Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Arstechnica is wel 1 van de weinige betere impressions als je het mij vraagt. Ook vrij beperkt, maar wel door gamers, voor gamers. Ik zou zeggen dat MMORPG en TenTonHammer ook wel gamers zijn, maar wel slechte reviews. Is er dan nog een embargo, zorg dan in ieder geval dat de rest van je impressions volledig zijn qua info. Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om wat research te doen voor het embargo verviel.psychodude schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:08:
[...]
Tsja, het zijn journalisten. Veelal zijn het geen diehard gamers. Hun visie op games zal meer als pass-time ding zijn, waarbij zaken als crafting, AC's met verschillende spec mogelijkheden, etc meer bijzaak zullen zijn. Daarnaast is er ook nog EA/BioWare welk ze beperkt in wat ze wel, en wat ze niet mogen vrijgeven. Het is namelijk geen volledige NDA drop, zoals te vernemen is uit het feit dat o.a. ars technica bepaalde beelden heeft moeten verwijderen uit hun artikel.
Pas als de NDA dropped voor testers, zullen indepth views op de overige zaken goed aan het licht komen.
Van alle journalistieke richtingen bestaat de gamesjournalistiek denk ik wel het meest uit liefhebbers hoor. (Op de popjournalistiek na dan) Maarja liefhebber of niet, ze zijn wel gebonden aan journalistieke regels.
[ Voor 11% gewijzigd door Jochem Boom op 21-10-2011 12:27 ]
Iemand meer informatie hier over?
De beta client, is niet de final client. Het kan zijn dat omwille van het testen, ze de textures in een lagere resolutie hebben verspreid. Daarnaast zit er binnen wat gelekt wordt door beta testers ook een grote diversiteit aan kwaliteit simpelweg door een verschil in grafische settings. En als laatste, is de screenshot size op bijv. de ars technica vrij klein, als dat van 1920x1080 komt en is gedownsized naar 640x360 dan kun je je voorstellen dat het er mooier uit komt te zien dan wat het oorspronkelijk misschien geweest is.no00waa schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:31:
Heeft iemand enig idee hoe het nou echt zit met de graphics? Van alles wat ik tot nu toe gezien heb van testers en dergelijke ziet het er wel mooi uit maar zeker niet super, als ik echter nu die press-previews bekijk zoals arstechnica dan lijken de textures echt veel hogere resolutie en dus veel mooier. Ik weet wat ik kan verwachten ongeveer, en de stijl bevalt me zeer zeker echter lijken de textures gewoon niet scherp (tot nu toe dan?).
Iemand meer informatie hier over?
die geluiden van een bounty hunter zijn dan ook abnormaal alsof je een battery tanks/attilerie hoort afgaanSneezzer schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:11:
Ik niet hoor, zo'n zaklamp die swoosh geluiden maakt haalt het toch niet bij de pistolen en racketten van een bounty hunter ;-)
de eerste keer dat ik het hoorde toen ik aan het questen was met mn sorcerer was ik meteen aan het rondkijken wat er nou in godsnaam aan de gang was.
Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.
Nu wachten tot ik het zelf kan horen!
En ook dan moet je het e.e.a. proberen te scheiden tussen de mensenmassa.psychodude schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:08:
[...]
Pas als de NDA dropped voor testers, zullen indepth views op de overige zaken goed aan het licht komen.
Zo nu en dan lees ik een Q/A op BetaCake... nou, dan lijkt het soms een ICT'er die als KNO arts verslag van z'n werk doet... geen touw aan vast te knopen en/of compleet verkeerde informatie/vergelijkingen.
En toch heb ik dit anders gezien, hetzelfde geldt voor Smugglers/IA's.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
[...]
Ik ben wel benieuwd naar bijvoorbeeld de Bounty Hunter, maar ik vrees dat de storyline daarvan minder goed is uitgewerkt omdat dit toch een class is die minder populair zal zijn. Iedereen wil tenslotte met lightsabers en forcepower spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Zephyer op 21-10-2011 13:28 ]
gek genoeg zijn juist de verhalen voor de non-force classes (waarvan je dus zou verwachten dat ze minder populair zijn) het beste uitgewerkt.Zephyer schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:28:
[...]
En ook dan moet je het e.e.a. proberen te scheiden tussen de mensenmassa.
Zo nu en dan lees ik een Q/A op BetaCake... nou, dan lijkt het soms een ICT'er die als KNO arts verslag van z'n werk doet... geen touw aan vast te knopen en/of compleet verkeerde informatie/vergelijkingen.
[...]
En toch heb ik dit anders gezien, hetzelfde geldt voor Smugglers/IA's.
Bounty Hunter en Trooper zijn alom geprezen als beste verhaallijn. Jedi Knight, Inquisitor, Smuggler en IA schijnen redelijk te zijn. SW kan ik niet over mee praten. Consular schijnt tegen te vallen.\
Over die beta reviews: Vrachtwagens met zout. Sowieso zijn het over het algemeen geen mensen die uberhaupt weten hoe ze iets moeten review of normaal engels kunnen typen, daarnaast vervallen ze ook continu in meningen v.w.b. smaak in plaats van feitelijke info. Bovendien klagen ze ook nog eens vaak over zaken waarvan mensen die het nieuws enigszins bijhouden weten dat ze al lang zijn opgelost of opgelost gaan worden. Zo geef je mensen dus een verkeerde impressie.
En ik kan je vertellen.. de Consular vond ik zeker niet tegenvallen al ben ik niet verder dan 11 gekomen.
Ik vind dat je eigenlijk overal open voor moet staan. Ik wil(de) nl. zoiezo voor IQ gaan ivm healing wat me leuk lijkt, maar nu ik smuggler heb mogen bekijken, lijkt IA me ook zeker leuk
YouTube: STAR WARS™: The Old Republic™ - Collector's Edition Unboxing
YouTube: STAR WARS™: The Old Republic™ - Eurogamer Expo 2011 Highlights
[ Voor 32% gewijzigd door Thormodo op 21-10-2011 19:32 ]
Verwijderd
Was toch even een spannend momentje
Same. Erg vervelend. Ach ik hou nog hoopVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:26:
Krijg zojuist een email van The Old Republic.... blijkt het de mailing over de "Signs of war" trailer te zijn.
Was toch even een spannend momentje
Verwijderd
Die laatste was alleen wel erg kort qua speeltijd (6 uurtjes ?)
Wat nu ? Zit nog wel redelijk in de Starwars mood momenteel
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Kotor 2 misschien?Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:10:
Inmiddels Kotor 1 weer eens uitgespeeld en vandaag The Force unleashed 2 uitgespeeld.
Die laatste was alleen wel erg kort qua speeltijd (6 uurtjes ?)
Wat nu ? Zit nog wel redelijk in de Starwars mood momenteel
We do what we must because we can.
vergeet neit de TLRSP(of zoiets) te installeren. Deze mod maakt een hoop goed..
Is deze mod ooit gereleased geweest? Website is al een tijdje down en een echte release is er nooit gekomen volgens mij of heb ik dit gemist?Tripp schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:58:
[...]
vergeet neit de TLRSP(of zoiets) te installeren. Deze mod maakt een hoop goed..
Zet deze pagina als startpagina in je browser. Zie je het meteen: http://www.swtor.com/testerThomasthomas schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:35:
[...]
Same. Erg vervelend. Ach ik hou nog hoop
gathering en crafting skills welke bij elkaar horen of zit hier geen combi in
en moet je op een andere manier aan grondstoffen komen
Mja, enkel kan niemand er (op dit moment) gebruik van maken. Nieuwe build is nog altijd niet releasedVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:13:
[...]
Zet deze pagina als startpagina in je browser. Zie je het meteen: http://www.swtor.com/tester
Ach, het kan erger natuurlijk..... ik had bijv. de start kunnen missen
[ Voor 16% gewijzigd door Sneezzer op 24-10-2011 16:33 ]
die mod van team gizka is nooit voltooid (geweest). maar er is een andere mod die ook veel fixt.Grompie schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:17:
[...]
Is deze mod ooit gereleased geweest? Website is al een tijdje down en een echte release is er nooit gekomen volgens mij of heb ik dit gemist?
http://www.reddit.com/r/s...s/lnh47/sith_roleplaying/Sith Empire background for roleplayers by Loopgru
While I'm sure that the next few months will bring no end of "Darth Puppykicker", "Babyeater, Dark Lord of the Sith", and the like, there is really a lot more room for an intelligent, nuanced roleplay of the Sith than that. And, in the interest of doing my own small part to reduce the number of people who will inevitably have me wishing for a Force Choke button in real life, I thought I'd give a bit of a primer here.
Please note: This is intended to emphasize the rational, human elements of the Sith. It is not intended as a call to play them light-side, however; you certainly can, and it is not an inherent contradiction in terms to do so, but personally I think it is just as interesting if not moreso to see a character fall and struggle in the grey area between the extremes. Boromir was much more interesting than Faramir and Vader is a far, far more interesting character than Luke.
SITH
The word Sith needs a bit of disambiguation to begin with. As of the events of SWTOR, the term refers to a race, an empire and a philosophy / religion / cult. These are three very different things, that are nevertheless completely intertwined. I'm not going to go into a full history of the Sith Empire here, but if you're interested, check out Wookieepedia. Suffice it to say that the Jedi split along light/dark lines, the dark Jedi were exiled, settled on Korriban, and interbred with the natives there. Then, centuries later, they came back and carved a path through Republic-held space and forced the Treaty of Coruscant, which pretty much brings us to current.
EMPIRE VS. REPUBLIC
Politically, the Sith Empire is an expansionist power with designs on replacing an old, entrenched and highly bureaucratic Republic that has ruled over most of the known galaxy and fallen into stagnation and corruption. For a historical example, think about the Goths pushing up against the Roman Empire in the 4th Century. Remember that the Roman Empire, while ostensibly a Democratic Republic, had nonetheless invaded and annexed almost all of the known world by this point, and for all of their vaunted democracy, there was a very definite and distinct difference between Patrician and Proletarian life.
While I'd rather steer clear of the flame war that could easily erupt by dragging modern-day politics into this, it's not hard to find any number of parallels with the current political situation... and that's exactly the point. Do you think that the modern day US is a vital democracy ensuring the essential liberties of its citizens and spreading those values around the world? Do you think it's an overbearing, imperialist power more interested in corporate profits and oil supplies than human rights? If those questions exist with regard to institutions in the real world, it's not hard to see how the same questions could apply to this conflict as well.
POLITICAL PHILOSOPHY
When it comes to politics, the Sith espouse a philosophy most closely equated with Social Darwinism or hard-line Libertarianism. Not only are individuals expected to sink or swim on their own merits, but it is actually viewed as a substantial disservice to people to offer charity or mercy as it is through struggle and conflict that we are tempered and gain experience and strength. It is expected and even desired that this system will result in vastly disproportionate rewards for different members of society, but also includes the inherent, unshakable belief that, with sufficient ambition and ability, anyone of any station in life can advance. (The Sith Inquisitor storyline underpins this extremely well, as the character goes from slave to master by virtue of a combination of force sensitivity and shrewd, uncompromising ambition.)
This is contrasted against the pluralistic-but-bureaucratic society of the Galactic Republic.
SITH VS JEDI
This one, to me, is much more interesting.
Starting with the Jedi, the philosophy underlying the Jedi Code and the order as a whole has an incredible parallel with Buddhism. It eschews attachment and passion in favor of a serene acceptance and dispassionate, ego-less, intellectual efforts to maximize the greater good. It also has quite a bit in common with Christian dogma insofar as it espouses a philosophy of asceticism and devotion to the divine (which is functionally indistinguishable from the greater good for the purposes of this discussion).
The goal is certainly worthy... but is it the only way? Should working for good come at the cost, essentially, of your humanity? Does denying your passions and completely sublimating your own desires and ambitions really make you a better or more ethical human being?
To the Jedi, Passion is an absolute anathema, something to be avoided at all costs; for the Sith, it is life itself.
Respectively:
The Jedi teach that passions cloud the mind and lead to rash, selfish actions with negative consequences for both the actors and those around them. They instead recommend maintaining a serene, dispassionate, egoless calm from which an individual can act with purely intellectual equanimity and altruism.
The Sith, on the other hand, maintain that passion is a source of power- a point that is rather difficult to deny. Embracing and expressing passion is not only a font power but also provides a much more direct and visceral interaction with the Force. At the same time, however, there is always the caution to express and derive strength from passion but to maintain control over it. Keep those passions on a leash, let them out to fuel you when you need them, but have the self-discipline to keep it under control and not let it take over.
PHILOSOPHY
In terms of philosophical underpinnings, the first and most obvious place to start is with Frederick Nietzsche. (Yeah, that "God is dead" guy.) Nietzsche was among the first to discuss the notion of subjective morality- the notion that, absent an objective viewpoint from which to judge, there can be no absolute "good" and "evil", only the opinion of each individual, subjective viewer. He goes on to opine that, in such a situation, the best thing an individual can do is to acquire the power to shape the world to best suit his or her notion of what is right.
(Gee... where might we have heard something like that before?)
Another example, though, is the difference between communal and heroic morality and cultural traditions associated with each. For the former, we can once again invoke the Buddhist or Judeo-Christian relationship with the world, where the moral code lends itself quite well to helping people get along in a community setting, albeit at the expense of a certain amount of individualism. Heroic morality, on the other hand, idealizes the dynamic individual, personal strength, self-reliance, and standing up for what you believe. A good example of heroic morality, on the other hand, is pre-Christian Norse / Germanic culture. Examples include Beowulf, the Norse Sagas, or (for more recent, popular culture examples) Rohan in Lord of the Rings or even Conan (which, if you remember the epigram for the film, brings us back to Nietzsche).
THE PATH TO THE DARK SIDE
So, given all of the above, how do we get from the individualistic, passionate hero to the black-hearted villain? There's no denying that the Star Wars universe is a very polarized place, with plenty of examples of shiningly good and most black-hearted of evil. How do you go from trying to save the galaxy to blowing up entire populated planets? And, salient to this discussion, where is your character along the path?
Are you still an idealistic member of the Empire, convinced that the freedom and opportunity it brings is a much-needed breath of fresh air to the people of the Republic who have been languishing under a decaying, overbearing bureaucracy for millennia?
Are you struggling with your passions, trying to do the right thing but occasionally too caught up in the heat of the moment?
...or have you seen too much, been too frustrated for too long, seen the mass of humanity for the pathetic, self-defeating bunch it is and decided that they really have no meaning or purpose beyond how they either stand in the way of or advance your aims?
Palpatine, for example, is a pretty boring character if he's just evil for the sake of being evil... but if you dig into his motivations for why he's doing all that despicable stuff, he's much more interesting. Was he gloating to Luke about the imminent deaths of all the people he loved just to be a jerk, or was he trying to push him over the edge and have him give in to his anger as a way to break him free of the mental shackles placed upon him by his Jedi training?
TL;DR: If you want to play Crazy Sith Eddie (Izzard) and put babies on spikes, do it... but have a reason for it.
http://swtorprogress.com/members.php
Verwijderd
Ik ga hem zeker proberen vanaf dag 1 maar had ook graag eerst er aan willen ruiken
Als je zieltjes wilt winnen kunnen je beter 1 week gratis geven dan een product dat nog in Beta is (hoe goed het ook is), ik bedoel, beta is nog altijd niet de final versie.
Eén week echt gratis krijg je echter niet snel in de launch periode. Terwijl een open beta wel voor iedereen toegankelijk is. Kan me het dus best voorstellen. Voordat je een MMO aanschaft is het zeker binnen dit genre toch altijd wel aardig om vooraf alvast even een 'trial' periode te kunnen doorlopen.Sneezzer schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:11:
Ik zie de logica daar niet zo van....
Als je zieltjes wilt winnen kunnen je beter 1 week gratis geven dan een product dat nog in Beta is (hoe goed het ook is), ik bedoel, beta is nog altijd niet de final versie.
In de huidige traditie moet je dan eerst vervolgens 6 ~ 12 maanden wachten eer de trial er eindelijk komt.
Ik zie de logica mbt. het zelfvertrouwen niet zo.
Het valt me direct op dat het aandeel sith/republic sterk verschilt tussen PVE en PVP servers. Veel meer republic spelers op PVE servers en veel meer sith spelers op PVP servers. Het verbaast me overigens weinig.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:27:
Server/Class stats website
http://swtorprogress.com/members.php
Ik vraag me dan ook af of je er bij dit spel goed aan doet om voor de Sith te kiezen als je PVP belangrijk vind. In een potje Huttball merkte ik al dat de Sith veel sterker waren in PVP dan mijn (republic) team en ook veel beter samen speelden.
In mijn WoW tijd speelde ik meestal Alliance. Op mijn (PVP) realm merkte ik eigenlijk hetzelfde, de Horde won 4 van de 5 keer met PvP batlles. Daarnaast hoorde ik vaak genoeg van guildmates dat er met PVE ook beter werd samengespeeld bij de Horde.
Aangezien ik voor mijn main een Republic character wil aanmaken denk ik dat ik toch voor een PVE server kies. PVP vind ik persoonlijk ook niet zo heel belangrijk eigenlijk. Daarnaast vrees ik dat het evenwicht in de contested zones mogelijk uit balans is op PVP servers door het grotere aantal Sith spelers.
Hopelijk balanceert het zich een beetje uit in de loop van de tijd. Hoe denken jullie er over?
En dat terwijl ik jaren een PvP mud heb gespeeld. Maar daar was je gewoon je gear kwijt als je stierf, en dan is het wel echt spannend! Zoals ik het nu inschat is het world pvp alleen maar een manier om tijd kwijt te raken en dat vind ik niet echt spannend, vooral storend...
My 2cts though!
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Verder was er een kans dat je gear dropte (en je kwam heel lastig aan fatsoenlijke gear) en raakte je xp kwijt als je dood ging (genoeg dat je een uur aan het grinden was om die xp terug te verdienen). De kans dat je gear dropte was echter nog een flink pak groter als je naam rood was.
Dat zorgde er wel voor dat je over het algemeen niet zomaar werd aangevallen. Op de server waar ik zat was 1 guild vol (rode) playerkillers en een handjevol losse playerkillers. Maar je kwam ze eigenlijk zelden tegen.
Buiten dat ik Lineage 2 eigenlijk best ruk vind achteraf, dat systeem werkte wel. Je werd in ieder geval gestraft voor ganken in plaats van beloond...
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Missschien als bioware iets geleerd heeft van mythics fouten kan een server met een pvp ruleset best leuk zijn.
Shuttle st20g5
Zo ervaar ik het ook volledig. Ik ben blij dat ik mijn guild heb kunnen overtuigen om naar een PvE server te gaan.Liasis schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:15:
Exact voor dezelfde redenen start mijn guild op een PvE server. Ik heb, en blijkbaar de guildies ook, simpelweg geen zin in het worden gegankt door een aantal gasten die sneller levelen dan wij. Een PVP server zou voor spanning moeten zorgen, maar doet dit mijns inziens niet. In ieder geval heb ik niets gehoord waarbij blijkt dat het anders gaat werken dan in WoW en daar was het geen spanning, maar alleen irritatie (het werd erger door de tijd heen). Toen de battlegrounds kwamen was World PvP helemaal nutteloos geworden, aangezien honor grinden toen vele malen gemakkelijker ging in battlegrounds. De enige personen die toen nog aan PvP deden was het puur om het ongemak van de medespeler te doen. Daar heb ik dus niet zoveel zin.
En dat terwijl ik jaren een PvP mud heb gespeeld. Maar daar was je gewoon je gear kwijt als je stierf, en dan is het wel echt spannend! Zoals ik het nu inschat is het world pvp alleen maar een manier om tijd kwijt te raken en dat vind ik niet echt spannend, vooral storend...
My 2cts though!
Met betrekking tot balancing Republic/Sith op de servers: ik vermoed dat dit door het pre-guild launch program van Bioware wel zal meevallen. Het is allessinds een poging om enigzins wat greep op de verdeling Republic/Sith op een server te hebben.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Er is sprake van een grace period, echter is niet bekend hoe lang dit zal zijn. Stel het is 5 dagen (gezien de kerstdrukte ook binnen de VS) dan zou het kunnen zijn dat bijv 26 december de code ingevoerd dient te worden (2e kerstdag vieren ze binnen de VS niet meen ik). Als je de game dan nog niet ontvangen hebt binnen Nederland, dan kan het inderdaad zo zijn dat je vanaf dat moment moet wachten tot het pakje arriveert.MrBlueEyes schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:57:
Hoe werkt het trouwens met SWTOR uit de VS via Amazon. Kan ik pas spelen als ik de game in bezit heb? Of is het al eerder mogelijk?
Zeker indien rond die drukke periode de shipping 7 ~ 14 dagen nog wel eens kan duren, loop je het risico even buiten gesloten te worden.
Gemiddeld genomen en statistisch gezien zouden beide kanten evengoed even sterk moeten zijn als de class balance hetzelfde is en dus de ene kant net zo vaak moeten winnen als de andere. Gek genoeg was het op onze server precies andersom en leek Alliance juist vaker te winnen. Ik geloof niet zo in het 'deze faction trekt dat soort spelers aan' principe. Statistisch gezien vlakt dat naar mijn idee wel af. Oftewel, voor iedere server waar horde 'altijd wint' is er een server waar alliance 'altijd wint'.DarthDavy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:01:
[...]
Zo ervaar ik het ook volledig. Ik ben blij dat ik mijn guild heb kunnen overtuigen om naar een PvE server te gaan.
Met betrekking tot balancing Republic/Sith op de servers: ik vermoed dat dit door het pre-guild launch program van Bioware wel zal meevallen. Het is allessinds een poging om enigzins wat greep op de verdeling Republic/Sith op een server te hebben.
Over balans gesproken trouwens; deze is niet exact hetzelfde per faction. Neem bijvoorbeeld de project ability van de Jedi Consular en Shock van de Sith Inquisitor. Shock zorgt voor instant damage, project zit een delay in. Kan dus zijn dat door al dit soort kleine dingen opgeteld, een faction wel sterker wordt. Ik vraag me af hoe zit dit soort zaken gaan balancen.
Voor wat betreft PvP-servers. Ik ervaar ganken nooit zo als echt vervelend. Dan ga ik wel naar een ander gebied als het vervelend wordt, of ik roep mijn guildies er bij. Vergeet niet dat in SW:TOR je niet exponentieel krachtiger wordt zoals in WoW. Het is al meerdere malen aangegeven dat bij wijze van; 4 lvl 15 republic 2 level 30 imperials aan kunnen. Het gaat dus veel meer om de aantallen dan wie het hoogste level heeft.
Ik hou wel van af en toe die kleine skirmishes om het saaie questen te doorbreken.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 10:47 ]
En mooie PR praatjes van spanning tijdens het questen en world PVP zijn nog in geen enkele MMORPG waargemaakt en dat zal in SW:TOR niet anders zijn.
Het is en blijft spelverderf van hogere level spelers tegen lagere level spelers. Ik vraag me zelfs af waarom een PvP server zelfs een bestaansrecht heeft. Wat kan je op een PvP server meer dan op een PvE server, buiten ganken (ie. spelverderf van andere spelers)? Niets!
Mjah Darth, in WoW heb ik toch erg leuke pvp potjes gehad in Tarren Mill (dacht ik) waar je echt heen en weer ging dorpjes aanvallen en uitmoorden en dan terug te worden gedrukt. Dat is leuk en spontaan. Plekken waar je simpelweg wordt aangevallen omdat het kan is weer dufsaa.
[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 27-10-2011 11:26 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het bestaansrecht is eenvoudig.DarthDavy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:22:Het is en blijft spelverderf van hogere level spelers tegen lagere level spelers. Ik vraag me zelfs af waarom een PvP server zelfs een bestaansrecht heeft. Wat kan je op een PvP server meer dan op een PvE server, buiten ganken (ie. spelverderf van andere spelers)? Niets!
Ik zou voor geen goud op zon doodsaaie pve server willen spelen. Er is niks zo saai als door een wereld rondlopen zonder ook maar enig gevoel van gevaar en spanning te ervaren. Iets saaiers kan ik me niet bedenken.
Ik zal zelf nooit ganken, en zal zeker geen lagere spelers aanvallen, tenzij ze mij eerst aanvallen, maar dan is er in ieder geval nog iets van spanning.
Ik mag hopen, dat er ooit in de toekomst nog een keer een MMO uitkomt met de kwaliteitsstandaarden van vandaag, en het ruleset van Ultima Online oude stijl, van voor het trammel/felluca drama. Daar was het gewoon heel simpel: Neem niks mee wat je niet kan missen, want je was het gegarandeerd kwijt als je dood ging. Full loot for the win !
[ Voor 7% gewijzigd door ActualFantasy op 27-10-2011 11:33 ]
Wintergrasp en tol barad konden dit in wow redelijk invullen vond ik jammer genoeg gingen meestal spelers voor de objectives (PVE aspect) en keken ze zelfs niet om naar de tegenstander.
Conclussie: het is pve die pvp dood aan het maken is en te weinig rewards om "Echte" pvp te doen.
PVE krijgt in ieder geval wel zwaar de overhand in games tegenwoordig. Ik vond het met WAR destijds wel weer verfrissend, want daarvoor waren de enige noemenswaardige PvP situaties in Star Wars Galaxies te vinden. (TEF-en)Grompie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:34:
Conclussie: het is pve die pvp dood aan het maken is en te weinig rewards om "Echte" pvp te doen.
Het maakt mij persoonlijk ook niet zoveel uit als ik een keer door iemand wordt omgelegd die veel sterker is dan ik, (het sometimes you win, sometimes you lose principe) zolang het maar niet draait om corpse campen. Er moet wel enige sportiviteit in zitten. En ik denk dat het daar vaak aan ontbreekt waardoor sommige mensen een hekel hebben aan PvP servers.
Ik vind het bestaansrecht van PvP servers daarom inderdaad ook de spanning en het community gevoel inclusief alle verbittering en e-vijandigheid. Ik zou ook doodongelukkig worden op een PvE server.
Ik heb ook hele goede herinneringen aan Tarren Mill, maar vooral aan het feit dat wij kort na start op een nieuwe WoW-server een goede naam maakten voor onze guild in PvP door world boss raids te verstoren met wat chars.
Ik zeg bring it on!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 11:51 ]
Ik hou van eens een knuppel in het hoenderhok te gooien.
Wat mensen mbt. WaR vaak vergeten is dat je daar ook (vooral) PVE servers had (Karak-Norn en Agal bijv.).Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:48:
[...]
PVE krijgt in ieder geval wel zwaar de overhand in games tegenwoordig. Ik vond het met WAR destijds wel weer verfrissend, want daarvoor waren de enige noemenswaardige PvP situaties in Star Wars Galaxies te vinden. (TEF-en)
Ik zeg bring it on!
Maar door de grote rvr-lakes, met Keeps en objectives, had je niet het gevoel van een pve server.
SWTOR krijgt toch ook dergelijke lakes als end-game? Dan zie ik al geen reden om naar een pvp server te gaan eigenlijk....
Zolang je in die gebieden niet hoeft te questen, is het precies hetzelfde als een PVE server. Omdat je nog steeds de keuze hebt om er heen te gaan (lees: PvP te flaggen, want dat is precies hetzelfde), is het een ander gevoel dan op ieder moment iemand van een andere faction tegen te komen.Sneezzer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:00:
[...]
Wat mensen mbt. WaR vaak vergeten is dat je daar ook (vooral) PVE servers had (Karak-Norn en Agal bijv.).
Maar door de grote rvr-lakes, met Keeps en objectives, had je niet het gevoel van een pve server.
SWTOR krijgt toch ook dergelijke lakes als end-game? Dan zie ik al geen reden om naar een pvp server te gaan eigenlijk....
In WaR had je in die gebieden elke avond wel 300+ vs 300+ tijdens een keep gevecht en dan nog de nodige warbands van 24 man die aan het roamen waren in andere lakes om objectives in te nemen.
Dat noem ik toch wezenlijk anders dan normale PVE servers (als bijv. lotro of rift).
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 14:40 ]
Uiteraard hadden ze in het begin veel te veel servers (en bugs) nadat ze de servers terug hadden gebracht was de populatie behoorlijk goed. De bugs brachten ze helaas niet terug.... maar dat terzijde.
Vandaar dat ik ook op een dergelijke principe hoop voor swtor.
Maar een verschil in ruleset tussen een PvP server en een PvE server is er in SW:TOR totaal niet. Het enige verschil is dat je op een PvE server kan kiezen om je voor PvP te flaggen, terwijl je op een PvP server automatisch PvP flagged wordt van zodra je bepaalde gebieden betreedt. Zo kunnen PvP'ers zich perfect ook overal voor PvP flaggen op een PvE server en de beleving is net hetzelfde.
Inmiddels is War helemaal dood; en daarom ben ik ook heel erg benieuwd wat EA met TOR gaat doen. In mijn ogen is EA voor een groot deel namelijk zeker verantwoordelijk voor het feit dat War niets meer voorsteld. Bioware is natuurlijk EA liefdesbabyadoptiekind wat RPG's betreft; maar desalniettemin ben ik heel erg benieuwd hoe het met TOR zal aflopen.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:42:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit endgame WAR heb gespeeld, alleen meerdere chars tot 30+. Toen ging iedereen terug naar WoW. Die eerste zones waren op den duur (volgens mij toen WotLK ongeveer uitkwam?) zo goed als uitgestorven. Ik kon mijn zealot op een gegeven moment ook niet meer alleen via PvP levellen omdat warzones bijna niet meer popten. Toen ik moest respeccen naar DPS om PQs te kunnen doen ben ik gestopt.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Het grote verschil is m.i. keuze/geen keuze. Je krijgt op een PvP server dus niet mensen die zichzelf pvp flaggen, omdat het dan allemaal net even goed uit komt, op een PVE server wel.DarthDavy schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:47:
Zo kunnen PvP'ers zich perfect ook overal voor PvP flaggen op een PvE server en de beleving is net hetzelfde.
Ik zie dat toch net iets anders, naar mijn insziens. Behalve als we ze willen verwijten dat ze Mythic Entertainment te veel macht hebben laten behouden in het gehele verhaal.mindcrash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:10:
[...]
Inmiddels is War helemaal dood; en daarom ben ik ook heel erg benieuwd wat EA met TOR gaat doen. In mijn ogen is EA voor een groot deel namelijk zeker verantwoordelijk voor het feit dat War niets meer voorsteld. Bioware is natuurlijk EA liefdesbabyadoptiekind wat RPG's betreft; maar desalniettemin ben ik heel erg benieuwd hoe het met TOR zal aflopen.
Ten eerste werden de European opgezadeld met GOA, naar een vluchtige deal welk even snel gesloten was net voordat de deals met EA rond waren. Dit was vanuit initiatief van Mythic gebeurd. EA had waarschijnlijk zelf maar al te graag Europa ook binnen handen gehad, waren uiteindelijk meer inkomsten naar hun geweest.
Daarnaast was een groot probleem de playerbase afhankelijkheid voor het spel om te overleven. Ten tijden van de launch waren hierbij een groot aantal servers gemaakt, welk na de initiële drop al lang niet meer nodig waren. Dit was overduidelijk. Echter was de trots van Mark Jacobs te groot om hiertoe in te geven. Hij wildde er maar niets van horen dat servers gemerged diende te worden om nog verdere leegloop te voorkomen. Ook server transfers zouden niet nodig zijn, nieuwe spelers zouden wel komen. In plaats daarvan, laten we alle tijd en energie steken in het bannen van goldsellers, een goed zoethoudertje!
Keer op keer, veel te langzaam werd uiteindelijk toch maar ingegeven. En op een gegeven moment heeft EA dan eindelijk de juiste beslissing genomen om Mythic in wat compatibelere handen te leggen, die van BioWare. Geen verrassing geweest om te zien hoe snel Mark Jacobs daarna maar aankondigde om op te stappen.
Met SWTOR zal EA waarschijnlijk er meer bovenop zitten om te zorgen dat juist dit soort zaken ditmaal wel goed verlopen.
Volgens mij is Mark Jacobs trouwens gewoon ontslagen. In ieder geval was er geen ruimte meer voor zijn functie op dat moment.
Hier nog een leuke oude post over het onderwerp, waarvan vast wel iets waar is:
http://forums.tentonhamme...ve/index.php/t-54107.html
Grappig om terug te lezen dat het ook over SW:TOR gaat.
Ik hoop, dat hoop ik echt, dat EA/BIOWARE leren van deze dagen want de community van SWTOR is vele malen groter... en om dat weer deze zooi mee te maken... *sigh*
Mensen kunnen niet activeren, niet downloaden, niet op de game servers zelf komen... echt...
Ik bedenk me nu echter dat ik ergens gelezen had dat Origin nodig was voor de activatie en niet voor het spelen van het spel. Zou de registratie van je pre-order tellen als 'activatie'? Want dat wil zeggen dat je dat in ieder geval niet meer hoeft te doen. Ergens tussen 20 december en je 'grace period' waarop je de discs moet registreren is dan een grotere periode om je volledig te registreren.
Of.. hoe denken jullie dat Origin hierin een rol speelt?
De pre-order code is niet voor activatie, je kan er wel mee spelen, maar je moet niet lang na 20 december de echte gamecode invullen.Zephyer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:51:
Mja, activatie hoeft inderdaad niet (meer) als je de pre-order hebt, hij staat nl. dan al in je game lijstje.
Echter, omdat je nog geen schijfjes krijgt (early access), wat dan rest.. is je download..
Waar trek je die vandaan... EA/Origin of Bioware?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Edit: Ok die 10 miljoen is noodzakelijkerwijs nog niet geactiveerd, maar wat er verscheept is naar retail. Bron
[ Voor 44% gewijzigd door Echnon op 27-10-2011 23:45 ]
Maar je speelt TOR niet via Origin. Je kan de digitale copy er kopen en te zijner tijd downloaden. Maar je zal het ook via Bioware kunnen downloaden of andere mirrors.Zephyer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:52:
Dusssss... BF3 is uitgekomen (laatste grote release voor SWTOR?) waarbij nu dus major problemen zijn met origin.
Ik hoop, dat hoop ik echt, dat EA/BIOWARE leren van deze dagen want de community van SWTOR is vele malen groter... en om dat weer deze zooi mee te maken... *sigh*
Mensen kunnen niet activeren, niet downloaden, niet op de game servers zelf komen... echt...
Bovendien gaat Biowore met die pre-orders early access geven om de strart te verspreiden over meerdere dagen, maar dat verhaal weten we al
Of het allemaal van een leien dakje zal gaan, de tijd zal het leren.
[ Voor 14% gewijzigd door Tripp op 28-10-2011 07:15 ]
Is dat nu zeker? EA had ook eerst gezegd dat Origin ging gebruikt als launchplatform voor SW:TOR. Dat is toen later ontkracht geweest door Bioware, maar er is nooit met zoveel woorden gezegd dat Origin totaal niet ging gebruikt worden.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:16:
vergeet niet dat SW:TOR zijn eigen 'launchpad' krijgt zoals je ook van WoW of SOE games eventueel kent. De game draait dus inderdaad onafhankelijk van Origin. Is alleen een optioneel 'aanschaf'-platform.
Momenteel heeft SW:TOR zijn eigen launchpad voor de beta client, maar het is niet zeker of dat ook zo zal zijn voor de final client. Misschien ben je wel verplicht van de launchpad voor SW:TOR via Origin op te starten.
Verwijderd
Kan nu even geen ctrl+F doen in de tracker, maar zoek even op origen.
Verwijderd
ja, tarara. Als je een digital versie van origin gekocht dan werden uw swtor account en origin account wel degelijk gekoppeld. Er waren daar zelfs problemen mee met mensen die hun swtor exemplaar op origin kochtten en niet geregistreerd kregen op de website van sw:tor.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:04:
Bij mijn weten is dit inderdaad bevestigd dat deze onafhankelijk van elkaar gaan draaien. Gelukkig want anders zou het met de verschillende accounts wel eens verkeerd kunnen lopen. SWTOR account is niet gelinked aan Origin account. (tenzij dat ondertussen nu wel al gaat gaan)
Heb hiervoor contact opgenomen met de helpdesk van SWTOR, maar dit was "as intented".
DarthDavy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:35:
[...]
ja, tarara. Als je een digital versie van origin gekocht dan werden uw swtor account en origin account wel degelijk gekoppeld. Er waren daar zelfs problemen mee met mensen die hun swtor exemplaar op origin kochtten en niet geregistreerd kregen op de website van sw:tor.
Je SWTOR account wordt een origin account,standaard. Als je een apart email adres al gebruiktte voor je origin account en daarop games had staan, vervolgens je pre-order registreert op je SWTOR account met een tweede mail staat bij deze dus je pre-order en daarbij de software via welk de pre-load zal plaats vinden, op een 2e origin account.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:04:
Bij mijn weten is dit inderdaad bevestigd dat deze onafhankelijk van elkaar gaan draaien. Gelukkig want anders zou het met de verschillende accounts wel eens verkeerd kunnen lopen. SWTOR account is niet gelinked aan Origin account. (tenzij dat ondertussen nu wel al gaat gaan)
Of de client ook buiten origin aangeboden zal worden voor de pre-launch, is onbekend. (de beta client doet dat voorlopig iig nog wel, maar je weet maar nooit wat ze zullen doen om origin te promoten).
Stephen Reid wrote:
No, you won't.
While Origin will be the exclusive digital retailer for Star Wars: The Old Republic (in other words, if you want to buy it online and download it, you’ll do so through Origin) that does not mean that Origin is required for you to access or play The Old Republic.
Origin is a digital storefront, and the desktop application is there to give you quick access to Origin exclusives and deals.
However, you won’t need to launch the Origin application to run The Old Republic, nor will you patch the game via Origin. Once the game is on your hard disk, you’ll be connecting to our servers to patch and launch the game, and Origin does not have to be running to do that.
To answer another question - boxed versions of the game will include the client on DVD(s).
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 16:41 ]
Maar hij zegt ondertussen nog niets definitiefs over het gebruik voor de pre-launch.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:36:
Dat de origin account gekoppeld is aan je SWTOR account wil nog niet zeggen dat Origin software noodzakelijkerwijs wordt opgestart als je SW:TOR wil starten, dit zijn wel 2 verschillende dingen.
[...]
"While Origin will be the exclusive digital retailer for Star Wars: The Old Republic (in other words, if you want to buy it online and download it, you’ll do so through Origin) that does not mean that Origin is required for you to access or play The Old Republic."
Het blijft er zelfs, icm wat hij aangeeft, op lijken dat Origin wel degelijk voor de pre-launch ook evt gebruikt zal worden.
Dat bevestigt het dan. Geen Origin nodig om SW:TOR te spelen.However, you won’t need to launch the Origin application to run The Old Republic, nor will you patch the game via Origin. Once the game is on your hard disk, you’ll be connecting to our servers to patch and launch the game, and Origin does not have to be running to do that.
Maar eerlijk gezegd: ik zal het pas geloven als ik het op 20 december zie.
Theme song SW ToR.
Het eerste gedeelte lijkt gewoon echt een of ander nieuw Russisch volkslied
Mooi thema
PDF Prepared Comments 310.8 KB
Next, our biggest event of the year, the December 20th launch of Star Wars: The Old Republic.
This is inarguably the most anticipated game of the year, an epic MMO that makes each player
the hero of their own Star Wars saga. The Old Republic is in Beta right now and players are
blown away by the immersive story, dynamic combat and authentic Star Wars feel. In the
coming weeks we‟ll invite hundreds of thousands of players into our biggest Beta test to date.
Status bij mij is verzonden terwijl ik alleen nog maar de CE preorder binnen heb.
EDIT: NVM al gevonden in de topic.
[ Voor 12% gewijzigd door Ryatzu op 29-10-2011 19:17 ]
Verwijderd
Laat maar komen hoorReMCoDijKSTRa schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:19:
http://investor.ea.com/events.cfm?list=Featured,Future,Past
PDF Prepared Comments 310.8 KB
Next, our biggest event of the year, the December 20th launch of Star Wars: The Old Republic.
This is inarguably the most anticipated game of the year, an epic MMO that makes each player
the hero of their own Star Wars saga. The Old Republic is in Beta right now and players are
blown away by the immersive story, dynamic combat and authentic Star Wars feel. In the
coming weeks we‟ll invite hundreds of thousands of players into our biggest Beta test to date.
Verwijderd
Hier nu min of meer hetzelfde. (als ik eerder in de closed beta had gezeten had ik wel van de andere "faction" een verhaal doorgelopen om te testen)Paterpor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:25:
Ik persoonlijk wil de beta spelen om te kijken hoe sommige dingen werken zodat ik alles niet meer moet uitzoeken in de launch (bv. Is Imperial Agent wel iets voor mij, wat met crewskills ...) Ik ga niet te veel spoilen in de beta (waarvan ik nu aanneem dat ik wel in geraak in één van de komende stresstests)
Ben vooral benieuwd hoe het spel "draait" op mijn pc en laptop.
Wat me opvalt is dat ze bij de Shadow de range van enkele skills hebben ingekort naar 10 meter. (geen long range project meer?)
Wat me vooral bevalt:Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:58:
Nieuwe beta patch notes ***kleine spoilers***
Wat me opvalt is dat ze bij de Shadow de range van enkele skills hebben ingekort naar 10 meter. (geen long range project meer?)
Hoe meer uitdaging hoe beter! Ik zou niet willen dat het te makkelijk word.- Overall enemy difficulty has increased through greater damage output and the addition of increasingly dangerous unique abilities.
- Many enemy NPCs related to Heroic Missions are more difficult and have more interesting combat abilities.
Ik ben vooral blij met de toevoeging van een pvp gebied in Tatooine en het feit dat je op uiemand anders z'n schip rond kan lopen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
En dat is een issue.... waarom?Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:22:
Ja ik vraag me af of het hier in endgame alleen niet allemaal te makkelijk mee wordt. Ik denk even aan PvP situaties. Als er ergens world PvP gaande is, staat er binnen een minuut versterking op de stoep. Of ze moeten space travel gaan verlengen. (is momenteel instant)
Vaak is het probleem bij world PvP dat het niets meer dan zinloos ganking betreft. Eer de versterking er is, is de vogel al lang gevlogen. Epic world battles, komt het niet zozeer van. Ook bij city sieges, is er veelal weinig echt PvP aanwezig gezien de duur tot terugkomst naar de specifieke city waardoor dit soort zaken met name worden gedaan voor achievement farming.
Met instant travel, breng je het PvP element enkel maar sterker naar voren. Small-scale battles zullen al snel uitgroeien omdat guilds sneller ter plaatse kunnen komen.
Multiple improvements to chat and UI, including dick-to-tell and item hyperlinks.
We do what we must because we can.
Dan wordt het epic scale ja. Kan positief uitpakken, maar wel jammer dat je verrassingselement (en dus eigenlijk de enige beloning om een world pvp raid te organiseren) al snel weg is. City raids zitten trouwens (nog) niet in de game.psychodude schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
En dat is een issue.... waarom?
Vaak is het probleem bij world PvP dat het niets meer dan zinloos ganking betreft. Eer de versterking er is, is de vogel al lang gevlogen. Epic world battles, komt het niet zozeer van. Ook bij city sieges, is er veelal weinig echt PvP aanwezig gezien de duur tot terugkomst naar de specifieke city waardoor dit soort zaken met name worden gedaan voor achievement farming.
Met instant travel, breng je het PvP element enkel maar sterker naar voren. Small-scale battles zullen al snel uitgroeien omdat guilds sneller ter plaatse kunnen komen.
Volgens mij lees ik trouwens ook dat er een zone komt waar je iedereen aan kan vallen (dus ook guildies) zolang je er niet bij in een party zit. Lijkt me een leuke plek om een cantina naast te zetten.
Beetje bierdrinken en dan matten.
Kan vanaf het werk niet bij betacake maar volgens mij wordt het een free for all zone...
Ook wel leuk om iemand van de eigen zijde eens te kunnen schoppen.
[ Voor 60% gewijzigd door Sneezzer op 01-11-2011 09:45 ]
Added a new Open World Free-for-All PvP area on Tatooine where any non-group member can be attacked,
regardless of faction.
Dit topic is gesloten.
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)