Ik reed de laatste van Joep maar heb de downforce een tik verlaagd voor en achter, dat geeft bijna een tiende in t1 !Red Baron schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:58:
In deze sessie? Met de setup die jij gepost hebt.
Ik weet niet waar Riel mee reed, die zat niet in die sessie toen ik er was in ieder geval.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4020839
Deze ja:
[...]
Daniels setup rijd nog lager en dat is ook genoeg downforce (je moet net genoeg downforce hebben om de achterkant op de heuvel te laten en T1 in te jetsen). Daniels set tikt net te toerenbegrenzer aan bij T1. Maar die is inderdaad wel erg los en niet mee te racen (teveel drift).
Probeer gewoon te verlagen totdat het niet lekker meer voelt? Ik houd de achterkant nu iets hoger dan voor voor de balans.
Je was net weg trouwens, ik kwam er omdat ik zag dat jij er was
Kom nog lang niet aan de 25's, heb een 26.2 optimum nu. Weet niet zo goed waar het zit. Nog eens met jou een sessie in duiken.
[ Voor 17% gewijzigd door RielN op 26-08-2011 12:44 ]
Mijn setup werkt het beste als je voor en achter de gelijke waarde houdt.
Iets minder downforce werkt zeker. Heb ik ook getest. Maar voor driftend de bult op en een aantal medium snelheid bochten bevalt mij de hogere downforce beter.
Het is persoonlijk allemaal dat weet ik. Wat ik zo snel zag toen ik jou ff volgde Riel is denk ik het volgende:
De setup van Lopez is er op ingesteld dat je extreem laat de Apex pakt om zo veel snelheid mee te nemen.
Mijn setup staat een iets hogere entry snelheid toe en is sneller als je iets eerder de Apex pakt. En niet te vergeten met mijn setup kan je her en der echt een curb mee pakken en met die van Lopez echt niet.
-------------------
Brandende vraag: Hoeveel brandstof heb je nodig in een race met de SM op Phillip Island?
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 26-08-2011 14:17 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het is vanaf die rechterknik heuvelaf gewoon volgas t/m T2.
En als je daar goed en snel uitkomt hik je gewoon bijna altijd in de limiter, met die laatste setup van Joep met 16/16 net niet geloof ik.
Je zegt wel dat lagere vleugel sneller gaat, maar je wint ook best veel in de bochten mel die paar klikjes extra vleugel.
Ik ging met setups juist van minder naar iets meer vleugel en je lijkt in eerste instantie dan wel wat langzamer, maar dat kwam in mijn geval gewoon doordat je nog te voorzicht / langzaam door de bochten heen gaat.
Zodra je wat meer gaat pushen merk je gewoon dat je harder de bocht in kan, eerder op je gas etc.
Dus ik zou me niet suf staren op het feit dat het lijkt of je een tiende wint in de eerste sector.
Omdat je toch altijd tegen de limiter aankomt daar, win je er uiteindelijk ook niet schokkend veel mee ten opzichte van andere circuits waar je wel ook echt optimaal gebruik kan maken van de extra snelheid die je opbouwt.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Race gisteren gereden met 26 liter.JoepW schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:56:
-------------------
Brandende vraag: Hoeveel brandstof heb je nodig in een race met de SM op Phillip Island?
Kwam keurig uit, ondanks 2 x spin.
Kon nog 2 rondes rijden na de finish
De mensen met een loadcell, rijden jullie met schoenen aan of juist niet?
Vanaf 8ste op grid als 6de gefinished.
http://members.iracing.co...onid=4024974&custid=65950 (SOF 2473, voor mijn doen redelijk hoog. Het was de topsplit)
Was in T2 nog iemand gecrashed in ronde 7. Ik zag in T1 al stofwolken, dus ff rustig. Voor mij klapt er zo in. En ik rij er rustig (pfff, was spannend) langs. Hihi.
1x off track omdat ik vergat te remmen voor de hairpin en 1x fiks driften door T2 omdat ik te vroeg terug schakelde.....
Maar verder zeer saaie race en ook een saai circuit wat dat betreft.
Ow ja, thnx voor de 26,5L. Precies genoeg. Ook voor mr. lopez.
Ik ben er klaar mee. Op naar infineon
--------------------------
Ik rij met oostenrijkse pantoffels
[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 26-08-2011 18:13 ]
Toen ik 'm 'bedankte' kreeg ik nog een opmerking die ik niet kon verstaan, wellicht maar goed ook.
Benieuwd wat dat mijn m'n SR gedaan heeft, vermoed weinig goeds...
Edit: -0.02, marginaal dus, gelukkig.
[ Voor 4% gewijzigd door BM op 26-08-2011 18:28 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik rijd op mijn sokken.....wel sportsokken, dan ga ik harder!!!MartijnA3 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:23:
De mensen met een loadcell, rijden jullie met schoenen aan of juist niet?
Moet eigenlijk ook nog iets van een plateau maken, want ik zit gewoon op een bureau stoel, en de houding waarin in zit, maakt het remmen wat moeilijker..
Verwijderd
Misschien heb je hier iets aan. Ik ging meteen 4 seconden naar beneden in tijd.Mystikal schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:15:
Ik wil vanmiddag eens beginnen met rijden (heb speciaal vrij genomen). Maar heb al even met de mx5 gereden, maar had nog geen feeling met de auto. Het lag volgens mij echt aan de setup. Ik zag dat je in de garage setups kon laden, maar de folder was leeg. Ik moet ze zeker eerst ergens vandaag halen en dan in een bepaalde folder stoppen?
YouTube: iRacing Lime Rock Park Miata Roadster Tutorial - YouTube
Ik kon het niet laten om een wallpaper te maken voor mijn game pc met een aantal van mijn auto's

Hires beschikbaar als je erop klikt.
[ Voor 90% gewijzigd door JoepW op 26-08-2011 21:03 ]
Ik word in de skip sinds gister in de top split ingedeeld. Overwinningen kan ik voorlopig wel vergeten, wat een onmeunig hoog tempo word daar gereden zeg...
SoF van rond de 2300... ja, de groeten, dat red ik niet
En ik snap echt geen r*k van die 2e bocht op Mid-Ohio, ik verlies daar echt zo vreselijk veel. Zelfs na bekijken van videos van anderen kan ik er maar niet achter komen wat ik fout doe.
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 26-08-2011 22:00 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Begin HARD te remmen als je de remsporen een beetje gepasseerd bent, en mik naar de binnenkant van de bocht. Neem daarna iets ruimte en wacht met gas geven tot de neus weer naar de binnenkant curb wijst en dan plankgas eruit, je haalt het dan precies om aan de buitenkant van het rechte stuk uit te komen en zo neem je de meeste snelheid mee.
1.37.6 hier en tijdens de race rijd ik 1.38.0 . Heerlijke track voor de skippy, maar MidOhio was ook vroeger al mijn favoriet
[ Voor 43% gewijzigd door RielN op 26-08-2011 22:20 ]
Alleen moet ik nog wel ff wat pielen met de balans denk ik. Na 10 rondjes merk ik toch wel wat minder grip bij de heuveltje en begint de achterkant wel redelijk te glijden wat gewoon erg veel tijd kost.
Hmm ik wilde nog even gaan kijken bij Martijn maar die ligt uit de race van 10.30 lijkt het.
Watskebeurt?
[ Voor 14% gewijzigd door Red Baron op 26-08-2011 22:50 ]
(geen geluid, waarschijnlijk settings van headset die niet meegenomen werd door fraps)
YouTube: Iracing SM Philip Island Lap1 - YouTube
En ik heb al zo weinig tijd om te racen deze week.
Maar dat zuigt wel hard ja.
Ennuh RB probeer zoals ik al zei 1 tik zachtere banden achter.....
Post van Dave Kaemmer over NTM
[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 26-08-2011 23:28 ]
Geen tijd om alles in detail te lezen maar de stukken die ik net even gelezen heb zijn echt wel interessant moet ik zeggen. Het lijkt erop dat ze vooral de banden echt tot op de kleinste details simuleren en bijvoorbeeld data gebruiken uit wetenschappelijke artikelen over de rubber compounds, dat is toch vrij uniek denk ik
Ik zou zo graag eens de source code willen zien! Maar dat zal er toch wel niet inzitten denk ik...
Duidelijk iemand die denkt in ronde één zijn normale lijnen te kunnen rijden. Dat kom je helaas vrij regelmatig tegen. Mensen die schijnbaar maar niet snappen dat je in ronde één totaal anders rijdt dan normaal.MartijnA3 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:51:
Dit:
(geen geluid, waarschijnlijk settings van headset die niet meegenomen werd door fraps)
YouTube: Iracing SM Philip Island Lap1 - YouTube
![]()
En ik heb al zo weinig tijd om te racen deze week.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Klopt. 1 bocht eerder haalde in ronde 1 mij er 2 in en in dezelfde ronde 1 stonden ze beiden langs de kant. Die snappen het dus niet.Phydomir schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:40:
[...]
Duidelijk iemand die denkt in ronde één zijn normale lijnen te kunnen rijden. Dat kom je helaas vrij regelmatig tegen. Mensen die schijnbaar maar niet snappen dat je in ronde één totaal anders rijdt dan normaal.
@Martijn: Bult op moet je de curb NIET pakken. Deed je in R3 & R4. Duuuuuuuur..... Je pakt die bocht te vroeg.Vanaf R5/6 ging het stuk beter.........
Mooi gevecht trouwens. Helaas moet ik naar visite
Ik heb nog wat lopen pielen om dat overstuur in S3 eruit te halen na paar rondjes met racefuel. Maar dat gaat te veel ten koste van onderstuur bocht in EN uit. Dus leer er maar mee te leven
[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 27-08-2011 10:59 ]
Mja, zoiets vermoedde ik al. Ik probeer dan ook wat 'door te schieten' bij het aanremmen, om zo'n rehct mogelijke lijn de bocht uit te pakken, maar dat kost me meer dan het me wint. Straks nog maar eens wat proberen.RielN schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:18:
Hier wel al remmend naar de apex toe en zo kort mogelijk aan de binnenkant blijven. Je maakt in die bocht een soort parabooltje. Je moet er zo hard mogelijk UIT, dat is belangrijk. Als de achterkant een beetje om komt tijdens aanremmen is alleen maar beter! Alleen bij uitaccelereren zorgen dat je niet spint!
Begin HARD te remmen als je de remsporen een beetje gepasseerd bent, en mik naar de binnenkant van de bocht. Neem daarna iets ruimte en wacht met gas geven tot de neus weer naar de binnenkant curb wijst en dan plankgas eruit, je haalt het dan precies om aan de buitenkant van het rechte stuk uit te komen en zo neem je de meeste snelheid mee.
1.37.6 hier en tijdens de race rijd ik 1.38.0 . Heerlijke track voor de skippy, maar MidOhio was ook vroeger al mijn favoriet
Xbox
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1808602.page
Lezen duurt even, maar na afloop weet je alles over koeien, gras, plastic en wanneer je een stukje rubber niet moet aanraken.
Vertel mij wat.JoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:22:
[...]
@Martijn: Bult op moet je de curb NIET pakken. Deed je in R3 & R4. Duuuuuuuur..... Je pakt die bocht te vroeg.Vanaf R5/6 ging het stuk beter.........
Mooi gevecht trouwens. Helaas moet ik naar visite
Edit: Zie net dat ik dit seizoen 2 races niet eens mee kan doen want ik heb de banen niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 27-08-2011 12:04 ]
Netjes teruggevochten man.MartijnA3 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
Vertel mij wat.Was teveel gespannen, bang dat de achterkant zou uitbreken en ik verprutste mijn lijn tot 2x toe. Toch nog teruggevochten naar de 2e plek nadat ik was teruggevallen naar P8 en 107 puntjes voor het kampioenschap gepakt. Hopelijk maandagavond nog een hoge SOF race, maar ben bang dat dat niet gaat lukken.
Edit: Zie net dat ik dit seizoen 2 races niet eens mee kan doen want ik heb de banen niet.
Ik zit maar 4 sec van de pole tijd af
Je bedoelt op Spa toch? Ja dat wordt voor mij ook een drama. 1:51 ofzo is het beste wat ik gehaald heb maar dat was meer geluk dan wijsheid. Oefenen zit er niet in want practice zit vol met mensen die donuts zitten te draaien midden op de weg of gewoon absoluut niet uitkijken wat er om hen heen gebeurd. Net in 5 laps 3 keer eraf gereden, doeiRed Baron schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:59:
Het wordt echt een kansloos verhaal voor die WorldTour race van vanavond zeg.

Sjonge jonge, ik maar denken dat dat morgenavond was. Vanavond kan ik niet.Red Baron schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:59:
Het wordt echt een kansloos verhaal voor die WorldTour race van vanavond zeg.

"test car on track"NickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Net in 5 laps 3 keer eraf gereden, doei
Klopt maar is ook wel eens handig om inhalen (en vooral ingehaald worden) te oefenen in die auto, dat valt nog niet mee, alles gaat zo snel.MartijnA3 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:35:
[...]
"test car on track"ben je mooi alleen.
Net maar eens een Q gedaan, 1:50.6xx, hoger kom ik echt niet. Mensen rijden daar 1:45 geloof ik, maar goed die zitten ook in Pro en A class. Ben benieuwd bij wie ik allemaal in de split ga komen. Aan de ene kant hoop ik veel rookies/D class zodat ik in ieder geval nog een beetje kans maak, maar aan de andere kant hoop ik dat ook weer niet omdat ik nu al weet dat ik er binnen 3 laps af gereden wordt... Het zal toch wel een drama worden, dat weet ik nu al
En die langere rem weg heb ik inderdaad ook martijn, ik heb het idee dat ik veel eerder rem dan die gasten wat 1:45-46 halen, maar ik kan echt niet later remmen dan haal ik het gewoon niet of dan lock ik, ik snap het niet
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 27-08-2011 13:56 ]
Hier delen ze de splits in aan de hand van de Q tijd toch ipv iRating bij 'normale' races.
Dat is nou juist wat ik hun veel zie doen, ze zijn nog aan het remmen als ze al halverwege de bocht zijn, waar ik vaak alweer langzaam op het gas gaJoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:58:
Als je de brake bias naar achteren zet heb je een kortere remweg. Maar....... remmen en sturen is dan echt killing.

Ah, dat is misschien wel beter ja. Dan hoop ik precies bij de mensen te zitten die niet elkaar eraf beuken maar ook niet snel genoeg zijn om mij op 38 rondjes te zettenRed Baron schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:59:
Naja qua snelheid maakt het verder niet zo veel uit geloof ik.
Hier delen ze de splits in aan de hand van de Q tijd toch ipv iRating bij 'normale' races.
[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 27-08-2011 14:01 ]
ff compleet off topic, maar zit de Q te kijken op Spa en RTL7 loopt een minuut achter op de live timing op mn mobiel. Ook stom.
Polesitter op dit moment in iRacing 1:45.139.
In 2009 met de FW31 1:46.3.
Kortom: Boel gaat in iRacing te hard
Of was die k-chicane er nog niet in 2009?
Pole vorig jaar was 1.45.6 geloof ik, in 2009 1.46.3JoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:18:
1:48.298 doet Vettel in Q3.
Zo gek ver zitten ze d'r dus niet vanaf
Xbox
In de Indycar lijkt het ook wel af en toe te hard te kunnen in iRacing... (vergeleken met tijden in de races op road)JoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:18:
1:48.298 doet Vettel in Q3.
In Q2 zat alles nog boven de 2 min geloof ik (of was dat Q1?), en die 10 seconden winnen ze omdat het op het eerste en laatste gedeelte inmiddels een stuk droger was (omdat dat gedeelte niet in de schaduw ligt) en ze geen intermediates meer gebruikten. Tenminste dat heb ik begrepen van het stukje dat ik gezien heb
. Kan me dus goed voorstellen dat ze nog eens 5 seconden winnen als de rest dus ook droog is
[ Voor 52% gewijzigd door NickThissen op 27-08-2011 15:32 ]
Sowieso, in een sim of game ga je altijd harder pushen dan in het echt dus een seconde sneller dan in het echt kan ik me goed voorstellen. Zet die jongens in een echte FW31 met hun leven op het spel en dan zullen ze echt niet zoveel risico nemen en die tijden ook echt niet gaan halen (even buiten beschouwing gelaten dat een sim rijden toch echt heel anders is dan een echte F1 autoJoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:32:
Je moet vergelijken met 2009! De FW31 is van dat jaar. En toen reden ze 1:46.3. Scheelt een 0.8 seconde!

Niet slecht dacht ik zelf voor die paar rondjes die ik heb geoefend (40minuutjes)
Weet nog niet of ik de race ga meedoen.
Wat vonden jullie overigens van de actie van Maldonado in de echte Quali... Van mij mogen ze hem iig voor dit weekend naar huis sturen (en ook nog wel voor Monza)
[ Voor 43% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-08-2011 15:52 ]
Dat dus.Red Baron schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:33:
Een hoop iRacers zijn natuurlijk ook gewoon een stuk sneller dan Rosberg en Nakajima
@Nick: Je moet rustiger de bocht in en minder bruusk op het gas met de skip.

Als je het hebt over de laatste bocht, Maldonado moet daar niet rijden, Hamilton zat in zijn snelle ronde.MartijnA3 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:20:
En Hamilton begon met uitdagen he...Maldonado laat Hamilton hier weten niet met hem te fucken. Anyway, replay was te kort om een conclusie te trekken, benieuwd naar de onboard.
Als het gaat over de korte beweging van Hamilton naar Maldonado bij uitkomen T1, die was idd niet heel erg netjes, maar om daarvoor iemand van de baan te rijden.... (overigens kan die korte beweging ook zijn omdat Hamilton aan de kant wil gaan, en dan ziet dat Maldonado al die kant kiest in zijn spiegel).
Ben ook zeer benieuwd naar de onboard... (als we die ooit te zien krijgen)
Jammer, de 1e paar rondjes gingen goedNickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:20:
Pff, krijg die skip niet onder controle vandaag. Snap er niks van, het gaat op willekeurige momenten mis, zomaar ineens terwijl er niks aan de hand is. Heb het gevoel alsof de bocht gewoon goed gaat, wil m'n stuur recht draaien om eruit te komen en hij doet gewoon niks en draait gewoon door, alsof m'n banden gewoon 0 grip hebbenNiks aan setup veranderd in ieder geval... Weer een drama race dus. Geen contact gehad gelukkig maar wel 4 keer loss of control ofzo dus dat zal wel weer een dure zijn. Hoop dat ik die skip snel onder controle krijg anders kom ik alsnog een andere auto aan het kopen, als het zo door blijft gaan heb ik geen zin om nog maanden met die skip te rijden

Ik ging iets voor helft van de race de mist in in T1, daardoor plek verloren, maar die naderhand weer terug kunne pakken. Laatste helft van de race constant in de 39 (laag) kunnen rijden, wel tevreden mee.
En als klap op de vuurpijl....p-p-promotion! Niet dat ik in class C veel te zoeken heb, maar toch leuk
Xbox
Waarom zou je daar niks te zoeken hebben. Star Mazda is een uitgebreide en leuke klasse om te racenBM schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:29:
[...]
Jammer, de 1e paar rondjes gingen goed
Ik ging iets voor helft van de race de mist in in T1, daardoor plek verloren, maar die naderhand weer terug kunne pakken. Laatste helft van de race constant in de 39 (laag) kunnen rijden, wel tevreden mee.
En als klap op de vuurpijl....p-p-promotion! Niet dat ik in class C veel te zoeken heb, maar toch leuk
Ik ben net aan de skip begonnenHoogie2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:31:
[...]
Waarom zou je daar niks te zoeken hebben. Star Mazda is een uitgebreide en leuke klasse om te racen
Xbox
Heb m'n tijd nog even aangescherpt naar 48.2
Wel weer een flink aantal OT's in die paar rondjes maargoed dat krijg je natuurlijk als je gaat pushen in een auto die je nauwelijks kent
Maar het verschil met de reguliere rijders is wel erg groot nog. Ik kom nu wel in een ritme, maar dan zit je nog steeds ontzetten ver van de limiet.
Als ik in 2012 wil proberen pro te worden zal er in ieder geval nog flink geoefend moeten worden
http://members.iracing.co...onid=4030940&custid=51623
+0.52 SR, zit ik eindelijk boven de 3. Als ik het zo volhoud moet ik uiterlijk morgen wel kunnen promoveren naar D
[ Voor 7% gewijzigd door Soundless op 27-08-2011 17:41 ]
Dus 1 stop... Of ga ik dat niet redden met banden? Ik heb echt geen idee maar ik neem aan dat bandenslijtage ook meegenomen moet worden?
Kan me best voorstellen dat ik twee keer naar binnen moet om nieuwe banden te halen ofzo, dan is m'n hele strategie met 100kg bijtanken dus naar de klote
En ik snap dat 2 keer pitten en dan veel minder fuel nemen ook snel kan zijn omdat je dan snellere rondjes rijd natuurlijk, maar ik denk dat dat alleen winst oplevert als je echt elk rondje tegen je max aan zit en dat is gewoon niet bij mij dus ik denk niet dat ik daarvoor ga kiezen...
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 27-08-2011 17:42 ]
Gefeliciteerd !Soundless schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:39:
W00t, mijn eerste pole! 4x offroad 1x een zachte tik van Milan, gelukkig was er niks aan de hand, gebeurde bij het inhalen. Milan reed me dus op een gegeven moment voorbij en wist daarna ook nog eens de afstand op een aantal seconden te brengen. Nou reed degene op de laatste positie recht voor hem, dus hij was aardig afgeremd, ik ben in een aantal rondes toen aardig dichterbij gekomen. Op een gegeven moment was de afstand heel klein, zo'n 0.5 seconden. En na een van de bochten ging hij opeens keihard remmen. Nou heb ik geen idee waarom hij dat deed maar ik ramde hem wel bijna. Gelukkig dus net kunnen ontwijken en dik de eerste plaats ingepikt. Zo dus ook geeindigd!
http://members.iracing.co...onid=4030940&custid=51623
+0.52 SR, zit ik eindelijk boven de 3. Als ik het zo volhoud moet ik uiterlijk morgen wel kunnen promoveren naar D
(je bedoelt overigens overwinning, niet Pole
Netjes gedaan!
@Nick, ik heb ook geen idee. Ga starten met max fuel en ga wel tanken als het nodig is (denk ik). Als de banden te slecht zijn, ga ik wel eerder naar binnen.
Bedankt!Hoogie2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:00:
[...]
Gefeliciteerd !
(je bedoelt overigens overwinning, niet Pole)
Netjes gedaan!
Ow ik dacht: 1st place = Pole Position
Klopt, alleen gaat het dan om start-positieSoundless schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:02:
[...]
Bedankt!
Ow ik dacht: 1st place = Pole Position
Het schijnt voordeliger te zijn om wat vaker te stoppen omdat je nogal veel verliest als je de hele tijd die extra kg's meezeult.NickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:41:
Iemand nog tips mbt pit strategie voor vanavond?
In het DWC deden ze de vorige keer 2 stops, maar ook 3 stops schijnt mogelijk te zijn.
Het wordt voor mij persoonlijk toch een gevecht om dat ding op de baan te houden. Doel is constant rondrijden zonder foutjes, laat de rest maar racen, ik wil gewoon de finish halen. Ik rijd dat ding toch niet op de limiet omdat ik daar niet geoefend genoeg voor ben. (nu totaal 50 minuutjes in die auto op Spa).Red Baron schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:07:
[...]
Het schijnt voordeliger te zijn om wat vaker te stoppen omdat je nogal veel verliest als je de hele tijd die extra kg's meezeult.
In het DWC deden ze de vorige keer 2 stops, maar ook 3 stops schijnt mogelijk te zijn.
Heb er wel zin in
Misschien dat ik nog even moet proberen hoe die wagen rondgaat met 100 KG, anders stop ik desnoods 4x
Doe eens een replay hier neer zetten. Master de Skip: master ze allemaalNickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:20:
Pff, krijg die skip niet onder controle vandaag. Snap er niks van, het gaat op willekeurige momenten mis, zomaar ineens terwijl er niks aan de hand is. Heb het gevoel alsof de bocht gewoon goed gaat, wil m'n stuur recht draaien om eruit te komen en hij doet gewoon niks en draait gewoon door, alsof m'n banden gewoon 0 grip hebbenNiks aan setup veranderd in ieder geval... Weer een drama race dus. Geen contact gehad gelukkig maar wel 4 keer loss of control ofzo dus dat zal wel weer een dure zijn. Hoop dat ik die skip snel onder controle krijg anders kom ik alsnog een andere auto aan het kopen, als het zo door blijft gaan heb ik geen zin om nog maanden met die skip te rijden
Misschien zitten we nog wel bij elkaar in een split. Ik ga iig van start met 100 KG en hope for the best.
#Maldonado-Hamilton update:
http://www.gpupdate.net/n...laatsen-straf-na-botsing/
Maldonado straf, hamilton reprimande (ik mag hopen voor de beweging na bocht 1, en niet voor de actie in de laatste bocht)
[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-08-2011 18:47 ]
Precies, ik ga ook ff een test sessie starten zodat ik rustig vanaf de grid kan proberen te vertrekken zonder direct achterstevoren / ondersteboven te staan.NickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:17:
Hehe, ik bedacht me net dat ik maar even de start Moet gaan oefenen want ik vrees dat ik meteen ga spinnen100kg rijdt idd anders maar als je rustig rijdt gaat het prima
Oh oh, het gaat al een aantal keren als ik gewoon relaxed zit te oefenen.
Hoe moet dat nou als zo de adrenaline ook nog begint te pompen
Succes iig allemaal
[ Voor 15% gewijzigd door Red Baron op 27-08-2011 19:00 ]

Hier onze 'mannen':

Ik begin maar ff met de split van Paul kijken
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 28-08-2011 11:39 ]
Net nog ff bij Frank gekeken. Die nr 4 die jij inhaalde pakte jou zo weer terug met sneller accelereren en hogere top..... Jammer. Kreeg commentaar van de vrouw dat ik echt nu ff iRacing moest stoppen..... dus verder niet meer gevolgd....
Krijgt ze nu telefoon uit het buitenland...... Dan nu nog ff Dave Gelink kijken.... (Top split)
Oeps Dave ligt er ook al uit

Plek 1 & 2 wel Benelux
Lopez laatste ronde in de k-chicane nog een plek kwijtgeraakt.....
[ Voor 82% gewijzigd door JoepW op 28-08-2011 11:40 ]
Lag tot eind rondje 41 netjes 4e met een mega-gat naar voren, en naar achteren. Ik spin in de laatste chicane, wil via het gras draaien de baan op. Rij het gras op en me auto flipt op zijn rug
Al met al tevreden, leuke race en de F1 is stukken tammer als ik dacht, goed te controleren wagentje (zeker met mijn tempo)
http://members.iracing.co...onid=4031475&custid=61620
Ik zag dat Frank een hele tijd 4e heeft gelegen, erg goed! Helaas een raar probleem in het gras gehad of wat gebeurde er nou precies?
----------
Ennuh..... volgens mij is Paul uit de pits gestart
[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 27-08-2011 20:50 ]
Je snelheid was prima, jammer van je foutje.NickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:47:
Nou, het ging echt niet slecht moet ik zeggen. Hele tijd met Frank op m'n hielen gezeten (dat was erg spannend!), helaas in ronde 10 ofzo iets te vroeg op het gas en de muur in, toen most ik 3.5 min towenToch maar uitgereden, verder nog een of twee keer gespint zonder veel problemen. Toen de pitstop, het verbaasde me dat ik zo snel klaar was ik verwachtte dat het langer zou duren, gaf gas, en zag toen dat ik al 75 reed, blijkbaar krijg je geen waarschuwing omdat er nog staat hoelang je gepit hebt, dus toen most ik 16 seconde stop&go
Ik was nog 15e geworden als dat niet was gebeurd, nu 17e (en alleen 18 was nog aan het rijden geloof ik, de rest was disconnected). Als ik niet eraf was gegaan was ik een stuk hoger geeindigd denk ik, maar goed, had niet verwacht hem zonder schrammen uit te rijden
Ik zag dat Frank een hele tijd 4e heeft gelegen, erg goed! Helaas een raar probleem in het gras gehad of wat gebeurde er nou precies?
Ik klapte overigens 2 rondjes daarvoor bijna vol achterin jou in bocht 12 (ingaan Fagnes)
Wat er precies gebeurde... tja. Ik spinde in de laatste chicane (ingaan) en stond dwars op de baan. Ik reed toen vooruit het gras in om te draaien, ik raakte het gras, en me auto draaide zich op de kop
Lol, ik startte ook uit de pits. Lag na 1 rondje al hoger als mijn startplekJoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:49:
Frank dat gevecht met Benny Lömpke vond ik echt gaaf. Maar wat kwam hij veeeeel sneller weg uit de bocht en hij had een veel hogere top....
----------
Ennuh..... volgens mij is Paul uit de pits gestart
Verder idd wel wat hele vette gevechten gehad. Helaas na de 2e pitstop van alle anderen (ik deed er maar 1) zat ik in een gat van 14 sec naar die Lompke, en achter me 25 sec. Ook achter nick was het echt genieten. Flink drukken om hem in een foutje te dwingen. Ik heb ineens nog meer respect voor de echte F1 coureurs, wat is inhalen in dit monster moeilijk zeg (zonder em er maar tussen te knallen, dus echt netjes inhalen).
Het begon al lekker toen ik aan het einde van de warmup nog ff een toillet bezoekje inplande.
Dacht dat de gridding periode ook wel 2 minuten zou zijn ofzo enfin, kom weer terug bij de pc, you missed the start. Argh....
Maargoed ik was nog 'op tijd' voor het uit de pits starten, dus uiteindelijk maar een seconde of 10-15 verloren aangezien ik toch al vrij achteraan stond.
De eerste rondes waren verder wel redelijk goed te doen en ik kreeg weer aansluiting en kon me zelfs wat naar voren vechten.
Dat mocht ook wel aangezien ik met #4 rond reed, maarja als je nog nooit een race met die wagen gedaan hebt leer je ook tijdens zo'n race steeds meer bij en wordt je pace wat beter.
Maargoed het was erg vermakelijk allemaal tot ik weer bij iemand achterop kwam die wat langzamer was.
In de busstop chicane, tussen de rechter en linker knik in, raak ik hem net heel lichtjes, 0x-4x contact.

Hij draait in de rondte en ik kan gewoon verder.
Ik heb verder ook niet op hem gewacht aangezien er ook alweer andere vlak achter mij zaten.
Voor m'n gevoel was er verder weinig aan de hand, want ik had niet echt een harde aanvaring gehad en ook niet echt duidelijke contact geluiden gehoord.
Maarja wat weet ik er nou van als F1 n00b.
Dat er toch wel wat aan de hand was werd pijnlijk duidelijk in eau rouge...
Schijnbaar had ik toch wat lichte schade aan de voorvleugel, want in plaats van gewoon insturen ging ik ineens strak rechtdoor
Ik vloog hard de bandenstapels in en m'n voorkant was redelijk plat.
Terug naar de pits, 3 minuten tow tijd ofzo dus de race was voorbij na 12 rondjes.
Ik bleef nog even kijken, en ging nog ff in de cockpit toen die tow voorbij was.
Verrek, die wielen zitten weer recht aan de wagen.... is die pitcrew zo'n ster in het repairen of staan er gewoon fast tows aan ofzo?
Ik ga de pits uit en laat nog een van de leiders doorgaan.
Een paar seconden daarachter rijdt iemand anders die nog achter me ligt dus die heeft wss ook een ongeplande pitstop / damage gehad ofzo.
Dus ik plank weer vol eau rouge in.... wat weer in drama afloopt. Ik pak de rechter kerbs wat mee en verlies de achterkant.
Nou had ik al wel gemerkt dat die setup (Tyler King) wat nerveus was in de eerste ronde, maarja daar dacht ik op dat moment niet aan.
Helaas ging het uitwijken van de andere wagen ook niet helemaal goed dus ook hij ging er weer af.
Enfin schijnbaar hadden we nog een fast tow en van daaruit heb ik eigenlijk zonder al te veel problemen de race weer uitgereden. Helaas was ik wel vergeten bij die tweede fasttow de benzine te disablen, dus die werd volgetankt zodat ik de race bijna helemaal uit kon rijden
Maargoed dramatisch resultaat maar zeker wel een leuke ervaring. Ik heb alleen na m'n 2 crashes een redelijk eenzame race gereden en had nog wel wat meer in gevecht willen zijn, maar dat moet dan maar een volgende keer gebeuren
Ik zag het ja, sorry 'bout that! Ik zag dat je snel dichterbij kwam, dus ik liet zeg maar een gaatje voor het geval je hem er langs wilde zetten, maar toen leek het alsof je de kans toch niet pakte en toen ging ik terug m'n lijn op, net toen ik dat deed kwam je (denk ik, ik keek naar voren) weer dichterbij en toen zag ik dat je flink op de rem moest. Gelukkig niks gebeurdHoogie2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:50:
[...]
Je snelheid was prima, jammer van je foutje.
Ik klapte overigens 2 rondjes daarvoor bijna vol achterin jou in bocht 12 (ingaan Fagnes)
Wat er precies gebeurde... tja. Ik spinde in de laatste chicane (ingaan) en stond dwars op de baan. Ik reed toen vooruit het gras in om te draaien, ik raakte het gras, en me auto draaide zich op de kopen niet meer terug, toen moest ik towen. Gelukkig duurde die maar 60 sec, maar het is echt stevig balen, want ik lag niet op een ronde van de nr.1 en ik lag heel safe 4e...
En ik was hard aan het twijfelen om in de pits te starten, maar m'n publiek wilde het spannend houden en wilde dat ik lekker op p11 ging starten
Iig bedankt dat je een gaatje liet, voor de volgende keer hoef je dat niet te doen voor mij, ik divebomb niet als ik het kan vermijden, Als je met mij racet kun je verwachten dat ik een uitremactie probeer als ik er echt goed naast zit, anders ga ik lekker terug en wacht een echte kans af. Zeker met mensen op het forum hier let ik 2x zo goed op dat ik niemand de baan afros, omdat ik weet dat die mensen ook superfair rijden.NickThissen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00:
[...]
Ik zag het ja, sorry 'bout that! Ik zag dat je snel dichterbij kwam, dus ik liet zeg maar een gaatje voor het geval je hem er langs wilde zetten, maar toen leek het alsof je de kans toch niet pakte en toen ging ik terug m'n lijn op, net toen ik dat deed kwam je (denk ik, ik keek naar voren) weer dichterbij en toen zag ik dat je flink op de rem moest. Gelukkig niks gebeurd
En ik was hard aan het twijfelen om in de pits te starten, maar m'n publiek wilde het spannend houden en wilde dat ik lekker op p11 ging startenGing gelukkig goed, hoewel ik wel een iemand heel mooi moest ontwijken door echt flink het stuur om te gooien, ging precies goed
Simpel gezegd, fight me, fair and hard. Mensen die me de baan afdrukken en dergelijke, daar zet ik em wat harder langs, of ik ga zo dicht op hu staart zitten dat ze erafvliegen omdat ik teveel druk zet (je weet wel, van die slingerapen op het rechte stuk)
Ik had tijdens de belgian gp maar liefst een +0,66 Sr
Wel weer een ludieke actie hieronder van de Australiër

Ik zie dat ie niet een heel groot deelnemers veld heeft, maar wel redelijk wat sterke lui in de top split.
Achja dan morgen maar een race uitzoeken, nu ff kijken hoe Riel het eraf brengt
Niet zo goed dus

[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 27-08-2011 22:44 ]
Waarom kan men niet gewoon het eerste rondje foutloos rijden? Ik ergerde me ook al aan Bruno Fabiani die ik echt 5 minuten geleden de setup gaf in de qualify, omdat hij het eerste rondje deed op deze baan met deze auto... en dan zit ie in lap 1 te duwen...?
Toch niet mijn setup he?RielN schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:46:
........Bruno Fabiani die ik echt 5 minuten geleden de setup gaf in de qualify.....
Ik heb trouwens ontdekt (misschien een open deur voor een aantal) dat als je subdirs aanmaakt in de setup dir van een auto je het bv kan organiseren per track. Wel zo makkelijk. Je kan alleen niet in iRacing een dir aanmaken. Maar wel door bestaande bladeren en opslaan en ophalen. Wel zo handig. Ik werd gestoord van alle versies en namen etc....
FF met alt-tab uit iracing, dir aanmaken en weer terug
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 27-08-2011 23:45 ]
Voor mij idd stichting open deur. Ooit uitgevonden na het uitpakken van een zip met setups. Maar idd zeer bruikbare tip.JoepW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:45:
Duuuuuuuuuuuuuuuuur.
Ik heb trouwens ontdekt (misschien een open deur voor een aantal) dat als je subdirs aanmaakt in de setup dir van een auto je het bv kan organiseren per track. Wel zo makkelijk. Je kan alleen niet in iRacing een dir aanmaken. Maar wel door bestaande bladeren en opslaan en ophalen. Wel zo handig. Ik werd gestoord van alle versies en namen etc....
FF met alt-tab uit iracing, dir aanmaken en weer terug
En er zijn zelfs langdurige effecten binnen iRacing (motorkap....Ericjooo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:22:
"Het obscene gebaar dat Will Power tijdens de Indycarwedstrijd in New Hampshire richting wedstrijdleiding maakte, is hem duur komen te staan. ...

Overigens net een kansloze truckrace gereden.....In de eerste ronde wil iemand er heel graag langs, duwt zichzelf in mijn kofferbak en vliegt eraf......2x binnen! Na de eerste pitstop op P3 rijdt de gozer naast mijn gewoon tegen mij aan....achter de pacecar!!! en nu zelfs 4x erbij. Tenslotte bij een herstart duwt iemand hem gewoon aan de zijkant naar binnen.....je raadt het al, nog een 4x
Ik rij tegen niets of niemand aan maar heb toch 10x......best knap!! Helaas was er toch iets stuk na het laatste contact en werd het P6....iig iRating erbij...
[ Voor 96% gewijzigd door Ericjooo op 28-08-2011 00:05 ]
Nu weer even het DWC kijken op www.psrtv.com
Ik zie dat Atze Kerkhof (nu nog pro) ook meedoet, staat 6e op de grid geloof ik.
Alweer eruit zie/hoor ik?Red Baron schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:08:
Ik zie dat Atze Kerkhof (nu nog pro) ook meedoet, staat 6e op de grid geloof ik.
Heel mooie pass net, iemand nam busstop aan de buitenkant, komt dus links naast z'n prooi op de straight naar start/finish, eerste bocht buitenom en daarna naar binnen steken, meer snelheid en erlangs richting el rouge. Ben benieuwd of we morgen ook zo'n acties zullen zien in het echt
YouTube: F1 2011 - Spa - Onboard Hamilton when Maldonado Crashes into him (HD) - YouTubeHoogie2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:23:
[...]
Als het gaat over de korte beweging van Hamilton naar Maldonado bij uitkomen T1, die was idd niet heel erg netjes, maar om daarvoor iemand van de baan te rijden.... (overigens kan die korte beweging ook zijn omdat Hamilton aan de kant wil gaan, en dan ziet dat Maldonado al die kant kiest in zijn spiegel).
Ben ook zeer benieuwd naar de onboard... (als we die ooit te zien krijgen)
Je ziet dat Hamilton z'n hand al omhoog heeft voordat Maldonado hem raakt, die waren echt wel met elkaar aan het fucken. En dan dat antwoord van Hamilton: "Ik denk dat ik om een plas heen reed". En Maldonado: "Ja, het is een recht eind, maar er zit toch een bocht in, misschien reed ik recht en hij een beetje naar rechts, ik weet het niet."

Na het zien van die onboard mogen ze van mij Maldonado echt wel meer straffen als 5 plekjes op de grid. Dit is gewoon moedwillig iemand aanrijden, Hamilton rijd hier gewoon rechtdoor....MartijnA3 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:48:
[...]
YouTube: F1 2011 - Spa - Onboard Hamilton when Maldonado Crashes into him (HD) - YouTube
Je ziet dat Hamilton z'n hand al omhoog heeft voordat Maldonado hem raakt, die waren echt wel met elkaar aan het fucken. En dan dat antwoord van Hamilton: "Ik denk dat ik om een plas heen reed". En Maldonado: "Ja, het is een recht eind, maar er zit toch een bocht in, misschien reed ik recht en hij een beetje naar rechts, ik weet het niet."
Dit topic is gesloten.