Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:37:
Zo, heb de nodige uurtjes er in gestopt en verschillende classes geprobeerd. Jedi is lvl 10 geworden, terwijl mijn voorkeur bij ranged ligt. Smuggler en Trooper hebben me nog niet weten te pakken somehow..
Ik heb natuurlijk te weinig gedaan/gezien om een uitgebreid beeld van de game te hebben, maar toch zijn de eerste uren belangrijk om te ontdekken of dat je verder wil in de game.

De beta loopt goed, heb geen enkele DC gehad en weinig storende bugs. De grfx voldoen en hebben wel een leuke clean sf sfeer, maar indrukwekkend kan ik het niet noemen. Het verhaal/questen zit ook wel lekker in mekaar, het werkt gewoon. Flashpoints en PvP heb ik allemaal nog niet geprobeerd maar dat zal ook vast wel in orde zijn.
Al bij al vind ik het allemaal wel voldoen, maar dat is het punt... ik ben nog niet zwaar onder de indruk.
Ik zit op het moment weer op dat punt dat de game best wel lekker speelt en er zijn geen echte grote minpunten die ik ontdekt heb, maar ik wil eigenlijk meer in een nieuwe mmo die weer jaren mee hoort te gaan.
Het is ook te merken dat veel mensen niet echt iets aan te merken hebben aan de game, en daarom maar de game gaan pre-orderen. Dit heb ik vaak terug gezien bij andere mmo releases, de vermoeidheid van de huidige heersende mmo speelt hierbij een grote rol.
Ik had stiekem wel gehoopt dat ik nu zat te kwijlen en de game ging pre orderen, maar weet het gewoon nog niet. Te vaak een nieuwe mmorpg gekocht om er achter te komen dat het uiteindelijk toch weer niet de next gen mmo is waar we op wachten/hoopten. Als de game me voor het eind van de beta niet overtuigd laat ik m maar aan me voorbijgaan. :)
Ik heb dus exact hetzelfde het is een goede solid MMORPG maar niets dat het nieuw of uniek maakt. en met de aanschaf prijs + maandelijks kosten maakt me een beetje twijfelen als het alleeen een maandelijkse abo was had ik wel 2-3 maanden een abo genomen. maar ik denk dat ik hem laat passeren en wacht op Planetside 2 tenzij er vnadaag tijdens spelen opeens iets is dat me over de streep heentrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:36:
Vandaag ook de beta gespeeld. Echt helemaal weg van het spel.

Na het spelen was ik WoW wel helemaal zat, SWTOR sluit meer bij mijn smaak aan dan de fantasy-cartoonish world van WoW. Helaas heb ik een annual pass bij Blizzard voor WoW maar ben aan het proberen die per zsm te cancellen :p.
Sorry? als ik iets cartoonish vind aanvoelen is het wel SWTOR. ik begon spontaan te lachen toen ik die ventjes zag bij het karakter-creation scherm.. dat ziet er toch niet uit?

Dan nu mijn mening over de beta :)

Ik vond het nogal tegenvallen eigenlijk.. de combat voelt ouderwets en stroef aan, de graphics zijn totaal niet starwars (veel te cartoonish) en het is allemaal erg leeg en somber. lag had ik niet en de framerate was prima (mag ook wel, zoveel is er niet te zien) , en ook het geluid vond ik goed gedaan (in ieder geval de voice acting). ben geen noemenswaardige bugs tegengekomen in de 3 uur dat ik gespeeld heb , maar toen had ik het dan ook wel weer gezien en het spel eraf gegooid . het is gewoon WoW in een star wars jasje, die niet al te goed past, en dan ook nog een stuk slechter uitgevoerd op een aantal dingen.

Let wel dat dit uiteraard een beta is , wellicht dat de volledige versie een gratis trial bevat en die zal ik dan zeker nog eens gaan proberen :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek24 schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:43:
[...]

Sorry? als ik iets cartoonish vind aanvoelen is het wel SWTOR. ik begon spontaan te lachen toen ik die ventjes zag bij het karakter-creation scherm.. dat ziet er toch niet uit?

Dan nu mijn mening over de beta :)

Ik vond het nogal tegenvallen eigenlijk.. de combat voelt ouderwets en stroef aan, de graphics zijn totaal niet starwars (veel te cartoonish) en het is allemaal erg leeg en somber. lag had ik niet en de framerate was prima (mag ook wel, zoveel is er niet te zien) , en ook het geluid vond ik goed gedaan (in ieder geval de voice acting). ben geen noemenswaardige bugs tegengekomen in de 3 uur dat ik gespeeld heb , maar toen had ik het dan ook wel weer gezien en het spel eraf gegooid . het is gewoon WoW in een star wars jasje, die niet al te goed past, en dan ook nog een stuk slechter uitgevoerd op een aantal dingen.

Let wel dat dit uiteraard een beta is , wellicht dat de volledige versie een gratis trial bevat en die zal ik dan zeker nog eens gaan proberen :)
log na een weekendje SWTOR nog maar eens terug in @ wow en maak een nieuwe alt.
kijken of je dan nog steeds zo kritisch bent.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
RocketKoen schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:46:
[...]

Hehe.. ik heb WoW bijna 6 jaar gespeeld, dus ik weet onderhand wel waarmee ik het vergelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:46:
[...]

En dat is dus het hele punt, alsof een nieuwe mmo voldoet omdat het de kwaliteit van WoW benaderd of zelfs iets hoger is. Dat is toch niet meer genoeg in 2011? We mogen toch inmiddels wel meer eisen? :s
Dé volgende nieuwe grote mmo moet gewoon WoW zn kont keihard schoppen, niet ietsjes beter of gelijkwaardig zijn. Op deze manier blijven we ieder jaar weer een nieuwe mmo kopen om na een maand of 2 alsnog terug te vallen op je vorige mmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:57:
[...]

En dat is dus het hele punt, alsof een nieuwe mmo voldoet omdat het de kwaliteit van WoW benaderd of zelfs iets hoger is. Dat is toch niet meer genoeg in 2011? We mogen toch inmiddels wel meer eisen? :s
Dé volgende nieuwe grote mmo moet gewoon WoW zn kont keihard schoppen, niet ietsjes beter of gelijkwaardig zijn. Op deze manier blijven we ieder jaar weer een nieuwe mmo kopen om na een maand of 2 alsnog terug te vallen op je vorige mmo.
Ik wilde geen SWTOR vs WoW flamewar beginnen, maar je hebt wel het punt begrepen wat ik bedoel in mijn post. dit is gewoon niet genoeg anno 2011, en dat vind ik zeer spijtig. het is dan welliswaar een beta, maar beta's geven over het algemeen wel een indruk over hoe het volledige spel gaat zijn , en dat kan voor SW fans leuk zijn, maar het is op innovatief vlak, technisch vlak gewoon NIET een 2011 mmo. dit had ook gewoon 2-3 jaar na WoW uit kunnen komen en niemand had het verschil gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus het grote probleem. Developers willen niet teveel afwijken van de WoW-formule omdat die zichzelf bewezen heeft.
Als ze ervan afwijken, is er een kans dat het niet succesvol wordt, en dus verlies gemaakt wordt. Dat risico wil bijna niemand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Metalkai schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:03:
Dat is dus het grote probleem. Developers willen niet teveel afwijken van de WoW-formule omdat die zichzelf bewezen heeft.
Als ze ervan afwijken, is er een kans dat het niet succesvol wordt, en dus verlies gemaakt wordt. Dat risico wil bijna niemand nemen.
Dan zijn ze kortzichtig, want wie zegt dat een bepaalde andere formule niet net zo goed werkt of zelfs beter? ik denk dat bijvoorbeeld Age of Conan een serieuze competitie had kunnen zijn voor WoW. ze hadden een innovatief (voor die tijd) combat systeem , superieure graphics en een veel betere engine , die helaas wat te snel gereleased was. hadden ze hetzelfde budget gehad als Blizzard , had WoW geen schijn van kans gehad. op de vele bugs na bij introductie (waar bij WoW zeker ook sprake van was maar iedereen graag wil vergeten) was AoC een prima game, helaas door te weinig funds en ontslagen duurde het te lang voor de bugs opgelost waren en verloren mensen hun interesse in het spel.. maar de potentie was er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch was Age of Conan ook weer een spel voor een bepaalde groep spelers. De "realistische" graphics vond ik bijvoorbeeld helemaal niks. Ook de PvP-focus vond ik niks.
Het had zeker beter kunnen gaan met AoC als ze meer tijd hadden gehad voor release, maar ik denk niet dat het het aantal spelers van WoW zou kunnen evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashpoints zijn absoluut (tot nu toe) het beste deel van het spel.

Ik heb er nu twee gedaan en vooral de laatste Hammer Station was ontzettend leuk om te doen.

Ik denk dat veel mensen mmo-moe zijn en dan moet je er inderdaad niet meer aan beginnen. In tegenstelling tot PROT heb ik dit weekend voor het eerst sinds tijden weer intensief zitten questen, vrijdag en zaterdag tot een uur of 03:00. En dat niet bewust maar de tijd vloog voorbij.

Morgen absoluut preorderen.

Net Hammer Station met 4 Sith Sorcerers gedaan btw. Was redelijk heal intensief maar wel leuk om te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:42

The Chosen One

Zie signature!

Ik zie dit gewoon als een goedkope RPG met multiplayer waar ik ook lekker kan PvP'en.
Op de C.E. na dan. 8)7

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
na de eerste keer spelen had ik verwachtingen, maar jezus wat hebben ze dit toch slecht geregeld :P
een paar uur op een character gespeeld, kwam er pas later achter dat die character dus verbonden is aan één server.
toevallig genoeg moest ik dus net de drukste server uitkiezen waar een minimale wachttijd van een par uur staat, ja doei :') ik ga wel weer BF3 spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brian1454 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:16:
na de eerste keer spelen had ik verwachtingen, maar jezus wat hebben ze dit toch slecht geregeld :P
een paar uur op een character gespeeld, kwam er pas later achter dat die character dus verbonden is aan één server.
toevallig genoeg moest ik dus net de drukste server uitkiezen waar een minimale wachttijd van een par uur staat, ja doei :') ik ga wel weer BF3 spelen
Dat is toch bij bijna elke MMO zo? Als je eenmaal een character gemaakt hebt, zit het vast aan een server. Best standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

*triple facepalm* (ik ben zo goed)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Inderdaad, beetje vreemde post. dit is bij 95% van de mmo's zo, had je kunnen weten. en wat heeft BF3 er mee te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BF3 en SWTOR vergelijken... Iets met appels en peren 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
Metalkai schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:17:
[...]

Dat is toch bij bijna elke MMO zo? Als je eenmaal een character gemaakt hebt, zit het vast aan een server. Best standaard.
wie gaat er nu uren wachten totdat je überhaupt het spel kan spelen? slaat toch nergens op
ik weet dat WoW een soortgelijk systeem (had hoewel ik het nooit gespeeld heb) maar daar hoef je toch ook niet uren te wachten totdat je kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Brian1454 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:21:
[...]

wie gaat er nu uren wachten totdat je überhaupt het spel kan spelen? slaat toch nergens op
ik weet dat WoW een soortgelijk systeem (had hoewel ik het nooit gespeeld heb) maar daar hoef je toch ook niet uren te wachten totdat je kan spelen?
Ehh.. dit is een beta.. servers zitten met een populatie limiet en er is denk ik een soort van stress-test gaande.. natuurlijk gaat dit in de final er anders aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nu niet meer nee, dat was in het begin wel anders. Zes uur queues op prime-time waren niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:21:
[...]

BF3 en SWTOR vergelijken... Iets met appels en peren 8)7 ...
waar maak ik een vergelijking dan? SWTOR had in de eerste paar speeluren veel potential maar ik neem aan dat ze een spel maken zodat mensen het ook echt kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brian1454 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:22:
[...]

waar maak ik een vergelijking dan? SWTOR had in de eerste paar speeluren veel potential maar ik neem aan dat ze een spel maken zodat mensen het ook echt kunnen spelen
Weet jij eigenlijk wel wat een stresstest is? Of je zit te trollen of je snapt echt helemaal niet wat de bedoeling van dit weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat hij de stress-test in ieder geval niet gehaald heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:24:
[...]

Weet jij eigenlijk wel wat een stresstest is? Of je zit te trollen of je snapt echt helemaal niet wat de bedoeling van dit weekend is.
ik kijk niet vanaf het standpunt van de developers, zou een beetje gek zijn als je zo games beoordeeld, ik kijk vanaf mijn standpunt en als ik wachttijden van 4/6 uur zie is dat niet echt motiverend om te spelen 8)7 het lijkt me niet dat ze deze beta enkel hebben opgezet om een stress test uit te voeren, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brian1454 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:27:
[...]

ik kijk niet vanaf het standpunt van de developers, zou een beetje gek zijn als je zo games beoordeeld, ik kijk vanaf mijn standpunt en als ik wachttijden van 4/6 uur zie is dat niet echt motiverend om te spelen 8)7 het lijkt me niet dat ze deze beta enkel hebben opgezet om een stress test uit te voeren, niet?
Dat hebben ze dus wel gedaan. Dit weekend is puur voor stress testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Jawel. De gewone beta loopt al maanden. En er zijn genoeg servers waar ook kleine of geen queues zijn. Ligt ook aan de tijd.

Pas commentaar geven als je weet waaar je over praat... kom op zeg.

[ Voor 23% gewijzigd door The Chosen One op 27-11-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Denk dat jij het inderdaad beter bij BF3 kan houden :) No offense.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:29:
[...]

Denk dat jij het inderdaad beter bij BF3 kan houden :) No offence.
ok, veel geluk met het zoeken van een server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
[...]

Wow had ook wachttijden op populaire servers en ook in de bèta's.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Position in queue: 65.

Flutser. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zitten hier met 16 man in een raidgroep voor een lvl 20 worldboss.
Toen iemand het opviel dat er 14 jedi's zijn, 1 smuggler en 1 trooper :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ah jammer dat ik er daar niet bij was...dan had je een troopert erbij gehad ::P

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
temp00 schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:39:
Ah jammer dat ik er daar niet bij was...dan had je een troopert erbij gehad ::P
ach, hij ging down :P
dropte 2 purple items en 1 purple augment.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21
Dan zijn ze kortzichtig, want wie zegt dat een bepaalde andere formule niet net zo goed werkt of zelfs beter? ik denk dat bijvoorbeeld Age of Conan een serieuze competitie had kunnen zijn voor WoW. ze hadden een innovatief (voor die tijd) combat systeem , superieure graphics en een veel betere engine , die helaas wat te snel gereleased was. hadden ze hetzelfde budget gehad als Blizzard , had WoW geen schijn van kans gehad. op de vele bugs na bij introductie (waar bij WoW zeker ook sprake van was maar iedereen graag wil vergeten) was AoC een prima game, helaas door te weinig funds en ontslagen duurde het te lang voor de bugs opgelost waren en verloren mensen hun interesse in het spel.. maar de potentie was er zeker.
Om daar op in te haken: age of conan was een pvp mmo, daar is de markt al verzadigd mee, mensen willen meer dan een instanced wereld waar je wat pvp kunt doen, wow doet het goed vanwege de focus op pve content, en hoewel ze geen world pvp (meer) hebben is het arena gebeuren vanuit competatief oogpunt best goed opgezet.

Ik moet zeggen dat ik swtor beter vind dan al die andere mmo's die in de markt zijn gezet als wow killers, als het eerste gedeelte een indicatie is van de afwerking (en het niet net als bij aoc destijd na level 20 ophoud), user addons en datagathering mogelijk worden en de pve endgame goed is dan kunnen ze denk ik goed concurreren met wow.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nice. Purple as in epic? :P

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mja, niet zo bekend met de wow lingo, maar heb je grijs-wit-groen-blauw-paars.
paars is het hoogste dat ik so far gezien heb.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
[...]

Jij bent niet de slimste thuis hoop ik?

Maar goed, mijn verhaal van dit weekend. Heb WoW/EQ2/EvE en vele andere meer dan genoeg gespeeld en had dan ook erg hoge verwachtingen van deze game.

Gister om 17:00 werd dan mijn account unlocked en kon ik gaan spelen. Netjes de into gekeken en gezien alle Europe servers vol zaten en een wachttijd hadden maar een US server genomen. Kon direct een account aanmaken en die avond diverse malen in-/uitgelogd geen queue gezien. Vandaag ook nergens een qeue gezien, dus geen idee wat mensen te klagen hebben? Ping zat tussen de 100-130 maar geen enkele vorm van lag.

Normaal ben ik in elke game een mage, dus denk probeer is een keer wat anders. De bounty hunter, maarja je speelt SW, dus je moet natuurlijk een lightsaber hebben. Voor de rest kon de class me niet echt boeien, dus op lvl 6 gelaten voor wat deze is. Dan toch maar weer voor de oude vertrouwde mage, de inquisiter. Group/heroic quests gedaan, beviel erg goed. Vooral dat iedereen van de groep op het quest item moet klikken voordat de quest door gaat. Dit kan natuurlijk voor ergernis zorgen wanneer iemand AFK is, of gewoon geen idee heeft wat die moet doen. Ik ga er nu maar vanuit dat dit het probleem oplost dat niet iedereen hun quest complete.

Op lvl 10 eindelijk mijn lightsaber en van de training planeet af. Nu de advanced class keuze maken, Sorcerer (damage/healer) of Assassin(tank (light armor....)/damage). Ondanks dat ik altijd mage speel vond ik het vechten met de lightsaber wel erg tof. Dus toch maar assassin, wat een keuze geweest, erg toffe class! Daarna nog gespeeld tot lvl 14 en toen vond ik het wel genoeg geweest.

Al met al maakt het spel mijn verwachtingen compleet waar. De quests zijn leuk om te doen. De reacties die je kan geven zijn hilarisch. Ga dan ook zeker mijn pre-order plaatsen. Alleen nog even kijken waar, ik ben toevallig vanaf 19dec 3 weken vrij.

Zoals het er nu uit ziet zal ik met een aantal vrienden gaan spelen, kijk er naar uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het spelen van de Beta ben ik toch wel blij verrast en ben nu zelfs geïnteresseerd om de game aan te schaffen. Grafisch vind ik het best te pruimen en de conversaties voegen toch behoorlijk wat aan de game toe. Sta er zelf van te kijken, ben totaal 180 graden omgedraaid! :P

Nu heb ik echter nog een paar vraagjes van huishoudelijke orde:

1) Al iets bekend over de payment methods? Heb namelijk weinig zin om op launch day erachter te komen dat iDeal niet wordt ondersteund of iets dergelijks. Er zijn wat mij betreft veel te veel MMO's die uit gaan van het kapitalistische creditcard principe.

2) Heb ik bij aanschaf van de game meteen een game-card nodig om de game te spelen? Ik heb het topic de afgelopen maanden gevolgd maar echt duidelijk is het mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is ook redelijk uniek...
Alle "LFG" en "LFM" shouts in de fleet op dit moment, zijn groepen die DD's nodig hebben...
niemand die een tank of healer tekort komt :P
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:11:
Nu heb ik echter nog een paar vraagjes van huishoudelijke orde:

1) Al iets bekend over de payment methods? Heb namelijk weinig zin om op launch day erachter te komen dat iDeal niet wordt ondersteund of iets dergelijks. Er zijn wat mij betreft veel te veel MMO's die uit gaan van het kapitalistische creditcard principe.

2) Heb ik bij aanschaf van de game meteen een game-card nodig om de game te spelen? Ik heb het topic de afgelopen maanden gevolgd maar echt duidelijk is het mij nog niet.
De retail key zou genoeg moeten zijn om 30 dagen te spelen.
als je pre-ordered krijg je ook nog een early-acces key waarmee je een paar dagen eerder al aan de slag kunt.

Payment methods zijn "alle methoden die EA lokaal ondersteunt"
Als ik me niet vergis ondersteunde EA bij warhammer online paypal en ideal. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is.

[ Voor 74% gewijzigd door RocketKoen op 27-11-2011 19:14 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 18-09 17:41

Maduth

Probeersel

Beste,

Na de beta van afgelopen weekend, heb ik besloten... om deze GAME lekker te kopen :P

Zie er nu al naar uit om lekker te gaan roleplayen/gamen/questen met mijn Republic Bad ass. :9~

Ja inderdaad:

- Het lijkt om World of Warcraft :+
- Het is cartoonachtig en ik vind dat wel geining (hoeft niet atlijd super grafisch 8) )
- Het gebabbel kan irritant zijn maar ik ga geen 1000 altjes spelen 8)7
- Het kost inderdaad geld maar 2 x p/mnd naar de bios is duurder :X
- Het pakt me niet zoals WoW maar WoW was de 1ste [voor mij] en er kan maar 1 de 1ste zijn _/-\o_

Cya in game Republic Rukkers :+

May Tha Force be with ME >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maduth schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:28:
Beste,

Na de beta van afgelopen weekend, heb ik besloten... om deze GAME lekker te kopen :P

Zie er nu al naar uit om lekker te gaan roleplayen/gamen/questen met mijn Republic Bad ass. :9~

Ja inderdaad:

- Het lijkt om World of Warcraft :+
- Het is cartoonachtig en ik vind dat wel geining (hoeft niet atlijd super grafisch 8) )
- Het gebabbel kan irritant zijn maar ik ga geen 1000 altjes spelen 8)7
- Het kost inderdaad geld maar 2 x p/mnd naar de bios is duurder :X
- Het pakt me niet zoals WoW maar WoW was de 1ste [voor mij] en er kan maar 1 de 1ste zijn _/-\o_

Cya in game Republic Rukkers :+

May Tha Force be with ME >:)
Same, ook zojuist mijn pre-order geplaatst.

Heb mijn WoW annual pass kunnen cancellen wat me tegenhield om SWTOR te kopen dus nu ready for SWTOR :) (Met early access ofcourse :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Er waren vandaag bijna helemaal geen queues, 1x gehad, vanmorgen, maar die was na 2min voorbij :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:11:
Dit is ook redelijk uniek...
Alle "LFG" en "LFM" shouts in de fleet op dit moment, zijn groepen die DD's nodig hebben...
niemand die een tank of healer tekort komt :P
[...]

De retail key zou genoeg moeten zijn om 30 dagen te spelen.
als je pre-ordered krijg je ook nog een early-acces key waarmee je een paar dagen eerder al aan de slag kunt.

Payment methods zijn "alle methoden die EA lokaal ondersteunt"
Als ik me niet vergis ondersteunde EA bij warhammer online paypal en ideal. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is.
Ah bedankt. Kan mij herinneren dat ik in dit topic dat al eerder had gezegd maar ik was er niet helemaal zeker van of dit inderdaad op dit moment nog echt zo was.

Begint nu toch wel heel erg te kriebelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik was vooraf al enthousiast maar na de beta alleen maar nog meer! Ik ga hem zeker kopen, de dungeons zijn echt supergoed uitgewerkt. Nog wat bugjes en wat lag hier en daar maar tis niet voor niks nog een beta. Gewoon een heerlijke game :9

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Pre-order is dit weekend ook gedaan. Beta heeft me een goed beeld kunnen geven van SWTOR.

Ja, het is in heel veel opzichten een wow-kloon, maar ik zie het vanuit een positieve kant. Ze hebben heel veel goede zaken uit de engine van WoW gepakt en dat verder uitgebouwd. De setting, muziek en zeker de storyline en voiceacting dragen bij voor een uitmuntende sfeer, in mijn ogen een sterkere sfeer dan in andere MMO's.

Engine draaide bij met mij alles op high op 1920*1080 en AA op 4. Geen glitches, alles draaide vlekkeloos en ik had maar zelden last van FPS hickups.

Ik denk dat ook de timing van SWTOR perfect is. WoW is duidelijk op zijn retour na 6 jaar en heel veel mensen snakken naar iets nieuws. Laten we alleen hopen dat het retarded, elitaire, kinderachtige en ultra-competitieve gedeelte van de WoW community niet naar SWTOR komen. Communities is wat MMO's maken en slopen, en de eerder genoemde feiten is ook reden dat WoW's community binnen 3 jaar kapot was gemaakt. Binnen guilds ging het wel maar verder was het allemaal maar zeer onpersoonlijk.

Nee, ik hoop ten zeerste dat SWTOR een zeer sterke community krijgt zoals deze bij MMO's dient te zijn. Hoog sociaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nooit echt geintresserd geweest in star wars, maar die openingsfilmpjes zijn wel tof zeg. Ik ga deze game misschien wel kopen door de verhalende wijze waarop je speelt. Ik mis dit toch wel in meeste MMO's. Altijd het gevoel dat ik nutteloze dingen aan het doen ben. Ik kijk nog wel. Het mmo genre heeft me een beetje in de steek gelaten, maar hiermee zal het zeker weer iets kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik doe gewoon mijn best om zoals altijd gewoon aardig en vriendelijk te zijn en hoop dat genoeg andere mensen dat ook doen.

Hoop dat ik weer een leuke guild kan vinden zoals Anathema in WoW waar ik een geweldige tijd heb gehad. 40 man raids + vent is gewoon uniek. Wat drama op het einde toen de guild ineen storte maar ja. :P

En hopelijk wat vaste mensen om mee te spelen. Als er nog mensen Republic gaan spelen op een PvP server (waarschijnlijk toch wel) bring it on. :)

[ Voor 18% gewijzigd door The Chosen One op 27-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel dat The Old Republic in dat opzicht zal hebben, is dat de meeste kinderachtige spelers het totaal niet leuk vinden om het verhaal te volgen. Al de voice-overs zullen hun dus ook weinig interesseren, en dan haal je toch al een groot deel van de charm van ToR weg.
Ik verwacht daarom niet dat het echt zo erg als in WoW zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Heb hem vanavond ook gepreordered. Heb me nog in kunnen houden door de Deluxe versie niet te nemen. Vind de simpele extra's de €20 meer gewoon niet waard.

Kwa bugs wel het één en ander tegen gekomen nog.
- Vermoorde npc's die in hun laatste positie blijven hangen, ipv dood neervallen.
- Na een overload (force push?) blijven npc's op de grond liggen en kan je ze daar gewoon dood maken zonder dat ze reageren.
- 1x vast gezeten waardoor ik de /stuck moest gebruiken en dood ging.
- Graphic glitches voornamelijk na een alt-tab.
- Voordat ik wilde stoppen nog even snel naar een store, op het moment van rechtermuisknop een crash to desktop (hele weekend 1x meegemaakt).

Voor de rest was het echt een prima beta weekend. Geen serieuze pret bedervende bugs mee gemaakt. Nu ga ik er vanuit dat alles tussen lvl 1-20 nu wel aardig getest is. Hoop dat het daarna nog een beetje vol te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ze zullen voornamelijk gaan bugfixen in de laatste maand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
The Chosen One schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:21:
Ze zullen voornamelijk gaan bugfixen in de laatste maand lijkt me.
Hebben ze daar nog tijd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Kapot schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:34:
[...]

Tuurlijk, een MMO is nooit uit ontwikkeling. Ook na de release moet er doorontwikkeling plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Op een moment moeten ze de game op discs gaan drukken natuurlijk en heb je de gold/retail versie. Maar dan nog zullen ze door blijven patchen en dingen verbeteren en dan wordt dan gewoon een day 1 (prob) patch die je gewoon download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de Athiss flashpoint gehaald. nog best pittig :P
eerst 3 keer whipe op de laatste boss en toen eindelijk succes.

nieuwe lightsaber aan overgehouden :D

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 22:40
Heb twee avonden de beta gespeeld. Mijn ervaring tot nu in mmo's is Rose Online :D en 5 jaar WoW en een paar maanden Rift.

Ik vind de graphics in SWTOR eigenlijk best goed. Speel op 1920x1200 en alles op zijn hoogst met AA geforceerd. Nog nooit een crash of disconnect gehad en eigenlijk ook geen glitches. Ziet er gewoon goed uit.

De verhaallijnen zijn ook erg leuk. Vooral de cutscenes en de keuzes in de dialogen ala Mass Effect vind ik een goede toevoeging aan het genre.

Heb een sith tot de volgende planeet gespeeld en een trooper. Beide leuke classes en leuke verhaallijnen. Maar zoals vele gaat mijn voorkeur uit naar een lightsaber.

Ik ga het spel zeker aanschaffen en na level 50 zie ik wel. Of alts of weer een ander spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dan speel je alsnog ~200 uur maal 8. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het spel net ook gereserveerd via Origin. nu zou je een email moeten krijgen met de preorder code. die heb ik nog niet gekregen. mensen met ervaring over hoe lang die email erover doet om bij je te komen??

never mind. heb de mail al binnen en ben gepreordered

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
The Chosen One schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:55:
Dan speel je alsnog ~200 uur maal 8. :P
Als je AC's meerekend dan zelfs x16 wil je ze allemaal op beide factions hebben doorlopen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Kapot schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:34:
[...]

Tuurlijk, de game is waarschijnlijk allang in productie (de installatie-discs, that is). Op launch-day zal er wel een patch komen waarin alle kleine dingetjes van de afgelopen beta-periode zijn meegenomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het goed heb, loopt de beta build eigenlijk al vier builds achter de release build. Dus er is een grote kans dat de meeste van de bugs die je nu tegenkomt allang verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Lol, zit ik vanvaond de hele avond screenshots te maken om een paar vrienden over te halen, heb ik ze allemaal gemailed zie ik dat ze allemaal zwart zijn >.< Damn, dat is jammer!

Edit: ik ga hem ook pre-orderen, vindt het een erg leuk spel met een erg leuke setting. Goedkoopste wat ik heb gevonden is 40 euro via budgetgaming.nl Iemand anders nog goedkoper kunnen vinden? :P

[ Voor 35% gewijzigd door Soepstengel op 27-11-2011 22:17 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepstengel schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:16:
Lol, zit ik vanvaond de hele avond screenshots te maken om een paar vrienden over te halen, heb ik ze allemaal gemailed zie ik dat ze allemaal zwart zijn >.< Damn, dat is jammer!
Ik vind eigenlijk dat het spel er op screenshots slechter uitziet dan het is.
Voor deze beta had ik alleen screenshots gezien, en vond alles er een beetje kaal en saai uitzien. Nu ik het gespeeld heb voelt het echter heel anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit weekend flink gespeeld, 3 classes tot volgende planeet gespeeld en behoorlijk onder de indruk van de game, met name stabiliteit. Eigenlijk alleen maar kleinigheidjes tegengekomen die nog wat werk nodig hebben. Had zelfs op een NA server zelden een ping die boven de 100ms uitkwam, geen disconnects of crashes.
Qua gameplay had ik gedacht een voorkeur te hebben voor een jedi of sith, maar eerlijk gezegd ben ik op het moment nog het meest genegen een BH als main te nemen. Leuke class en storyline, sprak me erg aan.

Dadelijk dus ook hier even een pre order plaatsen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Ik heb vooral met Imperial Agent gespeeld, en deze class spreekt mij heel erg aan :D

Punten die ik ben tegengekomen tijdens de beta:
- Soms gigantische lag spikes
- Zowat alles in het verhaal word verteld in de mannelijke versie 'my lord' 'yes sir', klein schoonheidsfoutje
- Galaxy map kan buggen, zelf geen last van
- Take Cover bugt af en toe, kan dan niet gelijk in cover gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk nog nuttig om de beta-client op de pc te laten staan? Neem aan dat de beta er nu op zit en dat voor de release er toch een nieuwe client gedownload zal moeten worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:54:
Is het eigenlijk nog nuttig om de beta-client op de pc te laten staan? Neem aan dat de beta er nu op zit en dat voor de release er toch een nieuwe client gedownload zal moeten worden, toch?
Voor zover (voor mij althans) bekend zal de beta client dmv updaten gewoon als release client gebruikt kunnen worden. Dus zou het voorlopig nog even laten staan.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:54:
dat is niet echt zeker.
Ik laat deze client er op staan tenzij bioware aangeeft dat dat niet moet.
scheelt misschien weer 20GB downloaden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Heb maar 1 dag de beta gespeeld. Ontzettend leuk maar ik vrees wel voor de toekomst.

Voor de 8x x-uur word het zeker tof maar wat erna gebeurd, geen idee. Door de hoeveelheid voice-acting zullen content patches erg duur worden en lang duren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtype
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb Gespeeld met Sith Marauder, inquisitor en Bounty hunter.

Bounty Hunter is toch het leukste spelen imo.

Mijn ervaring tot nu

-Goede ping, FPS
-Van die Gigantische lag spikes heb ik niets gemerkt.
-Ik stoor me wel vreselijk aan de stemmen van andere Companions ze zijn te hard en te vaak aanwezig.
-Ook vind ik de Cooldown van 30min op instance wissel een vrij lange tijd.
-De Storyline/ Class Quest line vind ik echt super
-Voice acting is erg goed.
-En de group conversations vind ik ook een leuke extra.
-Warzone vind ik dan wel weer jammer.. ik heb alleen nog maar "Huttball" gespeeld en word er niet warm of koud van.

Deze game ga ik pre-orderen :)

6970 Crossfire werkt niet goed.. dat geeft mij flikkerende beelden, Ik hoop dat ATI met drivers komt voor of op de release.
Met een kaart krijg ik een prima FPS 70 gemiddeld.. alles op max. Dit verschilt trouwens wel per planeet en zone. Soms heb je een FPS drop naar 40 maar dat is maar een paar seconden en verder niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

xtype schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:06:
...
6970 Crossfire werkt niet goed.. dat geeft mij flikkerende beelden, Ik hoop dat ATI met drivers komt voor of op de release.
Met een kaart krijg ik een prima FPS 70 gemiddeld.. alles op max. Dit verschilt trouwens wel per planeet en zone. Soms heb je een FPS drop naar 40 maar dat is maar een paar seconden en verder niet storend.
Geen problemen hier met crossfire 2x 6950... Laatste 11.11a drivers + Cap.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osxy schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:04:
Heb maar 1 dag de beta gespeeld. Ontzettend leuk maar ik vrees wel voor de toekomst.

Voor de 8x x-uur word het zeker tof maar wat erna gebeurd, geen idee. Door de hoeveelheid voice-acting zullen content patches erg duur worden en lang duren.
Waarschijnlijk voegen content patches alleen extra raids, flashpoints en warzones toe. Dat kost bijna niks wat betreft voice acting.
Extra quests (waar alle voice acting in zit) komt waarschijnlijk tegelijk met een nieuwe level cap. Dat krijg je waarschijnlijk met exansions. Daar betaal je dan ook weer €30 voor, dus dan mag je wel wat extra's krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtype
  • Laatst online: 09-10-2024
Jerry schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:08:
[...]

Geen problemen hier met crossfire 2x 6950... Laatste 11.11a drivers + Cap.
die heb ik ook.. toch krijg ik flikkerend beeld.. heb je een idee waar aan het zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xtype schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:10:
[...]

die heb ik ook.. toch krijg ik flikkerend beeld.. heb je een idee waar aan het zou kunnen liggen?
Op deze pagina staat dit:
Hardware/Compatability Issues

ATI video cards may experience some graphical inconsistencies such as blank icons, blank character portraits, or flickering shadows. These may supercede the other issues listed here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:12
Ik zit echt te twijfelen of ik nou wel of niet zou kopen!
Op zich vind ik het echt een leuk spel tot nu toe ...
Ben met 2 characters lvl 10 xD
En ik vroeg me af wat nou eigenlijk alle feutures zijn??
Whats differen't??
And whats new :O*vergeleke met andere games*

[ Voor 5% gewijzigd door lindseysew op 27-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lindseysew schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:31:
Ik zit echt te twijfelen of ik nou wel of niet zou kopen!
Op zich vind ik het echt een leuk spel tot nu toe ...
Ben met 2 characters lvl 10 xD
En ik vroeg me af wat nou eigenlijk alle feutures zijn??
Whats differen't??
And whats new :O*vergeleke met andere games*
companions: altijd een 2e "speler" voor quests, en een slaafje om je crafting en gathering voor je te doen.
dat is eigenlijk het voornaamste punt dat je nog heb gemist, wat andere MMO's niet hebben.
de rest (verhaal enzo) heb je al wat van gezien, en net als elke MMO zijn er pvp arena's (warzone), instances (flashpoints) en raids

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
blouweKip schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:06:
[...]

Om daar op in te haken: age of conan was een pvp mmo, daar is de markt al verzadigd mee, mensen willen meer dan een instanced wereld waar je wat pvp kunt doen, wow doet het goed vanwege de focus op pve content, en hoewel ze geen world pvp (meer) hebben is het arena gebeuren vanuit competatief oogpunt best goed opgezet.

Ik moet zeggen dat ik swtor beter vind dan al die andere mmo's die in de markt zijn gezet als wow killers, als het eerste gedeelte een indicatie is van de afwerking (en het niet net als bij aoc destijd na level 20 ophoud), user addons en datagathering mogelijk worden en de pve endgame goed is dan kunnen ze denk ik goed concurreren met wow.
Niet mee eens. zeker later toen het spel een tijdje uit was en meerdere patches en content update is geweest, is AoC een volwaardige PVE mmo geworden met zeer veel en uitgebreide content die alle spelers aanspraken. daarom zei ik ook , hadden ze meer budget gehad (zoals blizz) en wat meer tijd, had dit ècht wel een wow killer kunnen worden.

Addons zijn niet nodig zolang de developer rekening houdt met het feit dat sommige mensen een andere UI prefereren, en dat gedeelte dus vrijgeven (Er zijn genoeg mmo's die standaard een volledig customizable UI hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gualterio
  • Laatst online: 18-12-2021
xtype schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:10:
[...]

Vreemd, ik heb 2x XFX 6950 2gb, met 11.11 en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend alle classes @ alliance tot level 2 geprobeerd.
Wilde niet te veel spoilen.

Merkte dat ik een paar keer echt zo iets had van whooow zo vet! als ik ergens kwam.

Ik heb nog wel een paar puntjes van kritiek persoonlijk:

NPC`S - vaak staan ze geluid loos met elkaar te discusseren en dan zie ik ze zelfs afentoe diep in gesprek met een muur staan , of ze andwoorden iedere keer met 1 andwoord als je ze aanspreekt. Alle NPC`S hebben dikwijls het zelfde gezicht/ kleding etc, lijkt wel gewoon een copy en paste festijn. Vendors zeggen of allemaal precies het zelfde of de vendor stand is precies een kopie van een andere.

Verder vond ik het level design wat killer en wat minder sfeervol dan ik had verwacht.

Ondanks dit toch erg vermaakt, heb maar korte spel sessies gespeeld om te voorkomen dat ik het halve verhaal lijn al weet voordat het spel officieel uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, genoeg beta voor even.. voor mn hoofd het begeeft.

Jedi Shadow (DPS build) voelde in het begin wat zwak aan. Maar naarmate je meer levels krijgt krijg je steeds meer stealth skills. Het maakt je een goede class om die vervelende healer of sniper aan te pakken. Of om dat controll point te pakken waar maar 1 verdediger staat (ze krijgen een soort "sap" skill, om de wow variant er maar bij te pakken, die ook in pvp werkt).

Op een smal bruggetje staan, onzichtbaar, en wachten tot er iemand aankomt is ook leuk. Als je het goed timed kun je een hele groep in de afgrond laten verdwijnen met een force push.

Je hebt wel een miljard cooldowns... veel te veel om aan toetsen te binden iig. Misschien is deze class meer gemaakt voor rassen met 4 armen...
Hopelijk dat macro's en custom UI's hier in de toekomst uitkomst bieden. Je krijgt bijv. een skill of 10 die alleen werkt als je in stealth bent, maar geen manier om automatisch van actionbar te wisselen als je in stealth bent.

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 28-11-2011 04:10 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik snap degenen niet die een revolutie verwacht(t)en. Next gen en al dat soort onzin. Dat is ook zo'n waardeloze marketingtechnische term. Verwacht je dat iedereen een videokaart van 200E heeft en even een topgrafische MMO kan spelen? Nee dus, hoogstens 5% van de markt heeft dat. Mooie faal als jij een MMO gaat maken met een enorm budget die het merendeel niet fatsoenlijk kan spelen.

De cartoonische aanpak bevalt mij goed. Nee het is inderdaad niet het mooiste, bij lange na niet. Maar de sfeer is heel erg goed gedaan, net zoals ik dat van WoW vind met zijn verouderde gfx. Met deze keuze kan het wat meer tijdloos blijven en heeft het dan ook niet zoveel grafische updates nodig, Hopenlijk texture updatese n dergelijke. maar textrues updaten met zoveel content is gewoon moeilijk en kostbaar.

Nog even terug op dat next gen verhaal que gameplay. Ook hier snap ik niet wat je zou kunnen revolutioneren. Theme park MMO's die goed uitgewerkt zijn hebben zich bewezen en dat niet zonder reden! Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Wat zou jij/jullie als revolutionair beschouwen? En dan wil ik wel goede ideeen zien.

En dan nu mijn Jedi sentinel ervaring:
Beginplaneet vond ik maar matig. Het verhaal is ook erg klef met al dat jedi gedoe en super zwartwit verhaal. Echter op de 2e helft op Coruscant begint het verhaal zicht aan te trekken. IK was ineens veel meer geneigd om verder te spelen. De sidequest zijn overigens kwa verhaal voor mij nooit zo boeiend. Ik ga er sneller doorheen dan de mainquest.

Taris vond ik een heel erg mooie planeet om te zijn. Het ziet er heel indrukwekkend uit en al helemaal als je eet wat er daar afgespeeld heeft en hoe alles in puit ligt(KOTOR 1 O+). Wel kwam ik 100+ keer stuck daar :/.

Speelwijze Sentinel/Marauder:
Eerlijk gezegd? Een beetje matig. Ik voelde niet bepaald een lekkere synergie. Focus genereren die je dan te snel weer kwijtraakt waardoor je weer aan moet vullen met die ene( en later op CD een wat rijkere) attack. Tegelijkertijd op cooldowns letten in de quickbar zelf, wat niet echt de fijnste manier is. Ik heb gehoord/gelezen dat deze class het op latere levels het echt een stuk beter doet met de uitgebreidere talent trees. PvP heb ik dan ook niet gedaan omdat ik vond dat ik nog te weinig mogelijkheden had. Oja, force leap/charge gaat nooit vervelen :*) . Dat zal ik dan ook het meest gaan missen wanneer ik met een gunslinger ga spelen bij release.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:28:
Nog wat meer gespeeld gister, m'n Marauder is nu lvl 21 en ben gestopt na de 2e wereld te hebben afgerond en m'n schip te hebben gekregen. Wel nog even de eerste instance in het volgende gebied gedaan.

Niet onder de indruk van de Marauder, de ranged en caster classes doen overduidelijk meer damage, zelfs op lagere levels. Even met de Sniper van een collega gespeeld en die ging duidelijk makkelijker door dingen heen. Op de Marauder ook wat agro problemen van de companion.
Ik kan me goed vinden in jou verhaal. Niet zo kwa damage, dat gevoel zat bij mij wel aardig goed. Als je eenmaal je dps comp krijg maai je dingen veel sneller neer. Marauder begint ook met een tanky comp, niet?
Ook wat met professions gespeeld, de gathering professions zijn eigenlijk identiek aan WoW.
De crafting professions zijn vergelijkbaar, maar worden door je companion uitgevoerd en duren minimaal 1 minuut per craft. Dat is erg vervelend, metname als je later in het spel van professions wil veranderen en dus 400x minimaal 1 minuut zit te wachten en klikken. Je kan dus niet bulk batches craften terwijl je ff gaat poepen.
Toch niet zo heel identiek aan WoW dus. Ik vind het positief dat je niet zomaar even lekker je prof naar max levelt. Dat geeft er meer waarde aan. Bovendien kunnen je crafts proccen of een critical krijgen, waardoor je betere items uit je recipe krijgt. Oja je kan ook reverse engineren :).
Al met al nog te weinig info om er echt een oordeel over te vormen.
Ook een paar "warzones" geprobeerd, d'r is momenteel totaal geen balans op de lage levels dus weinig over te zeggen. Als melee sta je totaal geen kans. En als je tegenstanders ook maar 1 healer hebben dan winnen ze per definitie.
Geen warzones gespeeld. Vanwege de redenen die jij aangeeft. Want dat zag ik al aankomen.
Verder totaal geen problemen met credits, in vanille wow zat je altijd zonder geld. Nu al bag upgrades en andere meuk gekocht en genoeg geld voor de mount op lvl 25.
Is dat postief of negatief. Je vergelijkt het met vanilla WoW, wat sowieso niet opgaat.

Overigens over de worldmap waar eerder iemand wat over repte. Ik geef je 100% gelijk. Ik wilde graag de HELE worldmap bekijken ipv alleen de area waar ik in zit.

Combat stroef? Ik kan me ook in deze opmerking vinden. Zie mijn genoemde bevindingen en ik denk dat dat dan ook vooral met melee en dan met name de sentinel/mara is.

Al met al enorm genoten tijdens de beta. Ga hem dan ook zeker spelen bij release. Hoe het verder met endgame gaat? ik denk dat het wel snor zit. Dit spel moet je liggen en bij sommigen is het hem gewoon niet. Jammer. In veel gevallen ook gewoon MMO-moe, denk ik.

De toekomst zal het uitwijzen :w.

edit: omg net even een smuggler gespeeld en nu tot level 4. Echt 20 ker beter dan sentinel. Granaten gooien, veel mer cc en aoe.

[ Voor 50% gewijzigd door Tripp op 28-11-2011 07:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:11
Tripp schreef op maandag 28 november 2011 @ 06:36:
Nog even terug op dat next gen verhaal que gameplay. Ook hier snap ik niet wat je zou kunnen revolutioneren. Theme park MMO's die goed uitgewerkt zijn hebben zich bewezen en dat niet zonder reden! Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Wat zou jij/jullie als revolutionair beschouwen? En dan wil ik wel goede ideeen zien.
Hier zou ik je toch door willen verwijzen naar Guild Wars 2. Die zijn toch echt een serieuze poging aan het doen om de gameplay totaal te veranderen ten opzichte van WoW. (Ik ga er hier niet op in, dat vind je uiteraard allemaal in het desbetreffende topic en de diverse zoekfuncties).

Voor de rest kan ik me overigens wel redelijk vinden in je verhaal, alhoewel ik maar kort gespeeld heb, met alleen de Imperial Agent dan.

[ Voor 4% gewijzigd door KoekjevanLU op 28-11-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

KoekjevanLU schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:18:
[...]

Hier zou ik je toch door willen verwijzen naar Guild Wars 2. Die zijn toch echt een serieuze poging aan het doen om de gameplay totaal te veranderen ten opzichte van WoW. (Ik ga er hier niet op in, dat vind je uiteraard allemaal in het desbetreffende topic en de diverse zoekfuncties).

Voor de rest kan ik me overigens wel redelijk vinden in je verhaal, alhoewel ik maar kort gespeeld heb, met alleen de Imperial Agent dan.
Ik weet van GW2 :P. Een hele interressante ontwikkeling. Iets met geen trinity en dat soort dingen. Dat is toch minder roleplay als je het mij vraagt. We zien dat volgend jaar wel :w.

imp agent, goede keus imo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ja weet niet of ik geen trinity wel leuk vind ....

Healing en/of Tanking vind ik het leukste wat er is .... dus ik hou wel van die "rollen". Spel waar dit niet in zou zitten zou ik denk ik echt wel wat missen. Weet ook niet of je "boss" fights wel zo tactisch kan maken als iedereen maar alles zelf zou doen.

In GW2 zie ik het zo dat iedereen gewoon een rol vervult waar hij zin in heeft. Mis je toch echt een door taktiek bereikte overwinning lijkt me. Iets wat juist het dungeon / raid gevoel bij mij compleet maakt. team play ftw :P

Elke MMO die ik speel kijk ik eerst naar de mogelijkheden van een healer of tank :D DPS zuig ik gewoon in en vind ik ook niet intressant genoeg.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:37
Tripp schreef op maandag 28 november 2011 @ 06:36:
Overigens over de worldmap waar eerder iemand wat over repte. Ik geef je 100% gelijk. Ik wilde graag de HELE worldmap bekijken ipv alleen de area waar ik in zit.
Ter info:

Als je in je map rechtsonderin op het kleinere kaartje had geklikt, dan had je de kaart van de hele planeet gezien. Met dat kleine kaartje kan je namelijk switchen tussen area-view en planet-view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

morm schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:51:
[...]

Ter info:

Als je in je map rechtsonderin op het kleinere kaartje had geklikt, dan had je de kaart van de hele planeet gezien. Met dat kleine kaartje kan je namelijk switchen tussen area-view en planet-view.
zOMG, dat ga ik nu gelijk checken.

edit: haha lekker onduidelijk/ninja je daar op kan klikken hé o.

En dan nu naar bedje toe :z, morgen an die arbeit.

[ Voor 14% gewijzigd door Tripp op 28-11-2011 09:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Wat ik trouwens ook nog een min puntje vindt aan het spel is het aantal quickslots dat je aan kan zetten. Het zijn er 3, die dan ook nog eens links onder en rechts zitten :-/ Heb niet helemaal gekeken wat de mogelijkheden daarmee zijn, maar ik heb er liever 2 boven mijn main bar, die ik gebruik voor combat skills, en 2 rechts naast elkaar, die ik gebruik voor klik skills (quick travel, mount etc. etc.). Misschien heb ik er over heen gekeken, maar zo te zien krijg ik bovenstaande opstelling niet voor elkaar zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 18-09 17:41

Maduth

Probeersel

Lijkt me een mooie actie om even een nieuwe topic te starten ... deel III. Bij thuis op de laptop zitten we pagina 22 van topic 2 en op de zaak... zit al op pagina 93 ;).

Nog 2, 5 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Vindt het een beetje not done om precies nu een nieuw topic te starten. Dan zit je constant tussen twee topics te kijken naar de beta weekend ervaring. Misschien beter om daar nog 1 weekje mee te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Soepstengel schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:03:
Wat ik trouwens ook nog een min puntje vindt aan het spel is het aantal quickslots dat je aan kan zetten. Het zijn er 3, die dan ook nog eens links onder en rechts zitten :-/ Heb niet helemaal gekeken wat de mogelijkheden daarmee zijn, maar ik heb er liever 2 boven mijn main bar, die ik gebruik voor combat skills, en 2 rechts naast elkaar, die ik gebruik voor klik skills (quick travel, mount etc. etc.). Misschien heb ik er over heen gekeken, maar zo te zien krijg ik bovenstaande opstelling niet voor elkaar zonder mods.
Ik hoop dat er nog wel een customizable UI in komt voor release :X
Maar hoe dan ook, aanschaffen dat spel :9~ ik zit er hélémaal in!! _/-\o_

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Zaterdag om uurtje of 17.40 begonnen, server zonder queue genomen en gaan. Gisteravond rond middernacht had ik een lvl 19 jedi shadow en een starship. En damn wat vind ik dit een vette game. De verhaal elementen van de consular story vind ik zelf erg tof en met wat hints naar kotor verhaal. Verder speelt de shadow echt geweldig. Precies wat ik fijn vind om te spelen, een snelle melee tank. Het is dat er 'besloten' is om Empire te gaan, maar anders was ik zeker dit gaan spelen. Nu word het een Assassin. Maar dan heb ik iig de speel stijl een beetje onder de knie.

Vanvond maar even wat pielen met de trooper/BH en de Agent. De knight/warrior trekt me totaal niet.

Wel nog een vraag: als je twilek speelt is er dan clippen met je staarten als je een hooded robe aan hebt? Of hebben ze daar een mooie oplossing voor?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
Ik heb dit weekend ook de beta mogen testen. bij het begin was het even wennen. na een tijdje spelen vond ik het toch wel erg leuk. maar na 2 dagen testen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat dit niet iets voor mij is.

ik denk zelf dat je echt een starwars fan moet zijn wil je dit echt geweldig vinden en dat ben ik zelf niet.

reden waarvoor ik het niet ga spelen is:

na enige tijd kreeg ik toch weer het routine gevoel van een mmorpg levelingsystem. en ja dat is nou eenmaal de weg naar end content maar ik vond het saai worden.

de graphics vind ik zwaar verouderd voor de huidige tijd waar we in leven. (veel mensen zeggen dat de gameplay belangrijker is. ik zeg dat vandaag de dag de graphics net zo belangrijk zijn voor een groot aantal spelers)

ik vind het hele cutscene gedeelte veel te lang duren. zeker als je met een party bezig bent. je moet wachten tot iedereen klaar is. ik skip er doorheen maar 2 anderen luisteren het hele gesprek af. kortom ik wacht 3 minuten tot ik verder kan. ook als je in een instance zit met een paar man moet je wachten tot iedereen op je objective klikt om verder te gaan. (erg leuk als iemand op dat moment dc'ed, kan je dus wachten tot die terug is).

al met al vind ik dit meer dan genoeg redenen om dit spel niet aan te schaffen. met name vanwege de monthly fee. ik vind het het niet waard voor deze game.

als ik dan toch weer ga beginnen met een MMORPG dan zeg ik mijn hopes op guildwars 2. die overigens geen monthly fee heeft. (al maakt mij dat niet uit als ik de game het waard vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Het is een leuk spel maar toch wel gemengde gevoelens erover.

Die gesprekken met NPC's zijn leuk maar na een paar uur skip ik er liever overheen. Het duurt gewoon te lang en vaak is het allemaal generieke prietpraat (ooh mijn echtgenoot is kwijt, kun je mijn snotlap ophalen?, help me ik ben arm etc.). Helemaal in instances zijn deze dialogen ronduit vervelend omdat je dan ook nog moet wachten op je teamgenoten voor het kiezen van hun gesprekopties.

Combat is wel leuk maar nogal standaard eigenlijk, er gebeurd helemaal niets nieuws bij. Dat is niet per sé een slecht ding maar ook niet erg positief.

En je kunt (helaas) niet om de vergelijking met WoW heen. Het is kort door de bocht gezien gewoon WoW met een Star Wars jasje. Echt álles functioneert op dezelfde manier. Je kunt blind overstappen van WoW naar SWTOR en weer terug. Mede hierdoor had ik na een paar uur alweer last van WoW moeheid. Het gevoel dat je dit allemaal al eerder hebt gedaan, dat het allemaal oud nieuws is.

Ik heb Jedi Knight en Bounty Hunter gespeeld. Mijn Jedi Knight was tot level 26 gekomen en met de Bounty Hunter kwam ik tot level 14. De starterzones zijn op zich wel leuk gedaan maar duren wel heel erg lang. Ook vond ik het jammer dat de ruimte stations waar je terecht komt na de starterzones precies hetzelfde zijn voor beide kanten, alleen zijn de kleuren anders.

De level ervaring voelt erg beperkt aan. Je hebt vrijwel geen keuze bij het levelen, je moet de voorbepaalde volgorde kiezen. In WoW had je tenminste nog de keuze om naar een ander gebied te gaan, hier wordt je beperkt tot 1 planeet (wat neer komt op 1 gebied in WoW ongeveer) en dat wordt later in de game zeker een probleem wanneer je alts gaat maken. Alts levelen in andere MMO's (zoals WoW) is al een hel, dat wordt in SWTOR helemaal een nachtmerrie omdat die gesprekken ook niet echt meewerken.

Ik weet dat het lijkt op een grote rant en dat is het misschien ook wel maar ik ben gewoon een beetje teleurgesteld in deze game. Mijn verwachtingen lagen heel hoog en het komt nu eigenlijk neer op "meer van hetzelfde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
ye-roon schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:39:
Zaterdag om uurtje of 17.40 begonnen, server zonder queue genomen en gaan. Gisteravond rond middernacht had ik een lvl 19 jedi shadow en een starship. En damn wat vind ik dit een vette game. De verhaal elementen van de consular story vind ik zelf erg tof en met wat hints naar kotor verhaal. Verder speelt de shadow echt geweldig. Precies wat ik fijn vind om te spelen, een snelle melee tank. Het is dat er 'besloten' is om Empire te gaan, maar anders was ik zeker dit gaan spelen. Nu word het een Assassin. Maar dan heb ik iig de speel stijl een beetje onder de knie.

Vanvond maar even wat pielen met de trooper/BH en de Agent. De knight/warrior trekt me totaal niet.

Wel nog een vraag: als je twilek speelt is er dan clippen met je staarten als je een hooded robe aan hebt? Of hebben ze daar een mooie oplossing voor?
Ik heb een Twi'lek Assassin (lvl 18) en tot nu heb ik gaf geen enkele armor mij een 'hood'. Volgens is dat bij Twi'lek gewoon uitgeschakeld. Je kan alleen een soort 'kroontje/hoofdband' krijgen. (voor mij een reden om geen Twi'lek te gaan spelen)

De Assissin is trouwens een zo goed als mirror versie van de Shadow, dus je kan je straks gewoon weer gaan uitleven.

@Enigma & Fighter: als je de dialogen skipt dan denk ik dat deze game inderdaad niks voor jullie is. De dialogen geven de game juist meer diepgang en voel je je meer betrokken bij je character en omgeving. Wellicht inderdaad ook een kwestie van MMO moeheid, uiteindelijk heb je alles al een keer 'ervaren' op die manier. Daarnaast vind ik de vergelijking met WoW erg vreemd. Wij gamers hebben een hoop ervaring opgedaan met allerlei verschillende games, dan is het toch logisch dat je een andere game gelijk kan oppakken op dezelfde manier? Shooters zijn toch ook op dezelfde manier speelbaar onderling? Ik denk dat veel mensen op zoek zijn naar een nieuw 'genre' in plaats van een nieuwe MMORPG. Het genre MMORPG heeft inmiddels een bepaalde basis waarop gebouwd wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door LabsTipJr op 28-11-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil met WoW zit hem juist in de dialogen waardoor je veel meer in het verhaal meegenomen word waardoor het questen een stuk aangenamer is (persoonlijke mening). Maar als je de dialogen doortikt lijkt het inderdaad sterk op WoW. In flashpoints vind ik het juist ontzettend gaaf die dialogen, het rollen om het antwoord vind ik ook echt leuk. Hoe meer Dark points je krijgt hoe meer evil je eruit gaat zien, als je dat totaal niet leuk vind of interesseert... Ja dan is het niet leuk.

Ik denk dat het sterk afhangt van de mindset waarmee je het spel speelt. Mensen die MMO-moe zijn gaan dit niet als erg leuk ervaren maar je kunt je afvragen welke MMO je dan nog wel echt leuk gaat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
heb het spel ook mogen testen dit weekend, het overtreft echt mijn verwachtingen, heb een sith assasin gespeeld vrijdag en zaterdag, erg leuk uitgewerkt verhaal en ik vind de class echt leuk spelen, ook 2 flaspoints gedaan als tank

de bounty hunter die ik gemaakt heb vind ik nog gaver eigenlijk, , die heb ik tot level 11 gespeeld en heb er echt veel plezier in.

het spel liep op mijn pc vlekkeloos met alle opties open op fullhd en dat met mn redelijk gedateerde video kaart (nvidia 9800 gtx+)
Geen crashes of disconnects gehad. soms even een que bij het inloggen maar de tijden die erbij stonden klopten gewoon niet, er stond bij mijn server gisteravond 4 uur terwijl ik in 5 minuten ingelogd was.

het enige wat me opviel was die ene pixel.. :)

crafting/gathering heb ik met de assasin wel een beetje bekeken maar daar moet ik nog eens goed induiken, er zijn best veel keuzes en het moet dus nog blijken wat je het beste kan pakken bij welke class.

[ Voor 3% gewijzigd door Scorchor op 28-11-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik ben een Starwars fan (nouja, fan van de meeste scifi wel) en hou van MMOs, en heb dit ook mogen uitproberen. Ik kan wel zeggen dat ik dit spel niet ga kopen. Met al die hype dat rondom SWTOR was, had ik eigenlijk op meer gehoopt. Maar dit is een 'typische MMO', questjes, daarmee levelen.. Bioware heeft duidelijk de heel erg safe route genomen. Het onderscheidt zich niet echt van de andere MMOs.

Wat ik leuke punten vind:
- In plaats van gewoon een lapje tekst te lezen voor je quest, ga je echt met de NPC praten. Leuk gedaan. Hartstikke leuk ook dat je partymembers mee betrokken zijn en zelf ook zo hun quest kunnen oppikken.
- De introfilms zijn hartstikke cool. Ze moeten eens een film uitbrengen i.p.v. dit spel. :D
- De 'storylines' zijn soms cool (ze trokken me niet allemaal zo), maar heb het gevoel dat dit beter in een single-player RPG zou passen.

Minder leuke punten:
- Rennen, rennen, rennen.. oh gods..
- Als je dezelfde class hebt, en je helpt elkaar in de class quest, zie je dus dezelfde content steeds weer. Dat gaat echt snel vervelen. Binnenkort wilt niemand je meer helpen met de class quest instances, het is doodsaai om het steeds weer te beleven.
- De keuzes voor dark en light is niet altijd logisch.
- Combat is.. nouja.. standaard. Het is pew pew pew.
- Geen echte RP opportunities. Nee, de 'emotes' zijn niet echt RP op zichzelf. Ik zou bijvoorbeeld de Cantina veel meer interactief willen zien. Je kan niet eens op stoeltjes zitten die overal verspreid liggen daar. Er is gewoon geen reden om echt ergens te zijn.
- En er is gewoon geen reden om andere dingen te doen dan questen.

Dat is het probleem, denk ik. Er is echt gewoon niet veel anders te doen dan questen en het verhaallijn volgen. En de sidequests zijn eigenlijk bijna verplicht zodat je beter kan doorlevelen. Ik heb wat geskipt en ben bij de class quest van level 16 als een level 10 trooper.. eh ja, dat haalde ik dus niet. Ook niet met m'n makker die ook een level 10 trooper was (we deden quests samen).

Eigenlijk is er niets nieuws aan dit spel, vergeleken met andere MMOs. Behalve de immersie met de questgivers. Voice acting is iets waar ik niet om geef aangezien ik doof ben. Dus dat is echt geen selling point voor me.

Ik vind het wel jammer, had op meer gehoopt. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit leuk vinden, vooral als ze niet zo MMO-moe zijn als ik. Dan is het wel leuk voor een tijdje. Misschien had ik geen Skyrim moeten spelen voor ik aan de beta begon... heh. Ik ben nu te verwend met veel vrijheid in een spel, en verwacht eigenlijk een sandbox MMO.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 15:10
Geweldig weekend gehad met mijn wow-crew samen. We hebben met zijn allen gezamenlijk lekker een beetje rond gespeeld dit weekend en hebben ons allemaal prima vermaakt ^^

Beetje lekker door het begin heen spelen met een Sith Warrior en die uiteindelijk omgezet naar een Juggernaut om samen met mijn vriendin de eerste Flashpoint door te rennen die we tegen kwamen ^^ Erg leuk en ondertussen ook nog wat bugjes gereport ( zoals companions die random op de grond lijken te liggen, en mijn companion die de stemmen na doet van allerlei andere companions...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Laatst online: 16-09 10:01
Scorchor schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:02:
heb het spel ook mogen testen dit weekend, het overtreft echt mijn verwachtingen, heb een sith assasin gespeeld vrijdag en zaterdag, erg leuk uitgewerkt verhaal en ik vind de class echt leuk spelen, ook 2 flaspoints gedaan als tank

de bounty hunter die ik gemaakt heb vind ik nog gaver eigenlijk, , die heb ik tot level 11 gespeeld en heb er echt veel plezier in.

het spel liep op mijn pc vlekkeloos met alle opties open op fullhd en dat met mn redelijk gedateerde video kaart (nvidia 9800 gtx+)
Geen crashes of disconnects gehad. soms even een que bij het inloggen maar de tijden die erbij stonden klopten gewoon niet, er stond bij mijn server gisteravond 4 uur terwijl ik in 5 minuten ingelogd was.

het enige wat me opviel was die ene pixel.. :)

crafting/gathering heb ik met de assasin wel een beetje bekeken maar daar moet ik nog eens goed induiken, er zijn best veel keuzes en het moet dus nog blijken wat je het beste kan pakken bij welke class.
DE PIXEL.

dat ene stomme pixeltje precies in't midden onder je chat bar :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Enige waar ik een beetje bang voor is .... is alts.

Hoevaak wil je door al die dialogen door .... Na een tijd wordt het ... "spatie,1,spatie,1,spatie,1,spatie,1,etc.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ienni1983 schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:05:
[...]

DE PIXEL.

dat ene stomme pixeltje precies in't midden onder je chat bar :P
Haha ik dacht al dat het aan mij lag maar hij zit er dus echt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Muppet schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:06:
Enige waar ik een beetje bang voor is .... is alts.

Hoevaak wil je door al die dialogen door .... Na een tijd wordt het ... "spatie,1,spatie,1,spatie,1,spatie,1,etc.
Alts gaan inderdaad niet leuk worden na een tijdje. Sommige quests overlappen, dan heb je dat eigenlijk wel weer gezien. Aan de andere kant.. dat is met andere MMOs ook zo. En met andere classes hier verschillen sommige dialogen toch wel een beetje. Zelfs man versus vrouw zie je nog wel wat verschil.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)