Klopt niet helemaal. Ik heb een 'los toestel' maar er stonden toch programma's van Mobistar geïnstalleerd, en ik heb m'n update nog steeds niet binnen.dimocash schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:04:
[...]
als beide toestellen los gekocht zijn, niet via een provider dan hoor je de nieuwste al te hebben
dat is android versie 2.3.4
als je een provider versie hebt word dit pas uitgerold wanneer de provider dit goedkeurt.
vandaar dat ik perse een los toestel wil.
ik heb er ook geen provider meuk op zitten.
Mijn vriendin heeft hem via t-mobile, maar is gewoon simlock vrij en er staat totaal niets van t-mobile op, software/apps was gelijk aan mijn toestel.
wellicht dat het in belgie anders is?Dryhte schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:38:
[...]
Klopt niet helemaal. Ik heb een 'los toestel' maar er stonden toch programma's van Mobistar geïnstalleerd, en ik heb m'n update nog steeds niet binnen.
in nederland heb je losse toestellen zonder provider meuk erop.
en toestellen die via providers worden verstrekt.
dat zegt nietsR2 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:43:
Mijn vriendin heeft hem via t-mobile, maar is gewoon simlock vrij en er staat totaal niets van t-mobile op, software/apps was gelijk aan mijn toestel.
ik had ook een t-mobile toestel maar toch kreeg moesten de updates eerst via t-mobile goedgekeurd worden.
daarop besloot ik mn toestel te flashen naar een standaard rom.
die kon ik wel updaten.
Ik heb gisteren weer een melding gehad voor een nieuwe update: 4.0.2.A.0.58.
Iemand enig idee wat de features in deze update is? Hij komt namelijk zo snel na de vorige....
Iemand enig idee wat de features in deze update is? Hij komt namelijk zo snel na de vorige....
Heb de nieuwe nog niet gezien, dus geen idee... Google?
Ik heb trouwens wel het idee dat 4.0.2.A.0.42 wat zuiniger is met de batterij. In het bijzonder staat de mail-applicatie niet constant met stip op nummer 1 in het batterijverbruik. Twee dagen (als ik Waze niet gebruik, zoals afgelopen weekend) is nu prima haalbaar.
Ik heb trouwens wel het idee dat 4.0.2.A.0.42 wat zuiniger is met de batterij. In het bijzonder staat de mail-applicatie niet constant met stip op nummer 1 in het batterijverbruik. Twee dagen (als ik Waze niet gebruik, zoals afgelopen weekend) is nu prima haalbaar.
Zijn er mensen die hun Xperia Mini Pro gebruiken om handsfree te kunnen bellen via bluetooth (in de auto bijvoorbeeld)?
Hij maakt wel netjes verbinding met mijn carkit, en ik kan vanaf de boordcomputer in het telefoonboek en bellen, maar vervolgens wordt de audio niet via mijn autospeakers gespeeld maar gewoon uit de telefoon. Met mijn werktelefoon (Nokia E72) gaat dit wel goed
Hij maakt wel netjes verbinding met mijn carkit, en ik kan vanaf de boordcomputer in het telefoonboek en bellen, maar vervolgens wordt de audio niet via mijn autospeakers gespeeld maar gewoon uit de telefoon. Met mijn werktelefoon (Nokia E72) gaat dit wel goed
Ik heb gewoon geluid over de speakers bij handsfree bellen. Heb er niks voor in hoeven stellen, eerste keer verbinden en nooit meer naar om hoeven kijken.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
ik heb er totaal geen problemen meeGlitch schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:36:
Zijn er mensen die hun Xperia Mini Pro gebruiken om handsfree te kunnen bellen via bluetooth (in de auto bijvoorbeeld)?
zowel in mn eigen leaseauto, fiat bravo en in mn 2 tijdelijke auto's (renault laguna 2011 en vw golf 2011)
Hier ook geen problemen (Ford).Glitch schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:36:
Hmm vreemd. Opel Corsa hier, maar aangezien mijn Nokia E72 wel zonder problemen met mijn carkit werkt zal het waarschijnlijk aan mijn telefoon liggen
Zijn hier nog gebruikers die een Azerty toestel hebben (gekocht in België) en die noch de 0.42 noch de 0.58 update ontvangen hebben?
Er was op mijn toestel software van Mobistar geïnstalleerd, en ik vraag me af welke 'generic' firmware overeenkomt met ons toestel (en dus ook nederlandse T9 & azerty layout bevat)...
Heeft iemand de 'french' firmwares al eens uitgeprobeerd? Ik durf het niet aan (heb te weinig tijd om er veel te verliezen) zolang ik niet weet dat die firmwares zouden moeten werken. Ik verkies ook de bootloader niet te unlocken dus een nandroid backup zit er niet in.
Er was op mijn toestel software van Mobistar geïnstalleerd, en ik vraag me af welke 'generic' firmware overeenkomt met ons toestel (en dus ook nederlandse T9 & azerty layout bevat)...
Heeft iemand de 'french' firmwares al eens uitgeprobeerd? Ik durf het niet aan (heb te weinig tijd om er veel te verliezen) zolang ik niet weet dat die firmwares zouden moeten werken. Ik verkies ook de bootloader niet te unlocken dus een nandroid backup zit er niet in.
Verwijderd
ook mobistar toestel, nog geen updates ontvangen de voorbije week.
Had vroeger de vorige versie van de XPERIA MINI PRO, en ik moet toch zeggen dat dit toestel op alle punten een ongelooflijke verbetering is. dit is het toestel dat de vorige versie had moeten zijn.
Had vroeger de vorige versie van de XPERIA MINI PRO, en ik moet toch zeggen dat dit toestel op alle punten een ongelooflijke verbetering is. dit is het toestel dat de vorige versie had moeten zijn.
alleen jammer van die updatesVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:41:
ook mobistar toestel, nog geen updates ontvangen de voorbije week.
Bij mij werkt het soms maar meestal had ik geen bereik als de gsm in mijn broekzak zat. Zag ik op mijn carkit alleen alarm staan. Heb hem dus opgestuurd voor reparatie aangezien hij de grootste tijd in mijn broekzak zit. Had ook steeds gemiste oproepen zonder dat hij dan overging....Glitch schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:36:
Zijn er mensen die van een iPhone 4 overgestapt zijn naar een Xperia Mini Pro?
Hoe bevalt deze overstap?
De iPhone 4 vind ik super! Batterijduur is goed, gesprekken zijn helder, etc.
Ook de afwerking van alle apps is superieur. Maar toch….gebruik ik elke keer weer dezelfde apps. Spelletjes speel ik al bijna niet meer op mijn iPhone.
De apps die ik gebruik zijn allemaal redelijk goed ontwikkeld voor Android.
Nu.nl, telegraaf.nl, keertje Angry Birds en that's it. De rest van de games speel ik op mijn tablet (Asus Eee Pad Transformer).
Waarom wil je je iPhone 4 wegdoen als je er tevreden over bent?
Ik mis de voelbare knoppen tijdens het typen. De Mini Pro schijnt over een heerlijk toetsenbord te beschikken.
Daarnaast is bij Android alles aan te passen. Widget met agenda items, etc.
Hoe bevalt deze overstap?
De iPhone 4 vind ik super! Batterijduur is goed, gesprekken zijn helder, etc.
Ook de afwerking van alle apps is superieur. Maar toch….gebruik ik elke keer weer dezelfde apps. Spelletjes speel ik al bijna niet meer op mijn iPhone.
De apps die ik gebruik zijn allemaal redelijk goed ontwikkeld voor Android.
Nu.nl, telegraaf.nl, keertje Angry Birds en that's it. De rest van de games speel ik op mijn tablet (Asus Eee Pad Transformer).
Waarom wil je je iPhone 4 wegdoen als je er tevreden over bent?
Ik mis de voelbare knoppen tijdens het typen. De Mini Pro schijnt over een heerlijk toetsenbord te beschikken.
Daarnaast is bij Android alles aan te passen. Widget met agenda items, etc.
Ik heb de iPhone4, mijn vriendin de Mini Pro. Het toetsenbord ik m.i. de enige reden om over te stappen. Op alle andere vlakken is de iPhone 4 beter. Scherm, snelheid, batterijduur, afwerking / degelijkheid. Mag ook wel voor een toestel dat 3x zo duur is natuurlijk.
PSN: Shiver23
Ik heb de SE mini pro via T-Mobile gekocht, zo'n twee maanden geleden.
Wel lekker rap toestel, klein in broekzak, aardig toetsenbord.
Accuduur wat minder, maar met de app Green Power wel beter.
(dan maar geen 24/7 sync, maar iedere 15 minuten een sync...)
Ik kreeg net de melding in beeld dat er nieuwe firmware is, en dat het via wifi gedownload en geïnstalleerd kon worden. Dat heb ik dus maar gedaan.
Nu dus Android 2.3.4 met Build number 4.0.2.A.0.58
Wel lekker rap toestel, klein in broekzak, aardig toetsenbord.
Accuduur wat minder, maar met de app Green Power wel beter.
(dan maar geen 24/7 sync, maar iedere 15 minuten een sync...)
Ik kreeg net de melding in beeld dat er nieuwe firmware is, en dat het via wifi gedownload en geïnstalleerd kon worden. Dat heb ik dus maar gedaan.
Nu dus Android 2.3.4 met Build number 4.0.2.A.0.58
Scherm weet ik. Bij de Mini Pro is iedereen lovend over de snelheid.Shiver23 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:48:
Ik heb de iPhone4, mijn vriendin de Mini Pro. Het toetsenbord ik m.i. de enige reden om over te stappen. Op alle andere vlakken is de iPhone 4 beter. Scherm, snelheid, batterijduur, afwerking / degelijkheid. Mag ook wel voor een toestel dat 3x zo duur is natuurlijk.
Batterijduur point taken. Afwerking point taken.
Ik heb de iPhone 4 nu 1 jaar. Ben bang dat er straks kuren komen met de iPhone.
Reparatie is volgens mij schrikbarend duur en er zelf aan sleutelen wil ik niet.
Afkloppen, tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met de iPhone!
Daarnaast is bij Android alles aan te passen zonder te rooten/jailbreaken.
Verwijderd
Rustig forum hier ;-)
Op de oude versie van de xperia x10 mini pro stond een backup en restore util.
Ik vind die op de Xperia mini pro niet terug.
Enig idee of SE een programma heeft meegeleverd waar ik over heb gekeken? zoniet, welk programma gebruiken jullie om te backuppen en restoren, in case of...
dank,
Enig idee of SE een programma heeft meegeleverd waar ik over heb gekeken? zoniet, welk programma gebruiken jullie om te backuppen en restoren, in case of...
dank,
mijn toestel heb ik geroot.....en gebruik titanium backupVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:54:
Rustig forum hier ;-)
dank,
mybackup pro werkt ook wel goed, alleen kan hij niet alles backuppen zoals titanium het wel kan.
Is hier iemand die een belgische (AZERTY) Mini Pro heeft gekocht en toch geen Mobistar branding heeft? (en dus wel al een update naar .58 gekregen heeft)
Indien wel, kan je dan aub de inhoud van volgende file posten: /system/build.prop
Dank je... Het is voor het uitbreiden van deze topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1382018
Indien wel, kan je dan aub de inhoud van volgende file posten: /system/build.prop
Dank je... Het is voor het uitbreiden van deze topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1382018
Prepay bij Tmobile kost is nog maar 150 euro.
Zou ie simlockvrij zijn ?
Denk het wel:mregeling2005 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:00:
Prepay bij Tmobile kost is nog maar 150 euro.
https://forum.t-mobile.nl...llen-simlock-vrij-152070/
https://forum.t-mobile.nl...g-galaxy-y-5360-a-151818/
Nadeel is misschien dat updates eerst door T-Mobile goedgekeurd moeten worden voordat je ze op je toestel krijgt?
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 12-01-2012 12:38 ]
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb geen zin om te wachten totdat zij updates goedkeuren. En zou er software van T-Mobile op staan?hars73 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:48:
Nadeel is misschien dat updates eerst door T-Mobile goedgekeurd moeten worden voordat je ze op je toestel krijgt?
150 Euro is een mooie prijs
Zelfs al staat er software van T-Mobile op, je kan 'm gewoon 'debranden' (door te rooten en dan in /system/build.prop CDA nummer aan te passen naar dat van een of andere global generic build (sorry, het nummer heb ik niet met zekerheid).
Ik heb het zelf gedaan (helaas naar een franse build wegens AZERTY keyboard).
Hier vind je (een beetje) meer info; thread is work in progress.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1382018
Ik heb het zelf gedaan (helaas naar een franse build wegens AZERTY keyboard).
Hier vind je (een beetje) meer info; thread is work in progress.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1382018
Zo, nu weer even dit toestel uit proberen. Mijn ervaring met deze mino pro is tot dusver uitstekend. Draaid lekker snel en soepel, heeft een prachtig helder scherm, en vooral met de bravia engine is bijvoorbeeld uitzending gemist bekijken net zo helder als een normale led tv.
Prijs-kwaliteit verhouding is daarom zeer goed. De batterij duur is ook uitstekend, na hem vol opgeladen te hebben kon ik met gemak 2 dagen lang, whatsappen, navigeren (navigon) en wat internetten, iets wat je bijvoorbeeld met een samsung galaxy 2 wel kunt vergeten.
Kortom, wil je voor weinig iets goeds hebben, is 150 euro via tmobile een koopje en zéker een aanrader.
Prijs-kwaliteit verhouding is daarom zeer goed. De batterij duur is ook uitstekend, na hem vol opgeladen te hebben kon ik met gemak 2 dagen lang, whatsappen, navigeren (navigon) en wat internetten, iets wat je bijvoorbeeld met een samsung galaxy 2 wel kunt vergeten.
Kortom, wil je voor weinig iets goeds hebben, is 150 euro via tmobile een koopje en zéker een aanrader.
Maar zit er een sim lock op?marcel23456 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:51:
...
Zoals ik gepost had met wat links naar andere fora.. blijkbaar niet sinds een tijdje.
Maar ja zeker weet je dat niet natuurlijk. Je zou naar een T-Mobile shop kunnen gaan.. en gewoon uitproberen misschien.
Ik twijfel nog of ik m'n oude vertrouwde Nokia N82 wel wil inruilen tegen de Mini Pro.. Hij doet eigenlijk alles wat ie moet doen.
[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 13-01-2012 09:38 ]
Mini pro heeft wel de waterbestendigheid van een Nokia. Telefoon is volledig ondergedompeld geweest in bad. 4 dagen in een bak met rijst op de verwarming en hij doet het inmiddels al weer een maand zonder problemen... bijzonder.
Hmm dat was ik niet van plan eigenlijktheHoff schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:41:
Mini pro heeft wel de waterbestendigheid van een Nokia. Telefoon is volledig ondergedompeld geweest in bad. 4 dagen in een bak met rijst op de verwarming en hij doet het inmiddels al weer een maand zonder problemen... bijzonder.
update 4.0.2.a.0.62 is zojuist geinstalleerd op mn mini pro sk17i
Even een zinnige prijsupdate voor de geïnteresseerden. Vandaag heb ik voor m'n vriendin de Mini Pro gekocht bij de KPN Winkel. Deze doen hun restvoorraad Mini Pro's weg voor...
50 euro per stuk!
Dus zeer zeker de moeite waard voor diegenen die interesse hebben
50 euro per stuk!
En dat is echt de mini pro? Niet de X10?Silvin schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:12:
Even een zinnige prijsupdate voor de geïnteresseerden. Vandaag heb ik voor m'n vriendin de Mini Pro gekocht bij de KPN Winkel. Deze doen hun restvoorraad Mini Pro's weg voor...
50 euro per stuk!
Heb je nog gevraagd waarom ze in de uitverkoop zijn?
Ik ga morgen wel even naar de KPN Winkel!
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 17-01-2012 21:53 ]
Het is de Mini Pro, dus de 2011 versie met 3" scherm, Snapdragon proc enz enz...
Ze doen hem weg omdat 'ie niet meer in het assortiment zit. We vroegen er naar maar hadden eigenlijk verwacht dat ze hem of niet meer zouden hebben of (KPN kennende) dat hij te duur was. Maar dat viel dus alles mee. Dit was overigens in de KPN Winkel in Bergen op Zoom, dus daar hoef je het niet meer te proberen
Uiteraard kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen dat dit overal geldt, maar daar ik weet dat KPN Winkels eigenlijk nooit zelf prijzen mogen bepalen (de medewerker moest de prijs daarbij ook nog eens zelf uit het algemene systeem halen ) kan je er van uit gaan dat het waarschijnlijk is
Ze doen hem weg omdat 'ie niet meer in het assortiment zit. We vroegen er naar maar hadden eigenlijk verwacht dat ze hem of niet meer zouden hebben of (KPN kennende) dat hij te duur was. Maar dat viel dus alles mee. Dit was overigens in de KPN Winkel in Bergen op Zoom, dus daar hoef je het niet meer te proberen
Uiteraard kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen dat dit overal geldt, maar daar ik weet dat KPN Winkels eigenlijk nooit zelf prijzen mogen bepalen (de medewerker moest de prijs daarbij ook nog eens zelf uit het algemene systeem halen ) kan je er van uit gaan dat het waarschijnlijk is
[ Voor 7% gewijzigd door Silvin op 17-01-2012 22:12 ]
Ik ga het morgen gewoon hier en daar proberen... Neem aan dat ie simlock vrij was?
Voor dat bedrag kan ik hem niet laten liggen
Voor dat bedrag kan ik hem niet laten liggen
iemand al geprobeerd of ze in andere kpn winkels ook voor dat bedrag liggen ?
kan het haast niet geloven
kan het haast niet geloven
In Den Haag hebben ze het niet en wisten er niks vanaf..
Ik ben net terug. Eerst hier in Hoogeveen geweest. Hadden ze hem niet, maar ze hadden er nog wel eentje liggen in het Business Center in Zwolle en in een normale vestiging in Almelo kon ie zien.
Dus ik, hup naar Zwolle. Lag er inderdaad eentje, maar de prijs na het scannen was 241 euro. Ook als ie keek wat de prijs zou zijn voor een niet-business center was ie gewoon 241 euro.
Model is al wel uit de collectie sinds ergens half november.
Naja in ieder geval m'n pauze even nuttig besteed... Maar helaas geen Mini Pro rijker.
Dus ik, hup naar Zwolle. Lag er inderdaad eentje, maar de prijs na het scannen was 241 euro. Ook als ie keek wat de prijs zou zijn voor een niet-business center was ie gewoon 241 euro.
Model is al wel uit de collectie sinds ergens half november.
Naja in ieder geval m'n pauze even nuttig besteed... Maar helaas geen Mini Pro rijker.
[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 18-01-2012 16:13 ]
Vreemd? In de winkel waar ik hem heb gekocht heb ik zelf ook gewerkt dus heb het nog uitgebreid na kunnen vragen. Bij het scannen kwam er toch echt 50,- uit en dat is de enige prijs die ze mogen rekenen.
Hopelijk vind iemand hem nog voor die prijs, anders heb ik het in ieder geval geprobeerd voor jullie
Hopelijk vind iemand hem nog voor die prijs, anders heb ik het in ieder geval geprobeerd voor jullie
Silvin, dus Bergen op Zoom heeft niks meer liggen
In Rotterdam hebben ze hem ook niet meer.
KPN heeft wel vaker dit soort acties, jammer dat ze ook niet via hun website dumpen
KPN heeft wel vaker dit soort acties, jammer dat ze ook niet via hun website dumpen
Doetinchem heeft ze ook helemaal niet meer.
Tmobile shop verkoopt ze wel los voor 135€
Tmobile shop verkoopt ze wel los voor 135€
In Bergen op Zoom was het de laatste. Bij de Hi Store zijn ze ook op. Jammer jongens, ik hoopte mijn medetweakers een plezier te kunnen doen.
KPN doet inderdaad wel vaker toestellen goedkoop weg. Maar dat wordt nooit geadverteerd. Alleen als er specifiek naar gevraagd wordt.
KPN doet inderdaad wel vaker toestellen goedkoop weg. Maar dat wordt nooit geadverteerd. Alleen als er specifiek naar gevraagd wordt.
Dus specifiek ernaar vragen. Met andere woorden het is goed mogelijk dat er nog winkels hier en daar zijn die er een aantal nog op voorraad kunnen hebben.
Voor 50 euro is het wel goede backup of als cadeau
Tja ik heb er dus specifiek naar gevraagd en was bij een KPN Business center.. 241 euro.. iets anders kreeg ie niet uit z'n systeem. En er zou er nog eentje moeten liggen bij de gewone KPN winkel in Almelo. Maar 50 euro, ik weet niet hoe die prijs in het systeem is gekomen.Omeg schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:41:
Dus specifiek ernaar vragen. Met andere woorden het is goed mogelijk dat er nog winkels hier en daar zijn die er een aantal nog op voorraad kunnen hebben.
Ik las net iemand die zegt T-Mobile voor 135 euro. Is dat die prepaid uitvoering die misschien simlockvrij is?
Mijn Galaxy Ace is sinds kort overleden en ik ben opzoek naar een vervangend toestel. Mijn oog viel op dit toestel alleen heb ik een aantal vragen. Bijvoorbeeld hoe loopt het met de support kwa updates, loopt dit nog of is het toestel bijna End of Life. Dit vraag ik omdat ik al posts zie over dat KPN schijnbaar het toestel eruit gooit voor een dumpprijs. Mijn budget is maximaal 200,-, en ik wil het toestel voornamelijk gebruiken voor email en messaging, geen games en dergelijke echt puur voor communicatie. Raden jullie hem nog aan of zeggen jullie, kijk even verder voor die 200,- ?
mvg !
mvg !
De planning is op er nog ICS (Android 4.0) op te krijgen dit jaar, dus de support is op dit moment nog prima. Toekomst blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar dat geldt voor alle merken.
Voor communicatie is-ie prima met z'n uitschuifbare toetsenbordje. Verder is-ie relatief dik (t.o.v. de huidige mode) maar wel compact. Hij past makkelijk in een borstzakje. Batterijduur is uitstekend als je er alleen mee belt (bijna een week met de batterij gedaan afgelopen vakantie), maar zoals bij alle smartphones vreet een dataverbinding wel waardoor de batterijduur terugloopt naar 1 of 2 dagen. Geen probleem als je 'm maar regelmatig aan de lader kan leggen. Qua prestaties loopt-ie in de pas met de andere Sony(-Ericsson) telefoons, dus geen klachten.
Ik heb 'm nu sinds vlak na de introductie en ben er nog steeds tevreden over. Ondertussen heb ik ook wat andere telefoons met grotere schermen (maar geen toetsenbord) uitgeprobeerd, maar het toetsenbord en de maten blijf ik toch erg fijn vinden. Aanrader dus wat mij betreft.
Voor communicatie is-ie prima met z'n uitschuifbare toetsenbordje. Verder is-ie relatief dik (t.o.v. de huidige mode) maar wel compact. Hij past makkelijk in een borstzakje. Batterijduur is uitstekend als je er alleen mee belt (bijna een week met de batterij gedaan afgelopen vakantie), maar zoals bij alle smartphones vreet een dataverbinding wel waardoor de batterijduur terugloopt naar 1 of 2 dagen. Geen probleem als je 'm maar regelmatig aan de lader kan leggen. Qua prestaties loopt-ie in de pas met de andere Sony(-Ericsson) telefoons, dus geen klachten.
Ik heb 'm nu sinds vlak na de introductie en ben er nog steeds tevreden over. Ondertussen heb ik ook wat andere telefoons met grotere schermen (maar geen toetsenbord) uitgeprobeerd, maar het toetsenbord en de maten blijf ik toch erg fijn vinden. Aanrader dus wat mij betreft.
Bedankt voor je reactie, als ICS er nog op komt is het verre van End of Life. Misschien is dat ook wel doorslaggevend om het toestel nog aan te schaffen. Ik ga nog even kijken of ik hem voor een leuke prijs kan vinden, de pricewatch zegt in ieder geval 200,- wat binnen mijn budget ligt
En bij T-Mobile prepaid dus 135,-
Simlock moet je daar even vragen, maar T-Mobile is geloof ik steeds minder simlocks aan het gebruiken. Net als KPN overigens.
Helaas dat niemand hem voor 50,- heeft kunnen krijgen
Misschien heb ik genoten van een fout in het systeem? Mijn ex-collega was er echter in het geheel niet verbaasd over
Helaas dat niemand hem voor 50,- heeft kunnen krijgen
Inderdaad jammer, maar het is je gegund hoorSilvin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 01:31:
En bij T-Mobile prepaid dus 135,-Simlock moet je daar even vragen, maar T-Mobile is geloof ik steeds minder simlocks aan het gebruiken. Net als KPN overigens.
Helaas dat niemand hem voor 50,- heeft kunnen krijgenMisschien heb ik genoten van een fout in het systeem? Mijn ex-collega was er echter in het geheel niet verbaasd over
Hoe bevalt ie je vriendin trouwens? Ik zit nog steeds in de twijfelmodus of ik wel of niet mijn Nokia N82 moet vervangen door deze. Vind het wel handig af en toe een praktische app te kunnen gebruiken, maar aan de andere kant ga ik me vermoedelijk ook storen aan de mindere camera en de kortere accuduur.
Is dit niet stiekem de X10 Mini? Link Tmobile.
Het plaatje en de titel kloppen, maar de specificatie pagina lijkt me eerder de x10 dan de nieuwe mini?
Vooral de resolutie en hoeveel inch het scherm is.
Het plaatje en de titel kloppen, maar de specificatie pagina lijkt me eerder de x10 dan de nieuwe mini?
Ja.. ik zie het.. de specs zijn inderdaad van de x10. Tja je zou er in de winkel snel achter moeten kunnen komen vermoedelijk. Het zou best wel eens kunnen.TheJoe schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:35:
Is dit niet stiekem de X10 Mini? Link Tmobile.
Ik had toen ook mazzel en heb m'n Mini Pro (SK17i) voor de prijs van een X10 Mini Pro gekregen.
Stond verkeerd in het systeem, dus dank je wel, Telfort!
Komt dus vaker voor.
In de Tmobile shops liggen toch echt de nieuwe versies van 2011.
Heb toch voor de zekerheid nagevraagd en het is toch echt het nieuwe type !
Heb toch voor de zekerheid nagevraagd en het is toch echt het nieuwe type !
Bestelt via de t-mobile shop!
[ Voor 72% gewijzigd door TheJoe op 19-01-2012 14:13 ]
In de ship is die 149 euro, iemand hier had het over 135 in de winkel?
Ja, user mregeling2005 melde dat gisterenB0MBACI schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:09:
[...]
In de ship is die 149 euro, iemand hier had het over 135 in de winkel?
Daar kan ik je wel wat leuks over vertellen. Mijn vriendin heeft de Nokia N82 als eerste smartphone gehad en is daarna via de HTC Hero en toen HTC Legend bij de SE Mini Pro (sk17i) uitgekomen. Sowieso vind zij een touchscreen fijner werken dan alleen het nummerieke toetsenbordje van de N82 en heeft ze, nadat ze eenmaal overgestapt is op Android, nooit meer echt terug gewild. De hoeveelheid apps die precies kunnen bieden wat zij wil, het fijne toetsenbordje, de relatief goede camera en de beperkte afmetingen maken het voor haar een fijn toestel. Als vervanger van haar Legend vertelde zij dat ze 'geen enkel compromis' heeft moeten maken.hars73 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:33:
[...]
Inderdaad jammer, maar het is je gegund hoor![]()
Hoe bevalt ie je vriendin trouwens? Ik zit nog steeds in de twijfelmodus of ik wel of niet mijn Nokia N82 moet vervangen door deze. Vind het wel handig af en toe een praktische app te kunnen gebruiken, maar aan de andere kant ga ik me vermoedelijk ook storen aan de mindere camera en de kortere accuduur.
Maar uiteraard heeft Silvin er ook eerst mee gespeeld (ze liet me er eerst mee spelen zodat ik er later minder over zou zeuren
Persoonlijk denk ik dat als goede telefoon zoekt die lang op de batterij meegaat, aangename foto's maakt en waar je af en toe wat informatie mee van het web kan plukken, je prima zit met je N82.
Wil je meer 'smart' uit je smartphone halen, zoals meer browsing, handige apps, makkelijkere communicatie en niet gelijk een heel groot toestel, dan is de Mini Pro een uitstekende opvolger voor de N82. Je mist je xenon flits en hij moet elke avond aan de oplader, maar je krijgt er modernere software voor terug.
Ik ben ook aangenaam verrast over de SK17i, maar dat is meer omdat ik er gezien het formaat geen topprestaties van verwachtte.
Ik kom van een (inmiddels defecte) Motorola Defy, ook geen verkeerde telefoon, maar het is verbazingwekkend hoe snel dit beestje is. Dit kan komen door de wat lagere resolutie van het scherm (480x320), maar gezien het formaat van 3inch van het scherm, merk je dat eigenlijk niet. Het lijkt er op dat alles gewoon perfect in orde is, van het relatief grote 512mb werkgeheugen tot de snelle processor en up-to-date Android-versie. Al helemaal als dit in april een update krijgt naar ICS. En dan natuurlijk ook het uitstekende qwerty-tobo, wat in mijn ogen nog steeds stukken beter is dan een on-screen tobo.
Het is wel een dik ding, maar verder enorm compact en biedt alles. Ik heb 'm voor €149,95 bij T-mobile opgepikt, prepaid, en dat is echt geen geld voor zo'n complete smartphone.
Ik kom van een (inmiddels defecte) Motorola Defy, ook geen verkeerde telefoon, maar het is verbazingwekkend hoe snel dit beestje is. Dit kan komen door de wat lagere resolutie van het scherm (480x320), maar gezien het formaat van 3inch van het scherm, merk je dat eigenlijk niet. Het lijkt er op dat alles gewoon perfect in orde is, van het relatief grote 512mb werkgeheugen tot de snelle processor en up-to-date Android-versie. Al helemaal als dit in april een update krijgt naar ICS. En dan natuurlijk ook het uitstekende qwerty-tobo, wat in mijn ogen nog steeds stukken beter is dan een on-screen tobo.
Het is wel een dik ding, maar verder enorm compact en biedt alles. Ik heb 'm voor €149,95 bij T-mobile opgepikt, prepaid, en dat is echt geen geld voor zo'n complete smartphone.
En hij is dus simlockvrij bij t-mobile? Want dat is voor de meesten hier, waaronder ikzelf, nog niet duidelijk.Michielgb schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:32:
Ik ben ook aangenaam verrast over de SK17i, maar dat is meer omdat ik er gezien het formaat geen topprestaties van verwachtte.
Eh, dat weet ik eigenlijk nog niet. Dan moet ik even de sim-kaart van m'n vriendin er in doen, of is er via android een manier om dit te checken?hars73 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:51:
[...]
En hij is dus simlockvrij bij t-mobile? Want dat is voor de meesten hier, waaronder ikzelf, nog niet duidelijk.
Ik denk dat je dat via het Xperia Service Menu kan checken (*#*#7378423#*#*); vervolgens 'Service Info' => 'SIM Lock'Michielgb schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:21:
[...]
Eh, dat weet ik eigenlijk nog niet. Dan moet ik even de sim-kaart van m'n vriendin er in doen, of is er via android een manier om dit te checken?
'k Weet alleen niet hoe dat eruit ziet als je wel een SIMlock hebt, die heb ik namelijk niet
[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 23-01-2012 09:19 ]
Dan krijg ik:Dryhte schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:18:
[...]
Ik denk dat je dat via het Xperia Service Menu kan checken (*#*#7378423#*#*); vervolgens 'Service Info' => 'SIM Lock'
'k Weet alleen niet hoe dat eruit ziet als je wel een SIMlock hebt, die heb ik namelijk niet
Network 0
Network subset 0
Service provider 0
Corporate 0
SIM 0
Ik denk dat 0 'nee' betekent?
Denk ik ook
want zo ziet het er bij mij ook uit...
Bedankt, nu kan ik m ook bestellenMichielgb schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:44:
[...]
Dan krijg ik:
Network 0
Network subset 0
Service provider 0
Corporate 0
SIM 0
Ik denk dat 0 'nee' betekent?
Iemand nog tips om contacten uit een Nokia N82 zo makkelijk mogelijk over te zetten naar de Mini Pro?
Ik krijg de mijne vermoedelijk vandaag of de komende dagen ergens. Misschien maar overtypen via de pc en daarmee dus aan m'n gmail profiel koppelen? Dan komen ze vermoedelijk vanzelf op m'n Mini Pro?
Laat maar.. heb hier al iets gevonden geloof ik : http://www.sonyericsson.c...eria-mini-pro?cc=nl&lc=nl
Ik krijg de mijne vermoedelijk vandaag of de komende dagen ergens. Misschien maar overtypen via de pc en daarmee dus aan m'n gmail profiel koppelen? Dan komen ze vermoedelijk vanzelf op m'n Mini Pro?
Laat maar.. heb hier al iets gevonden geloof ik : http://www.sonyericsson.c...eria-mini-pro?cc=nl&lc=nl
[ Voor 21% gewijzigd door hars73 op 23-01-2012 16:06 ]
Gewoon de hele bende kopiëren naar je sim-kaart en deze vervolgens weer exporteren naar je Mini Pro.hars73 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:57:
Iemand nog tips om contacten uit een Nokia N82 zo makkelijk mogelijk over te zetten naar de Mini Pro?
Je kan van je Nokia (die heeft toch Symbian?) rechtstreeks al syncen met gmail address book... http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=147951
Ow dat wist ik helemaal niet joh.. dat lijkt me inderdaad wel een goeie optie. Al is het misschien weer een keer het juiste moment om de lijst een beetje op te schonenDryhte schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:03:
Je kan van je Nokia (die heeft toch Symbian?) rechtstreeks al syncen met gmail address book... http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=147951
Ik heb mijn Mini Pro inmiddels in huis en hij ligt aan de lader. Gekocht bij http://mobieltjesenzo.nl/ nog voor de oude prijs van 149 euro die ie daar vorige week kostte. Kost daar nu 169 euro. Heb even gekeken en hij is van productieweek 50, dus de krekel zou hier niet meer in moeten zitten.
Ik zag trouwens net ook dat ie bij Sony Ericsson zelf nu nog maar 179 euro kost: http://www.sonyericsson.c...?cc=nl&lc=nl#view=buy_now
Allemaal goedkoper dan de goedkoopste webwinkels hier in de PW.
Eerste indruk. Een fijn klein toestel, prima schermpje. Fijn toetsenbordje waar ik zeker blij van wordt in vergelijking met een virtueel toetsenbord op een scherm. Ik laat hem nog maar even goed opladen voordat ik er mee aan het prutsen ga, is vast beter voor de accu.
[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 23-01-2012 21:10 ]
Hoe weet je uit welke productieweek je telefoon komt? En in welke productieweken zit die zogenaamde krekel?
Even het achterklepje eraf, batterij eruit (let op, want de batterij heeft een eigen productieweek, het gaat dus om de telefoon zelf) en onder de batterij zit een witte sticker met daarop een jaartal en weeknummer in het formaat yyWww. Dus bijvoorbeeld 11W41 is week 41 in 2011.philotra schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:26:
Hoe weet je uit welke productieweek je telefoon komt? En in welke productieweken zit die zogenaamde krekel?
Volgens het officiele forum hier gaat het in ieder geval om productieweken 11W28 t/m 11W38: http://talk.sonyericsson.com/thread/22121
Oeh, ik zit met een 11W35.hars73 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:37:
[...]
Even het achterklepje eraf, batterij eruit (let op, want de batterij heeft een eigen productieweek, het gaat dus om de telefoon zelf) en onder de batterij zit een witte sticker met daarop een jaartal en weeknummer in het formaat yyWww. Dus bijvoorbeeld 11W41 is week 41 in 2011.
Volgens het officiele forum hier gaat het in ieder geval om productieweken 11W28 t/m 11W38: http://talk.sonyericsson.com/thread/22121
Maar ik las ook ergens dat dit probleem met Android 2.3.4 opgelost was?
Nou ik heb de mijne dus niet bij T-Mobile gekocht, maar heb toch een startpagina van my.t-mobile
En op de een of andere manier krijg ik die niet anders. Heb netjes een andere startpagina ingesteld bij de instellingen van de browser.. maar helaas elke keer toch weer die t-mobile pagina die start als ik de browser start.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen (behalve een andere browser installeren).
En op de een of andere manier krijg ik die niet anders. Heb netjes een andere startpagina ingesteld bij de instellingen van de browser.. maar helaas elke keer toch weer die t-mobile pagina die start als ik de browser start.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen (behalve een andere browser installeren).
De krekel zit ook niet in elke telefoon. De mijne komt uit week 30 maar geen krekel te bekennen. Het kan dus ook gewoon goed gaan.
Is je sim ook van T-Mobile? Dan kan het dat er een T-Mobile proxy ingesteld staat. Via die proxy kom je eerst altijd op het T-Mobile portal uit waar je ook databesparende opties hebt. Kijk even bij:hars73 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:58:
Nou ik heb de mijne dus niet bij T-Mobile gekocht, maar heb toch een startpagina van my.t-mobile
instellingen - draadloos en netwerk - mobiele netwerken - namen toegangspunten - T-Mobile
Xperia Mini Pro inmiddels binnen, en bevalt reuze, vergeleken met de Galaxy Ace waar ik al een jaar mee rondliep. Dat toetsenbord is een must.
Ik zag dat je hem bij de T-Mobile shop hebt besteld. Heb je er een T-Mobile sim in of is het toestel simlock-vrij?TheJoe schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:44:
Xperia Mini Pro inmiddels binnen, en bevalt reuze, vergeleken met de Galaxy Ace waar ik al een jaar mee rondliep. Dat toetsenbord is een must.
Mijn sim is van Simyo. Ik heb daar twee toegangspunten, beide van Simyo.Silvin schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:33:
[...]
Is je sim ook van T-Mobile? Dan kan het dat er een T-Mobile proxy ingesteld staat. Via die proxy kom je eerst altijd op het T-Mobile portal uit waar je ook databesparende opties hebt. Kijk even bij:
instellingen - draadloos en netwerk - mobiele netwerken - namen toegangspunten - T-Mobile
Maar terwijl je dit nu zegt kijk ik nog eens bij m'n apps en zie ineens dat dat wereldbolletje waar ik op drukte w'nw in het icoontje heeft staat (ik dacht dat er www stond tot nu toe)! En dat er nog een wereldbolletje naast staat.. zonder tekst. En die doet het prima, dat is de echte browser. Die andere is dus alleen maar een vage Web 'n Walk snelkoppeling/app ofzo. En daar drukte ik dus altijd op, want die stond standaard op de homepage. Ben er nu toch wel van overtuigd dat ik een T-Mobile toestel heb, want ook bij de ringtones staat een speciale t-mobile ringtone. Verder heb ik nog niks speciaals ontdekt.
En ik ben inmiddels toch al verknocht aan de Dolphin Browser, net als op m'n tablet, dus die staat er al op.
Ervaringen na een dag:
- Ik vind het toetsenbord toch wel erg fijn!
- Toestel kan volgens mij prima een dag tot twee dagen doorkomen met wat gemiddeld gebruik
- De lichtsensor zorgt er soms voor dat het scherm wat flikkert, vooral bij een wit scherm valt dit op
- Ik vind de home knop en volumeknoppen een beetje 'moeilijk' klikken. Zal wel wennen zijn.
- Hij connect prima (inclusief overzetten van adresboek) met mijn Kenwood 5240BT multimediasysteem in de auto
- Ik vind de camera wel lekker snel opstarten en best aardige foto's maken. Mijn Nokia N82 was hiermee misschien net iets beter, maar denk wel dat ik hieraan kan wennen.
- Het hele toestel is lekker snappy en reageert vlot op alles.
- Er staat wel een boel 'rotzooi' op (vage apps) die je er alleen maar af kunt krijgen als je root hebt. Voorlopig laat ik het wel zo.
- Een Sandisk 32GB kaartje wordt prima herkend. Ik had de originele inhoud van de 2GB gekopieerd naar de 32GB.
Wat heb je trouwens aan de originele inhoud van de SD? Ik heb namelijk een 16GB kaartje erin en de originele inhoud nooit gekopieerd.
Ik wist het niet zeker, maar heb het voor de zekerheid maar gedaan.philotra schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:57:
Wat heb je trouwens aan de originele inhoud van de SD? Ik heb namelijk een 16GB kaartje erin en de originele inhoud nooit gekopieerd.
Ik dus niet en heb geen last
.
Simlock vrij, je krijgt er wel een tmobile simkaart bij en een aantal tmobile apps die je niet kunt verwijderen zonder root. Toestel reageert bij mij ook zeer vlotpeterkuli schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:45:
[...]
Ik zag dat je hem bij de T-Mobile shop hebt besteld. Heb je er een T-Mobile sim in of is het toestel simlock-vrij?
Mijn homescreen indeling nu,

Ik heb wel een aanmerkelijk slechter bereik als met mijn Nokia N82 merk ik. Alhoewel ik die altijd op 2G had draaien en mijn Mini Pro nu op 3G voorkeur staat. Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben. Heb soms 2 streepjes, soms eentje, maar vaak nul als ie op 3G staat. Zet ik hem daarentegen bij de settings op 2G, dan heb ik bijna altijd vol bereik. Heb vandaag al twee keer gehad dat ik een gemist gesprek had, terwijl ik de telefoon niet heb horen overgaan. Ik kan de sim wel eens in m'n N82 doen en die ook weer op 3G zetten. Kijken hoe dat bereik is.
EDIT: Sim in m'n Nokia gedaan en netwerk op UMTS gezet. Kreeg een 3G verbinding die eigenlijk best stabiel op zo'n 60-75% van het totale bereik was en bleef. Dat is op m'n Mini Pro gemiddeld zo rond de 20-25% met regelmatig 0%. Ik heb de sim weer teruggedaan in m'n Mini Pro en netwerk maar op GSM (2G) gezet. Vol bereik..
Moet ook nog even wennen aan het 'oppakken' van een gesprek. Je moet dan net als bij het unlocken, een schuifbeweging maken.
En dat de telefoon bijna dagelijks opgeladen moet worden staat me ook nog een beetje tegen. Ik weet dat het erbij hoort, maar ik heb al momenten gehad dat ik terug verlang naar m'n N82.
En dat heeft niks met het toestel te maken hoor, maar meer met mij denk ik.
EDIT: Sim in m'n Nokia gedaan en netwerk op UMTS gezet. Kreeg een 3G verbinding die eigenlijk best stabiel op zo'n 60-75% van het totale bereik was en bleef. Dat is op m'n Mini Pro gemiddeld zo rond de 20-25% met regelmatig 0%. Ik heb de sim weer teruggedaan in m'n Mini Pro en netwerk maar op GSM (2G) gezet. Vol bereik..
Moet ook nog even wennen aan het 'oppakken' van een gesprek. Je moet dan net als bij het unlocken, een schuifbeweging maken.
En dat de telefoon bijna dagelijks opgeladen moet worden staat me ook nog een beetje tegen. Ik weet dat het erbij hoort, maar ik heb al momenten gehad dat ik terug verlang naar m'n N82.

[ Voor 51% gewijzigd door hars73 op 26-01-2012 20:14 ]
Kan je geen originele sony rom flashen op de telefoon zonder hem te rooten?TheJoe schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:13:
[...]
Simlock vrij, je krijgt er wel een tmobile simkaart bij en een aantal tmobile apps die je niet kunt verwijderen zonder root. Toestel reageert bij mij ook zeer vlot
[afbeelding]
Als je hem root ook niet, je moet de bootlader unlocken om andere roms te flashen. Als je hem via de testpoint unlockt kun je hem ook weer relocken. Dus als je hem unlockt, er een officiele (niet T-Mobile) sony rom naar keuze op flasht en weer relocked dan heb je geen t-mobile gezeur meer en kun je hem normaal gebruiken en updaten via de Sony-software.boppos schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:15:
[...]
Kan je geen originele sony rom flashen op de telefoon zonder hem te rooten?
Er was ook een manier dmv 't register aan te passen om een andere officiele rom te installen maar daar he ik mij nog niet aan gewaagd. Iemand anders heir ervaringen?
welke app gebruik je voor die dagtaken weergave?TheJoe schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:13:
[...]
Simlock vrij, je krijgt er wel een tmobile simkaart bij en een aantal tmobile apps die je niet kunt verwijderen zonder root. Toestel reageert bij mij ook zeer vlot
[afbeelding]
heb m overigens ook vandaag binnengekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door das_phantom op 28-01-2012 02:23 ]
Die widget die je ziet hoort bij de app Jorte. Vind het persoonlijk de beste app om te synchen met je google kalander. Als iemand op mijn werk iets toevoegt zie ik het bijvoorbeeld gelijk op me homescreen, wel tof.
Overigens ben ik zeer tevreden over de batterijduur, ook heb ik de wereld van emulators ontdekt en Playstation One games speelt ie heerlijk soepel af met het toetsenbord, games als tony hawk pro skater en crash bandicoot.
Overigens ben ik zeer tevreden over de batterijduur, ook heb ik de wereld van emulators ontdekt en Playstation One games speelt ie heerlijk soepel af met het toetsenbord, games als tony hawk pro skater en crash bandicoot.
Ik ben persoonlijk fan van 'simple calendar widget' - zeer customizebaardas_phantom schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 02:23:
[...]
welke app gebruik je voor die dagtaken weergave?
heb m overigens ook vandaag binnengekregen.
ik was vandaag in de Hi winkel in delft en daar stond de mini pro in het systeem voor ca. 250 euro... maar door een prepaid pakket toe te voegen werd hij ineens 50 euro, zoals hier al eerder geposte was. Het bleek echter zo te zijn dat er geen telefoons meer op voorraad zijn en dat ze ook niet meer komen. Behoorlijk balen dus!!
Mocht er iemand nog wel één kunnen krijgen bij een HI winkel dan neem ik em graag over voor 70 euro!!
Mocht er iemand nog wel één kunnen krijgen bij een HI winkel dan neem ik em graag over voor 70 euro!!
Dryhte schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:15:
[...]
Ik ben persoonlijk fan van 'simple calendar widget' - zeer customizebaar
Bedankt, zal er eens naar kijken.TheJoe schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:26:
Die widget die je ziet hoort bij de app Jorte. Vind het persoonlijk de beste app om te synchen met je google kalander. Als iemand op mijn werk iets toevoegt zie ik het bijvoorbeeld gelijk op me homescreen, wel tof.
Ook ik heb sinds kort de SE Xperia Mini Pro, besteld bij T-Mobile. Tot nu toe bevalt hij goed maar er zijn wel een paar dingen die mij opvallen. Hiervoor heb ik altijd simpele Nokia's gehad (hiervoor C5, 6700, 6230i). Wat me dus direct opvalt aan de SE is het batterijverbruik. Waar ik eerst gewend was dat een batterij ongeveer een week mee zou gaan, moet ik er nu aan wennen dat deze ruim een dag mee gaat. Ik ben me er van bewust dat dat voor een groot deel te maken heeft met het gebruikt van WiFi en 3G.
Daarnaast vind ik de kwaliteit van de luidspreker tijdens het bellen slechter dan wat ik gewend was. Het geluid is dof. Wellicht dat er nog het een en ander aan gedaan kan worden maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Verder ben ik niet helemaal Android-vreemd maar dit is wel mijn eerste Android-toestel. Tot nu toe bevalt me dat prima en ik kan ik er redelijk mee werken.
Ook de snelheid in het algemeen vind ik prima. Het toestel blijft niet hangen en reageert snel.
Kortom; dik tevreden (voor zover je dat de eerste paar dagen kunt zeggen).
Daarnaast vind ik de kwaliteit van de luidspreker tijdens het bellen slechter dan wat ik gewend was. Het geluid is dof. Wellicht dat er nog het een en ander aan gedaan kan worden maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Verder ben ik niet helemaal Android-vreemd maar dit is wel mijn eerste Android-toestel. Tot nu toe bevalt me dat prima en ik kan ik er redelijk mee werken.
Ook de snelheid in het algemeen vind ik prima. Het toestel blijft niet hangen en reageert snel.
Kortom; dik tevreden (voor zover je dat de eerste paar dagen kunt zeggen).
Een beetje dof of blikkerig vind ik het inderdaad. Ten opzichte van mijn Nokia wel iets minder inderdaad. Maar goed, je krijgt er genoeg andere leuke dingen voor terug.peterkuli schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:45:
Heb er gisteren Go Laucher EX opgezet. Kun je in ieder geval de onnodige apps in de app drawer invisible mee maken. Ze zijn dan niet van je telefoon, maar staan in ieder geval niet in de weg. Verder kun je dan je telefoon wel mooi customizen. Vermoed wel dat ie hierdoor iets meer accu verbruikt. Nog maar even kijken hoeveel.
Voorlopig toch ook hier wel een tevreden gebruiker.
Afgezien van het batterijverbruik ben ik tot nu toe ook een tevreden gebruiker, maar ik kom dan ook van de C901 en wat ik allemaal kan met een smartphone doet mijn mening misschien positiever uitvallen. Een ander minpuntje vind ik dat het toetsenbord net iets meer naar onder zou moeten schuiven. Bij het typen kom ik hierdoor steeds met de duim tegen de rand aan van het toestel terwijl ik echt kleine handen heb.
Ik twijfelde na aankoop wel of ik niet had moeten kiezen voor de grote variant van hetzelfde toestel, maar anderzijds scheelt dan denk ik maar een paar centimeter en lever je qua omvang van het toestel natuurlijk in.
Ik twijfelde na aankoop wel of ik niet had moeten kiezen voor de grote variant van hetzelfde toestel, maar anderzijds scheelt dan denk ik maar een paar centimeter en lever je qua omvang van het toestel natuurlijk in.
M'n vriendin gebruikt de Mini Pro nu ook een paar weken en is er wel zeer tevreden over. De klacht die ik hier het meest lees is de batterijduur. Nu ja, we weten dat de hedendaagse smartphones überhaupt een vrij slechte batterijduur hebben maar het valt me op dat de Mini Pro toch wel aan de onderkant van de marge zit. Een krappe dag kan je er mee door komen. Ik heb een aantal telefoons gehad met Android die toch een stuk langer mee gingen.
Helaas is dat dan een minpuntje voor deze verder indrukwekkende telefoon
Het blijft knap hoe SE Android zo heeft kunnen aanpassen dat het op een 1GHz singlecore snapdragon net zo 'soepel' loopt als op de 1,4GHz dualcore Exynos die in mijn telefoon zit.
Helaas is dat dan een minpuntje voor deze verder indrukwekkende telefoon
Ligt eraan... als ik mobile data & sync de hele dag aanhoud kom ik ruim toe tot 's avonds (maar geen twee volle dagen), als ik mobile data afzet en enkel wanneer ik internet nodig heb aanzet (wifi of 3G), kom ik met gemak twee dagen en een nacht toe met de batterij... Da's niet vreselijk zuinig, met mijn LG-P500 lukte 3 dagen soms, maar de batterij was daar ook krachtiger.Silvin schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:06:
M'n vriendin gebruikt de Mini Pro nu ook een paar weken en is er wel zeer tevreden over. De klacht die ik hier het meest lees is de batterijduur. Nu ja, we weten dat de hedendaagse smartphones überhaupt een vrij slechte batterijduur hebben maar het valt me op dat de Mini Pro toch wel aan de onderkant van de marge zit. Een krappe dag kan je er mee door komen. Ik heb een aantal telefoons gehad met Android die toch een stuk langer mee gingen.
Helaas is dat dan een minpuntje voor deze verder indrukwekkende telefoonHet blijft knap hoe SE Android zo heeft kunnen aanpassen dat het op een 1GHz singlecore snapdragon net zo 'soepel' loopt als op de 1,4GHz dualcore Exynos die in mijn telefoon zit.
Ligt waar aan? Ik maak een vergelijking tussen de Mini Pro met andere Android telefoons met een zelfde verbruikspatroon. Dan zie ik duidelijk dat de Mini Pro één van de minder presterende toestellen is. Het vergelijkingsmateriaal bestaat uit onder andere een HTC Hero, HTC Legend, SE Xperia X10, HTC Dream, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Note, SE Xperia Arc en Google Nexus S.
Aan de onderkant van dat lijstje zit de Mini Pro, net boven de HTC Hero en HTC Dream. Dat is niet per sé erg, het is logisch met die specs en die afmetingen. Een accu heeft nu éénmaal ruimte nodig.
Maar dat heeft niets te maken met sync wel of niet aan, 3G wel of niet aan of andere instellingen omdat die veranderingen ook voor de overige toestellen gelden.
Ik zet 's nachts mijn mini pro automatisch in flightmode.
Heb de helderheid van het scherm op zo'n 20% staan.
Bluetooth staat zo'n 2.5 uur per dag aan.
En gebruik hem denk ik zo'n uurtje totaal gemiddeld per dag met het scherm actief en gebruik dan wat apps zoals whatsapp, nu.nl of een weerapplicatie. Gemiddeld per dag 1 keertje kort bellen.
En ik kom toch op zo'n 2 dagen op 1 acculading. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet slecht, zeker niet voor een 1180mah accu. Ik vermoed dat ie zeker 3-4 dagen op standby kan staan als je hem niet gebruikt.
Dacht ook dat in veel reviews de conclusie wordt getrokken dat de accuduur juist goed is.
Heb de helderheid van het scherm op zo'n 20% staan.
Bluetooth staat zo'n 2.5 uur per dag aan.
En gebruik hem denk ik zo'n uurtje totaal gemiddeld per dag met het scherm actief en gebruik dan wat apps zoals whatsapp, nu.nl of een weerapplicatie. Gemiddeld per dag 1 keertje kort bellen.
En ik kom toch op zo'n 2 dagen op 1 acculading. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet slecht, zeker niet voor een 1180mah accu. Ik vermoed dat ie zeker 3-4 dagen op standby kan staan als je hem niet gebruikt.
Dacht ook dat in veel reviews de conclusie wordt getrokken dat de accuduur juist goed is.
Voor het gehele apparaat is de accuduur ook best goed, goed voor de afmetingen en beperkte accuruimte. Als ik een opsomming zou maken van Androidphones waar ik zo ervaring mee heb qua accuduur zou ik ongeveer hier op uitkomen, van beste tot minste (met mijn gebruik!):
- SE Xperia Arc (1500mAh)
- Samsung Galaxy Note (2500mAh)
- Google Nexus S (1500mAh)
- Samsung Galaxy S (1500mAh)
- SE Xperia X10 (1500mAh)
- SE Mini Pro (1200mAh)
- HTC Legend (1300mAh)
- HTC Hero (1350mAh)
- HTC Dream (1150mAh)
Hier uit blijkt dat met mijn gebruik de Mini Pro een behoorlijke tijd op een relatief kleine accu mee kan. Toch is de accu sneller leeg dan bij de bovenste 3 toestellen.
Dus ja, als er een minpunt is, dan is het de accuduur.
Wellicht niet de relatieve, maar toch wel de absolute
(En de Arc is echt koning met z'n accu. Wonderlijke telefoon)
- SE Xperia Arc (1500mAh)
- Samsung Galaxy Note (2500mAh)
- Google Nexus S (1500mAh)
- Samsung Galaxy S (1500mAh)
- SE Xperia X10 (1500mAh)
- SE Mini Pro (1200mAh)
- HTC Legend (1300mAh)
- HTC Hero (1350mAh)
- HTC Dream (1150mAh)
Hier uit blijkt dat met mijn gebruik de Mini Pro een behoorlijke tijd op een relatief kleine accu mee kan. Toch is de accu sneller leeg dan bij de bovenste 3 toestellen.
Dus ja, als er een minpunt is, dan is het de accuduur.
Wellicht niet de relatieve, maar toch wel de absolute
(En de Arc is echt koning met z'n accu. Wonderlijke telefoon)