• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-02 16:38
Ik ben van plan een upgrade set voor mijn pc te kopen.
Dit zit er nu in:

MOBO: Asus bordje met 2 geheugen slots (budget) Sata 2, usb 2
Processor: AMD phenom 945 x4 2,4
Geheugen: Geil 4 gb DDR2
HDD:Sata 3 SSD OCZ aggility ,2 tb wd disk's
Graka: HD4870
Kast: coolermaster stacker
Voeding: tagan 680 watt

Dit wou ik gaan bestellen:

MOBO: Asus M4A88TD-V EVO/USB3
Processor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3.20 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Hexa
Geheugen: Corsair XMS3 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Dit is bij elkaar 275,00 Bij de webwinkel die ik in gedachten heb.

Het belangrijkste vind ik dat het moederbord USB 3 heeft en SATA 3 .

Voor de rest vroeg ik me af of dit een goede samenstelling is?
En of dit een goed moederbord is voor de prijs kwaliteits verhouding.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de moederborden vandaar deze vraag.
Iemand suggesties?

groeten tom

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor wat betreft usb 3.0 support: hou er wel rekening mee dat dit bord geen usb 3.0 connector (header) op het moederbord heeft. Je hebt aan de back io 2 usb 3.0, en daar moet je het mee doen.
Heb je straks een kast met een front usb 3.0 aansluiting, kan je hem dus nog niet aansluiten omdat er geen internal usb 3.0 opzit.

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-02 16:38
Bedankt voor je reactie,

USB 3.0 2 x USB 3.0 Op dit bord zou dat toch juist wel moeten zitten? begrijp ik het verkeerd?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
Is_ Y_ Serious? schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:40:
Bedankt voor je reactie,

USB 3.0 2 x USB 3.0 Op dit bord zou dat toch juist wel moeten zitten? begrijp ik het verkeerd?
USB3 zit alleen op de backplate, de achterkant van je pc. Je kan dus niet vanaf je moederbord een kabel leggen naar een aansluiting aan de voorkant van je pc-behuizing.

Verwijderd

En als aanvulling zou ik persoonlijk een SSD schijf erbij nemen.Dat geeft een enorme preformance boost.En overweeg eens een bord me de 990 chipset.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43
USB3.0 zou voor mij absoluut geen meerwaarde hebben, heb liever meer SATA aansluitingen als ik mocht kiezen.

Want hoevaak gebruik je de USB 3.0 poorten en waarvoor wil je ze gaan gebruiken ?.
En je kan natuurlijk altijd een PCI-E 3.0 kaartje kopen later voor een euro of 20 als er niet genoeg van opzit.

[ Voor 47% gewijzigd door Mektheb op 13-08-2011 20:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een link naar het beleid voor dit forum. Daar staat veel in, maar het komt vooral erop neer dat we verwachten dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent.

Daar hoort zeker ook bij dat je de moeite doet om de info in een subforum te lezen voordat je zelf een topic opent. Helaas lijk je dat over het hoofd gezien te hebben...

Bovenaan dit subforum staat:
**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?
en
PMG beleid

Die linkt naar:
HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

"Wat moet ik kopen?"-vragen horen zoals je hierboven leest in Complete Systemen & Laptops thuis.

Daar vind je weer:
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Die verwijst naar:
Best Buy Guide overzichtstopic
En daar vind je weer een drietal upgradetopics:
[UG Aanschaf] Basissysteem
[UG Aanschaf] Gamesysteem
[UG Aanschaf] Workstation

Aangezien je met geen woord rept over toepassingen kan ik niet zeggen bij welk van die drie je uit zou moeten komen.

Tenslotte nog wat advies:
Je hebt hier een aantal dingen bij elkaar gezocht, maar je geeft geen enkele indicatie waarom je specifiek voor bord in kwestie gekozen hebt. Zo geldt voor Asus moederborden dat ze erg kieskeurig kunnen zijn mbt gebruikte geheugenmodules, maar je geeft niet aan dat je op de Asus site gekeken hebt of de DIMMs die je uitgezocht hebt compatibel zijn met dat bord...
Daarnaast zeg je USB 3 en SATA-600 als eis te hebben, maar geef je niet aan waarom dat per se op het moederbord moet zitten en niet gewoon op losse kaarten.
Als je wilt dat wij met je meedenken moet je ook je gedachten met ons delen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.