http://dl.dropbox.com/u/4...joep_willemsen_shared.zip
Maar wat voor werk doe je eigenlijk? GoT Spielerij moderator ofzo?
[ Voor 22% gewijzigd door Red Baron op 23-08-2011 22:40 ]
Dat probleem had ik ook al, ik heb m'n hele stuur kolom eruit gerukt om in iRacing te gebruiken, maar ik kon de USB aansluiting niet vinden?

Haha nee. Ik zet kruizen op snelwegen.Red Baron schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:39:
Maar wat voor werk doe je eigenlijk? GoT Spielerij moderator ofzo?
Thx voor de setups, wat was je snelste tijd?
[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 23-08-2011 22:57 ]
Is dit deel 2 over iRacing, of is er een iRacing 2.0 uit????
Maar hij was op de limiet wat moeilijk die setup. Zoals Paul terecht aangaf.
Ik op het laatst nog een kleine aanpassing gedaan. Niet meer kunnen testen. Als het goed is is dat de setup die Paul hier heeft neergezet.
Een andere benadering die nog getest kan worden is iets meer downforce waardoor je in de snellere bochten meer snelheid mee kan nemen naar de lange rechte stukken. Misschien heb je dan meer eindsnelheid.....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Zoals in de OP staat is sinds augustus begonnen met de uitrol van iRacing 2.0.vosss schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:03:
Sorry dat ik niet het hele topic doorgelezen heb, maar hoe moet ik de titel van dit topic zien?
Belangrijkste verbetering is een nieuw banden model op diverse auto's.
Dat banden model moet nog verder verbeterd worden en uitgerold worden naar alle auto's.
Maar ik moet zeggen dat ik het erg lastig rijden vind tot dusver met die laatste setup. Met name het uitbreken als je vroeg op je gas gaat maakt het vrij lastig om echt constant goede sectoren te blijven rijden.
Daarvoor heeft Joep toen de sessie afgelopen was nog de v4 gemaakt, maar die heb ik nog niet geprobeerd verder.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4003058
Inderdaad 2.0 is ook niet meer dan een labeltje wat ze erop geplakt hebben om de boel weer te marketen natuurlijk. Veel schokkends is er niet aan veranderd in ieder geval. Ja het nieuwe banden model op een paar auto's waar toch ook een hoop problemen mee zijn en wat updates voor Tournaments/Leagues maar meer ook niet eigenlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Red Baron op 23-08-2011 23:13 ]
Dat laatste. Al is het niet een heel schokkende verandering, behalve een nieuw bandenmodel dat op een paar auto's is geintroduceerd.vosss schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:03:
Nou, mooie tijd man. Nu nog 4 tienden vinden.Red Baron schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:09:
1:26.065 met een optimal van 25.9xx, gereden in de laatste ronde van de sessie met setup Joep v3.
Er is trouwens een film over je gemaakt, wist je dat? klik.
[ Voor 17% gewijzigd door MartijnA3 op 23-08-2011 23:17 ]
Hmm met Nick en Simon inderdaad.
[ Voor 12% gewijzigd door Red Baron op 23-08-2011 23:20 ]
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 23-08-2011 23:22 ]
Ik zie trouwens dat John Palmer zelf met z'n setup ook nog niet verder gekomen is dan 1:26.585 in practice, dus schijnbaar zijn de aanpassingen wel de goede kant op gegaan.
Uh ja... dat was wat minder prettig jaThe DenMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:39:
Zat net even bij maykel mee te kijken.. Arrghh wat moet hij zich rot voelen om het even beschaafd uit te drukken...
Was wel spannend, op bepaalde stukken was hij sneller en dan weer andersom.
In de laatste ronde komt Maykel in de MX5 cup op Okoyama een stuk sneller het rechte stuk op na de dubbele hairpin om het maar even zo te noemen. Begint de ander te knijpen, komt hij er helemaal naast, wordt er gewoon op hem in gerost. Daarna nog weer een keer. Die ene Paolo was echt geschift.
Had bij de 1e aanrijding nog wel zoiets van... hij mag die plek houden. Ik zat er niet heeel ver naast, en wellicht dat ie dat niet goed ingeschat had. Kan gebeuren, geen probleem. Ging al wat van m'n gas af om 'm gewoon voor me door te laten rijden, maar daarna ging ie ineens vol op de rem staan terwijl ik achter 'm reed
Wilde 'm nog vragen wat ie aan het doen was, maar hij was al weg. Wel zonde, want verder ging het best wel netjes. Ik had 'm een rondje of 5 eerder gewoon voorbij gelaten toen ie eerder was en er naast kwam. Had gehoopt dat hij het ook wel fair zou spelen, maar helaas, niet dus.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Volgens mij een prima resultaat!! Ik teken ervoor...die SR is niet zo belangrijk namelijk :-)Fuelke schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:25:
0,03 SR verlies en +69 Irating winst.
Ik en anderen hebben tijdens de practise sessie van gisteren zoveel chassis afgeschreven en dat waren meestal enkelzijdige ongelukjes (Marcel, nogmaals sorry voor die pit uitgang crash
Dus ik kan alleen maar vermoeden wat voor chaos er nog eens bij komt kijken als je met een vol veld met veel slipstream zulke bochten induikt.
Tja, rij je lekker af op bocht 1 in de limiter, moet ik ineens een SM uit mijn gril peuterenRed Baron schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:26:
Als je alleen al finisht heb je al de zwaarste hindernis overwonnen lijkt me.
Ik en anderen hebben tijdens de practise sessie van gisteren zoveel chassis afgeschreven en dat waren meestal enkelzijdige ongelukjes (Marcel, nogmaals sorry voor die pit uitgang crash) in T2 vooral.
Dus ik kan alleen maar vermoeden wat voor chaos er nog eens bij komt kijken als je met een vol veld met veel slipstream zulke bochten induikt.
Maakt niet uit hoor kan me de verwarring ook wel voorstellen, je had tenslotte ook al een dronken Joep voor je
Ondanks dat, toch wel een optimal in de 1.26.7 en moet nog wel sneller kunnen, met die laatste setup van joep vanavond nog maar ff proberen. (1.27.3 uiteindelijk in de practice als tijd kunnen noteren)
[ Voor 3% gewijzigd door ramsho op 24-08-2011 16:20 . Reden: verkeerde ronde tijd, tnx fuelke ]
Overigens een 5 tal ronden gesukkelt met een van de andere rijders. Hij lag een paar seconden achter me, ik ga van de baan. Hij rijdt voor me uit, gaat hij van de baan paar bochten verder. Later ga ik er weer af, schiet hij langs me. Tot hij nogmaals in de fout gaat. Op naar bocht #2 rem ik te laat, hoppa het grind in, hij zat naar m'n achterkant te kijken dus schoof ie mee de baan af, hij kwam voor me de baan op, om in de hairpin in de fout te gaan ... Was ik er weer langs. Gelukkig voor de rest op de baan gebleven en voor hem over de streep gebolt
[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 24-08-2011 16:17 ]
Ja ik was ook erg verbaasd. Ik ging iets achter Joep de pits uit en wilde gewoon even een rondje hem op de hielen gaan zitten.ramsho schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:48:
[...]
Tja, rij je lekker af op bocht 1 in de limiter, moet ik ineens een SM uit mijn gril peuteren
Maakt niet uit hoor kan me de verwarring ook wel voorstellen, je had tenslotte ook al een dronken Joep voor je
Ik vond hem toen al een beetje lafjes dat hij iets ging afremmen/liften terwijl ik daar gewoon volgas ging en hem dus op het laatst nog moest ontwijken.
De verbazing was dan ook groot toen ik een grote klap hoorde en met een afgeschreven auto het gras in schoof
Ik had F3 wel openstaan, maar had helemaal niet gezien dat jij eraan kwam en dat Joep daardoor ook even inhield hehe.
Wauw, dat is een goeie tip! Lijkt echt te helpen, ik spin al een stuk minder nuBM schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:48:
Wat bij mij wel aardig helpt is zoveel mogelijk het gas erop houden, al is het maar een beetje. Als er geen aandrijving is glijdt die wagen alle kanten op, maar met ietsje aandrijving houd je achter (imho) gewoon veel meer grip.
Wat ik ook net 'ontdekt' heb (ik zeg 'ontdekt' tussen quotes omdat ik bang ben dat dit misschien een algemeen bekend feit is

Dat is wennen zeg! Nog even alle settings goed zetten (vooral die oude CRT rechts is irritant, nu ik LCD gewend ben valt dat knipperen heel erg op als je er niet direct naar kijkt, eens kijken of ik de refreshrate wat hoger kan gooien ofzo) en dan vanavond eens proberen mee te racen
(Ik zie dat dit wel echt de limiet voor deze tafel is, zie em doorbuigen
[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 24-08-2011 17:46 ]
Jup, netjes over m'n schouder kijken heRed Baron schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:03:
Cool, maar pas je wel op voor de dode hoek(en)?
[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 24-08-2011 18:13 ]
Hier een voorbeeld van retro met een knipoog btw:

Verwijderd
JoepW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:20:
Hehe. Mooie opstelling
Hier een voorbeeld van retro met een knipoog btw:
[afbeelding]
Het is wel leuk om te rijden met drie schermen, maar echt naar links of rechts kijken is niet echt te doen, ik word meteen draaierig
Ik moet het nog even aanzien of ik het zo ga laten, misschien als ik nog ergens een leuke goedkope LCD op de kop kan tikken, want het knipperen van deze CRT wordt ik nu al gek van

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 24-08-2011 19:06 ]
Maar ik heb denk ik toch wat gevonden. Ik moet alleen de setup nog testen met race-fuel (hoeveel is dat eigenlijk?)
Ik heb de rembalans op 51 gezet (geloof ik) en de wings 2 graden meer gegeven, voor en achter. Misschien voor de liefhebber kan het met 1 graad.
Naar bocht 2/3 over start/finish verlies amper iets en ik maak het goed met bochtensnelheid.
Ik herhaalde met fouten en glijers mijn eigen PB in een paar rondjes van gisteren.
Je kan ook de bult op en af veel harder.
Hier is ie.
Moet het toch even vragen, maar heb je alle auto's van iRacing gekocht of zo?
Ziet er wel stoer uit die lotus
Enkele weken geleden werd ik wat moe van steeds wat bijkopen qua circuits. En ik wilde gewoon alles kunnen testen.ramsho schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:44:
Top gaan we ff proberen zo.
Moet het toch even vragen, maar heb je alle auto's van iRacing gekocht of zo?
Ziet er wel stoer uit die lotus
Dus..... toen alle road circuits, ovals met road config en road auto's gekocht. Snel paypal doorgeklikt en binnenkort de CC-afrekening snel opbergen
Die Lotus is trouwens onwijs listig en ook heel gaaf. Alleen bijna geen deelnemers.
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 24-08-2011 19:54 ]
Heb mijn paypal mailtjes ook altijd snel weg gegooid, zit ook al een beste verzameling in, maar kwam er net achter dat ik voor de star mazda dit seizoen ook weer een paar banen bij moet kopen...
Maak me verder ook niet zo druk om, heb het meestal in series van 6 gedaan voor de korting en zo.
$222ramsho schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:57:
hmm dat zal wel een beste zijn geweest.

Het was ook m'n 2e race ooit in die bak, maar practise ging wel redelijk met een 3e plek.
In de Q kreeg ik het echter niet voor elkaar om een redelijke ronde eruit te persen, dus startte als 7e van de 10.
Bij de start heel lichtjes een ander geschaafd maar daar was verder niets aan het handje. Alleen 2 wide door die eerste bochten sectie heen op Infineon is niet echt ideaal zeker niet als alles nog betrekkelijk nieuw en anders is met die bak
Helaas werd dat ook bestraft met een tikje van achteren waardoor ik achteruit de zandbak in gleed.
Niet echte schade verder geloof ik dus weer de aansluiting gevonden bij de nr 9 alleen vloog ik er toen weer ergens af.
De ellende is alleen wel dat ik die auto niet erg gewend ben en als ik de controle verlies het meteen echt 5+ seconden kost ofzo.
Later weer het gat redelijk dicht gereden maar toen herhaalde het verhaaltje zich weer.
Anyway 9e geworden omdat er nog 2 uitvallers waren dus dat moet volgende keer toch eens wat beter...
Zo maar eens een race meepakken. Hoop dat ik hem uitrijd zonder iedereen van de weg te duwen, gewoon rustig rijden, niet crashen en hopen dat de rest dat wel doet is m'n taktiek

Heb er net in de qualify een 1.27.09 mee gereden.
Heb de rembalans aangepast naar 51%
Nog niet getest met meer benzine trouwens
Tnx joep, zag dat je aan het meekijken was, in de practice ging het nog niet zo lekker, maar door het verplaatsen van me pedalen verdraai ik af en toe per ongeluk het rem potmetertje een stukje terug waardoor ik ineens minder rem heb

[ Voor 6% gewijzigd door ramsho op 24-08-2011 23:34 ]
Stond de Rembalans op 52%?
Ja, ik vind dat potmetertje nog altijd op een domme plek zitten. Zou het wel bij mijn stuur of zo willen hebben.
Netjes NickNickThissen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:29:
Nou dat ging nog niet onaardigEigenlijk geen incidents behalve vaak off track en twee keer lost control (uiteindelijk -0.01 SR) maar niks met andere racers dus dat ging prima. Als ik geen fouten had gemaakt was ik 3e geworden denk ik maar toch vaak even spinnen of in ieder geval bijna, dus nog paar keer ingehaald. Uiteindelijk 5e geworden. Vreemde is dat ik de laatste ronde heel rustig deed om niet daar nog incidents te maken en juist die ronde is m'n snelste (en enige onder de 1:40), huh?!
Had gister in de race ook ineens mijn snelste ronde so far (39.3) zonder dat ik echt aan het pushen was
Helaas was die race ook weer vrij saai... degene voor me te snel, en achter me maken ze fouten. Dan word je dus na een saaie race wederom 2e...
Hoe kun je trouwens zien in welke split je terecht gekomen bent?
Edit: bij de results dus
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
1.26 zit er wel in, al moet ik dan wel een behoorlijk goed rondje rijden.JoepW schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 06:29:
Nette tijd. Jammer net geen 26'r
Stond de Rembalans op 52%?
Ja, ik vind dat potmetertje nog altijd op een domme plek zitten. Zou het wel bij mijn stuur of zo willen hebben.
optimal is maar iets beter geworden gisteren, en zit nu net onder de 1.26.7
Rembalans stond op 51%

Het is alleen irritant dat je op de membersite zelf geen melding krijgt van nieuwe berichten.
Race ging ook goed en met maar 2 cautions. Was wel jammer dat ik na 10 rondjes of zo voor een auto die terug de baan op schoot nadat die was utigebroken moest uitwijken en daardoor de muur toucheerde. 2 incs en een beschadigde auto. Gelukkig viel de schade mee en kon ik met het middenpak mee rijden. Kwam wel achter een idioot terecht die maar bleef zwieren over de baan om mij achter hem te houden. Toucheerde hem daardoor ligt en kreeg daarvoor dus weer 4 incs aan men broek. Nou ja gelukkig maakte die een fout en kon ik er zo voorbij schieten. Pitstop kwam onder de 1ste caution. Was precies op tijd. Kon daarmee ook meteen ff men schade laten repareren. Wel daardoor terug tot P9 gevallen maar kon na de herstart weer rustig omhoog kruipen. Uit eindelijk met nog 8 ronden of zo te gaan een crash vooraan en ben toen omdat ik toch redelijk achteraan zat van de mensen in de lead lap gaan pitten voor vers rubber. Bij herstart lekker weg gekomen en op P6 beland en met slipstream zelfs een 30.9 kunnen rijden. Men PB meteen ff behoorlijk aangescherpt.
Als je in het balkje onderaan de memersite kijkt, zie je een lege plek rechts van de medaille. Daar zie je hoeveel nieuwe berichten je binnen hebt.Red Baron schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:23:
Naja ze gebruiken de forum PM functionaliteit ervoor.
Het is alleen irritant dat je op de membersite zelf geen melding krijgt van nieuwe berichten.
Edit: verduidelijkt
[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 25-08-2011 13:04 ]
Is dat nieuw ofzo? Het is me nog nooit eerder opgevallen namelijk.
Ligt wel wat lekkerder op de weg inderdaad.JoepW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:21:
SM en Phillip Island is een uitdaging.
Maar ik heb denk ik toch wat gevonden. Ik moet alleen de setup nog testen met race-fuel (hoeveel is dat eigenlijk?)
Ik heb de rembalans op 51 gezet (geloof ik) en de wings 2 graden meer gegeven, voor en achter. Misschien voor de liefhebber kan het met 1 graad.
Naar bocht 2/3 over start/finish verlies amper iets en ik maak het goed met bochtensnelheid.
Ik herhaalde met fouten en glijers mijn eigen PB in een paar rondjes van gisteren.
Je kan ook de bult op en af veel harder.
Hier is ie.![]()
Optimal zat met een klein half uurtje rijden op 26.0 dus niet echt langzamer ofzo.
Hmm volgens m'n setup viewer exportjes van zojuist is de 3e setup van de sessie en deze nieuwe setup gewoon hetzelfde behalve de brake balance die op respectievelijk 50 en 52% staan
Anyway, ik heb er een hele aantal 26.1's mee gereden tijdens de Q zojuist. Eerst met die setup, toen nog de vleugels verlaagd naar 14/14
Of het veel helpt weet ik niet..
[ Voor 84% gewijzigd door Red Baron op 25-08-2011 14:41 ]
Ik zal vanavond ff kijken.
Ik rij ook nog steeds met de default rond maar dat gaat niet echt super, ben nog steeds niet onder de 1:54 gekomen, andere rijden 1:40 ofzo, daar kom ik echt nooit aanMartijnA3 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:49:
Joep, kun je nog een setup voor de fw31 maken voor Spa, of is dat teveel werk?

Een goeie setup zal wel helpen denk ik. Ik merk dat ik heel snel spin als ik de kerbs aan de binnenkant raak, dat is vervelend want dat ben ik eigenlijk wel gewend op spa, zo reed ik in F1 2010 altijd maar dat zit er nu dus niet meer in...
Verwijderd
http://www.iracers.nl/downloadssetups/
http://dl.dropbox.com/u/4...%B3pez%20-%20Everyone.zip
En wat deed jij met die setup?Red Baron schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:10:
God kwam ff binnen en reed een 26.0.. (hmm dat valt best mee) en vervolgens een 25.6 en sharede z'n setup:
http://dl.dropbox.com/u/4...%B3pez%20-%20Everyone.zip
Bedankt voor de tips voor de Spa setups, zal er vanavond even naar kijken.
... ehm niet dus he
Denk dat ik er wel een 25 hoog mee kan rijden, maar het vereist wel een aanpassing van m'n rijstijl dus heb nog niet een super ronde gereden ermee.
[ Voor 95% gewijzigd door Red Baron op 25-08-2011 18:20 ]
Ik ookRielN schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:54:
Het kriebelt, straks een rondje Mid-Ohio gaan doen!
Heb nu een setup die me iets beter ligt gevonden in die FW31 op Spa... Heb er twee gevonden, eentje vind ik wat vreemd, ik kan nu wel wat meer de kerbs meepakken zonder meteen te glijden maar de rempunten liggen echt 50 meter eerder ofzo dus ik vlieg elke keer de bocht uit als ik niet oplet. De andere lijkt wat meer op de default maar is toch iets sneller. Net van 1:56 naar 1:51 gegaan in een enkel rondje haha!
Voor de SM is de setup van Lopez nog niet zo gek. Wel met de brake bias naar 51%. Hij rijdt met 48%!
Er zit in die setup veel meer mechanische grip (hele zachte banden) en veel meer top (minder DownForce). Hij is mij te tricky moet ik zeggen. Morgen ga ik even kijken of ik de mechanische grip kan combineren met iets minder tricky gedrag.
Net ff weer zo van het werk zonder te eten reed ik 27,5 (da's slecht. I know), maar dat had ik niet verwacht kijkend naar de setup.
Mijn setup met een tikje meer downforce werkt btw ook aardig. Ik heb gisteren de verkeerde setup hier gepost trouwens.
Daarom nu ff de juiste om te vergelijken voor jullie:
Mijn setup met meer downforce
Setup van Lopez met non-alien brake balance
Hieronder de verschillen (en alles is ongeveer anders

PS. Mijn setup is curb-vriendelijk. Die van Lopez absoluut niet overigens. En da's rijhoogte....
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 25-08-2011 19:38 ]
Inderdaad de rembalans als eerste even terug gezet.
Daarna toch nog even met joep zijn eerdere setup een paar rondjes gedaan. 1.27.03 nu, maar steeds constantere rondjes, dus vanavond de race van 22:30 er maar is mee doen.
Heb em nu ook getest met een volle tank, en moet zeggen qua tempo verloor ik niet heel veel, paar tiende maar.
En kon hem vrij eenvoudig stabiel blijven rijden
Dus vanavond maar is even kijken in een race.
[ Voor 5% gewijzigd door ramsho op 25-08-2011 20:11 ]
Wel PB fors verbeterd van 39,3 naar 38,8 in de race. Moet alleen wel gaan werken aan de 1e bocht op Mid-Ohio, daar verlies ik echt een halve seconde tov de rest...
Helaas vond iemand het nodig om op het rechte stuk tegen mijn linker achterwiel aan te rijden.... ik van de baan, en hij kon natuurlijk door. Daarna concentratie weg, en een hoop gepruts tot gevolg
Xbox
Hoewel die setup van Lopez wel sneller is, vind ik het met die van Joep een stuk makkelijker om snelle rondes te rijden namelijk.
Ik was je al aan het zoeken ja, ik zat in een andere split helaas. Ronde 2 of 3 in de eerste bocht zat ik vlak achter iemand en hij spint en neemt mij mee waardoor ik 2,5 min moest towen. Even wat drinken gaan halen en toen echt geen zin meer om nog 18 rondes af te maken met 0 kans op punten dus maar gekapt.BM schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:30:
Pfff, ik word ineens in de top split geplaatst, en dat is te merken
Wel PB fors verbeterd van 39,3 naar 38,8 in de race. Moet alleen wel gaan werken aan de 1e bocht op Mid-Ohio, daar verlies ik echt een halve seconde tov de rest...
Helaas vond iemand het nodig om op het rechte stuk tegen mijn linker achterwiel aan te rijden.... ik van de baan, en hij kon natuurlijk door. Daarna concentratie weg, en een hoop gepruts tot gevolg
Ik reed met V3 van Joep van afgelopen maandag, welke vind jij het fijnst? Vond die van Lopez te listig.Red Baron schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:53:
Met welke setup rijd je nu dan?
Hoewel die setup van Lopez wel sneller is, vind ik het met die van Joep een stuk makkelijker om snelle rondes te rijden namelijk.
Dat is de setup van Joep met 16/16 vleugel
Tijdens de ronde dacht ik dat ik m'n time delta vs best lap had staan ofzo ipv optimal omdat ik telkens zo ver in het groen zat elke sector hehe.
Voor de zekerheid nog ff de setup:
http://dl.dropbox.com/u/4...paul_ilbrink_q_1m25s8.zip
Zal de replay wel even op YouTube zetten en de replay zelf ook uploaden.
Heb deze week helaas weinig tijd met mn nachtdiensten, komende tijd gaat ook lastig worden ivm studie van vriendin....
Kan nog wel goedkomen dus
Het is veruit de meest stabiele setup waar ik tot dusver mee gereden heb namelijk.
Prima setupje en hopelijk kan die ook een beetje meekomen in de race qua pace, wellicht daar met minder downforce rijden om niet een te gewillig slipstream slachtoffer te worden?
Ik heb alleen geen idee hoeveel liter je voor die 31 rondjes nodig hebt.
Geheim: bandenspanning
(1:26.997) Yeah!
UPDATE
Heb mijn optimal verder verlaagd naar 1:26.3...... Beste tijd niet.
Ik heb de brake balance op 50% staan. Daarmee kan je voor T4 veel harder remmen. Maar ..... in T2 en T10 is het wat tricky. Dus 51% is de aanrader voor constante rondjes.
Hier de 'final' version. phillipisland_joepw_11s3_q_v4
[ Voor 68% gewijzigd door JoepW op 25-08-2011 23:39 ]
Je kunt redelijk goed zien dat het mis gaat bovenop de heuvel in s3.
Ik verlies de controle over de achterkant en moet echt corrigeren.
De andere onverwachte slip die erna volgt gooit me wel redelijk goed de rechter knik in, maar al met al zat ik daar wel 0.19 boven m'n optimal tijd van de sector.
Ik vind dat gepiel leuk. Altijd al mijn 'sport' geweest. Topsplits zal ik toch niet rijden de komende tijd. haha.
Maar ik ben nog niet helemaal eruit waarom iedereen die Mazda zo laag legt zonder dat ik daar maar 1 voordeel van kan vinden. Want ik rij niet harder erdoor (grondeffect = er niet lijkt het.) en het nadeel is dat je curbs echt niet kan gebruiken omdat de auto dan totaal verloren is. T4 is nu de enige curb die je niet echt kan nemen. Wel een beetje.
En de hoeveelheid gewichtsverplaatsing door de rijhoogte kan ik ook niet 'voelen'.
Morgen maar eens zien of ik een Q kan zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 25-08-2011 23:45 ]
Maandag as. de 29ste komt er weer een update. Hier de release notes.
Omdat ik eerst te wijd die heuvel opga en de achterkant kwijt raak moet ik vrij abrubt snel oversteken naar links om weer in te sturen en dat gaat dus niet helemaal lekker.
Dat het toevallig precies goed uitpakte is mooi en ziet er spectaculair uit, maar zo doe ik het liever niet dus
http://members.iracing.co...onid=4020963&custid=26526
Het driften de heuvel OP is gepland en dat doe ik ook.Red Baron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:10:
Let wel, die drift na de heuvel is dus onverwacht / ongewenst he
Omdat ik eerst te wijd die heuvel opga en de achterkant kwijt raak moet ik vrij abrubt snel oversteken naar links om weer in te sturen en dat gaat dus niet helemaal lekker.
Dat het toevallig precies goed uitpakte is mooi en ziet er spectaculair uit, maar zo doe ik het liever niet dus
Heuvel af is spectaculair, maar niet gepland. Ik heb dat met een lagere rembalans ook gehad en zag toen wel groene sectortijden verschijnen. Maar het is onbeheersbaar vind ik.
------------
Welke setup reden jullie nou die laatste training gisteravond?
Ik weet niet waar Riel mee reed, die zat niet in die sessie toen ik er was in ieder geval.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4020839
Deze ja:
JoepW schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:52:
Hier de 'final' version. phillipisland_joepw_11s3_q_v4
[ Voor 38% gewijzigd door Red Baron op 26-08-2011 09:52 ]
Ga deze Zaterdag me ook is aan de Indycars wagen. Michigan moet iig een betere baan zijn voor men vuurdoop dan Hampshire van vorige week. Heb nu toch men races in de trucks achter de rug. Gister een mooie P2 gescoord en heel de race in de top 3 kunnen rijden. Dat oval rijden gaat me steeds beter af.Ericjooo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:42:
Net naar Michigan geweest met de Indycar.....ging erg lekker, P24 gestart en op P13 geeindigd, 0 inc, +0.80 SR erbij en ook nog een beetje iRating omdat het topsplit was......Bevalt wel, alleen nog even iets meer snelheid vinden buiten de draft:-)
Zaterdag een dagje Iracing ingepland iig. Wou ook de Skip gaan doen op Mid Ohio en de Grand AM op Infineon raceway. Men favoriete baan.
De Indycar moet je zeker doen, Michigan is lekker breed dus je zou weinig schade moeten oplopen, setup van het forum laden, is niet supersnel maar wel erg stabiel.....
Basement Bios ---- Exo-S
Ook niet in practice? Want dan ligt het aan mij belabberde rij-stijlRed Baron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:19:
In de mx5 nVidia cup heb je geen setup mogelijkheden.
Ik reed hiervoor GTR-EVO/Race 07 en daar had je in het begin de optie om een mini-map en gewenste versnelling aan te zetten. Dat was makkelijker om een circuit te leren kennen.
Daarnaast vind ik het vrij irritant dat je je moeilijk kan zien in welke versnelling je zit en dat je je stuur ziet, dus 2 keer, je eigen stuur en het 'digitale' stuur. Maar goed, zal allemaal wel even wennen zijn. Ik bijt mij vanmiddag eens vast.
Ik heb een G27, zijn er nog gewenste instellingen in de logitech software of alles op standaard laten staan?
Ik had deze gevonden:

[ Voor 74% gewijzigd door Mystikal op 26-08-2011 11:36 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Maar het heeft weinig zin natuurlijk om met setups te gaan pielen als je er toch niet mee kunt rijden.
Je zult dus toch moeten gaan werken om die wagen onder de knie te krijgen met de base setup.
Het is niet zo eenvoudig als het misschien lijkt, dus veel oefenen en dan word je vanzelf meer vetrouwd met de auto en zul je ook harder gaan.
In practise geloof ik ook niet, in test wel..Mystikal schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:31:
[...]
Ook niet in practice? Want dan ligt het aan mij belabberde rij-stijlMaar goed als ik dat weet, is het een kwestie van oefenen. Ik reed op Lime-rock, heb alleen even moeite om het circuit te leren kennen.
Ik reed hiervoor GTR-EVO/Race 07 en daar had je in het begin de optie om een mini-map en gewenste versnelling aan te zetten. Dat was makkelijker om een circuit te leren kennen.
Daarnaast vind ik het vrij irritant dat je je moeilijk kan zien in welke versnelling je zit en dat je je stuur ziet, dus 2 keer, je eigen stuur en het 'digitale' stuur. Maar goed, zal allemaal wel even wennen zijn. Ik bijt mij vanmiddag eens vast.
Ik heb een G27, zijn er nog gewenste instellingen in de logitech software of alles op standaard laten staan?
Alleen de setup changes die je kan doen, zullen misschien een paar tienden winst geven. Zeker bij de MX5
maakt de setup niet zo heel veel uit is mijn gevoel. Hard gaan, zal je vooral zelf moeten doen. Wat mij erg hielp was het gebruik van Ispeed en het terug kijken van hotlaps op Youtube van anderen.
Daar heb je een punt, als het in de race niet kan, heeft het geen zin om het te proberen. Ik zal vanmiddag gewoon eens wat uurtjes besteden aan het rijden in de auto.Red Baron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:37:
Nee, alleen in een offline test.
Maar het heeft weinig zin natuurlijk om met setups te gaan pielen als je er toch niet mee kunt rijden.
Je zult dus toch moeten gaan werken om die wagen onder de knie te krijgen met de base setup.
Het is niet zo eenvoudig als het misschien lijkt, dus veel oefenen en dan word je vanzelf meer vetrouwd met de auto en zul je ook harder gaan.
Sorry voor de 'noob' vragen. Is het ook mogelijk dat je online rijdt op een 'practice/test' baan. Oftewel dat je met meerdere op die baan rijdt. Dan heb je EN wat meer interactie en wat meer gevoel hoe anderen rijden.
Basement Bios ---- Exo-S
Ja was lekker ja zo bij de start. Gelukkig geen schade en zelfs geen incs. Verbaasde me wel dat dat geen incs koste. Gelukkig waren er wel zat goede rijders in die race. Heb zelfs nog van een gast een setup gehad die ik moest testen, was volgens hem zeer goed. Gebruik nu de basic setup voor Atlanta van Iracing zelf. En die vind ik tot nu de lekkerste set die ik geprobeerd heb. Kan er in de slipstream zelfs onder de 31 mee rijden en de banden blijven een fuel run goed. Kan er op einde van de stind nog 31.3 mee rijden zelfs.Ericjooo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:00:
Ik heb gisteren nog even met je meegereden tijdens je race (was achteraan begonnen en dan lekker met de slipstream naar voren...LOL), zag er wel netjes uit.....Wat een kansloze actie in de race ervoor trouwens; gewoon tegen je aanrijden met de start.....die gozer zat lekker te slapen zeg....pfff
De Indycar moet je zeker doen, Michigan is lekker breed dus je zou weinig schade moeten oplopen, setup van het forum laden, is niet supersnel maar wel erg stabiel.....
Voor de indycars heb ik die setup-welfare gedownload ja. Ga iig wel ff oefenen van te voren. Vanavond verjaardag dus kan pas morgen beginnen. Enige andere ervaring met die Indycar op een oval was op indianapolis dus zal wel wat rondjes nodig hebben. Misschien ook maar eerste is een race mee kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 26-08-2011 11:48 ]
Als je alleen test kan je wel hulpmiddelen aan zetten. Je zou om de baan te leren kennen de rijlijn aan kunnen zetten dan. En zo leren waar je moet remmen. Zelf doe ik dat echter niet is meer trial and error bij mij met nieuwe banen. Kom er altijd hard achter dat ik eerder had moeten remmen voor een bocht.Mystikal schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:41:
[...]
Daar heb je een punt, als het in de race niet kan, heeft het geen zin om het te proberen. Ik zal vanmiddag gewoon eens wat uurtjes besteden aan het rijden in de auto.
Sorry voor de 'noob' vragen. Is het ook mogelijk dat je online rijdt op een 'practice/test' baan. Oftewel dat je met meerdere op die baan rijdt. Dan heb je EN wat meer interactie en wat meer gevoel hoe anderen rijden.
Die practise sessies tellen niet mee voor je irating en safety rating, dus daar kun je ongestoord eens een foutje maken door van de baan te spinnen of een andere auto te raken.
Dat betekent overigens niet dat je naar hartelust maar met andere auto's moet gaan crashen natuurlijk.
Verder is het ook handig om de time delta te gebruiken.
Met behulp de tab toets kan je door de verschillende modi heen springen.
Ik zou je aanraden om de 'vs optimal sector' stand te kiezen.
Dan kun je makkelijk zien waar je tijd wint / verliest ten opzichte van je eerdere rondes.
Dit zijn mij G27 settings trouwens waar ik mee rijd:

Tnx, ik zal vanmiddag eens gaan oefenen. Mooi dat er ook geen setup is in te stellen. Weet je meteen dat het verschil aan de rijstijl ligt en niet aan de set-up!Red Baron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:52:
Lang en interessant verhaal!
Basement Bios ---- Exo-S
Je kunt je stuur uitzetten in de grafische opties.Mystikal schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:31:
[...]
Dit topic is gesloten.