Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Afbeeldingslocatie: http://www.movmag.com/wp-content/uploads/2011/05/Sony-Ericsson-Xperia-mini-mini-pro-Mini-androids-of-the-new-generation-for-the-third-quarter-of-2011.-550x323.jpg

Inleiding
De Sony Ericsson Xperia mini pro is een compacte Android 2.3 smartphone met hetzelfde uitschuifbare keyboard, als het toetsenbord van - zijn grote broer - de Xperia pro. Het design is typisch Sony Ericsson; afgeronde hoeken zorgen voor een rank uiterlijk. Dankzij de 1 GHz Qualcomm Snapdragon is snelheid gegarandeerd. Het 3” touchscreen, met ondersteuning van de Sony Bravia Engine, is krasbestendig. Met de vijf megapixel-camera kan je verder zowel goede foto's schieten als 720p HD video opnemen. Verder is Facebook inside Xperia, een app om je Facebook account te beheren standaard geïnstalleerd. Op de Xperia mini pro zijn tot slot Office Suite en McAfee antivirus software al voorgeïnstalleerd, zodat je en e-mails onderweg direct en veilig kan beheren. Tegelijk met de Xperia mini pro is de Xperia mini (zonder toetsenbord) geïntroduceerd.

Apparaat & afmetingen
De Sony Ericsson Xperia mini pro is een Android 2.3 QWERTY smartphone met een gewicht van 136 gram. De afmetingen van de smartphone zijn 9,20 x 5,30 x 1,80 centimeter. De spreektijd bedraagt (onder ideale omstandigheden) 340 minuten. De standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 330 uur. De Sony Ericsson Xperia mini pro is verkrijgbaar in de kleuren zwart, wit, roze en blauw.

Bel- & datafuncties
De Sony Ericsson Xperia mini pro ondersteunt GSM 900, 1800 en 1900 MHz netwerken. Met de Xperia mini pro kan je razendsnel mobiel internetten dankzij de HSDPA en UMTS ondersteuning. De snelheid van HSDPA heft het verschil tussen thuis en onderweg op. Met de Sony Ericsson Xperia mini pro kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (MMS) berichtjes verstuurd en ontvangen worden. Dankzij de emailondersteuning kan je ook gewoon je eigen emails lezen. Trilalarm en polyfone of mp3 beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting.

Geheugen en connectivity
De Sony Ericsson Xperia mini pro heeft 320 MB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar. Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. De Xperia mini pro heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken).

Multimedia
Met de Sony Ericsson Xperia mini pro kan je zowel audio (mp3 en wma) als video (mpeg en .3gp) bestanden mobiel luisteren en bekijken. De Sony Ericsson Xperia mini pro heeft ook een ingebouwde camera, waar je ook video's mee kan opnemen. De maximale resolutie van deze camera bedraagt 1936 x 2584 pixels (5,0 megapixel). Deze camera heeft geen optische zoomfunctie.

Scherm & bediening
De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (TFT touchscreen). De Sony Ericsson Xperia mini pro draait op Android 2.3. Android is Google's mobiele besturingssysteem. Android 2.3 Gingerbread is de eerste editie met ondersteuning van one-touch woordselectie en copy/paste, waarmee het kopieren en plakken van woorden is vereenvoudigd. Tevens is Gingerbread de eerste versie met ingebouwde VoIP-ondersteuning, waardoor je geen applicaties van derde partijen meer nodig hebt om mee te videochatten. Ook nieuw vanaf versie 2.3 is NFC-ondersteuning, een techniek waarmee je met je mobieltje kan betalen.

Prijzen en beoordelingen Sony Ericsson Xperia mini pro
De goedkoopste Sony Ericsson Xperia mini pro kost op dit moment (los) € 250 bij Phoneshop. Natuurlijk is de Xperia mini pro ook verkrijgbaar met abonnement. Kijk in het Xperia mini pro prijzenoverzicht voor actuele Sony Ericsson Xperia mini pro abonnement aanbiedingen. Losse prijzen van de Sony Ericsson Xperia mini pro vind je hier. Er is geen beoordeling van de Sony Ericsson Xperia mini pro voorhanden.

Video's :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ckMVDfMj0AE]

Handleiding :

http://dl-www.sonyericsso...7i__UG_NL_1251-8145_1.pdf

Reviews :

http://tweakers.net/revie...o-vette-krachtpatser.html

http://www.gsmarena.com/s...a_mini_pro-review-633.php

http://allaboutphones.nl/...ia-mini-pro.html?leftmenu

[ Voor 4% gewijzigd door mregeling op 29-08-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Iemand al ervaring met dit toestel ?

Los komt hij rond de 238€, en dat lijkt me zeer redelijk voor wat je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb hem gisteren binnengekregen met een abonnementsverlenging, en ik ben er ontzettend blij mee.

Zijn voorganger, de X10Mini Pro had ik ook en dit is echt een enorme stap vooruit. Alles werkt soepeler en veel sneller, het scherm is wat groter en (veel!) mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 10:13
Glitch schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:03:
Ik heb hem gisteren binnengekregen met een abonnementsverlenging, en ik ben er ontzettend blij mee.
Bij welke provider heb je hem binnengekregen?

Ik zit met smart op morgen te wachten, omdat hij dan bij The Phone House verkrijgbaar zou moeten zijn voor €239,- releasedate volgens Phone House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Bij T-mobile, verlengd via de website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Hoop dat ie morgen beschikbaar is bij The Phonehouse ja.
Vrijdag waren er een paar op voorraad in Ermelo, maar SE had de verkeerde adapters meegestuurd dus ze moesten terug gestuurd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag de 13de de telefoon opgehaald in de winkel waar ik hem eerder in de week al had gereserveerd voor verlenging van het abbo bij t-mobile. Ik heb/had zijn voorganger de X10 mini pro ook al en was hier al erg te vreden over, maar dit is toch wel een hele grote stap vooruit. Nu heb ik natruurlijk zaterdag eerst uitgebreid de tijd genomen om hem in te stellen naar mijn wensen en de tel uit te proberen.
Ik heb hierbij natuurlijk gebruik gemaakt van mijn wifi, alleen nu wou ik vandaag een wifi hotspot maken door mijn tablet (dropad A8) er mee te verbinden en dit lukte zonder problemen ook de laptop was geen probleem. Het probleem wat daar wel bij naar boven kwam was dat ik niet op internet kon komen. Na een tijdje puzellen of ik het allemaal wel goed had gedaan blijkt dat ik geen gsm internetverbinding heb op de tel. De klantenservice van t-mobile is niet te bereiken vandaag want het is zondag. Geen probleem zou je zeggen want zo een internet instelling kun je zo via je eigen t-mobile pagina instellen. Maar laat nu net het probleem er in zitten dat de tel nog te nieuw is om daar instellingen voor op te vragen. Als iemand een iedee hiervoor heeft dan hoor ik het graag en anders ff wachten tot morgen en dan maar bellen met t-mobile.
Verder is het zo als ik al zei een super telefoon, hij is snel klein maar met een nog beter toetsenbord dan de x10 mini pro. Hij heeft een HD camera en heeft nu ook een zoom functie met beeld stabilisator en een 2de cam aan de voorzijde. De 2 grootste plus punten vindt ik tot op heden zijn de processor (die echt heel snel is) en het aanzienlijk grotere en veel duidelijkere scherm. Deze vergelijkingen maak ik dan met de X10 mini pro en niet met andere fabrikanten.

Kortom heb je al ervaring met de X10 mini pro goed of slecht het gaat er bij de xperia mini pro met hele groten stappen beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Waar heb je hem opgehaald ?
Hoop dat ie morgen in de winkels ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij de T-mobile shop gehaald (Enschede). Maar volgens de verkoper gaan ze ze in het begin maar heel beperk op voorraad hebben omdat ze willen zien hoeveel vraag er naar is. Maar bestellen kan altijd bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:03:
Hij heeft een HD camera en heeft nu ook een zoom functie met beeld stabilisator en een 2de cam aan de voorzijde. De 2 grootste plus punten vindt ik tot op heden zijn de processor (die echt heel snel is) en het aanzienlijk grotere en veel duidelijkere scherm. Deze vergelijkingen maak ik dan met de X10 mini pro en niet met andere fabrikanten.

Kortom heb je al ervaring met de X10 mini pro goed of slecht het gaat er bij de xperia mini pro met hele groten stappen beter op worden.
Ik heb een X8, dat is volgens mij hetzelfde formaat. Deze telefoon lijkt me ook erg relaxt, het formaat is hetzelfde, de specs zijn beter en hij heeft een toetsenbordje wat met dit formaat scherm veel meerwaarde heeft.

Maar heeft hij een camera aan de voorkant? Ik zat net te bedenken dat dit het enige was wat er aan ontbrak toen ik de FP las en de plaatjes bekeek, maar dat zit er dus wel op? :p Ik Skype namelijk ook best veel met mijn telefoon (alleen video dat kan dus niet) en Google Talk lijkt me ook een stuk beter met geluid en video.

239 is ook een mooie prijs, dan zal hij ook nog wel beschikbaar gaan komen in prepaid pakketjes (ik heb altijd sim only's)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 14-08-2011 19:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zitten 2 camera's op dus perfect voor skyp of talk. En ja zo een toetsenbordje is echt geweldig. Een groot voordeel van dit toetsenbord in vergelijking met de x10 mini pro is dat het volledige richtingstoetsen heeft dus boven onder links en rechts in tegenstelling tot alleen links rechts bij de x10 mini pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:
[...]Maar heeft hij een camera aan de voorkant?

239 is ook een mooie prijs, dan zal hij ook nog wel beschikbaar gaan komen in prepaid pakketjes (ik heb altijd sim only's)
Ja, alleen de Xperia Mini Pro heeft front camera.

Ik ga deze ook halen voor mijn verloofde. Maar dan in Hong Kong eind volgende maand (3 weken vakantie) voor 180 Euro. Ze wil een internationale Generic World Versie hebben met haar eigen Filipijnse taal, want als ik hier koop, zijn maar Europese talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is hij in Hong Kong goedkoper dan? Ik ben er in Februari geweest (heel even, moest 9 uur wachten op het vliegveld dus ben de stad ingegaan (half uurtje met een treintje) maar telefoons waren er eerder duurder als goedkoper dan hier.

Maar misschien keek ik ook op de verkeerde plek, als ik hier in de stad ga kijken betaal ik ook meer als wanneer ik de goedkoopste uit de pricewatch pak (bij goed verkrijgbare toestellen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zit de tel wel erg vol met apps. Ook zitten er veel instellingen op voor zo wel de westerse wereld en de oosterse wereld. japanse en chinese toetsenborden zijn standaard aanwezig. Er zijn veel talen aanwezig en zelfs met verschil in dialecten zo staan er in de spaanse taal 20 verschillende in, ook staan er talen in met niet europese symbolen en als ze daar in de filipijnen ook gebruik van maken dan zal het mij niet verbazen dat ook die er op staat.

De SE is in vergelijking met de concurent toch al wel erg goedkoop want je krijgt hem al gratis bij een zeer goedkope abbo ik heb hem bv bij een 1 jarige abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel opvallend is, is dat op de site van SE de telefoon nog steeds als binnenkort leverbaar staat. Ik had eerder bericht van T-mobile dat die binnen was dan van SE zelf dat hij te verkrijgen is.

Een leuk dingetje wat hij standaard aan boord heeft is een media server. Ik heb hem nu verbonden met een xp comp maar ook de xbox 360 en vooral de ps3 werken goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Volgens mij zat toch alleen op de PRO versie een front camera ?
of ook op de normale MINI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De normale mini weet ik niet. In de winkel was/is nog geen demo versie te zien. Ik heb alleen de mini pro en de x10 mini pro en de mini pro heeft er wel 2. De instellingen zijn per camera wel anders. Je kunt ook filmen met de front camera maar dan alleen in vga, qvga en mms kwaliteit. wel zit er een stabilisator op de front camera in foto stand. Geo tags zitten standaard op bijde camera's maar is die ook uit te zetten. Glimlach detectie en auto scene detectie zijn ook welkome verbeteringen op de camera, maar het alle belangrijkste van de nieuwe opties op de camera is wel de digitale zoom. Dit gaat uiteraard wel tenkoste van de beeldkwaliteit maar met de 5MP kun je toch wel erg leuke plaatjes schieten. In het verleden had SE altijd (naar mijn mening) de beste camera op de mobile telefoon. Dit samen met het meestal compacte formaat en de gunstige prijs ten overstaande van de concurentie was voor mij vroeger al de reden om eigenlijk alleen maar SE te willen hebben. Het lijkt er op dat ze bij SE weer goed hun best doen op het gebied van camera's op de mobiel. Ik heb zelfs al geruchten gehoord dat de eerste android telefoon met een cybershot camera onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:51:
Is hij in Hong Kong goedkoper dan? Ik ben er in Februari geweest (heel even, moest 9 uur wachten op het vliegveld dus ben de stad ingegaan (half uurtje met een treintje) maar telefoons waren er eerder duurder als goedkoper dan hier.

Maar misschien keek ik ook op de verkeerde plek, als ik hier in de stad ga kijken betaal ik ook meer als wanneer ik de goedkoopste uit de pricewatch pak (bij goed verkrijgbare toestellen)
Ja daar is wel goedkoper, als jij in een telefoon winkel kijkt. Bij elektro winkel zijn ze ook duurder. Ik koop altijd in Mong Kok, waar ook Sony Ericsson Customer Service is. Daar doen ze ook SE Promotion met de nieuwe toestellen op straat. Daar heb ik ook mijn Xperia Neo in Mei gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184080_10150264941274699_54244899698_7383801_1432412_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262961_10150264941144699_54244899698_7383798_6468661_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
skype werkt ook met videobellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Sinds de laatste versie
Nieuwe functies

Functies in deze versie:

Videobellen kan nu ook met deze toestellen:
Samsung Galaxy S II
Samsung Galaxy S
Samsung Droid Charge - Verizon
Samsung Galaxy Tab
HTC Desire (2.2)
HTC Thunderbolt - Verizon
HTC Sensation
HTC Evo 4G
HTC Evo 3D
HTC Incredible S
HTC Desire HD
HTC Flyer
LG Revolution - Verizon (2.2)
Sony Ericsson Xperia PLAY
Sony Ericsson Xperia ray
Sony Ericsson Xperia mini pro
Acer A5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
ben benieuwd of iemand hem al in de winkels gespot heeft.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 10:13
mregeling2005 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:20:
ben benieuwd of iemand hem al in de winkels gespot heeft.
O+
Ja, heb hem gister in mn handen gehad bij The Phone House en bij T-mobile. Daar hadden ze display-modellen liggen, maar volgens mij is hij al in meer winkels verkrijgbaar. Ik ga zo de stad in voor nader onderzoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Xanman schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:38:
[...]

Ja, heb hem gister in mn handen gehad bij The Phone House en bij T-mobile. Daar hadden ze display-modellen liggen, maar volgens mij is hij al in meer winkels verkrijgbaar. Ik ga zo de stad in voor nader onderzoek ;)
Ja dummy modellen hebben ze bijna allemaal, totdat je gaat vragen of ze hem op voorraad hebben liggen :(
Wil er 1 voor me vriendin halen die morgen jarig is, maar kan hem nog nergens vinden. !
Wil je het even laten weten als jij wat gevonden hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
niemand nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Centralpoint heeft de zwarte en witte op voorraad !!!
Wel iets duurder als de rest maar hun maken de 24u levering waar ipv Belsimpel.
Daar de order geannuleerd en besteld via Centralpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3r4rd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 16:13
T-mobile Alphen aan den Rijn heeft hem ook al binnen.
Ligt niet in de schappen maar als je ernaar vraagt hebben ze het wel.

• mregeling
Hij is binnen.

Ga vanmiddag reviewtje schrijven

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Nice. Als je ook de tijd zou kunnen nemen voor een battery-test zou dat heel mooi zijn. Er zijn al wat berichten over slechte accu-tijden (nog minder dan wat je bij een smartphone kan verwachten) en voor mij is dat toch wel een deal-breaker.

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
ik heb nog nergens gelezen dat de batterij snel leeg is.
hij schijnt juist erg verbeterd te zijn tov de x10 mini pro

• mregeling
Eerste indruk :

- Snel
- Mooi scherm door de Bravia Engine
- Word geleverd met screenprotector en extra cover ( aqua blue )
- 320 mb aan opslagruimte voor apps !!

De notificatie led kan verschillende kleuren aan.
Heb hem rood, groen wit en blauw zien worden al.

De aanraakgevoelige menu toetsen die flikkeren ook . Weet niet of dit standaard is....

Ga weer even prutsen maar als er vragen zijn hoor ik het wel

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Heb je hem in het zwart of het wit? De combinatie compact plus toetsenbord is precies wat ik zoek. Ik had hem gereserveerd bij de lokale kpn winkel maar ze hadden hem alleen in het wit en vond het in die kleur maar een vrouwending. Ze wisten eigenlijk niet eens van het bestaan van de zwarte versie af. Andere winkels hadden hem nog niet.

• mregeling
Heb de zwarte.
typen gaat lekker snel op het toetsenbordje..
accu zit nu op 40% en ben er vanaf 13u mee aan het klooien.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mregeling2005 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:34:
Eerste indruk :

- Snel
- Mooi scherm door de Bravia Engine
- Word geleverd met screenprotector en extra cover ( aqua blue )
- 320 mb aan opslagruimte voor apps !!

De notificatie led kan verschillende kleuren aan.
Heb hem rood, groen wit en blauw zien worden al.

De aanraakgevoelige menu toetsen die flikkeren ook . Weet niet of dit standaard is....

Ga weer even prutsen maar als er vragen zijn hoor ik het wel
Ik denk dat hij nog veel meer kleuren aan kan als de software het zou ondersteunen. Op mijn X8 met custom rom kan ik de led zelfs roze maken :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik heb gister de witte binnen gekregen
wilde ook speciaal eens wat anders dan een standard zwarte telefoon.
bevalt me goed.
ik heb ook de xperia x10 mini pro in t zwart

de mini pro bevalt me goed,
groter scherm, zeer snel
batterij is stukken beter.
ik speelde ermee sinds een uur of 6 uur gistermiddag, hele avond muziek gestreamd via wifi en afgespeeld op mn bluetooth speakerset en vanochtend was er nog 25% batterij over.
hij heeft 8,5 uur muziek afgespeeld staat er,
dit was met mijn x10 mini pro nooit gelukt evenals de desire z die mn vrouw heeft.

ik ben er heel tevreden over al zal ik hem wel gaan ruilen daar ik er gisteravond achter kwam dat ik een duitse versie heb. de Y en de Z staan omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Is hij eigenlijk al los te koop?
Alle winkels waar ik ze zie hebben een levertijd van eind augustus of je moet het toestel via een provider aanschaffen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Sinned123 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:01:
Is hij eigenlijk al los te koop?
Alle winkels waar ik ze zie hebben een levertijd van eind augustus of je moet het toestel via een provider aanschaffen.
heeft phonehouse het toestel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
dimocash schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:47:
ik heb gister de witte binnen gekregen
wilde ook speciaal eens wat anders dan een standard zwarte telefoon.
bevalt me goed.
ik heb ook de xperia x10 mini pro in t zwart

de mini pro bevalt me goed,
groter scherm, zeer snel
batterij is stukken beter.
ik speelde ermee sinds een uur of 6 uur gistermiddag, hele avond muziek gestreamd via wifi en afgespeeld op mn bluetooth speakerset en vanochtend was er nog 25% batterij over.
hij heeft 8,5 uur muziek afgespeeld staat er,
dit was met mijn x10 mini pro nooit gelukt evenals de desire z die mn vrouw heeft.

ik ben er heel tevreden over al zal ik hem wel gaan ruilen daar ik er gisteravond achter kwam dat ik een duitse versie heb. de Y en de Z staan omgedraaid.
zeker bij Belsimpel of Guusverschuren gekocht?
Heb alleen 1 ding waar iedereen mee te maken heeft volgens mij.

Neem maar eens een filmpje op, en speel het dan is af op de PC.
nu hoor je een tikkend geluid op het hele filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=XfBS69QKW5c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
nee via t-online-shop.nl

voor de rest bevalt het toestel, alleen die 2 knoppen Y en Z....
het filmen zal ik vanavond ff testen, kijken als ik ook een tikkend geluid hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-oK9ZtbKAVB4/Tk4R4Nkt3RI/AAAAAAAABCY/3FMzx0BahUw/s800/DSC04457.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-SK70-lYBZY8/Tk4R4CdSG9I/AAAAAAAABCc/tgnwDoe1g5U/s800/DSC04458.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-hBrdr5O7IVk/Tk4R4Vr5NcI/AAAAAAAABCg/MZlHI5ROfzY/s800/DSC04460.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Nieuwe firmware ook al .
Ben er nog niet uit wat er verandert is.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8HzDgkk-lsE/Tk5HmG_7T-I/AAAAAAAABFU/JikxYs8VrUk/s640/1.jpg

Quadrant score :

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Ymvc_Rs4lt0/Tk5MNyMmNBI/AAAAAAAABFs/vrzuXhNxhgY/s800/DSC04468.JPG

Neocore score :

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-uXRndmDCm5Y/Tk5OrjLS5dI/AAAAAAAABGA/t3VW_TUayvo/s800/DSC04469.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door mregeling op 19-08-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-WOwkZ37zMXE/Tk5PVtgEcaI/AAAAAAAABGU/D7viM8ShSsM/s800/DSC04471.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-x0cXmV4uSZI/Tk5PVWNRyiI/AAAAAAAABGU/1JCNJw0maug/s800/DSC04472.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-wZkFQZh9nQ0/Tk5PVm6bc_I/AAAAAAAABGU/H18uHQ50Law/s800/DSC04473.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:23:
Nieuwe firmware ook al .
Deze is de zelfe changelog van andere Xperia Arc, Neo, Play
New software available for your Xperia™ smartphone

Update your software to benefit from:

xLOUD™ – boosts your music when played through the speaker
Stereo recording – shoot video with high-quality stereo sound
Digital home – enjoy entertainment content stored in your phone on DLNA certified media devices
New themes and Landscape mode for your home screen

To upgrade, search for new software in your phone or use PC Companion .

Note: The availability of new software is market and operator dependent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een pre-order geplaatst bij Phonehouse en gehoopt ondertussen toch eigenaar te zijn, maar helaas.. Via de klantenservice te horen gekregen dat het op dit moment onbekend is wanneer hij binnenkomt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:40:
Had een pre-order geplaatst bij Phonehouse en gehoopt ondertussen toch eigenaar te zijn, maar helaas.. Via de klantenservice te horen gekregen dat het op dit moment onbekend is wanneer hij binnenkomt :|
volgens hun twitter zijn ze ze al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de website zou die ook sinds maandag verkrijgbaar zijn, maar klantenservice of PH Enschede kon niet zeggen wanneer hij binnen zou komen.. Wel lelijk altijd als ze een datum online zetten en dan niet kunnen melden wanneer hij echt verkrijgbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:16:
volgens de website zou die ook sinds maandag verkrijgbaar zijn, maar klantenservice of PH Enschede kon niet zeggen wanneer hij binnen zou komen.. Wel lelijk altijd als ze een datum online zetten en dan niet kunnen melden wanneer hij echt verkrijgbaar is!
ik kreeg een paar uur terug van hun twitter @thephonehousenl te horen dat het toestel er is
maar las net idd op hun website dat hij er niet is.

heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
dit zul je toch niet geloven.
toestel terug gestuurd, ander toestel besteld, krijg ik WEER een qwertz toestel ipv qwerty
ik begin me af te vragen als er wel witte qwerty toestellen beschikbaar zijn!!!!

om gek van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Merk bij meer webshops dat ze de duitse versie uitleveren.
Zou je geld terugvragen net als ik heb gedaan en bestellen bij Centralpoint.
Hebben er genoeg op voorraad en voor 16:00u besteld morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
kheb nu al 2 betaald.
eerst maar eens het geld terug krijgen....

afgelopen vrijdag had ik een hele discussie met een mevrouw die claimde dat alle toetsenborden qwertz waren
dat had ze nl ook op haar werk.
toen ik dr liet googlen besloot ze maar dr excuses aan te bieden en alles kosteloos te laten ophalen.

gister bestelde ik een andere en zei er nog bij GEEN DUITSE!!!!! ik wil qwerty, geen qwertz
het werd me verzekerd.
en wat krijg ik?
qwertz

van de week maar ff bij centralpoint maar bestellen dan, eerst ff mn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

mregeling2005 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:23:
Nieuwe firmware ook al .
Vreemd, waarom krijg ik die nieuwe firmware niet te zien?, wil hem graag updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
R2 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:00:
[...]

Vreemd, waarom krijg ik die nieuwe firmware niet te zien?, wil hem graag updaten.
Kreeg hem gelijk nadat ik PC Companion geinstalleerd heb.
Heb wel het idee dat de accu heel snel leeggaat.

Gisteravond zat ik in het stadion waar ik bijna geen bereik had, dus daar kan het ook aan liggen.
De procenten vlogen naar beneden toe....

Eff zien hoe het vandaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
opmerkelijk
op mijn exemplaar had ik na een nacht streamen nog veel over.
wifi en bluetooth aan.
incl pushemail, whatsapp, twitter en beetje gtalk gaat de telefoon ongeveer 5% per uur leeg.
zonder iets te doen gaat hij 1 of 2% per uur leeg.
vind ik zeer nette cijfers

om dit te bereiken op de x10 mini pro diende ik alle autosync uit te zetten, standaard 2g en helemaal niks te doen. dan redde ik 5% per uur.

niet te doen dus.

wellicht heb je een app die veel energievreet?
als je naar accugebruik gaat zul je het daar kunnen zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
zal er vandaag is op letten.
voor de rest super fijn toestelletje.
Heb alleen moeite om het klepje die op de usb poort zit los te krijgen ..... maar dat zal wel aan mij liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
nee dat dekseltje erop is maar een onding
bijna niet los te krijgen, volgens mij breekt die op een dag af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heeft iemand al een idee hoe de fotokwaliteit is? Ik zie dit toestel wel een beetje als vervanging van mijn Nokia N82 eventueel, maar dan moet de fotokwaliteit wel meer dan acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze telefoon lijkt me ideaal! :D

Ik heb nu een SGS, maar ik zie dat de processor van de SGS sneller is dan die van de mini pro. Heeft iemand ervaring met beide telefoons, en gemerkt dat de mini pro langzamer is? Of is ie minstens even snel? Ook zag ik dat de batterij capaciteit minder is, terwijl ik nu soms moeite heb om een hele dag met m'n SGS te doen... zal ik dat bij de mini pro dan ook hebben? Of scheelt het dat het scherm kleiner is?

Bij voorbaat dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of gaat het altijd zo met nieuwe telefoons?

De Xperia mini en mini pro werden in mei al aangekondigd en zouden vanaf juni op de markt komen. Dat werd later uitgesteld en vanaf 12 augustus is nu eindelijk de Xperia mini pro te koop.
Nou ja, te koop; alleen bij de Hi-winkel kun je hemm daadwerkelijk kopen (met abonnement, want ik heb nu pre-paid) dat is, als je genoegen neemt met een witte uitvoering want dat is de enige die ze hebben.
Wat mij nog het meest verbaasd is dat The Phonehouse nu al 6 dagen een demo in de winkel heeft liggen (wel zwart), maar als je hem wilt kopen dan hebben ze er geen één op voorraad en is het nog niet bekend wanneer ze hem bij het hoofdkantoor kunnen bestellen!!
Over de komst van de Xperia mini (zonder extern toetsenbord) heb ik op één site gelezen dat die week 35 uitkomt, maar als het net zo gaat als met de mini pro dan kun je hem dus pas in week 40 echt in je handen hebben..

Ik denk dat ik nog een maandje of 2 wacht, ga dan toch liever voor de mini zonder pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
De mini zonder de pro is bij de mediamarkt voor 169 te krijgen wel alleen wit en online.

Bij de phonehouse had ik een zwarte mini pro laten reserveren, word ik vandaag gebeld dat ze de witte volop op voorraad hebben en dat het onduideijk is of de zwarte ooit nog komt.

Hij is dus wel gewoon bij de phonehouse te krijgen, maar voorlopig alleen wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier is een van de eerste reviews te vinden van de gewone mini...

http://www.techradar.com/...i-993256/review?artc_pg=1

Camera blijkt qua kleurweergave een beetje gek te doen, maar volgens mij komt ie er best goed uit verder. Misschien is die kleurweergave met een firmware update nog wel te fixen en wordt het ook nog een aardige cameraphone..

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 23-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mooie review, weer een plusje op mijn "dat wordt mijn volgende telefoon"-lijstje. :) Overigens lijkt de zwarte nu ook leverbaar te worden. Hij staat nu bij diverse webshops op direct leverbaar. Voor zover dat wat zegt, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier is het forum op XDA developers te vinden wat betreft deze twee nieuwe telefoons. Misschien iets voor in de openingspost..

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik wil de xperia mini pro waarschijnlijk aanschaffen en als alternatief heb ik de Xperia Neo.
Voor mij zijn sommige dingen nog nieuw

Ik heb dan ook een tweetal vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

1. Bij de xperia Neo staat als ik deze vergelijk met de Xperia Mini Pro op de SE site dat de Xperia Neo Android market heeft en de Xperia Mini Pro niet. Wat betekent dit en heb ik dat perse nodig?

2. Ze hebben allebei mini usb support maar de xperia neo heeft ook usb Support en de mini pro niet. Wat is hierin het grote verschil?

Overal denk ik dat het wel de xperia mini pro wordt omdat die een fysiek toetsenbord heeft. En dat vind ik dan weer een grote PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

1. Ze hebben beide gewoon de android market, bij de andere staat heet er gewoon niet bijvermeld.
2. Volgens mij ook weer een rare vermelding op de site, ze hebben beide gwn een micro-USB aansluiting :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Phonehouse blijft ook lekker bezig. Eerst komen ze er na 2weken pre-order bij levering achter dat ik mijn abonnement niet bij hen kan verlengen, maar alleen bij HI zelf. Alsof ze dit niet eerder hadden kunnen zien :S Telefoon los besteld en leveren ze zojuist de oude X10 mini pro af.. Nu mag ik die terug sturen en kan ik dus nog langer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oh. Ik heb gister de mini pro besteld bij de phone house (gewoon los toestel...) gelijk checken dus of ik wel de goede krijg! :o

Edit: Toch maar even gebeld, en ze hebben inderdaad de x10 verstuurd naar me. Als het pakketje komt, mag ik 'm dus gelijk terugsturen, maar ik zal langer moeten wachten tot ik 'm krijg :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
zeve schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:13:
Ik wil de xperia mini pro waarschijnlijk aanschaffen en als alternatief heb ik de Xperia Neo.
Voor mij zijn sommige dingen nog nieuw

Ik heb dan ook een tweetal vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

1. Bij de xperia Neo staat als ik deze vergelijk met de Xperia Mini Pro op de SE site dat de Xperia Neo Android market heeft en de Xperia Mini Pro niet. Wat betekent dit en heb ik dat perse nodig?

2. Ze hebben allebei mini usb support maar de xperia neo heeft ook usb Support en de mini pro niet. Wat is hierin het grote verschil?

Overal denk ik dat het wel de xperia mini pro wordt omdat die een fysiek toetsenbord heeft. En dat vind ik dan weer een grote PRO
of je wacht op de xperia pro
dat is de toetsenbord variant van de neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:21:
Oh oh. Ik heb gister de mini pro besteld bij de phone house (gewoon los toestel...) gelijk checken dus of ik wel de goede krijg! :o

Edit: Toch maar even gebeld, en ze hebben inderdaad de x10 verstuurd naar me. Als het pakketje komt, mag ik 'm dus gelijk terugsturen, maar ik zal langer moeten wachten tot ik 'm krijg :(
Enig goede was wel dat ze meteen wisten waarover ik belde, nog nooit zo kort naar een klantenservice gebeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Enig goede was wel dat ze meteen wisten waarover ik belde, nog nooit zo kort naar een klantenservice gebeld :P
Das dan één voordeel ;) Blijkbaar een veelvoorkomende fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Ach, zelfs Tweakers.net kent het verschil niet. ;) X10 staat mooi vermeld tussen de SK17's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
dimocash schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

of je wacht op de xperia pro
dat is de toetsenbord variant van de neo
dat zo op zich kunnen maar het ging mij in eerste instantie om het verschil. En de mini is wel lekker handzaam, de neo cq pro is toch weer wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
zeve schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

dat zo op zich kunnen maar het ging mij in eerste instantie om het verschil. En de mini is wel lekker handzaam, de neo cq pro is toch weer wat groter.
scheelt 0,7"

mn vrouw heeft de desire z en het groter scherm is wel lekker maar het toestel is ook gelijk zo groot.
de pro en de mini pro hebben intern geloof ik zelfde specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
dimocash schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:18:
[...]

scheelt 0,7"

mn vrouw heeft de desire z en het groter scherm is wel lekker maar het toestel is ook gelijk zo groot.
de pro en de mini pro hebben intern geloof ik zelfde specs
ik zal eens kijken want een collega heeft de Neo
Maar wel een punt om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
enige punt is dat hij eigenlijk 1 juni al uit zou komen en het is uitgesteld naar augustus.
en als je ziet hoe de mini en mini pro al eigenlijk sinds 1 aug verkrijgbaar zouden zijn zal het me niets verbazen als de xperia pas eind oktober begin november echt beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Is er al bekend of de t-online shop qwerty of qwertz uitleverd?
Wellicht hadden ze enkele witte qwertz en zijn de zwarte gewoon qwerty.

• dimocash
Sinned123 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:22:
Is er al bekend of de t-online shop qwerty of qwertz uitleverd?
Wellicht hadden ze enkele witte qwertz en zijn de zwarte gewoon qwerty.
ik kreeg dit via de mail:

"Bij uw bestelling handeld het om een engelstalig toetsenbord.
Helaas kunnen wij u geen nederlands toestenbord aanbieden."

met engelstalig bedoelen zij qwertz

• hars73

hars73

dimocash schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:12:
[...]

ik kreeg dit via de mail:

"Bij uw bestelling handeld het om een engelstalig toetsenbord.
Helaas kunnen wij u geen nederlands toestenbord aanbieden."

met engelstalig bedoelen zij qwertz
Mail die T-Mobile knakkers dan even deze link:
Wikipedia: QWERTZ

Hoezo engels toetsenbord?

Zijn er inmiddels al wel gewoon qwerty toetsenborden dan? Of is het allemaal nog grijze import?

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 25-08-2011 10:08 ]

• dimocash
hars73 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

Mail die T-Mobile knakkers dan even deze link:
Wikipedia: QWERTZ

Hoezo engels toetsenbord?

Zijn er inmiddels al wel gewoon qwerty toetsenborden dan? Of is het allemaal nog grijze import?
ik had het haar laten googlen na 5 minuten.
zij bleef maar zeggen dat qwertz normaal is en als ik het terug wilde sturen ik de dagwaarde teug zou krijgen.
haar toetenbord was ook qwertz dus normaal en qwerty is abnormaal.
zucht....

uiteindelijk was ze overtuigd en kreeg ik nieuwwaarde terug.
zodra ik mn geld heb schrijf ik een t-onlineshop review waarin ik ze afbrand!
ik waarschuw dus, bestel niet je telefoon bij t-online!

centralpoint schijnt ze wel te hebben en belsimpel vertelde me dat ze een verkeerde bestelling binnen hadden gehad (qwertz) en ze ieder moment de qwerty variant verwachtte

[ Voor 14% gewijzigd door dimocash op 25-08-2011 16:18 ]

• hars73

hars73

Ik wacht nog wel eventjes tot ze wat meer leverbaar worden.
Ondertussen is er nu ook een review bij GSM Arena beschikbaar. Die zijn ook uiterst positief!

• dimocash
hars73 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:28:
Ik wacht nog wel eventjes tot ze wat meer leverbaar worden.
Ondertussen is er nu ook een review bij GSM Arena beschikbaar. Die zijn ook uiterst positief!

mooie review!

ik ben trouwens benieuwd als de updates die SE vanaf oktober uitbrengt waaronder 3d en anderoid 2.3.4 ook voor de mini pro uitbrengt

• Sinned123
@dimocash
Het is natuurlijk een duits bedrijf.
Ze kunnen bewt denken dat qwertz normaal is.

Ik ga dan maar voor een witte bij de phonehouse, dan dump ik het roze achterkantje maar.
Dan kan je in ieder geva zelf zien dat het een qwerty tobo betreft, voordeel is ook dat je vette vingers er niet op ziet.

• Glitch
  • Niet online
Ik heb toch echt gewoon een qwerty ontvangen van t-mobile :?

• dimocash
Sinned123 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:20:
@dimocash
Het is natuurlijk een duits bedrijf.
Ze kunnen bewt denken dat qwertz normaal is.

Ik ga dan maar voor een witte bij de phonehouse, dan dump ik het roze achterkantje maar.
Dan kan je in ieder geva zelf zien dat het een qwerty tobo betreft, voordeel is ook dat je vette vingers er niet op ziet.
klopt maar de vrouw aan de lijn was gewoon nederlands
maar hoe dan ook, klantvriendelijk was ze zeer zeker niet.

voordeel van een witte is inderdaad dat je de vetafdrukken totaal niet ziet
echt ideaal

ik moet trouwens ook wel zeggen dat ik ook mn x10 mini pro, htc touch pro en touch pro2 via i-net bestelde en altijd een qwerty kreeg.
dus t gaat meestal wel goed lijkt me

• dimocash
Glitch schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:06:
Ik heb toch echt gewoon een qwerty ontvangen van t-mobile :?
dit is t-online-shop
een webwinkel van het moederbedrijf van t-mobile nederland

• hars73

hars73

dimocash schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

mooie review!

ik ben trouwens benieuwd als de updates die SE vanaf oktober uitbrengt waaronder 3d en anderoid 2.3.4 ook voor de mini pro uitbrengt
Ja die update geldt voor alle XPERIA modellen van 2011.. ook de mini en mini pro.
Bron o.a.: http://www.androidworld.n...n-voor-xperia-toestellen/
en
http://www.sonyericsson.c.../xperianeovfinal-20110825

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 26-08-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Heb net de mijne opgehaald ter verlenging bij de Telfort-shop in Utrecht. Hij hangt nu aan de lader om de nacht door te brengen, dus da's een mooi moment om even de eerste indrukken weer te geven. :)

Eerste indruk is een solide telefoon met een stevig schuifmechanisme. Het voelt vergelijkbaar met m'n "oude" C905, en die heeft het ook twee jaar lang probleemloos uitgehouden. Het toestel is zeker klein. Het toetsenbordje is dus ook lief klein, maar tikt beter dan de BlackBerry die ik van m'n werkgever te leen had. Het scherm is ongeveer net zo groot als die van de BB, maar komt scherper over.

Internetten met WiFi gaat vlotjes, dus lekker aan het stoeien geweest met apps, Google, etc. So far, so good!

En dan internet per mobiel... Ik ben één van de "gelukkigen" die een PIN-code op z'n SIM heeft staan en een vrij oude SIM heeft. Gevolg: APN's worden niet onthouden en je kunt ook geen instellingen daarvoor downloaden of toegestuurd krijgen! Work-around (dit heeft mij 2 uur vloeken, tieren en zoeken, kleine resets, volledige resets, batterij trekken, etc. gekost, dus dat zal ik een ander besparen): PIN-code verwijderen (zit onder "Location & security settings" -> "SIM card lock"), telefoon opnieuw starten, et voilà! Je kunt nu alles instellen, en als je provider lief is krijg je alles automatisch. Bugje, zeggen ze dan... Maar goed dat dit je maar één keer overkomt, en dat Google zo aardig is je net uit je oude telefoon geïmporteerde contacten weer netjes terug te zetten. Zie ook http://talk.sonyericsson.com/message/98241, ere wie ere toekomt!

Kortom, ik tik morgen wel weer verder. :) Het is nu bedjetijd.

[ Voor 2% gewijzigd door Parody op 26-08-2011 01:25 . Reden: Linkje naar work-around toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
even een kleine vraag van iets andere aard.
Ik heb de mini pro gisteren besteld. Ik snap hoe ik contacten kan kopieren. Maar hoe kan ik de smsjes kopieren van mijn vivaz? Is daar iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
zeve schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:29:
even een kleine vraag van iets andere aard.
Ik heb de mini pro gisteren besteld. Ik snap hoe ik contacten kan kopieren. Maar hoe kan ik de smsjes kopieren van mijn vivaz? Is daar iets voor?
ik weet dat het programma mybackup ook smsen backupt.
maar de vivaz draait geen android dus kzou het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickkid
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-05-2021
probeer My Phone Explorer eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 01:10
3 vraagjes:

1) heeft iemand al geprobeerd te videobellen met Skype of Tango op dit toestel? Ervaringen?

2) de camera achteraan (5MP) heeft een ledflitser, kan je deze ledflitser constant aanlaten, zodat je belichting hebt bij bvb videoopnames in het donker of gaat deze flitser enkel af wanneer je een foto neemt in het donker?

3) heeft de frontcamera een ledflitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ja de led blijft aan tijdens het filmen
nee, de frontcamera heeft geen led flitser

videobellen niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Zo vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en bij de Phonehouse langs gegaan.
Had mezelf al verzoend met een witte.
Bleek ineens dat ze slechts 1 zwarte op voorraad hadden, net een half uurtje binnen gekregen :)
Kortom gelijk meegenomen.

Eerste indruk, niet veel groter dan de x10 mini pro.
En het scherm stoort niet ondanks dat deze zo klein is.
Heb een Desire,Milestone, Optimus 2x en een Galaxy S gehad.
Qua smoothness doet hij voor geen van deze 4 onder, sterker.
Hij loopt out-of-the box beter dan alle 4.

Uiteindelijk ging ik na elk toestel weer terug na mijn milestone ondanks de brake performance.
Ik hoop hiermee dat probleem te hebben opgelost.

Minpuntjes:
De front camera is amper bruikbaar.
De homeknop gaat wat stroef
Voor de camera modus moet je eerst het toestel unlocken en dan de camera button vol doordrukken.
Had liever gezien dat je hem zonder te unlocken direct kon doordrukken en naar de camera kon gaan en in unlockte toestand 1 simpel klikje.

[ Voor 19% gewijzigd door Sinned123 op 26-08-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sinned123 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:08:
Minpuntjes:
De front camera is amper bruikbaar.
De homeknop gaat wat stroef
Voor de camera modus moet je eerst het toestel unlocken en dan de camera button vol doordrukken.
Had liever gezien dat je hem zonder te unlocken direct kon doordrukken en naar de camera kon gaan en in unlockte toestand 1 simpel klikje.
Unlocken? Die slider bedoel je of een code?

En wat is er mis met de frontcamera? Hij lijkt me ideaal voor Skype (daar gebruik ik nu mijn X8 ook al veel voor en een frontcam lijkt me dan wel wat toevoegen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Marzman schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:28:
[...]

Unlocken? Die slider bedoel je of een code?

En wat is er mis met de frontcamera? Hij lijkt me ideaal voor Skype (daar gebruik ik nu mijn X8 ook al veel voor en een frontcam lijkt me dan wel wat toevoegen).
Ik bedoel de slider ja.
Als je snel een foto wilt maken, moet je eerst je toestel van het slot afhalen, dan nog flink hard drukken op de camera knop.
En dan gaat ie pas naar je camera modus.
Had wat mij betreft met 1 stap minder gekunt.

De front camera is gewoon van slechte kwaliteit, meer dan skype kan je er niet mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 26-08-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Natuurlijk vanmiddag opgehaald voor 240.
En dan zie je dit:
http://www.mediamarkt.nl/...3.html?referer=kieskeurig

Voor slechts 203 ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sinned123 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:52:
En dan zie je dit:

Voor slechts 203 ;/
En de gewone mini (dus niet de pro) voor 168 euro.. Eigenlijk best weinig geld voor zo'n krachtige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Nou is de frontcamera natuurlijk ook niet bedoeld voor het uitgebreid maken van foto's... Slecht is een ruim begrip: zoals gezegd voldoet-ie prima voor videobellen of zo. Dan heb ik liever dat ze wat extra moeite stoppen in de 5MP camera, want Skype beeld is sowieso niet van de allerbeste kwaliteit.

Op z'n eerste dag (dus veel tussendoor mee gestoeid) heeft-ie het zo'n 18 uur uitgehouden met een voor het eerst volledig opgeladen batterij. Hier moet bij aangetekend worden dat ik aan het einde van de middag pas zag dat de helderheid van het scherm voluit stond, dus dat was de grootgebruiker in de statistieken. Heb 'm teruggeschroefd naar het minimum, eens kijken of dat wil helpen. Ook het uitzetten van widgets zal vast wel helpen, net als de installatie van JuiceDefender.

Moet nog even op jacht naar een app die de 3G pas aanzet als je echt bandbreedte nodig hebt en 'm verder op 2G laat staan. JD zet de communicatie helemaal uit, wat natuurlijk ook een hoop scheelt.

Tikken op zo'n klein schermpje valt me nog alles mee. Met de duimen is het goed mikken, maar met de wijsvinger is het goed te doen. Het toetsenbordje is natuurlijk makkelijker, dat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-08 11:17
kga het hier ook nog even vragen, dat ledje, knippert dat bij een sms? blijft dat knipperen?
instellen via sms popup? kan iemand dit even testen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:21
Sinned123 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:52:
En dan zie je dit:

Voor slechts 203 ;/
Is best wel mooi zo'n prijs voor een zaak die hem niet op voorraad heeft (Zwolle).
Gelukkig beter scoren dan bij the Phonehouse voor een zwarte die ze daar wel volop op voorraad hadden.

Nu eerst slapen en morgen maar eens bezig met testen en proberen.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn mini pro ontvangen, ik heb.1 vraagje. Als je de tel vast houdt en bezig bent met de touchscreen verschuift de tel dan bij jullie ook een beetje, met verschuiven dan doel ik op de query tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Heb ik geen last van.
Geen spling of iets anders.

Enige probleempje is dat er tijdens het filmen je een klik geluid hoort in alle filmpjes.
Voor de rest een super telefoon.

Merk wel als ik Advanced Task Killer opstart dat ik soms maar 44mb ram vrij over heb.
Dat is wel jammer.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste