Schopje:
Ondertussen wil ik ICS installeren op m'n M1, maar dat gaat niet al te best - en via Google Translate support info opzoeken is een vak apart. Leuk citaatje die ik wel heb kunnen ontcijferen maar aangeeft waar je doorheen moet worstelen:
are not afraid not afraid, millet, brush die Kill brush, the official has a tutorial.
Vertaling:
Millet=MI, telefoon dus.
Brush=flash
Oftewel: je hoeft echt niet bang te zijn dat een flash de MI om zeep gaat helpen, er is een officiele tutorial hoe te flashen.
Maar goed, kom er nog niet uit. Hier is een Engelstalige tutorial (zij het met flinke stukken Google Translate gecopy-paste):
http://miuiandroid.com/co...zip-and-brush-tool.17241/
Aangezien ik geen fatsoenlijke (micro)SD lezer heb voor m'n PC ben ik methode 2 aan het gebruiken, dus op een Windows PC de MiFlash tool downloaden (versie 6.0.0.1) en de meest recente stable ICS image
7.0_4.0.
Alles geunzipped, telefoon dmv drie knoppen ingedrukt houden in debug-mode gereboot, via USB aangesloten en dan geprobeerd te flashen.
Ik krijg de melding:
Unspecified error(0x80004005: FAILED (remote: size too large))
Klinkt alsof ik met een te grote image probeer te flashen, maar zie niet in waar ik de mist in ga, die image zou op alle MIone varianten moeten werken.
Voor de goede orde heb ik het ook geprobeerd met een 'kale' ICS image die veel kleiner is (119MB download vs 215MB voor de stable MIUI versie), maar daar krijg ik hetzelfde.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Edit:
Het is me uiteindelijk gelukt, maar wat ik fout deed is vooralsnog onduidelijk...
Heb uiteindelijk een microSD-USB adapter gevonden die wel werkt, dan de instructies gevolgd voor methode 1 (die nota bene vaker problemen zou geven). Dat ging ook fout, in de recovery menu van het toestel moest ik achtereenvolgens cache, user data en all data wissen. Dat ging goed, maar daarna ging het fout bij Update System Partition. Daar kreeg ik de melding dat ik MiFlash moest gebruiken (wat al fout gegaan was).
Uit wanhoop heb ik toen maar in de recovery menu opdracht gegeven op update.zip (wat ik van tevoren op SD gestopt had). Dat werkte volgens melding. Dus gereboot naar die image en jawel: na zorgwekkend lange first-boottijd kwam ik in MIUI-ICS
Ik draai dus nu Android 4.0.4 met daarop MIUI 2.7.20 IMM76D
[
Voor 19% gewijzigd door
dion_b op 22-07-2012 15:27
]