Hoi Tweakers, ik zit met het volgende, heb een leuke upgrade in de planning maar sta open voor suggesties en advies. Zouden jullie lief willen zijn en even willen oordelen over de volgende samenstelling?
Huidige situatie.
Ik ben in bezit een een fijn game-systeem, 't is een mooie uberpwnageomgwtfbbqquackl33t-machine waar ik
lang van mogen hebben genieten... Echter ben ik over die super coole gamer periode heen.
Probleemstelling.
Omdat m'n huidige setup te veel ruimte in beslag neemt, opvalt en niet de bepaald de stilte zelfe is ben ik op zoek gegaan naar een kleiner en stiller systeem, al gauw bleek µATX een goeie optie bleek doordat verschillende fabrikanten nieuwe producten begonnen te introduceren met dit microformaat die niet onderpresteren ten opzichte van hun grotere broers.
Huidige configuratie.- Behuizing
Cooler Master CM Stacker 830 - Moederbord
DFI 975X/G - Processor
Intel Core 2 Duo E6600 - Werkgeheugen
Corsair Dominator 4GB Kit (2 x2 GB) - Videokaart
XFX 9800GT - Voeding
Cooler Master Real Power M700 PSU - Koeling
Zalman Reserator 2
Gewenste situatie.
Een kleine behuizing die veel minder ruimte in beslag neemt en leuk oogt maar niet in het oog springt. Het systeem moet er dus leuk uit zien maar niet te veel opvallen.
Gewenste onderdelen.- Behuizing Lian Li V351a Cooler Master CM830 Stacker.
Kleine behuizing, simpel en stijlvol om het letterlijk te vertalen van de Lian Li-website. Geen toeters en bellen maar wel de nodige aan-/ uitknop en aansluiten aan de voor zijkant. De kleur van de behuizing valt niet al te veel op, is geen zwart gat en ook geen vreemde felrode kubus in de hoek van de woonkamer. Er passen gewone ATX-voedingen in wat ook mooi meegenomen is, schilt een nieuwe voeding. - Moederbord Republic of Gamers Rampage II Gene (µATX) DFI 975X/G.
Een tijd lang leek de DFI Lanparty JR P45-T2RS een goede keuze, en ook al ben ik een DFI-fanboy in hart en nieren, toch is de Gene een betere optie, het Asus µATX-mobo mist dan wel de geliefde UV-sloten maar biedt een completer moederbord en extra gadgets die het DFI-mobo mist voor een prijs die waarschijnlijk niet veel hoger zal liggen (rond de $150). - Koeling videokaart XFX 9800GT verbinden met de waterloop of third-party air-cooling installeren.
Leuke videokaart, presteert ruim genoeg maar overpresteert op het gebied van geluidsproductie. Aansluiten op de waterkoeling wordt nog overwogen, wordt bekeken of het niet teveel de CPU-temp omhoog trekt.
Huidige onderdelen, argumentering om deze niet te vervangen.
Intel Core 2 Duo E6600
Genoeg power, anders had ik wel geïnvesteerd in Core i7 en X58, het nieuwe Intel platform kan me echter weinig bieden. Te duur en te high-end, een mid-range systeempje ben ik al zoet mee.
Zalman Reserator 2
Leuk dingetje, het donkere kleurenschema pas dan niet bij de zilverkleurige Lian Li V351a maar dat geeft niet. Misschien de Reserator uit elkaar halen en de zwarte sidepanels doodleuk in een chemisch badje
dompelen verdrinken waardoor
hopelijk de verf los laat.
Corsair Dominator 4GB Kit (2 x 2GB)
Ook leuk spul.

Dikke overkill wat betreft de grootte, krijg het van m'n leven niet vol.
/me m0nkeybekijkt af en toe het geheugengebruik met Windows Taakbeheer).
Hoge pimp-factor, niet dat daar iets van te zien is met zo'n gesloten kan maar toch leuk te weten dat er wel mooi spul onder de motorkap draait. Overwogen om nog een extra 4GB erin te prikken maar dat is al helemaal te veel van het goede, sowieso niet nodig en neemt alleen maar extra aanschaffingskosten en stroomverbruik met zich mee (stroomverbruik is marginaal maar toch).
Cooler Master Real Power M700 PSU
Beetje overkill voor een mid-range systeem, schijnt goed te presteren bij middelmatige belasting en is modulair, cablemanagement komt zeker goed van pas in zo'n kleine behuizing.
X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series
Fijne geluidskaart, verschil is zeker aanwezig ook al wordt ie gebruikt een vrij goedkope Creative 5.1-set.
Drivers op CD zijn beter dan die online, de drivers van de website hebben geen systray-icon, geen bulkware-interface en minder uitgebreide opties (fader-panel ontbreekt).
Gelukkig kunnen de CD-drivers wel geüpdatet worden zonder hun uiterlijk, systray-icon of functionaliteit te verliezen. Deze geluidskaart vervangen door exemplaar van Creative's recenterlijkere Titanium-reekt kan maar biedt waarschijnlijk niet meer dan een leuker uiterlijk.. Waar toch al weinig te merken valt in een behuizing zonder side-windows.
Outro
Allemaal leuk en aardig zoals je ziet, echter sta ik altijd open voor op- en/of aanmerkingen. Misschien heb je iets gezien wat ik over het hoofd heb gezien: laat het weten want alle reacties zijn welkom (mits met onderbouwing

)!
Zou je dit willen verklaren?

OC'en door alleen de multiplier omhoog te gooien is wel geinig trouwens, wel jammer dat er niet gegarandeerd kan worden dat de 4
de core te unlocken valt.
[
Voor 7% gewijzigd door
m0nkey op 17-04-2009 06:30
]