Via bestandsbeheer de betreffende file opzoeken; kan dus ook iets anders zijn en vervolgens er wat langer op drukken. Je krijgt dan een schermpje met mogelijkheden, oa. verwijderen.woekele schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:21:
Even een lekker dom vraagje. Zo dom dat het amper te google'en valt, omdat de zoektermen te generiek zijn
Als ik videos benader via Applicaties - Videos, zie ik nergens een optie om een video te wissen. Moet ik dan inderdaad of via de file manager of via de Gallerij diezelfde videos benaderen om ze alsnog te wissen? Of zie ik echt iets heeeeeel doms over het hoofd.
Nee, daarom was er de I9100G, hier zat ook een Tegra 2 in en was voor andere landen bedoeld.Koen87 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 08:42:
[...]
Offtopic: De Tegra 2 zit daarin.
Dit model was volgens mij uitgebracht om een vergelijkbare ervaring te geven voor andere landen, omdat de verwachting dat ze niet genoeg Exynos processoren konden leveren.
Het was in het begin zelfs niet duidelijke welke processor wij zouden krijgen heir in Nederland!
Zucht...
Mjaw, via bestandsbeheer had ik wel gevonden. Vind het alleen beetje irritant werken zoracinfo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:56:
[...]
Via bestandsbeheer de betreffende file opzoeken; kan dus ook iets anders zijn en vervolgens er wat langer op drukken. Je krijgt dan een schermpje met mogelijkheden, oa. verwijderen.
Ok heel gek, ik weet niet of dit probleem bij jullie ook speelt: Van de contacten die ik sync met Facebook krijg ik geen fotos in mijn contactlijst. Dit gebeurt alleen bij contacten die ook een twitter account hebben.
Is dit bij jullie ook zo?
Is dit bij jullie ook zo?
Verwijderd
*weg* die discussie gaan we hier niet voeren.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 27-12-2011 19:49 ]
Verwijderd
Sedert de upgrade naar Android 2.3.6 had ik ook dagelijks last van meerdere restarts.
Een 2-tal dagen geleden heb ik het micro SD kaartje (Kingston 16G class 4) verwijderd en sedertdien geen enkele reboot meer gehad. Zijn er nog mensen die dit verband vastgesteld hebben?
Reset met *2767*3855# had geen oplossing geboden.
WiFi uitschakelen deed het fenomeen verminderen, maar niet verdwijnen.
Een 2-tal dagen geleden heb ik het micro SD kaartje (Kingston 16G class 4) verwijderd en sedertdien geen enkele reboot meer gehad. Zijn er nog mensen die dit verband vastgesteld hebben?
Iemand hier een tip? ALs mijn SGS2 reboot, is de galerij vergeten dat hij foto's heeft (ze staan nog wel op de telefoon) en zijn alle ringtones weer 'gereset' heel irritant. Ook andere apps die foto's gebruiken zien ze niet meer (maar die verwijzen allemaal naar de originele galerij volgens mij).
Ik gebruik 2.3.4 en heb LauncherPro als launcher. Ik gebruik geen losse SD kaart ofzo. De telefoon vergeet het gewoon. Heel weird! Iemand hier vaker van gehoord?
Ik gebruik 2.3.4 en heb LauncherPro als launcher. Ik gebruik geen losse SD kaart ofzo. De telefoon vergeet het gewoon. Heel weird! Iemand hier vaker van gehoord?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ik zal het eens proberen met het micro sd kaartje. Sinds 2.3.6 heb ik namelijk ook last van reboots. Elke ochtend als ik wakker word zie ik het pincode scherm. En ook heb ik de laatste tijd last van de melding dat de batterij te warm of te koud is, waardoor hij stopt met opladen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:06:
Sedert de upgrade naar Android 2.3.6 had ik ook dagelijks last van meerdere restarts.
Ook veel meer last van browsercrashes sinds 2.3.6
Ik ben wel blij met de update want de batterijtijd is vet voorruit gegaan. Met 2.3.4 ging het scherm +-3 uur mee, maar sinds de update is dit +-4 uur.
Ik heb er nooit een SD kaartje in gehad en ook last van reboots op 2.3.6 dus lijkt me vreemd dat dat het probleem gaat oplossen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:06:
Verwijderd
Mijn vrouw heeft versie 3.5 maar dan van uit samsung zelf ... zij heeft nooit 1 reboot gehad ... ga hem dus echt niet update ....
Op je Ipad: Media Link Player Lite, hiermee kan je van media bronnen plaatjes kijken via DLNAKleineheino schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:11:
[...]
Misschien is het vloeken maar ik zou toch heel graag willen weten of het kan wat we vragen. Hoe werkt dat dan smb of dnla?
Op je sgs2:Skifta: hiermee kan je plaatjes doorsturen naar DLNA players
Geen ervaring met Ipad maar in theorie zou dit moeten werken
waarschijnlijk is dit al gevraagd, maar mijn zoekopdrachten hebben nog niets nuttigs gevonden. Maar, hoe kom ik er achter welke versie (nvidia tegra of exynos) ik heb? (het liefst zonder het apparaat open te schroeven
)
Android Market: Android System Info - Apps op Android MarketM2M schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:16:
waarschijnlijk is dit al gevraagd, maar mijn zoekopdrachten hebben nog niets nuttigs gevonden. Maar, hoe kom ik er achter welke versie (nvidia tegra of exynos) ik heb? (het liefst zonder het apparaat open te schroeven)
bij die app staat het wel bij opengl oid (moet je wel via settings aanvinken dat die geladen mag worden)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
De S2 heeft al een ingebouwde DLNA client, AllShare. Als je een plaatje opent in de galerij, op de menu knop druk en "delen via" selecteert dan heb je daar de AllShare optie waarmee je kan verbinden met een DLNA apparaat.diet schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:02:
[...]
Op je Ipad: Media Link Player Lite, hiermee kan je van media bronnen plaatjes kijken via DLNA
Op je sgs2:Skifta: hiermee kan je plaatjes doorsturen naar DLNA players
Geen ervaring met Ipad maar in theorie zou dit moeten werken
Type nummer van je toestel. i9100 = Exyons & AMOLED en i9103 = sLCD & Tegra. Type nummer kan je overal terug vinden. Op sticker achter de accu is het makkelijkste maar je kan ook *#1234# draaien in de dailer dan laat hij het ook zien.M2M schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:16:
waarschijnlijk is dit al gevraagd, maar mijn zoekopdrachten hebben nog niets nuttigs gevonden. Maar, hoe kom ik er achter welke versie (nvidia tegra of exynos) ik heb? (het liefst zonder het apparaat open te schroeven)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 01:40 ]
Opladen doet hij zeker en vast normaal. Alleen geeft hij soms aan door de dag heen dat hij aan de usb(MTP) gaat, terwijl er helemaal geen kabel insteekt.Xmoo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:54:
[...]
XDA en Androidworld staan er berichten dat meerdere mensen last van hebben. Doet het opladen wel "normaal" bij jou?
Maar sinds twee dagen heb ik nu de firmware geupgrade naar Android 2.3.6 (XWKK2) Baseband I9100XXKI4 , volledige reset gedaan (bij settings->privacy) en de batterij er even uitgenomen. Sindsdien er geen last meer van gehad. Trouwens ook totaal geen vastlopers of reboots, zoals anderen hier claimen. Maar ben dus wel helemaal opnieuw begonnen met alles in te geven. Geen backup-restores etc.
Edit: Zonet opnieuw gehad. Ik check even bij Samsung wat te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door wasco op 28-12-2011 13:09 ]
wasco [the brightest crayon in the box]
Na het updated krijg ik dus ook last van reboots, 3 keer per dag..
Hard reset zou dit op moeten lossen ?
Rooten en niet Samsung firmware lost dit op. Als je garantie wilt houden, dan heb je alleen halve lapmiddelen.Huib_Bloodstone schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:21:
Na het updated krijg ik dus ook last van reboots, 3 keer per dag..
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat moet ik toch tegenspreken Senor Sjon. Na upgrade en dan volledige reset wacht ik nog steeds op de eerste spontane reboot.
[ Voor 3% gewijzigd door wasco op 28-12-2011 13:09 ]
wasco [the brightest crayon in the box]
Ik heb al tijdje KK5 draaienwasco schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:23:
[...]
Opladen doet hij zeker en vast normaal. Alleen geeft hij soms aan door de dag heen dat hij aan de usb(MTP) gaat, terwijl er helemaal geen kabel insteekt.
Maar sinds twee dagen heb ik nu de firmware geupgrade naar Android 2.3.6 (XWKK2) Baseband I9100XXKI4 , volledige reset gedaan (bij settings->privacy) en de batterij er even uitgenomen. Sindsdien er geen last meer van gehad. Trouwens ook totaal geen vastlopers of reboots, zoals anderen hier claimen. Maar ben dus wel helemaal opnieuw begonnen met alles in te geven. Geen backup-restores etc.
Edit: Zonet opnieuw gehad. Ik check even bij Samsung wat te doen.
Geen last van reboots of vastlopers sinds dag een met mijn SGS2 gehad.
Enige probleem is dit dus... Ze moeten hem toch naar Samsung sturen... Dus moet weer stock terug flashen... Kijken of het daarmee is opgelost. Maar hoe dan ook, hij gaat naar Samsung toe!
Persoonlijk had ik ook nog nooit een spontane reboot gehad, dus ik dacht mooi ben ik een van de gelukkigen. Maar laatst was ik vergeten WIFI uit te zetten (doe ik alleen aan als ik wat download) en even later hoorde ik mijn telefoon opeens rebooten. Ik denk dat het gewoon met WIFI te maken heeft, want verder als die ene keer heb ik dus nooit een reboot gehad ook daarna niet meer.
Tijdens mijn vakantie zonder wifi heb ik ook ruim een week geen reboots gehad. Na wifi aangezet te hebben was het direct weer feest.Pluisie schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:58:
Persoonlijk had ik ook nog nooit een spontane reboot gehad, dus ik dacht mooi ben ik een van de gelukkigen. Maar laatst was ik vergeten WIFI uit te zetten (doe ik alleen aan als ik wat download) en even later hoorde ik mijn telefoon opeens rebooten. Ik denk dat het gewoon met WIFI te maken heeft, want verder als die ene keer heb ik dus nooit een reboot gehad ook daarna niet meer.
Ik krijg vaak spontaan reboots als ik mijn telefoon een klein beetje buig (hoek linksboven en hoek rechtsonder oid). Verder valt het qua reboots wel mee (2.3.4 stock), maar hij is af en toe dus wel gereboot als ik 'm in mijn zak heb gehad en stukje heb gefietst met een niet heel losse broek aan.
Iets dergelijks heb ik ook gehad, heb hem toen naar de winkel terug gebracht. Bleek een hardware probleem te zijn, na de reparatie geen reboots meer gehad....KAdrifter schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:08:
Ik krijg vaak spontaan reboots als ik mijn telefoon een klein beetje buig (hoek linksboven en hoek rechtsonder oid). Verder valt het qua reboots wel mee (2.3.4 stock), maar hij is af en toe dus wel gereboot als ik 'm in mijn zak heb gehad en stukje heb gefietst met een niet heel losse broek aan.
Vanavond maar een hard reset doen, kan me namelijk niet voorstellen dat dit een hardware probleem is na updaten...
Hou je ons de komende dagen op de hoogte?Huib_Bloodstone schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:04:
Vanavond maar een hard reset doen, kan me namelijk niet voorstellen dat dit een hardware probleem is na updaten...
Oplossing gevonden via ander forum...werkt bij mij , ook met sdcard er weer in....
oplossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in de Preferences van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start , wake lock ,,
Hoewel ik geen idee heb wat dit appje doet, behalve batterij gebruiken, werkt het wel...al drie dagen geen reboot
oplossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in de Preferences van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start , wake lock ,,
Hoewel ik geen idee heb wat dit appje doet, behalve batterij gebruiken, werkt het wel...al drie dagen geen reboot
Kan natuurlijk nooit dé oplossing zijn. Maar goed, als het werkt (placebo of niet), so be it en heel fijnKuun schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:02:
Oplossing gevonden via ander forum...werkt bij mij , ook met sdcard er weer in....
Sowieso zorgen dat de telefoon niet meer slaapt lijkt mij niet echt top. Tenzij je de accuduur briljant vindt
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 28-12-2011 17:16 ]
Nickname does not reflect reality
Ik heb een probleem met m'n sgs2.
Hij blijft maar aangeven dat die aan de lader zit! terwijl die dat niet zit. daardoor draint de batterij ook snelelr als anders (binnen 5 uur leeg).
Ik heb harde reset gedaan instellingen -> privacy -> Reset.
Dit werkte niet.
Nu heb ik 'm via home knop, power button en volume down button in download mode gezet. alleen geraakt hij hier nu niet meer uit? hoelang duurt dit ongeveer?
Hij blijft maar aangeven dat die aan de lader zit! terwijl die dat niet zit. daardoor draint de batterij ook snelelr als anders (binnen 5 uur leeg).
Dit werkte niet.
Nu heb ik 'm via home knop, power button en volume down button in download mode gezet. alleen geraakt hij hier nu niet meer uit? hoelang duurt dit ongeveer?
Nooit. Zal je ook weer zelf moeten doen. Lang op Power drukken bijvoorbeeld.Rokz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:04:
Probleem met me sgs2.
Hij is er weer uit. thanks brad (Y)
maar nu heb ik dit probleem (ding ligt niet aan de oplader).
en toch zegt hij dat ie 'm aan het opladen is? en er komt zown driehoek met tempratuur erin. (waarschuwingsdriehoek).
weet iemand mij wat te vertellen hierover? ook is het zo als die aan de oplader ligt en ik haal he meraf dat hij gewoon aan het opladen blijft. en als ik 'm in usb doe via computer ontdenkt me computer hem niet eens?
batterij percentage veranderd ook steeds
Need help
Hij is er weer uit. thanks brad (Y)
en toch zegt hij dat ie 'm aan het opladen is? en er komt zown driehoek met tempratuur erin. (waarschuwingsdriehoek).
weet iemand mij wat te vertellen hierover? ook is het zo als die aan de oplader ligt en ik haal he meraf dat hij gewoon aan het opladen blijft. en als ik 'm in usb doe via computer ontdenkt me computer hem niet eens?
batterij percentage veranderd ook steeds
Need help
[ Voor 4% gewijzigd door Rokz op 28-12-2011 19:36 ]
Voor meerderen hier:Rokz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:04:
Ik heb een probleem met m'n sgs2.
Dit werkte niet.
als ie zegt dat hij aant laden is tereijl dat niet zo is, ligt dat vaak aan de connector. Ik had het ook en heb hem met een dunne naald een beetje schoongemaakt (nog niet met ander spul maar moet eig wel een keer). Nu doet hij het weer prima en de batterydrain is ook weg.
Kan je zien hoeveel % dit tooltje aan prik gebruikt?Kuun schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:02:
Hard reset is zeker niet de oplossing voor het reboot problemen. Zelf had ik er 2 tot 3x per week last van. Na een hard-reset heb ik het elke dag.
Wifi toegangspunten automatisch teruggezet? Zo ja, verwijder ze eens en voeg ze eens opnieuw toe.Polster schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:16:
Hard reset is zeker niet de oplossing voor het reboot problemen. Zelf had ik er 2 tot 3x per week last van. Na een hard-reset heb ik het elke dag.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Aangezien je telefoon nooit meer zal slapen en altijd minimaal op 200MHz zal draaien zal dat niet 0% zijndiet schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:01:
Kan je zien hoeveel % dit tooltje aan prik gebruikt?
Heb ik 'm eindelijk binnen:

Eindelijk genoeg opslag, had voorheen altijd tekort.
Was ik even blij, maar tijdens het verplaatsen van bestanden van m'n telefoon geheugen naar de SD-kaart ben ik een stuk of 600 bestanden kwijtgeraakt (dit verplaatsen deed ik op de telefoon zelf, vandaar dat ik het in dit topic zet). Geen idee hoe het kan en ook geen manier om ze terug te halen. Nu heb ik die bestanden nog wel op m'n pc staan, maar uitzoeken welke precies weg zijn kost mij úúúúúren tijd. Erg vervelend dit
.
Ben alsnog wel tevreden met m'n nieuwe kaartje
.

Eindelijk genoeg opslag, had voorheen altijd tekort.
Was ik even blij, maar tijdens het verplaatsen van bestanden van m'n telefoon geheugen naar de SD-kaart ben ik een stuk of 600 bestanden kwijtgeraakt (dit verplaatsen deed ik op de telefoon zelf, vandaar dat ik het in dit topic zet). Geen idee hoe het kan en ook geen manier om ze terug te halen. Nu heb ik die bestanden nog wel op m'n pc staan, maar uitzoeken welke precies weg zijn kost mij úúúúúren tijd. Erg vervelend dit

Ben alsnog wel tevreden met m'n nieuwe kaartje

[ Voor 6% gewijzigd door SCARfaceE op 29-12-2011 01:27 ]
PSN ID: Beest41
Na aanleiding van mijn reboot problemen heb ik dus gisteren een harde reset gedaan, backup teruggezet behalve instellingen en dit werkt dus wel, of dit nou aan een app ligt of bepaalde instellingen dat weet ik niet maar ik heb nog geen reboot gehad.
Nu mijn apps downloaden en kijken of het probleem terug komt
Voor de mensen die last hebben dat de telefoon denkt dat hij aan het opladen is terwijl het niet zo is. Of in carkit mode gaat terwijl je niet in de auto zit....
Dit is een bekend probleem bij de service centers, maar wordt ontkend door Samsung
Combinatie van interne temperatuur en buiten temperatuur maken vocht aan waardoor de PCB vocht schade krijgt. 9 van de 10x wordt het niet gerepareerd en valt het onder vocht schade... Toestellen die er last van zouden hebben SGS1, SGS2 en SGSN...
Dus even oppassen allemaal. Ik ga proberen er een expert artikel over te schrijven binnenkort.
Dit is een bekend probleem bij de service centers, maar wordt ontkend door Samsung
Combinatie van interne temperatuur en buiten temperatuur maken vocht aan waardoor de PCB vocht schade krijgt. 9 van de 10x wordt het niet gerepareerd en valt het onder vocht schade... Toestellen die er last van zouden hebben SGS1, SGS2 en SGSN...
Dus even oppassen allemaal. Ik ga proberen er een expert artikel over te schrijven binnenkort.
Proberen met het Recuva programma op de PC de bestanden, met de SD kaart in een reader, terug te halen?SCARfaceE schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:25:
... maar tijdens het verplaatsen van bestanden van m'n telefoon geheugen naar de SD-kaart ben ik een stuk of 600 bestanden kwijtgeraakt (dit verplaatsen deed ik op de telefoon zelf, vandaar dat ik het in dit topic zet). Geen idee hoe het kan en ook geen manier om ze terug te halen.
meuk: Recuva 1.42.544
Als je alle bestanden van je vorige kaartje nog op je pc hebt, kan je deze toch gewoon allemaal op je nieuwe kaartje zetten via een cardreader? Hij zal dan de dubbele bestanden overschrijven, maar dat maakt niet uit (zijn dezelfde). Let wel op dat je ook de eventueel verborgen mappen meeneemt.[b]Was ik even blij, maar tijdens het verplaatsen van bestanden van m'n telefoon geheugen naar de SD-kaart ben ik een stuk of 600 bestanden kwijtgeraakt (dit verplaatsen deed ik op de telefoon zelf, vandaar dat ik het in dit topic zet). Geen idee hoe het kan en ook geen manier om ze terug te halen. Nu heb ik die bestanden nog wel op m'n pc staan, maar uitzoeken welke precies weg zijn kost mij úúúúúren tijd. Erg vervelend dit.
Ben alsnog wel tevreden met m'n nieuwe kaartje.
[afbeelding]
Overigens ook de afgelopen 2 weken geen reboot meer gehad na het uitzetten van mijn WIFI.
Bedankt voor de tip, maar het mocht niet baten jammer genoeg. Ze zijn gewoon echt verdwenenTNJ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:12:
[...]
Proberen met het Recuva programma op de PC de bestanden, met de SD kaart in een reader, terug te halen?
meuk: Recuva 1.42.544

Gaat helaas niet zo makkelijk, de bestanden komen uit veel verschillende mappen en ze staan niet precies hetzelfde op de kaart waardoor het overschrijven niet zal lukken maar ze toch dubbelop komen.opperbom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:59:
[...]
Als je alle bestanden van je vorige kaartje nog op je pc hebt, kan je deze toch gewoon allemaal op je nieuwe kaartje zetten via een cardreader? Hij zal dan de dubbele bestanden overschrijven, maar dat maakt niet uit (zijn dezelfde). Let wel op dat je ook de eventueel verborgen mappen meeneemt.
Naja, dit is voor mij een goed excuus om even alles goed te ordenen en gewoon goed op de kaart zetten (duurt wel even maar het moest ooit gebeuren

PSN ID: Beest41
het is een software probleem, terug brengen naar de winkel, ik was hem 5 dagen kwijt, alles was eraf maar het probleem was weg, helaas na een paar dagen trilde hij niet meer dus kan ik hem weer op laten sturen -,-Marnix72 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:28:
[...]
Voor meerderen hier:
als ie zegt dat hij aant laden is tereijl dat niet zo is, ligt dat vaak aan de connector. Ik had het ook en heb hem met een dunne naald een beetje schoongemaakt (nog niet met ander spul maar moet eig wel een keer). Nu doet hij het weer prima en de batterydrain is ook weg.
edit: het is een wonder, na 3 weken dat mijn telefoon niet trilde, plaats ik dit bericht, en na 3 minuten trilt ie weer, ik heb niks veranderd, ik snap het echt niet....
[ Voor 11% gewijzigd door Quas op 29-12-2011 20:39 . Reden: probleem NIET MEER opgelost ]
Is dit op te lossen?Xmoo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:35:
Voor de mensen die last hebben dat de telefoon denkt dat hij aan het opladen is terwijl het niet zo is. Of in carkit mode gaat terwijl je niet in de auto zit....
heb er namelijk nu last van! en als ik hem opstuur ben ik 'm weer x aantal weken kwijt! en ook geen zin om als waterschade toe gestuurd te krijgen. aangezien dit dan een duur grapje word!
Een verlaat kerstkado van Samsung voor de SGS2 gebruikers: Modern Combat 2
het probleem dat de telefoon denkt dat hij oplaad is een software probleem, dit is bevestigd door een aantal medewerkers van de vodafone in delft, ze hebben het vaak langs zien komen, als j met dit probleem naar de winkel terug gaat, zullen ze hem voor je opsturen en zal je het met nieuwe software terug krijgen, je ben dan alleen alles kwijt, ik ben er haast zeker van, toen ik hem terug kreeg is er bij vermeld dat er een onderdeel was vervangen, maar dat was de batterij cover, want die was ook kapot, ik was hem 6 dagen kwijt, dat valt best wel mee.
een ander probleem wat ik heb is dat mijn telefoon niet meer trilt, hij heeft het vandaag een uurtje weer goed gedaan, maar nu niet meer, hebben meer mensen hier last van??
een ander probleem wat ik heb is dat mijn telefoon niet meer trilt, hij heeft het vandaag een uurtje weer goed gedaan, maar nu niet meer, hebben meer mensen hier last van??
Geen mogelijkheid om dit zelf te doen?Quas schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:58:
het probleem dat de telefoon denkt dat hij oplaad is een software probleem, dit is bevestigd door een aantal medewerkers van de vodafone in delft, ze hebben het vaak langs zien komen, als j met dit probleem naar de winkel terug gaat, zullen ze hem voor je opsturen en zal je het met nieuwe software terug krijgen, je ben dan alleen alles kwijt, ik ben er haast zeker van, toen ik hem terug kreeg is er bij vermeld dat er een onderdeel was vervangen, maar dat was de batterij cover, want die was ook kapot, ik was hem 6 dagen kwijt, dat valt best wel mee.
waarschijnlijk wel, als je een officiële rom van samsung flasht, dan zal niet dat driehoekje komen bij het opstarten, je ben alles kwijt, maar je behoudt je garantie.
En dat was ook mijn bedoeling!Quas schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:37:
[...]
waarschijnlijk wel, als je een officiële rom van samsung flasht, dan zal niet dat driehoekje komen bij het opstarten, je ben alles kwijt, maar je behoudt je garantie.
Iemand enig idee waar ik de officiele samsung rom kan vinden?
En hoe ik precies dit moet doen! ik heb wel enig idee maar weet het niet precies.
Ben al wel opzoek geweest. maar zou iemand me hierbij kunnen helpen
mijn dank zal groot zijn!
"When you grow up your heart dies"
Ik had (zoals al eens gemeld had) ook veel last van reboots. Gekke is dat mijn broer (ook SGS2, met dezelfde firmware etc etc) bij hem thuis weinig tot geen last van reboots te hebben, terwijl hij dit bij mij dus wel heeft.Huib_Bloodstone schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:03:
[...]
Na aanleiding van mijn reboot problemen heb ik dus gisteren een harde reset gedaan, backup teruggezet behalve instellingen en dit werkt dus wel, of dit nou aan een app ligt of bepaalde instellingen dat weet ik niet maar ik heb nog geen reboot gehad.
Nu mijn apps downloaden en kijken of het probleem terug komt
Enige verschil is dat ik hier 2,4ghz wifi "N" heb, en hij alleen 2,4Ghz met "G" snelheid.
Heb de laatste paar dagen eerst geprobeerd de wifi steeds uit te zetten. Dit lijkt te helpen. Nu heb ik gister de 32GB sd kaart verwijderd (wifi constant aan) en ook geen reboots meer gehad

Misschien dat ik ook maar eens een hardreset ga proberen
Verwijderd
Zelf denk ik dat het met de manier van updaten te maken heeft ... mijn vrouw b.v. heeft firmware 3.5 van uit de winkel ... nooit 1 reboot ... mijn ouders geupdate naar 3.5 .. allebij last van reboots ... zelf ben ik op 3.6 .. ook last van reboots .. kan gewoon geen toeval zijn met alle vorigen klachten hier over ...
Die verklaring kan meteen de grond in geboord worden want mijn s2 is van 2.3.4 naar .5 naar .6 geupdate en nooit last gehad van reboots.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:26:
Zelf denk ik dat het met de manier van updaten te maken heeft ... mijn vrouw b.v. heeft firmware 3.5 van uit de winkel ... nooit 1 reboot ... mijn ouders geupdate naar 3.5 .. allebij last van reboots ... zelf ben ik op 3.6 .. ook last van reboots .. kan gewoon geen toeval zijn met alle vorigen klachten hier over ...
Verwijderd
Nee het is een probleem met de kernel en sommige apps. Ik heb van sammobile een development 2.3.6 ROM geflashed naar mijn unit en in die ROM zijn ze vergeten kernel panic mode uit te zetten. Of ja "vergeten", het is een development ROM dus kernel panic mode staat aan. Daaruit kan ik opmaken dat sommige apps keihard een kernel panic veroorzaken. Of dit een probleem is met die apps, de dalvik engine of de kernel weet ik niet maar er is een probleem in de ROM en Samsung is er mee bezig want anders zou de ROM die ik gebruik niet bestaan.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:26:
Apps die bij mij duidelijk een kernel panic veroorzaken zijn: Flistmeister, Mcdonalds en Simcity Deluxe.
/edit:
Even voor de duidelijkheid, in een normale ROM zal je toestel reboten in het geval van een kernel panic. De development ROM gaat in een speciale mode waarmee je een system dump kan maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 00:19 ]
Beste allen,
Ik heb zojuist een SGSII (voor mijn vrouw) gehaald en zit er nu mee te spelen.
Er vallen mij direct 2 dingen op. Graag jullie hulp.
1) Het is een Duits model. En ging makkelijk upgraden naar 2.3.5. Maar niet verder naar 2.3.6.
Ik dacht dan verander ik de CSC wel (zoals ik ook met mn Galaxy Note kon)... Maar dat ging niet. De csc is EPL en er zijn geen andere opties met *#272#IMEI#
Hoe krijg ik dat ding naar 2.3.6. (Of moet ik dat niet eens willen omdat ik hier zoveel lees over spontane resets?)
Samsung KIES meldt:
This is the latest firmware.
Current firmware version: PDA:KJ1 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (EPL)
Latest firmware version: PDA:KJ1 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (EPL)
2) Het linker onderhoekje van het scherm is wat lichter/helderder dan de rest van het scherm. Echt alleen dat hoekje. zeg maar een driehoek 1 cm hoog en 1 cm breed.
Is dit een bekend fenomeen? Is dit softwarematig op te lossen? Of moet mijn toestel dan terug?
1) Het is een Duits model. En ging makkelijk upgraden naar 2.3.5. Maar niet verder naar 2.3.6.
Ik dacht dan verander ik de CSC wel (zoals ik ook met mn Galaxy Note kon)... Maar dat ging niet. De csc is EPL en er zijn geen andere opties met *#272#IMEI#
Hoe krijg ik dat ding naar 2.3.6. (Of moet ik dat niet eens willen omdat ik hier zoveel lees over spontane resets?)
Samsung KIES meldt:
2) Het linker onderhoekje van het scherm is wat lichter/helderder dan de rest van het scherm. Echt alleen dat hoekje. zeg maar een driehoek 1 cm hoog en 1 cm breed.
Is dit een bekend fenomeen? Is dit softwarematig op te lossen? Of moet mijn toestel dan terug?
[ Voor 10% gewijzigd door nl-x op 30-12-2011 02:32 ]
Sinds enkele dagen een S2 gekocht en ben extreem tevreden behalve over de accuduur, deze is echt ondermaats. Ik heb hem sinds 14 uur van de lader gehaald en nauwelijks wat mee gedaan (1 telefoongesprek, pushmail e.d. via WLAN en wat applicaties geinstalleerd). Nu is de accu op 15 procent en dat is 12 uur verder. 12 uur met weinig doen (2G netwerk ipv 3G als er geen WLAN was) is echt belachelijk weinig. Ik heb CPU monitor's en batterijmonitor-apps geinstalleerd en de CPU klokt netjes terug en zet cores uit als het de bedoeling is en er zijn geen apps die belachelijk veel CPU verbruiken. Batterij-apps vertellen me dat ik wel 7 tot 10% per uur aan batterij verlies soms. En ik doe echt niks bijzonders, dat is toch raar? Dan zou ik in een normale dag van 9 tot 19 uur m'n telefoon leeghebben...
Ik heb al een beetje lopen zoeken in dit topic maar ben nog niet veel wijzer geworden. Er staat Android 2.3.5 op maar omdat er veel verhalen staan over spontane reboots heb ik daar nog niet veel zin in om te upgraden naar 2.3.6. Ik hoop niet dat ik nu al direct een andere ROM erop moet installeren om gewoon een dag door te maken met z'n S2?
Ik heb al een beetje lopen zoeken in dit topic maar ben nog niet veel wijzer geworden. Er staat Android 2.3.5 op maar omdat er veel verhalen staan over spontane reboots heb ik daar nog niet veel zin in om te upgraden naar 2.3.6. Ik hoop niet dat ik nu al direct een andere ROM erop moet installeren om gewoon een dag door te maken met z'n S2?
Ik gebruik 2.3.5. officiele update, niks aangepast, en ik kom makkelijk de dag door. Sterker nog, momenteel bij batterij status: 19 uur 58 minuten van de lader af, android system 37%, display 21%, bellen 12%, mobiel standby 10%, etc
en heb nog 59% volle accu. Het is dus echt prima mogelijk om een knappe accuduur te halen zonder gekke dingen te doen met custom roms. Weer/mail laat ik om de 3 uur updaten, verder bel ik af en toe, whatsapp meerdere malen per dag een sessie, internet redelijk wat, en een stuk of 6 smsjes per dag.
en heb nog 59% volle accu. Het is dus echt prima mogelijk om een knappe accuduur te halen zonder gekke dingen te doen met custom roms. Weer/mail laat ik om de 3 uur updaten, verder bel ik af en toe, whatsapp meerdere malen per dag een sessie, internet redelijk wat, en een stuk of 6 smsjes per dag.
Service center is sneller dan opsturen!Rokz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:41:
[...]
Is dit op te lossen?
heb er namelijk nu last van! en als ik hem opstuur ben ik 'm weer x aantal weken kwijt! en ook geen zin om als waterschade toe gestuurd te krijgen. aangezien dit dan een duur grapje word!
Als het een software issue zou zijn. Waarom is het niet opgelost na 6 roms te flashen? Stock roms.... En waarom gaat de Service Center een nieuwe moederbord voor mij bestellen? Bullshit dus. LEes ook op XDA, enige oplossing was hardware/Quas schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:58:
Ik had ook een Duitse gekregen, heb bij een Samsung Service point de Nederlandse erop laten zetten. Je bent wel weer alles kwijt verder, maar je kan dan wel gewoon updaten.nl-x schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 02:24:
Beste allen,
Samsung KIES meldt:
Punt 2 weet ik niks van af.
Om nog maar eens terug te komen op de reboots, sommige reboot kunnen ontstaan door de micro sd-card. Ik heb zelf één er in gehad en met alle firmwares bleef die van mij spontaan rebooten. Zeker bij 2.3.6 was het een drama, acht tot negen keer op een dag.
Daarna heb ik de micro sd-kaart eruit gehaald en de tot op heden nog geen reboot meer. Wanneer ik de micro sd-kaart er weer in doe is het weer maleur. Dus voor mij geen extra geheugenkaartje op dit moment.
Daarna heb ik de micro sd-kaart eruit gehaald en de tot op heden nog geen reboot meer. Wanneer ik de micro sd-kaart er weer in doe is het weer maleur. Dus voor mij geen extra geheugenkaartje op dit moment.
Of je probeert even een andere om uit te sluiten dat de gebruikte SD-card niet gewoon brak isEvil Genius schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:49:
Dus voor mij geen extra geheugenkaartje op dit moment.
Dat zou kunnen inderdaad heb ik ook willen doen, echter heb ik er niet zo één liggen en zie ik voor mij geen noodzaak om speciaal hiervoor een nieuwe te kopen. Tevens heeft deze een paar jaar goed gefunctioneerd in m'n SE Satio, tevens werkt hij gewoon prima wanneer ik deze in een adapter (micro-sd naar sd) stop en hem vervolgens als flash drive in m'n laptop gebruik. Blijkbaar is de SGII dan bijzonder zinnig op het gebied van deze flashcard.
Opgestuurd of langsgebracht?Pluisie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:40:
[...]
Ik had ook een Duitse gekregen, heb bij een Samsung Service point de Nederlandse erop laten zetten. Je bent wel weer alles kwijt verder, maar je kan dan wel gewoon updaten.
Punt 2 weet ik niks van af.
Als langsgebracht, waar? Kan dat ook in Amsterdam?
Niet iedereen heeft een extra sdkaartje zomaar liggenBrad Pitt schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:52:
[...]
Of je probeert even een andere om uit te sluiten dat de gebruikte SD-card niet gewoon brak is
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Heb dezelfde probleem. Word er helemaal gek van. Soms zit de telefoon op mijn bureau en dan zegt hij dat hij word opgeladen. Als ik de telefoon uitzet, dan zet hij zichzelf aan of ik krijg die driehoek met een thermometer erbij, dat de tempratuur van de batterij te hoog is, maar die is ijskoud.Rokz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:23:
Probleem met me sgs2.
batterij percentage veranderd ook steeds![]()
Need help
Op Xda bijna geen meldingen hiervan.
Ja komt me heel bekend voor!Iceman1987 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:20:
[...]
Heb dezelfde probleem. Word er helemaal gek van. Soms zit de telefoon op mijn bureau en dan zegt hij dat hij word opgeladen. Als ik de telefoon uitzet, dan zet hij zichzelf aan of ik krijg die driehoek met een thermometer erbij, dat de tempratuur van de batterij te hoog is, maar die is ijskoud.
Op Xda bijna geen meldingen hiervan.
Kan hem ook niet aansluiten aan mijn computer
xda heb ik nog niet gelezen maar op androidworld.nl zag ik ook mensen met dit probleem!
En eigelijk wil ik hier wel een oplossing voor (ik heb 'm nog geen 4 maand) en hij is al 1x opgestuurd voor reparatie en dan zou die nu alweer moeten. dit probleem heb ik echter nog nooit gehad met mijn iphone 3gs..
waarom is het bij dan binnen 5 dagen verholpen, waarvan 2 dagen weekend??Xmoo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:01:
[...]
Service center is sneller dan opsturen!
[...]
Als het een software issue zou zijn. Waarom is het niet opgelost na 6 roms te flashen? Stock roms.... En waarom gaat de Service Center een nieuwe moederbord voor mij bestellen? Bullshit dus. LEes ook op XDA, enige oplossing was hardware/
misschien heeft het probleem verschillende oorzaken....
Als er echt andere software op je phone gezet is zou jij dus nu niet meer op 2.3.6 draaien, maar op een andere versie. Lijkt me toch sterk.Quas schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:55:
[...]
waarom is het bij dan binnen 5 dagen verholpen, waarvan 2 dagen weekend??
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
het is al een maand geleden, ik had toen 2.3.3, toen het probleem kwam heb ik hem de volgende dag gelijk naar vodafone gebracht, zij hebben hem opgestuurd, toen ik hem terug kreeg stond er een schone 2.3.3 op, twee dagen later 2.3.5(ota) en nog een dag later 2.3.6(kies)yohan schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:59:
[...]
Als er echt andere software op je phone gezet is zou jij dus nu niet meer op 2.3.6 draaien, maar op een andere versie. Lijkt me toch sterk.
verder heb ik dat mijn telefoon niet trilt, maandag ga ik hem weer naar vodafone brengen, ik zal dan vragen of het een hardware of software probleem is.
Verwijderd
Hoe lang heeft je scherm aangestaan? Het scherm is een betere indicator om te zien of je batterij tijd klopt. Mijn tel kan ook 72uur mee gaan als ik hem alleen op standby laat staan, maar ik kan hem ook in 4uur leegmaken door continue te gamen bijv.Pimmeh schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 03:03:
Sinds enkele dagen een S2 gekocht en ben extreem tevreden behalve over de accuduur, deze is echt ondermaats. Ik heb hem sinds 14 uur van de lader gehaald en nauwelijks wat mee gedaan (1 telefoongesprek, pushmail e.d. via WLAN en wat applicaties geinstalleerd). Nu is de accu op 15 procent en dat is 12 uur verder. 12 uur met weinig doen (2G netwerk ipv 3G als er geen WLAN was) is echt belachelijk weinig. Ik heb CPU monitor's en batterijmonitor-apps geinstalleerd en de CPU klokt netjes terug en zet cores uit als het de bedoeling is en er zijn geen apps die belachelijk veel CPU verbruiken. Batterij-apps vertellen me dat ik wel 7 tot 10% per uur aan batterij verlies soms. En ik doe echt niks bijzonders, dat is toch raar? Dan zou ik in een normale dag van 9 tot 19 uur m'n telefoon leeghebben...
Ik gebruik helemaal niks qua batterijbesparing apps en mijn scherm kan makkelijk minimaal 4 uur aan staan bij normaal gebruik, op android 2.3.6
Als jij zegt dat je op 15% zit, dan gok ik dat je scherm al minimaal 3uur aan heeft gestaan. Klopt dit?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 15:42 ]
Zoals ook duidelijk in de topicwaarschuwing staat, discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Net een update gevonden van Kies; Dus vol verwachting klopte mijn hart.
Helaas geen update voor mijn S2
Verwijderd
Gisteren het SD kaartje teruggeplaatst na een 5-tal dagen zonder restarts.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:06:
Gevolg : binnen de kortste keren was mijn GSII alweer 2x herstart.
Er is dus zeker een verband!
Het SD kaartje is er nu 'tijdelijk' terug uit. Hopelijk brengt de volgende update een oplossing,
of wordt er melding gemaakt welke types SD niet geschikt zijn.
Verwijderd
Ik had hetzelfde, bij mij kwam het omdat ik opeens geen IMEI meer had (terwijl ik nooit geroot had en de orginele ROM er nog opstond). Check eens met *#06# of je telefoon nog een IMEI nummer heeft./TheDuke\ schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:50:
De SII van mijn vrouw kan opeens de SIM kaart niet meer vinden.
In andere telefoon doet de SIM het nog wel, andersom herkent de SII een andere SIM niet. We hebben de contacten al schoongemaakt met alcohol, echter, geen succes. Iemand anders nog een tip?
Daarnaast had ook ik het bekende problemen met de usb poort, thermometer waarschuwing en hij bleef aangeven dat ie werd opgeladen. Voor bovenstaand en dit probleem m'n telefoon opgestuurd en alles is kosteloos gemaakt terwijl ik geen aanvullende garantie of verzekering had =). Was al bang voor een hele discussie met de verkoper omdat ik op veel plekken las dat het usb probleem niet zo maar kosteloos werd verholpen maar ze hebben me gelukkig netjes geholpen.
Hmm.....meestal betekend een nieuwe versie van KIES ook een FW updateSibrand schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:23:
Net een update gevonden van Kies; Dus vol verwachting klopte mijn hart.
Langsgebracht, dit kun je op heel veel plaatsen doen zie: http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATIONnl-x schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:18:
[...]
Opgestuurd of langsgebracht?
Als langsgebracht, waar? Kan dat ook in Amsterdam?
Dat sommige in bijv. een Vodafone winkel zit en jij er een hebt van T-Mobile of iets dergelijks maakt verder helemaal niks uit. Het duurt ongeveer 45min. volgens hun, dus je kan dan even ergens wat gaan drinken ofzo
Ik doe dit al minstens 2 weken; in de interface de sd-card unmounten is genoeg; hij hoeft er niet fysiek uit. Echter voorkomt dit niet 100% van de reboots, maar wel het grootste deel. Als ik wifi 's nachts aanlaat met de sd-card unmounted, dan reboot 'ie in het midden van de nacht eenmalig. Met sd-card unmounted en wifi uit zijn alle crashes 100% weg.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:36:
[...]
Gisteren het SD kaartje teruggeplaatst na een 5-tal dagen zonder restarts.![]()
Gevolg : binnen de kortste keren was mijn GSII alweer 2x herstart.![]()
Er is dus zeker een verband!
Het SD kaartje is er nu 'tijdelijk' terug uit. Hopelijk brengt de volgende update een oplossing,
of wordt er melding gemaakt welke types SD niet geschikt zijn.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Voor 7 euro mijn "Micro USB MHL to HDMI Adapter for Galaxy S2 i9100" van ebay binnen gekregen. Levertijd was een week uit HongKong, best snel. Wel grappig om scherm van je telefoon op je televisie te kunnen bekijken. Vooral handig omdat je dan eigenlijk altijd een soort mini mediaspeler bij je hebt. Je moet alleen wel telefoon + de MHL-adapter + oplader + hdmi-kabel bij je hebben, maar hdmi-kabel is vaak al aanwezig bij een tv.
Bovendien de extended battery binnen (1 dag levertijd) van Mediamarkt (20 incl. verzenden). http://www.mediamarkt.nl/...2,10259,32013,207853.html
Ziet er goed uit, voelt okay en hij past nog in de rubberen beschermcover.
Bovendien de extended battery binnen (1 dag levertijd) van Mediamarkt (20 incl. verzenden). http://www.mediamarkt.nl/...2,10259,32013,207853.html
Ziet er goed uit, voelt okay en hij past nog in de rubberen beschermcover.
[ Voor 38% gewijzigd door woekele op 31-12-2011 17:33 ]
Morgen 18.00 vanaf Sammobile ICS 4.0.1 (I9100XXKP4) voor de Galaxy S2 te downloaden.
Het betreft een vroege testversie officieel vrijgegeven door Samsung.
Filmpje:patrickt35 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:35:
Morgen 18.00 vanaf Sammobile ICS 4.0.1 (I9100XXKP4) voor de Galaxy S2 te downloaden.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
vandaag mn telefoon in een plas motorkoelvloeistof aangetroffen (dont ask..)
alles werkt alleen herkent hij simkaarten niet meer.
verschillende simkaarten geprobeerd, maar geeft steeds als ik via instellingen naar mobiel netwerk oid ga aan dat ik een simkaart moet plaatsen. simkaarten doen het wel in andere telefoons.
verder werkt de telefoon gewoon normaal, wifi etc alles werkt. heb hem al flink laten drogen..
ben wel verzekerd, maar als ik hem zelf kan fixen dan doe ik dat liever.
ideeen?
alles werkt alleen herkent hij simkaarten niet meer.
verschillende simkaarten geprobeerd, maar geeft steeds als ik via instellingen naar mobiel netwerk oid ga aan dat ik een simkaart moet plaatsen. simkaarten doen het wel in andere telefoons.
verder werkt de telefoon gewoon normaal, wifi etc alles werkt. heb hem al flink laten drogen..
ben wel verzekerd, maar als ik hem zelf kan fixen dan doe ik dat liever.
ideeen?
Daar is helemaal niets officieels aan hoor.
patrickt35 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:35:
Verwijderd
Ik heb even een vraagje. Gingerbread op de SGS2 had al geen google talk 1.3 met video. Heeft de nieuwe 4.0 rom straka wel de ICS Gtalk? met video en voice noem maar op??
In het filmpje zag ik dat ze ook de oude gallery erin erin gestopt hebben welke gewoon veeeeeel lelijker is als de ICS versie... ik vrees het ergste. Samsung wil teveel aan de oude ervaring voldoen en toch 4.0 erop hebben. Ik ga dan maar naar CM9...
In het filmpje zag ik dat ze ook de oude gallery erin erin gestopt hebben welke gewoon veeeeeel lelijker is als de ICS versie... ik vrees het ergste. Samsung wil teveel aan de oude ervaring voldoen en toch 4.0 erop hebben. Ik ga dan maar naar CM9...
Is een officiele ROM van Samsung. Je counter zal ook gewoon op nul blijven staan.uiterlix schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:37:
Daar is helemaal niets officieels aan hoor.
[...]
http://www.androidworld.n...d-4-0-morgen-beschikbaar/
Verwijderd
Nederlandse taal schiet in dit opzicht misschien een beetje kort maar onder officieel verstaat men een release. Dit is een gelekte ROM.patrickt35 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 22:23:
[...]
Is een officiele ROM van Samsung. Je counter zal ook gewoon op nul blijven staan.
http://www.androidworld.n...d-4-0-morgen-beschikbaar/
En reken er niet op dat je binary download counter op 0 blijft staan. Dat doet hij nooit wanneer je zelf een ROM flashed met ODIN zonder een juiste USB JIG te gebruiken.
Daarnaast werkt de oude JIG methode niet meer met de ICS rom omdat deze met een nieuwe sbl komen.
Daarnaast werkt de oude JIG methode niet meer met de ICS rom omdat deze met een nieuwe sbl komen.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 23:55:
[...]
Nederlandse taal schiet in dit opzicht misschien een beetje kort maar onder officieel verstaat men een release. Dit is een gelekte ROM.
We zullen vanavond zien wat er gebeurd.uiterlix schreef op zondag 01 januari 2012 @ 09:27:
En reken er niet op dat je binary download counter op 0 blijft staan. Dat doet hij nooit wanneer je zelf een ROM flashed met ODIN zonder een juiste USB JIG te gebruiken.
[...]
Verwijderd
Sorry dat ik het zo moet zeggen maar ik kan me op geen andere manier uitdrukken.uiterlix schreef op zondag 01 januari 2012 @ 09:27:
[...]
Dit is pure onzin.
Verwijderd
Ook ik heb 'last' van spontane reboots, echter slechts éénmaal per nacht. Dat kan ik zien omdat in Android Assistant geïnstalleerd heb die na booten een melding geeft dat alle processen opnieuw gestart zijn. Ook ik heb een SD-kaart van 32 Gb (ADATA) en de WiFi staat ook 's nachts aan. Opvallend vind ik wel dat de reboot afgelopen nacht pas om 5:05u plaatsvond terwijl in andere nachten de reboot rond 2 uur werd uitgevoerd. Het verschil is dat ik afgelopen nacht de telefoon nog lang heb gebruikt. Mijn vermoeden is dan ook dat er 's nachts een proces wordt opgestart nadat de telefoon enkele uren idle geeft gestaan. Als er inderdaad een verband is met de SD-kaart kan ik me voorstellen dat er een soort defragmentatieproces oid. gaat draaien wat niet geheel succesvol afloopt.brama schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:09:
[...]
Ik doe dit al minstens 2 weken; in de interface de sd-card unmounten is genoeg; hij hoeft er niet fysiek uit. Echter voorkomt dit niet 100% van de reboots, maar wel het grootste deel. Als ik wifi 's nachts aanlaat met de sd-card unmounted, dan reboot 'ie in het midden van de nacht eenmalig. Met sd-card unmounted en wifi uit zijn alle crashes 100% weg.
Verder ervaar ik het rebooten niet als een bug maar meer als een feature, elke ochtend start je met een frisse telefoon.
Geen idee, ik was rustig af op mijn vervanging.Quas schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:55:
[...]
waarom is het bij dan binnen 5 dagen verholpen, waarvan 2 dagen weekend??
Overigens......ICS is al te downloaden op Sammobile.
Have fun
Have fun
welke heb je geïnstalleerd? i9100XXKP8 verwacht ik? Enig idee wanneer die reboots optreden?w.d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:50:
ICS (4.03) geïnstalleerd, nog steeds reboots, zelfs vaker dan eerst. 2 keer in een uur...
Ik zit zelf op CM9 12312011-2, die is bij mij sneller en stabieler dan XXKP8 (voor zover je dat kan beoordelen na een paar uur)
Verwijderd
begrijp ik hieruit dat deze versie nog helemaal niet geschikt is voor in productie?w.d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:50:
ICS (4.03) geïnstalleerd, nog steeds reboots, zelfs vaker dan eerst. 2 keer in een uur...
Verwijderd
Tja dan moet je ook geen beta ROMs gaan installeren... Sammobile heeft het duidelijk gezegd, het staat op XDA, het is hier al aanbod geweest. De ICS ROMs zijn instabiel en moet je niet gebruiken voor alledaags gebruik.w.d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:50:
Ik mag toch aannemen dat in een nieuwe rom, ook al is 'ie beta, het grootste probleem, waar de meeste klachten over gaan, opgelost is? Dat alles nog niet in orde is is volkomen begrijpelijk, maar dit probleem had zich niet meer mogen voordoen.Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:34:
[...]
Tja dan moet je ook geen beta ROMs gaan installeren... Sammobile heeft het duidelijk gezegd, het staat op XDA, het is hier al aanbod geweest. De ICS ROMs zijn instabiel en moet je niet gebruiken voor alledaags gebruik.
Dat klopt, het is niet voor niets een betaVerwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:21:
[...]
begrijp ik hieruit dat deze versie nog helemaal niet geschikt is voor in productie?
XXKP8 inderdaad. Reboots lijken willekeurig op te treden. Inmiddels zijn we een paar uur verder en behalve gemiddeld 1 reboot per uur heb ik hem ook 2 keer uit mijn broekzak gehaald dat hij helemaal uit stond.gwystyl schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:01:
[...]
welke heb je geïnstalleerd? i9100XXKP8 verwacht ik? Enig idee wanneer die reboots optreden?
Ik zit zelf op CM9 12312011-2, die is bij mij sneller en stabieler dan XXKP8 (voor zover je dat kan beoordelen na een paar uur)
Voor de rest ziet het er goed uit, lettertype is mooier naar mijn mening, en ik vind de installatiewizard ook een stuk beter.
Verwijderd
Nee dat mag jij niet. Zeker niet als het een GELEKTE alpha ROM is.w.d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:13:
[...]
Ik mag toch aannemen dat in een nieuwe rom, ook al is 'ie beta, het grootste probleem, waar de meeste klachten over gaan, opgelost is? Dat alles nog niet in orde is is volkomen begrijpelijk, maar dit probleem had zich niet meer mogen voordoen.
Ieder probleem mag zich nog gewoon voordoen. Deze ROMs zijn leaks, d.w.z. helemaal niet bedoeld om door gebruikers geïnstalleerd te worden. Je mag er dan ook niets van verwachten. Ieder negatief commentaar over de kwaliteit ervan is prematuur en per definitie onredelijk.w.d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:13:
[...]
Ik mag toch aannemen dat in een nieuwe rom, ook al is 'ie beta, het grootste probleem, waar de meeste klachten over gaan, opgelost is? Dat alles nog niet in orde is is volkomen begrijpelijk, maar dit probleem had zich niet meer mogen voordoen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier