Acties:
  • 0 Henk 'm!

[UG Aanschaf] Gamesysteem

De UG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een UG-kit als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen UG-kit en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 122,15€ 122,15
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,77€ 96,77
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,-€ 49,-
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 29,95€ 29,95
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,42€ 49,42
ImporterenTotaal€ 497,19

reviews: Tweakers.net Upgrade Guide - April 2009

[ Voor 1% gewijzigd door Edmin op 13-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Ik zat zelf te denken aan de intel processor E8400 met de p5q moederbord.
Is deze AMD set beter ?

Ik heb hier zelf al de:
Kingston HyperX 4GB ddr2-1066
Asus EAH 4870 512MB GDDR5 PCI-E
En een Asus 650w voeding liggen.

Alles wat ik dit weekend zou bestellen zouden dus een moederbord, processor en harddisk zijn.
Het systeem komt dicht in de buurt voor wat ik in ogen had.. nu is mijn vraag of de AMD echt beter is dan de intel die ik in gedachten had ?

[ Voor 0% gewijzigd door Tony op 15-04-2009 16:47 . Reden: spellingsfout ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215707

Als je niet gaat overclocken: Phenom nemen maar met de E0 revisie van de 8400 is overclocken nu ook niet echt moeilijk: FSB op 400 en je draait 400x9: superstabiel.

Als je de 4e core kan unlocken (met het juiste mobo), is het weer een ander verhaal.. Kortom: ga je stock blijven of ga je prutsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Anoniem: 215707 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:54:
Als je niet gaat overclocken: Phenom nemen maar met de E0 revisie van de 8400 is overclocken nu ook niet echt moeilijk: FSB op 400 en je draait 400x9: superstabiel.

Als je de 4e core kan unlocken (met het juiste mobo), is het weer een ander verhaal.. Kortom: ga je stock blijven of ga je prutsen? :)
Ik ga uiteraard prutsen.. niet teveel.. een voorbeeld.. als hij standaard 3,0 loopt en ik lees ergens dat je hem tot 4,0 kan klokken zal ik hem op 3,5 zetten. Ook heb ik al verschillende verhalen gelezen over de Cores.. Zo zat ik eerst te twijfelen tussen de E8400 en de q6600 maar na een beetje googlen kwam ik er achter dat 4 Cores geen invloed hadden en ik beter voor de dual core kon gaan. Maar nu ik dit systeem zie begin ik weer te twijfelen.. die extra cores zullen in de toekomst zeker van pas komen neem ik aan.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 215707 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:54:
Een Phenom II 720 overklokken is nog veel simpeler dat is alleen de multiplier verhogen en daar haal je vaak ook wel 3,6GHz mee. :Y
4 de core unlocken werkt bij lang niet elke Phenom 720. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:34
Zelf heb ik deze maand een Upgrade uitgevoerd.
Ik ben van dit:

AMD Athlon X2 4800+ (socket 939)
MSI K8T Neo2 V2
2GB DDR400
Sapphire X1950Pro AGP
Maxtor 200Gb en Maxtor 80Gb

Naar dit gegaan:

Antec 900 case
AMD Phenom II X4 940BE
MSI DKA790GX
2x2Gb OCZ Gold
Sapphire HD4890
Samsung F1 750Gb

Ik draai alles op zijn hoogste op een reso van 1680x1050. Alles verloopt goed. De onderdelen zijn goed overclockbaar. Alles is nu ook overclocked.

Ik zou niet meer voor een Core 2 Duo/Quad gaan.
Phenom II is beter.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchGamer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:05:
Ik ga uiteraard prutsen.. niet teveel.. een voorbeeld.. als hij standaard 3,0 loopt en ik lees ergens dat je hem tot 4,0 kan klokken zal ik hem op 3,5 zetten. Ook heb ik al verschillende verhalen gelezen over de Cores.. Zo zat ik eerst te twijfelen tussen de E8400 en de q6600 maar na een beetje googlen kwam ik er achter dat 4 Cores geen invloed hadden en ik beter voor de dual core kon gaan. Maar nu ik dit systeem zie begin ik weer te twijfelen.. die extra cores zullen in de toekomst zeker van pas komen neem ik aan.
Nee, nu al. Zie maar naar GTA IV bijvoorbeeld. Verder is de Phenom II X3 720 BE stock al bijna net zo snel als de E8400, zijn ze ongeveer evenduur en beide makkelijk over te clocken. Daarnaast zit S775 op een dood spoor en krijg je bij de Core 2 Duo E8400 een core minder.

Imho, je bent gek als je nu nog een dual core gaat halen terwijl je ook een tripple core op kan rapen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:34
GENETX heeft gelijk.
Bij GTAIV zul je het al heel snel merken. Steeds meer nieuwe games draaien beter op Quads. Daarnaast zijn de Quads tegenwoordig net zo snel als de Duo. Misschien 1 fps minder snel. Wie merkt dat nou..
Daarnaast is het zo dat sommige games met een patch beter gaan lopen op quad.
Ik zou zeker voor Triple of quad gaan. In dit geval triple..

Ik zie nu pas dat er een budget is met de UG aanschaf dus de mijne is overbodig

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik vind die HDD een beetje overbodig, kan je beter het geld besparen en in een ander onderdeel geld steken. Zoveel scheelt het toch niet met games? Misschien als je een WD Raptor erin steekt, maar die zijn weer een stuk duurder.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Hoi Tweakers, ik zit met het volgende, heb een leuke upgrade in de planning maar sta open voor suggesties en advies. Zouden jullie lief willen zijn en even willen oordelen over de volgende samenstelling? ;)

Huidige situatie.
Ik ben in bezit een een fijn game-systeem, 't is een mooie uberpwnageomgwtfbbqquackl33t-machine waar ik
lang van mogen hebben genieten... Echter ben ik over die super coole gamer periode heen. :X

Probleemstelling.
Omdat m'n huidige setup te veel ruimte in beslag neemt, opvalt en niet de bepaald de stilte zelfe is ben ik op zoek gegaan naar een kleiner en stiller systeem, al gauw bleek µATX een goeie optie bleek doordat verschillende fabrikanten nieuwe producten begonnen te introduceren met dit microformaat die niet onderpresteren ten opzichte van hun grotere broers.

Huidige configuratie.
  • Behuizing
    Cooler Master CM Stacker 830
  • Moederbord
    DFI 975X/G
  • Processor
    Intel Core 2 Duo E6600
  • Werkgeheugen
    Corsair Dominator 4GB Kit (2 x2 GB)
  • Videokaart
    XFX 9800GT
  • Voeding
    Cooler Master Real Power M700 PSU
  • Koeling
    Zalman Reserator 2
Gewenste situatie.
Een kleine behuizing die veel minder ruimte in beslag neemt en leuk oogt maar niet in het oog springt. Het systeem moet er dus leuk uit zien maar niet te veel opvallen.

Gewenste onderdelen.
  • Behuizing Lian Li V351a Cooler Master CM830 Stacker.
    Kleine behuizing, simpel en stijlvol om het letterlijk te vertalen van de Lian Li-website. Geen toeters en bellen maar wel de nodige aan-/ uitknop en aansluiten aan de voor zijkant. De kleur van de behuizing valt niet al te veel op, is geen zwart gat en ook geen vreemde felrode kubus in de hoek van de woonkamer. Er passen gewone ATX-voedingen in wat ook mooi meegenomen is, schilt een nieuwe voeding.
  • Moederbord Republic of Gamers Rampage II Gene (µATX) DFI 975X/G.
    Een tijd lang leek de DFI Lanparty JR P45-T2RS een goede keuze, en ook al ben ik een DFI-fanboy in hart en nieren, toch is de Gene een betere optie, het Asus µATX-mobo mist dan wel de geliefde UV-sloten maar biedt een completer moederbord en extra gadgets die het DFI-mobo mist voor een prijs die waarschijnlijk niet veel hoger zal liggen (rond de $150).
  • Koeling videokaart XFX 9800GT verbinden met de waterloop of third-party air-cooling installeren.
    Leuke videokaart, presteert ruim genoeg maar overpresteert op het gebied van geluidsproductie. Aansluiten op de waterkoeling wordt nog overwogen, wordt bekeken of het niet teveel de CPU-temp omhoog trekt.
Huidige onderdelen, argumentering om deze niet te vervangen.
Intel Core 2 Duo E6600
Genoeg power, anders had ik wel geïnvesteerd in Core i7 en X58, het nieuwe Intel platform kan me echter weinig bieden. Te duur en te high-end, een mid-range systeempje ben ik al zoet mee.

Zalman Reserator 2
Leuk dingetje, het donkere kleurenschema pas dan niet bij de zilverkleurige Lian Li V351a maar dat geeft niet. Misschien de Reserator uit elkaar halen en de zwarte sidepanels doodleuk in een chemisch badje dompelen verdrinken waardoor hopelijk de verf los laat.

Corsair Dominator 4GB Kit (2 x 2GB)
Ook leuk spul. :P Dikke overkill wat betreft de grootte, krijg het van m'n leven niet vol. :X
/me m0nkeybekijkt af en toe het geheugengebruik met Windows Taakbeheer). :+
Hoge pimp-factor, niet dat daar iets van te zien is met zo'n gesloten kan maar toch leuk te weten dat er wel mooi spul onder de motorkap draait. Overwogen om nog een extra 4GB erin te prikken maar dat is al helemaal te veel van het goede, sowieso niet nodig en neemt alleen maar extra aanschaffingskosten en stroomverbruik met zich mee (stroomverbruik is marginaal maar toch).

Cooler Master Real Power M700 PSU
Beetje overkill voor een mid-range systeem, schijnt goed te presteren bij middelmatige belasting en is modulair, cablemanagement komt zeker goed van pas in zo'n kleine behuizing.

X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series
Fijne geluidskaart, verschil is zeker aanwezig ook al wordt ie gebruikt een vrij goedkope Creative 5.1-set.
Drivers op CD zijn beter dan die online, de drivers van de website hebben geen systray-icon, geen bulkware-interface en minder uitgebreide opties (fader-panel ontbreekt).
Gelukkig kunnen de CD-drivers wel geüpdatet worden zonder hun uiterlijk, systray-icon of functionaliteit te verliezen. Deze geluidskaart vervangen door exemplaar van Creative's recenterlijkere Titanium-reekt kan maar biedt waarschijnlijk niet meer dan een leuker uiterlijk.. Waar toch al weinig te merken valt in een behuizing zonder side-windows. :P

Outro
Allemaal leuk en aardig zoals je ziet, echter sta ik altijd open voor op- en/of aanmerkingen. Misschien heb je iets gezien wat ik over het hoofd heb gezien: laat het weten want alle reacties zijn welkom (mits met onderbouwing :+)!
Kuhr89 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:06:
Ik zou niet meer voor een Core 2 Duo/Quad gaan.
Phenom II is beter.
Zou je dit willen verklaren? :P OC'en door alleen de multiplier omhoog te gooien is wel geinig trouwens, wel jammer dat er niet gegarandeerd kan worden dat de 4de core te unlocken valt.

[ Voor 7% gewijzigd door m0nkey op 17-04-2009 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, je investeerd nu in een dood socket door bij je energieslurpende E6600 te blijven. Als je toch upgrade zou ik voorstellen om direct naar een nieuw socket (AM2+) en bijbehorende CPU te gaan. Nou zijn de AMD CPU's ook niet de zuinigsten helaas. Enkel de e versie van de Athlon X2, maar die zijn weer trager als de E6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
GENETX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:38:
Tsja, je investeerd nu in een dood socket door bij je energieslurpende E6600 te blijven. Als je toch upgrade zou ik voorstellen om direct naar een nieuw socket (AM2+) en bijbehorende CPU te gaan. Nou zijn de AMD CPU's ook niet de zuinigsten helaas. Enkel de e versie van de Athlon X2, maar die zijn weer trager als de E6600.
Core i7 en -5, DDR3, X58, in mijn oren allemaal duur, high-end en dus stroomvreters. Ook dikke overkill voor mij, meer heb ik namelijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Core i5 is er nog niet, maar die is een stuk goedkoper en zuiniger geloof ik. Daarnaast is DDR3 al een stuk goedkoper.

Ik weet eigenlijk te weinig over de 65W Phenom II Processors. Binnenkort komen er meer en zeker 65W Phenom's. Die zouden het overwegen waard zijn.

Zou je even kunnen aangeven wat je nog meer hebt op de CPU na? Misschien is de verkoop van je huidige bak wel een betere keuze en een compleet nieuw systeem bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
GENETX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:06:
De Core i5 is er nog niet, maar die is een stuk goedkoper en zuiniger geloof ik. Daarnaast is DDR3 al een stuk goedkoper.

Ik weet eigenlijk te weinig over de 65W Phenom II Processors. Binnenkort komen er meer en zeker 65W Phenom's. Die zouden het overwegen waard zijn.

Zou je even kunnen aangeven wat je nog meer hebt op de CPU na? Misschien is de verkoop van je huidige bak wel een betere keuze en een compleet nieuw systeem bouwen.
Staat in m'n post waarop je hebt gereageerd: een compleet systeem. Dat de Core i5 er nog niet is weet ik maar die zouden mogelijk het wachten waard zijn.. Maar dan moet ik veel meer aanschaffen, namelijk ook nog een nieuwe CPU en nieuw geheugen.

PS: PC te koop zetten wordt dik verlies, zie: goede pc en snelle pc. :P CPU kostte toendertijd alleen al meer dan 200, minder dan bij de introductie maar toch, heb niks aan een Core i7, ook niet echt baat bij AMD. Core i5 kan interessant worden.

Zou onderdelen los kunnen verkopen maar of dat zin heeft weet ik niet, in 1 koop is makkelijker.. Maar om nou een PC aan te bieden zonder CPU, geheugen, PSU en harde schijven? :+

[ Voor 26% gewijzigd door m0nkey op 17-04-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn fout, het komt niet heel duidelijk naar voren in je post namelijk en ben er even net iets te snel doorheen gegaan. Point taken, dan is het idd neit handig om je systeem te verkopen ;)

Maar waarom zou je geen baadt hebben bij AMD? De borden zijn een stuk goedkoper, je kan bij DDR2 blijven en je kan een betere CPU terug krijgen zonder veel uit te hoeven geven. Als je wilt/kunt wachten op de Core i5, dan moet dat ook gelden voor de AMD Phenom's en Athlons op de K10.5 45nm core die nog komen.

In een S775 platform investeren dat op sterven na dood is vindt ik zonde, zeker als je een bord voor 150 euro wilt kopen... Ik neem aan dat je wel langer wilt genieten van je upgrade en eventueel later een andere CPu wilt gebruiken?

Dat is dus een punt waar je een knoop moet doorhakken. Voor de rest ziet het er goed uit op het eerste gezicht.

For the record: Je huidige configuratie is zoals je hem nu op het oog hebt als bestelling? Of is dat wat er in je huidige bak zit? Dus, moet je bv de voeding nog kopen, of heb je die al? Uit je laatste post blijkt dat je dat al hebt.. Maar je eerste doet vermoeden dat je het nog moet halen. Waarom zou je keuzes onderbouwen als je het al hebt? ;)

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 17-04-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
GENETX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:01:
For the record: Je huidige configuratie is zoals je hem nu op het oog hebt als bestelling? Of is dat wat er in je huidige bak zit? Dus, moet je bv de voeding nog kopen, of heb je die al? Uit je laatste post blijkt dat je dat al hebt.. Maar je eerste doet vermoeden dat je het nog moet halen. Waarom zou je keuzes onderbouwen als je het al hebt? ;)
:P

Mja, ik blijf nog even plakken bij C2D en DDR2. :P Denk wel dat het prima is zo, het is een platform dat over een tijdje uitgerangeerd zal zijn maar dat geeft niet. Als ik weer geld teveel heb als de Core i5 er is, besteed ik daar wel geld aan, of aan AMD natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasQQ
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
DutchGamer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:46:
Ik zat zelf te denken aan de intel processor E8400 met de p5q moederbord.
Is deze AMD set beter ?

Ik heb hier zelf al de:
Kingston HyperX 4GB ddr2-1066
Asus EAH 4870 512MB GDDR5 PCI-E
En een Asus 650w voeding liggen.

Alles wat ik dit weekend zou bestellen zouden dus een moederbord, processor en harddisk zijn.
Het systeem komt dicht in de buurt voor wat ik in ogen had.. nu is mijn vraag of de AMD echt beter is dan de intel die ik in gedachten had ?
Ik ga niet prutsen en ik vraag me af of er ook een goed mAtx bordje is die toch al de snelheid goed kan verwerken?

ik speel voornamelijk bf2 sf en GTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0nkey schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:35:
[...]

:P
|:( * GENETX heeft gister als een zombie rondgelopen blijkbaar 8)7
Mja, ik blijf nog even plakken bij C2D en DDR2. :P Denk wel dat het prima is zo, het is een platform dat over een tijdje uitgerangeerd zal zijn maar dat geeft niet. Als ik weer geld teveel heb als de Core i5 er is, besteed ik daar wel geld aan, of aan AMD natuurlijk. ;)
De Core i5 is idd helemaal niet meer interessant na het nieuwsartikel van gister. De C2D die je nu hebt lijkt me dan idd de beste keuze voorlopig ja. De rest van je setup ziet er ook netjes uit. VOlgens mij weet je ook exact wat je wilt dus heb ik ook niets aan te merken. Sowieso niet, daar ik minder in waterkoeling en kasten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
MasQQ schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:02:
[...]
Ik ga niet prutsen en ik vraag me af of er ook een goed mAtx bordje is die toch al de snelheid goed kan verwerken?

ik speel voornamelijk bf2 sf en GTA
In welk platform ben je geïnteresseerd dan? Als je voor Intel kiest is de DFI Lanparty JR P45-T2RS wel een leuk bord. Lijkt me wel een prima bord, geen ervaring mee. :P Maar ik ga alsnog voor de Asus ROG Maximus II GENE, voor meer info lees de rest van dit topic. Binnenkort brengt MSI ook een X58 mobo'tje uit geloof ik, misschien dat andere merken ook al wat op de planning hebben staan, zal je zelf even moeten uitzoeken. Onderaan het artikel over MSI staat ook het volgende trouwens:
Overigens is MSI niet het eerste bedrijf dat met een micro-atx-X58-bord op de markt komt: Asus en DFI gingen het Taiwanese bedrijf al voor met respectievelijk de Rampage II Gene mATX X58 en de Lanparty Jr X58-T3H6.
Wel een dikke overkill voor een potje BF2 SF en GTA, het nieuwe high-end platform van Intel, met Core i7 processors en niet met dual maar triple channel DDR3 memory.

Oh en als je geen als je geen interesse hebt in Intel maar in AMD.. Er is ook een DFI Lanparty JR serie met dat processorvoetje: DFI LanParty Jr 790GX. De genoemde moederborden zijn trouwens wel allemaal om me te prutsen.

@ GENETX
Inderdaad jammer van de Core i5 prijzen, hierdoor is het platform een stuk minder interessant om de early adapter mee uit te hangen, voordat ik uberhaupt overstappen op Core i5 in overweging neem, staat ik eerst nog de kat uit de boom. Even zien of er leuke budget OC-mobo's geintroduceert worden. Jammer trouwens dat de Core i5 niet over Hyperthreading en een geheugencontroller beschikt die geen Triple Channel DDR3 kan aansturen. Voor de andere tweakers is het het nieuwsbericht: nieuws: Prijzen en kloksnelheden Intel Core i5-cpu's duiken op.

[ Voor 17% gewijzigd door m0nkey op 19-04-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299217

Ik heb begrepen dat ik hier het eea kan vragen. Dus hopelijk kan je me met het volgende helpen.

Omdat mijn P4 512mb geheugen 3x niets pc'tje toe aan vervanging is, zou ik graag advies willen.
Budget: € 800 (incl scherm)
Doel: redelijke gaming (America's Army 3 ready en verder huidige games zoals Farcry 2 goed (medium/high instellingen zijn prima) te kunnen spelen)
Voorwaarden: beeldscherm, redelijke GCPU (zie bovenstaande) verder weinig dingen, 320 gb harddisk is prima, DVD brander is afdoende en verder geen toeters en bellen vereist zolang het doel bereikt wordt, ofwel een goede prijs/kwaliteit prestatie.

Omdat ik weet dat het een krab budget is, kan het geen top pc worden, maar alles is beter dan wat ik heb en ik denk dat voor het doel, dit wel realiseerbaar moet zijn. En help me anders uit mijn dromen (Intel Core i7, GF GTX 295 hoeft dus niet).

Dus ik denk dat een simpele pc met een losse grafische kaart gezien het budget de beste optie is.
Voorbeelden:
http://www.paradigit.nl/i...7d55d3946f0bf4069fbe5194b
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Maar kan iemand mij hierbij helpen.
Dus wat is beste optie (pc laten samenstellen of een complete met evt. GCPU erbij nemen)?
Welke winkel is dan het beste?
Wat is de beste deal dan?
Ik hoop zo voldoende info gegeven te heb. Anders hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
@ SharkyVS
Ik denk dat je beter hier kan gaan kijken gezien je een compleet nieuw systeem wil hebben: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht. :)

@ MasQQ
Voor een lijst met mATX-mobo's kan je eventueel kijken bij newegg.com, even naar de afdeling mobo's, dan naar je merk processor en de Advanced Search aanzetten, vervolgens kan je de form factor selecteren en kablam! Alle mATX'jes die ze aanbieden. :P Daar kan je vast wel wat interessants vinden. :)

[ Voor 79% gewijzigd door m0nkey op 19-04-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299217

m0nkey schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:07:
@ SharkyVS
Ik denk dat je beter hier kan gaan kijken gezien je een compleet nieuw systeem wil hebben: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht. :)

[...[
Dat heb ik al gedaan, alleen zou niet weten waar het dan moet komen, want het is geen high end gaming maar ook geen basis.
Dit lijkt mij het beste topic dan, maar als het wel in een daarvan beter staat, let me know welke dan precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Ik zit nu ook al een aantal weken naar een upgrade te kijken en kom momenteel op dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 124,80€ 124,80
1Antec Performance One P183 Zwart€ 122,99€ 122,99
1Asus M4A78T-E€ 119,17€ 119,17
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 59,18€ 59,18
1Samsung SH-S223F€ 17,17€ 17,17
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 55,25€ 55,25
1XFX GeForce 260 GTX 896MB GDDR3 Standard (GX-260N-ADF9)€ 181,57€ 181,57
ImporterenTotaal€ 777,37

Zonder kast, voeding en DVD brander is het niet veel duurder dan de BBG kit, maar wel net iets sneller en (door mede AM3) iets toekomst gerichter dacht ik zelf.

Heeft iemand hier nog nuttige opmerkingen of suggesties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb een nieuwe systeem nodig, na lange tijd review te lezen kom ik op dit systeem uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 189,-€ 189,-
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 57,50€ 57,50
1Cooler Master Real Power M620€ 77,25€ 77,25
1Foxconn A7DA-S€ 96,14€ 96,14
1OCZ Alchemy Elixir€ 24,-€ 24,-
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 48,90€ 48,90
1Samsung SH-S223F€ 17,17€ 17,17
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 165,-€ 165,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,71€ 49,71
ImporterenTotaal€ 724,67

Heeft iemand nog suggesties, zoals wat goedkoper kan / niet goed samenwerkt / of beter kan worden vervangen door een net iets duurdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 12:06
Ik ben van plan om vrijwel hetzelfde erin te zetten als de aangeraden upgrade, maar toch twijfel ik nog een beetje. Ik ben er nog niet helemaal zeker van of het systeem dat ik nu van plan ben te kopen de games goed gaat draaien die ik graag wil. Het systeem moet in staat zijn (sandbox) games als GTA IV, ArmA II, Operation Flashpoint: Dragon Rising, dat soort games, te draain waarbij vaak veel gebeurtenissen tegelijk plaatsvinden en een grote wereld aanwezig is (max viewdistance van ArmA II is bijv. 10km). Is het in dat geval misschien beter om toch voor een quad-core te gaan ipv de Phenom II x3?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 126,95€ 126,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 113,90€ 113,90
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 74,90€ 74,90
1OCZ Reaper HPC OCZ3RPR13334GK€ 65,15€ 65,15
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 164,90€ 164,90
ImporterenTotaal€ 545,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat denk ik wel. Ik weet niet wat je budget is (altijd handig om te vermelden ;) ) maar een Phenom II X4 940 is nu wel erg goedkoop geworden. Als je DDR3 laat vallen dan bespaar je op je huidige plan zo'n 50 euro, tientje er bij en je bent al bij je 3GHz quad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Qua budget wil ik tussen de 500,- a 600,- uitkomen, maar liefst zo dicht mogelijk bij de ondergrens van 500,-. Wat betreft die ddr2 ram, volgens mij kan dat niet in die AM3 moederborden, anders heb ik hier nog wel 2GB liggen die nu in m'n huidige PC zit. Voor zo ver ik kan vinden is het in ieder geval alleen mogelijk om ddr3 erin te stoppen(?).

Ik vind het niet echt een prettig idee om anno 2009 een AM2+ bordje te nemen met alleen ddr2 support en aangezien AM3 ook de nieuwe socket is heeft deze hopelijk ook compatibiliteit met toekomstige processors (als ik over 1 a 2 jaar eventueel de proc. wil upgraden).

Maar het is waar, als ik een AM2+ zou bouwen en het ddr2 800mhz wat ik hier heb zou hergebruiken kom ik uit op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 920€ 160,90€ 160,90
1Gigabyte GA-MA790X-UD4P€ 102,95€ 102,95
ImporterenTotaal€ 503,65

Het is aantrekkelijk, maarja, voor m'n gevoel ook wel een beetje investeren in oudere techniek, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan meo tje wel een AM2+ moederbord hebben ja. Die je nu hebt gaat niet werken en ik zou eerder de 940 nemen en het liefst met een koeler om hem tot 3,8GHz te klokken.

Maar investeren in een oud socket? Valt wel mee. In 2011 komt bulldozer en daarvoor zal wel een nieuw socket nodig zijn. Tot die tijd komen AM3 CPU's uit die ook in AM2+ borden gaan. De 6-core Istanbul heeft iig nog een DDR2 controller aan boord.

DDR3 is voor jou upgrade niet echt nodig, of je moet 100 euro extra willen neerleggen voor een 3,2GHz PhII X4 955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Ok, ik wist niet dat zelfs hun toekomstige 6-core nog compatible zou blijven met de AM2+ sockets. Dan is het nog wel iets om te overwegen :)

Klopt dat moederbord niet (hij is net iets anders dan in m'n eerste post)? Heeft AM2+ socket met DDR2 geheugen, dat zou toch moeten werken? Of zie ik iets over het hoofd? Welk bord zou anders een goede optie zijn als het een AM2+ socket zou worden?

[ Voor 6% gewijzigd door menne op 27-04-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 07:32
Ik ben een weekje bezig geweest om onderdelen voor mijn nieuwe systeem te zoeken. Ik ga voor het eerst mijn eigen systeem in elkaar zetten. Ik ga dus een hoop leren. Ik heb me al een tijd verdiept in de onderdelen en hoe je het allemaal in elkaar zet. Gelukkig heb ik hulp als ik er zelf niet meer uit kom, maar ik denk dat ik zelf al een heel eind kom.

Ik heb hier zelf een Nvidea 9600 GT liggen en 2 harde schijven wat bij elkaar een terabyte is, verder heb ik hier nog wel geluidskaartjes en meer, dat zit dus wel goed.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 60,08€ 60,08
1Corsair XMS2 Pro TW2X4G6400C4PRO G€ 67,-€ 67,-
1Foxconn A7GM-S€ 56,60€ 56,60
ImporterenTotaal€ 342,87

Dit heb ik voor ogen. Alleen twijfel ik over het moederbord en de processor of die wel op elkaar aansluiten. Dit moederbord ondersteund alleen Socket AM2+, terwijl mijn processor om Socket AM3 vraagt. Ik heb hierna zitten googlen, maar heb niet echt een antwoord kunnen vinden. Anders neem ik gewoon een ander moederbord die wel AM3 ondersteund.

Hebben jullie tips voor mij of hebben jullie betere combinaties, dan hoor ik dat graag. Het budget maakt niet zo heel veel uit, als het maar tussen de € 300,- en € 400,- euro blijft. Het gaat er vooral om dat ik weer een tijd vooruit kan met de nieuwste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menne schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:59:
Ok, ik wist niet dat zelfs hun toekomstige 6-core nog compatible zou blijven met de AM2+ sockets. Dan is het nog wel iets om te overwegen :)
Dat is niet 100% zeker, maar de server versie komt enkel met DDR2 controller. Hoe en wanneer deze voor thuisgebruikers komt is ook maar afwachten. Maar AM2 en AM3 blijven nog wel even compatible, het is een van de selling points van AMD namelijk. Ik verwacht zelf niet dat er AM3 CPU's komen zonder AM2 ondersteuning.
Klopt dat moederbord niet (hij is net iets anders dan in m'n eerste post)? Heeft AM2+ socket met DDR2 geheugen, dat zou toch moeten werken? Of zie ik iets over het hoofd? Welk bord zou anders een goede optie zijn als het een AM2+ socket zou worden?
Ik zie he tnu, kon eerst het verschil niet vinden met het mobo dat je al eerder pakte voor AM3. Ik zit de hele tijd met de non P-versie in mijn hoofd: pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4
Dimitri19921 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:29:
Dit heb ik voor ogen. Alleen twijfel ik over het moederbord en de processor of die wel op elkaar aansluiten. Dit moederbord ondersteund alleen Socket AM2+, terwijl mijn processor om Socket AM3 vraagt. Ik heb hierna zitten googlen, maar heb niet echt een antwoord kunnen vinden. Anders neem ik gewoon een ander moederbord die wel AM3 ondersteund.
Check de compatibility list van de mobo bakker daarvoor. AM3 CPU's werken verder prima in een AM2+ socket. Andersom niet, maar dat is hier het geval niet.
Hebben jullie tips voor mij of hebben jullie betere combinaties, dan hoor ik dat graag. Het budget maakt niet zo heel veel uit, als het maar tussen de € 300,- en € 400,- euro blijft. Het gaat er vooral om dat ik weer een tijd vooruit kan met de nieuwste games.
De AMD Phenom II X4 940 past wel in je budget. Je geheugen is zwaar overkill. Neem gewoon een DDR2-1066 zetje, die heb je ook wel voor 45 euro. Zonde van het geld als je dit kitje koopt.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 28-04-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
Bedankt voor je hulp! Ik heb je raad opgevolgd. Ik heb trouwens een 480W voeding, dit lijkt me ruim genoeg.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 175,13€ 175,13
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 60,08€ 60,08
1Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5DF€ 77,-€ 77,-
1Foxconn A7GM-S€ 56,60€ 56,60
ImporterenTotaal€ 401,05

Dit is dus het lijstje wat ik nu heb, zijn er nog meer 'verbeter punten' of betere combinaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit, maar waarom zo'n duur kitje geheugen nemen? pricewatch: OCZ Gold OCZ2G10664GK is specwise zo te zien niet minder (PC2-8500 CL5), maar scheelt gewoon 22 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
Je hebt helemaal gelijk, scheelt toch weer 22 euro's. Nou volgens mij ben ik eruit. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
(ter info om deja-vu momenten te verkomen: de volgende post had ik al in een topic, maar dat viel toch niet helemaal binnen de regels dus ik plaats 'em hier opnieuw in de hoop op nog wat goede feedback :) )

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuw game systeem, een systeem waarbij ik in ieder geval de komende 2 a 3 jaar niet meer naar om hoef te kijken. Na veel lezen, hier en op Toms Hardware, heb ik uiteindelijk 3 mogelijke upgrades samengesteld, een met een Phenom II x3, een met een Phenom II x4 en een met een Core i7 processor.

Doel: een nieuw systeem om op te gamen (voornamelijk grote sandbox games).

Vraag: Zelf vind ik het moeilijk om te beargumenteren waarom ik voor een bepaalde setup zou gaan omdat ik toch niet volledig op de hoogte ben van de details (ik kom niet veel verder dan "4 cores zal wel beter zijn dan 3 toch? ;) "). De hoofdvraag voor mij is of de prijs verschillen ook de prestatie verschillen dekken, ik zoek een goede value to money ratio maar tegelijkertijd in acht nemend dat de machine wel de komende 2 a 3 jaar niet geupgrade hoeft te worden. Graag hoor ik argumentatie waarom een bepaald systeem en slimme keus zou zijn, die argumentatie mis ik namelijk juist zelf :)

Budget: In theorie vallen onderstaande 3 systemen binnen mijn budget. Mijn voorkeur is tussen de 500 en 600 euro uitgeven, maar ik ben dus wel bereid om er een schepje bovenop te doen als ik daardoor niet in de komende 2 a 3 jaar weer iets nieuws erin moet zetten. Garantie om de komende tijd fatsoenlijk verschillende games te kunnen spelen heb ik graag.

In ieder geval, dit zijn de drie mogelijk upgrades die ik zelf in gedachte had:

Nummer 1 - Phenom II x3 720 BE setup
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Reaper HPC OCZ3RPR13334GK€ 63,55€ 63,55
ImporterenTotaal€ 544,20

Nummer 2 - Phenom II x4 945 setup
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 217,06€ 217,06
ImporterenTotaal€ 634,31

Nummer 3 - Core i7 setup
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 211,95€ 211,95
1Intel Core i7 920€ 247,50€ 247,50
ImporterenTotaal€ 762,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2-3 jaar is relatief... Wat zijn je eisen bij games? Het gaat zo snel en ik denk dat je videokaart wel eerder aan vervanging toe is. Verder, is je huidige voeding niet meer goed? Je plaatst hem er hier wel bij maar zonder te vertellen welke je nu hebt.

Over 2-3 jaar is de nieuwe AMD Bulldozer core er wel eens en heb je toch een andere socket nodig. Tot die tijd overleven de huidige processors ook wel, desnoods met een overlclock.

Imho, gooi DDR3 overboord en neem een goede koeler:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 72,70€ 72,70
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 51,95€ 51,95
ImporterenTotaal€ 571,82

Een betere prijs/prestatie ratio krijg je niet. Eventueel die koeler weglaten, maar de 940 krijg je wel tot 3,8GHz ermee. Daarmee kun je weer 2-3 jaar vooruit (misschien nog eens een nieuwe videokaart of meer RAM) en dat voor (als ik de koeler weglaat):

Hetzelfde geld als je X3 opstelling
100 euro goedkoper als het amper beter presterend X4 945 systeem
200 euro goedkoper als het nog steeds amper beter presterend i7 systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 28-04-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 920€ 160,90€ 160,90
1Cooler Master Real Power M520€ 63,-€ 63,-
1Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX€ 38,-€ 38,-
ImporterenTotaal€ 499,50

CPU is maar 200MHz trager, dus on merkbaar. ;)
Geheugen is 800MHz inplaats van 1066MHz verschil is ook verwaarloosbaar en de geheugencontroller in de CPU heeft soms moeite met 1066MHz geheugen dus daarom 800MHz. En niet te vergeten het geheugen is eventueel vast wel over te klokken tot 1066MHz geheugen.
Moederbord omdat die goedkoop is. :p
Videokaart de 1 na goedkoopste HD 4870 maar de goedkoopste is een Peak en die is maar leverbaar bij 1 winkel.
Voeding 600 Watt is nogal overdreven daarom deze voeding van 520 Watt en hij is ook nog modulair. :)

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 28-04-2009 20:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Wat zijn je eisen bij games?
Het moet er gewoon mooi uitzien en soepel draaien, maar ik ben niet iemand die 4xAA en 8xAF aan gaat zetten. Of laat ik het zo zeggen: ik heb dat soort settings nog nooit gebruikt. Ik wil games op een redelijke resolutie draaien (op dit moment 1440x900). Uber ultra high settings hoeft van mij niet perse, high settings zijn vaak ook mooi genoeg (en volgens mij is het merkbaar verschil tussen ultra high en gewoon high, om het zo maar te noemen, vrij klein maar hakt het wel aardig in de performance). Het belangrijkste is dat ik games zoals ArmA II (Armed Assault II) goed kan spelen, grote sandbox werelden met tanks, soldaten, vliegtuigen, max. 10km viewdistance, bossen, planten, explosies enz. en games zoals GTA IV.
Verder, is je huidige voeding niet meer goed?
Ik heb een of andere cheap-o van een 2 jaar terug die in m'n kast erbij zat a 450W.
Een betere prijs/prestatie ratio krijg je niet. Eventueel die koeler weglaten, maar de 940 krijg je wel tot 3,8GHz ermee.
Ik ben zelf geen overclocker, nog nooit geprobeerd in ieder geval, maar bij de BE's schijnt dat wel makkelijk te zijn he. Daar zou die non-stock cooler voor zijn neem ik aan?

Jou variant ziet er interessant uit GENETX :)

----------------

Dat setje ziet er ook leuk uit Mask. Inderdaad 200mhz lager maar wel weer HT-Link 2000MHz ipv 1800MHz van de 940, maar geen Black Edition zo te zien dus waarschijnlijk moeilijker te overclocken?

---------------

Ik word hier enthousiast van! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door menne op 28-04-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat setje van Genetix ziet er idd leuk uit. Het is echter wel DDR2, niks mis mee natuurlijk maar als je wat meer upgrade potentie wil hebben kan zoiets ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M600€ 60,-€ 60,-
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 57,01€ 57,01
ImporterenTotaal€ 522,76

BE, vierde core unlocken. Het zit er allemaal in. Een voeding van 450 a 500watt is eigenlijk al voldoende, dus daar kan je idd nog iets op beknibbelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 28-04-2009 20:35 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300498

Doel: Het spelen van het spel World of Warcraft met redelijk goede settings, zonder problemen.

Ik ben zelf behoorlijk leek in het bouwen van systemen, als iemand een beter systeem weet voor een vergelijkbare of lagere prijs hoor ik het graag!

Scherm/muis/toetsenbord exclusief
Budget 500-800 euro

Dit is het systeem dat ik op het moment op het oog heb; ik weet alleen niet of het een leuke prijs/kwaliteit verhouding heeft en of het aan mijn doel voldoet.

Informatique inPower-i PC
http://www.informatique.nl/IQ00006

Basisprijs € 729

Behuizing: Antec NSK4480 II MiniTower, Zilv/Zw, 380W, ATX
Moederbord: Asus P5QL-E, S775, P43, 4xDDR2, FW, ATX
Processor: Intel core 2 quad q8200 2.33ghz, 1333mhz s77f box
Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd
Harddisk: WD Caviar Black 750GB, 7200rpm, 32MB, SATA2
Diskdrive: Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart, Int.
Geheugen: 1x Kingston DChannel 4GB Kit, 2x2GB PC2-6400, CL6
Videokaart: Asus EN9600 GT 512MB, Glaciator Fan, 2xDVI, PCIe
Geluidskaart: High Definition Audio onboard
CD-ReWriter: Sony Optiarc AD-7200S 20xDVDRW, Zwart, SATA, bulk
Netwerkkaart: Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Controller: S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord
Besturing: Microsoft Windows Vista H. Prem. NL, SP1, 64b, oem

bij voorbaat dank
Daarvoor hoor je in [BBG Aanschaf] Multimediasysteem maart 2009 te zijn! Dat is een nieuw systeem, geen upgrade...

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 28-04-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:51:
Met een BE is het idd super simpel te overklokken. :)
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 513,73
Maar dan kun je er het beste wel een goede koeler bij doen :+ . Gewoon even inlezen over het overclocken en AMD Overdrive en Fusion shizzle het werk laten doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* GENETX pakt de LN2... en zoekt nog even naar de tube tandpasta :+.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 28-04-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Zo komen we wel ergens langzamerhand :P

Dan zijn de 2 goede opties dus of:

a) een quad @ 3.0GHz met ddr2
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 545,97

b) een triple @ 2.8 GHz met ddr3
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M600€ 60,-€ 60,-
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 57,01€ 57,01
ImporterenTotaal€ 555,-

met een verwaarloosbaar verschil in prijs..... :*) De quad met een hogere kloksnelheid ziet er dan wel interessanter uit (ook al is het ddr2) dan de triple met een lagere kloksnelheid moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De CoolerMaster Silent Pro M600 is alleen niet voor die prijs te krijgen en aangezien de 520 Watt versie ook genoeg is zou ik die nemen voor de rest vindt ik de eerste ook de betere van de twee. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:18:
De CoolerMaster Silent Pro M600 is alleen niet voor die prijs te krijgen en aangezien de 520 Watt versie ook genoeg is zou ik die nemen voor de rest vindt ik de eerste ook de betere van de twee. ;)
Maar met het eventuele oog op crossfire, is dat dan nog steeds genoeg? 1 HD4870 heeft een eis van 500W namelijk. Maarja, wie houdt ik voor de gek, tegen die tijd zijn we vast weer 2 jaar verder, maar je weet nooit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door menne op 28-04-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD 4870 kan ook wel genoeg hebben aan een 400 Watt voeding maar dan moet je wel eer erg goede voeding hebben en gewoon 1 HD en 1 DVD-RW hebben en de quadcore niet veel gaan overklokken.
Met een goede 500 Watt voeding heb je alle ruimte om over te klokken.
Met een goede 600 Watt voeding kan je genoeg hebben voor twee HD 4870's, maar niet elke voeding zal genoeg kunnen leveren als je ook nog gaat overklokken.
Kijk anders eens in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Ok, thanks voor de link. Verder heb ik misschien ook wel een nieuwe kast nodig (is daar ook zo'n thread voor? Ik kon geen algemene thread vinden namelijk). Mijn huidge is gewoon een simpele kast zonder ingebouwde fan. Aan de linkerzijde ter hoogte van het PCI-e slot zitten wat gaatjes in het metaal, hetzelfde ter hoogte van de CPU met een slurfje aan de binnenkant richting de CPU fan om de lucht doorheen te geleiden. Verder geen fan's of luchtwegen aan de voorkant/zijkant. Kan het daar gewoon mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kast is toch echt iets wat je mooi moet vinden. Het is immers de buitenkant, wat je ziet. En wat je mooi vind is voor iedereen anders. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Ok, ik las hier en daar wel verhalen dat je voor setup x betere doorstroom moet hebben van lucht anders wordt het te warm etc. Maar looks boeien me niks dus als het qua temperatuur niet uit maakt ga ik niks veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk zijn wel meer verschillen zoals plaatsen voor HD's DVD's en andere stations.
Plaatsen voor fans en kwaliteit, maar het lijkt me dat een normaal persoon dat toch wel zelf kan uitzoeken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Nog even een (laaste?) vraag :+

Is die non-stock koeler een vereiste bij die 940 set? Ik heb altijd met stock koelers gewerkt (en deze chip wordt ook boxed geleverd), ik neem aan dat die Mugen bedoelt is in het geval van overclocken? Zit er niet iets van ruimte voor overclocken in een stock koeler? 30 euro vind ik namelijk best wat als de stock koeler ook prima voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot 3,4/3,5GHz zal je wel genoeg hebben aan de stock koeler waarschijnlijk. Maar veel meer zal er waarschijnlijk niet in zitten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
  • Laatst online: 29-05 16:22
Ik zit zelf vandaag te dubben.
Heb het volgende.
intel core duo 6750 op 3.0 lopen (sneller wil niet gaat ie happeren)
4gb geheugen
ati 4870 512 mb.
2x f1 spinpoints 640gb

Maar sommige games willen niet lekker soepel lopen. Ook werken met photoshop etc vind ik op werk sneller en soepeler werken dan thuis.
Zou ik er goed aan doen om nu 4 a 500 euro te spenderen om nieuwe Quadcore te kopen van zeg AMD.
Of beter wachten?
Of iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een nieuw moederbord en CPU moet je wel wat betere prestaties krijgen. Bijvoorbeeld dit hieronder:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955€ 227,72€ 227,72
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 71,61€ 71,61
ImporterenTotaal€ 299,33

Wat voor moederbord heb je eigenlijk? Misschien is een Q9450 of Q9550 ook een optie? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
Gigabyte EP45-ds3 heb ik in me pc. Me oude mobo ging een jaar geleden kapot dus die vervangen toen.
Een Q9550 kost ook snel 250 euro. Kan me oude spul verkopen aan familie voor een klein bedragje. Maar wat zou dan een betere optie zijn? Een Q9550? of een Phenom II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ralffoxx schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:53:
Gigabyte EP45-ds3 heb ik in me pc. Me oude mobo ging een jaar geleden kapot dus die vervangen toen.
Een Q9550 kost ook snel 250 euro. Kan me oude spul verkopen aan familie voor een klein bedragje. Maar wat zou dan een betere optie zijn? Een Q9550? of een Phenom II ?
Maakt in prestaties niet veel uit.
Met spellen is de phenom II 955 geloof ik iets beter. Maar die testen worden volgens mij met ddr3 gedaan.
Ik zou dus voor de Q9550 kiezen, want dan bespaar je een nieuw moederbord.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Phenom II 940 zit meestal tussen een Q9450 en Q9550 in een Phenom II 955 zal ongeveer even snel of iets sneller zijn dan een Q9550.
Is maar net wat jezelf beter vindt een Intel Quadcore is goedkoper omdat je alleen de CPU hoeft, alleen de Phenom II kun je je 'oude' mobo en CPU verkopen wat ook weer geld opleverd.
Dus overweeg de voor en nadelen en neem een beslissing, dat kunnen wij niet voor je doen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
Ik denk dat de 955 met nieuwe AM3 ga kopen. Aangezien nieuwe socket. Alles nieuw. Wat zou dat spulletje van mij ongeveer waard zijn denken jullie? Daar zou ik dan toch wel DDR3 van kunnen halen?

bedankt voor de hulp trouwens :)

[ Voor 8% gewijzigd door ralffoxx op 05-05-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:10
ralffoxx schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:55:
Wat zou dat spulletje van mij ongeveer waard zijn denken jullie?
Kijk even in Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 1. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
nog bedankt voor hulp. Ik heb toch maar een i7 gekocht die verwacht ik volgende week. Hoop daar weer 2 jaar verder mee te komen. Nog heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mag hopen dat je daar wel een nieuw moederbord en geheugen bij hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
Zeker weten :).
Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed
Scythe Mugen 2
OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 3
GigaByte GA-EX58-UD4P
was mijn totale bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301905

Ik heb besloten mijn oude office machine om te bouwen tot een mediocore gamekast. Met een vrij krap budget wilde ik toch een degelijke upgrade maken. Ik kwam uit op ongeveer 130 euro (Tweedehands).
Ik heb nog 2 oude harde schijven liggen, een kast en een 300 Watt voeding die er oorspronkelijk in zat.

De componenten die ik van plan ben om up te graden: moederbord, processor videokaart en ram

Nieuwe parts
Sapphire Radeon HD 3650
Gigabyte GA-8S649MF
Intel Core 2 Duo E6300
Cooler Master Hyper TX2
Corsair 1 GB Value Select VS1GB667D2 (x2)

Nu 3 vragen
1) Kan mijn oude 300 Watt voeding alles draaient houden?
2) Past dit moederbord in de oude case? (oude moederbord is een Gigabyte GA-8S648)
3) Kan ik de oude processor fan houden? (upgrade zou 10 euro kosten Cooler Master Hyper TX2)

Hoop dat het genoeg info is, zo niet laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) Wat is het merk en type van de voeding? Of heb je een foto van de zijkant van de voeding met de specs dat zou het mooiste zijn. :)
2) Je nieuwe moederbord is een mATX en is dus kleiner dan het oude ATX moederbord dus dat kan in 99% van de gevallen wel.
3) Wat is je oude CPU koeler?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voeding: Component pro - ATX-300GTF
Cooler : Intel
A80856-033
N 3921D
F08G-12B2S1 06AC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05

Metzie

Nyaano !

Ik ben me al een tijd aan het orienteren op een nieuw systeem.

Ik zoek een value for money game systeem. Het moet niet te veel kosten want ik heb een huis gekocht dus super veel tijd om te gamen heb ik niet, maar mijn huidige Amd Athlon XP 2400 wordt nu echt te sloom voor Team Fortress 2. :)

Ik zat eerst te kijken naar een Intel E8400 systeem met een ASRock P45XE moederbord (met crossfire ondersteuning) maar volgens mij gaan games in de toekomst meer gebruik maken van een 3e of 4e core. Dus de AMD X3's zijn een aardige tussenoplossing.

Op basis van de upgrade guide van april en de BGG van mei had ik het volgende systeem samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 124,10€ 124,10
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,63€ 28,63
1Foxconn A7GM-S€ 56,67€ 56,67
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,49€ 42,49
1OCZ StealthXStream 500W€ 49,-€ 49,-
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 148,60€ 148,60
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 48,92€ 48,92
ImporterenTotaal€ 498,41

Mijn vraag is waarom zou ik het duurdere GigaByte GA-MA790X-UD4 (AM2+) of zelfs de Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (AM3) moeten nemen, in plaats van de goedkope foxconn.

Ik speel met koptelefoon dus 2.0 audio is voldoende en ik ben van plan 1 nieuwe SATA schijf te nemen voor OS + gamedata. Voor files en games heb ik een aparte server namelijk.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vraag is waarom zou ik het duurdere GigaByte GA-MA790X-UD4 (AM2+) of zelfs de Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (AM3) moeten nemen, in plaats van de goedkope foxconn.
Overklokken is de voornaamste reden en natuurlijk de leverbaarheid van het Foxconn mobo. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 301905 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:36:
Voeding: Component pro - ATX-300GTF
Cooler : Intel
A80856-033
N 3921D
F08G-12B2S1 06AC1
Kun je ook me vertellen hoeveel ampere die voeding op de 12 voltlijn kan leveren?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je ook me vertellen hoeveel ampere die voeding op de 12 voltlijn kan leveren?
13.0A

Een vriend zei dat ik beter een nieuwe voeding kon kopen en dat Huntkey goede low budget voedingen maakte? is het echt nodig als ik toch met een beetje fun de nieuwere games en HD films wil bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303104

Beste tweakers,

Ik ben nieuw op GoT dus hallo :)

Ik heb een tijd gelede een computer gekocht voor toen der tijd +/- 400 euro.
Nu is die natuurlijk aan vervanging toe als ik games wil gaan spelen.
Nou heb ik wel wat verstand van computers maar ik kan geen weg vinden tussen al die producten.
Ik heb echter wel wat rond gekeken en naar de UG gekeken en dat zag er erg goed uit.
Ik heb wel nog een aantal vragen maar zal eerst mijn huidige systeem noemen voor zo ver relevant:

Moederbord: Asrock P4 Combo
Processor: Intel Celeron D 330, 2666 MHz (20 x 133)
Harde schijf ST3250820A (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) (Staat bij everest? Het was een kingston in ieder geval)

Is het moederbord nog bruikbaar? Of gaat dit echt ten koste van de prestaties?
De harde schijf is zo oud nog niet dus ik denk dat deze wel kan blijven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 147,71€ 147,71
ImporterenTotaal€ 199,66
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 123,-€ 123,-
ImporterenTotaal€ 155,24

Dit is wat er dan in moet komen.

Alvast bedankt!
Help me uit de droom dat dit moederbord enzo mag blijven of geef enige wijzigingen aan!
Ben

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303104 op 21-05-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel wil je uitgeven? Dat is wel goed om te weten.

Zou je ook kunnen aangeven welke (en dan niet enkel het wattage) voeding je hebt? Overigens denk ik niet dat je harde schijf van kingston is, die maken geheugen, geen harde schijven ;)

Maar je zult je complete binnenwerk moeten vervangen. Je hebt nu een oude Celeron D met bijbehorend moederbord en ook flink te traag geheugen vermoed ik. Zou je kunnen kijken welk geheugen (snelheid, CPU-Z is wel handig) je hebt? Geef ook nog even aan welke videokaart je nu hebt (al zal het wel 10x niets zijn gezien de rest)

Je harde schijf kan er nog mee door, maar het is absoluut geen snelheidswonder. Je zult dus wat langer op levels moeten wachten dan wanneer je er een nieuwe in zou stoppen, maar afhankelijk van het budget kunnen we beter kijken naar een nieuwe CPU. moederbord, geheugen en videokaart, op zijn minst!

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 21-05-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303104 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:18:
Beste tweakers,

Ik ben nieuw op GoT dus hallo :)
Welkom :w
Ik heb een tijd gelede een computer gekocht voor toen der tijd +/- 400 euro.
Nu is die natuurlijk aan vervanging toe als ik games wil gaan spelen.
Nou heb ik wel wat verstand van computers maar ik kan geen weg vinden tussen al die producten.
Ik heb echter wel wat rond gekeken en naar de UG gekeken en dat zag er erg goed uit.
Ik heb wel nog een aantal vragen maar zal eerst mijn huidige systeem noemen voor zo ver relevant:

Moederbord: Asrock P4 Combo
Processor: Intel Celeron D 330, 2666 MHz (20 x 133)
Harde schijf ST3250820A (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) (Staat bij everest? Het was een kingston in ieder geval)

Moeten deze vervangen worden vraag ik me af:
De processor valt nog wel wat op te voeren neem ik aan?
Ja, maar hij blijft supertraag en nieuwe games ga je er sowieso niet mee spelen. ;)
En het moederbord is toch nog bruikbaar?
Gaan geen nieuwe Core CPU's op.
De harde schijf is zo oud nog niet dus.
P-ATA zo te zien, je weet dat nieuwe moederborden maar 1 IDE controller hebben.
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 147,71€ 147,71
ImporterenTotaal€ 199,66

Dit is wat er dan in moet komen indien ALS dus die processor en alles mag blijven.
FAIL. :p
CPU is veel te traag
En anders dan neem ik dit er ook nog bij: (+ een betere voeding& dus eventueel moederbord)
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 155,24

Alvast bedankt!
Help me uit de droom dat die processor enzo mag blijven of geef enige wijzigingen aan!
Ben
Je neemt dus bijna alles nieuw. ;)

Zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH4870/HTDI/1G€ 156,87€ 156,87
1Corsair CX400W€ 44,50€ 44,50
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 71,02€ 71,02
1OCZ Gold OCZ2G8004GK€ 42,-€ 42,-
ImporterenTotaal€ 437,39

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 21-05-2009 15:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke,
Ja ik heb het bericht net snel aangepast over die vragen naar processor, ik dacht dat er nog geen reacties waren! :$
dat is inderdaad niks

Over de prijs: rond 300 euro het liefst.. 400 euro zou weer een maand langer kunnen duren helaas.

Oke over de voeding:
Ik kan echt geen teksten vinden op de voeding, dan zou ik hem helemaal er uit moeten halen, als dat nodig is doe ik het maar ik denk echt dat die toch wel vervangen moet worden als die processor en extra koeling enzo erin gaat
AC 230V staat op de achterkant.

Ik heb nu 2x 512MB ram geheugen er in van verschillende merken. (zal zo ff kijken naar alletwee)

Videokaart: Een Asus Radeon 9550 128mb videokaart (prut)

De hardeschijf was van Seagate (was ff in de war).

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 437,39

Ziet er zeer redelijk uit, 450 euro word het dan wel helaas inclusief verzendkosten etc.
Dit zou alles moeten kunnen spelen op het moment, op hoge resolutie neem ik aan?
Jammer dat die prijs wel hoog ligt..

Wel super die snelle reacties!

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 303104 op 21-05-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geheugen zou ik sowieso nieuw nemen. ;)
Wat betreft de voeding staat op 1 van de 2 zijkanten.

Ga je ook overklokken?
En wat versta je onder hoge resolutie, want is de resolutie van je beeldscherm?

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 21-05-2009 16:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk. De voeding is wel vrij essentieel omdat je nu een systeem hebt dat niet al te veel trekt. Grote kans dat er een noname 300-350W voeding in zit en dat gaat niet genoeg zijn.

Hoe dan ook, het verhaal begint wel te lijken op eerder deze week vanaf hier: Anoniem: 302806 in "[BBG Aanschaf] Budget- en basissysteem m..."

We kunnen uiteraard ook inleveren op videokaart performance. De HD 4770 lijkt me eerder een goede kaart voor dit beperkte budget. Eventueel is een AMD Athlon X2 7750BE ook het overwegen waard. Daarmee zou je op 300 euro blijven steken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 80,90€ 80,90
ImporterenTotaal€ 347,07

Ik heb maar alvast een nieuwe voeding meegenomen omdat ik er van uit ga dat de huidige niet meer zal volstaan.

Echter, een kast+dvd+harde schijf kost zo'n 100 euro extra. We gaan nu toch richting een compleet systeem en ik vraag me af of je oude barrel niet te verkopen is. Het is wel een oud barrel, maar er valt nog wel wat voor te vragen, iig meer dan de gemiddelde tweaker er voor uit zou willen geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet gaat overklokken is dit misschien ook wel wat. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 106,84€ 106,84
1Antec Basiq BP350P€ 29,50€ 29,50
1Asrock K10N78€ 36,22€ 36,22
ImporterenTotaal€ 295,95

Of dit?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 7850€ 61,02€ 61,02
1Antec Basiq BP350P€ 29,50€ 29,50
1MSI K9A2VM-F V2€ 47,33€ 47,33
ImporterenTotaal€ 261,24

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 21-05-2009 16:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me moederbord zojuist gesloopt. kortsluiting (ja stom).
Maargoed heb even ander moederbord erin gegooit..

Ja de voeding is gewoon niet goed, kan ik gaan uitzoeken maar hij is toch niet goed.

kast/dvd heb ik al.
Die harde schijf hou ik voorlopig nog wel even.

Overclocken is wat mij betreft geen probleem.
Zal er ff wat meer over te weten moeten komen maar dat is zeker geen probleem (weet al het 1 en ander).

Dat eerste

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 437,39

Lijkt mij nog steeds het beste..
Maar ik denk net iets boven mijn budget..

Dan ligt die van 350 mij toch het beste ook al vind ik et jammer van die videokaart
(is er niet iets precies ertussen in?)

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 347,07

Dat moederbord is praktisch hetzelfde? mist een paar aansluitingen maar die gebruik ik toch niet.

Toch bedankt voor de moeite Mask.
Super weer!
hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(is er niet iets precies ertussen in?)
Zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 4870 512MB GDDR5€ 138,90€ 138,90
1Corsair CX400W€ 44,82€ 44,82
ImporterenTotaal€ 405,88

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dan neem ik wel gewoon diedure denk ik.. even kijk aan het eind van de maand.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 423,36

Dit dus.

Overigens bedacht ik me net dat ik 1152x864 resolutie wel voldoende vind +/-.
Dus dan is die 1gb toch wel een beetje overdreven mischien en kan ik het ook best aan met dat 512mb kaartje als we het hebben over games op hoge detail. Of vergis ik me daar in?

Nogmaals bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303104 op 21-05-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303104 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:06:
Nee dan neem ik wel gewoon diedure denk ik.. even kijk aan het eind van de maand.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 423,36

Dit dus.

Overigens bedacht ik me net dat ik 1152x864 resolutie wel voldoende vind +/-.
Dus dan is die 1gb toch wel een beetje overdreven mischien en kan ik het ook best aan met dat 512mb kaartje als we het hebben over games op hoge detail. Of vergis ik me daar in?

Nogmaals bedankt!
Voor dat tientje zou ik gewoon de 1GB versie nemen. Tenzij je de HD 4770 bedoelt, die is een stuk trager. Geheugen zegt namelijk niets over de prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel die HD 4770 ja.
Maar op hogere resoluties begrijp ik dat het veel uit maakt ja maar als we praten over de resoluties waarin ik toch niet snel veel hoger zal gaan, maakt het dan nog steeds zo veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is iets wat je voor jezelf zal moeten bepalen: Wat vind ik genoeg, hoeveel wil ik uitgeven. De HD 4770 is in principe een prima kaart, daar niet van. Maar een HD 4870 is wel merkbaar sneller. Hier kun je het een en ander vergelijken (check ook de games)

Benchmarks bij Oom Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Beste Tweakers,

Ik hoop dat mijn bericht in dit topic toegestaan is. Ik heb in iedergeval het CSL beleid en *LET OP* Wat moet ik kopen sticky doorgelezen :)

Goed, ik wil dus m’n systeem upgraden. Het doel is Gaming en mijn budget is circa 500 euro.
Ik heb hier nog een goede voeding liggen, 2x 1GB DDRII 1066Mhz werkgeheugen, 1x500GB SATA HDD en nog 1x SATA DVD+-RW Brander. Deze zou ik dan ook graag in mijn nieuwe systeem erbij willen zetten, daarom de volgende eisen:

- DDRII 1066Mhz werkgeheugen
- Minimaal 4 DDRII slots op het mainboard (4x 1GB DDRII 1066Mhz)
- Minimaal 4 SATA aansluitingen op het mainboard (2x Optical 2x HDD)
- Stabiel en Stil (huidig systeem is niet zo heel stabiel, niet overclocked. Ligt wss aan combinatie mobo, cpu, ram I guess)
- 1TB SATA Hardeschijf voor extra opslag erbij
- Mijn huidige case wil graag vervangen voor deze: Thermaltake LANBox Lite VF6000BNS, wat dus betekend dat ik een mATX mainboard moet hebben.
- Ik wil graag 1 SATA brander erbij zodat ik meerdere dingen tegelijk kan branden :)
- Er komt een 32Bit OS op te draaien. Meer dan 4Gb werkgeheugen is dus niet nodig :)

Met deze eisen kwam ik zelf op het volgende systeem uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 119,50€ 119,50
1Arctic Cooling Freezer 64 Pro€ 14,33€ 14,33
1Kingston HyperX KHX8500AD2/2G€ 21,99€ 21,99
1Samsung SH-S223F€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 70,90
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 142,93€ 142,93
1Thermaltake Lanbox Lite€ 69,-€ 69,-
ImporterenTotaal€ 512,82

Het mainboard bleek nog wel het lastigste te zijn om uit te zoeken. Vooral de mATX i.c.m socket AM3 dunde het veld al gauw uit en het enige resultaat was dan ook de Foxconn A7GM-S. Ik hoop dat dit een beetje een fatsoenlijk mainboard is, want zo te zien zijn er geen andere alternatieven hiervoor, i.c.m. de gekozen processor: AMD Phenom II X3 720 Black Edition (gebaseerd op de BBG). Deze paste beter in het budget dan een snellere AM2+ processor die ik had uitgezocht (de 940 black edition AM2+)
Overigens weet ik niet of het een wijze keuze is voor AMD te gaan ipv Intel. De een roept Intel de ander AMD. Wat is wijsheid ? De i7 pas iig niet in mijn budget.

Als cooler heb ik een Artic Cooling Freezer 64 Pro gepakt. Dit omdat de boxed coolers natuurlijk geen technische hoogstandjes zijn en ik zelf zeer goede ervaringen met deze cooler heb. Lekker stil en toch koel ! Ook moet ik opletten met de grootte. Ik denk dat een Mugen 2 niet gaat passen in de LanBox Lite, of zit ik verkeerd ?

Qua videokaart heb ik gekozen voor een 4870. Deze paste mooi in het budget. Deze is volgens mij ook qua prijs/prestatie vermogen beter als een nVidia kaart, zoals een GTX260 (sneller past niet in mijn budget) of zit ik nu verkeerd?

Zelf twijfel ik of het bovenstaande systeem een juiste keuze is om aan te schaffen voor mijn doel. Ik heb er in ieder geval vrij veel tijd ingestoken om samen te stellen en ben daarom ook benieuwd naar jullie tips en opmerkingen !

Bij voorbaat dank ! _/-\o_

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:04
Freekers schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:32:

Het mainboard bleek nog wel het lastigste te zijn om uit te zoeken. Vooral de mATX i.c.m socket AM3 dunde het veld al gauw uit en het enige resultaat was dan ook de Foxconn A7GM-S. Ik hoop dat dit een beetje een fatsoenlijk mainboard is, want zo te zien zijn er geen andere alternatieven hiervoor, i.c.m. de gekozen processor: AMD Phenom II X3 720 Black Edition (gebaseerd op de BBG). Deze paste beter in het budget dan een snellere AM2+ processor die ik had uitgezocht (de 940 black edition AM2+)
Alle bordjes die AM2+ zijn en een biosupdate hebben gehad van de fabrikant ondersteunen gewoon AM3 processoren dus de keuze is reuze! ;)
De Foxconn die je hebt gekozen is verder een prima bordje, vooral voor die prijs, goede keuze dus net als je processor overigens, om te gamen heb je niet perse een quadcore nodig en hij laat zich lekker overclocken als je dat wilt.
Overigens weet ik niet of het een wijze keuze is voor AMD te gaan ipv Intel. De een roept Intel de ander AMD. Wat is wijsheid ? De i7 pas iig niet in mijn budget.
Omdat het een gamesysteem betreft maakt het niet zo veel uit of je AMD of Intel gaat, behalve voor je bankrekening dan ;). De prestaties ontlopen elkaar niet of nauwelijks in games, dus een i7 systeem heeft geen meerwaarde tov een Phenom setup.
Als cooler heb ik een Artic Cooling Freezer 64 Pro gepakt. Dit omdat de boxed coolers natuurlijk geen technische hoogstandjes zijn en ik zelf zeer goede ervaringen met deze cooler heb. Lekker stil en toch koel ! Ook moet ik opletten met de grootte. Ik denk dat een Mugen 2 niet gaat passen in de LanBox Lite, of zit ik verkeerd ?
Als je niet gaat slepen met je PC, zou ikwellicht een andere kast nemen ipv de lanbox, vooral in combinatie met deze koeler, de videokaart en je er twee opticals en hdds in wil zetten. Zal aardig warm worden daarbinnen en ik vrees dat je freezer dan ook niet meer zo stil zal zijn als hij hard moet werken.
Qua videokaart heb ik gekozen voor een 4870. Deze paste mooi in het budget. Deze is volgens mij ook qua prijs/prestatie vermogen beter als een nVidia kaart, zoals een GTX260 (sneller past niet in mijn budget) of zit ik nu verkeerd?
GTX260 is ook groter, past niet in je kast, iig niet met hdd's erbij en de prijs/prestatie verhouding is idd beter van de 4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er prima uit. Al zou ik wel een tientje meer investeren voor een 1GB versie van de HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het geheugen gaat waarschijnlijk wel werken op het mobo, maar waarschijnlijk niet stabiel op 1066MHz, 800MHz is wel gewoon mogenlijk. Dit komt door de geheugencontroller die 4 reepjes van 1066MHz niet leuk vindt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt voor de reacties.
Ai stabiliteit is toch wel een van mijn top prioriteiten. Kan ik wel 2x 1066Mhz en 2x 800Mhz nemen ?
@ GENETX: Bij Azerty is er een verschil van 25 euro tussen 512MB en 1GB. Is het dit extra geld waard ?

Thanks

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je beeldscherm een resolutie heeft van 1680x1050 of meer dan zou ik voor 1GB geheugen gaan anders vind ik het de 25 euries niet waard. :)

Je doet er het beste aan hetzelfde geheugen te kopen wat je ook al hebt. Heb je de minste kans op problemen. Al is de kans sowieso niet groot. ;) Je moet dan alleen de geheugen snelheid op 800MHz zetten en er mooie lage timings bij zoeken. 4-4-4-12 of zo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ok top bedankt voor de snelle reply. Ik game nooit hoger dan 1680x1050 dus dat zit wel snor :)
Hmm, dat wordt lastig want dat geheugen van mij krijg je volgens mij niet meer, beetje no-name... dus ik denk dat ik beter maar een setje van 2x2GB 800Mhz DDRII erbij kan nemen...

[ Voor 60% gewijzigd door Freekers op 31-05-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Heb momenteel dit systeem

5262 Seasonic S12-600, 600 Watt, Retail € 115,07 1 € 115,07
3355 Antec P180, Zwart, zilver € 130,21 1 € 130,21
7860 AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed € 289,66 1 € 289,66
7877 MSI K9N SLI Platinum € 135,89 1 € 135,89
9416 Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16 € 563,26 1 € 563,26
4393 Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail € 103,53 1 € 103,53
2826 Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 83,13 2 € 166,26
5595 Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 174,41 1 € 174,41
5046 BenQ DW1650, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 36,79 1 € 36,79
8121 Creative GigaWorks Pro Gamer G500, Zwart € 195,85 1 € 195,85
4741 BenQ FP202W, 20 inch, Zwart € 366,46 1 € 366,46
147 OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 7,56 1 € 7,56
7502 Azerty Pixelgarantie t/m 20 inch € 65,00 1 € 65,00
271 BenQ DVP-1650V, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 18,46 1 € 18,46
9591 Zalman CNPS9500 AM2 € 41,51 1 € 41,51

Nu is het geheugen kapot gegaan en heb ik vandaag 2 x 2 GB DDR600 gehaald. Nu ben ik toe aan een nieuwe CPU op mijn AM2 socket, welke raden jullie aan? De PC is voor gamen bedoeld en af en toe wat videobewerking (in de toekomst). Is het aan te raden om nog een 7950X2 te kopen en deze te draaien in een SLI systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je budget?
En wat is te traag?

Dit is bijvoorbeeld wel een mooie vooruitgang:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 112,85€ 112,85
1Foxconn A7GM-S€ 57,80€ 57,80
1XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 XXX€ 109,54€ 109,54
ImporterenTotaal€ 280,19

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303634

Hoi,

Momenteel heb ik eenHet systeem is niet erg nieuw, ik denk zo een 5 jaar oud uit mijn hoofd. Ik heb laatst Sims 3 zitten installeren. En de videokaart ondersteunt geen Pixel Shader 2.0, en je hebt voor de game eigenlijk 1 Gb RAM nodig. Niet verwonderlijk dat de game dus niet zo heel erg soepel draait.
Nu heb ik even zitten zoeken naar mogelijkheden om de game soepeler te laten draaien:
  • RAM geheugen updaten naar 2 x 1Gb van Buffalo.
  • Een andere videokaart die Pixel Shader 2.0 ondersteunt en omdat ik al 256 mb heb, lijkt het me niet erg nuttig om eentje te kopen die Pixel Shader 2.0 ondersteunt en ook 256 mb heeft (als dat bestaat). Daarom zit ik te kijken naar deze twee: Sapphire HD3650, 512 MB en Sapphire ATI HD2400PRO,512MB
Nu heb ik de volgende vragen:
  • Raden jullie mij af om te upgraden, omdat het zo een oud systeem is? Socket 478 moederborden worden niet meer gemaakt, dus als er iets kapot gaat, dan zit ik ermee.
  • Vinden jullie 2 Gb ook te overdreven voor zo een oud systeem?
  • Mocht het upgraden toch niet zo een gek idee zijn, welke videokaart raden jullie me aan? Persoonlijk zou ik gaan voor de ATI HD2400PRO, omdat die goedkoper is. Maar ik heb gezien dat de geheugenbus 64 bit is en bij die andere het dubbele. Ik heb geen idee hoeveel invloed dat heeft op de performance dus vandaar de vraag.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voeding: maxpower pl-350 (350 Watt dus)
Hoe goedkoper hoe beter, na deze prijzen te hebben gezien richt ik op de 100 euro. maar als je overtuigd bent dat ik beter wat meer kan uitgeven dan lees ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ook eens kijken naar iets 2dehands, want meer dan 50/60 euro investeren in deze PC is nutteloos imo, dus kun je beter zoeken naar een leuk upgrade setje, maar dat kost wel wat meer dan 100 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:07:
Zou ook eens kijken naar iets 2dehands, want meer dan 50/60 euro investeren in deze PC is nutteloos imo, dus kun je beter zoeken naar een leuk upgrade setje, maar dat kost wel wat meer dan 100 euro.
Ik heb even zitten rondkijken. Ik heb gezien dat als ik nieuwe onderdelen koop dat ik zo'n 70 euro kwijt ben en dan ga ik uit van RAM en Videokaart (videokaart weet ik nog niet zeker, maar valt iin die prijsklasse). Dan is dit toch eigenlijk een goede deal, ik betaal iets meer, maar dan heb ik wel garantie.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.