Van welke game dat dan......... een beta is een beta een headstart is wat anders droppie.RocketKoen schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:38:
[...]
oh, dus mijn open beta character die ik 7 jaar heb gehad zal ik wel gedroomt hebben want jij hebt altijd gelijk. ok.
Rift niet ik begon van 0 weer, alleen headstart geweestRocketKoen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:09:
[...]
Lineage 2 zeker weten.
Rift en Aion geloof ik ook, maar ik heb ze na de beta niet gekocht dus zeker weten doe ik het niet.
[...]
Ik heb een random pvp guild uitgekozen met de guild finder op swtor.
"Built" heet het geloof ik.
Aion ook niet zelfde verhaal
Lineage 2 ook niet.
Dus stop met onzin praten.
Rustig aan jongens, maar het klopt wel wat Cyclonic zegt: geen enkele MMORPG heeft al beta karakters laten overnemen naar zijn launch: ook Lineage 2, Rift en Aion niet.
Waar RocketKoen zich in vergist, is misschien de headstart. De karakters van een headstart blijven wel bestaan in de officiële launch (anders zou het geen headstart zijn
).
Beta karrakters zijn tot nu toe door geen enkele MMORPG mee overgenomen naar release.
Waar RocketKoen zich in vergist, is misschien de headstart. De karakters van een headstart blijven wel bestaan in de officiële launch (anders zou het geen headstart zijn
Beta karrakters zijn tot nu toe door geen enkele MMORPG mee overgenomen naar release.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
iRO had geen wipe meer na de verschillende closed beta stages, open beta characters bleven behouden. Voor Perfect World US hetzelfde verhaal van wat ik heb vernomen. Alhoewel het uiteraard ter discussie te stellen valt hoezeer er nog sprake is van een "beta test" in zo'n geval wanneer een game binnen een ander continent al jaren draait, is het toch zeker geen regel dat open beta characters per sé gewiped worden.DarthDavy schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:22:
Rustig aan jongens, maar het klopt wel wat Cyclonic zegt: geen enkele MMORPG heeft al beta karakters laten overnemen naar zijn launch: ook Lineage 2, Rift en Aion niet.
Waar RocketKoen zich in vergist, is misschien de headstart. De karakters van een headstart blijven wel bestaan in de officiële launch (anders zou het geen headstart zijn).
In geval van TOR echter is er uiteraard geen twijfel mogelijk, die characters behouden we niet.
Hij vergist zich niet. Hij heeft het over character wipes van closed naar open beta. Wij over van beta naar launch. Appels en peren dus.DarthDavy schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:22:
Waar RocketKoen zich in vergist, is misschien de headstart. De karakters van een headstart blijven wel bestaan in de officiële launch (anders zou het geen headstart zijn).
Ik begin me een beetje te storen aan de Q&A's op betacake. En dan niet zo zeer aan de testers die het vaak bij het verkeerde eind hebben, want ze leveren vaak ook wel goede info (plus ik ben al lang blij dat iemand dit voor de community doet) maar met name aan de vraagstellers. De helft van de vragen gaan over zaken die al lang bekend zijn en over vragen die er niet toe doen omdat het toch nog allemaal kan veranderen voor launch. (balans bijvoorbeeld)
Beetje jammer, want hierdoor blijven andere vragen die veel interessanter zijn liggen. Betacake mag wel wat beter filteren.
Beetje jammer, want hierdoor blijven andere vragen die veel interessanter zijn liggen. Betacake mag wel wat beter filteren.
Nee jullie vergissen je. Lineage 2 had inderdaad geen wipe na open beta. Google anders voor de gein evenDarthDavy schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:22:
Rift en Aion hadden wel gewoon een wipe na beta. Maar als je kijkt naar de QC die ze doen voor SWTOR dan had je al kunnen nagaan dat ze het sowieso nooit zouden toestaan om (potentieel buggy) beta characters door te laten naar release. Plus dat het uiteraard al bevestigd is idd zoals ergens in een bovenstaande post aangegeven.
Lang verhaal kort: Niet zo inhakken op Rocketkoen. Lineage 2 had idd geen wipe na open beta. Maar dat is meer uitzondering dan regel voor een MMO.
XBO: Michaël#3318
Zoals ik zelf al eerder zei, heb al antwoord dus we kunnen stoppen met de onzin....
@raffuhl en ja gelukkig ben ik niet de enige die dat vindt. Waar ik me ook aan stoor is het gebrekkig engels, de typ en grammatica fout score bij betacake is erg hoog. Maar zijn cakeculator is wel weer erg goed gedaan.
alterswtor heeft weer wat screenshots en filmpjes.
@raffuhl en ja gelukkig ben ik niet de enige die dat vindt. Waar ik me ook aan stoor is het gebrekkig engels, de typ en grammatica fout score bij betacake is erg hoog. Maar zijn cakeculator is wel weer erg goed gedaan.
alterswtor heeft weer wat screenshots en filmpjes.
Eerder vandaag heeft Chris Collins bekendgemaakt dat ook Nederland aan de beurt is bij de eerstvolgende massale EU beta-invites ronde. Dat mocht je misschien al wel verwachten, maar gezien de ontwikkelingen van afgelopen weken was voor mij persoonlijk nog niks zeker. Zie de post hier. (het gaat om die van Isidoor)
Originally Posted by Isidoor
Hi Chris,
I was wondering if you could tell me if people from The Netherlands will also be included in the next wave of invites for full EU Game Testing.
Regards,
Isidoor
Hi Isidoor,
They certainly will!
Thanks,
Chris.
[ Voor 28% gewijzigd door WickedWizard op 05-09-2011 18:30 ]
alterswtor heeft een filmpje van 1 uur en 2uur raw game footage...
Staat nieuwe review op Betacake, Beta weekend tester. 
Niet heel lang stukje.
Niet heel lang stukje.
Verwijderd
Mooi stukje.
Beta weekends voor Europa komen eraan.
Als het goed is worden er later vandaag een hoop invites verstuurd.
/Vingers gekruist*
/Vingers gekruist*
Ik heb een account bij SWTOR gemaakt, al een maand geleden, en aangegeven dat ik beschikbaar ben voor de beta. Heb ik dan kans dat ik word uitgenodigd voor die Beta weekends in Europa?Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:57:
Mooi stukje.
/Vingers gekruist*
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Ja dan heb je kans, Er is voor zo ver ik weet nergens aangegeven dat als je je eerder registreert je dan meer kans hebt.
Ze kijken waarschijnlijk naar je systeem specs aangezien ze die vragen bij het registreren.
Hopelijk wordt ik ook uitgekozen ook al heb ik weinig tijd in het weekend.
Ze kijken waarschijnlijk naar je systeem specs aangezien ze die vragen bij het registreren.
Hopelijk wordt ik ook uitgekozen ook al heb ik weinig tijd in het weekend.
Verwijderd
Ze kijken niet meer naar system specs.
Het is nu gewoon random maar wel in zeer grote aantallen.
Feitelijk zoals ze al zeiden is dit de mogelijkheid voor (bijna) iedereen om als een soort open beta kennis te maken met het spel.
In hun worden, zit je er deze week niet bij, dan wel bijna zeker volgende week.
Afwachten dus.
Feitelijk zoals ze al zeiden is dit de mogelijkheid voor (bijna) iedereen om als een soort open beta kennis te maken met het spel.
Afwachten dus.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn gang? Heb nog nooit met een test bèta mee gedaan.
Sturen ze van te voren een link om de cliënt te downloaden en erna toegang tot een server?
Ik hoop alleen dat ik volgend weekend uitgekozen wordt. Dit weekend komt niet goed uit.
Sturen ze van te voren een link om de cliënt te downloaden en erna toegang tot een server?
Ik hoop alleen dat ik volgend weekend uitgekozen wordt. Dit weekend komt niet goed uit.
Vrij simpel, je krijgt een link voor de beta en daarbij kun je waarschijnlijk met je swtor.com user/ww inloggen
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
Volgens mij krijg je een email met een code, je gaat dan naar je swtor.com account en activeert jezelf als beta account.Sneezzer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:32:
Vrij simpel, je krijgt een link voor de beta en daarbij kun je waarschijnlijk met je swtor.com user/ww inloggen
vervolgens gebruik je de link om de client te downloaden.
Dan log je vervolgens met je email en password in denk ik en ga je downloaden.
Zoiets dacht ik.
En ja je krijgt de mail ruim van te voren, de download is rond de 20gig dacht ik ergens gehoord te hebben.
De Mails worden meestal op de Dinsdag verstuurd, vandaag dus.
Met de beta weekeinden, is er nog een NDA? Het is een beetje vaag en topics op swtor.com zijn verwijderd
jaWoKo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:58:
Met de beta weekeinden, is er nog een NDA? Het is een beetje vaag en topics op swtor.com zijn verwijderd
zag pas geleden de beta file ergens voorbij komen...(verboden site op tweakers dus zal het niet benoemen..) 27 gig groot......pff waar is de tijd dat ze je nog een cd stuurde voor betas(yup heb hier 2 betas liggen een van M$ age of empires en een earth en beyond netjes opgestturd gekregen uit de USVerwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:40:
[...]
Volgens mij krijg je een email met een code, je gaat dan naar je swtor.com account en activeert jezelf als beta account.
vervolgens gebruik je de link om de client te downloaden.
Dan log je vervolgens met je email en password in denk ik en ga je downloaden.
Zoiets dacht ik.
En ja je krijgt de mail ruim van te voren, de download is rond de 20gig dacht ik ergens gehoord te hebben.
De Mails worden meestal op de Dinsdag verstuurd, vandaag dus.
Iseci
Beta packed is ~27 GB groot, unpacked ~40 GB groot, er zijn discussies dat de weekend beta alleen de starter gebieden bevat en dus veel kleiner is. Alleen kan er niks over vinden, het lijkt erop dat de 'beta size' ook onder de NDA valt niemand praat erover.
Verwijderd
Betacake heeft een review van een weekend tester.qwaurck schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:41:
Beta packed is ~27 GB groot, unpacked ~40 GB groot, er zijn discussies dat de weekend beta alleen de starter gebieden bevat en dus veel kleiner is. Alleen kan er niks over vinden, het lijkt erop dat de 'beta size' ook onder de NDA valt niemand praat erover.
Hij verteld dat hij level 28 heeft gehaald.
En ik dacht dat je alleen een client van een paar MB downloade?
En dan de rest via de client? 27 GB ... dat is best wel een aardig pakketje ..
Net een mail gestuurd naar alterswtor en een reply gehad. met een screenshot van de installer.
Installer heeft 38,1 GB ruimte nodig, alterswtor denkt dat beta weekend client dezelfde grootte is.
Installer heeft 38,1 GB ruimte nodig, alterswtor denkt dat beta weekend client dezelfde grootte is.
Zeer grote aantallen wil nog niet zeggen miljoenen. Ze hebben ook niet gezegd dat bijna iedereen een kans krijgt om beta te spelen. Aangezien ze nu schijnbaar (volgens beta sites) op ca. 1500 spelers tegelijkertijd per server zitten en het aantal servers op 1 hand te tellen is, heb je het over een paar promille tot een paar procent op alle aanmeldingen dat een invite krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:16:
Ze kijken niet meer naar system specs.
Afwachten dus.
De kans is en blijft erg klein dat je kunt testen. Dat kans dat er minimaal 1 GoT-er tussen zit is al een stuk groter.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 14:56 ]
Ik heb wat leuks gevonden: Everything you ever need to know about Itemization and Crafting in TOR
Ben het op dit moment aan het lezen. Bovenstaande link is best leuk leesvoer...
SWTOR forums gaan weer over de zeik, waar zijn de beta invites...... (vorige week werden ze op dinsdag de deur uit gedaan)... En het is vandaag je raadt het al dinsdag, dus de QQ-ers zijn weer op het forum bezig
Ben het op dit moment aan het lezen. Bovenstaande link is best leuk leesvoer...
SWTOR forums gaan weer over de zeik, waar zijn de beta invites...... (vorige week werden ze op dinsdag de deur uit gedaan)... En het is vandaag je raadt het al dinsdag, dus de QQ-ers zijn weer op het forum bezig
[ Voor 35% gewijzigd door qwaurck op 06-09-2011 16:51 ]
Verwijderd
Ze zullen toch toe moeten naar de aantallen voor launch.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:48:
[...]
Zeer grote aantallen wil nog niet zeggen miljoenen. Ze hebben ook niet gezegd dat bijna iedereen een kans krijgt om beta te spelen. Aangezien ze nu schijnbaar (volgens beta sites) op ca. 1500 spelers tegelijkertijd per server zitten en het aantal servers op 1 hand te tellen is, heb je het over een paar promille tot een paar procent op alle aanmeldingen dat een invite krijgt.
De kans is en blijft erg klein dat je kunt testen. Dat kans dat er minimaal 1 GoT-er tussen zit is al een stuk groter.
En dat zijn 5 a 600,000 pre orders.
En er zitten volgens mij wel iets meer dan 1500 man op een server hoor.
Ik schat 15 tot 40,000 waar 40k wel extreem veel is.
WoW heeft ook servers met een capaciteit van rond de 13,000.
Stress testen doe je niet met 1500 man op een server.
En ze hebben wel degelijk gezegd dat er heel veel invites zullen komen.
Met de woorden "Don't take my words for it, but see it yourself. Because you are going to see it yourself when we lauch the beta weekends" ect iets in die richting.
En woorden als, zit je er deze week niet in, wees dan gerust dan zit je er waarschijnlijk volgende week in.
Ga er toch vanuit dat ze meer dan dan 3 servers gaan gebruiken.
Nogmaals je kan toch niet ongeteste servers op de laatste dag openen, dat is vragen om chaos.
Mooi grafiekje van aantal swtor preorders, 400.000 preorder mark ruimschoots voorbij...

Eens met de voorgaande post.
Er zijn ook 2 (of meer) soorten invites op het moment:
-Beta test
-Weekend beta test *dus slechts 1 weekend access.
Ik denk dat de doorlopende beta test van steeds meer gebruikers voorzien gaat worden om tot een kritische hoeveelheid te komen én het spel te testen op bugs.
De weekend beta heeft als doel om:
a) (alle) hardware te testen.
b) mensen het spel te laten zien.
Er zijn ook 2 (of meer) soorten invites op het moment:
-Beta test
-Weekend beta test *dus slechts 1 weekend access.
Ik denk dat de doorlopende beta test van steeds meer gebruikers voorzien gaat worden om tot een kritische hoeveelheid te komen én het spel te testen op bugs.
De weekend beta heeft als doel om:
a) (alle) hardware te testen.
b) mensen het spel te laten zien.
Verwijderd
Nee man, die bugs zijn er voor 99% al uit.Sneezzer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:07:
De beta weekends is niets meer dan een valse open beta.
Dat spel is af, Bioware moet hem gewoon releasen.
Ze zijn veel te laat met het openen van Servers.
Het openen van servers is echt peanuts, okee, zal niet in een dag gaan, maar lukt ze echt wel in een week of 6, als ze zover zouden zijn dan zouden ze al met de release date gekomen zijn.
Tevens zouden ze dat direct doen als ze dachten dat ze klaar waren (tijd is geld namelijk).
Tevens zouden ze dat direct doen als ze dachten dat ze klaar waren (tijd is geld namelijk).
Spel is zo goed als af ja, maar zoals ze zelf al vaak genoeg hebben gezegd. Ze willen geen problemen met de launch zoals andere MMO's, que's met inloggen, server lag, server shutdown etc etc..
Release date wordt deze maand nog bekend gemaakt, het ligt eraan hoe de aankomende beta's lopen.
Doorlopende beta's worden niet meer uitgegeven. Het is nu alleen nog maar beta weekends.
Release date wordt deze maand nog bekend gemaakt, het ligt eraan hoe de aankomende beta's lopen.
Doorlopende beta's worden niet meer uitgegeven. Het is nu alleen nog maar beta weekends.
Nee hoor, van het dev forum op swtor (CC op 30-08-2011):
General Discussion -> EU Testing - we need info!
Many of the questions that are being asked here have already been answered by Stephen, so there's not much more I can really provide.
One thing I will say is that there is a little confusion here that I want to get clarified.First off the invites going out to European players that Stephen mentioned are happening very soon (we're talking days here) and will be to our Game Testing program. This means that those invited will have continued access to the Test servers throughout the Game Testing stage of development.Those invited will play on test environments out in the US, so may experience some latency related issues from time to time.As long as those testers are aware of that and can work around it when needs be, we're excited to get feedback from a larger EU crowd.
In the future we'll also be holding EU Testing where players will access our European Test servers specifically, this is what we refer to when we talk about EU Testing.
The Game Testing Weekends that have been mentioned are just that; they are weekends where invited players will only have access for a weekend.
I know it's a little confusing, but I wanted to make sure that we're all talking about the same things here.
General Discussion -> EU Testing - we need info!
Many of the questions that are being asked here have already been answered by Stephen, so there's not much more I can really provide.
One thing I will say is that there is a little confusion here that I want to get clarified.First off the invites going out to European players that Stephen mentioned are happening very soon (we're talking days here) and will be to our Game Testing program. This means that those invited will have continued access to the Test servers throughout the Game Testing stage of development.Those invited will play on test environments out in the US, so may experience some latency related issues from time to time.As long as those testers are aware of that and can work around it when needs be, we're excited to get feedback from a larger EU crowd.
In the future we'll also be holding EU Testing where players will access our European Test servers specifically, this is what we refer to when we talk about EU Testing.
The Game Testing Weekends that have been mentioned are just that; they are weekends where invited players will only have access for a weekend.
I know it's a little confusing, but I wanted to make sure that we're all talking about the same things here.
[ Voor 4% gewijzigd door Sneezzer op 06-09-2011 17:24 ]
Verwijderd
Dat heb je verkeerd, er worden nog wel degelijk normale Beta invites verstuurd.qwaurck schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:18:
Gelezen op Twitter van onze grote vriend Stephen Reid. (@Rockjaw)
Maar ik lees op swtor.com dat de US weer een zooi invites heeft gekregen en geen EU invites tot nu toe.
Wat is er gebeurd met die mogelijke invites van voor het weekend?
Toen moest er wat gefixed worden, welnu het is nu Dinsdag en de US invites worden weer opgepakt.
EU kan er weer naar fluiten.
rooieziel heb geduld we krijgen echt wel een beta
Verwijderd
je vraagt het onmogelijkeqwaurck schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:22:
rooieziel heb geduld we krijgen echt wel een beta
Waarom zou er speciaal voor europa een aparte beta moeten komen? Europese mensen gaan echt geen hele andere bugs vinden dan Amerikaanse mensen.
Iedereen praat over een beta alsof je er recht op heb om het spel te kunnen uitproberen en dat het ondenkbaar en oneerlijk is dat Europa geen beta heeft.
Gewoon niet zeuren. Beta is om een spel te testen, geen recht om het gratis te spelen. Het enige wat ze in Europa nog moeten testen is of de hardware van de servers de load aankan, en die kan je prima simuleren met computers die duizenden gebruikers nabootsen.
Iedereen praat over een beta alsof je er recht op heb om het spel te kunnen uitproberen en dat het ondenkbaar en oneerlijk is dat Europa geen beta heeft.
Gewoon niet zeuren. Beta is om een spel te testen, geen recht om het gratis te spelen. Het enige wat ze in Europa nog moeten testen is of de hardware van de servers de load aankan, en die kan je prima simuleren met computers die duizenden gebruikers nabootsen.
Stephen heeft aangegeven dat ze ermee bezig zijn maar momenteel in Austin wat grotere problemen hebben (bosbranden rondom het gebied waar het kantoor van Bioware staat bijvoorbeeld) en heeft aangegeven snel meer nieuws te hebben met betrekking tot de EU invites.
[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 06-09-2011 21:50 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
trollollol
Er is een update, geen goed nieuws voor EU
http://www.swtor.com/community/devtracker.php
Wordt weekje wachten denk ik.
Er is een update, geen goed nieuws voor EU
http://www.swtor.com/community/devtracker.php
Wordt weekje wachten denk ik.
Ze liepen al zelfs ~2, 3 weken voorruit op het 'schema' wat ze hadden. Dus een week problemen maakt niet veel uit voor de release date. En de problemen die ze hadden konden ze niet overzien...Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:03:
Dit spel komt gewoon dit jaar niet meer uit als ik zo die dev tracker bekijk.
Nog even iets... als je goed leest 'Secondly, this new build will bring about the first localised versions of Star Wars: The Old Republic, which means those of you that speak French and German will have the chance to play the game in those languages, for the first time ever. We’re extremely excited to be able to offer this to our players and as such, we’re keen to get a lot of feedback from European testers in particular.'
Er komt eind van deze week een nieuwe beta build, lokale versies... hoe bedoel je bijna bijna final beta versie.... alleen nog ff de typ fouten eruit halen lijkt mij...
Game is zo goed als af... 21-11-2011 komt ie uit mark my words... en dat is volledig volgens Bioware planning... al zeggen ze het niet zelf...
Nog wat leuks gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door qwaurck op 07-09-2011 04:35 ]
Hoewel 21-11-2011 natuurlijk een commercieel relevantere datum is vind ik die van 20-11-2011 veel leuker. Kan zomaar zijn dat ze dat als dag pakken dan
. Staat mooier op de advertenties
XBO: Michaël#3318
Ze hoeven in beta helemaal niet toe naar de aantallen voor launch. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt in een beta. Als er dus maar 100.000 mensen zich hadden aangemeld voor de beta, maar vervolgens 2.000.000 mensen de retail game kopen, zouden ze dus geen goede test hebben verricht? Onzin.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:02:
[...]
Ze zullen toch toe moeten naar de aantallen voor launch.
En dat zijn 5 a 600,000 pre orders.
En er zitten volgens mij wel iets meer dan 1500 man op een server hoor.
Ik schat 15 tot 40,000 waar 40k wel extreem veel is.
WoW heeft ook servers met een capaciteit van rond de 13,000.
Stress testen doe je niet met 1500 man op een server.
Al testen ze maar een totale populatie op 1 server. Dan weten ze ook wel hoe het gaat lopen als ze er 20, 30 of 100 hebben. 1500 is het aantal genoemd in beta door mensen. Lijkt me dan ook relevantere info dan hoe WoW hier mee omgaat. Bovendien lijkt 13,000 man me ontzettend sterk. Misschien 13,000 characters per server.
Je rukt zaken weer uit hun verband. Er gaan zeker veel invites komen. Getallen worden er echter geen genoemd. En jij maakt er weer meteen van dat bijna iedereen een invite krijgt.En ze hebben wel degelijk gezegd dat er heel veel invites zullen komen.
Met de woorden "Don't take my words for it, but see it yourself. Because you are going to see it yourself when we lauch the beta weekends" ect iets in die richting.
Dit is m.i. gewoon pertinent niet waar. Graag een bron als ik me vergis.En woorden als, zit je er deze week niet in, wees dan gerust dan zit je er waarschijnlijk volgende week in.
Waarom niet? Die servers zijn gewoon klonen van elkaar. Ze kijken gewoon of ze goede hardware/software combinatie gebruiken en wat de server aan kan. Als dit allemaal naar behoren werkt, zetten ze gewoon meer servers neer met dezelfde hardware en software.Ga er toch vanuit dat ze meer dan dan 3 servers gaan gebruiken.
Nogmaals je kan toch niet ongeteste servers op de laatste dag openen, dat is vragen om chaos.
Yep, uiteindelijk zal het wel gebeuren dat de nieuwere servers betere hardware/software krijgen, maar dan spreek je van een periode van 1-2 jaar. Ik hoop niet dat het zal gebeuren dat een bepaalde groep servers constant onderuitgaan hierdoor. Dit gebeurde ook met het welbekende WoW.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:40:
Waarom niet? Die servers zijn gewoon klonen van elkaar. Ze kijken gewoon of ze goede hardware/software combinatie gebruiken en wat de server aan kan. Als dit allemaal naar behoren werkt, zetten ze gewoon meer servers neer met dezelfde hardware en software.
Zie het volgende artikel op Darthhater.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:40:
[...]
Dit is m.i. gewoon pertinent niet waar. Graag een bron als ik me vergis.
[...]
Een andere Q&A geeft nog wat meer info, maar die kan ik nu niet 1,2,3 vinden (ben op m'n werk)
PAX Prime: Day 3 Developer Presentation Live Blogs updated August 28th, 2011 at 1:57 pm
We announced that we are expanding game testing weekends in September, and what do you know that's right around the corner. As of next weekend, the first weekend of September, we are greatly expanding the testing program and we're bringing in a whole new group of invitations to a random server, so make sure you guys are signed up for testing, and we'll continue to expand that as we go through-out September. So we're going to turn some knobs, poke some switches as we learn some stuff, and then do it all over again, and we'll continue to build and build testers and actually have you guys tell us how to create the biggest launch that we can.What I can say is that if you are signed up for testing, even if you don't get in next weekend, you should be getting in very soon.
[ Voor 54% gewijzigd door Sneezzer op 07-09-2011 11:01 ]
Ok, duidelijk. Chris Collins omschrijft het anders, dus ik hoop dat ze op 1 lijn zitten:
Ik las trouwens dat ze in Denver (Bioware HQ) best wel wat last hebben van bosbranden. Hopelijk hebben ze back-ups gemaakt!
Ben toch benieuwd of dit wel zo gaat uitpakken zoals ze het nu voorstellen.It’s also important to remember this is just the beginning. In the future, we’ll be inviting more and more testers to the EU Game Testing environments as well as future Game Testing weekends. So even if you’re not invited to this next round of testing, there will still be plenty of chances to get involved.
Ik las trouwens dat ze in Denver (Bioware HQ) best wel wat last hebben van bosbranden. Hopelijk hebben ze back-ups gemaakt!
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 14:53 ]
Ik dacht dat de brand in Austin, Texas was, waar de US servers zijn..En nog wat het zijn virtuele servers he... dus hardware bij plaatsen is geen probleem.
Raffuhl Bioware HQ is in Edmonton Canada niet Denver.
En er is wel degelijk gezegd dat als je je hebt opgegeven voor beta er grote kans is dat je erin komt...
@zhalix Problemen net als wat WoW willen ze absoluut voorkomen... daarom full blown beta stress test.
En er is wel degelijk gezegd dat als je je hebt opgegeven voor beta er grote kans is dat je erin komt...
@zhalix Problemen net als wat WoW willen ze absoluut voorkomen... daarom full blown beta stress test.
Ik haal wat zaken door elkaar.qwaurck schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:16:
Ik dacht dat de brand in Austin, Texas was, waar de US servers zijn..En nog wat het zijn virtuele servers he... dus hardware bij plaatsen is geen probleem.
Net een tweet van @rockjaw (SR): EU #SWTOR folk - there's an update coming, but it's been a busy day with lots of fires (some real!) to deal with. Patience please
Ik moest meteen aan Super 8 denken toen ik de foto's op zijn twitter zag!qwaurck schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:01:
Net een tweet van @rockjaw (SR): EU #SWTOR folk - there's an update coming, but it's been a busy day with lots of fires (some real!) to deal with. Patience please
Net? Dat was gisteren. En die update waar hij het over heeft is gewoon dat bericht van Chris Collins, waarin werd uitgelegd waarom de min of meer beloofde EU bèta invites deze week niet worden verstuurd.qwaurck schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:01:
Sorry klote was niet wakker, nachtwerken pffff... het was idd een retweet... handig handig
pff dan maar via een vpn een account aangemaakt. EU zal nog wel een tijd duren.
Verwijderd
Hear, hearprutser387 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:39:
Waarom zou er speciaal voor europa een aparte beta moeten komen? Europese mensen gaan echt geen hele andere bugs vinden dan Amerikaanse mensen.
Vroegah waren er helemaal geen beta's en kocht men het spel gewoon omdat het leuk leek, of dat er goede reviews in de PU stonden.
Verwijderd
Dat gevoel van onrecht komt gewoon omdat Bioware weinig los laat over de beta, Europa buiten de beta laat en ondertussen wel pre orders open zet.
Dan ondertussen ook nog eens random invites verstuurd.
Ik heb de game al betaald (Bol.com) met de gedachte dat de release zeer dichtbij kwam, en met de beta weekends in het vooruitzicht was ik weer helemaal boven op de hype.
En dan steeds weer dat "soon" "when we are ready" "wait and see"
Geen tot weinig loslaten, ook niet op conventies.
Dat brengt gewoon dat ontevreden gevoel naar boven.
Iedereen zit gewoon te wachten tot ze zich in deze game kunnen storten en kopen nu liever geen andere games.
maar ik zit nu ook met de pinpas naast me een game te zoeken om mijn eigen bezig te houden.
terwijl ik liever gewoon in die klote beta kom.
Ondertussen zie je die video's op de leak sites, ik kijk er maar niet meer naar en zeg elke dag tegen mijzelf, ga vandaag niet mijn mailbox openen en niet op die site kijken.
Maar ja, verveling .....
Schijtgame ...
Ik wil je ...
Dan ondertussen ook nog eens random invites verstuurd.
Ik heb de game al betaald (Bol.com) met de gedachte dat de release zeer dichtbij kwam, en met de beta weekends in het vooruitzicht was ik weer helemaal boven op de hype.
En dan steeds weer dat "soon" "when we are ready" "wait and see"
Geen tot weinig loslaten, ook niet op conventies.
Dat brengt gewoon dat ontevreden gevoel naar boven.
Iedereen zit gewoon te wachten tot ze zich in deze game kunnen storten en kopen nu liever geen andere games.
maar ik zit nu ook met de pinpas naast me een game te zoeken om mijn eigen bezig te houden.
terwijl ik liever gewoon in die klote beta kom.
Ondertussen zie je die video's op de leak sites, ik kijk er maar niet meer naar en zeg elke dag tegen mijzelf, ga vandaag niet mijn mailbox openen en niet op die site kijken.
Maar ja, verveling .....
Schijtgame ...

Verwijderd
Heh ik snap je gevoel maar al te goed, ik zelf speel ook niks op het moment en wacht ook op swtor. Gelukkig heeft mijn studie genoeg aandacht nodig. Maar wat betreft de release, die blijft gewoon voor holiday 2011. Dus november zal het vast wel worden... nog even geduld
Ze zijn trouwens wel "iets" te vroeg met de hele hype begonnen, maja... misschien heeft een MMO van dit kaliber dit wel nodig. Wat mij betreft had ik zonder de hype er ook wel vertrouwen in, maar ik kende Bioware ook dan al wat langer, en de rest van de wereld die star wars leuk vind, niet.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 20:54 ]
Quote van Stephen Reid op de forums. The only man I trust 
I wouldn't say it was a lie, but Blaine's perception of what 'very soon' means to our community is probably different to yours (and mine).
Knowing this audience, I wouldn't have said 'very soon' and in fact didn't when I wrote the script - which Blaine (in the understandable excitement of playing host to a room of 2,000+ people) diverged a little from.
We fully intend to invite as many people as possible who've signed up for Game Testing to test the game, although we cannot guarantee (for a number of reasons) that we'll invite everyone. I also wouldn't say that everyone who signed up is getting in 'very soon'; I would say 'before launch', though.
BTW apologies on not getting to this sooner. I was back-stage during the show and thanks to the acoustics I couldn't quite hear Blaine's exact lines... so couldn't correct him faster.
Ja, maar wel van 1 september.qwaurck schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:42:
@Raffuhl: komt het van dev tracker af?
Nog wat leesvoer van swtor forum: '
Today , 05:59 PM
Hello all,
There is no Beta Testing Weekend scheduled for this weekend. There may be further Beta Testing Weekends during September, but we're not going to guarantee it. The weekend that just finished was really our first dry run of Beta Testing Weekends as a whole, and we have plenty of data to crunch, and decisions to make before we start things up again.
Further to that, as Chris Collins explained in another thread, we are about to roll out a major new build for The Old Republic. That build won't be ready for this weekend. Just as we did not feel it was a good decision to ask potential EU testers to download our client only to have to download it again, the same applies for this weekend.
That does not mean, however, that as soon as our new build is available we'll be rolling out a Beta Testing Weekend immediately. As with any new build of the game, we need to get feedback from internal testing and our ongoing Game Testing program before rolling it out to a massive audience. That process takes a while, and that time varies depending on how testing goes.
We rolled out this previous weekend as a relatively small scale event; from now we will do bigger and bigger events, but that doesn't mean it happens every weekend. When we do resume, we'll be inviting many more people in.
While many of you are excited and anxious to know what's happening regarding Testing Weekends, I want to point out that a lot of posts on the subject with a lack of corresponding posts from us does not mean that we're not listening, or not aware of your interest. It shows your interest in the topic, which is understandably high, but we will not always be able to react instantaneously.
In the past couple of days we've been preparing a comprehensive FAQ regarding Game Testing Weekends as a whole, along with some details about the weekend that just happened. We'll post that tomorrow - in all languages, as we know the subject is of interest to everyone.
Stephen Reid | Senior Online Community Manager
Follow us on Twitter @SWTOR | Like us on Facebook
[Contact Us] [Rules of Conduct] [F.A.Q.] [Dev Tracker]'
Dus geen beta deze week. Voor de rest ik ga nu slapen na nachtdienst. Lees gerust en post je conlusies
Trouwens nog een site gevonden, alle swtor official video's onder 1 hoedje
Today , 05:59 PM
Hello all,
There is no Beta Testing Weekend scheduled for this weekend. There may be further Beta Testing Weekends during September, but we're not going to guarantee it. The weekend that just finished was really our first dry run of Beta Testing Weekends as a whole, and we have plenty of data to crunch, and decisions to make before we start things up again.
Further to that, as Chris Collins explained in another thread, we are about to roll out a major new build for The Old Republic. That build won't be ready for this weekend. Just as we did not feel it was a good decision to ask potential EU testers to download our client only to have to download it again, the same applies for this weekend.
That does not mean, however, that as soon as our new build is available we'll be rolling out a Beta Testing Weekend immediately. As with any new build of the game, we need to get feedback from internal testing and our ongoing Game Testing program before rolling it out to a massive audience. That process takes a while, and that time varies depending on how testing goes.
We rolled out this previous weekend as a relatively small scale event; from now we will do bigger and bigger events, but that doesn't mean it happens every weekend. When we do resume, we'll be inviting many more people in.
While many of you are excited and anxious to know what's happening regarding Testing Weekends, I want to point out that a lot of posts on the subject with a lack of corresponding posts from us does not mean that we're not listening, or not aware of your interest. It shows your interest in the topic, which is understandably high, but we will not always be able to react instantaneously.
In the past couple of days we've been preparing a comprehensive FAQ regarding Game Testing Weekends as a whole, along with some details about the weekend that just happened. We'll post that tomorrow - in all languages, as we know the subject is of interest to everyone.
Stephen Reid | Senior Online Community Manager
Follow us on Twitter @SWTOR | Like us on Facebook
[Contact Us] [Rules of Conduct] [F.A.Q.] [Dev Tracker]'
Dus geen beta deze week. Voor de rest ik ga nu slapen na nachtdienst. Lees gerust en post je conlusies
Trouwens nog een site gevonden, alle swtor official video's onder 1 hoedje
Ik las de tweet en dus het bovenstaande ook zojuist, aan de ene kant jammer.. aan de andere kant logisch.
Ik kan me niet voorstellen hoeveel info ze hebben verkregen afgelopen week met het begin van de nieuwe BETA testen.
Persoonlijk wacht ik liever wat langer en dus een stabiele(re) game te mogen spelen, dan om de haverklap straks een patch voor m'n kiezen te krijgen
Zelf heb ik nooit het begin van WoW meegemaakt, dus begrijp ik helaas niet wat voor problemen die jongens destijds hadden die ze nu willen voorkomen?
Ik kan me niet voorstellen hoeveel info ze hebben verkregen afgelopen week met het begin van de nieuwe BETA testen.
Persoonlijk wacht ik liever wat langer en dus een stabiele(re) game te mogen spelen, dan om de haverklap straks een patch voor m'n kiezen te krijgen
Zelf heb ik nooit het begin van WoW meegemaakt, dus begrijp ik helaas niet wat voor problemen die jongens destijds hadden die ze nu willen voorkomen?
Voornamelijk serverqueues, disconnects en overvolle startingareas. Dat accepteert men tegenwoordig niet meer want we hebben gezien hoe het ook wel kan.Zephyer schreef op donderdag 08 september 2011 @ 07:35:
Ik vind het op zich niet eens zo slecht dat ze "Soon™" gebruiken. Ik weet in ieder geval al wat ik wil spelen, dat wordt een agent
veel guildies / game buddies weten ook al wat ze willen doen. Ondertussen hebben we al 4 inquisitors, 2 bounty hunters en 3 warriors 
Zullen vast meer zijn, de 'guild leader' slackt een beetje qua applications van onze eigen guildies.
Zullen vast meer zijn, de 'guild leader' slackt een beetje qua applications van onze eigen guildies.
En niet te vergeten dat de 1e EU server pas 3,5 maand na de US launch kwam.Stealth2000 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:28:
[...]
Voornamelijk serverqueues, disconnects en overvolle startingareas. Dat accepteert men tegenwoordig niet meer want we hebben gezien hoe het ook wel kan.
En er vervolgens nog dezelfde problemen waren!RocketKoen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:25:
[...]
En niet te vergeten dat de 1e EU server pas 3,5 maand na de US launch kwam.
Dit is wel de eerste keer dat ik ze er op betrap dat ze terug moeten komen op een belofte. Ik denk dat ze de hele situatie wat onderschat hebben. Ze hebben zich door het gezeur van de community denk ik laten verleiden om ze een wortel voor te houden, maar achteraf hadden ze zich beter kunnen vasthouden aan het communicatie-beleid van de vroege beta.
Allereerst: Ja, ik wil ook in de Beta!!
Maar... volgens mij vergeten mensen dat de Beta inhoud dat er een product wordt ontwikkeld en dat een beta geen product is dat je koopt/recht op hebt én dat het volledige beheer bij de ontwikkelaar ligt.
Als je wilt deelnemen aan de beta dan gebeurd dat volledig op de manier zoals de ontwikkelaar het aan je beschikbaar stelt. Ze hoeven hiervoor helemaal geen verantwoording af te leggen.
Dat je een pre-order koopt waarbij er nog geen release datum is, dat is je eigen keus!
Je had ook kunnen wachten tot er een datum bekent zou zijn.
Dus kunnen mensen nu eens ophouden met doen alsof ze onrecht wordt aangedaan?
Het hele geleuter over leugens ed. begint me tegen te staan, jammer dat je geen /ignore hebt.. ;-) (Smilie om te benadrukken dat dat laatste een grapje is)
Maar... volgens mij vergeten mensen dat de Beta inhoud dat er een product wordt ontwikkeld en dat een beta geen product is dat je koopt/recht op hebt én dat het volledige beheer bij de ontwikkelaar ligt.
Als je wilt deelnemen aan de beta dan gebeurd dat volledig op de manier zoals de ontwikkelaar het aan je beschikbaar stelt. Ze hoeven hiervoor helemaal geen verantwoording af te leggen.
Dat je een pre-order koopt waarbij er nog geen release datum is, dat is je eigen keus!
Je had ook kunnen wachten tot er een datum bekent zou zijn.
Dus kunnen mensen nu eens ophouden met doen alsof ze onrecht wordt aangedaan?
Het hele geleuter over leugens ed. begint me tegen te staan, jammer dat je geen /ignore hebt.. ;-) (Smilie om te benadrukken dat dat laatste een grapje is)
Verwijderd
alterswtor heef een post geplaatst van de beta forums.
De nieuwe build wordt op 12-9 geinstaleed en in de "weken" erna zullen langzaam alle oude testers terug keren.
Als je dat zo leest verwacht ik niet dat er voor 30-9 weekend beta zal zijn.
Zullen ze half november nog halen?
Ik hoop het.
Als je die screenshots erbij ziet, dan lijkt het dat dit de laatste build zou kunnen zijn.
Ziet er behoorlijk opgepoetst uit.
De nieuwe build wordt op 12-9 geinstaleed en in de "weken" erna zullen langzaam alle oude testers terug keren.
Ik hoop het.
Als je die screenshots erbij ziet, dan lijkt het dat dit de laatste build zou kunnen zijn.
Screenshots zijn nog van de oude build, het verschil zit hem in de persoon zijn grafische kaart. Hij heeft namelijk AA geforceerd. Daarom lijkt het opgepoetst maar is eigenlijk gewoon een instelling.[b][message=36728009,noline]
Aangezien het patchen van de oude client niet mogelijk was en oude characters niet meer werken in de nieuwe build, ga ik er vanuit dat er nog flink wat veranderd is.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:05:
alterswtor heef een post geplaatst van de beta forums.
Ik hoop het.
Deze screenie geeft trouwens wel goed het verschil aan van een half jaar lang textures oppoetsen.Paterpor schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:23:
[...]
Screenshots zijn nog van de oude build, het verschil zit hem in de persoon zijn grafische kaart. Hij heeft namelijk AA geforceerd. Daarom lijkt het opgepoetst maar is eigenlijk gewoon een instelling.

Ik weet nog dat ik me een jaar geleden wel enigszins ergerde aan die duidelijke gele rand om de characters heen, die is nu ook veel subtieler.
Damn, wat een verschil. Dit is in een half jaar? Komt helemaal goed met die graphics. Voorlopig zal dat wel even vooruit kunnen!Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:27:
[...]
Deze screenie geeft trouwens wel goed het verschil aan van een half jaar lang textures oppoetsen.
[afbeelding]
Ik weet nog dat ik me een jaar geleden wel enigszins ergerde aan die duidelijke gele rand om de characters heen, die is nu ook veel subtieler.
Verwijderd
Ziet er goed uit 
He, denken jullie dat ik met een Imac i7 3,4ghz 2600, 8gb 1333mhz geheugen, 256gig SSD, met een Ati mobility Radeon 6970 2gig, swtor op max kan spelen? En op een hoge resolutie?
Op notebookcheck.net ( http://www.notebookcheck....eon-HD-6970M.43077.0.html ) staat dat de gpu crysis 2 op high met 96 fps en Black ops met 65.3 op high.
Swtor is toch minder zwaar dan crysis enzo?
Ik ga switchen naar mac, want vind osx veel relaxter voor mijn dagelijkse taken, dus ik hoop dat ik swtor met bootcamp kan spelen op deze machine.
He, denken jullie dat ik met een Imac i7 3,4ghz 2600, 8gb 1333mhz geheugen, 256gig SSD, met een Ati mobility Radeon 6970 2gig, swtor op max kan spelen? En op een hoge resolutie?
Op notebookcheck.net ( http://www.notebookcheck....eon-HD-6970M.43077.0.html ) staat dat de gpu crysis 2 op high met 96 fps en Black ops met 65.3 op high.
Swtor is toch minder zwaar dan crysis enzo?
Ik ga switchen naar mac, want vind osx veel relaxter voor mijn dagelijkse taken, dus ik hoop dat ik swtor met bootcamp kan spelen op deze machine.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 20:31 ]
Verwijderd
Ja lol een kleine knipoogFly-guy schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:19:
[...]
Met een kleine knipoog naar ons aller bekende archeoloog...
YouTube: STAR WARS™: The Old Republic™ - Character Progression - Smuggler - YouTube
YouTube: Indian Jones vs. The Swordsman - YouTube
Harison Ford, Indiana Jones, die natuurlijk Han Solo speelde
Ik kan dat wel waarderen, van die kleine, niet al te duidelijke verwijzingen..Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:13:
[...]
Ja lol een kleine knipoog![]()
YouTube: STAR WARS™: The Old Republic™ - Character Progression - Smuggler - YouTube
YouTube: Indian Jones vs. The Swordsman - YouTube
Harison Ford, Indiana Jones, die natuurlijk Han Solo speelde
Weet nu ook dat de smuggler de eerste klasse wordt die ik ga spelen, maar welk soort? Vrees dat mijn carebear instelling weer de overhand gaat krijgen

Toch ga ik voor de lightsabers denk ik.. aan de andere kant ben ik bang dat 80% van de gamers daarvoor zal kiezen
Ik verwacht een soort Paladins als in WoW.. iedereen wilt er een omdat het zo makkelijk en leuk spelen is
Makkelijk niet perse, de classes moeten allemaal redelijk gebalanceerd zijn.
Non-lightsaber ftw!
Non-lightsaber ftw!
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Qua singleplayer modus aan, questen maar zal een jedi knight danwel sith warrior als mdps best nog wel eens gemakkelijker kunnen zijn dan bijv. de smuggler, imperial agent, etc.The Chosen One schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:48:
Makkelijk niet perse, de classes moeten allemaal redelijk gebalanceerd zijn.
Non-lightsaber ftw!
Je kunt een mdps class vaak gewoon laten AFK attacken op een single mob of even wat skills drukken terwijl je TV kijkt. Terwijl je met de wat meer ranged classes toch wat sneller aan je positie moet denken.
Qua endgame zal het idd niet uitmaken, maar meeste spelers in MMO's kiezen geen char vanwege het feit dat het handig is in endgame, maar beseffen zich het bestaan van endgame pas als ze er direct voor staan.
WoW != SwTorpsychodude schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:01:
[...]
Qua singleplayer modus aan, questen maar zal een jedi knight danwel sith warrior als mdps best nog wel eens gemakkelijker kunnen zijn dan bijv. de smuggler, imperial agent, etc.
Je kunt een mdps class vaak gewoon laten AFK attacken op een single mob of even wat skills drukken terwijl je TV kijkt. Terwijl je met de wat meer ranged classes toch wat sneller aan je positie moet denken.
Qua endgame zal het idd niet uitmaken, maar meeste spelers in MMO's kiezen geen char vanwege het feit dat het handig is in endgame, maar beseffen zich het bestaan van endgame pas als ze er direct voor staan.
[ Voor 96% gewijzigd door prutser387 op 11-09-2011 10:05 ]
Verwijderd
Dat idee had ik altijd bij ranged dps, bv hunters in wowpsychodude schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:01:
[...]
Qua singleplayer modus aan, questen maar zal een jedi knight danwel sith warrior als mdps best nog wel eens gemakkelijker kunnen zijn dan bijv. de smuggler, imperial agent, etc.
Ik gok dat het bij swtor iets moeilijker zal zijn, je kan immers ook cover gebruiken als ranged, dus melee moet zich vast ook wel ergens aan aanpassen.
Ik noem de term WoW niet eens, dus als je niets toe te voegen hebt kun je net zo goed ook helemaal niet posten....
Het hangt er met ranged in MMO's vaak van af hoe de level differences zijn tussen jezelf en waar je quest, en de snelheid van de mobs. Maar even wat TV kijken terwijl een mob op je af komt rennen en je niet op let is bij rdps toch in de meeste MMO's een stuk riskanter dan met een mdps char hetzelfde te doen.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:06:
[...]
Dat idee had ik altijd bij ranged dps, bv hunters in wow
Ik gok dat het bij swtor iets moeilijker zal zijn, je kan immers ook cover gebruiken als ranged, dus melee moet zich vast ook wel ergens aan aanpassen.
Cover gebruik is juist ook weer iets wat 'AFK' belemmerd, je moet namelijk meer focus geven aan het spel om de cover te bereiken, zien of je cover nog actief is in geval van zo'n shield, etc. Waardoor TV kijken gehinderd wordt
[ Voor 63% gewijzigd door psychodude op 11-09-2011 10:55 ]
@morphm: ik denk wel dat je swtor op max kan gaan spelen. De minimum specs zijn niet zo hoog:
'OS > Windows XP, Vista/7
CPU > AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better · Intel Core 2 Duo Processor 2.0GHz or better
RAM > Windows XP: 1.5GB · Windows Vista and Windows 7: 2GB · PCs using a built-in graphical chipset, 2GB RAM recommended.
Video > ATI X1800 or better* · nVidia 7800 or better* · Intel 4100 Integrated Graphics or better*
DVD-ROM > 8x or better
*Minimum of 256MB of on-board RAM and Shader 3.0 or better support.'hebben gezegd dat je niet super zware pc ervoor nodig hebt.
Idd smuggler progressie filmpje ziet er inderdaad erg leuk uit.
Nu we het toch over 'cover' hebben. Ik had de imperial agent even gespeeld op gamescon en wat ik wel vervelend vond van cover is dat ik niet op willekeurige plekken in cover kon gaan. Kon alleen in cover op de plekken welke werden aangegeven. Ik hoop dat ze dat nog fixen.
CPU > AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better · Intel Core 2 Duo Processor 2.0GHz or better
RAM > Windows XP: 1.5GB · Windows Vista and Windows 7: 2GB · PCs using a built-in graphical chipset, 2GB RAM recommended.
Video > ATI X1800 or better* · nVidia 7800 or better* · Intel 4100 Integrated Graphics or better*
DVD-ROM > 8x or better
*Minimum of 256MB of on-board RAM and Shader 3.0 or better support.'hebben gezegd dat je niet super zware pc ervoor nodig hebt.
Idd smuggler progressie filmpje ziet er inderdaad erg leuk uit.
Nu we het toch over 'cover' hebben. Ik had de imperial agent even gespeeld op gamescon en wat ik wel vervelend vond van cover is dat ik niet op willekeurige plekken in cover kon gaan. Kon alleen in cover op de plekken welke werden aangegeven. Ik hoop dat ze dat nog fixen.
[ Voor 38% gewijzigd door qwaurck op 12-09-2011 13:38 ]
Ik Twijfel of het "lekker" gaat lopen op z'n iMAC.qwaurck schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:29:
@morphm: ik denk wel dat je swtor op max kan gaan spelen. De minimum specs zijn niet zo hoog:
DVD-ROM > 8x or better
Sommige dingen draaien goed in bootcamp, maar andere dingen erg slecht...
Waarschijnlijk komt er wel vrij snel een echte mac versie.
idd sneezer dat was ik vergeten dat je et in bootcamp moet draaien...
Ze zeiden zelf wel dat het goed in bootcamp moest draaien.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Bootcamp maakt niets uit. Bootcamp is gewoon native windows. De drivers zijn van apple. Als de hardware die in je Mac zit normale hardware is, bijvoorbeeld een ATI kaart, werken de ATI drivers ook gewoon.
Verwijderd
Je draait windows toch niet onder bootcamp, maar bootcamp geeft je alleen de optie windows op te starten als je de computer aan zet toch? Dus in feite is het gewoon onder windows (op een andere partitie) zonder nadelen?
Sorry, Ik maak het wel een beetje offtopic hierdoor
Pre-orders VS:
Sorry, Ik maak het wel een beetje offtopic hierdoor
Pre-orders VS:
VGChartz said:
Rank: #4
Title: Star Wars: The Old Republic
Platform: PC
Weeks Until Release: N/A
Change from Last Week: 30,293
Total: 443,836
aah zo ja ik geen verstand van apple zooi 
trouwens hier amerikaanse pre-order chart swtor doet het toch wel goed he
trouwens hier amerikaanse pre-order chart swtor doet het toch wel goed he
Verwijderd
Hmm onze guild gaat toch maar Republic in plaats van Empire... moet ik opnieuw een class uitkiezen haha
Ik zou SI Assasin gaan, maar een JC Shadow "klinkt"dan opeens minder leuk moet ik eerlijk zeggen, dus mischien ga ik dan maar een JK Sentinel rollen... en dan hopen dat mensen merken dat ik geen 12 meer ben
Ik zou SI Assasin gaan, maar een JC Shadow "klinkt"dan opeens minder leuk moet ik eerlijk zeggen, dus mischien ga ik dan maar een JK Sentinel rollen... en dan hopen dat mensen merken dat ik geen 12 meer ben
Verwijderd
Die gasten zijn goed bezig. De vraag zal blijven als ze ook het gamer aantal kunnen houden.
BV. 2 miljoen verkocht wereldwijd maar na 3 maanden nog 100 k spelers dan is uw opzet toch goed mislukt. Natuurlijk zijn dan de productie kosten reeds terug verdiend.
BV. 2 miljoen verkocht wereldwijd maar na 3 maanden nog 100 k spelers dan is uw opzet toch goed mislukt. Natuurlijk zijn dan de productie kosten reeds terug verdiend.
Het grote voordeel van Star Wars is dat er gewoon een vaste SW community bestaat, die stappen echt niet snel op.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:07:
Die gasten zijn goed bezig. De vraag zal blijven als ze ook het gamer aantal kunnen houden.
Ik verwacht het zelf overigens ook niet heel lang te spelen, maar dat komt niet door het spel, maar door andere prioriteiten helaas...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Het verschil zit hem alleen in telekinetics vs lightning. Verder is de class zo goed als identiek. Voor de class naam zou ik het niet laten!Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:03:
Hmm onze guild gaat toch maar Republic in plaats van Empire... moet ik opnieuw een class uitkiezen haha
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 10:00 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)