iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
30 minuutjes maar gelukkig
Vanavond eerste race proberen @ infineon in de SM.
Maar ben nog te "gevaarlijk" op infineon om een volledige race te rijden
hehe meneer roadblock.ramsho schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:59:
Maar ben nog te "gevaarlijk" op infineon om een volledige race te rijden
Ik denk vanacht maar is de Ford GT na de update uit te gaan proberen. Is kijken wat die veranderingen met het beestje gedaan hebben. Suzuka is iig altijd leuk om te rijden.
Hoe rijdt de mazda eigenlijk? Veel makkelijker als de skip, of toch wat vergelijkbaar?
Wat denken jullie... Afwisselen ok of toch maar (nog) niet doen?
Als ik het doe dan koop ik de circuits wel deze week nog, in ieder geval zodat ik vanaf dinsdag de star mazda kan proberen; als ik namelijk een week later begin (en dus een circuit minder) krijg ik geen 20% korting meer en kost het me nagenoeg hetzelfde
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 31-08-2011 18:25 ]
Ik heb de skip overgeslagen en meteen voor de SM gegaan. Weet niet of dat carriere technisch slim was, want ik kwam in het begin wel in erg lage SOF-velden terecht (erg frustie)
Afwisselen heb ik ook over gedacht, maar ik moet zeggen dat ik (met wat beperktere tijd op dit moment) er niet toe kom. De auto's zijn behoorlijk verschillend.
---------------
@Hoogie2004: Ik heb jouw setup even op een normale rijhoogte geprobeerd, maar ik vind 'm te verradelijk om constante rondjes mee te maken. Hij is waarschijnlijk wel sneller, maar voor een race betwijfel ik het.
Wel ben ik met mijn eigen setup V8 (= V7 en 52% BB en 1 klik lager voor en pushrod achter gelijk gezet) verder aan het pielen met hardere veren rondom, 1 klik minder camber achter en voor de shocks wat zachter om meer wegcontact te houden op de bulten. Morgen werk ik thuis en zal een of meerdere pauzes (heb geen 8 uur werk morgen) gebruiken om hier me wat verder in te verdiepen. Ik reed met V8 met diverse kleine wijzigingen wel meteen mijn optimal naar 1:25.9 in 4 rondjes testen
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 31-08-2011 18:37 ]
Als je de SM kan, gewoon doen. Is goed af te wisselen met Skip. Heb ik ook een seizoen gedaan. Ik vind de SM leuker, en krijg steeds beter de smaak te pakken in de nog snellere wagentjes. De Indycars blijven echt bruut, en de F1 is ook wel leuk. Maar eerst de SM maar eens nog beter leren kennen, en dan komen de snellere ook wel.NickThissen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:24:
Ik zit toch te twijfelen of ik misschien de star mazda serie eens uit wil proberen. Misschien nog wat vroeg om nu alweer hogerop te gaan, maar is het niet te doen om het gewoon af te wisselen met de skip? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo zie zitten om nog tot november alleen maar in de skip te rijden dus wat afwisseling is misschien wel leuk. Daarbij is volgende week weer lime rock aan de beurt, dat circuit heb ik laatst al veel te vaak gereden
Hoe rijdt de mazda eigenlijk? Veel makkelijker als de skip, of toch wat vergelijkbaar?
Wat denken jullie... Afwisselen ok of toch maar (nog) niet doen?
Als ik het doe dan koop ik de circuits wel deze week nog, in ieder geval zodat ik vanaf dinsdag de star mazda kan proberen; als ik namelijk een week later begin (en dus een circuit minder) krijg ik geen 20% korting meer en kost het me nagenoeg hetzelfde
Als je straks even bij de practice komt kijken, kun je proeven aan de SM (al moet je dan iig 2 items aan content kopen...)
Ja, misschien doe ik dat wel even... Skip race ga ik vandaag niet aan beginnen, merk dat ik echt te moe ben om 18 rondes constant te kunnen rijden. Toen maar zitten proberen of ik ergens flink wat tijd kon winnen (merkte door anderen te volgen dat ze veel tijd winnen door wat agressiever door de bocht te gaan en soms wat te glijden) maar ook dat wilde niet echt lukkenHoogie2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:47:
[...]
Als je de SM kan, gewoon doen. Is goed af te wisselen met Skip. Heb ik ook een seizoen gedaan. Ik vind de SM leuker, en krijg steeds beter de smaak te pakken in de nog snellere wagentjes. De Indycars blijven echt bruut, en de F1 is ook wel leuk. Maar eerst de SM maar eens nog beter leren kennen, en dan komen de snellere ook wel.
Als je straks even bij de practice komt kijken, kun je proeven aan de SM (al moet je dan iig 2 items aan content kopen...)
Tip: maak gebruik van het 'Dashboard' op de members.iracing.com site. Als je dan de widget 'What's hot' beetje bovenaan zet, heb je een goed overzicht van sessies die gaan beginnen.seninha schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:24:
[...]
Bedankt.Zal dit ook even proberen zodra ik thuis ben.
Verder vraag ik me het volgende af. Als ik nu op RACE druk dan zie ik van elke type (TT,Race ,Qualy) maar 3 servers staat.
Heeft dit te maken omdat ik een rookie ben of zijn er gewoon niet meer beschikbaar?
Ik vind dat what's hot een beetje onoverzichtelijk moet ik zeggen, alles staat door elkaar en het is nog niet zo makkelijk te zien wat je nou een leuke serie vond en wat niet. Ik vind het persoonlijk veel makkelijker om even te kijken welke series ik mee kan doen en welke me leuk lijken (gewoon onder Series - Current Season), en dan in het Race tabje gewoon een van die series selecteren en kijken hoe laat alles is. Als het goed is, is alles constant door een dag, dus in rookie series is elk uur een race, bij skip is het om de twee uur, etc, dus dan weet je precies wanneer je kunt racen in de serie die je wil. Bij de nVidia serie is het helemaal makkelijk (gewoon elk heel uur een race), bij de skip nu weet ik dat het om 13:45, 15:45, 17:45, etc, is, dus dan hoef ik maar even op de klok te kijken of er zometeen een race is of nietRequiem19 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:02:
[...]
Tip: maak gebruik van het 'Dashboard' op de members.iracing.com site. Als je dan de widget 'What's hot' beetje bovenaan zet, heb je een goed overzicht van sessies die gaan beginnen.
Misschien laat nog ff, maar kans is klein dat ik er bij ben...Hoogie2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:51:
Oefensessie vandaag:
Naam sessie: 'GOT Weekly Training'
Track: Infineon Raceway
Tijd: 19:15 - 23:15
Auto: Star Mazda
Wachtwoord is zoals gewoonlijk 'gottrain'
Maar als ik nu Nvidia Cup kies dan wordt er weer op Lime Rock gereden.
Hoe kan ik een race kiezen waar een andere circuit gebruikt wordt? Of is dat niet mogelijk in de Nvidia Cup?
Startgrid: 12de plaats
Einde eerste ronde: 7de plaats (gewoon door rond de spins & crashes te rijden)
Einde tweede ronde: 5de plaats (idem)
Einde 14de ronde: 4de plaats (achterstand van 40s op plaats 4 en 20 seconden voor op plaats 6, de derde in de race rijdt tegen een achterligger op)
Einde 21ste ronde: 3de plaats (na connectieproblemen van mijn voorganger)
Finish: 3de , 3 incidents (1x offtrack, 2x Loss of Control), SR +0.32, Irating +87
Rustig aan gedaan, maar wel een saaie race
http://members.iracing.co...onid=4054535&custid=56527
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Deze week nog even met de skip verder en wat oefenen met de SM en volgende week probeer ik de SM races mee te doen, dan is de skip toch op lime rock, niet zoveel zin meer in, beetje saai circuit (soort van oval met een bocht de andere kant op, haha).
Of het het temperatuur probleem opgelost heeft weet ik niet, maar ik ging wel harder
http://dl.dropbox.com/u/4...nfi_paul_ilbrink_q_fh.sto
Had redelijk vroeg een lage 25.6 gereden in de sessie tot Pro/WC coureur Vincent Staal de sessie joinde en me uiteindelijk voorbij stak met een lage 25.5
Vervolgens deed ik ook een paar 25.5's, maar stond nog net een paar duizendste achter hem.
Na veel extra pushen en m'n optimal naar 25.0 gebracht te hebben kreeg ik het uiteindelijk dan toch voor elkaar, een 1:25.410
Helaas vergeten de replay te saven van de sessie dus ik zal deze week nog even m'n tijd moeten verbeteren om er een video'tje van te kunnen maken
Niks aan de hand behalve dat de koplopers de laatste ronde langskwamen en ik iets te veel ruimte maakte en daar mijn 5e offtrack mee verdiende. Er zat nog een achterblijver achter me (maarja, wel sneller) en toen ik die er voorbij wilde laten door heel ruim de bocht aan te snijden, kleunde hij achterin en had ik nog 4x erbij....
Lekker dan, in 23 ronden 4x....ronde 24 maar liefst 5x.....grrr
Maargoed, prima vermaakt en weer een hoop geleerd
@RedBaron: Nette tijd man! Ik ga morgen meteen ff proberen. Hier alvast vergelijk van mijn eind setup van gisteren en die van jou. (denk wel dat er achter nog minder camber op kan aan beide zijden):

Ja, maar ik ben ook rustig......moest weer helemaal wennen aan het naar rechts sturen......Is ook beter voor de Fanatec, anders slijt hij zo scheef inJoepW schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:35:Verder ging het netjes, maar rustig
Die indruk had ik ook al. Ik vermoed dat dat met de rare banking van sommige bochten heeft te maken, die liggen namelijk off-camber.Red Baron schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:36:
Heb even in een 2e run in m'n Q van zonet met wat minder camber aan beide kanten achter geprobeerd, maar denk niet dat het een verbetering is.
Net een kind in een vliegtuig, wat een gejankMartijnA3 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:57:
Benieuwd wanneer we deze in iRacing krijgen: YouTube: TMG EV P001 - YouTube
Wat ik nooit snap is waarom die elektrische auto's vaak geen versnellingen hebben? Het maakt toch niet uit wat voor motor er in zit, als je verschillende versnellingen gebruikt heb je daar toch voordeel aan? Hier klinkt het alsof die motor gewoon van 0 naar 300 kmph aan een stuk draait en steeds meer toeren maakt. Als je daar nou een paar versnellingen tussenzet dan gaat hij met dezelfde toeren toch 6 keer zo hard of heb ik het nou mis?
Om bijvoorbeeld weg te kunnen rijden gebruiken we de korte eerste versnelling, waarbij pk's worden omgekat naar koppel om weg te komen. De 5de/6de versnelling is juist het omgekeerde (of eerder, de 'echte' motor met 1:1 verhouding).
Een elektromotor levert altijd max pk en altijd max koppel.
De toeren betekenen gewoon dat de auto harder gaat, en een versnellingsbak remt hem alleen maar af, omdat je dan tijd nodig hebt om te schakelen.
[ Voor 20% gewijzigd door gtrNL op 01-09-2011 11:33 ]
En een versnellingsbak levert extra wrijving (snelheid / verbruik) en gewicht (verbruik en acceleratie). En minder storingsbronnen door minder bewegende delen.gtrNL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:30:
..... en een versnellingsbak remt hem alleen maar af, omdat je dan tijd nodig hebt om te schakelen.
Het is trouwens een Radical:

Maar als ik ooit een electro auto zou moeten rijden wil ik er een V8-soundprocessor in
[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 01-09-2011 11:40 ]
Dat ja, haha!JoepW schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:36:
[...]
Maar als ik ooit een electro auto zou moeten rijden wil ik er een V8-soundprocessor in
Zal (helaas) wel de toekomst zijn....
Maar op zich kan deze kar zo in iRacing, de Radical is er al, ze hoeven alleen nog maar een nieuwe elektromotor er in te bouwen, de versnellingsbak verwijderen en het motor geluid uit zetten.
Done.
Denk 't niet. Gewichtsverdeling, gewicht en motorkarakteristiek is heel anders. Is een hele boel werk. Dus die zal er niet komen. Plus het feit dat Toyota en Radical niet zo maar de gegevens en telemetry weggeven. Dus ik denk niet dat ie er komt.....gtrNL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:43:
@Joep, dat ook nog inderdaad.
Maar op zich kan deze kar zo in iRacing, de Radical is er al, ze hoeven alleen nog maar een nieuwe elektromotor er in te bouwen, de versnellingsbak verwijderen en het motor geluid uit zetten.
Done.
Lol, das wel nice. Ik reed gisteren in de race met de SM bijna allemaal 27'ers, dus dat ging idd niet slecht. De auto voelde bijna hetzelfde aan als met quali fuel.Red Baron schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:42:
Hmm met race fuel in de star deed ik ook meteen al een 25.8
Ter lering en vermaak 2 replays van snelle rondjes:
1:25.181
1:25.636
[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 01-09-2011 13:06 ]
Overigens is VIR veel spannender met de skip
Oeps. Mr. Smith pakt veel bochten in een versnelling hoger dan ik...... Ga zo maar weer eens rijden...JoepW schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:59:
Klopt dat viel mij ook al op dinsdag. Weet alleen nog niet waar dat aan ligt... Wil ik weten (voor volgende circuits)...
Ter lering en vermaak 2 replays van snelle rondjes:
1:25.181
1:25.636
Ow nee, hij rijdt met de lange overbrenging. Minder schakelen op foute punten ????
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 01-09-2011 13:53 ]

Hmm toen ik dinsdag even met die lange overbrenging reed vond ik dat je vooral uit de langzame bochten redelijk moeizaam uitaccelereert. Wellicht toch nog maar eens proberen dan.JoepW schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:16:
[...]
Oeps. Mr. Smith pakt veel bochten in een versnelling hoger dan ik...... Ga zo maar weer eens rijden...
Ow nee, hij rijdt met de lange overbrenging. Minder schakelen op foute punten ????
Versnelling hoger? In beide replays rijden ze precies overal een versnelling lager dan ik. Ze komen niet eens in de 6. Kom jij dan niet boven de 4 uit of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?JoepW schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:16:
[...]
Oeps. Mr. Smith pakt veel bochten in een versnelling hoger dan ik...... Ga zo maar weer eens rijden...
Zij schakelen niet verder dan 5 en wij t/m 6. Zij gebruiken de 6 niet.
Maar Smith schakelt kort terug naar 1 in de laatste bocht bij de bandenstapels.
Net geprobeerd, maar ik kon er niet aan wennen.
Wel net nog even met de setup van Lopez gereden en die was beter dan ik dacht. Reed er zomaar een 1:26,5 mee. Wel even zijn BB aangepast.
Ik ben er nog niet uit wat ik nou lekker vind voor de race....
Net eens qualification gedaan met de skip, rij ik ineens een 1:39.8 de eerste timed lap, was nog niet in de 39 geweest haha. Eens zien waar ik zometeen start, misschien toch niet ideaal, nu start ik vast ergens precies in het midden, maar hopen dat dat goed gaat...
Heb ook nog weer even met tall gears gereden en ook met die van lopez (wel in een Q, dus low fuel) en kon er wel aardige tijden mee rijden (25.7 en 25.6 resp), maar om nou te zeggen dat ze flink beter zijn dan de onze... volgens mij niet.JoepW schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:07:
Zij rijden met de tall gears en wij met de short.
Zij schakelen niet verder dan 5 en wij t/m 6. Zij gebruiken de 6 niet.
Maar Smith schakelt kort terug naar 1 in de laatste bocht bij de bandenstapels.
Net geprobeerd, maar ik kon er niet aan wennen.
Wel net nog even met de setup van Lopez gereden en die was beter dan ik dacht. Reed er zomaar een 1:26,5 mee. Wel even zijn BB aangepast.
Ik ben er nog niet uit wat ik nou lekker vind voor de race....
Ik ga weer ff aan de bak...
[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 01-09-2011 16:35 ]
Die 26,5 rij ik nu ook met de laatste setup van jou RB met 51% RB. Had te veel blokkerende wielenJoepW schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:07:
.....Wel net nog even met de setup van Lopez gereden en die was beter dan ik dacht. Reed er zomaar een 1:26,5 mee. Wel even zijn BB aangepast.
Ik heb alle rijders op een andere manier weergegeven in de Openings Post.
Indien je promoveert of degradeert of erbij wilt staan geef dat dan door dmv een PB
[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 01-09-2011 19:13 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Ericjooo op 01-09-2011 19:27 ]
SR wordt wel doorgeteld, maar het is onbekend hoe dit precies werkt.Ericjooo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:26:
Maarre.....even een vast al veel gestelde vraag: ik sta nu op Oval A 4.99, volgens mij is het dan einde oefening toch?? En aangezien je er geen SR meer bij krijgt ben ik benieuwd of iRacing wel door telt?? Ik zie namelijk diverse mensen met A 4.99 die ondanks een aantal incidents geen - SR scoren......
Je hebt soms dat je een paar inc's scoort, maar dan toch +0.0x SR wint. Dan gaat er idd niets van af als je A4.99 bent. iRating telt altijd mee.Ericjooo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:26:
Maarre.....even een vast al veel gestelde vraag: ik sta nu op Oval A 4.99, volgens mij is het dan einde oefening toch?? En aangezien je er geen SR meer bij krijgt ben ik benieuwd of iRacing wel door telt?? Ik zie namelijk diverse mensen met A 4.99 die ondanks een aantal incidents geen - SR scoren......
Joep, ziet er weer goed uit in de startpost.
[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 01-09-2011 19:31 ]
Site is precies wel veel down, ben redelijk nieuw tot iRacing maar is het normaal dat ze elke 2 dagen updates uitrollen ?The DenMan schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:19:
Site weer down??
Voor de service offline ging zag ik een paar shorttracks, waaronder Mosport Oval & Lucas Oil Raceway (ook bekend als IRP - Indianapolis Raceway Park)
Nee.Nactive schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:34:
[...]
Site is precies wel veel down, ben redelijk nieuw tot iRacing maar is het normaal dat ze elke 2 dagen updates uitrollen ?
DoneMartijnA3 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:30:
.....Joep, ziet er weer goed uit in de startpost.Misschien kun je nog een linkje naar je Direct Messasge dinges plaatsen, daar waar je mensen oproept je een direct message te sturen: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/227108
Keep me posted....Fuelke schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:34:
Joep kan straks ook nog een paar nieuwe tracks toevoegen aan het lijstje "Under construction"
Voor de service offline ging zag ik een paar shorttracks, waaronder Mosport Oval & Lucas Oil Raceway (ook bekend als IRP - Indianapolis Raceway Park)
Boel is weer up....
Heb laatst deze post eens gelezen, en het SR systeem is toch wel iets ingewikkelder dan het misschien op eerste gezicht lijkt.Ericjooo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:26:
Belangrijkste punten:
- De SR is gebaseerd op het aantal incidents per corner (IPC). Als je IPC in een race hoger is dan je gemiddelde IPC verlies je SR, andersom win je SR.
- De SR die je na een race wint/verliest is dus niet alleen gebaseerd op die race, het draait namelijk om het aantal IPC ten opzichte van je gemiddelde IPC. Je gemiddelde IPC is het aantal incidents in de laatste x bochten. Hoe groot x precies is weten we niet, maar het zou in de orde van 3000 zijn, veel en veel meer dan alleen de laatste race dus.
- Als je op max zit (A 4.99) tellen het aantal incidents per corner nog steeds gewoon door. Daardoor bouw je een onzichtbare 'buffer' op, zodat je een race met 38 incidents nog steeds met 0,0 SR kan afsluiten, omdat het aantal incidents per corner nog steeds onder het gemiddelde kan liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 01-09-2011 20:02 ]
Staan inmiddels ook in de Opening PostFuelke schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:34:
Joep kan straks ook nog een paar nieuwe tracks toevoegen aan het lijstje "Under construction"
Tip nr. 3?MartijnA3 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:54:
Misschien nog eentje voor de startpost: De FOV calculator in het opties scherm.Ik had laatst mijn drivers geupdate en daarna Iracing mijn graphics opnieuw laten configureren, kom ik er net achter dat dan ook je FOV settings terug gaan naar 60 graden. Aangepast naar 52 graden (calculator adviseert 45 graden, maar dat vind ik niks) en binnen een paar rondes reed ik een tiende van mn PB af. Maar wat nog belangrijker is is dat de baan er gewoon anders uitziet. Apexes pak ik nu veel makkelijker en consistenter.
Bij mij adviseerde ie 50 of zo. Mij veuls te weinig. Rij nu met 70. Misschien binnenkort eens naar 60-65....
Huh?Fuelke schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:31:
Asjemenou, een gratis tweede plaats
http://members.iracing.co...onid=4059658&custid=56527
Ik weet dat het wennen is, maar lager is beter en dan klopt het perspectief ook. Alleen lijkt je zicht redelijk nauw ... en dat is het ook. Maar je rijdt doorgaans beter met lagere FOV.
Maar ik verloor het gevoel voor snelheid en verremde me steeds.
Misschien nog eens proberen, want ik sneed de bochten wel beter aan.

Da's hoog. Ik heb ook een enkel scherm, 22 inch, 65cm kijkafstand.NickThissen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:03:
Ik rij met 80 geloof ikEnkel scherm... Heb nog nooit kleiner geprobeerd maar ik denk dat het behoorlijk wennen is... Kan het echt veel schelen dan? Kan het me bijna niet voorstellen...
Zet m op 55 en ga een uurtje testen, als je eraan went krijg je opeens een "dit is het!" gevoel. En dan nog proberen een aantal graden lager te gaan.
Nadeel is, is dat je nóg slechter ziet wat er naast je gebeurd. Maar goed, daar helpt de spotter wel bij.
[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 01-09-2011 23:14 ]
[ Voor 36% gewijzigd door MartijnA3 op 01-09-2011 23:43 ]
Kenneth O'Keefe (iRating 6028!) heeft het nieuwe WR: 1:24.979
Zou die meer front-downforce hebben ofzo?
Maar dat gaat wel erg hard. En vindt ook dat hij erg "netjes" rijd, zonder al te veel drift momenten.
Toch maar is kijken of die bochten snelheid te evenaren met onze setup nu.
Stuur een leuk bericht waarom ik jou zou moeten kiezen als PM met je e-mail uiteraard!
Zometeen maar een jaartje aanschaffen!
$ 49,- is wel te doen voor een goede sim leek mij zo!
Zal eens kijken hoe het bij de andere bochten is...
GewoonWatSpulle: DM mij maar ik beheer de GoT-pot
Volgens mij rijd hij met MPH ipv km/hJoepW schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:35:
Wat mij opviel aan zijn rondje was dat zijn entry snelheid bij T2 vele malen lager ligt dan bij mij. Ik zit rond de 100 hij 70!
Zal eens kijken hoe het bij de andere bochten is...
[ Voor 7% gewijzigd door ramsho op 02-09-2011 10:17 ]
lol, dat zou episch zijn
Anyway, ik overweeg om een Fanatec 911GT3RSV2 stuurwiel aan te schaffen, ter vervanging van mijn trouwe Logitech. Iemand ervaring hiermee? Ik lees in de reviews dat de tableclamp niet geweldig zou zijn (probleem, want ik heb geen zin/ruimte om een cockpit te bouwen waar ik hem in kan schroeven) en dat de flippers aan het stuur minder zouden zijn dan de G25. Daarnaasr hoor je soms betrouwbaarheidsproblemen, maar veel wat ik vind op internet komt uit 2009 of 2010.
Iemand recente ervaring met een Fanatec wiel en dan met name op bovengenoemde punten en uiteraard in combinatie met iRacing? Werkt bijvoorbeeld de rempedaalmotor (die blokkerende wielen simuleert) al samen met iRacing?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De tafelklem werkt prima. Heel erg irritant om goed af te stellen, maar als ie eenmaal zit dan werkt ie ook goed (en tenzij je een flexibel bureau hebt hoef je hem maar 1x af te stellen).
De flippers zijn wel minder dan bij de G25 qua gevoel (het is gewoon een plastic knopje wat een beetje los zit). Zeker als je de grote flippers er op schroeft beweegt het geheel redelijk veel. Desondanks vind ik het zelf nog prima te doen, het is gewoon niet zo solide als de rest.
Betrouwbaarheid. Nou, die van mij weet je.
Ik een een aantal anderen hier hebben een Fanatec 911 GT3RS V2.Arfman schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:34:
[...]
Anyway, ik overweeg om een Fanatec 911GT3RSV2 stuurwiel aan te schaffen, .....
Mij bevalt ie goed na wat aanloop problemen.
1) Ik had de remkracht gevoeligheid laag staan in het begin. Hierdoor moest ik hard trappen voor de maximale remkracht. Hierdoor trapte ik de loadcell tot 2x kapot (binnen 2 dagen had ik elke keer een nieuwe, er is namelijk NL-support)
2) Ik heb gehad dat de nieuwe FW niet correct wilde laden en daardoor vergat het stuur steeds de settings. Waarschijnlijk had ik iets heel erg fout gedaan bij het updaten van het stuur. Ik heb een nieuw stuur opgestuurd gekregen en na ontvangst hoefde ik pas mijn oude kapotte te retourneren
3) Ik heb een centreer probleem gehad. Dit was stof (hij staat op een stoffige zolder) in het codewiel. VIa een keurige instructie is mij uitgelegd hoe ik dit kon oplossen.
Na deze aanloopproblemen is het nu een fantastisch stuur. Wel komt er dit najaar een nieuw stuur dat nog veel mooier en preciezer is. Zal ook wel duurder zijn trouwens. En weet dat toptijden veelal juist niet van het stuur afhangen, maar meer van de pedalen. Die zijn echt goed. Het stuurgevoel met de Fanatec is wel realistischer, aangezien er door de riemaandrijving geen speling op zit.
En ja, de iRacing software is qua telemetry uit te lezen en Stephane Turpin heeft software geschreven die het blokkeren van de wielen real time uit iRacing naar de vibratiemotor van de CSP pedalen stuurt. In de OP staat hier een stukje over. Met deze zelfde software krijg je ook iRacing functionaliteit (bv shiftlight) op je stuur display.
Ik ben op aanraden van Fanatec overigens terug gegaan naar driver versie 1.09 ipv 1.10.
Maar met iRacing 2.0 is ook de aansturing van Fanatec veranderd.
Verwijderd
Een button box van Derek Speare:
http://www.derekspearedesigns.com/
Met review van InsideSimRacing.
Mooie spullen, maar wel lange levertijdVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:27:
Een alternatief voor de toetsen op je toetsenbord (die ik altijd mis grijp waardoor ik de baan af rij).
Een tournament is trouwens gewoon een hosted sessie met een race of q etc die je over meerdere events kunt spreiden.
Ik snap dan ook niet zo goed wat je precies wilt en waarom dat een meerwaarde zou hebben ten opzichte van een 2 uur durende practise sessie.
Ik ga zo een practice sessie in. Ik ben aan testen met meer toe in achter en aantal kilks hardere banden voor en achter.Red Baron schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:12:
En dan hikt ie nog niet eens echt in de limiter.
Zou die meer front-downforce hebben ofzo?
Meer front-wing heb ik al geprobeerd. een halve graad gaat nog wel, maar daarna wordt ie echt te listig achter. Heb nog geen manier om dat overstuur eruit te krijgen,en heb de front-wing dus ook teruggezet naar onze waarde. (met front-wing op 28 reed ik wel ook 1:26.7, maar de auto is dan te listig voor mij in de race)JoepW schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:54:
[...]
Ik ga zo een practice sessie in. Ik ben aan testen met meer toe in achter en aantal kilks hardere banden voor en achter.
Moet zeggen dat Chigaco een leuke baan is met de Trucks. Men eerste race ging daar wat minder vanwege een setup die iets teveel onderstuur had (standaard setup van Iracing). Door veel teveel van men bandjes te vragen om toch mee te komen was ik na 10 rondjes men momentum op die banden al kwijt en viel ik terug tot achteraan het veld.
Gelukkig was er iemand zo vriendelijk om een setup op het forum te sharen welke mij wel goed lag (incl qualify setup). Tweede race ging stukken beter dankzij qualificatie rondje met die qualy setup mocht ik starten vanaf P2 en daarna lekker kunnen racen. Jammer genoeg wel nog ff schade gereden door een spinner voor me die ik niet kon ontwijken. Maar kon met 1 minuut reparatie nog net in de lead lap blijven. Viel op het laatst wel iets terug omdat ik in de laatste caution geen verse bandjes had genomen en het daarna tot de finisch vlag vol gas was. Maar was tevreden met men P6.
Ziet er gaaf uit. Die SLI Pro dingen zijn ook wel leuk (kwam ik bij uit via de houdertjes die Derek ervoor maakt).Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:27:
Een alternatief voor de toetsen op je toetsenbord (die ik altijd mis grijp waardoor ik de baan af rij).
Vond dit nog voor een DIY Button Box -> http://altoguitar.com/buttonbox/
Te maken met een oude controller voor de pc en wat knopjes (en een paar vrije uren).
Ik heb zelf gelukkig genoeg knopjes op de Driving Force GT, dus ik kom er nog geen tekort. Zodra ik dat wel doe, ga ik toch eens overwegen om of zoiets zelf te maken, of zo'n boxje aan te schaffen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-09-2011 15:59 ]
Dit topic is gesloten.