Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
zAo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:32:
[...]

Ah, sorry. Ik dacht dat er inmiddels al een FOTA was.
Volgens mij alleen voor vodafone klanten, die een SGS II hebben met door Vodafone aangepaste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een SGS II besteld, hopelijk krijg ik het nederlandse model. Ik kan alleen niet wachten tot ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
nou mijnes zit weer in de doos voor een retourtje samsung..

hopenlijk kunnen ze het fixen of krijg ik een nieuw toestel.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Op mn HTC Hero had ik ooit een custom mapje op de sdcard moeten aanmaken om eigen mp3's als ringtone en notifications in te stellen.
Is dat op de SGS2 ook noodzakelijk?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadyNetworker schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:41:
Op mn HTC Hero had ik ooit een custom mapje op de sdcard moeten aanmaken om eigen mp3's als ringtone en notifications in te stellen.
Is dat op de SGS2 ook noodzakelijk?
ringtones in de media map onder ringtones.

/edit:

om precies te zijn media/audio/ringtones

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:12:
[...]

ringtones in de media map onder ringtones.

/edit:

om precies te zijn media/audio/ringtones
en als je de muziek al op je telefoon hebt kun je via : muziek»een liedje selecteren die je wilt»dan links beneden menu openen»instellen als (krijg je 3 keuzes )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:29
Start ik vanmorgen de S2 op ben ik op één na al mijn icoontjes onderaan het scherm kwijt? Heb de telefoon al gereset, batt er een keer uitgehaald maar de icoontjes blijven weg.....

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/4796/sc20111012084422mobile.png

[ Voor 19% gewijzigd door sonsan op 12-10-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonsan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:54:
Start ik vanmorgen de S2 op ben ik op één na al mijn icoontjes onderaan het scherm kwijt? Heb de telefoon al gereset, batt er een keer uitgehaald maar de icoontjes blijven weg.....
Dan voeg je ze weer even toe en hoopt dat het niet nog een keer gaat gebeuren?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Brad Pitt schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:06:
[...]

Dan voeg je ze weer even toe en hoopt dat het niet nog een keer gaat gebeuren?
Grappig hoor, maar die iconen kan je niet zelf toevoegen, dat zijn de standaard Android iconen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
sonsan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

Grappig hoor, maar die iconen kan je niet zelf toevoegen, dat zijn de standaard Android iconen..... 8)7
Die kan je wel toevoegen/aanpassen. Ga naar applicatielijst en dan gewoon editten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Sinees schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:17:
[...]

Die kan je wel toevoegen/aanpassen. Ga naar applicatielijst en dan gewoon editten....
Ik bedoel de vaste iconen die onderaan het scherm staan, niet de iconen die je gewoon op het scherm kan neerzetten. Mij lukt het niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonsan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:25:
Ik bedoel de vaste iconen die onderaan het scherm staan, niet de iconen die je gewoon op het scherm kan neerzetten. Mij lukt het niet op die manier.
Mfg. Open de applicatie lijst. Druk op menu, druk op wijzigen/aanpassen/weet ik het hoe dat heet. Sleep iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
Sinds 2.3.3 houdt mijn batterij het nog geen 5, 6 uur vol.

Ik heb voor de rest niks geks gedaan met mijn tel, paar instellingen e.d uitgezet.
Geen resultaat, wie heeft zelfde probleem?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Home button ff lang ingedrukt houden, kijk eens bij taakbeheer? Misschien staat een applicatie constant je processor hard bezig te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
Staat alleen Gtalk en Facebook.

Voor de rest gebruik ik vrij weinig eigenlijk.
Staan beiden op 0% soms 0,033%
Geheugen gebruik is ook rond de 10 MB

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
En bij -> instellingen -> over telefoon -> Batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
HaWkY61 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:52:
Staat alleen Gtalk en Facebook.

Voor de rest gebruik ik vrij weinig eigenlijk.
Staan beiden op 0% soms 0,033%
Geheugen gebruik is ook rond de 10 MB
je moet even kijken welke applicatie's push notificatie gebruiken, deze zullen waarschijnlijk de batterij snel leeg maken. dan is het wel mogelijk dat je de applicatie kill'd maar hij is er dan ook per direct weer bij applicatie verwijderen en op nieuw installeren dit zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
Bartjeh schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:54:
En bij -> instellingen -> over telefoon -> Batterijverbruik?
3 Uur op batterij: 45% over

Display: 45%
Android systeem: 17%
Internet 13%
Spraakoproepen: 9%
Mobiel standby: 7%
Telefoon standby: 4%
Android systeem 3%
AD.nl mobile 2%

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
HaWkY61 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:09:
[...]

3 Uur op batterij: 45% over

Display: 45%
Android systeem: 17%
Internet 13%
Spraakoproepen: 9%
Mobiel standby: 7%
Telefoon standby: 4%
Android systeem 3%
AD.nl mobile 2%
Dat is best bizar. Zelfs al heeft je beeldscherm van die tijd de complete tijd aangestaan zou je nog langer met je batterij moeten kunnen doen. :/ Ik zou echt zo 123 even niets kunnen bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
Bartjeh schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:13:
[...]

Dat is best bizar. Zelfs al heeft je beeldscherm van die tijd de complete tijd aangestaan zou je nog langer met je batterij moeten kunnen doen. :/ Ik zou echt zo 123 even niets kunnen bedenken
Hoe kan ik zien welke applicaties toegang hebben tot push functie? Want deze applicaties *neem ik aan* zijn constant aan het synchroniseren op het achtergrond?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
HaWkY61 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:18:
[...]

Hoe kan ik zien welke applicaties toegang hebben tot push functie? Want deze applicaties *neem ik aan* zijn constant aan het synchroniseren op het achtergrond?
wat je kunt proberen is naar settings gaan > account en synchroniseren, daar op achtergrond synchroniseren uit zetten eventueel helpt dat maar dat denk ik niet. in dit scherm zie je onderaan wat automatisch sync't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Gebruik je misschien k9 mail? Die zorgde bij mij voor een dramatische batterijduur als hij ingesteld was op push.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
Ook kan je even kijken bij > instellingen > app's en dan bij machtigingen. maar dat is een wat klote klus. bijna alle applicatie's hebben alle machtigingen. ik weet niet of er veel app's op staan anders alles even verwijderen. ik heb het probleem ook gehad en dit heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
GinoGio schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:28:
[...]

wat je kunt proberen is naar settings gaan > account en synchroniseren, daar op achtergrond synchroniseren uit zetten eventueel helpt dat maar dat denk ik niet. in dit scherm zie je onderaan wat automatisch sync't
Die heb ik aan staan, anders heb ik geen push mail, dit vind ik wel belangrijk.
Maar met vorige update had ik het ook altijd aan staan, kon ik makkelijk 1 dag met battarij doen.

Ik heb als test zijnde paar keer geprobeerd om auto-sync hele dag uit te laten, geen succes.
Daarnaast heb ik alleen: Gmail, Facebook en Viber op achtergrond sync aanstaan.. Alle andere applicaties uitgevinkt.

En nee, ik heb alleen Gmail als mail client.

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:15

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Discussies over de batterijduur van de SII horen hier niet zoals ook duidelijk in de topicwaarschuwing staat. Discussie graag vervolgen in het juiste topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
Zie hierboven, dit is niet het SII batterij topic.

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 15:33

zAo

GPLv2 Fanboy

GinoGio schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:45:
[mbr]Zie hierboven, dit is niet het SII batterij topic. [/]
[..] :+

[ Voor 43% gewijzigd door zAo op 12-10-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
Vanmorgen werd ik wakker en vroeg mijn telefoon mijn pukcode van mijn sim. Heel gek aangezien ik gewoon ging slapen met mijn sgs2 normaal aan. Ik bemerk trouwens dat af en toe ook de simkaart niet wordt gelezen, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Het is trouwens begonnen na de KE7 update, nu onderhand op de nieuwste 2.3.4 officieel via KIES (XEN).
Ligt dit misschien aan de simcardreader van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 15:33

zAo

GPLv2 Fanboy

berndgeurts schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:25:
Vanmorgen werd ik wakker en vroeg mijn telefoon mijn pukcode van mijn sim. Heel gek aangezien ik gewoon ging slapen met mijn sgs2 normaal aan. Ik bemerk trouwens dat af en toe ook de simkaart niet wordt gelezen, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Het is trouwens begonnen na de KE7 update, nu onderhand op de nieuwste 2.3.4 officieel via KIES (XEN).
Ligt dit misschien aan de simcardreader van de telefoon?
Bitter. Moeilijk te zeggen, maar probeer een andere SIM of loop even naar de winkel van je provider en haal een nieuwe SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs een Galaxy S2 aangeschaft via internet. Het betreft een Italiaans model. Nu zou ik graag naar Android 2.3.4. willen updaten (heb nu 2.3.3.). Via KIES heb ik een firmware update gedaan, betreft PDA:KG1/PHONE:KG1 /CSC:KG1 (ITV). Echter geeft de Galaxy s2 aan dat het (na aantal reboots) gewoon op 2.3.3. staat. Ik dacht dat je via KIES ook kon updaten naar 2.3.4.? Weet iemand hoe je via KIES (wil nog niet via ODIN) naar 2.3.4. kan updaten? Zie ik iets over het hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:50
lukt het iemand hier om met de bijgeleverde (bedrade) headset voice controls te starten?
als ik de headset inplug en de knop erop even ingedrukt hou, dan start hij de muziekspeler en niets anders...

ik wil mensen kunnen bellen m.b.v. voice controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:01:
Heb onlangs een Galaxy S2 aangeschaft via internet. Het betreft een Italiaans model. Nu zou ik graag naar Android 2.3.4. willen updaten (heb nu 2.3.3.). Via KIES heb ik een firmware update gedaan, betreft PDA:KG1/PHONE:KG1 /CSC:KG1 (ITV). Echter geeft de Galaxy s2 aan dat het (na aantal reboots) gewoon op 2.3.3. staat. Ik dacht dat je via KIES ook kon updaten naar 2.3.4.? Weet iemand hoe je via KIES (wil nog niet via ODIN) naar 2.3.4. kan updaten? Zie ik iets over het hoofd? :?
Lees even terug in het topic over landcodes en hoe dat werkt. Dat si de laatste Italiaanse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:01:
Weet iemand hoe je via KIES (wil nog niet via ODIN) naar 2.3.4. kan updaten? Zie ik iets over het hoofd? :?
Je kunt via KIES pas updaten naar 2.3.4 als er voor jouw firmware versie (ITV) een 2.3.4 update beschikbaar is. Aangezien KIES die niet aangeeft, neem ik aan dat die er nog niet is. Via ODIN kun je gewoon naar een andere firmware versie gaan, aangezien ik verwacht dat jou italiaanse model hardware identiek is aan de nederlandse versie.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks mensen, ik wacht gewoon even af tot de update beschikbaar is voor de Italiaanse markt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Weet iemand misschien waarom Kies bij 97% acculading claimt dat mijn batterij bijna leeg is?

Dat Kies het meest dramatische stuk software ooit is weet ik al, maar ik vraag me af of dit een bekend probleem is en ik misschien iets verkeerd doe.

EDIT:
99% is blijkbaar ook "bijna leeg". Ik sta echt op het punt om te gaan schreeuwen, aangezien dit al poging 12 is. De vorige keer heb ik het na 23 of 24 pogingen opgegeven.

Constant hetzelfde riedeltje: wil je updaten? Ja, geen informatie bewaren en geen back-up maken, begint met downloaden, iets mis met downloadbestand (waarom moet mijn telefoon aangesloten zijn om het naar m'n pc te downloaden?) wilt u het opnieuw proberen? Ja. Uw batterij is bijna leeg. Laad op.

[ Voor 52% gewijzigd door Framoes op 12-10-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 19:30
nu zo'n 2 maanden in gebruik en toch wel wat ergenissen:

- alarm gaat niet af als de telefoon uit staat
- bij het aanzetten springt de telefoon automatisch naar het laatste "home" screen
- weather app is gewoon niet wat ik er van verwacht: ik wil weer op basis van mijn huidige locatie en niet van een vantevoren ingevoerde locatie
- blikkerig geluid zoal ik schijn te klinken als ik met iemand anders bel
- geen notificatie led, en Noled zuigt (leuk bedacht maar werkt niet helemaal lekker)
- als mijn batterij bijna op is gaat die om de paar minuten uit zichzelf zeuren dat ie op is (duh) en blijft het scherm vervolgens aan wat de accuduur alleen nog maar meer verkort.
- home button lag: soms wel 4-5 seconde, ik wil een snel toestel
- update functie via kies (wat een bagger applicatie), ik wil gewoon via wifi
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:31
gassiepaart schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:39:

In principe is bij Android uit ook echt uit, dus wekker in uit stand zal niet gaan. Op XDA heb ik volgens mij wel eens iets voorbij zien komen waardoor het wel kan, maar dan ging je telefoon in een soort van slaap stand. In principe is Flight Mode de makkelijkste work around :)
- bij het aanzetten springt de telefoon automatisch naar het laatste "home" screen
Probeer eens een andere launcher, ikzelf vind Go Launcher erg prettig
- weather app is gewoon niet wat ik er van verwacht: ik wil weer op basis van mijn huidige locatie en niet van een vantevoren ingevoerde locatie
Ik gebruik de weather app van Beautiful Widgets, die doet dat prima
Geen ervaring mee, nooit klachten over gehoord
- geen notificatie led, en Noled zuigt (leuk bedacht maar werkt niet helemaal lekker)
Zelf geen last van, telefoon zit altijd in hoesje, dus zie ik toch niet. Via custom roms/custom kernels kun je wel instellen dat je sofkeys gaan knipperen als notificatie.
- als mijn batterij bijna op is gaat die om de paar minuten uit zichzelf zeuren dat ie op is (duh) en blijft het scherm vervolgens aan wat de accuduur alleen nog maar meer verkort.
Geen last van, wel van het zeuren, maar niet van het aanblijven. Ik gebruik overigens Lite'ning ROM 6.0
Ook geen last van
Aangezien ik een custom ROM heb, gebruik ik hiervoor geen KIES, dus ook geen last van
- ...
Je ziet, er zijn bijna overal wel oplossingen voor. Maar out of de box zijn er blijkbaar voor jou wat ergernissen.

Een aantal van je ergernissen zijn zonder te rooten en zonder custom Rom's gewoon op te lossen. Updaten kan eventueel via Odin zonder dat je risico loopt je garantie verloren gaat een nieuwere ROM installeren. Verder heb je wat punten waar ik me niet in herken. Dat kan aan je toestel liggen, of aan TW. Ikzelf heb er met Lite'ning Rom geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 12-10-2011 14:49 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 19:30
The_Fes schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

In principe is bij Android uit ook echt uit, dus wekker in uit stand zal niet gaan. Op XDA heb ik volgens mij wel eens iets voorbij zien komen waardoor het wel kan, maar dan ging je telefoon in een soort van slaap stand. In principe is Flight Mode de makkelijkste work around :)

[...]

Probeer eens een andere launcher, ikzelf vind Go Launcher erg prettig

[...]

Ik gebruik de weather app van Beautiful Widgets, die doet dat prima

[...]

Geen ervaring mee, nooit klachten over gehoord

[...]

Zelf geen last van, telefoon zit altijd in hoesje, dus zie ik toch niet. Via custom roms/custom kernels kun je wel instellen dat je sofkeys gaan knipperen als notificatie.

[...]

Geen last van, wel van het zeuren, maar niet van het aanblijven. Ik gebruik overigens Lite'ning ROM 6.0

[...]

Ook geen last van

[...]

Aangezien ik een custom ROM heb, gebruik ik hiervoor geen KIES, dus ook geen last van

[...]

Je ziet, er zijn bijna overal wel oplossingen voor. Maar out of de box zijn er blijkbaar voor jou wat ergernissen. De vraag is nu: Wil je er wat aan doen, wat bepaalde risico's met zich mee brengt? Of wil je geen risico lopen en blijf je je ergeren? :)
Afgezien van het blikkerige geluid is dat het enige hardware gerelateerde probleem, waarvoor ik mijn garantie zou kunnen gebruiken. Voor de rest zie ik geen andere mogelijkheid om over te gaan naar een custom rom...

Het alarm van mijn desire deed het trouwens prima als hij uitstond, dus ik denk dat het toch echt een galaxy issue is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:31
gassiepaart schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:51:
[...]

Afgezien van het blikkerige geluid is dat het enige hardware gerelateerde probleem, waarvoor ik mijn garantie zou kunnen gebruiken. Voor de rest zie ik geen andere mogelijkheid om over te gaan naar een custom rom...

Het alarm van mijn desire deed het trouwens prima als hij uitstond, dus ik denk dat het toch echt een galaxy issue is...
Dat zal dan wellicht een mogelijkheid zijn die HTC er in gebouwd heeft met Sense, het is in ieder geval niet standaard in Android

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
gassiepaart schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:39:

- ...
- Bij Smartphones met een OS als Android (of iOS/WP7) is het niet mogelijk het alarm af te laten gaan als de telefoon uit staat. Het systeem moet draaien om handelingen te kunnen verrichten
- Weet niet precies wat je bedoelt.
- Je kan tig weer apps uit de Market halen, met en zonder widgets
- Ik heb vooral dat als ik de onderkant niet heel dicht bij m'n mond hou, mensen me niet meer horen
- Led was zeker handig geweest
- Dat doet de telefoon bij 15% en 5% en is iets wat al mijn telefoons de afgelopen jaren deden bij een bijna lege batterij (ook niet-smartphones)
- Ik heb geen last van die lag, dus daar kan ik weinig over zeggen
- Ik heb net de klantenservice gebeld, die me doorverwezen naar een servicepunt i.v.m. softwareprobleem (zie post boven die van jou). Ik bel de klantenservice pas als ik het na veel zoeken op internet echt niet kan vinden, dus dat geeft wel een beetje aan hoe gefrustreerd ik raak door Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Vraagje! Ik ben van plan een 2e hands SGS II te halen, en heb nu nagenoeg een deal (€350,-). Nadeel: het blijkt een VDF-firmware (CSC = VDFKE2) te hebben. Branded dus, en dat heb ik liever niet, maar de deal is bijna rond dus ik ben nu even in dubio of ik er mee door moet gaan.

Zijn er behalve een potentiële simlock (ik ga 'm ophalen, dus kan dit gewoon testen) nog andere redenen om 'm niet te nemen? Evt. voorzien van een stock firmware is een mogelijkheid (moet dan volgens mij wel aan de slag met een jig), of is dat iets wat je zoveel mogelijk moet zien te vermijden? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sub0kelvin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:56:
Vraagje! Ik ben van plan een 2e hands SGS II te halen, en heb nu nagenoeg een deal (€350,-). Nadeel: het blijkt een VDF-firmware (CSC = VDFKE2) te hebben. Branded dus, en dat heb ik liever niet, maar de deal is bijna rond dus ik ben nu even in dubio of ik er mee door moet gaan.

Zijn er behalve een potentiële simlock (ik ga 'm ophalen, dus kan dit gewoon testen) nog andere redenen om 'm niet te nemen? Evt. voorzien van een stock firmware is een mogelijkheid (moet dan volgens mij wel aan de slag met een jig), of is dat iets wat je zoveel mogelijk moet zien te vermijden? Wat zouden jullie doen?
Zoek even zelf in het topic hoe het zit met debranden en simlock vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
sub0kelvin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:56:

Mis een veel belangrijker punt: Garantie? Eventuele aankoopbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Dwazer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:23:
[...]

Mis een veel belangrijker punt: Garantie? Eventuele aankoopbon?
Er is een factuur en dus ook nog garantie. Toestel is van begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Hier hebben we V&A voor uitgevonden, niet meer doen aub.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Offtopic, dus weg.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:15

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Zo te zien was de modbreak van vanmorgen niet iedereen duidelijk. Dit topic is bedoeld om alleen het toestel te bespreken. Alles wat te maken heeft met batterijduur, de aanschaf, etc moet in een ander topic (zie topicwaarschuwing).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

hebben meer mensen last van dat de dataverbinding soms niet werkt, en dat ik hem dan in vliegtuigstand moet zetten en daarna weer in gewone stand, waarna ik wel weer kan internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:10
Saven schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:06:
hebben meer mensen last van dat de dataverbinding soms niet werkt, en dat ik hem dan in vliegtuigstand moet zetten en daarna weer in gewone stand, waarna ik wel weer kan internetten?
Dit probleem heb ik ook een hele tijd gehad. Hiervoor heb ik met telfort gebelt, die direct wat interne instellingen hebben veranderd. Probleem was binnen 2 minuten opgelost. Wat is jouw provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Saven schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:06:
Heb ik ook gehad.
oorzaak bij mij was dat ik ooit apndroid heb geinstalleerd en er niet tevreden over was, dus weer verwijderd.
Het bleek dat toch niet alles verwijderd was want in mijn toegangspunten bleek het internetadres plotseling op 'apndroid.com' te eindigen.
Na dat weer in 'live.vodafone.com' te hebben veranderd was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommietom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-07 15:16
hey,

even een leuk linkje betreft de SII
http://www.nu.nl/gadgets/...-lancering-iphone-4s.html

Ik vind het leuk bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Ik vind het redelijk sneu eerlijk gezegd. Het past precies in de kinderachtige juridische strijd tussen Apple en Samsung. Het is begrijpelijk dat fabrikanten hun patenten willen beschermen, maar om op deze manier je concurrenten de markt uit te werken getuigt niet van veel vertrouwen in het eigen product.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wanneer is 2.3.5 voor de galaxy s2 beschikbaar?
Hij was al beschikbaar voor de galaxy ace, dan zal deze voor dti toestel toch niet al te lang op zich laten wacten?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Wii4all schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:36:
Hij was al beschikbaar voor de galaxy ace, dan zal deze voor dti toestel toch niet al te lang op zich laten wacten?
De eerste testroms zijn er al (XWKI3 en XWKI8), en vodafone toestellen hebben ook al een update gehad. De rest zal dus waarschijnlijk over niet al te lange tijd volgen. Als je wil kan je de testroms of een custom rom installeren, maar eerlijk gezegd zie ik niet heel veel verschil tussen 2.3.4 en 2.3.5. Als er wat specifieke features zijn die je nodig hebt zou ik vast updaten, anders kan je net zo goed wachten tot hij via kies beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Wii4all schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:36:
Hoeveel berichten in dit topic heb je gelezen?
2.3.5 is op dit moment alleen met Vodafone firmware toestellen. Het lampje van mijn kristallen bol is helaas defect, dus wanneer de officiële release is weet ik ook niet.

Volgende keer graag een topic report aanmaken (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) , niet zelf reageren.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 13-10-2011 08:36 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De KI8 firmware ben ik tot nu toe zeer tevreden mee, bijna alle bugs zijn er uit. Als iemand deze firmware kan hacken om het bounce effect terug te krijgen dan is het wat mij betreft de ROM om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
embee schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:11:
[...]

Je kunt via KIES pas updaten naar 2.3.4 als er voor jouw firmware versie (ITV) een 2.3.4 update beschikbaar is. Aangezien KIES die niet aangeeft, neem ik aan dat die er nog niet is. Via ODIN kun je gewoon naar een andere firmware versie gaan, aangezien ik verwacht dat jou italiaanse model hardware identiek is aan de nederlandse versie.
Dit las ik inderdaad ook op XDA.

Is dit niet hetzelfde als rooten? Wel/niet legaal?
Dus in feite kan ik nu via ODIN 2.3.5 installeren?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben ook sinds kort enhousiaste eigenaar van een Galaxy S2. Nu heb ik vantevoren speciaal uitgezocht of de telefoon ook MKV x264 bestanden kan afspelen en dat zou het geval moeten zijn. Als ik nu via DLNA probeer deze via t netwerk af te spelen (de ene keer vanaf twonky op een pc, de andere keer via de ingebouwde functionaliteit van mn synology DS110j) zie ik de bestanden wel staan onder video maar bij het afspelen geeft hij direct een foutmelding dat het niet ondersteund wordt. Gek genoeg speelt ie wel succesvol en zonder mopperen af op het moment dat ik de mkv-bestanden simpelweg hernoem naar .avi

Iemand enig idee wat er mis gaat en hoe dat te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon Checkfus (web of desktop) gebruiken om te controleren wat de laatste firmware is voor jou toestel.

http://fus.nanzen.se/

Volgenes checkfus, die het via Kies controleert, is dit de laatste firmware voor ITV toestellen:
Product Code: GT-I9100LKAITV
Version: Android 2.3.3
HIDSWVER: I9100XWKE2/I9100ITVKE2/I9100XWKE1/I9100XWKE2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
HaWkY61 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

Dit las ik inderdaad ook op XDA.

Is dit niet hetzelfde als rooten? Wel/niet legaal?
Dus in feite kan ik nu via ODIN 2.3.5 installeren?
Lees je hier maar verder in, daar staat gegarandeerd het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
IceOnFire schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:12:
Ik ben ook sinds kort enhousiaste eigenaar van een Galaxy S2. Nu heb ik vantevoren speciaal uitgezocht of de telefoon ook MKV x264 bestanden kan afspelen en dat zou het geval moeten zijn. Als ik nu via DLNA probeer deze via t netwerk af te spelen (de ene keer vanaf twonky op een pc, de andere keer via de ingebouwde functionaliteit van mn synology DS110j) zie ik de bestanden wel staan onder video maar bij het afspelen geeft hij direct een foutmelding dat het niet ondersteund wordt. Gek genoeg speelt ie wel succesvol en zonder mopperen af op het moment dat ik de mkv-bestanden simpelweg hernoem naar .avi

Iemand enig idee wat er mis gaat en hoe dat te verhelpen is?
Misschien niet het antwoord waarop je hoopt, maar een andere speler proberen? Ik gebruik standaard moboplayer en die werkt perfect, speelt werkelijk alles af, vast ook mkv bestanden.

edit: zie hier. MKV is volgens mij geen probleem...

[ Voor 6% gewijzigd door mbroeders op 13-10-2011 11:23 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

Aloysxda schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

Dit probleem heb ik ook een hele tijd gehad. Hiervoor heb ik met telfort gebelt, die direct wat interne instellingen hebben veranderd. Probleem was binnen 2 minuten opgelost. Wat is jouw provider ?
hi/kpn
mariconjo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:16:
[...]

Heb ik ook gehad.
oorzaak bij mij was dat ik ooit apndroid heb geinstalleerd en er niet tevreden over was, dus weer verwijderd.
Het bleek dat toch niet alles verwijderd was want in mijn toegangspunten bleek het internetadres plotseling op 'apndroid.com' te eindigen.
Na dat weer in 'live.vodafone.com' te hebben veranderd was het probleem opgelost.
hmm, ik heb geen vage internet apps geinstalleerd ofzo :p dus beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:10
Goed KIES herinstalleerd, drivers herinstalleerd zoals eerder aangegeven. Resultaat! 0

Ik word niet goed van die software. Of eigenlijk beter gezegd de drivers. Heb het gisteren nog getest op een XP machine en ook dat werkte niet. Dus begin toch langzaam aan er een beetje moedeloos van te worden.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 17:48
Waarom ergert iedereen zich nog aan KIES om de software te updaten terwijl het zo makkelijk in ODIN is??
Als je één keer via ODIN een update geinstalleerd hebt, wil je nooit meer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Razer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:49:
Waarom ergert iedereen zich nog aan KIES om de software te updaten terwijl het zo makkelijk in ODIN is??
Als je één keer via ODIN een update geinstalleerd hebt, wil je nooit meer wat anders.
Omdat als Kies! werkt, het gebruiksvriendelijk oogt voor de n00bs:
- Telefoon, prik prak kabeltje, button drukken en software updaten.

Odin:
- Verdiepen in wat wel en niet aan te vinken;
- "Ze hebben het over een Root, hellup!";
- Software zelf ergens vandaan halen (en het dan raar vinden een .tar bestand te downloaden van 500 kB welke eigenlijk .tar@trojan ofzow heet);
- Zelf iets verampeneren en dan wijzen naar iemand die een "verkeerd" advies heeft gegeven;
- Enz...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Kies Air werkt helemaal simpel, al is de Java applet die op de foon staat een beetje....cumbersome(wat is dat in NL?)

Ff een hele andere vraag: Wie heeft er ervaring met het maken van ringtones die fatsoenlijk klinken?
Ik heb bijvoorbeeld een stukje uit SIZZLING CIRCUITS!! geknipt, maar wil het optimaliseren voor de speaker op het toestel, mbv Audacity.

Iemand? Hoe EQ ik dit het beste?

[ Voor 8% gewijzigd door ShadyNetworker op 13-10-2011 12:19 ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
mbroeders schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:22:
Misschien niet het antwoord waarop je hoopt, maar een andere speler proberen? Ik gebruik standaard moboplayer en die werkt perfect, speelt werkelijk alles af, vast ook mkv bestanden.

edit: zie hier. MKV is volgens mij geen probleem...
Moboplayer ben ik toevallig inderdaad ook tegengekomen, maar die lijkt te hangen en geeft alleen zwart beeld. Bijkomend probleem is dat die niks via DLNA kan. De grap is dus bovendien dat de ingebouwde player exact t zelfde bestand wel kan afspelen als ik hem van MKV naar AVI hernoem. Aangezien MKV een containerformaat is had t natuurlijk best gekund dat de desbetreffende codec niet op de Galaxy staat, maar dat is niet het probleem. Hij kán het dus wel (staat bovendien ook expliciet vermeld in de officiele specs) maar via DLNA weigert ie kennelijk. Ligt ook niet aan de DLNA server lijkt het omdat het probleem dus bij meerdere servers mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

IceOnFire schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:10:
[...]

Moboplayer ben ik toevallig inderdaad ook tegengekomen, maar die lijkt te hangen en geeft alleen zwart beeld. Bijkomend probleem is dat die niks via DLNA kan. De grap is dus bovendien dat de ingebouwde player exact t zelfde bestand wel kan afspelen als ik hem van MKV naar AVI hernoem. Aangezien MKV een containerformaat is had t natuurlijk best gekund dat de desbetreffende codec niet op de Galaxy staat, maar dat is niet het probleem. Hij kán het dus wel (staat bovendien ook expliciet vermeld in de officiele specs) maar via DLNA weigert ie kennelijk. Ligt ook niet aan de DLNA server lijkt het omdat het probleem dus bij meerdere servers mis gaat.
Ik zou voor MKV's kiezen voor Diceplayer. Dit is naar mijn weten beste speler naar mijn weten :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
De bijgeleverde oortjes beginnen er nu al de brei aan te geven bij mij, helaas.Het zijn zeer fijne oortjes met een sterke bas en helder geluid en goed comfort in het oor.

Af en toe valt dus het totale bas effect weg, ineens krijg ik een tijdje een heel trible achtig helder geluid. Na een beetje aan het draadje te zitten komt het soms weer terug.

Kan je daar ook mee terug naar de winkel?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
heb bij een n97 ook de oortjes(+remote) teruggebracht. hoort gewoon bij garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Geen idee of ik het beter hier of in een Android topic kan vragen. Maar goed:

Ik heb een MicroSD van 16GB gekocht. Handig dacht ik, want ik heb ook een SD slot in mijn PC.
Eerst voor ongeveer 8GB gevuld met mp3's (wil de externe SD kaart dedicated maken voor muziek). Werkt prima.

Nu wil ik wat mp3 mapjes vervangen en bijzetten. Krijg ik een foutmelding in Windows7 dat de 'schijf' beveiligd is tegen schrijven. Ook tegen formatteren. Dat was niet wat ik voor ogen had, ik wil vrij verkeer via Windowsverkenner, zonder dat Android mijn SD kaart gijzelt.

Hoe kan ik dit in Windows7 oplossen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dwazer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

Omdat als Kies! werkt, het gebruiksvriendelijk oogt voor de n00bs:
- Telefoon, prik prak kabeltje, button drukken en software updaten.

Odin:
- Verdiepen in wat wel en niet aan te vinken;
- "Ze hebben het over een Root, hellup!";
- Software zelf ergens vandaan halen (en het dan raar vinden een .tar bestand te downloaden van 500 kB welke eigenlijk .tar@trojan ofzow heet);
- Zelf iets verampeneren en dan wijzen naar iemand die een "verkeerd" advies heeft gegeven;
- Enz...

;)
Wat ik vooral een probleem vind bij Odin is dat ik alles kwijt ben wat er op mijn telefoon staat. Backup maken van contacten en instellingen is geen probleem, maar ik kan niet zomaar alle foto's, muziek, etc. even naar m'n laptop kopiëren en dan alle mappen weer terugzetten na het updaten. Met een beetje pech zit er een oud instellingsbestand bij die m'n telefoon naar de kloten helpt. Ik kan ook een backup maken met een app, maar de goeie apps kosten me geld. Dan moet ik min of meer betalen om te updaten.

Als Kies werkt, kan ik nieuwe firmware installeren zonder gezeik met backups omdat alles gewoon op m'n telefoon blijft staan.

En Odin werkt volgens mij nog steeds niet onder OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zijn er meer mensen die opeens een bol.com app hebben? Deze kan je bij je apps vinden in de market. Is deze bij 2.3.4 meegekomen? Het kreng laat zich niet zomaar verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Laatst online: 22-09 15:12
Ik heb een probleempje met m'n wifi thuis: ik geraak gewoon niet verbonden :(
Op het werk hebben we een identieke hotspot en heb dezelfde beveiligingsinstellingen gehanteerd, en op het werk verbindt die zonder enig probleem, thuis niet.
Mijn laptop verbindt trouwens prima, dus het is geen probleem met de hotspot. De ontvangst in mijn bureau is niet ideaal, en om zeker te zijn heb ik hetzelfde ook eens geprobeerd op 10cm van de hotspot. Helpt ook niet.

SSID: 9 characters lowercase, en broadcasted
Encryptie: WPA2 met TKIP passphrase van 9 characters

Ik weet dat het uit den boze is, maar zelfs onbeveiligd verbindt ie niet met mijn eigen hotspot :?
Steeds: gevonden - connecting - scanning - niks meer... en dan begint het spelletje opnieuw na een paar seconden.

Ik heb de WiFi Manager uit de market place geïnstalleerd in de hoop wat meer info te krijgen, maar het wordt er niet duidelijker op.
Iemand raad, want als ik alles over 3G moet trekken, dan kom ik bijlange niet toe met mijn maandlimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Voor iedereen die ook nog eens tegen het DLNA icm MKV probleem aanloopt; ik heb de oplossing inmiddels gevonden. Het blijkt dat de Samsung Allshare app als mime-type "video/x-msvideo" wil hebben voor een mkv, wat afwijkt van standaard. Een beetje afhankelijk van het type DLNA-server wat je gebruikt kan je dat soms handmatig instellen, Synology en Serviio kunnen dat in ieder geval allebei, waarna het prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Senor Sjon schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:16:
Zijn er meer mensen die opeens een bol.com app hebben? Deze kan je bij je apps vinden in de market. Is deze bij 2.3.4 meegekomen? Het kreng laat zich niet zomaar verwijderen...
Doet Samsung: http://webwereld.nl/nieuw...rbare-bol-com-app-op.html

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ik kreeg ook net deze mail van bol.com
Rooten wordt steeds meer een optie... ook om de softkeys te gebruiken als notificatie. Dat is iets wat ik echt mis aan de SGS2
U heeft contact opgenomen met bol.com Klantenservice omdat de Boekenbol app van bol.com is geïnstalleerd op uw telefoon. U geeft aan dat u geen toestemming heeft gegeven voor installatie van de app en dat u graag de app verwijderd ziet van uw telefoon. Wij begrijpen dat u graag meer informatie ontvangt over de installatie van de app.

Samsung heeft ervoor gekozen om de Boekenbol app te installeren vanaf Android 2.2. Wanneer u een nieuwe telefoon aanschaft, is de Boekenbol app automatisch al geïnstalleerd. Wanneer u een update uitvoert op uw telefoon naar Android 2.2 of hoger, installeert Samsung de Boekenbol app automatisch mee. Het is niet mogelijk om de app te verwijderen van uw telefoon.

Omdat Samsung de app heeft geïnstalleerd, adviseren wij u om contact op te nemen met Samsung voor meer informatie. U kunt een e-mail sturen via onderstaande link. U kunt Samsung ook telefonisch bereiken op werkdagen tussen 09:00 uur tot 18:00 uur op 0900 - 7267 864 ( 10 cent per minuut ).

http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html#
Samsung maar eens spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Senor Sjon schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

ik kreeg ook net deze mail van bol.com
Rooten wordt steeds meer een optie... ook om de softkeys te gebruiken als notificatie. Dat is iets wat ik echt mis aan de SGS2

[...]

Samsung maar eens spammen.
Ook wel lekker makkelijk. Ja het is onze app, maar wij hebben hem niet geïnstalleerd, zoek het maar uit. Ik neem aan dat Bol.com Samsung best een leuk bedragje heeft gegeven om die app mee te installeren. Gelukkig is rooten en dit soort meuk verwijderen erg makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:44:
Ook wel lekker makkelijk. Ja het is onze app, maar wij hebben hem niet geïnstalleerd, zoek het maar uit.
Wat moet Bol doen dan? De app remote wipen van de telefoons? :P Zij kunnen er toch ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Brad Pitt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:48:
[...]

Wat moet Bol doen dan? De app remote wipen van de telefoons? :P Zij kunnen er toch ook niets aan doen.
Dat kunnen ze wel. Want geloof mij maar, daar staat echt wel iets over in het contract dat Samsung en Bol.com hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Laatst online: 16-08 15:00
Of ze iets kunnen doen aan het wissen van de app betwijfel ik ten zeerste. Dat zij een contract zijn aangegaan met Samsung waarin Samsung zich verplicht de app niet-wisbaar mee te leveren staat uiteraard als een paal boven water. Daarop is de vergoeding van Bol.com aan Samsung immers gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwazer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:04:
Dat kunnen ze wel. Want geloof mij maar, daar staat echt wel iets over in het contract dat Samsung en Bol.com hebben ;)
Dat Bol remotely een app kan wipen geloof ik pertinent niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
iexip66 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:07:
Of ze iets kunnen doen aan het wissen van de app betwijfel ik ten zeerste. Dat zij een contract zijn aangegaan met Samsung waarin Samsung zich verplicht de app niet-wisbaar mee te leveren staat uiteraard als een paal boven water. Daarop is de vergoeding van Bol.com aan Samsung immers gebaseerd.
Precies, zo denk ik er ook over :Y
Brad Pitt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

Dat Bol remotely een app kan wipen geloof ik pertinent niet nee.
Reageerde ook op het laatste gedeelte van jouw quote:
Zij kunnen er toch ook niets aan doen.
Dat die app niet door Bol.com te verwijderen is, is logisch. Maar dat de gebruiker dat ook niet kan, daar zijn vast afspraken over gemaakt tussen Samsung en Bol ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Dwazer op 14-10-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwazer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:13:
Dat die app niet door Bol.com te verwijderen is, is logisch. Maar dat de gebruiker dat ook niet kan, daar zijn vast afspraken over gemaakt tussen Samsung en Bol ;)
Oh ok, dat Bol vereiste dat het een /system app zou worden. Ja, dat is inderdaad heel goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
Vanochtend stond mijn telefoon uit. Moest batterij er uit halen om hem weer aan de praat te krijgen.
Blijkt dat de dataverbinding is uitgeschakeld bij opstarten en wanneer ik de data verbinding aanzet nog steeds geen 3G (G/H etc) (dataverbinding staat wel aan volgens het scherm).
Toen hier de tip gevolgd om in het toeganspunt te hernoemen. Ipv "portalmmm.nl" (knp) stond er achter .nl iets van apn.... (sorry heb het te snel verwijderd).
Nu doet hij het weer.
Officiele Android 2.3.4

Edit: na een reboot geeft BubbleUPnP een foutmelding (had ik geinstalleerd om mkv's af te spelen vanaf m'n NAS (Synology). Ik kwalificeer bij deze BubbleUPnP als malware! :(

[ Voor 17% gewijzigd door tinus73 op 14-10-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bol kan toch gewoon de app aanpassen in de market dat deze verplaatst wordt? Wat een kul allemaal. Ik heb de reactie van Samsung in dat webwereld artikel gelezen, daar ga ik ook niet verder komen.

Gelukkig is het geen phone-home app, maar ik zal eerder een alternatief voor bol.com zoeken als eerst. Ik ben niet zo gediend van dit soort 'force'ware, ook al is deze relatief onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:32:
Bol kan toch gewoon de app aanpassen in de market dat deze verplaatst wordt?
En dan? Een Market-app kan je niet installeren naar /system, waar hij nu blijkbaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Mijn galaxy s2 wil niet meer uit, hij reboot enkel. Ook als ik 10 seconden de uit knop ingehouden heb blijft de telefoon 2 seconden uitstaan en boot vervolgens weer.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Accu eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
al geprobeerd, werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Terrz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:39:
[...]

al geprobeerd, werkt niet helaas.
Toen ging die nog steeds aan 8)7 :9

Erm, recent geüpdatet(Oo spelling!)? Of iets veranderd aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Bartjeh schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:43:
[...]

Toen ging die nog steeds aan 8)7 :9

Erm, recent geüpdatet(Oo spelling!)? Of iets veranderd aan de telefoon?
Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer het is, maar ik probeerde de telefoon vorige week uit te zetten en dat wou dus niet. Ik heb de telefoon deze week via KIES ge-update naar 2.3.4, dat heeft ook niet geholpen.

Vanmiddag heb ik een andere kernel geflashed (stock kernel maar dan met root), en zelfs dat helpt niet. :?

moet ik er terug mee naar de winkel of zal ik een compleet andere ROM proberen met een custom kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
met custom rom "verlies" je de garantie (zijn geloof ik wat trucjes voor om het te voorkomen, moet je even topic onderaan in de waarschuwing klikken).

Wat ik verder eigenlijk alleen kan vinden is wanneer je tel aan het laden is. Anders is ie denk stuk en zou ik ermee teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:47:
[...]

Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer het is, maar ik probeerde de telefoon vorige week uit te zetten en dat wou dus niet. Ik heb de telefoon deze week via KIES ge-update naar 2.3.4, dat heeft ook niet geholpen.

Vanmiddag heb ik een andere kernel geflashed (stock kernel maar dan met root), en zelfs dat helpt niet. :?

moet ik er terug mee naar de winkel of zal ik een compleet andere ROM proberen met een custom kernel?
Denk eerder dat het aan de aan/uit knop zelf ligt. Dat 'ie gelijk wéér contact maakt om weer aan te gaan of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:04
Net iets vreemds, wat ik nog niet eerder heb gehad:
ik start m'n telefoon na een 2 weken weer eens opnieuw op, is in het applicaties scherm plotseling al m'n mapjes leeg en staan die iconen er dus allemaal weer los. Ik had bewust vanaf het begin al mapjes gemaakt om zo lekker snel dingen te kunnen vinden. Kan nu dus weer alles terug gaan slepen.

Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
freeco schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:28:
Ik heb een probleempje met m'n wifi thuis: ik geraak gewoon niet verbonden :(
Op het werk hebben we een identieke hotspot en heb dezelfde beveiligingsinstellingen gehanteerd, en op het werk verbindt die zonder enig probleem, thuis niet.
Mijn laptop verbindt trouwens prima, dus het is geen probleem met de hotspot. De ontvangst in mijn bureau is niet ideaal, en om zeker te zijn heb ik hetzelfde ook eens geprobeerd op 10cm van de hotspot. Helpt ook niet.

SSID: 9 characters lowercase, en broadcasted
Encryptie: WPA2 met TKIP passphrase van 9 characters

Ik weet dat het uit den boze is, maar zelfs onbeveiligd verbindt ie niet met mijn eigen hotspot :?
Steeds: gevonden - connecting - scanning - niks meer... en dan begint het spelletje opnieuw na een paar seconden.

Ik heb de WiFi Manager uit de market place geïnstalleerd in de hoop wat meer info te krijgen, maar het wordt er niet duidelijker op.
Iemand raad, want als ik alles over 3G moet trekken, dan kom ik bijlange niet toe met mijn maandlimiet.
niemand? :(
Ik heb ook daarnet nog de SSID verkort naar 6 chars. Geen verbetering.
Ook teruggeschakeld naar WEP met 10 hex paswoord, wederom geen connectie |:(

Steeds Scanning... Connecting... Disconnected. Wat mis ik hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JeroenV_ schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:35:
Net iets vreemds, wat ik nog niet eerder heb gehad:
ik start m'n telefoon na een 2 weken weer eens opnieuw op, is in het applicaties scherm plotseling al m'n mapjes leeg en staan die iconen er dus allemaal weer los. Ik had bewust vanaf het begin al mapjes gemaakt om zo lekker snel dingen te kunnen vinden. Kan nu dus weer alles terug gaan slepen.

Klinkt dit bekend?
Staan je iconen en apps op een SD-kaart i.p.v. het interne geheugen?
freeco schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Vreemd, lijkt een probleem met je router. Heb je al een ander kanaal geprobeerd? Welk type router heb je?

[ Voor 29% gewijzigd door BillSpaarbank op 14-10-2011 15:56 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:23
freeco schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Heb je een MAC filter aanstaan op je router? Zo ja, dan even het WIFI MAC-adres van je telefoon toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
dat was het dus inderdaad ja... kan mezelf wel voor de kop slaan 8)7
De wifi heeft hier 2 jaar uitgestaan omdat ik dat toch niet gebruikte (overal gigabit). Nu wel terug door de S2. Totaal vergeten dat ik dat ooit gebruikt heb. En het menu van de AP is nu ook niet zo goed dat dit goed opvalt, dus gewoon overgekeken O-)
Tnx! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:04
BillSpaarbank schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Staan je iconen en apps op een SD-kaart i.p.v. het interne geheugen?
Nee, gewoon op het interne geheugen. Die mapjes heb ik al vanaf het begin gemaakt.
Pagina: 1 ... 17 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier