Ericjooo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:48:
Hear hear......geweldig punt Paul, alleen is het wel zo dat veel mensen niet verder komen dan de Legends en gefrustreerd afhaken omdat ze er zovaak afgeroeit worden (ik heb het bijltje er ook wel eens bij neergegooid). Misschien een evenement met onbeperkte fasttows....haha
Daarom is zo'n sessie met Nederlanders die met wat meer geduld en respect rondrijden bij uitstek geschikt om oval-rookies te laten zien hoe het óók kan.
Ericjooo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:48:
Sowieso is een Legend-race leuk om te doen maar een leuke Indycarrace op bijvoorbeeld Indianapolis, Chicagoland of Texas is natuurlijk het echte ovalgevoel (als we de boel willen promoten dan).
Afgelopen week was de Truckseries ook veel closer op Atlanta met het NTM.....beter dan met het OTM.
Dat is ook wel leuk, maar het nadeel daarvan is dat niet-oval fans daarvoor weer extra content moeten aanschaffen die ze verder ook niet gebruiken als ze niet geneigd zijn om hun oval license op te krikken naar een hoger niveau.
Tevens is dat ook een compleet andere tak van oval racen vergeleken met het oval gebeuren in de Rookie en D klasses, namelijk (zo goed als) hele rondes volgas slipstreamen in grote groepen auto's bij elkaar, in plaats van uitvogelen welke lijnen je door bochten moet nemen om in een situatie te komen zodat je je naast je voorganger kunt komen om hem te proberen te passeren in de legends bijvoorbeeld.
En last but not least komen dat soort races het best tot z'n recht als je een volle grid hebt met 25+ wagens op de baan. Als je daar met 10 man gaat rijden raakt het erg snel versplintert en zullen een hoop mensen een eenzame race rijden.
Dat van die road races zal best, maar binnen iracing wordt het buiten de week 13 events en hier en daar een hosted sessie natuurlijk alleen maar op die kleine ovals gebruikt
Naja hoe fun wordt een race als de helft van de potentiële deelnemers voor zo'n oval evenement al afvalt, omdat ze niet willen of kunnen meedoen omdat ze de content niet bezitten en het (nog) niet zien zitten om daarvoor die content aan te schaffen.
Niets moet, maar als we op deze manier wat meer interesse in oval racen kunnen opwekken wordt de doelgroep ook groter en ontstaat er ook meer animo om sessies te gaan organiseren op de wat meer "gevorderde" track / wagen combinaties.
Inderdaad, houd in dat geval gewoon de standaard setup waar men ook in de rookie series mee rijdt.
Als je gewoon unlimitted fasttows instelt zal dat veel helpen. Als je dan eens in de muur hangt kan je gewoon met een vers wagentje je weer in het strijdgewoel mengen.
Of je ook full cautions moet gebruiken weet ik eigenlijk niet zeker.
Als je elke keer maar enkele rondjes kunt rijden voordat er weer een nieuwe caution is kan dat ook vervelend werken natuurlijk. Maargoed als iedereen een beetje oefent in het practise gedeelte zal dat ook wel meevallen denk ik. En dan is af en toe een pacecar restart wel leuk natuurlijk en aardig voor de spanning om het veld weer dicht bij elkaar te brengen

JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:46:@Paul: Er klopt iets niet met de setups. Maar ik heb pas donderdagavond tijd om er naar te kijken. Die laatste die ik geshared heb is geloof ik niet de eerste (V7 hier) met BB op 52 en 1 klik lagere rijhoogte voor.
Ehm.. ok het zal wel, heb er verder nog niet naar gekeken