Verwijderd

slayeer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:48:
[...]

Ik heb er 5 min mee gezwommen, dus ik denk niet dat het zelf valt te fixen xD Ik was al blij dat mijn scherm het nog deed, maar nu blijkt dat dan meteen alles moet worden vervangen...

Ik ga er eens naar informeren! Bedankt
Oe waterschade, altijd moeilijk! Ik heb zo een donker bruin vermoeden dat er meer aan de hand is dan alleen een digitizer die kapot is maar je kan het altijd even proberen. Waterschade is sowieso altijd lange termijn, het kan zijn dat je over een paar maanden weer andere defecten krijgt. Het beste is een kijken naar een ander toestel.

Hier zijn de foto's van het onderdeel wat ze gaan vervangen trouwens. AMOLED is de digitizer en het scherm een geheel dus laat je niet wijs maken dat ze losse onderdelen gaan vervangen. Dit moet als een geheel vervangen worden.

Verwijderd in "Het Galaxy S II topic - Deel 5"

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:16:
[...]

Oe waterschade, altijd moeilijk! Ik heb zo een donker bruin vermoeden dat er meer aan de hand is dan alleen een digitizer die kapot is maar je kan het altijd even proberen. Waterschade is sowieso altijd lange termijn, het kan zijn dat je over een paar maanden weer andere defecten krijgt. Het beste is een kijken naar een ander toestel.

Hier zijn de foto's van het onderdeel wat ze gaan vervangen trouwens. AMOLED is de digitizer en het scherm een geheel dus laat je niet wijs maken dat ze losse onderdelen gaan vervangen. Dit moet als een geheel vervangen worden.

Verwijderd in "Het Galaxy S II topic - Deel 5"
Ze zeiden dit terug op mijn mailtje:

Beste heer/mevrouw,

Wij hebben geen specifiek merk van de schermen. Wanneer wij het scherm vervangen van uw toestel en deze bevalt naderhand niet vanwege de kwaliteit, dan kunnen wij dit niet vervangen voor je.

En ze geven als tip om mijn hele toestel watervrij te laten maken. Misschien dat dit probleemen in de toekomst zou kunnen verhelpen.

Dit is trouwens smartphoneworld.nl, heeft iemand misschien een betere reparatieshop dan?

Verwijderd

slayeer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Ze zeiden dit terug op mijn mailtje:

Beste heer/mevrouw,

Wij hebben geen specifiek merk van de schermen. Wanneer wij het scherm vervangen van uw toestel en deze bevalt naderhand niet vanwege de kwaliteit, dan kunnen wij dit niet vervangen voor je.

En ze geven als tip om mijn hele toestel watervrij te laten maken. Misschien dat dit probleemen in de toekomst zou kunnen verhelpen.

Dit is trouwens smartphoneworld.nl, heeft iemand misschien een betere reparatieshop dan?
Als ze geen merk kunnen geven dan is het duidelijk een namaak merk. Merkloos of geen merk (komt op hetzelfde neer) is altijd nep. Het is niet echt duidelijk te zien op de foto's die ik heb gepost maar als je originele spullen van Samsung koopt dan is dat duidelijk en weet je dat het Samsung is. De doos, de factuur, alles. Je weet dat het Samsung is.

Ik wil wel voor je kijken of ik het toestel aan de gang kan krijg (door het scherm te vervangen) maar ik geef geen garanties (zoals ik zei is waterschade moeilijk). Je moet wel zelf langskomen, DM me voor details.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 13:35 ]

• slayeer
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Als ze geen merk kunnen geven dan is het duidelijk een namaak merk. Merkloos of geen merk (komt op hetzelfde neer) is altijd nep. Het is niet echt duidelijk te zien op de foto's die ik heb gepost maar als je originele spullen van Samsung koopt dan is dat duidelijk en weet je dat het Samsung is. De doos, de factuur, alles. Je weet dat het Samsung is.

Ik wil wel voor je kijken of ik het toestel aan de gang kan krijg (door het scherm te vervangen) maar ik geef geen garanties (zoals ik zei is waterschade moeilijk). Je moet wel zelf langskomen, DM me voor details.
Bedankt voor je aanbod, mijn ik moet een nota hebben voor mijn verzekering.
Is het misschien niet gewoon slim om hem naar Samsung zelf op te sturen? Ook al valt het niet onder de garantie?
En als dat geen goed idee is, gaat hij gewoon naar die shop toe. Dan maar een wat minder kwalitatief scherm:(

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
slayeer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:12:
[...]

Is het misschien niet gewoon slim om hem naar Samsung zelf op te sturen? Ook al valt het niet onder de garantie?
En als dat geen goed idee is, gaat hij gewoon naar die shop toe. Dan maar een wat minder kwalitatief scherm:(
En koop een pak condooms. Kan je die er omheen knopen als je weer gaat zwemmen :)

• slayeer
Dwazer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

En koop een pak condooms. Kan je die er omheen knopen als je weer gaat zwemmen :)
Haha, die tip is mij al eerder gegeven ja xD Eerder dat die telefoon nu voortaan niet dichter dan 10meter bij water in de buurt komt 8)7

Edit: Nou, ik ga hem nu naar Gsmrepareren.nl opsturen. Ik had met samsung gebeld en die raadde dat bedrijf aan. Hier kan ik tenminste wel een echt Samsung scherm als vervanging verwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door slayeer op 25-08-2011 14:42 ]

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Toestel omgeruild ivm trilfunctie issue, nieuwe toestel nergens last van! Dus kraakt jouw toestel als je trilalarm afgaat? Ruilen!

• Dwazer
bear87 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:48:
Toestel omgeruild ivm trilfunctie issue, nieuwe toestel nergens last van! Dus kraakt jouw toestel als je trilalarm afgaat? Ruilen!
Fijn als service ook bestempeld wordt met "SERVICE" :*)

• bear87
Dwazer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:51:
[...]

Fijn als service ook bestempeld wordt met "SERVICE" :*)
Zeker weten, viel me erg mee! 7 dagen doa garantie zeiden ze, op het nieuwe toestel weer 7 dagen doa. Deze trilt gewoon zoals het hoort. Wel lijkt het batterijklepje niet 100% mooi te sluiten maar eerder 95%....maargoed dat is dan maar zo, daar ga ik niet voor terug. Dat batterijklepje daar is al genoeg over gezegd volgens mij, ik ben er niet kapot van. Stuk zal ie niet gaan maar dat is wel het minst mooi afgewerkte deel van de telefoon.

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
bear87 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:27:
Zeker weten, viel me erg mee! 7 dagen doa garantie zeiden ze, op het nieuwe toestel weer 7 dagen doa. Deze trilt gewoon zoals het hoort. Wel lijkt het batterijklepje niet 100% mooi te sluiten maar eerder 95%....maargoed dat is dan maar zo, daar ga ik niet voor terug. Dat batterijklepje daar is al genoeg over gezegd volgens mij, ik ben er niet kapot van. Stuk zal ie niet gaan maar dat is wel het minst mooi afgewerkte deel van de telefoon.
En als je echt goed bezig bent dan gaat er een case omheen - solved

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
bear87 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:48:
Hoe bedoel je kraken tijdens trillen? Ik hoor mijn vibratie ook soort van kraken. Bv 5sec virbatie gaat in stukjes van 2 sec ofzo...

• bear87
Xmoo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Hoe bedoel je kraken tijdens trillen? Ik hoor mijn vibratie ook soort van kraken. Bv 5sec virbatie gaat in stukjes van 2 sec ofzo...
Kraken als in dat het klinkt alsof er iets los zit. Geen mooie 'zoeeeeem' maar alsof je hem hebt laten stuiteren. Je hoort zelf meteen of het wel of niet goed is, in de winkel merkten ze het meteen zelf op.
businka19 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

En als je echt goed bezig bent dan gaat er een case omheen - solved
Misschien wel een goed idee ja, heb nu een pouch..

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
bear87 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:20:
[...]

Kraken als in dat het klinkt alsof er iets los zit. Geen mooie 'zoeeeeem' maar alsof je hem hebt laten stuiteren. Je hoort zelf meteen of het wel of niet goed is, in de winkel merkten ze het meteen zelf op.

[...]

Misschien wel een goed idee ja, heb nu een pouch..
Dus hij trilt in stukjes? Snap hem even echt niet :P
Mijne trilt in stukjes Dus: Tril, stil, Tril, Stil, Tril. Terwijl her eerst Triiiiiiiiiiiiiiiiiil was.

Verwijderd

slayeer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:12:
[...]

Ik weet niet hoeveel ze er bij Samsung voor vragen, je kan er een offerte opvragen. Veelal zal het wel duur worden omdat ze daar per uur afrekenen. Ik kan een nota voor je schrijven dat is geen probleem. Je kan het ook bij dat andere bedrijf laten doen dat is ook verder jou keuzen.

Maar je moet je een ding wel even goed beseffen. Waterschade is langetermijn schade. Niemand kan jou de garantie geven dat hij/zij jou toestel weer 100% krijgt. En al werkt hij NU dan ga jij geheid over een paar maanden, misschien een jaar, weer andere problemen krijgen. Mijn advies is, bespaar je zelf een hoop moeite en probeer een ander toestel te regelen. De mannen van de verzekering weten zelf ook donders goed dat waterschade nooit 100% zal zijn. Ik weet niet wat je met hun hebt besproken maar misschien is het beter dat je ze even opbelt, dit alles even bespreekt en een vervanging vraagt.

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Offtopic, dus weg.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 25-08-2011 18:11 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:32:
[...]

Ik weet niet hoeveel ze er bij Samsung voor vragen, je kan er een offerte opvragen. Veelal zal het wel duur worden omdat ze daar per uur afrekenen. Ik kan een nota voor je schrijven dat is geen probleem. Je kan het ook bij dat andere bedrijf laten doen dat is ook verder jou keuzen.

Maar je moet je een ding wel even goed beseffen. Waterschade is langetermijn schade. Niemand kan jou de garantie geven dat hij/zij jou toestel weer 100% krijgt. En al werkt hij NU dan ga jij geheid over een paar maanden, misschien een jaar, weer andere problemen krijgen. Mijn advies is, bespaar je zelf een hoop moeite en probeer een ander toestel te regelen. De mannen van de verzekering weten zelf ook donders goed dat waterschade nooit 100% zal zijn. Ik weet niet wat je met hun hebt besproken maar misschien is het beter dat je ze even opbelt, dit alles even bespreekt en een vervanging vraagt.
Ik vind het al raar dat ze hem proberen te repareren, normaal gesproken wordt dat gewoon afgekeurd. Dan kun je de afkeur bon inleveren bij je verzekering en krijg je (mits je verzekering het dekt) het aankoopbedrag van het toestel.

• bear87
Xmoo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:31:
[...]

Dus hij trilt in stukjes? Snap hem even echt niet :P
Mijne trilt in stukjes Dus: Tril, stil, Tril, Stil, Tril. Terwijl her eerst Triiiiiiiiiiiiiiiiiil was.
Hij trilt alsof het trilalarm los ligt in een grote ruimte. Ja hoe leg je dit uit :P Hij trilt niet zoals het hoort, heeft niks met het ritme te maken oid, maar hij maakt een geluid alsof je telefoon uit 3 losse stukken bestaat die lekker door elkaar geschud worden door het trilalarm. Ik kan geen filmpje ervan maken omdat de oude weg is, maar anders had dat een stuk duidelijker geweest ;)

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:21
Heeft iemand al ervaring met het terugsturen van een geroot toestel voor reparatie? (eventueel de counter gereset met een JIG)? Hoe is dat afgelopen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door imeR op 25-08-2011 18:49 ]

Verwijderd

Heb bij aanschaf gelijk een screenprotector laten plaatsen, nu van de week per ongeluk los gehaald.
Dus net 2 nieuwe gehaald, maar allebei al verknalt.

Is het raadzaam nieuwe te halen of zijn de schermen van Samsung wel zo goed dat het eigenlijk onzin is?
Dacht zelf aan een lederen hoesje maar lijkt me ook wat omslachtig, heb nu een plastic behuizing erom maar heb ik puur gedaan vanwege de camera dat die lens niet bekrast, want dat had ik bij me HTC Desire en die fotos zagen er binnen no-time niet meer uit.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39
Haal mn S2 net uit m'n broek, is het scherm gescheurt _onder_ het gorilla glass... WTF? Valt dit onder garantie?

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Helox-in-a-box schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:48:
Haal mn S2 net uit m'n broek, is het scherm gescheurt _onder_ het gorilla glass... WTF? Valt dit onder garantie?
Normaal zou je zeggen van wel, maar ik vrees het ergste. Ik denk dat ze het op beknelling of stootschade gooien (ook al is dat niet zo, jouw woord tegen dat van hen) en dat je reparatie zelf mag betalen, helaas. Je kan proberen Samsung te bellen en kijken wat ze als eerste oordeel geven zonder het te hebben gezien. Anders kan je nog kijken of je het laat repareren met garantie of zelf zonder garantie.

[ Voor 17% gewijzigd door -aad- op 25-08-2011 19:54 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33
Denk dat het een gevalletje drukschade is, heb het hier een keer uitgeprobeerd om iets dergelijks voor elkaar te krijgen en dat was helaas niet zo moeilijk. Sla een keer met een achterkant van een schroevendraaier op het scherm en je hebt grote kans dat het gorilla glas heel blijft, maar het amoled scherm gebarsten is.

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:26
Sinds maandje:

"Usb apparaat wordt niet herkend"

Dit op meerder pc's en alle mogelijke driver combinatie geprobeerd niks help om te connecten met Odin of Kies.
Iemand nog een idee of wordt het opsturen naar Samsung's repair center?

B@n@@n

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Da's vette pech. Ik hoop voor je dat ze het onder garantie willen maken.

Uit de handleiding:
''Als het toestel wordt verbogen of vervormd, kan het beschadigd raken of functioneren onderdelen wellicht niet meer goed. Draag het toestel niet in een achterzak of om uw middel. Als u valt, kunt u gewond raken of het toestel beschadigen.''

Maar ja, als je ziet waar ze daarin allemaal voor waarschuwen, kun je de telefoon niet (normaal) gebruiken.
|:(

Samsung S23 Ultra 256GB

• Helox-in-a-box
Ongeloofelijke reeks van woorden die ongeschikt zijn voor oortjes van kleine kinderen...

Dat wordt dus een scherm op Ebay halen en het zelf vervangen denk ik, lees ook dit op de T-mobile site:

"Op een door T-Mobile geleverd toestel heb je een garantie van twee jaar. Dit wil zeggen dat je bij T-Mobile terecht kunt voor een defect aan je toestel dat veroorzaakt is door een fabricagefout. T-Mobile zorgt er dan voor dat je toestel kosteloos gerepareerd wordt. Is het toestel defect geraakt door je eigen toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan kun je geen aanspraak maken op een kosteloze reparatie van je toestel. De schade valt dan namelijk buiten de garantiedekking."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik heb jaren htc-toestellen gehad. In forums over die toestellen ging het nooit over garantie en kapotte hardware. Alhoewel ik de SGSII een geweldig toestel vind, ben ik toch wel wat geschokt door de vele hardwarekwalen die deze foon kan hebben.

*einde hersenspinsel*

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Helox-in-a-box schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:01:
Ongeloofelijke reeks van woorden die ongeschikt zijn voor oortjes van kleine kinderen...

Dat wordt dus een scherm op Ebay halen en het zelf vervangen denk ik, lees ook dit op de T-mobile site:
Erg vervelend, kwam toevallig net het scherm hier tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:45
Goedemorgen,

gisteravond de S II in ontvangst mogen nemen. Nu wil ik een sms sturen naar al mijn contacten dat ik een nieuw telefoonnummer heb, maar ik merk dat je maximaal 10 ontvangers kunt invoegen. Ik kan niet vinden of dit anders ingesteld kan worden. Weet iemand of je deze beperking uit kunt schakelen?

Hartelijk dank alvast!

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
MetalManic schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:40:
Ik heb jaren htc-toestellen gehad. In forums over die toestellen ging het nooit over garantie en kapotte hardware. Alhoewel ik de SGSII een geweldig toestel vind, ben ik toch wel wat geschokt door de vele hardwarekwalen die deze foon kan hebben.

*einde hersenspinsel*
kwalen kwalen... HTC desire had ook een rose gloed hoor dus ze hebben allemaal wel wat....

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Nivk schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:41:
[...]

Erg vervelend, kwam toevallig net het scherm hier tegen.
Op Ebay zijn ze een stuk goedkoper, vanaf een euro of 80 vanuit Hongkong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87

*einde hersenspinsel*
Bij HTC zijn er ook genoeg zaken te lezen waar je niet blij van wordt, het lijkt mij erg irritant mijn telefoon niet te kunnen vasthouden met 2 handen omdat anders de wifi wegvalt of sterk daalt (desire S) en zo zijn er wel meer dingen.

Heb overigens helemaal niks tegen HTC, ik heb nu een S2 maar dat had best een HTC kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46
Aerocivic schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:22:
Goedemorgen,

gisteravond de S II in ontvangst mogen nemen. Nu wil ik een sms sturen naar al mijn contacten dat ik een nieuw telefoonnummer heb, maar ik merk dat je maximaal 10 ontvangers kunt invoegen. Ik kan niet vinden of dit anders ingesteld kan worden. Weet iemand of je deze beperking uit kunt schakelen?

Hartelijk dank alvast!
Is een e-mail niet handiger?
Anders even een zoekopdrachtje sturen naar de market. Ik verwacht dat er wel een zekere limiet op zit, omdat men niet wil dat je sms-bombs gaat sturen.
Met Go SMS Pro kan ik hele groepen selecteren, en ik krijg geen melding dat ik niet meer dan xx ontvangers kan invoeren. Ik heb niet gecontroleerd of je ze dan ook echt kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:45
gwystyl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:54:
[...]

Is een e-mail niet handiger?
Anders even een zoekopdrachtje sturen naar de market. Ik verwacht dat er wel een zekere limiet op zit, omdat men niet wil dat je sms-bombs gaat sturen.
Met Go SMS Pro kan ik hele groepen selecteren, en ik krijg geen melding dat ik niet meer dan xx ontvangers kan invoeren. Ik heb niet gecontroleerd of je ze dan ook echt kan versturen.
Dank voor je reactie, heb niet van iedereen het mailadres erin staan, dus mail is in dit geval niet handiger. Ik zal even zoeken in de market inderdaad. Dit is m'n eerste Android-toestel, dus even wennen...;)

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 23:31

*einde hersenspinsel*
Bij de HTC Tytn II waren er anders behoorlijk wat problemen met de kabel tussen het beeldscherm en toetsenbord deel. Heel wat mensen waarbij het beeldscherm er op een gegeven moment mee stopte.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
imeR schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:49:
Heeft iemand al ervaring met het terugsturen van een geroot toestel voor reparatie? (eventueel de counter gereset met een JIG)? Hoe is dat afgelopen? :+
Die van mij ligt nu bij het reparatiecentrum vanwege een defecte camera, nog niks gehoord. Ik hou je op de hoogte. In principe hebben ze sowieso niks te zoeken in je software als het duidelijk een hardware probleem is, dus ik maak me geen zorgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
ph4ge schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Die van mij ligt nu bij het reparatiecentrum vanwege een defecte camera, nog niks gehoord. Ik hou je op de hoogte. In principe hebben ze sowieso niks te zoeken in je software als het duidelijk een hardware probleem is, dus ik maak me geen zorgen.
Ik ben erg benieuwd! Had je de counter gereset met een jig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
imeR schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd! Had je de counter gereset met een jig?
Ja, en stock erop gezet, vervolgens whipe gedaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie eigenlijk een hoesje voor jullie S2?

Heb sinds vandaag zo'n soepel siliconen hoesje. Het is best nog knap, maar ik vraag me af of het ook wel echt nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:39:

Heb sinds vandaag zo'n soepel siliconen hoesje. Het is best nog knap, maar ik vraag me af of het ook wel echt nodig is...
Ik heb zo'n tasje van Golla, zit er netjes omheen. Daardoor kun je je foon normaal gebruiken, ook de screenprotector heb ik inmiddels weer verwijderd. Die zat alleen maar in de weg.
Gisteren viel mn SII uit m'n hnaden, maar gelukkig zat in het tasje en was er niks aan de hand.
Voordeel van zo'n tasje is dat er ook 2 pasjes in passen, nu hoef ik niet altijd meer mn portomonee uit m'n tas te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 07:21
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:39:

Ik heb ook zo n hoesje. Voordeel ervan vindt ik dat je een betere grip hebt en dus minder kans dat je m laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Yihaaa schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:46:
[...]

Ik heb ook zo n hoesje. Voordeel ervan vindt ik dat je een betere grip hebt en dus minder kans dat je m laat vallen.
Jammere alleen is wel wanneer je hem uit de broekzak haalt, deze ook ineens binnenstebuiten uit je broek puilt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
ZeilDude schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:42:
Voordeel van zo'n tasje is dat er ook 2 pasjes in passen, nu hoef ik niet altijd meer mn portomonee uit m'n tas te pakken.
Handig, totdat je S2 je bankpasje demagnetiseert, NFC chip kan je nog niet gebruiken hé;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
businka19 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:02:
[...]

Handig, totdat je S2 je bankpasje demagnetiseert, NFC chip kan je nog niet gebruiken hé;)
Ik heb wel NFC: m'n toegangspasje van het werk. Voor demagnetiseren van m'n bankpasje ben ik niet bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
ZeilDude schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:04:
Ik heb wel NFC: m'n toegangspasje van het werk. Voor demagnetiseren van m'n bankpasje ben ik niet bang.
NFC van je mobiel uiteraard. Enne...je hoeft niet ergens bang voor te zijn om het te laten gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:10:
NFC van je mobiel uiteraard. Enne...je hoeft niet ergens bang voor te zijn om het te laten gebeuren :P
Kan niet gebeuren. Gezien in Mythbusters, dus het is zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:15:

Kan niet gebeuren. Gezien in Mythbusters, dus het is zo :)
Whaha, nou, als die het zeggen dan trek ik me wel terug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Zullen we weer on topic? Mijn punt was dat het tasje vooral erg handig is en een heel goede bescherming biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeilDude schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:18:
Zullen we weer on topic? Mijn punt was dat het tasje vooral erg handig is en een heel goede bescherming biedt.
Ga dan gewoon in het accessoire topic een tasje bespreken of zo, dáár is het echt/veel meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Offtopic, dus weg.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trsteve
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-12-2021
Begin augustus had ik heel vervelend probleem met mijn Samsung Galaxy SII:

- Menu- en terug toets deden het niet meer, uiteindelijk batterij uitgehaald, even gewacht en terug ingestoken en werkte weer even, binnen de 3 minuten hetzelfde probleem, dus ik moest altijd met de home knop en terug naar de applicatie om maar iets te kunnen doen.

- Na een tijdje werden de problemen erger: toestel begon heel langzaam te werken, drukken op het instellingen icoontje en daarna duurde het zo'n 6 tot 9 seconden voordat hij bij de instellingen zat, sinds dat probleem was er echt niet meer mee te werken.

- Ik heb hem zo gelaten zoals ik hem gekocht had, geen custom rom en zelden gebruikt, heb hem nu zo'n 3 maanden en teste er alleen wat mee, deze problemen begonnen nadat ik hem voor de tweede keer mee naar buiten nam. Officiële nieuwe rom proberen erop zetten werkte niet meer, verbinding met Kies ging ook niet. Dan maar laatste poging met Odin, werkte ook niet, bleef steken bij het detecteren van de smartphone...

- Uiteindelijk naar instellingen geweest, alles laten verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen, geboot in bootmode en daar ook alles laten verwijderen/wipen. Batterij eruit, even gewacht, batterij er terug in, en terug opgestart. De problemen bleven aanhouden, er was niet mee te werken.

- Coolblue op de hoogte gebracht, kreeg een mail met pdf om hem terug te sturen, heb hem verstuurd op 4 augustus

- 5 augustus bevestiging gehad dat ze hem hebben ontvangen, en ze hebben hem diezelfde dag terug gestuurd naar Samsung. Ik heb coolblue er ook op gewezen dat in mijn toestel ook de beginfouten aanwezig waren zoals GPS die maar niet wilde werken als er geen wifi verbinding opstond, ook niet na half uur en langer, gele waas aan linkerkant bij grijze achtergrond, roze gloed bij foto's vooral bij witte achtergrond, wifi die geregeld uitvalt, enz... toch hebben ze ervoor gekozen om hem te laten herstellen en niet te vervangen met een nieuwe, dus waarschijnlijk zal ik een hersteld exemplaar krijgen met enkel de twee grootste problemen opgelost, maar nog steeds met een toestel zitten met fabricagefouten

- vandaag, 3 weken later, 26 augustus, nog steeds geen update, toestel is dus al 3 weken in reparatie bij Samsung en nog steeds geen update.... Raar om te vernemen in dit forum dat iemand aanrade om bij Coolblue te kopen omdat ze daar zo'n geweldige support bieden en direct een nieuw toestel zouden sturen, bij mij is dus in elk geval niet het geval en wacht ik al 3 weken op de herstelling, aan een nieuw toestel moet ik dus niet denken, ook al zijn er nog andere fabricagefouten aan mijn toestel.

Iemand nog zo'n ervaringen? Andere berichten van gebruikers geven aan hem op een andere plaats te hebben gekocht, was ook hersteld om na enkele dagen/weken hetzelfde probleem te hebben, hierom ben ik niet zo positief ingesteld met het toestel dat ik heb, en ook gerepareerd word, en nu inmiddels al 3 weken in reparatie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
@trsteve. Buiten het zichttermijn heeft de leverancier/fabrikant gewoon het recht om je telefoon te repareren. Om je te beroepen op een DOA regeling moet je dit vaak binnen 7 dagen en soms 14 dagen melden. Wanneer deze periode verstreken is ga je het normale garantie traject in. Overigens betekent dit niet dat je geen nieuw toestel kunt ontvangen. Misschien is de reparatie te duur en sturen ze je een nieuw toestel. Gezien jouw problemen zullen ze het mogelijk oplossen met een board swap, bijna een nieuw toestel dus.

Jouw problemen zijn overigens in dit topic niet vaak voorbij gekomen dus het is geen algemeen bekend probleem. Dat het 3 weken duurt is wel vervelend maar helaas ook de realiteit (hoewel mijn eigen reparatie 1.5 week duurde). Ik zou gewoon maandag even met CoolBlue bellen hoe het er mee staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trsteve schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:17:
Begin augustus had ik heel vervelend probleem met mijn Samsung Galaxy SII:

- Menu- en terug toets deden het niet meer, uiteindelijk batterij uitgehaald, even gewacht en terug ingestoken en werkte weer even, binnen de 3 minuten hetzelfde probleem, dus ik moest altijd met de home knop en terug naar de applicatie om maar iets te kunnen doen.

- Na een tijdje werden de problemen erger.

knip knip
Ik weet niet waarom je hebt besloten om er mee te leven maar het is duidelijk dat het toestel vanaf het begin niet goed was. Je had toen terug moeten gaan en dan hadden ze hem vervangen binnen de zicht termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:42:
Ik zou gewoon maandag even met CoolBlue bellen hoe het er mee staat.
Ik ken Coolblue/pdashop als een ontzettend prettig bedrijf (nee geen aandelen :) )
En als je je galaxy op gaat halen en je wilt nog een perfect-zittende screenprotector:
vraag even naar Floris. De Screenprotector Master van Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:10
In het Display menu, die optie "auto adjust screen power", kan je die best aan of uit zetten als je belang hecht aan je batterij en de levensduur van je scherm?
Ik dacht dat die net AAN moest staan, maar in een artikel op XDA staat dat je hem moet uitzetten.
Ook over die optie van fast dormancy, iemand enig idee of we die bij ons in de Benelux best aan of uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Wat een feest, gisteren kreeg ik een nieuw toestel ivm een defect binnen 7 dagen. En jawel, ook het nieuwe toestel heeft iets, een dooie pixel midden in het scherm. Gaat lekker zo, vlaggenschip van Samsung maar een 100% goed toestel leveren vinden ze maar lastig.

Morgen gewoon weer terug, ik ga door tot ik een toestel heb dat in orde is.

[ Voor 13% gewijzigd door bear87 op 26-08-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phobosdeimos schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44:
In het Display menu, die optie "auto adjust screen power", kan je die best aan of uit zetten als je belang hecht aan je batterij en de levensduur van je scherm?
Zet het aan. Open je browser of een ander licht scherm. Zet het uit. Open je browser of een ander licht scherm.
Wat zie je voor verschil? Welke instelling zal nu beter zijn voor je accu denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trsteve
Sizzlor, ik had besloten om ermee te leven omdat het niet waard was om zolang te wachten voordat hij zou vervangen worden, en in de hoop dat het GPS en andere problemen misschien firmware problemen waren. Maar de grootste reden is namelijk dat binnen de 7 of 14 dagen terugbrengen mij waarschijnlijk een nieuw toestel had opgeleverd met DEZELFDE fabricageproblemen omdat het in dezelfde periode is gemaakt. De laatste reacties waren hoopgevend dat de toestellen in de laatste maand of wat langer de meeste van deze problemen niet meer vertoonden.

Zelf vind ik Coolblue ook een goede webshop, alleen gaat het nu minder goed dan ik gehoopt had, vooral omdat het nu al 3 weken in herstelling is, wat eigenlijk meer een fout van Samsung is dan van Coolblue.

Polster: wat is een board swap? heb hier namelijk nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 13:05
Ik heb een raar probleem met mijn Galaxy S2...
Ik krijg hem niet meer uit! :)
Als ik hem uitschakel, boot hij automatisch opnieuw.
Enigste manier om hem echt uit te schakelen is de batterij eruit te halen.
Dit was enkele weken hiervoor niet het geval en schakelde hij gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trsteve
frye, krijg je hem ook niet uit als je 10 seconden de power knop blijft indrukken? Normaal gezien moet hij zich dan zoiezo uitzetten.

Om het probleem echt terug op te lossen, denk ik dat er iets mis is gegaan met een firmware/ROM update en mogelijk het gebruik van setcpu. Ik heb deze dingen zelf nog niet gebruikt of gedaan met mijn Galaxy S2, maar deze problemen heb ik gevonden via zoektocht met google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trsteve schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:07:
Sizzlor, ik had besloten om ermee te leven omdat het niet waard was om zolang te wachten voordat hij zou vervangen worden, en in de hoop dat het GPS en andere problemen misschien firmware problemen waren. Maar de grootste reden is namelijk dat binnen de 7 of 14 dagen terugbrengen mij waarschijnlijk een nieuw toestel had opgeleverd met DEZELFDE fabricageproblemen omdat het in dezelfde periode is gemaakt. De laatste reacties waren hoopgevend dat de toestellen in de laatste maand of wat langer de meeste van deze problemen niet meer vertoonden.

Zelf vind ik Coolblue ook een goede webshop, alleen gaat het nu minder goed dan ik gehoopt had, vooral omdat het nu al 3 weken in herstelling is, wat eigenlijk meer een fout van Samsung is dan van Coolblue.

Polster: wat is een board swap? heb hier namelijk nog niet van gehoord.
Als je binnen zichttermijn had opgestuurt dan had je binnen 2 dagen een nieuwe gekregen. Als je een Coolblue winkel in de buurt hebt wordt hij (mits op voorraad) direct omgeruild. Je had beter de voorwaarden moeten lezen, nu achteraf klagen omdat je zelf niet wist hoe het zit is ook niet echt de methode.

Je redenatie over fabricageproblemen gaat niet op. Het probleem wat jij hebt is een probleem waar helemaal niks over hoort, vandaar dat het logische is dat het alleen jou toestel treft.

Nee sorry, je hebt jezelf in de voet geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trsteve
SizzLor, ten eerste ik ken de voorwaarden, ten tweede ik kon leven met de gebreken die er van in het begin waren ervanuitgaande dat sommigen daarvan FIRMWARE gerelateerd waren. Ten derde, ik kom niet achteraf klagen, dezelfde dag toen ik die problemen had dat er echt niet meer mee te werken viel heb ik coolblue gecontacteerd, dat is niet achteraf.

En ten vierde, en lees nu heel goed wat ik typ aub:
Wetende dat nieuwere hardware versies heel wat minder problemen hebben, en mijn toestel nog fabricagefouten hebben, terwijl ik deze ook heb vermeld aan coolblue toen ik de grote problemen had vermeld, heb ik het vermoeden dat enkel de grootste problemen gaan opgelost zijn, waar ik nu al meer dan 3 weken op moet wachten ter herstelling. Ze konden op zijn minst mijn toestel op die termijn op zijn minst volledig goed repareren met alles werkend zoals de huidige toestellen nu werken. Ik ga nu niet al op voorhand hierover zitten klagen en zal wel zien hoe goed ze het gerepareerd hebben. Ik had het enkel over het feit dat ik voor die 550 euro uiteindelijk een goed werkend toestel zou hebben zonder al te veel fabricagefouten, en zeker al als ik er meer dan 3 weken op herstelling moet wachten.

Ook heb ik het toestel voor zolang ik hem in bezit had meestal als test toestel gebruikt en gewoon wat applicaties mee gebruikt, en dit meestal thuis (in totaal misschien 15 uur scherm aangehad in die drie maanden), met bescherming eromheen, inclusief screenprotector, en zowat geen games op gespeeld, dus oververhitting kan het ook al niet zijn, waterschade kan al helemaal niet en er was verder niets op het toestel aan te merken, ook geen gebruik gemaakt van andere ROM of firmware update, was nog volledig zoals ik hem ontvangen had. Volgens mijn gevoel gaat het om een defecte CPU (wat de twee grote problemen betrof) dat pas na een tijdje gebruik duidelijk begon te worden, maar ik ben dan ook heel benieuwd wat coolblue als probleem gaat melden (dat ze dan van Samsung te weten komen) aangezien ik dit nog maar een keer heb gezien, en heb al wat smartphones gehad, dit is trouwens de eerste waarbij ik fabricagefouten van deze aard ben tegengekomen, nog nooit eerder een toestel moeten terugbrengen, niet door fabricagefout, en niet door eigen fout, wel met paar andere dingen maar dan ga ik offtopic :p.

Dus mezelf in de voet geschoten? zeg dat tegen degenen die hun toestel zelf om zeep helpen en dan beginnen te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trsteve schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:54:
SizzLor, ten eerste ik ken de voorwaarden, ten tweede ik kon leven met de gebreken die er van in het begin waren ervanuitgaande dat sommigen daarvan FIRMWARE gerelateerd waren. Ten derde, ik kom niet achteraf klagen, dezelfde dag toen ik die problemen had dat er echt niet meer mee te werken viel heb ik coolblue gecontacteerd, dat is niet achteraf.

knip knip
Ik begrijp eigenlijk niet hoe een niet werkende hardware knop firmware gerelateerd kan zijn, de logica ontgaat mij.

Je hebt dus een gok erop gewaagd, je dacht een defect toestel te kunnen houden in de hoop dat je later een betere hardware revisie zou krijgen en nu ben je hem 3 weken kwijt. Dat is het verhaal zo een beetje toch? Dat is zo een beetje gelijk een gok erop wagen en dan mis schieten, of wel in de voet schieten.

Maar goed als dit alles met voorbedacht plan is gegaan dan begrijp ik niet waarom je een lange klaag post moet maken over het feit dat Samsung nu je toestel al drie weken heeft. Ik begrijp dan ook niet wat het feit dat Samsung je toestel 3 weken heeft te maken heeft met Coolblue.

Maar goed het zal wel aan mij liggen, succes met het verkrijgen van een nieuw toestel. Al denk ik dat je het zult moeten doen met een gereviseerd toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trsteve
SizzLorr, heb jij iets verkeerd gegeten ofzo?

1) die niet werkende hardware knoppen waren een van de grotere problemen waarom ik hem heb terug gestuurd!!!!! Lees mijn vorige posts nog eens opnieuw dan zal je merken dat ik het zo ook heb geschreven.
2) ik heb er geen gok op gewaagd! en het was ook niet met voorbedachte rade, zoals ik in mijn vorige post al heb gezegd, met de fabricagefouten van in het begin kon ik leven en daarom had ik hem ook niet terug gestuurd, het was pas op de dag dat ik coolblue had gecontacteerd dat ik die grote problemen had met de toetsen die niet meer werkten en heel traag was geworden zodat er niets meer mee te doen was en kon hem ook niet meer verbinden met pc, door de herstelling van nu had ik toch gehoopt dat hij volledig zou gemaakt worden zodat alles nu wel goed zou werken, zeker nudat ik hem meer dan 3 weken moet missen.

Dat het meer dan 3 weken duurt ligt inderdaad niet aan coolblue

Had ik geweten dat er zo iemand ging reageren had ik hier beter geen account aangemaakt om te vragen of er hier meer gebruikers waren met een gelijkaardige ervaring met hun toestel, djeezes man.

[ Voor 7% gewijzigd door trsteve op 27-08-2011 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarthogSmurf
  • Laatst online: 02-10 19:25
Even iets anders
Mijn vriendin heeft de S en daar is de nieuwe anddoid market op geinstalleerd (auto update). Dus ik vol trots de sII aan zetten en ik zie een oude market. Dus na wat gegoogle ben ik er achter dat market dut automatisch doet. Soms hebben sII eigenaren de nieuwe updatd wel en andere weer niet (zelfde firmwares etc). Ik heb ook alle tips geprobeerd maar nog steeds de oude market. Ik weet dat het geen ruk uit maakt omdat market alleen een nieuwe skin heeft maar het zit me dwars waarom ik deze market update niet binndn kan halen ( en ik wil geen onbekende apk installeren)

Iemand hier nog een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Iemand nog meer een slechte internet verbinding met zijn S2?
Heb gister de samsung galaxy s2 binnen gekregen, gister geen problemen.
Zet hem gisteravond uit en laad hem helemaal op, zet hem vanochtend aan en heb problemen met internet verbinding. of hij maakt helemaal geen connectie of hij is superlangzaam.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Heb T-mobile.

Hij is nu al bijvoorbeeld een half uur bezig met het downloade van een 4mb bestandje, youtube laad niet.
Snap er helemaal niks van.

[ Voor 15% gewijzigd door BriekeJ op 27-08-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:10
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:55:
[...]

Zet het aan. Open je browser of een ander licht scherm. Zet het uit. Open je browser of een ander licht scherm.
Wat zie je voor verschil? Welke instelling zal nu beter zijn voor je accu denk je?
Om eerlijk te zijn ik zie geen verschil? Dus laat ik het maar op auto adjust power staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phobosdeimos schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:24:
Om eerlijk te zijn ik zie geen verschil? Dus laat ik het maar op auto adjust power staan?
Hmmm hier is het scherm met de functie uit echt veel witter / feller. Dus zal ie dan ook wel meer verbruiken in die stand neem ik aan. Met de schermvoeding stand aan is wit gewoon niet meer "echt" wit maar een beetje vaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Frye....Dat probleem heb ik ook. Ik heb eveneens gemerkt dat als je de accu er uit hebt gehad het dan weer een poosje goed gaat. Heel raar, heb geen idee waar het aan ligt. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door hoefniks op 27-08-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoefniks schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:21:
Dat probleem heb ik ook. Ik heb eveneens gemerkt dat als je de accu er uit hebt gehad het dan weer een poosje goed gaat. Heel raar, heb geen idee waar het aan ligt.
Zal wel aan de tijd liggen maar werkelijk geen idee waar dit over gaat :)
[Edit] Ah staat nu opeens een naampie bij. Een quote zou het allemaal wat makkelijker leesbaar maken IMHO...

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 27-08-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Is het normaal dat batterij vebruik bij scherm 72% staat? telefoon staat nu sinds 7 uur aan en heb al 50% van batterij op, dit kan toch niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:36:
Is het normaal dat batterij vebruik bij scherm 72% staat? telefoon staat nu sinds 7 uur aan en heb al 50% van batterij op, dit kan toch niet goed zijn?
Bij normaal gebruik is de gemiddelde scherm aan tijd 3-4 uur, kijk eens hoeveel tijd je scherm heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Razer schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

Bij normaal gebruik is de gemiddelde scherm aan tijd 3-4 uur, kijk eens hoeveel tijd je scherm heeft aangestaan.
1 uur 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Heb je toevallig je helderheid heel hoog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Framoes schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Heb je toevallig je helderheid heel hoog staan?
Helderheid staat automatisch aangevinkt, en dat groene balkje staat net onder het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Maar dit wil dus zeggen dat ik nog minder dan een halve dag kan gaan doen met mijn batterij, dit is toch niet de bedoeling lijkt mij? naar 4 uur 46% batterij over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:19:
Maar dit wil dus zeggen dat ik nog minder dan een halve dag kan gaan doen met mijn batterij, dit is toch niet de bedoeling lijkt mij? naar 4 uur 46% batterij over
Ligt er aan wat je allemaal doet hè. Hier wel eens binnen drie en een half uur van 100% vol naar geheel leeg gegaan en soms haal je de twee dagen ook wel. Zegt allemaal werkelijk helemaal niets. Zolang er niet een rogue app op de achtergrond draait die volle CPU-last trekt kan je niets zeggen over accuduur-X bij gebruik-Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:22
De helderheid heb ik op de een na laagste stand staan nu (dat je dus nog geen eens groen ziet aan de linkerkant van de balk). Buiten is dat nu ook goed leesbaar.
Als het buiten zonnig is dan zet ik de helderheid iets hoger. Nooit op automatisch. Buiten is je helderheid dan superhoog wat leidt tot een hoger batterijverbruik.

Verder heb ik ook "Op achtergrond synchroniseren" uitgezet.

Doorgaans haal ik zo'n 4u aan schermtijd met redelijk wat WhatsApp/Internet/Muziek gebruik. Thuis op wifi en buiten op 3G (GSM/WCDMA autostand). Thuis selecteer ik overigens ook alleen GSM ipv 3G.

Maar goed, het scherm trekt heel veel stroom, dus wil je helderheid zo laag mogelijk laten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:19:
Dat hangt -zoals Brad Pitt al zei- heel erg af van wat je allemaal doet. Ik doe makkelijk 1,5 tot 2 dagen met mijn batterij. Je kan jezelf een paar dingen afvragen.

- Heb je veel accounts die synchroniseren?
- Maak je veel gebruik van diensten die 3G gebruiken?
- Staat je GPS veel aan?
- Staat je bluetooth veel aan?
- Draait er toevallig een app op de achtergrond die veel processorkracht gebruikt?
- Speel je veel spelletjes?

Dit zijn een aantal dingen die er voor kunnen zorgen dat je batterij snel leeg is. Ook gaat je batterij langer mee naarmate je hem een paar keer hebt opgeladen en gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:41:
Schijnt in ieder geval bij lightning rom een bekend probleem te zijn. Weet echter niet zeker of het aan lightning ligt of aan de gebruikte firmware of kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:11:
Schijnt in ieder geval bij lightning rom een bekend probleem te zijn. Weet echter niet zeker of het aan lightning ligt of aan de gebruikte firmware of kernel.
Als 'ie aan de oplader zit willen sommige Roms inderdaad ook de telefoon niet uit zetten maar rebooten gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Kheb net 10 minuten angry birds gespeeld, en me batt is van 42 naar 30% gegaan.
Denk dat ik hem maar weer ga verkopen, want dit gaat gewoon tever.

waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:03:
Kheb net 10 minuten angry birds gespeeld, en me batt is van 42 naar 30% gegaan.
Denk dat ik hem maar weer ga verkopen, want dit gaat gewoon tever.

waardeloos dit.
Precies, dat is wel de beste optie. Is toch niets aan te veranderen verder. Een iPhone heeft de langste accuduur hè, bij gelijkwaardig gebruik. Zou die dan ook willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Brad Pitt schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Precies, dat is wel de beste optie. Is toch niets aan te veranderen verder. Een iPhone heeft de langste accuduur hè, bij gelijkwaardig gebruik. Zou die dan ook willen aanraden.
Maar dit moet toch niet kunnen, 12% van je batt af door 10 minute een spelletje te spele.
Je moet dus je oplader overal mee natoe sleuren wil je een beetje fatsoenlijk gebruik maken van deze telefoon?

Wat heb ik een spijt dat ik voor deze heb gekozen, had wel iets beters verwacht van Smartphone van het jaar.
Zeer teleurstellend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:22
@ BriekeJ: heb je mijn post gelezen?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:10:
Maar dit moet toch niet kunnen, 12% van je batt af door 10 minute een spelletje te spele.
Je moet dus je oplader overal mee natoe sleuren wil je een beetje fatsoenlijk gebruik maken van deze telefoon?
Je kan gewoon 3 à 4 uur gamen hoor. Angry Birds moet ook wel een paar uur kunnen. Niet de hele dag nee.
Wat heb ik een spijt dat ik voor deze heb gekozen, had wel iets beters verwacht van Smartphone van het jaar.
Zeer teleurstellend dit.
Geen enkele smartphone met deze specs en met een scherm van dit formaat gaat kunnen wat jij wil denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
Ik heb er vandaag amper iets mee gedaan daar ik aan het werk ben, heb hem om 7 uur ingeschakeld heb 1 foto gemaakt heb beetje facebook gekeken twitter en totaal 15 minute angry birds en me accu gaat van 100 naar 23% in minder als 6 uur.

Je kan me veel vertellen maar kan mij niet wijsmaken dat dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:24:
Klopt ook niet. Of je hebt de OS drain die aan de gang is of een andere brakke app die 100% CPU inneemt. Reboot, check services/apps, whatever. Zat dingen al over verteld in tientallen fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

BriekeJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:24:
Ik heb er vandaag amper iets mee gedaan daar ik aan het werk ben, heb hem om 7 uur ingeschakeld heb 1 foto gemaakt heb beetje facebook gekeken twitter en totaal 15 minute angry birds en me accu gaat van 100 naar 23% in minder als 6 uur.

Wat Brad Pitt zegt, het klopt niet. Het ligt eerder aan een slechte (of slecht ingestelde) app.
Discussie over het batterijverbruik kan verder in het [Samsung Galaxy SII] Batterijduur topic, maar dat had je waarschijnlijk al in de topicwaarschuwing gezien ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:30
Misschien was ik hierboven niet duidelijk genoeg. Zoals in de topicwaarschuwing al staat, batterij gerelateerde vragen horen in het desbetreffende topic, niet hier. Niet meer doen dus.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 27-08-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
  • Laatst online: 03-09 15:42
Shadowxx schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:08:
Even iets anders
Mijn vriendin heeft de S en daar is de nieuwe anddoid market op geinstalleerd (auto update). Dus ik vol trots de sII aan zetten en ik zie een oude market. Dus na wat gegoogle ben ik er achter dat market dut automatisch doet. Soms hebben sII eigenaren de nieuwe updatd wel en andere weer niet (zelfde firmwares etc). Ik heb ook alle tips geprobeerd maar nog steeds de oude market. Ik weet dat het geen ruk uit maakt omdat market alleen een nieuwe skin heeft maar het zit me dwars waarom ik deze market update niet binndn kan halen ( en ik wil geen onbekende apk installeren)

Iemand hier nog een suggestie ?
Ik heb hem gedownload, op de phone gezet en via CWM geinstalleerd, geen enkel probleem

download link: http://www.multiupload.com/41FQ6PQ3MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Offtopic, dus weg. Zie in de topicwaarschuwing & hierboven waarom.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 27-08-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
De mijne komt als het goed is een dezer dagen terug van reparatie van Vodafone.
Ik heb inmiddels gelezen dat het Controlboard is vervangen.

De telefoon is opnieuw geïnstalleerd met versie: XEN I9100XWKE7

Nog steeds geen 2.3.4. dus.

Ik weet niet exact waardoor mijn telefoon defect is gegaan maar net na de installatie van een Custom Rom deed de telefoon het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Sinds vandaag heb ik ook het nieuwe speeltje binnen en de HTC Desire aan mijn vrouw gegeven :)

Echter loop ik met het programma kies tegen een vreemd probleem aan.
In mijn pc heb ik nog een floppy drive zitten en na de installatie van Kies blijft de floppy de hele tijd door ratelen. Verwijder ik Kies / drivers nou dan is het probleem weg zet ik Kies er weer op dan beginnen de problemen weer.

Iemand anders ook dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gelezen te hebben op internet omtrent de problemen met mijn SGS2 (niet rooted) toch maar besloten om het hier nog even te vragen. Mijn SGS2 lijkt constant te denken dat de lader is aangesloten. In eerste instantie was dit te merken aan de 'batterij volledig opgeladen'-melding, die niet meer wegging.

Inmiddels heb ik last van random reboots en krijg ik de telefoon niet meer aan als hij niet aan de lader hangt (er staat dan een batterij met een temperatuur driehoekje + uitroepteken). Het ontladen van de batterij door normaal gebruik gaat belachelijk snel, de telefoon denkt in het batterij verbruik grafiekje ook constant dat de lader is aangesloten met extreme pieken en dalen indien de telefoon crasht. Soms zit er volgens de grafiek een uur tussen, waarin er geen lader aangesloten zit. De telefoon heeft dan last van snel opvolgende meldingen over het aan en af koppelen van de lader.

Na er veel op internet over gelezen te hebben besloten om een nieuwe batterij te kopen, dit heeft echter niets aan de situatie veranderd. Fabrieksinstellingen zijn terug gezet, geen effect. Het vervolgens updaten naar de nieuwste officiële kernel en modem software heeft ook geen zin gehad. Conclusie: volgens mij heb ik nu ongeveer alles gedaan en ik ben van plan de telefoon terug te sturen naar Samsung.

Hebben jullie nog suggesties? Zijn er meer mensen met dit probleem? Op internet zijn er sporadisch ongeveer gelijke problemen te vinden, echter zijn er geen oplossingen en wordt er constant gesproken over software / batterij problemen (die ik dus beide al vervangen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Na 3 mnd wachten is ie vandaag dan eindelijk vandaag in de bus gevallen.
De 32 gig micro SD van de The Phone House is eindelijk binnen.
En ter compensatie heb ik er 2 tegelijk gekregen.
Top service van The Phonehouse

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
HELP
Allereerst wil ik zeggen dat ik mn toestel al een maand of 2 heb.
Sinds een aantal dagen doet mijn GS2 erg raar, hij herkende mijn oplader als pc-verbinding en terwijl ik mijn oplader eruit had herkende hij hem nog. Ook begon het in de auto in eens pc-verbinding te loopen met bijhorende vibraties. Daarna is het een aantal uren goed gegaan totdat ik gisterenavond besloot het toestel te herstarten maar hierbij bleef het in een loop hangen( tot de het S schermpje). Toen ik vanmorgen wakker werd stond het toestel uit maar het is ook niet meer aan te krijgen!!
Het lijkt gewoon niet meer op te laden

@ etelien
Ik heb ook last gehad van het temperatuur icoontje, en ook bij mij bleef het batterijtje zich opladen zonder oplader.

EDIT:
Ik heb de nieuwste firmware recentlijk erop gezet.
Ohja één nacht had ik de telefoon onder een stevig paar dekens liggen tijdens het slapen, daarna leek het van deze vage dingen te doen..

[ Voor 20% gewijzigd door jwdgk op 27-08-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Rekkie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:16:
Ik weet niet exact waardoor mijn telefoon defect is gegaan maar net na de installatie van een Custom Rom deed de telefoon het niet meer.
Wat heb je vervolgens gedaan? Nog iets teruggeflashed/de counter gereset met een JIG? Wat zei vodafone over je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwdgk schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:49:
@ etelien
Ik heb ook last gehad van het temperatuur icoontje, en ook bij mij bleef het batterijtje zich opladen zonder oplader.

EDIT:
Ik heb de nieuwste firmware recentlijk erop gezet.
Ohja één nacht had ik de telefoon onder een stevig paar dekens liggen tijdens het slapen, daarna leek het van deze vage dingen te doen..
Mijn telefoon is enkele tijd terug ook gloeiend heet geworden (tijdens het autorijden). De telefoon zat in mijn broekzak en had hem ongeveer een uur niet aangeraakt. Daarna uit mijn broekzak gehaald omdat het letterlijk brandend tegen mijn been voelde. De telefoon leek toen gecrasht en er was in dat ene uur tijd 90% van de accu leeggelopen.

Een overhitte batterij is het helaas niet, aangezien ik die dus al vervangen heb. Zal er misschien een ander onderdeel te heet zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 20:36
frye schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:41:
Ik heb dit verleden week ook gehad. Toen heb ik maar de batterij eruit gehaald en het was opgelost.

Stock firmware met geen setcpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Mabili schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:11:
Sinds vandaag heb ik ook het nieuwe speeltje binnen en de HTC Desire aan mijn vrouw gegeven :)

Echter loop ik met het programma kies tegen een vreemd probleem aan.
In mijn pc heb ik nog een floppy drive zitten en na de installatie van Kies blijft de floppy de hele tijd door ratelen. Verwijder ik Kies / drivers nou dan is het probleem weg zet ik Kies er weer op dan beginnen de problemen weer.

Iemand anders ook dit probleem gehad?
Ik kan niet zeggen dat ik dit gehad heb, omdat de FDC in de BIOS uit heb staan. Alles wat niet dagelijks/wekelijks nodig is, staat uit. Het is wel het symptoom uitschakelen, maar als je de 'floppy' niet nodig hebt, kun je hem uitzetten.
Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier