zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Salvogs op 29-08-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 16:24
Maartenll schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:08:
Ik weet nog van een paar delen geleden, dat iemand bij de Li-ion accu de inbouwschakelaar had omzeilt. Ik wil dat ook doen. Iemand een idee hoe?
Zie mijn bovenstaande bericht, maar houd er wel rekening mee dat je niet alleen de schakelaar omzeilt maar ook de interne beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thalent schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:21:
[...]

Zie mijn bovenstaande bericht, maar houd er wel rekening mee dat je niet alleen de schakelaar omzeilt maar ook de interne beveiliging.
:+ Harde leerweg..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Anoniem: 320165 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

Waarom heb je de oplaaddraad gebruikt?
Ik heb nog een aparte aan/uit schakelaar ingebouwd en zo was het makkelijker aan te sluiten (had het kabeltje nog liggen). Daarnaast heb ik zo ook geen 2 aan/uit schakelaars en geen ledje dat continu stroom verbruikt.
Zal het nu toch maar aanpassen aangezien die punten verwaarloosbaar zijn met de problemen die er nu ontstaan.
(Ik wist dus niet dat de interne beveiliging zo omzeild zou worden, anders had ik het anders aangesloten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Om nog terug te komen op de LED's.

Ik wil graag een RGB ledstrip op de beat laten knipperen. Heb hierbij deze schakeling gemaakt. Maar ik weet niet of het uitmaakt of je de tip31 schakelt tussen de ingang en de controller of tussen de uitgang en de controller of of dit uberhaupt wel mogelijk is (ik denk tussen uitgang en de strip).
En is het ook slim om alleen de rode kabel te gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/693lts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Cluricauns schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:25:
Om nog terug te komen op de LED's.

Ik wil graag een RGB ledstrip op de beat laten knipperen. Heb hierbij deze schakeling gemaakt. Maar ik weet niet of het uitmaakt of je de tip31 schakelt tussen de ingang en de controller of tussen de uitgang en de controller of of dit uberhaupt wel mogelijk is (ik denk tussen uitgang en de strip).
En is het ook slim om alleen de rode kabel te gebruiken?
Voor de controller moet hij dan. Als je 1 Tip31gebruikt is het dus mono en maakt het niet uit of je het linker signaal of het rechter signaal gebruik :P
Zelf zou ik dan de gele gebruiken zodat je niet in de war raakt met de plus draad ;)

EDIT@Cluricauns; Nee maakt niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
Ja ik bedoel eigenlijk of het uit maakt of je de gele èn de rode gebruikt of er maar één. want mono maakt toch niks uit bij de LED's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
Update:

Ben nu zover dat ik met de ledschakeling klaar ben. Moet er nog ff weerstanden tussen solderen en de tips op een koelblok zetten. (zal morge/woensdag gebeuren denk k)

Behuizing tekeningen zijn af en ga woensdag naar de meubelmaker om het voor te leggen. Hij maakt eerst een proefmodel van mdf voor 20,- samen met mij. Dit wordt later een waterdichte versie voor ophet strand..
Denk al aan het 2e project terwijl het 1e nog niet eens af is :X :P (onderdelen die ik overhou blijven anders toch liggen.)

Als de kast binnen is alles inbouwen en schuim plaatsen. Moet alleen nog de voeding binnen krijgen maar die is er wel voordat de behuizing er is.
Woensdag ook de focals bestellen en goeide luidsprekerdraad kopen > (weet iemand trws wat goed spul is? OFC o.i.d. ervaringen?? O-) )

EN DAN EINDELIJK GAAN KNALLEN ERMEE :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Cluricauns schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:44:
Ja ik bedoel eigenlijk of het uit maakt of je de gele èn de rode gebruikt of er maar één. want mono maakt toch niks uit bij de LED's?
1 van de 2 voldoet inderdaad :). Maakt helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Jasperv6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:47:
...luidsprekerkabel...
(weet iemand trws wat goed spul is? OFC o.i.d. ervaringen?? O-) )
Gewoon de goedkoopste van 1,5mm^2 voldoet prima. Eventueel 2,5mm^2, als je zeker wilt zijn. Als de doorsnede groot genoeg is heeft de kabel geen invloed op het geluid. Het is wel handig om flexibele kabel te nemen, anders blijven de bochten erin zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door TBTL op 29-08-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Laatst online: 01-02 22:41
hallo,

ze appart te verbinden.

[afbeelding]
Ik kan je vertellen dat je het verhaaltje accu wel kan vergeten. mijn setup is nagenoeg hetzelfde. (YouTube: Home made boombox - YouTube) ik heb voor de lol er een keer een accu in gezet maar dat is half uurtje pompen en klaar is kees. ik zou gaan voor een STABIELE voeding, dus niet zo'n ebay bagger ding want die trekt het gewoon niet (ervaring) dus zoek een 13.8v stabiele labvoeding of iets dergelijks dat is the way to go. ik heb mn kist nu onder het bureau liggen met de speaker naar de muur gericht en dat zorgt voor een oorverdovende bass (ruimte werkt als klankkast) echt prachtig! alles schuift over het bureau. >:)

Ik kan je zoiets zeker aanraden! en maak foto's en video's graag! :)

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305473_2162131986661_1647423118_32178096_4520094_n.jpg

En hier nog even een snel plaatje van m'n testopstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Ik ben van plan ga een kistradio maken die onder m'n gereedschapskist komt (komen flightcasewielen onder, gewicht maakt niet uit) maar kom ergens niet uit. Hoe goed ik ook m'n best doe, electronica is iets waar ik niet goed in ben en kan het dus met enig zoekwerk het antwoord op mijn vraag niet vinden :|

Wat ik wil; van een standaard conrad speakerbouwpakket een kistradio maken. Nu heb ik het pakket uitgekozen (link) en dan heb ik een terminal met enkel + en -, waarna het signaal door een frequentiescheidingsfilter gestuurd wordt en vervolgens richting de speakers. Zoekende naar een passende versterker stuit ik op het probleem dat ik de ballen verstand heb van watt en ohm, conrad geeft aan dat het 120W RMS is, met 400W piek op 8 ohm.
Klopt het dat als ik van beide versterker uitgangen aansluit op de bijgeleverde terminal ik uitkom op 120W 4 ohm ?

Tot zover mijn poging om de vraag zo goed mogelijk te stellen, en dan direct een tweede vraag, welke versterker raden jullie me aan om het conrad speaker pakket aan te sturen ? budget is ~ € 100. De bedoeling is dat het op twee 7,2 AH accu's komt, en met een beetje mazzel een uur of 6 kan werken op redelijk luid volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Antwoord op vraag1 je kan alleen beide speaker uitgangen op een speaker aansluiten als je versterker gebrugd kan worden en dan krijg je meer W en niet minder Ohm, 4 Ohm krijg je door twee speakers van 8 Ohm parallel te schakelen

Antwoord op vraag 2, ik kan je niet helpen met het uitkiezen van jou versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Martens
Hier een paint tekening van hoe ik dacht hoe het inelkaar zat:

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/7928/bosestudiocraft200st.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/4918/img6705j.jpg

Maar ik vind het op een of andere manier niet logisch in elkaar zitten, dus vandaar dat ik het nog even navraag voor de zekerheid voordat ik de tweeter opblaas.

Dus mijn vraag: Zit de filter er zo goed tussen?

Hieronder twee plaatjes van mijn krat tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/8480/img6701b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/8743/img6702x.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Martijn Martens op 29-08-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Martijn Martens schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:52:
Hier een paint tekening van hoe ik dacht hoe het inelkaar zat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar ik vind het op een of andere manier niet logisch in elkaar zitten, dus vandaar dat ik het nog even navraag voor de zekerheid voordat ik de tweeter opblaas.

Dus mijn vraag: Zit de filter er zo goed tussen?

Hieronder twee plaatjes van mijn krat tot nu toe:

[afbeelding]

[afbeelding]
Je filtert hier alleen het signaal van de tweeter? Ik zou de woofer en de tweeter wel scheiden, dus beide een apart kanaal.
De woofer speelt dan alles, de tweeter afhankelijk van je filter, de hoge tonen.

Meestal wordt een notch-filter gebruikt, hierbij worden de componenten parallel gesoldeerd. Jij hebt ze nu in serie staan.

Overigens is hier op internet veel over te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.diyaudioandvideo.com/Tutorial/Crossover/HighFrequencyCrossover.gif

[ Voor 6% gewijzigd door fterheide op 29-08-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Waarom gebruik je 1 zo'n speakersetje? of bestel je er 2?
want dit is gemaakt om in 1 (hifi) luidspreker te plaatsen he, als ik jou was zou ik dan eerder 2x het Speaka Bouwpakket 2 bestellen. Maar dat is mijn idee.

Maar wil je op 2x 7Ah accu spelen? neem dan gewoon een TA2024 (modded) die houden het het langst vol, en bestel er evt. een 230V voeding bij zodat wanneer je bij een stopcontact in de buurt bent ook op gewone stroom kan spelen :)

Of zoek evt. een iets zwaardere versterker dan de TA2024.. ma dat moet je zelf even uitzoeken.

btw. is je `€~100 budget voor de hele set of alleen versterker of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411021

Weet er iemand een mp3module te koop die ID3tags kan uitlezen? En klopt het dat als je twee accu's van 1.5A output (Li-ion in dit geval) parallel schakelt deze maximaal 3A kunnen leveren? Of vergroot enkel het aantal Ah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Anoniem: 411021 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:01:
Weet er iemand een mp3module te koop die ID3tags kan uitlezen? En klopt het dat als je twee accu's van 1.5A output (Li-ion in dit geval) parallel schakelt deze maximaal 3A kunnen leveren? Of vergroot enkel het aantal Ah?
Inderdaad, de accu's kunnen twee keer zo lang maximaal 1,5A leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
De maximale (piek)stroomsterkte die de accu's kunnen leveren wordt ook twee keer zo groot.

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 30-08-2011 11:26 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink