Ach bij de Phonehouse met studenten.net korting heb ik er ook maar 207 euro voor betaald.. Na wat gedoe kan ik hem vandaag eindelijk ontvangenhars73 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:59:
[...]
En de gewone mini (dus niet de pro) voor 168 euro.. Eigenlijk best weinig geld voor zo'n krachtige telefoon.
ik ging dat testen en heb er geen last gehad dat je een tikkend geluid hebt tijdens het afspelen van een hd filmpjemregeling2005 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 06:36:
Heb ik geen last van.
Geen spling of iets anders.
Enige probleempje is dat er tijdens het filmen je een klik geluid hoort in alle filmpjes.
Voor de rest een super telefoon.
Merk wel als ik Advanced Task Killer opstart dat ik soms maar 44mb ram vrij over heb.
Dat is wel jammer.
ik denk dat je anders ff een reset moet doen ofzo?
Is er een manier om widgets samen te voegen, als ik nu een widget toe wil voegen, zie ik van bv android agenda widget een hele lijst staan. Heb ook een x10 mini pro met een custom rom, daar staan alle agenda widgets samengevoegd, als je daar dan op klik krijg je een overzicht van alleen de agenda widgets.
ik heb de mini pro ook binnen. toch nog een paar vragen
als ik naar het linkse scherm scroll dan heb ik daar een tab bedrijf en beveiliging staan. Op het tab bedrijf staat tik dan start hij moxier pro op. Wat moet ik daarmee? en kan ik dat verwijderen?
Ik dacht ook dat whatts ap er opstond maar die kan ik niet vinden. Of staat dat er niet op?
voor nu zijn dat mijn vragen.
Dat heb je als dit je eerste smartphone is.
als ik naar het linkse scherm scroll dan heb ik daar een tab bedrijf en beveiliging staan. Op het tab bedrijf staat tik dan start hij moxier pro op. Wat moet ik daarmee? en kan ik dat verwijderen?
Ik dacht ook dat whatts ap er opstond maar die kan ik niet vinden. Of staat dat er niet op?
voor nu zijn dat mijn vragen.
Dat heb je als dit je eerste smartphone is.
en weer een qwertz toestel binnen gekregen vandaag.
hun servicedesk verzekerde me dat ze me dit keer een qwerty zouden toesturen.
vermoeiend....
hun servicedesk verzekerde me dat ze me dit keer een qwerty zouden toesturen.
vermoeiend....
Ik heb er ook eentje, sinds gisteren. Heb er nog niet heel uitgebreid mee kunnen klooien, maar het is wel een grote vooruitgang tegenover mijn X1i, waar ik overigens ook best tevreden mee was. Als ik wat meer met het ding gespeeld heb meld ik me wel weer
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
In vergelijking met de review op got mis ik een aantal apps. bij de review staat
datacontrole
whatsapp
neoreader.
Op mijn mini pro staan deze niet. Waar zijn ze gebleven?
En belangrijker hoe haal ik ze weer terug?
datacontrole
neoreader.
Op mijn mini pro staan deze niet. Waar zijn ze gebleven?
En belangrijker hoe haal ik ze weer terug?
Al iemand gevonden hoe je het software toetsenbord kan omzetten naar azerty?
waarschijnlijk bij landsinstellingen van het toetsenbord?
Is het bij android dat bij email de verwijderde emails bij de provider niet verwijdert in de telefoon. Of mis ik een instelling?
Overigens algemene vragen over android waar kan ik die het beste stellen. En\of is er een site waar alles wordt uitgelegd?
anders stel ik hier de vragen als dat niet erg is
Overigens algemene vragen over android waar kan ik die het beste stellen. En\of is er een site waar alles wordt uitgelegd?
anders stel ik hier de vragen als dat niet erg is
Verwijderd
Ik heb m'n foon eindelijk (sinds gister) binnen! (blijft dat ze wel gelijk het juiste toestel hadden gestuurd, grrr) Heb al heerlijk gespeeld, hij werkt echt heel goed en is supersnel (vergeleken met mijn SGS).
Wat me wel opviel is dat ik in de gmail-instellingen niet de notificaties kan wijzigen, terwijl dat bij andere Androids wel kan. Beetje jammer! (Edit: dit kan dus wel, had op m'n SGS de nieuwste versie van Gmail niet dus moest wat beter kijken!)
Verder ben ik echt supertevreden, hij is dus heel snel en LauncherPro werkt, ondanks het kleine scherm, erg goed. Tobo werkt handig en went snel, scherm reageert goed, geluid klinkt prima uit luidspreker... Ben tevreden dus!
Wat me wel opviel is dat ik in de gmail-instellingen niet de notificaties kan wijzigen, terwijl dat bij andere Androids wel kan. Beetje jammer! (Edit: dit kan dus wel, had op m'n SGS de nieuwste versie van Gmail niet dus moest wat beter kijken!)
Verder ben ik echt supertevreden, hij is dus heel snel en LauncherPro werkt, ondanks het kleine scherm, erg goed. Tobo werkt handig en went snel, scherm reageert goed, geluid klinkt prima uit luidspreker... Ben tevreden dus!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 09:17 ]
Is de stock launcher zo slecht dan? (Ik heb op m'n LGP500 ook LauncherPro staan, maar vind wel dat de stock launcher van de mini (pro) enige meerwaarde heeft (corner interface,...), als deze niet deugt dan valt 1 van de redenen om dit toestel te kopen wel af voor mij.
zo heb hem net geroot en met titanium wat dingen gefreezed en heb het idee dat het allemaal wat sneller loopt.
stock launcher is zeker niet verkeerd maar launcherpro is gewoon een fijne launcher, en vooral de plus versie met twitter en facebook widgets
stock launcher is zeker niet verkeerd maar launcherpro is gewoon een fijne launcher, en vooral de plus versie met twitter en facebook widgets
Verwijderd
Inderdaad, ik heb al vanaf het begin LauncherPro gebruikt (toen het nog gratis was en er geen plus versie was
) en de stock launcher werkt best goed zelfs, maar als je eenmaal iets gewend bent...
Heb er nu wat meer mee gespeeld en tot nu toe ben ik erg positief over het geheel
Dit is pas mijn tweede smartphone, dus ik kan alleen goed vergelijken met de vorige.
Het touchscreen is een verademing vergeleken met dat van de X1, net zoals het besturingssysteem. Het toestel voelt degelijk aan, amper speling in het schuifmechanisme. Het toetsenbordje typt erg fijn tot nu toe ook nog geen (drie-)dubbele letters zoals bij de X1 vaak gebeurde. Bij het typen van een bericht was ik altijd de helft van de tijd bezig met corrigeren, wat op een gegeven moment (afgelopen vrijdag dus
) zodanig op mijn zenuwen begon te werken dat ik een nieuwe telefoon ging kopen. Wat het beeldscherm betreft had ik verwacht er op achteruit te gaan vanwege de lagere resolutie, maar tot nu toe heb ik daar nog weinig van gemerkt. Tot nu toe erg tevreden dus
Het touchscreen is een verademing vergeleken met dat van de X1, net zoals het besturingssysteem. Het toestel voelt degelijk aan, amper speling in het schuifmechanisme. Het toetsenbordje typt erg fijn tot nu toe ook nog geen (drie-)dubbele letters zoals bij de X1 vaak gebeurde. Bij het typen van een bericht was ik altijd de helft van de tijd bezig met corrigeren, wat op een gegeven moment (afgelopen vrijdag dus
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Hoe heb je hem geroot? Op XDA zie ik alleen omslachtige manieren waarbij je eerst de bootloader moet unlocken en dergelijke.mregeling2005 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:21:
zo heb hem net geroot en met titanium wat dingen gefreezed en heb het idee dat het allemaal wat sneller loopt.
Als je gewoon de beschrijving op XDA volgt voor het rooten van de mini pro kan er niets fout gaan. Ik had het ook in een zucht en een scheet voor elkaar.Glitch schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:54:
[...]
Hoe heb je hem geroot? Op XDA zie ik alleen omslachtige manieren waarbij je eerst de bootloader moet unlocken en dergelijke.
diegene die de update .368 hebben geinstalleerd kunnen die wat voor me doen ?
in de folder : C:\ProgramData\Sony Ericsson\Update Engine\db\13740270\blob_fs
staan files.
Nu ben ik op zoek naar de 2 grootste bestanden.
1 is ongeveer 152 mb en de ander 15 mb.
Heb deze nodig omdat ik hier 1 bestand van wil maken en via flashtool deze wil flashen.
Kan iemand mij hieraan helpen ?
staan files.
Heb deze nodig omdat ik hier 1 bestand van wil maken en via flashtool deze wil flashen.
Ik persoonlijk vind die cornerinterface minder bij Sony. Op voorgaande modellen kon je ook maar een widget plaatsen per homescreen door het ontwerp (weet niet of dat bij de Xperia Mini nog steeds is). Was voor mij ook een reden om launcher pro te gebruiken.Dryhte schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:40:
Is de stock launcher zo slecht dan? (Ik heb op m'n LGP500 ook LauncherPro staan, maar vind wel dat de stock launcher van de mini (pro) enige meerwaarde heeft (corner interface,...), als deze niet deugt dan valt 1 van de redenen om dit toestel te kopen wel af voor mij.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Download de .368 rom van XDA, kan je ze zo uithalen.mregeling2005 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:42:
diegene die de update .368 hebben geinstalleerd kunnen die wat voor me doen ?
staan files.
daar zitten buitenlandse programma's in .R2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:18:
[...]
Download de .368 rom van XDA, kan je ze zo uithalen.
is niet de NL versie.
Als ik iemand heb die de .368 via SEUS heeft gedownload dan kan ik er wel een NL rom van maken.
Vandaar
Verwijderd
Hebben anderen hier ook last van het krakende geluid als je aan de bovenkant luistert, wanneer het scherm actief is?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1225448
Het probleem doet zich ook (duidelijk) voor als je een stukje video opneemt, en het dan afspeelt.
Het gekraak wordt dan opgenomen.
Ik heb de Mini Pro gisteren gehaald maar ik ga zo maar even naar, The Phonehouse om te zien watvoor oplossing ze bieden. Wachten op SE lijkt me niet zo efficiënt.
Het probleem doet zich ook (duidelijk) voor als je een stukje video opneemt, en het dan afspeelt.
Ik heb de Mini Pro gisteren gehaald maar ik ga zo maar even naar, The Phonehouse om te zien watvoor oplossing ze bieden. Wachten op SE lijkt me niet zo efficiënt.
sommige toestellen hebben er idd last van.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:27:
Hebben anderen hier ook last van het krakende geluid als je aan de bovenkant luistert, wanneer het scherm actief is?
ik geloof mregeling 2008 dat ook had.
bij mijn exemplaar wat ik terugstuurde had ik daar trouwens geen last van.
wellicht dat er verschil is tussen een witte en een zwarte?
de witte voelde wat gladder aan dan de zwarte.
Vaak zijn het mulitlanguage roms, ik heb die van XDA op mijn toestel staan en heb gewoon een nederlandse versie, wat voor buitenlandse programma's bedoel je dan?mregeling2005 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:24:
[...]
daar zitten buitenlandse programma's in .
is niet de NL versie.
Als ik iemand heb die de .368 via SEUS heeft gedownload dan kan ik er wel een NL rom van maken.
Vandaar
Verwijderd
Dat is inderdaad dat geluid wat ik bedoeldedimocash schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:10:
[...]
sommige toestellen hebben er idd last van.
ik geloof mregeling 2008 dat ook had.
bij mijn exemplaar wat ik terugstuurde had ik daar trouwens geen last van.
wellicht dat er verschil is tussen een witte en een zwarte?
de witte voelde wat gladder aan dan de zwarte.
Het is er echter (iig bij mij en de meeste anderen) wel constant, behalve als je de lader gebruikt. In standby (scherm uitgeschakeld) heb je het minste last.
In mijn geval gaat het trouwens om een zwarte.
Donderdag krijgt The Phonehouse nieuwe binnen en dan kan ik die even proberen. Het is wel jammer als SE hier geen oplossing voor gaat bieden voor gedupeerden. We wachten dat wel even af
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 16:52 ]
Ten eerste mis je de instellingen voor internet en mms, die haalt ie niet op tijdens het setup proces.R2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:47:
[...]
Vaak zijn het mulitlanguage roms, ik heb die van XDA op mijn toestel staan en heb gewoon een nederlandse versie, wat voor buitenlandse programma's bedoel je dan?
en er staan veel meer bloatware programma's op dan de NL versie.
Vandaar...
Dan heb ik waarschijnlijk ontzettend veel mazzel, ik heb gewoon gelijk Internet een MMS instellingen tijdens setup gekregen, en geen idee wat jij onder bloatware verstaat, maar ik zag niet veel verschil tussen de originele versie die op mijn mini pro stond en de versie van XDA.mregeling2005 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:36:
[...]
Ten eerste mis je de instellingen voor internet en mms, die haalt ie niet op tijdens het setup proces.
en er staan veel meer bloatware programma's op dan de NL versie.
Vandaar...
Maar zoals ik al zei, ik heb denk ik gewoon geluk gehad.
Weet iemand of ze bij algebeld ook de QWERTY versie hebben? Ik heb niet veel zin in gezeik met duitse versies dus anders maar bij Centralpoint bestellen en 2 tientjes meer betalen.
centralpoint heeft de qwerty, heb ik hem ook vandaan!!REDFISH schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:58:
Weet iemand of ze bij algebeld ook de QWERTY versie hebben? Ik heb niet veel zin in gezeik met duitse versies dus anders maar bij Centralpoint bestellen en 2 tientjes meer betalen.
Ben ondertussen een beetje aan het spelen en wennen aan Android op de MiniPro. Alleen zou ik graag direct kunnen schakelen voor 3g en wifi (aan en uitzetten vanaf homescreen). Heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik dat voor elkaar krijg.
Camera doet het netjes, nog niet echt mee doende geweest. GPS is vlot paraat.
Volgende week iets meer tijd om er mee te spelen
bijnaleek
Volgens mij kun je gewoon een wifi icoontje op je homescreen slepen. Zie ook deze review, die heeft dat ook.
Was al een beetje verder gekomen met spelen en de smartphone was toch slimmer dan de dumbphonerREDFISH schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:07:
Volgens mij kun je gewoon een wifi icoontje op je homescreen slepen. Zie ook deze review, die heeft dat ook.
bijnaleek
Het staat in ieder geval bovenaan bij Android (in je balk met berichten die je naar beneden kan trekken) en als de widget energiebeheer toevoegd kan het ook vanaf die widget op je homescreen.JaapB schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:48:
Ben ondertussen een beetje aan het spelen en wennen aan Android op de MiniPro. Alleen zou ik graag direct kunnen schakelen voor 3g en wifi (aan en uitzetten vanaf homescreen). Heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik dat voor elkaar krijg.
/▌
Zijn er al tweakers die van een iPhone (4) zijn overgestapt naar dit toestel? Ik wil graag een toestel met qwerty, maar wel opties als goede navigatiesoftware behouden (daarom bv geen BB 9780). Nu was mijn oog gevallen op deze SE, maar ik vroeg mij af of er dus ex iPhone eigenaars zijn en hoe zij te spreken zijn over dit toestel.
Even een paar vraagjes:
1. hoe kan ik als ik een item heb weggegooid op mijn homescreen deze weer terughalen? bijv op het middelste scherm de google search bar?
2. Op mijn meest rechtse homescreen staat een setup voor moxier e-mailaccount en mcaffee antivirus. Kan ik deze verwijderen of gebruiken jullie die. Mij lijk vooral de moxier e-mail client niet nuttig.
3.ik krijg als ik een widget wil installeren de melding niet genoeg ruimte op het scherm. kan ik widgets verkleinen?
bedankt alvast voor de antwoorden
1. hoe kan ik als ik een item heb weggegooid op mijn homescreen deze weer terughalen? bijv op het middelste scherm de google search bar?
2. Op mijn meest rechtse homescreen staat een setup voor moxier e-mailaccount en mcaffee antivirus. Kan ik deze verwijderen of gebruiken jullie die. Mij lijk vooral de moxier e-mail client niet nuttig.
3.ik krijg als ik een widget wil installeren de melding niet genoeg ruimte op het scherm. kan ik widgets verkleinen?
bedankt alvast voor de antwoorden
@zeve:
1. Als ik me niet vergis is dat een widget. Kwestie van scherm even aangeraakt houden en de widget weer terugzetten;
2. Ik heb beide weggekiept en gedeïnstalleerd. Scheelt weer ruimte... Heb ze nog niet gemist.
3. Sommige widgets zijn wel instelbaar qua grootte, maar niet allemaal. Gelukkig heb je 5 homescreens.
1. Als ik me niet vergis is dat een widget. Kwestie van scherm even aangeraakt houden en de widget weer terugzetten;
2. Ik heb beide weggekiept en gedeïnstalleerd. Scheelt weer ruimte... Heb ze nog niet gemist.
3. Sommige widgets zijn wel instelbaar qua grootte, maar niet allemaal. Gelukkig heb je 5 homescreens.
ok heb hem nog is geflasht en idd hij pakt de internet instellingen enal wel.R2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:38:
[...]
Dan heb ik waarschijnlijk ontzettend veel mazzel, ik heb gewoon gelijk Internet een MMS instellingen tijdens setup gekregen, en geen idee wat jij onder bloatware verstaat, maar ik zag niet veel verschil tussen de originele versie die op mijn mini pro stond en de versie van XDA.
Maar zoals ik al zei, ik heb denk ik gewoon geluk gehad.
Je moet wel toegeven dat er veel meer programma's op staan waar je totaal niks aan hebt..
Bij de NL versie heb je McAfee en Moxier en Uefa spul, maar bij de versie die op XDA staat staan toch veel meer rotzooi dingen op.
Je kunt ze wel verwijderen maar het idee dat ik hem puur NL heb vind ik gewoon fijner.
Hopen dat toch iemand die files nog heeft.
Ik heb een zwarte Mini Pro van algebeld en het is gewoon een qwerty. Ik ben er heel tevreden mee. Hij is wel dikker als ik dacht maar het formaat scherm is helemaal goed voor mij.REDFISH schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:58:
Edit: merk overigens nu ik er op let dat ik ook dat statische geluid hoor op filmpjes en als ik de achterkant dicht bij mijn hoor houd. Dat is wel een beetje teleurstellend.
[ Voor 15% gewijzigd door DarkLoki op 31-08-2011 17:14 ]
Ophalen bij The Phonehouse is volgens mij net zo duur en dan kan je het zelf verifieren.
Volgens mij hebben ze iets van 180 vestigingen, dus veel verder dan 10km zal je nooit hoeven rijden...
Volgens mij hebben ze iets van 180 vestigingen, dus veel verder dan 10km zal je nooit hoeven rijden...
Ik verwijder sowieso apps die ik niet nodig heb, of het de originele rom is of een custom ofzo.mregeling2005 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:23:
[...]
ok heb hem nog is geflasht en idd hij pakt de internet instellingen enal wel.
Je moet wel toegeven dat er veel meer programma's op staan waar je totaal niks aan hebt..
Bij de NL versie heb je McAfee en Moxier en Uefa spul, maar bij de versie die op XDA staat staan toch veel meer rotzooi dingen op.
Je kunt ze wel verwijderen maar het idee dat ik hem puur NL heb vind ik gewoon fijner.
Hopen dat toch iemand die files nog heeft.
Ik kon mijn telefoon niet upgraden naar versie 368, SEUS gaf aan dat ik al de laatste versie had draaien (335), daarom de XDA rom erop gezet omdat ik hem wilde rooten. Ik heb dus geen idee hoe de NL versie (368) eruit zou moeten zien. Jij kon toch wel upgraden naar 368?, dan kan je toch via SEUS de phone herstellen, dan heb je gelijk de bestanden die je nodig hebt?
Mocht er een originele NL rom beschikbaar zijn, dan hou ik me ook aanbevolen.
Mijn abbo loopt begin oktober af (maar kan bij t-mobile nu al verlengen als ik wil). Ik wil erg graag een android met uitschuifbaar toetsenbord. Helaas is de keuze in Nederland nogal beperkt. De HTC Desire-Z die ongeveer een jaar oud is, of deze nieuwe Mini Pro.
Deze Mini Pro lijkt me wel erg fijn. Maar ik ben bang dat de resolutie me toch te laag gaat zijn. De hele reden voor het hardware toetsenbord is dat ik (eventueel) ConnectBot (SSH) ga gebruiken om een (screen) terminal te openen op mijn linux server (waar ik o.a. een de irssi IRC client draai). Ik heb wat zitten spelen met Putty op mijn PC (kleine lettertype) en denk dat 480x320 echt net te weinig is. Verder heb ik niet echt ervaring met Android op een lage resolutie (heb nu de Windows 6.x HTC Touch - 2007). Maar ik denk dat dat op zich niet echt een belemmering hoeft te zijn. Hoewel dat in een jaar natuurlijk kan veranderen. Maar goed, met een jaarcontract zit je niet echt lang aan een telefoon vast.
Trouwens, is de rand van het scherm boven de toetsen niet te hoog/dichtbij om makkelijk te typen? Op het dummy model kan ik hier niet echt een goed oordeel over vellen.
De HTC Desire-Z is wat betreft specificaties volgens mij wel ongeveer te vergelijken (een beetje langzamer), met dan een groter scherm. Maar die zie ik toch niet echt (meer) zitten.
Dan kan ik wel gaan zitten wachten op de grote Xperia Pro. Maar dat kan natuurlijk nog maanden gaan duren - en die is dan natuurlijk duurder dan de Mini Pro.
Zucht afwegingen en keuzes. Dat zijn niet mijn beste vrienden
Deze Mini Pro lijkt me wel erg fijn. Maar ik ben bang dat de resolutie me toch te laag gaat zijn. De hele reden voor het hardware toetsenbord is dat ik (eventueel) ConnectBot (SSH) ga gebruiken om een (screen) terminal te openen op mijn linux server (waar ik o.a. een de irssi IRC client draai). Ik heb wat zitten spelen met Putty op mijn PC (kleine lettertype) en denk dat 480x320 echt net te weinig is. Verder heb ik niet echt ervaring met Android op een lage resolutie (heb nu de Windows 6.x HTC Touch - 2007). Maar ik denk dat dat op zich niet echt een belemmering hoeft te zijn. Hoewel dat in een jaar natuurlijk kan veranderen. Maar goed, met een jaarcontract zit je niet echt lang aan een telefoon vast.
Trouwens, is de rand van het scherm boven de toetsen niet te hoog/dichtbij om makkelijk te typen? Op het dummy model kan ik hier niet echt een goed oordeel over vellen.
De HTC Desire-Z is wat betreft specificaties volgens mij wel ongeveer te vergelijken (een beetje langzamer), met dan een groter scherm. Maar die zie ik toch niet echt (meer) zitten.
Dan kan ik wel gaan zitten wachten op de grote Xperia Pro. Maar dat kan natuurlijk nog maanden gaan duren - en die is dan natuurlijk duurder dan de Mini Pro.
Zucht afwegingen en keuzes. Dat zijn niet mijn beste vrienden
Ik heb dezelfde afweging gemaakt (ben ook bijna een maand aan het dubben geweest
) en ben uiteindelijk toch voor de Mini Pro gegaan. Op de meeste vlakken ontlopen de Desire en de Mini elkaar inderdaad niet heel veel, dus voor mij gaven het formaat en de prijs de uiteindelijke doorslag. Tot zover ben ik erg tevreden over de Mini, dus voor mij is het de goede keuze geweest. Het is alleen nog even wennen dat de telefoon elke avond aan de lader mag, maar goed: ik heb 'm nog geen week. Het percentage dat over is neemt steeds meer toe (lees: ik speel steeds minder), dus twee dagen zit er zeker wel in. 
Het fysieke scherm van de Desire is op zich niet zo heel veel groter (scheelt maar 0,7"), maar het scheelt wel behoorlijk in de resolutie (2 1/2 keer zoveel pixels). Daar staat weer tegenover dat de Mini weer een stuk sneller is.
Qua typen zit die rand mij niet in de weg. Ik tik met twee duimen en heb nog niet gehad dat ik de rand op een onverwacht moment raakte. Hooguit voorkomt de rand dat je onbedoeld het touchscreen aanraakt.
Net even zitten stoeien met ConnectBot, en 480x320 pixels is precies genoeg voor een 80x24 in een lekker leesbaar font. Het scherm is vrij scherp, dus een iets kleiner font was voor mij persoonlijk zelfs nog wat beter geweest.
Misschien een echte Desire en Mini in een winkel te pakken zien te krijgen en daarmee aan de gang? Zeker omdat je wat specifieke wensen hebt is dat ws. de gemakkelijkste manier om uit te vissen welke telefoon nou voor jou bedoeld is. Mini's zijn nog wat zeldzaam (vergelijk niet met een X10 Mini Pro tenzij je even het toetsenbord wilt proberen, da's echt een heel ander toestel), maar Desires vind je overal.
Het fysieke scherm van de Desire is op zich niet zo heel veel groter (scheelt maar 0,7"), maar het scheelt wel behoorlijk in de resolutie (2 1/2 keer zoveel pixels). Daar staat weer tegenover dat de Mini weer een stuk sneller is.
Qua typen zit die rand mij niet in de weg. Ik tik met twee duimen en heb nog niet gehad dat ik de rand op een onverwacht moment raakte. Hooguit voorkomt de rand dat je onbedoeld het touchscreen aanraakt.
Net even zitten stoeien met ConnectBot, en 480x320 pixels is precies genoeg voor een 80x24 in een lekker leesbaar font. Het scherm is vrij scherp, dus een iets kleiner font was voor mij persoonlijk zelfs nog wat beter geweest.
Misschien een echte Desire en Mini in een winkel te pakken zien te krijgen en daarmee aan de gang? Zeker omdat je wat specifieke wensen hebt is dat ws. de gemakkelijkste manier om uit te vissen welke telefoon nou voor jou bedoeld is. Mini's zijn nog wat zeldzaam (vergelijk niet met een X10 Mini Pro tenzij je even het toetsenbord wilt proberen, da's echt een heel ander toestel), maar Desires vind je overal.
Parody dankje voor je antwoord.
Ik dacht niet dat ik zoveel karakters op 480x320 kwijt kon, dat is op zich best te doen.
Voor een jaar red ik me daar wel mee denk ik.
Ik dacht niet dat ik zoveel karakters op 480x320 kwijt kon, dat is op zich best te doen.
Voor een jaar red ik me daar wel mee denk ik.
de xperia pro schijnt binnen enkele weken uit te komen.
in canada is hij al uit en in engeland zegt SE dat hij in september uitkomt.
dat betekent meestal dat hij in nederland dan ook uitkomt.
mn vrouw heeft de desire z en het is geen slecht toestel, alleen is de mini pro iets sneller, minder lomp en zwaar en het beeldscherm vind ik mooier.
daar staat wel tegenover dat de desire z een groter scherm heeft en hogere resolutie waardoor je meer ziet.
moeilijke keuze's
ik zou persoonlijk ff wachten tot de xperia pro prijzen bekend zijn (i verwacht tot 50€ duurder dan de neo) dan kan je zelf bepalen waar je voorkeur naar uit gaat.
in canada is hij al uit en in engeland zegt SE dat hij in september uitkomt.
dat betekent meestal dat hij in nederland dan ook uitkomt.
mn vrouw heeft de desire z en het is geen slecht toestel, alleen is de mini pro iets sneller, minder lomp en zwaar en het beeldscherm vind ik mooier.
daar staat wel tegenover dat de desire z een groter scherm heeft en hogere resolutie waardoor je meer ziet.
moeilijke keuze's
ik zou persoonlijk ff wachten tot de xperia pro prijzen bekend zijn (i verwacht tot 50€ duurder dan de neo) dan kan je zelf bepalen waar je voorkeur naar uit gaat.
kennis van me heeft de xperia mini.
Vind hem qua helderheid een stuk feller.

Vind hem qua helderheid een stuk feller.
[ Voor 73% gewijzigd door mregeling op 01-09-2011 12:37 ]
misschien lijkt het zo omdat de mini in het wit is?
dat de kleuren daardoor wat meer naar voren lijken te komen?
wel opvallend dat de mini pro groter lijkt.
is ook stuk groterdimocash schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:30:
misschien lijkt het zo omdat de mini in het wit is?
nee helderheid staan beide op max, en overal is de mini een stuk feller.
de home toets voelt ook stuk prettiger aan.
vergelijk anders eens een zwarte met een wite mini promregeling2005 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:34:
[...]
is ook stuk groter
nee helderheid staan beide op max, en overal is de mini een stuk feller.
de home toets voelt ook stuk prettiger aan.
misschien zit daar het verschil in
Voor mensen die de nieuwe mini pro willen kopen:
als je je eerst inschrijft (lees: alleen accountje aanmaken) bij studenten.net krijg je ongeveer 40 euro korting bij thephonehouse.nl. Net aangeschaft voor 207 euro
Tip van Jip
als je je eerst inschrijft (lees: alleen accountje aanmaken) bij studenten.net krijg je ongeveer 40 euro korting bij thephonehouse.nl. Net aangeschaft voor 207 euro
Tip van Jip
Verwijderd
Is alleen een account voldoende? Ik dacht dat je een pasnummer moest invoeren en die pas kost €10 zag ik staan. Maar anders is dit wel goed om te onthouden (sowieso voor webshop aankopen bij The Phonehouse)Call of Duty schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:24:
Voor mensen die de nieuwe mini pro willen kopen:
Tip van Jip
Ik krijg mijn geld terug voor de Mini Pro. Ik kon vandaag langskomen om te kijken of een nieuw binnengekomen toestel geen gekraak vertoonde, maar helaas was dat wel zo.
Ik wacht nog even met een aanschaf tot duidelijk wordt wat het euvel is.
Anderen met het probleem kunnen dit overigens ook melden in de topic van het forum van Sony Ericsson zelf:
http://talk.sonyericsson.com/thread/22121?tstart=0
Hopelijk wordt er bij genoeg meldingen door SE iets ondernomen.
Tot die tijd geniet ik wel mee van jullie goede ervaringen
Verwijderd
Ik heb al een paar weken mijn SE xperia mini pro. Het valt mij steeds meer op dat er veel speling aan de bovenkant zit van het toetsenbord. Hebben jullie hier ook last van? Onderaan heb ik namelijk geen speling!
Ja, alleen een account is voldoende. Volgens mij na het verifiëren van je account (e-mail) en het inloggen staat je pasnummer meteen achter je naam. (Rechts).Is alleen een account voldoende? Ik dacht dat je een pasnummer moest invoeren en die pas kost €10 zag ik staan. Maar anders is dit wel goed om te onthouden (sowieso voor webshop aankopen bij The Phonehouse)
Dat nummer heb ik ingevoerd en ik kreeg meteen korting.
hoelang is de levertijd bij phonehouse als je het online besteld?
de winkels hier in almere hebben hem niet.
de winkels hier in almere hebben hem niet.
Ik wil graag een ding weten, en da's echt van belang voordat ik tot aanschaf over wil gaan. De telefoon moet constant op trilfunctie staan, maar de wekker moet wel altijd geluid maken. Ik heb 't nergens kunnen vinden.
Weet inmiddels wel dat de telefoon aan moet staan voor de wekker, iets wat bij m'n huidige (geen smartphone) niet noodzakelijk is.
Weet inmiddels wel dat de telefoon aan moet staan voor de wekker, iets wat bij m'n huidige (geen smartphone) niet noodzakelijk is.
Volgens mij is dat standaard, want ik wordt altijd wakker van de wekker van mijn X8 en heb overdag altijd het geluid aan staan (wat ik s'avonds regelmatig vergeet aan te zetten). Er is ook een verschil tussen belvolume en mediavolume in Android. Ik denk dat de wekker het mediavolume gebruikt en de beltoon het belvolume.
/▌
Verwijderd
Ik heb de SE mini pro nu vanaf de eerste dag dat hij te krijgen was.
Ik ben echt super te vreden met deze opvolger van de X10 mini pro die ik hier voor had.
Op bijna alle punten scoort de mini pro heeeeel veel beter op 1 punt na namelijk de gps.
De X10 mini pro navigeerde mij via google maps zonder problemen, helaas valt bij de mini pro de verbinding steeds weg en daar baal ik goed van.
Steeds als hij gps verbinding heeft (wat al heel lang duurt) verliest hij die binnen 30 sec en dan duurt het bijna 5 min voor hij weer verbinding heeft.
Heeft iemand de zelfde ervaring of mischien een oplossing, of is er mischien een andere app te downloaden?
Ik ben echt super te vreden met deze opvolger van de X10 mini pro die ik hier voor had.
Op bijna alle punten scoort de mini pro heeeeel veel beter op 1 punt na namelijk de gps.
De X10 mini pro navigeerde mij via google maps zonder problemen, helaas valt bij de mini pro de verbinding steeds weg en daar baal ik goed van.
Steeds als hij gps verbinding heeft (wat al heel lang duurt) verliest hij die binnen 30 sec en dan duurt het bijna 5 min voor hij weer verbinding heeft.
Heeft iemand de zelfde ervaring of mischien een oplossing, of is er mischien een andere app te downloaden?
Verwijderd
@dimocash --> 24 uur, behalve als je 'm op zaterdag besteld, komt ie wss dinsdag binnen.
@flint --> wekker gaat af als telefoon op stil staat!
@flint --> wekker gaat af als telefoon op stil staat!
Zijn er meer mensen die nu nog rondlopen met een krakende telefoon? Is er ondertussen al wat meer bekend over het euvel? Ik twijfel een beetje of ik er achteraan moet gaan, zolang je geen filmpjes opneemt heb je nergens last van maar als het geluid een symptoom van een groter probleem vind ik dat geen leuk idee.
Ik heb mijn bestelling maar (weer) geannulleerd. Wacht de oplossing van de geluidje liever even af.
Verwijderd
Ik ben ook geen fervente filmer of fotomaker. Maar mijn principe is geweest dat ik geen product wil kopen dat, zoals de wet het noemt, "ondeugdelijk" is. Wie weet kan dit defect nog meer ellende veroorzaken.DarkLoki schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:14:
Zijn er meer mensen die nu nog rondlopen met een krakende telefoon? Is er ondertussen al wat meer bekend over het euvel? Ik twijfel een beetje of ik er achteraan moet gaan, zolang je geen filmpjes opneemt heb je nergens last van maar als het geluid een symptoom van een groter probleem vind ik dat geen leuk idee.
Bovendien (maar dat heb ik niet eens geprobeerd) kan het gekraak ook optreden in gesprekken, aangezien de microfoon het blijkbaar oppikt.
Ik hou dan ook voorlopig de boot af tot ik een reactie zie van SE waar ze het probleem onderkennen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 17:52 ]
Als je die forumlink volgt naar SE forum erkennen ze het probleem al, maar duidelijkheid scheppen ze niet en ook niet of er een terugroep actie komt of dat ze nu een nieuwe versie maken.
Verwijderd
Op dat forum heeft inderdaad een moderator gereageerd, maar dat liet inderdaad nogal veel te wensen over.
Als je dan ook leest dat er winkels zijn die hem voorlopig niet verkopen voor er duidelijkheid is, vind ik de informatie richting klanten helemaal karig.
Ik heb zelf vorige week een email gestuurd maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Als je dan ook leest dat er winkels zijn die hem voorlopig niet verkopen voor er duidelijkheid is, vind ik de informatie richting klanten helemaal karig.
Ik heb zelf vorige week een email gestuurd maar nog geen reactie mogen ontvangen.
hebben zowel de zwarte als de witte variant er last van?
ik heb nl 3 witte varianten gehad en alle 3 hadden er geen last van....
getest met filmpjes die ik maakte en dan afspeelde.
He mensen,
De Mini pro heeft al een tijdje mijn aandacht gehad, maar ik ben een beetje geschrokken door de berichten dat de batterij duur echt heel slecht zou zijn.
Volgens sommige berichten gemiddeld gebruik 18uur.
Dit is voor mij een rede om hem niet te nemen (verder ben ik enkel maar positief)
Dus ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. de batterij duur.
De Mini pro heeft al een tijdje mijn aandacht gehad, maar ik ben een beetje geschrokken door de berichten dat de batterij duur echt heel slecht zou zijn.
Volgens sommige berichten gemiddeld gebruik 18uur.
Dit is voor mij een rede om hem niet te nemen (verder ben ik enkel maar positief)
Dus ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. de batterij duur.
My life is in 2D, How about yours?
Verwijderd
Geen idee of het tot de zwarte beperkt is, dat zijn de enige die ik getest heb. Op het SE forum wordt niet gemeld of het zwarte of witte zijn geweest.dimocash schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:06:
hebben zowel de zwarte als de witte variant er last van?
Ben ook wel benieuwd naar accuduur, maar volgens mij was deze juist redelijk tot goed te noemen, mede door het kleine schermpje.
Bij GSMarena hadden ze volgens mij de witte versie. In het filmpje kun je echter niet horen of er een insect zit omdat het opgenomen geluid alles overstemt.
Bij GSMarena hadden ze volgens mij de witte versie. In het filmpje kun je echter niet horen of er een insect zit omdat het opgenomen geluid alles overstemt.
Volgens mij is de batterij inderdaad vrij goed. Ik lees hier en daar ook wel kortere accuduren, maar dat kan zomaar door een bepaalde applicatie komen en dus niet representatief zijn voor de daadwerkelijke accuduur die je zou kunnen halen. Ook duurt het een aantal keer opladen voordat de accu zijn maximum capaciteit bereikt, dus als mensen na de eerste dag een accuduur vermelden is dat niet betrouwbaar.
Het is jammer dat Sony Ericsson nog niet reageert op het eerder genoemde geluid dat ontstaat tijdens filmen, maar ook hoorbaar is tijdens normaal gebruik. Dat houdt mij op dit moment nog tegen om deze telefoon te kopen.
Het is jammer dat Sony Ericsson nog niet reageert op het eerder genoemde geluid dat ontstaat tijdens filmen, maar ook hoorbaar is tijdens normaal gebruik. Dat houdt mij op dit moment nog tegen om deze telefoon te kopen.
Ik heb de witte pro versie en kan je vertellen dat daar het geluid ook in zit, is dus niet beperkt tot de zwarte versie alleen.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:17:
[...]
Geen idee of het tot de zwarte beperkt is, dat zijn de enige die ik getest heb. Op het SE forum wordt niet gemeld of het zwarte of witte zijn geweest.
Ik kan niet wachten tot ik eens zo'n toestel in mijn handen heb om dit statisch geluid eens te beluisteren. Mijn pc maakt ook voortdurend dit soort geluiden en het hangt er maar vanaf of dit luid & storend genoeg is om het toestel niet te kopen...R2 schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:42:
[...]
Ik heb de witte pro versie en kan je vertellen dat daar het geluid ook in zit, is dus niet beperkt tot de zwarte versie alleen.
Is het enkel de Pro die hiermee te kampen heeft, of ook de non-pro mini?
Heb zelf de gewone mini (wit) en hier geen last van gekraak bij het filmen. Heb het toestel 2weken geleden gekocht in de mm (Belgie).
Maarja geen gebruiker die een reactie kan geven op hoelang z'n batterij mee gaat?
Ik zou hier eens kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1243970BroederM schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:38:
Maarja geen gebruiker die een reactie kan geven op hoelang z'n batterij mee gaat?
@Hars73 Bedankt voor het draadje (ik had beter kennelijk beter xda moetenzoeken)
duidelijk verhaal als je het zo leest, de Mini pro is gewoon nog niet geoptimaliseerd batterij drain problemen lijken te zitten continu connectie via 3G of Wifi.
Gemiddelde mensen op dit draadje geven aan zo tussen de 24 en 32 uur te zitten me "normaal" gebruik (iemand had 40 min een .mkv zitten kijken op een 3"scherm WTF?)
duidelijk verhaal als je het zo leest, de Mini pro is gewoon nog niet geoptimaliseerd batterij drain problemen lijken te zitten continu connectie via 3G of Wifi.
Gemiddelde mensen op dit draadje geven aan zo tussen de 24 en 32 uur te zitten me "normaal" gebruik (iemand had 40 min een .mkv zitten kijken op een 3"scherm WTF?)
Over een paar maand zal de modding community wel een geoptimaliseerde kernel op de markt gebracht hebben (momenteel alleen een overclocking kernel, de zuinigheid laat nog even op zich wachten
)
Slaat toch nergens op dat je moet gaan wachten tot er een gemodde rom uit komt. En dat rooten vind ik maar een gedoe. SE moet een fatsoenlijk apparaat afleveren dat hardwarematig en softwarematig in orde is.
Het is zo irritant dat er geen alternatief is voor deze telefoon, anders had ik die al.
Het is zo irritant dat er geen alternatief is voor deze telefoon, anders had ik die al.
Voor de mini ( St15i ) is er een update uit.
4.0.A.2.377
zal zo is vragen of er wat verandert is.
4.0.A.2.377
... dat is toch bij alle smartphones (iig Android telefoons) het geval? De fabrikant zet er een ROM op die werkt, (EDIT: liefst wel een beetje vrij van bugs, anders slechte punten voor de fabrikant) en de community houdt zich bezig met optimaliseren...REDFISH schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:33:
Slaat toch nergens op dat je moet gaan wachten tot er een gemodde rom uit komt. En dat rooten vind ik maar een gedoe. SE moet een fatsoenlijk apparaat afleveren dat hardwarematig en softwarematig in orde is.
Beter dat dan een buggy telefoon die volledig gesloten is zodat je helemaal afhankelijk bent van updates die niet komen, niet?
Ik ben maar wat blij met m'n LGP500, ook al is de stock kernel crappy... Franco's kernel zorgt ervoor dat ik het toestel probleemloos 2 dagen kan gebruiken (met 3G & sync de hele dag aan)...
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 06-09-2011 18:22 ]
Verwijderd
Batterij is prima hoor, ik laad 'm wel elke dag op maar red 'm wel vanaf 7 uur tot middennacht, zonder dat ie leeg gaat
(dus heb nog batterij over!)
Mijn mini kan geen update vinden hoor.mregeling2005 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:07:
Voor de mini ( St15i ) is er een update uit.
4.0.A.2.377
Ik heb de Xperia mini pro ook gekocht, en vind het echt een top toestel
Hij reageert echt heel vlot op alles
Is hier alleen nog iemand die problemen heeft met exchange mail?
Bij de standaard Mail app en bij Moxier krijg ik me werk mail niet aan de praat
Ik weet bijna zeker dat ik de instellingen goed heb staan (zelfde als collega op Galaxy S, en heb zo'n beetje alle mogelijke opties geprobeerd) maar mijn telefoon blijft zeggen dat me inlognaam of wachtwoord fout is.
Verder echt tevreden over dit toestelletje
Hij reageert echt heel vlot op alles
Is hier alleen nog iemand die problemen heeft met exchange mail?
Bij de standaard Mail app en bij Moxier krijg ik me werk mail niet aan de praat
Ik weet bijna zeker dat ik de instellingen goed heb staan (zelfde als collega op Galaxy S, en heb zo'n beetje alle mogelijke opties geprobeerd) maar mijn telefoon blijft zeggen dat me inlognaam of wachtwoord fout is.
Verder echt tevreden over dit toestelletje
Hello there
Wat is de ervaring van mensen hier met de grootte van het scherm? Is het groot genoeg voor het spelen van een keer een spelletje en het lezen van teksten? Kan me voorstellen dat 3" misschien af en toe wel te weinig is voor veel toepassingen. Maar ik wil ook weer niet met een groot toestel rondlopen...
Ik heb nu een Nokia N82 en die heeft een 2.4" scherm. Dan is het scherm van de mini pro niet veel groter.. Toch maar een keer in de hand houden in de winkel.
Maar eerst maar even de fix afwachten die SE gaat toepassen op het electrostatische geluidsprobleem..
Ik heb nu een Nokia N82 en die heeft een 2.4" scherm. Dan is het scherm van de mini pro niet veel groter.. Toch maar een keer in de hand houden in de winkel.
Maar eerst maar even de fix afwachten die SE gaat toepassen op het electrostatische geluidsprobleem..
[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 09-09-2011 09:13 ]
Ik heb 2 android telefoons gehad met 3,2" hvga scherm (Samsung Galaxy & LG P500, mijn huidige telefoon). Dat volstaat voor mij ruimschoots om de meeste websites te lezen (zeker mobiele), en ook voor ebooks is dat prima. Ook de spelletjes die ik al gespeeld heb (Angry Birds, Dragon Fly!, Andor's Trail) werken prima.
3" is nauwelijks kleiner en de resolutie is dezelfde, dus ik verwacht geen problemen hiermee. Ik kan me wel inbeelden dat als je gewoon bent aan een hogere resolutie, deze resolutie & schermgrootte onwerkbaar is.
Maar ik wacht eveneens op een oplossing van dat probleempje
3" is nauwelijks kleiner en de resolutie is dezelfde, dus ik verwacht geen problemen hiermee. Ik kan me wel inbeelden dat als je gewoon bent aan een hogere resolutie, deze resolutie & schermgrootte onwerkbaar is.
Maar ik wacht eveneens op een oplossing van dat probleempje
Het voordeel is misschien ook dat je een fysiek toetsenbord hebt. Dus je gebruikt het touchscreen niet om tekst te typen op een (misschien) te klein softwaretoetsenbord. Als het geluidsprobleem geadresseerd en opgelost is, ga ik deze telefoon eens serieus bekijken..
Ik vind de grootte van het scherm groot genoeg. Bij geen enkele app heb ik rare dingen gezien, alleen bij Angry Birds staat bijvoorbeeld de banner wel wat prominenter in het scherm als op een telefoon met een grote resolutie bijvoorbeeld. Internetten gaat perfect omdat het heel simpel is paragrafen tekst aan de grootte van het scherm aan te passen, dat werkt echt heel fijn.
Inmiddels heb ik met Sony-Ericsson contact opgenomen, ik kreeg een mailtje terug dat ik eerst de laatste software update moest proberen, dat had ik al lang gedaan natuurlijk. Ben nu doorverwezen naar een speciale Xperia support, het zal mij benieuwen. Ik heb op andere fora gelezen dat SE het probleem nu erkend en dat nieuwe telefoons een aanpassing hebben rondom de usb-poort (extra lijm of zoiets) wat het probleem oplost.
Inmiddels heb ik met Sony-Ericsson contact opgenomen, ik kreeg een mailtje terug dat ik eerst de laatste software update moest proberen, dat had ik al lang gedaan natuurlijk. Ben nu doorverwezen naar een speciale Xperia support, het zal mij benieuwen. Ik heb op andere fora gelezen dat SE het probleem nu erkend en dat nieuwe telefoons een aanpassing hebben rondom de usb-poort (extra lijm of zoiets) wat het probleem oplost.
Mooi om te horen, tis alleen dan de vraag of die nieuwe telefoons ook in de huidige winkels/voorraden bijgewerkt/vervangen worden.
Zit inmiddels wel weer wat te twijfelen over de schermgrootte. Vraag me af of ik niet alsnog beter een xperia Pro kan kopen als die uit komt. Dat is natuurlijk wel een heel ander budget en grootte van toestel, maar hij's wel een stuk dunner.
Zit inmiddels wel weer wat te twijfelen over de schermgrootte. Vraag me af of ik niet alsnog beter een xperia Pro kan kopen als die uit komt. Dat is natuurlijk wel een heel ander budget en grootte van toestel, maar hij's wel een stuk dunner.
De technische problemen met de Mini Pro hebben mij toch maar laten besluiten ruim een maand te wachten op de Xperia Pro. Hij zal inderdaad wel een stuk duurder zijn. Maar ik denk niet dat ik spijt ga hebben van een 'normale' resolutie. En dan durf ik ook wel weer een 2jaar contract aan (bij de Mini was ik voor 1 jaar gegaan).REDFISH schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:31:
Mooi om te horen, tis alleen dan de vraag of die nieuwe telefoons ook in de huidige winkels/voorraden bijgewerkt/vervangen worden.
Alleen de look van de Mini bevalt me eigenlijk wel beter dan de Neo(of het beetje wat ik van de Pro heb gezien).
Nu maar hopen dat T-mobile de Xperia Pro maar snel krijgt en tegen die tijd nog steeds de Internet Voordeelbundel gratis heeft (omdat ze die nog niet kunnen ondersteunen in hun backoffice en dus nog maar gewoon gratis aanbieden).
Of gewoon voor de mini gaan. Ik gebruik hem al enkele weken naar alle tevredenheid en heb nergens last van gebreken.
@Armeagle: Jouw redenatie blijf mij verbazen in mensen. Er worden honderdduizende telefoons van een bepaald type gemaakt en natuurlijk zeker bij de een lancering zullen er exemplaren tussen zitten met "foutjes" of een door gewerkte fout.
Dus ook bij de Xperia Pro zal er "iets" mis zijn, het is meer de vraag hoe snel ze dit kunnen aanpassen.
Owja alleen de voor gratis gaat de zon op hé? gratis voordeel bundel *zucht* voorbeeld?
Mini pro is 225 los in de winkel. Ik heb een sim only abbonement voor 200 min + 100 SMS zonder i-net voor 4,95 per/maand.
via de Phonehouse: telfort 200 min + 100 SMS met "gratis" Mini Pro voor 22,95 voor 1 jaar. Gratis is dus (22,95 - 4,95) x 12 maanden = 216,00 "gratis" is dus 9 euro korting...
Dus ook bij de Xperia Pro zal er "iets" mis zijn, het is meer de vraag hoe snel ze dit kunnen aanpassen.
Owja alleen de voor gratis gaat de zon op hé? gratis voordeel bundel *zucht* voorbeeld?
Mini pro is 225 los in de winkel. Ik heb een sim only abbonement voor 200 min + 100 SMS zonder i-net voor 4,95 per/maand.
via de Phonehouse: telfort 200 min + 100 SMS met "gratis" Mini Pro voor 22,95 voor 1 jaar. Gratis is dus (22,95 - 4,95) x 12 maanden = 216,00 "gratis" is dus 9 euro korting...
Ik hoop dat jullie een oplossing heb.
Ik had in eerst instantie mijn contanten geimporteerd via mijn sim kaart.
Echter is er van de week iets mis gegaan op de de een of andere manier. In ieder geval onbewust zijn mijn gmail contacten ook geimporteerd. Waardoor er bij sommige contacten 2x dezelfde gegevens staan.
Moet ik deze een voor een verwijderen of kan ik ook alle gmail contacten in eens verwijderen?
Nog een klein ander vraagje is het mogelijk om contacten in een groep te plaatsen?
Ik had in eerst instantie mijn contanten geimporteerd via mijn sim kaart.
Echter is er van de week iets mis gegaan op de de een of andere manier. In ieder geval onbewust zijn mijn gmail contacten ook geimporteerd. Waardoor er bij sommige contacten 2x dezelfde gegevens staan.
Moet ik deze een voor een verwijderen of kan ik ook alle gmail contacten in eens verwijderen?
Nog een klein ander vraagje is het mogelijk om contacten in een groep te plaatsen?
Interessante nieuwe (net een uur geleden) informatie op de facebookpagina over het electrostatische geluid.
Een antwoord van SE:
"Some new info:
We are working on a solution (new software) for this issue.
I can't tell when it will be made available though."
Bron: http://www.facebook.com/t...oard_post_reply#topic_top
EDIT: Inmiddels is de post van SE weer verwijderd.. op de facebookpagina..
EDIT: Hier is inmiddels wel een post te vinden van SE: http://talk.sonyericsson.com/thread/22121?tstart=0
"The problem has been looked at and this issue will be fixed in a future software update for the phone. At the moment I have unfortunately no information on exactly when this update will be released but I'll update you all as soon as I hear anything."
Inderdaad dus een softwareprobleem blijkbaar..
Een antwoord van SE:
"Some new info:
We are working on a solution (new software) for this issue.
I can't tell when it will be made available though."
Bron: http://www.facebook.com/t...oard_post_reply#topic_top
EDIT: Inmiddels is de post van SE weer verwijderd.. op de facebookpagina..
EDIT: Hier is inmiddels wel een post te vinden van SE: http://talk.sonyericsson.com/thread/22121?tstart=0
"The problem has been looked at and this issue will be fixed in a future software update for the phone. At the moment I have unfortunately no information on exactly when this update will be released but I'll update you all as soon as I hear anything."
Inderdaad dus een softwareprobleem blijkbaar..
[ Voor 58% gewijzigd door hars73 op 12-09-2011 12:54 ]
ik heb liever dat het een sofware issue is dan een hardware.
nu kan het "gewoon" uitgerold worden.
al zullen de provider gebonden versies hier een stuk langer over doen zoals de geschiedenis ons leert.
het is echter beter dan hardware moeten omruilen.
nu kan het "gewoon" uitgerold worden.
al zullen de provider gebonden versies hier een stuk langer over doen zoals de geschiedenis ons leert.
het is echter beter dan hardware moeten omruilen.
Ondanks de verhalen op erg veel fora over een krekel in de telefoon, heb ik de gok toch gewaagd en vorige week dit telefoontje aangeschaft.
Ik ben één van de gelukkigen waar het piepgeluid niet voorkomt, maar ookal was het piepgeluid wel actief... dan had ik dit telefoontje toch gehouden. Voor dit bedrag krijg je op dit moment niets beters. Android reageert snel, touchscreen is accuraat. Ik heb vrij dikke duimen, maar het toetsenbord is nog steeds groot genoeg.
Hiervoor had ik een HTC HD2 en ik dacht dat het scherm parten ging spelen, niets blijkt minder waar. Het scherm is groot genoeg en ook is het fijn om een keer geen koelkast in je broekzak te hebben.
Overigens heb ik de zwarte versie gekocht, mocht je deze telefoon aanschaffen via internet en de witte willen hebben, think twice. De witte heeft een achterkant van plastic en voelt erg goedkoop aan. De zwarte heeft meer rubber-achtig materiaal. Voelt een stuk fijner aan. Uiteraard is dit een kwestie van smaak, maar kijk eerst eens in de winkel wat je fijner vind.
Edit - typo
Ik ben één van de gelukkigen waar het piepgeluid niet voorkomt, maar ookal was het piepgeluid wel actief... dan had ik dit telefoontje toch gehouden. Voor dit bedrag krijg je op dit moment niets beters. Android reageert snel, touchscreen is accuraat. Ik heb vrij dikke duimen, maar het toetsenbord is nog steeds groot genoeg.
Hiervoor had ik een HTC HD2 en ik dacht dat het scherm parten ging spelen, niets blijkt minder waar. Het scherm is groot genoeg en ook is het fijn om een keer geen koelkast in je broekzak te hebben.
Overigens heb ik de zwarte versie gekocht, mocht je deze telefoon aanschaffen via internet en de witte willen hebben, think twice. De witte heeft een achterkant van plastic en voelt erg goedkoop aan. De zwarte heeft meer rubber-achtig materiaal. Voelt een stuk fijner aan. Uiteraard is dit een kwestie van smaak, maar kijk eerst eens in de winkel wat je fijner vind.
Edit - typo
[ Voor 20% gewijzigd door fredfles op 12-09-2011 10:25 ]
Kijk, dit klinkt goed... ik was namelijk wel benieuwd welke telefoons iedereen hiervoor had. Om zo een beetje de schermgrootte te vergelijken en of de schermgrootte wel voldoende is. Maar als je van een HD2 komt en je vindt een 3" scherm prima om mee te werken..fredfles schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:22:
Ondanks de verhalen op erg veel fora over een krekel in de telefoon, heb ik de gok toch gewaagd en vorige week dit telefoontje aangeschaft.
Ik ben tot nu toe een erg tevreden gebruiker.
Tot nu heeft het alleen irritatie opgeleverd bij gratis-games, wanneer deze een banner weergeven in het scherm is het ronduit irritant. Uiteraard is hier een mouw aan te passen om ze via een andere weg te verkrijgen, of natuurlijk te kopen.hars73 schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:24:
[...]
Kijk, dit klinkt goed... ik was namelijk wel benieuwd welke telefoons iedereen hiervoor had. Om zo een beetje de schermgrootte te vergelijken en of de schermgrootte wel voldoende is. Maar als je van een HD2 komt en je vindt een 3" scherm prima om mee te werken..
Ook is het smsen/browsen zonder het toetsenbordje uit te klappen voor mij niet te doen, maar daar is de telefoon natuurlijk op gebouwd.
Wat mij betreft is dit atm de beste budget-smartphone. Zelfs de camera presteert boven verwachting.
Hiero ook een eigenaar van de mini pro,heb geen referentie , omdat het mijn eerste smartphone is,de krekel is bij mij ook niet aanwezig.
Fijn toestel,reageert lekker snel,niks mis mee.
Edit: minpuntje .... de accuduur,na een dagje spelen, is het toch echt einde oefening.
Fijn toestel,reageert lekker snel,niks mis mee.
Edit: minpuntje .... de accuduur,na een dagje spelen, is het toch echt einde oefening.
[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 12-09-2011 12:57 ]
Iemand nog ervaringen met bluetooth compatibiliteit? Hij "moet" bij mij ook op mijn Kenwood 5240BT entertainment systeem in de auto gaan werken. Telefoonboeken overzetten enzo is dan voor mij nog niet zo noodzakelijk, als ie maar automatisch een stabiele verbinding maakt en houdt.
De technische mankementen waren zeker niet de enige reden. Het grootste struikelblok voor mij is toch de lagere resolutie van de Mini Pro.BroederM schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:07:
@Armeagle: Jouw redenatie blijf mij verbazen in mensen. Er worden honderdduizende telefoons van een bepaald type gemaakt en natuurlijk zeker bij de een lancering zullen er exemplaren tussen zitten met "foutjes" of een door gewerkte fout.
Natuurlijk zal er tzt een oplossing voor dit probleem zijn. Maar ik wilde toch even afwachten wat de reactie van SE zou zijn. Dan kan ik ook nog wel even langer wachten (en sparen) tot de Xperia Pro uitkomt.
Verwijderd
De starter van de SE-thread heeft inmiddels het volgende op xda gepost:
Het is jammer dat er geen andere qwerty-tb android in deze prijsklasse met ongeveer dezelfde specs is, anders had ik daar misschien voor gekozen. Ik zat eerder te kijken naar de LG Optimus Chat, maar die is geloof ik maar een maand op de markt geweest en nu al verdwenen. Dat belooft dan ook weinig goeds....
De update zou halverwege oktober komen.According to our local SE Support:
"The noise is caused by the tuning of the secondary microphone to too sensitive that can be perceived especially in silent environment.
Tuning is software related so a software update should solve the issue. We can tell more if we can test the new software and hear the difference."
Het is jammer dat er geen andere qwerty-tb android in deze prijsklasse met ongeveer dezelfde specs is, anders had ik daar misschien voor gekozen. Ik zat eerder te kijken naar de LG Optimus Chat, maar die is geloof ik maar een maand op de markt geweest en nu al verdwenen. Dat belooft dan ook weinig goeds....