I reject your reality and substitute my own
Welke voeding van deze vergelijking zou je adviseren voor een systeem gebaseerd op Intel Core i5 2500K cpu en Nvidia GeForce GTX 570 gpu. Andere componenten zijn standaard ( 1xHDD, 1xSSD, 1xDVD burner, scythe mugen cpu koeling + 3 case fans, toetsenboord&muis ):
http://tweakers.net/price.../664/259806;253967;284573
Kwaliteit en stilte de belangrijkste dingen. Ik ga in de toekomst de cpu/gpu een beetje overklokken, dus ik weet niet of 560W van Seasonic genoeg zal zijn.
Alvast bedankt!
~
Ze moeten alle drie wel voldoen, de CM is alleen de minste voeding en is nu ook niet echt stil. De Corsair en Seasonic zijn bijna hetzelfde, de Corsair heeft alleen langere garantie en kan meer leveren.miranon schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:35:
-The_Mask-
Welke voeding van deze vergelijking zou je adviseren voor een systeem gebaseerd op Intel Core i5 2500K cpu en Nvidia GeForce GTX 570 gpu. Andere componenten zijn standaard ( 1xHDD, 1xSSD, 1xDVD burner, scythe mugen cpu koeling + 3 case fans, toetsenboord&muis ):
http://tweakers.net/price.../664/259806;253967;284573
Kwaliteit en stilte de belangrijkste dingen. Ik ga in de toekomst de cpu/gpu een beetje overklokken, dus ik weet niet of 560W van Seasonic genoeg zal zijn.
Alvast bedankt!
[ Voor 61% gewijzigd door Edmin op 09-10-2011 16:57 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
De pc gaat 80% van de tijd in idle/weinig load draaien. Welke voeding is dan qua energie efficiëntie beter?-The_Mask- schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:45:
De Corsair en Seasonic zijn bijna hetzelfde, de Corsair heeft alleen langere garantie en kan meer leveren.
Welke voeding zou jij nemen ( misschien zijn er ook betere alternatieven )?
p4@3Ghz
3Gb RAM
p4p800 mobo
Ati 9800 pro
2x SATA HDD resp 120Gb en 1TB
DVD RW
Audigy 2
Als ik er nu meer aan durf te hangen, trekt dat ding het bijna niet meer en krijg ik uitvallers van bijv HDD of bootproblemen. Draait dus echt op zijn randje. En da's een A-merk 300 watter
Nou zijn componenten wel een beetje zuiniger geworden, maar toch. Gewoon lekker een goede a-merk voeding kopen waarvan je weet dat de 650W die ie maximaal kan leveren ook echt 650W is en geen piekwattage. Bovendien: die voedingen van tegenwoordig schakelen toch automatisch terug als ze geen 100% hoeven tel leveren, scheelt je ook nog eens in verbruik en herrie
[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 09-10-2011 16:57 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verschil in efficiëntie is te verwaarlozen, de Corsair zou ik daarom nemen.miranon schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:01:
[...]
De pc gaat 80% van de tijd in idle/weinig load draaien. Welke voeding is dan qua energie efficiëntie beter?
Welke voeding zou jij nemen ( misschien zijn er ook betere alternatieven )?
AMD Nieuwsdiscussie
The_Mask, heb jij die FSP persoonlijk getest of reviews waaruit blijkt dat die FSP zo'n herrie maakt? ik kan er niet veel over vinden maar zou het wel balen vinden (ding is onderweg nu naar mij).-The_Mask- schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
De FSP Aurum heeft een nogal aggresief ingestelde fancontroller, koelt nogal overdreven voor zo'n zuinige voeding en is dus ook niet bepaald stil.
De Adata lijkt mij met zijn LED fan nu niet echt geschikt voor gebruik in een HTPC.
De Seasonic heeft maar één stroomaansluiting voor de videokaart, maar de videokaart heeft er twee nodig.
Dus ik zou de pricewatch: XFX Pro 450W pakken zolang het nog kan, is namelijk EOL.
Heb een FSP Aurum gold 400 gekocht ter vervanging van een be quiet straightpower 550 omdat die na 3,5 jaar al stuk was.
Anoniem: 35425
Het systeem dat ik wil gaan opbouwen bevat de volgende onderdelen:
- Intel Core I7 2600k
- Asus P8Z68-V moederbord
- G.Skill RipjawsX F3-10666CL7Q-16GBXH DDR3 16 Gb
- Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB Storage HDD
- OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB Boot up & OS HDD
- Cooler Master CM 690 II Advanced Kast
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 2x in SLI
Van voedingen heb ik weinig verstand en ik denk zelf aan 800W genoeg te hebben, maar misschien is minder ook voldoende. Ik weet dat de videokaarten beide 340W opslurpen, de CPU is 95W, maar de andere onderdelen kon ik weinig informatie vinden.
Nee ik heb hem niet (gehad) en herrie is ook wat het verkeerde woord, maar de fan draait nogal overdreven snel bij een wat hogere load.IRCfreAk schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:14:
[...]
The_Mask, heb jij die FSP persoonlijk getest of reviews waaruit blijkt dat die FSP zo'n herrie maakt? ik kan er niet veel over vinden maar zou het wel balen vinden (ding is onderweg nu naar mij).
Beide voedingen zijn gemaakt door FSP en FSP moet het ook niet echt hebben van hun kwaliteit of prestaties, ze komen vaak niet verder dan matig/redelijk. FSP is dan vaak ook niet heel duur, be quiet! alleen wel.Heb een FSP Aurum gold 400 gekocht ter vervanging van een be quiet straightpower 550 omdat die na 3,5 jaar al stuk was.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe kunnen mensen uitspraken doen over dingen waar ze geen verstand van hebben?Grvy schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:06:
300W dus van een OEM voeding..
Hoe kunnen mensen nou nog niet snappen dat een voeding gewoon 1 van de belangrijkste onderdelen van een computer is? als die ermee kapt omdat die oud is etc.. dan kan je hele PC naar de mallemoer gaan.
Koop dat ding gewoon nieuw en ga niet besparen op dit soort dingen...
Ik denk niet dat jouw voeding nog onder het rijtje goed of A-product kan.
Vertel dan ook even wat er allemaal beter aan deze voeding is.Beatboxx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:27:
Ga je de onboard video chip gebruiken? Dan zou ik deze voeding houden, of zoiets kopen: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Geen probleem.Heezen2011 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:02:
en onderstaand is de oude voeding welke ik opnieuw wil gebruiken:
[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 09-10-2011 13:44 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Zeker voldoende, 650W zou nog voldoende moeten zijn. Nog wel een vraagje mbt voeding: Weet je zeker dat je geen modulaire wil? Is veel mooier/praktischer en beter voor je airflow, op het complete systeem gaat het je ook de kop niet kosten.Anoniem: 35425 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:22:
Ik zou graag advies willen of de voeding die ik wil wel voldoende is voor het systeem dat ik wil gaan bouwen. Mijn keuze is gevallen op de Corsair Gaming Series GS800 800W ATX ( € 98 euri bij informatique).
Het systeem dat ik wil gaan opbouwen bevat de volgende onderdelen:
- Intel Core I7 2600k
- Asus P8Z68-V moederbord
- G.Skill RipjawsX F3-10666CL7Q-16GBXH DDR3 16 Gb
- Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB Storage HDD
- OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB Boot up & OS HDD
- Cooler Master CM 690 II Advanced Kast
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 2x in SLI
Van voedingen heb ik weinig verstand en ik denk zelf aan 800W genoeg te hebben, maar misschien is minder ook voldoende. Ik weet dat de videokaarten beide 340W opslurpen, de CPU is 95W, maar de andere onderdelen kon ik weinig informatie vinden.
Anoniem: 35425
Ok ik heb zojuist even het verschil opgezocht tussen modulair en non-modulair. Modulair lijkt mij inderdaad wat stabieler. Ik denk dat dit dan ook een goede keuze is: OCZ Fatal1ty Series 750 Watt, ATXCyleo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Zeker voldoende, 650W zou nog voldoende moeten zijn. Nog wel een vraagje mbt voeding: Weet je zeker dat je geen modulaire wil? Is veel mooier/praktischer en beter voor je airflow, op het complete systeem gaat het je ook de kop niet kosten.
Modulair, wel 2 kabeltjes voor CPU, maar de overgebleven kan ik makkelijk weg frommelen en 750 Watt zou voldoende moeten zijn. Dank voor je hulp Cyleo!
De OCZ zou ik overigens niet doen, maar wat je nog meer belangrijk? Hoog rendement? Stille voeding? Ga je ook nog overklokken?
De SSD zou ik ook niet nemen trouwens, ding is totaal niet betrouwbaar. Crucial RealSSD van 64GB zit zo rond dezelfde prijs maar is een veel betere SSD.
AMD Nieuwsdiscussie
ik draai een 965be @ 4ghz, en 1 hdd, en wat casefans. 8gb 1600ram.
wat ik voornamelijk belangrijk vind is stilte ( en ik vind mn be quiet dus _niet_ stil) en ik wil een modulaire voeding.
waar kan ik het beste naar kijken?
Ik had zelf de corsair hx750 gezien, ik vind deze alleen erg duur in vergelijking met bijv een OCZ 700 watter. kan het kwaad iets goedkoper te gaan of lever ik dan in op prestaties/stilte ?
De HX is al wat ouder, kijk bijvoorbeeld eens naar:junneh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:12:
Ik wil wegens aanschaf van een 6950 ( waar er nog een bij komt in CF over een maand ) graag mn Be quiet system power 550w upgraden.
ik draai een 965be @ 4ghz, en 1 hdd, en wat casefans. 8gb 1600ram.
wat ik voornamelijk belangrijk vind is stilte ( en ik vind mn be quiet dus _niet_ stil) en ik wil een modulaire voeding.
waar kan ik het beste naar kijken?
Ik had zelf de corsair hx750 gezien, ik vind deze alleen erg duur in vergelijking met bijv een OCZ 700 watter. kan het kwaad iets goedkoper te gaan of lever ik dan in op prestaties/stilte ?
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M850
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M
pricewatch: XFX Black Edition 750W
Die laatste is wat luidruchtiger volgens mij, maar wel goedkoper. Allen modulair.
Edit: wat betreft de ocz, het zijn geen slechte voedingen ofzo, maar ook geen triple A.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 09-10-2011 16:53 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil gaan oc'en en mijn bord raadt 2x 8-pins cpu aan voor oc'en. Dus dat is de eerste eis. Tweede is wel minimaal 750W, ivm uitbreiding.
Huidige config:
Core i7 2600K (met oc er later op)
EVGA P67 FTW
8GB RAM
Spinpoint 2TB, de F4EG oid
slechte gpu geen idee welke
Wat komt er bij:
Videokaart,, 6850 oid (evt 2e)
SSD (m4)
3x scherm
V10 cpu koeler
ehm...
Wat voor fans:
3x 120mm (1x led)
5x 80mm
2x onbekend (led) in V10
3x CCFL
Dus lijkt mij 750W voldoende.
Kortom:
Modulair (liefst volledig)
2x CPU 8pins
Ik dacht aan de Corsair AX750W (ook volledig modulair), een van de weinigen met 2x CPU... de 650W heeft maar 1...
Wat denken jullie?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
@ the mask ik wil graag echt stilte. dit heb ik met mn bq niet. hoe zou dit zijn met de xfx ? (afgaande op andere reactie) m'n systeem is verder echt geruisloos. ik hoor enkel de zoem van mn BQ.
ook met het oog op de toekomst : heeft het zin nog hoger toch gaan zitten dan 750? cpu en mobo upgrade komen voorlopig echter niet... Enkel de 2x 6950
[ Voor 7% gewijzigd door junneh op 09-10-2011 21:54 ]
Wat ik tot nu toe weet over voedingen is dat seasonic, corsair, xfx allemaal goed zijn. (correct me if i'm wrong)
verloopjes voor evt 2x cpu lijken me geen probleem dus daar zou ik niet naar kijken...
Hij wil in crossfire gaan draaien toch? Dan is 750 niet zo overdreven, zou juist prima zijn.junneh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:56:
@ F.west Ik denk dat een 750 een beetje overkill is, ik heb zelf een 6850 draaien icm met een onzuinigere proc ( 965 be @ 4 gig) op een 550w en dit gaat maaaaakkelijk.
Wat ik tot nu toe weet over voedingen is dat seasonic, corsair, xfx allemaal goed zijn. (correct me if i'm wrong)
verloopjes voor evt 2x cpu lijken me geen probleem dus daar zou ik niet naar kijken...
@junneh: Er zijn wel een aantal fanless voedingen. Daarnaast zijn de voedingen zoals de ax-serie van corsair die de fan pas bij 40% belasting hoeven aan te slingeren en dus in ieder geval tijdens idle (dus 80% vd tijd) volledig stil zijn. Ook daarboven is hij erg stil.
Idd, ik kan best met 650 doen, maar met oog op de toekomst is 750w handig... Ik denk dat qua geluid de corsair ax het beste is.. Of is er nog iets beters, met 2x cpu aansluiting...Cyleo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:19:
[...]
Hij wil in crossfire gaan draaien toch? Dan is 750 niet zo overdreven, zou juist prima zijn.
@junneh: Er zijn wel een aantal fanless voedingen. Daarnaast zijn de voedingen zoals de ax-serie van corsair die de fan pas bij 40% belasting hoeven aan te slingeren en dus in ieder geval tijdens idle (dus 80% vd tijd) volledig stil zijn. Ook daarboven is hij erg stil.
naar mijn weten is seasonic PSU koning, echter zijn de TX v2 en de AX/HX series van ge rebrande Seasonics volgens mij...maar pin me hier niet op vast.
ik ben nog vrij nieuw in de hardware/ het zelf samenstellen van computers.
maar ik heb nu dit:
amd 1055T (6 X 2,8 ghz)
8 gig ram
hd5770
1 TB hdd
60 gig SSD
en ik geloof een 600 watt voeding.
nu kon ik mischien een hd6990 overkopen.
maar ik hoor dat die zelf al 450 watt verbruikt.
welke voeding zou ik moeten halen / hoe duur is dat. ?
bedankt!
ik heb deze voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
gaat dat lukken?
De HX en TX serie kunnen zowel CWT of Seasonic zijn, ligt aan het model. TXM is CWT. Corsair voedingen worden overigens niet door Delta gemaakt, overigens zijn Delta, CWT en Seasonic echt goede voedingmakers.junneh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:47:
Even reageerde op bovenstaande suggesties. ik had gelezen dat ee hx en tx serie eigenlijk gewoon seasonices zijn. Echter was de tx-m serie gemaakt door een iets mindere fabrikant? (delta iets?) geen idee of dit verhaal klopt echter.
Wat betreft de HX750 die is gemaakt door CWT en is niet echt heel stil, mede door zijn kleine heatsinks.
De XFX Black Edition 750W is gemaakt door Seasonic en is een wel echt stille voeding, de Corsair AX750W ook gemaakt door Seasonic zal waarschijnlijk nog wat stiller zijn, vooral als de PC in idle is aangezien de fan dan waarschijnlijk niet draait.
Reviews:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=184
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=236
Nee lijkt mij niet echt nodig.ook met het oog op de toekomst : heeft het zin nog hoger toch gaan zitten dan 750? cpu en mobo upgrade komen voorlopig echter niet... Enkel de 2x 6950
AMD Nieuwsdiscussie
Toch verwacht ik dat de XFX iets luider is door de goedkopere ADDA fan, ik zou zelf, als je echt voor stilheid wilt gaan toch voor de corsair gaan.-The_Mask- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:31:
[...]
De HX en TX serie kunnen zowel CWT of Seasonic zijn, ligt aan het model. TXM is CWT. Corsair voedingen worden overigens niet door Delta gemaakt, overigens zijn Delta, CWT en Seasonic echt goede voedingmakers.
Wat betreft de HX750 die is gemaakt door CWT en is niet echt heel stil, mede door zijn kleine heatsinks.
De XFX Black Edition 750W is gemaakt door Seasonic en is een wel echt stille voeding, de Corsair AX750W ook gemaakt door Seasonic zal waarschijnlijk nog wat stiller zijn, vooral als de PC in idle is aangezien de fan dan waarschijnlijk niet draait.
Reviews:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=184
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=236
[...]
Nee lijkt mij niet echt nodig.
De corsair kan ik waarschijnlijk met leuke korting regelen, gaat dit niet door dan wordt het waarschijnlijk de XFX
dank voor alle hulp.
[ Voor 16% gewijzigd door junneh op 10-10-2011 12:37 ]
Waar dat dan, CWT, Seasonic en Delta zijn echt fabrikanten die hele goede voedingen kunnen maken.junneh schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:36:
Zo had ik het ook begrepen: de TX v2 zijn seasonics en de TXM zijn CWT, echter op een ander forum waren ze niet zo te spreken over CWT.
HX750? Stuk goedkoper dan de XFX Black Edition 750W dan? Anders zou ik het niet doen, ze zijn aan elkaar gewaagt qua performance en kwaliteit, maar de XFX is stiller.De corsair kan ik waarschijnlijk met leuke korting regelen, gaat dit niet door dan wordt het waarschijnlijk de XFX
AMD Nieuwsdiscussie
Gigabyte P55A-UD3R
Intel Core i5 750
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE
2x Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9
Samsung Spinpoint F3 1TB
met een Corsair VX450W voeding.
Gaat deze voeding het aankunnen als ik er nog een HD5770 bij wil zetten?
[ Voor 11% gewijzigd door timsonnn op 10-10-2011 14:49 ]
Eén of twee 8 pins in het mobo zal voor jouw geen verschil geven, dus ik zou 2x 8 pins EPS niet als harde eis meenemen.F.West98 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:19:
Ik heb ook een voeding nodig:
Ik wil gaan oc'en en mijn bord raadt 2x 8-pins cpu aan voor oc'en. Dus dat is de eerste eis.
Wat van uitbreidingen moet ik aan denken? Ook nog high-end videokaarten? Of zal het blijven bij twee HD6850's of vergelijkbare kaarten qua stroomverbruik.Tweede is wel minimaal 750W, ivm uitbreiding.
Niet helemaal waar, qua prestaties zijn er wel beteren te vinden dan de Corsair AX, is meer dan 650 en 750W veel voorkomt en dat ze semi-passief, stil en netjes geprijst zijn.galootje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:30:
@Junneh: Klopt. Momenteel is Corsair dé keuze voor een premium voeding. De HX en AX voedingen lopen over van kwaliteit, en zijn daarbij relatief aantrekkelijk geprijsd.
[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 10-10-2011 13:39 ]
AMD Nieuwsdiscussie
De HD6990 heeft twee biossen, standaard zal een HD6990 niet meer verbruiken dan 375W, ze je de biosschakelaar om naar de OC stand dan kan die tot max 450W verbruiken.rayhvh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:34:
Hallo. ik had een vraagje.
ik ben nog vrij nieuw in de hardware/ het zelf samenstellen van computers.
maar ik heb nu dit:
amd 1055T (6 X 2,8 ghz)
8 gig ram
hd5770
1 TB hdd
60 gig SSD
en ik geloof een 600 watt voeding.
nu kon ik mischien een hd6990 overkopen.
maar ik hoor dat die zelf al 450 watt verbruikt.
welke voeding zou ik moeten halen / hoe duur is dat. ?
bedankt!
Welke voeding heb je, als het een echt goede 600W is en je gaat niet overklokken kan die misschien ook nog wel voldoen.
AMD Nieuwsdiscussie
De HX serie presteert al bijna als een 80 Plus Gold voeding (op 1% na als ik het goed heb), en dat voor ca.135-140 euro noem ik dat toch een koopje. Tuurlijk kun je een Seasonic kopen maar daar tel je toch al gauw 170,- voor neer.-The_Mask- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
Eén of twee 8 pins in het mobo zal voor jouw geen verschil geven, dus ik zou 2x 8 pins EPS niet als harde eis meenemen.
[...]
Wat van uitbreidingen moet ik aan denken? Ook nog high-end videokaarten? Of zal het blijven bij twee HD6850's of vergelijkbare kaarten qua stroomverbruik.
[...]
Niet helemaal waar, qua prestaties zijn er wel beteren te vinden dan de Corsair AX, is meer dan 650 en 750W veel voorkomt en dat ze semi-passief, stil en netjes geprijst zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmmm... idd ja.-The_Mask- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
Eén of twee 8 pins in het mobo zal voor jouw geen verschil geven, dus ik zou 2x 8 pins EPS niet als harde eis meenemen.
Nou, NOG meer fans en ccfl's, drie schermen dus een flinke gpu (wil meer gaan gamen in toekomst)[...]
Wat van uitbreidingen moet ik aan denken? Ook nog high-end videokaarten? Of zal het blijven bij twee HD6850's of vergelijkbare kaarten qua stroomverbruik.
En gewoon voor als ik ooit overstap naar s2011 oid... (lijkt me 750w genoeg dan)
[...]
Niet helemaal waar, qua prestaties zijn er wel beteren te vinden dan de Corsair AX, is meer dan 650 en 750W veel voorkomt en dat ze semi-passief, stil en netjes geprijst zijn.
Core i7 920
6 gig DDR3 geheugen
2x 500gb in raid
1x 200 gb
2x gtx 460 in sli
op een Antec voeding van 650watt.
Is deze voeding toereikend genoeg of zal ik meer naar een 750 watt moeten?
Een goede 650W moet twee 460's kunnen trekken.
Ik zou het niet aanraden bij deze budget voeding, misschien lukt het overigens ook niet.FransvB schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:54:
955be+6870cf+ssd+hdd+8gb ram
ik heb deze voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
gaat dat lukken?
Voeding wel al heb je wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig, maar met je moederbord wordt het geen succes door het tweede PCI-e slot.timsonnn schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:18:
Ik vroeg me af of mijn huidige voeding een Crossfire setup aan kan, heb op dit moment het volgende:
Gigabyte P55A-UD3R
Intel Core i5 750
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE
2x Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9
Samsung Spinpoint F3 1TB
met een Corsair VX450W voeding.
Gaat deze voeding het aankunnen als ik er nog een HD5770 bij wil zetten?
AMD Nieuwsdiscussie
Is niet zo'n hele stille voeding, maar als die niks hoeft te doen zal de fan alleen niet hard draaien natuurlijk.galootje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:43:
135,- geld dan ook voor een HX850, die (overigens) ook muisstil is.
Ligt er natuurlijk een beetje aan welke videokaart(en) het zullen worden, maar een Corsair AX voeding lijkt mij wel het meest geschikt ja.F.West98 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:47:
Nou, NOG meer fans en ccfl's, drie schermen dus een flinke gpu (wil meer gaan gamen in toekomst)
En gewoon voor als ik ooit overstap naar s2011 oid... (lijkt me 750w genoeg dan)
AMD Nieuwsdiscussie
Kwam idd al iets tegen over dat mijn moederbord niet zo geschikt is voor Crossfire. Er blijft dan denk ik niet echt een redelijk goedkope oplossing over om mijn gameprestaties te verbeteren... In ieder geval bedankt, had ik bijna voor niets een extra videokaart gehaald.-The_Mask- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:23:
[...]
Voeding wel al heb je wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig, maar met je moederbord wordt het geen succes door het tweede PCI-e slot.
AMD Nieuwsdiscussie
deze wil ik later bestellen maar bn in de toekomst van plan te crossfire'en nou weet ik dat 450w niet genoeg daarvoor is. Maar ik weet niet of ik nou de XFX PRO 550w moet nemen of de XFX PRO 650w zou iemand mij daar A.U.B mee kunnen helpen want dan ben ik er namelijk klaar mee.
Dit is het systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | TP-Link TL-WN951N | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Samsung Syncmaster BX2231 | € 143,90 | € 143,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,20 | € 18,20 |
1 | Thermaltake V3 Black Edition | € 40,95 | € 40,95 |
1 | Konig HDMI 1.4 Kabel, 2,5m | € 6,- | € 6,- |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 8,69 | € 8,69 |
1 | Gigabyte GK-KM5000 | € 10,13 | € 10,13 |
1 | XFX Pro 450W | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 48,90 | € 48,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 83,95 | € 83,95 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 155,10 | € 155,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 728,47 |
Alvast bedankt.
550W zou wel kunnen, maar komt wel aansluitingen te kort waardoor je verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e moet gebruiken.
Ik zou dus opzoek naar een voeding die genoeg aansluitingen heeft.
pricewatch: XFX PRO650W
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W
Bijvoorbeeld, de onderste twee zijn modulair bovenste is dat niet.
De XFX Pro 650W is de beste voeding van de drie, dus als modulair niet nodig is zou ik die nemen, als je dat liever wel hebt dan zou ik de Thermaltake nemen behalve als het prijsverschil vrij groot is met de XFX XXX 650W bij de winkel waar je de voeding haalt dan kun je de modulaire XFX overwegen.
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 11-10-2011 13:34 ]
AMD Nieuwsdiscussie
@Decentdutch-The_Mask- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:33:
450W wordt een beetje krap.
550W zou wel kunnen, maar komt wel aansluitingen te kort waardoor je verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e moet gebruiken.
Ik zou dus opzoek naar een voeding die genoeg aansluitingen heeft.
pricewatch: XFX PRO650W
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W
Bijvoorbeeld, de onderste twee zijn modulair bovenste is dat niet.
De XFX Pro 650W is de beste voeding van de drie, dus als modulair niet nodig is zou ik die nemen, als je dat liever wel hebt dan zou ik de Thermaltake nemen behalve als het prijsverschil vrij groot is met de XFX XXX 650W bij de winkel waar je de voeding haalt dan kun je de modulaire XFX overwegen.
Ik had je in het gamesysteem topic al hetzelfde advies gegeven
nou je had gelijk, voorheen hoorde ik mijn pc nauwelijks, nu hoor ik hem overduidelijk en dat is best jammer.-The_Mask- schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:35:
[...]
Nee ik heb hem niet (gehad) en herrie is ook wat het verkeerde woord, maar de fan draait nogal overdreven snel bij een wat hogere load.
[...]
Beide voedingen zijn gemaakt door FSP en FSP moet het ook niet echt hebben van hun kwaliteit of prestaties, ze komen vaak niet verder dan matig/redelijk. FSP is dan vaak ook niet heel duur, be quiet! alleen wel.
ik ga eens kijken of ik die fan kan aanpassen. de be quiet was ook echt stil..
- Corsair AX750
- Seasonic X760
Ik heb me ingelezen ; wat ik ervan begrepen heb is dat de Corsair gebaseerd is op de Seasonic, of eigenlijk gewoon een omgelabelde Seasonic is.
Enige verschil : De Corsair heeft 7 Jaar garantie t.o.v. 5 v.d. Seasonic. (Geen belangrijk punt, de voeding is binnen 3/4 jaar al weer weg)
Mensen die dit kunnen bevestigen ?
[ Voor 10% gewijzigd door KangaroeHenkie op 12-10-2011 11:00 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Mijn nieuwe voeding: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M
Corsair TX750-modulair maakt hoge piep tonen, mensen zeiden dan dit de spoelen zijn.
Zelf dacht ik aan capicitators die ontladen. Maar het is nogal storend vind ik. Soms is die stil, andere keer vele hoge toontjes.
Wat kan ik hier aan/mee doen?
Dit is wat er op aangesloten is.
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,95 € 89,90 1 LG Flatron E2360V-PN € 139,90 € 139,90 2 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,20 € 36,40 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 77,31 € 77,31 1 Creative Inspire T6160 € 56,- € 56,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Logitech Media Keyboard Elite € 0,- € 0,- 1 Logitech MX518 Optical Gaming Mouse € 30,- € 30,- 1 Creative SoundBlaster Arena Surround € 70,10 € 70,10 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 182,90 € 182,90 1 Corsair Enthusiast TX750M € 100,70 € 100,70 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B € 48,15 € 48,15 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 236,- € 236,- 1 Asus P8P67 PRO (REV.3.1) € 129,90 € 129,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.231,26
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Specs:
E6850 (1.45v)
4GB DDR2
1 7200RPM & 1 10000RPM disk
ATI HD 5870
Anoniem: 411794
Systeem:
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,31 | € 77,31 |
1 | Scythe Mugen 3 | € 37,70 | € 37,70 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 75,- | € 75,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 46,51 | € 46,51 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 100,- | € 100,- |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 82,29 | € 82,29 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 148,30 | € 148,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,06 |
Ik zat te den ken om trifire te draaien met een 6870x2 en een crucial m4 maar ik weet niet of dat gaat lukken zeker niet met mijn cpu overclock naar 4.1ghz.
Condesators/spoelen beide zou kunnen, waarschijnlijk niks ergs maar alleen irritant.Oggy schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:21:
Corsair TX750-modulair maakt hoge piep tonen, mensen zeiden dan dit de spoelen zijn.
Zelf dacht ik aan capicitators die ontladen. Maar het is nogal storend vind ik. Soms is die stil, andere keer vele hoge toontjes.
Soms wil het wel eens helpen om C1E en Spreadstep te disablen, dan klokt de CPU overigens niet meer terug. Helpt het niet dat is er niet heel veel aan te doen, zou hem dan gewoon omsturen voor garantie als je zeker weet dat het de voeding is. Is namelijk vaak moeilijk te horen waar zo'n geluid weg komt, in een andere PC testen zou dus ook kunnen (weet je het zeker).Wat kan ik hier aan/mee doen?
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 411794
Er zijn verschillende Enermax Liberty voedingen van 400W, hoeveel ampère kan die van jouw leveren? Staat wel op de zijkant van de voeding.Robin_B schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:36:
Ik heb afgelopen week een 5870 gekocht die mijn huidige 4850 moet vervangen. Nu zit ik alleen met de vraag of mijn huidige voeding, Enermax Liberty 400w, dit nog allemaal gaat trekken.
Specs:
E6850 (1.45v)
4GB DDR2
1 7200RPM & 1 10000RPM disk
ATI HD 5870
AMD Nieuwsdiscussie
Beide 12 voltlijnen leveren 20 ampère, maar eronder staat 360watt 30a.-The_Mask- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Er zijn verschillende Enermax Liberty voedingen van 400W, hoeveel ampère kan die van jouw leveren? Staat wel op de zijkant van de voeding.
Dan moet de voeding het prima aan kunnen. Misschien heeft die van jouw wel maar één 6 pins PCI-e connector, dan heb je dus nog een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig, videokaart heeft er immers twee nodig, maar vaak komt er ook wel één bij de videokaart.Robin_B schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:27:
[...]
Beide 12 voltlijnen leveren 20 ampère, maar eronder staat 360watt 30a.
AMD Nieuwsdiscussie
De voeding beschikt gelukkig over 2 6pins PCI-connectors dus dat zal ook geen probleem vormen. Bedankt voor je snelle antwoord.-The_Mask- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:41:
[...]
Dan moet de voeding het prima aan kunnen. Misschien heeft die van jouw wel maar één 6 pins PCI-e connector, dan heb je dus nog een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig, videokaart heeft er immers twee nodig, maar vaak komt er ook wel één bij de videokaart.
Drie HD6870's kunnen max 450W verbruiken, maar alleen bij Furmark, bij games, 3D Mark of andere dingen zal het verbruik nooit boven de 375W komen en zelfs 350W zal waarschijnlijk wel tegenvallen om te halen.Anoniem: 411794 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:18:
Beste tweakers ik zit te denken aan een upgrade voor mijn huidige systeem, maar ik twijfel of dit allemaal binnen de grenzen van mijn voeding past. Mijn voeding XFX 650 xxx.
Ik zat te den ken om trifire te draaien met een 6870x2 en een crucial m4 maar ik weet niet of dat gaat lukken zeker niet met mijn cpu overclock naar 4.1ghz.
CPU verbruik blijft denk ik wel onder de 200W max, dus het zou allemaal net moeten kunnen, maar ga geen programma's zoals Furmark of LinX voor de CPU tegenlijk, want dan zou je over de 650W kunnen gaan wat niet aan te raden is. Dus zolang je het gewoon bij gamen houd en de videokaarten niet gaat overklokken of stressen met Furmark is er geen probleem.
AMD Nieuwsdiscussie
Sorry dat ik zo laat reageer maar hier zijn de specs van de voeding:Mr_Size schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:17:
Welke Antec voeding betreft het hier? Hoeveel W levert hij over de 12V lijn?
Een goede 650W moet twee 460's kunnen trekken.
Antec TruePower 650W
Wattage op 12v lijn:?? op de voeding zelf staat 25A
Hier is een plaatje van de zijkant:

Hopelijk is ie genoeg om 2x GTX460 1gb in sli te draaien!
AMD Nieuwsdiscussie
Ah oke weer wat geleerd-The_Mask- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:27:
Antec TruePower New van 650W, goede voeding zal geen probleem hebben met jouw setup. Is trouwens 54A voor de 12V, staat onder de tabel.
AMD Nieuwsdiscussie
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
KAST(incl. voeding): pricewatch: AOpen H425F (variant van de Best Buy Guide AOpen: pricewatch: AOpen H425C)
DVD: pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Mobo: pricewatch: Asus P8H67-M Pro v3.0
Monitor: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
Toetsenbord: pricewatch: Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)
Muis: pricewatch: Logitech Corded Mouse M500
Is de bijgeleverde voeding bij de AOpen kast voldoende voor dit systeem? Is er ruimte voor een eventuele upgrade naar 16GB ram?
Makkelijk! Sandy Bridge is superzuinig, een harde schijf vreet niks, een DVD brander al helemaal niet en geheugen ook niet. Je hebt alles onboard dus superzuinig. Je kan er zelfs een videokaart a la HD6770 in zetten.Aubergine schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:29:
Is de bijgeleverde voeding bij de AOpen kast voldoende voor dit systeem?
Het dubbele zelfs.Is er ruimte voor een eventuele upgrade naar 16GB ram?
http://www.asus.nl/Mother...8H67M_PRO/#specifications4 x DIMM, Max. 32GB, DDR3 1333/1066 Hz Memory
Om daarachter te komen, zou je de twee systemen moeten meten maar dit is zo laag verbruik dat het verwaarloosbaar is. De Be Quiet! zal kwalitatief gezien misschien iets beter zijn maar dan moet je ook een losse kast en dan wordt het weer duurder.Aubergine schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:50:
Als het systeem zo zuinig is, is het dan niet verstandiger om een be quiet! pure power 300w te gebruiken? Zal vast een stuk efficiënter zijn dan een AOpen 350w. Of zie ik dat verkeerd?
Daarom zou ik ook minimaal een InWin behuizing met voeding doen, kost amper meer maar is stukken beter.
pricewatch: Inwin Z616 (Zwart)
pricewatch: In-win Z653
pricewatch: Inwin Z638 (Zwart)
Bijvoorbeeld.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, en deze werkt meestal goed. Ik heb alleen een nieuwe PSU nodig want mijn huidige geeft te weinig current
hier is wat ik heb en wat ik nodig heb, (ik weet niet welke voeding ik nu heb, beetje scheef, ik weet het maar die is zeker onder de maat. niet gechecked, hij was nog redelijk nieuw dacht ik..
dit staat er: "600W+ PSU with a minimum of 12V current rating of 35A recommended"
Ik kan alleen geen voedingen vinden die 35A leveren? misschien weet ik gewoon niet wat ik zoek.
Deze bijvoorbeeld, ik denk dat ie oke moet zijn. maar dunno.
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
Verder heb ik een 2600K procc, 8GB DRR3, en nu een 250GTS er weer in met 2 beeldschermen er aan.
[ Voor 40% gewijzigd door Aetherblade op 14-10-2011 01:17 ]
Om welke videokaart gaat het nou precies?Aetherblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:05:
Hallo mensen,
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, en deze werkt meestal goed. Ik heb alleen een nieuwe PSU nodig want mijn huidige geeft te weinig current.
hier is wat ik heb en wat ik nodig heb, (ik weet niet welke voeding ik nu heb, beetje scheef, ik weet het maar die is zeker onder de maat. niet gechecked, hij was nog redelijk nieuw dacht ik..)
dit staat er: "600W+ PSU with a minimum of 12V current rating of 35A recommended"
Ik kan alleen geen voedingen vinden die 35A leveren? misschien weet ik gewoon niet wat ik zoek.
Deze bijvoorbeeld, ik denk dat ie oke moet zijn. maar dunno.
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
Verder heb ik een 2600K procc, 8GB DRR3, en nu een 250GTS er weer in met 2 beeldschermen er aan.
Sowieso zou ik niet de OCZ modxstream nemen, als je een modulaire voeding wilt zijn er veel betere alternatieven te vinden.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
nee, het gaat om de 650GTX TI. Ik wou ook niet die voeding nemen perse, ik heb gewoon geen flauw idee waar ik op moet letten, aangezien hij 35A nodig heeft, maar ik dat nergens zie staan.Om welke videokaart gaat het nou precies?Toch niet die 250GTS neem ik aan?
Sowieso zou ik niet de OCZ modxstream nemen, als je een modulaire voeding wilt zijn er veel betere alternatieven te vinden.
Ik heb zelf ook een 560Ti en ik gebruik de pricewatch: XFX Pro 450W als voeding. Is voor jouw setup ook een optie, een goede 450W voeding is ruim voldoende voor een 560Ti setup.Aetherblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:13:
nee, het gaat om de 650GTX TI. Ik wou ook niet die voeding nemen perse, ik heb gewoon geen flauw idee waar ik op moet letten, aangezien hij 35A nodig heeft, maar ik dat nergens zie staan.
Deze voeding is wel EOL, dus wellicht lastig om te krijgen...
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Size op 14-10-2011 09:25 ]
Google ff op XFX Pro 450W review en je vindt die info vrij snel hoorAetherblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:34:
Ik heb er liever een met een hoger wattage voor de zekerheid. maarem, ook daar zie ik niet waar ik op moet letten om aan het A te komen.. ben ik gewoon blind oid?
"It can deliver 34A to the +12V rail which is quite impressive, especially considering the modest output."
bron: kitguru.net review.
Waarom wil je een hoger wattage voor de zekerheid? Je hebt met deze voeding ook nog ruimte om over te clocken hoor
specs:
i7 785k
asus maximus gene p55
16gig ramm
1 ssd
1hd
2 * gtx 570 ( evga classified)
4 * 140mm fans
6 * 120mm fans
2 fan controllers
1 pomp
en wat leds
Voeding:
Coolermaster Silent pro m 850w atx2 ( 85% eff)
Ga ik het altijd trekken in elke situatie zo ver oc'ed als kan( dus ook furmark + prime tegelijk)
Uit de Review van de GTX 570:
GeForce GTX 570
On your average system the card requires you to have a 600 Watt power supply unit.
GeForce GTX 570 in SLI
A second card requires you to add another 225 Watts. You need a 850+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system (1 KiloWatt recommended if you plan on any overclocking).
Ik vermoed wel dat dit met marge genomen is kwa kwaliteit van een voedig en harde schijven enz.
Ik kan me niet goed inbeelden dat tegenwoordig een 1KW voeding al nodig is
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Oke, dat zal ik doen. mocht ik toch nog een andere willen, kan je dan ergens opzoeken in oricewatch? ik kan wel zoeken op voltages, maar niet het aantal A toch?Mr_Size schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:49:
[...]
Google ff op XFX Pro 450W review en je vindt die info vrij snel hoor
"It can deliver 34A to the +12V rail which is quite impressive, especially considering the modest output."
bron: kitguru.net review.
Waarom wil je een hoger wattage voor de zekerheid? Je hebt met deze voeding ook nog ruimte om over te clocken hoor
Nee, volgens mij niet. Gewoon googlen op een review (hardwaresecrets, hardwareheaven, kitguru, johnnyguru), daar staat vaak een tabelletje met de A waarden.Aetherblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:09:
[...]
Oke, dat zal ik doen. mocht ik toch nog een andere willen, kan je dan ergens opzoeken in oricewatch? ik kan wel zoeken op voltages, maar niet het aantal A toch?
Uit welke review heb je die info gehaald?BitchCrew schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:02:
Voeding:
Coolermaster Silent pro m 850w atx2 ( 85% eff)
Ga ik het altijd trekken in elke situatie zo ver oc'ed als kan( dus ook furmark + prime tegelijk)
GeForce GTX 570
On your average system the card requires you to have a 600 Watt power supply unit.
GeForce GTX 570 in SLI
A second card requires you to add another 225 Watts. You need a 850+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system (1 KiloWatt recommended if you plan on any overclocking).
Met jouw voeding ga je gemakkelijk 2 GTX 570's trekken hoor
http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/810/1
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 14-10-2011 10:14 ]
om even zeker te weten dat ik goed kijk, deze http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=31244 levert toch die 35A makkelijk die mijn kaart minimaal wilt. om maar een voorbeeld te pakken? Ik weet niet goed welke A ik moet hebben, maar ik denk die onder de 12V. Mijn electro tech skills zijn beetje crappyMr_Size schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:11:
[...]
Nee, volgens mij niet. Gewoon googlen op een review (hardwaresecrets, hardwareheaven, kitguru, johnnyguru), daar staat vaak een tabelletje met de A waarden.
Klopt, die voeding levert 53A, maar dat is voor jouw setup zware overkill.Aetherblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:18:
om even zeker te weten dat ik goed kijk, deze http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=31244 levert toch die 35A makkelijk die mijn kaart minimaal wilt. om maar een voorbeeld te pakken? Ik weet niet goed welke A ik moet hebben, maar ik denk die onder de 12V. Mijn electro tech skills zijn beetje crappy.
Ik weet niet precies waar jij die 35A vandaan hebt gehaald, maar als je hem van de nVidia site hebt zou ik het met een flinke korrel zout nemen.
Nogmaals, ik heb de 560Ti met een XFX Pro 450W en alles draait prima. Ik heb alleen geen 2600K zoals jij (heb een AMD setup), maar dat maakt niet zoveel uit.
Wat tel je allemaal op dan?Aetherblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:25:
oke, nou ik heb het uit het boekje van de videokaart zelf. Maar hoe zit dat dan? want mijn kast trekt toch, als alles optel, meer dan die 450 watt die je met die voeding hebt en dus ook meer ampere. waarom zit er zo'n groot verschil in dan? (ik dacht ook dat je systeem onstabiel werd dan?)
Ik kom uit op 95w+170w voor de GPU+CPU die het meeste zullen verbruiken waardoor een goede 450 watt voeding ruim voldoende is.
1kw is zwaar overdreven voor 2x GTX 580, zoals ook in deze review te lezen valt trekken 2 GTX 580's onder full load ''maar'' 719 watt uit je voeding.Verderf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:03:
Ik hoor van iedereen dat je zelfs 2 GTX 580's kan draaien op een ax850 gold terwijl al die dingen aangeven dat ik minimaal 1kw moet hebben.
Die heeft een TDP van 95W, maar is meestal gewoon lager.
Je videokaart zal onder de zwaarste load rond de 170W verbruiken, maar meestal dus veel minder.
Een HDD trekt 10-15W ofzo.
Ruimte zat dus
Zie ook: http://www.anandtech.com/bench/Product/330
Onder een full load test met Furmark trekt een compleet systeem met een 560Ti 352W.
Overtuigd?
[ Voor 27% gewijzigd door Mr_Size op 14-10-2011 10:40 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Aetherblade op 14-10-2011 10:44 ]
Haha, mooi zo
Heeft niets met vaardigheden te maken hoor, gewoon ff wat reviews en vergelijkingen doornemen en je was tot dezelfde conclusie gekomenik heb geen idee waarom ik dit niet snap, maar ik ga uit van jullie goddelijke vaardigheden met watts enzo, dank jullie.
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1182/8
930W uit een 750W voeding en nog 79% efficient is indrukwekkend. De 450 en 550W kunnen ongeveer hetzelfde (in verhouding dan).
[ Voor 30% gewijzigd door chim0 op 14-10-2011 11:04 ]
Ik denk niet dat het alleen aan de voeding zal liggen als je drie verschillende hebt gehad. (je weet zeker dat je drie verschillende hebt gehad en niet steeds dezelfde, sommige webshops willen dat namelijk wel eens doen)Verderf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:10:
Wat is een beetje goed alternatief voor een corsair AX850? Ik sta inmiddels op het punt om de 3de die ik heb gehad gewoon terug te brengen en in te wisselen voor een andere voeding vanwege keiharde coilwhine.
pricewatch: XFX Black Edition 850W zou kunnen maar ik weet niet wat je eisen zijn en wat er op moet draaien.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik moet er 2 580's in sli moeten kunnen draaien uiteindelijk.-The_Mask- schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:24:
[...]
Ik denk niet dat het alleen aan de voeding zal liggen als je drie verschillende hebt gehad. (je weet zeker dat je drie verschillende hebt gehad en niet steeds dezelfde, sommige webshops willen dat namelijk wel eens doen)
pricewatch: XFX Black Edition 850W zou kunnen maar ik weet niet wat je eisen zijn en wat er op moet draaien.
Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb:
-c1e uitgezet in de bios
-alles keer los getrokken
-bios reset gedaan
-voeding omwisselen voor nieuwe x2
Enige wat ik nog kan proberen is om de computer beneneden in de keuken aan te sluiten om uit te sluiten dat 't stop contact stiekem niet geaard is.
Vreemd is natuurlijk wel dat ik met al mijn oudere voedingen geen enkel probleem gehad tot nu toe...
Anoniem: 426057
Mijn eerste post hier!
Ik stel voor de eerste keer een eigen PC samen, het moet een soort half budget game PC worden
Ik heb veel gelezen op jullie site hier maar ik ben niet zeker over de voeding die ik in mijn systeem nodig heb. Even de onderdeeltjes:
1 | Cooler Master CM 690 II | € 66,50 | € 66,50 |
1 | Kingston DDR3 8GB 4x2GB HyperX 1600Mhz | € 47,43 | € 47,43 |
1 | AMD AM3 Phenom II X4 965 3.4GHz | € 0,- | € 0,- |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 64,50 | € 64,50 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 147,70 | € 147,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 371,08 |
Belgische prijzen/beschikbaarheid trouwens
Ik ben voorlopig niet van plan om crossfire setup te doen of te overclocken, maar ik hou de optie open voor de toekomst en dan schaf ik me wel een nieuwe PSU aan. Welke voeding zouden jullie aanraden voor dit systeem?
Ik heb een aantal van die online testjes gedaan en de raadgevingen voor wattage variëren tussen de 395W en 460W. Terwijl ik dacht aan deze: pricewatch: Corsair Builder CX430
Alvast bedankt.
Je moet wel de V2 versie hebben van deze voeding en dan zit je goedAnoniem: 426057 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:45:
Belgische prijzen/beschikbaarheid trouwens![]()
Ik ben voorlopig niet van plan om crossfire setup te doen of te overclocken, maar ik hou de optie open voor de toekomst en dan schaf ik me wel een nieuwe PSU aan. Welke voeding zouden jullie aanraden voor dit systeem?
Ik heb een aantal van die online testjes gedaan en de raadgevingen voor wattage variëren tussen de 395W en 460W. Terwijl ik dacht aan deze: pricewatch: Corsair Builder CX430
Alvast bedankt.
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
Hier overigens de link naar de 'goede' 965:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Als je het met meerdere voedingen hebt is het vaak een combinatie van.Verderf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:29:
Vreemd is natuurlijk wel dat ik met al mijn oudere voedingen geen enkel probleem gehad tot nu toe...
Aantal watt is niet belangrijk kijk naar het geleverde vermogen op de 12V en het aantal aansluitingen wat je nodig hebt.Anoniem: 426057 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:45:
Alvast bedankt.
De Corsair Builder CX430 heeft niet genoeg aansluitingen, dus ik zou de CX500 nemen of de XFX Pro 450W (niet V2) neem de goedkoopste van de twee.
Zou trouwens de R2.0 versie nemen van jouw mobo, andere is ook al EOL.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 14-10-2011 13:28 ]
AMD Nieuwsdiscussie

Ook lekker handig om een dergelijke voeding maar 1 zo'n kabeltje mee te geven, want hij zou de setup verder wel kunnen trekken.
Dit lijkt mij iets van Guru3D en dat moet je sowieso niet serieus nemen.BitchCrew schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:02:
GeForce GTX 570
GeForce GTX 570 in SLI
Als je je best doet moet je wel over de 792W komen die de voeding op de 12V kan leveren. Enkele videokaart die meer dan 300W gaat verbruiken tijdens Furmark met OC lijkt mij niet zo moeilijk te realiseren, met twee zit je dan op 600W en ik denk dat meer wel mogelijk moet zijn. Rest van de PC zou wel eens over de 200W kunnen gaan dus krap zal het sowieso wel worden.Ga ik het altijd trekken in elke situatie zo ver oc'ed als kan( dus ook furmark + prime tegelijk)
AMD Nieuwsdiscussie
1k recommanded. Dat is echt nergens voor nodig, mensen die werkelijk een 1k voeding nodig hebben zijn echt een super niche groep. Misschien als je een complete crapvoeding hebt, maar dat moet je sowieso niet willen.-The_Mask- schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:47:
[...]
Dit lijkt mij iets van Guru3D en dat moet je sowieso niet serieus nemen.
[...]
Anoniem: 224536
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 224536 op 16-10-2011 02:01 ]
Dit topic is gesloten.