iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02
Tnx

Vanavond eerst maar weer ff nieuwe track voor de SM gaan leren, volgens mij ben ik op deze track begonnen ooit met de Star mazda. Met een tweakers sessie, dus dat is ook wel weer leuk.

Daarna maar ff kijken waar de meeste lol inzit voor het oval racing, is de Late model series wat?

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

ramsho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:25:
Tnx

Vanavond eerst maar weer ff nieuwe track voor de SM gaan leren, volgens mij ben ik op deze track begonnen ooit met de Star mazda. Met een tweakers sessie, dus dat is ook wel weer leuk.

Daarna maar ff kijken waar de meeste lol inzit voor het oval racing, is de Late model series wat?
Ik zou de SK modified kopen. Zeer leuk bakje en je krijgt er 2 voor de prijs van 1. In C klasse kan je daarmee met een wat snellere auto racen. Enige nadeel is dat ze niet elke dag racen. Is om de dag. Maar ja je rijdt ook Star mazda ernaast dus moet niet zon probleem zijn.

Late Model heb ik nooit aangeschaft dus weet ik niet zoveel van. Ach ja de D klasse is toch alleen zo snel mogelijk door stomen naar C voor de trucks. Want das toch ff een stukje leuker dan al die kleine ovaltjes rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
Ik heb beide gereden en moet zeggen dat ik het racen in de Late Model wat saaier vond dan in de Modifieds.
Voor mijn gevoel kon je daar wat harder mee pushen en was de boel wat minder onderstuurd dan in een Late Model.

Nou heb ik niet heel lang in die series rondgereden, dus echt accuraat zullen mijn herinneringen ook niet zijn.
Maar Robert heeft wel een punt met het feit dat je met de Modifieds zowel een D als een C serie hebt.
Wel ligt de deelname wat lager dan de Late Model, maar het is niet zo laag dat je veel unofficial races hebt geloof ik.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:29

Hoogie2004

Whohooooo

Heb de sessie voor vanavond al gepland:

GOT Weekly Training
password: gottrain

Auto: Star Mazda
Track: Infineon Long

Vanaf half 9 gaat het los!

[ Voor 63% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-08-2011 12:15 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
uhm, volgens joep zijn planner dingetje, staat zijn sessie ook al ingepland...

Gaat dit goed?

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:07:
uhm, volgens joep zijn planner dingetje, staat zijn sessie ook al ingepland...

Gaat dit goed?
Als Joep hem al gepland had, dan kan ik hem tot die tijd nog cancellen. Joep, had je hem al gepland?

#ah gezien. Ga em cancellen. Sorry joep :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-08-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

Fuelke

Forza Ferrari

Voordeel aan de Late Model is dat ze dagelijks rijden, om 17h15 - 19h15 - 21h15 - 23h15 and so on. Bovendien deze week op Oxford Plains, is gewoon een vlakke oval zonder rechte stukken, zou aardig moeten gaan qua SR ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fuelke schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:33:
Voordeel aan de Late Model is dat ze dagelijks rijden, om 17h15 - 19h15 - 21h15 - 23h15 and so on. Bovendien deze week op Oxford Plains, is gewoon een vlakke oval zonder rechte stukken, zou aardig moeten gaan qua SR ;)
ik vond Oxford net een vervelend baantje. Heb daar de streetstocks op gereden en dat ging niet al te lekker. Vanwege de 0,0 banking die je daar hebt is het vrij saai en kom niet te dicht op de rand van de baan want dan dender je gewoon een stoeprand af. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je kunt daar in T4 ook leuk overstuurd lomp de pits in rossen als je niet uitkijkt }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Vlak voor 130R op Suzuka heb je ook een kleine pitsstraat, ik wil daar nog eens een Ford GT gaan inhalen in de Honda, volgens mij krijg je daar helemaal geen incs voor als je daar doorheen schiet. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:33:
Vlak voor 130R op Suzuka heb je ook een kleine pitsstraat, ik wil daar nog eens een Ford GT gaan inhalen in de Honda, volgens mij krijg je daar helemaal geen incs voor als je daar doorheen schiet. >:)
Ik heb nu al medelijden met de gast waar je dat bij flikt, die schrikt zich dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik heb ook wel eens zin om in de full-layout van een circuit in een race dan opeens stug een kortere versie te nemen. Gewoon de pionnen en blokkades ontwijken en niet reageren op mensen die zitten te roepen dat je het verkeerd doet, en dan na 20 rondjes (waar de rest pas op 15 ofzo zit) beginnen te juichen dat je je eerste race hebt gewonnen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:11:
Heb de sessie voor vanavond al gepland:
....
Heb jij GoT tegoeden dan?
Vooralsnog heb ik nog voor tig weken iRacing dollars ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:57:
Ik heb ook wel eens zin om in de full-layout van een circuit in een race dan opeens stug een kortere versie te nemen. Gewoon de pionnen en blokkades ontwijken en niet reageren op mensen die zitten te roepen dat je het verkeerd doet, en dan na 20 rondjes (waar de rest pas op 15 ofzo zit) beginnen te juichen dat je je eerste race hebt gewonnen :+
Op het einde van de ronde word je meteen gediskwalificeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Heb jij GoT tegoeden dan?
Vooralsnog heb ik nog voor tig weken iRacing dollars ;)
Ik had nog wel wat ja. Maar zag in je overzicht dat je de sessie al ingepland had in iRacing.
Ik gebruik mijne wel voor een fun-race volgende week maandag.

Iemand suggesties voor de fun-race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23

Niellie41

[object Object]

Oval? Met de Silverado op een mooie oval track, welke maakt mij niet uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 30-08-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Niellie41 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:11:
Oval? Met de Silverado op een mooie oval track, welke maakt mij niet uit.
Dat zou wel eens interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
We hebben een aantal weken geleden een keer een Silverado race gedaan op Atlanta, maar met 5 man werd dat toch erg gauw een saaie bedoening.
Maar als de opkomst een stukje hoger is kan het wel wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik dacht dat we de streetstock op Charlotte zouden doen voor de volgende race. Dit om de nieuwkomers hier met oval racen in contact te brengen. Deze zitten bijde in het standaard pakket dus dan hoeft niemand iets aan te schaffen.

Zo kunnen beginnende oval rijders ook tips krijgen van de wat meer ervaren mensen hier. :) En met standaard spul heb je iig kans op een grote opkomst. En beetje lobien op wat andere forums kan natuurlijk ook.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchDevil79 op 30-08-2011 19:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als de opkomst wat hoger moet zou ik een auto kiezen die wij rookies ook hebben (ik denk dat er wel een stuk of 4-5 mensen zijn die nog rookie zijn in oval?). Ik vind oval niet zo super, maar om met jullie eens te proberen lijkt me leuk, maar daar ga ik geen auto of track voor kopen.

Heb net overigens in dat legend ding een paar rondjes practice geprobeerd, maar dat was meer demolition derby dan wat anders. Geef je iemand de hele baan ruimte door helemaal aan de binnenkant te gaan en dan komtie nog omlaag om me te rammen :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DutchDevil79 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:24:
Ik dacht dat we de streetstock op Charlotte zouden doen voor de volgende race. Dit om de nieuwkomers hier met oval racen in contact te brengen. Deze zitten bijde in het standaard pakket dus dan hoeft niemand iets aan te schaffen.

Zo kunnen beginnende oval rijders ook tips krijgen van de wat meer ervaren mensen hier. :)
Vind je dat je daar veel van leert? Dan vind ik een Legends race nog leerzamer persoonlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De legends leer je meer korte ovals door. Streetstocks op charlotte ligt het dichtst bij de truck races en Nascar A en B klasse. Bij legends heeft slipstreamen niet zoveel effect.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DutchDevil79 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:27:
De legends leer je meer korte ovals door. Streetstocks op charlotte ligt het dichtst bij de truck races en Nascar A en B klasse. Bij legends heeft slipstreamen niet zoveel effect.
Streetstocks op Charlotte is constant volgas en bijna niet in te halen op de highline, ook geen tire wear etc. Persoonlijk vind ik het geen uitdagende races. En natuurlijk geen cautions, bandenslijtage etc.

Maar aan de andere kant kan iedereen dan wel weer meedoen, dat is waar. Trucks op Charlotte lijkt me al leuker, dan heeft iedereen in ieder geval de baan al en sowieso zou iedereen de Trucks moeten aanschaffen :). Je kunt er na de Legends rechtstreeks in! Veel mensen lijken dit te vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

Streetstocks op Charlotte is constant volgas en bijna niet in te halen op de highline, ook geen tire wear etc. Persoonlijk vind ik het geen uitdagende races. En natuurlijk geen cautions, bandenslijtage etc.

Maar aan de andere kant kan iedereen dan wel weer meedoen, dat is waar. Trucks op Charlotte lijkt me al leuker, dan heeft iedereen in ieder geval de baan al en sowieso zou iedereen de Trucks moeten aanschaffen :). Je kunt er na de Legends rechtstreeks in! Veel mensen lijken dit te vergeten..
In een hosted session kan je de cautions aan zetten. En bandenslijtage is met die NTM toch al minder. Maar ben geen streetstock expert heb er maar paar racejes mee gedaan. Maar probleem van het aan moeten schaffen is dat als ze het niet leuk vinden ze toch met de content zitten en dat zal de meeste wel tegen houden om het blindelings aan te schaffen.

En mocht dit een succes zijn kunnen we altijd later nog een truck race hosten. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Silverado is C en Legends is Rookie. Je kan er alleen in als je boven de D-4.0 bent.
Streetstock op Charlotte is ook lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mij boeit het allemaal niks, maar ik ga sowieso geen content aanschaffen voor oval voordat ik weet of ik het uberhaupt leuk vind (ik denk het niet namelijk). Ik ben vast niet de enige, maar dat laat ik uiteraard aan de rest over. Als iedereen het prima vind om de trucks te kopen ofzo dan doen jullie maar de truck race, dan ga ik wel lekker in de skip verder :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als we een oval race willen hosten lijkt het mij het beste om iets te kiezen dat de rookies (waaronder ik, haha) geen content voor hoeven te kopen. Verder zou ik niet weten wat te kiezen, want ik ben een oval-rookie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Fun race?

Legends op Okayama short. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:36:
Mij boeit het allemaal niks, maar ik ga sowieso geen content aanschaffen voor oval voordat ik weet of ik het uberhaupt leuk vind (ik denk het niet namelijk). Ik ben vast niet de enige, maar dat laat ik uiteraard aan de rest over. Als iedereen het prima vind om de trucks te kopen ofzo dan doen jullie maar de truck race, dan ga ik wel lekker in de skip verder :)
Hoe kan je dat nu al zeggen, zonder dat je het geprobeerd hebt? Legens Cup is in het begin frustrerend, daar moet je even doorheen bijten. Maar oval races zijn echt super cool, close en spannend.
En er is veel meer respect naar elkaar toe, wat je bij road races vaak niet kan zeggen..

Maar Streetstock op Charlotte is wel leuk, daar kan iedereen aan mee doen. Dan een fixed setup pakken, zodat je niet hoeft te kloten met je setup.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 30-08-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Niellie41 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:33:
Silverado is C en Legends is Rookie. Je kan er alleen in als je boven de D-4.0 bent.
Streetstock op Charlotte is ook lachen.
Precies, je kunt via de Legends naar D4.0 en dan gelijk de Trucks in. Dus als je de Silverado koopt, hoef je niet nog de Late Model bijv aan te schaffen.

Maar goed, ik ben gewoon zelf vrij enthousiast over het Oval racen. Van oudsher is dat niet heel populair op tweakers, dus mijn kruistocht is toch gedoemd te mislukken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:38:
[...]

Hoe kan je dat nu al zeggen, zonder dat je het geprobeerd hebt? Legens Cup is in het begin frustrerend, daar moet je even doorheen bijten. Maar oval races zijn echt super cool, close en spannend.
En er is veel meer respect naar elkaar toe, wat je bij road races vaak niet kan zeggen..

Maar Streetstock op Charlotte is wel leuk, daar kan iedereen aan mee doen. Dan een fixed setup pakken, zodat je niet hoeft te kloten met je setup.
Jongens, niet zo'n discussie. Ik heb het geprobeerd en ook zelfs content voor aangeschaft. Ik krijg er pijn van aan mijn schouder. ;)

Legends op Okayama short FUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De silverado heb ik.
Maar ik onderschrijf wat RedBaron zei: Als we niet een vol veld hebben is er geen r..t aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:40:
[...]

Jongens, niet zo'n discussie. Ik heb het geprobeerd en ook zelfs content voor aangeschaft. Ik krijg er pijn van aan mijn schouder. ;)

Die Legends is toch een Oval bakkie, op Okayama short :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:40:
[...]

Precies, je kunt via de Legends naar D4.0 en dan gelijk de Trucks in. Dus als je de Silverado koopt, hoef je niet nog de Late Model bijv aan te schaffen.

Maar goed, ik ben gewoon zelf vrij enthousiast over het Oval racen. Van oudsher is dat niet heel populair op tweakers, dus mijn kruistocht is toch gedoemd te mislukken :D.
Ah zo bedoel, klopt wat je zegt.
Ik had geluk met de Indy 500. Toen was ik nog Rookie en had 0 inc's in de race. Meteen naar D3.5 of 6 gepromoveerd, toen een tijd geen oval races meer gedaan. En na een paar weken gepromoveerd naar C2.5 :D
Kon ik meteen in de Silverado stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja dat wordt ook fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoogie2004 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:42:
[...]

Die Legends is toch een Oval bakkie, op Okayama short :F
Ja nou? Lachen man.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[...]

Als je je stuur wat schuiner vast pakt, dan doet het minder pijn aan je schouder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

FFB lager zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Laat mij me maar op SM en road concentreren. Ik ben in hart en nieren een roadrijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Requiem19 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:40:
[...]

Lees net wat ik wilde lezen
vanmiddag wat youtube filmpjes zitten kijken van de late models en de sk serie.. maar leken me toch minder.
Nog maar ff vastbijten in de legends dus, voor D 4.0 (nu D 2.41)

Die trucks zijn wel gaaf, en heb ik toen voor de tweakers race ook gekocht.

Edit. verder sluit ik me aan bij joep hierboven, hoofd serie blijft voorlopig zeker de mazda

[ Voor 7% gewijzigd door ramsho op 30-08-2011 19:48 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:38:
[...]

Ik zeg ook met nadruk dat ik denk dat ik het niet leuk vind. En ik koop liever geen content voor iets waarvan ik denk dat ik het niet leuk vind. Mocht het toch heel leuk zijn, dan koop ik later wel alsnog de content, maar ik denk het dus niet :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:45:
Laat mij me maar op SM en road concentreren. Ik ben in hart en nieren een roadrijer
Ik wil je ook niet overtuigen, want ik weet hoe irritant ik het vind als mensen dat bij mij doen. Je zult altijd rijders hebben die álleen oval leuk vinden of álleen road, dat kan natuurlijk. Ik begrijp dat jij het ook gewoon geprobeerd hebt en nu weet dat het niet jouw ding is, prima!

Alleen is er ook een aantal mensen dat bij voorbaat oval racen niets vindt, omdat er geen uitdaging zit in 'het circuit'. Het rondje bestaat immers maar uit twee bochten en remmen hoeft ook al niet. Ik was voordat ik in 2008 aan iRacing begon net zo. Totdat je gewoon je vooroordelen het raam uitgooit het probeert en ontdekt dat er ook in Oval racen veel diepgang zit. Soms zelfs meer dan in roadracen. Ik haal nu vaak meer plezier uit Oval racen eigenlijk.

Deels komt dit omdat ik in verband met een druk leven weinig tijd meer heb om genoeg te practicen voor Road. Met een goede oval setup kun je altijd aardig mee na 15 minuten practice. Dan komt het aan op slim zijn, geduld en een goede tactiek.

Maar goed, ik schik me bij elk voorstel voor een fun race en ga gewoon proberen van de partij te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:41:
De silverado heb ik.
Maar ik onderschrijf wat RedBaron zei: Als we niet een vol veld hebben is er geen r..t aan.
Ik heb alleen de standaard content + indianapolis wat oval rijden betreft. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

ramsho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:47:
[...]

Nog maar ff vastbijten in de legends dus, voor D 4.0 (nu D 2.41)
Je kan nu ook de streetstocks doen voor SR winst. :) Gaat het net iets netter aan toe meetsal dan de legend. Heb ik iig wel gedaan na bereiken van Rookie 3.0 status. Maar snap hem wel ik vond de rookie en D klasse oval races ook meer iets waar je doorheen moest. Ben blij dat ik daar nu vanaf ben. Was ook veel sneller van C naar B doorgestroomd. >:) En zou nu zelfs al A kunnen zijn maar mis nog 3 racejes in B klasse om te promoveren.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchDevil79 op 30-08-2011 20:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

64 rondjes Oxford in de Late Model ... ik ben moe :P

Je stuurt bijna constant in en jij kijkt constant naar hetzelfde punt en der is maar één lijn. Mijn SR stond op 2.99 dus na deze race naar 3.51 gesprongen. Nog een foutloze race of 4 en ik kan hopeijk naar C-class :P

Voor de fun race, ik heb alle content dus het is mij om het even. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bij deze dan maar een poll:
(pocono heb ik maar weggehaald, want die is niet default content)

Poll: Baan - Auto GOT FunRace
Okayama Short - Legends
Lanier (oval)- Legends
Charlotte (oval) - Street Stock
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374533&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

#edit, waar blijft die sessie, ik wil racen :+ KLOK GA SNELLER

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Grappig, 3-3. Kunnen ook Okayama short doen met Legend én streetstock. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:23:
Grappig, 3-3. Kunnen ook Okayama short doen met Legend én streetstock. ;)
Dat is ook een optie, al weet ik niet of dat een beetje eerlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ford GT tegen Honda is ook niet eerlijk. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die legends auto op een normaal road circuit zie ik niet zo zitten eigenlijk :p Is dat niet meer frustratie dan fun? Maar goed, ik heb gestemd, en ik ga gewoon meedoen (even onder voorbehoud dat ik tijd heb) met wat er uitkomt (tenzij ik er content voor moet kopen, sorry!) :)

Net maar eens gewaagd aan VIR in de skip, ging nog niet zo slecht als ik gedacht had. Veel uitval in eerste 5 rondjes dus 6e kunnen worden zonder eigenlijk iemand in te halen. Een iemand had ik ingehaald, buitenkant eerste bocht, netjes aan de buitenkant gebleven en hij bleef ook netjes aan de binnenkant, maar toen ging ik er een paar bochten later af helaas. Toch nog veel off track en spinnen in die skip, het is erg wisselend hoe ik ermee kan rijden, soms spin ik en weet ik werkelijk niet wat ik nou fout deed :/ Maar goed, toch +0.17 SR, dat vond ik veel aangezien ik toch een stuk of 4-5 off track en een keer de muur in ben gegaan... Maar ik klaag niet :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, net ook nog even de F1 quali meegenomen voor Watkins Glen, word wel leuk baantje :)

Sessie is er. TOT ZO :D

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kom er aan. Koffie bijna op. Errug lang in de file gestaan bij Deventer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:33:
Kom er aan. Koffie bijna op. Errug lang in de file gestaan bij Deventer ;(
Ja drama was dat. We hebben gedaan wat we konden, maar als daar wat gebeurd is het lastig omleiden. Het was echt chaos. 5 minuten geleden is pas 1 rijstrook vrijgegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
We kunnen allemaal moeilijk doen met exotische combinaties als de legends op okayama (jeuh, alsnog road racen alleen met een oval wagentje) of met streetstocks op de grote Charlotte oval (na een aantal rondjes mag je blij zijn als er nog 1 of 2 "groepjes" van 2 personen zijn die aansluiting bij elkaar hebben), maar als je mensen enthousiast wil maken voor de ovals zou ik gewoon beginnen waar het in het echt ook begint en dat is met de legendsop een kleine oval.

Wat hen nu vooral afschrikt is denk ik dat je in het begin nog nauwelijks een idee hebt hoe je snel rond kunt komen in een legends wagen op Lanier of South Boston, terwijl de tegenstanders allemaal een halve tot hele seconde sneller rondgaan op een rondje van 16 seconden.
Als je daardoor alleen maar angstvallig bezig bent om de rest niet in de weg te rijden (en dat is lastig onmogelijk op zo'n korte baan met een vol veld) krijg je er natuurlijk niet zo snel lol in, zeker niet als je al redelijk sceptisch aan zo'n avontuur begonnen bent.

Dus net als met de MX5 sessies van het begin denk ik dat je ook hier klein moet beginnen en in een leuke sfeer elkaar een beetje op weg moet helpen. Dat lukt gewoon het best op zo'n kleine oval.

In dat geval heeft bij mij Lanier ook een lichte voorkeur boven South Boston omdat het wat minder banking heeft en gewoon over het geheel genomen wat breder is waardoor je niet zo snel spint en er ook redelijk wat ruimte is om elkaar te passeren zonder dat daar brokken van komen.

Zo.. ik heb m'n punt wel gemaakt denk ik, nu even wat zandhappen op Infineon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hear hear......geweldig punt Paul, alleen is het wel zo dat veel mensen niet verder komen dan de Legends en gefrustreerd afhaken omdat ze er zovaak afgeroeit worden (ik heb het bijltje er ook wel eens bij neergegooid). Misschien een evenement met onbeperkte fasttows....haha

Sowieso is een Legend-race leuk om te doen maar een leuke Indycarrace op bijvoorbeeld Indianapolis, Chicagoland of Texas is natuurlijk het echte ovalgevoel (als we de boel willen promoten dan).

Afgelopen week was de Truckseries ook veel closer op Atlanta met het NTM.....beter dan met het OTM.

Het blijft nu eenmaal moeilijk mensen te bekeren......ze moeten wel willen....haha

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 30-08-2011 20:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:40:
We kunnen allemaal moeilijk doen met exotische combinaties als de legends op okayama (jeuh, alsnog road racen alleen met een oval wagentje)
Oval wagentje? In het echt doen ze er ook road races mee hoor. :)
En ik wist niet dat het een sessie was om te leren, dacht dat het een fun-race zou zijn. :+

YouTube: Legends at Okayama - iRacing - YouTube

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als het geen fun, maar leersessie moet zijn stem ik voor kleine oval met een standaard oval autootje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

* Fuelke heeft een lap car achter zich die aandringt.
* Fuelke zat zelf achter een tegenstander (Kevin Steed) die de boel gesloten hield.
* Fuelke laat lapped car er langs.
Lapped car rijdt Kevin Steed van de baan
Kevin Steed is niet blij, wacht echter mij op en rijdt mij van de baan ipv de lapped car.

Maak je het hem duidelijk, nog geen excuses of niks. Protest@iracing.com hoor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Pfff zit nu in Skip Race op VIR, nou nou wat rijden er een sukkels rond, kan er zo kwaad om worden. Ik snap het niet dat als de auto geen 3 ronden op de baan kan houden, waarom rij je dan uberhaupt een race en verdedig je je positie ook nog met hand en tand en dan ook nog is een keer de baan op komen na een spin zonder op de F3 te kijken.....
Arrghhhhhh 8)7

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Argh ... replay niet correct opgeslagen ... dus wordt het een "race incident"

Kijk, zo is het toch jammer dat ze geen server replays kunnen opslaan. Hopelijk heeft iemand van de andere deelnemers wel de juiste replay, want die Kevin schakelde niet alleen mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
The DenMan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:12:
Pfff zit nu in Skip Race op VIR, nou nou wat rijden er een sukkels rond, kan er zo kwaad om worden. Ik snap het niet dat als de auto geen 3 ronden op de baan kan houden, waarom rij je dan uberhaupt een race en verdedig je je positie ook nog met hand en tand en dan ook nog is een keer de baan op komen na een spin zonder op de F3 te kijken.....
Arrghhhhhh 8)7
Weet precies wat je bedoelt! Het is heel goed uitkijken om niet tegen hun aan te rijden, ze rijden inderdaad ZO weer de weg op zonder te kijken. Ik zie het nu al wat beter aankomen als iemand begint te spinnen (meteen rustig gas los en beetje bij remmen) en als iemand naast de baan ligt ga ik er met een slakkengang voorbij. Net nog gebeurd: iemand langs de baan, ik kom flink langzaam aan en degene achter me had geen zin om te remmen en haalt me dus in... Ik dacht nog "wacht maar, ik pak je nog..." BAM knalt hij vol op die wat naast de weg stond en ik rij er lachend voorbij 8)

Startte net in de pits per ongeluk, was te laat, en na een ronde of 5 lag ik alweer 4e. Helaas toch een keer de controle verloren en van achter aangereden anders had ik 3e of misschien 2e kunnen worden, nu ben ik nog 5e of 6e (weet het al niet meer). Was wel spannend, flink veel mensen ontwijken, en ik had eigenlijk de hele race wel iemand voor me EN achter me.

Toch goed gegaan, +0.5 SR ofzo en ben nu alweer C class 8)7

Ik zit te denken om ook eens de star mazda te gaan proberen, voor de lol (die series meerijden is niet echt een optie, heb volgens mij geen enkel circuit behalve Spa). Hoe rijdt die, vergelijkbaar met de skip of toch iets makkelijker te controleren?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fuelke schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:15:
Argh ... replay niet correct opgeslagen ... dus wordt het een "race incident"

Kijk, zo is het toch jammer dat ze geen server replays kunnen opslaan. Hopelijk heeft iemand van de andere deelnemers wel de juiste replay, want die Kevin schakelde niet alleen mij uit.
Ik dacht eigenlijk tot gisteravond dat standaard alle replays opgeslagen werden maar kwam er toevallig achter dat je het toch echt zelf moest doen. Beetje jammer. Als het teveel ruimte kost misschien een idee om alleen races met heel veel incidents op te slaan, voor het geval dat? Dat zou best een uitkomst zijn denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Na alle reacties word de fun race idd een leermoment:

Legends op South Boston
Maandag 5 September
20:30 - Start Practice
21:30 - Quali (2 Laps / 5 Min)
21:35 - Race (55 Min)

Car: Legends Coupe - Rookie

[ Voor 64% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als het rookie moet zijn dan geen setup....
Ennuh Full caution!
Jij host 'm?
----------------
@Paul: Er klopt iets niet met de setups. Maar ik heb pas donderdagavond tijd om er naar te kijken. Die laatste die ik geshared heb is geloof ik niet de eerste (V7 hier) met BB op 52 en 1 klik lagere rijhoogte voor.

[ Voor 65% gewijzigd door JoepW op 30-08-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:46:
Ennuh Full caution!
Jij host 'm?
----------------
@Paul: Er klopt iets niet met de setups. Maar ik heb pas donderdagavond tijd om er naar te kijken. Die laatste die ik geshared heb is geloof ik niet de eerste (V7 hier) met BB op 52 en 1 klik lagere rijhoogte voor.
Staat al ingepland op iRacing. Voeg jij hem toe in de startpost:
Legends op South Boston
Maandag 5 September
20:30 - Start Practice
21:30 - Quali (2 Laps / 5 Min)
21:35 - Race (55 Min)

Car: Legends Coupe - Rookie

Setup is Fixed
Cautions staan aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok.
--------
@Frank: Rijhoogte in jouw setup: 19.1 voor 19,9 achter!
Voordeel is dat je dan wel goed kan off-roaden. Heb je ook ander profiel banden gemonteerd?
Ik blijf bij V7 met bb 52% en pushrod lengte: 590,7 mm voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
55 minuten???? Gaan we dan elk kwartier herstarten?? anders rijden we ruim 200 rondjes....LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ja joh. Gewoon fun ;)
Net als laatst met de MX5. tig ronden achter niet belangrijk. Gewoon vechten voor een plek op de baan ;)
Heb je wel uinlimited tows gedaan?

[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 30-08-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ericjooo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:48:
Hear hear......geweldig punt Paul, alleen is het wel zo dat veel mensen niet verder komen dan de Legends en gefrustreerd afhaken omdat ze er zovaak afgeroeit worden (ik heb het bijltje er ook wel eens bij neergegooid). Misschien een evenement met onbeperkte fasttows....haha
Daarom is zo'n sessie met Nederlanders die met wat meer geduld en respect rondrijden bij uitstek geschikt om oval-rookies te laten zien hoe het óók kan.
Ericjooo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:48:
Sowieso is een Legend-race leuk om te doen maar een leuke Indycarrace op bijvoorbeeld Indianapolis, Chicagoland of Texas is natuurlijk het echte ovalgevoel (als we de boel willen promoten dan).

Afgelopen week was de Truckseries ook veel closer op Atlanta met het NTM.....beter dan met het OTM.
Dat is ook wel leuk, maar het nadeel daarvan is dat niet-oval fans daarvoor weer extra content moeten aanschaffen die ze verder ook niet gebruiken als ze niet geneigd zijn om hun oval license op te krikken naar een hoger niveau.

Tevens is dat ook een compleet andere tak van oval racen vergeleken met het oval gebeuren in de Rookie en D klasses, namelijk (zo goed als) hele rondes volgas slipstreamen in grote groepen auto's bij elkaar, in plaats van uitvogelen welke lijnen je door bochten moet nemen om in een situatie te komen zodat je je naast je voorganger kunt komen om hem te proberen te passeren in de legends bijvoorbeeld.

En last but not least komen dat soort races het best tot z'n recht als je een volle grid hebt met 25+ wagens op de baan. Als je daar met 10 man gaat rijden raakt het erg snel versplintert en zullen een hoop mensen een eenzame race rijden.
MartijnA3 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:57:
[...]
Oval wagentje? In het echt doen ze er ook road races mee hoor. :)
En ik wist niet dat het een sessie was om te leren, dacht dat het een fun-race zou zijn. :+

YouTube: Legends at Okayama - iRacing - YouTube
Dat van die road races zal best, maar binnen iracing wordt het buiten de week 13 events en hier en daar een hosted sessie natuurlijk alleen maar op die kleine ovals gebruikt ;)

Naja hoe fun wordt een race als de helft van de potentiële deelnemers voor zo'n oval evenement al afvalt, omdat ze niet willen of kunnen meedoen omdat ze de content niet bezitten en het (nog) niet zien zitten om daarvoor die content aan te schaffen.
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:41:
Als het geen fun, maar leersessie moet zijn stem ik voor kleine oval met een standaard oval autootje....
Niets moet, maar als we op deze manier wat meer interesse in oval racen kunnen opwekken wordt de doelgroep ook groter en ontstaat er ook meer animo om sessies te gaan organiseren op de wat meer "gevorderde" track / wagen combinaties.
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:46:
Ennuh Full caution!
Jij host 'm?
Inderdaad, houd in dat geval gewoon de standaard setup waar men ook in de rookie series mee rijdt.
Als je gewoon unlimitted fasttows instelt zal dat veel helpen. Als je dan eens in de muur hangt kan je gewoon met een vers wagentje je weer in het strijdgewoel mengen.

Of je ook full cautions moet gebruiken weet ik eigenlijk niet zeker.
Als je elke keer maar enkele rondjes kunt rijden voordat er weer een nieuwe caution is kan dat ook vervelend werken natuurlijk. Maargoed als iedereen een beetje oefent in het practise gedeelte zal dat ook wel meevallen denk ik. En dan is af en toe een pacecar restart wel leuk natuurlijk en aardig voor de spanning om het veld weer dicht bij elkaar te brengen :)
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:46:@Paul: Er klopt iets niet met de setups. Maar ik heb pas donderdagavond tijd om er naar te kijken. Die laatste die ik geshared heb is geloof ik niet de eerste (V7 hier) met BB op 52 en 1 klik lagere rijhoogte voor.
Ehm.. ok het zal wel, heb er verder nog niet naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ja, met full course cautions hebben we inderdaad regelmatig een hergroepering.....erg leuk...heb er zin in:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm, ik weet niet of cautions wel handig is. Die dingen zijn heel listig en dan krijg je na de restart weer een caution. Ik denk niet dat dat 55 min. lang leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Niel, de starts gaan toch ook altijd goed...dan zit je met koude banden achter de pacecar.....
Het gaat pas echt fout als mensen elkaar geen ruimte gunnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

We zien het wel. Ik ben er in ieder geval bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:41
Zo, weer een skin af. Nou ja, eigenlijk twee.
Dit keer de Patronnetjes van Highcroft.

De ene uit 2009 (die met het blauw) de ander uit 2010.
Afbeeldingslocatie: http://h4.abload.de/img/showroom49kukthumbbog7.jpg

Gratis downloaden kan in mijn showroom: http://members.iracing.co...list/1593366.page#3739586

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:25:
Niel, de starts gaan toch ook altijd goed...dan zit je met koude banden achter de pacecar.....
Het gaat pas echt fout als mensen elkaar geen ruimte gunnen.
Het zal er even aan liggen hoeveel rookies mee doen, maar hou er aub rekening mee dat ik bijvoorbeeld geen idee heb hoe oval racen werkt. Ik weet niet eens wat een caution is. Ik ga het proberen uit te zoeken deze week, maar een search op 'iracing oval tutorial' levert... eigenlijk helemaal niks op.

Iemand misschien een tutorial of een korte uitleg?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Caution is gewoon een andere naam voor een SC situatie. Als er iemand crasht, gooien ze meteen de SC de baan op.

Verdere uitleg geven we je dan wel, want dat is makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gtrNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:27:
Zo, weer een skin af. Nou ja, eigenlijk twee.
Dit keer de Patronnetjes van Highcroft.

De ene uit 2009 (die met het blauw) de ander uit 2010.
[afbeelding]

Gratis downloaden kan in mijn showroom: http://members.iracing.co...list/1593366.page#3739586
Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Dank

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:28:
Caution is gewoon een andere naam voor een SC situatie. Als er iemand crasht, gooien ze meteen de SC de baan op.

Verdere uitleg geven we je dan wel, want dat is makkelijker. :)
Ja, maar zo simpel is het toch niet of wel? Ik heb ooit eens iets gelezen dat je in twee rijen moet gaan rijden en niet mag inhalen tot je de start bent gepasseerd ofzoiets (of is dat alleen bij de start?). En moet je dan zelf zo gaan rijden of gaat dat vanzelf (net zoals het starten op de grid in road vanzelf gaat)?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik vind het idee om een rookie oval race te starten om de nieuwelingen in oval racing te krijgen een erg goed idee. Oval racing lijkt mij persoonlijk erg interessant alleen heb ik nog totaal geen idee hoe did gaat.
Ik heb eens een practice geprobeerd, maar ik vloog er elke keer weer uit. Ben er dan ook snel mee gekapt

Ik zal er in ieder geval bij proberen te zijn op maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb het niet kunnen laten om toch even de boel op een rijtje te zetten qua setups:

Hier versie 8 van mij die ook heel lekker reedt met racefuel (22,7L)
Dit is dus versie 7 met 52% BB en 1 klik lager voor.
(Ik zie trouwens dat de pushrods achter niet even lang zijn. Corrigeer dat zelf even.!)

Hier de data van mijn setup vergeleken met die van Hoogie2004:
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/setup/sm/Infineon/infineon_s_vergelijk_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/setup/sm/Infineon/infineon_s_vergelijk_2.jpg

Volgende week wordt oval week. Met de SM rijden we ook oval. En ik verzien daar niet zo snel een setup voor. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 30-08-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Thnx voor de vergelijking Joep. Ik ben idd vergeten die stijve setup lager te leggen. Logisch omdat ie niet zo doorzakt. Morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:34:
[...]

Ja, maar zo simpel is het toch niet of wel? Ik heb ooit eens iets gelezen dat je in twee rijen moet gaan rijden en niet mag inhalen tot je de start bent gepasseerd ofzoiets (of is dat alleen bij de start?). En moet je dan zelf zo gaan rijden of gaat dat vanzelf (net zoals het starten op de grid in road vanzelf gaat)?
Dat met die rijen, spreekt voor zichzelf.
Wat voor iedereen geldt trouwens, je moet de spotter aan hebben staan en het liefste dat die zo veel mogelijk zegt. Dat is wel belangrijk bij ovals.

Bij een restart geeft de leider het tempo aan tot de green. Hij mag ook eerder vertrekken, maar pas als de SC weg is. Je leert het allemaal wel dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:34:
[...]
Dat wordt allemaal netjes aangeven met tekst in beeld (of je inside of outside lane moet hebben en welke auto je moet volgen).
Daarover gesproken ben ik toch meer voor Lanier dan voor South Boston omdat je daar ook wat makkelijker double file kunt rijden in mijn herinnering :P

Ik heb net nog even met Frank's 2e setup gereden uit die sessie en ook daarmee een 25.7 geklokt.
Ik moet zeggen die ligt ook wel heel erg lekker op de baan en reageert ook lekker op je input en ik heb er daardoor wat minder een glij gevoel mee.
Vooral in die heuvels in de eerste sector is ie heerlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Red Baron op 31-08-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Na een sms van een maat van me dat hij een 3 mnd abbo had genomen heb ik op de stap genomen.
Rij voorlopig met de Mazda tot ik de banen een beetje door heb en er uit ben of iRacing een blijvertje is.

Gisteravond eindelijk tijd gehad om een Race mee te rijden.
Dit werd eentje in Lime Rock Park, Full Course. Qualy reed ik in 1.00.3, 5de startplaats.
Race eindigde ik uiteindelijk 1st :)
Snelste tijd tijdens deze race was 0.59.925

Vanavond nogmaals een race proberen te rijden.Bevalt tot nu toe erg goed.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Het begin van een verslaving.

Wel netjes, direct de eerste race winnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Meteen al in de 59 is ook niet verkeerd :)
Rijd je met de Cup of de Roadster? De Roadster is snellerop Lime Rock namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Roadster.

Wist niet dat die sneller was.Had hiervoor met de Cup gereden en toen ik overstapte naar de Roadster leek deze juist langzamer.Vooral omdat de bak langere slagen lijkt te hebben.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:19:
Roadster.

Wist niet dat die sneller was.Had hiervoor met de Cup gereden en toen ik overstapte naar de Roadster leek deze juist langzamer.Vooral omdat de bak langere slagen lijkt te hebben.
Ik had hetzelfde gevoel, maar dat komt gewoon omdat je steeds wat lager in de versnelling zit in de Cup. In de Cup ben je meer aan het schakelen dan aan het rijden heb ik het gevoel :p In de Roadster kun je vanaf bocht 3 of 4 ozfo in de 4 bljiven, dat is natuurlijk wat sneller.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:19:
[...]
Ik heb net nog even met Frank's 2e setup gereden uit die sessie en ook daarmee een 25.7 geklokt.
Ik moet zeggen die ligt ook wel heel erg lekker op de baan en reageert ook lekker op je input en ik heb er daardoor wat minder een glij gevoel mee.
Vooral in die heuvels in de eerste sector is ie heerlijk.
Ik ga nog proberen die setup wat lager te leggen. Ik had ook een iets minder glij gevoel met de harde setup.
Joep, iig bedankt voor de basis setup, die was weer erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Welkom Seninha, lekker snel!

RB, wat voor FF settings gebruik jij voor de HPD? Dat ding heeft stuurbekrachtiging, maar ik ben er nog niet uit welke instelling goed werkt. Kan bijna niet voelen wanneer hij gaat glijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Wat de stuur instellingen betreft.Ik rij met een G25.

Nou vraag ik met af hoe deze het beste af te stellen. Wat kan ik het beste instellen in de Logitech software zelf en wat kan ik in het spel doen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb een week geleden ofzoiets ergens in dit topic m'n profiler settings gepost.
In iRacing zelf heb ik de force slider altijd op 5 staan geloof ik, ik houd sowieso niet zo heel erg van heel erg lompe FF omdat je daardoor zelf minder precies stuurt vind ik.

Verder rijd ik in de HPD met de laagst mogelijke stuur bekrachtiging, dat is volgens mij standje 1 in de setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb ook een G25, instellingen die ik gebruik voor de profiler:

Combined Pedals: Off
Degrees of Rotation: 900
Enable Force Feedback Checked
Overall Effects Strength: 107%
Spring Effect Strength: 0%
Damper Effect Strength: 0%
Centering Spring
Enable Centering Spring in Force Feedback Games: Unchecked
Centering Spring Strength: 100%

In iRacing damping op 0, FF sterkte varieert bij mij van auto tot auto, meestal tussen de 6 en 8.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:48:

Verder rijd ik in de HPD met de laagst mogelijke stuur bekrachtiging, dat is volgens mij standje 1 in de setups.
Heh, wist niet dat dat aan te passen was in de setup, thanks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Ah, jammer dat die oval sessie maandag is (kan nooit op maandagen). Had best een keer een ovalsessie met rookiecontent willen rijden met GoTters (is toch leuker om geholpen te worden door mede-NL-ers). Volgende keer beter :)

VIR is trouwens een hilarische baan met de Skip :P Erg lastig, met name de twee-na-laatste bocht voor start-finish, daar ga ik er in 50% van de gevallen vanaf. Heb wel het idee dat ik de Skip nu beter kan controleren doordat ik de FOV heb aangepast. Rijdt met de setup van Dario Franchitti (NTM Baseline) en die voelt vrij stabiel aan, hij rijdt er 37.xxx mee op VIR en ik zit nog in de 39.xxx, ruimte genoeg voor improvement dus :)

Erg blij dat ik de Skip niet "af heb hoeven schrijven", dacht echt even na invoering van het NTM dat ik maar met iRacing moest stoppen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

MartijnA3 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:51:
Ik heb ook een G25, instellingen die ik gebruik voor de profiler:

Combined Pedals: Off
Degrees of Rotation: 900
Enable Force Feedback Checked
Overall Effects Strength: 107%
Spring Effect Strength: 0%
Damper Effect Strength: 0%
Centering Spring
Enable Centering Spring in Force Feedback Games: Unchecked
Centering Spring Strength: 100%

In iRacing damping op 0, FF sterkte varieert bij mij van auto tot auto, meestal tussen de 6 en 8.
Bedankt.Zal dit ook even proberen zodra ik thuis ben.

Verder vraag ik me het volgende af. Als ik nu op RACE druk dan zie ik van elke type (TT,Race ,Qualy) maar 3 servers staat.
Heeft dit te maken omdat ik een rookie ben of zijn er gewoon niet meer beschikbaar?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

Verder vraag ik me het volgende af. Als ik nu op RACE druk dan zie ik van elke type (TT,Race ,Qualy) maar 3 servers staat.
Heeft dit te maken omdat ik een rookie ben of zijn er gewoon niet meer beschikbaar?
Dat zijn de sessies die in de geselecteerde serie op dit moment lopen (je kunt overigens ook nog omlaag scrollen geloof ik maar dat terzijde). Als je een andere serie selecteert (in hetzelfde schermpje aan de linkerkant) dan krijg je de races van die serie te zien.

Als rookie kun je qua road ook nog met die solstice rijden geloof ik, en nog een F1 auto (die moet je wel kopen dan), maar ik geloof dat je daar geen rating voor krijgt. Je kunt in ieder geval het beste in de mx5 blijven, als je je eerste race al wint dan zul je snel genoeg door naar de D klasse kunnen (je moet een safety rating van 4.0 halen en 4 races gedaan hebben, of 2 time trials) en dan kun je een stuk meer series kiezen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Meestal laten ze maar 3 races en kwalificaties zien. Bij practice zie je pijltjes staan, waar je uit meer practice sessies kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Arfman schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:21:
Rijdt met de setup van Dario Franchitti
Bedoel je Dario Frattini?? Franchitti doet andere autootjes rijden :*)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 11 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.