I live in darkness , i exist in the shadow
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
4" is voor mij prima en amper grote dan mijn Desire Z. Scherm is kwa kijkhoek wel wat minder dan de meeste huidige toestellen op de markt, maar de kleuren zijn wel goed. Voor mobiel gebruik is de kijkhoek niet belangrijk vanwege het kleine scherm en misschien wel handig vanuit het privacy oogpunt, maar samen een filmpje kijken van dichtbij is iets lastige. Moet nog een echt zonnige dag meemaken om te zien of het transreflectieve scherm een positieve bijdrage kan leveren aan de leesbaarheid.
Van de 1GB ram is 805.5MB beschikbaar en dat is zeer prettig. Met de Desire Z had ik ongeveer 370MB beschikbaar en dat was vaak te weinig. Apps kun je installeren in de interne 3.07GB grote opslag en heb tot nu toe nog niks hoeven verplaatsen naar mijn SD kaart.
Rom draait nog op basis van 2.3.5 en heb geen toegang tot de beta roms omdat ik me daarvoor moet aanmelden en dat gaat via het Chinees talige forum. Er is ook een beta bezig voor ICS. Overklokken lukt voorlopig nog niet omdat er geen alternatieve roms beschikbaar zijn (of kernel) die ik kan proberen. Onderklokken lukt wel als je dat zou willen.
voelt die cheap aan zoals een Zte of een samsung galaxy (plastiekerig)
of eerder zoals HTC, iets zwaarder?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
De achter kant is naar mijn mening lekker grippy, omdat het niet van dat
goedkope glimmende plastic is zoals op bijvoorbeeld de Galaxy Nexus.
Maar iets ruwere textuur. geen piepend plastic of kieren die niet goed aansluiten.
Anoniem: 425395
- 4.6″ display
- a 2.5GHz CPU
- 2.5GB of RAM
- 32GB of storage
- 5-megapixel front facing camera
- 12-megapixel rear camera
- Ice Cream Sandwich
- The phone is also estimated to have a very low price tag of $394 (2,499 Yuan)
Wow, dat zijn hardcore specs.Anoniem: 425395 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:50:
Ondanks dat de M1 zo lastig te verkrijgen is, is er inmiddels al een gerucht op de mogelijke opvolger bekend, de M2. http://www.ubergizmo.com/2011/12/xiaomi-m2-specs-rumored/
- 4.6″ display
- a 2.5GHz CPU
- 2.5GB of RAM
- 32GB of storage
- 5-megapixel front facing camera
- 12-megapixel rear camera
- Ice Cream Sandwich
- The phone is also estimated to have a very low price tag of $394 (2,499 Yuan)
Ben benieuwd of deze werkelijk gaat uitkomen... (en dan voor die prijs)
[ Voor 47% gewijzigd door Tinman op 25-12-2011 11:55 ]
De M1 voelt goed aan en niet cheap zoals hierboven is gevraagd. Wel voel ik af en toe een soort metaal resonantie als ik tegen het toestel aantik, maar is niet vervelend.
1 dag op een accu lading haal ik met normaal gebruik makkelijk, maar dat kon ik ook met de Desire Z met een 1300mAh accu. Ook heb ik het toestel in de zon getest op leesbaarheid en het scherm was nog zeer goed leesbaar. Veel beter dan al mijn andere toestellen die ik in mijn handen heb gehad.
Waar heb jij hem gekocht kiddyl?kiddyl schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:30:
De bovenstaande specs zijn niet anders dan leuke fan concepts. Ooit kan er een telefoon gekocht worden met zulke specs, maar de vraag is alleen wanneer en van wie.
De M1 voelt goed aan en niet cheap zoals hierboven is gevraagd. Wel voel ik af en toe een soort metaal resonantie als ik tegen het toestel aantik, maar is niet vervelend.
1 dag op een accu lading haal ik met normaal gebruik makkelijk, maar dat kon ik ook met de Desire Z met een 1300mAh accu. Ook heb ik het toestel in de zon getest op leesbaarheid en het scherm was nog zeer goed leesbaar. Veel beter dan al mijn andere toestellen die ik in mijn handen heb gehad.

http://www.ubergizmo.com/...ring-makes-an-appearance/
Ik woon in China en heb via Xiaomi zelf gekocht. De marktprijs ligt hier zo'n 25% hoger dan de webshopprijs.
iemand al enig idee of deze ergens te koop is? ziet er wel gaaf uit vind ik zelf.Kapot schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:21:
Kan ik hem via de site bestellen dan, ik kan er geen wijs uit worden.....
bij google word ik er niet echt wijzer van
O.R.C. Black Bulls Rugby
check de site van dealextreme, http://www.dealextreme.co...g-smartphone-w-gps-105176.psyy138 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:01:
[...]
iemand al enig idee of deze ergens te koop is? ziet er wel gaaf uit vind ik zelf.
bij google word ik er niet echt wijzer van
da vond ik te duuranoniem1 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:23:
[...]
check de site van dealextreme, http://www.dealextreme.co...g-smartphone-w-gps-105176.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Achinaseller heeft de prijs inmiddels ook met 100 dollar omhoog gegooit ( al accepteren ze nu wel paypal i.p.v. alleen western union ) maar krijgt her en der ook slechte beoordelingen...
Hotmid heeft 'm schijnbaar ook maar of die te vertrouwen is ; wel goedkoper dan dx en chinaseller...
Lovebargaining heeft 'm ook en heeft een super scherpe prijs maar ik kom nergens ervaringen met deze shop tegen...
Een goeie europese reseller zou goeie zaken doen vermoed ik....
Wil 'm nog steeds dolgraag maar kennelijk wil half azië 'm ook...
Lovebargaining deed nog altijd een goeie deal dus ik plaatste een order.
Dat leverde echter 2 problemen op ; ineens was de paypal optie verdwenen en na het kiezen van een andere
betaalmethode schoot de prijs ineens ruim 100 euro omhoog !
De live chat werkte niet maar een mailtje werd binnen enkele minuten beantwoord.
De prijsfout was een valuta probleem ; wanneer je de valuta op $ laat staan gaat het wel goed.
Toch raar...
Over het wegvallen van de paypal optie komt een vaag antwoord wat er een probleem is...
Iemand al eens zaken gedaan met android-sale of hotmid ?
Beide doen nog een leuke prijs, zeggen 'm te hebben en willen wél met paypal werken...
Updeet :
http://link.marktplaats.nl/1001651906
Lijkt interessant !
Tikje aan de prijs maar als je het china traject rekend incl. de verzendkosten...
[ Voor 9% gewijzigd door shicomm op 21-04-2012 13:13 . Reden: Extra shop er bij ]
http://www.groene-innovatie.nl/page86901455.aspx
De site/shop is nogal amateuristisch qua text, layout en techniek (shopping cart

* dion_b gaat ws volgende week als salaris binnenkomt een nieuwe telefoon kopen, vrijwel zeker de M1 en tenzij ik ergens goedkopers binnen de EU vind ook bij Monsma.
Oslik blyat! Oslik!
Vlotte respons !
Ze leveren de reguliere versie ( niet de bloatware china telecom editie dus ) maar kunnen niet zeggen wat de exacte levertijd is...
Minimaal 10 dagen is het gegeven...
Toch blijft het zuur dat het ding van nog geen 3 meier nu al bijna 4 meier kost... maar toch...
Ik twijfel nog een klein beetje maar zit er toch over te denken om via groene innovatie te kopen.
Feit dat ze een normaal adres hebben en een normaal tel. nummer geeft vertrouwen...
Als je uitgaat van een toestel was USD 390 kost (prijs die ik ergens op een van die .cn sites zag, de veelgeroepen USD 310 heb ik in ieder geval nergens terug kunnen vinden en berust allicht op wisselkoersschommelingen tussen RMB en USD) en wat incl verzendkosten via DHL USD 420 kost, zou je denken dat je het voor EUR 317 zou kunnen krijgen. Fout. Daar moet je sowieso 19% BTW over betalen, dus wordt het EUR 377. Daar komt nog een importheffing bij. Weet niet zo 1-2-3 onder welk categorie een smartphone valt, maar voor camera's is het bijv 6%. Dan heb je het over EUR 399. Dat is exact wat Monsma vraagt incl verzendkosten. IMHO een zeer redelijke prijs.
[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 22-04-2012 15:04 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb inmiddels al wat mailtjes gestuurd richting dhr. monsma.
Altijd vlotte respons dus ik ga vrijwel zeker zaken met ze doen
Oslik blyat! Oslik!
O.R.C. Black Bulls Rugby
Daar vind je prijs ex verzendkosten ex uSD-kaart, twee prijzen incl uSD-kaarten en de verzendkosten.
Oslik blyat! Oslik!
Blij
Hij ligt nu aan de lader ; zodra de accu vol zit komen er kiekjes enzo...
Ik kan me in elk geval niet vinden in die recenties ; goed , ik ben 'm zelf gaan ophalen ( 190 km enkele reis ... ik ben gewoon gek..
Vader en zoon runnen de zaak vanuit de huiskamer en hebben echt wel wat kennis van zaken.
Over de levertijd zijn ze niet heel duidelijk maar gezien de krankzinnige schaarste van dit model is dat eigenlijk ook niet zo gek.
Wie nog steeds twijfelt kan net als ik gewoon er heen rijden en het spulletje zelf halen of betaal met paypal ( mocht het dan toch stuk lopen kun je via een geschil bij paypal iig je centen terug krijgen )
M'n vorige toestel was een motorola milestone en in vergelijk daarmee is dit ding echt bloedsnel !
Apps installeren en starten echt in no-time !
Enig probleem momenteel is dat ondanks dat de telefoon in 3g staat ik geen 3g internet krijg...
Op het miui board ben ik al iemand tegen gekomen die het probleem ook heeft ( met vodafone , ik heb telfort ) , dit zou in een nieuwere miui verholpen zijn ...

Heb inmiddels een OTA update gedaan naar 2.3.5S ; die verliep vlekkeloos
Nu aan het uitvissen hoe ik deze versie naast ICS moet draaien.
De recovery mode maakt mooi onderscheid tussen system 1 en 2 maar het is me nog niet duidelijk hoe ik iets op een bepaald "system" kan installeren en in welk system de telefoon loopt
Vind het toch wel erg duur worden voor Chinastuf. Bij dx is hij €347,27 Scheelt weer een beetje, kan ik mooi een sd kaartje voor halen
Het enige wat ik niet kan vinden is resultaten van de foto's die er met de camera genomen worden. Ik heb nu een One X en die maakt echt ongelooflijk goede pics
[ Voor 6% gewijzigd door lekzzz op 18-05-2012 16:35 . Reden: edit ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Dat is bij mijn weten altijd met telfort. Daarmee roam je op het kpn netwerk. Ligt niet aan je toesteloisin schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:36:
Ik heb vandaag ook mn xiamoi binnen gekregen, gelijk mee zitten prutsen natuurlijk. Nu heb ik alleen het zelfde probleem als jij. Ik heb geen 3g verbinding, behalve als ik roaming aan zet. Heb de update ondertussen ook al geinstalleerd. Is het bij jou al opgelost en zo ja hoe? Ik gebruik ook telfort btw
Ja, daar heb je naar mijn weten helemaal gelijk in. Met mijn O2x moet ik ook roaming aanzetten voordat ik 3G heb.Prulleman schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:04:
[...]
Dat is bij mijn weten altijd met telfort. Daarmee roam je op het kpn netwerk. Ligt niet aan je toestel
De mi-one geeft alleen KPN aan maar het maakt geen verschil of roaming aan of uit zet. ( kan een simkaart issue zijn ; heb hele oude sim... )
Het rare is dat in rom versie S het wel even heeft gewerkt !
Nu in versie V is het weer weg helaas...
Ik wil wel over naar ICS maar dat schijnt niet (goed) naast gingerbread te kunnen draaien op de mi-one.
Het hoe en waarom is wat vaag ; op het miui forum komen er wat tegenstrijdige berichten over.
Ik heb een aantal apps die alleen in gingerbread ( lijken ) te draaien dus wil nog niet helemaal op ics over..
Zojuist de update naar ICS gedaan ( officiele van miuiandroid.com ) ; ging zonder enig probleem .oisin schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:36:
... heb ik alleen het zelfde probleem als jij. Ik heb geen 3g verbinding, behalve als ik roaming aan zet. Heb de update ondertussen ook al geinstalleerd. Is het bij jou al opgelost en zo ja hoe? Ik gebruik ook telfort btw
Nog steeds KPN als carrier maar er zijn nu 3 netwerk opties ( 3g preffered , 3g only en 2g ) en .... 3g werkt nu !!!
Ik was benieuwd of gingerbread nog aanwezig was op system 2 en betaal nu een zure rekening...
Hopen dat ik ics weer draaiende krijg...
ps, de douane koste me 71 euro extra (409 dollar tel)......en een week of 2
[ Voor 11% gewijzigd door wortelsky op 06-06-2012 19:28 ]
Door in de updater app aan te passen dat je ook de wekelijkse updtes wilt ( apply only monthly build ) kun je dat aanpassen.
Als het goed is laat ie dan 2.5 op system 1 staan en gaat 2.6 naar system 2
Ben nu bezig MIUI 2.3.5y erop te zetten. Verder lijkt het vooralsnog vooral een snelle en mooie Android-phone met veel Chinees, zelfs na instellen Engels als taal. Moet nog spitten wat ik er allemaal mee kan doen, ambitie is om tzt een volwaardige Linux-distro erop te zetten als tweede OS, maar eerst eens kijken of ik ICS er fatsoenlijk op krijg
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 296939
Dus jij hebt een Mi-One gekocht om er daarna MIUI af te flikkeren?dion_b schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:49:
Waarvan een sinds een paar uur bij mij op bureau ligt
Ben nu bezig MIUI 2.3.5y erop te zetten. Verder lijkt het vooralsnog vooral een snelle en mooie Android-phone met veel Chinees, zelfs na instellen Engels als taal. Moet nog spitten wat ik er allemaal mee kan doen, ambitie is om tzt een volwaardige Linux-distro erop te zetten als tweede OS, maar eerst eens kijken of ik ICS er fatsoenlijk op krijg

Anoniem: 296939
dion_b schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:49:
[...]
Moet nog spitten wat ik er allemaal mee kan doen, ambitie is om tzt een volwaardige Linux-distro erop te zetten als tweede OS, maar eerst eens kijken of ik ICS er fatsoenlijk op krijg
Ik heb bovenal een M1 gekocht om een unlocked bootloader te hebben en een flashROM met ruimte voor twee OSsen in een betrekkelijk high-end toestel. Welke twee dat zijn is een tweede.Anoniem: 296939 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:30:
[...]
Dus jij hebt een Mi-One gekocht om er daarna MIUI af te flikkeren?
MIUI is zonder meer de beste Android skin die ik ben tegengekomen (als in: niet trager dan native en niet dichtgetimmerd), maar eigenlijk boeien looks me voor geen meter en is functionaliteit niet noemenswaardig anders dan native Android. Als ik 'makkelijk' kan bereiken wat ik wil met stock Xiaomi OS images dan heb ik er geen bezwaar tegen, maar als ik moet kiezen tussen MIUI en iets wezenlijks wat ik wil hebben, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren.
Oslik blyat! Oslik!
Ondertussen wil ik ICS installeren op m'n M1, maar dat gaat niet al te best - en via Google Translate support info opzoeken is een vak apart. Leuk citaatje die ik wel heb kunnen ontcijferen maar aangeeft waar je doorheen moet worstelen:
Vertaling:are not afraid not afraid, millet, brush die Kill brush, the official has a tutorial.
Millet=MI, telefoon dus.
Brush=flash
Oftewel: je hoeft echt niet bang te zijn dat een flash de MI om zeep gaat helpen, er is een officiele tutorial hoe te flashen.
Maar goed, kom er nog niet uit. Hier is een Engelstalige tutorial (zij het met flinke stukken Google Translate gecopy-paste):
http://miuiandroid.com/co...zip-and-brush-tool.17241/
Aangezien ik geen fatsoenlijke (micro)SD lezer heb voor m'n PC ben ik methode 2 aan het gebruiken, dus op een Windows PC de MiFlash tool downloaden (versie 6.0.0.1) en de meest recente stable ICS image 7.0_4.0.
Alles geunzipped, telefoon dmv drie knoppen ingedrukt houden in debug-mode gereboot, via USB aangesloten en dan geprobeerd te flashen.
Ik krijg de melding: Unspecified error(0x80004005: FAILED (remote: size too large))
Klinkt alsof ik met een te grote image probeer te flashen, maar zie niet in waar ik de mist in ga, die image zou op alle MIone varianten moeten werken.
Voor de goede orde heb ik het ook geprobeerd met een 'kale' ICS image die veel kleiner is (119MB download vs 215MB voor de stable MIUI versie), maar daar krijg ik hetzelfde.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Edit:
Het is me uiteindelijk gelukt, maar wat ik fout deed is vooralsnog onduidelijk...
Heb uiteindelijk een microSD-USB adapter gevonden die wel werkt, dan de instructies gevolgd voor methode 1 (die nota bene vaker problemen zou geven). Dat ging ook fout, in de recovery menu van het toestel moest ik achtereenvolgens cache, user data en all data wissen. Dat ging goed, maar daarna ging het fout bij Update System Partition. Daar kreeg ik de melding dat ik MiFlash moest gebruiken (wat al fout gegaan was).
Uit wanhoop heb ik toen maar in de recovery menu opdracht gegeven op update.zip (wat ik van tevoren op SD gestopt had). Dat werkte volgens melding. Dus gereboot naar die image en jawel: na zorgwekkend lange first-boottijd kwam ik in MIUI-ICS
Ik draai dus nu Android 4.0.4 met daarop MIUI 2.7.20 IMM76D
[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 22-07-2012 15:27 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ben alleen bang dat kwalliteit van de Mi-One toch iets minder is dan de One-X. Overigens ben ik wel gecharmeerd van een losse batterij, al weet ik niet wat de batterijduur van en Mi-One is.
edit: Vandaag binnen gekregen voor m'n vriendin. De nieuwe komt over twee weken uit maar die is toch te groot. Ze wilde tot 4". Ik denk dat ze er wel gelukkig mee is/wordt
[ Voor 68% gewijzigd door lekzzz op 07-08-2012 20:00 ]
Lastig te achterhalen wat je precies bedoelt maar:lekzzz schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:30:
Ik ben lekker aan het stoeien met die telefoon. Ik loop alleen aan tegen het feit dat ik de standaard resolutie en beetje mat vind, niet heel helder. Ik kan niets via instellingen bereiken. Iemand en idee hoe dit op te lossen?
- Aan de resolutie zal je niets kunnen doe
- De helderheid is gewoon aan te passen via het menu, maar als je de automatische helderheid wilt aanpassen zul je denk ik mods moeten zoeken.
- Als je contrast /gamma /RGB etc wilt aanpassen zul je een kernel moeten zoeken die dat ondersteund, geen idee of die voor dit toestel beschikbaar zijn.
Moet wel zeggen, heb er niet echt aandacht aan besteed tot ik de upgrade naar ICS/MIUI 7.0 gedaan had - allicht sowieso een idee meest recente stable te draaien.
Waar ik wel tegenaan loop is dat als ik een grens oversteek hij niet automatisch een netwerk pakt. Stel ik er handmatig eentje in en kies ik dan automatisch, dan pakt hij wel de preferred netwerk in dat land vanaf dat moment. Vaag, maar niet onoverkomelijk.
[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 10-08-2012 00:42 ]
Oslik blyat! Oslik!
Oke tnx, ik dacht overigens dat 2.8.3 de meest stable was maar kan het verkeer hebben? Welke draai jij op het moment?dion_b schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:40:
"It just worked" hiero met T-Mobile.
Moet wel zeggen, heb er niet echt aandacht aan besteed tot ik de upgrade naar ICS/MIUI 7.0 gedaan had - allicht sowieso een idee meest recente stable te draaien.
Waar ik wel tegenaan loop is dat als ik een grens oversteek hij niet automatisch een netwerk pakt. Stel ik er handmatig eentje in en kies ik dan automatisch, dan pakt hij wel de preferred netwerk in dat land vanaf dat moment. Vaag, maar niet onoverkomelijk.
Ik draai momenteel 2.7.13 ( update niet elke keer
Nog altijd super tevreden met m'n mi-one al ben ik wel benieuwd naar de quadcore opvolger en de S versie van de mi-one ( die op 16-8 gepresenteerd worden )
Ik draai nu 2.8.10 en hij draait soepel. Had geen 3g verbinding. Veel gedoe geweest maar uiteindelijk heeft Vodafone m'n prive-account omgezet naar zakelijk en werkt het allemaal. Geen idee wat het verschil hier tussen is. Is blijkbaar iets achter de schermen, wel apn moeten aanpassen maar dat is niets vergeleken met wat ik daarvoor allemaal heb moeten uitzoeken
[ Voor 63% gewijzigd door lekzzz op 13-08-2012 18:44 ]
Nee, dat was een paar dagen geleden meest recente versie. Het gaat hard, ondertussen zijn ze al bij 2.8.10. Op de site van xiaomi zelf staat duidelijk (voorzover iets met Google Translate vanuit het Chinees duidelijk kan zijn) dat 2.7.20 meest recente stabiele is. Zie:lekzzz schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:42:
[...]
Oke tnx, ik dacht overigens dat 2.8.3 de meest stable was maar kan het verkeer hebben? Welke draai jij op het moment?
http://bbs.xiaomi.cn/thread-4215046-1-1.html?
- en ja, je wilt echt Chrome gebruiken met inline translation
Oslik blyat! Oslik!
heeft aan boord:
- quad-core Snapdragon S4 Pro chip APQ8064
- 2GB Ram
- 16GB interne opslag
- 4.3 inch IPS 720p scherm van Sharp
- 2000 mAh accu
- 8MP BSI camera (wordt niks gesproken over een front camera, maar in de video lijkt rechtsboven in de hoek wel een front camera te zitten)
- Jelly bean
- zelfde introductieprijs als de Mi1 dus 1999 yuan ($313, 257 euro)
met de aankondiging van de Mi2 komt er ook een Mi1S versie (1.7Ghz + de nieuwe BSI camera) voor 1499 yuan, de Mi1 zelf is (wordt) ook goedkoper voor 1299 yuan http://www.unwiredview.co...-smartphone-price-to-200/
Ik zit nog zeker 6 maanden in China met een Xperia S met gele vlekken(die niet op tijd gerepareerd konden worden), hoe kan ik deze verleiding weerstaan?Anoniem: 264553 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:10:
Wow echt killerspecs. Score van 14k Antutu out of the box voor die prijs.

Anoniem: 39949
mja, leuke specs, maar nu aangekondigd is waarschijnlijk eind dit jaar in productie, de eerste 4 maanden nauwelijks leverbaar door overweldigende vraag, tegen de tijd dat je er 1 kunt vasthouden, zijn die specs ingehaald door de nieuwe topmodellen van HTC/Samsung/whateverAnoniem: 425395 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:50:
Mi2 is officieel aangekondigd http://asia.cnet.com/xiao...ne-announced-62218345.htm
heeft aan boord:
- quad-core Snapdragon S4 Pro chip APQ8064
- 2GB Ram
- 16GB interne opslag
- 4.3 inch IPS 720p scherm van Sharp
- 2000 mAh accu
- 8MP BSI camera (wordt niks gesproken over een front camera, maar in de video lijkt rechtsboven in de hoek wel een front camera te zitten)
- Jelly bean
- zelfde introductieprijs als de Mi1 dus 1999 yuan ($313, 257 euro)
met de aankondiging van de Mi2 komt er ook een Mi1S versie (1.7Ghz + de nieuwe BSI camera) voor 1499 yuan, de Mi1 zelf is (wordt) ook goedkoper voor 1299 yuan http://www.unwiredview.co...-smartphone-price-to-200/
wat de prijs betreft: import naar Nederland verdubbelt de prijs waarschijnlijk
same story als het vorige model
Anoniem: 264553
Vorige maand in Hong Kong de Meizu MX gehaald. Ook killer specs voor dezelfde prijs. Maar de Mi2 slaat helemaal nergens op! XiaoMi geeft zelf aan dat ze het met een verlies verkopen!Rctworld schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:22:
[...]
Ik zit nog zeker 6 maanden in China met een Xperia S met gele vlekken(die niet op tijd gerepareerd konden worden), hoe kan ik deze verleiding weerstaan?Toch geen geld voor deze specs en ik hoef ook geen verzendkosten te rekenen
Hij komt in oktober en is ook bevestigd dat er een front camera van 2MP zit http://www.xiaomi.com/mi2Anoniem: 39949 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:36:
[...]
mja, leuke specs, maar nu aangekondigd is waarschijnlijk eind dit jaar in productie, de eerste 4 maanden nauwelijks leverbaar door overweldigende vraag, tegen de tijd dat je er 1 kunt vasthouden, zijn die specs ingehaald door de nieuwe topmodellen van HTC/Samsung/whatever
wat de prijs betreft: import naar Nederland verdubbelt de prijs waarschijnlijk
same story als het vorige model
Denk dat je wel gelijk hebt over de beschikbaarheid, aangezien ze nu 3 of 4 modellen aan het bouwen zijn de Mi1, Mi1S, Mi2 (& Mi1 Youth version). Denk niet dat ze dit jaar nog een internationaal avontuur gaan opzoeken, want hun eigen thuisbasis is een booming market.
Met voorsprong de beste android telefoon van het moment.
4,3" vind ik persoonlijk de ideale grootte, 342 ppi is ook echt geweldig. CPU en GPU zijn echt het neusje van de zalm. En Miui JellyBean wordt sowieso ook fantastisch.
Jammer dat hij zo moeilijk (lees: bijna niet) te verkrijgen is hier
Oke tnx, neem aan dat die Chinees Engels iskiddyl schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:27:
Hier is een pagina met de links:
http://bbs.xiaomi.cn/thread-3136972-1-1.html

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kan er best een paar NL sturen hoorThe-Dude schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:00:
[...]
Jammer dat hij zo moeilijk (lees: bijna niet) te verkrijgen is hier
In theorie maakt dat niet zo veel verschil
Maarja, omgerekend is het al 257 euro voor de telefoon, dan 25 euro verzendkosten of iets dergelijks en dan nog importheffing als je pech hebt dus heel goedkoop wordt het ook niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Rctworld op 17-08-2012 15:55 ]
Zonder die importheffing valt het zeer goed mee vind ik.Rctworld schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:54:
[...]
In theorie maakt dat niet zo veel verschil
Maarja, omgerekend is het al 257 euro voor de telefoon, dan 25 euro verzendkosten of iets dergelijks en dan nog importheffing als je pech hebt dus heel goedkoop wordt het ook niet.
Afhankelijk van hoeveel die importheffing is wordt inderdaad misschien niet meer de moeite...
Ik had laatst op een Mi-One 26,50 dus viel me eigenlijk wel meeThe-Dude schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:33:
[...]
Zonder die importheffing valt het zeer goed mee vind ik.
Afhankelijk van hoeveel die importheffing is wordt inderdaad misschien niet meer de moeite...
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en DiscussieCLB schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:34:
Denk dat het wel leuk is om 'n apart topic te starten voor de Mi-Two?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wil het voor dit geld wel eens een jaartje proberen.
Anoniem: 124265
Dat is volgens mij wel het kleinere zusje van de M1 met de naam Youth/SpimNH schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:18:
is deze site betrouwbaar om de m1 te bestellen? 230 euro is niet veel...
En niet de normale M1.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Was vooral benieuwd naar de vernieuwingen in deze android versie maar werd aangenaam verrast met meer voordelen.
Waar in V4 de lookout app de performance nog te veel drukte naar m'n smaak kan ik 'm nu makkelijk draaien zonder dat het 'slomer' aanvoeld.
Apps lijken sowieso net even een slag soepeler te starten en sluiten ; heerlijk !
Ik stond op het punt om een nieuwe accu te bestellen voor m'n one aangezien de prestaties wat meer te wensen over lieten ( haalde bij normaal gebruik maar iets meer dan een dag terwijl ik in den beginne 2 tot 3 dagen met een volle accu kon doen )
Na het installeren van V5 is het niet meer nodig ; 3 dagen is een eitje ! ( zelfs met brightness iets hoger.. )
Voor wie een one heeft en nog niet over is op miui v5 ; doen !
Het voelt alsof ie nagelnieuw is !
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken