Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en mijn mini pro geupdate naar ICS :|
Eerst via PC Companion geprobeerd, maar die gaf aan dat de server niet beschikbaar was.
Vervolgens via de Sony Update Service (http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/), die de update wel ging installeren. Voordat ik het wist was ie al bezig met updaten.. brrrr

Op dit moment is de update net uitgevoerd, is mijn telefooon net opnieuw gestart en zijn alle applicaties aan het optimaliseren.

Update: Zo te zien lijkt alles te functioneren. Mijn contacten zijn er nog. Mijn apps zijn er nog. Fysieke toetsenbord functioneert goed. Ik had Go Launcher draaien en ook die lijkt nog gewoon te werken. Versienummer is 4.1.B.0.431

Nou.. we zullen eens zien de komende dagen :X

• hars73

hars73

Twee dingen die me vandaag opgevallen zijn:
- Het wifi symbooltje in de notificatiebalk blijft donkergrijs, terwijl ik wel gewoon een goeie wifi verbinding heb. Ik zie er pijltjes er ook niet (meer) bijstaan als er dataverkeer is. Dit is gisteravond wel heel eventjes goed geweest. Inmiddels lijkt het te maken te hebben met het feit dat Llama mijn wifi in en uitschakelt (zie hieronder). Als ik Llama uitschakel dan heb ik een normaal wit wifi tekentje met dataverkeer pijltjes.
- De wifi sleep policy lijkt niet goed te werken. Ik laat mijn wifi altijd uitschakelen als m'n scherm uitgeschakeld is, maar nu met ICS blijft de wifi gewoon actief. Ik heb dit inmiddels wel opgelost via de app Llama, die ik al gebruikte voor een paar andere handige dingen.
- Dat de notificatie led niet meer goed functioneert wist ik al. Lightflow doet het echter nog prima volgens mij.

Verder loopt alles soepel en heeft ie de laatste 12 uur zo'n 20% accu verbruikt, met minimaal gebruik. Dat is nog niet zo heel erg meer of minder dan met Android 2.3.

Voorlopig nog een tevreden ICS gebruiker.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 12-09-2012 19:53 ]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ikzelf draai de laatste MIUI ROM van het xda forum en moet zeggen, WOW! 0 bugs :-)

Hij is echt een heel stuk sneller en vloeiender geworden, zeker een aanrader dus.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gisteravond ook ICS even geïnstalleerd. Dat gaat heel vlot, binnen een half uurtje was het gepiept. Vanmorgen voor het eerst gebruikt, met wat wisselend succes. Tijdens de rit naar m'n werk een reboot gehad, maar de rest van de dag (inclusief terugrit) gewoon stabiel. Ik heb het idee dat-ie nog vanalles onder water aan het doen was, want vanmorgen was hij flink traag en de batterij ging hard. Na de reboot gedraagt-ie zich een stuk beter. Batterijverbruik lijkt vrijwel gelijk te zijn, qua eye-candy is het allemaal subtieler. Wel zijn knopjes en icoontjes wat kleiner geworden: goed voor de ruimte op het scherm, maar wel iets beter mikken met de vingers. Ga ik zeker aan wennen! Voor wat ik gezien heb zijn alle apps en gegevens gewoon behouden. Gepolijste fontjes zijn goed leesbaar, dus de fontgrootte is naar "klein" gegaan.

Lampje vertoont wel tekenen van leven (Facebook berichtjes komen bijvoorbeeld wel blauw door), maar helemaal goed werkt het nog niet. Agenda-widget is er op vooruit gegaan: laat nu meerdere afspraken zien i.p.v. alleen de eerstvolgende. Het was alleen even klooien om 'm erop te krijgen, want de standaardafmetingen zijn wat groter. Aangemaakt op een leeg scherm en vervolgens verkleind.

Gezichtsherkenning als unlock is niet zo'n heel betrouwbare feature met maar 1 voorbeeldfoto. Toch maar de pincode intikken dus. Misschien moet ik de tijd nemen om 'm wat beter te trainen. Het is wel handig dat je niet eerst hoeft te vegen voordat je de pincode ik kan tikken.

Tot zover geen wereldschokkende dingen, maar toch wel een paar dingen waar ik blij mee ben. :)

• hars73

hars73

jodeltje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:08:
Ikzelf draai de laatste MIUI ROM van het xda forum en moet zeggen, WOW! 0 bugs :-)

Hij is echt een heel stuk sneller en vloeiender geworden, zeker een aanrader dus.
Ik ben nog niet zo van de custom roms. Heb er al wel regelmatig naar gekeken, maar durf die stap nog niet te zetten, ook omdat ik daarna wel een stabiele telefoon wil. Voorlopig hou ik het dus nog maar even op de officiële Sony roms.

Ik heb trouwens toch nog het idee dat Lightflow het met de officiele Sony ICS rom toch nog niet helemaal goed doet. Soms denk ik, ja hij doet het (ineens), maar soms doet ie het ook zeker niet. Jammer, ik was net zo gewend aan de verschillende kleurtjes van de led.

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 13-09-2012 09:32 ]

• Die Bruine
  • Laatst online: 11-09 07:20
LEDfix zit hopelijk in de update van ICS. Kun/wil je daar niet op wachten zul je toch moeten rooten en de fix installeren.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• hars73

hars73

Die Bruine schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:24:
LEDfix zit hopelijk in de update van ICS. Kun/wil je daar niet op wachten zul je toch moeten rooten en de fix installeren.
Tja.. ik zie al een paar gebruikers met dezelfde stock rom als ik draai, die in bootloops terecht komen. Ik wacht nog wel even op de 4.1.B.0.587, kijken wat dat oplevert ;) Ondertussen heb ik Lightflow gedeinstalleerd en probeer ik Light Manager eens een paar dagen. EDIT: Light Manager lijkt het ook niet veel beter te doen.

Wat me verder nog (in positieve zin) opvalt tot nu toe:
- Als m'n telefoon op standby staat, kan ik hem ook aanzetten met de Home knop. Ik weet niet of dat in GB ook al kon, maar ik vind het wel handig.
- De notificaties zijn ook al te openen in het lockscherm. Je hoeft dus niet te unlocken! Als je op de notificaties wilt klikken, moet je uiteraard wel eerst geunlockt hebben. Als je daarbij dan ook nog de app Notification Toggle installeert heb je na het uitschuiven van je notificatiebalk allerlei snelkoppelingen en toggles die je ook vanuit een gelockte telefoon kunt gebruiken in veel gevallen. Erg handig.

[ Voor 40% gewijzigd door hars73 op 13-09-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Volgens de lijst bij Sony kan ik de Mini pro hier updaten. Bij aansluiten via SE update service of PC Companion geven deze nog steeds aan dat er geen update beschikbaar is. Iemand een suggestie om het toch voor elkaar te krijgen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Download de officiële firmware (waarschijnlijk nog uitpakken). Let op dat je de SK17i (Mango) pakt. Daarna met Flashtool installeren. En dan heb je de officiële versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nu 100 euro bij phonehouse.be (wel met een azerty keyboard!)

Verwijderd

pc companion zegt dat ik update kan doen naar 4.1.B.0.587 en toestel zegt geen updates
wanneer ik update via pc wil doen lukt dit niet...er komt op downloaden en dan stopt dit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 19:43 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:31:
pc companion zegt dat ik update kan doen naar 4.1.B.0.587 en toestel zegt geen updates
wanneer ik update via pc wil doen lukt dit niet...er komt op downloaden en dan stopt dit
Probeer eens hiermee:

http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Verwijderd

nen dikke mercie AmbroosV ... werkte perfect !

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:40:
[...]

nen dikke mercie AmbroosV ... werkte perfect !
Zit je nu op de .587 firmware? Want ook op XDA zijn er nog maar weinig tot geen mensen die .587 voor de XMP ontvangen. Dit zou je even kunnen controleren in de settings.

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 27-09-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:55:
[...]

Zit je nu op de .587 firmware? Want ook op XDA zijn er nog maar weinig tot geen mensen die .587 voor de XMP ontvangen. Dit zou je even kunnen controleren in de settings.
ja hoor effectief de 587....echt verschil zie of merk ik nie maar zit op de nieuwste...me happy dus...en zeggen dak een s3 heb ook maar gebruik liever xperia mini pro...iets handiger enkel gebrek aan snelheid :-) dit terzijde

is belgisch toestel van phonehouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De Belgische van TPH zijn inderdaad best okay qua customization.

Ik zou er een .ftf van maken, maar dat heeft niet veel nut aangezien die van ons een Azerty-toetsenbord hebben (en de keyboard layout dus niet hoort bij een internationale versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Die Bruine schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:08:
Download de officiële firmware (waarschijnlijk nog uitpakken). Let op dat je de SK17i (Mango) pakt. Daarna met Flashtool installeren. En dan heb je de officiële versie.
Is dit een upgrade of clean install?
Als dit het laatste is vraag ik me af hoe je snel een complete backup kan doen in Android.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Complete backup is niet mogelijk als je geen root hebt. Om de SK17i te rooten moet je namelijk terug naar één van twee specifieke GB builds. Dat gaat via Fastbootfiles. Dus een clean install. Ook als je al op ICS zit moet je eest terug naar GB, rooten, een script draaien, upgraden naar ICS en dan weer een script draaien.

Flashtool heeft wel een optie om de data niet te wissen. Maar of dit goed werkt kan ik je niet vertellen. Kwestie van checkbox uitvinken voor installatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Die Bruine op 28-09-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntkomma
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-01-2022
Parody schreef:
>> Agenda-widget is er op vooruit gegaan: laat nu meerdere afspraken zien i.p.v. alleen de eerstvolgende. Het was alleen even klooien om 'm erop te krijgen, want de standaardafmetingen zijn wat groter. Aangemaakt op een leeg scherm en vervolgens verkleind.<<

Dat wil ik ook!
Hoe krijg je je agenda als widget op een leeg scherm? Ik zie het nergens bij de instellingen staan...

Trouwens, hoe voeg ik een extra leeg scherm toe?
Ik merk bij ICS dat alle nieuw geinstalleerde apps een icoontje op het scherm plaatsen. Dat was in GB niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik zag hier al eerder staan dat iemand z'n Mini Pro geflashed heeft naar ICS zonder te rooten.. Ik vroeg me af of ie daar een kleine walkthrough kan over maken via pm of dit topic. Ik ben veel te nieuwsgierig naar ICS en omdat m'n toestel een mobistar versie is zal ik nooit die update krijgen, dus zal ik dat via een andere weg moeten doen.. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
mcgrave schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:36:
Ik zag hier al eerder staan dat iemand z'n Mini Pro geflashed heeft naar ICS zonder te rooten.. Ik vroeg me af of ie daar een kleine walkthrough kan over maken via pm of dit topic. Ik ben veel te nieuwsgierig naar ICS en omdat m'n toestel een mobistar versie is zal ik nooit die update krijgen, dus zal ik dat via een andere weg moeten doen.. :-/
Gewoon dit volgen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38457156

Is exact hetzelfde voor de Mini Pro, maar in plaats van een .ftf voor de Xperia S of Xperia P gebruik je gewoon een .ftf voor de Mini Pro. Probleem is wel dat je voor een Azerty-toetsenbord ofwel een Franse of een Belgische .ftf moet vinden - en ik ben er nog geen tegengekomen... Wanneer ik eens terug in de winkel sta (The Phone House) en ik moet een Belgische Mini Pro updaten zal ik er eens een .ftf van maken en uploaden.

Voorlopig kan je wel flashen met Wotanserver, die heeft de firmwares wel. Nadeel aan Wotanserver is dat het geld kost en je altijd je gegevens verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Thanks

http://www.xdafileserver....ir=Sony+%28Ericsson%29%2F

Al zie ik op bovenstaande link zelfs niets van Xperia Mini Pro staan, of klik ik verkeerd. Irritant als het naar qwerty zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:08:
Een vraagje aan diegenen die bovenstaande firmware gebruiken: hebben jullie ook een selectiemenu (in de taakbalk) om een Japans toetsenbord te gebruiken bij het uitschuiven van het fysieke toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
AmbroosV schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Gewoon dit volgen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38457156

Is exact hetzelfde voor de Mini Pro, maar in plaats van een .ftf voor de Xperia S of Xperia P gebruik je gewoon een .ftf voor de Mini Pro. Probleem is wel dat je voor een Azerty-toetsenbord ofwel een Franse of een Belgische .ftf moet vinden - en ik ben er nog geen tegengekomen... Wanneer ik eens terug in de winkel sta (The Phone House) en ik moet een Belgische Mini Pro updaten zal ik er eens een .ftf van maken en uploaden.

Voorlopig kan je wel flashen met Wotanserver, die heeft de firmwares wel. Nadeel aan Wotanserver is dat het geld kost en je altijd je gegevens verliest.
Eindelijk tijd gehad om te flashen, allemaal gelukt. Maar is er buiten een Belgische of Franse ftf geen andere oplossing om het weer naar Azerty te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
mcgrave schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:29:
[...]

Eindelijk tijd gehad om te flashen, allemaal gelukt. Maar is er buiten een Belgische of Franse ftf geen andere oplossing om het weer naar Azerty te krijgen?
Rooten/unlocken en een paar bestanden aanpassen... Voor de rest niet. Toetsenbord zit hardcoded in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
AmbroosV schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:23:
[...]

Rooten/unlocken en een paar bestanden aanpassen... Voor de rest niet. Toetsenbord zit hardcoded in de firmware.
Owkeej zal het dan maar voorlopig zo laten, bedankt voor het advies AmbroosV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gisteren de stoute schoenen maar eens aangetrokken en mijn mini pro geroot.
Ik had de .431 versie dus heb gedowngrade naar een GB firmware. Vervolgens de root uitgevoerd, CWM geinstalleerd en weer geupgrade naar de international .587 stock firmware.

Achteraf gezien viel het best mee. >:)

Maar nu, iemand nog tips voor wat optimalisaties? Ik wil eigenlijk niet een andere rom of kernel installeren, want ik zie bij alle custom roms en kernels wel issues. Dus wil ik eigenlijk de stockrom aanpassen en verbeteren specifiek op onderstaande zaken.

Dingen die ik eigenlijk zou willen verbeteren:
- camera (ik gebruik de camera relatief vaak, vooral voor foto's, maar soms ook video)
- batterijverbruik (ik doe er verder niet zo heel veel mee, dus een lange standby tijd is ideaal voor mij)
- ik zou het ledje graag weer willen kunnen aansturen via Lightflow, zoals mogelijk was op GB
- snelheidswinsten zijn natuurlijk altijd meegenomen, maar niet perse noodzakelijk
- eventueel een andere launcher, maar dat kan eventueel ook gewoon zonder echt mod

Ik heb hier al wat info gevonden waarvan ik uit wil zoeken of ik dit voor mekaar krijg:
- Camera update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1935982
- Led fix: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1919949
- Optimalisaties: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1989824

Iemand ervaringen met bovenstaande mods? Of tips voor een langere standby tijd? En alles gebaseerd op de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:21
Nadat halfweg vorig jaar de uitrol van ICS voor de mini po is gestart heb tot nu toe nog altijd geen reguliere update hiervoor voorbij zien komen. Toestel is in september 2011 gekocht bij de phonehouse, uiteraard simlockvrij.
Maar ik zie momenteel helemaal geen activiteiten van Sony om de update naar ICS verder uit te rollen terwijl er veel andere modellen nu wel versneld hun upgrade krijgen.

Zijn er meer mensen met een minipro die ook nu nog in afwachting zijn?

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen update. Nog steeds Android 2.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Mijn Mini Pro heeft ook nooit een update gehad naar ICS... mijn SI nummer heeft ook nooit op de lijst gestaan
uiteindelijk maar zelf een custom rom er op gezet

Mijn advies als je nu nog wacht en je wil ICS... installeer een custom rom... de officiële update gaat er niet meer komen denk ik

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe lang je met deze mini pro kunt filmen? Afgezien van SD kaart want vol is natuurlijk vol. Zit er een limiet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Hier ook nooit een update ontvangen tot op heden SI 1249-0757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Sony update service installeren, telefoon aansluiten en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:36
JaapB schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:29:
Nadat halfweg vorig jaar de uitrol van ICS voor de mini po is gestart heb tot nu toe nog altijd geen reguliere update hiervoor voorbij zien komen. Toestel is in september 2011 gekocht bij de phonehouse, uiteraard simlockvrij.
Maar ik zie momenteel helemaal geen activiteiten van Sony om de update naar ICS verder uit te rollen terwijl er veel andere modellen nu wel versneld hun upgrade krijgen.

Zijn er meer mensen met een minipro die ook nu nog in afwachting zijn?
Ik kon een paar maanden geleden updaten via PC companion, via de telefoon gaat niet omdat ik het een en ander heb verwijderd, waaronder Sony Ericsson Update. Ik heb uiteindelijk halverwege het downloaden afgebroken omdat ik eigenlijk gewoon tevreden ben met de huidige software en het nut daarom ook niet echt zie.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:56
Ik heb na verschillende ICS roms toch weer de knoop doorgehakt. Weer terug naar 2.3. Echt een verademing. Je voelt en ziet dat het toestel voor GB gemaakt is;) Echt een aanrader!
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste