Ik ben aan het rond snuffelen voor een upgrade uit te voeren voor mijn PC.
In principe heb ik alleen het volgende nodig omdat het andere probleemloos mee komt en nog uitstekend doet.
- CPU
- Moederbord
- DDR3 geheugen.
- CPU koeler
Mijn budget is 550 euro voor deze dingen en het volgende doe ik allemaal met mijn PC.
- Rarren/Parren
- Videobewerken oa. DVD> Xvid, Blu-ray's rippen naar ander HD content.
- Muziek omzetten/rippen
- Photoshoppen
- Gamen, meer en deel strategie games oa. AOE2, AOE3, World in Conflict.Gewoon een eventjes lekker afreageren, niet dag in dag uit
Ik stel wel wat eisen wat een moederbord aan boord moet hebben.
Minimaal 6 sata poorten en het liefst meer.(Ik kan bij mijn HDD wat weglaten)
USB 3.0 aansluiting en/of E-Sata(geruchten gaan dat USB 3.0 de overwinnaar wordt en E-Sata de ogen dichtknijpt)
Hieronder zien jullie wat ik heb samen gesteld dat in het volgende bestaande componenten bij gebouwd moet worden:
Lian-Li PC A70 behuizing, Antec truepower 850W, ATI radeon 4770, Sata Hdd's WD green 3x1 TB, WD SSD 64gb, Samsung 750gb & 500gb. Blu-ray brander Pioneer.
De CPU koeler moet er nog bij maar ben even kijken of de merken die ik op het oog heb ook passen op de moederborden, maar wanneer jullie ander advies geven over moederbord moet ik weer even kijken of hij past, vandaar dat ik hem niet in het lijstje heb gezet

.
Volgende merken heb ik op het oog: Noctua, Thermalright, Prolimatech
De kans bestaat dat ik de koeler later moet bestellen wanneer het geheugen advies anders uitvalt en dat er een tip gegeven wordt waarbij een ander soort geheugen naar voren komt die hoger zijn door eventueel koelribben dan zal ik eerst even de afstand moeten gaan meten tussen centrum cpu socket naar eerste bank van het geheugen.Zie
http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/venomous-x/memory_compatibly.html
Ik zit een beetje met welke CPU ik het beste kan nemen, vele reviews gelezen maar ik de ene zegt de AMD X6 1055T kun je beter nemen met video bewerken.Meen Anandtech die dit schreef en andere zeggen weer dat je beter Intel I5 750 kunt nemen

Vandaar dat ik even hulp vraag aan jullie.
Alvast bedank