[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 21:26
Mr_Size schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:56:
[...]

De eisen van die persoon waren ook nog dat de voeding modulair moest zijn, weet jij dan een modulair alternatief voor die prijs? In principe heeft hij idd genoeg aan 450W, de XFX Pro 450W is 44,90 maar niet modulair. Dat is maar € 6 minder dan de genoemde ADATA, die wél modulair is. Dan is het toch logisch om die laatste te adviseren, ook al is het misschien wat overkill? Een eis was immers dat de voeding modulair moest zijn..
Gaat dus puur om prijs.

Ik vraag me af wat er gebeurt als de AX1200 50 euro kost...
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:57:
[...]

Zeg dan niks als je niks nuttigs weet te melden, gaat weer helemaal nergens over zoals zo vaak met jouw...
Je adviseert dus puur op prijs.

Zie ook hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 13:29
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:00:

Zie ook hierboven.
Nee gast :D

Deze voeding is zo interessant om 3 hoofdredenen:

1. Modulair
2. 650W, waarvan 636W over de 12V lijn
3. Prijs

Deze combo, dus niet alleen de prijs, en ook nog eens gecombineerd met de eisen van de persoon, maken dat deze voeding voor hem een goede optie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:00:
Ik vraag me af wat er gebeurt als de AX1200 50 euro kost...
Dan is dat een fout van de webshop.
Ja aangezien 99,99% van de mensen prijs belangrijk vind ga ik daar ook rekening mee houden. Of moet ik maar niet naar de prijs kijken en dus voor 99,99% van de mensen een nutteloos advies geven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr_Size schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:03:
[...]

Nee gast :D

Deze voeding is zo interessant om 3 hoofdredenen:

1. Modulair
2. 650W, waarvan 636W over de 12V lijn
3. Prijs

Deze combo, dus niet alleen de prijs, en ook nog eens gecombineerd met de eisen van de persoon, maken dat deze voeding voor hem een goede optie is!
Daarom zeg ik, het strookt niet met zijn normale advies want die is puur op technische argumenten gebaseerd maar omdat ie nu toevallig 50 euro kost, adviseren we die maar terwijl technisch gezien NORMAAL GESPROKEN een andere geadviseerd zou worden want dan zou ie komen met argumenten als is overdreven, efficientie, modulair, stil, etc. etc.

Maar goed, maakt ook niet uit verder, wilde alleen een bevestiging dat het puur om de prijs ging en die heb ik nu maar komt dus wel ongeloofwaardig over als deze voeding 80 euro zou kosten. Dan zou ie wat anders adviseren.
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:03:
[...]
Dan is dat een fout van de webshop.
Als als, beter lezen.
[...]

Ja aangezien 99,99% van de mensen prijs belangrijk vind ga ik daar ook rekening mee houden. Of moet ik maar niet naar de prijs kijken en dus voor 99,99% van de mensen een nutteloos advies geven.
Nogmaals, omdat je normaal gesproken puur op technische basis adviseert, vind ik het raar dat je nu een voeding adviseert die normaal gesproken overdreven zou zijn maar alleen omdat ie in de aanbieding is een "goede koop" is.

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 12-09-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je het nu terug leest vind je je zelf dan ook niet heel onlogisch redeneren?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:17:
Als je het nu terug leest vind je je zelf dan ook niet heel onlogisch redeneren?
Echt, ik heb het hem geprobeerd uit te leggen, maar na 3 pogingen ga ik het niet nog een 4e keer proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:17:
Nee maar laten we maar weer on-topic verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr_Size schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:21:
[...]

Echt, ik heb het hem geprobeerd uit te leggen, maar na 3 pogingen ga ik het niet nog een 4e keer proberen :D
Doe niet zo achterlijk, je snapt best wat ik bedoel.

Er is nu een winkel die toevallig een goede, modulaire voeding van 650W in de aanbieding heeft en die wordt volop geadviseerd terwijl als ie morgen weer 100 euro zou kosten, er geen haan naar zou kraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:22:
[...]

Doe niet zo achterlijk, je snapt best wat ik bedoel.

Er is nu een winkel die toevallig een goede, modulaire voeding van 650W in de aanbieding heeft en die wordt volop geadviseerd terwijl als ie morgen weer 100 euro zou kosten, er geen haan naar zou kraaien.
OMG, dan zou het nog steeds een goede voeding zijn, maar dat zou dan idd niet de beste prijs/kwaliteit verhouding zijn. DUH! Nogal logisch dat hij, stel dat hij idd € 100,- zou kosten, dan niet wordt aangeraden, er zijn dan immers goedkopere alternatieven die min of meer dezelfde kwaliteit leveren.
Jij focust je puur op de prijs nu, maar er wordt heus nog steeds gekeken naar de overige aspecten van de voeding (rendement, geluidsproductie, modulair). En bij genoemde voeding maken al deze aspecten samen dat het een goede keus is voor mensen die een modulaire voeding zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Size op 12-09-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Er wordt dus helemaal niet gekeken naar iets anders want normaal gesproken is het zo'n gemierenneuk met die voedingen, dat men zelfs tot de condensator of heatsink aan toe gaat kijken "of ie wel geschikt is voor jouw eisen" maar nu kost iets vijf tientjes dus laten we die maar doen, terwijl puur technisch gezien misschien een andere beter geschikt is. Tja, en als die dan duurder of goedkoper is, het zij zo.

Je bent het toch wel met me eens dat deze voeding puur op prijs wordt geadviseerd? Het maakt ook niet uit verder, het is een prima voeding, maar hou dan eens op met dat gemierenneuk elke keer over efficientie, stil, modulair, 12V etc. etc. want je slaat het hiermee volledig in de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:33:
Je bent het toch wel met me eens dat deze voeding puur op prijs wordt geadviseerd? Het maakt ook niet uit verder, het is een prima voeding, maar hou dan eens op met dat gemierenneuk elke keer over efficientie, stil, modulair, 12V etc. etc. want je slaat het hiermee volledig in de wind.
Nee, zoals ik al een paar posts probeer uit te leggen wordt deze voeding niet puur en alleen op prijs geadviseerd. Als hij bijv. maar 400W op de 12V lijn kon leveren was hij al een stuk minder interessant, al kost ie € 40,-.
De prijs speelt wel een rol, daar heb je gelijk in (en hij is maar bij 1 webwinkel zo goedkoop), maar dit is toch ook logisch? Je wilt altijd een zo goed mogelijk product voor zo min mogelijk geld. Dus krijgen mensen advies waarbij prijs een factor is, maar niet de allesbepalende factor zoals jij stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nee, dat is niet waar want voor die PC van hierboven heb je helemaal geen 650W nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:33:
Elke voeding die ik adviseer is een afweging tussen prijs, performance, kwaliteit en andere eisen van wat degene wil en dat zal ook niet veranderen.
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:39:
Nee, dat is niet waar want voor die PC van hierboven heb je helemaal geen 650W nodig.
Of je noemt een betere of je zegt niks meer want je hebt nu al één volledige pagina vervuild met nutteloze opmerkingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:40:
[...]

Of je noemt een betere of je zegt niks meer want je hebt nu al één volledige pagina vervuild met nutteloze opmerkingen.
Waarom heeft ie 650W nodig dan, volgens jou?

Schiet mij maar lek maar ik snap niet hoe bij een i5 2500K + HD6950 een 450W voeding geadviseerd kan worden en bij een 555BE + 9600GT een 650W.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 12-09-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:41:
Waarom heeft ie 650W nodig dan, volgens jou?
Mijn god...
Hij heeft geen 650W nodig, is in Masks 1e post ook al naar voren gekomen btw.
Maar je krijgt veel "watt voor je geld" bij deze voeding, dus waarom niet?
Mask vroeg ook aan je, heb je een (450W) alternatief voor dat geld? Die heb je tot op heden nog niet aangedragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr_Size schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:51:
[...]

Mijn god...
Hij heeft geen 650W nodig, is in Masks 1e post ook al naar voren gekomen btw.
Maar je krijgt veel "watt voor je geld" bij deze voeding, dus waarom niet?
Mask vroeg ook aan je, heb je een (450W) alternatief voor dat geld? Die heb je tot op heden nog niet aangedragen..
Dus dan is het toch puur op prijs? Dus dan zou ie hem toch nooit adviseren als ie 80 of 100 euro zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:53:
Dus dan is het toch puur op prijs? Dus dan zou ie hem toch nooit adviseren als ie 80 of 100 euro zou kosten?
Om mezelf niet te hoeven herhalen, lees mijn post van eerder nog maar eens terug: Mr_Size in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Laat hem maar, de kans dit die het begrijpen gaat of wil begrijpen is vrij nihil, en overal is toch al antwoord op gegeven dus wordt het alleen maar alles nog een keer zeggen.

En zolang die hier niet eens een antwoord op kan geven blijft het nutteloze discussie:

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Volgens mij stelde ik een vraag dus voor de zoveelste keer, waarom heb je een 650W voeding nodig voor een 555BE + 9600GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoga
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat jij niet snapt dat er vrij weinig modulaire voedingen met een lag vermogen zijn en die dan ook nog betaalbaar zijn.
Kwalitatief is de A-data te vergelijken met de oude Corsair TX650-C Alleen gebruikt de adata betere onderdelen.

Kortom, het is een hele goede voeding. Daarnaast is deze voeding goedkoper/ongeveer even duurals bijv de sharkoon die ik in eerste instantie of iets als een OCZ fatal1ty of modxtream.

Kortom je hebt betere kwaliteit voor minder geld. Het enige nadeel(wat je ook als veerdeel zou kunnen zien) is dat deze voeding een te hoog wattage heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tja, lage voedingen zijn idd niet modulair dus dat moet dan ook geen vereiste zijn.

Maar sowieso, als je een voeding in de range van 400W gaat zoeken, heb je in mijn ogen geen modulaire nodig want dat is hooguit een basis PC maar goed, dat is persoonlijk.

Modulair is ook maar een relatief begrip. Toen ik een nieuwe PC ging kopen moest en zou ik per se ook modulair maar toen ik het eenmaal had, vond ik het wel meevallen. Vind het echt iets voor de fanatiekelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:18:
Volgens mij stelde ik een vraag dus voor de zoveelste keer, waarom heb je een 650W voeding nodig voor een 555BE + 9600GT?
Doe niet zo dom daar is al een aantal keren antwoord opgegeven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:38:
[...]

Doe niet zo dom daar is al een aantal keren antwoord opgegeven.
650W ja, beetje overdreven niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
kan iemand mij vertellen hoeveel sata aansluitingen bij de adata zitten? Om mijn kast leuk te kunnen gebruiken heb ik namelijk 7 aansluitingen nodig... mijn eis was ook dat ik daarvan voldoende zou hebben bij een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
gerjaknut schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:07:
kan iemand mij vertellen hoeveel sata aansluitingen bij de adata zitten? Om mijn kast leuk te kunnen gebruiken heb ik namelijk 7 aansluitingen nodig... mijn eis was ook dat ik daarvan voldoende zou hebben bij een voeding.
Afbeeldingslocatie: http://www.adata.com.tw/upload/ProductFeature/productImage835.jpg
Zo te zien 2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
dat had ik ook nog gezien maar is het dan met 3 sata aansluitingen per boom? zo ja dan zijn het er eigenlijk te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zo te zien is het beter dat je hier maar niet meer post, door jouw vervuiling vallen de nuttige posten niet eens meer op.
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:57:
[...]

http://www.techpowerup.com/reviews/AData/HM-650W/
Review van de voeding daar staan het aantal kabels en aansluitingen ook bij, dus 6 keer sata power en 4 keer molex power. Mochten dus al de 7 apparaten een sata power connector nodig hebben en geen molex dan kun je gebruik maken van een molex naar sata power verloopje.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 23:16

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Laat ik het dan ook nog eens proberen, gewoon 1 enkele keer en maak er verder gene woorden aan vuil.

Kijk, iemand met een 555BE en een 9600GT zoekt een nieuwe voeding ja?
Je kunt dan in principe met een 400-430w voeding makkelijk toe, maar deze zijn vaak niet modulair of missen aansluitingen die je wel nodig hebt. Plus, met het oog op de toekomst is dit een iets minder verstandige keuze.

Nu kun je voor het geld wat anders een 400-450w voeding kost welke niet modulair is of dingen mist een 650w voeding met 636w op de 12v rail kopen welke goede efficiëntie, een leuk uiterlijk, erg goede testresultaten, modulaire kabels en een prijs identiek aan de 400-450w voeding.

Dan is de keuze lijkt mij toch echt niet zo moeilijk? Je zoekt op wat een 400w voeding kost, en voor diezelfde prijs is een betere te krijgen. Problem solved?

Ik heb zelf m'n XFX nog neit binnen omdat andere producten in m'n order nogal traag verlopen qua levertijd dus ik draai momenteel even met m'n maatje zijn Antec TruePower Quadro 850w welke erg goed blijkt te zijn, alleen is ie een beetje groot voor m'n kleine kastje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Imprezzion op 12-09-2011 18:18 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
gerjaknut schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:18:
dat had ik ook nog gezien maar is het dan met 3 sata aansluitingen per boom? zo ja dan zijn het er eigenlijk te weinig
Wat moet er allemaal op dan dat je er 7 nodig hebt? Is er niet eentje tussen met een gewone molex aansluiting?
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:22:
[...]

Zo te zien is het beter dat je hier maar niet meer post, door jouw vervuiling vallen de nuttige posten niet eens meer op.
Doe normaal of ik ga heel kinderachtig naar de modjes.

Het zijn 2 kabels met aan elk 3 aansluitingen.

[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 12-09-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 13:21
Ik ga voor het eerst een systeem bouwen (ben dus nog een leek op dit vlak) en stop daar om te beginnen 4 SATA apparaten in: een SSD, 2 HDD's en een optische drive.

Wat de voeding betreft is mijn oog gevallen op de Nexus Value 430. Die heeft vier SATA connectoren, dus dat is mooi.

Wat nu als ik later nog meer HDD's of SSD's wil toevoegen? Kan ik daar dan simpelweg Molex naar SATA adapters voor gebruiken? Of is het beter direct een voeding met 6 SATA connectoren te kiezen?

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/value430_cable-layout-web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
:X
mindgarp schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:37:
Wat de voeding betreft is mijn oog gevallen op de Nexus Value 430. Die heeft vier SATA connectoren, dus dat is mooi.
Hoe kom je zo bij die Nexus? Die staat niet echt bekend om zijn goede kwaliteit of prestaties in combinatie met zijn prijs. Waar bestaat de rest van het systeem uit en wat zijn je eisen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
-The_Mask- schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:41:
Hoe kom je zo bij die Nexus? Die staat niet echt bekend om zijn goede kwaliteit of prestaties in combinatie met zijn prijs. Waar bestaat de rest van het systeem uit en wat zijn je eisen?
Ik heb de Nexus gekozen op basis van deze test. Lage ripple (10,2 mVtt bij 400W) en zeer stil (30,5 dB(A) onder belasting).

De rest van het systeem ziet er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 113,98
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 20,90€ 20,90
1Fractal Design Define Mini€ 83,20€ 83,20
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 243,-€ 243,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 158,-€ 158,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 44,25€ 44,25
1Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3€ 119,70€ 119,70

Mijn eisen zijn:
  • stil
  • energiezuinig (PC staat vaak lang aan)
  • compact
  • geschikt voor videobewerking (HDV 1080i en AVCHD 1080p)
Ik wil in de toekomst nog twee HDD's kunnen bijplaatsen en eventueel een extra SSD voor SRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
chim0 schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:43:

Wat moet er allemaal op dan dat je er 7 nodig hebt? Is er niet eentje tussen met een gewone molex aansluiting?
ik heb 2 dvd drives, 2 320gb schijven in raid 0, 1 data schijf, en 2 hot swap bays.

Dit is allemaal sata en wil deze ook het liefst allemaal blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 01:07:
Ik snap sowieso niet dat dit topic al 28 delen dooremmert over niets, terwijl iedereen kan weten dat 99,9% het best geholpen is met een Seasonic X750/760. 8)
De resterende 0,1% van de diehard's kan doorsparen voor een X850, of moet 2 keer een X750/760 pakken.

Kijk, dat schiet lekker op, daar heb je geen 28 voortslepende delen voor nodig. O-)
€ 160,- uitgeven aan een voeding is niet voor iedereen weggelegd hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb de Adata 650w voeding nu met de fan naar beneden gemonteerd, kan dit bij deze voeding? Bij de meeste voedingen heb je z'n grote sticker aan de zijkant, met het merk en het aantal watt, deze zie je dan als je je case opent. Bij mij zit deze sticker nu op z'n kop aan de andere kant. Niet dat mij die sticker wat kan schelen, maar wil de voeding graag wel op de juiste manier installeren. De handleiding geeft hier geen informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 01:07:
[...]

Ik snap sowieso niet dat dit topic al 28 delen dooremmert over niets, terwijl iedereen kan weten dat 99,9% het best geholpen is met een Seasonic X750/760. 8)
De resterende 0,1% van de diehard's kan doorsparen voor een X850, of moet 2 keer een X750/760 pakken.

Kijk, dat schiet lekker op, daar heb je geen 28 voortslepende delen voor nodig. O-)
Had je het topic misschien eens moeten lezen, dan had je ook geweten dat dat zeker niet het beste advies is voor 99.9% van de gebruikers. 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mindgarp schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:14:
[...]

Ik heb de Nexus gekozen op basis van deze test. Lage ripple (10,2 mVtt bij 400W) en zeer stil (30,5 dB(A) onder belasting).
Niet naar reviews van HWI kijken zitten vol fouten en daarnaast weten ze eigenlijk ook niks van voedingen, dat blijkt ook uit de reviews die eigenlijk nergens op slaan.
10mV op de 12V bij 400W kan dan ook eigenlijk niet kloppen het is sowieso heel laag voor een voeding gemaakt door ATNG, dat zie je nooit bij hun en als je de review van SilentPCReview ziet dan meten hun een rimple die 5 tot 6 keer zo hoog is zo uit mijn hoofd.
• stil
• energiezuinig (PC staat vaak lang aan)
• compact
• geschikt voor videobewerking (HDV 1080i en AVCHD 1080p)

Ik wil in de toekomst nog twee HDD's kunnen bijplaatsen en eventueel een extra SSD voor SRT.
Je zou eens naar de pricewatch: Huntkey Jumper 300G kunnen kijken, misschien vind je dit wat, is ook een stuk efficienter, waarschijnlijk wel minder stil maar misschien nog steeds onhoorbaar.
http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1362
http://www.anandtech.com/show/4069/huntkey-300w-80plus-gold

Of als het waar meer mag kosten is de pricewatch: Seasonic X-400 Fanless sowieso de beste keuze, passief, volledig modulair en 80 PLUS Gold.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:02:
Niet naar reviews van HWI kijken zitten vol fouten en daarnaast weten ze eigenlijk ook niks van voedingen, dat blijkt ook uit de reviews die eigenlijk nergens op slaan.
10mV op de 12V bij 400W kan dan ook eigenlijk niet kloppen het is sowieso heel laag voor een voeding gemaakt door ATNG, dat zie je nooit bij hun en als je de review van SilentPCReview ziet dan meten hun een rimple die 5 tot 6 keer zo hoog is zo uit mijn hoofd.
Hier gaat het over in de comments bij de HWI review. NexusTech zegt daar: “Het verschil met SilentPCReview voeding is als volgt uit te leggen. De Silentpcreview Value 430 is een verouderde versie. De Value 430 welke getest is door Hardware.Info is de vernieuwde versie, verkrijgbaar sinds november 2010, deze is vernieuwd met een nieuwe PCB en heeft een verbruik van <1W in standby mode.” En Koen Crijns (HWI) schrijft: “Een kleine aanvulling nog: omdat wij de resultaten in eerste instantie ook 'too good to be true' vonden hebben we een tweede sample van de Nexus 430W geregeld. Ook dit tweede exemplaar presteerde vergelijkbaar.”
Je zou eens naar de pricewatch: Huntkey Jumper 300G kunnen kijken, misschien vind je dit wat, is ook een stuk efficienter, waarschijnlijk wel minder stil maar misschien nog steeds onhoorbaar.
http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1362
http://www.anandtech.com/show/4069/huntkey-300w-80plus-gold

Of als het waar meer mag kosten is de pricewatch: Seasonic X-400 Fanless sowieso de beste keuze, passief, volledig modulair en 80 PLUS Gold.
De Seasonic vind ik te duur, maar afgaand op wat Hardware Secrets en ArnandTech schrijven, is de HuntKey Jumper 300G een interessante optie! Ik heb het systeem al besteld, maar mijn leverancier kan de HuntKey ook leveren en ik kan de order waarschijnlijk nog wel aanpassen.

Dus... je zegt dat ik meer waarde moet hechten aan de testcapaciteiten van Hardware Secrets en ArnandTech dan van HWI en voor de HuntKey moet gaan? :P

Kan ik dit systeem (inclusief toekomstige uitbreidingen) met een 300W voeding nog enigzins (niet extreem) overclocken? Dat zit namelijk ook nog in de planning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoga
De test van hardwaresecret zijn veel completer dan die van hardwareinfo. Ze kijken naar veel meer aspecten en testen de voedingen niet op kamertemperatuur (wat hardwareinfo wel doet). Verder is de methode die hardwareinfo gebruikt(volgens mij) nergens concreet vastgelegd, dus misschien kloten ze gewoon maar wat aan, wie weet.

Hardwareinfo heeft ook een review over de coolermaster GX 750 wat echt een 10x niks voeding is. Bij hardware secret krijgt deze echter een bronze award.

Voor voeding reviews is het heel belangrijk dat je naar een goede site kijkt. Bijv jonnyguru, hardwaresecret, pcperspective, techpowerup, kitguru of HardOCP. Bij voedingen is er namelijk wel degelijk specifieke kennis nodig die bij de meeste hardware sites ontbreekt waardoor deze geen goede reviews kunnen afleveren.

Maarja, de nexus value 430 is een aardige voeding die heel stil is. Dus als jij dat heel stil HEEL erg belangrijk vindt kan je die gewoon nemen. De jumped is echter wel een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als in deze post.

Ik heb de volgende HTPC gebouwd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35MI-I DELUXE€ 133,49€ 133,49
1Sony Optiarc AD-7710H Zwart€ 20,90€ 20,90
1Lian Li PC-Q09F€ 82,-€ 82,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,30€ 85,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 19,50€ 19,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 341,19

De Lian Li komt met een 150W voeding in de kast, dat was een domme fout helaas. Het fannetje in de voeding maakt namelijk een behoorlijke herrie en de kabels waren niet eens lang genoeg om naar de HDD bay te reiken.

Stiller moet het dus. PicoPSU dacht ik meteen. In principe PicoPSU 80 met 60W adapter van Mini-box genoeg zijn. Maar helaas komt deze versie niet met de 4pin 12V die mijn mobo nodig heeft.

Afbeeldingslocatie: http://resources.mini-box.com/online/PWR-PICOPSU-80/moreimages/picoPSU-80-big2.jpg

In de handleiding staat dat het wel mogelijk is, maar dan met een verloopstekkertje (pagina 3).

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-box.com/core/media/media.nl?id=6937&c=ACCT127230&h=7f09c203b0fd1bbfb14b

Het probleem met het verloopstekkertje is dat het de molexstekker gebruikt, die ik nodig heb voor de DVD-Rom. Dan moet ik dus eerst de molex verdubbelen en vervolgens twee verloopstekkers gebruiken. Dat is nogal omslachtig in zo'n kleine behuizing.

De twee hamvragen zijn:
  1. Is de 80-60W combinatie genoeg? Volgens mij wel namelijk
  2. Kan de bekabeling slimmer? Ik heb nodig: 20+4 ATX en 2x SATA Power. Edit: ik bedacht me net dat ik een SATA power cable splitter kan kopen, zie plaatje hieronder. Goed plan?
  3. Bonusvraag!! Ik heb ruimte in de kast voor de powerbrick. Is dat een dom idee ivm warmte?
Afbeeldingslocatie: http://www.govgroup.com/images_products/2215847_large.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Josh op 13-09-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
Ik wil deze voeding kopen
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/5/161859.jpg

http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt

Maar heeft deze de problemen nog met die tikkende fan, of was dat in een ouder type het geval van XFX.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik wil een systeempje laten draaien met daarin:

Intel Core2Quad Q6600
4GB Ram DDR-2
Intel G31 mobo chipset
EVGA 9800GTX+ superclocked.
500GB Samsung SpinPoint F3 hdd

Nu heb ik op dit moment een Cooler Master Extreme Power Plus 400W voeding. Is die genoeg om het systeem te draaien? Ik schat zelf van wel, maar volgens PSU Calculators komt tie steevast boven de 400W uit.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mindgarp schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:42:
Hier gaat het over in de comments bij de HWI review. NexusTech zegt daar: “Het verschil met SilentPCReview voeding is als volgt uit te leggen. De Silentpcreview Value 430 is een verouderde versie. De Value 430 welke getest is door Hardware.Info is de vernieuwde versie, verkrijgbaar sinds november 2010, deze is vernieuwd met een nieuwe PCB en heeft een verbruik van <1W in standby mode.” En Koen Crijns (HWI) schrijft: “Een kleine aanvulling nog: omdat wij de resultaten in eerste instantie ook 'too good to be true' vonden hebben we een tweede sample van de Nexus 430W geregeld. Ook dit tweede exemplaar presteerde vergelijkbaar.”
Dan nog het beide zijn van ATNG en zulke lage rimple zie je eigenlijk nooit bij hun en de voedingen lijken ook erg op elkaar, dus zo'n groot verschil is sowieso heel vreemd. En aangezien er zo goed als niks wordt getest en al helemaal niet naar de kwaliteit wordt gekeken zijn het altijd vrij nutteloze en totaal nietszeggende reviews.
Dus... je zegt dat ik meer waarde moet hechten aan de testcapaciteiten van Hardware Secrets en ArnandTech dan van HWI en voor de HuntKey moet gaan? :P
Absoluut, Hardware Secrets en Anandtech zijn wel redelijk/goed voor reviews van voedingen. Wat HWI produceert moet je geen waarde aan hechten. Geld overigens voor het meeste daar, helaas.... Sommige mensen hechten er wel waarde aan namelijk en tja dan zit je dus met de gebakken peren. ;)
Kan ik dit systeem (inclusief toekomstige uitbreidingen) met een 300W voeding nog enigzins (niet extreem) overclocken? Dat zit namelijk ook nog in de planning. :)
Met gemak, zelfs met een leuke videokaart erbij HD6770/HD6850 bijvoorbeeld kun je nog een leuke CPU overklok doen.
Madoga schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:00:
Hardwareinfo heeft ook een review over de coolermaster GX 750 wat echt een 10x niks voeding is. Bij hardware secret krijgt deze echter een bronze award.
Andersom. ;)
MiskentTalent schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:15:
Ik wil deze voeding kopen
[afbeelding]

http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt

Maar heeft deze de problemen nog met die tikkende fan, of was dat in een ouder type het geval van XFX.
Een enkeling had dat met de modulaire XFX XXX Edition van 650W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
@-The_Mask- en Madoga:
Bedankt voor jullie advies, ik heb mijn bestelling inmiddels aangepast en de Jumper 300G besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Josh schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:56:
• Is de 80-60W combinatie genoeg? Volgens mij wel namelijk
Moet idd genoeg zijn, zonder HD's.
• Kan de bekabeling slimmer? Ik heb nodig: 20+4 ATX en 2x SATA Power. Edit: ik bedacht me net dat ik een SATA power cable splitter kan kopen, zie plaatje hieronder. Goed plan?
Beste oplossing ja.
• Bonusvraag!! Ik heb ruimte in de kast voor de powerbrick. Is dat een dom idee ivm warmte?
Is beter om hem er buiten te houden en meestal is er wel ruimte om hem ergens onzichtbaar achter te plaatsen. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan zou je hem en de behuizing kunnen stoppen, wat betreft warmte dat is helemaal afhankelijk van de behuizing, adapter, airflow en de rest van de onderdelen, weinig over te zeggen dus. Is iets waar je zelf naar moet kijken.
niekje87 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:17:
Ik wil een systeempje laten draaien met daarin:

Intel Core2Quad Q6600
4GB Ram DDR-2
Intel G31 mobo chipset

Nu heb ik op dit moment een Cooler Master Extreme Power Plus 400W voeding. Is die genoeg om het systeem te draaien? Ik schat zelf van wel, maar volgens PSU Calculators komt tie steevast boven de 400W uit.
Er zijn verschillende Coolermaster Extreme Power Plus voedingen van 400W, maar geen van de voedingen zijn echt goede voedingen dus ik zou het niet doen.

Dus wat zijn de eisen wat betreft de nieuwe voeding? Upgrades, overkloks, rendement, modulair, stilte, budget enz.

AMD Nieuwsdiscussie

Op verzoek verwijderd

Op verzoek verwijderd

• msquad
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben op zoek naar een voeding voor een nieuwe pc die ik op korte termijn wil gaan komen (hieronder de configuratie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF932 Advanced€ 114,90€ 114,90
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 234,-€ 234,-
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 135,47€ 135,47
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 61,90€ 123,80
2EVGA GTX 570 Classified€ 325,43€ 650,86
1Asus P8Z68-V PRO€ 147,95€ 147,95
Totaal€ 1.406,98

Ik ben niet van plan over te klokken. Zou hem redelijk stil willen hebben en niet al te duur. Ik ben ook nog van plan 4 SATA HDD erin te zetten van 2TB.
Eigenlijk met name door de 2 grafische kaarten heb ik geen idee hoeveel Watt ik nodig zou moeten hebben. Van sommige hoor je dat je aan 600 Watt al genoeg heb en sommige zeggen minimaal 800 Watt...
Graag hoor ik jullie idee / aanbeveling hiervoor.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 13:43
Ik heb een NVIDIA GTX460 ingebouwd. Omdat mn QTEC (altijd probleemloos gewerkt) niet genoeg spieren had, en ik nog een zalman ZM-500 had liggen, heb ik die ingebouwd.
Nu weet ik nog waarom ik die had liggen en nooit ingebouwd had: computer start af en toe niet op (is probleem vd zalman). Nu las ik ergens dat deze serie last had van iets. Wat weet ik niet. Wat zijn nu de opties:
  • nieuwe kopen
  • onderdeel vervangen (wat dan?)
Kan iemand me uitleggen wat er met die serie voedingen aan de hand was? Is er iets te vervangen aan die voeding (soldeer ervaring ruimschoots aanwezig).
Overigens: het zit in een systeempje met een q6600/p5b/4gb/gtx460/1x ide hd/1x ide dvd/3x SATA.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:12
ArnieNFW schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:17:
Ik heb een NVIDIA GTX460 ingebouwd. Omdat mn QTEC (altijd probleemloos gewerkt) niet genoeg spieren had, en ik nog een zalman ZM-500 had liggen, heb ik die ingebouwd.
Nu weet ik nog waarom ik die had liggen en nooit ingebouwd had: computer start af en toe niet op (is probleem vd zalman). Nu las ik ergens dat deze serie last had van iets. Wat weet ik niet. Wat zijn nu de opties:
  • nieuwe kopen
  • onderdeel vervangen (wat dan?)
Kan iemand me uitleggen wat er met die serie voedingen aan de hand was? Is er iets te vervangen aan die voeding (soldeer ervaring ruimschoots aanwezig).
Overigens: het zit in een systeempje met een q6600/p5b/4gb/gtx460/1x ide hd/1x ide dvd/3x SATA.
Zover ik weet is het probleem bij veel Zalman voedingen dat de 12v lijnen te strak afgesteld staan waardoor het erg makkelijk is om teveel te vragen van 1 lijn waardoor de voeding zichzelf uitschakelt.
Wat hier misschien een oplossing voor is, is om bijvoorbeeld één molex > PCI-e stekker convertor te gebruiken die je dan in je GPU stopt in plaats van 2x PCI-e stekkers misschien dat het helpt. :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zal er niks mee nodig hebben, maar dat was ook niet de voeding die hij heeft. Maar wat wordt er verstaan onder niet starten? De PC doet helemaal niks of krijgt alles nog wel spanning (fans gaan draaien HD spint op) maar voor de rest niks, geen POST dus.

AMD Nieuwsdiscussie

• Niekleair
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:48:

Intel Core2Quad Q6600
4GB Ram DDR-2
Intel G31 mobo chipset
[...]

Er zijn verschillende Coolermaster Extreme Power Plus voedingen van 400W, maar geen van de voedingen zijn echt goede voedingen dus ik zou het niet doen.

Dus wat zijn de eisen wat betreft de nieuwe voeding? Upgrades, overkloks, rendement, modulair, stilte, budget enz.
Opzich stel ik niet al te hoge eisen aan de voeding, overklokken wil ik wellicht nog wel eens doen. Hoeveel A moet de 12V kunnen leveren? zodoende kan ik zelf ook proberen een goede voeding op te snorren, is wel leerzaam :)

[img]error.jpg[/img]

• -The_Mask-
  • Niet online
Het zou nog leerzamer zijn als je zelf ging uitzoeken hoeveel je nodig hebt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
msquad schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:57:
Ik ben niet van plan over te klokken. Zou hem redelijk stil willen hebben en niet al te duur.
Redelijk stil en niet al te duur zijn nogal ruime begrippen, maar de pricewatch: Corsair Professional Gold AX650 behoort tot de stilste voedingen te koop en is ook niet duur voor wat je krijgt dus lijkt mij wel geschikt voor jouw.
Eigenlijk met name door de 2 grafische kaarten heb ik geen idee hoeveel Watt ik nodig zou moeten hebben. Van sommige hoor je dat je aan 600 Watt al genoeg heb en sommige zeggen minimaal 800 Watt...
Zonder overklok en met games als zwaarste toepassing zal het verbruik op zo'n 525W max zitten. Ga je echter programma's zoals Furmark en Linx draaien dan zou je misschien wel 650W kunnen halen, maar meer sowieso niet. Met overkloks zal het verbruik nog wel 100W hoger kunnen liggen maar dat is nu niet van toepassing.
Maar zeggen dat een 800W voeding of 600W voeding minimaal is is een beetje onzinnig er zit een groot verschil tussen de ene 800W voeding en de andere er zijn er genoeg te vinden die een minder zware PC aan kunnen dan enkele 600W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• Niekleair
-The_Mask- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:13:
Het zou nog leerzamer zijn als je zelf ging uitzoeken hoeveel je nodig hebt. ;)
De CoolerMaster GX550 zou 44A op de 12V lijn kunnen leveren (De pc kan theoretisch dus 528W van de 12V lijn trekken, en das véél meer dan m'n hele PC trekt), en die kan ik voor een leuke prijs (€42) op de kop tikken, lijkt me in dit geval een interessant aanbod.

[img]error.jpg[/img]

• Niekleair
Ok, dan zoek ik verder. Waar lag dat baggere aan, ze bleven niet stabiel of leverden gewoon niet wat ze beloofden of zo? Op papier zijn de specs namelijk niet verkeerd.

[img]error.jpg[/img]

• -The_Mask-
  • Niet online
http://www.hardwaresecrets.com/article/917

Vooral de conclusie is alles zeggend:
If you are looking for a mainstream 750 W power supply our recommendation is still Seventeam ST-750P-AF, which is USD 20 cheaper than Cooler Master GX 750 W and provides better performance (namely higher efficiency and lower noise levels). Of course GX 750 W offers as advantages having four power cables for video cards and more SATA power connectors, but it is only safe to run this new Cooler Master unit up to 450 W.
Dit is ook nog niet eens de meest negatieve review.

AMD Nieuwsdiscussie

• Niekleair
De twee voedingen die dan erg interessant op mij overkomen zijn de:

Silverstone Strider Essential 500W
en de

Corsair Builder CX430 V2

Waarbij de laatste mij het fijnste lijkt. De reviews die ik gevonden heb zijn over beide behoorlijk positief, beide hebben een enkele, maar wel krachtige 12V lijn. Volgens PSU Calculator trekt m'n toekomstige systeem rond de 340W in totaal, uitgaande van 80% op 12V, heb ik daar dus minimaal 250W, dus 22,5A nodig.

De Silverstone kan op z'n 12V 34A leveren, Corsair 28.

Zolang ik niet te gek wil overklokken, is de Silverstone dan z'n meerprijs (in mijn systeem) t.o.v. de corsair waard?

-edit-
Om forumvervuiling te voorkomen zet ik het hier maar neer; mijn 9800GTX+ heeft inderdaad maar één 6pin PCI-e connector.

[ Voor 7% gewijzigd door Niekleair op 14-09-2011 23:04 ]

[img]error.jpg[/img]

• Madoga
De corsair is beter. Let echter wel op het lage aantal connectors (mocht je die nodig hebben)

• -The_Mask-
  • Niet online
Mij lijkt de XFX Pro van 450W de beste keuze voor jouw goede voeding voor een goede prijs. Ruim in de aansluitingen, twee 6 pins PCI-e stekkers wat de Corsair niet heeft en wat de videokaart wel nodig heeft.
Ook is die van wat betere kwaliteit dan de Corsair.

AMD Nieuwsdiscussie

• Madoga
Volgens mij heeft die kaart maar één pci-e connector nodig. Maarja, het was al weer lang geleden, dus misschien moet je dat gewoon even nakijken,

Anoniem: 155988

edit: verkeerde topic..
kan worden verwijderd dit bericht

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 155988 op 14-09-2011 22:41 ]

• Madoga
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/33316988-2-440-OVR-1.gif

Alleen de originele 9800gtx+ (65nm) had 2 pci-e connectors. De nieuwere 55nm gebruikt er één.

Er zijn dus versies met één en versies met twee pci-e connectors.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Hallo,
Weet een van jullie wat voor vermogen ik precies nodig heb voor mijn nieuwe voeding.
aangezien mijn voeding (die nu nog wel werkt) vreemd begon te ruiken met prime95 en furmark tegelijk heb ik een andere voeding nodig.
Mijn opstelling is een 6950 geflashed, een phenom 955 black edition, asus sabertooth 990fx.
Nou wil ik wel graag voorbereid zijn op de toekomst en flink gaan overclocken.

Mijn eisen zijn:
-moet flink kunnen overclocken
-moet de nieuwe generatie amd processors aankunnen. (geen idee hoeveel die gaan gebruiken, de nieuwe generatie videokaarten zijn daarintegen wel weer energiezuiniger)
-stil
-gaat lang mee (5 jaar)

Ik zal altijd single graka draaien. Dus welk wattage voeding is aan te raden?

• -The_Mask-
  • Niet online
Voeding die 500W op de 12V kan leveren moet sowieso meer dan genoeg zijn.
pricewatch: Adata HM-650 is met afstand de beste koop (50 euro bij Komplett), als je een betere en stillere voeding wil zal dat meer dan dubbel zoveel kosten pricewatch: Corsair Professional Gold AX650.

AMD Nieuwsdiscussie

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 13:43
-The_Mask- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:41:
Dat zal er niks mee nodig hebben, maar dat was ook niet de voeding die hij heeft. Maar wat wordt er verstaan onder niet starten? De PC doet helemaal niks of krijgt alles nog wel spanning (fans gaan draaien HD spint op) maar voor de rest niks, geen POST dus.
Ondertussen van een mede tweaker maar een andere voeding gekocht. Waar ik bv gisteren last van had, was dat hij mn ide drives niet zag (geen spanning op molex). Mn opstartschijf en dvd brander zijn ide en zitten alleen op de MOLEX kabel. SATA drives werden wel gezien, VGA kaart werkte. Uitzetten (zacht) gaf als effect dat mn vga kaart uitgaat en mn drive-lampje continu bleef branden. Reset gaf effect dat al mn coolers een raar geluid gaven, systeem niet opstartte (vermoed verkeerde spanning).
Kantel knop achterzijde voeding uit/aan, toen ging het weer goed.
Het systeem waar hij uit kwam, had ook last met opstarten. Daar ben ik onderdelen van gaan vervangen. Wist niet 100% zeker of het de voeding was...nu wel dus.
Kortom: ik heb nu een andere gekocht, maar op zich zou de zalman -als kwaliteitsmerk- het moeten doen.

• Heilige Kaas
Ik ken dat merk Adata helemaal niet. Is dit dan wel een geschikte voeding?
Ze zeggen namelijk wel eens goedkoop is duurkoop. Ik hoop dus niet dat dit het geval zal zijn.

edit: Zelf denk ik aan deze voeding: pricewatch: OCZ StealthXStream II 700W. Deze heeft 4x18A op de 12 volt lijn en mijn huidige voeding heeft 2x17A

[ Voor 41% gewijzigd door Heilige Kaas op 15-09-2011 09:57 ]

• Mr_Size
Heilige Kaas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:49:
Ik ken dat merk Adata helemaal niet. Is dit dan wel een geschikte voeding?
Ze zeggen namelijk wel eens goedkoop is duurkoop. Ik hoop dus niet dat dit het geval zal zijn.

edit: Zelf denk ik aan deze voeding: pricewatch: OCZ StealthXStream II 700W. Deze heeft 4x18A op de 12 volt lijn en mijn huidige voeding heeft 2x17A
Goedkoop is idd vaak duurkoop. Maar niet in het geval van deze Adata. Hij is trouwens ook maar bij 1 webshop zo goedkoop, bij anderen is ie meer dan €20(!) duurder.

Sowieso zou ik nooit ingaan tegen een advies van The_Mask :p
Anoniem: 195780 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 03:19:
Ik lees het topic van tijd tot tijd en iedere keer valt mij het oeverloos gel*l op over bijna niets. :X
Het komt maar zelden voor dat het echt ergens over gaat, het gegeven dat het topic al 28 delen voortkeutelt met elk een pagina of 44, is al aan de treurige kant, niet iets wat je iemand met plezier gaat aanraden.
Zo sexy is een voeding nu ook weer niet, ook niet als er een gestileerd zwart velours zakje omheen zit. 8)

Maar meer serieus, de chronische overdaad aan voedingen, opties en wattages zijn oeverloos en ik begrijp dat een normaal en quasi onwetend mens, daar door de bomen het bos niet meer ziet.
Maar het gekeuvel of een 450W is te verkiezen boven de "overkill" van 480W, gaat mij echt erg ver. O-)
Je bent hier wel een beetje aan het trollen vind ik. Ok, soms is er wat herhaling, maar er zijn zoveel mensen die echt niet weten wat ze moeten hebben. Dan is het toch handig voor hun dat er een topic als deze bestaat? Blijkbaar vind je het interessant genoeg om het "van tijd tot tijd" door te nemen, maar als je het allemaal zo "treurig" vindt: je hoeft het niet te lezen natuurlijk!

[ Voor 45% gewijzigd door Mr_Size op 15-09-2011 10:51 ]

• Heilige Kaas
haha oke dan.
Nou dan zal ik wel voor de Adata gaan. Het is in ieder geval een flinke verbetering van wat ik nu heb.

• chim0
Mr_Size schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:47:
[...]

Dan is het toch handig voor hun dat er een topic als deze bestaat?
Maar alleen de Adata 650, XFX 450, Seasonic 520 en Corsair CX430 bestaan dus waarom dit topic? De rest is blijkbaar niks dus kunnen fabrikanten net zo goed stoppen met hun zaakje.

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50

Grozno

acts without consequence!

chim0 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:03:
[...]

Maar alleen de Adata 650, XFX 450, Seasonic 520 en Corsair CX430 bestaan dus waarom dit topic?
Niet waar.
De rest is blijkbaar niks dus kunnen fabrikanten net zo goed stoppen met hun zaakje.
Niet waar. Er zijn genoeg prima voedingen en een aardig aantal hele goede. Het probleem is dat je kennis van zaken moet hebben om te weten welke dat zijn. Daar is dit topic voor, mensen die kennis van zaken hebben delen dat met anderen. (Daar zijn fora voor bedacht ;) )
De voedingen die jij noemt zijn blijkbaar prima voedingen voor een prima prijs.
Als die niet voldoen, dan heb je blijkbaar specifieke eisen. Noem die eisen hier en je krijgt advies :)
Zo ben ik op de NZXT Hale90 650W uitgekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Grozno op 15-09-2011 11:19 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Mr_Size
chim0 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:03:
Maar alleen de Adata 650, XFX 450, Seasonic 520 en Corsair CX430 bestaan dus waarom dit topic? De rest is blijkbaar niks dus kunnen fabrikanten net zo goed stoppen met hun zaakje.
Ik zou eigenlijk niet moeten reageren op zo'n belachelijke onzin post, maar goed.

Als je ff de tijd neemt om wat "oude" pagina's door te nemen komen er ook vaak andere merken en uitvoeringen langs, bijv Huntkey, Corsair Gold versies, Nexus, Antec, Be Quiet, etc.

Veel mensen krijgen idd een XFX 450W aangeraden, omdat dit gewoon een goede voeding is voor een redelijke prijs die voor de meeste setups (zonder CF of SLI) prima voldoet.

Als jij overigens betere alternatieven weet voor jouw 4 genoemde voedingen mag je ze hier gewoon inbrengen hoor! Als je dan ook nog met bronnen (goede reviews) komt, is iedereen er mee geholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr_Size op 15-09-2011 11:20 ]

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding omdat mijn voeding te veel lawaai maakt en ik binnenkort misschien van plan ben om mijn pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE in CrossFire te draaien.

Mijn systeem:
pricewatch: Gigabyte GA-P55-UD3
pricewatch: Intel Core i5 650 Boxed
pricewatch: Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4G
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB

Ook heb ik nog een 4-tal casefans, een cardreader en 2 dvd-drives.

Zelf dacht ik aan de pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W maar ik had ergens gelezen dat de CPU-kabel te kort zou zijn voor een montage onderaan de kast. Iemand die dit kan bevestigen?

Als jullie nog betere voedingen weten voor mij, dan hoor ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Thorchy op 15-09-2011 12:49 ]

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• RemonT1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 15:08
Beste mensen ik zit met een brandende vraag.

Een 3 maand geleden heb ik zelf een pc gebouwd met deze hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,90€ 44,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II€ 65,99€ 65,99
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 172,05€ 172,05
1XFX Pro 550W€ 56,50€ 56,50
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 37,99€ 37,99
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II€ 231,-€ 231,-
1Asrock P67 Pro3€ 83,90€ 83,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,83

Nu is mijn voeding ter ziele gegaan en heb ik deze opgestuurd naar Alternate. Daar hebben ze hem niet meer op voorraad en is de levertijd onbekend. Nu kan ik dus een andere voeding uitzoeken. Graag jullie mening over een goede voeding die bij deze hardware past.

• Madoga
@RemonT1
De xfx pro 450W draait dat systeem makkelijk tenzij je die 560-ti ZWAAR gaat overclocken. Ben echter zeker dat je NIET de xfx pro 450W v2 neemt. De v2 is namelijk een stukje minder.

Voor iets modulairs zijn de OCZ fatal1ty 550W en de Sharkoon Silent storm cm wel aardig. Verder vind ik het allemaal vrij duur.

@Werewolf_789

Ik zou in dat prijs segment voor iets als een Huntkey jumper 550W of Sharkoon Silent storm CM 560W gaan.

Maarja, de A-data hm 650W is zo goedkoop en iets beter van kwaliteit, dus die kan je ook nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Madoga op 15-09-2011 13:29 ]

• RemonT1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 15:08
Bedankt voor je snelle reacie Madoga, heb gekozen voor de OCZ fatal1ty 550W.
Omdat die ongeveer evenduur was en ik geen zin heb in dat geleuter van geld terugstorten en deze een heel mooi lichtje heeft. ;)

• Thorchy
@Madoga
De prijs zit ik zo niet mee, maar is 550W niet te weinig als ik CrossFire zou draaien?
Die Adata ziet er wel goed uit, maar heeft te weinig SATA power aansluitingen (heb nog een derde hd, was ik vergeten te vermelden). Hier kan ik eventueel wel een verlengstukje voor kopen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Madoga
De A-data heeft 6 sata aansluitingen. 2 kabels en 3 per kabel.

550W is meer dan genoeg voor 5770 is CF mits de voeding vermogen heeft over de +12V rail. De OCZ Fatal1ty heeft iets minder(zou overigens ook nog wel moeten lukken), vandaar dat ik die ook niet aanraad voor jou, maar wel voor Remon.

• -The_Mask-
  • Niet online
Madoga schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:25:
Voor iets modulairs zijn de OCZ fatal1ty 550W en de Sharkoon Silent storm cm wel aardig. Verder vind ik het allemaal vrij duur.
Beide zijn afraders, sowieso niet nemen!

AMD Nieuwsdiscussie

• Madoga
Hoezo, dat zijn prima modulaire mainstream voedingen.
De sharkoon is gebasserd op de FSP Blue Storm II:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story3&reid=84

De OCZ is één van de betere Sirtec voedingen. Nogsteeds niet echt een top voeding maar een prima mainstream budget voeding.
review van de 750W versie:
http://www.hardwaresecret...wer-Supply-Review/1019/10

[ Voor 15% gewijzigd door Madoga op 15-09-2011 14:28 ]

• Thorchy
Madoga schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:06:
De A-data heeft 6 sata aansluitingen. 2 kabels en 3 per kabel.

550W is meer dan genoeg voor 5770 is CF mits de voeding vermogen heeft over de +12V rail. De OCZ Fatal1ty heeft iets minder(zou overigens ook nog wel moeten lukken), vandaar dat ik die ook niet aanraad voor jou, maar wel voor Remon.
Bedankt, dan ga ik nog even op zoek naar de geluidsproductie van de A-Data, of is er hier iemand die er iets over kwijt kan? Het is de voornaamste reden dat ik mijn huidige voeding wil vervangen.

Op verzoek verwijderd

• -The_Mask-
  • Niet online
Madoga schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:18:
Hoezo, dat zijn prima modulaire mainstream voedingen.
De sharkoon is gebasserd op de FSP Blue Storm II:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story3&reid=84
De Sharkoon is een FSP Epsilon design zoals ook Zalman die gebruikt in de ZM600-HP. Bij deze voedingen fallen de condensators nog al eens, problemen met de OCP's zie je ook vaak genoeg en voor het geld wat je er moet neer voor leggen had ik ook niet gekozen. Meesten mensen zijn trouwens sowieso niet echt te spreken over FSP Epsilons.
De OCZ is één van de betere Sirtec voedingen. Nogsteeds niet echt een top voeding maar een prima mainstream budget voeding.
review van de 750W versie:
http://www.hardwaresecret...wer-Supply-Review/1019/10
Die voeding verschilt van degene die jij noemt. De prestaties van de OCZ van jouw zijn maar matig hetzelfde geld voor de kwaliteit die houd ook niet over. En dan weer de prijs daarvoor haal je wel wat beters.
Anoniem: 195780 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:46:
[...]
Een zegening van Tweakers is juist de inzet, mbt zelfredzaamheid, die van iedere poster wordt verwacht. 8)
Met name dát is helaas een beetje zoekgeraakt in dit topic.
De meeste vragen kunnen met een beetje basale inventiviteit gewoon zelf worden opgezocht.
Op de eerste pagina is de lezen dat ik een hele nieuwe TS aan het schrijven ben, de huidige is niet van mij en gaat al aardig wat jaren mee.

AMD Nieuwsdiscussie

• Madoga
Blue storm II is gebaseerd op het epsilon platform maar sterk verbeterd. De sharkoon is dan weer op de Blue storm II gebaseerd(idd net als de zalman). Het is overigens een prima mainstream psu die een stuk beter is dan de oudere epsilon voedingen.
Deze voeding heeft dan ook een aantal duitse reviews die zeggen dat het een goede voeding is. Net als de Zalman ZM600-HP. Heb echter nooit van die problemen gehoord.

De OCZ is verder ook niet veel mis mee. Het is idd geen hoogvliegen maar wel één van de best geprijsde modulaire voedingen in dat segment.

Ja de A-data hm 650W is beter, maar zodra ze zich bij komplett realiseren dat ze een fout in het systeem hebben (waarom zouden zie die anders zo goedkoop verkopen) gaat die prijs ook weer flink omhoog.

[ Voor 14% gewijzigd door Madoga op 16-09-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb hem besteld bij komplett, en ook al betaald.
Dus als je hem nog voor zo goedkoop wilt dan zou ik zo snel mogelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madoga schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:39:
Blue storm II is gebaseerd op het epsilon platform maar sterk verbeterd. De sharkoon is dan weer op de Blue storm II gebaseerd(idd net als de zalman). Het is overigens een prima mainstream psu die een stuk beter is dan de oudere epsilon voedingen.
Nee die zijn verschillend je kunt het ook aan het PCB zien dat van 250W tot 500W gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/photoplog/file.php?n=5818&w=l
Sharkoon Silent Storm CM 460W

Afbeeldingslocatie: http://www.jonnyguru.com/modules/NDReviews/images/EVEREST700/Dscf0262.jpg
FSP Everest 700W

Dit noem ik hetzelfde. ;)
Deze voeding heeft dan ook een aantal duitse reviews die zeggen dat het een goede voeding is. Net als de Zalman ZM600-HP.
De Zalman is verbeterd ten opzichte van het bovenstaande FSP design en de meeste Duitse reviews zeggen bij bijna alle voedingen dat die prima is, dat zegt niet veel.
Heb echter nooit van die problemen gehoord.
Ik zie de problemen vaak genoeg hier langskomen.
De OCZ is verder ook niet veel mis mee. Het is idd geen hoogvliegen maar wel één van de best geprijsde modulaire voedingen in dat segment.
Adata is zoveel beter en goedkoper. De OCZ is maar matig terwijl je voor hetzelfde geld ook een goede niet modulaire voeding kan halen. Heel veel voegt modulair bij zo'n voeding immers ook niet toe. Of voor een tientje meer haal je ook een goede modulaire voeding, qua kwaliteit en prestaties, maar ook qua kabellengtes. De OCZ heeft bij veel behuizingen te korte kabels.
Ja de A-data hm 650W is beter, maar zodra ze zich bij komplett realiseren dat ze een fout in het systeem hebben (waarom zouden zie die anders zo goedkoop verkopen) gaat die prijs ook weer flink omhoog.
Denk niet dat het een fout is maar gewoon een aanbieding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasoa
  • Laatst online: 16-07-2024
Goedemiddag,

Ik heb het volgende systeem en mijn XFX 750 black edition had keuren en is teruggestuurd en ik kreeg mijn geld terug:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 56,99
1Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB€ 116,56€ 116,56
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 17,84€ 17,84
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 84,82€ 84,82
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 172,05€ 172,05
1OCZ Vertex 3 120GB€ 174,47€ 174,47
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A2000C9€ 74,62€ 74,62
1Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5€ 407,-€ 407,-
1Asus P8Z68-V€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.271,30

Ik ben opzoek naar een modulaire voeding, kwalitatief goed en graag aan de stille kant, verder wil ik de toekomst nog een GTX580 toevoegen aan het systeem en zal ik het systeem zeer lichtjes overklokken
Welke voeding is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:49
Anoniem: 195780 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:46:
[...]

Mijn milde kritiek gaat niet over het bestaan van dit topic, het gaat over het enorme waterhoofd dat het intussen heeft gekregen.
In 28 delen van 44+ pagina's elk, kan geen mens meer iets terugvinden en dan worden vragen opnieuw en opnieuw gesteld, wat weer bijdraagt aan een nog groter waterhoofd, etc. O-)

Een zegening van Tweakers is juist de inzet, mbt zelfredzaamheid, die van iedere poster wordt verwacht. 8)
Met name dát is helaas een beetje zoekgeraakt in dit topic.
De meeste vragen kunnen met een beetje basale inventiviteit gewoon zelf
Mss kan iemand een nieuw deel starten, met een overzicht van de huidige stand van zaken :-)?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Laatst online: 23-06 14:51

TRK

Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een amd hd 6870 aan te schaffen en nog een extra hdd.
Mijn vraag is of mijn voeding dit nog zal kunnen trekken, op dit moment heb ik een Corsair 450VX.
Mijn specs zijn:

MSI 770-G45
Seagate 500GB hierbij nog een 1TB hdd aanschaffen.
Kingston HyperX 4GB DDR3 1333mhz
AMD Phenom II X4 955 3,2ghz
Op dit moment een 5770 amd radeon wil dus een 6870 gaan halen.
Corsair 450VX (450 watt)

Zal het nog voledoende zijn voor mijn systeem?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Dit is ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 14:49

Singular1ty

EV Evangelist

Ik ga een 100% modulaire voeding van 850W met 80+ gold certificering kopen. Ik heb voorzover ik weet keus uit de volgende modellen:

pricewatch: Corsair Professional Gold AX850
pricewatch: Silverstone Strider Gold ST85F-G
pricewatch: OCZ ZX 850W
pricewatch: Seasonic X-850 80+ Gold Hybrid silent fan control

Ik heb nog niet de tijd gehad om uitgebreid alle reviews van bovenstaande te lezen, er is een beetje haast bij. Mr. Mask of gekwalificeerde aanhang, welke zouden jullie kiezen om mij alvast op weg te helpen? Ik hoef geen uitgebreid verhaal, dat zal ik zelf uitzoeken, maar gewoon jullie eerste keus op basis van ervaring :)

Mijn bevindingen so far:

- De Seasonic is ongetwijfeld goed, maar wel disproportioneel duur vergeleken met de rest.
- De OCZ is erg goedkoop, ik heb ik niet al te beste ervaring met OCZ voedingen maar hun support schijnt wel ok te zijn en ik weet niet of hun gold series vatbaar is voor defecten. Single rail blaas je niet zo snel op, maar hoe is de stabiliteit?
- Corsair heeft een goede naam qua support, prestaties van de voeding zijn dik in orde en hij is ook relatief klein vergeleken met de rest, al is dat alleen voor toekomstige projecten met kleinere kasten interessant. Ik lees wel van relatief veel RMA-gevallen maar dit kan ook aan de populariteit te wijten zijn.
- Silverstone is een beetje derde wiel aan de wagen, grote lompe voeding, doet z'n werk. Aanrader?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Singular1ty schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:07:
Ik ga een 100% modulaire voeding van 850W met 80+ gold certificering kopen. Ik heb voorzover ik weet keus uit de volgende modellen:

pricewatch: Corsair Professional Gold AX850
pricewatch: Silverstone Strider Gold ST85F-G
pricewatch: OCZ ZX 850W
pricewatch: Seasonic X-850 80+ Gold Hybrid silent fan control

Ik heb nog niet de tijd gehad om uitgebreid alle reviews van bovenstaande te lezen, er is een beetje haast bij. Mr. Mask of gekwalificeerde aanhang, welke zouden jullie kiezen om mij alvast op weg te helpen? Ik hoef geen uitgebreid verhaal, dat zal ik zelf uitzoeken, maar gewoon jullie eerste keus op basis van ervaring :)

Mijn bevindingen so far:

- De Seasonic is ongetwijfeld goed, maar wel disproportioneel duur vergeleken met de rest.
- De OCZ is erg goedkoop, ik heb ik niet al te beste ervaring met OCZ voedingen maar hun support schijnt wel ok te zijn en ik weet niet of hun gold series vatbaar is voor defecten. Single rail blaas je niet zo snel op, maar hoe is de stabiliteit?
- Corsair heeft een goede naam qua support, prestaties van de voeding zijn dik in orde en hij is ook relatief klein vergeleken met de rest, al is dat alleen voor toekomstige projecten met kleinere kasten interessant. Ik lees wel van relatief veel RMA-gevallen maar dit kan ook aan de populariteit te wijten zijn.
- Silverstone is een beetje derde wiel aan de wagen, grote lompe voeding, doet z'n werk. Aanrader?

Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik zou voor de Corsair gaan, die is al duur genoeg ;) Volgens mij is dat ook een hele stille voeding. http://www.silentpcreview.com/article1073-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik lees net een review op Tweaktown van de OCZ ZX850 dat deze voor z'n geld ook erg goed presteert. Er zitten wat goedkopere componenten in (geen Japanse condensators) maar de prestaties liegen er niet om. Ik lees nog wat verder. Ik ben vanuit persoonlijke ervaring ook geneigd om voor Corsair te kiezen, maar het is tevens de een-na-duurste van de vier en als de cijfertjes van de competitie wel snor zijn begint de aanslag op mijn portemonnee steeds zwaarder mee te wegen. Ik lees nog even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Singular1ty schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:34:
Ik lees net een review op Tweaktown van de OCZ ZX850 dat deze voor z'n geld ook erg goed presteert. Er zitten wat goedkopere componenten in (geen Japanse condensators) maar de prestaties liegen er niet om. Ik lees nog wat verder. Ik ben vanuit persoonlijke ervaring ook geneigd om voor Corsair te kiezen, maar het is tevens de een-na-duurste van de vier en als de cijfertjes van de competitie wel snor zijn begint de aanslag op mijn portemonnee steeds zwaarder mee te wegen. Ik lees nog even verder :)
Is idd een interessant alternatief. http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1204/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tarikk schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:06:
Zal het nog voledoende zijn voor mijn systeem?
Zoals al gezegt moet het prima gaan, maar je hebt wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig aangezien de voeding maar één 6 pins aansluiting heeft en de videokaart er twee nodig heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

The_Mask, wat vind jij? Corsair, Silverstone of OCZ?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.