Videokaart kapot? (beepcode)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316545

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn computer opstart (Acer m5640) krijg ik 1 lange en 2 korte beep tonen en start hij niet op.

Dit gaat helemaal random, soms start hij meteen op, soms 20 keer niet (uit en aanzetten), en soms na 3 keer.

Het is me opgevallen toen ik mijn computer aanzette en de resolutie was veranderd, ook de icoontjes stonden anders.
Toen heb ik mijn pc opengemaakt en zag ik dat mijn videokaart niet vast was geschroefd maar half uit het slot hing.
Het is een NVIDIA Gforce 8600 GS.

Moet ik nu een nieuwe kaart kopen? of is het wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 08:45

0scar

MacIJver

Misschien handig om hem eerst eens helemaal in het slot te drukken. ;)

Blijft hij na aandrukken en schoonmaken nog steeds die kuren vertonen? Als ik de volgorde van je post aanneem is mijn vraag of je nog hebt getest na het open/dichtschroeven, en of dezelfde problemen zich voordoen.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, niet vermeld :D

Ik heb hem goed gedrukt en vastgeschroefd (zoals het ook hoort :S) en schoongemaakt etc.

Daarna was het resolutie-verander probleem weg, alleen begon hij zo te beepen.

Als de PC echter wel opstart, heb ik geen enkel probleem met beeld oid, net ook nieuwe drivers van NVIDIA geinstalleerd.

Dus nu de videokaart goed in het slot zit, start de pc heel vaak niet op en krijg ik die beeps.
Start hij echter wel op (1 op de zoveel keer is totaal random), zijn er geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Heb je zelf überhaubt wat geprobeerd? Ik google het even voor je.
1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information.
Volgens je bios dus een videokaart probleem. Misschien eens een andere videokaart proberen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik heb veel gegoogled en gezocht etc, en zo kwam ik dus ook op die beep codes.

Maar ik ben geen expert, kan ik gewoon een willekeurige videokaart insteken? (ik heb maar 1 slot dus dan moet die wat ik nu heb eruit)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Laatst online: 15-01 11:24
Voor de volgende keer is het handig als je in je topicstart vermeldt wat je allemaal al geprobeerd hebt. Anders weten de mensen die je willen helpen ook niet waar ze moeten beginnen. Lees anders het algemeen beleid voor het plaatsen van topics even door.

De kaart die je nu hebt moet er sowieso uit, want we hadden net vastgesteld dat die waarschijnlijk problemen gaf. Voor de vervanger geldt over het algemeen: als het past, dan werkt het. Als je nog een kaartje hebt liggen dat in je moederbord past kan je die proberen. Anders misschien een uit een andere pc die je thuis hebt staan of eventueel eentje bij de buren lenen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel! ook bedankt voor de tips weet ik dat voor volgende keer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 08:45

0scar

MacIJver

Het is ook handig om je eindbevindingen te posten, dan hebben anderen er ook wat aan.

Dus laat ff weten of een andere kaart het probleem op lost, zo niet dan horen we het ook graag. Succes!

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, we zijn een tijd verder en het vreemde is dat de PC na 1 of 2 keer piepen wel opstart en het gewoon blijft doen.

Toch lijkt me dit niet helemaal de bedoeling en wil ik een nieuwe videokaart kopen.

In mijn ogen was de videokaart sowieso te slecht voor de rest van het systeem en dus wil ik graag kijken voor een betere, nu vroeg ik mij af welke kaarten jullie mij kunnen aanraden.

Het gaat om een :
ACER Aspire m5640, Microsoft Windows Vista Home Premium SP2.
Chipset : NVDIDIA MCP73.
Processor : Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz.
Systeemgeheugen : 4 GB.
Video : NVIDIA GeForce 8600GS , totaal beschikbaar 1792MB.

Ik heb al op internet gezocht maar ik weet bij god niet waar ik op moet letten of zoeken, ik zou het fijn vinden als jullie mij daar bij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Laatst online: 15:32
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Hangt er dus vanaf wat je wil gaan doen..

Voor een game systeem kan je bijvoorbeeld eens kijken welke kaart er vaak in [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009 voorbij komt.

De Pricewatch is bijvoorbeeld ook handig om een kaart te selecteren binnen jou budget.

[ Voor 19% gewijzigd door Malantur op 08-11-2009 22:51 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben inderdaad informatie vergeten :

Ik wil inderdaad gamen met de pc, en de videokaart is hetgene wat altijd een beetje heeft tegengewerkt qua prestaties.

Ook weet ik niet waar ik op moet letten bij het aanschaffen/uitzoeken m.b.t welke kaarten er geschikt zijn voor mijn moederbord/systeem.

Alvast bedankt Malantur ik ga de links bekijken :)

*edit, een 150-200 euro wil ik er aan uitgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 316545 op 08-11-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je pricewatch link is een erg handige link daar zie ik heel veel leuke kaarten in mijn prijsklasse.

Nu komt het op kennis aan. Welke kaarten zijn compatibel met mijn systeem en welke kunnen jullie mij aanraden?

(Ik game er graag op , budget : 150-200 euro)

ACER Aspire m5640, Microsoft Windows Vista Home Premium SP2.
Chipset : NVDIDIA MCP73.
Processor : Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz.
Systeemgeheugen : 4 GB.
((Video : NVIDIA GeForce 8600GS , totaal beschikbaar 1792MB.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Of die videokaart op je moederbord past kan je zelf vinden door de specificaties erbij te pakken en te kijken of hij dezelfde aansluiting heeft als de videokaart (PCI-e x16), dus begin al eens met te kijken welk moederbord je hebt.

Ik kan je alvast wel vertellen dat je Nvidia MCP73 chipset in ieder geval PCI-e ondersteund, maar het zou kunnen dat het een 1.x versie is. Sommige recente kaarten werken niet goed samen met PCI-e 1.0a.. Spijtig genoeg is het Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden enkele maanden voor de introductie van de MCP73 opgesteld, dus daar staat hij niet tussen. Zoek dus even op welk moederbord er in je computer zit, waarschijnlijk is het zo gemakkelijker te vinden.

Ik kan je ook vertellen dat hier op GoT verwacht wordt dat je zelf kan uitzoeken welke videokaart je nodig hebt. De guide staat gelinkt, de gaming BBG en de pricewatch ook, je zou dus verder moeten kunnen. Als er nog concrete vragen zijn ben je natuurlijk altijd welkom. :)

Nog een opmerking: zoek ineens ook eens op welke voeding je hebt, die moet het geheel natuurlijk ook kunnen trekken, en kijk ook of er een 6-pin PEG connector aanwezig is (die kans is namelijk klein in een prefab systeem, maar er zit normaal gezien wel een 2x molex naar 6-pin PEG converter bij, onder voorbehoud dat je 2 molexen vrij hebt :9 ).

[ Voor 30% gewijzigd door Malantur op 08-11-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de informatie, ik ga op onderzoek uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb mijn PC nu opgemaakt.

De voeding :

Er staat op : Liteon, model number PE-5251-7

AC input : 220-240v ~ 3.15 A 50 HZ
DC output : +5V 16A max -12V 0,5 A MAX

Kan hier aan gezien worden welke het is? ik zie er nml nergens een vermogen opstaan.

Het moederbord : ik heb everest gedownload maar die geeft aan dat het een unknown motherboard is en ik kan het model niet vinden, zal het ook ergens op het bord zelf staan?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Afbeeldingslocatie: http://www.bitzotech.com/Pictures/Power_Supplies/B5784L.jpg
erg veel rek heb je hiermee niet, dit er nog een oude voeding met relatief veel kracht op de 3.3V en 5V lijnen, en relatief weinig op de 12V lijn. Ook is de maximum output 250W (staat trouwens net boven de serial number in tekst ;)), waarvan theoretisch gezien 180W uit de 12V kan komen.
Ter vergelijking: een 460W voeding van Zalman levert ongeveer evenveel vermogen op de 3.3V en 5V lijn, maar wel dubbel zo veel vermogen op de 12V lijn.

Aangezien je quadcore uit mn hoofd 105W (afhankelijk van de stepping) kan trekken, blijft er dus in het beste geval 75W over voor je videokaart.
Hier vind je een overzicht van de tdp van de meeste recente kaarten.

Maar ik wil je toch wel aanraden om een nieuwe voeding te gaan halen. LiteOn is niet bepaald een denderend merk, en met een veroudert model geraak je niet veel veder..

Wat voor moederbord je hebt staat normaal in witte verf geschreven op het moedebord zelf, vaak ergens rond de processor of geheugenslots. En anders kan je eens met CPU-Z zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Malantur.

yeah dat is hem! :D, oke dus een nieuwe voeding aanschaffen is geen overbodige luxe.

Het moederbord : er staat met witte verfletters verticaal : N1996, tussen de processor en het geheugen in.

Deze heb ik even gegoogeld, kan dit een MSI N1996 moederbord zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de PC weer aangesloten en CPU-Z gedownload.

Bij het tabje Mainboard zegt hij:

Manufacturer : ACER
Model : MCP73PV--------------------------------------------------NVIDIA MCP73
Chipset : NVIDIA ------------------------- Geforce 7100----------------------Rev. A2
Southbridge : NVIDIA---------------------------nForce 630i
LPCIO : ITE--------------------------------IT8718

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 316545 op 10-11-2009 19:39 . Reden: spaties stonden niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
MSI borden kom je wel vaker tegen in pre assembled computers, en die borden hebben ook wel vaker nummers als naam. Echter kan ik van de N1996 niets vinden, en bij afbeeldingen komen er ook geen LGA775 borden te voorschijn.
Kijk dus eens met CPU-Z wat voor iets hij denkt dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey kerel, onze reply's kruisten elkaar:)

Bij het tabje Mainboard zegt hij:

Manufacturer : ACER
Model : MCP73PV--------------------------------------------------NVIDIA MCP73
Chipset : NVIDIA ------------------------- Geforce 7100----------------------Rev. A2
Southbridge : NVIDIA---------------------------nForce 630i
LPCIO : ITE--------------------------------IT8718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ja ik zag het.. Normaal staat het moederbord bij Model, in dit geval staat er dus een northbridge..
Maar ik ben ondertussen nog wel een topic tegengekomen waarbij ze zeiden dat PCI-e 1.0a enkel een probleem is met VIA chipsets, wat in jou geval dus geen probleem is.
Kortom: gooi er gewoon een recente PCI-e kaart in, en meteen ook een nieuwe voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Dat N1996 is een of andere code waarmee wordt aangegeven dat de borden in bepaalde landen gebruikt mogen worden ofzo, ivm afscheiden van stoffen in condensators ofzo, dat N1996 is een of andere licentie code specifiek voor MSI om aan te geven dat de borden goed gekeurd zijn voor bepaalde omstandigheden.

Kan er zo snel geen bron van vinden, ik heb 't ooit eens gegoogled, omdat ik benieuwd was waarom het alleen op msi borden te zien was.

Maar het modelnummer moet er wel ergens op staan op je bord ;)

meestal staat er dan MS met daarachter 4 cijfers ;)

EDIT:
A lot of people have been looking for N1996 board drivers, thinking that N1996 is the model number for their MSI products, such as MSI motherboards, optical drives , VGA cards and etc.
Well, that IS NOT the model number because it is not possible that alot of products sharing the same model number, right?

Then some one on the forums mistakenly saying that N1996 is MSI FCC identifier printed on all MSI boards/optical drives/VGA cards, which is NOT TRUE as well. To know what N1996 means to your MSI products, see below for the proof:

According to MSI official website, A C-Tick mark (see above) may also appear on MSI products that are required to comply with Australian electromagnetic compatibility requirements and radio-communications standards. That's all, nothing else.

It signifies that the product may be legally sold in Australia. Now it requires EMC compliance must be marked with the C-tick logo and ACA supplier code number. Their ACA supplier code is N1996 and can apply to several of their motherboards. The supplier is responsible for holding a Compliance Folder that contains compliant test reports and a Declaration of Conformity.

This is more about ACA supplier code. According to ACMA (Australian Communications and Media Authority), Supplier Code Number means the number issued to a person by ACA or ACMA upon application for registration to use the compliance marks (A-Tick or C-Tick).
bron: http://forums.driverguide...p?t=21551&vforum=0c1339d1

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 10-11-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Malantur,

Hartelijk dank voor het meedenken/zoeken.

Kun je me nog een kaart en of voeding aanraden? (kan best begrijpen als je zoiets hebt van zoek dat zelf maar uit:P)

iig thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 316545 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:10:
Beste Malantur,

Hartelijk dank voor het meedenken/zoeken.

Kun je me nog een kaart en of voeding aanraden? (kan best begrijpen als je zoiets hebt van zoek dat zelf maar uit:P)

iig thx!
Standaardadvies (en terecht) voor een neie graka is een van de HD5000-serie, al zijn die nog niet lang in productie, erg gewild en dus niet zo goed leverbaar maar als je geduld hebt zeker de beste (met prijsbereik van 120,- tot 350,-). Anders gewoon de good ol' HD4870/4890. Voeding is afhankelijk van de graka die je neemt, maar neem sowieso een goed merk (een 700W voeding voor 40,- is leuk maar er is kans dat die niet veel meer vermogen heeft dan een goede 400W voeding voor 40,- ;))

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Ik heb even gekeken in de PW, en kwam op dit uit, wat misschien al wel overkill is, maar goed, jouwn centjes :)

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Fatal1ty 550W€ 55,50€ 55,50
1Sapphire HD5750€ 116,47€ 116,47
ImporterenTotaal€ 171,97

Mocht je voeding niet fijn vinden met dat Rode neon, heb ik de volgende voeding geselecteerd, wat volgens mij wel goede keus is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 62,24€ 62,24
1Sapphire HD5750€ 116,47€ 116,47
ImporterenTotaal€ 178,71

En nog steeds binnen jouwn budget ;)

Succes ermee, laat maar horen wat je er van vind.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 18:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topic is inmiddels ontspoort naar aankoopadvies en niet op de manier zoals het hoort. Hier zet ik dan ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.