Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat klopt inderdaad, maar daar was ik al achtergekomen waarschijnlijk zal dat ook wel meegeleverd worden.-The_Mask- schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:39:
[...]
Zoals al gezegt moet het prima gaan, maar je hebt wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig aangezien de voeding maar één 6 pins aansluiting heeft en de videokaart er twee nodig heeft.
Zo niet heb ik hier ergens vast nog wel 1ntje liggen!
Toch nog bedankt voor het herinneren.
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Zal deze voeding voldoende zijn voor 2xHD6850, i2500, m4 60gb SSD, 1TB HDD?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Lijkt mij dat je beter deze kan nemen, pricewatch: Adata HM-650hupske schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:26:
Simpele vraag en hopelijk een snel antwoord:
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Zal deze voeding voldoende zijn voor 2xHD6850, i2500, m4 60gb SSD, 1TB HDD?
is als ik The_Mask mag geloven een erg goede voeding voor het geld
Ik zou in ieder geval geen OCZ ModXStream kiezen, dit is maar een matige voeding er zijn veel betere voedingen voor ongeveer dezelfde prijs.
[ Voor 11% gewijzigd door Redblader op 19-09-2011 21:32 ]
Mm, oke.Redblader schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:31:
[...]
Lijkt mij dat je beter deze kan nemen, pricewatch: Adata HM-650
is als ik The_Mask mag geloven een erg goede voeding voor het geld
Ik zou in ieder geval geen OCZ ModXStream kiezen, dit is maar een matige voeding er zijn veel betere voedingen voor ongeveer dezelfde prijs.
Heb maar voor deze gekozen:
pricewatch: Cooler Master GX 750W Zit ik altijd veilig en heeft genoeg aansluitingen.
Het gaat niet alleen om het gelabelde vermogen maar ook om de kwaliteit. Een 550W-voeding zou voor deze set-up al ruim voldoen.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Nee zit je niet dit is een hele gare voeding welke je volgens Hardwaresecrets maar veilig kunt gebruiken tot 450W. Sowieso gaan voor de Adata HM van 650W voor maar 50 euro bij Komplett.hupske schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:49:
[...]
Mm, oke.
Heb maar voor deze gekozen:
pricewatch: Cooler Master GX 750W Zit ik altijd veilig en heeft genoeg aansluitingen.
[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 19-09-2011 23:54 ]
AMD Nieuwsdiscussie

Ik heb een PicoPSU-90 aangeschaft via eBay. Ik heb 'm binnen maar ben blijkbaar een kabeltje vergeten. In de volgende foto zijn de connectoren van de PicoPSU te zien:

Het probleem zit 'm in het feit dat ik een 20-pins ATX plug heb, terwijl het moederbord een 24-pins vergt. Dom van me.

Wat doe ik nu? Is er een verloopkabeltje, zoals dit? Of is dit dom en ga ik dan de hele boel opblazen?
[ Voor 19% gewijzigd door Josh op 20-09-2011 21:15 ]
Als het goed is doen bijna alle moederborden het gewoon met een 20-pin kabel, die laatste 4 zijn er als ''extra'' en zijn meestal niet verplicht.Josh schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:05:
Mijn achtergrond staat in deze post, maar simpel gezegd: ik een Asus E35MI-I Deluxe moederbord in mijn HTPC en wil overstappen naar een fanless voeding.
[afbeelding]
Ik heb een PicoPSU-90 aangeschaft via eBay. Ik heb 'm binnen maar ben blijkbaar een kabeltje vergeten. In de volgende foto zijn de connectoren van de PicoPSU te zien:
[afbeelding]
Het probleem zit 'm in het feit dat ik een 20-pins ATX plug heb, terwijl het moederbord een 24-pins vergt. Dom van me.Ik had gedacht dat de losse ATX12V plug daar zou gaan, maar die gaat natuurlijk in de daarvoor bedoelde ATX12V-aansluiting van het moederbord (helemaal bovenin in 't midden van de moederbordfoto).
Wat doe ik nu? Is er een verloopkabeltje, zoals dit? Of is dit dom en ga ik dan de hele boel opblazen?
Overigens alles passief is niet aan te raden een 120mm fan die zo langzaam draait dat je hem onmogelijk kan horen en blaast over het koelblok is al meer dan genoeg.
AMD Nieuwsdiscussie
Dus de boel met de 20 pins proberen (met de ATX12V op de juiste plek) kan geen kwaad? Dan gaan we dat morgen uittesten!-The_Mask- schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:19:
20 pins kan idd gewoon in de 24 pins stekker, past ook maar op één manier en gaat gewoon werken.
Overigens alles passief is niet aan te raden een 120mm fan die zo langzaam draait dat je hem onmogelijk kan horen en blaast over het koelblok is al meer dan genoeg.
Ik heb niet 100% passief natuurlijk, dat gaat idd langzamerhand fout. Er zit een 80 mm Noctua in de zijkant die op ULNA draait (800 rpm). Bovendien hou ik de temperaturen in de gaten
Moet gewoon werken.Josh schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:29:
[...]
Dus de boel met de 20 pins proberen (met de ATX12V op de juiste plek) kan geen kwaad? Dan gaan we dat morgen uittesten!
Ik heb niet 100% passief natuurlijk, dat gaat idd langzamerhand fout. Er zit een 80 mm Noctua in de zijkant die op ULNA draait (800 rpm). Bovendien hou ik de temperaturen in de gaten
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 422762
Ik heb dus voor een collega een nieuwe PC samengesteld, ik heb hier verder geen ervaring mee maar heb d.m.v het forum en de september best buy guide.
Hij wil graag de nieuwste games spelen maar niet teveel geld uitgeven max €700.
Ik heb dus de onderdelen bij mekaar gezocht en moet alleen nog de voeding.
Het is voor mij lastig te bepalen wat voor voeding het best bij dit pakket past.
Dus mijn vraag is :
Heb ik de juiste onderdelen bij mekaar gezocht?
Welke voeding raden jullie aan ?
gallery: SolidProblem
Alvast bedankt,
SP
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 422762 op 21-09-2011 11:47 ]
CPU: Intel i5 2500K (K versie vanwege de betere IGP)
Moederbord: Asrock H67M-GE
Opslag: Twee 80GB SSD`s van Intel en soms een harde schijf via een docking station
Daarnaast de normale onderdelen zoals geheugen, DVD speler en een paar fans.
Ik heb nu een Coolermaster Silent Pro M700 en dit is vrij veel voor dit systeem.
Is het nuttig om de voeding te verkopen en een andere aan te schaffen? Voor mij is minimaal geluid het belangrijkste en op de tweede plaats komt de efficiëntie.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik zie twee verschillende PC's en dat zijn niet eens PC's maar losse onderdelen.Anoniem: 422762 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:45:
Hoi allemaal,
Ik heb dus voor een collega een nieuwe PC samengesteld, ik heb hier verder geen ervaring mee maar heb d.m.v het forum en de september best buy guide.
Het is voor mij lastig te bepalen wat voor voeding het best bij dit pakket past.
Dus mijn vraag is :
Heb ik de juiste onderdelen bij mekaar gezocht?
Alvast bedankt,
SP
Maak eerst nou eens de PC's compleet en plaats de volledige lijst hier, dan kunnen we je beter advies geven.
Hij is misschien teveel maar je kan hem prima blijven gebruiken. Ik heb hem zelf ook gehad en heb nog nooit zo'n stille voeding gehad dus hij doet zijn naam wel eer aan.Mentox schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:32:
Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem dat zo zuinig mogelijk moet zijn in idle maar flink wat kracht moet hebben als ik het nodig heb. Het doel is om het systeem te gebruiken als HTPC en om virtual machines te draaien (studie).
CPU: Intel i5 2500K (K versie vanwege de betere IGP)
Moederbord: Asrock H67M-GE
Opslag: Twee 80GB SSD`s van Intel en soms een harde schijf via een docking station
Daarnaast de normale onderdelen zoals geheugen, DVD speler en een paar fans.
Ik heb nu een Coolermaster Silent Pro M700 en dit is vrij veel voor dit systeem.
Is het nuttig om de voeding te verkopen en een andere aan te schaffen? Voor mij is minimaal geluid het belangrijkste en op de tweede plaats komt de efficiëntie.
Ik zie geen reden om een andere te kopen!
[ Voor 36% gewijzigd door chim0 op 21-09-2011 12:43 ]
De rede dat ik naar een andere voeding aan het kijken ben is omdat een model met een later wattage zuiniger kan zijn.chim0 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[...]
Ik zie twee verschillende PC's en dat zijn niet eens PC's maar losse onderdelen.
Maak eerst nou eens de PC's compleet en plaats de volledige lijst hier, dan kunnen we je beter advies geven.
[...]
Hij is misschien teveel maar je kan hem prima blijven gebruiken. Ik heb hem zelf ook gehad en heb nog nooit zo'n stille voeding gehad dus hij doet zijn naam wel eer aan.
Ik zie geen reden om een andere te kopen!
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Het systeem waar het over gaat:
2x 6870, i2400, ssd, hdd, 8gb ram.
Welke raden jullie me aan?
Hij moet gekocht worden bij Azerty, anders moet ik weer apart verzendkosten gaan betalen.
Ook is het wel fijn als hij 4x pci heeft.
Ik zelf denk nu aan deze:
pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R600M
Of:
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
Onderhand ben ik even de weg kwijt.
[ Voor 20% gewijzigd door Hupske op 21-09-2011 13:03 ]
Dat dacht ik ook van OCZ en Coolermaster, helaas blijkt dat niet meer zo te zijnAnoniem: 401122 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:55:
sharkoon maken zeer degelijke voedingen
Anoniem: 401122
pak er drie / vier waar jou persoonlijke voorkeur naar uitgaat en dan wegkruisen. niet eentje kiezen dus maar de mindere opties afstrepen en dan kom je bij de geschikte voeding uit. *my five cents*
Heb ook 2 keuzes nu. Alleen de vraag of die stevig genoeg zijn om het systeem te voorzien.Anoniem: 401122 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:03:
de silent storm serie van sharkoon zijn erg fijn, nu weet ik niet in hoeverre dat voor deze geld, maar ze gebruiken goede componenten en aan de prijs te zien, is het 10 cent per watt feit ook wel prettig.
pak er drie / vier waar jou persoonlijke voorkeur naar uitgaat en dan wegkruisen. niet eentje kiezen dus maar de mindere opties afstrepen en dan kom je bij de geschikte voeding uit. *my five cents*
Ik heb de lijst aangepast ik hoop dat je genoeg info hebtchim0 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[...]
Ik zie twee verschillende PC's en dat zijn niet eens PC's maar losse onderdelen.
[...]
Gezien de eis "2X75 Watt 6-pin PCI Express power connector is required." zou ik komen op 4x75W 6-pin?
Kan ik crossfire draaien op mijn huidige voeding (zijn 6 pins te splitsen)? En anders welke voeding zou geschikt zijn?
je zou molex naar 6 pins kunnen gebruiken.Frank76NL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:45:
Heb nu een Cooler Master Real Power, 520W. Graag zou ik willen weten of ik daar een 6970 in crossfire opstelling aan zou kunnen hangen. Verder in het systeem: CPU is AMD Phenom II X4 965 BE(stock) en 3 harde schijven.
Gezien de eis "2X75 Watt 6-pin PCI Express power connector is required." zou ik komen op 4x75W 6-pin?
Kan ik crossfire draaien op mijn huidige voeding (zijn 6 pins te splitsen)? En anders welke voeding zou geschikt zijn?
maar ik zou het niet aandurven met een coolermaster. zoals hierboven gemeld kun je dan beter een XFX of sharkoon voeding erbij aanschaffen.... van 650/750 watt
Thx.Vind net mijn oude Thermaltake W0099 250 Watt VGA voeding in de schuurpwnage2 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:50:
[...]
je zou molex naar 6 pins kunnen gebruiken.
maar ik zou het niet aandurven met een coolermaster. zoals hierboven gemeld kun je dan beter een XFX of sharkoon voeding erbij aanschaffen.... van 650/750 watt
Verwacht dat deze ook de klus kan klaren (voor de tweede kaart).
[ Voor 61% gewijzigd door FrankNLD op 21-09-2011 20:54 ]
Naar mijn weten zijn deze namelijk niet echt bepaald beter dan een gemiddelde OCZ en zitten Seasonic built voedingen toch een klasse hoger qua kwaliteit. (Seasonic, Corsair, XFX)
Is dat zo? Lijkt me eerder andersom omdat de voeding niet volledig belast wordt maar kan het mis hebben.Mentox schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:47:
[...]
De rede dat ik naar een andere voeding aan het kijken ben is omdat een model met een later wattage zuiniger kan zijn.
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 of pricewatch: XFX Pro 450W zouden prima moeten voldoen.Anoniem: 422762 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:06:
[...]
Ik heb de lijst aangepast ik hoop dat je genoeg info hebt
De XFX is iets beter van kwaliteit maar ook duurder maar de Corsair is ook meer dan prima.
Tenzij je nog denkt aan upgrades zoals een tweede videokaart, zwaardere processor, meerdere harde schijven, overklokken etc. kan je misschien beter voor een 500/600W voeding gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 21-09-2011 23:02 ]
- Films afspelen oa Blu-Ray met DTS-HD Master Audio geluid
- Foto- (Photoshop) en filmbewerking (Pinnacle studio HD Ultimate)
- Incidenteel games spelen
Op basis van de bovenstaande wensen ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,99 | € 41,99 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 84,82 | € 84,82 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 7,90 | € 7,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 174,03 | € 174,03 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 72,- | € 72,- |
1 | XFX Pro 450W | € 49,70 | € 49,70 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 85,89 | € 85,89 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 42,30 | € 42,30 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Asus P8P67 (Rev.3.1) | € 111,90 | € 111,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,43 |
Nu twijfel ik nog over de voeding. Ik zal de CPU iets gaan overclocken, maar ik zal er geen 2de videokaart bijplaatsen. Ik vraag me af of deze voeding voldoende zal zijn of dat ik beter voor een Seasonic M12II 520W (nu in de aanbieding) of Seasonic S12II 520W kan gaan. Later wil ik er nog een paar HDD bij plaatsen.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Anoniem: 418478
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,99 | € 41,99 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,- | € 80,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Adata HM-650 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 155,- | € 155,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 43,90 | € 43,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 83,40 | € 83,40 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 227,- | € 227,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 902,14 |
Als ik mijn CPU ga overclocken en uiteindelijk ook nog een 2de 6950 erbij koop gaat dit dan nog wel goed?
Ok dus zonder die extra toevoegingen is er genoeg watt beschikbaar ?pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 of pricewatch: XFX Pro 450W zouden prima moeten voldoen.
De XFX is iets beter van kwaliteit maar ook duurder maar de Corsair is ook meer dan prima.
Tenzij je nog denkt aan upgrades zoals een tweede videokaart, zwaardere processor, meerdere harde schijven, overklokken etc. kan je misschien beter voor een 500/600W voeding gaan.
Wat zou je adviseren mocht ik voor een 500/600W gaan ?
Alvast bedankt voor de info
Ja hoor.Anoniem: 422762 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:16:
[...]
Ok dus zonder die extra toevoegingen is er genoeg watt beschikbaar ?
De pricewatch: Adata HM-650 is nu een erg goede koop omdat ie in de aanbieding is bij Komplett en anders de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) maar die is een stuk duurder.Wat zou je adviseren mocht ik voor een 500/600W gaan ?
Alvast bedankt voor de info
De pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2 is ook wel goed.
[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 22-09-2011 08:31 ]
Voor de rest is alles vrij standaard (SSD, 2 à 3 HD's, ...).
Nu geraak ik er niet aan uit welke voeding geschikt is. Eerst dacht ik aan een 650W voeding (vb Corsair HX650 of XFX XXX 650). Maar overal lees ik tegenstrijdige berichten. De één zegt dat een (goede) 650W voeding meer dan voldoende is en de ander zegt dat 650W niet voldoende is en dat 750W aangeraden is.
Volgens mijn berekeningen zou m'n systeem op load +- 500W tot 550W gebruiken. Dus lijkt me die 650W voldoende. Of loop ik daar inderdaad toch mee aan de limiet van die voeding en neem ik toch beter een marge door een 750W te nemen?
Het verschil zit hem in de kwaliteit van de voeding. Een goede 650W bijvoorbeeld, om jouw voorbeeld te nemen, kan vaak tot bijna 700W leveren en nog steeds efficient blijven zonder hoge ripple en noise (lees de reviews maar). Maar een andere 750W voeding (Coolermaster GX750 bijvoorbeeld) kan je maar tot 450W belasten want anders gaat het niet goed.SoulDrinker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:08:
Ik ben van plan een I7 2600K te kopen en daarbij 2 x GX560 Ti kaartjes.
Voor de rest is alles vrij standaard (SSD, 2 à 3 HD's, ...).
Nu geraak ik er niet aan uit welke voeding geschikt is. Eerst dacht ik aan een 650W voeding (vb Corsair HX650 of XFX XXX 650). Maar overal lees ik tegenstrijdige berichten. De één zegt dat een (goede) 650W voeding meer dan voldoende is en de ander zegt dat 650W niet voldoende is en dat 750W aangeraden is.
Volgens mijn berekeningen zou m'n systeem op load +- 500W tot 550W gebruiken. Dus lijkt me die 650W voldoende. Of loop ik daar inderdaad toch mee aan de limiet van die voeding en neem ik toch beter een marge door een 750W te nemen?
Dus het hangt echt af van de kwaliteit en gekozen onderdelen van de voeding hoe goed die presteert. Maar in jouw geval, kan je met de genoemde twee voedingen prima uit de voeten. Kijk alleen of je genoeg aansluitingen hebt.
Oja Chim0 dit is nog een andere PC
Hij wil misschien later nog een extra PCI kaart erin bouwen maar verder geen rare toepassingen.
Dus moet ik dan voor een 600/700 watt voeding gaan ?
Alvast bedankt,
SP
Ik dacht al, deze post komt me bekend voor.Anoniem: 422762 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:56:
Hoi allemaal,
Oja Chim0 dit is nog een andere PCik hoop dat je me nogmaals kunt helpen
Hij wil misschien later nog een extra PCI kaart erin bouwen maar verder geen rare toepassingen.
Dus moet ik dan voor een 600/700 watt voeding gaan ?
Alvast bedankt,
SP
Maar wat voor PCI kaart? Geluidskaart ofzo? Een goede 500/600W voeding is genoeg voor deze PC.
De pricewatch: Adata HM-650 is nu hot omdat ie 5 tientjes kost en van goede kwaliteit is. Kan ook makkelijk een tweede HD6950 + overklok voeden.
Bedankt! Dat is tenminste een duidelijk antwoord (en een bevestiging van wat ik zelf ook dacht).chim0 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:42:
[...]
Het verschil zit hem in de kwaliteit van de voeding. Een goede 650W bijvoorbeeld, om jouw voorbeeld te nemen, kan vaak tot bijna 700W leveren en nog steeds efficient blijven zonder hoge ripple en noise (lees de reviews maar). Maar een andere 750W voeding (Coolermaster GX750 bijvoorbeeld) kan je maar tot 450W belasten want anders gaat het niet goed.
Dus het hangt echt af van de kwaliteit en gekozen onderdelen van de voeding hoe goed die presteert. Maar in jouw geval, kan je met de genoemde twee voedingen prima uit de voeten. Kijk alleen of je genoeg aansluitingen hebt.
Ja misschien een geluidskaart/netwerkkaart niet veel bijzonders, maar ik ga dit eens aan hem voorleggen,ontzettend bedankt voor de hulp heb me nooit echt verdiept in voedingen/electro maar blijft een belangrijk onderdeel van een PC thankschim0 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:58:
[...]
Ik dacht al, deze post komt me bekend voor.
Maar wat voor PCI kaart? Geluidskaart ofzo? Een goede 500/600W voeding is genoeg voor deze PC.
De pricewatch: Adata HM-650 is nu hot omdat ie 5 tientjes kost en van goede kwaliteit is. Kan ook makkelijk een tweede HD6950 + overklok voeden.
Bedoel je de pricewatch: Corsair HX650W? Is een hele goede voeding maar alweer twee jaar oud en vrij prijzig.SoulDrinker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:07:
[...]
Bedankt! Dat is tenminste een duidelijk antwoord (en een bevestiging van wat ik zelf ook dacht).
Als je toch iets goedkopers zoekt, kan je ook voor de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan), pricewatch: Adata HM-650 of pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2 gaan.
Tja, is toch het belangrijkste onderdeel van je PC.Anoniem: 422762 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:10:
[...]
Ja misschien een geluidskaart/netwerkkaart niet veel bijzonders, maar ik ga dit eens aan hem voorleggen,ontzettend bedankt voor de hulp heb me nooit echt verdiept in voedingen/electro maar blijft een belangrijk onderdeel van een PC thanks
Gewoon hier blijven komen, goed luisteren en reviews lezen. Dat is wat ik hier heb geleerd want vroeger ging ik ook puur op onderbuikgevoel af maar dat heb ik inmidels afgeleerd.

Trouwens, ik heb er ook niet veel verstand van hoor (puur technisch en elektrisch gezien). Daarvoor moet je bij de voeding gurus zijn (you know who you are!).
Volgens mij moet die voeding met een lichte overclock wel 2 6950's kunnen trekken jaAnoniem: 418478 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:15:
Hallo ik had eenvraagje of mijn systeem wel vloeiend gaat lopen met deze voeding.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,99 € 41,99 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 80,- € 80,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Adata HM-650 € 49,95 € 49,95 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 155,- € 155,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 43,90 € 43,90 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 89,90 € 89,90 1 Asrock 970 Extreme4 € 83,40 € 83,40 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 227,- € 227,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 902,14
Als ik mijn CPU ga overclocken en uiteindelijk ook nog een 2de 6950 erbij koop gaat dit dan nog wel goed?
Mijn broer heeft mijn oude (en gare) Coolermaster GX750 overgenomen en heeft nu stabiliteitsproblemen. Voor hem ben ik dus op zoek naar een nieuwe voeding.
Zijn setup is een MSI P55 GD65, i7 860 @ 3900 MHz, 2x 4870, 2 HDD's en een stuk of 5 fans. De voeding moet opzich dit systeem kunnen trekken en daarbij een overstap kunnen meemaken naar 2 nieuwe high-end videokaarten als bijvorobeeld 6970's CF of 560's in SLI. Budget tussen de 100 en 150 met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
pricewatch: XFX PRO750WBertHier schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:09:
Allright, nu wordt ik gek van het gezeur en ga ik actie ondernemen.
Mijn broer heeft mijn oude (en gare) Coolermaster GX750 overgenomen en heeft nu stabiliteitsproblemen. Voor hem ben ik dus op zoek naar een nieuwe voeding.
Zijn setup is een MSI P55 GD65, i7 860 @ 3900 MHz, 2x 4870, 2 HDD's en een stuk of 5 fans. De voeding moet opzich dit systeem kunnen trekken en daarbij een overstap kunnen meemaken naar 2 nieuwe high-end videokaarten als bijvorobeeld 6970's CF of 560's in SLI. Budget tussen de 100 en 150 met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Zoals je al kan terug lezen overal in dit topic zijn de XFX voeding kwalitatief erg goed en ze zijn ook nog erg mooi geprijsd, deze voeding zit onder je budget maar is ruim voldoende voor zelfs 6970 in CF met overclocks
Mocht je per se je budget willen op maken en een geweldig goede en efficiente voeding kopen dan is deze erg mooi en modulair: pricewatch: Corsair Professional Gold AX750
pricewatch: XFX PRO750W
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750 V2
pricewatch: Adata HM-750
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-750P14XE
pricewatch: Antec HCP-750
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750
AMD Nieuwsdiscussie
- ten eerste moet deze mijn oude systeem nog even van voldoende prik voorzien
- daarnaast wil ik hem over een half jaar of één jaar meenemen naar mijn dan aan te schaffen nieuwe systeem.
Mijn oude systeem staat hieronder:
1 | Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec Sonata Designer 500 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-P35-DS3 rev. 2.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | € 21,90 | € 21,90 |
2 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G (totaal 4 x 1 GB) | -- | -- |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 Boxed | € 132,- | € 132,- |
1 | Antec Earthwatts EA 500 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Asus EAH3870/G/HTDI/512M | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 228,80 |
Voor mijn oude systeem heb ik dus geen supersterke voeding nodig.
Het nieuwe systeem zal wel heel wat zwaarder worden:
- AMD Bulldozer octocore of Intel Ivy Bridge hexacore/octocore (als dat mogelijk is), met overclock;
- AMD 7950, misschien crossfire.
Natuurlijk heb ik al even rondgekeken, en ben uitgekomen op de pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 - of in ieder geval een PSU uit die serie. Waarom? Krijgt goede reviews natuurlijk, maar ik vind deze vooral aantrekkelijk omdat er 7 jaar garantie op zit. Aangezien ik niet iemand ben die iedere twee jaar een nieuwe PC aanschaft, heb ik het geld er ook voor over.
Twee vragen:
1. Welk wattage? Iemand vertelde me dat een PSU met een veel hoger (maximum) wattage dan nodig, slecht is voor de computer(onderdelen). Klopt dat?
2. Moet ik misschien nog ergens anders rekening mee houden, of maak ik eigenlijk altijd wel een goede keuze met een Corsair Professional Gold? Zoals gezegd, ik heb het geld ervoor over, hij moet ook lang meegaan.
Dat is onzin, het enige wat je met een voeding met een veel hoger wattage dan nodig is hebt is dat de efficiëntie niet optimaal is omdat een voeding het efficiëntste is op 50-80% van het maximale vermogen.[b]goldstriker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:39:
1. Welk wattage? Iemand vertelde me dat een PSU met een veel hoger (maximum) wattage dan nodig, slecht is voor de computer(onderdelen). Klopt dat?
Maar de Corsair die je hebt uitgekozen is een erg goede voeding en is sowieso al veel efficiënter dan de voeding die je nu hebt, ook als er maar weinig wordt verbruikt.
http://tweakers.net/pricewatch/268577/seasonic-x-660.html
Zouden deze voldoende zijn voor 2x 6950 + Corsair H80 en wat fans + FX 8150
Of beter de x-760 en AX750 kijken?
Reden van deze voedingen, ik wil een net kabel management ( fobie voor kabels in een stuk
Dat is ook niet waar, dit verschilt erg per voeding.Redblader schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:08:
[...]
Dat is onzin, het enige wat je met een voeding met een veel hoger wattage dan nodig is hebt is dat de efficiëntie niet optimaal is omdat een voeding het efficiëntste is op 50-80% van het maximale vermogen.
De huidige is ook een goede voeding dus waarom wil je hem vervangen?goldstriker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:39:
2. Moet ik misschien nog ergens anders rekening mee houden, of maak ik eigenlijk altijd wel een goede keuze met een Corsair Professional Gold? Zoals gezegd, ik heb het geld ervoor over, hij moet ook lang meegaan.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar ik neem aan dat dit met een degelijke voeding wel gewoon het geval is?-The_Mask- schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:10:
[...]
Dat is ook niet waar, dit verschilt erg per voeding.
Maar wat kan er dan precies schadelijk aan zijn? ben ik dan eigenlijk wel benieuwd naar.
[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 24-09-2011 18:22 ]
Nu ben ik inderdaad ook wel benieuwd waar hem dat in zit. Moet ik met een topvoeding als de Corsair AX750 oppassen? Wat ik weet is dat [a] een voeding geeft wat de PC op een bepaald moment nodig heeft en [b] het per voeding verschilt met welke efficiency op welk wattage die dat doet. Maakt het dan in mijn geval nog uit of ik de AX750 of AX650 neem?-The_Mask- schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:10:
[...]
Dat is ook niet waar, dit verschilt erg per voeding.
Dat was ik nog vergeten te melden in mijn eerdere post: mijn huidige voeding is kapot (aan het gaan), d.w.z. dat de fan, die altijd behoort te draaien, dat niet meer doet. Heb nu regelmatig BSODs en graphic card resets en dergelijke (volgens mij kan die het niet meer aan als 'ie ineens meer moet leveren, bijvoorbeeld). Helaas een half jaar buiten garantie[...]
De huidige is ook een goede voeding dus waarom wil je hem vervangen?
Nee het verschil is bijna altijd te verwaarlozen en dat de voeding het meest efficiënt is tussen 50 en 80% is ook niet waar verschilt per voeding.goldstriker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:34:
[...]
Nu ben ik inderdaad ook wel benieuwd waar hem dat in zit. Moet ik met een topvoeding als de Corsair AX750 oppassen? Wat ik weet is dat [a] een voeding geeft wat de PC op een bepaald moment nodig heeft en [b] het per voeding verschilt met welke efficiency op welk wattage die dat doet.
De AX650W kan wel eens aan de krappe kant zijn dus dan zou de AX750 beter zijn.Maakt het dan in mijn geval nog uit of ik de AX750 of AX650 neem?
Nieuwe fan erin is geen optie?Dat was ik nog vergeten te melden in mijn eerdere post: mijn huidige voeding is kapot (aan het gaan), d.w.z. dat de fan, die altijd behoort te draaien, dat niet meer doet. Heb nu regelmatig BSODs en graphic card resets en dergelijke (volgens mij kan die het niet meer aan als 'ie ineens meer moet leveren, bijvoorbeeld). Helaas een half jaar buiten garantie
AMD Nieuwsdiscussie
Okee, het onderstaande plaatje laat ook zien dat de AX750 over de hele linie héél efficient is (paarse lijn = Europees, blauwe lijn = Noord-Amerika denk ik). Daar heb je dus inderdaad gelijk in.-The_Mask- schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:46:
[...]
Nee het verschil is bijna altijd te verwaarlozen en dat de voeding het meest efficiënt is tussen 50 en 80% is ook niet waar verschilt per voeding.

Maar het verhaal dat ik met deze voeding mijn PC kapot zou kunnen maken als die veel minder trekt dan het maximum wat de voeding kan leveren, is dus onzin?
Ok :-)[...]
De AX650W kan wel eens aan de krappe kant zijn dus dan zou de AX750 beter zijn.
Volgens mij is het niet (alleen) de fan die kapot is :-/[...]
Nieuwe fan erin is geen optie?
[ Voor 3% gewijzigd door goldstriker op 25-09-2011 00:22 . Reden: toevoeging plaatje i.p.v. link ]
Allright, thanks! Het gaat de AX750 worden om nooit meer terug te hoeven kijken. Zelf gebruik ik een Seasonic X 850 omdat ik het destijds zat was om slechte voedingen (bijvorobeeld de CM GX750) te hebben. Mijn overklok verbeterde en ik was gelijk van de bsod's af.-The_Mask- schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 09:41:
Zit nog wel wat tussen die voedingen in, met een goede prijs/kwaliteit.
pricewatch: XFX PRO750W
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750 V2
pricewatch: Adata HM-750
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-750P14XE
pricewatch: Antec HCP-750
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750
1 | Lian Li PC-Q07B | € 45,82 | € 45,82 |
1 | Intel Core i5 2400S | € 158,- | € 158,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 158,98 | € 158,98 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 40,- | € 40,- |
1 | Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 | € 242,50 | € 242,50 |
1 | Asus P8H67-I | € 87,56 | € 87,56 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 732,86 |
Ik dacht dus een bequiet 550 watt gevalletje te hergebruiken, de CPU is 65W TDP en de videokaart zou volgens die MSI FAQ maar een 500W geval nodig hebben. Volgens de spec trekt hij overigens maar 300W dus dan blijft er nog altijd meer dan 150W over voor die ene SSD/moederbord en geheugen. Als dat niet lukt heeft dat moederbord een serieus design probleem in mijn ogen.
Overtuig mij van mijn ongelijk in andere woorden. Uiteindelijk kan ik altijd indien problemen iets anders halen.
Juist in dit topic worden mensen geen overbemeten voedingen aangeraden, hier wordt er juist precies gekeken wat iemand nodig heeft, en in jouw geval is je huidige voeding al ruim voldoende.analog_ schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:04:
Ik weet dat het een beetje dumpen is in het topic maar ik ben van plan om het volgende aan te schaffen en vroeg me af of ik niet mijn oude voeding kon recycleren. Ik heb namelijk een nogal aversie tegen de recentelijke megawattage aan voedingen. Ik ben er heilig van overtuigd dat meer dan 70% in dit topic met een overbemeten voeding zit wegens vrees voor uitklappen.
# Product Prijs Subtotaal 1 Lian Li PC-Q07B € 45,82 € 45,82 1 Intel Core i5 2400S € 158,- € 158,- 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 158,98 € 158,98 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 40,- € 40,- 1 Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 € 242,50 € 242,50 1 Asus P8H67-I € 87,56 € 87,56 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 732,86
Ik dacht dus een bequiet 550 watt gevalletje te hergebruiken, de CPU is 65W TDP en de videokaart zou volgens die MSI FAQ maar een 500W geval nodig hebben. Volgens de spec trekt hij overigens maar 300W dus dan blijft er nog altijd meer dan 150W over voor die ene SSD/moederbord en geheugen. Als dat niet lukt heeft dat moederbord een serieus design probleem in mijn ogen.
Overtuig mij van mijn ongelijk in andere woorden. Uiteindelijk kan ik altijd indien problemen iets anders halen.
Als je nu een nieuwe voeding zou zoeken zou ik, als je niet van plan bent om te overclocken, juist deze voeding aanraden: pricewatch: XFX Pro 450W
Maar je Be Quiet voeding is dus ook al ruim voldoende.
Overigens verbruikt een 6950 echt geen 300 watt hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 25-09-2011 16:44 ]
Is de voeding XFX Pro 450W voldoende voor bovenstaand systeem? En ook als ik later wat HDD wil bijplaatsen? bvdWaltorange schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:59:
Ik wil graag een multimediasysteem samenstellen dat enige jaren mee zal gaan. Het systeem zal worden gebruikt voor o.a.Het systeem moet stil, energiezuinig en lekker snel zijn.
- Films afspelen oa Blu-Ray met DTS-HD Master Audio geluid
- Foto- (Photoshop) en filmbewerking (Pinnacle studio HD Ultimate)
- Incidenteel games spelen
Op basis van de bovenstaande wensen ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,99 € 41,99 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 84,82 € 84,82 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 7,90 € 7,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,03 € 174,03 1 LG BH10LS30 Zwart € 72,- € 72,- 1 XFX Pro 450W € 49,70 € 49,70 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 85,89 € 85,89 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue € 42,30 € 42,30 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC € 199,90 € 199,90 1 Asus P8P67 (Rev.3.1) € 111,90 € 111,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 904,43
Nu twijfel ik nog over de voeding. Ik zal de CPU iets gaan overclocken, maar ik zal er geen 2de videokaart bijplaatsen. Ik vraag me af of deze voeding voldoende zal zijn of dat ik beter voor een Seasonic M12II 520W (nu in de aanbieding) of Seasonic S12II 520W kan gaan. Later wil ik er nog een paar HDD bij plaatsen.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik maak mij een beetje zorgen over mijn voeding. Mijn 12v lijn komt volgens CPUID HWmonitor niet boven de 11,60v en minimum is 11,10. Nu heb ik eens gelezen dat als hij onder de 11 komt dat het systeem dan niet meer boot. Maar hoe erg zijn de bovenstaande waarden?
Mijn PC begint ook wat kuren te vertonen dus ik denk dat de voeding de schuldige is. Iemand een advies?
Anoniem: 423848
Ik heb een vraagje over twee voedingen van beide goede kwaliteit.
Bij de BBG wordt de Corsair Enthusiast TX750M aangeraden.
Deze is iets van een tientje duurder dan de Corsair Gaming GS800.
Maar deze heeft wel iets meer watt. Wat is nou eigenlijk het verschil en waarom is de eerst beter dan de tweede dat ze hem in de BBG hebben gezet?
De een is modulair (Enthusiast) en de ander niet, dat is toch wel een flink verschilAnoniem: 423848 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:06:
Hallo beste mensen.
Maar deze heeft wel iets meer watt. Wat is nou eigenlijk het verschil en waarom is de eerst beter dan de tweede dat ze hem in de BBG hebben gezet?
Beide zijn overigens prima voedingen:
http://www.kitguru.net/co...odular-psu-review-tx750m/
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1103/1
Kies liever de TX750, dit is een betere voeding dan de GS800.Anoniem: 423848 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:06:
Hallo beste mensen.
Hier hoef je je totaal geen zorgen over te maken, software leest voltages eigenlijk altijd verkeerd uit de enige manier om de voltages na te meten is door dit zelf te doen met apparatuur daarvoor.Mystic Spirit schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:20:
Ik ben niet helemaal zeker of dit het juiste topic is, maar aangezien het over voedingen gaat zit ik iig in de buurt.
Ik maak mij een beetje zorgen over mijn voeding. Mijn 12v lijn komt volgens CPUID HWmonitor niet boven de 11,60v en minimum is 11,10. Nu heb ik eens gelezen dat als hij onder de 11 komt dat het systeem dan niet meer boot. Maar hoe erg zijn de bovenstaande waarden?
Mijn PC begint ook wat kuren te vertonen dus ik denk dat de voeding de schuldige is. Iemand een advies?
Dan moet ik vanavond toch maar even de multimeter opzoeken.... Ik vertrouw het namelijk niet... Als ik met de multimeter dezelfde waarde krijg, moet ik me dan wel zorgen gaan maken?Redblader schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:51:
KNIP
[...]
Hier hoef je je totaal geen zorgen over te maken, software leest voltages eigenlijk altijd verkeerd uit de enige manier om de voltages na te meten is door dit zelf te doen met apparatuur daarvoor.
Ik heb de multimeter er even aan gehad en de 12v lijn blijkt 12,1 te geven dus dat is een prima waarde, krijg wel BSODs nu dus dat heeft duidelijk een andere oorzaak... Dat de voeding brak is is in ieder geval uitgesloten.
[ Voor 48% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-09-2011 22:21 ]
In het bestbuytopic heb ik een computer staan met 2 GPU's(2x 6950). De meeste voedingen hebben echter maar 2x PCI-E 6pins aansluitingen. Hoe is dit op te lossen, kan dit met verloopkabeltjes, van 1 naar 2, of is hier echt een andere voeding voor nodig? Had namelijk al onderstaande voeding op het oog maar als deze niet voldoet moet ik hier nog een andere voor uitzoeken.
Corsair Gaming Series GS700 700W ATX
Dat kun je niet meten met alleen een multimeter, maar het leek mij sowieso al niet de voeding.Mystic Spirit schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:03:
Dat de voeding brak is is in ieder geval uitgesloten.
De pricewatch: XFX PRO650W is een betere voeding, heeft genoeg aansluitingen en kost ongeveer evenveel. Als je geen modulaire voeding hoeft maar gewoon een goede en niet al te dure voeding is dit de beste keuze.Fraxor schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:02:
Corsair Gaming Series GS700 700W ATX
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, had ik hem ook al gezegd in het gamesysteem topic-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:28:
De pricewatch: XFX PRO650W is een betere voeding, heeft genoeg aansluitingen en kost ongeveer evenveel. Als je geen modulaire voeding hoeft maar gewoon een goede en niet al te dure voeding is dit de beste keuze.
@Fraxor: moraal van het verhaal: neem de XFX en bestel ergens anders
Ik laat hem daar ook assembleren, daarom maakt het mij ook niet uit of het een modulair voeding is(hun probleemMr_Size schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
[...]
Ja, had ik hem ook al gezegd in het gamesysteem topicUit zijn antwoord begreep ik dat hij bij Informatique wil bestellen en die heeft de XFX pro 650W niet.
@Fraxor: moraal van het verhaal: neem de XFX en bestel ergens anders
Zie link hierboven van The_Mask. Neem dan die 750W van XFX bij Informatique, zoals ik in het andere topic al aangaf niet de CM GX 750 nemen!Fraxor schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:03:
[...]
Ik laat hem daar ook assembleren, daarom maakt het mij ook niet uit of het een modulair voeding is(hun probleem). Enige keuze die ze bieden is dan een Cooler master met 750watt, zelfde serie als die ik eerst noemde met 4 PCI-e aansluitingen. Van Informatique wil ik liever niet afwijken, omdat ik de rest van de onderdelen daar al had uitgezocht.
Graag zou ik dus jullie advies willen inwinnen als ervaringsdeskundige!
Eisen:
- Moet circa 400/450W vermogen bieden (wil namelijk ruimte overhouden om straks mogelijk te upgraden naar een game htpc).
- Temperatuur/belasting gestuurde fan die pas begint te draaien bij een bepaalde belasting of temperatuur, of er moeten al andere psu's zijn die muisstil zijn.
- Prijs: de beste prijs kwaliteit verhouding.
Sorry voor de noob vragen, maar hier komt er toch nog 1, hopelijk de laatsteMr_Size schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:12:
[...]
Zie link hierboven van The_Mask. Neem dan die 750W van XFX bij Informatique, zoals ik in het andere topic al aangaf niet de CM GX 750 nemen!

Als ik op de XFX 750watt klik, staat er dit bij Informatique:
Aantal PCIe 6-pins 2
Aantal CPU connector 8-pins 1
Aangezien ik 2x 6950 nodig heb, zou dit dus niet voldoen.
Echter, staat er bij een random review die ik heb gevonden(klik) het volgende:
2 x 6 pin pcie
2 x 6+2 pcie
Kunnen die kaarten ook met 6pin PCI-E overweg voor stroom? Of gaat dat hem niet worden? Ik neem aan van wel, aangezien jij zei dat ik die moest nemen, maar just to be sure, het is geen broodje
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Dat snap ik, maar nu heb ik toch geen reden meer om de voeding te verdenken? De lijn was gewoon stabiel 12,1. Ik heb alleen vergeten om de ampères te checken, dat zal ik zo nog even doen.-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:28:
[...]
Dat kun je niet meten met alleen een multimeter, maar het leek mij sowieso al niet de voeding.![]()
KNIP
Stiller dan dit wordt het nietSpurlie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:38:
De voeding van mijn Mediacenter is overleden (een oude coolermaster xtreme power 430W). Om van deze nood een deugt te maken wil ik deze vervangen door een zeer stil exemplaar, het liefst een voeding waarbij de fan pas gaat draaien bij een bepaalde temperatuur of belasting. In mijn game/werk pc heb ik een XFX Core Edition PRO450W. Deze is erg stil, maar volgens mij kan het nog stiller en dat is natuurlijk belangrijk bij een htpc!
Graag zou ik dus jullie advies willen inwinnen als ervaringsdeskundige!
Eisen:
- Moet circa 400/450W vermogen bieden (wil namelijk ruimte overhouden om straks mogelijk te upgraden naar een game htpc).
- Temperatuur/belasting gestuurde fan die pas begint te draaien bij een bepaalde belasting of temperatuur, of er moeten al andere psu's zijn die muisstil zijn.
- Prijs: de beste prijs kwaliteit verhouding.
Maar dan moet je natuurlijk wel 135 euro over hebben voor complete stilte
Nah dat vind ik een beetje te gortig voor een voeding. Daarnaast heb ik op de plaats waar de voeding zit in de Antec fusion remote kast haast geen airflow, dus compleet fanless lijkt me dan niet zo verstandig.Redblader schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:00:
[...]
Stiller dan dit wordt het niet: pricewatch: Seasonic X-460 Fanless
Maar dan moet je natuurlijk wel 135 euro over hebben voor complete stilte
Overigens kan de voeding volgens mij ook nog iets minder krachtig dan 400w zijn. Denk dat dat nog wel genoeg moet zijn om mijn systeem te kunnen draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door Spurlie op 27-09-2011 22:20 ]
Klopt niet, de XFX is de beste koop bij Informatique zoals ik al zei.Fraxor schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:21:
[...]
Sorry voor de noob vragen, maar hier komt er toch nog 1, hopelijk de laatste.
Als ik op de XFX 750watt klik, staat er dit bij Informatique:
Aantal PCIe 6-pins 2
Aantal CPU connector 8-pins 1
Nee, maar in principe is die er nooit als je een fatsoenlijke voeding hebt.Mystic Spirit schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:56:
[...]
Dat snap ik, maar nu heb ik toch geen reden meer om de voeding te verdenken?
Hoe bedoel je?Ik heb alleen vergeten om de ampères te checken, dat zal ik zo nog even doen.
De Seasonic X series zijn de goedkoopste semi-passieve voedingen. Maar welk bedrag dacht je aan? Nog meer eisen naast heel stil?Spurlie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:51:
[...]
Nah dat vind ik een beetje te gortig voor een voeding. Daarnaast heb ik op de plaats waar de voeding zit in de Antec fusion remote kast haast geen airflow, dus compleet fanless lijkt me dan niet zo verstandig.
AMD Nieuwsdiscussie
Just to be sure, thanks!-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:26:
[...]
Klopt niet, de XFX is de beste koop bij Informatique zoals ik al zei.
Heb niet echt een bedrag in mijn hoofd, maar wil niet heel veel geld uit geven aan een voeding eerlijk gezegd. Het moet niet zo zijn dat de voeding straks het duurste component van de htpc is.-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:26:
[...]
De Seasonic X series zijn de goedkoopste semi-passieve voedingen. Maar welk bedrag dacht je aan? Nog meer eisen naast heel stil?
Verder eigenlijk geen eisen aan de voeding. Wellicht toch ook voor de htpc een XFX Core Edition PRO450W voeding kopen?
[ Voor 11% gewijzigd door Spurlie op 27-09-2011 23:39 ]
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.silentpcreview.com/article922-page7.html
...and your ass will follow
Anoniem: 15278
Ik zat zelf te denken aan een corsair tx650m of tx750m vanwege 4x pci-e tov. 2x bij de 650watt, ik denk dat de voeding een lange termijn investering is en dus maar beter rekening kan houden met de toekomst
Als jullie een beter voorstel hebben (vast wel) laat het me weten! Much appreciated, Nils.
[ Voor 6% gewijzigd door Nilsepils op 29-09-2011 07:08 ]
Anoniem: 403170
1 | Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express | € 34,65 | € 34,65 |
1 | BitFenix Colossus Window | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Scythe Samurai ZZ | € 20,50 | € 20,50 |
1 | GeIL Enhance Corsa GEC38GB1600C9DC | € 47,99 | € 47,99 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 175,91 | € 175,91 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 57,65 | € 57,65 |
1 | OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB | € 134,90 | € 134,90 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Asus P8Z68-V PRO | € 149,99 | € 149,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 941,39 |
Daarbij zijn er nog een Sata DVD Speler en 2 Sata 500GB Harddrives aangesloten. Voor wat extra grafische power was ik aan het denken om een 2de 560GTX toe te voegen. Nu heb ik 2 vragen. Gaat mijn voeding dit trekken, ik verwacht eigenlijk geen problemen maar ik kan er op het internet geen duidelijk antwoord op vinden. De tweede vraag betreft het aansluiten van de grafische kaarten. De MSI kaart heeft 2 PCI aansluitingen nodig en de voeding heeft meer 2 deze kabels meegeleverd. Moet ik dit nu op gaan lossen met Molex --> PCI connectors en dan mijn geplande caselights en fancontroller buiten beschouwing laten. Of mis ik hier iets. Alvast bedankt voor de hulp!
Als je alleen de CPU overklokt met luchtkoeling, dan moet de AX750 nog wel voldoen.Anoniem: 15278 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:25:
Ik wil een systeem bouwen met 2 x de 570 GTX twin frozr 3, een overgeklokte I5 2500K en de andere standaard zaken (SSD, HDD, mobo etc.). Is een Corsair AX750 hier genoeg voor?
AMD Nieuwsdiscussie
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Iiyama E2473HDS-B1 | € 172,- | € 172,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,20 | € 18,20 |
1 | Silverstone RV02-E | € 131,90 | € 131,90 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | G.Skill F3-12800CL8D-8GBXM | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 170,57 | € 170,57 |
1 | Corsair Professional Gold AX750 | € 136,- | € 136,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 158,98 | € 158,98 |
1 | Zotac Zotac GeForce GTX 580 AMP2 | € 505,90 | € 505,90 |
1 | Asrock Z68 Pro3 | € 88,64 | € 88,64 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.508,99 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,20 | € 18,20 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,31 | € 77,31 |
1 | Scythe Samurai ZZ | € 20,50 | € 20,50 |
1 | Intel Core i5 760 Boxed | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 75,- | € 75,- |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB | € 131,10 | € 131,10 |
1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 70,21 | € 70,21 |
1 | Eminent EM1059 | € 9,08 | € 9,08 |
1 | Asrock P55 PRO/USB3 | € 86,91 | € 86,91 |
1 | Gigabyte GV-N460OC-1GI | € 157,25 | € 157,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 850,41 |
Nu wil ik graag upgraden met een nieuw moederbord, de Asrock Extreme4, en daarmee nog eenzelfde videokaart. Trekt mijn voeding dit, voor de videokaart ga ik dan molex naar pci kabeltjes gebruiken die bij de videokaart geleverd worden.
Zo nee, wat voor een voeding zouden jullie aanraden. Als het kan een met 4 pci aansluitingen maar het liefst niet te duur want dan gebruik ik liever die molex converters.
Een eis aan de voeding is dat hij modulair is.
Edit: Ik heb het ook nog zelf berekend via zo'n webapplicatie en daar kwam 480 Watt uit, maar heb eigenlijk geen idee of dat ongeveer klopt en of dat te erg op het randje is. Ik denk dat ik opzoek ben naar een 600-650 watt voeding.
Hoe is bijvoorbeeld de pricewatch: Seasonic M12II 620W
Dat lijkt me een logische opvolger aangezien ik tevreden ben met de huidige?
[ Voor 4% gewijzigd door Preau op 01-10-2011 08:44 ]
Voor SLI zeker? Omdat ie x8/x8 kan en deze niet?Preau schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:29:
Nu wil ik graag upgraden met een nieuw moederbord, de Asrock Extreme4, en daarmee nog eenzelfde videokaart. Trekt mijn voeding dit, voor de videokaart ga ik dan molex naar pci kabeltjes gebruiken die bij de videokaart geleverd worden.
Ik zou het eerst proberen op je huidige moederbord, x16/x4 maakt niks uit en zeker bij Nvidia kaarten niet (zie reviews). Dadelijk doet je SLI het perfect, heb je voor niks een moederbord van 130 euro gekocht met een oude chipset. Of hij moet andere features hebben die je wilt gebruiken?
Je voeding trekt het makkelijk maar je moet idd verloopstukjes gebruiken.
Volgens ASRock heeft dit ding geen SLI support en ik dacht dat dat nodig was?chim0 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:55:
[...]
Voor SLI zeker? Omdat ie x8/x8 kan en deze niet?
Ik zou het eerst proberen op je huidige moederbord, x16/x4 maakt niks uit en zeker bij Nvidia kaarten niet (zie reviews). Dadelijk doet je SLI het perfect, heb je voor niks een moederbord van 130 euro gekocht met een oude chipset. Of hij moet andere features hebben die je wilt gebruiken?
Je voeding trekt het makkelijk maar je moet idd verloopstukjes gebruiken.
Je hebt gelijk, alleen Crossfire idd.Preau schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:59:
[...]
Volgens ASRock heeft dit ding geen SLI support en ik dacht dat dat nodig was?
Maar dan nog vind ik het zonde om een nieuw moederbord te kopen alleen voor dat. Kan je niet een tweedehands zoeken?
[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 01-10-2011 12:25 ]
De TX750M is een prima voeding voor zijn prijs.Nilsepils schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:05:
Als jullie een beter voorstel hebben (vast wel) laat het me weten! Much appreciated, Nils.
Wat beter is ligt een beetje aan je eisen, qua rendement, geluid, modulair, enz.
De AX650 kan met gemak, zelfs de Seasonic X560 is meer dan genoeg, maar waarom zo'n dure GTX580, voorhetzelfde geld kun je echt wel iets veel snellers halen.galootje schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:08:
Ik heb ook een vraag aangaande de Corsair AX750: Ik heb het volgende systeem in bestelling, en wil graag weten of de AX750 overkill is (ook met het oog op toekomstige nieuwe videokaarten die op den duur mijn GTX580 zullen vervangen) voor dit systeem, dat de AX650 wellicht meer dan voldoende biedt. Ik doe overigens niet aan overclocken dus alles draait op de factory snelheden:
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben absoluut tegen CF/SLI opstellingen, en wil derhalve een single topkaart. Dat zou de GTX 590 worden, ware het niet dat die bijna niet leverbaar is...De AX650 kan met gemak, zelfs de Seasonic X560 is meer dan genoeg, maar waarom zo'n dure GTX580, voorhetzelfde geld kun je echt wel iets veel snellers halen.
Hoeveel speling zou ik hebben voor mogelijke toekomstige upgrades in mijn systeem met de AX650, zou ik met die versie niet tegen de max. aanzitten?
Pak in hemelsnaam voor 9 euro meer een i5 2500kgalootje schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:08:
Ik heb ook een vraag aangaande de Corsair AX750: Ik heb het volgende systeem in bestelling, en wil graag weten of de AX750 overkill is (ook met het oog op toekomstige nieuwe videokaarten die op den duur mijn GTX580 zullen vervangen) voor dit systeem, dat de AX650 wellicht meer dan voldoende biedt. Ik doe overigens niet aan overclocken dus alles draait op de factory snelheden:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,95 € 44,95 1 Iiyama E2473HDS-B1 € 172,- € 172,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,20 € 18,20 1 Silverstone RV02-E € 131,90 € 131,90 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 G.Skill F3-12800CL8D-8GBXM € 59,90 € 59,90 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 170,57 € 170,57 1 Corsair Professional Gold AX750 € 136,- € 136,- 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 158,98 € 158,98 1 Zotac Zotac GeForce GTX 580 AMP2 € 505,90 € 505,90 1 Asrock Z68 Pro3 € 88,64 € 88,64 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.508,99
pricewatch: EVGA GeForce GTX 580 Superclocked en deze 580 en koop je een asrock extreme 4 gen 3 voor dat geld dat je spaart als mobo
Wat heb je er precies tegen, de meesten hier zullen volgens mij meer problemen met een GTX580 hebben die 500 euro moet kosten.galootje schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:26:
[...]
Ik ben absoluut tegen CF/SLI opstellingen, en wil derhalve een single topkaart.
Dat is toch echt gewoon SLi.Dat zou de GTX 590 worden, ware het niet dat die bijna niet leverbaar is...
Upgrades zoals?Hoeveel speling zou ik hebben voor mogelijke toekomstige upgrades in mijn systeem met de AX650, zou ik met die versie niet tegen de max. aanzitten?
Voegt in principe niks toe als je niet gaat overklokken en de IGP niet gebruikt en de 2500 heeft VT-d volgens mij, de 2500K mocht dit gebruikt worden.Cyclonic schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:07:
[...]
Pak in hemelsnaam voor 9 euro meer een i5 2500k
AMD Nieuwsdiscussie
Heb zojuist mn systeem in elkaar gezet, echter bij het spelen van BF3 beta slaat ie vast.
Het begon met dat het systeem zich compleet uitschakelde tijdens het spelen, en nu word ik er keer op keer naar Windows geknikkerd.
Reden dat ik het hier meld is omdat mij een PSU van 560 Watt geadviseerd werd, waer ik nu sterk in begin te twijfelen. Bij het spelen krijg ik binnen no-time kleine artifacts en kort daarna word ik na windows gegooid.
anyway, mijn setup is:
Core i7 2600K
Asus Maximus IV Gene-Z
16 GB ram
Crucial M4 SSD
EVGA GTX 570 HD Superclocked.
Als iemand kan bevestigen dat een Seasonic X560 eigenlijk onder de maat is hoor ik het graag want dan bestel ik vandaag nog een andere.
Zoek het in de videokaart of het werkgeheugen dat is veel logischer. Vooral de videokaart zou ik verdenken kan zijn dat de overklok niet stabiel is.
AMD Nieuwsdiscussie
En underpowered is ook iets onmogelijks bij zo'n voeding als die het niet aan kan schakelt die zichzelf volledig uit en is de PC dus gewoon uit.
AMD Nieuwsdiscussie
Een tweede PCI-e 1.x slot met maar vier lanes wat aangesloten is via de DMI interface is geen bottleneck?chim0 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:55:
[...]
Ik zou het eerst proberen op je huidige moederbord, x16/x4 maakt niks uit en zeker bij Nvidia kaarten niet (zie reviews).
Ik vind het eigenlijk een beetje duur worden dan allemaal, waarom niet gewoon de huidige videokaart verkopen en een nieuwe halen?Preau schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:29:
Hoe is bijvoorbeeld de pricewatch: Seasonic M12II 620W
Dat lijkt me een logische opvolger aangezien ik tevreden ben met de huidige?
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.