[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 08:36
Nou ja het is nogal lastig, de eerste keer schakelde de PC zich compleet uit. Daarna was het naar Windows geknikkerd worden en zojuist na een reboot en non-beta drivers gebruikt te hebben schakelde de PC zich weer compleet uit.

Ik vraag me dus af of artifacts überhaupt voor kunnen komen bij te laag wattage, anders is de VGA gewoon DOA.

Overigens krijg ik PC momenteel niet eens aan =_=

[ Voor 7% gewijzigd door blaatgaap op 01-10-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:18:
[...]
Wat heb je er precies tegen, de meesten hier zullen volgens mij meer problemen met een GTX580 hebben die 500 euro moet kosten.

[...]
Dat is toch echt gewoon SLi. ;)

[...]

Upgrades zoals?

[...]
Voegt in principe niks toe als je niet gaat overklokken en de IGP niet gebruikt en de 2500 heeft VT-d volgens mij, de 2500K mocht dit gebruikt worden.
Het geld voor de videokaart is niet zo'n punt, maar ik heb negatieve ervaringen gehad met SLI in het verleden, derhalve ga ik me er niet meer aan wagen (uiteraard betekent een slechte ervaring niet meteen dat het hele concept slecht is, dat weet ik ook wel, maar het gaat toch in je hoofd zitten).
Daarom wil ik één kaart erin hebben zitten. De HD6990 valt sowieso af vanwege de geluidsproductie, en de GTX590 is amper leverbaar (ik bestel altijd alles bij Azerty). The next best thing voor mijzelf was dan een 3GB GTX580 versie met een factory overclock, en daarvan is de Zotac de goedkoopste.
Qua upgrades heb ik het dan over toekomstige GPU/SSD/HDD upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422967

Hallo mensen.

Ik heb een systeem samengesteld maar ik vraag me dus af hoe sterk de voeding moet zijn.

dit is het systeem: (van de GTX560 heb ik er thuis nog 1 liggen dus er komen er in totaal 2 in)

Afbeeldingslocatie: http://i732.photobucket.com/albums/ww330/kaasflips/Public/PC.png

Ik heb nu voor een 750 Watt voeding gekozen. is dit te krap, te veel, precies goed?

(GTX 560 Ti: Max. verbruik ca. 180 Watt (bij volledige belasting))

ben wel van plan minimaal de GPU's over te klokken en waarschijnlijk de i5.

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300673

Dat zou voldoende moeten zijn.

*edit*

Ik zie net dat je de zelfde voeding hebt als mij. Ik draai namelijk 2x6950 1GB versie zonder moeite.
Maar ik denk wel dat je de PSU tot aan zn max belast. Als je ook nog wilt overklokken.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 300673 op 02-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422967

ok, dus wat raad je me aan? toch maar 800 pakken voor de zekerheid of moet het lukken zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 300673 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:40:
Ik zie net dat je de zelfde voeding hebt als mij. Ik draai namelijk 2x6950 1GB versie zonder moeite.
Onmogelijk met deze gare voeding is het de vraag of die zelfs met een niet zo zwaar systeem als deze de waarden nog wel binnen de ATX specs kan houden.

Zie reviews tot 450W is die ongeveer veilig te gebruiken daarboven niet meer.

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 02-10-2011 10:18 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:57:
[...]

Een tweede PCI-e 1.x slot met maar vier lanes wat aangesloten is via de DMI interface is geen bottleneck? :?
Het tweede slot is ook een 2.0 slot en idd, ik denk dat ie er totaal geen last van gaat hebben. Zeker met een GTX460 niet.

Maar goed, het gaat sowieso niet werken want dat bord ondersteunt geen SLI.

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 02-10-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blaatgaap schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:58:
Nou ja het is nogal lastig, de eerste keer schakelde de PC zich compleet uit. Daarna was het naar Windows geknikkerd worden en zojuist na een reboot en non-beta drivers gebruikt te hebben schakelde de PC zich weer compleet uit.
Een PC helemaal uitschakeld, dus niet reboot lijkt wel op een voeding. Maar de huidige voeding moet het met gemak aan kunnen, dus dan zou het alleen nog kunnen zijn dat die DOA is.
Ik vraag me dus af of artifacts überhaupt voor kunnen komen bij te laag wattage, anders is de VGA gewoon DOA.
Nee, elke fatsoenlijke voeding schakeld zichzelf uit als die het niet aan kan.
Overigens krijg ik PC momenteel niet eens aan =_=
Wat doet die nu dan? Kun je de videokaart ook in een andere PC testen?
chim0 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Het tweede slot is ook een 2.0 slot en idd, ik denk dat ie er totaal geen last van gaat hebben. Zeker met een GTX460 niet.
Dan heb ik hier een P55 schema:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/2009/gigap55u/p55block.jpg
Wijs mij de (16+4) 20 PCI-e 2.x lanes dan eens aan, ik zie er namelijk maar 16.
Als je dat voorelkaar krijgt (wat sowieso niet kan) vertel dan ook nog maar hoe je de 4GB/s van de 4 niet bestaande PCI-e 2.0 sloten over een 2GB/s DMI interface krijgt (waar nog meer op zit aangesloten) zonder bandbreedte te kort. Dan heb ik de extra latency die het met zich mee brengt nog niet eens meegenomen...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
Ik ga de kaart vandaag bij een maat in zn pc stouwen, dan kan ik die in ieder geval uitsluiten. Overigens hoor ik een zachte piep uit de voeding kopen als de pc uit staat (maar wel voltage schakelaar aan natuurlijk). Lijkt mij niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat gepiep zal wel coil whine zijn, dat is alleen maar irritant meer niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:36:
[...]

Dan heb ik hier een P55 schema:
[afbeelding]
Wijs mij de (16+4) 20 PCI-e 2.x lanes dan eens aan, ik zie er namelijk maar 16.
Als je dat voorelkaar krijgt (wat sowieso niet kan) vertel dan ook nog maar hoe je de 4GB/s van de 4 niet bestaande PCI-e 2.0 sloten over een 2GB/s DMI interface krijgt (waar nog meer op zit aangesloten) zonder bandbreedte te kort. Dan heb ik de extra latency die het met zich mee brengt nog niet eens meegenomen...
Je bent alweer aan het zoeken maar volgens Asrock zijn dit de specs:
- 2 x PCI Express 2.0 x16 slots (blue @ x16 mode; white @ x4 mode)
- 2 x PCI Express 2.0 x1 slots (2.5GT/s)
- 2 x PCI slots
Ze zullen het vast via e.o.a. chip voor elkaar hebben gekregen.

Maar nogmaals, als dit bord uberhaupt al SLI zou ondersteunen, zullen twee GTX460's echt geen probleem zijn. We hebben het niet over een GTX580 hier. Het is alleen jammer dat we het nooit zullen kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zit net even te kijken wat voor voedingen je voor niet veel kunt kopen en daar staan bij de 80plus bronze ;) minder vind ik eigenlijk niet meer kunnen.
Een paar merken waar ik verder niet veel over kan vinden.
Zijn daar nog ergens reviews van?
Het gaat om:

Chieftec A-85 serie
LC-Power gezien het verleden kunnen we deze waarschijnlijk negeren.
En als laatste
De MS-Tech v-go serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31
chim0 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

[...]

Ze zullen het vast via e.o.a. chip voor elkaar hebben gekregen.

Maar nogmaals, als dit bord uberhaupt al SLI zou ondersteunen, zullen twee GTX460's echt geen probleem zijn. We hebben het niet over een GTX580 hier. Het is alleen jammer dat we het nooit zullen kunnen testen.
Die PCI-e lanes van dat 4x slot komen van de ICH en zijn wel 2.0 maar draaien bij de P55 slechts op 1.1 snelheid (250MB/s). Je hebt dan dus een stuk minder bandbreedte plus een boel extra latency, allebei niet echt ideaal. SLI gaat trouwens sowieso niet werken, Nvidia ondersteunt alleen 8/8x en 16/16x configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nielson schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:10:
[...]

Nvidia ondersteunt alleen 8/8x en 16/16x configuraties.
Hoe weet je dat? Er zijn reviews waar x1 en x4 wordt getest en het maakt geen bal uit. Zelfs bij hogere videokaarten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31
chim0 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:13:
[...]

Hoe weet je dat? Er zijn reviews waar x1 en x4 wordt getest en het maakt geen bal uit. Zelfs bij hogere videokaarten niet.
http://www.anandtech.com/show/2823/2
Without the PCIe switch logic to split the x16 connection off of Lynnfield into two x8 connections, SLI can’t be enabled; NVIDIA won’t allow it over mismatched PCIe slots (e.g. x16 + x4).
http://www.tomshardware.c...-performance,2887-10.html
While Nvidia prevents SLI from functioning on PCH-hosted lanes, x16/x4 configurations are completely possible in CrossFire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

Ik zoek niks jij wil weer eens iets recht praten waar iedereen duidelijk kan zien dat je er naast zit, zie het P55 schema maar. Je kunt geen bandbreedte toveren, ook Asrock niet.
Mafketel schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:04:
Ik zit net even te kijken wat voor voedingen je voor niet veel kunt kopen en daar staan bij de 80plus bronze ;) minder vind ik eigenlijk niet meer kunnen.
Een paar merken waar ik verder niet veel over kan vinden.
Zijn daar nog ergens reviews van?
Het gaat om:

Chieftec A-85 serie
LC-Power gezien het verleden kunnen we deze waarschijnlijk negeren.
En als laatste
De MS-Tech v-go serie
MS-Tech en LC-Power verkopen beide vooral rommel. MS-Tech V-Go zal waarschijnlijk wel een goedkope HEC build zijn. Welke LC-Power serie bedoel je?

Chieftec A-85 zijn wel leuk
http://www.thelab.gr/powe...genia-psus-twn-89986.html (als je Grieks niet zo goed is gebruik dan Google Translate en vertaal naar Engels)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
We zullen het nooit weten want 2x GTX460 werkt uberhaupt niet op dat bord, daar dit bord geen SLI ondersteunt. In jouw voorbeeld gaat het alleen om AMD kaarten.

Maar goed, in een andere test las ik dat Nvidia kaarten amper hinder hebben van x16/x4 maar waarschijnlijk was dit dan toch een andere chipset.

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 02-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 19:40
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/slmsqv.jpg

Is bovenstaande voeding genoeg voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja maar is niet echt een goede voeding en voor hetzelfde geld is er vast wel wat beters te vinden.
Mobo is iig erg overdreven, duur mobo maakt de PC niks sneller of beter of zo dus hierop besparen is sowieso aan te raden. SSD zou ik sowieso verbeteren, de huidige is een echt probleem geval zoals zo goed als alle SSD's van OCZ, geld ook wel wat voor veel voedingen van OCZ, maar ze zijn dan ook een B-merk. Maar met goede marketing kun je veel veel verkopen zie ook Coolermaster.

Wat betreft de voeding, staan er nog upgrades in de planning? Moet die modulair zijn? Rendement, budget en geluid?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik bedoelde de goedkopere bronze voedingen....
Dus voor de lcpower LC6560GP3 V2.3

Die griekse site heeft best veel voedingen getest, best wel uitgebreid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
Nou heb inmiddels geconcludeerd dat de videokaart faulty was nadat ik deze bij een maat getest had met exact dezelfde kaart. Buiten de artifacts en het feit dat elk spel je na 1 minuut naar windows gooide is er nog wel 1 verschil tussen mij en die maat, dat bij mij de PC compleet afslaat en bij hem hooguit naar windows knalt. Kan dat per Mobo verschillen of moet ik echt verder kijken naar mn voeding?

Overigens, op het mobo heb je een 4 punts contact for je CPU, maar zit er daarnaast nog zo een maar zat deze dicht met een plaatje. Wanneer gebruik je deze exact? mobo manual hielp niet echt en ik heb in principe wel de stekker de voor.

[ Voor 16% gewijzigd door blaatgaap op 03-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:05

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had weer eens een vraag:

Met een aantal weken (Zodra de FX-8150 uit is) stap ik over op een AM3+ systeem met 8GB RAM. Nou is dit waarschijnlijk niet bijster bijzonder, echter vraag ik mij af of mijn huidige voeding dit nog gaat trekken.

Momenteel werk ik op het volgende systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1LG Flatron W2442PA-BF€ 197,-€ 197,-
1Microsoft Windows 7 Professional (UK OEM 64bit)€ 141,61€ 141,61
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Asus P5G41C-M LX€ 0,-€ 0,-
1Scythe Kaze Q Black€ 9,75€ 9,75
1Cooler Master R4-L2S-12KB-GP, 120mm€ 8,95€ 8,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G€ 23,10€ 23,10
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound (4g)€ 3,40€ 3,40
1Intel Core 2 Duo E6600€ 0,-€ 0,-
1Silverstone Strider Essential 400W (ST40F-ES)€ 40,03€ 40,03
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,29

E6600 @ 3Ghz (Stock Voltage) Wat ik schat op zo'n 75w (65w Stock TDP)
HD5770 @ 965/1300 (Stock Voltage) Wat ik schat op zo'n 140w (118w Stock TDP)

Binnen dit systeem word het Moederbord, de CPU en het Geheugen vervangen voor het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 44,-€ 44,-
1Asrock 990FX Extreme4€ 91,75€ 91,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,75

+ een FX-8150 van 125W dus, welke ik ook weer ruim over de 4.5Ghz heen wil trekken.
Later word de HD5770 vervangen voor een HD7xxx kaart vergelijkbaar met de HD6950 qua prestaties.

Nou heb ik zo'n €400 beschikbaar gesteld voor deze upgrade/update waarvan ik sowieso €200 vrij houd voor het CPU.

Ikzelf zat er over te denken om een pricewatch: Corsair Builder CX600 V2 in het "nieuwe" systeem te plaatsen. Ik denk dat ik haast niet beter ga krijgen voor dit geld. Hooguit 5 euro meer zou ik er aan willen uitgeven.

Edit: De enige harde eis die ik aan de voeding stel is dat deze stil is in idle, en dat er minimaal 2, PCI-E Power stekkers aanwezig zijn. Waarvan het liefste 1 PCI-E power 8 stekker.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blaatgaap schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:51:
of moet ik echt verder kijken naar mn voeding?
Aangezien de videokaart stuk is, zal de rest van de PC normaal gesproken wel goed zijn. Eén stuk onderdeel bij een nieuwe PC van goede kwaliteit is al erg uitzonderlijk, laat staan twee.
Overigens, op het mobo heb je een 4 punts contact for je CPU, maar zit er daarnaast nog zo een maar zat deze dicht met een plaatje. Wanneer gebruik je deze exact? mobo manual hielp niet echt en ik heb in principe wel de stekker de voor.
Dat plaatje zit er voor mensen die geen 8 pins EPS stekker op de voeding hebben, maar alleen een 4 pins CPU power connector. Heb jij de 8 pins EPS stekker wel op de voeding zitten kun je die gewoon gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Of toch maar een wat hogere investering doen en voor een pricewatch: Seasonic S12II 520W gaan?

Ik had al het gevoel dat er wat mis ging.. Was een edit op mijn laatste post :F

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 14:54
D4NG3R schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:10:
Of toch maar een wat hogere investering doen en voor een pricewatch: Seasonic S12II 520W gaan?

Ik had al het gevoel dat er wat mis ging.. Was een edit op mijn laatste post :F
Je kan ook voor deze gaan moet ook ruim voldoende zijn en is van binnen ook een Seasonic: pricewatch: XFX Pro 550W :)

Edit: sterker nog deze voeding is gebaseerd op de Seasonic S12II en zelfs de fan is hetzelfde kennelijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Redblader op 03-10-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Een vraagje, volgens SPCR is de pricewatch: Nexus Value 430 toch wel een van de, zoniet dé stilste voeding met fan. (11 dba, oplopend tot max 19 dba, waar de rest begint tussen de 15-19 dba, oplopend tot de hoge 20's tot 30's), en toch heb ik hem in deze topic nog maar 1 keer aangeraden zien worden.

Zijn de pricewatch: XFX Pro 450W, pricewatch: Seasonic S12II 380W en de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W dan echt zoveel beter dat deze ondanks de hogere geluidsproductie toch de voorkeur genieten?

(Mijn nieuwe HTPC hybrid komt in de huiskamer te staan, dus geluidsproductie is wel een main concern voor mij (en met mij, bedoel ik vnl. de vrouw des huizes ;))

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Ik heb mij voor het volgende systeem laten inspireren door de BBG van september. Ik heb echter e.e.a. veranderd en nu vraag ik mij af of de 350w voeding die in de behuizing zit, nog volstaat: ik heb er twee schijven bijgedaan en de CPU vervangen door een i3, maar de optische drive eruit gelaten. Als ik de vermelde wattages bij elkaar optel, lijkt het wel goed te zitten, maar gaat dit in de praktijk ook werken zo? Bvd!

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 89,90
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,98€ 33,98
1AOpen H425C€ 45,27€ 45,27
1Intel Core i3 2105 Boxed€ 109,48€ 109,48
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Gigabyte GA-H61M-USB3-B3€ 58,05€ 58,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die PC gaat bij elkaar nog geneens 200w trekken, dat gaat een AOpen (A merk) voeding van 350w met gemak trekken.
Redblader schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Je kan ook voor deze gaan moet ook ruim voldoende zijn en is van binnen ook een Seasonic: pricewatch: XFX Pro 550W :)

Edit: sterker nog deze voeding is gebaseerd op de Seasonic S12II en zelfs de fan is hetzelfde kennelijk :P
Gezien de prijs, aansluitingen, efficientie en prestaties ga ik toch maar voor deze voeding ja :) . Ik mag aannemen dat ik hier later zonder moeit eventueel een kaart vergelijkbaar met de HD6970 aan moet kunnen hangen (ICM het systeem wat ik een paar posts eerder beschreef?) qua verbruik zit ik dan aan de 400w zonder OC's en 500w met.

Edit: Hoe zit het eigenlijk met het geluid van deze PSU? Nou maakt mij het geluid onder full load niet zo heel veel uit, aangezien de GPU er toch bovenuit komt. Maar in idle moet hij echt muisstil zijn aangezien ik mijn PC soms 's nachts aan laat om dingen te downloaden.

[ Voor 90% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
D4NG3R schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:13:

Die PC gaat bij elkaar nog geneens 200w trekken
Nog geen eens 100 waarschijnlijk.

Totaal geen probleem voor dat kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nozem schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:10:
Ik heb mij voor het volgende systeem laten inspireren door de BBG van september. Ik heb echter e.e.a. veranderd en nu vraag ik mij af of de 350w voeding die in de behuizing zit, nog volstaat: ik heb er twee schijven bijgedaan en de CPU vervangen door een i3, maar de optische drive eruit gelaten. Als ik de vermelde wattages bij elkaar optel, lijkt het wel goed te zitten, maar gaat dit in de praktijk ook werken zo? Bvd!
Neem een pricewatch: Inwin Z638 (Zwart) of pricewatch: Inwin Z616 (Zwart) zijn veel betere behuizingen met voedingen voor ongeveer hetzelfde. Waarom die Aopen is gekozen weet ik niet, kon mij ook niet vertelt worden trouwens...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:42:
Zijn de pricewatch: XFX Pro 450W, pricewatch: Seasonic S12II 380W en de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W dan echt zoveel beter dat deze ondanks de hogere geluidsproductie toch de voorkeur genieten?
Je kan wel de stilste voeding maken, maar als de op één na stilste ook onhoorbaar is voor het menselijk gehoor op 50 cm afstand en deze een veel betere prijs/prestatie/kwaliteit heeft dan zie ik geen reden om de stilste voeding te kiezen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:03:
[...]

Neem een pricewatch: Inwin Z638 (Zwart) of pricewatch: Inwin Z616 (Zwart) zijn veel betere behuizingen met voedingen voor ongeveer hetzelfde. Waarom die Aopen is gekozen weet ik niet, kon mij ook niet vertelt worden trouwens...
Dank voor deze tip, het is tot mijn genoegen nog mini-ATX ook! Ik heb mevrouw nozem de minst afzichtelijke van de twee laten kiezen (de Z638 volgens haar) en zojuist besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:13:

Edit: Hoe zit het eigenlijk met het geluid van deze PSU? Nou maakt mij het geluid onder full load niet zo heel veel uit, aangezien de GPU er toch bovenuit komt. Maar in idle moet hij echt muisstil zijn aangezien ik mijn PC soms 's nachts aan laat om dingen te downloaden.
pricewatch: Adata HM-650 heeft alleen wel een fan met ledjes en wat betreft het geluid zou ik even Googlen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

pricewatch: Adata HM-650 heeft alleen wel een fan met ledjes en wat betreft het geluid zou ik even Googlen.
Het idee van ledjes vind ik niet specifiek prettig, ik kan niet inschatten hoe vel deze zijn maar als ik mijn PC 's nachts aan laat staan druk ik altijd de LED's van de frontfan van m'n CM690 Adv II uit.

De voeding openmaken gaat geen optie worden aangezien ik graag garantie behoud op het systeem.

Voor dat geld echter een 80+ Bronze voeding van 650w welke modulair is vind ik wel erug goed, daarnaast levert ADATA er ook nog eens 5 jaar garantie bij.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is met afstand de beste voeding die je kunt halen, ook als je er een andere fan in zet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben weer vrolijk bezig een nieuwe PC in elkaar te sleutelen. Stilte is een belangrijk punt hierbij evenals een kwalitatief goede voeding.. Ik zat zelf te denken aan de Seasonic X-660. Voldoet deze voor onderstaand systeem of is het een beetje overkill? Anders is een Nexus value 430 wellicht een beter idee?

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 89,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1Antec Performance One P183€ 130,89€ 130,89
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
2Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,40€ 12,80
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 175,91€ 175,91
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 160,-€ 160,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,-€ 51,-
1Eminent EM1059€ 9,08€ 9,08
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 412,95€ 412,95
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 135,18€ 135,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.312,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag ik vragen waarom je bij het bovenstaande systeem een vrij dure corsair voeding aanraad terwijl bij mij een ADATA voeding al af kan?

Mijn systeem trekt binnen 2 maanden net zo veel als het bovenstaande systeem (FX-8150 stevig overgeklokt + een GPU vergelijkbaar met de HD6970 -Al ga ik voor een HD7k kaart-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet iedereen heeft dezelfde eisen en hetzelfde budget. Jij zocht duidelijk iets goedkoops, maar wel goeds. Bij hem mocht het duidelijk wat meer kosten als hij daar stilte en kwaliteit voor terug kreeg.

[ Voor 57% gewijzigd door -The_Mask- op 04-10-2011 16:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:23:
Niet iedereen heeft dezelfde eisen en hetzelfde budget. Jij zocht duidelijk iets goedkoops, maar wel goeds. Bij hem mocht het duidelijk wat meer kosten als hij daar stilte en kwaliteit voor terug kreeg.
Dank je wel. Dat klopt inderdaad helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:20:
Paul heeft een hekel aan 80 Plus. ;)
Dat is inmiddels duidelijk :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 22:43
Welke voeding zal ik hier bij doen? Mijn PC ga ik overclocken en later misschien een Crossfire hd 6950 doen.
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B436585%5D=1

Ik zat te twijfelen aan
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
&
pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Corsair heeft niet genoeg aansluitingen voor een tweede HD6950, de XFX kun je nemen als je graag een goedkope goede modulaire voeding wil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:24:
De Corsair heeft niet genoeg aansluitingen voor een tweede HD6950, de XFX kun je nemen als je graag een goedkope goede modulaire voeding wil.
Dan ga ik voor de XFX en dan trekt die voeding ook een 2e HD6950 want het is maar 650 watt. En is deze setup iets voor BF3 op high/ultra op 1680x1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voeding zal geen enkel probleem met een tweede HD6950 hebben, ook niet als je de CPU gaat overklokken. En BF3 op High/Ultra moet geen probleem zijn denk ik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:35:
Voeding zal geen enkel probleem met een tweede HD6950 hebben, ook niet als je de CPU gaat overklokken. En BF3 op High/Ultra moet geen probleem zijn denk ik.
Oké maar ik lees ook op reviews van deze voeding dat de FAN een takke herrie maakt maar weet jij misschien of daar iets van klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Dan betaal ik liever iets meer en ga voor de Cooler Master Silent Pro M700 maar weet niet of die Crossfire ondersteund maar weet jij anders nog een goede voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 21-06 14:54
tumtum100 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:45:
Dan betaal ik liever iets meer en ga voor de Cooler Master Silent Pro M700 maar weet niet of die Crossfire ondersteund maar weet jij anders nog een goede voeding?
Ik zou in ieder geval niet voor een Cooler Master gaan dat is toch gelijk een stuk minder kwaliteit, maar zover ik weet zijn de XFX voedingen juist vrij stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Alleen als er iets mis is met de voeding of fan zal die een takke herrie maken, anders is het gewoon een stille voeding. De Coolermaster heeft trouwens niet genoeg aansluitingen voor een tweede HD6950, maar CrossFire ondersteuning is niet iets wat bestaat bij een voeding gaat gewoon om het aantal aansluitingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De XFX voedingen schijnen wel luidruchtig te zijn op hogere belastingen, maar gezien de prijs/kwaliteitverhouding zal je waarschijnlijk geen vergelijkbare voeding vinden die stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Welke voeding zou ik dan moeten nemen voor als ik later een HD6950 wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-06 17:11
Hallo mensen,

Ik heb een Antec TruePower TP-650,

Ik heb zojuist een i5 2500K gekocht en deze ben ik van plan over te clocken naar 4.5.
Ik ben van plan om een gtx 580 of een 6950 2gb crossfire te kopen
Ik speel op 1920x1080.

Ik heb geen ssd

is het tijd om de voeding te upgraden of gaat dit lukken? en kan ik mijn voeding nog voor een leuke prijs verkopen of is dat hetzelfde als een gebruikte condoom verkopen

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je voeding moet nog gewoon mee kunnen, is een goede voeding. Is overigens ook nog wel geld waard, 50/60 euro moet wel te doen zijn.

@tumtum100 de voeding moet gewoon stil redelijk stil zijn, als die dat niet is is die stuk maar heb je gewoon recht op garantie en dus een nieuwe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
en wat gebeurd er als de voeding niet genoeg is? :P boem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat schakelt die uit, is geen gaar rommel ding. ;) Maar sowieso is het gewoon genoeg voor zowel een GTX 580 of twee HD6950's met 2500K op 4,5GHz.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
okay dankjewel! ik was even bang dat ik een 850 watt moest kopen .. en als ik nou een 580 koop en over een jaar nog 1 dan is het neem ik aan wel te weinig? en haal ik misschien meer fps (ik heb er weinig verstand van) als ik upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-06 11:15
De 650 wat XFX maakt bij mij helemaal geen herrie. Ook niet op Full Load, Zeker een Aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GIBSS schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:19:
okay dankjewel! ik was even bang dat ik een 850 watt moest kopen .. en als ik nou een 580 koop en over een jaar nog 1 dan is het neem ik aan wel te weinig? en haal ik misschien meer fps (ik heb er weinig verstand van) als ik upgrade
Ja twee GTX580's zal idd wat te krap worden, maar de prijs/prestatie van een GTX580 is ook aardig slechter dan een HD6950 en over een jaar een tweede GTX580 bij zetten is misschien ook niet heel handig, dan zijn ze al weer oud. Dan plaats je dus een oude kaart erbij terwijl je ook een veel modernere kan nemen, je moet hem dan sowieso tweedehands kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 01:39
Ben momenteel een nieuw systeem samen het stellen, dit keer voor mezelf :P
Enige waar ik momenteel nog aan twijfel is de voeding. Ik heb nu één 6950 er in zitten maar ik ben van plan om er over een paar maanden een 2e bij te zetten. Nu vroeg ik me af hoeveel wattage ik hier voor nodig heb. Sowieso 650 of hoger.
Heb momenteel 2 650wattage voedingen op het oog, de http://tweakers.net/price...-tx650-v2.html#tab:prices en de http://tweakers.net/price...h9-gray-cooling-fan).html. Welke van de 2 zouden jullie mij aanraden?

Gaat overigens om de onderstaande setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,99€ 41,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,70€ 5,70
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 75,-€ 75,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,89€ 85,89
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,-€ 51,-
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 244,90€ 244,90
1Asrock P67 Pro3 SE€ 81,10€ 81,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,-

EDIT:
En stel ik ga voor een enkele 6950, dan heb ik aan 450w genoeg nietwaar?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ben je van plan over te klokken? Modulair of niet?
Je weet trouwens dat CrossFire met dit mobo niet echt goed zal werken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:07:
[...]

Je kan wel de stilste voeding maken, maar als de op één na stilste ook onhoorbaar is voor het menselijk gehoor op 50 cm afstand en deze een veel betere prijs/prestatie/kwaliteit heeft dan zie ik geen reden om de stilste voeding te kiezen.
Oki doki, maar dan zonder dat ik lui wil zijn, maar jij hebt het gewoon als parate kennis, which is always better,
in de ~400ish range, wat is dan de beste die je kan kopen, één van bovengenoemde (XFX 450, Seasonic S12II 380, of 430), of de pricewatch: FSP Aurum Gold 400 (80+ gold) of toch ondanks de voor mij overkill zijnde pricewatch: Adata HM-650 zolang hij in de aanbieding is?

budget zo rond de 50-60 euro, systeem wordt hoogst waarschijnlijk het volgende (maar ik blijf twijfelen, dus kan zomaar weer veranderen, heb nog een paar weken voordat ik knoop moet doorhakken), maar gebasseerd op onderstaande:

#ProductPrijsSubtotaal
1HIS HD6870 IceQ X Turbo 1024MB GDDR5€ 159,-€ 159,-
1Thermaltake DH101€ 99,37€ 99,37
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,85€ 21,85
1G.Skill F3-12800CL8D-8GBXM€ 59,90€ 59,90
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,40€ 5,40
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 83,69€ 83,69
1Seasonic S12II 380W€ 51,90€ 51,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,95€ 159,95
1Asrock Z68 Pro3€ 88,64€ 88,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 905,61

Edit: storage is bij deze geen issue, gaat via roepie-troepie mediamarkt minitowertje converted to NAS, plan is MB+CPU over +- jaartje naar NAS over te zetten (icm 10 disc ZFS port) en de huidige setup te upgraden met socket 2011/BD/Trinity

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Modulair is geen echte vereiste, al gaat mijn voorkeur daar wel naar uit. Overclocken was ik wel van plan, al zal dit geen zware overclock worden omdat ik op dat gebied nog erg 'novice' ben.

Crossfire met dit moederbord is niet 100% nee, het ging me momenteel vooral om het idee dat ik ooit crossfire zal gaan draaien of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Tipje van flipje ;)
Corsair TX850 V2 in de aanbieding bij SiComputers voor slechts €82,50 Pricewatch: Corsair TX850 V2
Deze voeding scoort erg hoog (9.6!) bij jonnyguru Klikje voor de review!
Ik hoop maar dat de prijs klopt want voor dat geld is het echt een super optie. Heb hem gisteren besteld en betaald, nog niets ontvangen dat de prijs niet klopt iig.
Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
zion schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:34:
[...]

Oki doki, maar dan zonder dat ik lui wil zijn, maar jij hebt het gewoon als parate kennis, which is always better,
in de ~400ish range, wat is dan de beste die je kan kopen, één van bovengenoemde (XFX 450, Seasonic S12II 380, of 430), of de pricewatch: FSP Aurum Gold 400 (80+ gold) of toch ondanks de voor mij overkill zijnde pricewatch: Adata HM-650 zolang hij in de aanbieding is?

budget zo rond de 50-60 euro, systeem wordt hoogst waarschijnlijk het volgende (maar ik blijf twijfelen, dus kan zomaar weer veranderen, heb nog een paar weken voordat ik knoop moet doorhakken), maar gebasseerd op onderstaande:

Edit: storage is bij deze geen issue, gaat via roepie-troepie mediamarkt minitowertje converted to NAS, plan is MB+CPU over +- jaartje naar NAS over te zetten (icm 10 disc ZFS port) en de huidige setup te upgraden met socket 2011/BD/Trinity
De FSP Aurum heeft een nogal aggresief ingestelde fancontroller, koelt nogal overdreven voor zo'n zuinige voeding en is dus ook niet bepaald stil.
De Adata lijkt mij met zijn LED fan nu niet echt geschikt voor gebruik in een HTPC.
De Seasonic heeft maar één stroomaansluiting voor de videokaart, maar de videokaart heeft er twee nodig.
Dus ik zou de pricewatch: XFX Pro 450W pakken zolang het nog kan, is namelijk EOL.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Ik heb besloten om toch voor een enkele videokaart te gaan, nu heb ik dus geen hoge voeding meer nodig. Voldoet 450W voor een 6950 die ik waarschijnlijk nog licht ga overklocken?
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN851N 300M€ 16,33€ 16,33
1Zalman Z9 Plus€ 55,50€ 55,50
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,70€ 5,70
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,90€ 178,90
1XFX Pro 450W€ 49,90€ 49,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,99€ 85,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 50,49€ 50,49
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 244,90€ 244,90
1Asrock Z68 Pro3€ 89,39€ 89,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 17-05 18:40
t!n0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:35:
Tipje van flipje ;)
Corsair TX850 V2 in de aanbieding bij SiComputers voor slechts €82,50 Pricewatch: Corsair TX850 V2
Deze voeding scoort erg hoog (9.6!) bij jonnyguru Klikje voor de review!
Ik hoop maar dat de prijs klopt want voor dat geld is het echt een super optie. Heb hem gisteren besteld en betaald, nog niets ontvangen dat de prijs niet klopt iig.
Doe er je voordeel mee :)
Is nu weer 20 euro duurder, dus je hebt geluk waarschijnlijk! Zal zelf ook graag een modulaire willen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418166

Hallo jongens,

Ik ga een nieuw systeem aanschaffen met nieuw mobo i5 2500k 8gb 1600 mhz ram en met mijn huidige 5850. Nu vroeg ik het af of het verstandig is mijn Antec BP430 voeding te vervangen en of deze huidige voeding van goede kwaliteit is.
Thx =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Antec BP430 zonder het toevoegsel Plus welke 360 watt op de 12V kan leveren?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltorange
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 23:18
Beste,

Ik wil graag onderstaand systeem in elkaar gaan zetten.
Ik vraag me af of de voeding voldoende is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 84,50€ 84,50
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 7,90€ 7,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,-€ 182,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 70,-€ 70,-
1Seasonic M12II 520W€ 75,-€ 75,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,99€ 85,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 50,42€ 50,42
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 198,-€ 198,-
1Asus P8P67 (Rev.3.1)€ 116,60€ 116,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,40

Ik ga geen CF doen, wel zal ik gaan overclocken en later nog een paar HDD's toevoegen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Laatst online: 09-02 12:17
Haha je meent het Cyleo! Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen voor 82,50!
Staat nu op 112,50euro idd, lucky me, gewoon 30euro goedkoper!

[ Voor 11% gewijzigd door t!n0 op 07-10-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:57
Beste tweakers.

Mijn systeem komt er ongeveer zo uit te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2311H€ 219,-€ 219,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 49,-€ 49,-
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 102,-€ 102,-
1Asrock 970 Extreme4€ 83,09€ 83,09
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 238,-€ 238,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,08

Het ligt nog niet helemaal vast maar dit wordt hem in grote lijnen.(Miss een FX-4100 als de prijs het toelaat) Nu was het originele plan om er een XFX 450W in te stoppen, alleen zag ik dat de Adata 650W ook 50 euro was (Even duur als de XFX) bij komplett, en nu was ik oorspronkelijk niet van plan CFX te gaan draaien, maar mn moederbord ondersteunt ook CFX, dus ik vroeg me af of het misschien handig was om gewoon de Adata te nemen zodat als er ooit een CFX komt de upgrade makkelijker is? Of is de XFX kwantitatief gewoon veel beter? (Veel meer geld kan er niet in de voeding gestoken worden)

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Adata is de betere voeding. :) Maar de Adata heeft standaard maar twee PCI-e stroomaansluitingen net zoals de XFX Pro 450W. Dus of je moet twee extra modulaire kabels voor deze voeding kunnen krijgen, want het is wel mogelijk vier kabels te gebruiken of je moet verloopjes van molex gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Waarom gaat een goed werkend product die goed verkoopt zoals de XFX Pro 450W EOL. En worden er niet gewoon simpelweg meer geproduceerd iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic (de ontwerper van de voeding) heeft onlangs de prijzen verhoogt. Dus XFX zag zich genoodzaakt hun prijzen te verhogen en daarnaast hebben ze de XFX Pro 450W EOL gedaan en vervangen door de V2 welke minder kabels heeft o.a. één 6 pins PCI-e aansluiting en duurder is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418166

-The_Mask- schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:31:
De Antec BP430 zonder het toevoegsel Plus welke 360 watt op de 12V kan leveren?
Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik begreep de vraag eerst even niet =P
Dit staat erop: ac input/ ingang: 100V-240V/8a-4a; 47hz-63hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gaat om de andere specificaties die erop staan, foto van de zijkant waar de specs staan mag ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:08:
Seasonic (de ontwerper van de voeding) heeft onlangs de prijzen verhoogt. Dus XFX zag zich genoodzaakt hun prijzen te verhogen en daarnaast hebben ze de XFX Pro 450W EOL gedaan en vervangen door de V2 welke minder kabels heeft o.a. één 6 pins PCI-e aansluiting en duurder is.
Aj, dat is best zuur. Seasonic maakt veel voedingen voor veel verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:57
-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:03:
De Adata is de betere voeding. :) Maar de Adata heeft standaard maar twee PCI-e stroomaansluitingen net zoals de XFX Pro 450W. Dus of je moet twee extra modulaire kabels voor deze voeding kunnen krijgen, want het is wel mogelijk vier kabels te gebruiken of je moet verloopjes van molex gebruiken.
Hartelijk dank voor je reactie, het wordt dus de Adata. Mocht ik ooit CFX gaan draaien dan haal ik wel ergens 2 kabeltjes vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:38:
[...]

Aj, dat is best zuur. Seasonic maakt veel voedingen voor veel verschillende merken.
Denk dat we het niet echt zullen merken, behalve de XFX Pro 450W en 550W dan, marge was waarschijnlijk laag, ze waren ook heel goedkoop voor wat je kreeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 12:49
Vraagje, ik ga binnenkort mijn PC upgraden.

Phenom 9750 X4 ga ik naar een Phenom II 955
Radeon HD 4850 ga ik naar een Radeon HD 6870

Is mijn voeding goed genoeg, hier onder een foto!

Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l489/Dionysiouq/IMG_0325.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Moet wel gaan, overigens is dit een 450W voeding en geen 750W voeding zoals je eerder zei.
Kan wel zijn dat de voeding maar één 6 pins PCI-e aansluiting heeft en de HD6870 heeft er twee nodig. Maar dit kun je oplossen door een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e dit zit overigens ook al vaak bij een nieuwe videokaart.

[ Voor 129% gewijzigd door -The_Mask- op 08-10-2011 14:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detimil
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-03 13:43
Beste tweakers.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARX , 1TB SATA-600, 64MB€ 45,95€ 45,95
1Antec One Hundred€ 43,90€ 43,90
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1Cooler Master Real Power M620€ 84,90€ 84,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A2000C9€ 70,50€ 70,50
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 139,90€ 139,90
2EVGA e-GeForce GTX 280€ 0,-€ 0,-
1Asrock 970 Extreme4€ 83,09€ 83,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,39

ik ga dit systeem bouwen, (met dus 2x GTX 280 in SLI) maar is de voeding wel voldoende? deze heb ik al in bezit.....

alvast bedankt voor de hulp

mvg mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 00:20

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb nu

i7 920
3x 4GB
1 SSD Agility 3
1 HDD WD Black

en 2x een 6850.

Ik heb een Coolermaster Realpower M 520Watt

Ik heb zojuist die 2e 6850 binnen gekregen maar durf hem niet in de pc te hangen zonder de bevestiging dat dit gaat werken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Detimil schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:31:
ik ga dit systeem bouwen, (met dus 2x GTX 280 in SLI) maar is de voeding wel voldoende? deze heb ik al in bezit.....
Ik zou het niet aan raden, maar waarschijnlijk zal het nog wel net gaan.
NeHoX schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:09:
Ik heb zojuist die 2e 6850 binnen gekregen maar durf hem niet in de pc te hangen zonder de bevestiging dat dit gaat werken.
Zolang je niet gaat overklokken moet het kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 00:20

NeHoX

Gamer + PV

-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:17:
Zolang je niet gaat overklokken moet het kunnen.
Nee dat overklokken laat ik dan wel achterwegen. Ik ga bij het volgende loon wel een nieuwe voeding kopen. Maar wil gewoon tot dan met deze 2x 6850 gamen. :9~

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detimil
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-03 13:43
[quote]-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:17:
[...]

kan er schade ontstaan bij te weinig voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Detimil schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:41:
[quote]-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:17:
[...]

kan er schade ontstaan bij te weinig voeding?
Bij een enigzins fatsoenlijke voeding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezen2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 14:25
Hallo allemaal,

ik ga de pc van mijn ouders upgraden en nu vroeg ik me af of de oude voeding nog te gebruiken is voor de nieuwe opzet?

Hierbij de upgrade van de pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,93€ 33,93
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1AMD Athlon II X3 455 Boxed€ 65,30€ 65,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Asrock 880GMH/U3S3€ 69,51€ 69,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,74

en onderstaand is de oude voeding welke ik opnieuw wil gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://i356.photobucket.com/albums/oo7/Martijnh81/temp/voedingpcpa.jpg

ik heb nog wat specificaties kunnen vinden:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817174025

Hier zie ik geen sata aansluiting tussen staan maar deze is wel aanwezig

Voeding komt uit een HP pavilion

MvG Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Welke videokaart ga je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:17

Grvy

Bot

300W dus van een OEM voeding..

Hoe kunnen mensen nou nog niet snappen dat een voeding gewoon 1 van de belangrijkste onderdelen van een computer is? als die ermee kapt omdat die oud is etc.. dan kan je hele PC naar de mallemoer gaan.

Koop dat ding gewoon nieuw en ga niet besparen op dit soort dingen...

[ Voor 13% gewijzigd door Grvy op 09-10-2011 11:06 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultra500
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2024
Grvy schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:06:
300W dus van een OEM voeding..

Hoe kunnen mensen nou nog niet snappen dat een voeding gewoon 1 van de belangrijkste onderdelen van een computer is? als die ermee kapt omdat die oud is etc.. dan kan je hele PC naar de mallemoer gaan.

Koop dat ding gewoon nieuw en ga niet besparen op dit soort dingen...
Je kan het ook op een normale manier zeggen.

Maar om OT te blijven, denk ik niet dat die voeding het gaat redden, het hangt natuurlijk af van welke videokaart je gaat gebruiken. Koop liever een A merk 520 W, en je zit helemaal veilig. Misschien dat 400 W ook wel genoeg is, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Als je de onboard grafische chip gebruikt, ga je het zeker redden met een noname 300W voeding. Maar inderdaad, als je voeding het begeeft, kan hij vanalles meepakken in zijn dood. Als je een nieuwe voeding koopt, koop dan zeker niet meer dan 400W, ik zou voor een energie-efficiënte voeding van 300W gaan, 250W zou zelfs lukken, als je een merk-voeding koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezen2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 14:25
Dank jullie wel voor de snelle reacties, ik zal jullie advies zeker ten harte nemen. Het risico om schade te doen aan de setup weegt niet af tegen de kosten van een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265941

Deze C-merk voeding zou ik zeker niet meer hergebruiken. Voor die paar tientjes koop liever een nieuwe A-merk voeding. Afhankelijk van je grafische kaart of toekomstige upgrades 400-500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:10

M_V

Ik begrijp die voedingmanie niet helemaal. Een voeding levert gewoon stroom en ook al doet hij dat onnauwkeurig, er zit genoeg redundantie ingebouwd in het mobo om daar prima mee om te gaan. Tuurlijk bestaat de theoretische kans dat de voeding kapot gaat en alles meeneemt. Deze kans is echter zo klein, en datgene wat kapot gaat (moederbord, met een prijs vergelijkbaar met een dure voeding die hier wordt aanbevolen) zo goedkoop, dat het in mijn ogen verwaarloosbaar is

Deze voeding is meer dan voldoende om je systeem draaiende te houden, 520W voedingen zijn alleen maar zinnig als je een crossfire-setup oid gaat draaien. Een dikke videokaart trekt 150W, een hele dikke misschien 200, maar dan zit je nog lang niet op de 520. Dus mocht je een nieuwe voeding kopen, koop dan gewoon een 300W, daar kan je echt alles mee doen.

Ik heb overigens een 300W voeding waar al jaren een 4870 prima in draait (als ik de verhalen moest geloven, zou ik daar minimaal een 500Watt voor nodig hebben en dat was dan al krap).

[ Voor 16% gewijzigd door M_V op 09-10-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ga je de onboard video chip gebruiken? Dan zou ik deze voeding houden, of zoiets kopen: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.