iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.169 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
MartijnA3 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:38:
Maar de beweging van Hamilton richting Maldonado zie je hier niet op...
Precies, raar filmpje dus...

Hoe zat het nou eigenlijk precies in de laatste bocht? Hamilton haalde hem op een heel gevaarlijke manier nog snel even in om een snelle tijd neer te zetten in zijn laatste rondje, begrijpelijk, maar was Maldonado dan niet meer aan een timed rondje bezig? Anders heeft hij toch netzoveel recht op een snel rondje? Dan kan ik me goed voorstellen dat hij pissig is op Hamilton. Als Hamilton dan ook nog zo'n beweging naar je maakt als het afgelopen is dan kan ik me goed voorstellen dat je even wat stoms doet... Waarschijnlijk was het niet de bedoeling hem te raken maar vlak voor hem langs te schieten ofzo, maar goed, regen enzo... Misschien was de beweging van Hamilton ook helemaal niet opzettelijk, je weet het toch niet, hij zat misschien al met een hand te sturen (zoals je in filmpje ziet) en moest even corrigeren ofzo, dan kan het best dat je zo'n beweging maakt per ongeluk denk ik?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

Precies, raar filmpje dus...

Hoe zat het nou eigenlijk precies in de laatste bocht? Hamilton haalde hem op een heel gevaarlijke manier nog snel even in om een snelle tijd neer te zetten in zijn laatste rondje, begrijpelijk, maar was Maldonado dan niet meer aan een timed rondje bezig? Anders heeft hij toch netzoveel recht op een snel rondje? Dan kan ik me goed voorstellen dat hij pissig is op Hamilton. Als Hamilton dan ook nog zo'n beweging naar je maakt als het afgelopen is dan kan ik me goed voorstellen dat je even wat stoms doet... Waarschijnlijk was het niet de bedoeling hem te raken maar vlak voor hem langs te schieten ofzo, maar goed, regen enzo... Misschien was de beweging van Hamilton ook helemaal niet opzettelijk, je weet het toch niet, hij zat misschien al met een hand te sturen (zoals je in filmpje ziet) en moest even corrigeren ofzo, dan kan het best dat je zo'n beweging maakt per ongeluk denk ik?
Volgens mij zat Maldonado in zijn Outlap. Als dat niet was had Hamilton gewoon recht om hem daar ernaast te gooien, want ze zijn beiden aan een snel rondje bezig. Ophouden geldt alleen als 1 van de 2 coureurs in een out of inlap zit. Verder zijn daar weinig regels voor. Maldonado had iig daar niet mogen rijden, omdat Hamilton aan een snelle ronde bezig was, en Maldonado niet (volgens mij).

Idd mist de beweging van Hamilton daar net voor (denk ik, het kan ook zijn dat dat het begin van het filmpje is daar beweegt ie een fractie met het stuur), al ziet die actie er van buiten 10x erger uit als via de onboard (dat geldt ook voor de actie van Maldonado, vanaf de onboard lijkt hij ongeveer rechtdoor te rijden, maar van buiten lijkt ie vol linksaf te slaan).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-08-2011 12:03 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

Volgens mij zat Maldonado in zijn Outlap. Als dat niet was had Hamilton gewoon recht om hem daar ernaast te gooien, want ze zijn beiden aan een snel rondje bezig. Ophouden geldt alleen als 1 van de 2 coureurs in een out of inlap zit. Verder zijn daar weinig regels voor. Maldonado had iig daar niet mogen rijden, omdat Hamilton aan een snelle ronde bezig was, en Maldonado niet (volgens mij).

Idd mist de beweging van Hamilton daar net voor (denk ik, het kan ook zijn dat dat het begin van het filmpje is daar beweegt ie een fractie met het stuur), al ziet die actie er van buiten 10x erger uit als via de onboard (dat geldt ook voor de actie van Maldonado, vanaf de onboard lijkt hij ongeveer rechtdoor te rijden, maar van buiten lijkt ie vol linksaf te slaan).
Ja, als ze beide aan een snel rondje bezig waren dan hadden ze natuurlijk beide recht, maar die inhaal actie was toch vrij gevaarlijk geloof ik dus dan kan ik me wel voorstellen dat Maldonado kwaad is, voor hetzelfde geld rijdt Hamilton hem in de laatste bocht van de weg en heeft hij geen tijd neergezet. Hij was vast niet kwaad genoeg om hem aan te rijden, maar als Hamilton dan ook nog zo'n beweging maakt dan komt dat mischien over alsof hij hem uitdaagt en dan kan het wel eens mis gaan :+

Hun uitleg lijkt er echter wel op dat ze het wel met opzet deden en gewoon een kinderachtig "ik weet het niet" antwoord gaven. Je weet toch nog wel of je een beweging maakte en waarom? En er zal heus geen plas gelegen hebben want het was midden op de race lijn, toch? :p

[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 28-08-2011 12:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is het topic onderwerp veranderd? ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ja sorry Joep. ;)

Maar niemand zat in een outlap, het was het einde van q2, de vlag hing al uit. Er had zich een treintje gevormd achter een langzame rijder waar maldona de achterste van was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MartijnA3 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:19:
Ja sorry Joep. ;)

Maar niemand zat in een outlap, het was het einde van q2, de vlag hing al uit. Er had zich een treintje gevormd achter een langzame rijder waar maldona de achterste van was.
Dat maakt niets uit, dan mag je elkaar racen. Maldonado nam een merkwaardige lijn de laatste chicane in voor een flying lap. Het leek meer alsof hij een hele goede run wilde maken het rechtestuk op voor nog een flying lap. Misschien had hij, net als Button, niet door dat de tijd op was.

Maldonado had hiervoor geschorst moeten worden, of in ieder geval on probation. Na de race ga je niet iemands auto kapot rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar ik meende het toch echt wel met mijn opmerking.
Hier is het juiste topic voor deze discussie!
Nu SVP weer on-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:36:
Maar ik meende het toch echt wel met mijn opmerking.
Hier is het juiste topic voor deze discussie!
Nu SVP weer on-topic!
Ja baas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik heb gisteren nog ff je tip geprobeerd Joep om met een klik zachtere achterbanden te rijden. Het werkt allen voor geen ene meter. Heuvel op heb ik dan helemaal geen grip meer achter dus heb toen overal maar wat meer lucht erin gedaan en dat leek wat te helpen. Hey is wellicht ietsje langzamer, maar wel fijner rijden

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Door meer lucht raak je iets mechanische grip kwijt op lagere snelheid (bv T3 die haakse rechts). En de auto zal iets minder gewicht verplaatsen heuveltje op en in T2 met meer lucht. Dus misschien wel een id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Fikse regenbui net ... Dynamisch weer of gewoon regen, zou dat iets zijn voor Iracing 3.0? :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Omg, had ik geweten dat een Q ook effect heeft op je SR, dan had ik wel wat safer gereden :/ Ik probeerde nu tot het uiterste te pushen en heb daardoor een -0.08.
Lekker is dat >_>

Edit:
Wat een prachtrace. Ik startte als 2de en werd al snel eerste. In de 2de bocht kreeg ik een zachte tik van achter. Ik voelde niks van die tik tot ik de x4 zag staan... Dat was wel pijnlijk.. Voor de rest maar 2 offroads gehad en weer eerste geeindigd!
In lap 8 werd ik wel even ingehaald, maar die gast vloog er paar rondes later weer af en disconnecte vervolgens. Vanaf dat moment was ik eigenlijk verzekerd want de 2de stond +/- 20 sec van mijn vandaan.
Ik heb mijn 0.08 SR terug die ik bij de Q verloor en heb weer een nieuw personal record: 1:02.481
Ik kom steeds dichter bij de 4 SR en krijg dan ook steeds meer zin in de Skip Barber!

http://members.iracing.co...onid=4036217&custid=51623

[ Voor 69% gewijzigd door Soundless op 28-08-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
0.08 is nou ook niet bepaald dramatisch, dat maak je zo weer goed in een race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Dat is zo, dat heb ik dan ook gdaan. Maar die 0.08 had er ook bovenop kunnen komen. Het had in ieder geval mooi geweest als ik wist dat SR daar ook telde.
Even een vraag over championship points: hoe werkt het precies? Ik heb gister bv 6 races gereden en vandaag 1, welke race wordt er uitgekozen? De best gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het gemiddelde van je beste 50% van de races telt mee. Dus in dit geval het gemiddelde van je 3 beste resultaten. Rij je er nog een (of 2) dan tellen je beste 4 mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ok bedankt. En is de kampioenschap alleen goed voor je iRating of heeft het ook andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:00

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:43:
Fikse regenbui net ... Dynamisch weer of gewoon regen, zou dat iets zijn voor Iracing 3.0? :P
Weer is niet handig, aangezien je elk week meerdere races hebt. Dan is het oneerlijk voor sommige rijders.
Het volgende grote ding wat ze willen implementeren is dynamische racelijn. Dus dat de ideale lijn waar grip is, verandert tijdens de race.
Maar laten ze maar eerst eens dat NTM in orde maken, want er zitten nog veel fouten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:14:
Ik heb gisteren nog ff je tip geprobeerd Joep om met een klik zachtere achterbanden te rijden. Het werkt allen voor geen ene meter.
Ik volgde dus blind Joep's advies gister en ging 2x onderuit heuvel op in de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Zo, topic weer teruggevonden (stop eens met dat sluiten).

Vanmiddag sinds lange tijd een race gereden. Heb de FOV veranderd van 80 naar 65, ik kan nu veel beter overweg met de Skip weer. Wel verlies ik nog veel tijd t.o.v. OTM (meer dan anderen) maar ik hou hem in ieder geval weer op de baan.

Jammer dat de race in T5 al over was (bedankt Benoit Alverdi2 ofzoiets), na een lange tow de race maar helemaal Remy uitgereden, slechts 0.01 SR verloren. Ik zag dat die gast een SR had van 0.85 :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:39:
[...]
Ik volgde dus blind Joep's advies gister en ging 2x onderuit heuvel op in de race.
Tja setup tips van Joep moet je per definietie niet al te serieus nemen natuurlijk... hahaha ;)

Maar je achterkant wordt er erg loose mee inderdaad en tijdens het liften glijd je achterkant gewoon weg, waardoor je dat moet opvangen ipv het laatste stukje nog weer te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Omg alweer een harde les geleerd. Sta niet stil aan de zijkant van de weg! OOK NIET als je al klaar bent met de race.
Ik eindigde net als eerst, ging dus even stilstaan aan de zijkant, ff wat typen enz. Komt er een aantal rondes na de finish iemand tegen mij aanschuren. 4X !! En ja hij telde echt. Ik had 3 off-roads en volgnes de resultaten heb ik 7 incidents!

Gelukkig nog wel +SR.

http://members.iracing.co...onid=4036944&custid=51623

De volgende keer dus gewoon de pits inrijden en dan lekker verder praten.

[ Voor 18% gewijzigd door Soundless op 28-08-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Escape inhouden en wegwezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik rij meestal een volledige cooldown lap en parkeer hem netjes in de pits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pff Sebring is echt een bitch. Een klein foutje en je ligt in de muur... Echt frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jep, als je enige practise de Q is van tevoren schiet het ook niet echt op
Ik kon wel meekomen maar spinde te vaak met een aantal keren schade tot gevolg.

En 1 uur lang rijden is ook wel een beetje te veel van het goede ipv het vaste aantal rondjes in eerdere races.

[ Voor 27% gewijzigd door Red Baron op 28-08-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De duur van de race vind ik precies goed. Het is een endurance klasse hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik wilde eerst een nieuw filmpje maken van hoe ik er vanavond af werd gereden in turn 2 in de eerste ronde, maar je kunt net zo goed naar het vorige filmpje kijken want het ging exact hetzelfde, behalve dat deze gast (ene Yuri, uit nederland) helemaal niet remde maar mij daarvoor gebruikte. Eikel. (wilde het toch zeggen, moest me inhouden op de iracing chat).

Paul, je hebt lopen stampen he? Mooi gevecht man.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zow, wat een nachtmerrie race was dat zeg die SM van 22:30

Ik was even een practise sessie gejoined om 22:15 om wat op te warmen.
Zo rond 22:25 schiet die Q balk ineens helemaal vol en verlies ik vlak daarna de connectie.
Hmm kut, naja ik reg alvast voor de R en ga ff rebooten, want dat moet makkelijk kunnen in een paar minuten.

Enfin, reboot en het duurt me dan ff lang voordat windows helemaal normaal geladen is. Ik loop van alles te killen en dan begint zo'n virusscanner ook ineens nog weer te scannen en te doen.
Die ook gestopt en ik start Chrome om de race te joinen.
Die loopt obv ook weer vast, dus weer killen en firefox starten, die wil ook niet en ik word echt kwaad nu aangezien ik de klok al op 22:34 zie staan.
Weer chrome starten, nu doet die het wel, join race.
Die iracing popup verschijnt, balkje loopt paar keer vol en bam, can't join race. GRRRRRRRRRRR

Nog een keer joinen en nu gaat het wel goed. Ik vrees al dat de race al van start is gegaan.
Eindelijk komt de garage na voren na het laden en nog 7 secs te gaan tot de grid. Oefff net op tijd.

Enfin we starten vanaf de frontrow (2e) en gaan op bocht 2 af en ik wil een beetje afremmen.... WHOAP blokkeren ineens m'n voorwielen totaal en ik ga rechtdoor de grindbak in.
Waarom dit ineens gebeurde weet ik niet, na de reboot was de G27 niet gedetecteerd ofzoiets, dus die heb ik toen nog unplugged en weer aangesloten.
Of dit voor de problemen zorgde weet ik niet, het zou ook wel kunnen dat ik m'n stoel / pedalen positie onbewust wat verkeerd had staan waardoor ik onverwacht hard remde ofzo, geen idee verder.

Ik houd hem verder wel uit de muur en hobbel weer de baan op waar onderhand al het hele veld weer gepasseerd.
Het hele veld? Nee er waren er nog 2 die eraf vlogen, maar daar lette ik totaal niet op verder. (Hoi MartijnA3 ;w )

Enfin ik pik de draad weer op en zat echt mega pissed off achter het stuur. Die energie wist ik echter wel aardig om te zetten in keihard stampen en ik begon me een weg naar voren te rijden.
Ik dook in elk gaatje dat er maar was en dat ging allemaal goed verder.

Wat later kom ik een gele auto achterop waarop ineens een nederlandse stem zegt, ga er maar langs aan de binnenkant Paul. Verrek dat was Hoogie2004, bedankt jongen :P

Ik rijd weer wat verder naar voren en kom dan achter een droeftoeter die z'n positie keihard gaat verdedigen.
We gaan diverse bochten 2 wide door, maar ik krijg hem er maar niet definitief langs.
Met dit gekloot verlies ik wel veel tijd maar uiteindelijk prik ik hem weer in een gaatje en kan hem eindelijk passeren waarna ik ook redelijk gemakkelijk van hem weg rijd.

Van daar nog verder opgeklommen naar voren en samen met Marcelo A Neiva samen naar voren gereden.
Toen we eindelijk de nr 3 voorbij waren hadden we nog een ronde of 2 om het met elkaar uit te vechten, maar ik kreeg hem er helaas niet meer langs.
Maar ik kon wel ontzettend gaaf en fair met hem racen zeg, dat was echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:49:
Wat later kom ik een gele auto achterop waarop ineens een nederlandse stem zegt, ga er maar langs aan de binnenkant Paul. Verrek dat was Hoogie2004, bedankt jongen :P
Geen probleem :) Ik kan daar wel keihard gaan verdedigen, maar jij bent 2 sec of meer sneller per rondje, en het was lap 4 van 31 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je me daar niet had laten passeren had ik hem er waarschijnlijk snel daarna er wel ergens lomp tussen geprikt als je een gaatje had laten vallen denk ik.
Ik was op dat moment maar met 1 ding bezig en dat was zo snel mogelijk weer naar voren komen, dus ik keek verder ook totaal op F3 ofzo naar wie er nog voor me reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:56:
Als je me daar niet had laten passeren had ik hem er waarschijnlijk snel daarna er wel ergens lomp tussen geprikt als je een gaatje had laten vallen denk ik.
Ik was op dat moment maar met 1 ding bezig en dat was zo snel mogelijk weer naar voren komen, dus ik keek verder ook totaal op F3 ofzo naar wie er nog voor me reden.
Nja ben er later afgestuiterd in rondje 22 ofzo, domme actie van mezelf, iets teveel curb en doei ;w
Die SM races worden snel saai als je alleen rondrijd, en Phillip Island ligt me niet echt, te weinig referentiepunten langs de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan zou ik je aanraden om van voren te starten en direct de baan af te vliegen.
Ik kan van alles over die race zeggen, maar saai was het absoluut niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mijn race was ook weer geen succes in de skip :-( Kon hem deze keer redelijk op de weg houden, dat wel, maar een keer net pech. Heb de eerste paar rondjes vrijwel alleen gereden, nou ja, achter iemand aan maar we hadden dezelfde pace dus kon hem nergens voorbij. Toen kwam er uiteindelijk iemand snel dichterbij en net op het moment dat hij vlak achter me zat maak ik een klein foutje, probeer hem te redden, ga zo ongeveer nog 2 of 3 bochten stuntelend en van links naar rechts zwiepend door maar kan hem uiteindelijk uiteraard toch niet opvangen en spin, en die gast achter me had blijkbaar niks door want hij zat nog steeds een halve meter achter me en knalt dus vol op me waardoor ik moest towen. Heb de replay niet meer bekeken maar ik denk dat hij dat toch wel had kunnen zien, ik was echt 6 of 7 seconden aan het stuntelen voor ik uiteindelijk dwars ging, dan ga je toch niet zo vlak achter me rijden? Nou ja, na pitten toch maar door gegaan, gelukkig nog niet helemaal uit de race er waren nog flink wat mensen vlak voor me die me nog niet gelapped hadden, haal er 2 of 3 in, en de 4e zit ik lekker in de slipstream in de eerste bocht om hem erlangs te zetten, ik ging een stuk sneller, en toen gleed hij weg en kon ik geen kant op. Vooral met die skip kun je niks als je snel moet reageren, remmen, sturen, allemaal geen zin je vliegt er toch af. Ik raakte hem dus en ging weer de muur in en toen had ik geen zin meer en ben maar gestopt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Enfin we starten vanaf de frontrow (2e) en gaan op bocht 2 af en ik wil een beetje afremmen.... WHOAP blokkeren ineens m'n voorwielen totaal en ik ga rechtdoor de grindbak in.
Waarom dit ineens gebeurde weet ik niet, na de reboot was de G27 niet gedetecteerd ofzoiets, dus die heb ik toen nog unplugged en weer aangesloten.
Of dit voor de problemen zorgde weet ik niet, het zou ook wel kunnen dat ik m'n stoel / pedalen positie onbewust wat verkeerd had staan waardoor ik onverwacht hard remde ofzo, geen idee verder.
Komt vast omdat hij nog niet goed afgesteld was, dat heb ik zelf ook. Ik heb me nu aangewend tijdens het laden even vol het gas en de rem een paar keer in de drukken (en het stuur helemaal van links naar rechts draaien) zodat hij weet waar de 0% en 100% punten liggen zeg maar. Mijn Momo staat standaard nooit goed als ik hem net aanzet, dan hoef ik maar m'n teen op het rempedaal te leggen en dan remt hij al 100%. Dat lijkt me een software probleem dus zou de G27 het ook kunnen hebben. Gewoon even laten calibreren dus door even vol in te trappen zal wel helpen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

Had ik altijd voor ik mn brake mod had. Moest het rempedaal altijd 1x volledig intrappen, deed ik dat niet, kreeg ik 100% brake force bij een minieme beweging van het rempedaal.

Ook nog ff een skip race gedaan, 7e na als 15e te zijn gestart. Maar heb er deze week helemaal niet meer mee gereden na onze practice sessie, had dan ook niet het vertrouwen om echt te pushen.

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnA3 op 29-08-2011 00:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja dat zou kunnen inderdaad.
Dat is me verder nog nooit echt opgevallen, maar wellicht dat het ook zo is en dat ik het de opwarm rondes normaal heb ofzo en het dan niet echt door heb.
Maarja omdat ik zo laat pas kon connecten heb ik die ook niet gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nee, het was wel op het nippertje. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:39:
[...]
Nooooooit blind mijn adviezen opvolgen. ;)
Altijd eerst testen of je het wel wat vind. Ik had het zelf niet eens getest. Haha.
Ik zal zien of morgen al vast een gaatje tijd heb om even te snuffelen aan een setup voor Infineon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zal het nooooit meer doen. ;)

Infineon heb ik dus helaas niet, een weekje rustig aan voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, even mijn eerste de A-class Formule 1 race gereden:
*O* http://members.iracing.co...onid=4039322&custid=61620 *O*

8)
Hele race op het randje gereden (voor mij dan, het kan 5sec sneller per rondje), een pitstop gemaakt (die volgens mij lang niet iedereen deed) en nog 2 gasten af moeten houden op het laatst, waarvan er 1 disconnecte een aantal rondjes voor het eind. 3 rondjes meer en Sergey had gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Lekker resultaat hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ben gisteren met de Skip alvast wezen oefenen op VIR North.
Poeh wat een baan... Echt challenging om daar op de MAX te rijden. Verwacht daar heel wat crashes.
Zit daar nu op een 1.39.5xx met een opt van 1.38.8xx

het WR staat er nu op 1.37.0xx geloof ik, alleen dat is nog met het OTM. Wat is het tijd verschil tussen OTM en NTM? Ik dacht ergens gelezen te hebben 1 sec? Of is dat ondertussen al weer achterhaald?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:25:
Jammer dat de race in T5 al over was (bedankt Benoit Alverdi2 ofzoiets), na een lange tow de race maar helemaal Remy uitgereden, slechts 0.01 SR verloren. Ik zag dat die gast een SR had van 0.85 :X
Heb die kerel ff opgezocht.... hoe krijg je het voor elkaar om na 200+ races nog steeds zo'n beroerde races te rijden... dan moet je toch wel een beeeeetje stabiel rond kunnen gaan? :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

Heb die kerel ff opgezocht.... hoe krijg je het voor elkaar om na 200+ races nog steeds zo'n beroerde races te rijden... dan moet je toch wel een beeeeetje stabiel rond kunnen gaan? :?
Dus niet. Ik heb de replay niet gesaved (aangeven bij de sporting committee helpt toch niet) maar nadat hij me aantikte was z'n linkervoorwiel krom. Daar hobbelde hji rustig 3 rondes mee verder voordat hij hem vlak voor de pits in de muur parkeerde. Hij towen, gaat de baan weer op, spint enkele rondes later in de bocht bij de pits, gaat zonder te kijken de baan weer op, raakt mij nog een keer (!) en degene achter me wordt door hem het gras op gedwongen (flinke scheldpartij over de voice daarna). Wat een brokkenpiloot.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Het 'ik doe het niet want het helpt toch niet' - syndroom. Je lijkt wel een Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Er wordt echt wel wat met je protests gedaan hoor.
Zelfs als hij geen tijdelijke schorsing krijgt zal hij op z'n minst wel een warning ontvangen.
Als dat vanuit iRacing zelf komt zal het wel wat meer indruk op mensen maken dan als een random race collega over de (voice) chat hem gaat uitfoeteren.

Gewoon submitten die hap dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:25:
Zo, topic weer teruggevonden (stop eens met dat sluiten)........
We vonden dat iRacing 2.0 een nieuwe OP verdiende. En die is er nu. En het heeft inmiddels zeker 5 nieuwe GoT-rijders opgeleverd ;)
Maaruh welkom back :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ook weer iets nieuws meegemaakt net... Iemand gooit z'n auto in de achteruit zodra het licht op groen gaat bij de start. Ik startte gelukkig als eerste, maar zodra ik weg reed zag ik iemand in m'n spiegel achteruit rijden, gevolgd door een aantal vliegende auto's, lol? Ook nog iemand in class C dus neem aan dat hij wel weet waar hij mee bezig is. Misschien stuur kapot ofzo, maar hij zei niet eens sorry tegen die 4-5 mensen wat daardoor hem raakte, beetje vreemd.
Verder de race goed uit kunnen rijden. Iemand met iets langzamere pace zat achter me, reed in een rondje of 5 naar een afstand van 3-4 seconden, maar steeds op dat moment maakte ik een klein foutje waardoor hij toch weer tot 0.5-1 seconde afstand kwam. Toen kon ik weer wegrijden tot 3-4 seconden en hoppa weer de fout in :p Hij was echt aan het hopen dat ik eraf ging maar gelukkig (net) niet gebeurd :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Vaag verhaal maar soms gebeuren er gewoon idiote dingen.
Ik ben zelf 2x gestart met m'n stuurtje 360 graden gedraaid.
De 2e keer stond het naar rechts en klapte ik direct de muur in, maar de eerste keer was met de specracer en stond het stuur naar links terwijl ik in de rechter rij stond, redelijk vooraan ook nog eens.

Het zorgde voor een behoorlijke chaos en op dat soort momenten voel je je behoorlijk knullig kan ik je vertellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, maar ik neem aan dat je dan wel even sorry zegt en uitlegt waarom je 4 mensen meeneemt om de muur van dichtbij te bezichtigen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ach, gister ook met die Yuri, zeg ik in chat "bedankt Yuri, dat je me eraf duwde" Hij: "Ach, kan gebeuren", terwijl hij voor de race nog vroeg hoeveel fuel hij nodig had omdat dit zn eerste race was op Philip Island. En wie vertelde hem dat? Ik!
"Kan gebeuren" my ass! :( Was echt pissed, moest echt vragen om z'n excuses.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ja, die vraag snap ik ook nooit, is het eerste wat ik test tijdens practice, hoeveel laps kan ik rijden met de fuel aan boord. Zal misschien aan mijn nick liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je vandaag vanaf 16 tot ca. 20 uur wilt rijden (test dus) moet je voor 4 uur de sim opstarten! Er is maintenance....

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 29-08-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gloeiende gloeiende, ik wilde eigenlijk om 18.00 nog even een LMP race'je doen in de fixed serie (en om 17:30 nog even Q' en) maar dat zal er wel niet inzitten dan vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RielN schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:21:
Het 'ik doe het niet want het helpt toch niet' - syndroom. Je lijkt wel een Nederlander.
Zo hallo, met het verkeerde been uit bed gestapt?

Blijkbaar wordt er dus toch wel iets gedaan met protests. Kan me nog een discussie uit het vorige topic herinneren waarin dat werd tegengesproken, ook op het iRacing forum wordt dit bevestigd. Maar de volgende keer zal ik een replay saven en een protest indienen, kijken wat er gebeurt. Moet zeggen dat ik het ook maar weinig meemaak dat mensen het zo bot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Red Baron schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:41:
Gloeiende gloeiende, ik wilde eigenlijk om 18.00 nog even een LMP race'je doen in de fixed serie (en om 17:30 nog even Q' en) maar dat zal er wel niet inzitten dan vrees ik.
Mwaaa meestal is alles weer backup voor die 4 uur om zijn. Ze pakken die tijd volgens mij altijd vrij ruim. Goeie kans dat alles weer draait na een uurtje of zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Arfman schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Blijkbaar wordt er dus toch wel iets gedaan met protests.
Het ligt eraan wát. Als iemand je eraf tikt in de eerste bocht in de eerste ronde zal een protest niets uithalen. Race incident, zeggen ze dan.

Maar als iemand roekeloos rijdt en mensen opzettelijk eraf duwt, dan doen ze meestal écht wel wat met een protest.

Zo waren er een paar die met 4 zwarte MX5-jes gingen lopen klooien in practice sessies, daarvan zijn er ook een paar geschorst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Weet je wat het is, je moet zo veel doen om een protest in te dienen. Na een sessie ga ik er meestal meteen van door, dan vergeet ik om een replay op te slaan. Tenzij het heel erg is of aan het einde van de sessie gebeurd.
En dan moet je nog gaan op zoeken welke regels hij overtreedt etc.

Het is me meestal te veel werk om een protest in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Boel is weer up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wel net te laat om nog even een race van 18:00 mee te pikken.
Ik was de enige geregistreerde rijder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Arfman schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Zo hallo, met het verkeerde been uit bed gestapt?

Blijkbaar wordt er dus toch wel iets gedaan met protests. Kan me nog een discussie uit het vorige topic herinneren waarin dat werd tegengesproken, ook op het iRacing forum wordt dit bevestigd. Maar de volgende keer zal ik een replay saven en een protest indienen, kijken wat er gebeurt. Moet zeggen dat ik het ook maar weinig meemaak dat mensen het zo bot maken.
Ja, sorry dat ik daar bot uit de hoek kwam. Ik was niet met het verkeerde been uit bed maar had inderdaad even een dwarse bui door wat dingen die tegenstonden tijdens mijn werkzaamheden :)

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik zie op de kalender staan dat vandaag de promotions zijn voor de Rookie class: http://members.iracing.com/membersite/member/calendar.jsp
Krijg ik toch mijn D licentie :D

Hoe laat kan ik die promotie verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Rond 2 uur vannacht volgens mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Soundless schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:31:
Ik zie op de kalender staan dat vandaag de promotions zijn voor de Rookie class: http://members.iracing.com/membersite/member/calendar.jsp
Krijg ik toch mijn D licentie :D

Hoe laat kan ik die promotie verwachten?
Morgenvroeg :P

FF serieus, denk pas dat het om middernacht GMT is, dus vanaf 2h 's nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Niellie41 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:05:
Weet je wat het is, je moet zo veel doen om een protest in te dienen. Na een sessie ga ik er meestal meteen van door, dan vergeet ik om een replay op te slaan. Tenzij het heel erg is of aan het einde van de sessie gebeurd.
En dan moet je nog gaan op zoeken welke regels hij overtreedt etc.

Het is me meestal te veel werk om een protest in te dienen.
Naja, maak een mapje aan op je PC, conceptmailtje voor een protest erin en de sporting code als pdf. Dan heb je het zo gedaan hoor, gedeeltelijke replay saven kost ook een minuut werk.

Liever 10 minuutjes daaraan besteden dan nog een keer dezelfde mafkees tegenkomen die je enorm veel frustratie oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 29-08-2011 18:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ok dan bedankt :D
Dat wordt dus niet meer racen vandaag :(
Misschien doe ik nog wel een aantal practice sessies met de Skip. Heb er echt zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02
is kijken of ik voor de sluiting vanavond nog .38 SR er bij kan krijgen in de oval series...
kan die rookie status ook is weg :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik me aan het eind van de middag eens uitgeleefd op Infineon Long met de Star Mazda.
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/layout/infineon_long.jpg
Lekker verraderlijke baan, maar wel erg uitdagend.
Het WR is 1:25.065 van Dario Frattini. Maar dat is wel een alien-tijd zeg. Ik heb als beste er 1:27.1 uitgeperst, maar gezien mijn beperkte meters op dit circuit kan het sneller. Mijn optimal is 1:26.4.
Ik heb alle setups opgezocht op het iracing forum. Er was er geen 1 bij die ik lekker vond rijden met de vele lastwisselingen (heuvel op remmen, op de bult sturen en langzaam gas opbouwen).
Ik heb op basis van de setup van Robbert en onze vriend Lopez verder gebouwd en flink wat aangepast.
Ik rij zelfs met de korte overbrenging op dat lange volgas stuk naar de pits toe heel kort de begrenzer in ;)
Ik vind de auto lekker stabiel, net niet onderstuurd en beetje overstuurd als je te vroeg op het gas gaat boven op de diverse bulten.
Verbeterde Setup
Replay als .rpy
YouTube wilde me niet lukken:
Replay als .wmv (Slechte kwaliteit. Het gaat om het idee ;) )
-------
Edit: En even over de rembalans. Die staat op 50%. Zet hem niet meteen uit een soort automatisme op 51%, want anders heb je steeds blokkerende voorwielen boven op of vlak na de bulten als je remt.
-------
Edit2: Inmiddels tijd verbeterd naar 1:26.7 & optimal 1:25.9!

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 29-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jeuh, lekker blokkerig :P

Youtube video's maak ik met virtualdub en een avisynth scriptje en dan comprimeren met x264.
Het is even pielen om het op te zetten, maar nu ik dat goed heb is het alleen een kwestie van even de fraps bestanden aanpassen en het begin en einde van de clipjes op te zoeken en dan is het encoden en ben ik met een paar minuten klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja, zit hier op een mac weet je ;)
Maar misschien een id om dat op mijn sim-pc te installen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn fraps stopt er na 30 seconden mee. Is dat omdat ik een trial versie heb of is er iets anders mis?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
30 sec is max van een trial-versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Zo, was even vergeten hoe rommelig die legend races kunnen zijn.

ging erg lekker, totdat een of andere aap niet meer wist hoe hij moest rijden, ging een paar keer goed, maar vlak na een bocht kon ik hem toch echt niet meer ontwijken.

Ach toch nog 5e en een +.06
nog maar .32 te gaan :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Je kan zo in de Street Stock race springen dan :P

BTW Joep, de link naar de setup is stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Fuelke schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:24:
Helaas, SR is nog onder 3.0
dan gaat dat niet

en ik denk een typefoutje in de link:
infineon/Infinion zie ik in het pad

[ Voor 15% gewijzigd door ramsho op 29-08-2011 20:28 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:24:

BTW Joep, de link naar de setup is stuk ?
Doet het nu. Tiepvaud en een hoofdletter verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Zo, dat was een hele leuke Street Stock race. De eerste 20 rondjes geprobeerd om voorbij m'n tegnstander te raken, waren beide zowat even snel allen lag de inside line mij iets beter, terwijl hij de outside line verkoos. Paar rondjes side by side, bleef clean. Daarna leider voorbij gelaten, in diens spoor naar nummer 3 gereden, en deze in de laatste ronde nog net ingehaald, had 0.1 sec voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een klein vraagje.

Wat is de reden juist dat iRacing zo weinig auto's heeft (25) in vergerlijking met andere racing games f.e. Forza ?
Is het zoveel werk om één auto in de game te steken of is er een andere reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Gisteren naar spa geweest om de f1 weer eens in het echt te zien maar damn wat missen wij veel geluiden in iracing vooral het terugschakelen en de backfires
Race
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MTxO_-tP51k]
FP3+Q

BANG BANG >:)

Filmpjes missen allen iets bass maar vindt de opnames nog goed gelukt voor mijn simpele contourhd cameratje

[ Voor 13% gewijzigd door BruceLee op 29-08-2011 21:15 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nactive schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:06:

Wat is de reden juist dat iRacing zo weinig auto's heeft (25) in vergerlijking met andere racing games f.e. Forza ?
Ja, die auto's worden net als de banen laser gescanned. Maar dat iRacing zo weinig auto's heeft, maakt helemaal niet uit. Want je heb 19 van de 20 keer een race met ongeveer 20 mensen, die allemaal willen racen. En dat heb je niet bij andere race games, tenzij je in een league rijdt.

En @ boven mij, kan best dat het geluid niet 100% klopt. Maar als je in een auto zit, klinkt de auto anders dan dat wat wij horen hè.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 29-08-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Net eens wat rondjes op Virginia raceway geprobeerd, maar wat is die lastig zeg! Ik kan totaal geen goeie lijn vinden, vooral in het tweede gedeelte (daar zit wel een lekkere flow in geloof ik maar ik heb em nog niet goed gevonden :P). Moet veel remmen tijdens de bocht en dat is in de skip voor mij gewoon niet te doen, ik spin elk rondje wel een keer uit nog... Nog maar goed oefenen voordat ik daar ga racen anders ben ik zo weer van 3.78D terug naar 2.5 Rookie ben ik bang :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet er voor zorgen dat je al klaar bent met remmen voordat je stuurt en tijdens het sturen moet je een beetje gas geven. Anders spint die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Infineon setup is verbeterd en mijn tijd ook (1:26.7)
Hier versie 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff... hele avond zin gehad om nog een laatste race op mid ohio te doen, die van vanmiddag nog moeten missen omdat alles eruit lag, en dan gebeurt dit in de eerste ronde :(
(Ik ben in wit/oranje)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=c7iyHJPyl_o]

Echt geen zin meer om verder te gaan hierna. Heb nog moeten vragen om een verontschuldiging en z'n antwoord was dat hij te laat geremd had... Ja, dat zal best... Het ziet er toch behoorlijk uit alsof hij denkt even 4 man tegelijk in te halen in de tweede bocht.

Ach, ik geef hem maar het voordeel van de twijfel, hij had verder wel een hoge SR dus neem aan dat het niet regelmatig gebeurd, dus ga maar niks reporten ofzo. Wel vervelend zoiets... Als ik te laat rem zorg ik gewoon dat ik m'n remmen blokkeer en desnoods gooi ik hem het gras in, hij probeert gewoon de binnenkant nog even mee te pakken, dat gaat natuurlijk nooit...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Haha.....ik moest wel even lachen, zooooo lomp zeg......haha....

EDIT: nog een keer gekeken en ik moest weer lachen.....LOL

EDIT2: ik moet er nu zelfs om lachen zonder het filmpje te bekijken...... 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Ericjooo op 29-08-2011 22:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:20:
Haha.....ik moest wel even lachen, zooooo lomp zeg......haha....
Ik moet toegeven dat ik wel even stomverbaasd zat te kijken toen ik over de kop aan het vliegen was. Ik was heel geconcentreerd om aan de binnenkant proberen te blijven zonder die gele auto te raken en ineens BAM vlieg ik overal heen, haha. Het zag er in mijn perspectief ook wel iets extremer uit dan het uiteindelijk was :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
hmm beetje do or die actie hierboven...

Net nog even 2 races in de legends gereden, moet zeggen, begin het leuk te vinden.
Kan wel super close racen zijn, als men zich een beetje gedraagd.

.14 en .7 erbij

Laatste kans zo om 23:00, hopen op een +.11

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
ramsho schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:22:
Kan wel super close racen zijn, als men zich een beetje gedraagd.
Gewoon lekker achteraan gaan hangen en kijken hoe men elkaar uitroeit....en foutloos scoort goed;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Succes in de Star Mazda race zo Martijn, hopelijk gaat het wat beter dan gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Net nog even naar onze vriend Benoit Ivaldi2 zijn stats gekeken......naast een fijne iRating van 507 ook de volgende score qua incidents de afgelopen dagen:

10, 24, 26, 20, 0, 19, 5, 18, 21

Opvallend in dit rijtje is de 0 inc-score.......toen ging hij niet van start....LOL

Het gekke is dat hij met 21 inc toch nog + scoort op zijn SafetyRating....gek systeem hoor....haha

[ Voor 14% gewijzigd door Ericjooo op 29-08-2011 22:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ericjooo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:35:
Het gekke is dat hij met 21 inc toch nog + scoort op zijn SafetyRating....gek systeem hoor....haha
Kijkt men voor de SR niet naar de 10-15 laatste races? Misschien haalde ie nog meer incidenten in de races voor het huidige "window" van 15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nactive schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:06:

iRacing en Forza zijn compleet andere games. iRacing is een echte hardcore simulatie, waarbij bijvoorbeeld meer dan 1,5 jaar gewerkt wordt aan het bandenmodel. In Forza is dat ondenkbaar en wordt er 1,5 gewerkt aan zoveel mogelijk auto's.

Bij iRacing staat de kwaliteit van de banen en de auto's hoger in het vaandel. Dan niet het grafische aspect, maar het realisme aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
ramsho schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:22:

Laatste kans zo om 23:00, hopen op een +.11
Ik weet dat vloeken hier niet mag.... maar gvd +.10

en dat zonder fouten 5e worden...

[ Voor 7% gewijzigd door ramsho op 29-08-2011 23:20 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:07:
Infineon setup is verbeterd en mijn tijd ook (1:26.7)
Hier versie 7
Toelichting op de verandering:
Ik heb de auto een tikje hoger gelegd voor (achter onveranderd)
Voordeel: Meer tractie direct boven op de bult.
Nadeel: Ietjes minder stuur bocht in (maar dat is echt marginaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:30:
Succes in de Star Mazda race zo Martijn, hopelijk gaat het wat beter dan gisteren :)
Nou, deze keer heb ik het helemaal aan mezelf te danken. Wat reed ik slecht zeg. Paar keer eraf gegaan en hem uit de banden weten te houden, maar 3 ronden voor het eind dus niet. En dat terwijl ik geen druk meer van achter had. Zo stom. :(

En ik zat zo goed in mn ritme de eerste 5 ronden, maar toen ging ik nadenken "hee, het gaat lekker, P5!"... hop eraf in turn 2.

Gefeliciteerd met je P2. :)

[ Voor 14% gewijzigd door MartijnA3 op 29-08-2011 23:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
ramsho schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Ik weet dat vloeken hier niet mag.... maar Pieeeeep +.10

en dat zonder fouten 5e worden...
Ach....gewoon nog even 1.01 erbij rijden de komende dagen, ben je ook D......maar wel zuur zo :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Ericjooo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:23:
[...]

Ach....gewoon nog even 1.01 erbij rijden de komende dagen, ben je ook D......maar wel zuur zo :?
Nope, heb gewoon nog ff snel een TT gedaan... Rookie 3.41 nu... pff leuk zo'n avond :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

Nou, deze keer heb ik het helemaal aan mezelf te danken. Wat reed ik slecht zeg. Paar keer eraf gegaan en hem uit de banden weten te houden, maar 3 ronden voor het eind dus niet. En dat terwijl ik geen druk meer van achter had. Zo stom. :(

En ik zat zo goed in mn ritme de eerste 5 ronden, maar toen ging ik nadenken "hee, het gaat lekker, P5!"... hop eraf in turn 2.

Gefeliciteerd met je P2. :)
Thanks, goede punten ook 160 stuks wat goed is voor een dikke lead in Div2 en ik sta zelfs 2e overall op 6 puntjes van de nr 1 :)
Ik kon ik het begin Joao Cardoso aardig goed volgen en kon daardoor ook een rete snelle fastest lap neerzetten, 25.9 8)
Ik maakte alleen na een tijdje een paar foutjes waardoor het gat wat groter dan 1 sec werd en ik de aansluiting verloor. Daarna ging m'n pace ook wat omlaag maar wat later ging het weer beter en ging ik weer mid 26's rijden.
Ik had denk ik wel de mazzel dat Ben Parker en Nenad Matijevic aardig met elkaar in gevecht bleven zodat ik van achter ook niet echt druk voelde en dus vrij relaxed de auto naar de finish kon brengen.

Maargoed nu nog ff een Q en een race'je doen in de LMP fixed, het kan nog net :+
He bah, dan moet je niet in je eentje eraf spinnen en de voorkant platrijden na een paar rondjes :(

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 30-08-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
ramsho schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

Nope, heb gewoon nog ff snel een TT gedaan... Rookie 3.41 nu... pff leuk zo'n avond :)
Gefeliciteerd met je D licentie!!! Slimme zet trouwens :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gefeliciteerd Ramsho!

Grr... Kan de Skip ook al niet racen deze week.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 10 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.