Tjah, en hoe verklaar je dan dat 2.3.3 perfect werkt, en toen ik eenmaal had geupdate naar 2.3.6 mn batterij snel leegliep? Heb er geen nieuwe apps meer opgezet en niets veranderd.Franco10 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:17:
Vastlopers.. Reboots... Battery Drain.. ik heb sterk het vermoeden dat het allemaal aan apps ligt.
Oké sommige firmware versies of ROM's zullen misschien 'meer vatbaar' ? zijn voor die kwaaltjes, maar uiteindelijk is het allemaal hoe je je foon afstelt.
Woah! Ik heb net via Kies geupdate naar 2.3.6 en schrok enorm omdat zowel mijn homescreens leeg bleven na de eerste reboot, en de "Applications" ook alleen een leeg scherm toonden. Dus nog een keer (handmatig) gereboot, nog steeds niets zichtbaar! WTF?
Ik heb de taskmanager geopend (home button ingedrukt houden) en bij het "RAM" tabje "Clear memory" gebruikt. Nadat 18 applicaties gesloten (terwijl er bij het "Active applications" tabje staat dat er 0 apps draaien) werden deed alles het ineens weer. Phieuw!
Even opnieuw gereboot om te kijken of ik dit vaker kan verwachten, en jawel - weer alles leeg! Gelukkig blijf dezelfde truc werken.
Ik heb de taskmanager geopend (home button ingedrukt houden) en bij het "RAM" tabje "Clear memory" gebruikt. Nadat 18 applicaties gesloten (terwijl er bij het "Active applications" tabje staat dat er 0 apps draaien) werden deed alles het ineens weer. Phieuw!
Even opnieuw gereboot om te kijken of ik dit vaker kan verwachten, en jawel - weer alles leeg! Gelukkig blijf dezelfde truc werken.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Dat is natuurlijk een omgekeerd argument. Het kan niet alleen aan 2.3.6 liggen, aangezien er genoeg mensen zijn (mezelf incluis) die nergens last van hebben met 2.3.6. De verklaring moet dus ergens anders liggen, inderdaad in een batch met bepaalde hardware die anders is (misschien accu-connectoren?) of de firmwareversies van providers die de plank misslaan. De unbranded 2.3.6 is verder gewoon bij iedereen hetzelfde. De individuele verschillen moeten dus wel zitten in de apps, de config of de hardware. (of natuurlijk een brakke branded firmware).ninc schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:57:
[...]
Tjah, en hoe verklaar je dan dat 2.3.3 perfect werkt, en toen ik eenmaal had geupdate naar 2.3.6 mn batterij snel leegliep? Heb er geen nieuwe apps meer opgezet en niets veranderd.
En dat je er niets anders opgezet hebt zegt ook niets, want als een van jouw apps niet goed werkt met 2.3.6 maar dat wel deed met 2.3.3 hoef je er natuurlijk niets aan veranderd te hebben behalve de firmware.
Dit zou heel goed hetzelfde cacheprobleem kunnen zijn als het telkens verspringen van de iconen terug naar een oudere locatie. Zoek maar eens in dit topic. (heeft te maken met de cache van de launcher)JayVee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:58:
Woah! Ik heb net via Kies geupdate naar 2.3.6 en schrok enorm omdat zowel mijn homescreens leeg bleven na de eerste reboot, en de "Applications" ook alleen een leeg scherm toonden. Dus nog een keer (handmatig) gereboot, nog steeds niets zichtbaar! WTF?
[ Voor 31% gewijzigd door Wokkels op 07-12-2011 12:03 ]
Permanent wintericon!
Hier net de nieuwe firmware geïnstalleerd. Alles is soepel verlopen. Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad met updaten of met de firmware. Ik installeer als Kies het aangeeft de update en mijn toestel loopt prima.
Heb dan ook geen dingen gedaan zoals of rare apps geïnstalleerd.
Heb dan ook geen dingen gedaan zoals of rare apps geïnstalleerd.
Ja is standaard: hub moet toch ergens gegevens vandaan halen om de hub te vullenrmcvanleeuwen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:14:
Weet iemand of het normaal is dat samsung socialhub (195.124.9.24(123456)) imap toegang tot je gmail account heeft?
mijn samsung gs2 moet denk ik terug naar de store, 2 problemen sinds vandaag:
1. wanneer ik het toestel start werkt de usb 1-malig. (dus laden)
wanneer ik de lader eruit haal, zegt ie USB host cable connected.
daarna werkt usb niet meer. (updaten met kies lukt ook niet)
2. als ik het toestel uitzet, gaat deze herstarten. uit is niet meer mogelijk.
iemand een idee ?
iemand een idee ?
Is dat mogelijk? Ik heb nergens die functie zien staan.Brad Pitt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:39:
[...]
Dan zet je die functie toch uit? Is een van de eerste dingen die ik altijd doe. Gewoon verplaatsen door het icoon te verschuiven is naar mijn mening ook veel sneller. Wel minder cool natuurlijk, maar who cares.
Mmmh leuke en duidelijk foutmelding van Kies v. 2.1.0.11112_41 tijdens de update van versie 2.3.4 versie I9100XXKI1 naar versie 2.3.6.

Mocht iemand een idee hebben..

Misschien stom idee, maar maak eens een foto met Google Goggles? Misschien kan die er wat van maken. Ik gok dat het koreaans is, aangezien Samsung dat ook is, maar anders kan Chinees of Japans wat mij betreft ookRetir schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:05:
Mmmh leuke en duidelijk foutmelding van Kies v. 2.1.0.11112_41 tijdens de update van versie 2.3.4 versie I9100XXKI1 naar versie 2.3.6.
[afbeelding]
Verwijderd
Hmm ik heb dit ook gehad, erg frustrerend ook als dit op komt zetten tijdens je tentamenDiminish schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:43:
mijn samsung gs2 moet denk ik terug naar de store, 2 problemen sinds vandaag:
iemand een idee ?

uitzetten en de accu er een minuutje uithalen zou de automatisch opnieuw starten kunnen verhelpenDiminish schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:43:
knip...
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
thnx alle voor de snelle reacties!reyals schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:56:
[...]
uitzetten en de accu er een minuutje uithalen zou de automatisch opnieuw starten kunnen verhelpen
ik hoorde tijdens mijn werk dat de samsung ineens gedetecteerd werd door mn pc, dus driver install..
toen direct een firmware update gedaan.
hij werkt nu wel weer naar behoren.. heerlijk frisse mobiel zo ;-)
Ja dat bedoelde ik dus met firmware versies die 'meer vatbaar' zijn voor die kwaaltjes. Ik draai zelf branden T Mobile firmware met root, de onnodige apps heb ik gefreezed, waaronder ook maps bijvoorbeeld.ninc schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:57:
[...]
Tjah, en hoe verklaar je dan dat 2.3.3 perfect werkt, en toen ik eenmaal had geupdate naar 2.3.6 mn batterij snel leegliep? Heb er geen nieuwe apps meer opgezet en niets veranderd.
Ik heb zelf 2.3.5 nu dus over de aller nieuwste durf ik niets te zeggen. Bij 2.3.3 had ik een tijdje ook last van spontane reboots. Dus het is allemaal heel erg afhankelijk van individueel gebruik. Er zijn zat mensen die zeggen dat ze juist met 2.3.3 nooit reboots hadden.
Ik moet wel zeggen dat ik heel weinig apps op de achtergrond heb draaien. Al het syncen etc doe ik handmatig.
Als ik in dit topic (deel 6) zoek zie ik alleen posts mbt de Go Launcher. Ik gebruik gewoon TouchWiz ("TwLauncher"), en heb daar nu de cache van geleegd. Met als gevolg dat het probleem niet opgelost is, en ik nu na een reboot het sluiten van alle apps ook niet meer werkt. Bedankt voor de tipWokkels schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:02:
[...]
Dit zou heel goed hetzelfde cacheprobleem kunnen zijn als het telkens verspringen van de iconen terug naar een oudere locatie. Zoek maar eens in dit topic. (heeft te maken met de cache van de launcher)

TwLauncher "force stop" zorgt voor een werkende launcher, zelfs na reboot.
[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 07-12-2011 15:16 ]
Verwijderd
Ben als symbian-gebruiker pas overgestapt van mijn N8 naar de SGS2 en ben eigenlijk op zoek naar een screensaver of iets dergelijk die als de telefoon op standby staat (zwart scherm) toch laat zien dat ik bijvoorbeeld een sms / oproep heb gemist. Tijd zou ook mooi zijn trouwens. Bij nokia zat dit standaard erop of kon je bijvoorbeeld ook "sleeping screen" downloaden.
Heb de telefoon op mijn werk namelijk vaak met geluid uit naast me liggen. Heb forum even snel doorgelicht en kwam uit bij NoLED, maar dit werkt niet echt naar behoren (niet altijd notificaties / scherm blijft hangen op zwart). Dus als iemand een goede tip heeft!?
Heb de telefoon op mijn werk namelijk vaak met geluid uit naast me liggen. Heb forum even snel doorgelicht en kwam uit bij NoLED, maar dit werkt niet echt naar behoren (niet altijd notificaties / scherm blijft hangen op zwart). Dus als iemand een goede tip heeft!?
Als je al een app vindt die dit voor elkaar krijgt zul je daar niet blij van worden. Ik verwacht dat je de dag niet doorkomt zonder oplader als je scherm continu aan staat.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:11:
Ben als symbian-gebruiker pas overgestapt van mijn N8 naar de SGS2 en ben eigenlijk op zoek naar een screensaver of iets dergelijk die als de telefoon op standby staat (zwart scherm) toch laat zien dat ik bijvoorbeeld een sms / oproep heb gemist. Tijd zou ook mooi zijn trouwens. Bij nokia zat dit standaard erop of kon je bijvoorbeeld ook "sleeping screen" downloaden.
Zijn dat niet allemaal nVidia Tegra2 apparaten? Ik zie oa de eee pad transformer en de LG Optimus 2x Speed. Komt waarschijnlijk ook wel voor de SGS II op termijn.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:34:
http://www.nu.nl/games/26...i-komt-volgende-week.html wtf? waarom niet op de SGS II
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
En ook ik ben nu bij 2.3.6 rebootslachtoffer.
avg werkt niet ga zo de andere varianten toepassen.
Neem aan dat iedereen die hiervan last heeft ook al een mailtje naar Samsung gestuurd heeft.
Zo niet dan wel even doen mensen druk op de ketel en zo...........
http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
avg werkt niet ga zo de andere varianten toepassen.
Neem aan dat iedereen die hiervan last heeft ook al een mailtje naar Samsung gestuurd heeft.
Zo niet dan wel even doen mensen druk op de ketel en zo...........
http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
-Edwin- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:52:
Is dat mogelijk? Ik heb nergens die functie zien staan.

Nickname does not reflect reality
hoe krijg je bovenaan ipv het batterij balkje, getallen/%
UOT Kitchen.Sjoerdiee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:57:
omg, sorry! Bij mij had het verwijderen van alle bestanden van twlauncher juist een heerlijk healing effect op mijn iconenJayVee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:09:
[...]
Als ik in dit topic (deel 6) zoek zie ik alleen posts mbt de Go Launcher. Ik gebruik gewoon TouchWiz ("TwLauncher"), en heb daar nu de cache van geleegd. Met als gevolg dat het probleem niet opgelost is, en ik nu na een reboot het sluiten van alle apps ook niet meer werkt. Bedankt voor de tip![]()
TwLauncher "force stop" zorgt voor een werkende launcher, zelfs na reboot.
Permanent wintericon!
Naast UOT Kitchen wat Brad zegt, kan je op een stock rom ook JKay theme zetten.Sjoerdiee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:57:
[...]
PSN ID: Beest41
Indien rooted natuurlijk, en déze cirkel krijg je dan alsnog nietSCARfaceE schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:29:
Naast UOT Kitchen wat Brad zegt, kan je op een stock rom ook JKay theme zetten.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. De app kost echter wel 5 euro en ik heb al eerder apps gekocht die uiteindelijk niet de gewenste functionaliteit boden. En de app lijkt redelijk complex te zijn voor beginners als ik dus ik vraag me af of ik er binnen een kwartier kan vaststellen of ik hem moet ruilen.reyals schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:58:
[...]
zou te doen moeten zijn met tasker. (gebruik deze zelf ook omzodra ik op mijn werk ben mijn ringtone te wijzigen en zodra ik niet op mijn werk ben weer terug te laten zetten naar een andere) de mogelijkheden zijn eindeloos
Zou jij eventueel voor mij willen kijken of deze app het mogelijk maakt om per profiel verschillende ringtones in te stellen voor sms, Whatsapp en email? En of het mogelijk is om het signaal bij een inkomend telefoontje 1 keer te laten overgaan?
Bij voorbaat dank voor je moeite!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 20:14 ]
Verwijderd
Dus 2 weken met een amper werkende telefoon rond lopen?Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:49:
[...]
Hmm ik heb dit ook gehad, erg frustrerend ook als dit op komt zetten tijdens je tentamen. Maar ik heb er maar een week of twee last van gehad. Toen werd het steeds minder en sindsdien eigenlijk nooit meer last van gehad, ik zou het even de tijd geven dus als ik jou was!
Hoe postief ik over s2 was hoe negatief ik er nu tegenover staat wat een gekloot zeg....
Je zou eerst hier eens kunnen kijken:Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:05:
[...]
Bedankt voor je reactie. De app kost echter wel 5 euro en ik heb al eerder apps gekocht die uiteindelijk niet de gewenste functionaliteit boden. En de app lijkt redelijk complex te zijn voor beginners als ik dus ik vraag me af of ik er binnen een kwartier kan vaststellen of ik hem moet ruilen.
Zou jij eventueel voor mij willen kijken of deze app het mogelijk maakt om per profiel verschillende ringtones in te stellen voor sms, Whatsapp en email? En of het mogelijk is om het signaal bij een inkomend telefoontje 1 keer te laten overgaan?
Bij voorbaat dank voor je moeite!
Tasker - deel 1
http://groups.google.com/group/tasker
http://tasker.dinglisch.net/
Op de onderste (site van de maker) kun je en proef versie downloaden voor 1 week.
Staat genoeg uitleg/voorbeelden om mee aan de slag te kunnen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Mijn vriendin heeft de SGS2. Ze klaagt over het trillen bij ontvangst van mailtjes. Ik heb het topic ff doorgezocht op trefwoorden zoals: mail vibratie, mail tril, mail trillen. Er zijn vast betere trefwoorden maar die weet ik nu ff niet?
Is het nou wel of niet mogelijk om dat getril bij het ontvangen van mailtjes uit te zetten?
Na weken gezeur aangehoord te hebben stel ik toch maar gewoon de vraag hier en nu vind ze het ineens wel.
Negeer mijn vraag maar....
Is het nou wel of niet mogelijk om dat getril bij het ontvangen van mailtjes uit te zetten?
Na weken gezeur aangehoord te hebben stel ik toch maar gewoon de vraag hier en nu vind ze het ineens wel.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 21:51 ]
Men opent het programma "E-Mail"Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:40:
Mijn vriendin heeft de SGS2. Ze klaagt over het trillen bij ontvangst van mailtjes. Ik heb het topic ff doorgezocht op trefwoorden zoals: mail vibratie, mail tril, mail trillen. Er zijn vast betere trefwoorden maar die weet ik nu ff niet?
Drukt op instellingen toets, daarna op meer, daarna op Account instellingen, vervolgs scrol je wat naar onder en kijk je onder trillen...
Oeps Spuit 11 ;PRazer schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:03:
[...]
Men opent het programma "E-Mail"
Drukt op instellingen toets, daarna op meer, daarna op Account instellingen, vervolgs scrol je wat naar onder en kijk je onder trillen...
Sinds vandaag ook in het bezit van de sgs2...top toestel. Vraagje voor wie mij wilt helpen. Het toestel geeft aan dat het beschikt over android 2.3.4 echter lees ik hier dat men al op 2.3.6 zit. Ik heb nauurlijk het toestel aan kies gelegt maar deze geeft aan dat ik niet kan updaten via kies??
Ook via ota krijg ik geen update's binnen, moet ik iets speciaals doen om toch te kunnen updaten? alvast bedankt.
Ook via ota krijg ik geen update's binnen, moet ik iets speciaals doen om toch te kunnen updaten? alvast bedankt.
Heb je toevallig een Duits toestel? Heb je het toestel bijvoorbeeld in het duits moeten instellen?marcel23456 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:30:
Sinds vandaag ook in het bezit van de sgs2...top toestel. Vraagje voor wie mij wilt helpen. Het toestel geeft aan dat het beschikt over android 2.3.4 echter lees ik hier dat men al op 2.3.6 zit. Ik heb nauurlijk het toestel aan kies gelegt maar deze geeft aan dat ik niet kan updaten via kies??
Dat had ik en toen wou hij ook niet updaten. Ik had er bij een Samsung service point Nederlandse software op laten zetten en toen kreeg ik meteen de updates toen ik hem daarna aan kies hing.
die 2.3.6 is toch niet merkelijk beter dan 2.3.3? Zit nog steeds op 2.3.3 met root ivm de bounch back animatie ipv de glow. Maar als het echt veel beter is wil ik miss nog wel over...
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
ik had al niet te klagen bij 2.3.4 eigenlijk, de overstap naar 2.3.6 heeft voor mij tot nu toe geen merkbaar verschil gegeven.Ewivis schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:55:
die 2.3.6 is toch niet merkelijk beter dan 2.3.3? Zit nog steeds op 2.3.3 met root ivm de bounch back animatie ipv de glow. Maar als het echt veel beter is wil ik miss nog wel over...
Burp
Dit is echt al meermalen besproken (wekelijks zeg maar). Een beetje zoeken in dit topic geeft al antwoord op je vragen. Je hebt waarschijnlijk een toestel uit een ander land (ja, die worden ook hier verkocht) en Samsung rolt updates per land/provider uit.marcel23456 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:30:
Buiten dat, 2.3.4 beviel mij tot op heden het beste. Dat was de stabielste versie.
Over de reboots.
Ik kwam gister thuis en acuut een reboot. Ergens las ik al iemand die het over Wifi had. Dat onderdeel is gewijzigd in .6 en nu struikelt ie over de router. Ik ga iig de accespoints opnieuw instellen en kijken of ie dan stabiel blijft. Bij een clearcache e.d. gebeurt hier namelijk niets mee.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Tis absoluut Koreaans, daar Samsung ook koreaans is. Ik snap er alleen geen malle fuck van, dus dat wordt even Gogglen of OCRen ofzo.Retir schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:05:
[afbeelding]
Wat je ook zou kunnen proberen is een engelse install van KIES forceren, en anders eventueel met dat ene progje, applocale(?) kunnen klootviolen. Succes
Update: ik heb sinds de update naar 2.3.6 al 2 spontane reboots gehad, daarvoor nog nooit.
Geen idee waar ik het moet zoeken. Ik krijg adb niet aan de praat hier.
Update2: Krijg nou wat, ADB werkt zowaar. Ik heb via USBDeview een aantal vage entries eruit gemikt, en adb in usb mode geforceerd vanaf de cli. Nu werkt het o_O Ben benieuwd of ik er iets mee kan
[ Voor 22% gewijzigd door ShadyNetworker op 08-12-2011 11:14 ]
It's always DNS...
Verwijderd
Ok dat is mooi. Bedankt dat je me op weg hebt geholpen, ik ga er mee aan de slag. Ik zal het resultaat ook terugkoppelen.reyals schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:18:
[...]
Je zou eerst hier eens kunnen kijken:
Tasker - deel 1
http://groups.google.com/group/tasker
http://tasker.dinglisch.net/
Op de onderste (site van de maker) kun je en proef versie downloaden voor 1 week.
Staat genoeg uitleg/voorbeelden om mee aan de slag te kunnen.
Ik heb weer eens last van verschillende, zeer irritante kwaaltjes op mijn telefoon.. Ik heb er al vaker last van gehad, maar op de een of andere manier verdween het weer na een tijdje(Electronica, het blijven rare wezens).
Mijn telefoon herkende mijn oplader niet meer, met een tandenstokertje het stof weggehaald dat in de connector zat. Toen werd ie wel herkend:), ik blij. De volgende dag was mijn telefoon helemaal opgeladen, dus eraf de lader.. Een half uur later denkt mijn telefoon nog steeds dat ie aan de lader zit.. Als ik opnieuw opstart is dit verdwenen.. Op zich niet zo'n heel groot probleem(maar wel irritant). Ik dacht dat dit wel eens aan mijn ROM kon liggen, dus heb een andere geflashed, geen resultaat..
Nu wordt het nog erger, op sommige momenten 'gaat mijn telefoon zomaar aan de lader', en vijf seconden later er weer af.. Het probleem hiervan is dat het beeldscherm de hele tijd aan gaat, en dat de telefoon nooit in deep sleep kan komen.
Ook kan mijn telefoon niet meer uit, hij start dan automatisch weer opnieuw op.. Tijdens tentamens trek ik de batterij er dan maar uit, wat moet ik anders..En ik zit al een half jaar met een paar aanzienlijke burn-ins, die ik eigenlijk al na één a twee week te pakken had.
Zijn er meer mensen die zich in deze problemen herkennen? Het oplaadprobleem lijkt ook hardwarematig te zijn, ik kan mijn telefoon wel opsturen naar Hi, maar ben bang dat ik m dan weken kwijt ben, waar ik geen zin in heb. Weet iemand hoe lang de reparatieservice van Hi ongeveer duurt? ik kan hier niks over vinden op het forum. Ik heb een USB-Jig thuis liggen dus de root ongedaan maken moet niet zo'n probleem zijn neem ik aan?
Het vreemde is dat ik (sommige) van deze problemen al eerder heb gehad, en dat ze na een tijdje gewoon verdwenen, ze kwamen echter ook weer terug (meermalen).
Mijn telefoon herkende mijn oplader niet meer, met een tandenstokertje het stof weggehaald dat in de connector zat. Toen werd ie wel herkend:), ik blij. De volgende dag was mijn telefoon helemaal opgeladen, dus eraf de lader.. Een half uur later denkt mijn telefoon nog steeds dat ie aan de lader zit.. Als ik opnieuw opstart is dit verdwenen.. Op zich niet zo'n heel groot probleem(maar wel irritant). Ik dacht dat dit wel eens aan mijn ROM kon liggen, dus heb een andere geflashed, geen resultaat..
Nu wordt het nog erger, op sommige momenten 'gaat mijn telefoon zomaar aan de lader', en vijf seconden later er weer af.. Het probleem hiervan is dat het beeldscherm de hele tijd aan gaat, en dat de telefoon nooit in deep sleep kan komen.
Ook kan mijn telefoon niet meer uit, hij start dan automatisch weer opnieuw op.. Tijdens tentamens trek ik de batterij er dan maar uit, wat moet ik anders..En ik zit al een half jaar met een paar aanzienlijke burn-ins, die ik eigenlijk al na één a twee week te pakken had.
Zijn er meer mensen die zich in deze problemen herkennen? Het oplaadprobleem lijkt ook hardwarematig te zijn, ik kan mijn telefoon wel opsturen naar Hi, maar ben bang dat ik m dan weken kwijt ben, waar ik geen zin in heb. Weet iemand hoe lang de reparatieservice van Hi ongeveer duurt? ik kan hier niks over vinden op het forum. Ik heb een USB-Jig thuis liggen dus de root ongedaan maken moet niet zo'n probleem zijn neem ik aan?
Het vreemde is dat ik (sommige) van deze problemen al eerder heb gehad, en dat ze na een tijdje gewoon verdwenen, ze kwamen echter ook weer terug (meermalen).
[ Voor 4% gewijzigd door Mitashi op 08-12-2011 12:27 ]
Tot mijn verbazing wordt hier uitgebreid gediscussiëerd over versies 2.3.5 en 2.3.6, terwijl Kies bij mij aangeeft dat mijn versie 2.3.4 de nieuwste is ("Dit is de nieuwste firmware.")
Mijn versie volgens Kies: PDA:KI4 / PHONE:KI1 / CSC:KH1 (DBT)
Volgens de telefoon:
Android-versie
2.3.4
Baseband-versie
I9100XXKI1
Kernelversie
2.6.35.7-I9100XWKI4-CL575468
root@DELL143 #2
Buildnummer
GINGERBREAD.XWKI4
Mocht het wat uitmaken: De telefoon is op 10 augustus bij Gigavolt.nl besteld. Toen stond er 2.3.3 op, die ik met Kies netjes heb kunnen upgraden naar 2.3.4.
Volgens Google betekent de code (DBT) dat ik een Duits toestel heb, maar ik kan de taal wel gewoon op NL of EN instellen. Bovendien verklaart dat niet de ik niet verder kan upgraden.
Weet iemand waarom ik op 2.3.4 blijf hangen?
Mijn versie volgens Kies: PDA:KI4 / PHONE:KI1 / CSC:KH1 (DBT)
Volgens de telefoon:
Android-versie
2.3.4
Baseband-versie
I9100XXKI1
Kernelversie
2.6.35.7-I9100XWKI4-CL575468
root@DELL143 #2
Buildnummer
GINGERBREAD.XWKI4
Mocht het wat uitmaken: De telefoon is op 10 augustus bij Gigavolt.nl besteld. Toen stond er 2.3.3 op, die ik met Kies netjes heb kunnen upgraden naar 2.3.4.
Volgens Google betekent de code (DBT) dat ik een Duits toestel heb, maar ik kan de taal wel gewoon op NL of EN instellen. Bovendien verklaart dat niet de ik niet verder kan upgraden.
Weet iemand waarom ik op 2.3.4 blijf hangen?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja... ik zou bijna zeggen, de search op dit topic richten en het antwoord staat op bijna elke pagina.Andre-Hessel schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:50:
wekelijkse search vraag.
Samsung update KIES per land en per provider. Zie hier wat de codes betekenen
Baseband XX = talen = de,en,es,fr,hu,it,nl,pt(cs,da,el,fi,no,pl,sl,sv,tr)
Kernel XW = Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
DBT = Germany. Waarschijnlijk een Duitse provider.
Je hebt dus geen generiek toestel, dus zelfs al is er een Duitse update, dan moet die Duitse provider dat ook hebben.
ik vind het eigenlijk maar een grof schandaal. Mijn tel valt om de paar uur uit en nu moet ik gewoon mijn tel links laten liggen omdat er kans is dat hij uitvalt...... Ik wil mijn geld terug zo.
Probeer de opties is die aangeboden worden in dit topic. Mocht het dan nog niet werken, dan is het inderdaad een grof schandaal.ReMCoDijKSTRa schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:25:
ik vind het eigenlijk maar een grof schandaal. Mijn tel valt om de paar uur uit en nu moet ik gewoon mijn tel links laten liggen omdat er kans is dat hij uitvalt...... Ik wil mijn geld terug zo.
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Verwijderd
sorry te vroeg op enter gedrukt
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 15:21 ]
Okay, mn 3e spontane reboot gehad. Alles lijkt te wijzen naar 2.3.6 die ik onlangs op mn telefoon heb gezet, maar het zou natuurlijk ook aan een van de apps kunnnen liggen,
Hoe dan ook, dit is erg frustrend

It's always DNS...
Had je wifi aanstaan? Ik ben benieuwd of wifi uitzetten/opnieuw aansluiten helpt. Op kantoor de hele dag op wifi nog geen reboot gehad. Als ik thuiskom, dan kijk ik of de Fritzbox de dader is.ShadyNetworker schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:12:
Okay, mn 3e spontane reboot gehad. Alles lijkt te wijzen naar 2.3.6 die ik onlangs op mn telefoon heb gezet, maar het zou natuurlijk ook aan een van de apps kunnnen liggen,
Nu heb ik net gister een nieuw modem gehad vanwege overstap naar UPC. Weer een andere wifi signaal (Cisco), misschien trekt ie dat beter.
Verwijderd
Hallo,
na update 2.3.6 bij mij ook reboottrouble.
Wat zaken geprobeert en het uitzetten van wifi stopt bij mij het booten.
inmiddels ook contact gehad met Samsung
Zie onderstaand als hun reactie
U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878#
om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset
uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#
Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom
goed om van te voren de simkaart te verwijderen en een backup te maken van gegevens op uw telefoon die u
niet kwijt wilt raken.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-
SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens
paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Zumra Esra Babayigit
Samsung Electronics Benelux B.V.
Krijg toch een onprettige bijsmaak van Samsung.
Zij verkopen mij hun product.
Ik ga hier gezellig mee om en laat sporen na op hun device.
Zij updaten de firmware.
Toestel begint uit te vallen.
Oplossing van Samsung wis mijn sporen en probeer het opnieuw.
Let wel dit is 1 van de grootste elektronica leveranciers ter wereld.
De gedachte van "zoek het maar uit"maakt zich van mij meester.
Zij maken fouten en de klant moet het maar zelf oplossen en krijgt de simpelste ict oplossing aangeboden die alleen maar tijdelijk zal helpen, reset.
Samsungs aftersale is niet echt goed te noemen zo.
Krijg ook de indruk dat er maar lustig op los geupdate word zonder eerst de bugfixes te testen op hun secundaire effecten (lees: los een probleem op en creëer een grotere)
Maar geduld mensen hun reputatie word op deze manier beschadigd en als de deuken groot genoeg worden komen ze vanzelf in actie.
ps: heb gister Tele2 eens gebeld en hun geïnformeerd over dit probleem en het advies meegegeven om eens met Samsung te gaan praten.
Zij zijn tenslotte een zeer groot tussenpersoon.
Twijfel ten zeerste of mijn actie nut heeft en of Tele2 (lees hier de telefoniste van Tele2) hier uberhaupt wat mee zou doen.
Maar ach het voelde goed een beetje hetzelfde gevoel als toen ik die te dure kerstkaart kocht bij die arme zwerver.
na update 2.3.6 bij mij ook reboottrouble.
Wat zaken geprobeert en het uitzetten van wifi stopt bij mij het booten.
inmiddels ook contact gehad met Samsung
Zie onderstaand als hun reactie
U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878#
om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset
uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#
Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom
goed om van te voren de simkaart te verwijderen en een backup te maken van gegevens op uw telefoon die u
niet kwijt wilt raken.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-
SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens
paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Zumra Esra Babayigit
Samsung Electronics Benelux B.V.
Krijg toch een onprettige bijsmaak van Samsung.
Zij verkopen mij hun product.
Ik ga hier gezellig mee om en laat sporen na op hun device.
Zij updaten de firmware.
Toestel begint uit te vallen.
Oplossing van Samsung wis mijn sporen en probeer het opnieuw.
Let wel dit is 1 van de grootste elektronica leveranciers ter wereld.
De gedachte van "zoek het maar uit"maakt zich van mij meester.
Zij maken fouten en de klant moet het maar zelf oplossen en krijgt de simpelste ict oplossing aangeboden die alleen maar tijdelijk zal helpen, reset.
Samsungs aftersale is niet echt goed te noemen zo.
Krijg ook de indruk dat er maar lustig op los geupdate word zonder eerst de bugfixes te testen op hun secundaire effecten (lees: los een probleem op en creëer een grotere)
Maar geduld mensen hun reputatie word op deze manier beschadigd en als de deuken groot genoeg worden komen ze vanzelf in actie.
ps: heb gister Tele2 eens gebeld en hun geïnformeerd over dit probleem en het advies meegegeven om eens met Samsung te gaan praten.
Zij zijn tenslotte een zeer groot tussenpersoon.
Twijfel ten zeerste of mijn actie nut heeft en of Tele2 (lees hier de telefoniste van Tele2) hier uberhaupt wat mee zou doen.
Maar ach het voelde goed een beetje hetzelfde gevoel als toen ik die te dure kerstkaart kocht bij die arme zwerver.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 15:40 ]
Verwijderd
Echt weer zo'n standaard antwoord van Samsung.
Ik heb sinds vanochtend weer de spontane reboots terug na een paar dagen er vanaf te zijn geweest.
Ik had een Factory Reset gedaan en ben daarna voorzichtig begonnen met het terugzetten van diverse apps.
Vanochtend had ik de app van 'Engadget' er weer terug opgezet en na ongeveer een uurtje viel de telefoon weer uit.
Binnen een half uur wéér, dus de app er weer afgehaald en sindsdien weer rustig op Re-Boot gebied.
Zegt waarschijnlijk niets, maar vond het wel het vermelden waard.
Ik heb sinds vanochtend weer de spontane reboots terug na een paar dagen er vanaf te zijn geweest.
Ik had een Factory Reset gedaan en ben daarna voorzichtig begonnen met het terugzetten van diverse apps.
Vanochtend had ik de app van 'Engadget' er weer terug opgezet en na ongeveer een uurtje viel de telefoon weer uit.
Binnen een half uur wéér, dus de app er weer afgehaald en sindsdien weer rustig op Re-Boot gebied.
Zegt waarschijnlijk niets, maar vond het wel het vermelden waard.
Dit is een standaard antwoord van ELK BEDRIJF zo een beetje. Als je er over nadenkt is het ook eigenlijk een wonder dat dit soort problemen op afstand kan worden getroubleshoot. Niet alleen is een mobieltje een super complex ding, er draait ook nog eens een ingewikkeld OS op, EN dan heb je ook nog eens al die apps....
Maar dit is allemaal geen excuus natuurlijk, we hebben betaald(ik wel iig
) voor een werkend apparaat en dat verwacht je dan ook.
@Senor Sjon:
Ik had wifi wel aanstaan, en ik heb wel ff geprobeerd om mn wifi AP te wissen uit de lijst en vervolgens opnieuw te verbinden maar dit loste niets op.
Heb wifi nu uitstaan, ens kijken hoelang die het volhoudt. Wel erg vervelend dat mn telefoon dus spontaan kan uitvallen, zo kan ik telefoontjes missen.
Wat me overigens opviel toen ik mn telefoon aan ADB had hangen is dat ie wel heel erg vaak met DHCP bezig is....misschien is dat een oorzaak.
Update01:
https://twitter.com/#!/Samsung_NL/status/144787103560110080
Maar dit is allemaal geen excuus natuurlijk, we hebben betaald(ik wel iig
@Senor Sjon:
Ik had wifi wel aanstaan, en ik heb wel ff geprobeerd om mn wifi AP te wissen uit de lijst en vervolgens opnieuw te verbinden maar dit loste niets op.
Heb wifi nu uitstaan, ens kijken hoelang die het volhoudt. Wel erg vervelend dat mn telefoon dus spontaan kan uitvallen, zo kan ik telefoontjes missen.
Wat me overigens opviel toen ik mn telefoon aan ADB had hangen is dat ie wel heel erg vaak met DHCP bezig is....misschien is dat een oorzaak.
Update01:
https://twitter.com/#!/Samsung_NL/status/144787103560110080
[ Voor 3% gewijzigd door ShadyNetworker op 08-12-2011 15:36 ]
It's always DNS...
Bijna alles in deze topic geprobeerd. toch blijft het uitvallen. Beetje bespottelijk dat ik gewoon met mijn oeroude 3310 moet lopen van tig jaren geleden (vorige tel's verkocht) Maar door die twitter bericht hierboven heb ik nog een beetje hoop..Zanzibar-1337 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:03:
[...]
Probeer de opties is die aangeboden worden in dit topic. Mocht het dan nog niet werken, dan is het inderdaad een grof schandaal.
Zoek eens in dit topic, antwoord heb ik al gegevenMickroz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:46:
nou de avg truc werkte hier ook niet, ik ben wel elke keer icoontjes kwijt na het rebooten, nog meer mensen last van?
Dan had ik idd wat beter moeten zoeken, en idd, er komen na wat zoekwerk enorm veel vergelijkbare vragen over.Senor Sjon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:39:
[...]
Dit is echt al meermalen besproken (wekelijks zeg maar). Een beetje zoeken in dit topic geeft al antwoord op je vragen. Je hebt waarschijnlijk een toestel uit een ander land (ja, die worden ook hier verkocht) en Samsung rolt updates per land/provider uit.
Buiten dat, 2.3.4 beviel mij tot op heden het beste. Dat was de stabielste versie.
Verder is het toestel wel stabiel, maar heb toch iets vreemd ontdekt, als ik het toestel oplaad is alles bevroren
Daarbij is de laadtijd enormmmm langgg, van 10% naar 100% in 7 uur

Ik heb 2.3.6 ook erop gezet. KK2 liep minder goed, veel battery drain. Nu KK5 erop gezet en het loopt heel goed. Ik heb geen last van reboots of wifi-gerelateerde problemen. Ik vermoed dat bij mensen met reboots een goede wipe het probleem op zou kunnen lossen
De 2.3.6 problemen die ik eerder ervaarde treden eigenlijk alleen maar pas op, als ik met de Wifi ga communiceren.
Nu heb ik de dlink dir655 die er wel berucht om is, mogelijk maar even switchen naar een andere wifi-router.
Nu heb ik de dlink dir655 die er wel berucht om is, mogelijk maar even switchen naar een andere wifi-router.
Dir655 i.c.m. 2.3.6 is geen centje pijn. Wel Wifi sharing uit gezet uiteraard (root nodig).LCD_viewer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:35:
Google maar eens op unresponsive touchscreen. Schijnt vaker voor te komen dat het scherm niet goed reageert tijdens het laden. Is op got ook al eerder besprokenmarcel23456 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:53:
[...]
Dan had ik idd wat beter moeten zoeken, en idd, er komen na wat zoekwerk enorm veel vergelijkbare vragen over.
Verder is het toestel wel stabiel, maar heb toch iets vreemd ontdekt, als ik het toestel oplaad is alles bevrorenals ik de lader afkoppel, weer bruikbaar. Heb gekeken of de cpu vast blijft staan op bv 100% maar nee, hij gaat wel omhoog van 2% naar 30% maar dat verklaard niet waarom het toestel "onbruikbaar" word als ik hem oplaad.
Daarbij is de laadtijd enormmmm langgg, van 10% naar 100% in 7 uur
Verwijderd
Bij mij reboot hij ook als ik wifi uit heb staan en 3g gebruik. Dus bij mij ligt het daar niet aan.LCD_viewer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:35:
De 2.3.6 problemen die ik eerder ervaarde treden eigenlijk alleen maar pas op, als ik met de Wifi ga communiceren.
Heb mijn pincode maar van mijn sim gehaald zodat ik in elk geval bereikbaar ben, en......zo zie ik ook niet meer hoe vaak hij reboot en dat scheelt me weer een hoop ergernis

Er is een nieuwe firmware update (versie 11.8.01 - 2 december 2011) voor de camera van de SGS2. Beschikbaar via de Samsung Apps, dus niet via de Android Market.
Edit: vaag, probeer de update te installeren maar krijg de melding dat ik al de laatste camera firmware heb..
Edit: vaag, probeer de update te installeren maar krijg de melding dat ik al de laatste camera firmware heb..
[ Voor 26% gewijzigd door BamSlam_ op 08-12-2011 21:35 ]
Weet iemand waar ik een lijst met SKU/EAN nummers kan vinden om te controleren dat ik een Nederlands model heb?
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Net even gaan kijken voor de Nexus, maar voorlopig waarschijnlijk toch maar even bij de SGS2 houden. Nou zag ik in de winkel ook een SGS2 liggen....met een soort 'ingebrand' scherm. Als je een wit scherm aan had staan, zag je duidelijk de 9 bolletjes en het slotje van het lockscreen.......
Is eigenlijk nog nietmand gehoord die dit heeft gehad, zal wel komen doordat het scherm ook de hele dag aanstaat op het lockscreen, maar vond het er toch minder prettig uitzien
Is eigenlijk nog nietmand gehoord die dit heeft gehad, zal wel komen doordat het scherm ook de hele dag aanstaat op het lockscreen, maar vond het er toch minder prettig uitzien
Twee telefoons hier met 2.3.6....beide geen spontane reboots.
Op een volledige lege telefoon 2.3.5 gezet, en daarna middels KIES een update uitgevoerd naar 2.3.6.
Daarna met Titanium Back-up al mijn apps terug gezet. Ditzelfde op de telefoon van mijn vriendin. Beide draaien als een zonnetje.
Op een volledige lege telefoon 2.3.5 gezet, en daarna middels KIES een update uitgevoerd naar 2.3.6.
Daarna met Titanium Back-up al mijn apps terug gezet. Ditzelfde op de telefoon van mijn vriendin. Beide draaien als een zonnetje.
Ik heb even zitten googleén, maar dit gaat dan ook vaak om een deel, of delen van het scherm dat niet (juist) reageert en niet specifiek het bevriezen van het beeldscherm tijdens het opladen.reyals schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:50:
[...]
Google maar eens op unresponsive touchscreen. Schijnt vaker voor te komen dat het scherm niet goed reageert tijdens het laden. Is op got ook al eerder besproken
Ik lees wel dat een onjuiste adapter, secu defect ook de oorzaak kan zijn maar ga dat nog eens onderzoeken
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik had een OTA update gedaan naar 2.3.5 en daar zit een bug in. Ik start Bluetooth op voor een file transfer naar iemand en krijg de hele tijd spontane reboots achter elkaar... totdat ik de Accu eruit haal.
Dit gebeurt alleen met Bluetooth aan.
Nog meer mensen last van? 2.3.4 was lekker stabiel en had nog nooit een vastloper gehad of reboot of wat dan ook...
Hopen dat 2.3.6 beter is.. hij is alleen nog niet OTA.
Ik had een OTA update gedaan naar 2.3.5 en daar zit een bug in. Ik start Bluetooth op voor een file transfer naar iemand en krijg de hele tijd spontane reboots achter elkaar... totdat ik de Accu eruit haal.
Dit gebeurt alleen met Bluetooth aan.
Nog meer mensen last van? 2.3.4 was lekker stabiel en had nog nooit een vastloper gehad of reboot of wat dan ook...
Hopen dat 2.3.6 beter is.. hij is alleen nog niet OTA.
Elke telefoon met een AMOLED scherm heeft dit, is niks nieuws. Op mijn S2 zie je ook waar de tijd heeft gestaan bij een egaal scherm. Heeft elke Nexus, S1, S2 etc., gewoon allemaal.weertenaar schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:52:
Dan heb ik dat even gemist tussen alle posts door, ff zoeken, had net weer een reboot, batterij weer @ 75%.reyals schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:53:
[...]
Zoek eens in dit topic, antwoord heb ik al gegeven
Omdat ik toch nieuwsgierig was heb ik gisteren het toestel een harde reset gegeven en kreeg gelijk de nederlandse taal. Kan ik er dan vanuit gaan dat het ook een nederlandse versie betreft? gelijk even gekeken of ik via kies kon updaten...helaas weer het zelfde verhaal dat ik niet kies kan gebruiken voor updaten. Ook via ota geen update. Ik denk dus een kwestie van geduld gezien er ook nog andere tweakers zijn die de update nog niet hebben.Pluisie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:46:
[...]
Heb je toevallig een Duits toestel? Heb je het toestel bijvoorbeeld in het duits moeten instellen?
Dat had ik en toen wou hij ook niet updaten. Ik had er bij een Samsung service point Nederlandse software op laten zetten en toen kreeg ik meteen de updates toen ik hem daarna aan kies hing.
@ Alle, wellicht mag het een troost zijn voor de 2.3.6 bezitters, ook met versie 2.3.5 reset de SGS2 spontaan uit zichzelf.
PS
Overigens heb ik op mijn toestel geen melding van dat 2.3.6 klaar zou staan, zowel via OTA als Kies.
PS
Overigens heb ik op mijn toestel geen melding van dat 2.3.6 klaar zou staan, zowel via OTA als Kies.
[ Voor 31% gewijzigd door racinfo op 09-12-2011 08:14 ]
Als je steeds update via kies zul je inderdaad nooit een OTA zien. In Kies zijn de updates altijd eerder ter beschikking.Snoop schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:19:
OTA? Ik heb nog nooit een OTA update op mijn S2 gehad en ik heb hem als sinds begin mei...
Heb de S2 sinds eind mei vorig jaar en kon nooit update via Kies omdat ik dit programma niet geinstallleerd kreegSnoop schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:19:
OTA? Ik heb nog nooit een OTA update op mijn S2 gehad en ik heb hem als sinds begin mei...
(na onnoemelijk veel pogingen, tips en trucs).
Ik had gelezen dat Samsung bezig was voortaan ook via FOTA de updates aan te bieden maar dat was in dat bericht pas januari 2012.
Toch eigenwijs probeer ik af en toe de "Controleer op updates" mogelijkheid en tot mijn verbazing (en blijdschap) begon die te updaten, vorig weekend.
Zit nu dus op 2.3.5 en geen enkel probleem hier.
Toets dit in bij dd dailer *#1234# er komt een scherm naar voren.marcel23456 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:00:
[...]
Omdat ik toch nieuwsgierig was heb ik gisteren het toestel een harde reset gegeven en kreeg gelijk de nederlandse taal. Kan ik er dan vanuit gaan dat het ook een nederlandse versie betreft? gelijk even gekeken of ik via kies kon updaten...helaas weer het zelfde verhaal dat ik niet kies kan gebruiken voor updaten. Ook via ota geen update. Ik denk dus een kwestie van geduld gezien er ook nog andere tweakers zijn die de update nog niet hebben.
Op de onderste regel staat csc: ,als daar XEN... staat heb je een Nederlands toestel.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ikzelf heb de SGS2 pas enkele maanden; branded Orange en voorzien van 2.3.3 toen ik hem kreeg. Kies kreeg ik onder windows xp ook niet geïnstalleerd en heb het tenslotte onder windows 7 ultimate gedaan en daar kreeg ik het zonder ook maar enig probleem meteen aan de praat. En dus ook meteen de melding dat er een firmware update (2.3.5) ter beschikking was; deze na enige beraadslagen ook geladen en geïnstalleerd. Het staat er nu 1 week op en toevallig had ik vanmorgen een spontane reset.(voor het eerst dus).Heb de S2 sinds eind mei vorig jaar en kon nooit update via Kies omdat ik dit programma niet geinstallleerd kreeg
(na onnoemelijk veel pogingen, tips en trucs).
Als ik dat doe met mijn Orange toestel dan staat er:Megapaul schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:01:
[...]
Toets dit in bij dd dailer *#1234# er komt een scherm naar voren.
Op de onderste regel staat csc: ,als daar XEN... staat heb je een Nederlands toestel.
pda:I9100BVKJ4
phone: I9100BVKJ4
csc: I9100AMNKJ4
Build Info: Mon Oct 24 13:33:22 KST 2011
Ik heb een probleem met mijn WIFI.
Als ik ongeveer een half uurtje niets heb gedaan met WIFI stopt hij de verbinding.
Bijvoorbeeld:
Ik surf om 9 uur met wifi en stop na 5 minuten.
Om 10 uur wil ik weer surfen met wifi maar heb geen verbinding meer dan.
Dan moet ik wifi afzetten en dan weer terug opzetten.
Dit probleem heb ik met alle wifi's ( werk, thuis, vrienden,...)
Best irritant. Nog iemand met dit probleem?
Als ik ongeveer een half uurtje niets heb gedaan met WIFI stopt hij de verbinding.
Bijvoorbeeld:
Welke firmware heb je?frye schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:27:
Ik heb een probleem met mijn WIFI.
Bijvoorbeeld:
Heb je hem onlangs nog geupdate?
Heb je een reset gedaan of een factory reset?
Heb je energiebesparing standaard aanstaan? Cache van de telefoon geleegd?
Die energiebesparingsstand heb ik eigenlijk nooit begrepen. Het bespaart marginaal en in gebruik is het alleen maar irritant (snel scherm uit enzo).
Die energiebesparingsstand heb ik eigenlijk nooit begrepen. Het bespaart marginaal en in gebruik is het alleen maar irritant (snel scherm uit enzo).
Als ik dat allemaal zo hier lees ben ik blij dat ik nog op de stock firmware draai die pas 1 keer geupdate is (volgens mij twee weken na release zo'n beetje).
Ok, de batterij trekt het niet langer dan 8-12 uur, maar hij reset of hangt tenminste niet. Was eigenlijk hier weer eens aan het lezen of er updates zijn; maar die ga ik dus maar niet draaien.
Ok, de batterij trekt het niet langer dan 8-12 uur, maar hij reset of hangt tenminste niet. Was eigenlijk hier weer eens aan het lezen of er updates zijn; maar die ga ik dus maar niet draaien.
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2011 09:31 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daar heb je gelijk een van de grootste valkuilen van het internet te pakken: je hoort 9 van de 10 keer alleen de negatieve verhalen. Immers, als alles goed gaat, waarom zou je je dan melden?!Phusebox schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:31:
Als ik dat allemaal zo hier lees ben ik blij dat ik nog op de stock firmware draai die pas 1 keer geupdate is (volgens mij twee weken na release zo'n beetje).
Er zijn inderdaad mensen die te maken hebben met reboots. Er zijn er ook veel die dat niet hebben. Ik denk dat er meer zonder problemen dan met problemen zijn, maar da's een pure gok.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Tja een kans blijft een kans, niet updaten is geen kans op die problemen en ik kan nog nergens de voordelen vinden van een update?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:34:
[...]
Daar heb je gelijk een van de grootste valkuilen van het internet te pakken: je hoort 9 van de 10 keer alleen de negatieve verhalen. Immers, als alles goed gaat, waarom zou je je dan melden?!
Er zijn inderdaad mensen die te maken hebben met reboots. Er zijn er ook veel die dat niet hebben. Ik denk dat er meer zonder problemen dan met problemen zijn, maar da's een pure gok.
2.3.4 draaide wat mij betreft perfect met een aanmerkelijke verbetering in de accu. Bij 2.3.5 heb ik 2 reboots gehad in het begin en daarna niet meer. 2.3.6 heeft een wat langere incubatietijd en ik heb de laatste 2 dagen geen reboots meer gehad.Phusebox schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:34:
[...]
Tja een kans blijft een kans, niet updaten is geen kans op die problemen en ik kan nog nergens de voordelen vinden van een update?
2.3.6 heb ik nog geen reboot gehad.Senor Sjon schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:54:
[...]
2.3.4 draaide wat mij betreft perfect met een aanmerkelijke verbetering in de accu. Bij 2.3.5 heb ik 2 reboots gehad in het begin en daarna niet meer. 2.3.6 heeft een wat langere incubatietijd en ik heb de laatste 2 dagen geen reboots meer gehad.
Ik draai een XEU stock kk5, geroot en met Titanium BP geschoond (dmv bevriezen) van de bloatware. Verder voorzien van Jkay en Juice Defender Ultimate.
Gisteren in de auto is de telefoon opgeladen tot ca 95%. Dat is inmiddels 16 uur terug. Vanmorgen heeft hij nog een half uurtje in de auto aan de lader gelegen. Ik gebruik hem 's avonds normaal. Voor mij houdt dat in: gemiddeld gezien 1 telefoongesprek van 10 minuten, een aantal whatsapp berichten, iedere 5 minuten een sync van agenda's en mail tot 20.00 uur, daarna een uurlijkse sync tot 24.00 uur en daarna slaapstand, zo'n 30 minuten browsergebruik.
Nu is de batterij 82%.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik lees telkenmale dat in firmware 2.3.3 de accuduur slechter zou zijn dan in de versies erna; dat is best vreemd want ik heb er namelijk tot nog toe geen verschil in bemerkt. Ik heb ter controle altijd op elk Android toestel "Batterij Monitor Widget" gedraaid en het enige (merkbare) verschil was toen ik van de HDZ overstapte op de SGS2. De SGS2 is veel energiezuiniger dan de HTC namelijk. Best verbazend want de HDZ draaide op 800 Mhz (single cpu).Senor Sjon schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:54:
[...]
2.3.4 draaide wat mij betreft perfect met een aanmerkelijke verbetering in de accu. Bij 2.3.5 heb ik 2 reboots gehad in het begin en daarna niet meer. 2.3.6 heeft een wat langere incubatietijd en ik heb de laatste 2 dagen geen reboots meer gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 09-12-2011 10:01 ]
Dat vind ik inderdaad opmerkelijk. Ik kom van een HTC Desire die 2-3 dagen meeging, en nu haal ik soms van 7 uur 's ochtends tot 18 u 's avonds niet eens. Waarbij ik mijn telefoon actief misschien 45 minuten gebruik, zonder te bellen alleen wat surfen/facebook/twitter.racinfo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:00:
[...]
Ik lees telkenmale dat in firmware 2.3.3 de accuduur slechter zou zijn dan in de versies erna; dat is best vreemd want ik heb er namelijk tot nog toe geen verschil in bemerkt. Ik heb ter controle altijd op elk Android toestel "Batterij Monitor Widget" gedraaid en het enige (merkbare) verschil was toen ik van de HDZ overstapte op de SGS2. De SGS2 is veel energiezuiniger dan de HTC namelijk. Best verbazend want de HDZ draaide op 800 Mhz (single cpu).
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2011 10:13 ]
De HDZ is moeilijk vergelijkbaar met de HD die een snellere cpu heeft draaien! Ook het scherm van de HD is, dacht ik groter dan dat van de HDZ.Phusebox schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:12:
[...]
Dat vind ik inderdaad opmerkelijk. Ik kom van een HTC Desire die 2-3 dagen meeging, en nu haal ik soms van 7 uur 's ochtends tot 18 u 's avonds niet eens. Waarbij ik mijn telefoon actief misschien 45 minuten gebruik, zonder te bellen alleen wat surfen/facebook/twitter.
Ik gebruikte op mijn HDZ uit voorzorg al een zwaardere Mugen accu en desondanks haalde ik met spaarzaam gebruik ternauwernood 30 uur, terwijl dat nu met de SGS2 (met standaard accu) bijna 45 uur is (bij eenzelfde gebruik).
Ik draai momenteel nog 2.3.5Thombias schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:29:
[...]
Welke firmware heb je?
Heb je hem onlangs nog geupdate?
Heb je een reset gedaan of een factory reset?
Ik heb kleine maand geleden al eens een factory reset gedaan maar dit probleem heeft hij al sinds aanschaf van toestel (juni).
Een aantal toestellen (waaronder de mijne) had het probleem dat het toestel zijn CPU niet terugschaalde. Dan stookt ie binnen een uur of 10 je accu leeg. Dit was een bug in 2.3.3 en dat is opgelost in 2.3.4. Had je hier geen last van, dan bracht de 2.3.4 update je ook niet veel.racinfo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:00:
[...]
Ik lees telkenmale dat in firmware 2.3.3 de accuduur slechter zou zijn dan in de versies erna; dat is best vreemd want ik heb er namelijk tot nog toe geen verschil in bemerkt. Ik heb ter controle altijd op elk Android toestel "Batterij Monitor Widget" gedraaid en het enige (merkbare) verschil was toen ik van de HDZ overstapte op de SGS2. De SGS2 is veel energiezuiniger dan de HTC namelijk. Best verbazend want de HDZ draaide op 800 Mhz (single cpu).
Ik heb niets bemerkt maar ik speel geen games e.d. En dat is misschien nu juist het probleem geweest? Games spelen?Een aantal toestellen (waaronder de mijne) had het probleem dat het toestel zijn CPU niet terugschaalde. Dan stookt ie binnen een uur of 10 je accu leeg.
Nee, hij kon gewoon op je bureau liggen en niet in de slaapstand raken (wel beeld uit). CPU werd warm terwijl er niets gebeurde. Dan weet je dat ie niet teruggeschaald heeft. Ergo je accu was binnen 10 uur leeg.racinfo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:49:
[...]
Ik heb niets bemerkt maar ik speel geen games e.d. En dat is misschien nu juist het probleem geweest? Games spelen?
Ik zal niet beweren dat ik elke keer het logboek van batterij monitor widget raadpleeg maar wanneer ik kijk staat het verbruik (in rust) nooit hoger dan 5 mA. Uiteraard met data, gps e.d. op Off. Maar zelfs met die dan op On komt het rustverbruik niet boven de 34 mA. Ik veronderstel dat als de cpu blijft hangen dat dat onmiddellijk zich laat vertalen in het (BMW) logboek.Senor Sjon schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:52:
[...]
Nee, hij kon gewoon op je bureau liggen en niet in de slaapstand raken (wel beeld uit). CPU werd warm terwijl er niets gebeurde. Dan weet je dat ie niet teruggeschaalt heeft. Ergo je accu was binnen 10 uur leeg.
Ik kan met mijn SGS2(v 2.3.3) geen VPN (PPTP VPN) opzetten via 3g (mobiele netwerk). Via WIFI werkt het prima maar ik ben veel op pad dus is niet handig.
Ik heb al veel gezocht maar ik kan er maar weinig over vinden.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Een handige app of een custom ROM waar het wel goed op werkt?
Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Een handige app of een custom ROM waar het wel goed op werkt?
-edit- Ik zie dat ROM-gedoe ergens anders moet. Ik dacht dat 'dit topic' geen link, maar een instructie was
[ Voor 85% gewijzigd door pirania op 09-12-2011 16:24 ]
Afgezien van de problemen met de launcher (zie mijn eerdere post) en een (1) reboot werkt 2.3.6 hier prima!
Dan probeer je hem toch gewoon? En als het niet bevalt ga je weer terug naar wat je ook draait, 2.3.2? 2.3.3?Phusebox schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:31:
Helaas...helaas, geen xen maar er staat 19100xakh1 dus ondanks dat bij de opstart nederlands word getoont is het dus geen Nederlands toestelMegapaul schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:01:
[...]
Toets dit in bij dd dailer *#1234# er komt een scherm naar voren.
Edit: dit zeg ik nu wel zo gauw, maar heb even zitten kijken in de samsung landcodes en daar staat:
XA
Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom
Nederland staat er wel tussen

[ Voor 20% gewijzigd door marcel23456 op 09-12-2011 20:09 ]
Hier werkt een PPTP VPN probleemloos (terminate op een Cisco router), misschien configuratieprobleem aan de serverkant?dhrTachyon schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:46:
Ik kan met mijn SGS2(v 2.3.3) geen VPN (PPTP VPN) opzetten via 3g (mobiele netwerk). Via WIFI werkt het prima maar ik ben veel op pad dus is niet handig.
Ik ben toch wel verbaasd over het aantal negatieve reacties hier mbt de reboot problemen.
Hier nog een gebruiker die totaal geen last heeft van de reboots met 2.3.6.
Ik kan ook niet zeggen dat ik geen heavy gebruiker ben.. zelfs met mijn 2000mah extended batterij haal ik geregeld het einde van de dag niet met mijn gebruik. Het enige wat ik niet vaak doe op mijn telefoon is gamen.
Hier nog een gebruiker die totaal geen last heeft van de reboots met 2.3.6.
Ik kan ook niet zeggen dat ik geen heavy gebruiker ben.. zelfs met mijn 2000mah extended batterij haal ik geregeld het einde van de dag niet met mijn gebruik. Het enige wat ik niet vaak doe op mijn telefoon is gamen.
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Heb sinds enkele maanden een S2 (na 3 HTC`s te hebben gehad) en ben bijzonder goed te spreken over dit toestel. Echter had ik na de updates naar 2.3.5 last van een enkele reboots. Na de update naar 2.3.6 werd dit eigenlijk alleen maar erger. Meerdere keren per dag en zelfs twee keer tijdens een telefoongesprek.
Heb toen een algehele wipe gedaan incl. cache , maar dat hielp niet. Vervolgens AVG erop gezet , maar ook dat hielp niet. Enkele dagen geleden wifi uitgezet.....en waarempel , al ruim 72 uur geen reboots meer gehad. Het uitzetten van Wifi schijnt in mijn geval de oplossing te zijn.
Ben weer helemaal happy.
Heb toen een algehele wipe gedaan incl. cache , maar dat hielp niet. Vervolgens AVG erop gezet , maar ook dat hielp niet. Enkele dagen geleden wifi uitgezet.....en waarempel , al ruim 72 uur geen reboots meer gehad. Het uitzetten van Wifi schijnt in mijn geval de oplossing te zijn.
Ben weer helemaal happy.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier