Plus die heeft qvga vs hvga hier, en een 600MHz MSM7227 processor. Niet echt dezelfde divisieVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:18:
De starter van de SE-thread heeft inmiddels het volgende op xda gepost:
[...]
De update zou halverwege oktober komen.
Het is jammer dat er geen andere qwerty-tb android in deze prijsklasse met ongeveer dezelfde specs is, anders had ik daar misschien voor gekozen. Ik zat eerder te kijken naar de LG Optimus Chat, maar die is geloof ik maar een maand op de markt geweest en nu al verdwenen. Dat belooft dan ook weinig goeds....
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in 
Ik had in m'n hoofd dat er een 800mhz in zat (ook niet identiek maar misschien nog redelijk), blijkbaar was dat weer een andere. En dat scherm is uiteraard ook minder.
Qua relevante specs zou de LG Optimus Q in de buurt komen (http://pdadb.net/index.ph...273&c=lg_lu2300_optimus_q) maar die kom ik verder nergens tegen, als ie al hier uitgekomen is.
Ah the horror....
Ik had in m'n hoofd dat er een 800mhz in zat (ook niet identiek maar misschien nog redelijk), blijkbaar was dat weer een andere. En dat scherm is uiteraard ook minder.
Qua relevante specs zou de LG Optimus Q in de buurt komen (http://pdadb.net/index.ph...273&c=lg_lu2300_optimus_q) maar die kom ik verder nergens tegen, als ie al hier uitgekomen is.
Ah the horror....
Die software-update lijkt mij een gevalletje symptoombestrijding. De microfoon een beetje zachter zetten lost het eigenlijke probleem niet op als je het mij vraagt. Ik ben daar zonder verdere uitleg niet tevreden mee.
[ Voor 13% gewijzigd door DarkLoki op 13-09-2011 14:32 ]
Kunnen jullie mij helpen met een tip?zeve schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:47:
Ik hoop dat jullie een oplossing heb.
Ik had in eerst instantie mijn contanten geimporteerd via mijn sim kaart.
Echter is er van de week iets mis gegaan op de de een of andere manier. In ieder geval onbewust zijn mijn gmail contacten ook geimporteerd. Waardoor er bij sommige contacten 2x dezelfde gegevens staan.
Moet ik deze een voor een verwijderen of kan ik ook alle gmail contacten in eens verwijderen?
Nog een klein ander vraagje is het mogelijk om contacten in een groep te plaatsen?
Bvd
Over die groepen.. hier zie ik iets staan.. misschien heb je er iets aan:
http://androidforums.com/...contacts-group-phone.html
http://androidforums.com/...31437-group-contacts.html
Hangt er een beetje van af waarin jouw sim-contacten geimporteerd zijn. Als dat meteen in je gmail account is, moet je die een beetje gaan schoonmaken; als het in je telefoon is (ik heb dit toestel niet, maar op mijn LG toestel heb ik keuze tussen 'local' op de telefoon of gmail contacten) dan kan je onder Settings > Account & Sync het syncen met gmail contacten afzetten; en in je telefoonboek kan je (bij mij althans) kiezen welk soort contacts je wil displayen (Contacts > menu knop > display options > choose contacts to display)
In de eerder gegeven link van een Tweaker staan de volgende updates:
HW
B 4.0.1.A.0.266 ECO Sep 6, 2011
B 4.0.A.2.377 ECO Sep 2, 2011
B 4.0.A.2.371 ECO Aug 24, 2011
B 4.0.A.2.368 ECO Aug 2, 2011
B 4.0.A.2.364 ECO Jul 29, 2011
B 4.0.A.2.362 ECO Jul 29, 2011
B 4.0.A.2.335 Variant Jul 20, 2011
Weet iemand wat dit nu precies betekend? Mijn FW staat koppig op .335 en op geen enkele manier is deze omhoog te krijgen. Heeft dit met landgrenzen te maken? Zo te zien mis ik een flink aantal aanpassingen.
HW
Weet iemand wat dit nu precies betekend? Mijn FW staat koppig op .335 en op geen enkele manier is deze omhoog te krijgen. Heeft dit met landgrenzen te maken? Zo te zien mis ik een flink aantal aanpassingen.
Wat was precies de link? mijn fw is ook 4.0.a.2.335Call of Duty schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:08:
In de eerder gegeven link van een Tweaker staan de volgende updates:
HW
bedankt voor je reactie maar dit is niet geheel wat ik bedoelde. Binnen 1 contact staat zowel een telefooncontact als een gmail contact. Beiden met hetzelfde nummer.Dryhte schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:34:
[...]
Hangt er een beetje van af waarin jouw sim-contacten geimporteerd zijn. Als dat meteen in je gmail account is, moet je die een beetje gaan schoonmaken; als het in je telefoon is (ik heb dit toestel niet, maar op mijn LG toestel heb ik keuze tussen 'local' op de telefoon of gmail contacten) dan kan je onder Settings > Account & Sync het syncen met gmail contacten afzetten; en in je telefoonboek kan je (bij mij althans) kiezen welk soort contacts je wil displayen (Contacts > menu knop > display options > choose contacts to display)
Verwijderd
speelt deze megavideo.com videos af? en of weet iemand of de xperia mini x10 pro megavideo.com videos afspeelt? alvast bedankt voor het antwoorden
OK, maar waar zijn ze opgeslagen? allemaal op gmail? (dan zijn op gmail je contacten ook verdubbeld) => dan kan je ze gewoon 'mergen' in gmailzeve schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:55:
[...]
bedankt voor je reactie maar dit is niet geheel wat ik bedoelde. Binnen 1 contact staat zowel een telefooncontact als een gmail contact. Beiden met hetzelfde nummer.
En als je in gmail geen dubbels hebt, dan zitten de contacts op 2 verschillende plaatsen opgeslagen en kan je uitschakelen dat je gmail contacts op de telefoon getoond worden.
@Zeve: http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=19511
@angles
Megavideo.com krijg ik wel op de PC maar als ik de mini pro gebruik kom ik op een ad-website met saaie reclame voor games. Re-driect naar ads.ad4game.com/www/... etc
@angles
Megavideo.com krijg ik wel op de PC maar als ik de mini pro gebruik kom ik op een ad-website met saaie reclame voor games. Re-driect naar ads.ad4game.com/www/... etc
Wat ik bedoel is het volgende: ik heb 1 contact. Binnen deze contact staat het mobiele nummer wat van gmail komt en het mobiele nummer als telfooncontact. Ik heb de eerste keer alles geimporteerd van mijn simkaart. en daarna waarschijnlijk per ongeluk gesynchroniseerd met gmail. Op zich is dat geen probleem echter als ik nu een contact wil bellen die ik als snelkoppeling in de hoek heb staan dan zi ik het nummer 2x. Dit is wat storend.Dryhte schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:38:
[...]
OK, maar waar zijn ze opgeslagen? allemaal op gmail? (dan zijn op gmail je contacten ook verdubbeld) => dan kan je ze gewoon 'mergen' in gmail
En als je in gmail geen dubbels hebt, dan zitten de contacts op 2 verschillende plaatsen opgeslagen en kan je uitschakelen dat je gmail contacts op de telefoon getoond worden.
Ik hoop dat ik e.e.a nu duidelijk heb kunnen maken voor je.
In ieder geval bedankt voor je hulp
Verwijderd
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien... Maar wat is er op tegen om alle contacten te verwijderen en vervolgens opnieuw te importeren van de simkaart?zeve schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:16:
[...]
Wat ik bedoel is het volgende: ik heb 1 contact. Binnen deze contact staat het mobiele nummer wat van gmail komt en het mobiele nummer als telfooncontact. Ik heb de eerste keer alles geimporteerd van mijn simkaart. en daarna waarschijnlijk per ongeluk gesynchroniseerd met gmail. Op zich is dat geen probleem echter als ik nu een contact wil bellen die ik als snelkoppeling in de hoek heb staan dan zi ik het nummer 2x. Dit is wat storend.
Ok, dan raad ik je aan je contacts in gmail te openen en de overtollige nummers te deleten...zeve schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:16:
[...]
Wat ik bedoel is het volgende: ik heb 1 contact. Binnen deze contact staat het mobiele nummer wat van gmail komt en het mobiele nummer als telfooncontact. Ik heb de eerste keer alles geimporteerd van mijn simkaart. en daarna waarschijnlijk per ongeluk gesynchroniseerd met gmail. Op zich is dat geen probleem echter als ik nu een contact wil bellen die ik als snelkoppeling in de hoek heb staan dan zi ik het nummer 2x. Dit is wat storend.
ik heb vandaag mn inmiddels 4e toestel witte mini pro binnen gekregen en eindelijk een qwerty!
ik zette het toestel aan mijn oor met scherm aan en lijk toch iets te horen....maar twijfelde omdat 2 laptops ook aan waren op de tafel waaraan ik zat.
ik ben wat gaan filmen maar in het filmpje hoor ik geen gekraak.
wellicht heb ik mazzel of ben ik doof.
in ieder geval hoor ik geen gekraak zoals in het filmpje op xda.
11w33
ik zette het toestel aan mijn oor met scherm aan en lijk toch iets te horen....maar twijfelde omdat 2 laptops ook aan waren op de tafel waaraan ik zat.
ik ben wat gaan filmen maar in het filmpje hoor ik geen gekraak.
wellicht heb ik mazzel of ben ik doof.
in ieder geval hoor ik geen gekraak zoals in het filmpje op xda.
11w33
Ik las op het XDA forum dat er ook een paar mensen zijn waarbij het lijkt alsof het gekraak in de loop van de tijd toeneemt. Maar misschien zijn er inmiddels batches geleverd waar het probleem echt niet meer aanwezig is.
Hoe dan ook ik koop hem voorlopig nog niet. De software update die dit probleem op zou lossen lijkt voorlopig nog een 'plakmiddel'. Dus ik wacht nog wel even af.
Hoe dan ook ik koop hem voorlopig nog niet. De software update die dit probleem op zou lossen lijkt voorlopig nog een 'plakmiddel'. Dus ik wacht nog wel even af.
Tjah ik zit erg te twijfelen of ik wacht op de Xperia Pro.ArmEagle schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:56:
[...]
De technische problemen met de Mini Pro hebben mij toch maar laten besluiten ruim een maand te wachten op de Xperia Pro. Hij zal inderdaad wel een stuk duurder zijn. Maar ik denk niet dat ik spijt ga hebben van een 'normale' resolutie. En dan durf ik ook wel weer een 2jaar contract aan (bij de Mini was ik voor 1 jaar gegaan).
Alleen de look van de Mini bevalt me eigenlijk wel beter dan de Neo(of het beetje wat ik van de Pro heb gezien).
Nu maar hopen dat T-mobile de Xperia Pro maar snel krijgt en tegen die tijd nog steeds de Internet Voordeelbundel gratis heeft (omdat ze die nog niet kunnen ondersteunen in hun backoffice en dus nog maar gewoon gratis aanbieden).
Heb alleen nog niet echt een prijs indicatie kunnen vinden voor de Xperia Pro(?)
Op dit moment heb ik een 'antieke' SE K550i, toch wel eens tijd voor een smart phone, wil binnen een paar maanden over gaan, gewoon toestel los kopen en sim only abonnement.
Wil in ieder geval wel een 'echt' QWERTY toestenbord, heb echt zo'n idee dat ik niet zal kunnen wennen aan continue via een touch screen rammelen.
Ik vraag me inderdaad erg af of dit scherm 'te klein' zal zijn. Ik verwacht zelf niet dat ik een hele uitgebreide smartphone gebruiker zal worden.
verwacht voor de xperia pro een prijs die 50 euro duurder zal zijn de de xperia neo
dit is namelijk hetzelfde verschil als tussen de x10 mini pro en de x10 mini en tussen de mini pro en mini.
hou dus rekening met 350-400 euro met aanbiedingen van 320 euro aangezien de neo in het begin 350 was en nu al voor 275 te koop is volgens tweakers pricewatch
met eigenlijk als enige verschil een groter scherm 0,7"winst en een grotere batterij 1200 om 1500
dit is namelijk hetzelfde verschil als tussen de x10 mini pro en de x10 mini en tussen de mini pro en mini.
hou dus rekening met 350-400 euro met aanbiedingen van 320 euro aangezien de neo in het begin 350 was en nu al voor 275 te koop is volgens tweakers pricewatch
met eigenlijk als enige verschil een groter scherm 0,7"winst en een grotere batterij 1200 om 1500
Hm, dacht inderdaad wel dat het rond die prijs te verwachten is.
Die grotere batterij zal, lijk me, qua gebruiksduur niet denderend veel uitmaken door het iets grotere scherm.
Denk dat ik toch maar voor de Mini Pro ga. Zoveel waarde echt ik ook weer niet aan telefoons (duh, anders liep ik niet nog met zo'n oude telefoon rond
)
Die grotere batterij zal, lijk me, qua gebruiksduur niet denderend veel uitmaken door het iets grotere scherm.
Denk dat ik toch maar voor de Mini Pro ga. Zoveel waarde echt ik ook weer niet aan telefoons (duh, anders liep ik niet nog met zo'n oude telefoon rond
Hallo
wat een ergenis mijn vriendin heeft per ongeluk mijn telefoon laten vallen. nu is dus links onderin het display versplinterd met een paar breuken naar het midden links toe.
Ik heb al gezocht wat een reperatie gaat kosten maar kan dat niet vinden. Hebben jullie enig idee en hoe lang ben ik hem dan kwijt. Of is een nieuwe kopen goedkoper.
wat een ergenis mijn vriendin heeft per ongeluk mijn telefoon laten vallen. nu is dus links onderin het display versplinterd met een paar breuken naar het midden links toe.
Ik heb al gezocht wat een reperatie gaat kosten maar kan dat niet vinden. Hebben jullie enig idee en hoe lang ben ik hem dan kwijt. Of is een nieuwe kopen goedkoper.
[ Voor 3% gewijzigd door zeve op 14-09-2011 20:46 ]
Nieuw scherm kost in de regel rond de 100 euro, maar voor deze weet ik het niet.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik de shutter sound disable van dit toestel.
Een zoektocht op internet had tot dusver geen uitkomst geboden.
Zie dit draadje op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1256904Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:24:
Weet iemand hoe ik de shutter sound disable van dit toestel.
Is het mogelijk om de contacten te editen cq verwijderen op je sim kaart via een programma?
Probeer Contact2Sim eens... http://nl.appbrain.com/app/contact2sim/com.happydroid.c2s
nog een kleine vraag: aangezien ik de gsm weg moet brengen voor reparatie wil ik een back up maken. \met de vivaz pr kon dat gewoon via pc companion van SE. Is dit niet meer mogelijk met de Xperia mini pro? ik kan de optie namelijk niet vinden of heb ik de verkeere overdracht mode? Als dit niet kan welk prog/app kan ik dan het beste gebruiken?
Verwijderd
Ik heb net mijn Mini Pro gekocht en ik zie dat er een screen protector bijzit. Maar toen ik die wou bevestigen zag ik dat er al een andere screen protector out of the box opzit. Kan dat, of moet ik mijn ogen laten nakijken?
(Ik twijfel omdat er een extra screen protector in de doos zat, lijkt me vreemd...)
(Ik twijfel omdat er een extra screen protector in de doos zat, lijkt me vreemd...)
Whaha, zitten ze nu op elkaar? 
Maar het is normaal hoor, ik had ook een extra screen protector in de doos zitten. Denk dat de stock-protector puur voor het transport is. Hij zat bij mij best wel netjes en recht op het beeldscherm, ff bewerkt nog met het plastic spateltje en lekker laten zitten
Maar het is normaal hoor, ik had ook een extra screen protector in de doos zitten. Denk dat de stock-protector puur voor het transport is. Hij zat bij mij best wel netjes en recht op het beeldscherm, ff bewerkt nog met het plastic spateltje en lekker laten zitten
Verwijderd
Ze zitten nog niet op mekaar, neeCall of Duty schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:06:
Whaha, zitten ze nu op elkaar?
Heeft iemand eigenlijk al problemen ondervonden met applicaties door de kleine schermresolutie? Met spellen of met applicaties? Zo gebruik ik een rdp app en ik ben bang dat deze op dit toestel niet gaat werken.
Aangezien deze resolutie tot voor kort standaard was (itt qvga wat altijd als 'klein' ervaren werd) denk ik niet dat je hier problemen mee zal hebben.
Verwijderd
Is er hier iemand die de Xperia mini (pro) heeft en en ander toestel heeft/had van 3.7'' of meer? Kan je goed internetten op deze mini in vergelijking met een grotere mobiel van minstens 3.7''?
Ik heb 2 4" en 2 3,7" toestellen gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:47:
Is er hier iemand die de Xperia mini (pro) heeft en en ander toestel heeft/had van 3.7'' of meer? Kan je goed internetten op deze mini in vergelijking met een grotere mobiel van minstens 3.7''?
LG Optimus 2x, Samsung Galaxy S, HTC Desire, Motorola Milestone.
Qua gebruikerservaring vond ik de Galaxy S en de mini pro het fijnste.
De desire en vooral de milestone zijn net wat trager.
De optimus 2x zat vol irritant bugs.
De galaxy S heeft het mooiste scherm en draaide na een custom firmware als een tierelier.
De mini pro draait stock zelfs grandioos.
En door het toetsenbord hoef je niet heel erg veel te doen op het scherm.
Ik moet wel vaker inzoomen, maar het toetsenbord maakt alles goed voor mij.
Internetten op de mini pro valt me 100% mee. Het scherm is naar mijn mening niet te klein en de pagina's worden rete-snel geladen. Geen vertraging in de back- en forward-toetsen. Heb ook een Meizu M8 (ong. iPhone formaat) gehad en hoewel het scherm daar groter was kan ik nu echt niet meer zonder het fysieke toetsenbord.
heej heb jij soms deze bestanden al ergens gevonden ?mregeling2005 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:42:
diegene die de update .368 hebben geinstalleerd kunnen die wat voor me doen ?
in de folder : C:\ProgramData\Sony Ericsson\Update Engine\db\13740270\blob_fs
staan files.
Nu ben ik op zoek naar de 2 grootste bestanden.
1 is ongeveer 152 mb en de ander 15 mb.
Heb deze nodig omdat ik hier 1 bestand van wil maken en via flashtool deze wil flashen.
Kan iemand mij hieraan helpen ?
ik heb een xperia min pro, los gekocht in de winkel, maar zit toch wel branded software op van t-mobile, standard start pagina is van t-mobile en heb een app van topdownload. wil deze dus unbranden door te repareren met deze files.
Heb 'm nu 2 dagen en ik ben er erg tevreden over. Heerlijk snel en alles voelt echt snappy. Hopen dat dat lang zo blijft.
Verwijderd
twee vraagjes:
1. waarom zie ik de xperia mini (zonder de uitschuifbare toetsenbord) nergens te koop? phonehouse heeft deze in ieder geval niet
2. zou de back cover (t batterijklepje) van de oude xperia mini pro x10 passen op deze nieuwe xperia mini (pro) versie? of zijn de afmetingen daarvoor te afwijkend? ik heb namelijk van een vriend een paar gekleurde back cover/batterijklepjes gekregen van de xperia mini pro x10.
bij voorbaat dank
1. waarom zie ik de xperia mini (zonder de uitschuifbare toetsenbord) nergens te koop? phonehouse heeft deze in ieder geval niet
2. zou de back cover (t batterijklepje) van de oude xperia mini pro x10 passen op deze nieuwe xperia mini (pro) versie? of zijn de afmetingen daarvoor te afwijkend? ik heb namelijk van een vriend een paar gekleurde back cover/batterijklepjes gekregen van de xperia mini pro x10.
bij voorbaat dank
De xperia mini is gewoon bij The Phonehouse verkrijgbaar voor 189,99€.
Volgens mij hebben ze alleen de witte.
Ze liggen nog nergens in de winkel zelf als showmodel maar achter hebben ze hem zeker liggen.
Volgens mij hebben ze alleen de witte.
Ze liggen nog nergens in de winkel zelf als showmodel maar achter hebben ze hem zeker liggen.
In België heb ik enkel de Mini zien verkopen, de Mini Pro is nergens te vinden.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:26:
twee vraagjes:
bij voorbaat dank
Zijn er mensen die ook de de Xperia Ray hebben overwogen en toch voor de Xperia Mini Pro zijn gegaan? Ik twijfel (of eigenlijk mijn vriendin twijfelt) erg tussen deze 2 toestellen. Ik vind de Ray mooier, maar typen op zo'n klein schermpje lijkt me niet echt fijn. Of is het on-screen toetsenbord van Sony beter dan het standaard toetsenbord van HTC? Of kun je swype installeren, dat zou helemaal handig zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voordeel van de Ray is natuurlijk de relatief hoge schermresolutie tov het scherm diagonaal.zonoskar schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:29:
Zijn er mensen die ook de de Xperia Ray hebben overwogen en toch voor de Xperia Mini Pro zijn gegaan? Ik twijfel (of eigenlijk mijn vriendin twijfelt) erg tussen deze 2 toestellen. Ik vind de Ray mooier, maar typen op zo'n klein schermpje lijkt me niet echt fijn. Of is het on-screen toetsenbord van Sony beter dan het standaard toetsenbord van HTC? Of kun je swype installeren, dat zou helemaal handig zijn.
Mijn ervaring met swype op 3,7 en 4" toestellen was uitstekend.
Geen idee of dat nog steeds zo is op een 3,3" scherm.
Swype is via de market trouwens niet zomaar te vinden.
de backcover is niet identiek.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:26:
twee vraagjes:
bij voorbaat dank
past dus niet.
de mini pro is groter dan de x10 mini pro
is deze telefoon wel beetje future proof? ga een nieuwe telefoon halen maar wil er wel 2 jaar mee kunnen doen, weet dat de duo core processor nu in opkomst zijn en wil niet dat het een zwaar verouderd toestel is die te traag is na een android update (binnen 2 jaar dan).
Ligt er aan wat je wilt doen (hetzelfde als met PC's, wil je gamen heb je een snelle processor nodig)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
gamen boeit me niet zo wil gewoon dat die lekker blijft werken.
We poetsen de glazen bol weer even op..... neh geen beeld sorry. Kan je vraag niet beantwoorden...
Wat me wel tegen valt is de batterij. 1 dagje met normaal gebruik en hij is echt helemaal leeg (en haalt vaak einde dag niet eens). De batterij van m'n HTC Hero was na 2,5 jaar gebruik nog beter dan deze.... Hopen dat tie het nog wat beter gaat doen, maar dit is wel een aardig nadeel.
Wat me wel tegen valt is de batterij. 1 dagje met normaal gebruik en hij is echt helemaal leeg (en haalt vaak einde dag niet eens). De batterij van m'n HTC Hero was na 2,5 jaar gebruik nog beter dan deze.... Hopen dat tie het nog wat beter gaat doen, maar dit is wel een aardig nadeel.
ik haal er wel 1,5 dag mee met alles wat ik wil.theHoff schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:08:
We poetsen de glazen bol weer even op..... neh geen beeld sorry. Kan je vraag niet beantwoorden...
wat ik wel na elke reboot moet stoppen is popgames
dat vreet zoveel batterij
wellicht dat het bij jou ook veel betterij vreet?
en ik heb het beeldscherm op 35% gezet en als ik filmpjes wil kijken dan zet ik het wat hoger.
laatst was ik in belgie en had ik data uitstaan en deed er 2,5 dag mee.
Wel, het mag dan zo zijn dat er inmiddels een tweede generatie dual core processoren op de markt is, toch worden er nog steeds massa's android telefoons verkocht (en zelfs aangekondigd) met een oudere, lichtere processor dan deze in de Mini/Mini Pro.MrHarry schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:38:
is deze telefoon wel beetje future proof? ga een nieuwe telefoon halen maar wil er wel 2 jaar mee kunnen doen, weet dat de duo core processor nu in opkomst zijn en wil niet dat het een zwaar verouderd toestel is die te traag is na een android update (binnen 2 jaar dan).
Zolang er ARMv6 processoren verkocht worden (a la Qualcomm MSM7227, 600 of 800 MHz) in android telefoons denk ik wel dat je 'future proof' blijft met een ARMv7 processor (vergeet niet, dit is al een 2de generatie snapdragon)
De Mini Pro is (in België) voortaan te koop voor 199€ (mooie prijs! in vergelijking met pricewatch) via Mobistar... Ik ga straks toch even kijken bij MediaMarkt. 'k Zou het toestel namelijk graag eens 'live' aan het werk zien.
Verwijderd
Ik heb gisteren in Mediamarkt een mini pro gekocht voor 199e... Wel niet op gelet of de mini er ook lag.Dryhte schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:16:
[...]
In België heb ik enkel de Mini zien verkopen, de Mini Pro is nergens te vinden.
edit: Ha nu zie ik je laatste post pas
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 12:49 ]
Helaas is de mini pro in onze mediamarkt al uitverkocht
dus die extra 20€ korting zal niet voor mij zijn. Ik wacht rustig nog even tot ik ergens nog een mooiere korting kan krijgen (of tot half december, om nog van de 30€ Cashback van SE te kunnen genieten)
Ik heb de Sony Ericsson Mini Pro nu +- 2 weken.
Mijn ervaring zover,
Positief:
- Ik wilde graag een kleine telefoon, en heb er totaal geen spijt van, scherm is fijn, voelt niet klein aan.
- Hij is echt "snappy" reageer super snel.
- Toetsenbord is gewoon goed, niets geen problemen door dat toetsen onder elkaar staan i.p.v. "schuin".
- Ik skin die SE er zelf overheen heeft gelegd met de "hoek knoppen" werkt zeer fijn.
- Met toetsenbord uit in landschap modus ligt hij zeer fijn in de hand.
- Geluid met oordoppen is goed (beter dan mijn oude Hero)
- Toetsenbord slide, voelt solide aan, veel beter dan bijvoorbeeld de HTC Desire Z. Ik heb ook niet het idee dat het scherm aan het toetsenbord "trekt" / hangt, gewicht is goed in balans.
- Ik wilde het als hobby fotograaf niet bij positief zetten, want er bestaan GEEN positieve mobiele telefoon foto's, maar deze kunnen door de beugel (geloof me uit mijn mond is dat heel wat, kwaliteit is gelijk aan Iphone en Desire)
Negatief: (Nogmaals ben zeer tevreden maar dit zijn dingen die mij opvallen)
- Hij voelt zwaar (na 2 dagen merk je het niet meer)
- De Batterij, tja ik vind het allemaal wel meevallen ik doe +- 48 uur met een batterij. Maarja we willen allemaal
wel dat hij het 14 dagen blijft doen.
- GPS fix, dit is mijn meest hekele punt, ik heb de telefoon al een full herstel laten doen om betere GPS fix te krijgen. ik loop veel hard en helaas kregen alle programma als Runkeeper/cardiotrainer geen fix. het "lijkt" nu beter maar heb nog niet door de bossen gelopen (mijn hero had hier geen problemen mee)
- Speaker geluid bij muziek (welke gek naast mij maakt er überhaupt gebruik van) is niet echt lekker, er lijkt iets mee te resoneren.
- De foto-knop aan de zij kant moet iets TE goed worden ingedrukt wil hij werken.
Nogmaals ik ben met de telefoon zeer tevreden, alleen baal ik van de matige GPS aangezien ik hier zeer veel gebruik van maak.
Mijn ervaring zover,
Positief:
- Ik wilde graag een kleine telefoon, en heb er totaal geen spijt van, scherm is fijn, voelt niet klein aan.
- Hij is echt "snappy" reageer super snel.
- Toetsenbord is gewoon goed, niets geen problemen door dat toetsen onder elkaar staan i.p.v. "schuin".
- Ik skin die SE er zelf overheen heeft gelegd met de "hoek knoppen" werkt zeer fijn.
- Met toetsenbord uit in landschap modus ligt hij zeer fijn in de hand.
- Geluid met oordoppen is goed (beter dan mijn oude Hero)
- Toetsenbord slide, voelt solide aan, veel beter dan bijvoorbeeld de HTC Desire Z. Ik heb ook niet het idee dat het scherm aan het toetsenbord "trekt" / hangt, gewicht is goed in balans.
- Ik wilde het als hobby fotograaf niet bij positief zetten, want er bestaan GEEN positieve mobiele telefoon foto's, maar deze kunnen door de beugel (geloof me uit mijn mond is dat heel wat, kwaliteit is gelijk aan Iphone en Desire)
Negatief: (Nogmaals ben zeer tevreden maar dit zijn dingen die mij opvallen)
- Hij voelt zwaar (na 2 dagen merk je het niet meer)
- De Batterij, tja ik vind het allemaal wel meevallen ik doe +- 48 uur met een batterij. Maarja we willen allemaal
wel dat hij het 14 dagen blijft doen.
- GPS fix, dit is mijn meest hekele punt, ik heb de telefoon al een full herstel laten doen om betere GPS fix te krijgen. ik loop veel hard en helaas kregen alle programma als Runkeeper/cardiotrainer geen fix. het "lijkt" nu beter maar heb nog niet door de bossen gelopen (mijn hero had hier geen problemen mee)
- Speaker geluid bij muziek (welke gek naast mij maakt er überhaupt gebruik van) is niet echt lekker, er lijkt iets mee te resoneren.
- De foto-knop aan de zij kant moet iets TE goed worden ingedrukt wil hij werken.
Nogmaals ik ben met de telefoon zeer tevreden, alleen baal ik van de matige GPS aangezien ik hier zeer veel gebruik van maak.
My life is in 2D, How about yours?
De mini pro spreekt mij enorm aan. Ik heb momenteel een SE w995. Dus qua grootte issie vergelijkbaar, al is de mini pro 2011 iets breder en dikker. Tegelijkertijd krijg je een groter scherm, hogere resolutie, android 2.3.3. en toetsenbord erbij! En dat voor het bedrag wat ik voor mijn w995 heb neergelegd 2 jaar geleden
Een koopje dus in mijn optiek. Tuurlijk zit ik ook met een schuin oog te kijken naar al dat moois wat zit in de vorm van een Samsung Galaxy SII/Apple iPhone 4S/HTC Vigor e.d. Maar langzamerhand ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat hoe mooi die toestellen ook zijn, het eigenlijk te duur speelgoed is.
Als in.. leuk speelgoed maar daarmee teveel gadgetachtig. Terwijl ik met zo'n mini pro 2011 ook prima uit de voeten kan. Tuurlijk issie lang niet zo mooi, heeft ie niet een groot scherm e.d. Maar praktisch issie wel! En dat is toch wel waar ik uiteindelijk meer aan heb denk ik zo. Voorlopig doet mijn w995 het nog prima, dus wellicht dat ik nog eventjes wacht tot SE met de mini pro 2012 komt. (want het lijkt erop alsof SE deze lijn naast de x10 lijn gewoon doorblijft zetten elk jaar) Maar je weet maar nooit of mijn nieuwsgierigheid/ongeduldigheid het de overhand krijgt natuurlijk!
Wel vroeg ik mij af.. ik heb de review van ik meen techradar gelezen te hebben. Daarin zijn ze zeer positief, ik heb die van tweakers ook gelezen. En naast de open deuren (dik formaat, geen betoverend ontwerp etc etc) komen zij met het punt dat de mini pro vol staat met voor-geïnstalleerde spul. Spul als facebook e.d. gebruik ik niet, noch wil ik gaan gebruiken. Helpt het veel als je bij de eerste keer in gebruik nemen je de mini pro meteen root en met titanium pro tig spul eraf gooit/freezed wat (ik iig) nooit zal gaan gebruiken? Bedoel.. met 512MB werkgeheugen valt wel te werken, maar zolang er maar niet onnodig veel van in beslag wordt genomen door onzinnige processen. Want ik zal hem toch enkel gebruiken voor bellen/sms/internet. (en af toe muziek luisteren en hier en daar een foto maken) En wie weet dat ik sms ga afbouwen ter faveure van whatsapp en voor bellen ook een variant opzoek maar das een ander verhaal. Dus ik ben niet van plan tig apps te gaan installeren en te gaan gebruiken. Misschien eens een keer launcher pro en titanium pro en dan heb je het wel gehad.
M.a.w. geniet het rooten van de mini pro de voorkeur om doormiddel van titanium pro met een schone lei te beginnen alvorens je de mini pro echt in gebruik neemt?
edit: En oh.. tweede vraag. Is er een mogelijkheid om het on screen toetsenbord altijd uit te schakelen? Bedoel.. de mini pro is niet bemeten met een groot scherm. Vervolgens neemt het on screen toetsenbord ook nog eens de helft van de ruimte in. Ik wil graag het volledige scherm tot mijn beschikking hebben bij het tikken van wat dan ook, be it sms/whatsapp berichten/comments op internet enzovoort. Kan dat? Bedoel.. ik heb in weze alleen genoeg aan het uitschuifbaar toetsenbordje. Tuurlijk, dat je het scherm wel kunt gebruiken en daarmee dus het on screen toetsenbord ala. Maar ik zal het echte toetsenbord vaker gebruiken dan hetgeen op het scherm getoverd wordt lijkt mij zo.
Als in.. leuk speelgoed maar daarmee teveel gadgetachtig. Terwijl ik met zo'n mini pro 2011 ook prima uit de voeten kan. Tuurlijk issie lang niet zo mooi, heeft ie niet een groot scherm e.d. Maar praktisch issie wel! En dat is toch wel waar ik uiteindelijk meer aan heb denk ik zo. Voorlopig doet mijn w995 het nog prima, dus wellicht dat ik nog eventjes wacht tot SE met de mini pro 2012 komt. (want het lijkt erop alsof SE deze lijn naast de x10 lijn gewoon doorblijft zetten elk jaar) Maar je weet maar nooit of mijn nieuwsgierigheid/ongeduldigheid het de overhand krijgt natuurlijk!

Wel vroeg ik mij af.. ik heb de review van ik meen techradar gelezen te hebben. Daarin zijn ze zeer positief, ik heb die van tweakers ook gelezen. En naast de open deuren (dik formaat, geen betoverend ontwerp etc etc) komen zij met het punt dat de mini pro vol staat met voor-geïnstalleerde spul. Spul als facebook e.d. gebruik ik niet, noch wil ik gaan gebruiken. Helpt het veel als je bij de eerste keer in gebruik nemen je de mini pro meteen root en met titanium pro tig spul eraf gooit/freezed wat (ik iig) nooit zal gaan gebruiken? Bedoel.. met 512MB werkgeheugen valt wel te werken, maar zolang er maar niet onnodig veel van in beslag wordt genomen door onzinnige processen. Want ik zal hem toch enkel gebruiken voor bellen/sms/internet. (en af toe muziek luisteren en hier en daar een foto maken) En wie weet dat ik sms ga afbouwen ter faveure van whatsapp en voor bellen ook een variant opzoek maar das een ander verhaal. Dus ik ben niet van plan tig apps te gaan installeren en te gaan gebruiken. Misschien eens een keer launcher pro en titanium pro en dan heb je het wel gehad.
M.a.w. geniet het rooten van de mini pro de voorkeur om doormiddel van titanium pro met een schone lei te beginnen alvorens je de mini pro echt in gebruik neemt?
edit: En oh.. tweede vraag. Is er een mogelijkheid om het on screen toetsenbord altijd uit te schakelen? Bedoel.. de mini pro is niet bemeten met een groot scherm. Vervolgens neemt het on screen toetsenbord ook nog eens de helft van de ruimte in. Ik wil graag het volledige scherm tot mijn beschikking hebben bij het tikken van wat dan ook, be it sms/whatsapp berichten/comments op internet enzovoort. Kan dat? Bedoel.. ik heb in weze alleen genoeg aan het uitschuifbaar toetsenbordje. Tuurlijk, dat je het scherm wel kunt gebruiken en daarmee dus het on screen toetsenbord ala. Maar ik zal het echte toetsenbord vaker gebruiken dan hetgeen op het scherm getoverd wordt lijkt mij zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 09-10-2011 11:47 ]
Hoeveel mensen hier hebben nu echt last van het statische geluid wat constant te horen is en te horen is tijdens video opnames? Want dat zou binnenkort met een firmware update dus verholpen moeten zijn. Daarom erg interessant om te weten voordat ik eventueel tot aanschaf overga.
En die aanbieding van 199 euro bij de Mediamarkt. Dat is zeker alleen in Belgie dan, want in de webshop hier in NL is ie veel duurder.
Interessante en uitgebreide review hier trouwens: http://www.themobilefanat...n-xperia-mini-pro-review/
En die aanbieding van 199 euro bij de Mediamarkt. Dat is zeker alleen in Belgie dan, want in de webshop hier in NL is ie veel duurder.
Interessante en uitgebreide review hier trouwens: http://www.themobilefanat...n-xperia-mini-pro-review/
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 09-10-2011 19:47 ]
Verwijderd
Ik heb zelf een desire z, de mini pro is voor m'n vriendin. We willen alle2 niet zonder toetsen. Kan over de mini dus niet veel zeggen. Heb er wel al mee bezig geweest voor alle instellingen. Mijn bevindingen op basis van uurtje spelen:
- Reageert zeer vlot. De GUI is niet mis maar vooral ook minder overheersend dan sense heb ik de indruk. Wel direct een popup voor antivirus activatie (betalend) en veel voorgeladen apps die imo zinloos zijn (spelletjes enz). Aan de andere kant ook nuttige apps zoals stubru, openbaar vervoer, enz. Maar ik kies toch liever zelf. Vermoed wel dat ik die gewoon kan verwijderen (niet getest).
- Effect bij uitzetten is leuk (maar verder niet erg nuttig). Wel super handig is dat je kan unlocken met de home knop en dus niet perse (zoals bij desire wel) naar de on/off knop bovenaan moet zoeken.
- Scherm is van resolutie idem als de eerste (of was dat tweede?) generatie toestellen. Htc hero bijvoorbeeld. Ideaal want dat ondersteunen zo goed als alle applicaties. Met lagere resolutie heb je veel programma's die je gewoon niet op de market kunt vinden. Zoals bijvoorbeeld een probleem met acer betouch e120 en htc wildfire (daarvan eerste versie iig, daar zijn ook al nieuwere versies van uit). Mooi scherm, vind de kleuren en scherpte net iets beter dan m'n eigen desire. Blijft klein scherm maar is werkbaar. Zit een protector in de doos overigens. Volledige voorkant is 1 vlakke plaat. Bovenaan veel cirkels voor camera, sensor enz.
- De search knop ontbreekt. Die gebruik ik persoonlijk veel om snel iets op te zoeken zonder eerst browser te moeten openen. Zou wel wennen maar toch. Kan met tasker wel opgelost worden ook vermoed ik. Onderste touch knoppen had ik zo nu en dan es per ongeluk mee.
- Design vind ik persoonlijk mooi. Praktisch gezien is em wel wat aan de dikke kant.
- Front camera en hd video. Foto's zijn te doen van kwaliteit. Fotoknop werkt hier goed, half indrukken voor focus, volledig voor ontspanner.
- GPS geen ervaring. edit: deze morgen in de auto es getest en had toch snel een fix. Soms merk ik wel dat je eens iets moet herstarten voor het goed gaat. Bijvoorbeeld navigatie van google eerste keer opgestart zonder gps bracht me naar settings. Daar gps aangevinkt maar gelijk hoe ik daarna navigatie (met ondertussen gps aan) weer opstart kwam ik telkens weer bij de settings terecht. Uiteindelijk opgelost door via google maps iets te zoeken en van daaruit navigatie te starten. Ook werkte het geluid pas na navigatie weer volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Iets gelijkaardigs had ik met een andere instelling ook al eens voor. Ik had een nieuwe APN aangemaakt en telkens ik na volledig invullen van de properties weer op overzicht APNs kwam bleef deze leeg
. Was pas na opnieuw uitvoeren van de installatiewizard dat ik plots base en andere standaard APNs kreeg in de lijst waar dan die die ik eerder aanmaakte ook in stond.
- Toetsenbord schuift zalig goed. Toetsen voelen goed aan en genoeg ruimte er tussen. Wel miste ik nu en dan met de toets er naast. Heeft denk ik te maken met de toetsen die onder elkaar zitten terwijl op m'n eigen desire deze schuin onder elkaar staan. Wrs went dat wel. edit: in het donker zijn de blauwe symbolen op keyboard wel niet duidelijk verlicht. De standaard letters wel (die zijn fel wit).
- Reageert zeer vlot. De GUI is niet mis maar vooral ook minder overheersend dan sense heb ik de indruk. Wel direct een popup voor antivirus activatie (betalend) en veel voorgeladen apps die imo zinloos zijn (spelletjes enz). Aan de andere kant ook nuttige apps zoals stubru, openbaar vervoer, enz. Maar ik kies toch liever zelf. Vermoed wel dat ik die gewoon kan verwijderen (niet getest).
- Effect bij uitzetten is leuk (maar verder niet erg nuttig). Wel super handig is dat je kan unlocken met de home knop en dus niet perse (zoals bij desire wel) naar de on/off knop bovenaan moet zoeken.
- Scherm is van resolutie idem als de eerste (of was dat tweede?) generatie toestellen. Htc hero bijvoorbeeld. Ideaal want dat ondersteunen zo goed als alle applicaties. Met lagere resolutie heb je veel programma's die je gewoon niet op de market kunt vinden. Zoals bijvoorbeeld een probleem met acer betouch e120 en htc wildfire (daarvan eerste versie iig, daar zijn ook al nieuwere versies van uit). Mooi scherm, vind de kleuren en scherpte net iets beter dan m'n eigen desire. Blijft klein scherm maar is werkbaar. Zit een protector in de doos overigens. Volledige voorkant is 1 vlakke plaat. Bovenaan veel cirkels voor camera, sensor enz.
- De search knop ontbreekt. Die gebruik ik persoonlijk veel om snel iets op te zoeken zonder eerst browser te moeten openen. Zou wel wennen maar toch. Kan met tasker wel opgelost worden ook vermoed ik. Onderste touch knoppen had ik zo nu en dan es per ongeluk mee.
- Design vind ik persoonlijk mooi. Praktisch gezien is em wel wat aan de dikke kant.
- Front camera en hd video. Foto's zijn te doen van kwaliteit. Fotoknop werkt hier goed, half indrukken voor focus, volledig voor ontspanner.
- GPS geen ervaring. edit: deze morgen in de auto es getest en had toch snel een fix. Soms merk ik wel dat je eens iets moet herstarten voor het goed gaat. Bijvoorbeeld navigatie van google eerste keer opgestart zonder gps bracht me naar settings. Daar gps aangevinkt maar gelijk hoe ik daarna navigatie (met ondertussen gps aan) weer opstart kwam ik telkens weer bij de settings terecht. Uiteindelijk opgelost door via google maps iets te zoeken en van daaruit navigatie te starten. Ook werkte het geluid pas na navigatie weer volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Iets gelijkaardigs had ik met een andere instelling ook al eens voor. Ik had een nieuwe APN aangemaakt en telkens ik na volledig invullen van de properties weer op overzicht APNs kwam bleef deze leeg
- Toetsenbord schuift zalig goed. Toetsen voelen goed aan en genoeg ruimte er tussen. Wel miste ik nu en dan met de toets er naast. Heeft denk ik te maken met de toetsen die onder elkaar zitten terwijl op m'n eigen desire deze schuin onder elkaar staan. Wrs went dat wel. edit: in het donker zijn de blauwe symbolen op keyboard wel niet duidelijk verlicht. De standaard letters wel (die zijn fel wit).
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 09:39 . Reden: iets overzichtelijker gemaakt + wat toevoegingen. ]
Lang de menu knop indrukken? Zo werkt dat op mijn Galaxy S2 die ook geen dedicated search knop heeft.Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:18:
- de search knop ontbreekt. Die gebruik ik persoonlijk veel om snel iets op te zoeken zonder eerst browser te moeten openen. Zou wel wennen maar toch. Kan met tasker wel opgelost worden ook vermoed ik. Onderste touch knoppen had ik zo nu en dan es per ongeluk mee.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ha zou goed kunnen. Zal het deze middag eens testen.zonoskar schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:44:
[...]
Lang de menu knop indrukken? Zo werkt dat op mijn Galaxy S2 die ook geen dedicated search knop heeft.
Nope, dat werkt niet. Zit geheel geen functionaliteit onder het lang inhouden. menu wordt gewoon getoond.
Verwijderd
Spijtig. Nu ja met Tasker vind ik daar nog wel iets op. Al is het met een shortcut naar een taks die google search opent in de browser.theHoff schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:59:
Nope, dat werkt niet. Zit geheel geen functionaliteit onder het lang inhouden. menu wordt gewoon getoond.
@joosie200
het onboard toetsenbord is volledig uit te schakelen,instelling/toetsenbord/japans/chinees/internationaal toetsenbord uitvinken.
het onboard toetsenbord is volledig uit te schakelen,instelling/toetsenbord/japans/chinees/internationaal toetsenbord uitvinken.
Verwijderd
Hogere resolutie maakt wel veel goed imho. En volgens mij zijn er nog wel verschillen in specs. Denk maar aan de 8mp camera.dimocash schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:35:
verwacht voor de xperia pro een prijs die 50 euro duurder zal zijn de de xperia neo
Blijft een feit dat de mini veel specs voor weinig geld is.
voor de liefhebbers:
http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1226715&page=11
http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1226715&page=11
[ Voor 29% gewijzigd door jejeh op 10-10-2011 10:57 ]
Fijn om te horen dat het mogelijk is. Dank daarvoor.jejeh schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:31:
@joosie200
aanvulling op toetsenbord,na een reboot is het zaakje weer terug.
dus resteerd alleen de optie om het weer uit te vinken,ik kwam er gisteren ook pas achter,
de bloatware is ansich niet storend,de telefoon is rap genoeg,op xda staat info genoeg,
dus resteerd alleen de optie om het weer uit te vinken,ik kwam er gisteren ook pas achter,
de bloatware is ansich niet storend,de telefoon is rap genoeg,op xda staat info genoeg,
[ Voor 22% gewijzigd door jejeh op 11-10-2011 07:54 ]
Verwijderd
Ondertussen heb ik me zelf ook laten verleiden tot de mini pro (ipv te wachten op de pro). Vind de pro zoals die op de SE website staat gewoon niet mooi. En is dan direct weer veel geld ook als ik zo lees wat men van verkoopprijs verwacht.
Ik heb de zwarte, m'n vriendin de witte. De witte is volledig glanzend terwijl de zwarte een matter achterkant en glanzende fornt heeft.
- Scherm is groot genoeg. Denk dat dit het minimum werkbare formaat is. M'n vriendin had vroeger een zelfde formaat scherm maar dan met een lagere resolutie en dat was niet werkbaar. Ook omdat dat geen capacitief scherm was. Dit scherm daarentegen is heel goed werkbaar. Ik merk het verschil in dagelijks gebruik niet met m'n htc hero die 0,2 inch groter is als ik het goed heb. Ik werk soms zelf met keyboard op scherm. Maar dan wel het gsm principe dat je meerdere keren dezelfde toets gebruikt voor verschillende letters.
- trackball ontbreekt. Op de hero zat een trackball. Op de recentere htc telefoons is dat echter al vervangen door een optische trackpad die ik bijvoorbeeld op m'n desire Z zelfs niet gebruikte. Die laatste is bijlange zo handig niet. Probeer maar eens een blackberry, daar heb je geen touch op nodig dankzij de handige navigatie met trackball. Kan ook perfect op android (hoewel de blackberry daar nog beter op afgestemd is). Maar deze heeft dus geen trackpad of trackball. Wel pijltjes op keyboard maar dan moet je die ook wel open hebben natuurlijk. Een trackball was leuk geweest. Met de SE skin moet je langzaam door de apps bladeren om niet per ongeluk een te activeren. Met launcher pro is dat precies minder het geval. Voor cursor verplaatsen in tekst is dat minder een probleem omdat je dan meestal je keyboard toch open hebt. Als je het toch op scherm wilt doen komt er een dikke pijl bij je cursor die je gemakkelijker kunt veprlaatsen.
- het zoeken heb ik voorlopig opgelost met de standaard google search widget van android op de homescreen. Ik moet dus eigenlijk alleen op de home knop drukken (lang op menu werkt idd niet) en dan kan ik m'n search invoeren.
- Ik heb geen pincode actief op m'n sim (gebruik tasker in geval van diefstal) en bij mij werden de configuratie berichten wel direct goed ontvangen en alle instellingen overgenomen. Hetgeen bij m'n vriendin niet lukte. Heb ondertussen dit topic doorgenomen en dat probleem was blijkbaar al bekend.
Ik heb de zwarte, m'n vriendin de witte. De witte is volledig glanzend terwijl de zwarte een matter achterkant en glanzende fornt heeft.
- Scherm is groot genoeg. Denk dat dit het minimum werkbare formaat is. M'n vriendin had vroeger een zelfde formaat scherm maar dan met een lagere resolutie en dat was niet werkbaar. Ook omdat dat geen capacitief scherm was. Dit scherm daarentegen is heel goed werkbaar. Ik merk het verschil in dagelijks gebruik niet met m'n htc hero die 0,2 inch groter is als ik het goed heb. Ik werk soms zelf met keyboard op scherm. Maar dan wel het gsm principe dat je meerdere keren dezelfde toets gebruikt voor verschillende letters.
- trackball ontbreekt. Op de hero zat een trackball. Op de recentere htc telefoons is dat echter al vervangen door een optische trackpad die ik bijvoorbeeld op m'n desire Z zelfs niet gebruikte. Die laatste is bijlange zo handig niet. Probeer maar eens een blackberry, daar heb je geen touch op nodig dankzij de handige navigatie met trackball. Kan ook perfect op android (hoewel de blackberry daar nog beter op afgestemd is). Maar deze heeft dus geen trackpad of trackball. Wel pijltjes op keyboard maar dan moet je die ook wel open hebben natuurlijk. Een trackball was leuk geweest. Met de SE skin moet je langzaam door de apps bladeren om niet per ongeluk een te activeren. Met launcher pro is dat precies minder het geval. Voor cursor verplaatsen in tekst is dat minder een probleem omdat je dan meestal je keyboard toch open hebt. Als je het toch op scherm wilt doen komt er een dikke pijl bij je cursor die je gemakkelijker kunt veprlaatsen.
- het zoeken heb ik voorlopig opgelost met de standaard google search widget van android op de homescreen. Ik moet dus eigenlijk alleen op de home knop drukken (lang op menu werkt idd niet) en dan kan ik m'n search invoeren.
- Ik heb geen pincode actief op m'n sim (gebruik tasker in geval van diefstal) en bij mij werden de configuratie berichten wel direct goed ontvangen en alle instellingen overgenomen. Hetgeen bij m'n vriendin niet lukte. Heb ondertussen dit topic doorgenomen en dat probleem was blijkbaar al bekend.
Mijn vriendin heeft sinds donderdag de Mini Pro gehaald. Ik had al wel aangegeven dat de batterij niet briljant is maar dat ze er wel een dag probleemloos mee doorkomt. Nu was het toestel gisteren wel heeeeel snel leeg. In het batterij-overzicht stond de e-mail als grootverbruiker. Dat terwijl wifi en data uitstaan (laatste, omdat ze in haar huidige abbo nog geen data heeft).
Hoe kan dit? Of is het uitgangspunt dat je een volle dag met de accu kan onterecht, wat ik wel heel slecht zou vinden.
Hoe krijg je die Popcap en Moxier applicaties van het toestel btw?
Hoe kan dit? Of is het uitgangspunt dat je een volle dag met de accu kan onterecht, wat ik wel heel slecht zou vinden.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Sowieso moet die batterij zich nog een paar keer goed opgeladen worden voor die zijn volledig capaciteit haalt.Shiver23 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:37:
Mijn vriendin heeft sinds donderdag de Mini Pro gehaald. Ik had al wel aangegeven dat de batterij niet briljant is maar dat ze er wel een dag probleemloos mee doorkomt. Nu was het toestel gisteren wel heeeeel snel leeg. In het batterij-overzicht stond de e-mail als grootverbruiker. Dat terwijl wifi en data uitstaan (laatste, omdat ze in haar huidige abbo nog geen data heeft).
Als je geen netwerk hebt maar wel een e-mail ingesteld dan zou het kunnen zijn dat die toch probeert te synchroniseren. Eens kijken in beide e-mail apps (die van SE zelf en gmail) of bij synchronisatie accounts of je die daar dan ook volledig kunt uitschakelen.
Hier had mijn vriendin ook last van die de Mini Pro heeft. sochtends volgeladen en smiddags alweer leeg.Shiver23 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:37:
ook geen 3g in het abbo, en wel wifi thuis voor whatsapp en email.
na het activeren van 3g ging de batterij mee zoals wordt aangegeven in dit topic. ik heb nog voor de time being green power geinstalleerd om te kijken of dit nog batterij kon besparen, en dat scheelde wel iets..
ga er maar vanuit dat de telefoon een stuk langer meegaat zodra ze 3g internet heeft (hoe raar dat ook klinkt
Verwijderd
Hier willen een aantal applicaties niet installeren via de market. Ook heb ik sowieso de laatste nieuwe market 'die met de vlakken, donkere titelbar en veel "o loading" berichten). Ik kan via "toepassingen beheren" die wel verwijderen (knop "updates verwijderen") maar beetje later komt die gewoon terug.
Een paar apps die ik niet geïnstalleerd krijg: Skype (gratis) en SVOX Dutch Lena (betaald). Er komt in de status bar dan "Fout tijdens downloaden van X" met een gele driehoek met uitroepteken. Omschrijving bij status bar uitklappen en in de market als popup krijg ik "X kan niet worden gedownload wegens een fout". In de log kan ik niets vinden (logcat met bijvoorbeeld Quick System Info Pro).
Voor skype is dat nog geen te groot probleem, die kan ik gewoon via apk installeren. Maar de SVOX is betaald en als ik die niet via de market binnenhaal krijg ik in die applicatie een verificatiefout.
Een paar apps die ik niet geïnstalleerd krijg: Skype (gratis) en SVOX Dutch Lena (betaald). Er komt in de status bar dan "Fout tijdens downloaden van X" met een gele driehoek met uitroepteken. Omschrijving bij status bar uitklappen en in de market als popup krijg ik "X kan niet worden gedownload wegens een fout". In de log kan ik niets vinden (logcat met bijvoorbeeld Quick System Info Pro).
Voor skype is dat nog geen te groot probleem, die kan ik gewoon via apk installeren. Maar de SVOX is betaald en als ik die niet via de market binnenhaal krijg ik in die applicatie een verificatiefout.
soms als ze via de market niet willen installeren kan je het toestel opnieuw opstarten en het via wifi proberen.
dit heb ik bij mn vorig toestel ook weleens gehad.
dan deed hij het onderweg naar huis niet, maar eenmaal thuis aangekomen wel.
Verwijderd
herstart had ik al gedaan en dat hielp niet. Maar nu net via wifi op market gegaan en beide eerder genoemde apps zonder probleem kunnen installeren. Merci!dimocash schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:58:
soms als ze via de market niet willen installeren kan je het toestel opnieuw opstarten en het via wifi proberen.
valt me nu op dat de tab toets via function (blauw) moet gaan.
Verwijderd
Hebben jullie ook dat scherm op lage helderheid flikkert? Is niet altijd heb ik de indruk maar nog geen idee waarvan afhankelijk. Met flikkeren bedoel constant veranderen van de helderheid.
Heb hetzelfde. En de helpdesk komt niet verder met zeggen dat ik moet updaten. Helaas heb ik volgens hun software de meest recente versie van de software er al op staan. Misschien toch maar gaan rooten denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:21:
Hebben jullie ook dat scherm op lage helderheid flikkert? Is niet altijd heb ik de indruk maar nog geen idee waarvan afhankelijk. Met flikkeren bedoel constant veranderen van de helderheid.
Goed, na wat getweak is de accu aan het einde van de dag nog 80%, dus dat lijkt goed te gaan 
Iemand nog een idee hoe je "Popcap" en "Moxier" kan verwijderen?
Verwijderd
Pff ik heb ook laatste versie volgens de update tools. Dat zijn nu toch bugs (net als die statische dinges bij video) die zouden moeten opvallen.theHoff schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:01:
[...]
Heb hetzelfde. En de helpdesk komt niet verder met zeggen dat ik moet updaten. Helaas heb ik volgens hun software de meest recente versie van de software er al op staan. Misschien toch maar gaan rooten denk ik.
Maar ik blijf er wel heel blij mee. Super handig formaat. Ik mis m'n lompe desire Z geen moment. Heb nu met tasker een icoontje in m'n launcher pro bar onderaan staan om uit te schakelen. Dat icm de home knop om in te schakelen en ik moet nooit meer de bovenste knop gebruiken (vind ik zeer vervelende plaats bovenaan).
edit: Wat heb je zoal gedaan om je batterijduur op te krikken?Shiver23 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:03:
Goed, na wat getweak is de accu aan het einde van de dag nog 80%, dus dat lijkt goed te gaan
Volgens mij kan dat enkel met root. En voor zover ik mee ben (heb op xda wat zitten lezen) kunnen we enkel met een bepaalde rom versie rooten dus moeten we wel eerst de bootloader unlocken.
Bootloader unlocken is ondersteund (op die van mij toch, check in service menu) maar als je naar http://unlockbootloader.sonyericsson.com gaat zie je wel direct een waarschuwing dat je OTA updates daarna niet meer mag accepteren en dat de sk71i problemen geeft bij opnieuw flashen van de originele ROM. Volgens wat ik op xda lees verlies je DRM en daarmee TrackId en nog een paar apps die afhankelijk zijn van DRM.
DRM verliezen lig ik nog niet zo wakker van. Wil wel m'n garantie niet kwijt.
unlocken bootloader zijn 2 manieren voor volgens ik zie:
- via unlockbootloader.sonyericsson.com tools wat de officiele manier is. Maar je verliest dus DRM.
- via een verbinding met testpoint en ground op je gsm en setools. Dan zou je DRM niet verliezen.
Had ook ergens op xda zien passeren dat je bootloader weer kunt locken. Weet alleen wel niet of dat ook kan bij de 2de methode. Als dat bij de 2de methode kan heb je denk ik weer een originele ROM en bootloader. Maar dat stond denk ik bij de eerste methode, niet bij de 2de.
Al die info op xda is sowieso verwarrend. Zou er eens een overzicht moeten op krijgen alvorens ik ook maar iets aanraak. En vooral ook weten hoe we terug geraken in geval we beroep op garantie moeten doen.
Toestel is van mijn vriendin. Data-abbo is nog niet ingegaan. Toestel staat nu op 2G (ipv 3G), helderheid vh scherm op ongeveer 1/3e, geen andere verbindingen aan, alleen wifi gebruiken wanneer nodig.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:18:
[...]
edit: Wat heb je zoal gedaan om je batterijduur op te krikken?
Gebruik hem als dumbphone en je batterij gaat heel lang mee
wat ik ervan begreep op xda, is het zo dat als je de bootlocker ontgrendelt via de SE site je sowieso je garantie verliest.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:18:
[...]
Pff ik heb ook laatste versie volgens de update tools. Dat zijn nu toch bugs (net als die statische dinges bij video) die zouden moeten opvallen.
Maar ik blijf er wel heel blij mee. Super handig formaat. Ik mis m'n lompe desire Z geen moment. Heb nu met tasker een icoontje in m'n launcher pro bar onderaan staan om uit te schakelen. Dat icm de home knop om in te schakelen en ik moet nooit meer de bovenste knop gebruiken (vind ik zeer vervelende plaats bovenaan).
[...]
edit: Wat heb je zoal gedaan om je batterijduur op te krikken?
Volgens mij kan dat enkel met root. En voor zover ik mee ben (heb op xda wat zitten lezen) kunnen we enkel met een bepaalde rom versie rooten dus moeten we wel eerst de bootloader unlocken.
Bootloader unlocken is ondersteund (op die van mij toch, check in service menu) maar als je naar http://unlockbootloader.sonyericsson.com gaat zie je wel direct een waarschuwing dat je OTA updates daarna niet meer mag accepteren en dat de sk71i problemen geeft bij opnieuw flashen van de originele ROM. Volgens wat ik op xda lees verlies je DRM en daarmee TrackId en nog een paar apps die afhankelijk zijn van DRM.
DRM verliezen lig ik nog niet zo wakker van. Wil wel m'n garantie niet kwijt.
unlocken bootloader zijn 2 manieren voor volgens ik zie:
- via unlockbootloader.sonyericsson.com tools wat de officiele manier is. Maar je verliest dus DRM.
- via een verbinding met testpoint en ground op je gsm en setools. Dan zou je DRM niet verliezen.
Had ook ergens op xda zien passeren dat je bootloader weer kunt locken. Weet alleen wel niet of dat ook kan bij de 2de methode. Als dat bij de 2de methode kan heb je denk ik weer een originele ROM en bootloader. Maar dat stond denk ik bij de eerste methode, niet bij de 2de.
Al die info op xda is sowieso verwarrend. Zou er eens een overzicht moeten op krijgen alvorens ik ook maar iets aanraak. En vooral ook weten hoe we terug geraken in geval we beroep op garantie moeten doen.
dus als je toetsenbord niet meer werkt (fysieke schade) dan valt het toch niet onder garantie.
als je de bootlocker weer locked is je garantie nog steeds vervallen en drm blijft verwijderd dus die apps die je aan geeft kan je niet gebruiken.
daar ik weleens een toestel heb moeten opsturen binnen de garantietermijn kies ik ervoor om te wachten tot ze het kunnen rooten zonder bootlocker te unlocken.
maar dit is voor een ieder natuurlijk verschillend.
Verwijderd
Ja garantie is ook mijn probleem. Zeker als je leest welke issues er nog zijn met dit toestel.
Dit is een duidelijk overzicht voor flashen van andere ROMS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1299745
In deze instructies staat er ook een methode om terug te locken: http://forum.xda-develope...p?p=16659481&postcount=33
Alleen spreken ze in die 2de link wel van unlocken via officiele SE weg als eerste stappen. Dus dan ben je nog altijd je DRM kwijt. Heb niet de indruk dat je dit unlocken ook kunt doen als je via hardware mod unlockt.
Dit is een duidelijk overzicht voor flashen van andere ROMS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1299745
In deze instructies staat er ook een methode om terug te locken: http://forum.xda-develope...p?p=16659481&postcount=33
Alleen spreken ze in die 2de link wel van unlocken via officiele SE weg als eerste stappen. Dus dan ben je nog altijd je DRM kwijt. Heb niet de indruk dat je dit unlocken ook kunt doen als je via hardware mod unlockt.
Verwijderd
Ik heb een klein vraagje...
Ik heb hier de xperia mini pro. En nu lees ik de reviews en heb ik op de filmpjes op internet gezien dat er een like button zit in de mp3 speler. Zodat je als een vet nummer hebt deze meteen op facebook kan plempen. Nu heb ik deze button niet. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik vind het verder niet belangrijk, maar ben eigenlijk wel benieuwd waarom hij ontbreekt...
De software is up to date...
Ik heb hier de xperia mini pro. En nu lees ik de reviews en heb ik op de filmpjes op internet gezien dat er een like button zit in de mp3 speler. Zodat je als een vet nummer hebt deze meteen op facebook kan plempen. Nu heb ik deze button niet. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik vind het verder niet belangrijk, maar ben eigenlijk wel benieuwd waarom hij ontbreekt...
De software is up to date...
Verwijderd
Kan ook geen like button vinden in de standaard muziek app.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:01:
Ik heb hier de xperia mini pro. En nu lees ik de reviews en heb ik op de filmpjes op internet gezien dat er een like button zit in de mp3 speler. Zodat je als een vet nummer hebt deze meteen op facebook kan plempen. Nu heb ik deze button niet. ...
Hebben jullie je FB-account gekoppeld? Er is een speciale Sony-Ericsson facebook applicatie. Als je die toegang geeft krijg je een like-optie.
Tja,ben ik dan de eerste met een mini pro die stuk is, gps reageerde nergens meer op,ook internet niet,apn stond goed en was zelfs geregistreerd op het netwerk,na een fabrieks reset nog steeds geen gps en heel even internet daarna weer problems,toestel zit nu in rma en ik krijg een nieuwe.
denk dat ik de nieuwe doorschuif naar mijn vriendin, en nu voor de arc [s ] ga ,niets dan lof over het toestel hoor,.
dit was mijn eerste kennismaking met android en die is wel bevallen,maar een groter scherm zal mij meer bekoren.
denk dat ik de nieuwe doorschuif naar mijn vriendin, en nu voor de arc [s ] ga ,niets dan lof over het toestel hoor,.
dit was mijn eerste kennismaking met android en die is wel bevallen,maar een groter scherm zal mij meer bekoren.
Verwijderd
Ik had toen idd ook een melding dat FB sync fout liep. Nu die weer OK is heb ik de like knop ook in de player staan.Shiver23 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:28:
Hebben jullie je FB-account gekoppeld? Er is een speciale Sony-Ericsson facebook applicatie. Als je die toegang geeft krijg je een like-optie.
Iemand die weet hoe ik een shortcut op m'n bureaublad krijg om wifi hotspot te activeren? Nu moet ik daarvoor telkens in menu gaan. Op m'n htc toestellen ging dat via een app/shortcut ook.
Je kan widgets toevoegen op je bureaublad. Ook een widget om je wifi aan/uit te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:05:
[...]
Iemand die weet hoe ik een shortcut op m'n bureaublad krijg om wifi hotspot te activeren? Nu moet ik daarvoor telkens in menu gaan. Op m'n htc toestellen ging dat via een app/shortcut ook.
Verwijderd
Jep maar dat is enkel wifi/aan uit toch? Ik bedoel iets vergelijkbaars maar dan voor de wifi hotspot functionaliteit.Shiver23 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:20:
[...]
Je kan widgets toevoegen op je bureaublad. Ook een widget om je wifi aan/uit te zetten.
Staat op de xperia support site:
voor de mini pro.
of ie al is uitgerold en bechikbaar is via pc comp weet ik niet,mijne is rma.
10-28-2011
Er nieuwe software beschikbaar voor je Xperia™ smartphone
Update je software om te profiteren van:
Het nieuwste Android™-platform voor smartphones
Support voor videochatten met Google Talk™
Nieuwe Facebook inside Xperia™-functies voor 'liken', delen en ontdekken van apps en games
Verbeterde camera voor het vastleggen van 3D- en 2D-panoramabeelden en 16x videozoom
Sony Entertainment Network Services (alleen in geselecteerde markten)
Je kunt de upgrade uitvoeren door te zoeken naar nieuwe software in je telefoon of PC Companion te gebruiken.
Opmerking:De beschikbaarheid van de nieuwe software is afhankelijk van het land en de operator.
voor de mini pro.
of ie al is uitgerold en bechikbaar is via pc comp weet ik niet,mijne is rma.
10-28-2011
Er nieuwe software beschikbaar voor je Xperia™ smartphone
Update je software om te profiteren van:
Het nieuwste Android™-platform voor smartphones
Support voor videochatten met Google Talk™
Nieuwe Facebook inside Xperia™-functies voor 'liken', delen en ontdekken van apps en games
Verbeterde camera voor het vastleggen van 3D- en 2D-panoramabeelden en 16x videozoom
Sony Entertainment Network Services (alleen in geselecteerde markten)
Je kunt de upgrade uitvoeren door te zoeken naar nieuwe software in je telefoon of PC Companion te gebruiken.
Opmerking:De beschikbaarheid van de nieuwe software is afhankelijk van het land en de operator.
Heads up: er is een nieuwe root methode gevonden (ZergRush), en DooMLoRD heeft een batchscriptje gemaakt dat het rooten extreem gemakkelijk maakt 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1320350
Het is niet nodig om je bootloader te unlocken of zo (enkel indien je een custom recovery nodig hebt).
Het is niet nodig om je bootloader te unlocken of zo (enkel indien je een custom recovery nodig hebt).
[ Voor 1% gewijzigd door Dryhte op 01-11-2011 12:51 . Reden: DooMLoRD ;) ]
werkt inderdaad goed!Dryhte schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:42:
Heads up: er is een nieuwe root methode gevonden (ZergRush), en Doomlord heeft een batchscriptje gemaakt dat het rooten extreem gemakkelijk maakt
ze zijn ook al bezig met dit werkend te krijgen op de nieuwe software, 2.3.4 die sommige landen al aan het uitrollen zijn
Sinds vandaag heb ik de update kunnen doen naar 2.3.4 (Build 4.0.2.A.0.42).
Dit ging niet geheel probleemloos want de PC Companion vond op mijn PC geen "S1Boot Download" drivers.
Na de installatie van "Update Service" van SE was dit opgelost en werd de update uitgevoerd.
Op zich is er niet erg veel veranderd:
- Folders op mijn home screen zien er iets anders uit
- Er is inderdaad een 3D foto app bijgekomen
- De meegeleverde McAfee Security 'does not function properly' met de McAfee VirusScan Mobile, dat zegt deze eerst toch via een notification bij het opstarten ervan (maar ik weet niet of dit voor de update ook al het geval was)
- Google Talk video chat (niet geprobeerd)
- Vernieuwde Facebook integratie (nog niet geprobeerd)
- Sony Entertainment Network Services... geen idee of deze erbij zat en dus nog niet geprobeerd
De 'krekel' die of het geklik dat je tijdens video-opnames kon horen is er trouwens nog steeds.
Dit ging niet geheel probleemloos want de PC Companion vond op mijn PC geen "S1Boot Download" drivers.
Na de installatie van "Update Service" van SE was dit opgelost en werd de update uitgevoerd.
Op zich is er niet erg veel veranderd:
- Folders op mijn home screen zien er iets anders uit
- Er is inderdaad een 3D foto app bijgekomen
- De meegeleverde McAfee Security 'does not function properly' met de McAfee VirusScan Mobile, dat zegt deze eerst toch via een notification bij het opstarten ervan (maar ik weet niet of dit voor de update ook al het geval was)
- Google Talk video chat (niet geprobeerd)
- Vernieuwde Facebook integratie (nog niet geprobeerd)
- Sony Entertainment Network Services... geen idee of deze erbij zat en dus nog niet geprobeerd
De 'krekel' die of het geklik dat je tijdens video-opnames kon horen is er trouwens nog steeds.
Ik merkte vandaag dat er (ineens) geen geluid meer bij het filmen wordt opgenomen.
Bij de instellingen gekeken en de microfoon staat gewoon aan.
Iemand een idee?
Bij de instellingen gekeken en de microfoon staat gewoon aan.
Iemand een idee?
Kleine vraag.
Ik heb een melding gehad dat de update daar is. Echter ben ik de komende dagen niet in de gelegenheid om eventueel te updaten. Alleen nu blijf ik steeds de melding zien dat er een update is. Is de melding ook uit te schakelen?
Ik heb een melding gehad dat de update daar is. Echter ben ik de komende dagen niet in de gelegenheid om eventueel te updaten. Alleen nu blijf ik steeds de melding zien dat er een update is. Is de melding ook uit te schakelen?
Ongelooflijk toch, dat ze roepen dat dit probleem verholpen wordt, iedereen zegt dat het een hardware probleem is en dan komt de firmware en dan is het idd niet opgelost. Dit is voor mij definitief de reden om niet dit toestel aan te gaan schaffen.NuKeM schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:20:
Sinds vandaag heb ik de update kunnen doen naar 2.3.4 (Build 4.0.2.A.0.42).
Verwijderd
Zolang ze niet letterlijk zeggen in de release notes van de upgrade dat dit probleem verholpen zou zijn vind ik het helemaal niet vreemd dat updates niets doen aan dit probleem...hars73 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:21:
[...]
Ongelooflijk toch, dat ze roepen dat dit probleem verholpen wordt, iedereen zegt dat het een hardware probleem is en dan komt de firmware en dan is het idd niet opgelost. Dit is voor mij definitief de reden om niet dit toestel aan te gaan schaffen.
Nee snap ik, maar iedereen die contact heeft gehad met Sony over dit probleem (en ook in het officiele Sony forum) kreeg als antwoord van Sony dat dit probleem bekend was en opgelost zou zijn in de nieuwe firmware van oktober.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:53:
[...]
Zolang ze niet letterlijk zeggen in de release notes van de upgrade dat dit probleem verholpen zou zijn vind ik het helemaal niet vreemd dat updates niets doen aan dit probleem...
Ik heb mijn mini pro van versie 368 kunnen updaten naar de laatste versie.
Mijn vriendin heeft ook een mini pro, deze heeft nog versie 335 draaien, als ik deze via SEUS wil updatgen zegt hij dat de mini pro al de laatste versie heeft draaien.
Iemand anders dit probleem ook?, enig idee hoe ik hem naar de laatste versie kan krijgen, bij voorkeur via SEUS ipv met flashtools?
Mijn vriendin heeft ook een mini pro, deze heeft nog versie 335 draaien, als ik deze via SEUS wil updatgen zegt hij dat de mini pro al de laatste versie heeft draaien.
Iemand anders dit probleem ook?, enig idee hoe ik hem naar de laatste versie kan krijgen, bij voorkeur via SEUS ipv met flashtools?
als beide toestellen los gekocht zijn, niet via een provider dan hoor je de nieuwste al te hebbenR2 schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:38:
Ik heb mijn mini pro van versie 368 kunnen updaten naar de laatste versie.
dat is android versie 2.3.4
als je een provider versie hebt word dit pas uitgerold wanneer de provider dit goedkeurt.
vandaar dat ik perse een los toestel wil.
ik heb er ook geen provider meuk op zitten.