Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:41:
[...]

Sorry dat ik het zo moet zeggen maar ik kan me op geen andere manier uitdrukken.

Dit is pure onzin.
Ok ik zie dat de firmware met een gesignde kernel komt dus na initieel flashen zal het wel goed zitten.
Maar kom a.u.b. niet klagen wanneer je na het rooten een gele driehoek in je bootscherm hebt staan.

[ Voor 33% gewijzigd door lexuzu op 01-01-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiterlix schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:28:
[...]

Nou probeer het zelf maar maar kom a.u.b. niet klagen wanneer je een gele driehoek in je bootscherm hebt staan.
Toevallig, heel toevallig (zullen we maar zeggen, toevallig iemand die het allemaal een beetje in de gaten houdt) had ik dat al lang gedaan voor dat jij iets erover moest zeggen.

YouTube: Galaxy S2 ICS KP8 no yellow triangle demonstration

Waar zou dat gele driehoekje van jou moeten zitten? Ik kan hem niet vinden. Zodra ik hem heb gevonden zal ik erover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:23:
[...]

Nee dat mag jij niet. Zeker niet als het een GELEKTE alpha ROM is.
Dank u voor uw vriendelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
uiterlix schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:26:
[...]

Ieder probleem mag zich nog gewoon voordoen. Deze ROMs zijn leaks, d.w.z. helemaal niet bedoeld om door gebruikers geïnstalleerd te worden. Je mag er dan ook niets van verwachten. Ieder negatief commentaar over de kwaliteit ervan is prematuur en per definitie onredelijk.
Jij weet het een stuk beter te verwoorden dan een ander individu, dus zonder vermanend taalgebruik. Oké, wellicht mag ik er niets van verwachten, maar na alle heisa om de reboot-problemen had ik verwacht dat dit toch als hoofdzaak aangepakt zou worden. Mijn fout was dat ik er vanuit ben gegaan dat het een public-beta was. Dat was het dus niet ;) Maar laten we inderdaad wachten op de final...

[ Voor 8% gewijzigd door Wtrdk op 01-01-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Laat persoonlijke aanvallen aub achterwege.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 02-01-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Zit de ice cream sandwich people app er ook in? En wat betreft de andere apps? Gmail, agenda, youtube, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat ik zei dat mijn vrouw geen last heeft van reboots omdat deze van uit de winkel van af 3.5 kwam moet ik even vertellen dat ze vandaag ook last heeft van reboots .. toen ik haar vroeg van af wanneer kwam er uit van af ik een geheugen kaart geplaats heeft .... wat ik nu ga proberen is dat kaartje te wissen van af haar telefoon en dan kijken of het opgelost is ... is een kaartje van samsung zelf .. leuk foontje maar wat een bagger zooi is dat met reboots .. echt belachelijk .. weet. Niet wat een beter alternatief is want voor de rest vind ik het superfoon .. maar langzaamerhand word ik erg moe van die reboots .. iedereen die de foon heeft hebt er last van die ik ken .. en dat zijn er toch al 6 .... word toch voor mij zelf een belangrijkpunt kwa betrouwbaarheid als ik een volgende foon kies..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
Ik vind het echt vreemd dat er blijkbaar veel mensen zijn met reboots. Ik heb dat echt nooit, en mijn toestel is al meer dan een half jaar oud. Klopt het dat dit met een recente update te maken heeft? Als custom roms geen optie zijn kan je altijd eens proberen om je toestel te whipen. Ook kan je eens proberen om aps te verwijderen en kijken of je dan ook nog reboots krijgt, bijv. Skype geeft nog weleens problemen.

In ieder geval contact opnemen met Samsung zodat ze het kunnen fixen als het inderdaad een probleem met een update is, en als het probleem echt blijft gewoon garantie claimen! Het hoort niet, je hoeft het niet te pikken, en de meeste toestellen hebben het niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Ik heb gisteravond om 22:00 de stopwatch aangezet, foon aan de lader gehangen en vanochtend liep de stopwatch nog. Geen reboots vannacht dus, terwijl alles aanstond, ook wifi. Nu kijken hoe ik vandaag doorkom.
Btw, ik draai dus 4.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
ph4ge schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:21:
Ik vind het echt vreemd dat er blijkbaar veel mensen zijn met reboots. Ik heb dat echt nooit, en mijn toestel is al meer dan een half jaar oud. Klopt het dat dit met een recente update te maken heeft? Als custom roms geen optie zijn kan je altijd eens proberen om je toestel te whipen. Ook kan je eens proberen om aps te verwijderen en kijken of je dan ook nog reboots krijgt, bijv. Skype geeft nog weleens problemen.

In ieder geval contact opnemen met Samsung zodat ze het kunnen fixen als het inderdaad een probleem met een update is, en als het probleem echt blijft gewoon garantie claimen! Het hoort niet, je hoeft het niet te pikken, en de meeste toestellen hebben het niet.
Het heeft te maken met de update naar .3.5 en vooral .3.6. Iedereen belaagt Samsung al hierover, maar zij gaan net zo snel als dikke stront door een trechter. Er zijn hier een aantal oplossingen welke de problemen wel verminderen.
- Unmounten SD-kaart.
- Wifi alleen aanzetten wanneer nodig.

Geheugenwipes hebben in de regel niet geholpen. De Advanced Task Killer die Samsung voorschrijft werkt ook niet. Dat scheelt max. een paar reboots. Ik heb er soms ook dagen geen last van en de andere dag 3-4x op een avond. Aan de lader reboot ie bijna nooit. Bij elke reboot verliest de accu tussen de 2 en 10% aan capaciteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 02-01-2012 09:19 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 02-01-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Senor Sjon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:18:
Geheugenwipes hebben in de regel niet geholpen. De Advanced Task Killer die Samsung voorschrijft werkt ook niet. Dat scheelt max. een paar reboots. Ik heb er soms ook dagen geen last van en de andere dag 3-4x op een avond. Aan de lader reboot ie bijna nooit. Bij elke reboot verliest de accu tussen de 2 en 10% aan capaciteit.
bij mij hielp de wipe wel, compleet gereset en sindsdien nog maar 2 reboots gehad (in een paar weken) die terug te leiden waren naar het koppelen met een bepaald wifi netwerk, en 1x na gebruik van SD Tools. verder heb ik een enkele force-close op de stock browser, maar verder werkt alles goed. ik gebruik gewoon wifi, en een 32 gb sd-kaart. geen enkele reboot gehad.
blijft dus een probleem wat meerdere oorzaken/combinatie van oorzaken kan hebben.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog nooit een reboot gehad. Ik draai een custom rom (.3.5), en heb een hoop gefreezed, misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 23:32
ICS(4.0.3) draait vooralsnog goed sinds gisterenavond. Wel 2x gehad dat ie vastliep nadat je te vlug terug probeerde te keren naar het Home-screen.
Wi-Fi verbinding is prima, bluetooth met carkit werkt goed.
Bijna alle apps werken onder ICS, muv appzorter. Deze is ook niet te downloaden uit de market.
Taal is gewoon Nederlands. Wel apart Swype moeten installeren, maar die werkt nu ook 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In google calander heb ik een 5e agenda aan gemaakt. De 1e 4 worden gewoon getoond in de kalender van mijn smartphone. De 5e niet. Ik heb al een paar keer gesynchroniseerd. Wanneeer ik in de kalender naar instellingen ga, en dan kijk in agenda's dan wordt de nieuw aangemaakte agenda niet getoond dus ook niet na div. synchronisaties. Zit hier een maximum aan?

Geconstateerd dat het niet aan het maximum ligt. als test 2 agenda's samengevoegd en 1 van de 2 verwijderd. nu worden er 3 getoond ipv 4.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
Senor Sjon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:18:
Het heeft te maken met de update naar .3.5 en vooral .3.6.
Als dat zo is zet je toch gewoon een oude versie terug? :?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Laatst online: 21-09 22:16
ph4ge schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:22:
[...]
Heb de galaxy s2 sinds augustus en op 2.3.3 geen problemen gehad, en op 2.3.6 ook geen problemen met vastlopers/reboots. Ik gebruik geen SD kaart en ik switch erg vaak van wifi naar mobiel internet zonder problemen.

Het is raar dat zoveel mensen er dan last van hebben. Zelf download ik weinig apps, misschien dat daar een paar boosdoeners tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:49:
In google calander heb ik een 5e agenda aan gemaakt. De 1e 4 worden gewoon getoond in de kalender van mijn smartphone. De 5e niet. Ik heb al een paar keer gesynchroniseerd. Wanneeer ik in de kalender naar instellingen ga, en dan kijk in agenda's dan wordt de nieuw aangemaakte agenda niet getoond dus ook niet na div. synchronisaties. Zit hier een maximum aan?

Geconstateerd dat het niet aan het maximum ligt. als test 2 agenda's samengevoegd en 1 van de 2 verwijderd. nu worden er 3 getoond ipv 4.
Heb je al geprobeerd zelf te zoeken?

http://www.androidworld.n...ar-op-pc-niet-op-sgs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ph4ge schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:22:
[...]
Ik probeer niet te rooten voordat de garantie voorbij is, maar dat wordt me wel moeilijk gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik geprobeerd maar dat werkte niet voor mij.
Heb nu een nieuwe agenda aangemaakt en een afspraak voor morgen geplaatst. vervolgens gesynct en die wordt wel herkend. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22
Senor Sjon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:58:
[...]

Ik probeer niet te rooten voordat de garantie voorbij is, maar dat wordt me wel moeilijk gemaakt. :+
Terug naar oude versie kan prima zonder te rooten: pik een willekeurige oude firmware van SamMobile.com/firmware (liefst met CSC XEN), en flash die met Odin.Dan heb je een oudere, officiele firmware zonder gele driehoekjes of counters die oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Senor Sjon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:58:
Wettelijk gezien houdt een statement van Samsung geen stand, dat je géén garantie zou kunnen krijgen op het moment dat de telefoon geroot is of geroot is geweest en al helemaal niet als het hardware is die faalt in de telefoon.

Volgens de Nederlandse wet moet er dan gewoon garantie op gegeven worden, zolang de economische levensduur van het (elektronische) apparaat niet verstreken is. Aangezien de Samsung Galaxy S2 van dit jaar is, zal de garantie nog wel even duren.

Overigens is het niet Samsung die jou de garantie moet leveren, maar de winkel waar je de telefoon gekocht hebt. Dat Samsung aan de winkel géén garantie verlenen wil, is niet mijn zaak / probleem als consument zijnde, maar die van de winkel.

Hoe dit voor de Belgen onder ons geregeld is weet ik helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
CptChaos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:54:
Wettelijk gezien houdt een statement van Samsung geen stand, dat je géén garantie zou kunnen krijgen op het moment dat de telefoon geroot is of geroot is geweest en al helemaal niet als het hardware is die faalt in de telefoon.

Volgens de Nederlandse wet moet er dan gewoon garantie op gegeven worden, zolang de economische levensduur van het (elektronische) apparaat niet verstreken is. Aangezien de Samsung Galaxy S2 van dit jaar is, zal de garantie nog wel even duren.

Overigens is het niet Samsung die jou de garantie moet leveren, maar de winkel waar je de telefoon gekocht hebt. Dat Samsung aan de winkel géén garantie verlenen wil, is niet mijn zaak / probleem als consument zijnde, maar die van de winkel.

Hoe dit voor de Belgen onder ons geregeld is weet ik helaas niet.
maar de standaard reactie is dan van Samsung dat de garantie vervalt omdat je de software hebt aangepast, wat gevolgen kan hebben op de hardware. en aangezien jij niet aan kunt tonen dat de hardware ook kapot zou zijn gegeaan met de stock software, zit jij toch met het probleem.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42
reyals schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:06:
[...]

maar de standaard reactie is dan van Samsung dat de garantie vervalt omdat je de software hebt aangepast, wat gevolgen kan hebben op de hardware. en aangezien jij niet aan kunt tonen dat de hardware ook kapot zou zijn gegeaan met de stock software, zit jij toch met het probleem.
De winkel zit dan met een probleem. Zij moeten immers garantie aan jou verlenen en met de winkel heb je geen overeenkomst waarin staat dat jij niets met firmware zal doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klinkt leuk in theorie, maar garantie hebben en garantie krijgen zijn twee verschillende dingen. Het is net voorrang krijgen of nemen. ;)

Toestel is bij Belcompany gehaald begin juni, gelukkig wel een fysieke winkel, maar telefoonbakkers zijn mij iets te ijverig met garanties afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Senor Sjon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:41:
Klinkt leuk in theorie, maar garantie hebben en garantie krijgen zijn twee verschillende dingen. Het is net voorrang krijgen of nemen. ;)
De winkel of een fabrikant van een product bepalen niet wanneer ik garantie heb en wanneer niet. Dat doet de wet, die geeft aan wat mijn rechten en mijn plichten zijn en een bedrijf mag mij die niet opleggen. ;) Elk bedrijf die in Nederland handelt, zal er ook naar moeten leven. Doen ze dat niet, kunnen ze een boete danwel celstraf verwachten. Simpeler kan het niet.

En ja, soms moet je daarvoor ver gaan om je gelijk te halen, maar doe je dat niet, dan geef je zelf dus ook toe en laat je jezelf overrompelen en geef je dus voorrang (en dus je eigen geld weg...).
Toestel is bij Belcompany gehaald begin juni, gelukkig wel een fysieke winkel, maar telefoonbakkers zijn mij iets te ijverig met garanties afwijzen.
In de meeste gevallen als garantie door hun afgewezen wordt is omdat het de winkel anders geld kost ipv dat het geld oplevert. Wat zou jij doen, als je een bedrijf bent? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Quote:
"Sinds kort heb ik het probleem dat bij inkomende en uitgaande gesprekken de luidspreker automatisch aanstaat. Niet bij alle gespreksverbindingen maar ongeveer 80 procent. Op het www vind ik maar 1 antwoord: het zou komen door een update van Go-sms. Nu heb ik Go-sms niet geinstalleerd dus dat valt af. Kent iemand dit probleem?"

Ben ik dan de enige met dit probleem?
Inmiddels de laatste 6 apps al verwijderd maar het helpt niets! Hoop dat iemand raad weet want anders zal ik een HR moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
@cptchaos, als je dan een zaak start en wint kunnen wij als klanten voortaan naar de jurisprudentie verwijzen. Ligt het ook meteen vast wat wel en niet mag volgens de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hangt er dan ook maar van af wat het defect bij mij was en wat het defect bij jou op dat moment dan is natuurlijk. Desalniettemin bepaald een bedrijf niet wanneer ze wel of geen garantie geven, dat doet de wet voor ons wel. ;) Momenteel heb ik géén zaak nodig, want met mijn telefoon is op het moment niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
mariconjo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:56:
Quote:
"Sinds kort heb ik het probleem dat bij inkomende en uitgaande gesprekken de luidspreker automatisch aanstaat. Niet bij alle gespreksverbindingen maar ongeveer 80 procent. Op het www vind ik maar 1 antwoord: het zou komen door een update van Go-sms. Nu heb ik Go-sms niet geinstalleerd dus dat valt af. Kent iemand dit probleem?"

Ben ik dan de enige met dit probleem?
Inmiddels de laatste 6 apps al verwijderd maar het helpt niets! Hoop dat iemand raad weet want anders zal ik een HR moeten doen.
Toestel denkt waarschijnlijk dat het in car mode zit, USB connector reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:20:
[...]

De winkel zit dan met een probleem. Zij moeten immers garantie aan jou verlenen en met de winkel heb je geen overeenkomst waarin staat dat jij niets met firmware zal doen.
Met rooten en custom roms kun je de hardware van het toestel off-spec laten lopen, bijv. aangepaste laad- en cpu voltages, cpu frequenties. Dit kan er wel degelijk toe leiden dat het apparaat stuk gaat en daar kun je de fabrikant niet voor aansprakelijk stellen.
Stel dat je met een beetje knutselen de motormanagement software van je auto aangepast krijgt waardoor de toerenbegrenzer nooit meer aangaat. Vervolgens blaas je je motor op. Vind je dan ook dat de dealer hiervoor aansprakelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

uiterlix schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:54:
Met rooten en custom roms kun je de hardware van het toestel off-spec laten lopen, bijv. aangepaste laad- en cpu voltages, cpu frequenties. Dit kan er wel degelijk toe leiden dat het apparaat stuk gaat en daar kun je de fabrikant niet voor aansprakelijk stellen.
Stel dat je met een beetje knutselen de motormanagement software van je auto aangepast krijgt waardoor de toerenbegrenzer nooit meer aangaat. Vervolgens blaas je je motor op. Vind je dan ook dat de dealer hiervoor aansprakelijk is ?
Hoe moet de winkel dan aantonen dat het komt door 'overclocking' van het apparaat? Ik weet dat ik als consument dan moet aantonen (na een half jaar gebruik) dat het product stuk is, maar is op zulke momenten dan toch niet moeilijk? ;) Ze kunnen dat niet tegenspreken / weerleggen want het apparaat is defect. Dat soort info kunnen ze alleen vinden als het nog functioneert.

En ja, dat is het spelletje vuil spelen, maar kunnen zij ook doen door eerst geen garantie te wíllen gaan geven (en dat gebeurd genoeg, in teveel gevallen imo). En tja, aan de andere kant is dat ook het risico van het vak, hadden ze maar andere producten moeten gaan verkopen.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
CptChaos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:01:
[...]

Hoe moet de winkel dan aantonen dat het komt door 'overclocking' van het apparaat? Ik weet dat ik als consument dan moet aantonen (na een half jaar gebruik) dat het product stuk is, maar is op zulke momenten dan toch niet moeilijk? ;) Ze kunnen dat niet tegenspreken / weerleggen want het apparaat is defect. Dat soort info kunnen ze alleen vinden als het nog functioneert.
Wanneer de binary download counter netjes op 0 staat, er geen geel driehoekje in het startscherm staat en er geen rare bestanden in de systeem volumes staan dan zal het wel meevallen. Is dat niet het geval dan staat onomstotelijk vast dat je hebt lopen knoeien met het apparaat en vervalt je garantie. En dan maakt het niet uit of het defect wel of niet door de custom software is ontstaan. Dan draait de bewijslast als het ware om. Jij hebt als gebruiker dan lopen knoeien met het apparaat, dan mag je ook aantonen dat het defect niet daardoor veroorzaakt is. En dat kun je niet aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

uiterlix schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:04:
Wanneer de binary download counter netjes op 0 staat, er geen geel driehoekje in het startscherm staat en er geen rare bestanden in de systeem volumes staan dan zal het wel meevallen. Is dat niet het geval dan staat onomstotelijk vast dat je hebt lopen knoeien met het apparaat en vervalt je garantie. En dan maakt het niet uit of het defect wel of niet door de custom software is ontstaan. Dan draait de bewijslast als het ware om. Jij hebt als gebruiker dan lopen knoeien met het apparaat, dan mag je ook aantonen dat het defect niet daardoor veroorzaakt is. En dat kun je niet aantonen.
Dat zeg ik zojuist: dat mag dus niet zo zijn en is daarmee dus in strijd met de Nederlandse wet. Dat Samsung dat wél zegt is best, het schrikt immers af, maar ik kan genoeg scenario's bedenken waarbij de smoes 'Je hebt OOIT je telefoon geroot, we kunnen je dus geen garantie meer geven' gewoon niet legitiem genoeg is om geen garantie te kunnen geven. Dat je root toegang hebt tot een telefoon wil niet zeggen dat ik apps draai of dingen doe die 'off-spec' zijn. Zoals Titanium Backup, die heeft om alles goed te kunnen doen root access nodig. Maar met die tool kan ik niets doen wat 'off-spec' is.

Komt nog is bij dat ik mijn product in een winkel koop (contract is het bonnetje!) en niet bij Samsung (de fabrikant). De winkel moet mij de garantie dus geven en niet Samsung. Als de winkel het zegt, dan hebben ze dat van Samsung, best, maar als consument heb je dus weinig van doen met de fabrikant.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
CptChaos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:11:
[...]
Dat zeg ik zojuist: dat mag dus niet zo zijn en is daarmee dus in strijd met de Nederlandse wet. Dat Samsung dat wél zegt is best, het schrikt immers af, maar ik kan genoeg scenario's bedenken waarbij de smoes 'Je hebt OOIT je telefoon geroot, we kunnen je dus geen garantie meer geven' gewoon niet legitiem genoeg is om geen garantie te kunnen geven. Dat je root toegang hebt tot een telefoon wil niet zeggen dat ik apps draai of dingen doe die 'off-spec' zijn. Zoals Titanium Backup, die heeft om alles goed te kunnen doen root access nodig. Maar met die tool kan ik niets doen wat 'off-spec' is.

Komt nog is bij dat ik mijn product in een winkel koop (contract is het bonnetje!) en niet bij Samsung (de fabrikant). De winkel moet mij de garantie dus geven en niet Samsung. Als de winkel het zegt, dan hebben ze dat van Samsung, best, maar als consument heb je dus weinig van doen met de fabrikant.
Ander voorbeeld: Stel je laat een glas water over je laptop vallen. Je bent er op tijd bij, keert hem om, laat hem netjes drogen en oeff, hij doet het nog. Na een jaar gaat de laptop ineens stuk. Je klopt aan bij de winkel, deze stuurt hem op naar de leverancier, en deze geeft je geen garantie omdat de vochtsensoren gekleurd zijn. Vind je dan wel dat je recht op garantie hebt ? Immers kon het defect niet door het water veroorzaakt zijn, maar kun je dat niet aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Dit gaat wel erg offtopic nu, maar CptChaos, ik wens je veel succes als jij ooit garantie nodig hebt en hem inlevert met een counter die niet op 0 staat en een geel driehoekje, want dan krijg je 'm mooi ongereprareerd teruggestuurd :+

PS: Lees dit maar even
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door te laten zien dat het product aan de buitenkant nog goed is.

[ Voor 55% gewijzigd door CRXed op 02-01-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de scherpstelfocus van de camera van SGS2 best waardeloos, dat doet mijn Desire beter en dat is toch al 2 jaar oud toestelletje. Verder verslaat de SGS2 de Desire natuurlijk op alle fronten.
Uiteindelijk toch gelukt vrij scherpe, niet onder de Desire doende, fotos te maken. Verander de "meting" in instellingen van "nadruk centrum" naar "Matrix". Hiermee kan je zelfs haarscherpe fotos maken van documenten.

Als het goed is zitten de meesten van jullie op 2.3.5 of 6 maar ik lees toch vooral dat dat geen stabiele roms zijn. Jammer....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 19:45
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:01:
Ik vind de scherpstelfocus van de camera van SGS2 best waardeloos, dat doet mijn Desire beter en dat is toch al 2 jaar oud toestelletje. Verder verslaat de SGS2 de Desire natuurlijk op alle fronten.
Uiteindelijk toch gelukt vrij scherpe, niet onder de Desire doende, fotos te maken. Verander de "meting" in instellingen van "nadruk centrum" naar "Matrix". Hiermee kan je zelfs haarscherpe fotos maken van documenten.

Als het goed is zitten de meesten van jullie op 2.3.5 of 6 maar ik lees toch vooral dat dat geen stabiele roms zijn. Jammer....
Dat snap ik niet helemaal, ik heb nergens last van op 2.3.6, heel stabiel hier... :/

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ewivis schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:43:
[...]

Dat snap ik niet helemaal, ik heb nergens last van op 2.3.6, heel stabiel hier... :/
Gefeliciteerd... ruilen?

Ik heb preventief maar de pincode uitgezet, dan mis ik niet ongemerkt oproepen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
Ik had vandaag iets heel raars. Ik heb een video opgenomen van ongeveer 4 minuten. Toen ik de video echter wilde bekijken kwam ik tot de ontdekking dat het beeld alleen de eerste 15 seconden is opgenomen. Daarna loopt het beeld vast maar gaat het geluid wel door. Ik vind dit wel ernstig, het was een grappig moment en dat is nu dus niet opgenomen :( Nog iemand die dit ooit heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CRXed schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:25:
Dit gaat wel erg offtopic nu, maar CptChaos, ik wens je veel succes als jij ooit garantie nodig hebt en hem inlevert met een counter die niet op 0 staat en een geel driehoekje, want dan krijg je 'm mooi ongereprareerd teruggestuurd :+

PS: Lees dit maar even
Lees mijn postings even opnieuw, dan begrijp je dat het juist niet zou mogen, omdat je een telefoon geroot zou hebben. Jailbroken iPhones worden net zo goed gerepareerd... ;) Dat Samsung haar vingers van een dergelijke telefoon haalt en geen garantie wíl geven is niet mijn probleem, maar die van de winkel. Begrijp je het nog niet, dan stel ik voor mijn postings nogmaals te lezen, tot je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:59:
ICS(4.0.3) draait vooralsnog goed sinds gisterenavond. Wel 2x gehad dat ie vastliep nadat je te vlug terug probeerde te keren naar het Home-screen.
Wi-Fi verbinding is prima, bluetooth met carkit werkt goed.
Bijna alle apps werken onder ICS, muv appzorter. Deze is ook niet te downloaden uit de market.
Taal is gewoon Nederlands. Wel apart Swype moeten installeren, maar die werkt nu ook 100%.
Ik heb nu twee uurtjes 4.0.3, één reboot gehad terwijl ik in de Market zat. Maar hoe heb jij Swype kunnen installeren? En ik heb een trayicon dat er een Software-update moet plaatsvinden, maar deze kan niet voltooid worden en blijft daar dus staan. Nog meer mensen hier last van?

Edit: Je kunt Software-update het beste verwijderen met titanium backup

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:54:
Ik had vandaag iets heel raars. Ik heb een video opgenomen van ongeveer 4 minuten. Toen ik de video echter wilde bekijken kwam ik tot de ontdekking dat het beeld alleen de eerste 15 seconden is opgenomen. Daarna loopt het beeld vast maar gaat het geluid wel door. Ik vind dit wel ernstig, het was een grappig moment en dat is nu dus niet opgenomen :( Nog iemand die dit ooit heeft gehad?
Heb ik ook één keer gehad, maar dan helemaal zonder beeld. Was ook een nogal vervelend moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:33:
[...]

Ik heb nu twee uurtjes 4.0.3, één reboot gehad terwijl ik in de Market zat. Maar hoe heb jij Swype kunnen installeren? En ik heb een trayicon dat er een Software-update moet plaatsvinden, maar deze kan niet voltooid worden en blijft daar dus staan. Nog meer mensen hier last van?
Je kan je inschrijven voor de Swype beta door je hier te registreren: http://beta.swype.com/. Er zwerven ook wel losse apk's over het net die ook werken. Ik verwacht dat de uiteindelijke versie wel gewoon swype zal bevatten, ik snap eigenlijk niet waarom het er nu niet in zit.
Edit: Je kunt Software-update het beste verwijderen met titanium backup
waarom zou je hem verwijderen? Ik heb die melding één keer gehad, en na een paar seconden zegt hij "geen update gevonden", en daarna verdwijnt de melding. Desnoods freeze je hem, zodat hij nog makkelijk weer aan te zetten is als je hem toch nog een keer wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:25:
[...]

Je kan je inschrijven voor de Swype beta door je hier te registreren: http://beta.swype.com/. Er zwerven ook wel losse apk's over het net die ook werken. Ik verwacht dat de uiteindelijke versie wel gewoon swype zal bevatten, ik snap eigenlijk niet waarom het er nu niet in zit.
Ah dankje, ga ik nu maar even proberen dan.

Wel handig dat er alleen Engels is:p
[...]
waarom zou je hem verwijderen? Ik heb die melding één keer gehad, en na een paar seconden zegt hij "geen update gevonden", en daarna verdwijnt de melding. Desnoods freeze je hem, zodat hij nog makkelijk weer aan te zetten is als je hem toch nog een keer wil gebruiken.
Deze melding ging bij mij niet weg, ook niet na een reboot. En ik heb de gratis versie van titanium en dan kun je niet freezen toch? (zegt ie iig)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 06:16:
[...]

Heb ik ook één keer gehad, maar dan helemaal zonder beeld. Was ook een nogal vervelend moment...
Is er inmiddels al op een oplossing voor het focusprobleem tijdens het filmen gevonden?
Hierbij een voorbeeldfilmpje (niet van mij): YouTube: Samsung Galaxy S2 - Autofocus problem in video recording

De cameraupdate welke een paar maanden geleden in de Samsung Market te vinden was heeft geen verschil gemaakt.
Gsm draait de officiele 2.3.6.

Ik ben ook bezig geweest het rebootprobleem op te lossen. AVG draaien hielp niets, maar Load Monitor verhielp het probleem compleet. Vorige week heb ik het SD-kaartje uit de gsm gehaald en Load Monitor eraf gegooid, maar sindsdien heb ik nogsteeds geen reboot gehad (met wifi altijd aan).
Ik hoop dat het batterijprobleem bij ICS wel een keer opgelost is, de optie 'Android-systeem' vreet gemiddeld 70% van mijn batterij af. Helaas heb ik ook nog geen oplossingen voor kunnen vinden (zonder de gsm te rooten). Hoort niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
joswillems86 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:48:
[...]

Is er inmiddels al op een oplossing voor het focusprobleem tijdens het filmen gevonden?
Hierbij een voorbeeldfilmpje (niet van mij): YouTube: Samsung Galaxy S2 - Autofocus problem in video recording

De cameraupdate welke een paar maanden geleden in de Samsung Market te vinden was heeft geen verschil gemaakt.
Gsm draait de officiele 2.3.6.

Ik ben ook bezig geweest het rebootprobleem op te lossen. AVG draaien hielp niets, maar Load Monitor verhielp het probleem compleet. Vorige week heb ik het SD-kaartje uit de gsm gehaald en Load Monitor eraf gegooid, maar sindsdien heb ik nogsteeds geen reboot gehad (met wifi altijd aan).
Ik hoop dat het batterijprobleem bij ICS wel een keer opgelost is, de optie 'Android-systeem' vreet gemiddeld 70% van mijn batterij af. Helaas heb ik ook nog geen oplossingen voor kunnen vinden (zonder de gsm te rooten). Hoort niet in dit topic.
En met SD in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik ben sinds gisteren ook een blije bezitter van de samsung galaxy s2, nou ben ik als gematigde tweaker ook geïnteresseerd in een andere gebruikersinterface dan touchwiz, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben opzoek naar een nette en stabiele vervanger van de standaard interface met misschien nog wat leuke extras. Wat kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:21:
Beste mensen, ik ben sinds gisteren ook een blije bezitter van de samsung galaxy s2, nou ben ik als gematigde tweaker ook geïnteresseerd in een andere gebruikersinterface dan touchwiz, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben opzoek naar een nette en stabiele vervanger van de standaard interface met misschien nog wat leuke extras. Wat kunnen jullie mij aanraden?
Ik gebruik al tijden go launcher ex, heeft altijd volledig aan mijn behoeften voldaan. Weet niet of er inmiddels geavanceerdere launchers zijn, iig wordt deze ook regelmatig geupdate. Kun je gewoon downloaden in de Market, geen root voor nodig. Veel plezier met je phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Dit is meer algemeen android dan SGS II specifiek, en ook heel persoonlijk afhankelijk. Veelgebruikte alternatieven voor TouchWiz zijn launchers als Go Launcher Ex, ADW.Launcher of LauncherPro. Het handigst is om op de market pagina wat rond te bladeren naar die launchers en te kijken wat je het best lijkt. Alledrie zijn ze te voorzien van thema's en hebben ze veel instellingen die de stock en TouchWiz launcher niiet hebben. Uiteindelijk is het toch een kwestie van meerdere launchers uitproberen en dan kijken welke jou het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Ik gebruik zelf met pliezier Go Launcher Ex, deze is gratis en heeft handige extra's, zoals de mogelijkheid om meer apps op je homescreen te zetten (5 breed ipv 4 breed) en een hoop meer. Bevalt hij niet kun je hem er weer gewoon afgooien en root enzo is niet nodig :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het enige nadeel wat Go Launcher voor mij heeft is dat de mailapp van Samsung niet meer aangeeft hoeveel berichten er zijn. Verder bevalt ie uitstekend en ik vind hem verder gebruiksvriendelijker dan TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan bedankt voor de snelle reacties, ik zal het eens ff gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik heb wifi altijd aan:
Met SD, zonder Load Monitor - +- 1 reboot per 2 dagen
Met SD, met Load Monitor - Geen reboots (1 week getest)
Zonder SD, zonder Load Monitor - Geen reboots (1 week getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, sinds een week of 2 heb ik voortdurend last van een vastlopende webbrowser. Meestal slaagt hij er dan na een tweede keer wel in on de pagina te laden. Ik heb dan wel al de browser 'geforceerd gesloten'. alles aan mij toestel is nog standaard. Roms werden ng niet geinstalleerd.

Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Of reeds hetzelfde voorgehad?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kan ik beter wel of niet updaten?
Huidige firmwareversie : PDA:KF3 / PHONE:KE7 / CSC:KE (XEN)
Laatste firmwareversie : PDA:KK2 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEN)

Tot nu toe draait alles soepel en geweldig. Ik heb mijn telefoon net anderhalf uur, maar het ziet er uit als een enorme vooruitgang van de iPhone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
chronoz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:39:
Kan ik beter wel of niet updaten?
Huidige firmwareversie : PDA:KF3 / PHONE:KE7 / CSC:KE (XEN)
Laatste firmwareversie : PDA:KK2 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEN)

Tot nu toe draait alles soepel en geweldig. Ik heb mijn telefoon net anderhalf uur, maar het ziet er uit als een enorme vooruitgang van de iPhone 3GS.
Wel.
Waarom? Omdat het kan.
Dit is volgens mij het "android" denken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Thombias schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:44:
[...]

Wel.
Waarom? Omdat het kan.
Dit is volgens mij het "android" denken 8)
Of nog even wachten op een stabiele versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 90% van de mensen is hij gewoon stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik gebruik 2.3.5; de enige reboot die ik gratis kreeg was toen ik van 2.3.3 naar 3.5 ging en ik denk zelfs dat het zo hoorde omdat het nadien niet meer gebeurde. Overigens valt het mij wel op dat ik in Kies niet een keuze hebt om naar 2.3.6 te updaten; Kies blijft volhouden dat ik de laatste versie gebruik. Waarschijnlijk omdat ik een Orange toestel in bezit heb.

Aangezien ik voorzichtig ben met ROM's heb ik de telefoon nooit verder geroot of met ODIN in de weer geweest; dat was met de N900 [off-topic, sorry] wel even wat anders ha ha ha; daar flashte ik haast dagelijks i.v.m. vastlopers met de diverse app's die vaak zeer experimenteel waren. Overigens hoorde je daar zelden een wanklank over terwijl de N900 toch echt 599 euro kostte bij introductie in 2009.

Wat ik mij dus afvraag is of het wellicht alleen toestellen zijn die geroot zijn; geupdated naar 2.3.6 en daarna ongewenste reboots geven of zijn er ook branded toestellen die na update naar 2.3.6 reboots geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
racinfo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:32:
Wat ik mij dus afvraag is of het wellicht alleen toestellen zijn die geroot zijn; geupdated naar 2.3.6 en daarna ongewenste reboots geven of zijn er ook branded toestellen die na update naar 2.3.6 reboots geven?
Ik heb mijn stock 2.3.3 geupgrade naar 2.3.6 en verder alleen maar apps geinstalleerd vanuit de market. En ik heb de beruchtde sd-card/wifi reboots ook, dus helaas moet ik die theorie ook afwijzen.

Ik gok dat degenen die er geen last van hebben een service hebben draaien die om de x minuten (x <30) iets doet. Ik heb bijvoorbeeld syncen uitstaan voor bijna alles. Er zijn namelijk diverse indicaties dat het draaien van programma's die iets monitoren (maar geen netwerk gebruiken?) de telefoon in leven houden. Vandaag adhv dit topic hier ook maar aan begonnen door Load Monitor te laten draaien terwijl wifi + sd-card aanstaan.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik ben totaal nieuw met Android, maar overweeg een SGS2 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of :

- het autofocus probleem (traag etc) bij video's maken is opgelost
- mensen nog vaak problemen hebben met de audiokwaliteit bij bellen (voice echo etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 07:31
BoXie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:43:
Ik ben totaal nieuw met Android, maar overweeg een SGS2 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of :

- het autofocus probleem (traag etc) bij video's maken is opgelost
- mensen nog vaak problemen hebben met de audiokwaliteit bij bellen (voice echo etc).
- is er nog wel een beetje (maak veel video's, en soms is het wel iets storend)
- nee niet vaak, mijn ervaring is 80% is goed en 20% mindere kwaliteit

met deze punten is mijns inziens goed te leven, verder een top toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ok nog eentje dan : is de roze vlek in (sommige?) foto's reeds opgelost in de huidige firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Roze vlek kwam door de automatische lichtbalans regeling. Zet deze uit en de vlek was weg. Volgens mij is dit ook met 2.3.4 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
ik heb vaak last dat ik mezelf hoor ja, maar geen idee of dat aan de sgsII scheelt

ik vraag me af of hier mensen zijn met andere roms die en snellere sgsII hebben;
ik heb lags tijdens homescreens switchen, als t scherm uit staat en ik duw op de powerbutton, dan is er vaak een momentje waarin hij nog moet beseffen dat hij wakker moet worden. Ik heb geen animaties aanstaan. als ik heen en weer tssn homescreens ga, volgt hij me vaak niet goed, notification bar zelfde, soms moet ik 4x proberen...software? Hardware? Ik heb niet geroot, geen andere rom, originele firmware maw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen last van.

Heb je een zware live achtergrond draaien? Draai je met de TouchWiz launcher of een andere?
In het Custom ROM topic kan je rondkijken naar snellere ROM's

Edit
Geen last van echo's. Soms is de verbinding slecht, maar dat ligt denk ik meer aan de botlektunnel af en toe. :P Oftewel, provider wil ook weleens de doorslag geven.

[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 03-01-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even mijn vorige post naar boven halen:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:37:
Hoi, sinds een week of 2 heb ik voortdurend last van een vastlopende webbrowser. Meestal slaagt hij er dan na een tweede keer wel in on de pagina te laden. Ik heb dan wel al de browser 'geforceerd gesloten'. alles aan mij toestel is nog standaard. Roms werden ng niet geinstalleerd.
Heb nog een andere vraag:
Daarnet merkte ik dat de youtube-app niet standaard video's opent. Hij gaat eerst naar de mobiele site van youtube. Als ik daar dan op PLAY druk, zal hij overschakelen naar de app. Iemand enig idee hoe ik de tussensprong naar de mobiele site kan skippen? (Ik dacht dat dit bij mijn vorige SGSII wel het geval was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is niet heel netjes om na een uurtje of 8 je vraag alweer te kicken.

Ik weet het antwoord niet, ik heb jouw problemen niet op mijn toestel. Cache van de browser al gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, mijn oprechte excuses dan ;)

Heb al de volledige app weer 'op nul gezet' door naar instellingen>applicaties>applicaties beheren>internet te gaan en op 'gegevens wissen' te drukken. Dit bood echter geen oplossing. Heb nog nooit een firmware ge-update ook, aangezien het toestel pas een maand oud is. In het begin was het probleem niet aanwezig. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:20:
Oeps, mijn oprechte excuses dan ;)

Heb al de volledige app weer 'op nul gezet' door naar instellingen>applicaties>applicaties beheren>internet te gaan en op 'gegevens wissen' te drukken. Dit bood echter geen oplossing. Heb nog nooit een firmware ge-update ook, aangezien het toestel pas een maand oud is. In het begin was het probleem niet aanwezig. Vreemd!
probeer de knop 'standaardinstellingen herstellen' eens bij zowel de browser als youtube? Misschien heb je een keer aangevinkt dat hij voor youtube of http links naar de browser moet, en pakt hij de flash-bestanden pas met youtube op.

Vastlopende browser heb ik nooit gehad, maar meestal gebruik ik xScope of Opera Mobile, dus ik weet niet goed hoe stabiel de stock browser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bood jammergenoeg geen oplossing. Ik was trouwens zelf verkeerd. Hij opent het filmpje nooit in de app. Maar gewoon in de mobile site van youtube.

Heb even zitten nadenken en misschien komt dit hierdoor:
Mijn toestel is Belgisch en geleverd met de Proximus-firmware (PRO ipv. de standaard LUX), hierdoor wordt de youtube-applicatie standaard niet meegeleverd en is het onmogelijk om de youtube-app te installeren via de market (vraag me niet waarom?!). Ik heb later de nieuwste versie van de app geïnstalleerd via een apk die ik op het internet heb gedownload. Misschien zou dit er iets mee te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan is niet alles aan je toestel nog standaard. ;)

Had je de crashes ook al voor de YT player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Maar de crashes staan wel los van youtube-filmpjes. Het gebeurt ook dat ik een random pagina wil laden (meestal een link van Twitter) en dat hij daarna crasht. Je bedoelt dat ik de app moet verwijderen en het resultaat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:43
Ik heb ook af en toe last van hangende en daarna crashende browser, het komt het vaakst voor als ik een tijdje de browser niet heb gebruikt en dan via een link (bv. via twitter) een pagina probeer te openen. Na de crash blijft de browser weer een tijdje goed werken. Ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat het iets te maken heeft met de browser app die op de achtergrond open blijft staat en omschakelen van 3G naar Wifi (of omgekeerd), dan heb ik het namelijk het vaakst. Ik heb een Duits toestel dus het is waarschijnlijk niet iets wat veroorzaakt wordt door je Belgische toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:12:
Geen idee. Maar de crashes staan wel los van youtube-filmpjes. Het gebeurt ook dat ik een random pagina wil laden (meestal een link van Twitter) en dat hij daarna crasht. Je bedoelt dat ik de app moet verwijderen en het resultaat checken?
Jup, app kan je altijd weer installeren. Andere optie is om via de taakbeheer widget de app te sluiten, normaliter sluit de browser niet namelijk, maar blijft op de achtergrond actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt! Ik zal beide manieren uitproberen. Hopelijk heeft dit effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Op taakbeheer drukken kan een goede gewoonte zijn; je wilt niet weten wanneer je bijvoorbeeld savonds wat aan het browsen geweest te zijn er daarna nog allemaal open op de achtergrond blijft staan; smorgens merk je dat bijvoorbeeld aan de accu hoeveelheid die is dan behoorlijk in-een gezakt.

Ik maak er tegenwoordig een gewoonte van wanneer ik de telefoon een poosje terzijde leg eerst taakbeheer op te starten; actieve apps wissen en tevens de cache te legen. Het valt echt op hoe lang je daarna plots met de stroomvoorziening doet. Als je de eerste posts van het forum over de accu doorbladert en leest hoe kort een ieder ermee deed bekruipt mij het gevoel dat veel van die klachten erover alleen maar het gevolg waren van onwetendheid over de werking van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net Tele2 aan de lijn om het volgende.
Omdat mijn S2 (zoals vele andere) wel eens reboot wilde ik de simpin uitzetten.
Nou dat kan dus niet bij Tele2 want dat is geblokkeerd.
Heb Tele2 verzocht om contact op te nemen met Samsung omdat hun telefoons (en dat zijn er toch aardig wat) s'nachts op slot gaan en niet meer bv wekken.
Zal wel niet gebeuren maar ach ik probeer maar wat he.
Misschien moet dit probleem wat media aandacht krijgen moet je opletten dan is het in enkele dagen gefixed.
Iemand ideeën?
Kent iemand die folks van Boulevard niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:57:
Had net Tele2 aan de lijn om het volgende.
Omdat mijn S2 (zoals vele andere) wel eens reboot wilde ik de simpin uitzetten.
Nou dat kan dus niet bij Tele2 want dat is geblokkeerd.
Heb Tele2 verzocht om contact op te nemen met Samsung omdat hun telefoons (en dat zijn er toch aardig wat) s'nachts op slot gaan en niet meer bv wekken.
Zal wel niet gebeuren maar ach ik probeer maar wat he.
Misschien moet dit probleem wat media aandacht krijgen moet je opletten dan is het in enkele dagen gefixed.
Iemand ideeën?
Kent iemand die folks van Boulevard niet :)
Ik denk dat Tele2 dat kan fixen, want dat is echt SIM gerelateerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Hallo allen,

Ik heb nu de s2 een weekje in gebruik. Hij bevalt meer dan prima alleen heb ik een probleem met de muziek.

Als ik de muziek wil vervolgen dan begint hij het betreffende nummer opnieuw , maar omdat ik mixes luister van zo ongeveer 2 uur is dat wel vervelend.

Dus vervolgens heb ik er winamp erop gezet omdat ik weet dat die de muziek wel onthoud. Echter omdat ik gebruik maak van een bluetooth headset (Sennheiser MM200) en ik druk daar op play dan pakt hij niet winamp als default player maar die er standaard al opzit. Kan ik dit ergens wijzigen? Of hebben jullie misschien een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Laatst online: 23-11-2020
Dit kan snel off-topic worden zo dus dit is alles wat ik erover zeg:

Probeer PowerAmp. Kost je 3,50 (Je kunt ook eerst de trial proberen) maar het is veruit de beste muziekspeler die ik heb gehad en ik heb ze zo ongeveer allemaal gehad. Ik heb zelf geen BT headset, maar ik weet wel dat PowerAmp settings heeft om de speler met de BT headset buttons aan te sturen. Daarnaast heeft de app nog vele andere features maar die kun je zelf wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die erover denken om 4.0.3 uit te proberen:
Eerst leek de versie redelijk stabiel, maar nu kan ik het toch echt niet meer handlen.
- Ik maak met redelijk weinig gebruik nog geen 7 uur vol.
- Scrollen in browsers gaat belabberd: erg langzaam en springt constant terug waardoor je na 1 minuut al kramp in je duim krijgt.
- Ik ben nauwelijks meer te verstaan met bellen, de andere persoon hoort mij heel ver weg en hoort zichzelf in een echo. (Is dit de zogenaamde voice echo die ik hierboven lees?? Heb namelijk net mijn (media) speaker laten repareren en hoop niet dat daarbij iets is foutgegaan)
- Ik krijg constant een icoontje in beeld dat er een gps-verbinding wordt gezocht.
- Er zijn nogal vaak forced closures, maar daar was ik me van te voren al van bewust.
- Het downloaden van het nederlands woordenboek bij beta.swype werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:04:
Voor de mensen die erover denken om 4.0.3 uit te proberen:
Eerst leek de versie redelijk stabiel, maar nu kan ik het toch echt niet meer handlen.
- Ik maak met redelijk weinig gebruik nog geen 7 uur vol.
- Scrollen in browsers gaat belabberd: erg langzaam en springt constant terug waardoor je na 1 minuut al kramp in je duim krijgt.
- Ik ben nauwelijks meer te verstaan met bellen, de andere persoon hoort mij heel ver weg en hoort zichzelf in een echo. (Is dit de zogenaamde voice echo die ik hierboven lees?? Heb namelijk net mijn (media) speaker laten repareren en hoop niet dat daarbij iets is foutgegaan)
- Ik krijg constant een icoontje in beeld dat er een gps-verbinding wordt gezocht.
- Er zijn nogal vaak forced closures, maar daar was ik me van te voren al van bewust.
- Het downloaden van het nederlands woordenboek bij beta.swype werkt niet
Over welke build heb je het dan? Over de Samsung rom XXKP4 of XXKP8 of CyanogenMod 9? Ik haal namelijk met CM9 vergelijkbare batterijduren als met een bijna stock 2.3.6 (XWKK5), en in je andere problemen herken ik mezelf ook niet.
Je kan proberen de rom nog een keer te flashen en/of een factory reset te doen, dan heb je alle sporen van je oude rom verwijderd. Het kan zijn dat dit iets helpt. Ik moet zeggen dat mijn indruk van XXKP8 ook niet zo positief was: vrij schokkerig en vrij veel FC's of programma's die het systeem even bezet houden. Ik ben na een paar uur klooien naar CM9 gegaan, en die bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gwystyl
Ik heb XXKP8 met CM9
Misschien dat ik dat maar eens probeer ja. Zie ook niemand op XDA die ook een echo met bellen heeft dus dat zal wel fout zijn gegaan bij de speaker installatie.

Ik lees dat meer mensen last hebben bij scrollen. Ik heb dit dus ook en bij zo'n beetje elke toepassing. Mààr ik kom er net achter dat dit in de firefox browser niet zo is! En die is volgens mij ook een stuk verbeterd de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:51:
@gwystyl
Ik heb XXKP8 met CM9
Misschien dat ik dat maar eens probeer ja. Zie ook niemand op XDA die ook een echo met bellen heeft dus dat zal wel fout zijn gegaan bij de speaker installatie.

Ik lees dat meer mensen last hebben bij scrollen. Ik heb dit dus ook en bij zo'n beetje elke toepassing. Mààr ik kom er net achter dat dit in de firefox browser niet zo is! En die is volgens mij ook een stuk verbeterd de laatste tijd :)
Instellingen -> { } opties voor ontwikkelaars -> GPU-rendering afdwingen.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:17:
[...]

Instellingen -> { } opties voor ontwikkelaars -> GPU-rendering afdwingen.
ah dankje dit levert idd wel (redelijke) verbetering op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het helemaal niet mogelijk om de volgende applicaties in Nederland werkend te krijgen na handmatige installatie buiten de Android market om?
  • Google Voice
  • Pandora
Ik zou dolgraag deze applicaties kunnen draaien.

En ik kan Tethering ook niet werkend krijgen? Is dat standaard, omdat ze hier extra geld voor willen?
Ik vind het dan wel apart dat ze wel instellen dat je de Bol software niet kunt verwijderen, maar dat ze niet de Tethering-optie uitzetten.

[ Voor 34% gewijzigd door chronoz op 05-01-2012 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tethering werkt bij mij prima. Hij maakt een wifi-ap aan waarme je kunt verbinden en dan kan je op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Als je een Vodafone branded toestel hebt, is tethering geblokkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door iexip66 op 05-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
moet zeggen dat met de 2.3.6 update ik hem minder hoef op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week nieuwe simkaart gehaald, internetsnelheid nog steeds vrij waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Misschien dat de rood omkaderde blauwe tekst van te topicwaarschuwing niet voldoende opvalt, maar discussies over accessoires horen thuis in Accessoires voor de Samsung Galaxy SII. De offtopic posts zijn daar dan ook naar toe verplaatst. Graag weer ontopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:18
Ik heb meerdere mensen die Tom heten in mijn lijst, maar er is 1 die ik het meest bel. Als ik dan invoer 866, krijg ik de verschillende Tom's. Het probleem is dat de Tom die ik vaak wil bellen, niet boven aan staat bij de suggesties. Is dit te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die Tom toch gewoon als favoriet markeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fist schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:55:
Ik heb meerdere mensen die Tom heten in mijn lijst, maar er is 1 die ik het meest bel. Als ik dan invoer 866, krijg ik de verschillende Tom's. Het probleem is dat de Tom die ik vaak wil bellen, niet boven aan staat bij de suggesties. Is dit te wijzigen?
Bel je die andere Tommen ook? Je kan het via het logboek bellen, dat gaat dan veel sneller. Of 3xAAA geven als achternaam ofzo, volgens mij zoekt hij eerst de Tommen met een telefoonnummer en daarna op alfabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:18
Eigenlijk heb ik nog heelmaal niet naar favorieten gekeken. Ik bel eigenlijk altijd door gewoon de naam in te typen. Maar ik vermoed dat jij de beste oplossing bied, de achternaam veranderen. Hoopte eigenlijk dat het gewoon een instelling was maar goed, bedankt=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

janvanduschoten schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:45:
[modbreak]Misschien dat de rood omkaderde blauwe tekst van te topicwaarschuwing niet voldoende opvalt, maar discussies over accessoires horen thuis in Accessoires voor de Samsung Galaxy SII. De offtopic posts zijn daar dan ook naar toe verplaatst. Graag weer ontopic.[/]
Het gaat over een defect van de telefoon (waarschijnlijk 1 van de microfoons niet 100% goed oid). Ook zonder de cover zeggen mensen nog dat ik wat verder weg klink dan normaal. Dat het toevallig icm een accessoire (cover) sterker optreedt hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat het daardoor perse in het accessoire-topic hoort. Het gaat namelijk om een defect in de telefoon zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 05-01-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Heb de laatste dagen zoveel mogelijk van de telefoon en SD kaart verwijderd, behalve betaalde apps want ik heb nog geen ervaring met het opnieuw downloaden van gekochte content in de Android Market.

Draai nu op stock 2.3.5 en heb sporadisch last van het rebooten.

Ik neem de gok en ga vanavond 2.3.6 installeren. Als bij blijft rebooten dan zet ik wifi uit, unmount de SD kaart of installeer Load Monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
RedShift schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:42:
[...]

Toestel denkt waarschijnlijk dat het in car mode zit, USB connector reinigen.
Ik heb je tip opgevolgd maar het probleem is erger geworden. Kun jij natuurlijk niets aan doen maar ik moet er denk ik mee terug naar de winkel.
Is er geen mogelijkheid om het via software op te lossen? Ik zie in de market een aantal apps (carmode en car mode control) waarmee je handmatig carmode aan en uit kunt zetten maar die helpen niet, of weet iemand nog een ander appje?
Laatste vraag: carmode bevriezen met Titanium Backup is zeker niet mogelijk?
Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier