De meeste voedingen voeren de lucht door hun behuizing naar buiten.Anoniem: 224536 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:58:
En als je 'm op z'n kop zet blaast ie waarschijnlijk warme lucht richting mobo....
'smorgens, jij bent altijd lekker bijdehand genoeg om een zeer expliciete mening te hebben over, well, just about anything, op een manier die me ook nog redelijk in je mening doet vertrouwen, dus......-The_Mask- schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
De FSP Aurum heeft een nogal aggresief ingestelde fancontroller, koelt nogal overdreven voor zo'n zuinige voeding en is dus ook niet bepaald stil.
De Adata lijkt mij met zijn LED fan nu niet echt geschikt voor gebruik in een HTPC.
De Seasonic heeft maar één stroomaansluiting voor de videokaart, maar de videokaart heeft er twee nodig.
Dus ik zou de pricewatch: XFX Pro 450W pakken zolang het nog kan, is namelijk EOL.
pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: XFX Pro 450W v2
Zelfde prijs, wat ik begrijp is V1 EOL, maar nu nog wel leverbaar, is deze dan de betere optie, of moet ik toch voor de V2 gaan? (Laatste keer dat ik je lastig val hoor, gaat na je antwoord in winkelmandje)
Gracci
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
En als je de voeding om draait staat de fan onder.Anoniem: 224536 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:58:
Die voeding heeft z'n fan dus aan de bovenkant.
Nee de warme lucht wordt naar buiten geblazen.En als je 'm op z'n kop zet blaast ie waarschijnlijk warme lucht richting mobo....
De V2 heeft minder aansluitingen, maar is in principe dezelfde voeding. De V1 is dus de betere, omdat die meer aansluitingen heeft.zion schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:27:
[...]
Zelfde prijs, wat ik begrijp is V1 EOL, maar nu nog wel leverbaar, is deze dan de betere optie, of moet ik toch voor de V2 gaan? (Laatste keer dat ik je lastig val hoor, gaat na je antwoord in winkelmandje)
Gracci
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dank je, dan zal ik die maar in het winkelwagentje gooien, Bedankt voor je geduld en je aanhoudende advies aan GoT.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ik ben opzoek naar een zo stil mogelijke(maar betaalbare) voeding voor mijn HTPC. Zit een athlon 2 X2 cpu in intergrated graphics en 3 hdd's. Dus ik denk dat 300 watt zat is. Iemand suggesties? ik zat zelf te kijken naar passive psu's maar dat is al gauw veel te duur/zwaar, en ook semi-fanless(oid) kan ik niet echt vinden rond de 300watt.
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W deze dan?sjaakwortel schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:04:
Ik ben opzoek naar een zo stil mogelijke(maar betaalbare) voeding voor mijn HTPC. Zit een athlon 2 X2 cpu in intergrated graphics en 3 hdd's. Dus ik denk dat 300 watt zat is. Iemand suggesties? ik zat zelf te kijken naar passive psu's maar dat is al gauw veel te duur/zwaar, en ook semi-fanless(oid) kan ik niet echt vinden rond de 300watt.
Die kwam ik ook al tegen, maar heb nogal slechte ervaringen met be quiet, is dat veranderd de laatste 2 jaar ?
pak je toch een kleine corsair o.i.d. om be quiet te "straffen". Wel even uitkijken dat je geen herrieding koopt
[ Voor 27% gewijzigd door haarbal op 16-10-2011 17:58 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Kan je hem er dan nog in schroeven? Die gaatjes zitten toch standaard?-The_Mask- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:08:
[...]
En als je de voeding om draait staat de fan onder.
Anoniem: 251423
Beste Tweakers,
Ik kom net uit het videokaart aanschaf topic waar ik vanochtend een drukke discussie had over het wel of niet kunnen van SLI. Ik heb namelijk maar een 530W voeding, namelijk deze: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Zelfs nadat een aantal mensen mij vertelde dat dit wel moet lukken met deze voeding, werd mij uiteindelijk toch maar aangeraden om de PSU experts erop los te laten
Mij werd ook verteld dat ze hier graag een foto zien van de sticker op je voeding, maar die sticker zit dus tegen de backplate van mijn kast
Ik heb daarom maar een beetje gegoogeled en toen vond ik uiteindelijk deze Duitse site waarop de meest nauwkeurig info over mijn voeding staat, o.a dit tabelletje:
Anyway, dat is dus de voeding waarmee ik uiteindelijk het volgende mee wil draaien:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: Asrock 870 Extreme3
pricewatch: Corsair CMV4GX3M2A1333C9 X2
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Daar zitten nog, uiteindelijk, 3 casefans bij, 1 van 140mm en 2 van 120mm, een keyboard en muis en een DVD-RW speler.
Volgens een power-bereken tool kwam ik net boven de 530W uit, maar toen werd mij verteld, in het videokaarten topic, dat die tools altijd schromelijk overdrijven, en dat mijn voeding dus voldoende is voor SLI. Overclocken ben ik overigens verder niet van plan.
Duuuuus, samenvattend; hebben de videokaart experts gelijk of zijn mijn bedenkingen correct?
Ik kom net uit het videokaart aanschaf topic waar ik vanochtend een drukke discussie had over het wel of niet kunnen van SLI. Ik heb namelijk maar een 530W voeding, namelijk deze: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Zelfs nadat een aantal mensen mij vertelde dat dit wel moet lukken met deze voeding, werd mij uiteindelijk toch maar aangeraden om de PSU experts erop los te laten
Mij werd ook verteld dat ze hier graag een foto zien van de sticker op je voeding, maar die sticker zit dus tegen de backplate van mijn kast

Mocht er op dat stickertje nog belangrijkere info staan dan kan ik eventueel dat ding er wel uithalen om er zo even een foto van te maken, als dat lukt zonder mn hele systeem overhoop te halen.Dimensions W x H x D 150 x 86 x 140
Fan 1x120 mm
Fan control Temperature control
Fan lights
PFC Active
Input voltage range 100-240VAC
ATX cable length / longest cable 47cm / 93cm
ATX connector 24P / 20P / P4 / P8 / AUX
Plug 5.25 "/ 3.5" / SATA / PEG 3 / 1 / 5 / 2
Performance according to the manufacturer 530W
Currents 3.3V / 5V / 5VSB /-12V 24A / 24A / 2.5A / 0.3 A
12V (1) 22A
12V (2) 22A
Combined Power 3.3V +5 V / 12V 120W / 480W
Guarantee / warranty 2 years
Anyway, dat is dus de voeding waarmee ik uiteindelijk het volgende mee wil draaien:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: Asrock 870 Extreme3
pricewatch: Corsair CMV4GX3M2A1333C9 X2
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Daar zitten nog, uiteindelijk, 3 casefans bij, 1 van 140mm en 2 van 120mm, een keyboard en muis en een DVD-RW speler.
Volgens een power-bereken tool kwam ik net boven de 530W uit, maar toen werd mij verteld, in het videokaarten topic, dat die tools altijd schromelijk overdrijven, en dat mijn voeding dus voldoende is voor SLI. Overclocken ben ik overigens verder niet van plan.
Duuuuus, samenvattend; hebben de videokaart experts gelijk of zijn mijn bedenkingen correct?
De kaarten trekken samen maximaal 300watt, dat is dus al 2*12,5A van de 12v lijnen, max van de 12v lijnen is samen 35A. Dan blijft er dus ongeveer 10A/120 watt over voor de rest van de 12v benodigd heden. De Phenom 2 heeft al een tdp van 140 watt, dus ik denk dat dat te krap is..
[ Voor 14% gewijzigd door sjaakwortel op 16-10-2011 19:33 ]
Hij zegt dat ie 480W op 12V kan leveren. Als de voedingsfabrikant niet een potje staat te liegen dan moet het kunnen. Bij de test van hardware.info verbruikt een 6870 crossfire setup. 360W, dat is waarschijnlijk inclusief het verbruik van de voeding, waar die 480 exclusief is. (werkt dus in je voordeel). Zij testen met farcry 2, zou kunnen dat het nog een beetje toeneemt met een zwaarder spel maar de 480 verbruik zal je denk niet halen.
ik zou zeggen, moet kunnen, maar ga niet pushen met onzintests als furmark + linpack.
ik zou zeggen, moet kunnen, maar ga niet pushen met onzintests als furmark + linpack.
Volgens de be Quiet! website is het gecombineerde vermogen van de 12v lijnen 35A, 12*35= 420 watt. De specs op de AMD website zeggen dat de kaarten maximaal 150watt gebruiken, dat is de 300watt totaal. Dan blijft er 120watt op de 12v lijnen over voor de rest van het systeem, wat dus te weinig is voor de processor, die 140watt nodig heeft.
sjaakwortel schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:33:
Volgens de be Quiet! website is het gecombineerde vermogen van de 12v lijnen 35A, 12*35= 420 watt. De specs op de AMD website zeggen dat de kaarten maximaal 150watt gebruiken, dat is de 300watt totaal. Dan blijft er 120watt op de 12v lijnen over voor de rest van het systeem, wat dus te weinig is voor de processor, die 140watt nodig heeft.
Hmm, what to do what to do. Ik heb inderdaad even naar de be Quiet! website gekeken, en daar staat inderdaad 420W bij de 12V. Raar dat mij dan eerst verteld werdt dat het wel moet lukken. Wellicht dat een SLI opstelling met een 6850 erbij dan wel gaat lukken? Zal alsnog een leuke performance increase geven voor een schappelijk prijsje, en misschien dat mijn voeding dat wel aankan.haarbal schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:28:
Hij zegt dat ie 480W op 12V kan leveren. Als de voedingsfabrikant niet een potje staat te liegen dan moet het kunnen. Bij de test van hardware.info verbruikt een 6870 crossfire setup. 360W, dat is waarschijnlijk inclusief het verbruik van de voeding, waar die 480 exclusief is. (werkt dus in je voordeel). Zij testen met farcry 2, zou kunnen dat het nog een beetje toeneemt met een zwaarder spel maar de 480 verbruik zal je denk niet halen.
Hoe kom je trouwens aan die 480W haarbal? De datasheet heeft het inderdaad over 420W.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 16-10-2011 20:13 ]
Het verschil met een HD6850 is echt maar 10-20 watt oid, dus ik denk dat dat ook niet gaat werken.
TheGuruOf3D heeft het inderdaad over een verschil van 20W. En aangezien ik 20W tekort kom... Maar dat wordt waarschijnlijk net te krap, toch? En in welke situaties zouden die kaarten de 280W aantikken? Ik ben van plan om BF3 en The Witcher 2 dan toch wel lekker te maxxen, duw ik de kaarten dan al naar het maximum?sjaakwortel schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:17:
Het verschil met een HD6850 is echt maar 10-20 watt oid, dus ik denk dat dat ook niet gaat werken.
uit jouw post: Combined Power 3.3V +5 V / 12V 120W / 480WAnoniem: 251423 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:10:
[...]
[...]
Hmm, what to do what to do. Ik heb inderdaad even naar de be Quiet! website gekeken, en daar staat inderdaad 420W bij de 12V. Raar dat mij dan eerst verteld werdt dat het wel moet lukken. Wellicht dat een SLI opstelling met een 6850 erbij dan wel gaat lukken? Zal alsnog een leuke performance increase geven voor een schappelijk prijsje, en misschien dat mijn voeding dat wel aankan.
Hoe kom je trouwens aan die 480W haarbal? De datasheet heeft het inderdaad over 420W.
anyways, ik zou idd maar van die 420 uitgaan.
op guru3D staat een review waar ze testen met een overclockte X58 setup. Ze draaien wel furmark (onzinnig hoge load) en X58 (totaal niet zuinig). Die setup verbruikt 420W, als de voeding 90% efficient zouden ze een 380W uit de voeding nodig hebben. Jij zal wel een stuk minder verbruiken want X58 is een behoorlijke slurper.
Ik denk dat het nog steeds moet kunnen (zeker omdat een ingame load dichter bij de 360 van hwi in de buurt komt), zorg wel dat als je maar 2 pci-e voedingsstekkers hebt dat je beide kaarten 1 van de voeding geeft en dat je de molex-pci-e verloopstukjes allebei op een andere molexkabel aansluit, anders kan je 1 van de rails overbelasten.
edit: het is trouwens Crossfire bij ati/amd kaarten. Sli is van nvidia.
[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 16-10-2011 21:15 ]
Wellicht ben ik niet aan het juiste adres, maar ik ga een servertje bouwen met de volgende onderdelen:
- E35M1-M Pro
- 4 GB DDR3-1066
- WD Green, 1 TB
- Coolermaster Elite 343
Nu zit ik te twijfelen over de voeding. Ik heb twee kandidaten:
- Be Quiet 350 WATT (80% efficient)
- HEC HEC-120SA-7FX ( http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l2=tot+400+Watt )
Die 2e, Hec-120, heeft 120 watt en is voor 72% efficient volgens Alternate. Is dit nu beter omdat het aantal watt lager is?
Graag advies in deze
EDIT: Ik weet dat de HEC voeding een afwijkend formaat heeft, maar dat is niet zo'n probleem voor mij. Het aparaat komt toch in de meterkast
- E35M1-M Pro
- 4 GB DDR3-1066
- WD Green, 1 TB
- Coolermaster Elite 343
Die 2e, Hec-120, heeft 120 watt en is voor 72% efficient volgens Alternate. Is dit nu beter omdat het aantal watt lager is?
Graag advies in deze
EDIT: Ik weet dat de HEC voeding een afwijkend formaat heeft, maar dat is niet zo'n probleem voor mij. Het aparaat komt toch in de meterkast
[ Voor 10% gewijzigd door gidion1987 op 17-10-2011 13:30 ]
http://www.hardwaresecret...-Plus-Certification/742/3gidion1987 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:29:
Wellicht ben ik niet aan het juiste adres, maar ik ga een servertje bouwen met de volgende onderdelen:
- E35M1-M Pro
- 4 GB DDR3-1066
- WD Green, 1 TB
- Coolermaster Elite 343
Graag advies in deze
Dus waarschijnlijk is de Be Quiet beter als hij die 80% over de gehele load vast kan houden.
Mijn huidig systeem:
Windows 7 professional
Proc: Intel Q6600
Ram: 4 Gb DDR2
Grafische kaart: ATI 4350 HD
Voeding: 300 W
Nu wil ik een nieuwe videokaart want deze kan echt niet meer. Ik zat te denken aan een 6870. Nu moet daar uiteraard ook een andere voeding bij. Ik vermoedde zelf iets met een wattage van 550.
En wat voor voeding raden jullie mij aan? Ik wil een beetje in de goedkopere voedings zitten.
ik zag deze staan: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
is dat wat?
Windows 7 professional
Proc: Intel Q6600
Ram: 4 Gb DDR2
Grafische kaart: ATI 4350 HD
Voeding: 300 W
Nu wil ik een nieuwe videokaart want deze kan echt niet meer. Ik zat te denken aan een 6870. Nu moet daar uiteraard ook een andere voeding bij. Ik vermoedde zelf iets met een wattage van 550.
En wat voor voeding raden jullie mij aan? Ik wil een beetje in de goedkopere voedings zitten.
ik zag deze staan: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
is dat wat?
[ Voor 15% gewijzigd door -Tobias- op 17-10-2011 17:24 ]
550W heb je niet nodig hoor, 450W is al ruimschoots voldoende.
Ik zou niet voor een OCZ voeding gaan, er zijn betere alternatieven, bijv.: pricewatch: XFX Pro 450W
Ik zou niet voor een OCZ voeding gaan, er zijn betere alternatieven, bijv.: pricewatch: XFX Pro 450W
[ Voor 27% gewijzigd door Mr_Size op 17-10-2011 17:31 ]
Ok dankje! Ik wil straks ook nog mn ram upgraden naar 2x2gb kingston hyper x maar dat maakt toch nauwelijks verschil?
En tussen het verschil van die voedingen zit op azerty(daar wil ik m'n spul kopen) vijf euro. Is het dan wel vijf euro waard om 150w minder te nemen. Die OCZ is modulair en dat is wel handgi
Of is XFX een betere voeding bouwer dan OCZ?
En tussen het verschil van die voedingen zit op azerty(daar wil ik m'n spul kopen) vijf euro. Is het dan wel vijf euro waard om 150w minder te nemen. Die OCZ is modulair en dat is wel handgi
Of is XFX een betere voeding bouwer dan OCZ?
Die XFX is sowieso van betere kwaliteit ja, maar XFX heeft geen modulaire voedingen onder de € 60,-. Als je per sé modulair wilt is de pricewatch: Huntkey Jumper 550W wel een leuk alternatief. Volgens deze review is dat wel een goede voeding.
Nee modulair hoeft niet per sé maar ik vind 450 misschien ook wel wat weinig..
Voor een setup met één 6870 is het ruim voldoende hoor-Tobias- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:27:
Nee modulair hoeft niet per sé maar ik vind 450 misschien ook wel wat weinig..
Jep, ik heb dezelfde voeding en een 560Ti, die heeft ook 2 6pins nodig. Verder heb ik een SSD en een HDD en een optische drive en alles werkt-Tobias- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:47:
De juiste connectors zitten der ook bij voor een standaard moederbord, 1 hd, 2 van die 6pins voor 6870 en n dvd drive?
Dankzij dit topic en vele reviews verder heb ik voor een XFX Black Edition 750W gekozen, goeie prijs/kwaliteit verhouding. Het had met minder gekund maar dan kan ik ook af en toe eens uit de mijn bol gaan met een SLI/CF opstelling.
Ik hoor graag je ervaringen! Wil hem zelf ook binnenkort bestellenZenix schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:49:
Dankzij dit topic en vele reviews verder heb ik voor een XFX Black Edition 750W gekozen, goeie prijs/kwaliteit verhouding. Het had met minder gekund maar dan kan ik ook af en toe eens uit de mijn bol gaan met een SLI/CF opstelling.
Geachte heren tweakers,
Een vraag voor de toekomstige voeding van m'n broertje:
De pc is een Q9550 @ 3,4 ghz, 4 GB, Asus P5B bordje, 1 spinpoint HD van 1 TB.
Nu wil hij overstappen van een 8800 GT naar een 560 GTX maar daar moet ook een andere voeding bij (nu een Sempre (wat dat in godsnaam dan ook mag zijn) 400 W voeding). Echter zijn budget is beperkt rond de 60 euro, is er voor die prijs een passende voeding te vinden die én nog een beetje efficient is, én nog een beetje stil en de benodigde aanslutien heeft voor de 560 GTX?
De XFX core edition pro 550 lijkt wel goed voor 62,50, maar er worden zoveel merken en types aangeboden, ik zie door de bomen 't bos niet meer!
Alvast bedankt!
Een vraag voor de toekomstige voeding van m'n broertje:
De pc is een Q9550 @ 3,4 ghz, 4 GB, Asus P5B bordje, 1 spinpoint HD van 1 TB.
Nu wil hij overstappen van een 8800 GT naar een 560 GTX maar daar moet ook een andere voeding bij (nu een Sempre (wat dat in godsnaam dan ook mag zijn) 400 W voeding). Echter zijn budget is beperkt rond de 60 euro, is er voor die prijs een passende voeding te vinden die én nog een beetje efficient is, én nog een beetje stil en de benodigde aanslutien heeft voor de 560 GTX?
De XFX core edition pro 550 lijkt wel goed voor 62,50, maar er worden zoveel merken en types aangeboden, ik zie door de bomen 't bos niet meer!
Alvast bedankt!
Graag zou ik jullie advies willen vragen.
Ik wil voor me broertje een pc samenstellen maar weet niet precies hoeveel watt het systeem zal verbruiken.
De configuratie is:
Asus P5B met Intel Core 2 Duo 6300
Asus EN7600GT
1 TB harddisk
1 DVD brander
Kunnen jullie inschatten hoeveel watt voeding ik nodig heb?
Ik wil voor me broertje een pc samenstellen maar weet niet precies hoeveel watt het systeem zal verbruiken.
De configuratie is:
Asus P5B met Intel Core 2 Duo 6300
Asus EN7600GT
1 TB harddisk
1 DVD brander
Ja, die is prima.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:27:
pricewatch: XFX Pro 450W zou met de huidige configuratie en overklok ook nog prima kunnen.
Zo goed als elke ATX voeding zal wel voldoen, zoek gewoon een goede voeding welke genoeg aansluitingen heeft zoals de pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 bijvoorbeeld.geertvduin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:23:
AMD Nieuwsdiscussie
Thanks.. ik heb echter ook nog een oude voeding liggen, maar weet niet of deze geschikt is qua wattage.-The_Mask- schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:47:
Zo goed als elke ATX voeding zal wel voldoen, zoek gewoon een goede voeding welke genoeg aansluitingen heeft zoals de pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 bijvoorbeeld.
Vandaar mijn verzoek of je kunt berekenen hoeveel watt mijn configuratie verbruikt.
Die zegt ongeveer 220watt en minimaal 170 watt met een A merk voeding
[ Voor 56% gewijzigd door Edmin op 24-10-2011 00:50 ]
Bewijst maar weer eens dat PSU calculators niet werken.sjaakwortel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:30:
http://lmgtfy.com/?q=psu+power+calculator
Die zegt ongeveer 220watt en minimaal 170 watt met een A merk voeding
Zolang het een goede en beetje moderne ATX voeding is die genoeg aansluitingen heeft moet het werken. Is het een gare voeding dan zou ik het niet proberen. Dus kijk naar de kwaliteit en niet één of ander stickertje met een x aantal watt.geertvduin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:57:
[...]
Thanks.. ik heb echter ook nog een oude voeding liggen, maar weet niet of deze geschikt is qua wattage.
Vandaar mijn verzoek of je kunt berekenen hoeveel watt mijn configuratie verbruikt.
AMD Nieuwsdiscussie
Wat denken we hier van de Be Quiet Straight Power E9 400W?
Dat is volgens mij de nieuwste telg van Be Quiet en een flinke stap efficiënter dan de allom geroemde Pure Power L7-300W. Over de hele linie (20%, 50% en 100%) zo'n 6% hogere efficiëntie (84 vs. 89,8%, 87% vs 92,9% en 84% vs. 91,9%).
Mijn voeding heeft er vorige week de brui aan gegeven en draai nu op een oude oem voeding die veel herrie maakt. Ik heb gemeten dat deze voeding onder stress (Prime 95 + Furmark) 280 W ac trekt en zo'n 135W idle, dus leek de L7-300W mij wel een mooie (die heb ik al voor verschillende mensen ingebouwd), maar nou zag ik op de Be Quiet website dat er dus ook een nieuwe E9 serie is met 80-Plus Gold certificatie en deze staan inmiddels ook in de pricewatch met meerdere leveranciers op direct leverbaar. Ik heb op internet echter nog niks over deze voeding kunnen vinden, maar misschien dat er hier al iemand is met ervaring? Of iemand met een mening over welke voeding ik het beste zou kunnen nemen?
Dat is volgens mij de nieuwste telg van Be Quiet en een flinke stap efficiënter dan de allom geroemde Pure Power L7-300W. Over de hele linie (20%, 50% en 100%) zo'n 6% hogere efficiëntie (84 vs. 89,8%, 87% vs 92,9% en 84% vs. 91,9%).
Mijn voeding heeft er vorige week de brui aan gegeven en draai nu op een oude oem voeding die veel herrie maakt. Ik heb gemeten dat deze voeding onder stress (Prime 95 + Furmark) 280 W ac trekt en zo'n 135W idle, dus leek de L7-300W mij wel een mooie (die heb ik al voor verschillende mensen ingebouwd), maar nou zag ik op de Be Quiet website dat er dus ook een nieuwe E9 serie is met 80-Plus Gold certificatie en deze staan inmiddels ook in de pricewatch met meerdere leveranciers op direct leverbaar. Ik heb op internet echter nog niks over deze voeding kunnen vinden, maar misschien dat er hier al iemand is met ervaring? Of iemand met een mening over welke voeding ik het beste zou kunnen nemen?
[ Voor 15% gewijzigd door Paul C op 18-10-2011 21:52 ]
Zijn gemaakt door FSP, waarschijnlijk aardig vergelijkbaar met de FSP Aurum serie. Maar Be Quiet maakt eigenlijk nooit concurrerend geprijsde voedingen, ze zijn eigenlijk altijd te duur.
Maar wat sluit je er op aan?
Maar wat sluit je er op aan?
AMD Nieuwsdiscussie
Dit sluit ik er op aan:
- Intel Q9450 op een Asus P5W DH deluxe
- 4x2GB ram
- Passieve 9600GT
- Passieve 7600GT
- 1TB 5400rpm
- 120GB m4 SSD
- DVD brander
Maar Be Quiet is dus OEM doorverkoop van FSP?
Ik heb even gekeken op fsp-group.com, maar daar kan ik geen 400W Gold voeding vinden, dus het is dan een model wat FSP nog niet openbaar heeft gemaakt of toch iets anders.
Edit:
Ben er inmiddels achter dat die 400W Be Quiet waarschijnlijk een gerelabelde 800W voeding is, want hij kan op drie rails 12V 18A leveren, wat gecombineerd (zoals de 80-Plus certificeering meet) 648W 12V is. Als ik daar de vermogens voor de rest van de spanningen bij optel kom ik op 830W. In dat geval is deze PSU véél te groot voor mijn pc. Idle zou de voeding dan misschien 10% loaded zijn...
- Intel Q9450 op een Asus P5W DH deluxe
- 4x2GB ram
- Passieve 9600GT
- Passieve 7600GT
- 1TB 5400rpm
- 120GB m4 SSD
- DVD brander
Ik heb even gekeken op fsp-group.com, maar daar kan ik geen 400W Gold voeding vinden, dus het is dan een model wat FSP nog niet openbaar heeft gemaakt of toch iets anders.
Edit:
Ben er inmiddels achter dat die 400W Be Quiet waarschijnlijk een gerelabelde 800W voeding is, want hij kan op drie rails 12V 18A leveren, wat gecombineerd (zoals de 80-Plus certificeering meet) 648W 12V is. Als ik daar de vermogens voor de rest van de spanningen bij optel kom ik op 830W. In dat geval is deze PSU véél te groot voor mijn pc. Idle zou de voeding dan misschien 10% loaded zijn...
[ Voor 34% gewijzigd door Paul C op 18-10-2011 23:12 ]
Nee Be Quiet! maakt zoals de meeste fabrikanten de voedingen niet zelf, die worden o.a. door FSP gemaakt.pcmadman schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:41:
Waarschijnlijk is die gebaseerd op de FSP Aurum van 400WIk heb even gekeken op fsp-group.com, maar daar kan ik geen 400W Gold voeding vinden, dus het is dan een model wat FSP nog niet openbaar heeft gemaakt of toch iets anders.
De voeding kan 384W leveren op de 12V, geen 648W. Een 400W voeding die 648W op de 12V kan leveren is natuurlijk sowieso niet mogelijk.Edit:
AMD Nieuwsdiscussie
Top, dankjewel The Mask. De 450 zou inderdaad genoeg moeten zijn, maar met het oog op eventueel een SLI opstelling later en/of meenemen van de voeding naar een volgende build lijkt me een 550 ook geen slechte keuze voor hem. Bovendien is de 450 ook lastiger leverbaar bij de webwinkel waar hij ook de kaart besteld, en hde meerkosten zijn zeer beperkt.-The_Mask- schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:47:
Ja, die is prima.
pricewatch: XFX Pro 450W zou met de huidige configuratie en overklok ook nog prima kunnen.
Nogmaals merci!
Met oog op SLI met 2 560's zou ik toch eerder deze aanraden : pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) met 550 schiet je daar net wat te kort mee.
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Of een andere voeding, maar ik zou iig wel één nemen met genoeg aansluitingen voor een tweede videokaart.
AMD Nieuwsdiscussie
Wat je ook kunt doen is gewoon in een keer een voeding kopen die alles heeft en ook voor de toekomst genoeg power heeft mocht je willen uitbreiden.
Zo werd ik gestoord van telkens nieuwe voedingen kopen en heb ik uiteindelijk de 1250Watt van OCZ genomen. Is fully modular en heeft nog een gold certificaat ook. Kost wat, maar dan ben je wel voor eeuwig van al het gezeik af.
Voor de geinterreseerden: pricewatch: OCZ ZX 1250W
Zo werd ik gestoord van telkens nieuwe voedingen kopen en heb ik uiteindelijk de 1250Watt van OCZ genomen. Is fully modular en heeft nog een gold certificaat ook. Kost wat, maar dan ben je wel voor eeuwig van al het gezeik af.
Voor de geinterreseerden: pricewatch: OCZ ZX 1250W
[ Voor 14% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 10:47 ]
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
Nee dat is in mijn ogen alleen dom.
Bijna niemand zal een 1250W voeding nodig hebben en Corsair heeft er niet eens één, maar dat is een ander verhaal. Maar het is duur, nutteloos, onzuinig en je schiet er niks mee op. Aansluitingen veranderen op de duur, over een paar zie je weer nieuwe aansluitingen die jouw voeding niet heeft. Stroom verbruik veranderd, aantal jaar geleden trokken PC's veel van de 5V en 3,3V en bijna niks van de 12V. Tegenwoordig andersom maar wie zegt dat er niet iets anders gebuurt? Jouw voeding kan iig amper wat leveren op iets anders dan de 12V dus dan zou je voeding nutteloos zijn. En zo zijn er nog wel veel meer redenen te bedenken, maar een goede reden om het te doen zou ik niet weten, jij wel? Toekomst is iig geen reden.
Edit: Nu is het een OCZ, je veranderd snel.
Maar de OCZ heeft erg last van coilwhine als je hem veel belast, maar aangezien je dat toch nooit zal doen heb je er ook geen last van, maar ja wat heb je er dan aan?
Bijna niemand zal een 1250W voeding nodig hebben en Corsair heeft er niet eens één, maar dat is een ander verhaal. Maar het is duur, nutteloos, onzuinig en je schiet er niks mee op. Aansluitingen veranderen op de duur, over een paar zie je weer nieuwe aansluitingen die jouw voeding niet heeft. Stroom verbruik veranderd, aantal jaar geleden trokken PC's veel van de 5V en 3,3V en bijna niks van de 12V. Tegenwoordig andersom maar wie zegt dat er niet iets anders gebuurt? Jouw voeding kan iig amper wat leveren op iets anders dan de 12V dus dan zou je voeding nutteloos zijn. En zo zijn er nog wel veel meer redenen te bedenken, maar een goede reden om het te doen zou ik niet weten, jij wel? Toekomst is iig geen reden.
Edit: Nu is het een OCZ, je veranderd snel.
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 19-10-2011 10:53 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nog nooit last gehad van coilwhine, dus het zal wel per voeding verschillen.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:52:
Nee dat is in mijn ogen alleen dom.
Edit: Nu is het een OCZ, je veranderd snel.Maar de OCZ heeft erg last van coilwhine als je hem veel belast, maar aangezien je dat toch nooit zal doen heb je er ook geen last van, maar ja wat heb je er dan aan?
Daarnaast ik draai momenteel maar 1 HD6970 maar ben wss wel van plan om hier nog 2 bij te prikken.
Uiteindelijk zal ik dan wel weer upgraden naar de nieuwere generatie van videokaarten maar daarna kan ik gewoon weer extra videokaarten van hetzelfde type kopen zonder een nieuwe voeding te kopen. En ze hebben altijd wel convertertjes en dat is nooit altijd zo duur dan dat als je telkens maar weer nieuwe voedingen koopt.
Ik ga er van uit dat ik met deze voeding nog mooi 5 jaar vooruit kan (en aangezien ik elk jaar upgrade) zal me dat aardig wat geld schelen aan voedingen kopen.
De kans daarnaast dat ze ineens van 12V rail overgaan op de 5V en 3.3V voor videokaarten is highly unthinkable. Ik heb deze gekocht zodat ik in iedergeval wist dat ik genoeg had mocht ik ooit een 3-way crossfire nemen of een 4-way.
Als je het geld hebt, kun je het inderdaad uitgeven. Dus ik zie het probleem niet zoAnoniem: 80673 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:56:
"ik heb veel geld uitgegeven, dus nu is het goed"

Daarnaast als je meestal duurdere dingen koopt heb je vaak betere service van de merken zelf. En ga nou niet beginnen over Apple, dat verhaal kennen we al en sluit hier totaal niet op aan.
[ Voor 19% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 11:19 ]
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
Hoe goed klopt de eXtreme Power Supply Calculator?
Ik heb het volgende systeem ingevoerd:
En dan is het advies als volgt:
System Type: 1 physical CPU
Motherboard: Regular - Desktop
CPU Socket: Socket AM3
CPU: AMD Phenom II X4 955 3200 MHz Deneb
CPU Utilization (TDP): 90% TDP
RAM: 2 Sticks DDR3 SDRAM
Video Card 1: AMD Radeon HD 6450
Regular SATA: 1 HDD
DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
Front Bay Card Reader: Yes
Fans
Regular: 1 Fan 80mm;
Keyboard and mouse: Yes
System Load: 90 %
Minimum PSU Wattage: 215 Watts
Recommended Wattage: 265 Watts
Terwijl op de pagina van Sapphire staat dat er minimaal een 400 watt voeding voor deze grafische kaart nodig is.
Ik heb het volgende systeem ingevoerd:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB | € 45,99 | € 45,99 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 15,45 | € 15,45 |
1 | MS-Tech LC-10 | € 33,65 | € 33,65 |
1 | Cooler Master Blade Master 80MM/25MM PWM, 80mm | € 3,70 | € 3,70 |
1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 48,85 | € 48,85 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX | € 27,90 | € 27,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 88,- | € 88,- |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Sapphire HD 6450 1GB DDR3 | € 37,57 | € 37,57 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 384,06 |
En dan is het advies als volgt:
System Type: 1 physical CPU
Motherboard: Regular - Desktop
CPU Socket: Socket AM3
CPU: AMD Phenom II X4 955 3200 MHz Deneb
CPU Utilization (TDP): 90% TDP
RAM: 2 Sticks DDR3 SDRAM
Video Card 1: AMD Radeon HD 6450
Regular SATA: 1 HDD
DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
Front Bay Card Reader: Yes
Fans
Regular: 1 Fan 80mm;
Keyboard and mouse: Yes
System Load: 90 %
Minimum PSU Wattage: 215 Watts
Recommended Wattage: 265 Watts
Terwijl op de pagina van Sapphire staat dat er minimaal een 400 watt voeding voor deze grafische kaart nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door Jogai op 19-10-2011 11:33 . Reden: Dubbele moederboard eruitgehaald ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Dat zetten ze er op zodat je in iedergeval genoeg power kan leveren aan alle componenten in je pc. Dit is ook een soort van indekking van de fabrikant zelf, zodat je later niet bij hun kunt klagen van: Ik heb een 300 watt voeding gekocht en de videokaart doet het niet! "Ja sorry meneer, er staat duidelijk op de verpakking dat er minimaal een 400 watt voeding is vereist."Jogai schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:18:
Daarnaast zou ik altijd met een 400 Watt voeding beginnen en dan hoger gaan naarmate je wat meer de highend richting op gaat.
Daarnaast VERTROUW NOOIT OP DE PSU CALCULATORS! Knoop dat in je oren.
Die dingen kloppen niet en zijn niet op de realiteit gebaseerd. Een 450 Watt zal in jouw situatie ook nog wel voldoen. Waarom heb je trouwens meerdere moederborden in het lijstje staan? Wil je ze graag inelkaar drukken ofzo?
[ Voor 17% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 11:25 ]
@jopitan:
Scherp hoor, ik heb het verbeterd. Zoals je misschien ook gezien had gaat mijn voorkeur in dit geval uit naar een 500 watts voeding. Dit is ook omdat ik de modulaire voedingen van ocz ken.
Misschien moet ik toch de topicstart eens beter doorlezen, zodat ik beter kan inschatten wat ik nodig heb. Nu doe ik dat toch een beetje op de gok...
Scherp hoor, ik heb het verbeterd. Zoals je misschien ook gezien had gaat mijn voorkeur in dit geval uit naar een 500 watts voeding. Dit is ook omdat ik de modulaire voedingen van ocz ken.
Misschien moet ik toch de topicstart eens beter doorlezen, zodat ik beter kan inschatten wat ik nodig heb. Nu doe ik dat toch een beetje op de gok...
Op dit moment een 400w voeding van Corsair (cx model).
Configuratie nu is:
Asus mobo met 785 chipset (m4a785td-vevo)
phenom ii x4 20 @2800 mhz (dit is de unlockte versie van de phenom 2 x3 720)
HD 5770
4 Gb ddr3 1333 mhz
Ik wil de processor gaan overklokken naar hopelijk 3.4 ghz, en ik wil de videokaart vervangen voor een van deze 3 opties; hd 6850, hd 6870 of een gfx560.
Is dit compatible met deze voeding? of moet ik toch op zoek gaan naar wat meer wattage?
Bij voorbaat dank!
Configuratie nu is:
HD 5770
4 Gb ddr3 1333 mhz
Ik wil de processor gaan overklokken naar hopelijk 3.4 ghz, en ik wil de videokaart vervangen voor een van deze 3 opties; hd 6850, hd 6870 of een gfx560.
Is dit compatible met deze voeding? of moet ik toch op zoek gaan naar wat meer wattage?
Bij voorbaat dank!
Ik hoop voor je dat je een goeie CPU koeler hebt om die overclock aan te kunnen? (passen en meten van voltages enzov)Biohazzard21 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:51:
Op dit moment een 400w voeding van Corsair (cx model).
Configuratie nu is:
HD 5770
4 Gb ddr3 1333 mhz
Bij voorbaat dank!
Daarnaast zou ik voor een 500 à 550 watt voeding gaan mocht je die upgrades nemen.
Zoals ik al zei het komt alleen voor bij hoge belasting en dat is dus iets wat jij echt niet bereikt. Zo'n 400W max hooguit gok ik.jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:01:
[...]
Nog nooit last gehad van coilwhine, dus het zal wel per voeding verschillen.
Dat had je ook met een 750W voeding kunnen doen.Daarnaast ik draai momenteel maar 1 HD6970 maar ben wss wel van plan om hier nog 2 bij te prikken.
Uiteindelijk zal ik dan wel weer upgraden naar de nieuwere generatie van videokaarten maar daarna kan ik gewoon weer extra videokaarten van hetzelfde type kopen zonder een nieuwe voeding te kopen.
Wat jij doet is echt niet goedkoper, beter of ook maar iets.En ze hebben altijd wel convertertjes en dat is nooit altijd zo duur dan dat als je telkens maar weer nieuwe voedingen koopt.
Zal vooral duurder zijn ja.Ik ga er van uit dat ik met deze voeding nog mooi 5 jaar vooruit kan (en aangezien ik elk jaar upgrade) zal me dat aardig wat geld schelen aan voedingen kopen.
Dan ben je voor heel veel PC's nogal onzuinig bezig. PC's zonder of met budget videokaart zullen nooit boven de 200W komen. Dus mensen die niet gamen zullen bijna nooit een 400W voeding nodig hebben, dan kun je voor het geld beter een betere voeding halen met minder watt.jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:22:
Daarnaast zou ik altijd met een 400 Watt voeding beginnen en dan hoger gaan naarmate je wat meer de highend richting op gaat.
HD6850 is geen probleem, HD6870 moet ook nog net kunnen gaan maar je hebt wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig. GTX560 wordt een beetje aan de krappe kant.Biohazzard21 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:51:
Dit topic is bedoelt voor goed advies, niet voor ik roep maar wat.jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:53:
[...]
Ik hoop voor je dat je een goeie CPU koeler hebt om die overclock aan te kunnen? (passen en meten van voltages enzov)
Daarnaast zou ik voor een 500 à 550 watt voeding gaan mocht je die upgrades nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 19-10-2011 12:18 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Oke dankjewel, daar heb ik wat aan.
Ik denk dat ik die 400watt wel wat makkelijker overschrijdt dan je denkt.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Zoals ik al zei het komt alleen voor bij hoge belasting en dat is dus iets wat jij echt niet bereikt. Zo'n 400W max hooguit gok ik.
Dat kan wel zijn, maar wie zegt dat ik niet meer componenten in mijn PC heb?-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Dat had je ook met een 750W voeding kunnen doen.
Verklaar je nader-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Wat jij doet is echt niet goedkoper, beter of ook maar iets.
Explain?
Dus jij wilt hiermee zeggen dat als je een highend pc hebt je een 400w in je pc moet douwen? Ik zeg nogmaals: NAARMATE je richting Highend gaat.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Dan ben je voor heel veel PC's nogal onzuinig bezig. PC's zonder of met budget videokaart zullen nooit boven de 200W komen. Dus mensen die niet gamen zullen bijna nooit een 400W voeding nodig hebben, dan kun je voor het geld beter een betere voeding halen met minder watt.
Ik wil niet veel zeggen, maar hij heeft niet gementioned dat hij een CPU koeler heeft om zijn CPU te koelen als hij het overclockt. Dus ik zeg het alsmede daarvan maar even. Daarnaast moet je bij een voeding altijd rekening houden met efficiency.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Dit topic is bedoelt voor goed advies, niet voor ik roep maar wat.
Ik twijfel niet aan je kennis natuurlijk, maar kom dan ook met wat betere argumenten.
[ Voor 3% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 13:19 ]
Niet gamende mensen willen ook nog wel eens een filmpje van de vakantie oid knippen/plakken. Daarmee kan je de voeding toch nog goed nodig hebben. Daarnaast lijkt het me onverstandig om een systeem wat mogelijk meer watt kan trekken uit te rusten met een lichte voeding. Wie weet komt het toch een keer voor en loopt daarom het hele apparaat vast.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Dan ben je voor heel veel PC's nogal onzuinig bezig. PC's zonder of met budget videokaart zullen nooit boven de 200W komen. Dus mensen die niet gamen zullen bijna nooit een 400W voeding nodig hebben, dan kun je voor het geld beter een betere voeding halen met minder watt.
[...]
Ik zit nu tussen de pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M en de pricewatch: XFX Black Edition 750W te twijfelen. Ik wil eigenlijk de XFX, die schijnt wat stiller te zijn (toch), is wat meer modulair en is silver ipv bronze. Nu wil ik er ook een Fractal Design R3 USB 3.0 bij bestellen en nu is de combinatie XFX+kast niet mogelijk. Omdat ik geen zin heb twee keer de verzendkosten te betalen zonder dat daar echt een goede reden voor is vroeg ik mij af wat nu het grote verschil is en of mijn punten klopten? Of dat ik net zo goed voor de corsair kan gaan.
Edit: En is pricewatch: XFX PRO750W deze nu dezelfde als die andere XFX of niet?
Edit: En is pricewatch: XFX PRO750W deze nu dezelfde als die andere XFX of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 19-10-2011 13:25 ]
De XFX black edition is niet hetzelfde als die andere XFX.Cyleo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:
Ik zit nu tussen de pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M en de pricewatch: XFX Black Edition 750W te twijfelen. Ik wil eigenlijk de XFX, die schijnt wat stiller te zijn (toch), is wat meer modulair en is silver ipv bronze. Nu wil ik er ook een Fractal Design R3 USB 3.0 bij bestellen en nu is de combinatie XFX+kast niet mogelijk. Omdat ik geen zin heb twee keer de verzendkosten te betalen zonder dat daar echt een goede reden voor is vroeg ik mij af wat nu het grote verschil is en of mijn punten klopten? Of dat ik net zo goed voor de corsair kan gaan.
Beiden zijn trouwens goeie voedingen volgens mij. Heb zelf voor de XFX black edition gekozen om de goeie reviews, en omdat hij meer modulair is zoals je al aangaf en dat is voor mij belangrijk.
Wat zei je? YouTube: Seasonic X-850 Coil Whine-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Zoals ik al zei het komt alleen voor bij hoge belasting en dat is dus iets wat jij echt niet bereikt.
Anoniem: 369941
Ik ben van plan aan het eind van de maand een nieuw systeem aan te schaffen.
Nu ben ik niet helemaal op de hoogte van welke voeding ik moet nemen.
Dit is het systeem.
Nu wil ik in de toekomst een 2e videokaart erbij plaatsen en extra werkgeheugen.
Welke voeding is hiervoor aan te raden ?
Alvast bedankt
Nu ben ik niet helemaal op de hoogte van welke voeding ik moet nemen.
Dit is het systeem.
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 20,85 | € 20,85 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 97,- | € 97,- |
1 | Asus M4A88T-M/USB3 | € 77,29 | € 77,29 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 148,30 | € 148,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 343,44 |
Nu wil ik in de toekomst een 2e videokaart erbij plaatsen en extra werkgeheugen.
Welke voeding is hiervoor aan te raden ?
Alvast bedankt
Dan zou ik eerst maar eens een geschikt moederbord nemen.Anoniem: 369941 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:12:
Een goede 500 a 600W met voldoende aansluitingen.Welke voeding is hiervoor aan te raden ?
Hmm, beetje jammer.. niet veel ervaring met zelfbouwsystemenchim0 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
Dan zou ik eerst maar eens een geschikt moederbord nemen.
[...]
Een goede 500 a 600W met voldoende aansluitingen.
Ik ga even kijken welke wel voldoet, dankje
Geef niet, daarvoor bestaat dit forum.Anoniem: 369941 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:26:
[...]
Hmm, beetje jammer.. niet veel ervaring met zelfbouwsystemen
Ik ga even kijken welke wel voldoet, dankje
Ik weet niet wat je budget is maar het wordt dan wel duurder maar dat is niet anders, anders werken je twee HD6870's niet goed.
Dit moederbord bijvoorbeeld > pricewatch: Asrock 970 Extreme4
En deze voedingen > pricewatch: XFX Pro 550W pricewatch: Corsair Builder CX600 V2
Je kan ook voor een enkele HD6950 gaan, dan kan je een goedkoper moederbord nemen en niet zo'n zware voeding. Je gaat toch niet gamen op extreme instellingen en meerdere beeldschermen.
[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 19-10-2011 16:31 ]
Nee, extreme instellingen zullen het niet worden maar ik weet niet precies waarmee ik bijvoorbeeld beter uit zou zijn om nog te upgrade.
Kan bijvoorbeeld de Extreme4 naar 16gb upgrade, maar is dit wel nodig ?
Ik ga er iig nog even over nadenken
Danku!
Ik ga er iig nog even over nadenken
Danku!
@Neusje:
Kijk maar even hier, dan zie je dat je tot 32GB kan gaan, en met am3+ kan je er zelfs in de toekomst een bulldozer cpu in kwijt.
Kijk maar even hier, dan zie je dat je tot 32GB kan gaan, en met am3+ kan je er zelfs in de toekomst een bulldozer cpu in kwijt.
Hallo,
Ik ben van plan een flink gamesysteem samen te stellen. Ik heb hier al een aantal componenten voor geselecteerd maar heb zelf van mijn vorige PC nog een 650 watt voeding liggen die qua form factor overeen komt met de kast die ik aan wil gaan schaffen.
Dit zijn de componenten die ik nu al heb en wil behouden:
Dit zijn de componenten die ik voor mijn nieuwe systeem heb geselecteerd:
Ik heb het een en ander opgeteld en qua wattage kom ik bij de componenten samen rond de 450 uit (als ik goed heb gekeken) maar ik lees ook over 12v lines waar je op moet letten. Ik snap niet goed waar dit over gaat.
Mij vraag is of de voeding die ik al heb (Corsair TX650W) gaat voldoen voor mijn nieuwe systeem?
Ik ben van plan een flink gamesysteem samen te stellen. Ik heb hier al een aantal componenten voor geselecteerd maar heb zelf van mijn vorige PC nog een 650 watt voeding liggen die qua form factor overeen komt met de kast die ik aan wil gaan schaffen.
Dit zijn de componenten die ik nu al heb en wil behouden:
1 | Corsair TX650W | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 43,64 | € 43,64 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 43,64 |
Dit zijn de componenten die ik voor mijn nieuwe systeem heb geselecteerd:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Plextor PX-L890SA Zwart | € 30,92 | € 30,92 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,31 | € 77,31 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 257,- | € 257,- |
1 | Club3D Radeon HD 6990 | € 546,41 | € 546,41 |
1 | Asus P8Z68-V PRO | € 154,95 | € 154,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.111,54 |
Ik heb het een en ander opgeteld en qua wattage kom ik bij de componenten samen rond de 450 uit (als ik goed heb gekeken) maar ik lees ook over 12v lines waar je op moet letten. Ik snap niet goed waar dit over gaat.
Mij vraag is of de voeding die ik al heb (Corsair TX650W) gaat voldoen voor mijn nieuwe systeem?
Ik denk dat jij nogal verkeerd denkt dan, is genoeg info over verbruik van PC's te vinden ook in de TS.jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:16:
[...]
Ik denk dat ik die 400watt wel wat makkelijker overschrijdt dan je denkt.
Waarom denk je dat ik het al zo ruim nam?Dat kan wel zijn, maar wie zegt dat ik niet meer componenten in mijn PC heb?
Volgens mij veranderd de ATX specificatie bijna wel elk jaar, connectors komen er ook geregeld bij. Enermax is één van de weinigen die hier rekening mee houdt bij hun modulaire voedingen, maar de vraag is of het nut heeft in de levensduur van de voeding.Verklaar je naderHier heb ik natuurlijk geen zak aan. Jij zegt dat ze misschien wel ineens andere powerconnectors gaan bedenken. Ik denk niet dat ze dat ZOMAAR doen.
Beetje geval van ik heb het gekocht nu ga ik echt niet toegeven dat het een slechte koop is.Dus ik haal die 170 euro er makkelijk uit in de jaren.
Zie de redenen die ik hierboven allemaal al opnoemde en de tientallen die ik nog vergeet, waarom denk je dat zo goed als niemand dit doet?Explain?
Ik noemde al genoeg jij hebt niks genoemd, futureproof is er namelijk niet één.Ik twijfel niet aan je kennis natuurlijk, maar kom dan ook met wat betere argumenten.
Alleen een hele gare voeding kan een systeem vast laten lopen. Maar lees je in wat niks wat je zegt lijkt enige logica te hebben.Jogai schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
Niet gamende mensen willen ook nog wel eens een filmpje van de vakantie oid knippen/plakken. Daarmee kan je de voeding toch nog goed nodig hebben. Daarnaast lijkt het me onverstandig om een systeem wat mogelijk meer watt kan trekken uit te rusten met een lichte voeding. Wie weet komt het toch een keer voor en loopt daarom het hele apparaat vast.
De XFX Black Edition 750W is wel een aardig betere voeding qua prestaties. De prestaties van de XFX Pro 750W zijn ook beter dan de Corsair, de Corsair is alleen wel modulair wat de XFX Pro niet is.Cyleo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:
Iets heel anders wat jij denkt, de OCZ lijkt het bijna altijd te hebben. Deze Seasonic is een uitzondering, kan namelijk bij elke voeding voorkomen.
Moet idd kunnen.chim0 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
Een goede 500 a 600W met voldoende aansluitingen.
Maar dan ben je 6 minuten later al weer vergeten wat je ervoor zei? Deze voedingen hebben beide niet genoeg aansluitingen namelijk.chim0 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:30:
[...]
En deze voedingen > pricewatch: XFX Pro 550W pricewatch: Corsair Builder CX600 V2
Als games het zwaarst is wat je gaat doen, waarschijnlijk niet dan is de PC waarschijnlijk te oud.Anoniem: 369941 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:40:
AMD Nieuwsdiscussie
Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar enige hulp in het beoordelen in hoeverre mijn huidige voeding (1 jaar oud) mijn nieuwe systeem aankan.
De voeding: Cooler Master Real Power M520 (520 watt dus) http://tweakers.net/price...-power-m520.html#tab:info
Specs van mijn systeem:
Ik heb de volgende vraagjes:
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar enige hulp in het beoordelen in hoeverre mijn huidige voeding (1 jaar oud) mijn nieuwe systeem aankan.
De voeding: Cooler Master Real Power M520 (520 watt dus) http://tweakers.net/price...-power-m520.html#tab:info
Specs van mijn systeem:
- Asus P8Z68V-PRO: http://tweakers.net/price...p8z68-v-pro.html#tab:info
- Intel i5-2500k: http://tweakers.net/price...2500k-boxed.html#tab:info
- Sapphire HD6950 2GB: http://tweakers.net/price...gddr5-pci-e.html#tab:info
- Crucial M4 128GB: http://tweakers.net/price...4ssd2-128gb.html#tab:info
- Cooler Master Hyper 212 Plus http://tweakers.net/price...er-212-plus.html#tab:info
- 2 SATA harde schijven (verouderd, dus stroomverbruik ligt wat hoger)
- 2 sticks DDR3 RAM
- DVDRW-schijf
- Ongeveer 6 USB-apparaten
- Fancontroller met 3 kastfans
- Wat LED-jes en USB-aansluitingen op de kast.
Ik heb de volgende vraagjes:
- Is het wattage van de voeding voldoende? Voor zover ik heb kunnen berekenen met de calculators wel, maarja...
- Is het amperage op de 12V rail en de andere rails voldoende? Heb ik totaal geen inzicht in.
- Is de voeding eigenlijk wel compatible met de kast en de andere onderdelen? Voor zover ik kan zien moet het allemaal passen, heb ik niets stoms over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!
Ga je overklokken? En wat doe je met de bios schakelaar op de HD6990? Laat je die staan of zet je hem op de OC stand?unXist schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:08:
AMD Nieuwsdiscussie
Zolang je niet gaat overklokken zou dat niet mogen gebeuren. Is alleen niet een echt goede voeding dus overklokken zou ik niet doen.ShortsNL schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:19:
Ik zoek nog even dat kleine beetje zekerheid, heb het een en ander nagezocht maar ik durf het toch niet zeker te zeggen, en wil niet door een beginnersfout mijn onderdelen frituren
AMD Nieuwsdiscussie
Ik was niet van plan om gelijk te gaan overklokken, maar wil dit wel gaan doen in een later stadium.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:23:
[...]
Ga je overklokken? En wat doe je met de bios schakelaar op de HD6990? Laat je die staan of zet je hem op de OC stand?
De bios schakelaar op de HD6990 wil ik laten staan omdat ik lees dat je anders gelijk de garantie verbreekt.
@ Mask, wat weet jij van de Advance EA4G-750 voeding? Zit iemand op een ander forum met een uitvallende pc tijdens gamen (GTX285, Athlon X2 Kuma cpu). Ik verdenk de voeding (vanwege het voor mij onbekend zijn van de naam + een beetje instinct), maar kan op internet nergens echt betrouwbare reviews of test resultaten vinden...
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 20-10-2011 01:48 ]
Weet ik, was ook grapje.-The_Mask- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:14:
Iets heel anders wat jij denkt, de OCZ lijkt het bijna altijd te hebben. Deze Seasonic is een uitzondering, kan namelijk bij elke voeding voorkomen.
2x PCI-e heeft ie nodig.Maar dan ben je 6 minuten later al weer vergeten wat je ervoor zei? Deze voedingen hebben beide niet genoeg aansluitingen namelijk.
Kun je onderdelen frituren als je voeding te zwak is?
Maw: is het veilig om te testen of je voeding sterk genoeg is, of heb je dan kans dat door je test er onderdelen kapot zijn?
Maw: is het veilig om te testen of je voeding sterk genoeg is, of heb je dan kans dat door je test er onderdelen kapot zijn?
Een goede voeding schakelt zichzelf uit bij (extreme) overbelasting, dit om de rest van je onderdelen te sparenJogai schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:23:
Kun je onderdelen frituren als je voeding te zwak is?
Afgaande op adviezen hier en aangezien ik deze versie van de 6850 al langer op het oog had (lees goedkoop
) heb ik em maar besteld.
pricewatch: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
Wat ik eerder al aangaf ik heb dus de Corsair 400w cx voeding.
Aangezien de videokaart vrij makkelijk te overklokken is met de tool van MSI, ben ik dit ook wel van plan. Ook mijn cpu (die van 3 naar 4 cores is gegaan, 2.8 ghz) wil ik OC' en. Allebei niet extreem, maar wel met als doel een zichtbaar resultaat in games
Gaat dit nog steeds werken met deze voeding? Ik weet dat het een kwalitatief goede voeding is, maar ik ben bang dat ik hem nu wel erg ga laten stressen.
Thanks.
pricewatch: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
Wat ik eerder al aangaf ik heb dus de Corsair 400w cx voeding.
Aangezien de videokaart vrij makkelijk te overklokken is met de tool van MSI, ben ik dit ook wel van plan. Ook mijn cpu (die van 3 naar 4 cores is gegaan, 2.8 ghz) wil ik OC' en. Allebei niet extreem, maar wel met als doel een zichtbaar resultaat in games
Gaat dit nog steeds werken met deze voeding? Ik weet dat het een kwalitatief goede voeding is, maar ik ben bang dat ik hem nu wel erg ga laten stressen.
Thanks.
Volgens mij heeft die voeding maar 1 PCI-E 6 PIN, terwijl de 6850 er 2 nodig heeft. Je hebt dus een verloopstukje van molex naar PCI-E nodig, maar die zit geloof ik bij je videokaart geleverd. De voeding zal het incl. lichte overclock wel aankunnen.
Toch maar even hier de vraag stellen of dit probleem aan de voeding kan liggen. Vriend van me heeft net een GTX 580 gehangen i.p.v. een GTX 265. Sinds deze wissel draait het systeem voor geen meter meer. Vastlopers in bios, langzaam booten en in Windows lagt en stotter de muis enorm. Systeem is gewoon enorm vertraagd. Games nog niet eens geprobeerd, dat heeft geen zin.
Voeding is een Antec Earthwatt 750 (PDF)en ik vermoed dat deze het euvel is en niet genoeg levert op de 12V rails (25 amp p.s.). Rest van het systeem is high-end (Core i7, 6GB, 2 Sata).
Zou de modulaire verdeling van de voeding nog van invloed kunnen zijn? Heb verschillende combo's geprobeerd, maar geen mocht verschil maken.
Nou heb ik al voorgesteld een nieuwe voeding te kopen, bijvoorbeeld de 850 Watt Corsair. Vooral omdat hij over een jaar ongeveer nog een tweede 580 erbij wil prikken voor SLI. Maar ik wil er wel van overtuigd zijn dat de Earthwatt het probleem veroorzaakt. En dat ben ik nog niet 100%.
Voeding is een Antec Earthwatt 750 (PDF)en ik vermoed dat deze het euvel is en niet genoeg levert op de 12V rails (25 amp p.s.). Rest van het systeem is high-end (Core i7, 6GB, 2 Sata).
Zou de modulaire verdeling van de voeding nog van invloed kunnen zijn? Heb verschillende combo's geprobeerd, maar geen mocht verschil maken.
Nou heb ik al voorgesteld een nieuwe voeding te kopen, bijvoorbeeld de 850 Watt Corsair. Vooral omdat hij over een jaar ongeveer nog een tweede 580 erbij wil prikken voor SLI. Maar ik wil er wel van overtuigd zijn dat de Earthwatt het probleem veroorzaakt. En dat ben ik nog niet 100%.
Sowieso niet bij elke fabrikant, ik weet dat je bij sommigen gewoon de garantie behoudt. Maar je gaat het sowieso niet doen?unXist schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:14:
[...]
De bios schakelaar op de HD6990 wil ik laten staan omdat ik lees dat je anders gelijk de garantie verbreekt.
Ik weet dat Advance bagger voedingen verkoopt.FastFred schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:48:
@ Mask, wat weet jij van de Advance EA4G-750 voeding?
/me GoogledZit iemand op een ander forum met een uitvallende pc tijdens gamen (GTX285, Athlon X2 Kuma cpu). Ik verdenk de voeding (vanwege het voor mij onbekend zijn van de naam + een beetje instinct), maar kan op internet nergens echt betrouwbare reviews of test resultaten vinden...
Ahh Techzine dus.
Maar zal idd wel zijn voeding zijn waarschijnlijk iets van een bagger 300W voeding met een 750W sticker. Als die een fatsoenlijke 400/550W voeding neemt heeft die geen probleem meer waarschijnlijk. Maar hij moet wel een goede 400/500W voeding nemen en geen 850W voeding of zo want dat is echt zonde van het geld. Zo nieuw is de PC nu ook weer niet.
XFX Pro 450W (versie 1) of Corsair CX500 zijn bijvoorbeeld goede vervangers.
Eén videokaart ja, maar gaat over twee dus vier connectors.
Bijna elke HD6850 heeft er één nodig die van hem ook.Mr_Size schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:32:
Volgens mij heeft die voeding maar 1 PCI-E 6 PIN, terwijl de 6850 er 2 nodig heeft. Je hebt dus een verloopstukje van molex naar PCI-E nodig, maar die zit geloof ik bij je videokaart geleverd. De voeding zal het incl. lichte overclock wel aankunnen.
Zolang je het maar bij een niet al te extreme overklok houd en niet tegelijk Furmark en LinX gaat draaien. Liever helemaal geen Furmark eigenlijk. Stressen kan ook wel met games.Biohazzard21 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:42:
AMD Nieuwsdiscussie
Videokaart al eens in een ander systeem geprobeerd?XeNoBiTe schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:52:
Toch maar even hier de vraag stellen of dit probleem aan de voeding kan liggen. Vriend van me heeft net een GTX 580 gehangen i.p.v. een GTX 265. Sinds deze wissel draait het systeem voor geen meter meer. Vastlopers in bios, langzaam booten en in Windows lagt en stotter de muis enorm. Systeem is gewoon enorm vertraagd. Games nog niet eens geprobeerd, dat heeft geen zin.
672W of te wel 56A op de 12V samen.Voeding is een Antec Earthwatt 750 (PDF)en ik vermoed dat deze het euvel is en niet genoeg levert op de 12V rails (25 amp p.s.). Rest van het systeem is high-end (Core i7, 6GB, 2 Sata).
Lijkt mij niet.Zou de modulaire verdeling van de voeding nog van invloed kunnen zijn? Heb verschillende combo's geprobeerd, maar geen mocht verschil maken.
De kans dat het de voeding is, is vrij klein. Ik zou er iig eerst het probleem bij de andere onderdelen gaan zoeken. Voor een tweede GTX580 is een andere voeding idd wel aan te raden, welke licht een beetje aan zijn eisen en gebruik.Nou heb ik al voorgesteld een nieuwe voeding te kopen, bijvoorbeeld de 850 Watt Corsair. Vooral omdat hij over een jaar ongeveer nog een tweede 580 erbij wil prikken voor SLI. Maar ik wil er wel van overtuigd zijn dat de Earthwatt het probleem veroorzaakt. En dat ben ik nog niet 100%.
AMD Nieuwsdiscussie
Videokaart gaat vanavond in mijn eigen systeem om te testen. Hoop dat mijn Antec Neo 550 dat trekt!
Uiteraard nog even dubbel alle aansluitingen, memory sticks etcetera langslopen op losse elementen. Last but not least bios checken/flashen.
Belangrijk in ieder geval te weten dat de voeding het qua vermogen aan kan. In geval van SLI is upgrade wel noodzakelijk, merci.
Uiteraard nog even dubbel alle aansluitingen, memory sticks etcetera langslopen op losse elementen. Last but not least bios checken/flashen.
Belangrijk in ieder geval te weten dat de voeding het qua vermogen aan kan. In geval van SLI is upgrade wel noodzakelijk, merci.
Voor even testen moet het geen probleem zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb de garantievoorwaarden van Club 3D er even op nagelezen en ik lees hier inderdaad niet in terug dat de garantie vervalt op het moment dat je de switch omzet.-The_Mask- schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:48:
Sowieso niet bij elke fabrikant, ik weet dat je bij sommigen gewoon de garantie behoudt. Maar je gaat het sowieso niet doen?
Als dit het geval is dan wil ik dit natuurlijk wel kunnen gebruiken. Ik las echter ook dat zodra de switch omgaat er maximaal 450 Watt gebruikt wordt en ze daarom minimaal een 750 Watt voeding voorschrijven. Wat weet/denk jij hier van?-Club 3D garantie m.b.t. hd 6990-
DAMAGES CAUSED BY USE OF YOUR AMD GRAPHICS PROCESSOR RUNNING OUTSIDE OF SPECIFICATION OR IN EXCESS OF FACTORY SETTINGS ARE NOT COVERED UNDER YOUR AMD PRODUCT WARRANTY AND MAY NOT BE COVERED BY YOUR SYSTEM MANUFACTURER’S WARRANTY
[ Voor 0% gewijzigd door unXist op 20-10-2011 20:59 . Reden: 850 moest 750 zijn ]
Ik stap even over van dit draadje (kuwerti in "PC valt ineens uit") hier naartoe:
Ik heb momenteel de volgende config:
(reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007)
dus:
MOBO: Gigabyte GA-965p-ds3
CPU: Intel Core 2 DUO E6600 (2.4GHz)
Graf.Card: Asus Geforce 8800 GTX 768 MB DDR3
Voeding. 450W
mem. 4GB DDR2
HD: SSD 80GB en drie spinpoints
Nu heeft de voeding het begeven en wil een nieuwe kopen. Deze voeding moet uiteraard in bovenstaande systeem passen, maar medio volgend jaar wil in een nieuwe PC in elkaar gaan schroeven (high end game systeem) Welke voeding kan ik nu het beste nemen, dus een voeding die in mijn huidige config past EN een voeding die ik volgend jaar in mijn nieuwe systeem (weet uiteraard nog niet welke) kan plaatsen??
Ik heb momenteel de volgende config:
(reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007)
dus:
MOBO: Gigabyte GA-965p-ds3
CPU: Intel Core 2 DUO E6600 (2.4GHz)
Graf.Card: Asus Geforce 8800 GTX 768 MB DDR3
Voeding. 450W
mem. 4GB DDR2
HD: SSD 80GB en drie spinpoints
Nu heeft de voeding het begeven en wil een nieuwe kopen. Deze voeding moet uiteraard in bovenstaande systeem passen, maar medio volgend jaar wil in een nieuwe PC in elkaar gaan schroeven (high end game systeem) Welke voeding kan ik nu het beste nemen, dus een voeding die in mijn huidige config past EN een voeding die ik volgend jaar in mijn nieuwe systeem (weet uiteraard nog niet welke) kan plaatsen??
Met de HD6990 op de standaard bios stand max 375W en met de schakelaar op de OC stand max 450W idd.unXist schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:57:
[...]
Als dit het geval is dan wil ik dit natuurlijk wel kunnen gebruiken. Ik las echter ook dat zodra de switch omgaat er maximaal 450 Watt gebruikt wordt en ze daarom minimaal een 750 Watt voeding voorschrijven. Wat weet/denk jij hier van?
Heb je trouwens al eens na twee HD6950's gekeken? Wat goedkoper en de gemiddelde HD6950 heeft een aardig stillere koeler dan die van een HD6990.
Dat geloof ik direct, volgens mij zat er zo'n gare SmartPower voeding in jouw behuizing. SmartPowers hebben nogal eens wat PC's gesloopt, zitten bagger condensators in. Wat daar in het stukje van Tweakers staat klopt dan ook van geen kant.kuwerti schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:00:
Nu heeft de voeding het begeven en wil een nieuwe kopen.
High-end gamesysteem is wel heel erg ruim. Dan kom je tussen de 300W en de heel veel uit.Deze voeding moet uiteraard in bovenstaande systeem passen, maar medio volgend jaar wil in een nieuwe PC in elkaar gaan schroeven (high end game systeem) Welke voeding kan ik nu het beste nemen, dus een voeding die in mijn huidige config past EN een voeding die ik volgend jaar in mijn nieuwe systeem (weet uiteraard nog niet welke) kan plaatsen??
AMD Nieuwsdiscussie
met een high end gamesysteem bedoel ik zoiets: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2011-The_Mask- schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:23:
[...]
Met de HD6990 op de standaard bios stand max 375W en met de schakelaar op de OC stand max 450W idd.
Heb je trouwens al eens na twee HD6950's gekeken? Wat goedkoper en de gemiddelde HD6950 heeft een aardig stillere koeler dan die van een HD6990.
[...]
Dat geloof ik direct, volgens mij zat er zo'n gare SmartPower voeding in jouw behuizing. SmartPowers hebben nogal eens wat PC's gesloopt, zitten bagger condensators in. Wat daar in het stukje van Tweakers staat klopt dan ook van geen kant.
[...]
High-end gamesysteem is wel heel erg ruim. Dan kom je tussen de 300W en de heel veel uit.
Doe dan de pricewatch: XFX Black Edition 750W kost ongeveer evenveel maar is aardig beter.
AMD Nieuwsdiscussie
Zitten de modulaire kabels hier standaard bij?? Ziet er wel prima uit trouwens....-The_Mask- schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:06:
Doe dan de pricewatch: XFX Black Edition 750W kost ongeveer evenveel maar is aardig beter.
Ja anders kun je er niet zoveel mee.
AMD Nieuwsdiscussie
hehehe, da's waar. ik ga er even een nachtje over slapen. toch wel redelijk wat geld voor wat spanning
Over de videokaart twijfel ik nog, ik ben eigenlijk geen liefhebber van SLI opstellingen. Ik ben er wel uit dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen.
Ik lees in de OP dat je de als algemene regel moet nemen dat je de hoogst mogelijke ATX-specificatie moet nemen die wordt ondersteund. Ik heb zitten kijken op de productpagina van asus (http://www.asus.com/Mothe...8Z68V_PRO/#specifications) maar zie daar niks staan over ATX12V2.xx of zie ik iets over het hoofd?
Ik lees in de OP dat je de als algemene regel moet nemen dat je de hoogst mogelijke ATX-specificatie moet nemen die wordt ondersteund. Ik heb zitten kijken op de productpagina van asus (http://www.asus.com/Mothe...8Z68V_PRO/#specifications) maar zie daar niks staan over ATX12V2.xx of zie ik iets over het hoofd?
Ok, helaas had mijn eigen 550W voeding geen zin in de GTX 580. M'n 6850 deed het echter wel zonder problemen in zijn pc, dus rest van het systeem is in orde. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de voeding het niet trekt of minder vermogen levert dan in nieuwstaat.
Kortom, tijd om snel een nieuwe voeding in te bouwen (BF3 tik-tak-tik-tak). Aangezien hij volgend jaar naar SLI wil overstappen, dus tweemaal GTX 580 is het verstandig om een krachtige voeding te kopen. Omdat nu 750W niet toereikend is, durf ik een 850W eigenlijk niet aan. De eerste betaalbare 1000W is de CM Silent Pro maar is 'slechts' een Plus Bronze. Als max bedrag lijkt mij €150 redelijk. Het aanbod 1000W is daarvoor echter klein. Het volgende rijtje ben ik aan gekomen, advies wordt zeer gewaardeerd!:
CM Silent Pro (Plus Bronze)
Corsair Pro HX1050 (Plus Silver)
Nexus-RX-1K (Plus Gold)
Be quiet! Darkpower Pro P8 1200W (Plus Silver)
OCZ ZX 1000W (Plus Gold)
Kortom, tijd om snel een nieuwe voeding in te bouwen (BF3 tik-tak-tik-tak). Aangezien hij volgend jaar naar SLI wil overstappen, dus tweemaal GTX 580 is het verstandig om een krachtige voeding te kopen. Omdat nu 750W niet toereikend is, durf ik een 850W eigenlijk niet aan. De eerste betaalbare 1000W is de CM Silent Pro maar is 'slechts' een Plus Bronze. Als max bedrag lijkt mij €150 redelijk. Het aanbod 1000W is daarvoor echter klein. Het volgende rijtje ben ik aan gekomen, advies wordt zeer gewaardeerd!:
CM Silent Pro (Plus Bronze)
Corsair Pro HX1050 (Plus Silver)
Nexus-RX-1K (Plus Gold)
Be quiet! Darkpower Pro P8 1200W (Plus Silver)
OCZ ZX 1000W (Plus Gold)
850W is toch wel genoeg?
http://www.anandtech.com/bench/Product/308
Alleen bij een extreme stress test zoals Furmark komt de totale load op 850W uit, bij een game als Crisis ligt de load op 620W. Zo lang je dus geen rare dingen gaat doen zit je met 850W wel goed hoor.
Ik zou niet voor een Cooler Master of een OCZ voeding gaan, beter een XFX of een Corsair:
pricewatch: XFX PRO850W
pricewatch: Corsair Professional Gold AX850
Als je toch per sé een 1000W wilt lijkt me die Nexus wel een goede:
http://www.pureoverclock.com/review.php?id=894&page=1
http://www.anandtech.com/bench/Product/308
Alleen bij een extreme stress test zoals Furmark komt de totale load op 850W uit, bij een game als Crisis ligt de load op 620W. Zo lang je dus geen rare dingen gaat doen zit je met 850W wel goed hoor.
Ik zou niet voor een Cooler Master of een OCZ voeding gaan, beter een XFX of een Corsair:
pricewatch: XFX PRO850W
pricewatch: Corsair Professional Gold AX850
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 21-10-2011 09:35 ]
En CrossFire?unXist schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:51:
Over de videokaart twijfel ik nog, ik ben eigenlijk geen liefhebber van SLI opstellingen. Ik ben er wel uit dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen.
Modulair? Efficientie? Geluid? Overklokken? Prijs?
Dat zit altijd wel goed met een nieuwe voeding, kijk naar de aansluitingen die nodig zijn.Ik lees in de OP dat je de als algemene regel moet nemen dat je de hoogst mogelijke ATX-specificatie moet nemen die wordt ondersteund. Ik heb zitten kijken op de productpagina van asus (http://www.asus.com/Mothe...8Z68V_PRO/#specifications) maar zie daar niks staan over ATX12V2.xx of zie ik iets over het hoofd?
AMD Nieuwsdiscussie
Heb de keuze aan hem overgelaten, zelf zou ik idd voor de XFX 850 gaan. Mooie prijs en of er volgend jaar echt GTX 580 SLI in komt betwijfel ik. Maar goed, de Nexus is ook een fijne PSU zo te zien. Bedankt voor de tips.
Waarom kan het dan niet aan de videokaart liggen? Dat het de voeding is, is nog steeds heel onlogisch. Wat deed de videokaart dan met jouw voeding? Want zonder overklok moet die het gewoon aan kunnen.XeNoBiTe schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:17:
Ok, helaas had mijn eigen 550W voeding geen zin in de GTX 580. M'n 6850 deed het echter wel zonder problemen in zijn pc, dus rest van het systeem is in orde. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de voeding het niet trekt of minder vermogen levert dan in nieuwstaat.
Aantal watt zegt niet zoveel als je niet gaat overklokken zijn er genoeg 750W voedingen die twee GTX580's in SLi aankunnen. Met overklok dan moeten een goede 850W voeding ook kunnen, zolang het maar geen extreme overkloks zijn. Zo lang je maar goede voedingen op zoekt die al het vermogen op de 12V kunnen leveren en niet van de halve voedingen.Kortom, tijd om snel een nieuwe voeding in te bouwen (BF3 tik-tak-tik-tak). Aangezien hij volgend jaar naar SLI wil overstappen, dus tweemaal GTX 580 is het verstandig om een krachtige voeding te kopen. Omdat nu 750W niet toereikend is, durf ik een 850W eigenlijk niet aan.
Overklokken? Modulair?
De Nexus is dus vrij slecht en moet je vermijden, kan onmogelijk stabiel blijven als je hem veel belast.Mr_Size schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:
AMD Nieuwsdiscussie
Oei, nou ja ik had toch al betoogt voor een goede 850W te gaan, dus des te meer reden nu-The_Mask- schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:13:
De Nexus is dus vrij slecht en moet je vermijden, kan onmogelijk stabiel blijven als je hem veel belast.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Size op 21-10-2011 15:19 ]
lol, dat plakkaat FAIL ook echt-The_Mask- schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:51:
http://www.hardocp.com/ar...00w_power_supply_review/1 zelfde design als de Nexus, ATNG.
Maar goed, duidelijk verhaal, voeding idd vermijden..
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 160€ aan uitgeven. Modulair lijkt me wel een mooi systeem omdat je dan zoals je zelf al beschrijft minder kabelrommel krijgt in je kast. Verder moet de voeding minimaal een 80 Plus silver certificering hebben en om geluid maak ik me niet zoveel zorgen, ik zit toch altijd met een koptelefoon op. In de toekomst wil ik met m`n nieuwe systeem wel gaan overklokken, ik ben op deze 2 voedingen uitgekomen:-The_Mask- schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:00:
[...]
En CrossFire?
Modulair? Efficientie? Geluid? Overklokken? Prijs?
Nexus RX-1.1K GOLD
Corsair Professional HX1050
Dit topic is gesloten.