• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 14:06
maniak schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Het is toch wel de eerste keer dat ik not impressed ben.
Wat voor hoge verwachtingen had je dan van level 1 (combat) in een MMO?
Ik vind het er toch al een stuk beter/leuker uitzien dan level 1 in bijvoorbeeld WoW.

[Voor 14% gewijzigd door Thormodo op 20-08-2011 22:00]

• Anoniem: 144479
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Iemand dit al gezien? http://www.razerzone.com/swtor Niet verkeerd!

• Thormodo
Niet verkeerd nee, maar inderdaad volledig overpriced als je het mij vraagt:

Toetsenbord: €199.99
Muis: €129.99
Muismat: €49.99
Headset: €129.99

Bron: http://www.guru3d.com/new...ublic-gaming-peripherals/

[Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 20-08-2011 23:44]

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:50
't is wat de gek ervoor geeft :P

MW | BF1 Stats

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

The Chosen One

Zie signature!

Als tweakers me nou sponsered schrijf ik wel een 10 pagina review voor ze.

Al lijkt dat ding me sowieso niet echt superhandig.
Je bent toch sneller met je hand op de AWSD/1-5+ knoppen en dan je muis als ondersteuning voor nog meer knoppen/targetting/camera.
Constant naar beneden kijken naar icoontjes is niet handig, en als je het daar niet voor gebruikt kun je net zo goed de 1-5 indrukken.

Razer vond ik altijd al beetje teveel van het slechte en te weinig van het goede. Ik heb nu Logitech (al tijdje) en verwacht ook niet dat ik daar nog weg ga.

Vond dat filmpje van de smuggler wel geinig maar informatief nogal vaag met nadruk op die stomme uitspraken van familiar stuff, WoW, en ander gedoe.
Het is een "gewone" MMO en wanneer er een nieuwe FPS/RPG uitkomt gaat ook niet iedereen flippen dat het niet super innovatief is. Dit is gewoon een goede evolutie en geen revolutie.

Ook flink gewhine van GW2 gasten daar in de comments...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Anoniem: 144479
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
The Chosen One schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:36:
Als tweakers me nou sponsered schrijf ik wel een 10 pagina review voor ze.

Al lijkt dat ding me sowieso niet echt superhandig.
Je bent toch sneller met je hand op de AWSD/1-5+ knoppen en dan je muis als ondersteuning voor nog meer knoppen/targetting/camera.
Constant naar beneden kijken naar icoontjes is niet handig, en als je het daar niet voor gebruikt kun je net zo goed de 1-5 indrukken.
Als je het over de muis hebt. Het lijkt een versie van de Razer Naga Epic te zijn. Met alle respect maar ik ken geen enkele muis van Logitech die daar aan kan tippen. De muizen van Razer zijn van een totaal ander kaliber dan zelfs de meest high end Logitech muis. Ik denk dat niemand constant naar beneden kijkt. Ook vermoed ik dat de meeste mensen een combinatie gebruiken van toetsenbord/muis. ;-) Het lijkt me handig om macro's achter de knoppen te hangen.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Icoontjes dus toetsenbord.

En als je met totaal ander kaliber duur en overprized bedoeld dan ja. Heb toen vele tientallen reviews gelezen van de lachesis maar gelukkig niet gekocht.
Al die knopjes bij elkaar op de Naga is ook niet handig (blijkbaar). Leuk die DPI stuff en lichtjes maar veel heb je er ook niet aan. Bouwkwaliteit kan blijkbaar ook wel beter. Customer support moet so so zijn.

Bovenstaande van reviews en van horen zeggen dus. Maar dit was SW:TOR en zo. :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 07:27
Thormodo schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:58:
[...]

Wat voor hoge verwachtingen had je dan van level 1 (combat) in een MMO?
Ik vind het er toch al een stuk beter/leuker uitzien dan level 1 in bijvoorbeeld WoW.
Kweenie.. had het gevoel van "weer de zoveelste MMO".. Ik denk echt dat de Starwars setting een hoop mensen blind maakt over de kwaliteit en vernieuwing van de MMO. Wat mij vooral tegenviel toen ik ineens zag "1/10 Sepratists killed". En toen drong het tot mij door... het is dezelfde MMO eenheidsworst maar dan in een Starwars jas..

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
maniak schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:53:
[...]

Kweenie.. had het gevoel van "weer de zoveelste MMO".. Ik denk echt dat de Starwars setting een hoop mensen blind maakt over de kwaliteit en vernieuwing van de MMO. Wat mij vooral tegenviel toen ik ineens zag "1/10 Sepratists killed". En toen drong het tot mij door... het is dezelfde MMO eenheidsworst maar dan in een Starwars jas..
die kill X/XX zijn bonus quests en volledig optioneel. De quests zijn wel zwaar verhaal gedreven maar wel vrij standaard.

Er is niemand die zegt dat SW:TOR niet een standaard MMORPG is. Ik begrijp dus niet goed hoe iedereen zichzelf en anderen anders probeert te overtuigen en daarna op zijn stappen terugkomt ala "WoW cloon". Als je anders dacht heb je u dat maar zelf wijs gemaakt.

• maniak
Paterpor schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

die kill X/XX zijn bonus quests en volledig optioneel. De quests zijn wel zwaar verhaal gedreven maar wel vrij standaard.

Er is niemand die zegt dat SW:TOR niet een standaard MMORPG is. Ik begrijp dus niet goed hoe iedereen zichzelf en anderen anders probeert te overtuigen en daarna op zijn stappen terugkomt ala "WoW cloon". Als je anders dacht heb je u dat maar zelf wijs gemaakt.
Ik denk dat het is dat we in het begin alleen video kregen te zien van de producer zelf maar nu ook hands-on video's. Tevens denk ik dat deze MMO is geworden wat Lucas Arts met de NGE wilde bereiken bij de vorige Starwars MMO. Opzich goed te begrijpen, als je zoveel geld investeerd kan je het niet echt veroorloven om te veel af te wijken van het WoW-model. Het zorgt er wel voor dat ik voorlopig dit spel niet ga spelen, vooral omdat ik bang ben welk verdien model EA wil gaan toepassen naast de maandelijkse kosten.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Aan de andere kant geeft ook 80% van de MMO spelende bevolking omgerekend zo'n 150+ euro uit aan een pakket met daarin wat extra DLC, een beeldje, een authenticator, een boek en nog wat ander spul (en het spel zelf). Dus dan kan een keyboard van 200 euro in de theme van datzelfde spel er ook nog wel bij :p

[Voor 26% gewijzigd door mindcrash op 21-08-2011 11:40]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:43
* probeert nog snel een grote doos en een of ander toetsenbord onder zijn trui te verbergen..

Het glimt, het is anders, het is SW; wat wil je nog meer :+
mindcrash schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:38:
[...]

[...]

Aan de andere kant geeft ook 80% van de MMO spelende bevolking omgerekend zo'n 150+ euro uit aan een pakket met daarin wat extra DLC, een beeldje, een authenticator, een boek en nog wat ander spul (en het spel zelf). Dus dan kan een keyboard van 200 euro in de theme van datzelfde spel er ook nog wel bij :p
Ik ben zo'n gek die €150 uitgeeft aan de CE :+
maar €50 voor een muismat en €200 voor een KB? nee....
zoiso kijk ik tijdens het spelen nooit naar mn toetsenbord... Ik zorg gewoon dat de skills op mn bar qua volgorde overeenkomen met mn toetsenbord.
Naar de onderkant van je scherm kijken is een stuk handiger dan naar je toetsenbord kijken (waar je hand ook nog eens op ligt)

TheS4ndm4n#1919

mindcrash schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:38:
[...]

[...]

Vergeet daarnaast niet de monthlies, plus hoge prijzen voor expansions en eventuele extras. Kosten voor WoW over de afgelopen 6 jaar zijn bij sommige vrienden in de loop der jaren met gemak de 2000 gepasseerd. Als ze 200 uitgever aan een vanity pet uit de TGC, dan is een mouse mat ook wel te overzien, hehe.

En dit soort peripherals zijn ook enkel dat, vanity items.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Beeldje lijkt me in verhouding betere kwaliteit. Boek/DLC en zo zijn niet echt alternatieven voor, die muis en gedoe weer wel. Expansions kun je voor een paar tientjes kopen, zolang je geen C.E. koopt en pets kopen... tja dat doe je zelf.
Een MMO spelen kan juist harstikke goedkoop zijn.

edit; laten we maar lekker gewoon over SW:TOR praten. Veel leuker. :D

[Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 21-08-2011 18:59]

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Dat soort quests zijn inherent aan een mmorpg. Als je iets anders wil zit je in het verkeerde topic. Je zegt bij een nieuw voetbal spel toch ook niet: "weer dezelfde eenheidsworst met een grasveld en 22 spelers" ;).
1 van de kenmerken van een (mmo)rpg is character progressie. En hiervoor moet je trainen. In het echte leven leer je ook pas dingen door repeteren van zaken :). De hedendaagse mmo's zijn gelukkig al lang niet meer de grindfeesten zoals bijvoorbeeld lineage en everquest waren.

Ik vind af en toe quests die me 100x dezelfde mobs laten afmaken altijd wel ontspannend. Verstand even uitzetten en gewoon knallen. Het hoort er gewoon bij.

Swtor heeft al enorme 1 enorme vernieuwing t.o.v. andere games in het genre: compleet voice acting story line. Het enige waar ik wel bang voor ben is dat het ontzettend liniear zal zijn (testers lijken dit te bevestigen) wat juist weer indruist tegen de complete vrijheid die je verwacht in een mmorpg.

Sys Specs

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Het verhaal volgt een pad. Dat is ook niet meer dan logisch. Dat verhaal heeft plotchanges en gaat over heel wat planeten. Je hebt uiteraard genoeg andere quests en dingen te doen. Dus liniair kan ik het niet echt helemaal noemen.

[Voor 32% gewijzigd door The Chosen One op 21-08-2011 22:15]

Mja, was is lineair te noemen...
in WoW heb je ook een bepaalde quest volgorde die je (op een paar gebieden na) moet volgen. Anders kom je bij quests die veel te moeilijk of te makkelijk voor je zijn.
Zelf free-roaming games als GTA hebben min of meer een vaste quest volgorde. tenminste voor de hoofdverhaallijn.

Alleen bij TOR hebben ze de quest veel belangrijker gemaakt dat de creep kills. zodat de speler die zn quest wil completen met stealth niet veel minder XP krijgt als degene die ervoor kiest om alle vijanden in het complex om te leggen.

TheS4ndm4n#1919

Net terug van gamescon, swtor booth was kicken. Ochtend gelijk naar swtor rij gegaan en imperial agent maar gespeeld, wilde het gelijk maar spelen zijn we daar tenminste vanaf.
Moet wel zeggen het was hartstikke easy, als level 1/2 gewoon rond rennen en mobs 4 levels hoger als jouw killen... Soms wel 2 tot 4 mobs... paar keer zelfs geen cover gebruikt. Wees niet bang heb al gevraagd of het zo makkeljk blijft en dat is absoluut niet zo
Ik heb die spaanse developer gesproken (ben zijn naam kwijt :S) en heb hem wat vragen gesteld. Na een goede nachtrust ga ik ze morgen posten.
Ik heb ook nog op me mobiel huttball PvP match gefilmd, kwaliteit is wel bagger. Maar huttball PvP heeft erg leuk concept!
En we hoeven ons niet druk te maken dat wij als europeanen de preorder voor niks verkocht hebben. We krijgen ook early game access.

PS: sorry voor slechte grammatica maar ben nu toe moe :P, duik ook lekker na een douche me bedje in.
Het was een lange maar erg leuke dag.

[Voor 12% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 02:04]

• maniak
Danfoss schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Dat soort quests zijn inherent aan een mmorpg. Als je iets anders wil zit je in het verkeerde topic. Je zegt bij een nieuw voetbal spel toch ook niet: "weer dezelfde eenheidsworst met een grasveld en 22 spelers" ;).
1 van de kenmerken van een (mmo)rpg is character progressie. En hiervoor moet je trainen. In het echte leven leer je ook pas dingen door repeteren van zaken :). De hedendaagse mmo's zijn gelukkig al lang niet meer de grindfeesten zoals bijvoorbeeld lineage en everquest waren.
Ik zeg ook niet dat het slecht is maar ik verwacht wel dat er een soort WoW-moeheid is opgetreden. En daarmee bedoel ik WoW niet maar het psychische model erachter. Dat psychische model is zo uitgemolken door games en in WoW zelfs tot het extreme dat mensen er resistent tegen worden. Ik kan zo niet de link vinden, maar ze hebben er een mooi stuk over gemaakt bij Extra Credits.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00
[...]

Kweenie.. had het gevoel van "weer de zoveelste FPS".. Ik denk echt dat de moderne oorlogssetting een hoop mensen blind maakt over de kwaliteit en vernieuwing van de FPS. Wat mij vooral tegenviel toen ik ineens zag dat je opnieuw met machinegeweren tegenstanders kan neerknallen. En toen drong het tot mij door... het is dezelfde FPS eenheidsworst maar dan in een "Modern Warfare" jas..

Rara, over welke game heb ik het? :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:41
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 01:59:
Net terug van gamescon, swtor booth was kicken. Ochtend gelijk naar swtor rij gegaan en imperial agent maar gespeeld, wilde het gelijk maar spelen zijn we daar tenminste vanaf.
Moet wel zeggen het was hartstikke easy, als level 1/2 gewoon rond rennen en mobs 4 levels hoger als jouw killen... Soms wel 2 tot 4 mobs... paar keer zelfs geen cover gebruikt. Wees niet bang heb al gevraagd of het zo makkeljk blijft en dat is absoluut niet zo
Ik heb die spaanse developer gesproken (ben zijn naam kwijt :S) en heb hem wat vragen gesteld. Na een goede nachtrust ga ik ze morgen posten.
Ik heb ook nog op me mobiel huttball PvP match gefilmd, kwaliteit is wel bagger. Maar huttball PvP heeft erg leuk concept!
En we hoeven ons niet druk te maken dat wij als europeanen de preorder voor niks verkocht hebben. We krijgen ook early game access.

PS: sorry voor slechte grammatica maar ben nu toe moe :P, duik ook lekker na een douche me bedje in.
Het was een lange maar erg leuke dag.
Filmpje van de smuggler zag er ook erg makelijk uit. Wel goed dus dat ze het moeilijker gaan maken.
Verder kan alleen zeggen dat ik jaloers ben. :p
Er was veel onduidelijkheid of EU met early access gelijk mocht beginnen als NA.
Hoe weet je dit zeker dan?

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:42

Japser

Jeej!

Iemand toevallig nog een suggestie waar ik een CE edition kan pre-orderen? Ben dr een beetje laat mee, misschien hebben jullie nog tips :)

Anoniem: 251710

Japser schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:42:
Iemand toevallig nog een suggestie waar ik een CE edition kan pre-orderen? Ben dr een beetje laat mee, misschien hebben jullie nog tips :)
Uitverkocht voor zover ik weet.

• Thormodo
Volgens mij is hij nog gewoon te koop op Amazon.com?
http://www.amazon.com/Sta...TF8&qid=1314002752&sr=8-1

• Japser

Japser

Jeej!

Ik had al zo'n angstig vermoeden na het checken van diverse sites :) Helaasch, dan maar de normale editie pre-orderen denk ik!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
Tenzij je een echte star wars fan bent zou ik deze CE gewoon laten gaan, daar is hij echt veel en veel te duur voor.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Japser

Japser

Jeej!

@ Thormodo : dan krijg je zeker de US versie, zal daar geen nadeel aan hangen met registratie en server keuze etc?

@ Verderf : een valide opmerking, het is redelijk aan de prijs. Ben nog aan t wikken en wegen om die keuze te maken!

• Verderf
Amazon.com shipped volgens mij niet naar de EU ivm het gewicht.

Je moet jezelf even afvragen waarom je de CE wil hebben, het enige echte verschil ingame tussen de deluxe edition en de CE is de ingame CE store met items die een ander uiterlijk hebben.
Of dat de 75 euro extra waard is, is de vraag :)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2022

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Gentle Giant beeldjes zijn normaal wel van uitstekende kwaliteit. De meeste ervan (wel grotere dan die bij de CE) kosten sowieso al 150-200 $.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• maniak
DarthDavy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 07:30:
[...]

Kweenie.. had het gevoel van "weer de zoveelste FPS".. Ik denk echt dat de moderne oorlogssetting een hoop mensen blind maakt over de kwaliteit en vernieuwing van de FPS. Wat mij vooral tegenviel toen ik ineens zag dat je opnieuw met machinegeweren tegenstanders kan neerknallen. En toen drong het tot mij door... het is dezelfde FPS eenheidsworst maar dan in een "Modern Warfare" jas..

Rara, over welke game heb ik het? :P
heh... leuke opmerking.. maakt mn werkdag weer goed ;)

• Verderf
Moet je het beeldje natuurlijk wel leuk/praktisch vinden ;) ik persoonlijk vind m niet zo heel mooi.

• Japser

Japser

Jeej!

Edit: nvm, heb de standard edition pre-ordered bij bol.com :) Het is toch eigenlijk wel bizar duur, 149,95 :)

[Voor 98% gewijzigd door Japser op 22-08-2011 11:18]

Anoniem: 82860

Topicstarter
de professions zijn geupdate in de startpost. Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Bijvoorbeeld Als ik nu een jedi knight wil spelen en mijn eigen armor wil craften, wordt ik dan armormech of ga ik voor synthweaving? Op het eerste oog natuurlijk armormech, maar synthweaving zijn armor items 'imbued with supernatural abilities'. Klinkt dus ook als armor voor force-classes. Beetje onduidelijk dus.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 22-08-2011 12:31]

Verderf schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:55:
Amazon.com shipped volgens mij niet naar de EU ivm het gewicht.
amazon.co.uk niet
amazon.com wel.
Je betaald alleen wel $36 importbelasting (voorschot) en iets van $25 verzendkosten.
Anoniem: 82860 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:29:
de professions zijn geupdate in de startpost. Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Bijvoorbeeld Als ik nu een jedi knight wil spelen en mijn eigen armor wil craften, wordt ik dan armormech of ga ik voor synthweaving?
synthweaving is voor force users. armormech voor non-force
Japser schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:51:
@ Thormodo : dan krijg je zeker de US versie, zal daar geen nadeel aan hangen met registratie en server keuze etc?
Nee

[Voor 54% gewijzigd door RocketKoen op 22-08-2011 12:31]

TheS4ndm4n#1919

Topicstarter
haha je reageerde iets te snel, heb m'n post wat aangepast. Synthweaving staat bij dat het om 'lichte' armors gaat. Jedi Knights/Sith Warriors dragen wel heavy armor.

Ik vraag me dus bijvoorbeeld ook af of het voor een Sith Assassin of Jedi Shadow nu handiger is om Synthweaving te pakken voor armorcrafting of armormech voor shields.

Het lijkt er op dat ze de professions zo hebben ingedeeld dat armormech meer gericht is op heavy armor en tanking en synthweaving meer voor casters.

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 22-08-2011 13:11]

Rik_V schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:24:
[...]

Filmpje van de smuggler zag er ook erg makelijk uit. Wel goed dus dat ze het moeilijker gaan maken.
Verder kan alleen zeggen dat ik jaloers ben. :p
Er was veel onduidelijkheid of EU met early access gelijk mocht beginnen als NA.
Hoe weet je dit zeker dan?
Laat ik het zo zeggen had Associate Lead Designer Emmanuel Lusinchi (EL) te pakken voor wat vragen. Stephen en Gabe hadden me ontlopen ;) en gooiden zeg maar Emmanuel naar me toe :D
Ik had EL dus wat vragen gesteld.
1 van deze vragen was het volgende: Er wordt veel gepraat op het forums en er gaan geruchten rondt dat wij Europeanen de release date en de early access niet gaan meemaken.
Zijn antwoord: Dat is absoluut niet waar, we laten jullie niet in de steek. Degene die pre-order hebben gekocht hebben dat met een reden gedaan en dat weten wij maar al te goed. Deze game is voor de gamers en we laten jullie Europeanen echt niet in de steek. 'Just thrust us and you won't get disappointed.'
Hij vroeg waarom ik dat dacht, dus ik zei dat er staan nog wat vacatures open in Europa, zoals Network Engineer, Senior Network Engineer en nog vele andere vacatures. Hierdoor denken veel hier in Europa dat we dikke pech hebben.
EL zijn antwoord: Dat is absoluut nonsense, we zijn opzoek naar mensen die uit Europa komen maar denk je nu echt dat we daar niet al mensen hebben rondlopen? Ik natuurlijk niet en bedankt voor het verhelderen.

Trouwens als je de game zsm wilt spelen dan moet je hem echt pre-orderen. EL heeft het me erg duidelijk gemaakt dat ze ervoor willen zorgen dat 1: De server's optimaal blijven draaien, geen loot lag, buggy mobs of wat dan ook. 2: Er geen wachttijden zullen zijn. 3: De launch niet wordt zoals al de andere gangbare MMO's. Dus er komt gewoon een stop op de mogelijkheid om als 'nieuwe' speler in te loggen op een server/ realm.
Ze gaan dus naar aanleiding van het aantal pre-orders kijken hoeveel hardware ze nodig hebben om het te draaien, plus natuurlijk overhead.
EL geeft aan dat dit de reden ook is waarom release date nog niet bekend is. 'We want you guys to be able to play a game what is running as smoothly as possible'.

PS: De andere vragen en antwoorden zal ik zo posten, ik ga eerst lekker douchen en ontbijten :D.

[Voor 3% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 14:45]

Topicstarter
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:34:
Laat ik het zo zeggen had Associate Lead Designer Emmanuel Lusinchi (EL) te pakken voor wat vragen. Stephen en Gabe hadden me ontlopen ;) en gooiden zeg maar Emmanuel naar me toe :D
1 van deze vragen was het volgende: Er wordt veel gepraat op het forums en er gaan geruchten rondt dat wij Europeanen de release date en de early access niet gaan meemaken.
Zijn antwoord: Dat is absoluut niet waar, we laten jullie niet in de steek. Degene die pre-order hebben gekocht hebben dat met een reden gedaan en dat weten wij maar al te goed. Deze game is voor de gamers en we laten jullie Europeanen echt niet in de steek. 'Just thrust us and you won't get disappointed.'
Hij vroeg waarom ik dat dacht, dus ik zei dat er staan nog wat vacatures open in Europa, zoals Network Engineer, Senior Network Engineer en nog vele andere vacatures. Hierdoor denken veel hier in Europa dat we dikke pech hebben.
EL zijn antwoord: Dat is absoluut nonsense, we zijn opzoek naar mensen die uit Europa komen maar denk je nu echt dat we daar niet al mensen hebben rondlopen? Ik natuurlijk niet en bedankt voor het verhelderen.
Om maar even terug te komen over 'leugens' van Bioware dus, dit lijkt me een duidelijk antwoord als September = beta voor EU nog niet voldoende duidelijk was. Het mag intussen wel duidelijk zijn dat de meeste mensen meer interpreteren dan er daadwerkelijk door Bioware gezegd wordt, waardoor dit soort misverstanden ontstaan.

• Thormodo
[...]

Lol? Ze mogen geen extra mensen inhuren of ze "laten Europa in de steek". Wat voor ontzettend kromme gedachte is dat >,<.
Anoniem: 82860 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:32:
haha je reageerde iets te snel, heb m'n post wat aangepast. Synthweaving staat bij dat het om 'lichte' armors gaat. Jedi Knights/Sith Warriors dragen wel heavy armor.

Ik vraag me dus bijvoorbeeld ook af of het voor een Sith Assassin of Jedi Shadow nu handiger is om Synthweaving te pakken voor armorcrafting of armormech voor shields.

Het lijkt er op dat ze de professions zo hebben ingedeeld dat armormech meer gericht is op heavy armor en tanking en synthweaving meer voor casters.
Welke profession wat voor wie nu precies maakt is mij ook niet helemaal duidelijk, maar ik "gok" het volgende:
Synthweaving: Light/Medium Armour -> Sage/Sentinel/Scoundrel/Gunslinger
Armourmech: Medium/Heavy Armour -> Vanguard/Commando/Guardian/Shadow
(Plus natuurlijk de classes bij de Empire.)

Wel heb je volgens mij niks aan armourmech voor Jedi, want die gebruiken geen shieldgenerators (die zijn voor de Troopers/Bounty Hunters) maar relics(?). En die maak je met de Artifice profession denk ik. Met de Artifice profession kan je in ieder geval upgrades voor de wapens maken (zoals een colourstone).

Waar staat trouwens dat het credits kost om je companions grondstoffen te laten verzamelen, missies te laten doen of spullen te craften (zoals vermeldt in de OP)?
"Je kunt tegen betaling van credits je companions er op uit sturen om resources binnen te halen, missies uit te voeren, of voor je te craften (ook terwijl je offline bent)."
Op de Crew Skills pagina staat er niks over.

Verder dikke props voor de OP, ziet er goed uit :).

[Voor 14% gewijzigd door Thormodo op 22-08-2011 15:17]

Topicstarter
Thormodo schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:04:

Wel heb je volgens mij niks aan armourmech voor Jedi, want die gebruiken geen shieldgenerators (die zijn voor de Troopers/Bounty Hunters) maar relics(?). En die maak je met de Artifice profession denk ik. Met de Artifice profession kan je in ieder geval upgrades voor de wapens maken (zoals een colourstone).

Waar staat trouwens dat het credits kost om je companions grondstoffen te laten verzamelen, missies te laten doen of spullen te craften (zoals vermeldt in de OP)?
"Je kunt tegen betaling van credits je companions er op uit sturen om resources binnen te halen, missies uit te voeren, of voor je te craften (ook terwijl je offline bent)."

Verder dikke props voor de OP, ziet er goed uit :).
Volgens mij gebruiken alle tanks ook shield generators. Heb ik tenminste ergens gelezen. (beta Q&A?) In ieder geval de Jedi Shadow en Sith Assassin dacht ik.

Voor info over credits te betalen t.b.v. craften moet je even in de dev diaries terugbladeren. De originele aankondiging kan ik zo snel even niet vinden. Hier wel een quote van Damion Schubert die hetzelfde eigenlijk bevestigt:
Ask A Jedi: Is there a risk to your companions while on Missions? Can they die? In other words, what are the downsides of sending a companion on a mission?
Damion Schubert: They don’t die but they can fail, which means that the player will lose his initial capital investment (i.e. his credits and time spent). It is up to the player to decide if he wants to play it safe with his companion missions, or go for higher risk, higher reward missions. We have some ideas on how to expand this in the future.
Bron: http://www.askajedi.com/2...-qa-with-damion-schubert/

Ze hebben eerder ergens op de forums aangegeven dat als je al je companions continu dat soort missies laat uitvoeren je snel blut zult zijn omdat met name pre-endgame gecrafte items minder zullen opleveren dan de missies zullen kosten. Iemand in de beta beaamde dat ook.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 22-08-2011 15:24]

@thormodo Waar ik dus op doelde (het staat niet echt duidelijk beschreven).
Ze hebben nog geen 'Europeanen' rondlopen. Wel loopt er bioware personeel rond. Hardware technisch is alles zo goed als af, zei EL nog.
Maak je dus niet druk... zelfs ik die erg sceptisch was of wij als Europa nog kans maken op early access en of beta invite is zeer tevreden en weet zeker dat alles goed komt.

Ik weet 100% zeker na gesproken te hebben met Stephen Reid, Gabe Amatangelo en Emmanuel Lusinchi dat ze Europa niet zien als 'achtergestelde' gebied zien.

Trouwens kijk maar eens op link wat voor personeel bioware in amerika zoekt...

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:41
[...]

Trouwens als je de game zsm wilt spelen dan moet je hem echt pre-orderen. EL heeft het me erg duidelijk gemaakt dat ze ervoor willen zorgen dat 1: De server's optimaal blijven draaien, geen loot lag, buggy mobs of wat dan ook. 2: Er geen wachttijden zullen zijn. 3: De launch niet wordt zoals al de andere gangbare MMO's. Dus er komt gewoon een stop op de mogelijkheid om als 'nieuwe' speler in te loggen op een server/ realm.
Ze gaan dus naar aanleiding van het aantal pre-orders kijken hoeveel hardware ze nodig hebben om het te draaien, plus natuurlijk overhead.
EL geeft aan dat dit de reden ook is waarom release date nog niet bekend is. 'We want you guys to be able to play a game what is running as smoothly as possible'.

PS: De andere vragen en antwoorden zal ik zo posten, ik ga eerst lekker douchen en ontbijten :D.
Oke dat is een heel mooi antwoord denk ik zo, Wel raar dat ze de community op het swtor.com forum dan zo in het donker laten. Stephen Reid heeft daar 2 keer een antwoord gegeven zonder enige informatie erin.
Had hij dit antwoord gegeven was er niets meer aan de hand.

Topicstarter
Rik_V schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Oke dat is een heel mooi antwoord denk ik zo, Wel raar dat ze de community op het swtor.com forum dan zo in het donker laten. Stephen Reid heeft daar 2 keer een antwoord gegeven zonder enige informatie erin.
Had hij dit antwoord gegeven was er niets meer aan de hand.
Ik denk dat het voor Bioware typisch weer zo'n *zucht*-moment is. Een gerucht dat door forum-trolls in de wereld wordt geholpen en escaleert (tot aan GoT), waaraan Bioware dus eigenlijk niets kan doen (Bioware heeft eigenlijk alleen gezegd, ja, EU mag net als US testen, later meer details.). Georg Zoeller besteedt volgens mij een aanzienlijk deel van zijn tijd aan het rechttrekken van onzin die op de swtor forums wordt gezegd. Best triest eigenlijk dat dat nodig is. :'(
@Rik_V antwoord kwam niet van SR af maar van EL :P
Ik weet zeker dat SR binnenkort swtor forums zal sussen, ze wisten van de onrust af. Maar op een conventie heb je weinig tijd om forums door te spitten.

@Raffuhl ja precies. SR en GA waren daar niet te spreken over... SR zei tegen mij stupid forum trolls.

Vind wel jammer dat tweakers personeel die aanwezig was op gamescon weinig informatie heeft laten zien over swtor.

[Voor 36% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 15:33]

Topicstarter
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:27:
@Rik_V antwoord kwam niet van SR af maar van EL :P
Ik weet zeker dat SR binnenkort swtor forums zal sussen, ze wisten van de onrust af. Maar op een conventie heb je weinig tijd om forums door te spitten.

@Raffuhl ja precies. SR en GA waren daar niet te spreken over... SR zei tegen mij stupid forum trolls.

Vind wel jammer dat tweakers personeel die aanwezig was op gamescon weinig informatie heeft laten zien over swtor.
Er is eigenlijk ook wel heel weinig 'nieuws' gemeld op Gamescom. Alleen Huttball is eigenlijk bekend geworden. Ik verwacht eigenlijk eerder aankondiging van een 'feature' dan het aankondigen van een andere map. Eternity Vault was ook al lang bekend. Dus het nieuws valt me eigenlijk ook wel tegen. Misschien bewaren ze toch e.e.a. voor PAX.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 22-08-2011 15:40]

• Thormodo
Anoniem: 82860 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:21:
[...]

Volgens mij gebruiken alle tanks ook shield generators. Heb ik tenminste ergens gelezen. (beta Q&A?) In ieder geval de Jedi Shadow en Sith Assassin dacht ik.
Je hebt inderdaad gelijk:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=356916
http://darthhater.com/med...deo-dissection/image/7652
Ik dacht dat de offhand van bijv. de Shadow anders heette dan voor de Vanguard. Maar dat is de "foci" van bijvoorbeeld de Sage.

Ik neem dan aan dat Cybertech de shield generators kan maken en Artifice de andere offhands.

Dus:
Armormech – Armour voor de tanky classes
Armstech – Blaster wapens en blaster wapen upgrades
Artifice – Lightsaber upgrades, foci en light armour upgrades. (Waarschijnlijk dan ook lightsabers?)
Biochem – Tijdelijike buffs (potions)
Cybertech – Heavy armour upgrades, shield generators en "gadgets".
Synthweaving – Armour voor de niet tanky classes.

Hier staat ook nog wat informatie: http://www.curse.com/articles/swtor-en-news/951192.aspx (Sowieso al verouderd aangezien Armormech er niet tussen staat.)

[Voor 42% gewijzigd door Thormodo op 22-08-2011 16:08]

[...]

Mooi verhaal, bedankt.
Ik reken al wel niet meer op een euro beta, dan wel niet pas in het laatste weekend misschien.

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:41
RocketKoen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:30:
[...]

amazon.co.uk niet
amazon.com wel.
Je betaald alleen wel $36 importbelasting (voorschot) en iets van $25 verzendkosten.
[...]
De precieze kosten bij amazon.com bedragen:

Item(s) Subtotal: $149.95
Shipping & Handling: $24.98
-----
Total Before Tax: $174.93
Estimated Tax To Be Collected: $0.00
Import Fees Deposit $33.24
-----
Grand Total: $208.17

Ik heb hem namelijk een tijd geleden bij Amazon.com besteld.
Dit omdat hij bij bol.com al was uitverkocht. :'(

edit: hij schijnt volgens amazon.com wel binnen 4 dagen geleverd te worden met:
Shipping Speed: Priority International Courier. (enigste optie van verzending)

Wat dus binnen de early access dagen valt. _/-\o_

[Voor 15% gewijzigd door wPlayNL op 22-08-2011 17:17]

Zo dan ik ga langzamerhand het eea posten voor jullie.
Ten eerste 3uur in de rij gestaan voor een kwartiertje spelen! De 3 uur wachten was het zeker waard, ook al begon de rij bij 4 uur bord. De que's voor Fifa 2012 en Battlefield 3 en zelfs Need for Speed - the Run waren langer.
Ik heb gekozen voor de imperial agent class (wilde niet me classes spelen welke ik 'echt' ga spelen).
Nou zat achter de pc, kon kiezen uit 8 chars, wilde er gelijk 1 deleten om de 'create character' screen te zien. Me muis werd vriendelijk toch dringend uit me hand gerukt. De dame in kwestie begon duits te praten tegen mij dat dat niet mag. Ik deed net alsof ik het niet begreep en toen begon ze in engels tegen me te praten.
Nou je raadt het al ze ging pas weg tot ik een me imperial agent selecteerde en ging laden.
Je mocht alleen PvE spelen, helaas geen PvP, vond ik wel heel jammer.

Nou ik gelijk met me poppetje als een gek weg rennen en gewoon het start gebied inlopen (zonder een quest op te pakken).
Toen kwam er natuurlijk weer iemand naar mij toe en begon weer in het duits tegen me aan te lullen. Kort maar krachtig antwoorde ik. Leave me alone, i know how to play an MMO. I don't give a fuck about the quests i just wanna kill some mobs. Jongeman schrok van mij reactie en zei sorry en dook zeg maar weg.

Mijn eerste reactie was, wat is dit makkelijk zeg... Loop gewoon gebied in zonder ook maar cover te zoeken en kan zonder problemen 3-4 mobs rond level 3 - 4 aan, heb deze vraag ook gesteld bij de Q&A part of de show.
Ging wel paar keer dood omdat ik zo stom was om niet op mijn HP te letten.
Nou ik als een gek doorrennen, hier en daar nog wat mobs killen met me pistooltje
Voordat ik het door had was ik al level 2. Zag de andere gamers om me heen rustig met NPC's praten en leuk verhaaltje lezen cq. horen. De sukkels dat doe je toch niet... dat zie je toch genoeg in filmpjes op het internet.
Op level 2 kon ik makkelijk level 5 - 6 mobs aan (zelfs in groepen van 3 mobs) en ja zonder gebruik te maken van cover. Een groep van 4 -5 mobs was toch iets teveel zonder cover, maar met cover was het te goed te doen. Ok je had creature mobs (leken op soort krokodillen) 2 van zulke mobs deden je veel pijn als je in melee range kwam.

Wat me nog meer opviel was de hoeveelheid mobs die je zag. Het waren er veel meer als in WoW.
Wat betreft de aggro range: Gevoel zegt veel groter als in WoW, maar het kan ook komen omdat er zoveel mobs waren.
Out of combat: gaat ongeveer op hetzelfde punt als in WoW, in ieder geval voelde het wel zo aan.
Helaas 15 minuten speeltijd was zo voorbij.

Tot mijn schrik zag ik dat ik nog 1/3 XP ongeveer nodig had om level 3 te geraken en dit met een kwartiertje speeltijd en mobs afslachten.
Gevoel zegt je leveled sneller in swtor dan in WoW (alhoewel WoW tegenwoordig ook erg rap gaat).

Wat betreft mijn vraag die ik stelde bij de Q&A:
Q: Will the game be harder? As you can read on different forums, people complain about the lack of difficulty.
A: Stephen Reid antwoorde na even te overleggen met de andere 3 developers. Yes the game will be harder the more you progress.
Dus daar maak ik me niet al te veel zorgen over.

Mijn andere Q & A post ik zo meteen.

@rooieziel: Er komt zeker een EU beta in september. Dit is mij ook verteld door Emmanuel Lusinchi.
@Raffuhl: Ja dat vond ik ook wel minder, wel weinig nieuws. Ze lieten wel een compilatie trailer zien. Dat zag er zoals alle swtor trailers. Zeer goed uit.

[Voor 5% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 17:52]

Topicstarter
Thormodo schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:51:

Ik neem dan aan dat Cybertech de shield generators kan maken en Artifice de andere offhands.
Als je nu de crew skills op de website leest staan shields volgens mij bij armormech. Dus ik denk dat armormech een beetje de one-stop shop gaat worden voor tanks.

Mooi haha, vertel die knakker maar even op te rotten :)
Zijn natuurlijk vooraf ingeladen chars, op alle PC's hetzelfde, die mag je niet deleten :)

Ik denk ook dat het begin heel erg newbie friendly is.
En door de wat lange Quest filmpjes het enigszins gecompenseerd wordt met wat meer XP op mobs?
Ik had ergens gelezen dat je juist weinig XP kreeg voor de mobs, omdat ze niet willen dat je het verhaal skipt.

Zal straks vast wel weer iemand op duiken die in 2 dagen na launch al 50 is.
Mij zal dat niet boeien want ik wil het hele verhaal wel proberen mee te krijgen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 251710 op 22-08-2011 18:52]

Hieronder de vragen uit de Q&A show (welke dus niet door mij gesteld werden):

Q: Wanneer komt de release date?
A: Voor het eind van dit jaar.

Q: Heeft George Lucas een groot aandeel in swtor?
A: Nee natuurlijk niet maar een van onze designers (1 van de 4 die op podium stond ben zijn naam dus kwijt) is een pen vriendje van George.

Q: Hoeveel gaat de game per maand kosten?
A: Zoals je gewent bent van andere MMO's. (ik riep nog hard 10 bucks). Ze kenen lachend richting mij (een duidelijker antwoord kan je niet krijgen toch?).

Q: Je kan mag 4 classes spelen?
A: Hele uitleg over classes en advanced classes systeem door Stephen Reid en Gabe Amatangelo. En ik dacht nog van kom op zo een vraag stel je niet.

En er werden nog meer stomme vragen gesteld die ik vergeten ben.

Natuurlijk had ik nog vragen voor ze maar helaas ging de microfoon niet meer naar mij, ik werd zorgvuldig ontweken :D
Dus je raadt het al na afloop van de show ging ik naar de achterkant en vroeg daar of ik nog wat vragen mocht stellen aan de developers.

De Q&A met Emmanuel Lusinchi (EL), deze Q&A was na de Q&A show, aangezien ik daar maar 1 vraag mocht stellen en ik nog wat vragen had.

Q: Zullen de Europeanen ook early access krijgen?
A: Ja natuurlijk we laten jullie Europeanen niet in de steek.
(Ze wisten van het forum getroll af. Stephen Reid stond iets achter EL en zei toen duidelijk stupid forum trollers en begon te piepen over hoe ongeduldig forum posters kunnen zijn. 'We staan op een beurs, sommigen denken echt dat we alle tijd hebben om ook nog forums in de gaten te houden, zo een beurs kost veel van je als de trollers dat maar eens wisten').

Q: Komt er een wereldwijde release date?
A: Zoals het er nu naar uitziet wel, EL denkt dat dit ook zo zal blijven. EL heeft het duidelijk gemaakt dat EA de uiteindelijke beslissing daarin neemt, maar dat wij (bioware en developers) veel invloed hebben bij EA wat betreft swtor en dat EA eigenlijk alleen maar de marketing doet.
- Q: Veel invloed als in?
- A: EA wilde ook bepaalde dingen in het spel waarvan wij als bioware zijnde gewoon hebben gezegd nee dat gebeurt absoluut niet.
- Q: Zoals wat?
- A: Dat ga ik je niet zeggen (logisch antwoord maar wilde het toch proberen ;)).

Q: Waarom duurt het zo lang voordat de game uitkomt? Ik wacht al 3 jaar op deze game.
A: Wij wachten al ruim 6 jaar op deze game (SR en GA zeiden in de achtergrond tegelijkertijd en wat maken deze paar maanden nou uit?).
- EL ging hier wat dieper op in. Ja we willen een game uitbrengen die goed af is.
Ik voegde daaraan toe dus niet als zeg maar WoW wat half afgerond was tijdens release. EL: Precies dat willen we absoluut niet hebben. We willen niet dat mensen tegen beperkingen aanlopen in swtor, beperkingen zoals loot lag, disconnects, server shutdown, bugged mobs/ NPC's/ quests, que tijden tijdens het inloggen you name it.
We willen alles tot in de puntjes goed hebben als de game uitkomt.
En ze zijn al een tijdje bezig in de laatste fase verklaarde EL tussen neus en lippen door.

EL vroeg nog aan mij of ik de game pre-ordered had, ik ja de CE natuurlijk direct op de dag dat het bekend was. (GA stak zijn duim op naar mij en zei hele goeie keuze).
Dat is mooi dan ben je er zeker van dat je de game kan spelen op release date en dat je early access krijgt.
EL verklaarde dat het er naar uit ziet dat mensen die game kopen na release date pech gaan hebben met spelen.
We gingen wat dieper in over de hardware.
Conclusie: de beta gaat zeker ook een stress test worden om te kijken hoeveel man ze op een server kwijt kunnen, vandaar ook de guild beta tests.
De kans is dus groot dat tijdens release date er genoeg servers (realms zijn) voor mensen die pre-order hebben en nog extra hardware voor de mensen die game na release date gaan kopen maar als het echt storm loopt dan moet bioware snel hardware bij gaan plaatsen wat dus wel even kan duren.

Q: Mogelijkheid om zoals in SWG eigen trade shop (en zoals eerder aangegeven te dansen of muziek te spelen) te maken? Voor eigen inkomsten dus.
- Eerst een hele uitleg dat swtor niks te maken heeft met SWG en geen opvolger is van SWG. En eigenlijk ook niet echt een opvolger is van KOtOR omdat swtor een MMO is en KOtOR single player is. Maar dat ze natuurlijk daarmee vergeleken worden omdat KOtOR zwaar rocked. EL zei ook nog tussen neus en lippen door dat SWG zuigt.
A: In eerste instantie niet, maar als jullie spelers dat zo graag willen, komt het misschien wel in de toekomst.

Q: Zijn jullie al bezig met eerste uitbreiding?
A: Ja, we zijn druk bezig de verhaallijnen en dergelijke uit te werken. Design van planeten en gebieden blijven we continu mee bezig.
- Q: Zijn de acteurs al bezig met het inspreken van de lappen tekst?
- A: Binnenkort ze hebben nu een welverdiende vakantie, maar ze gaan straks weer flink werken.

Q: We willen wat hutball PvP matches zien.
A: Ja we laten het zien bij de volgende beurzen zoals PAX, etc. Ooh wacht je bedoelt hier bij de laatste show. Ooh sorry nee dat gaat niet gebeuren. Laatste show laten we gewoon eternity vault zien. Ik zo van dat hebben we al genoeg gezien op de beurs afgelopen dagen.

Na afloop van de Q&A nog een poster, wat comics en een t-shirt gekregen. Gevraagd of ze hun handtekening op de poster willen zetten wat ze natuurlijk niet konden weigeren ;)

Zei nog dat ze Dallas Dickinson op vakantie moeten sturen, ze moesten er wel hard om lachen. Ja hij is afgelopen jaar heel wat ouder geworden.

Toen toch maar naar de laatste show gegaan, misschien toch wel wat huttball PvP en zie daar 6min bagger kwaliteit clip van gemaakt, hier is de link.
Conlusie hutball warzone, 8 vs 8 warzone en degene die dit bij bioware heeft verzonnen krijgt van mij een dikke pluim. Wat opviel is dat degene met de bal niet konden rennen, dit zal wel de bedoeling zijn.
De air jumps zijn willekeurig, dus je kan ook de verkeerde kant op worden geblazen.

*Na het allemaal nogmaals gelezen te hebben ben ik tot conclusie gekomen dat ik hele belangrijke vraag vergeten ben: Of je de UI zelf kan aanpassen in final versie.
Misschien maar deze vraag stellen in parijs :D

[Voor 19% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 20:04. Reden: Wat tekst hier en daar verplaatst :)]

Anoniem: 251710 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:51:
[...]

Mooi haha, vertel die knakker maar even op te rotten :)
Zijn natuurlijk vooraf ingeladen chars, op alle PC's hetzelfde, die mag je niet deleten :)
Ja dat wist ik ook wel maar ik wilde het toch proberen, ben niet voor niets een adhd-er :D en trouwens het was een dame die dat zei dus een knakkerin :P
[...]

Ik denk ook dat het begin heel erg newbie friendly is.
En door de wat lange Quest filmpjes het enigszins gecompenseerd wordt met wat meer XP op mobs?
Ik had ergens gelezen dat je juist weinig XP kreeg voor de mobs, omdat ze niet willen dat je het verhaal skipt.
Ben het met je eens. Ze maken het begin expres niet te moeilijk want ze willen gewoon zoveel mogelijk mensen 'strikken' voor deze game.

Ik heb helaas niet echt gelet op hoeveel XP je per mob kreeg en wat je totaal aantal XP was voor 1 level.
Je krijgt natuurlijk wel te zien in je chat log, de hoeveelheid xp per mob die je krijgt, XP als je gebied ontdekt hebt. Heb nog over XP bar gehovered voor totaal aantal XP maar ben alle getallen vergeten. Was meer bezig met hoe het eruit ziet en hoe de UI werkt.
Ik pakte tijdens het gamen ook mijn telefoon om het eea op te schrijven en toen stond er spontaan weer iemand achter me half mee te kijken, 'What i am just writing some stuff down if you dont mind, i will not that pictures ofc!'

Ging nog wat door de game settings bladeren en voelde aan dat mensen naar me keken dus wilde niet al teveel risico nemen... waardoor zou dat nou gekomen zijn ;)
[...]
Zal straks vast wel weer iemand op duiken die in 2 dagen na launch al 50 is.
Mij zal dat niet boeien want ik wil het hele verhaal wel proberen mee te krijgen.
Dat gaat zeker gebeuren er zijn genoeg hardcore raiders die met hun eerste char de story line gaan skippen en zo snel mogelijk willen gaan raiden.

Wat dat betreft ga ik lekker alle stories volgen en niks skippen,

[Voor 93% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 19:56. Reden: Ik ben slecht in grammatica kom ik achter...]

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Lekker qwaurck, je hebt heel goede vragen gesteld ivm uitbreiding, release en dergelijke. Het leek erop alsof ze blijf waren iemand te hebben die iets verder dacht dan "gimme beta gimme beta". Merci!

• maniak
Paterpor schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:24:
Lekker qwaurck, je hebt heel goede vragen gesteld ivm uitbreiding, release en dergelijke. Het leek erop alsof ze blijf waren iemand te hebben die iets verder dacht dan "gimme beta gimme beta". Merci!
Dat zeker.. grote pluim!

Op het officiele forum kun je ook maar beter niet meer komen.
Wat een gejank daar.

• Thormodo
Anoniem: 82860 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:01:
[...]

Als je nu de crew skills op de website leest staan shields volgens mij bij armormech. Dus ik denk dat armormech een beetje de one-stop shop gaat worden voor tanks.
Shield generators staan niet echt bij armourtech:

"hard metals and electronic shielding to construct all types of personal armor"
Je maakt dus van verschillende materialen armour. Er staat niet echt dat je shield generators maakt.

Mij lijkt het persoonlijk logischer dat Cybertech items kan maken voor de slots die niet met armour gevuld worden en de armour upgrades. Anders blijven er zowat alleen upgrades (en wat gadgets) over voor de Cybertech om te maken.

Maar goed het is allemaal pure speculatie, dus we kunnen net zo goed wachten tot er wat meer bekend wordt. :P Want de info op de swtor site is wel heel vaag.
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:22:
*Na het allemaal nogmaals gelezen te hebben ben ik tot conclusie gekomen dat ik hele belangrijke vraag vergeten ben: Of je de UI zelf kan aanpassen in final versie.
Misschien maar deze vraag stellen in parijs :D
Die vraag kan ik wel voor je beantwoorden, want die heb ik onlangs al ergens zien worden beantwoord :).
A: Het zit er momenteel niet in, maar ze zijn er mee bezig (intern dus het zit nog niet in de bèta build). Of het er bij de release in zal zitten kunnen ze nog niet zeggen.
@thormodo: bedankt voor je antwoord, ik dacht al dat ik zoiets ergens had gehoord/ gelezen. En armour klinkt super! die houden we erin :P net zoals als rouge (voor de wow kenners onder ons).

@ de rest ja wat wil je 3uur lang in de rij gaan staan om te game te spelen... dan heb je tijd genoeg om vragen te verzinnen he :)

Wat ik wel cool vond was dat ze ook gewoon tijd voor me namen. Je merkte wel aan Emmanuel en aan de andere developers dat ze op waren hoor. Wat wil je je staat op een beurs met 1 van de beste games aldaar, ok mijn mening de beste game dit jaar! :P

[Voor 9% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 21:55]

• Thormodo
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:52:
@thormodo: bedankt voor je antwoord, ik dacht al dat ik zoiets ergens had gehoord/ gelezen. En armour klinkt super! die houden we erin :P net zoals als rouge (voor de wow kenners onder ons).
Armour is gewoon de Britse spelling vrolijke vrind. Die probeer ik zoveel mogelijk aan te houden.

Rouge/Rogue komt gewoon door de Fransen.

Edit: Hier een linkje speciaal voor jou ;) : Wikipedia: American and British English spelling differences.

[Voor 44% gewijzigd door Thormodo op 22-08-2011 22:13]

Lol thormodo... maar het klinkt nog steeds lol armour (vooral als je het in het frans uitspreekt).
En ja hebt gelijk dat het in het engels armour is maar het is een usa game dus gaan we toch over op de armor?:P

• Thormodo
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:12:
Lol thormodo... maar het klinkt nog steeds lol armour (vooral als je het in het frans uitspreekt).
En ja hebt gelijk dat het in het Brits Engels armour is maar het is een usa game dus gaan we toch over op de armor?:P
Als je Brits Engels 'Engels' noemt hoe wil je Amerikaans Engels dan noemen? :P

Je spreekt het precies het zelfde uit. http://www.thefreedictionary.com/armour. Ik heb weinig behoefte om Amerikaans en Brits Engels door elkaar te gaan gebruiken, dus ik houd het lekker bij Brits Engels.

Overigens kunnen we waarschijnlijk niet meer offtopic raken :P.

En speciaal om dat te voorkomen een nieuw filmpje van TotalHalibut
YouTube: Gamescom Coverage : The Old Republic : Onstage PvP battle - YouTube
Ook komen er nog 2 hands-on PvP video's aan op zijn channel.

[Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 22-08-2011 22:26]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

OLIFANTEN!!! OLIFANTEN!!!! AHHHHHHHH!

idd offtopic, dus gaan we maar ontopic praten :)
trouwens iemand onze vriend total biscuit 'Gamescom Coverage : Hyper WTF is Star Wars : The Old Republic?' al gelinkt hier? zo ja sorry, zo nee mooi :)

Betacake heeft weer een Q&A (van 20 augustus jl.)

[Voor 8% gewijzigd door qwaurck op 22-08-2011 22:33]

• Zephyer
[...]
'Just thrust us and you won't get disappointed.'
[...]
1: De server's optimaal blijven draaien, geen loot lag, buggy mobs of wat dan ook.
2: Er geen wachttijden zullen zijn.
3: De launch niet wordt zoals al de andere gangbare MMO's.
Dus er komt gewoon een stop op de mogelijkheid om als 'nieuwe' speler in te loggen op een server/ realm.

Kon het niet laten, maar wat moest je doen...? Voorstuwing? :+
Of was het z'n spaanse dialect in engels :o

Daarnaast wil ik eerst vermelden, ben geen zwart kijker.. maar lees enkel even puur wat je neerzet.
Ik vind punten 1 - 3 heel vernuftig en netjes gezegd... ik hoop dat ze het kunnen waarmaken, iedereen weet dat een MMO release altijd wel op een van deze punten problemen heeft.

Daarbij is de laatste regel heel ruim te interpreteren, wat voor hun soepel is, hoeft voor mij niet soepel te zijn. ;)
qwaurck schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

Wat betreft mijn vraag die ik stelde bij de Q&A:
Q: Will the game be harder? As you can read on different forums, people complain about the lack of difficulty.
A: Stephen Reid antwoorde na even te overleggen met de andere 3 developers. Yes the game will be harder the more you progress.
Dus daar maak ik me niet al te veel zorgen over.

Mijn andere Q & A post ik zo meteen.

@rooieziel: Er komt zeker een EU beta in september. Dit is mij ook verteld door Emmanuel Lusinchi.
[...]
Je hoort / leest veel dat het zo makkelijk is... maar niemand heb ik zien schrijven dat het wordt aangepast?
Denk aan DarthHater etc. die regelmatig interviews afnemen, vaag dat zij het dan niet vermelden..?
(of ik lees er elke keer overeen .. )

Nog wat leuk lees voer, de onofficiële SWTOR magazine. (link)

@ qwaurck: onwijs bedankt voor de info die je hebt kunnen verkrijgen, geen kleerscheuren eraan overgehouden? :P

P.s. een laatste puntje over die EU releases.. als ze weten dat het speelt op het forum en (binnenkort lees ik hierboven ergens?) de kop willen indrukken door erop te gaan reageren (en dat dit niet kan tijdens GamesCon, duh!)... vind ik een slechte reden.

De reacties en ongenoegen over de geruchten op swtor.com spelen langer dan vorige week... :(

MW | BF1 Stats

• Nefiorim
  • Laatst online: 24-04 09:02
Naja Zephyer, vanuit het oogpunt van customer relations en community managen... Je kan bezig blijven met op elk wissewasje te reageren, maar zodra de (toekomstige) spelers merken dat je toch wel overal op in gaat zullen ze je alleen maar met meer vragen overstelpen. Het geef een vinger en ze willen een hand principe. Op een gegeven moment wordt gewoon een afweging gemaakt tot op welke hoogte er resources aan gespendeerd moeten.

De heren(/dames) daar werken nu gerust 80+ urige werkweken voor launch en dat gedurende lange termijn. Mogen we met z'n allen best wat begrip voor opbrengen :)

XBO: Michaël#3318

• Zephyer
Oh, ik heb heel veel begrip voor al de mannen (en vrouwen) die voor de schermen werken.
Ik vind bijv. RockJaw juist heel veel communiceert, maar als je met zo'n antwoord komt... da's niet doordacht ;)

MW | BF1 Stats

Anoniem: 326489

Ben benieuwd wanneer de guild beta tests beginnen. Daar er in de guild waar ik zit (Synergy) Zogoed als iedereen gepreordered heeft.

Ben een benieuwd.

Anoniem: 326489 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:36:
Ben benieuwd wanneer de guild beta tests beginnen. Daar er in de guild waar ik zit (Synergy) Zogoed als iedereen gepreordered heeft.

Ben een benieuwd.
Voor Europa?
Zou er maar niet te veel op hopen.
De Beta weekenden beginnen waarschijnlijk pas rond 23 September, duurt waarschijnlijk zo'n 6-8 weken en ik verwacht niet eerder dan de laatste 2 weken dat Europa ook mee mag doen op grote schaal.
Dus eerder dan een begin Oktober verwacht ik daar niets van.
Zephyer schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:20:
Oh, ik heb heel veel begrip voor al de mannen (en vrouwen) die voor de schermen werken.
Ik vind bijv. RockJaw juist heel veel communiceert, maar als je met zo'n antwoord komt... da's niet doordacht ;)
Wat was zijn antwoord dan? Zit op me werk kan niet echt het internet op het moment doospitten.

• Nefiorim
  • Laatst online: 24-04 09:02
Hello all. You guys and gals have been busy. As have we; Gamescom was a very big and very busy show. Now I'm back Stateside (and nine hours removed from Germany) I can answer a few questions.

You may not get all the answers to your questions here, but we will hopefully be able to answer all of them in time. Thanks to Shingara for gathering together a bunch so I can answer concisely.

I will say that the one big question you probably all have ("When do Beta Testing Weekends actually start?") won't be answered for a little while, but we're working on that.

Quote:
Originally Posted by Shingara
Why isn't there a Worldwide launch when Mythic themselves did one already and many games do? (WAR, WOW) And isn't the stock issue argument a little redundant with digital copies? Also, a forumtite has had a conversation with three of your recommended retailers today, and they state that a distributor doesnt dictate a game release day in any way.

Three questions in one paragraph, bonus!

First up, a worldwide launch isn't being considered for the reasons we've stated several times already. With the volume of expected pre-orders and ultimately launch day customers, we took the decision to limit the amount of copies available to ensure the highest quality of overall game service from day one onwards. That decision was complex and difficult to make, as 'game service' for us encompasses many things, from servers to customer service and everything in-between.

Digital copies are also finite because every copy sold is another customer hitting the servers on launch day.

Last of all, I don't believe I ever suggested we were dictating game release to retailers. However, traditionally, retailers do restock on the days I mentioned (Tuesday for US (and I would guess Canada, but I don't know for sure) and Thursday/Friday for EU/UK) and in the case of really large retailers, that's a day that's hard to change. We're not blaming them, it's just a fact.

Quote:
Can we have a shorter release window guess as its alot of money being taken out of banks ?

Not seeing the bank connection, sorry. I'm afraid we're not going to narrow the release window until we're ready to do so.

Quote:
Do people from the US get access to the limited number of early access passes first over Europeans?

No, as stated previously, it's based on when you redeem your code. It's also important to note that everyone who pre-orders gets Early Game Access.

Quote:
Why didn’t you inform us that EU and ROTW players would not get to test the game and provide feedback until the game was complete after telling us to sign up for nearly two years?

You're making some assumptions here that aren't true. Many people outside of North America will get to test the game; it's not yet complete; and we're eager to hear feedback from everyone who tests.

Feedback varies enormously from tester to tester, and it's very possible that feedback given even close to launch will end up being implemented in the game - and that's before we get into post-launch and the ongoing feedback cycle.

Quote:
What was the reason for the change from 'simultaneous worldwide release' in the general FAQ to 'We are still aiming for a near simultaneous release of The Old Republic in all of our launch countries' after you have taken our preorder money?

No conspiracy here; the general FAQ was originally written much earlier than the pre-order FAQ. The latter is more up-to-date, so it was modified.

Quote:
Could you please clarify in the most basic terms possible, what the procedure will be for launch week?

Not yet, but closer to launch we will.

Quote:
Is it not possible to ship copies of the game to EU a week before launch so it can be released worldwide?

As explained above, that's not entirely our decision.

Quote:
If EU and US launches are not simultaneous, will headstart be extended to cover the difference for EU players?

I really think this is probably the biggest issue concerning people, and we understand that. It's being discussed right now, and it might well happen.

Quote:
If the above is true what will be the placeholder points be for specific headstarts and release window cuts of concerning the begining of a grace period.

As it's still in discussion, we obviously can't talk about this yet.

Quote:
Does BioWare feel that an appropriate and fair level of open communication has been used with regard to the revelations of EU testing and launch ?

Yes. As soon as we've been able to solidify plans, we've spoken about them.

Quote:
Is SWTOR is using the same datacentre which was used to host WAR's EU servers?

I honestly don't know, and I'm not sure why this might be seen as important. As I haven't gone through the 200+ pages of this thread's incarnations, if someone points me to the original reference I can potentially answer better.

Quote:
How are people effected in the EU Via DD and ordering from Amazon US overseas shipping?
Assuming 'DD' means 'digital download' (or 'Digital Deluxe', I'd guess?) then it's too early to say. I expect that will get decided in line with when Early Game Access starts, and as I said, that's in discussion.

Quote:
now there are 2 supposed greenzone release dates which release date will the EU early access begin on and what is the cut off period for early access if it is the NA one and the begining of the grace period for the EU.

This seems to be essentially the same question as above - when does Early Game Access start for the US/EU - and that's still being discussed. (In part it depends on our total number of pre-orders, which is still ongoing.)

I will say that Early Game Access for each territory will end on launch day for each territory, and the grace period will then start.

Many of these questions will get answered in more depth and detail closer to launch. We're aware of all of these issues, and we're working to solve those that need solved.
Heb de vragen in italics, rest is van SR. Schaamteloos gecopy/paste van SWTOR forum devtracker :)

XBO: Michaël#3318

• Zephyer
@Rooieziel, ik weet dat mijn guild is uitgenodigd (UK guild) welke de EU server heeft aangevinkt op swtor.com
Er is een mailwisseling tussen de GL (GuildLeader) en SWTOR over wie er mee mag doen van de GL.

Uitslag daarover weet ik (nog) niet.
Je moet nl. 1. in de guild zitten op SWTOR 2. de GL moet je acc. en mail adres hebben en deze doormailen.
Waarom, geen idee... mocht ik worden uitgekozen... dan mag ik niet eens laten horen (bijv. hier) dat ik mee doe aan de BETA.

Dat het 6-8 weken duurt, dat denk ik niet, denk eerder 2 weken voordat er uitslag is (voor mijn guild).

MW | BF1 Stats

Dan vind ik het nog steeds correct wat hij antwoord hoor.
En blijkbaar zit er een iets strakker nekbandje om als hij op het forum post dan wat je tijdens een beurs kan zeggen antwoorden op de beurs kwamen van Emmanuel Lechinio

• Zephyer
Blijkbaar, maar dan zou ik alsnog iets raadplegen.. (zoals iemand bij jou deed) voordat je een uitspraak doet.
Stephen Reid antwoorde na even te overleggen met de andere 3 developers.
Een beurs is ook een plek waar veel theorieën kunnen ontstaan.

MW | BF1 Stats

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 09:11
Zephyer schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:06:
@Rooieziel, ik weet dat mijn guild is uitgenodigd (UK guild) welke de EU server heeft aangevinkt op swtor.com
Er is een mailwisseling tussen de GL (GuildLeader) en SWTOR over wie er mee mag doen van de GL.

Uitslag daarover weet ik (nog) niet.
Je moet nl. 1. in de guild zitten op SWTOR 2. de GL moet je acc. en mail adres hebben en deze doormailen.
Waarom, geen idee... mocht ik worden uitgekozen... dan mag ik niet eens laten horen (bijv. hier) dat ik mee doe aan de BETA.

Dat het 6-8 weken duurt, dat denk ik niet, denk eerder 2 weken voordat er uitslag is (voor mijn guild).
Geloof ik niks van, wij zitten met 50+ man van Dark Age of Camelot, allemaal pre order en pre set groups al ready en wij hebben te horen gekregen dat er totaal niks bekent is van een invite aan EU guilds.
@Zephyr: Denk je niet dat SR voordat hij iets post op forum indien nodig gaat overleggen? Ik denk van wel namelijk.
Maar goed wat het duurt nog maar een paar maandjes voor game launch en beta komt wel binnen maand.
Dus druk maar ik me er niet meer om.

En trouwens je mag van bioware zeggen dat je aan de beta meedoet maar dat is ook het enige wat je erover mag zeggen.

[Voor 19% gewijzigd door qwaurck op 23-08-2011 14:25]

• Zephyer
@ Cyclonic, ik heb de uitnodiging gezien... kan natuurlijk altijd nog random zijn ;)
qwaurck schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:24:
@Zephyr: Denk je niet dat SR voordat hij iets post op forum indien nodig gaat overleggen? Ik denk van wel namelijk.
Maar goed wat het duurt nog maar een paar maandjes voor game launch en beta komt wel binnen maand.
Dus druk maar ik me er niet meer om.

En trouwens je mag van bioware zeggen dat je aan de beta meedoet maar dat is ook het enige wat je erover mag zeggen.
Ben ik met je eens vwb er zorgen over maken :)
Echter over de Guild Testing program, staat er toch echt in vwb melding maken dat je meedoet.
Nog een keer doorgenomen en het staat er echt in... er staat expliciet vermeld dat als je meedoet, dat je dit niet mag vermelden.

MW | BF1 Stats

Ik las ergens op een swtor forum reactie van SR dat je alleen dit mag zeggen. Yes I play beta of No i don't play beta...
Wel raar dat over guild testing dit dan expliciet staat dat het niet mag maar goed... we muggen ziften over de kleine dingen :P
Cyclonic schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Geloof ik niks van, wij zitten met 50+ man van Dark Age of Camelot, allemaal pre order en pre set groups al ready en wij hebben te horen gekregen dat er totaal niks bekent is van een invite aan EU guilds.
Niet elk guild krijgt een invite.
En de enige eis (om een kans op een invite te maken) is dat je 10 leden hebt op de officiele website.
Of het er nu 10 of 100 zijn en of ze nu allemaal een pre-order hebben gedaan of geen, maakt allemaal niet uit.

TheS4ndm4n#1919

• Zephyer
qwaurck schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:40:
Ik las ergens op een swtor forum reactie van SR dat je alleen dit mag zeggen. Yes I play beta of No i don't play beta...
Wel raar dat over guild testing dit dan expliciet staat dat het niet mag maar goed... we muggen ziften over de kleine dingen :P
Ik snap wat je zegt over muggen ziften, maar mocht ik nu in een BETA komen... dan zou ik dit wel willen roepen :P
Als dat niet eens mag.. wil ik geen ban aan m'n broek hebben :9

Nb. zie nu dat de crew skills op swtor.com staan (compleet), wist dat nog niet. (link)

MW | BF1 Stats

Je mag het absoluut zeggen dat je beta doet maar niet meer dan dat, ben al swtor forums aan het doorspitten maar kan de developer reply niet zo 1 2 3 vinden...
Zephyer schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:51:
[...]

Ik snap wat je zegt over muggen ziften, maar mocht ik nu in een BETA komen... dan zou ik dit wel willen roepen :P
Als dat niet eens mag.. wil ik geen ban aan m'n broek hebben :9

Nb. zie nu dat de crew skills op swtor.com staan (compleet), wist dat nog niet. (link)
Aan de andere kant.
Als je in de beta komt, en je bent wel van plan om je aan de rest van de NDA te houden, is het misschien slimmer om dat niet te roepen...
Tenzij je de hele beta zeurende tweakertjes aan je broek wil hebben :P

TheS4ndm4n#1919

• Zephyer
Staat weer wat nieuws op betacake, los van een dikke spoiler (verhaallijn van de SI Sorc), staat er ook wat uitleg over de spec, talents en abbilities.

MW | BF1 Stats

Topicstarter
Anoniem: 251710 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:47:
[...]

Voor Europa?
Zou er maar niet te veel op hopen.
De Beta weekenden beginnen waarschijnlijk pas rond 23 September, duurt waarschijnlijk zo'n 6-8 weken en ik verwacht niet eerder dan de laatste 2 weken dat Europa ook mee mag doen op grote schaal.
Dus eerder dan een begin Oktober verwacht ik daar niets van.
Hou het a.u.b. bij de feiten als het gaat om noemen van termijnen en gaat niet lopen speculeren op basis van ´gevoel´. Het is en blijf September. Ik en anderen hebben afgelopen week genoeg bronnen gelinkt die dat bevestigen.
RocketKoen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:19:
[...]

Aan de andere kant.
Als je in de beta komt, en je bent wel van plan om je aan de rest van de NDA te houden, is het misschien slimmer om dat niet te roepen...
Tenzij je de hele beta zeurende tweakertjes aan je broek wil hebben :P
Gek genoeg zie ik hier en op andere forums heel veel mensen zeggen dat je niet mag zeggen dat je in de Beta zit, maar heb ik volgens mij ergens een reply gezien van Bioware dat je dat wel mag zeggen, maar het daar ook mee ophoudt. Eens kijken of ik de bron nog kan vinden! :)

Edit: Gevonden! http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=156174

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 23-08-2011 16:24]

Laat ik het zo zeggen als ik in beta zit dan horen jullie het wel :)

Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Hou het a.u.b. bij de feiten als het gaat om noemen van termijnen en gaat niet lopen speculeren op basis van ´gevoel´. Het is en blijf September. Ik en anderen hebben afgelopen week genoeg bronnen gelinkt die dat bevestigen.

[...]

Gek genoeg zie ik hier en op andere forums heel veel mensen zeggen dat je niet mag zeggen dat je in de Beta zit, maar heb ik volgens mij ergens een reply gezien van Bioware dat je dat wel mag zeggen, maar het daar ook mee ophoudt. Eens kijken of ik de bron nog kan vinden! :)
Dat is een feit.
Tijdens gamescom zei een dev dat de beta weekends wat later begonnen na de start van het guild test programma.
Is het guild test programma in EU al begonnen? volgens mij niet, en dus duurt het nog wel even.
En dan zei Stephen Reid op swtor.com, dat eerst de US en pas later de EU aan de beta weekends beginnen.

Dus eerst worden er guild testen gedaan en dan later in de herfst (letterlijke woorden) beginnen de beta weekends, en dan eerst US en dan later pas EU.

Is bevestigd door de devs tijdens gamescon en Stephen Reid op de forums.
En geloof mij nu maar dat EU pas een week of 2 voor launch aan de beurt komen. (en dat is gevoel)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 251710 op 23-08-2011 16:28]

Er is ook geen goede reden voor Bioware om in de EU uitgebreide beta tests te doen.
Enige wat ik me kan bedenken is dat ze duits en franstalige spelers uitnodigen voor het geval er fouten zijn gemaakt bij het vertalen.
En 1 beta-weekend zou genoeg moeten zijn om te kijken bij welke afstand tot de server spelers last krijgen van hun ping.
Blijkt bvb dat je vanuit de helft van de launch gebieden in europa toch lag krijgt op de EU server, dan zullen ze extra server locaties moeten regelen.

TheS4ndm4n#1919

Rooieziel je bent wel erg negatief bezig hoor, mijn vraag aan jouw is: hoeveel dagen van te voren denk je dat we early access krijgen?
Wat mij betreft en daar hou ik het bij komt game uit 1ste week van november. Dus als EU half september hun beta invites krijgen dan hebben wij als EU nog wel genoeg tijd om te beta-en.
Zou leuk zijn als ik beta kon meedoen maar hoef het niet zo perse meer :)

Topicstarter
Anoniem: 251710 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

Dat is een feit.
Tijdens gamescom zei een dev dat de beta weekends wat later begonnen na de start van het guild test programma.
Is het guild test programma in EU al begonnen? volgens mij niet, en dus duurt het nog wel even.
En dan zei Stephen Reid op swtor.com, dat eerst de US en pas later de EU aan de beta weekends beginnen.
Dus eerst worden er guild testen gedaan en dan later in de herfst (letterlijke woorden) beginnen de beta weekends, en dan eerst US en dan later pas EU.

Is bevestigd door de devs tijdens gamescon en Stephen Reid op de forums.
En geloof mij nu maar dat EU pas een week of 2 voor launch aan de beurt komen. (en dat is gevoel)
Is dus niet waar. Zie quote:
Are European guilds eligible for Guild Testing?

European Guild Testing will begin at the same time the European Testing Program begins in the near future.
Bron: http://www.swtor.com/comm...php?p=8273895#edit8273895

Ik zal het nog maar een keer posten, zie hier de duidelijke quote van twitter van Stephen Reid van afgelopen vrijdag: Anoniem: 82860 in "[PC] Star Wars: The Old Republic - Deel 2"

In de doctors interview wordt gezegd 'Herfst', dus zitten we in de week van 23 september. Is nog steeds september. Niet oktober, niet 2 weken voor launch, niet na EU guild beta. Dat zijn de feiten.

Het gaat overigens om weekenden en een steeds uitgebreidere selectie, dus in de eerste weken van september beta spelen moet je waarschijnlijk geluk voor hebben.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 23-08-2011 17:36]

Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:58:
[...]

[...]

Is dus niet waar. Zie quote:

[...]

Bron: http://www.swtor.com/comm...php?p=8273895#edit8273895

Ik zal het nog maar een keer posten, zie hier de duidelijke quote van twitter van Stephen Reid van afgelopen vrijdag: Anoniem: 82860 in "[PC] Star Wars: The Old Republic - Deel 2"

In de doctors interview wordt gezegd 'Herfst', dus zitten we in de week van 23 september. Is nog steeds september. Niet oktober, niet 2 weken voor launch, niet na EU guild beta. Dat zijn de feiten.

Het gaat overigens om weekenden en een steeds uitgebreidere selectie, dus in de eerste weken van september beta spelen moet je waarschijnlijk geluk voor hebben.
Juist, dus als de beta weekends voor de US beginnen rond 23 September dan begint de EU toch pas in Oktober?
Ok misschien had ik het fout met die guild test, misschien dat ze dat beide tegelijk doen.
Maar dan blijft het zo dat de US eerst begint, en Europa? er zijn nog niet eens Europese servers volgens mij?
Misschien dat iemand in de beta dat kan bevestigen.

Dus begint (waarschijnlijk, maar ik weet het wel bijna zeker) Europa pas in Oktober, mid Oktober misschien.

Ik denk (hoop) ook overigens dat ze de release date geven op EUROGAMER EXPO, SEPTEMBER 22 – 25, 2011.
23 Sep + 6 weken = Eerste week November misschien release.
qwaurck schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:41:
Rooieziel je bent wel erg negatief bezig hoor, mijn vraag aan jouw is: hoeveel dagen van te voren denk je dat we early access krijgen?
Wat mij betreft en daar hou ik het bij komt game uit 1ste week van november. Dus als EU half september hun beta invites krijgen dan hebben wij als EU nog wel genoeg tijd om te beta-en.
Zou leuk zijn als ik beta kon meedoen maar hoef het niet zo perse meer :)
Waarom negatief? ik baseer mijn verhaal op wat ik gehoord en gelezen heb.
En zoals ik hierboven al aangaf, de beta weekends beginnen pas rond 23 September.

En ik geloof ook in een release begin November.
Ik denk dat de early acces 6 dagen gaat duren, dat heb ik ergens gelezen.
En voor de normale editie 3 dagen denk ik.

EDIT
En let eens op hoe ze die beta aankondigde en hoe ze hem nu noemen.
Toen waren het September Beta test weekends.
nu spreken ze over Beta weekends.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 251710 op 23-08-2011 18:32]

@rooieziel, het spijt me maar ik heb veel info gelezen over swtor en er wordt nergens een datum genoemd door een van de developers.
Dus het blijft speculatie wanneer wij beta gaan krijgen. En 23 september is nog steeds september toch? Bioware heeft nooit gezegd dat de beta weekends zullen beginnen op de 23 september.
Zo ja dan zou ik daar best een link van willen hebben.
Ze hebben met geen woord erover gepraat over hoever van te voren early access is.
De 3 en 6 dagen heb ik nergens gelezen.
Het zijn vooral die berichten van ja ik heb van mijn retailer gehoord early game access gaat in oktober zijn want dan krijg de retailer de game binnen of heb gehoord van iemand dat .....
Het is en blijft allemaal speculatie.

Wat ik denk aankomend weekend is PAX en daar gaan ze release date de wereld in helpen. Zo niet dan hou ik op met posten in dit topic.

Ze spreken nu over beta weekends en neit meer september beta weekends?
Waar is dat te vinden dan?

[Voor 5% gewijzigd door qwaurck op 23-08-2011 19:26]

Topicstarter
Dit is nu exact wat ik wilde voorkomen. Ik zeg nu 23 september omdat dat het begin van de herfst is. Maar er wordt nu al de datum 23 september genoemd. Mijn doel met deze posts is dat we niet moeten gaan speculeren over wat er wanneer gaat plaatsvinden.

@qwaurck Speculeren ja, gaat ook niet anders als ze weinig prijsgeven.
Maar als je de feiten op een rij zet kun je niet anders concluderen dan dat het waarschijnlijk wel zo gaat zijn.
Of de grote aankondiging op PAX moet zijn dat de beta weekends gaan beginnen, maar dat lijkt me sterk.

Nogmaals
Dr Ray spreek over "you will able to see for yourself as we expand testing with beta weekends, over the next couple of months" op 21:50
YouTube: Full EA GamesCom 2011 Press Conference - 70 Minutes (SWTOR, Battlefield 3) - YouTube

Neem daar nu bij dat in een andere video tijdens een Q&A gevraagd wordt. "When do the beta weekends start?"

En daarop wordt geantwoord op 2:47
YouTube: SWTOR: gamescom 2011 Public Q&A Part 1/2 - YouTube
Letterlijke vertaling.
the beta weekends are starting in fall, So whats going on right now, we are testing the game its actually live.
Dan zegt hij iets over "very soon" wat ik niet goed meekrijg.
The Beta weekends start a little later, more near fall and then we start expanding.
Tel daar de comment van Stephen Reid bij op.
Originally Posted by StephenReid

We will be adding more testers during September, including testers from Europe. This will increase the number of European testers by a considerable amount. As part of this increase, we're hoping to add a number of European Guilds.
Beta Testing Weekends in the EU will start after the US, but not much later. That's about all we can commit to right now.
Dus nergens wordt meer gsproken over "Septemer Beta weekends" maar wel "Beta weekends"
De Beta weekends beginnen in fall (Herfst, 23 September)
En Stephen Reid verteld dat eerst de US mag testen en daarna er behoorlijk meer Europeanen inkomen.

Dus kun je rustig stellen, dat de Beta weekends geen September beta weekends meer zijn.
Deze een "aantal maanden" zullen duren.
Deze pas beginnen rond de herfst.
Eerst de US mag en later pas Europa, en als de beta weekends werkelijk pas beginnen op 23 September, Dan duurt het voor Europa nog minimaal tot Oktober.
Ik gok zeker 2 tot 3 weken en dus reken maar op mid oktober, niet meer als 2 of 3 weken voor release.

Dat is dus geen natte vinger werk.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb de game ook ge-pre-ordered.
Ik wil ook in die beta.
En het is ook verraderlijk omdat ze zelf begonnen met de term "September beta weekends"
Daar komt nog bij dat ik heb gehoord en gelezen heb, dat er nog helemaal geen Euro servers zijn.
En dat de Euro staf nog helemaal niet compleet is.
Dus je kan wel constant gaan F5'en op 1 September, maar ook realistisch zijn en dan hoor je dat ze zelf meerdere keren spreken over "later" "Fall' "first US" en "then we are going to expand"

Dus temper het maar een beetje, als je rekend op half oktober kan het misschien alleen maar meevallen.
Maar ik doe even natte vinger werk en voorspel dat we pas in de laatste 2 weken mogen mee testen.

Topicstarter
Toch ruk je wat er gezegd wordt weer uit z'n verband. De term "September Beta Weekends" is nooit gebruikt door Bioware. Jij hebt het over dat US in September gaan beta testen en EU daar op volgt en daardoor doorschuift naar Oktober. (iets wat niet gezegd wordt) Terwijl de US selectief al heel lang (en deels ook EU) aan het testen is.

Als je deze quote (ik noem hem voor de 3e keer) dus nogmaals goed leest, staat er niets anders dan dat EU in September mag testen.
A: (Reid) EU folk will be playing in September, however large scale ramp will happen in US first, then EU close after.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 24-08-2011 12:00]

En de US heeft al ~ 2 weken beta, misschien ook wel guild beta. Had een tweet van rockjaw dat we onze beta test page en mail moesten controleren, deze tweet was 2 misschien wel 3 weken terug.
Maar zullen we maar ander onderwerp aankaarten.

Hier een lap tekst over WorldPvP, interview met Emmanuel Lusinchi bij tentonhammer.

Had iemand Gabe Amatangelo interview van darthhater.com al gelinkt?
Ging over vooral over operations en flashpoints.

[Voor 14% gewijzigd door qwaurck op 24-08-2011 15:40]

Anoniem: 82860 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Toch ruk je wat er gezegd wordt weer uit z'n verband. De term "September Beta Weekends" is nooit gebruikt door Bioware. Jij hebt het over dat US in September gaan beta testen en EU daar op volgt en daardoor doorschuift naar Oktober. (iets wat niet gezegd wordt) Terwijl de US selectief al heel lang (en deels ook EU) aan het testen is.

Als je deze quote (ik noem hem voor de 3e keer) dus nogmaals goed leest, staat er niets anders dan dat EU in September mag testen.

[...]
Goed als jij denkt dat er in September veel Europeanen in die test weekends zullen komen, prima.
1 Oktober zullen we zien of ik gelijk had.

En ik weet dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen, en dat het één en ander gespeculeer is.
Maar erg concreet zijn ze ook niet.
Als je het originele nieuws bericht leest is het net of er meteen in September was groots staat te gebeuren.
Bioware zei in Mei ook, we gaan "soon" in Europa testen.
Ook zeiden ze met de pre orders niets over een BIJNA near launch.

Dus ik neem Bioware wel met een korreltje zout.

Topicstarter
Anoniem: 251710 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Goed als jij denkt dat er in September veel Europeanen in die test weekends zullen komen, prima.
1 Oktober zullen we zien of ik gelijk had.

En ik weet dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen, en dat het één en ander gespeculeer is.
Maar erg concreet zijn ze ook niet.
Als je het originele nieuws bericht leest is het net of er meteen in September was groots staat te gebeuren.
Bioware zei in Mei ook, we gaan "soon" in Europa testen.
Ook zeiden ze met de pre orders niets over een BIJNA near launch.

Dus ik neem Bioware wel met een korreltje zout.
Dat moet je helemaal zelf weten. Het gaat mij er niet om wie er gelijk heeft. Het zou best kunnen dat je gelijk hebt, h t gaat mij er echter om dat er niet meer gespeculeerd wordt dan al gedaan is en feiten van Bioware niet verdraaid worden. Vandaar mijn reactie.

Ik zou zeggen, laten we er over op houden inderdaad. Es kijken of er nog wat nieuws te melden is in beta land! :)
Hier een video interview van the-force.eu met Gabe Amatangelo opgenomen op gamescon

Betacake had ook weer tijdje terug een Q&A met een tester episode.
alterswotor heeft weer eea interesants te melden, vooral het DCMA berichtje :)

Als ik zo de beta patch notes lees dan vind ik het toch wel frappant dat Emmanuel Lusinchi tegen mij zei op gamescon dat ze nu in in de laatste fase zitten....

[Voor 25% gewijzigd door qwaurck op 24-08-2011 15:59]

Topicstarter
ik heb even de interessante info uit dat video-tje vertaald:

Opstekers Interview Gabe Amatangelo The-Force.eu

• Er zijn daily quests o.a. op planeet Ilum. Hier zijn schijnbaar aardig wat lightsaber crystals te vinden.
  • Een onaangekondigde feature gaat er voor zorgen dat spelers niet de hele dag door op hun spaceship doorbrengen.
  • Er zijn bepaalde 'sociale centra' waar een hoge concentratie van spelers is, zoals de 'Viken Spaceport'. Dit is een soort travel hub om bij de meeste flashpoints en operations te komen.
  • Er is (m.i. gelukkig) geen dungeon finder-tool, wel een search-tool waarmee mensen met gezocht kunnen worden om group-content uit te voeren. Groepen worden handmatig gevormd. Je moet dus weer met spelers gaan 'communiceren'. :) Hiermee willen ze meer het community-gevoel naar voren laten komen.
  • Heroic quests zijn er niet alleen op endgame maar ook tijdens het levellen (soms onderdeel van de planet stories). De focus ligt hierbij ook erg op roleplaying. Voor sommige heroic quests is een groep nodig. Het aantal quests is niet op 2 handen te tellen. Sommige zijn geinstanced andere in de open wereld.
  • Operations met meer personen betekent dat er ook meer loot-items voor je class beschikbaar zijn. In plaats van 4 voor je character in 8-man operations, zijn dat er bijvoorbeeld 8, 9 of 10 in een 16-man operation. De kwaliteit van de items is wel hetzelfde.
  • Gabe heeft het over 'een andere' operation. Bij launch zullen er dus waarschijnlijk 2 zijn met verschillende difficulties. (Speculatie).
  • Opvolgende operations hebben betere loot en zijn moeilijker.
  • Professions hebben soms een functie in operations/flashpoints om deze sneller te kunnen doorlopen.
  • Sommige looted items in flashpoints/operations kunnen worden gedemonteerd en omgezet in een crafting recipe.
  • Als operations loot beter wordt, zorgt Bioware er ook voor dat professions betere items kunnen maken, zodat een profession niet nutteloos wordt.
  • The Eternity Vault heeft 5 bosses, boss loot kun je ook krijgen door puzzels in operations op te lossen. (ook een soort van lastige encounter als het ware)
  • Ze willen uiteindelijk een spectator mode gaan inbouwen voor Huttball (misschien ook andere warzones). Dit duidt op mogelijke esports?
Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee