[UG Aanschaf] Basissysteem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10

[UG Aanschaf] Basissysteem april 2009

De UG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een UG-kit als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen UG-kit en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 57,90€ 57,90
1Asus M3A78-VM€ 65,49€ 65,49
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 37,51€ 37,51
ImporterenTotaal€ 160,90

http://tweakers.net/revie...-april-2009-pagina-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

repost, maar dan in het goede topic:

Ik denk er sterk over om met het door Tweakers voorgestelde basis-upgrade aan de gang te gaan. Ik heb nog een oude kast, en die is dicht aan beide kanten. Er zit dus geen "rooster" ter hoogte van de processor met luchtstroombuis die aan de kast vastzit.

Kan ik die kast gebruiken? Of kan ik beter een nieuwe kast kopen? Kan ik zelf zo'n rooster maken denken jullie? Ik ken wel iemand die mij daarmee wil helpen.

Mijn computerkamer is de warmste kamer in het huis, het wordt er 's zomers makkelijk 30C graden. Ik wil mijn PC gebruiken voor 24/7 aan+video-encondig.
Raden jullie mij dan ook aan een betere CPU-koeler te kopen?

Geluidsproductie is van weinig belang, eigenlijk nauwelijks. Ik wil wel een systeem kopen dat JAREN mee gaat.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als geluid geen probleem is, dan zal de boxed koeler het prima kunnen hoor, ook zonder air-duct zoals die dingen heten. De kast zal toch wel enige vorm van airflow hebben.

Als je later toch hitte problemen krijgt, door wat voor omstandigheden dan ook, dan kan je altijd nog kijken naar een oplossing.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

Hooglander1 schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:44:
Als geluid geen probleem is, dan zal de boxed koeler het prima kunnen hoor, ook zonder air-duct zoals die dingen heten. De kast zal toch wel enige vorm van airflow hebben.

Als je later toch hitte problemen krijgt, door wat voor omstandigheden dan ook, dan kan je altijd nog kijken naar een oplossing.
Aan de achterkant van de kast in kwestie zit een rooster, met vier gaten voor een ventilator. Er is geen ventilator geïnstalleerd, verder is er geen airflow.

Ik lees hier dat je voor de installatie van een vent even naar de maat moet kijken en dan een power-connector kan gebruiken die je ook voor bijvoorbeeld je PATA HDD gebruikt.
Of toch niet nodig?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-07 09:23
Waarom is er voor het basissysteem gekozen voor het duurdere Asus moederbord en Kingston geheugen gekozen en voor het midrange systeem voor het goedkopere Foxconn met OCZ geheugen?

Ik wil de PC van de kinderen upgraden, deze spelen op dit moment Zoo-tycoon en Sims2 met een oude 9600xt videokaart. Kan de onboard videochip van een van bovengenoemde moederborden dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

jmk schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:45:
[...]

Aan de achterkant van de kast in kwestie zit een rooster, met vier gaten voor een ventilator. Er is geen ventilator geïnstalleerd, verder is er geen airflow.

Ik lees hier dat je voor de installatie van een vent even naar de maat moet kijken en dan een power-connector kan gebruiken die je ook voor bijvoorbeeld je PATA HDD gebruikt.
Of toch niet nodig?
Je kan daar inderdaad gewoon een ventilator in zetten. Zo'n stekker heet een molex en dan werkt het out of the box :)
edb1 schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:06:
Waarom is er voor het basissysteem gekozen voor het duurdere Asus moederbord en Kingston geheugen gekozen en voor het midrange systeem voor het goedkopere Foxconn met OCZ geheugen?

Ik wil de PC van de kinderen upgraden, deze spelen op dit moment Zoo-tycoon en Sims2 met een oude 9600xt videokaart. Kan de onboard videochip van een van bovengenoemde moederborden dit aan?
Ghehe, dat is een hele goede vraag, de BBG's zijn apart van elkaar samengesteld, dus dat zal de hoofdreden zijn. Pak gewoon de Foxconn, die heeft als voordeel ook dat er 2 pata aansluitingen zijn, dus je hebt ook nog minder problemen als je nog wat oudere hdd's en optische drives hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 07:31
Mijn schoonouders vinden hun computer te traag worden en willen een upgrade.

Het betreft:
Moederbord: Asus M2A-VM HDMI (met RS690 chipset)
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ BOX (SAM2)
Geheugen: 2GB PC2-5300: Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G
Software: Windows Vista Home Basic x64 NL
en een wifi-kaartje, DVD-schrijver, harddisk en 19 inch monitor. Er zit dus geen aparte videokaart in.

Ik zie veel SWAP-acties, dus als eerste upgrade-opties overweeg ik er nog eens 2GB erbij te prikken (ca EUR 25). Daarnaast dacht ik aan een goedkoop videokaartje. De video-chip spreekt nu ook het geheugen aan en snoept daar ca 128MB van af. Het moederbord heeft PciE 1.1a, dus kan PciE 2.0 kaartjes aan. Ik denk aan zoiets als een Sapphire HD 3450 512 DDR2 PCI-E (ca EUR 35).

Wat gaan ze het meest merken: geheugen of videokaart? Of kunnen beide het beste worden ge-upgrade?

PS: Als het allemaal niets wordt, pik het moederbord/processor/geheugen in om een htpc-tje te bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou enkel het geheugen doen. De videokaart zet echt geen zoden aan de dijk.

Het trage komt met name van het swappen en dat betekend dus te weinig RAM. Check verder of er ook veel troep op staat en mee start. Bloatware en zware virusscanners (Norton......) en dergelijke zijn ook killing voor je systeem. Misschien is een schone installatie nog wel het beste.

BTW, mn eigen laptop was onlangs ook zo traag, zelfs na een format. Dat kwam ook door een te hoog geheugenverbruik in Vista (denk door de services voor mn smartphone). Zit nu ook 4GB ipv 2GB in en dat heeft het zeker gefixed *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ze die PC traag vinden ligt dan denk ik eerder aan een vervuilde Windows want Vista zou gewoon goed moeten draaien met 2GB of ze moeten gebruik maken van geheugen slurpende progjes. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Dat laatste dacht ik ook, maar na herinstallatie, waarbij ik zuinig ben geweest met services (geen automatische updaters, etc) blijf ik het toch traag vinden. Nu ben ik zelf een snellere bak gewend, maar dat gun ik hun ook.
Ik zal vanavond even opzoeken waar ik zag dat er wel 1.000 keer per seconde iets uit de harddisk cache moest worden gevist.

Ik ga maar beginnen met extra geheugen.

Waarom heeft een andere videokaart geen zin? is het aanspreken van het geheugen door de videochip geen last? Grafisch kan ik me het voorstellen.
Windows Home Basic kent geen Aero, gewoon 2D-beeld is niet zo belastend.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, dat geeft amper last. Je zou misschien indexed search kunnen uitschekelen voor de HDD. Bij mij ratelt hij ook meer dan ik zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Even feedback: Na een schone installatie en 2 GB extra, loopt ie weer als een zonnetje. Schoonpa is blij. Ik ga er dus geen videokaart bij halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bolukan op 12-07-2009 20:01 . Reden: Geen videokaart vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De computer van mijn ouders met onderstaande specificaties begint een beetje ergerlijk traag te worden. Ook met een schone installatie duurt het opstarten van internet net wat te lang als er ook een andere applicatie draait. Wat is nu echt de bottleneck in deze configuratie? Ze zijn namelijk niet meer bereid om 150 euro uit te geven aan dit oude bakbeestje. De Acer Aspire X3200 (98.3DE7Z.T7P) voor 230 euro lijkt namelijk veel interessanter (voor een leek als ik, en misschien is dat ook wel zo).

Windows: Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer: 8.0.6001.18702
Memory (RAM): 512 MB
CPU Info: AMD Athlon(tm) XP 2200+
CPU Speed: 1798,9 MHz
Sound card: C-Media Wave Device
Display Adapters: RADEON 9600 PRO Family (Microsoft Corporation) | RADEON 9600 PRO SEC Family (Microsoft Corporation) | NetMeeting driver | RDPDD Chained DD
Monitors: 1
Screen Resolution: 1280 X 1024 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter - Packet Scheduler Miniport
CD / DVD Drives: D: HL-DT-STDVD-ROM GDR8163B
COM Ports: COM1
LPT Ports: LPT1
Mouse: 16 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 76,3GB
Hard Disks - Free: C: 68,3GB
USB Controllers: 4 host controllers.
Firewire (1394): Not Detected
PCMCIA (Laptops): Not Installed
Manufacturer: American Megatrends Inc.
Product Make: M825G
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: AT/AT COMPATIBLE | 04/30/04 | AMIINT - 10
Time Zone: Pacific Standard Time
Battery: No Battery
Motherboard: ECS M825G
Modem: Not detected
:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347990

Beste Tweakers,

Ik heb recentelijk een nieuw systeem samengesteld en heb daarbij de BBG gebruikt. Nu heb ik de laatste twee weken me verdiept in de hardware (hiervoor wist ik niet eens welke onderdelen belangrijk waren in de pc). Nu heb ik het volgende systeem samengesteld:

Behuizing: CoolerMaster CM-690 II Advanced
PSU: CoolerMaster Real Power M620 Modular, ATX12V
Moederboard: Gigabyte GA-790XTA-UD4, AM3, 790X, 4xDDR3, ATX
Processor: AMD Phenom II X4 955, 3.2GHz, 8MB, AM3, 125W, Box
Cooler: Scythe Mugen 2 Rev.B 5xHeatpipe CPU Cooler
Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA
Grafische kaart: Club 3D Radeon 5850 1GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCIe
Geheugen: 1xCorsair XMS3 4GB(2x2GB) DDR3 PC3-10666, 1333MHz
DVD Writer: Asus DRW-24B1S DVDRW, Zwart, SATA, bulk

Wat zou voor mij de eerstvolgende logische upgrade zijn?
Extra werkgeheugen?
Crossfire met nog een ATI 5850?
SSD schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de afgelopen weken de term "bottleneck" verschillende keren voorbij zien komen. Is zo iets dergelijks niet van te voren in te schatten voor mijn systeem? Voor de duidelijkheid, ik wil de nieuwste games op de markt soepel kunnen spelen (op hoge settings indien mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 16:36

Praetextatus

the dutch_paki

Anoniem: 347990 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:48:
Ik heb de afgelopen weken de term "bottleneck" verschillende keren voorbij zien komen. Is zo iets dergelijks niet van te voren in te schatten voor mijn systeem? Voor de duidelijkheid, ik wil de nieuwste games op de markt soepel kunnen spelen (op hoge settings indien mogelijk).
Bottleneck heb je eigenlijk altijd wel :) Je moet proberen een balans er tussen te vinden. Je systeem voldoet voorlopig wel. Eventueel kun je over een ruime jaar een 2e graka erbij prikken en een processor upgrade doen. Ook meot je nog een besturingssyteem erbij doen. Tenzij je al een licensie in bezit hebt uiteraard.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:33

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Anoniem: 347990 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:48:
Waar erger jij je het meest aan? Zijn je framerates te laag? Kun je niet op de hoogste settings spelen? Investeer in de videokaart. Zijn je laadtijden te lang? Investeer in een ssd. 4GB geheugen is voor een gamesysteem op dit moment zat.

[ Voor 45% gewijzigd door Dirk op 01-03-2010 15:27 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danku vriendelijk voor de heldere uitleg voor de beginner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 02:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hey
Ik moet voor een ander een computer upgraden, dus had ik dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,50€ 89,50
2Dell Studio 15 (N0055802)€ 599,-€ 1.198,-
1AMD Athlon II X3 400e€ 59,98€ 59,98
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 48,65€ 48,65
1Asrock 880GMH-USB3€ 75,46€ 75,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.471,59

(let niet op de laptops, die moeten er ook bij)
is dit compatibel in een gewone Acer Aspire?
Al gesteld bij een andere BGG
die verwezen me naar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als die Acer een normale ATX of mATX kast is moet het gewoon kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Mijn moederbord (Asrock dual Sata2) is er waarschijnlijk mee opgehouden en het systeem heeft zijn beste tijd wel gehad. Ik wil mijn pc daarom upgraden naar een midrange pc worden waar ik even meer vooruit kan. Maw niet het langzaamste spul (en goedkoopste), maar ik hoef ook niet de nieuwste en snelste processor te hebben.

Wordt gebruikt voor: internet/e-mail, office, photoshop, skype, lichte videobewerking, filmpjes afspelen, spelletjes

Wensen:
Moederbord
-Systeem wat mogelijkheid geeft in de toekomst evt te upgraden (dus geen verouderde socket etc)
-Fancontrollers op moederboard om snelheid koelers automatisch te regelen (wat resulteert in een stil systeem)
-USB3.0
Mid-range processor
• Mid-range videokaart of goede on-board
• 2 tot 4 GB geheugen
• DVD-rewriter

Ik heb nog een aantal onderdelen die ik graag zou hergebruiken:
• Voeding Corsair HX450 watt
• Harddisk 500Gb Seagate barracuda 7200.11
• IDE harddisk (backup)
• CPU Cooler Freezer 7 Pro Rev.2 (Intel core i5/i5, socket 775, AMD socket AM3, AM2+ AM2m 979)
• Losse cooler Scythe gentle typhoon
• Behuizing (Chieftech Big Tower (CA-01B-B-SL)
• toetsenbord +muis+beeldscherm

Budget 300,-

Dit is wat ik heb samengesteld als upgrade:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 19,70€ 19,70
1AMD Athlon II X4 635€ 92,72€ 92,72
1Corsair VS2GB1333D3€ 45,39€ 45,39
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 127,23€ 127,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,04

Wat vinden jullie van deze configuratie?
En is het misschien beter om er meteen 4GB geheugen in te stoppen of is dat nauwlijks merkbaar (windows7)?
Kun je met deze videokaart goed games spelen of is deze daar te zwak voor?

Alvast bedankt voor het advies.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Een OC beinvloed de levensduur minimalistisch, het is ook niet slecht mits het stabiel is en goed gekoeld. Geloof me in dit geval is het gewoon de multiplier met 1 verhogen. (wat echt 0.0 ervaring kost :P gewoon CPU multiplier 1 verhogen) Je hebt een 3rd party cooler in je lijstje staan dus koeling is ook geen probleem.

Mag ik alleen vragen: Vanwaar dat moederbord? voor 50~60 euro heb je zo goed als het zelfde, en je hebt ook geen rare RAID opstellingen die een bepaalde chipset ect vereisen. Crossfire kan niet met dat mobo dus je levert niks in?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

D4NG3R NL schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:15:
Een OC beinvloed de levensduur minimalistisch, het is ook niet slecht mits het stabiel is en goed gekoeld. Geloof me in dit geval is het gewoon de multiplier met 1 verhogen. (wat echt 0.0 ervaring kost :P gewoon CPU multiplier 1 verhogen) Je hebt een 3rd party cooler in je lijstje staan dus koeling is ook geen probleem.
945 is geen BE.
Mag ik alleen vragen: Vanwaar dat moederbord? voor 50~60 euro heb je zo goed als het zelfde, en je hebt ook geen rare RAID opstellingen die een bepaalde chipset ect vereisen. Crossfire kan niet met dat mobo dus je levert niks in?
Is de goedkoopste met USB3 en SATA3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-07 11:14
-Wahtah- schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:08:
Wat vinden jullie van deze configuratie?
Kan goedkoper en wat beter leverbaar en 4GB erbij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,79€ 18,79
1AMD Athlon II X4 635€ 92,72€ 92,72
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 88,26€ 88,26
1Asrock 890GM PRO3€ 88,13€ 88,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,90
En is het misschien beter om er meteen 4GB geheugen in te stoppen of is dat nauwlijks merkbaar (windows7)?
Zou ik wel aanraden en dan meteen ook Windows 7 64-bits installeren.
Kun je met deze videokaart goed games spelen of is deze daar te zwak voor?
Het zou kunnen op low/medium maar het is ook afhankelijk van de game. De nieuwste games moeten waarschijnlijk op lage instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

eergisteren is mijn netwerk door de bliksem gefrituurd. Ondanks overspanningsbeveiliging is mn fritz en alles wat er hardwired aan zat uitgerookt. Ik had een oud setje aan het netwerk hangen waar ik wel heel erg gelukkig mee was, het deed precies waar ik het voor nodig had. Nou ben ik al heel erg lang niet meer aan het tweaken geweest, maar nu moet ik. En ik zie door de bomen het bos niet meer.

De specs van de basisset lijken me ruim voldoende voor mijn beperkte gaming (maximaal Doom, halflife dat soort grafica) en de online role games die de kids doen.

ik heb (had) een oud socket 478 mobo met een SB kaart, een Asus6800 videokaart (AGP) en 2HD's, een SATA en een wat oudere P-ATA. Zalman 400W voeding . OS: XPsp3

als ik mn mobo/cpu/geheugen vervang door de elementen uit de basisset, en mn OS opnieuw installeer, is dat voor mij voldoende? ander advies?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ja. voorzover ik kan zien wel. harddisks doen het nog. videokaart ben ik nog niet zeker van (fan draait, geen beeld).

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Dank voor je feedback.

Ik heb de configuratie iets aangepast.

Een goedkoper/simpeler moederboard toegevoegd. Daarbij van de wens USB3 afgestapt (hoeveel apparaten zijn er die deze snelheid al aankunnen?), kan later altijd nog met een apart kaartje.

Daarnaast een mid-range videokaart gepakt 5570, die volgens mij veel meer mogelijkheden geeft om games op gemiddelde instellingen te spelen dan de onboard HD4290 op het duurdere moederbord.

4GB geheugen van gemaakt, te gebruiken met windows 7 64bit

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,80€ 18,80
1AMD Athlon II X4 635€ 95,22€ 95,22
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 88,44€ 88,44
1Asus M4A77T€ 64,35€ 64,35
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 78,84€ 78,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,65

Wel grappig trouwens dat de artikelen ten opzichte van 2 dagen geleden iets duurder zijn geworden :'(

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een insteekkaartje van USB 3.0 gaat een beetje moeilijk met dat mobo, je hebt immers geen PCIe slot over. ;)
pricewatch: MSI 770-G45 heeft dit bijvoorbeeld wel.

En in plaats van een HD5570 met 1GB kun je beter een HD5670 nemen kost ongeveer evenveel maar is een stuk sneller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Sja hoe belangrijk is het gamen? Als het toch een stuk belangrijker is dan zou ik het zo doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,80€ 18,80
1AMD Athlon II X3 440€ 72,22€ 72,22
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 88,44€ 88,44
1Asus M4A77T€ 64,35€ 64,35
1Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 338,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:55:
Een insteekkaartje van USB 3.0 gaat een beetje moeilijk met dat mobo, je hebt immers geen PCIe slot over. ;)
Hij kan niet in het eerste PCI-e x1 slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kan wel maar, de huidige USB 3.0 kaartjes zijn even duur als de USB 3.0/Sata 600 kaartjes en de laatsten hebben minimaal PCIe 2.0 x4 nodig, je kan hem wel in een uigezaagt PCIe 2.0 x1 slot steken maar dan kom je gewoon bandbreedte te kort.

En aangezien het MSI mobo ook nog goedkoper is zou ik dat gewoon doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, of gewoon een mobo mét USB 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 22:41
Goede Morgen,

Ik heb paar werken geleden van men pa de opdracht gekregen om wat basis onderdelen in zijn PC te vervangen. Mede ook omdat die hardware nu al meer dan 5 jaar draait en ontzettend sloom aan het worden is.
Ons Pa doet beetje wat fotos kijken, internet, office, bankieren, muziek luisteren etc. Dus geen echt zware taken. Dat is ook de reden dat hij een budget heeft voor niet meer dan 250 euro.

Hij draait nu uit mijn hoofd gezegd met:
AMD XP 2400
ASUS simpel moederbordje. (A7.nog iets..)
512 mb ram.
80GB IDE hard disk.

Andere componenten heeft hij al namelijk:
Kast, voeding, toetsenbord, muis, monitor met DVI (res 1280*1024 is groot genoeg voor hem)
Ik heb nog een 200GB s-ata hardeschijf liggen.

Dus het enige dat overblijft is cpu, moederbord en geheugen.

Nu heb ik deze BBG doorgelezen en tot wat configuraties gekomen waar hij wel wat jaartjes mee verder kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 440€ 69,99€ 69,99
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 83,80€ 83,80
1Asrock 880GMH-USB3€ 77,78€ 77,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 231,57

Maar kreeg ook een mailtje van de week binnen met:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 83,80€ 83,80
1AMD Phenom II X2 555 Black Edition€ 85,26€ 85,26
1MSI 870A-G54€ 81,65€ 81,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,71

Voor een prijs van 250 euro. Met wat kleine extra's.

Maar naar wat zoeken kwam ik er achter dat er op het MSI moederbord geen video kaart zit, en die er dus nog bij moet. Dan word het totaal plaatje te duur, dus deze optie valt dan naar mijn idee af.

Maar de andere optie die ik nog open heb, hoe zit het verschil in prestaties tussen de AMD Athlon X3 440 en de AMD Phenom X2 555 BE. Ook aangezien deze een 6 MB L3 cache heeft wat de Athlon X3 weer niet heeft.

En zoals ik verder heb gelezen zijn er maar nog heel weinig programmas die van meer dan 2 core's gebruik maken of gebruik kunnen maken. Dus is het dan niet slimmer om naar de Phenom te kijken?

Alvast bedankt.
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:11

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die Phenom II cpu kan eigenlijk pas echt zijn spierballen laten zien in zwaardere applicaties, zoals games. Daar gaat je vader dus niets aan hebben. Gezien het eenvoudige gebruik, is zelfs een X3 al een pittig ding.

Waar ik me nog wel even over zou beraden is de oude voeding. Wat is het merk/type?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 48,56€ 48,56
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,50€ 33,50
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 232,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
voeding is een coolermaster 350W.
Vorig jaar gekocht omdat zijn andere voeding overleden was.
Type weet ik niet en kan ik ook niet controleren aangezien ik niet in NL ben nu.

Wat ook nog een puntje van mij was is dat het wel mogelijk moet zijn om over bv 2/3 jaar nog te kunnen upgraden met cpu/hd of iets dergelijks.

Wat zijn de verschillen tussen het GeIL geheugen en het corsair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41

RvL

Als het bij fotos kijken, internet, office, bankieren en muziek luisteren blijft, is een Athlon II x3 meer dan voldoende. Waarom je naar een Phenom zou willen kijken is me daarom onduidelijk. Ik neem aan dat je dan zou willen kijken naar de Phenom II X2 550/555. In dat geval is deze review wel handig: daaruit blijkt dat bij veel toepassingen de Athlon II X3 440 beter presteert dan de Phenom II X2 555, terwijl de laatste wel iets duurder is.

Daarnaast kun je je afvragen of je zaken als USB3.0 wel nodig hebt. Je zou eventueel ook voor de wat goedkopere pricewatch: Asrock 880GM-LE kunnen gaan. Nadeel van dit goedkopere moederbord is dat het geen SidePort geheugen heeft. Dit is een op het moederbord aanwezig geheugen, speciaal voor de onboard-videokaart. Het is sneller dan het delen van je werkgeheugen, wat de prestaties ten goede komt. Ook hoef je met SidePort geheugen voor standaard huis-tuin-keuken gebruik zoals dat wat jij noemt geen deel van je werkgeheugen 'op te offeren' aan je videokaart. Dit SidePort geheugen zou voor mij persoonlijk doorslaggevend zijn in de keuze, maar wie ben ik ;)

Als laatste: welke voeding heb je nu en hoeveel prik kan hij leveren? Cooler Master maakt niet de allerbeste voedingen, maar ik verwacht dat hij voor dit systeem wel zal volstaan.

Toevoeging:
Het verschil tussen GeIL en het Corsair geheugen is enkel de prijs.

Het voordeel van het AMD platform is dat toekomstige processors zeer waarschijnlijk nog zullen werken om AM3, dus dat maakt het upgraden over een paar jaar wel mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door RvL op 25-08-2010 10:21 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Die keuze voor het SidePort geheugen zou ik ook wel maken.
Net wat over gezocht en dat maakt wel een aardig verschil.

Aan de hand van de review ben ik ook overtuigd van de X3 ipv de X2 Phenom.
Aangezien die in het zogezegde huis-tuin-keuken gebruik beter scoort.

Voor het geheugen aangezien er geen verschil in zit is de keuze voor de hand liggend voor GeIL.

Dan komt er er dus dit uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 440€ 69,99€ 69,99
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 220,72

Het enige wat ik dan nog moet uit moet zoeken is waar je het beste alles tegelijk kunt bestellen. Aangezien daar ook nog onderlinge verschillen tussen zijn en niet alle shops hebben het zelfde.

Thanx voor de reacties so far!

ps:
Naar mijn idee zit er nog niet veel verschil in tussen het gebruik van sata-300 en sata-600?
Heeft zeker alleen nut bij SSD schijven?

[ Voor 3% gewijzigd door The Fatal op 25-08-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

SATA-600 heeft voor normale HD's geen nut omdat een normale HD de bandbreedte van SATA-300 nog niet eens vol krijgt.

Er zijn wel een aantal SSD's die niet genoeg hebben aan SATA-300, maar als ik me niet vergis hebben de meeste SSD's op dit moment ook nog wel voldoende aan SATA-300. Met SATA-600 ben je natuurlijk wel wat meer op de toekomst voorbereid.

Wat betreft bestellen: als je deze producten in een Wenslijst hebt staan, dan kun je ook de bestelkosten incl. verzending laten berekenen. Je krijgt dan een mooi overzicht van de totaalprijs bij verschillende winkels. Ook kun je aangeven hoe je wil betalen (kan schelen in de prijs) en of/hoe je wil verzenden.

Nu de dekens nog...

• The Fatal
bedankt zo ver. SSD is zowiezo overkill.

i zal eens kijken of ik die wenslijst kan uitzoeken.
Nog nooit mee gewerkt eigenlijk. Thanx voor de tip.

Windows 7 zal hier wel goed op draaien of niet helemaal soepel?

• RvL

RvL

Windows 7 gaat hier absoluut goed op draaien, geen enkel probleem. Neem wel de 64 bits versie uiteraard.

Wenslijst maken is vrij makkelijk. Klik in het lijstje hierboven op Importeer producten, dan kun je 'm opslaan als wenslijst.

[ Voor 8% gewijzigd door RvL op 26-08-2010 08:49 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321899

Ik had eerst een aparte topic geopend, maar ik werd netjes hiernaartoe verwezen. Hierbij mijn originele topic:

Hallo,

Een vriend en ik zijn van plan een oude computer wat op te lappen. We willen de volgende onderdelen erin
gaan hangen en ik vroeg me af of dit enige complicaties op kan gaan leveren. Zowel met de onderdelen onderling
of misschien met een DVD drive die nu nog in de oude pc zit en ik wil behouden.

- Kingston HyperX - 4GB 1600MHz PC3-12800 (DDR3 - 240 pin - 1.7V - CL9 - KIT)
- Gigabyte GA-785GMT-USB3 (rev. 1.0) - Moederbord - (micro ATX - AMD 785G - Socket AM3 - UDMA133,)
- MSI R5570-MD1G - Grafische adapter - Radeon HD (5570 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB DDR3 - Digitale)
- AXP voeding ATX 630W Retail SLI (SATA Dimension mm(163x150x85) 20+4 pin)
- AMD Athlon-2 X3 445 3.1GHz 2MB AM3 Box (Triple Core)

Volgens mij moeten we wel even vooruit kunnen met de onderdelen in de pc. Het is geen high-end pc,
maar gewoon bedoeld als aardig goed systeem dat ook nog menig videospel op redelijke settings kan draaien
voor een niet al te hoge prijs. Ik hoor graag wat jullie er over te zeggen hebben!

Alvast bedankt!
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou een betere voeding nemen, goedkoper geheugen, goedkoper mobo zonder IGP en iets snellere videokaart HD5750 bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn? Betere voeding als in meer Wattage of een ander merk? Goedkoper geheugen dus geen DDR3? Heeft die videokaart zoveel meer winst? Het scheelt namelijk wel
weer €30,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 445€ 69,-€ 69,-
1be quiet! L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 69,99€ 69,99
1MSI 770-G45€ 57,23€ 57,23
1XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E€ 95,24€ 95,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,96

HD5750 is wel ongeveer twee keer zo snel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er ook zeer netjes uit, maar is 350W voldoende?? Voor dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Meer dan genoeg, is maar de vraag of je ooit meer dan 150 Watt zal verbruiken met zo'n PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha ok. Dat MB lijkt niet veel nadelen te hebben t.o.v. onze keuze, waarom is hij dan toch zoveel goedkoper :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of ligt dit gewoon aan het merk? (BUMP?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123781

Hoi allemaal! Ik wil mn ruim 3 jaar oude PC wat nieuw leven in blazen.

Heb nu:

Behuizing / Voeding: GigaByte Behuizing GZ-X1 Zwart, 350 Watt
Moederbord: MSI Moederbord K9AG Neo2-Digital
Processor: AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ 65 Watt 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Intern geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2

Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik het beste kan upgraden. Heb al een beetje zitten kijken en googlen maar twijfel aan wat slim is. Daarom graag jullie advies!

Ik denk zelf aan:
- Moederbord / CPU het zelfde laten
- Intern geheugen nog zo'n zelfde set van Kingston erbij kopen (2x 1GB)
- Een videokaart kopen

Ik wil het liefst Windows 7 (64bit) en Civilization V goed kunnen draaien. Verder geen echt belastende processen.

Vragen geheugen: is deze keuze voor geheugen goed? Of kan ik beter 1 strip van 2 GB kopen? Of niets met geheugen doen maar puur op de videokaart richten?

Vragen videokaart: hoeveel verschil gaat dit maken versus de onboard? Kan ik deze zomaar er bij prikken met dit moederboard? Welke kan ik het beste kopen als ik er max 100 euro aan uit wil geven? Budget totale upgrade zit ik aan zo'n 150 euro max te denken voor videokaart plus geheugen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zelf ook nog rond aan het kijken, zien hoe ver ik kom met de keuze voor een videokaart. Voor zover ik heb kunnen uitvinden moet ik een kaart hebben die in een PCI-e 16x slot gaat, en gebruikt de huidige onboard kaart tot max 512 van de interne RAM. Dat zou betekenen dat ik in mn nieuwe kaart minimaal 512 MB wil neem ik aan?

Wie kan helpen met een aankoop tip, of suggesties voor de juiste specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mobo ondersteund nog heel wat nieuwe Athlon II X4 en Phenom II X4 CPU's als je een nieuw bios erin flasht, dus ik zou kijken naar bijvoorbeeld een Athlon II X4.
- Intern geheugen nog zo'n zelfde set van Kingston erbij kopen (2x 1GB)
Ook niet verkeerd.
- Een videokaart kopen
Dit is alleen afhankelijk van de voeding en die benoem je niet, heb je een merk en type?
Vragen geheugen: is deze keuze voor geheugen goed? Of kan ik beter 1 strip van 2 GB kopen? Of niets met geheugen doen maar puur op de videokaart richten?
Twee keer 1GB is beter, kun je dual-channel behouden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 123781 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:51:
Ben zelf ook nog rond aan het kijken, zien hoe ver ik kom met de keuze voor een videokaart. Voor zover ik heb kunnen uitvinden moet ik een kaart hebben die in een PCI-e 16x slot gaat, en gebruikt de huidige onboard kaart tot max 512 van de interne RAM. Dat zou betekenen dat ik in mn nieuwe kaart minimaal 512 MB wil neem ik aan?
Nee, er zijn ook gewoon videokaarten met 256MB welke een stuk sneller zullen zijn, want het aantal MB's op een videokaart is best wel van ondergeschikt belang.
Wie kan helpen met een aankoop tip, of suggesties voor de juiste specificaties?
Is handig om eerst het huidige moederbord, CPU, geheugen en voeding te benoemen en wat je met de PC gaat doen is ook wel handig. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor specs en toepassingen zie eerdere bericht :)
Anoniem: 123781 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:36:
Behuizing / Voeding: GigaByte Behuizing GZ-X1 Zwart, 350 Watt
Moederbord: MSI Moederbord K9AG Neo2-Digital
Processor: AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ 65 Watt 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Intern geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2

Ik wil het liefst Windows 7 (64bit) en Civilization V goed kunnen draaien. Verder geen echt belastende processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
8)7 Dacht dat het twee verschillende mensjes waren. :P

Maar welke voeding heb je?

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 03-11-2010 22:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

No worries!

Het enige dat ik er over kan vinden is de review op tweakers:

productreview: GigaByte GZ-X1 (ATX, 350W, Zwart) review door glangeveld

Quote:
Voeding :

De voeding kost in het principe maar 16 euro omdat de kast zonder voeding maar 45 euro kost.
Er zit een P4 stekker op , en een Pci Ex stekker
voor de rest gewoon zoals alle andere voedingen.
Wel heeft deze voeding 2 12V lijnen waar bij elk 22 Amp op staat wat ik zelf wel heel veel vind voor een merkloze voeding

Ik zou de kast nog eens open kunnen maken om te zien of er iets op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 123781 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:34:
Ik zou de kast nog eens open kunnen maken om te zien of er iets op staat.
Een foto van de zijkant (waar ongetwijfeld iets op staat) zou helemaal mooi zijn. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:04:
[...]
Mobo ondersteund nog heel wat nieuwe Athlon II X4 en Phenom II X4 CPU's als je een nieuw bios erin flasht, dus ik zou kijken naar bijvoorbeeld een Athlon II X4.
Als ik goed heb gekeken heb ik een AM2 socket en zijn er geen Athlon II X4 die daar op passen. Ik zou wel voor een 3 Ghz Athlon 64 X2 kunnen gaan, maar heb geen idee hoeveel dat in de practijk scheelt. Mijn huidige CPU zit op 2.6 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er passen heel wat AM3 CPU's op jouw mobo hoor, zie de site van de fabrikant maar. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee wat goed!
Misschien dat ik de CPU upgrade dan later nog kan doen. Is zo'n Phenom II X4 bijvoorbeeld een aan te bevelen upgrade tov mijn huidige Athlon 64 X2? Ga ik daar in de praktijk echt veel van merken? En zitten er ook nadelen aan om een AM3 processor op een AM2 socket te zetten?

Voor de voeding heb ik net even gekeken:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/15euueb.jpg

En de volgende 4 vrije stekkers kon ik nog vinden:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1giy2u.jpg

Ga ik het daar nog mee redden of kan ik beter wat meer geld uitgeven en een nieuwe voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 123781 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:14:
Is zo'n Phenom II X4 bijvoorbeeld een aan te bevelen upgrade tov mijn huidige Athlon 64 X2? Ga ik daar in de praktijk echt veel van merken?
Verschil is best wel groot ja en met een Athlon II X4 of Phenom II X4 (of Phenom II X3 of Athlon II X3) kan de PC ook weer prima de alle nieuwste games aan. Ik zou dus opzoek naar een leuk tweedehands CPU welke op het moederbord werkt.
En zitten er ook nadelen aan om een AM3 processor op een AM2 socket te zetten?
Ja in theorie is het iets trager, maar denk niet dat het in de praktijk merkbaar zal zijn.
Ga ik het daar nog mee redden of kan ik beter wat meer geld uitgeven en een nieuwe voeding kopen?
Voeding die je hebt kan nog wel een redelijke videokaart aan, tweedehands HD4770 zou bijvoorbeeld geen probleem mogen zijn, al zul je wel een verloopje van molex naar PCI-e erbij moeten nemen (als die al niet bij de videokaart zit) Tweedehands HD4770 haal je voor zo'n 60 euro inclusief verzenden. 2x1GB geheugen er nog bij (vanaf zo'n 30 euro) en je PC kan weer prima bijna alle huidige games op high draaien. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je een HD5770 aanraden met deze voeding?

Ik zit net op deze site te kijken voor het verbruik:

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Met mijn huidige opstelling + 2GB RAM extra + HD5770 kom ik niet boven de 300 watt recommended uit dus dat lijkt me prima!
Als ik er dan vanuit ga dat ik er ook nog een keer een Phenom II X4 CPU inzet, kom ik op 332W recommended, dus dan zit ik nog steeds veilig denk ik.

Zit ik daarnaast eigenlijk nog met 1 vraag: ik denk dat ik een PCI-e 1.0 slot heb ipv een 2.0 die de kaart eigenlijk nodig heeft. Is het dan zonde om veel geld uit te geven voor een 2.0 kaart? Ga ik dat verschil echt merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 123781 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:47:
Zou je een HD5770 aanraden met deze voeding?

Zit ik daarnaast eigenlijk nog met 1 vraag: ik denk dat ik een PCI-e 1.0 slot heb ipv een 2.0 die de kaart eigenlijk nodig heeft. Is het dan zonde om veel geld uit te geven voor een 2.0 kaart? Ga ik dat verschil echt merken?
Ja, Nee.

De 5770 is zuiniger dan de HD4770, dat gaat prima. PCIe 1.0 x16 == PCIe 2.0 x8.
Simpel gezegt, nog altijd meer dan genoeg bandbreedte.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:53:
De 5770 is zuiniger dan de HD4770
Nee een HD5750 en HD4770 zijn aardig vergelijkbaar qua verbruik en prestaties een HD5770 verbruikt wel wat meer.
PCIe 1.0 x16 == PCIe 2.0 x8.
Niet helemaal, alleen qua theoretische bandbreedte. Maar als in de praktijk een PCI-e x16 kaart in een PCI-e 2.0 x8 slot zet heb je maar de bandbreedte van een PCI-e x8 slot. Nog eens de helft van het slot dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar gaat het dan een merkbare beperking in prestaties opleveren als ik de HD5770 in mijn PCI 1.0 16x slot zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, alleen een HD5770 op die voeding zou ik niet doen, HD5750/HD4770 is echt de max wat aan te raden is.

Niet vergeten trouwens dat lang niet elke Phenom II X4 werkt op jouw mobo.

[ Voor 121% gewijzigd door -The_Mask- op 04-11-2010 20:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan dus toch maar de nieuwe voeding ook meteen aanschaffen. Kan ik inderdaad waarschijnlijk in een volgende PC gewoon weer gebruiken. Voor de videokaart geldt het zelfde. Alleen het RAM geheugen gaat inderdaad niet mee als er nog eens een nieuwe PC komt, maar dat zal wel weer een jaar of 2 duren.

Dan kijk ik naar:

Kingston 2x1GB DDR2 PC6400 CL6.0 € 39.00
OCZ Voeding ModXStream Pro 500W € 55.50
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD5770 1GB 2xDVI/HDMI/DP € 119.00
Totaal: 213.50

De HD5770 is 30 euro duurder dan de HD4870, maar heeft wel weer DirectX 11 en is zuiniger. Hoe zwaar moet ik aan die Dx11 tillen? Is dat echt een stuk toekomstvaster, of weggegooid geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou wel een betere voeding halen dan die OCZ want dat is een stap terug qua kwaliteit vergeleken met de huidige voeding.

Een HD4870 voor 90 euro is best wel veel geld in mijn ogen ook al is die ongeveer even snel als een HD5770 ze zijn tweedehands gewoon veel goedkoper.

Maar waarom geen HD5750 of HD4770? Verschil is nu niet echt merkbaar groot.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 04-11-2010 21:52 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik koop liever niet 2e hands, in dit geval als ik voor 20 euro meer nieuw spul heb met garantie dan doe ik dat liever. Ik dacht dat die OCZ wel goed was, maar heb geen idee eigenlijk. De reviews waren wel positief, en het feit dat ze losse kabeltjes gebruiken spreekt me wel aan. Welke voeding zou je aanbevelen? De be quiet L7 530W uit de BBG?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123781 op 05-11-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmmm... Ik zit er steeds meer over te denken om voor een compleet nieuw systeem te gaan, waarbij ik alleen de kast, randapparatuur, monitor en HD's meeneem.

Als ik namelijk voor de upgrade videokaart + geheugen + voeding + CPU ga ben ik meer dan 300 euro kwijt.

Als ik voor een nieuw systeem ga op basis van de Best Buy Guide Budget game systeem van tweakers:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2010

Dan ben ik iets minder dan 500 euro kwijt, maar dan heb ik ook een stuk meer:

Processor AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 122,00
Processorkoeling Cooler Master Hyper TX3 € 13,73
Moederbord Asrock 870 EXTREME3 € 72,23
Geheugen Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 55,65
Videokaart HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe € 156,37
Voeding be quiet! Pure Power L7 530W € 57,50
Totaal € 477,48

Met name omdat ik net op de site van mn moederboard heb gezien dat een Phenom II X4 helemaal niet mogelijk is, terwijl ik die toch echt gezien dacht te hebben (?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
-The_Mask- schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:51:
Zou wel een betere voeding halen dan die OCZ want dat is een stap terug qua kwaliteit vergeleken met de huidige voeding.
8)7
Soms vraag ik me af op welke basis jij adviseert.

Delta maakt heus wel goede voedingen, maar de specs van deze voeding zijn vrij dramatisch.
Een 300W voeding, die maar maximaal 285 mag verbruiken.
Dat is dan dus geen 300W voeding, maar een 285W voeding. Ik begin dan zelf al een beetje te steigeren. Welk merk het dan ook betreft.
Daarbij komt dat de 12V-lijnen maar 228 W mogen doen.

En dan durf jij zomaar te zeggen dat de Delta van betere kwaliteit is???

Voor de prijs van de OCZ kan je betere voedingen krijgen. Dat is waar.

Marijn83:
Als je het geld ervoor hebt: kies dan voor een rigoureuze upgrade.
Zo niet, dan kan je de eerder voorgestelde upgrade wel uitvoeren. Een betere processor en videokaart zorgen al voor een veel beter systeem,
Meer geheugen ook wel, maar let op dat je wel een 64 bit besturingssysteem nodig hebt om de volledige 4 GB te kunnen gebruiken. Geheugen kan je overigens ook 2ehands kopen: 2x GB moet wel geregeld aangeboden worden. Kingston biedt bijv 10 jaar garantie, dus dan boeit het niet echt dat het 2e hands is.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Quacka schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:34:
[...]
En dan durf jij zomaar te zeggen dat de Delta van betere kwaliteit is???
Jij hebt geen één ding genoemd waarom de kwaliteit van de Delta slecht zou zijn. Je zegt wel wat dingen maar je hebt het niet over de kwaliteit, dus waarom ben je het niet met mij eens? De beste voeding tegenwoordig te koop is door Delta gemaakt...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zouden jullie de genoemde be quiet voeding dan wel aanraden? Is die beter dan de OCZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik ben eens verder wezen kijken voor mijn schoonzusje en nu heb ik het budget van €400,- euro gehoord, maar ik houdt het het liefst zo goed koop mogelijk voor haar en ben tot het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB€ 53,99€ 53,99
1HKC 7045ND€ 34,13€ 34,13
1AMD Athlon II X4 640€ 82,85€ 82,85
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 60,57€ 60,57
1Asrock 890GM PRO3€ 74,19€ 74,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 305,73

Ze houdt haar eigen rand apparatuur en een DVD-brander moet ik nog wel uit een oude pc kunnen slopen. Ze gebruikt haar computer als tekstverwerker en email. Ik denk dat ze hier een aardig eind moet komen, maar ik hoor graag tips hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
neem een betere kast (met name om de voeding) -> apopen bijv
Bezuinig een beetje op moederbord + geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
pricewatch: MS-Tech MC-300

Is deze kast een goede optie? Kan je deze gebruiken voor gewoon computer gebruik en in combinatie met de keuze hierboven? Hij ziet er namelijk klein uit en de USB openingen voor staan ver genoeg uit elkaar. Daarnaast is er in haar huis meer ruimte voor zo'n plat model ipv een toren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Obi-wan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:08:
pricewatch: MS-Tech MC-300

Is deze kast een goede optie? Kan je deze gebruiken voor gewoon computer gebruik en in combinatie met de keuze hierboven? Hij ziet er namelijk klein uit en de USB openingen voor staan ver genoeg uit elkaar. Daarnaast is er in haar huis meer ruimte voor zo'n plat model ipv een toren.
Eerlijk gezegd?
Ms-tech is flut-kwaliteit. Nu boeit het qua kast nog niet eens zo erg, maar de voeding moet je dan wel gelijk op de grond gooien, plat stampen. met een auto overheen rijden enz net zolang tot ie echt onbruikbaar is... >:)

De kast is bedoeld voor htpc's, dus voor naast/onder de tv. Nu kan je het wel als desktop gebruiken, maar dat is niet echt logisch.

Ruimte... Tja, volgens mij is er in het algemeen toch wel ruimte voor normale tower onder een bureau/computermeubel. Vaak is het moeilijker om een vast plaats voor monitor + desktopset te vinden, dan voor de kast.
Ik zou dus gewoon voor een normale kast gaan.

En stap aub af van kasten incl voeding van 20-25 euro... Als iemand een computer koopt met een laag budget, dan wil je 1 ding voorkomen: en dat is risico;s nemen met de voeding.

Het goedkoopste wat nog wel aardig is, zijn de Aopen-kasten.
Bijv:
pricewatch: AOpen ES45H

edit 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 41,21€ 41,21
1AOpen ES45H€ 39,19€ 39,19
1AMD Athlon II X4 640€ 82,85€ 82,85
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 50,55€ 50,55
1Asrock 880GMH-USB3€ 61,58€ 61,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,38

Nette kast erin
Iets goedkoper moederbord.
Je kan nog 5-10 euro besparen, zonder dat je veel verschil gaat merken, maar dit moedrrbord heeft ook usb 3.0 -> op de lange termijn handig en ik schat zo in dat dit systeem wel een tijdje mee moet gaan.

Iets goedkoper geheugen

En een kleinere harde schijf: waarom 1 TB??

[ Voor 44% gewijzigd door Quacka op 09-11-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een stomme vraag misschien, maar ik zit opeens te twijfelen of een HD5770 die twee slots in beslag neemt wel past in mijn PC.

Ik ben weer van de volledige upgrade afgestapt en denk nu aan voeding + HD5770 + 2GB RAM, en dan later misschien nog eens een nieuwe CPU.

Maar gaat de normale HD5770 wel passen in mijn PC (ATX) met dit moederbord ( MSI K9AG Neo2-Digital) of heb ik een single slot videokaart nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:08:
[...]
Nee een HD5750 en HD4770 zijn aardig vergelijkbaar qua verbruik en prestaties een HD5770 verbruikt wel wat meer.
Oke.
Niet helemaal, alleen qua theoretische bandbreedte. Maar als in de praktijk een PCI-e x16 kaart in een PCI-e 2.0 x8 slot zet heb je maar de bandbreedte van een PCI-e x8 slot. Nog eens de helft van het slot dus.
Dat klopt, ik praat in theorie. Alleen zal het qua prestatie verlies wel meevallen wat je aanhaalt, die v1 x16 kaarten verliezen niet zoveel in x8 mode. 2 a 5% max? Het klinkt dus erger dan het lijkt, de helft van . . .
Anoniem: 123781 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:11:
Een stomme vraag misschien, maar ik zit opeens te twijfelen of een HD5770 die twee slots in beslag neemt wel past in mijn PC.

Ik ben weer van de volledige upgrade afgestapt en denk nu aan voeding + HD5770 + 2GB RAM, en dan later misschien nog eens een nieuwe CPU.

Maar gaat de normale HD5770 wel passen in mijn PC (ATX) met dit moederbord ( MSI K9AG Neo2-Digital) of heb ik een single slot videokaart nodig?
Je bedoelt dit moederbord ?
Zolang jedat PCIe x1 slot eronder niet nodig hebt, gaat dat helemaal passen!

Dat upgradepad is natuurlijk ook een idee. Bouwen voor de toekomst ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Madrox op 12-11-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die bedoel ik!
De ruimte erboven is dus niet van belang, alleen de ruimte er onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 123781 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:55:
Ja die bedoel ik!
De ruimte erboven is dus niet van belang, alleen de ruimte er onder?
Ja. (kijk maar eens goed naar de plaatjes van de videokaart(en). Alleen bij passieve kaarten heb je wel eens exotische koelblokken, die "aan de andere kant" (boven) zitten. Dan moet je opletten. Alle luchtgekoelde VGA kaarten is geen probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 12-11-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:46
CPU: Athlon II X2 240 @ 2,8 Ghz OC @ 3,2 Ghz
RAM: 4GB DDR2-667Mhz
Videokaart: 9800GT 512mb
Mobo: M4N78-AM (AM2+)

en wil graag betere perfomance krijgen in gamen.

Wat is dan beter op nu een grafische kaart te halen of een nieuwe quad core CPU?

Mijn budget is nu nog maar 120 euro.

Alvast bedankt.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!! Nou ik heb de voeding, geheugen en videokaart besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 14:00
Desiler schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:21:

Wat is dan beter op nu een grafische kaart te halen of een nieuwe quad core CPU?

Alvast bedankt.
Haal een nieuwe grafiche kaart. Je CPU is nog aardig nieuw/snel, maar je videokaart is al aardig verouderd. Ik zou een hd5770 kopen. Deze kaart verbruikt gloof ik minder dan die 9800gt, dus voeding zou geen progleem mogen zijn. pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (€ 107,61)

Stel dat je je budget twintig euro omhoog zou kunnen krikken, dan zou ik voor een hd6870 gaan. pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE (€ 139,48)

[ Voor 13% gewijzigd door Yamaha301 op 13-11-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Desiler schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:21:

Alvast bedankt.
jammer dat je de vraag nu op meerdere plaatsen gaat vragen.
WELKE VOEDING HEB JE NU???

Anders raden we je straks aan om een goede videokaart te kopen en dan blijkt de voeding binnnen notime kapot te gaan, omdat deze overbelast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderovich
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Hey guys,

Uiteindelijk toch maar besloten om samen met de upgrade van mijn moeders pc dan toch maar ook mijn eigenste een stap voorwaarts te laten doen (en dan ondertussen mijn oude spullen door te schuiven: win-win)

Mijn huidige systeem bestaat uit
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 49,75€ 49,75
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 47,50€ 47,50
1GeIL Value Dual Channel GX24GB6400DC€ 63,71€ 63,71
1Asrock ALiveSATA2-GLAN€ 49,95€ 49,95
1AMD Athlon 64 X2 5200+€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD 4830 512MB DDR3€ 77,98€ 77,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,89

Hierbij draait op de 500 GB schijf mijn OS: Windows 7 Ultimate, 64-bit.

Daarvan wil ik het moederbord, processor en geheugen upgraden naar:

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 48,50€ 48,50
1AMD Phenom II X6 1090T€ 199,-€ 199,-
1Asrock M3A770DE€ 52,75€ 52,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,25

Een en ander gaat op een voeding van 500 Watt draaien en ik houd voorlopig mijn huidige videokaart. (Er moeten verbeterpunten blijven ;) )

Wat is hierover jullie mening? Want over het moederbord ben ik allerminst zeker, is niet zo mijn terrein.

Edit:
Gewoon de nieuwe games moeten er leuk op kunnen draaien, daarnaast moet ook Adobe CS5 geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kan je misschien beter deze nemen, die heeft tenminste USB 3.0 . Die je nu kiest kan wel, maar is wat oudere chipset en mist wat van de nieuwste features.

pricewatch: Asrock 880GMH-USB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderovich
Mja, zou kunnen... Moet ik toch maar eventjes de mounting-holes in mijn kast na gaan lopen of u-ATX ook past, is namelijk al een kast uit het jaar nul (want leuk om een heel nieuw systeem in een oude kast te houden, don't ask... ;) )

Daarom had ik het op ATX gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

sanderovich schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:29:
Mja, zou kunnen... Moet ik toch maar eventjes de mounting-holes in mijn kast na gaan lopen of u-ATX ook past, is namelijk al een kast uit het jaar nul (want leuk om een heel nieuw systeem in een oude kast te houden, don't ask... ;) )

Daarom had ik het op ATX gehouden.
het is gewoon micro-atx. Bestaat ook al eeuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderovich
Ja dat weet ik wel, maar ik meende mij te herinneren dat het met mijn huidige ATX bord ook een gedoe was om het aan te sluiten.
Zojuist even template gemaakt en aan de achterkant van mijn kast gehouden, moet geen probleem zijn.

Dan is het dus zoeken naar een goed bord van rond de 50-70 euro met leuke specs maar ook nog een IDE aansluiting (rand-apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderovich
Heb even gezocht en kom op de volgende 2 borden die mij wel wat lijken:
Asus M4A88T-M/USB3
en
Gigabyte GA-870A-UD3

Nou is die Gigabyte een erg leuk bordje dat uitpuilt van de opties, alleen is de chipset iets ouder geloof ik, ga ik daar veel van merken? Heb al naar benchmarks gezocht maar heb niets gevonden dat me echt verder hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407418

Mijn pc begint aardig traag te worden, gebruik hem alleen voor internet en beetje Office gebruik.

Moederbord CPU Type Intel Pentium 4, 2833 MHz (21 x 135)
Moederbordnaam Chaintech 9VJL3 (5 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8754 Apollo P4X400
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation) (128 MB)

Wat zouden jullie zelf aan deze pc verbeteren? Volgens mij is sowieso het geheugen wel aan vervanging toe.

Alvast bedankt!

ps waar kan ik zien hoeveel geheugen er maximaal op het moederbord kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien wat geheugen erbij 256/512MB voor een tientje of zo maar meer upgraden heeft echt geen zin bij deze PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 407418 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:47:
Mijn pc begint aardig traag te worden, gebruik hem alleen voor internet en beetje Office gebruik.

Moederbord CPU Type Intel Pentium 4, 2833 MHz (21 x 135)
Moederbordnaam Chaintech 9VJL3 (5 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8754 Apollo P4X400
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation) (128 MB)

Wat zouden jullie zelf aan deze pc verbeteren? Volgens mij is sowieso het geheugen wel aan vervanging toe.

Alvast bedankt!

ps waar kan ik zien hoeveel geheugen er maximaal op het moederbord kan?
Het is zonde van het geld om nog maar één cent in deze configuratie te steken. Alles is compleet verouderd. Die grafische kaart kun je nog gebruiken, tenminste als het een PCI-e kaart is. Voor de rest zou ik kiezen voor een nieuwe CPU, moederbord en geheugen.

Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met een AGP mobo zal de videokaart wel geen PCI-e zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407418

zou het al een groot verschil maken wanneer ik er wat extra geheugen plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 407418 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:53:
zou het al een groot verschil maken wanneer ik er wat extra geheugen plaats?
Mogelijk maakt het net dat verschil wat jij nodig hebt om weer lekker te kunnen surfen op het internet. Met de huidige browsers loopt je geheugen in no time vol. Die extra 512mb kunnen dus best wat uitmaken ;).

Is er nu een slot bezet met 1x 512mb? Er kan maximaal 2GB op dat moederbord. Via de Tweakers.net vraag en aanbod sectie kun je een reepje van 512mb PC2700 DDR aanschaffen. http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=PC2700+ Let op je moet dus niet het laptop geheugen hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
PC-2700 is niet perse nodig, PC-3200 kan ook gewoon en komt meestal meer voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399331

Hola ik zou graag een upgrade willen doen.. (mijn moederbord heeft issues :(

ik heb de volgende onderdelen:

cpu: AMD Athlon II X2 245, 2.9GHz, 2MB, AM3
geheugen 2gig DDR3 - KINGSTON1333D3N9K2/2G set van 2/2
videocard Club 3D 4770
voeding BeQuiet Pure Power 430W
hdd1Samsung 500gig HDJ501LJ
hdd2Samsung 750ig
hdd3Hitachi 1tb - HDT721010SLA360

Welk moederbord (en vooral welke chipset ( 870 / 880G / 890FX / 770 ) zou hier nu het beste voor geschikt zijn? en is extra geheugen een goed plan? heb nu maar 2 gig..

edit : het is een AS-ROCK 870 AM3 extreme3 geworden.. Moet wel bekennen dat het installeren van windows 7, beetje lastig was - je kunt maar 1 hdd tegelijk aansluiten. Anders snapt windows het niet (drivers as-rock - bug!) en ik kreeg blauwe schermen (page fault error, stop) omdat het bord niet overweg kan met de 2x1gig kingston valueram reepjes.. door er 2x2 gig in te zetten - geen blauwe schermen meer tijdens het installeren.

Is het nu wijs om een CPU upgrade te doen?
van een AMD 245 naar een 955 ? (dual core, naar quad core?) dus voor single core appz (games?) niet veel winst..

en / of een snellere hdd ? kijk ik in de passmark database dan zie ik dat mijn hdd's niet boven de score van 500 komen.
http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html
respectievelijk : (hitachi 1TB= 481) - Samsung 750gig = 431 - Samsung 500gig = 475

of meer geheugen? naar 8gig DDR3 intern?

[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 399331 op 08-06-2011 16:33 . Reden: onvolledig bericht. ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.