Ligt aan hoe je speelt lijkt me. Ik heb de originele KotOR ook vier of vijf keer gespeeld zonder ook maar 1 dialoog over te slaan, en nog verveelde het me niet. Lijkt me niet dat het hier ineens anders word.Muppet schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:06:
Enige waar ik een beetje bang voor is .... is alts.
Hoevaak wil je door al die dialogen door .... Na een tijd wordt het ... "spatie,1,spatie,1,spatie,1,spatie,1,etc.
Nog even offtopic: Het moet inderdaad nog blijken hoe dat uitpakt inderdaad. Feit is wel dat dit de eerste echte poging is om van de WoW standaard af te stappen. In hoeverre "teamplay" daaronder zal lijden of in hoeverre je het geen RP meer kunt noemen moet nog blijken. Wanneer je per se wilt healen of tanken, dan is het in ieder geval niet de aangewezen game voor je.Tripp schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:32:
[...]
Ik weet van GW2. Een hele interressante ontwikkeling. Iets met geen trinity en dat soort dingen. Dat is toch minder roleplay als je het mij vraagt. We zien dat volgend jaar wel
.
imp agent, goede keus imo.
Nu weer on-topic: Ik heb bewust voor een non-force gekozen, aangezien ik overal las dat 90% van de characters wel-force waren. En ik moet zeggen, ik vond het erg leuk spelen (ben maar tot lvl7 gekomen). Leuk uitgewerkt systeem, met het hele cover gebeuren. Bovendien doet de omgeving erg leuk aan als er continue overal granaten ontploffen en lasers door de lucht vliegen
Ook al zijn er nog wat bugs en is het nog afwachten in hoeverre de endlevel content boeiend blijft, ik vond het vooral leuk en heb hem dan ook al ge-pre-ordered. Ga me hier toch in ieder geval eeen aantal maanden mee vermaken.
Thanks. En ja ik weet dat het de mirror versie is. Abilities heten anders en zien er anders uit, maar doen hetzelfde dacht ik. Het is alleen zo dat Rattatiki per defenitie "sith" zijn. De zabrak doet me te veel denken aan 1tje uit een film. Purebloods zijn ook "sith". En ik wil dus en light side char. En een beetje roleplay kan dan geen kwaad en een rode smurf met 10k light side points vind ik eigenlijk niet kunnen.LabsTipJr schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:57:
[...]
Ik heb een Twi'lek Assassin (lvl 18) en tot nu heb ik gaf geen enkele armor mij een 'hood'. Volgens is dat bij Twi'lek gewoon uitgeschakeld. Je kan alleen een soort 'kroontje/hoofdband' krijgen. (voor mij een reden om geen Twi'lek te gaan spelen)
De Assissin is trouwens een zo goed als mirror versie van de Shadow, dus je kan je straks gewoon weer gaan uitleven.
@Enigma & Fighter: als je de dialogen skipt dan denk ik dat deze game inderdaad niks voor jullie is. De dialogen geven de game juist meer diepgang en voel je je meer betrokken bij je character en omgeving. Wellicht inderdaad ook een kwestie van MMO moeheid, uiteindelijk heb je alles al een keer 'ervaren' op die manier. Daarnaast vind ik de vergelijking met WoW erg vreemd. Wij gamers hebben een hoop ervaring opgedaan met allerlei verschillende games, dan is het toch logisch dat je een andere game gelijk kan oppakken op dezelfde manier? Shooters zijn toch ook op dezelfde manier speelbaar onderling? Ik denk dat veel mensen op zoek zijn naar een nieuw 'genre' in plaats van een nieuwe MMORPG. Het genre MMORPG heeft inmiddels een bepaalde basis waarop gebouwd wordt.
En gezien ik als "slaaf" begin dan, en gedwongen word de dark side te leren kan ik er wel voor kiezen om light side beslissingen te maken. En dan komen human en twilek als beste in de buurt. Echter ik vind looks ook belangrijk en een hooded robe is gewoon de shit. Dus het word dan maar male human met een friendly face en een baard.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Haha, zoals jij het omschrijft zo 'roleplay' ik ook mijn Twi'lek Assassinye-roon schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:14:
[...]
Thanks. En ja ik weet dat het de mirror versie is. Abilities heten anders en zien er anders uit, maar doen hetzelfde dacht ik. Het is alleen zo dat Rattatiki per defenitie "sith" zijn. De zabrak doet me te veel denken aan 1tje uit een film. Purebloods zijn ook "sith". En ik wil dus en light side char. En een beetje roleplay kan dan geen kwaad en een rode smurf met 10k light side points vind ik eigenlijk niet kunnen.
En gezien ik als "slaaf" begin dan, en gedwongen word de dark side te leren kan ik er wel voor kiezen om light side beslissingen te maken. En dan komen human en twilek als beste in de buurt. Echter ik vind looks ook belangrijk en een hooded robe is gewoon de shit. Dus het word dan maar male human met een friendly face en een baard.
Ik ga voor Imperial Agent (gestopt op lvl 8 ivm verdere spoilers). Leuke class, helemaal na het zien van de overvloed aan 'saber'-spelers. Jedi Sage en Sith Sorcerer zijn zeer sterk vertegenwoordigd.
Imperial Agent is inderdaad heel leuk om te spelen. Het is in het begin even wennen met dat Cover, maar zodra je door hebt hoe het zit, werkt het heel soepel.
Vind het dan ook erg leuk om van cover naar cover te rollen.
Een nadeel wat ik op dit moment in het algemeen vind van het spel, je krijgt zo ongelooflijk veel skills op een laag level.
Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet gebruiken.
Vind het dan ook erg leuk om van cover naar cover te rollen.
Een nadeel wat ik op dit moment in het algemeen vind van het spel, je krijgt zo ongelooflijk veel skills op een laag level.
Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet gebruiken.
Voor imperial agent is het nog redelijk makkelijk.
Met agent wil je eigenlijk je energy zo hoog mogelijk houden, je hebt wel een manier om het terug te krijgen, maar dat zit op een cooldown. Hoe hoger de energy regen rate, des te beter.
spoiler:
Cover
Ambush
Corrosive dart
Shoot
Snipe
Shoot
Snipe
Shoot
Ambush
Shoot
Snipe
.. ect...
Ambush
Corrosive dart
Shoot
Snipe
Shoot
Snipe
Shoot
Ambush
Shoot
Snipe
.. ect...
Met agent wil je eigenlijk je energy zo hoog mogelijk houden, je hebt wel een manier om het terug te krijgen, maar dat zit op een cooldown. Hoe hoger de energy regen rate, des te beter.
Ja klopt, je krijgt idd veel skills. Wat ik goed vind gedaan, is dat je alle skills van voor lvl 10 (wanneer je een advanced class kiest) gewoon doorlevelt. Dus je hebt geen skills in je lijst staan die bij de andere advanced class type behoren. Alles blijft bruikbaar....
De dialogen zijn inderdaad leuk voor de diepgang maar ze veranderen niet. Als je helemaal ligth side bent heb je dezelfde opties als iemand die helemaal dark side gaat. Elke playthrough is het dus 100% hetzelfde en dan is de nieuwigheid er vanaf.LabsTipJr schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:57:
[...]
@Enigma & Fighter: als je de dialogen skipt dan denk ik dat deze game inderdaad niks voor jullie is. De dialogen geven de game juist meer diepgang en voel je je meer betrokken bij je character en omgeving. Wellicht inderdaad ook een kwestie van MMO moeheid, uiteindelijk heb je alles al een keer 'ervaren' op die manier. Daarnaast vind ik de vergelijking met WoW erg vreemd. Wij gamers hebben een hoop ervaring opgedaan met allerlei verschillende games, dan is het toch logisch dat je een andere game gelijk kan oppakken op dezelfde manier? Shooters zijn toch ook op dezelfde manier speelbaar onderling? Ik denk dat veel mensen op zoek zijn naar een nieuw 'genre' in plaats van een nieuwe MMORPG. Het genre MMORPG heeft inmiddels een bepaalde basis waarop gebouwd wordt.
Wat betreft de vergelijking met WoW, die kun je altijd maken maar met SWTOR zijn de gelijkenissen wel exreem erg. Rift werd ook vergeleken maar die doet veel dingen anders. SWTOR is gewoon 1 op 1 schaamteloos overgenomen.
Tja en waarom niet?EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:31:
[...]
De dialogen zijn inderdaad leuk voor de diepgang maar ze veranderen niet. Als je helemaal ligth side bent heb je dezelfde opties als iemand die helemaal dark side gaat. Elke playthrough is het dus 100% hetzelfde en dan is de nieuwigheid er vanaf.
Wat betreft de vergelijking met WoW, die kun je altijd maken maar met SWTOR zijn de gelijkenissen wel exreem erg. Rift werd ook vergeleken maar die doet veel dingen anders. SWTOR is gewoon 1 op 1 schaamteloos overgenomen.
Als iets overduidelijk goed werkt, moet je het niet opnieuw gaan uitvinden.
Die miljoenen subscriptions liegen niet
There is no art to find the minds construction in the face
Please geef hier even voorbeelden van. Voor mij persoonlijk dus al een HEEL groot minpunt om het dus links te laten liggen.Wat betreft de vergelijking met WoW, die kun je altijd maken maar met SWTOR zijn de gelijkenissen wel exreem erg
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
klopt,ik vond het wel makkelijk dat alle knoppen hetzelfde waren als onder wow,een maat van me met wie ik speelde heeft nooit een mmorg gespeelt en ik kon hem precies vertellen welke toetsen hij waarvoor moest gebruiken
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik denk dat de game ook niet gemaakt is om met dezelfde class een tweede playtrough te gaan doen. De story-modus is naar mijn mening zo bepalend in het spel en verschillend tussen classes dat je 8 verschillende playthroughs hebt die alles behalve 100% hetzelfde zijn.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:31:
[...]
De dialogen zijn inderdaad leuk voor de diepgang maar ze veranderen niet. Als je helemaal ligth side bent heb je dezelfde opties als iemand die helemaal dark side gaat. Elke playthrough is het dus 100% hetzelfde en dan is de nieuwigheid er vanaf.
Nogmaals, een MMORPG bestaat tegenwoordig uit een aantal elementen. Zowel Rift, SWTOR als WoW bestaan uit deze elementen. Dat Rift een aantal elementen heeft die anders zijn als WoW, klopt helemaal. SWTOR een 1 op 1 kopie van WoW noemen, vind ik zeer overdreven. SWTOR gebruikt de MMORPG basiselementen en breidt dat uit met extra toevoegingen zoals bijv. het hele speechsysteem. (en wellicht in de toekomst space battles ala EVE, mits voldoende subscribers op langere termijn)
Zonder je persoonlijk te willen aanvallen, denk ik dat deze game echt niks voor je is omdat je de gesprekken doorskipt. Eigenlijk het echte grote unique selling point waar deze game op is gebaseerd.
[ Voor 3% gewijzigd door LabsTipJr op 28-11-2011 10:41 ]
en toch vind ik het erg jammer dat ik vanavond niet meer kan spelen 
qua sfeer en omgevingen vond ik het wel erg koel hoor.
Was net van Drotmund Kaas af (of zo) en naar de volgende planeet. Als je eenmaal je schip hebt ben je veel vrijer om te gaan waar je wil. Dus kan je meerere "planeten" kiezen die in jouw lvl range zitten om te gaan questen.
Vergelijk dit met gebieden in WoW.
qua sfeer en omgevingen vond ik het wel erg koel hoor.
Was net van Drotmund Kaas af (of zo) en naar de volgende planeet. Als je eenmaal je schip hebt ben je veel vrijer om te gaan waar je wil. Dus kan je meerere "planeten" kiezen die in jouw lvl range zitten om te gaan questen.
Vergelijk dit met gebieden in WoW.
Wat heb je liever, dat alle knoppen op een andere plek zitten en dat je alles opnieuw moet gaan uitzoeken of instellenmrsar schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:36:
klopt,ik vond het wel makkelijk dat alle knoppen hetzelfde waren als onder wow,een maat van me met wie ik speelde heeft nooit een mmorg gespeelt en ik kon hem precies vertellen welke toetsen hij waarvoor moest gebruiken
of dat je gewoon gelijk aan de gang kan en de handigheid hebt dat de map op de m zit en de inventory op i , class scherm op c
best logische keuze toch?
[ Voor 37% gewijzigd door Scorchor op 28-11-2011 10:41 ]
Vidn het ook overdreven om het te veranderen ..
met shooters is het toch ook altijd hetzelfde en hoor je niemand over.
linkermuis is schieten, awsd om te bewegen, spatie spring etc etc.
met shooters is het toch ook altijd hetzelfde en hoor je niemand over.
linkermuis is schieten, awsd om te bewegen, spatie spring etc etc.
Nou dat moet ik allemaal nog zien. Misschien volgt ook bij deze mmo wel een exodus na een maand of drie !
Ik vind het dus precies andersom.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:31:
Toen ik de Rift beta speelde, vond ik het gewoon te erg om WoW lijken dat ik het maar links liet liggen. Alle combat systemen werkten precies hetzelfde voor alle classes.
Nu in ToR heb ik dat gevoel dus niet, het lijkt misschien heel erg hetzelfde, maar wanneer je wat meer speelt merk je toch dat er veel verschillen zijn.
Ik had het over WoW, dat de formule blijkbaar werkt met al die subscriptions.
In Rift is het talent systeem heel anders en véél uitgebreider dan in WoW. In SWTOR is het nagenoeg hetzelfde.Metalkai schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:43:
[...]
Ik vind het dus precies andersom.
Toen ik de Rift beta speelde, vond ik het gewoon te erg om WoW lijken dat ik het maar links liet liggen. Alle combat systemen werkten precies hetzelfde voor alle classes.
Nu in ToR heb ik dat gevoel dus niet, het lijkt misschien heel erg hetzelfde, maar wanneer je wat meer speelt merk je toch dat er veel verschillen zijn.
Ik ben tot lvl26 gekomen met mn Jedi Knight, genoeg om een oordeel te kunnen vellen lijkt me?
Voor mij voelde het gewoon alsof ik WoW aan het spelen was.
[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 28-11-2011 10:44 ]
Zeg niet dat ik het slecht vind,ben er juist heel blij mee
ik kon er zo inspringen en alles doen.heb net als in wow een caster dps gepakt om te vergelijken en alles is gewoon logisch.dot's,hot's en damage.
verder kom je er als mmorg natuurlijk niet onder het standaard questen uit,al vond ik dat ik soms wel erg veel moest lopen
dat begin ik redelijk zat te worden
ik wil een mount (maar dat heb/had ik ook bij wow),de mount hadden ze mij al wel eerder mogen geven ipv lvl 25 ofzo,waar ik bijna ben
verder kom je er als mmorg natuurlijk niet onder het standaard questen uit,al vond ik dat ik soms wel erg veel moest lopen
ik weet niet of het al gepost was, maar beta loopt dus door tot morgenvroeg 6.00u. Ze hebben 24 uur toegevoegd. Dus je kunt vanavond nog spelen. (voor degenen die niet tot vanochtend vroeg zijn doorgegaan en nu liggen te slapen!
)
Ik heb dit weekend een sith warrior naar level 10 gespeeld, inquisitor (assassin) naar level 13 en een agent van level 8. Assassin was zoals verwacht toch wel de class die ik live ga spelen.
Ik was eigenlijk enorm verbaasd hoe smooth de beta van start ging met zoveel spelers. Iedere startzone lijkt 200+ spelers te hebben en toch geen schijntje pijn ervaren. Op een aantal bugs na zit het verdraaid goed in elkaar.
Speel eens een andere class, bijvoorbeeld trooper/bounty hunter of sith inquisitor/consular. Jedi Knight is gewoon bijna precies een warrior in WoW, maar gameplay met andere classes is heel anders en in sommige gevallen erg vernieuwend.
Ik denk dat mensen ook even bij zichzelf moeten nagaan of dat als iets op wow lijkt dit slecht of goed is. Verfijnde MMO systemen zullen developers toch moeten toepassen omdat het de marktstandaard op het gebied van MMO's is. En een MMO blijft toch de eigenschappen van een mmo houden (dwz: quests, trinity, stats, pve/pvp, etc). Misschien is het gewoon tijd voor een ander genre als je het niets vindt.
Ik heb dit weekend een sith warrior naar level 10 gespeeld, inquisitor (assassin) naar level 13 en een agent van level 8. Assassin was zoals verwacht toch wel de class die ik live ga spelen.
Ik was eigenlijk enorm verbaasd hoe smooth de beta van start ging met zoveel spelers. Iedere startzone lijkt 200+ spelers te hebben en toch geen schijntje pijn ervaren. Op een aantal bugs na zit het verdraaid goed in elkaar.
Nee.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:44:
[...]
Ik ben tot lvl26 gekomen met mn Jedi Knight, genoeg om een oordeel te kunnen vellen lijkt me?
Ik denk dat mensen ook even bij zichzelf moeten nagaan of dat als iets op wow lijkt dit slecht of goed is. Verfijnde MMO systemen zullen developers toch moeten toepassen omdat het de marktstandaard op het gebied van MMO's is. En een MMO blijft toch de eigenschappen van een mmo houden (dwz: quests, trinity, stats, pve/pvp, etc). Misschien is het gewoon tijd voor een ander genre als je het niets vindt.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 10:49 ]
Dan probeerde je vast niet op vrijdagmiddag in te loggen 
Toen zag ik wachtrijen van 30min tot 2 uur
(1 engelse server)
ik ben op een duitse gaan spelen hehe,taal is client specifiek en niet server,al zie ik in gen chat allemaal duits,maar boeiend voor nu
Toen zag ik wachtrijen van 30min tot 2 uur
ik ben op een duitse gaan spelen hehe,taal is client specifiek en niet server,al zie ik in gen chat allemaal duits,maar boeiend voor nu
Ik denk dat je SWtor niet zo zeer met WoW moet gaan vergelijken. Degene die niet van de cutscenes houden zijn eigenlijk met een verkeerde gedachtegang de beta in gegaan. Ik ben zelf de beta in gegaan met de gedachte "Hey... ze gaan héél veel aan het verhaal doen en je moet veel keuzes maken." Dus gelijk een andere aanpak.
Dat de knoppen gelijk zijn, is ook niet zo gigantisch erg. Het is beter dat de knoppen voor bekende functies hetzelfde zijn, dan verschillen. Als guilds in Star Wars bijvoorbeeld Organizations waren genoemd, namen ze nog steeds G omdat veel spelers het alsnog guilds noemen.
Ik ben zelf in ieder geval tevreden met de beta, missies zijn niet bepaald moeilijk, maar je moet weten wat je doet. In de flashpoints moet je bijvoorbeeld echt gaan crowd controllen, anders ga je redelijk snel onderuit.
Paar punten waar ze op moeten werken:
Extra guild controls toevoegen
Lag issues verhelpen
Party leader wat meer macht geven qua pvp queuen, nu zit je met het probleem, als 1 van de 4 al in de queue zit en je queued, zie je dat eentje niet in de queue zit. Je moet dan alle party members coördineren om uit de queue te gaan en dan vervolgens opnieuw de queue in te gaan.
Nog in ander nieuws, ik zat met wat guild members heerlijk fransen te trollen. "Why is everyone talking french?" "What? I don't speak german"
Dat de knoppen gelijk zijn, is ook niet zo gigantisch erg. Het is beter dat de knoppen voor bekende functies hetzelfde zijn, dan verschillen. Als guilds in Star Wars bijvoorbeeld Organizations waren genoemd, namen ze nog steeds G omdat veel spelers het alsnog guilds noemen.
Ik ben zelf in ieder geval tevreden met de beta, missies zijn niet bepaald moeilijk, maar je moet weten wat je doet. In de flashpoints moet je bijvoorbeeld echt gaan crowd controllen, anders ga je redelijk snel onderuit.
Paar punten waar ze op moeten werken:
Extra guild controls toevoegen
Lag issues verhelpen
Party leader wat meer macht geven qua pvp queuen, nu zit je met het probleem, als 1 van de 4 al in de queue zit en je queued, zie je dat eentje niet in de queue zit. Je moet dan alle party members coördineren om uit de queue te gaan en dan vervolgens opnieuw de queue in te gaan.
Nog in ander nieuws, ik zat met wat guild members heerlijk fransen te trollen. "Why is everyone talking french?" "What? I don't speak german"
het is gewoon makkelijk om het te vergelijken met wow, en logisch ook aangezien dat spel gewoon onderhand de standaard geworden is. maar vergeet niet dat wow nu 6 jaar in ontwikkeling is. voor een nieuwe mmo is het gewoon niet mogelijk om in 1 keer exact dezelfde of betere game neer te zetten,
denk dat het goed is dat er eindelijk een spel is wat de potentie heeft de competitie aan te gaan, en daarmee bedoel ik niet dat het een wow killer moet zijn maar dat er gewoon meer op de markt is, en gezien de games die bioware al neergezet heeft in het verleden heb ik er een goed gevoel bij
zelf ben ik bijv. gewoon echt helemaal uitgekeken op dat spel, en aangezien swtor er ongeveer dezelfde formule erop na houdt heb ik hier toch wel veel zin in.
denk dat het goed is dat er eindelijk een spel is wat de potentie heeft de competitie aan te gaan, en daarmee bedoel ik niet dat het een wow killer moet zijn maar dat er gewoon meer op de markt is, en gezien de games die bioware al neergezet heeft in het verleden heb ik er een goed gevoel bij
zelf ben ik bijv. gewoon echt helemaal uitgekeken op dat spel, en aangezien swtor er ongeveer dezelfde formule erop na houdt heb ik hier toch wel veel zin in.
Het was idd goed druk op de servers. Gisteren stond er toch een kleine wachtrij bij een (belangrijk) questmonster. Gelukkig was iedereen bereid om groepjes te maken en even op ieders beurt te wachten.
Ik vond het talent systeem in Rift niet zo heel bijzonder, je hebt wat meer keuze, maar het komt toch uiteindelijk neer op de standaard cookie-cutter builds.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:44:
[...]
In Rift is het talent systeem heel anders en véél uitgebreider dan in WoW. In SWTOR is het nagenoeg hetzelfde.
Voor mij voelde het gewoon alsof ik WoW aan het spelen was.
De combat in ToR is echter wel anders, in ieder geval van de Imperial Agent en Bounty Hunter.
Cover-systeem, ranged tanks, het is niet totaal uniek, maar het veranderd in ieder geval wel wat.
De Jedi Knight is gewoon de standaard Warrior-class. Die is voor het grootste gedeelte hetzelfde in elk spel, omdat het in bijna alle gevallen een beginner class is. Makkelijk om te leren, moeilijk om er echt goed in te worden.
Dit heb ik vanochtend gepost op een vergelijkend topic op de ToR forums:Scorchor schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:49:
het is gewoon makkelijk om het te vergelijken met wow, en logisch ook aangezien dat spel gewoon onderhand de standaard geworden is. maar vergeet niet dat wow nu 6 jaar in ontwikkeling is. voor een nieuwe mmo is het gewoon niet mogelijk om in 1 keer exact dezelfde of betere game neer te zetten,
oftewel als je perse wil vergelijken vergelijk dan met WoW in de weken voordat dat live ging en niet met het huidige.quote: Ashrah;11368816Can still remember falling through the world just before the 2nd boss in Deadmines, and just floating in nowhere for hours untill customer support responded to my ticket, unable to logout, heartstone, get summoned, die or anything.
If you want to compare ToR to WoW for stability and bugs you have to compare it to WoW in 2005 just before launch, i actually think this beta went a lot smoother then the last bit of the WoW vanilla beta.
Helemaal mee eens. Toen ik de beta launch zag met zoveel spelers kon ik ook niet anders denken dan "veel smoother dan WoW toen deze live (en dit was nog beta) ging". Developers hebben natuurlijk ook wel 6 jaar de tijd gehad om er van te leren, maar uit het verleden blijkt wel dat veel developers dit toch niet allemaal begrepen hebben.Scorchor schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:49:
Ik denk dat SWTOR voor lang niet al het WoW volk interessant zal zijn. Afknappers zullen toch met name zijn:
- Story (sommige mensen hebben nu eenmaal liever inhoudloze korte quest introducties en meer actie)
- Fantasy setting
- Star Wars (ik moet zeggen dat er ontzettend veel referenties en easter eggs inzitten die je alleen begrijpt als je KOTOR hebt gespeeld of Star Wars hebt gezien, het liefst fan bent)
- Mensen die MMO-moe zijn
Maar op zich is dat ook wel goed. Ik hoef persoonlijk niet alle kiddies uit WoW terug te zien in SWTOR (en er zijn er al genoeg), ik denk dat het belangrijk is dat er alternatieven zijn om te spelen met dezelfde kwaliteit en je inderdaad niet gedwongen wordt een MMO te spelen omdat er geen waardevol alternatief is.
Ja en nee. Ik denk dat mensen nu wel wat meer verwachten dan destijds met WoW launch. Ze verwachten een smoothere launch en dat developers van hun fouten leren. Bioware heeft dit m.i. wel gedaan, dus zit wel snor denk ik.Ashrah schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:51:
oftewel als je perse wil vergelijken vergelijk dan met WoW in de weken voordat dat live ging en niet met het huidige.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 10:59 ]
Beta gespeelt dit weekend...
in 1 woord: Geweldig!
Wel 1 nadeel, ik zat telkens vast in gras/planten door een bug en moest ik reloggen terwijl niemand anders dat had.
Ik zal op een USA server en had totaal geen lag, helemaal toppie!
in 1 woord: Geweldig!
Wel 1 nadeel, ik zat telkens vast in gras/planten door een bug en moest ik reloggen terwijl niemand anders dat had.
Ik zal op een USA server en had totaal geen lag, helemaal toppie!
Closed beta gespeeld in WoW, toen was echt niet alles zo smooth en duidelijk als de huidige staat van het spel.
Vind SwTor nu goed opgezet daarin hoor, qua learning curve. Het is iig al stukken verbeterd ten opzichte van 1 maand terug de beta. Dus daarmee weet ik ook dat ze daar hard voor aan het werk zijn.
Vind SwTor nu goed opgezet daarin hoor, qua learning curve. Het is iig al stukken verbeterd ten opzichte van 1 maand terug de beta. Dus daarmee weet ik ook dat ze daar hard voor aan het werk zijn.
Hehe, eindelijk weer op mijn account kunnen inloggen en meteen maar de code geredeemed. Ben benieuwd wanneer ik aan de slag kan! Lijkt me erg leuk.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
yup volledig mee eens.Muppet schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:54:
Closed beta gespeeld in WoW, toen was echt niet alles zo smooth en duidelijk als de huidige staat van het spel.
Classes hebben andere storylines, sommige q's overlappen een beetje maar de rode draad de Class Q's zijn verschillend en geven een goede sfeer rondom je character. Zo hebben Sith's veel met de Force en evil zaken van doen en Imperial Agents weer meer met smokkelzaken en criminaliteit. Dat is juist een kracht van het spel. Daardoor is het starten van een alt juist veel beter als in WoW omdat je daar dezelfde quests loopt te doen alleen met een ander poppetje. Dat vind ik SWTOR veel beter gedaan en moedigt juist aan om een alt te starten.Muppet schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:06:
Enige waar ik een beetje bang voor is .... is alts.
Hoevaak wil je door al die dialogen door .... Na een tijd wordt het ... "spatie,1,spatie,1,spatie,1,spatie,1,etc.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
plus je maakt wellicht andere keuzes als je wat meer aan roleplaying doet of andere alignment voor je character wil.
Als je nu al door de quest story heen skipt, dan is SWTOR misschien gewoon niets voor je. De MMO is gewoon doordrenkt met story en voice acting van begin tot einde en dat gaat ook echt niet verdwijnen. Ik zie veel mensen nu al in general chat "damn story and voice acting GRMBNL!@#$*!@". Tja, niemand heeft gezegd dat dit een MMO is zoals alle anderen en Bioware schuift ook niet onder stoelen of banken dat Story een belangrijk onderdeel van de game is.
Ik vind het juist heel veel flavour met zich mee brengen omdat je je char nu met een achterliggende gedachte speelt. Je bent eigenlijk onbewust een beetje aan het roleplayen tenzij je aan het dark/light side aan het min maxen bent.
Als je nu al door de quest story heen skipt, dan is SWTOR misschien gewoon niets voor je. De MMO is gewoon doordrenkt met story en voice acting van begin tot einde en dat gaat ook echt niet verdwijnen. Ik zie veel mensen nu al in general chat "damn story and voice acting GRMBNL!@#$*!@". Tja, niemand heeft gezegd dat dit een MMO is zoals alle anderen en Bioware schuift ook niet onder stoelen of banken dat Story een belangrijk onderdeel van de game is.
Ik vind het juist heel veel flavour met zich mee brengen omdat je je char nu met een achterliggende gedachte speelt. Je bent eigenlijk onbewust een beetje aan het roleplayen tenzij je aan het dark/light side aan het min maxen bent.
De voice acting is natuurlijk leuk en aardig enzo maar voor de quests zelf maakt het geen reet uit. Uiteindelijk zijn het gewoon simpele kill of fetch quests. Je moet alleen een paar minuten dialoog doorstaan van mensen die vertellen hoe zielig ze zijn over het feit dat ze zo arm zijn of dat fikkie weg is gelopen. Je kunt dan aardig reageren of een klootzak zijn (en soms de quest weigeren) maar uiteindelijk maakt het meestal voor de uitkomst niet veel uit. Bij sommige quests verandert er wel iets aan (bijvoorbeeld dat je iemand dood maakt terwijl het niet nodig is) maar meestal is de impact beperkt.
Ik had gehoopt dat de dialogen ook echt merkbaars iets zouden veranderen aan het verhaal en dat is gewoon niet zo. Het is alleen een middel om light/dark puntjes te krijgen.
Ik ben een KotOR liefhebber (heb beide delen meerdere malen uitgespeeld) en daar had je veel meer het gevoel dat je iets aan het verhaal kon veranderen en in SWTOR is dat er gewoon niet. Ik ging er blijkbaar veel meer vanuit dat het gewoon een online KotOR zou zijn...
Als het aan mij lag hadden ze gewoon KotOR3 gemaakt.
spoiler:
Als Bounty Hunter bijvoorbeeld. Je moet gesponsord worden door die Hutt. Hoe je het ook wendt of keert uit eindelijk krijg je die sponsoring ook wel. Je kunt het niet verneuken of die Hutt doodmaken. De uitkomst staat altijd vast.
Ik had gehoopt dat de dialogen ook echt merkbaars iets zouden veranderen aan het verhaal en dat is gewoon niet zo. Het is alleen een middel om light/dark puntjes te krijgen.
Ik ben een KotOR liefhebber (heb beide delen meerdere malen uitgespeeld) en daar had je veel meer het gevoel dat je iets aan het verhaal kon veranderen en in SWTOR is dat er gewoon niet. Ik ging er blijkbaar veel meer vanuit dat het gewoon een online KotOR zou zijn...
[ Voor 12% gewijzigd door EnigmaNL op 28-11-2011 11:15 ]
Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt ?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:45:
ik weet niet of het al gepost was, maar beta loopt dus door tot morgenvroeg 6.00u. Ze hebben 24 uur toegevoegd. Dus je kunt vanavond nog spelen. (voor degenen die niet tot vanochtend vroeg zijn doorgegaan en nu liggen te slapen!)
Als ik me niet vergis staat het bij die berichten in de launcher, nadat je ingelogd bent.
Ik vroeg me al af waarom iedereen precies deed alsof het al voorbij is
Ik vroeg me al af waarom iedereen precies deed alsof het al voorbij is
heeft te maken met het feit dat het gewoon de begin gebieden zijn. Er zijn een flink aantal momenten waarbij je iemand bijvoorbeeld kunt killen of laten leven, en kies je voor het laatste, dan is de kans groot dat je die persoon later weer tegen kunt komen als nieuwe questgiver.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:12:
De voice acting is natuurlijk leuk en aardig enzo maar voor de quests zelf maakt het geen reet uit. Uiteindelijk zijn het gewoon simpele kill of fetch quests. Je moet alleen een paar minuten dialoog doorstaan van mensen die vertellen hoe zielig ze zijn over het feit dat ze zo arm zijn of dat fikkie weg is gelopen. Je kunt dan aardig reageren of een klootzak zijn (en soms de quest weigeren) maar uiteindelijk maakt het meestal voor de uitkomst niet veel uit. Bij sommige quests verandert er wel iets aan (bijvoorbeeld dat je iemand dood maakt terwijl het niet nodig is) maar meestal is de impact beperkt.
spoiler:Als Bounty Hunter bijvoorbeeld. Je moet gesponsord worden door die Hutt. Hoe je het ook wendt of keert uit eindelijk krijg je die sponsoring ook wel. Je kunt het niet verneuken of die Hutt doodmaken. De uitkomst staat altijd vast.
Inderdaad, gisteren nog een in-game berichtje gekregen van een npc die ik gered had.
Yup, maar ik vind niet dat je een BETA van nu kunt vergelijke met een BETA van toen. Mensen hebben veel geleerd rondom betá's en WoW was een van de eerste grote dus het is niet gek dat het nu beter hoort te gaan dan zoveel jaren terug.Muppet schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:54:
En over SWTOR, ik ben nooit een fan geweest van storylines en die bagger, maar nu spreekt het me toch wel aan.
Ik vind het ook wel leuk, dat als je een NPC red, dat je daar dan later op de dag of de dag erna nog een berichtje in je mailbox van krijgt met wat geld, leuk gedaan!
Toch is het zeker wel het geval dat er merkbaar zaken veranderen op basis van je keuzes, dit is vanwege de persistente setting van een MMO natuurlijk wel binnen beperkte marges. Ik denk dat als je verhaal een kans geeft, je overigens veel meer uit de game haalt dan als je alles skipt. Dit vond ik bij KOTOR ook al altijd, terwijl ik normaal absoluut niet geinteresseerd ben in het verhaal van een game. Maar ja er zullen altijd mensen zijn die zo snel mogelijk naar endgame willen, alleen denk ik dat je dan jezelf te kort doet, gezien veel mensen nu toch wel hun tijd zullen nemen om het verhaal mee te maken.
Kijk even op www.twitter.com/rockjaw, staat in de timeline.ActualFantasy schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:14:
[...]
Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt ?
Het heeft niet zo veel zin om nieuwe MMO's met WoW te vergelijken qua spelers aantallen omdat er nooit meer een situatie zal ontstaan zoals die was toen WoW net begon. Er waren wel MMO's voor WoW, maar WoW is de eerste MMO die het gelukt is om een MMORPG (redelijk) mainstream te maken onder gamers en dankt grotendeels daar zijn grote spelers aantal aan.oftewel als je perse wil vergelijken vergelijk dan met WoW in de weken voordat dat live ging en niet met het huidige.
Dat het spelers aantal van WoW inmiddels van 11 miljoen naar 10 miljoen gedaald is zegt volgens mij al genoeg over nieuwe opkomende MMO's.
Ben net begonnen met de SWtOR, en het bevalt eigenlijk wel. Kan me wel herkennen in het feit dat het toch een beetje lijkt op WoW, maar ik denk dat zoals vele zeggen daar niet aan te ontkomen is. Ze doen genoeg dingen net anders om het toch leuk te maken.
Ik vraag het, omdat ik momenteel niet kan inloggen in de launcher, met een melding dat het niet teogestaan is uit dit land, om in te loggen.
Op latere levels merk ik er ook niets van. Ben tot lvl 26 gekomen en de impact van keuzes bleef al die tijd zeer beperkt.Raxious schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:15:
[...]
heeft te maken met het feit dat het gewoon de begin gebieden zijn. Er zijn een flink aantal momenten waarbij je iemand bijvoorbeeld kunt killen of laten leven, en kies je voor het laatste, dan is de kans groot dat je die persoon later weer tegen kunt komen als nieuwe questgiver.
ActualFantasy schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:20:
[...]
Ik vraag het, omdat ik momenteel niet kan inloggen in de launcher, met een melding dat het niet teogestaan is uit dit land, om in te loggen.
@SWTOR
As a reminder the #SWTOR Weekend Test ends Monday at 11:59pm CST (Austin), Tuesday at 5:59am in London and 6:59am in Paris/Berlin.
15 hours ago
Wat ik wel merk is dat er allemaal gear komt voor light of dark. niet voor neutral.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:21:
[...]
Op latere levels merk ik er ook niets van. Ben tot lvl 26 gekomen en de impact van keuzes bleef al die tijd zeer beperkt.
Relics bvb kun je krijgen vanaf level 2 light/dark
Ok, zal dan wel een tijdelijk iets zijn even. Thanks
Jedi Consular character progression video. (voor de mensen die niet in beta zitten
).
http://www.swtor.com/medi...lar-character-progression
Die sage armour sets zien er wel heel dik uit.
http://www.swtor.com/medi...lar-character-progression
Die sage armour sets zien er wel heel dik uit.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 11:35 ]
Verwijderd
Waarom zijn er zoveel die denken dat het niet anders kan, en dat het logisch is dat veel dingen zoals WoW zijn omdat dat systeem zo werkt? Het is gewoon ongezond om iedere keer mmo's tegen te komen die amper wat nieuws durven, en de spelers geloven er nog in ook. Moet geweldig zijn voor de makers, je product word nog verdedigd ook.
Zijn die mensen nou zo vastgeroest in hoe het allemaal "hoort", alsof games in het algemeen uitontwikkeld zijn en dat we niet teveel veranderingen mogen verwachten. En vraag nou niet wat ze moeten doen, want dat is het werk van die gigantische bedrijven in de games industrie.
Je kan zeggen wat je wil maar GW2 lijkt mij meer vernieuwing te brengen.
Nogmaals, SWTOR zit echt wel lekker in mekaar en ik begrijp dat mensen er volop van genieten.
Maar ga niet ontkennen dat het té gewoon is of nog erger, niet kunnen inzien dat het genre wel degelijk een grote stap kan maken. Blizzard's Titan project gaat het waarschijnlijk totaal anders aanpakken, omdat hun inzien dat je verder moet. Ik weet zeker dat als een nieuwe mmo het gigantisch aanpakt en lef heeft, dat ze een publiek kunnen krijgen die nog veel groter is dan bij WoW. (niet het belangrijkste)
Zijn die mensen nou zo vastgeroest in hoe het allemaal "hoort", alsof games in het algemeen uitontwikkeld zijn en dat we niet teveel veranderingen mogen verwachten. En vraag nou niet wat ze moeten doen, want dat is het werk van die gigantische bedrijven in de games industrie.
Nogmaals, SWTOR zit echt wel lekker in mekaar en ik begrijp dat mensen er volop van genieten.
Maar ga niet ontkennen dat het té gewoon is of nog erger, niet kunnen inzien dat het genre wel degelijk een grote stap kan maken. Blizzard's Titan project gaat het waarschijnlijk totaal anders aanpakken, omdat hun inzien dat je verder moet. Ik weet zeker dat als een nieuwe mmo het gigantisch aanpakt en lef heeft, dat ze een publiek kunnen krijgen die nog veel groter is dan bij WoW. (niet het belangrijkste)
Ik heb in die eerste instance Black Talon die commander daar vermoord waardoor we mutiny kregen op het schip en tijdens mijn class quest in de Grathan Estate heb ik ook iemand vermoord waardoor ik later werd aangevallen door iemand die wraak kwam nemen daarvoor dus het maakt wel degelijk verschil.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:12:
spoiler:Als Bounty Hunter bijvoorbeeld. Je moet gesponsord worden door die Hutt. Hoe je het ook wendt of keert uit eindelijk krijg je die sponsoring ook wel. Je kunt het niet verneuken of die Hutt doodmaken. De uitkomst staat altijd vast.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Het lijkt er inderdaad op dat iedereen zich erbij neerlegt dat er 0% vernieuwing in de MMORPG markt zit. Ze apen elkaar allemaal na en iedereen vind dat wel prima. Heel erg jammer.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:36:
Waarom zijn er zoveel die denken dat het niet anders kan, en dat het logisch is dat veel dingen zoals WoW zijn omdat dat systeem zo werkt? Het is gewoon ongezond om iedere keer mmo's tegen te komen die amper wat nieuws durven, en de spelers geloven er nog in ook. Moet geweldig zijn voor de makers, je product word nog verdedigd ook.
Have fun.
SWTOR doet helemaal niets nieuws en iedereen vind het geweldig. Vreemd. Gamers willen geen verandering, dat blijkt wel weer.
Ongetwijfeld en Blizzard is misschien de enige die dit op een goede manier kunnen introduceren. Maar ja dat duurt nog zo lang he. En WoW ben ik echt helemaal zat dus vind ik de kleine vernieuwingen in SWTOR al genoeg om me weer bezig te houden[b][message=37214891,noline]Blizzard's Titan project gaat het waarschijnlijk totaal anders aanpakken, omdat hun inzien dat je verder moet. Ik weet zeker dat als een nieuwe mmo het gigantisch aanpakt en lef heeft, dat ze een publiek kunnen krijgen die nog veel groter is dan bij WoW. (niet het belangrijkste)
Have fun.
Wat zijn daarvan de consequenties geweest voor het verhaal dan? Er verandert verder niets aan de ontwikkeling van je character. Welke keuze je ook maakt, het verhaal verloopt hetzelfde. Misschien een paar hele kleine afwijkingen van een andere speler maar je kunt het verhaal niet op een merkbare manier veranderen.DenniZ schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:38:
[...]
Ik heb in die eerste instance Black Talon die commander daar vermoord waardoor we mutiny kregen op het schip en tijdens mijn class quest in de Grathan Estate heb ik ook iemand vermoord waardoor ik later werd aangevallen door iemand die wraak kwam nemen daarvoor dus het maakt wel degelijk verschil.
Om maar iets extreems te noemen, je kunt geen Sith worden als Jedi Knight zijnde.
[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 28-11-2011 11:43 ]
Dat het niets nieuws doet is onzin. Het kan altijd meer natuurlijk, maar developers kiezen nou eenmaal vaker de safe route.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:40:
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat iedereen zich erbij neerlegt dat er 0% vernieuwing in de MMORPG markt zit. Ze apen elkaar allemaal na en iedereen vind dat wel prima. Heel erg jammer.
SWTOR doet helemaal niets nieuws en iedereen vind het geweldig. Vreemd. Gamers willen geen verandering, dat blijkt wel weer.
Ik ben al lang blij dat er wat meer verhaal en persoonlijkheid in een MMO word gestopt.
Mwa, Blizzard is goed in dingen jatten en ze net even wat beter doen. Niet zozeer totaal innovatief bezig zijn. (dat ze al 6 jaar aan het worstelen zijn met hoe ze een goede talent tree moeten ontwikkelen is daar een mooi voorbeeld van, evenals het feit dat vrijwel alle nieuwe features in de UI of game zelf suggesties vanuit spelers zijn).DenniZ schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:40:
[...]
Ongetwijfeld en Blizzard is misschien de enige die dit op een goede manier kunnen introduceren. Maar ja dat duurt nog zo lang he. En WoW ben ik echt helemaal zat dus vind ik de kleine vernieuwingen in SWTOR al genoeg om me weer bezig te houden
Wat is heden ten dage nog innovatief. Blijkbaar wordt wel geaccepteerd dat FPS al 20 jaar precies hetzelfde zijn. Het enige verschil hier is toch ook gewoon story? (gooi er een hollywood script flavourtje overheen). Er zijn op MMO gebied nu eenmaal een aantal best practices die men hanteert, je bent ook stom om het op een andere manier te doen als het op deze manier 'werkt'. Ze willen natuurlijk in eerste instantie een winstgevend product. Een winstgevend product = idioten die het spelen, dus het zal toch wel ergens snor zitten dan.
Neem daarnaast innovatieve combat gameplay van AOC als voorbeeld. Het voelde vers, maar is totaal niet praktisch m.i. innovatief is dus niet per definitie beter. Maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat hoe verser features in een game zijn, hoe beter. (mits goed geimplementeerd)
Titan is allemaal speculatie. Je weet dat ze een mega budget hebben, dus zullen de verwachtingen er ook naar zijn. Toch denk ik niet dat Blizzard alle verdiende centen in Titan gaan stoppen, omdat voor hen het succes van WoW ook een verrassing was. Ze kunnen het zo goed mogelijk doen, maar weten toch niet wat het aantal verkochte exemplaren gaat zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 11:48 ]
Wat ik dus niet snap is dat de WOW-ers onder ons:
* ten eerste alles vergelijken met WOW (puur en alleen omdat wow zo "masterlijk" is op de mmo markt
* 2 als het te veel lijkt op WOW de hele game afkraken
What the hell? Het WOW principe is toch zo masterlijk of niet dan, waarom is het dan niet OK als een game lijkt op WOW????
Ik heb zelf ook 6 jaar wow gespeeld veel plezier gehad totdat het begon te vervelen.
Niet de quest niet mijn characters maar gewoon WOW.
De gratis epics die je kreeg aan het einde alles werd generfd etc.. etc..
Het maakt toch niet uit als een game op WOW lijkt? boeiend, WOW is (was) nu eenmaal goed.
SWTOR maakt ook een goede eerste indruk en dit is zeker een game die bij mij als WOW vervanging wordt gebruikt.
Over de class story quest ben ik zeer te spreken, en ik denk ook idd dat iemand die alles skipt deze game niet moet gaan spelen, je gaat echt te veel missen daarmee.
-Yv
* ten eerste alles vergelijken met WOW (puur en alleen omdat wow zo "masterlijk" is op de mmo markt
* 2 als het te veel lijkt op WOW de hele game afkraken
What the hell? Het WOW principe is toch zo masterlijk of niet dan, waarom is het dan niet OK als een game lijkt op WOW????
Ik heb zelf ook 6 jaar wow gespeeld veel plezier gehad totdat het begon te vervelen.
Niet de quest niet mijn characters maar gewoon WOW.
De gratis epics die je kreeg aan het einde alles werd generfd etc.. etc..
Het maakt toch niet uit als een game op WOW lijkt? boeiend, WOW is (was) nu eenmaal goed.
SWTOR maakt ook een goede eerste indruk en dit is zeker een game die bij mij als WOW vervanging wordt gebruikt.
Over de class story quest ben ik zeer te spreken, en ik denk ook idd dat iemand die alles skipt deze game niet moet gaan spelen, je gaat echt te veel missen daarmee.
-Yv
Even een praktische vraag: ik heb de het hele weekend lopen worstelen met mijn TAB toets. Of ik die nu onder NEXT of NEAREST target zette, hij deed het alleen als ik daadwerkelijk aangevallen werd. Ik kon niet een kamer inlopen en met de TAB even snel door de aanwezige tegenstanders bladeren zoals ik gewend ben uit andere mmo's.
We do what we must because we can.
Er schijnt een bug geweest te zijn daarmee.ResuCigam schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:50:
Even een praktische vraag: ik heb de het hele weekend lopen worstelen met mijn TAB toets. Of ik die nu onder NEXT of NEAREST target zette, hij deed het alleen als ik daadwerkelijk aangevallen werd. Ik kon niet een kamer inlopen en met de TAB even snel door de aanwezige tegenstanders bladeren zoals ik gewend ben uit andere mmo's.
Zelf heb ik geen last van gehad, maar in general chat is er gezegd dat het opgelost werd door de keybinding opnieuw in te stellen.
YouTube: Starfleet Dental Presents: Pop Muzik ***Grinnik***. Slimme manier om je beta weekend door te brengen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 11:51 ]
In je opties zitten kloten met je "skip npc's with tab targetting" heeft bij mij hierin geholpen.ResuCigam schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:50:
Dit heb ik dus ook. Doordat ik iemand heb laten leven, zorgt hij nu voor een extra zakcentje omdat hij mij zo nu en dan credits mailt met een berichtjeWilibrord schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:17:
Inderdaad, gisteren nog een in-game berichtje gekregen van een npc die ik gered had.
Is wel gestolen uit WoW.LabsTipJr schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:05:
[...]
Dit heb ik dus ook. Doordat ik iemand heb laten leven, zorgt hij nu voor een extra zakcentje omdat hij mij zo nu en dan credits mailt met een berichtje
Dit was mijn grootste ergernis over het weekend, tab-tageting op geen enkele manier aan het werk te krijgen wat in flashpoints als tank echt compleet waardeloos was. ......ResuCigam schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:50:
SWTOR vergelijken met een MMO in ontwikkeling, waar nog 0,0 over bekend is.
Dan is de wow vergelijking nog beter.
Dan is de wow vergelijking nog beter.
Verzoek aan topicstarter... Please split deze post met de volgende twee titels:
1. SW:TOR stinks, het lijkt op WoW
2. SW:TOR the game
Wat een gezever over de vergelijking met WOW. Je zou bijna denken dat er vele mensen zijn die hopen dat SW:TOR faalt
Wat een gezever over de vergelijking met WOW. Je zou bijna denken dat er vele mensen zijn die hopen dat SW:TOR faalt
Daar ging het niet om, het ging erom dat de keuzes in je spel weldegelijk consequenties hebbenVerwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:06:
[...]
Is wel gestolen uit WoW.(Doet brandwerende deken om...)
maakt helemaal niet uit, straks gaan gewoon de mensen die dit spel leuk vinden dit spel spelen en de mensen die wow leuk vinden met pandas spelen.Maduth schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:09:
Verzoek aan topicstarter... Please split deze post met de volgende twee titels:
Je houdt dit toch, elke mmo zal altijd met wow vergeleken worden. simpelweg omdat ze de eerste waren die het voor het grote publiek toegankelijk hebben gemaakt.
wacht maar af, Titan wordt straks ook positief en negatief met wow vergeleken...
Ik ga gewoon lekker beide spelen, zowel WoW als SWTOR.
Heerlijk vind ik hoe je je op kan laten gaan in de verhalen en ik heb ook echt niets geskipped.
Daardoor ben ik ook niet op een hoog level uitgekomen (Jedi Knight op lvl12 en Trooper op lvl14) maar wat heb ik genoten. Vrijdag eerst gestart op een US server, ook ik zag pas later het tab blad Europe
Lekker doorhalen tot in de vroege uurtjes omdat we maar een weekend kunnen testen en er toch zoveel mogelijk uit willen halen.
Voor mij is er dan nog dat de vrouw meer heeft met WoW (vanwege de casters) en daardoor blijf ik daar ook lekker rondhuppelen. Alhoewel ze de Counselor wel heel leuk vind.
Maar ik ga deze in de pre-order gooien, ik heb speciaal gewacht tot een beta of dit mij kon overtuigen en dat heeft het gedaan!
(offtopic: En ik ben dan wel een ouwe lul ik ga ook zeker een panda aanmaken!!!)
Heerlijk vind ik hoe je je op kan laten gaan in de verhalen en ik heb ook echt niets geskipped.
Daardoor ben ik ook niet op een hoog level uitgekomen (Jedi Knight op lvl12 en Trooper op lvl14) maar wat heb ik genoten. Vrijdag eerst gestart op een US server, ook ik zag pas later het tab blad Europe
Lekker doorhalen tot in de vroege uurtjes omdat we maar een weekend kunnen testen en er toch zoveel mogelijk uit willen halen.
Voor mij is er dan nog dat de vrouw meer heeft met WoW (vanwege de casters) en daardoor blijf ik daar ook lekker rondhuppelen. Alhoewel ze de Counselor wel heel leuk vind.
Maar ik ga deze in de pre-order gooien, ik heb speciaal gewacht tot een beta of dit mij kon overtuigen en dat heeft het gedaan!
(offtopic: En ik ben dan wel een ouwe lul ik ga ook zeker een panda aanmaken!!!)
[ Voor 5% gewijzigd door Carthrax op 28-11-2011 12:21 ]
Laat je vrouw de character progression video zien van de Sage. Alle mooie jurken en outfitsCarthrax schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:20:
Ik ga gewoon lekker beide spelen, zowel WoW als SWTOR.
Consular is de nieuwe Rogue volgens mij. Veel mensen typen Rouge en nu typen veel mensen Counselor
.
de shadow heeft 1 build die erg op de rogue lijkt.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:23:
Consular is de nieuwe Rogue volgens mij. Veel mensen typen Rouge en nu typen veel mensen Counselor.
maar hij kan ook tank of nuker zijn, die toevallig onzichtbaar kunnen worden.
hahaha oeps, gelukkig de rouge fout nooit gemaakt maar ik was even vergeten dat het geen hulpverlener was (counselor)EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:23:
Consular is de nieuwe Rogue volgens mij. Veel mensen typen Rouge en nu typen veel mensen Counselor.
Ik bedoel gewoon de manier waarop het geschreven wordtRocketKoen schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:25:
[...]
de shadow heeft 1 build die erg op de rogue lijkt.
maar hij kan ook tank of nuker zijn, die toevallig onzichtbaar kunnen worden.
Verwijderd
Ik vraag me af wat mensen dan voor vernieuwende dingen wil zien... wat zou er nou anders moeten , heel veel dingen zoals ze nu zijn zijn standaard MMO zaken. WoW is ook veel net als ouderen MMO's, nou nou het heeft achi of een dungeon finder nou poe dat maakt het echt de bom, maar de rest... talents... pvp... craften ... lvlen... questen... boss raids waren er allang voor wow.
Het begint een beetje op de BF/COD strijd te lijken. Maar ja, laat iedereen maar lekker z'n eigen ding doen. Er zijn genoeg verschillen tussen WoW/SWTOR om ruimte te bieden voor beiden op de MMO markt. Ik denk dat we zo langszamerhand wel kunnen concluderen dat SWTOR al in een staat is waar veel mensen al een sub voor zouden betalen maandelijks en dit wordt alleen maar beter. Met de animo die er voor is, denk ik ook dat het op korte termijn zeker de nummer 2 op de MMO markt gaat worden.Scorchor schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:19:
[...]
maakt helemaal niet uit, straks gaan gewoon de mensen die dit spel leuk vinden dit spel spelen en de mensen die wow leuk vinden met pandas spelen.
Je houdt dit toch, elke mmo zal altijd met wow vergeleken worden. simpelweg omdat ze de eerste waren die het voor het grote publiek toegankelijk hebben gemaakt.
wacht maar af, Titan wordt straks ook positief en negatief met wow vergeleken...
Ik bedoel jouw niet specifiek hoor, ingame wordt het ook altijd fout geschreven.Carthrax schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:26:
[...]
hahaha oeps, gelukkig de rouge fout nooit gemaakt maar ik was even vergeten dat het geen hulpverlener was (counselor)
Ik vind het ook een rare naam. Consular betekend vertegenwoordiger. Counselor betekend adviseur.
Als Jedi Consular vertegenwoordig je alleen jezelf
[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 28-11-2011 12:29 ]
Verwijderd
Moet zeggen dit ik deze game echt goed ontwikkeld vind. Ze hebben een bestaande formule verbeterd door alle classes een story line te geven. En enkel al deze wijziging gaat er voor zorgen dat iedereen zeker meer dan 1 char zal lvlen en gebruiken.
De companion zijn heel goed. want geef nu toe na al dat grinden in WOW is iedereen dit reeds beu. En die companions doen het voor U.
Door deze wijziging ben ik benieuwd hoe hun economisch systeem in elkaar zal zitten eenmaal iedereen actief een char aan het maken is. (we zullen zien)
Voor de mensen die iets nieuwers verwachten. Go play Skyrim en indien de story line niet genoeg verander go play skyrim. Het is en het blijft een MMO.
Het idee van email van NPC geeft echt wel een toffe toevoeging.
ik zou zeggen nice work!
Nog een bericht naar de mensen die alles met wow vergelijking. STOP MET ZOEKEN NAAR EEN NIEUWE MMO en blijf BIJ WOW. Dan weet je zeker dat er na 4 uitbreiding nog geen moer veranderd is naar de gameplay zelfs niet eens een deftige story line. (moet wel zeggen het enige dat ze gedaan hebben zijn de gebieden laten aanpassen indien een Q-line vervolledigd is).
De companion zijn heel goed. want geef nu toe na al dat grinden in WOW is iedereen dit reeds beu. En die companions doen het voor U.
Door deze wijziging ben ik benieuwd hoe hun economisch systeem in elkaar zal zitten eenmaal iedereen actief een char aan het maken is. (we zullen zien)
Voor de mensen die iets nieuwers verwachten. Go play Skyrim en indien de story line niet genoeg verander go play skyrim. Het is en het blijft een MMO.
Het idee van email van NPC geeft echt wel een toffe toevoeging.
ik zou zeggen nice work!
Nog een bericht naar de mensen die alles met wow vergelijking. STOP MET ZOEKEN NAAR EEN NIEUWE MMO en blijf BIJ WOW. Dan weet je zeker dat er na 4 uitbreiding nog geen moer veranderd is naar de gameplay zelfs niet eens een deftige story line. (moet wel zeggen het enige dat ze gedaan hebben zijn de gebieden laten aanpassen indien een Q-line vervolledigd is).
Vergelijking met WoW zie je in elke nieuwe mmo game.
Meeste stoppen met de nieuwe mmo omdat de grind te hoog is (Aion) of bijna geen Endgame content (Rift)
ja meeste hebben die games wel in tussen gefixt maar wel te laat.
hoe dit met deze wordt is gewoon afwachten.
In weekend met oude wow-guildies gesproken, veel gaan deze game spelen, dus heb ik ook maar gepreordered. wel helaas te laat om mee te doen aan de beta.
Leuk dat de keuzes die je maakt in spel ook daadwerkelijk invloed hebben op de rest van verhaal.
Ben wel beetje bang dat voor mij te veel cutscene is. hopelijk maken de keuzes het deels goed.
Alleen spot blank op wat nu ik wil gaan spelen, Alles lijkt leuk, en niks van echt af.
Je leest en ziet zoveel verschillende dingen over veel classes.
Nu nog opzoek naar goede class-reviews (zijn zeldzaam helaas)
Meeste stoppen met de nieuwe mmo omdat de grind te hoog is (Aion) of bijna geen Endgame content (Rift)
ja meeste hebben die games wel in tussen gefixt maar wel te laat.
hoe dit met deze wordt is gewoon afwachten.
In weekend met oude wow-guildies gesproken, veel gaan deze game spelen, dus heb ik ook maar gepreordered. wel helaas te laat om mee te doen aan de beta.
Leuk dat de keuzes die je maakt in spel ook daadwerkelijk invloed hebben op de rest van verhaal.
Ben wel beetje bang dat voor mij te veel cutscene is. hopelijk maken de keuzes het deels goed.
Alleen spot blank op wat nu ik wil gaan spelen, Alles lijkt leuk, en niks van echt af.
Je leest en ziet zoveel verschillende dingen over veel classes.
Nu nog opzoek naar goede class-reviews (zijn zeldzaam helaas)
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
En de Jedi Council. Dat maakt de story wat anders dan die van de meeste classes. Je functie is meer een soort van diplomaat die via achterdeurtjes en druk uitoefenen dingen gedaan moet krijgen. De story is voor mensen die een 'rambo' verhaal verwachten dan ook een teleurstelling.EnigmaNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:28:
Als Jedi Consular vertegenwoordig je alleen jezelf
Mijn vrouw vond de lange cut scenes tijdesn gesprekken in Black Talon/Eseless te langdradig en wou overal meteen doorheen skippen, terwijl ik daar juist van geniet (alhoewel ik me ook afvraag hoe dat is als je er een paar achter elkaar aan doet).
SW:ToR is voor mij meer KoToR 3 dan een MMO en ik speel het dan ook op die manier, ja ik kom uit een raidguild en wil hier ook weer gaan raiden maar de storylines en hoe ze dat hebben opgebouwd zijn toch zeker dingen waarom ik zo geinterresseerd ben in ToR.
SW:ToR is voor mij meer KoToR 3 dan een MMO en ik speel het dan ook op die manier, ja ik kom uit een raidguild en wil hier ook weer gaan raiden maar de storylines en hoe ze dat hebben opgebouwd zijn toch zeker dingen waarom ik zo geinterresseerd ben in ToR.
Verwijderd
Lekker kort door de bocht.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:29:
Er word juist druk gezocht naar een nieuwe mmo, niet een WoW clone. WoW word vaak genoemd omdat de game veel gespeeld word niet omdat het de beste mmo ever(onverslaanbaar) is. Dat het zo op WoW lijkt is voor mij juist een minpunt, je moet anders zijn niet imiteren.(huidige staat van het genre) Een game imiteren die zo lang uit is en zo enorm gepolijst is is al helemaal hopeloos.
Zojuist die eerste instance/flashpoint toch maar eens geprobeerd maar heb geen seconde op het puntje van me stoel gezeten of fun er uit gehaald.
Ik zie een game die na de launch hype vroeg of laat ook de keiharde realiteit onder ogen zal zien, niet vernieuwend genoeg. Maar dat is mijn idee he.
Maar dit was het laatste stukje erover van mij, heb de game nu flink wat uren gespeeld en het staat me tegen atm.
Iedereen die de game wel geweldig vind wens ik iig veel plezier, snap heel goed dat er mensen zijn die wel zwaar aan het genieten zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 12:53 ]
Verwijderd
Zoals ik het begrepen heb gaan erom de raids ook grote storylines hangen waardoor het een andere ervaring moet worden ipv de eindeloze geargrind uit andere MMO's.
Verwijderd
Ik begrijp gerust wat je zegt.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:52:
[...]
Lekker kort door de bocht.
Er word juist druk gezocht naar een nieuwe mmo, niet een WoW clone. WoW word vaak genoemd omdat de game veel gespeeld word niet omdat het de beste mmo ever(onverslaanbaar) is. Dat het zo op WoW lijkt is voor mij juist een minpunt, je moet anders zijn niet imiteren.(huidige staat van het genre) Een game imiteren die zo lang uit is en zo enorm gepolijst is is al helemaal hopeloos.
Zojuist die eerste instance/flashpoint toch maar eens geprobeerd maar heb geen seconde op het puntje van me stoel gezeten of fun er uit gehaald.Heel jammer.
Ik zie een game die na de launch hype vroeg of laat ook de keiharde realiteit onder ogen zal zien, niet vernieuwend genoeg. Maar dat is mijn idee he.
Maar dit was het laatste stukje erover van mij, heb de game nu flink wat uren gespeeld en het staat me tegen atm.
Iedereen die de game wel geweldig vind wens ik iig veel plezier, snap heel goed dat er mensen zijn die wel zwaar aan het genieten zijn
Ik heb ook al 6 jaar wow er opzitten (met zijn actieve en inactieve momenten). Ik was opzoek naar een MMO die wat vernieuwing en storyline gaf. En ik moet zeggen ik heb deze gevonden. Wil dit zeggen dat ik na een jaar ook niet ga stoppen? Nee maar de herspeelbaarheid is wel veel groter dan wij een WOW bv. En ik moet zeggen deze wijziging naar storyline en diepgang voor mij genoeg is. De setting en gameplay is gekend en dit maakt het waarschijnlijk voor veel mensen een vertrouwelijke besturing en dit ervaar ik als positief maar het is niet vernieuwend. Als je dit zoekt dan ga je nog een tijdje mogen wachten vrees ik.
Ik denk dat het 'nieuwe' van het MMO-genre er sowieso wel af is en dat je, hoe vernieuwend een nieuwe game ook is, uiteindelijk toch vervalt in het principe endgame raiden, beetjes questjes doen. Dat is nu eenmaal een MMO. Ik begrijp ook niet helemaal wat mensen dan verwachten dat totaal vernieuwend kan zijn. Het is toch iedere keer hetzelfde in een ander jasje.
Verwijderd
Ook dit weekend lekker ge-Beta'd...
Vond het na een rommelige start toch uiteindelijk erg goed bevallen, dat terwijl ik hele hoge verwachting had van dit spel. Ben pas vrijdagavond rond 22:00 begonnen en had toen 10 minuten wachttijd op een server die al op Full stond, aanvaardbaar dus.
Als eerste char een Sith Inquisitor aangemaakt, char customization had nog wat uitgebreider gemogen van mij, maar wel op zich voldoende voor leuke afwisselende characters (bodytype 4 is gewoon vet !)
Heb tot ongeveer level 6 gespeeld en vond de sfeer best goed, lekkere muziek, leuke cutscene's die voor MIJ (!) echt iets toevoegen, heb bijvoorbeeld in WoW nooit zoveel stilgestaan bij het hele storyline gebeuren ook omdat ik nooit Warcraft de RTS gespeeld heb (shame on my I know) en dus weinig tot niks over het WoW universum wist.
Toch had ik nog niet een superbevredigend gevoel, vooral de UI heb ik nog moeite mee, vond dat ik weinig info kon zien (geen health getallen en ability cd's enzo), maar mischien ook wel verwent met al die mods die je tegenwoordig voor WoW hebt.
Zaterdag dus een Bouny Hunter begonnen en toen werd ik wel super blij, een stuk meer overzicht over het speelveld en wat je eigen abilities doen, kreeg veel meer mee van het spel als op een melee Sith Inq.
Zowiezo was de BH een erg leuke class wat ik heb gespeeld (tot level 7 ongeveer geloof ik).
Later nog even terug gegaan naar de SI en beviel al stuk beter, dus was mischien alleen voor het begin onoverzichtelijk. Ook gister nog even een Imperial Agent geprobeerd (body type 4 yeah !! ) en ook erg genoten.
Dus al met al een geslaagd Beta weekend (niet veel voor devs kunnen doen, heb geen crashes/lag of andere rare zaken meegemaakt op die PIXEL na dan haha) Was voornamelijk blij dat mijn PC het allemaal op een redelijke setting kon afspelen zonder in de fik te vliegen
( E6400 - 6g ram - HD 4650 ), meeste op full en wat shadowstuff op medium/low. Nog niet naar die AA gekeken, maar vrees dat dat zowiezo te hoog gegrepen is voor mijn PC en moet zeggen dat ik nooit zo'n GFX freak ben geweest, voor mij teld Playability stukker zwaarder.
Dus kom maar op met 15 December hoor, heb helemaal het WoW launch gevoel erbij gekregen haha
Vond het na een rommelige start toch uiteindelijk erg goed bevallen, dat terwijl ik hele hoge verwachting had van dit spel. Ben pas vrijdagavond rond 22:00 begonnen en had toen 10 minuten wachttijd op een server die al op Full stond, aanvaardbaar dus.
Als eerste char een Sith Inquisitor aangemaakt, char customization had nog wat uitgebreider gemogen van mij, maar wel op zich voldoende voor leuke afwisselende characters (bodytype 4 is gewoon vet !)
Heb tot ongeveer level 6 gespeeld en vond de sfeer best goed, lekkere muziek, leuke cutscene's die voor MIJ (!) echt iets toevoegen, heb bijvoorbeeld in WoW nooit zoveel stilgestaan bij het hele storyline gebeuren ook omdat ik nooit Warcraft de RTS gespeeld heb (shame on my I know) en dus weinig tot niks over het WoW universum wist.
Toch had ik nog niet een superbevredigend gevoel, vooral de UI heb ik nog moeite mee, vond dat ik weinig info kon zien (geen health getallen en ability cd's enzo), maar mischien ook wel verwent met al die mods die je tegenwoordig voor WoW hebt.
Zaterdag dus een Bouny Hunter begonnen en toen werd ik wel super blij, een stuk meer overzicht over het speelveld en wat je eigen abilities doen, kreeg veel meer mee van het spel als op een melee Sith Inq.
Zowiezo was de BH een erg leuke class wat ik heb gespeeld (tot level 7 ongeveer geloof ik).
Later nog even terug gegaan naar de SI en beviel al stuk beter, dus was mischien alleen voor het begin onoverzichtelijk. Ook gister nog even een Imperial Agent geprobeerd (body type 4 yeah !! ) en ook erg genoten.
Dus al met al een geslaagd Beta weekend (niet veel voor devs kunnen doen, heb geen crashes/lag of andere rare zaken meegemaakt op die PIXEL na dan haha) Was voornamelijk blij dat mijn PC het allemaal op een redelijke setting kon afspelen zonder in de fik te vliegen
Dus kom maar op met 15 December hoor, heb helemaal het WoW launch gevoel erbij gekregen haha
Bij SWTOR zit volgens mij een maand gratis gametime. Als je dit wilt gebruiken, moet je dan ook een creditcard opgeven zoals zo vaak moet? (of een gamecard invullen...)
Wat bedoeld iedereen met de Pixel? De 'dode' pixel in de chat window?
Volgens mij was AA ook nog uitgeschakeld voor de beta, dus was het niet mogelijk om deze optie in te stellen.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:13:
Dus al met al een geslaagd Beta weekend (niet veel voor devs kunnen doen, heb geen crashes/lag of andere rare zaken meegemaakt op die PIXEL na dan haha) Was voornamelijk blij dat mijn PC het allemaal op een redelijke setting kon afspelen zonder in de fik te vliegen( E6400 - 6g ram - HD 4650 ), meeste op full en wat shadowstuff op medium/low. Nog niet naar die AA gekeken, maar vrees dat dat zowiezo te hoog gegrepen is voor mijn PC en moet zeggen dat ik nooit zo'n GFX freak ben geweest, voor mij teld Playability stukker zwaarder.
Dat is inderdaad de Pixel. Once it has been seen, it cannot be unseen.Zhalix schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:34:
[ Voor 14% gewijzigd door Metalkai op 28-11-2011 13:37 ]
Je kan/kon AA forcen in je gfx driver maar ingame was het idd uitgeschakeld.
Ja die, vervelend ding!Zhalix schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:34:
Verwijderd
ik zag trouwens ook niet mijn char portret bij mij hp, kreeg het ook niet voor elkaar om aan te zetten... iemand een idee?
Verwijderd
Ow nu je het zegt... die had ik ook niet haha, zet die altijd uit bij WoW dus was me niet echt opgevallen nogVerwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:38:
ik zag trouwens ook niet mijn char portret bij mij hp, kreeg het ook niet voor elkaar om aan te zetten... iemand een idee?
Ik weet niet of het anderen was opgevallen, maar als je je character start, er van uitgaande dat je er al mee gespeeld hebt, krijg je tijdens het loadingscreen een klein stukje te lezen over je progress.
Mijn Sith Warrior had de eerste Sith Lord vermoord in opdracht van Darth nogwattes en later toen ik ging inloggen op dat char kwam er een klein verhaaltje over mijn chars progress.
Totaal nutteloos maar wel erg leuk detail dat het spel daar naar kijkt
Mijn Sith Warrior had de eerste Sith Lord vermoord in opdracht van Darth nogwattes en later toen ik ging inloggen op dat char kwam er een klein verhaaltje over mijn chars progress.
fuuuuu nu ga ik die straks thuis natuurlijk ook opeens zien
Ik lette totaal niet op het chat scherm omdat ik op een duitse server zit
[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 28-11-2011 13:48 ]
En maar denken dat je beeldscherm stuk is.mrsar schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:48:
[...]
Dit weekend aantal uurtjes beta gespeelt en vond het heel erg geslaagd. Vermoed dat de server stress tests best wel geslaagd zijn aangezien ik geen tot weinig disconnects tegen kwam in de game en buiten een queue op de server waar ik speelde er eigenlijk niets op aan te merken viel. Steeds een ping van rond de 60ms wat prima is.
Starte meteen met een bounty hunter wat ook de class is die ik wil spelen bij de release. Jammer dat ik geen twilek kon kiezen maar goed dan maar chiss gegaan die ook wel cool uit ziet. Beetje jammer dat er weinig customisations in zitten en had eigenlijk een paar exotischere race keuzes verwacht maar goed mss dat dit met later expansions beter komt.
Meteen werd je helemaal ondergedompeld in de verhaal stijl die zo typisch is aan bioware. Een beetje een vreemde keuze voor een MMO waar zeker niet iedere speler voor te vinden zal zijn maar uiteindelijk zorgt het er wel voor dat je weet waar je mee bezig bent. Het betrekt de speler echt in het verhaal zodat je nu duidelijk weet waarom je 20 van die mobs in elkaar moet slaan. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer maar is gewoon een leuke extra.
Aangezien ik enkel bounty hunter speelde kan ik enkel vertellen hoe dit was. Super! Echt wat je van een bounty hunter verwacht, lekker met je blaster knallen, een paar raketten tegen de vijand zijn smoel en hem daarna lekker roosteren met je flamethrower. Combat gaf mij echt hetzelfde gevoel als we dat van mass effect gewend zijn en dat was heerlijk. RPG en shooter, jip bioware kan het.
Vanaf level 10 kwam het pas echt interessant. Warzones! Meteen in een potje hut ball gedoken, men eerste confrontatie zag ik meteen een level 23 jedi knight op me af vliegen en ik dacht meteen van dit is het einde. Maar tot men verbazing zag ik dat ik redelijk stand hield en toen ik uiteindelijk op de grond lag zag ik dat al men stats automatisch verhoogd waren! Goed gevonden bioware, het level verschil maakt hier niet echt zoveel meer door uit alleen jammer dat je natuurlijk niet over alle abilities beschikt. Hut ball vind ik persoonlijk echt super het is gewoon de ideale warzone en de map voelt dan ook geweldig en brutaal aan. Verder nog een warzone (naam ontsnapt me) waarbij je een schip moest indringen maar die vond ik minder geslaagd maar dat kan ook zijn omdat hutball zo goed was.
Door tijdsgebrek slechts 1 flashpoint gedaan. Story duurde een beetje te lang en te veel vond ik maar de bosses waren wel cool om te doen. Voelt ook trouwen veel dynamischer aan dan de wow dungeons.
En daarmee kom ik op mijn grootste heikel punt. General chat. Het enige wat daar te lezen viel was "this is a wow clone", "they all ripped of from wow", ... en alle andere zeik. Wow is helemaal niet origineel, wow heeft zelf ook massa's dingen overgenomen van andere mmo's en ze alleen een beetje opgepoetst maar daarom is wow nog geen slechte game. Wow is zelfs super en veel heeft het te danken aan de grote populariteit, de sfeer en het hele warcraft verhaal. Bracht call of duty iets nieuws dat medal of honor niet had? Ik dacht het niet. maar toch is call of duty een super game. Je mag van mij iets perfect na doen maar op één voorwaarde en dat is dat je het goed moet doen. En dat heeft bioware gedaan.
Naar grafische aspecten in een mmo kijken is net zo goed als een koe een televisie geven. Het beest zal zich mss wat beter voelen maar je krijgt er niet meer melk uit. Een mmo moet het hebben van de sfeer die de graphics uitstralen en dat is precies wat tor goe doet. Een prima star wars sfeer waar elke fan zich in thuis voelt. Het voelt trouwens heel erg kotor aan wat prima is. Verder liep het trouwens soepel op mijn pc die skyrim op ultra speelt en bf3 op high.
De UI zit redelijk goed in elkaar en je vind makkelijk alles terug, mss nog wat weinig tweak opties maar mss dat er later nog mod support komt of meer tweak opties.
Mijn algemene conclusie kan niet anders zijn dan goed. Ondanks nog een paar bugs en foutjes maar die kom je eigenlijk in iedere mmo tegen een prima game die ik zeker ga kopen (of toch al gepreordered heb
). Ik vermoed dat ik de komende maanden weer een iets minder sociaal leven zal hebben maar een bounty hunter rijker. Hopelijk valt end-game content mee en krijgen we een volwassen spelers community. Het hoeft voor mij geen wow-killer te worden als wow spelers zich hier enkel komen vervelen omdat wow zelf erg aan het verzwakken is. Maar ik vermoed dat deze game wel eens beter zou kunnen scoren dan bioware ooit kon vermoeden.
Starte meteen met een bounty hunter wat ook de class is die ik wil spelen bij de release. Jammer dat ik geen twilek kon kiezen maar goed dan maar chiss gegaan die ook wel cool uit ziet. Beetje jammer dat er weinig customisations in zitten en had eigenlijk een paar exotischere race keuzes verwacht maar goed mss dat dit met later expansions beter komt.
Meteen werd je helemaal ondergedompeld in de verhaal stijl die zo typisch is aan bioware. Een beetje een vreemde keuze voor een MMO waar zeker niet iedere speler voor te vinden zal zijn maar uiteindelijk zorgt het er wel voor dat je weet waar je mee bezig bent. Het betrekt de speler echt in het verhaal zodat je nu duidelijk weet waarom je 20 van die mobs in elkaar moet slaan. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer maar is gewoon een leuke extra.
Aangezien ik enkel bounty hunter speelde kan ik enkel vertellen hoe dit was. Super! Echt wat je van een bounty hunter verwacht, lekker met je blaster knallen, een paar raketten tegen de vijand zijn smoel en hem daarna lekker roosteren met je flamethrower. Combat gaf mij echt hetzelfde gevoel als we dat van mass effect gewend zijn en dat was heerlijk. RPG en shooter, jip bioware kan het.
Vanaf level 10 kwam het pas echt interessant. Warzones! Meteen in een potje hut ball gedoken, men eerste confrontatie zag ik meteen een level 23 jedi knight op me af vliegen en ik dacht meteen van dit is het einde. Maar tot men verbazing zag ik dat ik redelijk stand hield en toen ik uiteindelijk op de grond lag zag ik dat al men stats automatisch verhoogd waren! Goed gevonden bioware, het level verschil maakt hier niet echt zoveel meer door uit alleen jammer dat je natuurlijk niet over alle abilities beschikt. Hut ball vind ik persoonlijk echt super het is gewoon de ideale warzone en de map voelt dan ook geweldig en brutaal aan. Verder nog een warzone (naam ontsnapt me) waarbij je een schip moest indringen maar die vond ik minder geslaagd maar dat kan ook zijn omdat hutball zo goed was.
Door tijdsgebrek slechts 1 flashpoint gedaan. Story duurde een beetje te lang en te veel vond ik maar de bosses waren wel cool om te doen. Voelt ook trouwen veel dynamischer aan dan de wow dungeons.
En daarmee kom ik op mijn grootste heikel punt. General chat. Het enige wat daar te lezen viel was "this is a wow clone", "they all ripped of from wow", ... en alle andere zeik. Wow is helemaal niet origineel, wow heeft zelf ook massa's dingen overgenomen van andere mmo's en ze alleen een beetje opgepoetst maar daarom is wow nog geen slechte game. Wow is zelfs super en veel heeft het te danken aan de grote populariteit, de sfeer en het hele warcraft verhaal. Bracht call of duty iets nieuws dat medal of honor niet had? Ik dacht het niet. maar toch is call of duty een super game. Je mag van mij iets perfect na doen maar op één voorwaarde en dat is dat je het goed moet doen. En dat heeft bioware gedaan.
Naar grafische aspecten in een mmo kijken is net zo goed als een koe een televisie geven. Het beest zal zich mss wat beter voelen maar je krijgt er niet meer melk uit. Een mmo moet het hebben van de sfeer die de graphics uitstralen en dat is precies wat tor goe doet. Een prima star wars sfeer waar elke fan zich in thuis voelt. Het voelt trouwens heel erg kotor aan wat prima is. Verder liep het trouwens soepel op mijn pc die skyrim op ultra speelt en bf3 op high.
De UI zit redelijk goed in elkaar en je vind makkelijk alles terug, mss nog wat weinig tweak opties maar mss dat er later nog mod support komt of meer tweak opties.
Mijn algemene conclusie kan niet anders zijn dan goed. Ondanks nog een paar bugs en foutjes maar die kom je eigenlijk in iedere mmo tegen een prima game die ik zeker ga kopen (of toch al gepreordered heb
Ik vind dat niet zo nutteloos. Je speelt een tijdje niet. Je logt weer in en je bent weer op de hoogte met wat je bezig was.Kaap schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:47:
Ik weet niet of het anderen was opgevallen, maar als je je character start, er van uitgaande dat je er al mee gespeeld hebt, krijg je tijdens het loadingscreen een klein stukje te lezen over je progress.
Daarnaast vind ik ook dat het een gevoel geeft dat je character met een episch verhaal bezig is dat wordt beschreven. Net zoals de bekende openingscene die meteen de sfeer zet.
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
Muhahahaamrsar schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:48:
[...]

P.s. niet mijn screenie.
[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 28-11-2011 13:53 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)