iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.172 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
DutchDevil79 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:53:
Volgende week dus oval racen met de Star Mazda. Leuk kijken of mijn oval skills verbeterd zijn nu ik dit seizoen me wat meer bezig ben gaan houden met het racen op ovals. Heb wel nog nooit op Milwauki gereden dus dat word wel eerst ff oefenen.
Milwaukee, dat is toch dat klein baantje zonder banking? Ik heb er vorig seizoen een practise sessie gedaan met de Indycar geloof ik, maar geen race gedaan.

Heb ooit m'n allereerste Star Mazda races wel gedaan op Richmond in S1 geloof ik.
Maar echt leuk vind ik het niet met die wagentjes, het is veels te veel setup afhankelijk en de driver input op het resultaat is echt miniem.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Red Baron schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:04:
[...]

Milwaukee, dat is toch dat klein baantje zonder banking? Ik heb er vorig seizoen een practise sessie gedaan met de Indycar geloof ik, maar geen race gedaan.

Heb ooit m'n allereerste Star Mazda races wel gedaan op Richmond in S1 geloof ik.
Maar echt leuk vind ik het niet met die wagentjes, het is veels te veel setup afhankelijk en de driver input op het resultaat is echt miniem.
Net ff gechecked op de plaatjes en beschrijving. Ja die baan is vrij vlak. :| Das dus geen volgas over deze baan iig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Net weer een mooie race in de SM.

Na een goede start laat iemand me te weinig ruimte, en ik ben te laat met iets liften (ik zag em te laat komen) een crash met 3 man. Ik had gelukkig geen schade, en heb me maar verontschuldigd bij een boze rus fransman met een mega russisch accent (zo van sorry mate, but he left me no room, had nowhere to go).

Daarna een mooie inhaalrace gereden, met als hoogtepunt een mooie inhaalactie in de laatste bocht van de race. Helaas raakte die gast me toen ie achterlangs wou steken en dat leverde de 2e x 4x op... Voor de SR was et dus +0.03 en de zesde plaats leverde +19 iRating op, niet echt mega, maar wel een leuke race op die 2 incidentjes na helemaal clean.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-09-2011 17:19 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Gisteren m'n Star Mazda tegenstander flink laten schrikken, mist mijn eerste rempunt volkomen, dus rukte ik het stuur naar rechts over het zand, kruiste de baan vlak voor de neus van de auto voor me. 'k Heb de onboard bekeken van hem, ik kwam echt voor zijn neus langs gevlogen :D

Gelukkig was er nog een paar millimeter tussen zijn voorvleugel en mijn sidepods, dus hij was niet echt kwaad :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb dat glijden na/op de bult in T2 en T4 zo goed als er uit. Kostte in eerste instantie stuur bocht in maar dat weer gecompenseerd met caster etc. Zal straks ff alti setup posten
@hoogie: hoe is je race verlopen?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:35:
Ik heb dat glijden na/op de bult in T2 en T4 zo goed als er uit. Kostte in eerste instantie stuur bocht in maar dat weer gecompenseerd met caster etc. Zal straks ff alti setup posten
@hoogie: hoe is je race verlopen?
Zie 2 posts boven je eigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps, zat op de iPhone te posten in de tuin in de zon. Overheen 'gekeken'.
Hier de setup
Als je er te weinig stuur op lage snelheid in vind zitten moet je de caster verlagen (wordt wel je FFB minder van) volgens mij. Eerste rondje is de wegligging Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, maar 3de rondje is het ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Die gaan we maar eens eventjes proberen dan.

RedBarom conclusie©®: ik blijf toch bij m'n oude ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Red Baron op 02-09-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vind je de gewichtsverplaatsing op de 'bulten' niet veel rustiger?
Maar waarom toch je oude setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Daar heb ik sowieso niet zoveel problemen mee eigenlijk.
Het is ook denk ik gewoon een kwestie van niet al te wilde input geven op zulke plekken en wat voorzichtig met je gas omgaan.
Als je over die 2e bult heen komt vind ik het juist lastiger om vroeg op het gas te gaan met die setup.

Ook ondervond ik wat onbalans problemen bij het insturen van die lange linker doordraaier naar beneden iets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Even een verrassing die vooral Joep leuk zal vinden denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpAB7E.jpg

Volledig automatisch gegenereerd! Ik ben bezig met een kleine web applicatie waar iemand (een admin, zoals Joep of ik) nieuwe GoT rijders kan toevoegen (GoT username + iRacing custid). Om het uur genereert deze web app dan een nieuwe afbeelding met verse data. Idee is dat Joep deze linkjes gewoon in de topic start kan plaatsen en ze dan vanzelf (om het uur) zullen updaten met de stats van iedereen. Ook kun je snel zien wie bij welke GoT username hoort (daar heb ik zelf nog al eens moeite mee haha) aangezien beide namen in de afbeelding staan (niet echt te zien in mijn voorbeeld aangezien GoT naam en iRacing naam hetzelfde zijn).

Het werkt eigenlijk al, ik moet alleen nog de afbeeldingen wat netter maken. Ook ben ik niet helemaal zeker hoe secure dit is; het moet namelijk mijn login gegevens gebruiken (anders kom je niet op de career stats pagina van drivers) en die naar de iracing website sturen, ik wil natuurlijk niet dat m'n wachtwoord zo 'uit de lucht' geschept kan worden. De site om de GoT rijders te beheren wordt natuurlijk wel 'geheim' zodat niet zomaar iedereen erop kan behalve een paar mensen van hier (en ik vertrouw jullie wel niet mijn wachtwoord te gaan misbruiken mocht het ergens opduiken ;))

Dus nog even geduld maar binnenkort zal ik een versie online zetten :)

NB: het is trouwens niet de bedoeling dat iedereen hier gebruik van gaat maken ivm load op m'n server en data limieten, de bedoeling is enkel voor in de TS van dit topic, dus voor iedereen op GoT.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Cool!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Mensen, bedankt voor jullie input n.a.v. het Fanatec verhaal. Ik heb de knoop doorgehakt en een nieuwe GT3 RS V2 Clubsport Edition besteld, met de extra shifters. Nog niet de carbon flippers, ik ga eerst de metalen proberen.

Het nieuwe stuur van Fanatec ziet er supergaaf uit (verwisselbare sturen met quick release, etc.) maar met alleen de base voor 450 euro is me dat echt te duur. De GT3RSV2CS (:P) kost al 375 euro met verzending, de enige manier waarop ik dat kon verantwoorden was dat ik het stuur (nu een G25) eigenlijk dagelijks in gebruik heb en het geld er dus op de lange termijn wel uithaal.

Ik hou me aanbevolen voor de goede instellingen van het stuur in iRacing/de driver overigens. Iemand trouwens een idee hoe lang het duurt voordat het stuur verzonden wordt/binnen is? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:15:
Even een verrassing die vooral Joep leuk zal vinden denk ik :)

[afbeelding]

Volledig automatisch gegenereerd! Ik ben bezig met een kleine web applicatie waar iemand (een admin, zoals Joep of ik) nieuwe GoT rijders kan toevoegen (GoT username + iRacing custid). Om het uur genereert deze web app dan een nieuwe afbeelding met verse data. Idee is dat Joep deze linkjes gewoon in de topic start kan plaatsen en ze dan vanzelf (om het uur) zullen updaten met de stats van iedereen. Ook kun je snel zien wie bij welke GoT username hoort (daar heb ik zelf nog al eens moeite mee haha) aangezien beide namen in de afbeelding staan (niet echt te zien in mijn voorbeeld aangezien GoT naam en iRacing naam hetzelfde zijn).

Het werkt eigenlijk al, ik moet alleen nog de afbeeldingen wat netter maken. Ook ben ik niet helemaal zeker hoe secure dit is; het moet namelijk mijn login gegevens gebruiken (anders kom je niet op de career stats pagina van drivers) en die naar de iracing website sturen, ik wil natuurlijk niet dat m'n wachtwoord zo 'uit de lucht' geschept kan worden. De site om de GoT rijders te beheren wordt natuurlijk wel 'geheim' zodat niet zomaar iedereen erop kan behalve een paar mensen van hier (en ik vertrouw jullie wel niet mijn wachtwoord te gaan misbruiken mocht het ergens opduiken ;))

Dus nog even geduld maar binnenkort zal ik een versie online zetten :)

NB: het is trouwens niet de bedoeling dat iedereen hier gebruik van gaat maken ivm load op m'n server en data limieten, de bedoeling is enkel voor in de TS van dit topic, dus voor iedereen op GoT.
Geinig, was toevallig tijdje terug ook al met zoiets begonnen, maar dat lag even stil omdat ik tegen een probleempje aanliep wat ik niet zo 1,2,3 opgelost kreeg.

Ik weet trouwens niet in hoeverre het heel handig is dat je ook de iRacing namen in die banner zet.
Volgens mij zijn een aantal mensen wel op hun privacy gesteld en vinden die het minder prettig als hier hun echte naam getoond wordt, maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Eens, denk dat het handiger is om in die banner alleen de GoT naam te zetten, als dat mogelijk is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:31:
[...]

Ik weet trouwens niet in hoeverre het heel handig is dat je ook de iRacing namen in die banner zet.
Volgens mij zijn een aantal mensen wel op hun privacy gesteld en vinden die het minder prettig als hier hun echte naam getoond wordt, maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk.
Hm, daar heb ik ook aan gedacht (kan het altijd een optie maken natuurlijk), maar op het moment hoef je toch ook alleen op de link in de TS te klikken en dan zie je ook de naam, dus ik zie het verschil niet zo. Het is niet echt bedoeld om 'publiek' (buiten GoT) te gebruiken, hoewel dat natuurlijk wel kan en mag, maar dan kies je er zelf voor.
Ik zal het sowieso een optie maken, maar je kunt het niet zelf instellen (ik wil liever niet dat iedereen toegang tot de admin pagina heeft, liefst alleen Joep en ik bijv) en zullen wij het steeds moeten vragen of het goed is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Iemand die geen iRacing account heeft kan op die link klikken in de TS, maar ziet dan niets.

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 02-09-2011 22:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:35:
Iemand die geen iRacing account heeft kan op die link klikken in de TS, maar ziet dan niets.
Daar heb je wel gelijk in ja. Ik zal het een optie maken die standaard uit staat, denk dat dat het beste is? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik weet niet of je een manier kan maken die via de persoon z`n eigen login bij Iracing werkt , dus het ophaalt via mijn login als ik er naar kijk.

Verder vind ik privacy wel een belangrijk punt , en niet alleen voor mezelf , alleen Gotnamen zou zowiezo voldoende zijn wmb.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:56:
Ik weet niet of je een manier kan maken die via de persoon z`n eigen login bij Iracing werkt , dus het ophaalt via mijn login als ik er naar kijk.
Nee, dat kan helaas niet, het is namelijk gewoon een afbeelding die ik genereer op mijn webserver.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zou de GoT namen gebruiken en de RL namen verwijderen. Verder super man!
Ik w8 af tot het ok is..... ;)
En het zou super zijn als je tevens meteen het plaatje naar de desbetreffende gebruiker linked met 1 klik.
Want ik 'genereer' de tabel die nu in de OP staat enkel door het ingeven van de GoT-naam en het custid. Rest doet excel en vervolgens plak ik de hele zooi in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:42:
Daar heb ik sowieso niet zoveel problemen mee eigenlijk.
Het is ook denk ik gewoon een kwestie van niet al te wilde input geven op zulke plekken en wat voorzichtig met je gas omgaan.
Als je over die 2e bult heen komt vind ik het juist lastiger om vroeg op het gas te gaan met die setup.

Ook ondervond ik wat onbalans problemen bij het insturen van die lange linker doordraaier naar beneden iets verder.
Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Ik dacht voor dat voor de meer bruuske rijders dit wel een meer safe setup was voor de 2 bulten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Net een race gedaan in de Radical op Philip Island. Wat een heerlijke combi.

Alleen zo dom, in lap 5 kwam ik langzaam het rechte eind op en P6 naderde me snel en denkende aan de Star Mazda races maak ik ruimte in turn 1 omdat ik bang ben dat hij hem er naast gooit. Ik maak echter teveel ruimte en raak naast de baan en spin, waardoor ik 2 man meeneem. Dus ik verontschuldig me meteen en terwijl ik bang ben voor een scheldpartij, hoor ik "no problem mate". Achterf bleek dat P6 zich in had gehouden en hem er helemaal niet naast had gegooid... Wat een verschil tov de SM races.

Enfin, met een krom rechtervoorwiel uiteindelijk nog 11de geworden...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Post maar eens een setup. Wil het wel eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb er 2 gebruikt van het forum. Iemand heeft een q en een race setup in 1 post geplaatst, die zijn het. ( heb de pc al uit staan)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Update, afbeelding ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp5BFC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpBFA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp52CA.jpg

Achtergronden van de road/oval vakjes worden ook mooi gekleurd naar de kleur van je licentie :)
Vind het linksonder nog wat leeg naast het Tweakers logo, maar om er nou nog een iRacing logo naast te plakken ofzo ziet ook niet uit. Iemand een ideetje? Liefst met zo min mogelijk verplaatsing van de teksten want het is lastig om uit te lijnen :p

Morgen zet ik de website online in ieder geval :)

En Joep; de website genereert straks gewoon een stukje 'bbcode' dat je in de TS kunt plakken, waar elke afbeelding in een link naar de careerstats page staat (zoals nu ook eigenlijk), dus je kunt inderdaad gewoon op de afbeelding klikken om naar het profiel te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door NickThissen op 03-09-2011 01:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Waarmee freubel je dat in mekaar? Vind het zelf ook wel interessant om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Het lijkt nog even niet te lukken met de skip.

Ik reed net weer ff een practice op VIR North en ik kom niet boven de 1.45 met een opt van 1.43 . Dat is dus veel te slecht.
Dit kwam voornamelijk omdat ik op het begin bijna geen inc-loze laps kon rijden. Ik vloog er veel te vaak uit.

Ik heb zelf iets van een setup in elkaar proberen te zetten, waarmee ik er dus minder uitvlieg en waarmee ik ook de 1.45 heb gereden:
BB: 63%
SPO: +3
ARB: 6
Tires F: 20
Tires B: 17.4

Ik vind het remmen voor T3 met hoge PSI @ F Tires wel heel lekker. De grip die ik in het algemeen heb hiermee vind ik ook wel super. Maar goede tijden lijk ik niet te kunnen scoren..

Tips? Anyone?

Disclaimer: ik heb nooit eerder setups gemaakt...

[ Voor 4% gewijzigd door Soundless op 03-09-2011 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
De setup scheelt uiteindelijk maar een seconde ofzo max. Set ziet er redelijk normaal uit dus dat zou goed moeten zijn. Met je rembalans richting 58 kun je v'éél harder remmen, dat zal schelen.

Verder is vir stinkmoeilijk ... !

Voor mensen die nog een headset willen om te iracen:

http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 01:19:
Update, afbeelding ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp5BFC.jpg
....
Zoiets?:
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/div/idee.png
(niet mooi afgewerkt ging om het idee)
Ik vind het verder echt prachtig ;)
Kan niet w88 om het in de OP te plakken :X

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Gisteren 2 leuke Silverado races gehad. Een met Eric en de andere met Robbert.
De eerste race ging redelijk, veel strijd al was het in de middenmoot. Maar wel veel gevochten, ronden lang plek wisselen en naast elkaar rijden. Echt gaaf.

De tweede race met Robbert ging al beter. Ik reed steeds rond de 5,6,7e plaats. Tijdens de eerste en enige caution in ronde 15 ben ik gestopt, auto vol gegooid en nieuwe banden gepakt. Toen tot ronde 79 (van de 90) met een klein groepje hard maar fair gestreden. Bij mijn pitstop had ik gekozen voor alleen nieuwe banden aan de rechter kant en 19 liter benzine.
Voor de pitstops zat ik achter Robbert en na de stops lag ik voor hem. Robbert maakte een foutje in de pitstop, zei die. In de laatste 5 ronden lag ik achter nr3 en wist hem met nog 2 ronden te gaan via de buitenkant te passeren.
Eindelijk weer eens een goed resultaat op oval, maar ik wacht nog steeds op mijn eerste grote oval overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RielN schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 01:35:
Waarmee freubel je dat in mekaar? Vind het zelf ook wel interessant om te maken.
C# in een ASP.NET web applicatie. Het stelt eigenlijk niet veel voor; ik haal de source van de CareerStats pagina op (je profiel pagina eigenlijk), daar staat in het midden ergens een stukje JSON met alle informatie die ik nodig heb:
code:
1
2
3
4
5
buf = '{"favTrack":-1,"memberSince":"12-08-2011","clubId":40,"licenses":[{"srPrime":"3","srSub":"73","catId":2,"subLevel":373,"licGroupDisplayName":"Class+C","iRating":1494,"licGroup":3,"licColor":"feec04","ttRating":1265,"licLevel":11,"licLevelDisplayName":"Class+C+%283+bar%29"},{"srPrime":"2","srSub":"50","catId":1,"subLevel":250,"licGroupDisplayName":"Rookie","iRating":"---","licGroup":1,"licColor":"fc0706","ttRating":"---","licLevel":2,"licLevelDisplayName":"Rookie+%282+bar%29"}],"memberSinceMS":0,"favCar":-1,"displayName":"Nick+Thissen","helmet":{"ll":11,"c3":246,"hp":1,"c1":255,"c2":252},"custId":74968,"watched":false,"friend":false}';

MemberProfile.driver = extractJSON(buf);

decodeAllFields(MemberProfile.driver);

srPrime en srSub geven de SR, catId geeft road (1) of oval (2), licGroup is je license (1=rookie tot 7=pro/wc) en dat is het eigenlijk.
Die JSON parse ik en daar genereer ik dan een afbeelding van.

De afbeelding is een PNG gemaakt in photoshop, netjes verschillende layers gebruikt voor de achtergrond en de 'vakjes' voor road en oval, apart opgeslagen als transparante PNG files en daarna hoef ik dus alleen nog maar de juiste kleur op te zoeken voor die vakjes en teken ik ze letterlijk over de achtergrond heen.
Het moeilijkste is de tekst op de goeie plaats krijgen, ik had het helemaal in photoshop uitgemeten waar alle tekst moest komen maar blijkbaar komt dat niet overeen met waar de tekst uiteindelijk getekend wordt want alles zat scheef... En toen was het gewoon trial and error tot het een beetje recht stond :+
JoepW schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:35:
[...]

Zoiets?:
[afbeelding]
(niet mooi afgewerkt ging om het idee)
Ik vind het verder echt prachtig ;)
Kan niet w88 om het in de OP te plakken :X
Ziet er goed uit, straks eens namaken (welk font is dat?) :)
Soundless schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 02:50:
Het lijkt nog even niet te lukken met de skip.

Ik reed net weer ff een practice op VIR North en ik kom niet boven de 1.45 met een opt van 1.43 . Dat is dus veel te slecht.
Dit kwam voornamelijk omdat ik op het begin bijna geen inc-loze laps kon rijden. Ik vloog er veel te vaak uit.

Ik heb zelf iets van een setup in elkaar proberen te zetten, waarmee ik er dus minder uitvlieg en waarmee ik ook de 1.45 heb gereden:
BB: 63%
SPO: +3
ARB: 6
Tires F: 20
Tires B: 17.4

Ik vind het remmen voor T3 met hoge PSI @ F Tires wel heel lekker. De grip die ik in het algemeen heb hiermee vind ik ook wel super. Maar goede tijden lijk ik niet te kunnen scoren..

Tips? Anyone?

Disclaimer: ik heb nooit eerder setups gemaakt...
VIR is best een lastige baan... Ik heb ook veel moeite gehad op het begin om onder de 1:43 te komen, heel vaak eraf enzo. Mijn tip is om gewoon rustig aan te doen, dan gaat het vanzelf steeds beter. Mijn snelste is nu een hoge 1:39, nog steeds 3 seconden van de snelle jongens af, maar goed, in de lagere splits kun je daarma winnen.

Ik rij ongeveer zo:
  • Bocht 1: remmen bij bordje "3", bocht in de 2. Kan later, maar ik wil het risico niet nemen om wijd te gaan, als je in het gras komt ben je de pineut.
  • Daarna vol gas en in de 4e versnelling die knik naar links nemen, maar beetje gas los zodra ik in de 4 ga.
  • Vroeg remmen (niet te hard, beetje slepen), terug naar de 3, dan de 2 en iets harder remmen en dan insturen zodat je net over de curbs links gaat. Let goed op dat je niet overstuurt, als je meteen corrigeert kun je het opvangen, iets te laat en het is over.
  • Snel even naar de 3 en weer vrij vroeg remmen voor de scherpe bocht naar links. Goed rechts blijven (kijk uit dat je er niet naast gaat) en naar de 2 en pas insturen als je klaar bent met remmen.
  • Knik naar rechts weer vol gas, in de 2 blijven.
  • Iets gas inhouden voor de 'snake' (links/rechts/links/rechts gedeelte) en daarna weer vol gas.
  • Bocht naar rechts de berg op kun je verschillende manieren nemen. Vroeg remmen en aan de binnenkant blijven of laat remmen en wijd gaan en daarna meer snelheid meenemen, ik weet niet wat sneller is.
  • Dan op naar de 3, voordat je de bocht naar links neemt iets liften (hoeft misschien niet, doe ik wel anders glij ik teveel), dan weer vol gas tot je boven op het heuveltje in de bocht naar rechts bent, daar lift ik ook iets (volgas als je net over de heuveltje komt ga je vaak oversturen), en dan weer vol gas tot de 4.
  • Je hoeft niet die 'bocht' te nemen waar het asfalt wat donkerder wordt, gewoon overheen rijden.
  • Vlak na dat donkere stuk asfalt rustig remmen tot de 2 en bocht naar rechts kort nemen, ik ga liever niet te wijd, again, als je er naast raakt glij je helemaal de heuvel af en ben je 5 plaatsen kwijt :+
  • Dan het stuk omlaag: in de 3 blijven, zodra je bijna in de limiter komt kun je een klein beetje remmen vlak voor de knik naar links, maar wel flink snelheid houden hier en hard insturen. Pas echt gaan remmen als je de knik naar links gehad hebt, vlak voor de bocht naar rechts weer. Als je te veel gaat remmen voor de knik naar links raak je veel snelheid kwijt.
Pfoeh... Levensverhaal :+ Ik hoop dat je er wat aan hebt. Zoals ik al zei, ik ben echt nog niet goed, ik haal ook met moeite een 1:40, maar ik denk dat je hier meer aan hebt dan aan de tips van de jongens die 1:36 rijden want die tips kan ik ook niet volgen zonder er bij elke bocht af te vliegen :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Goede omschrijving inderdaad :).

Als je 1.45 rijdt, vraag jezelf dan eens kritisch af; raak ik elke apex? Bij VIR is dat heel lastig omdat bochten altijd een wisselende radius hebben. T1 is daar een goed voorbeeld van, daar is veel tijd te winnen.

Ik rem zelf iets voor bordje 2, omdat je deze bocht heel laat moet insturen, zodat je een vroegere apex neemt en gewoon een halve seconde wint bij de exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:45:
[...]

C# in een ASP.NET web applicatie. Het stelt eigenlijk niet veel voor; ik haal de source van de CareerStats pagina op (je profiel pagina eigenlijk), daar staat in het midden ergens een stukje JSON met alle informatie die ik nodig heb:
code:
1
2
3
4
5
buf = '{"favTrack":-1,"memberSince":"12-08-2011","clubId":40,"licenses":[{"srPrime":"3","srSub":"73","catId":2,"subLevel":373,"licGroupDisplayName":"Class+C","iRating":1494,"licGroup":3,"licColor":"feec04","ttRating":1265,"licLevel":11,"licLevelDisplayName":"Class+C+%283+bar%29"},{"srPrime":"2","srSub":"50","catId":1,"subLevel":250,"licGroupDisplayName":"Rookie","iRating":"---","licGroup":1,"licColor":"fc0706","ttRating":"---","licLevel":2,"licLevelDisplayName":"Rookie+%282+bar%29"}],"memberSinceMS":0,"favCar":-1,"displayName":"Nick+Thissen","helmet":{"ll":11,"c3":246,"hp":1,"c1":255,"c2":252},"custId":74968,"watched":false,"friend":false}';

MemberProfile.driver = extractJSON(buf);

decodeAllFields(MemberProfile.driver);

srPrime en srSub geven de SR, catId geeft road (1) of oval (2), licGroup is je license (1=rookie tot 7=pro/wc) en dat is het eigenlijk.
Die JSON parse ik en daar genereer ik dan een afbeelding van.
Ik was even aan het zoeken voor een website API, maar die is er helaas niet. Ik zag wel dat je in dat topic dat daarom vraagt ook een +1 had gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:03:
Goede omschrijving inderdaad :).

Als je 1.45 rijdt, vraag jezelf dan eens kritisch af; raak ik elke apex? Bij VIR is dat heel lastig omdat bochten altijd een wisselende radius hebben. T1 is daar een goed voorbeeld van, daar is veel tijd te winnen.

Ik rem zelf iets voor bordje 2, omdat je deze bocht heel laat moet insturen, zodat je een vroegere apex neemt en gewoon een halve seconde wint bij de exit.
Ik heb sowieso al het gevoel dat ik altijd eerder rem dan iedereen, en dat ik ook veel minder hard kan remmen. Het zal misschien met mijn goedkope MOMO te maken hebben, maar ik heb altijd het gevoel dat ik op het randje van blokkeren zit te remmen en dan nog niet snel genoeg stop.

Daarbij is het in de skip vaak vooral belangrijk om gewoon op de weg te blijven. Als je 18 rondjes lang zonder te spinnen kunt rijden wordt je in alles behalve de top splits gewoon 5e ofzo, ook al rij je 5 seconden onder de tijd van de rest.
Mijn laatste race op VIR was een perfect voorbeeld; ik startte als eerste en was een seconde per rondje sneller dan m'n achtervolger. Toch heeft hij me op de helft ofzo ingehaald, omdat ik gewoon foutjes maak en soms flink op de rem moet om niet te spinnen. Nou, doe dat een keer of 3-4 en je raakt zo 10 seconden kwijt. De p2 heeft de hele race geen foutje gemaakt geloof ik (heb de rest van de race achter hem aan gejaagd op een halve seconde verschil) en wint dus gewoon, ook al was ik een seconde per rondje sneller :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:18:
[...]

Ik was even aan het zoeken voor een website API, maar die is er helaas niet. Ik zag wel dat je in dat topic dat daarom vraagt ook een +1 had gezet :+
Ja, dat zou handiger zijn... De huidige methode is niet ideaal, ten eerste duurt het een flinke tijd voordat hij de source gedownload heeft (het zijn iets van 6000 regels), en het is natuurlijk extreem gevoelig voor veranderingen aan hun kant. Als hun website programmeur besluit die 'buf' variabele een keer 'buffer' te gaan noemen dan werkt mijn applicatie al niet meer. :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
NickThissen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:18:
[...]

Ik heb sowieso al het gevoel dat ik altijd eerder rem dan iedereen, en dat ik ook veel minder hard kan remmen. Het zal misschien met mijn goedkope MOMO te maken hebben, maar ik heb altijd het gevoel dat ik op het randje van blokkeren zit te remmen en dan nog niet snel genoeg stop.

Daarbij is het in de skip vaak vooral belangrijk om gewoon op de weg te blijven. Als je 18 rondjes lang zonder te spinnen kunt rijden wordt je in alles behalve de top splits gewoon 5e ofzo, ook al rij je 5 seconden onder de tijd van de rest.
Mijn laatste race op VIR was een perfect voorbeeld; ik startte als eerste en was een seconde per rondje sneller dan m'n achtervolger. Toch heeft hij me op de helft ofzo ingehaald, omdat ik gewoon foutjes maak en soms flink op de rem moet om niet te spinnen. Nou, doe dat een keer of 3-4 en je raakt zo 10 seconden kwijt. De p2 heeft de hele race geen foutje gemaakt geloof ik (heb de rest van de race achter hem aan gejaagd op een halve seconde verschil) en wint dus gewoon, ook al was ik een seconde per rondje sneller :)
Ja, het is natuurlijk essentieel dat je op de baan blijft met je neus de goede kant op ;). Je leest hier vaak op het forum verhalen van 'ik was niet aan het pushen en ineens reed ik m'n snelste ronde'. Dat is wel echt een belangrijk puntje. Als je de juiste lijnen rijdt zonder constant op de limiet van de auto te rijden, ben je vaak al behoorlijk snel. Daarom kan je inderdaad beter net iets eerder remmen als dat beter voelt. Ik denk dat je Momo pedalen niet echt meehelpen. Mijn G25 pedalen vond ik een grote vooruitgang tov mijn plastic DFP pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:21:
[...]

Ja, dat zou handiger zijn... De huidige methode is niet ideaal, ten eerste duurt het een flinke tijd voordat hij de source gedownload heeft (het zijn iets van 6000 regels), en het is natuurlijk extreem gevoelig voor veranderingen aan hun kant. Als hun website programmeur besluit die 'buf' variabele een keer 'buffer' te gaan noemen dan werkt mijn applicatie al niet meer. :+
Voor mijn versie download ik gewoon de CSV ipv html source.
Btw net nog even een practise sessie gejoined waar ramsho bezig was en ik wilde de setup eens testen met wat minder rijhoogte.
Dus ik heb de wagen 3 klikjes omlaag gezet, maar ik had niet door dat ik het alleen aan de linkerkant deed en de rechterkant vergeten was.
Prompt verbeter ik m'n beste tijd van de week met een tiende naar 25.3 en aangezien ik die setup al geshared had reed ramsho er even later ook al een PB mee.
Dus misschien is het iets om eens te proberen

http://dl.dropbox.com/u/4...i_paul_ilbrink_q_fh-3.zip
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4068745

[ Voor 35% gewijzigd door Red Baron op 03-09-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:29:
Gisteren 2 leuke Silverado races gehad. Een met Eric en de andere met Robbert.
De eerste race ging redelijk, veel strijd al was het in de middenmoot. Maar wel veel gevochten, ronden lang plek wisselen en naast elkaar rijden. Echt gaaf.

De tweede race met Robbert ging al beter. Ik reed steeds rond de 5,6,7e plaats. Tijdens de eerste en enige caution in ronde 15 ben ik gestopt, auto vol gegooid en nieuwe banden gepakt. Toen tot ronde 79 (van de 90) met een klein groepje hard maar fair gestreden. Bij mijn pitstop had ik gekozen voor alleen nieuwe banden aan de rechter kant en 19 liter benzine.
Voor de pitstops zat ik achter Robbert en na de stops lag ik voor hem. Robbert maakte een foutje in de pitstop, zei die. In de laatste 5 ronden lag ik achter nr3 en wist hem met nog 2 ronden te gaan via de buitenkant te passeren.
Eindelijk weer eens een goed resultaat op oval, maar ik wacht nog steeds op mijn eerste grote oval overwinning.
Jah was een leuke race. Lag na die caution op P3 en was sneller dan degene op p2. Heb hem ook kunnen inhalen maar vanwege dat die het niet kadoo gaf was de aansluiting naar p1 verloren. Ree vrij steady achter hem maar kon het gaatje niet echt dichten bleef een beetje hangen. Liep wel uit op de P3. En zoals je zei geen cautions meer dus pitten onder groen. Was men eerste keer op deze baan dat ik met groen moest pitten. Ging dus niet goed. Pit entry ging nog wel ok alhoewel het sneller kon (wel geoefend in practise) maar zat teveel te klooien met men pit instellingen zodat ik de pit dus voorbij schoot. Damn in zen achteruit moeten zetten. Kost dus veel tijd. Vond mezelf op p6 na de pitstops. Nog geprobeerd P5 te pakken maar gat was te groot. Kon wel dichterbij komen maar kwam rondjes te kort op het eind.

Maar netjes van je om op P3 te eindiggen. Op het begin dacht ik ff dat je de aansluiting naar de top was verloren. En volgens mij had je bij die ene crash nog geluk gehad. Hoorde je iiig zeggen dat t close call was. Maar goed soms moet je een beetje geluk hebben. Maar goede strattegie van je.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik was blij dat mijn strategie eens werkte, want normaal ben ik er niet zo'n kei in. Maar ik word er steeds beter in!
Het leuke aan oval racing is, je kan nog rond P10 rijden maar als jij net die goede beslissing maakt in de pits dan lig opeens rond P3/4/5.

We hadden echt een cool gevecht van 70 ronden met 3 man, waar het soms bijna fout ging maar iedereen liet elkaar gelukkig leven.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 03-09-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
Red Baron schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:41:
[...]

Voor mijn versie download ik gewoon de CSV ipv html source.
Btw net nog even een practise sessie gejoined waar ramsho bezig was en ik wilde de setup eens testen met wat minder rijhoogte.
Dus ik heb de wagen 3 klikjes omlaag gezet, maar ik had niet door dat ik het alleen aan de linkerkant deed en de rechterkant vergeten was.
Prompt verbeter ik m'n beste tijd van de week met een tiende naar 25.3 en aangezien ik die setup al geshared had reed ramsho er even later ook al een PB mee.
Dus misschien is het iets om eens te proberen

http://dl.dropbox.com/u/4...i_paul_ilbrink_q_fh-3.zip
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4068745
Ja was wel humor, met een "scheve" auto, eindelijk in de 1.26 gereden.

Zal hem later nog eens verder testen, ook met meer benzine.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
.......
Ziet er goed uit, straks eens namaken (welk font is dat?) :)
.......
Ik had ff snel Tahoma Bold gepakt.
Belangrijkste is denk ik dat de langste nickname nog past en leesbaar is.....
Trouwens hoe doe je de calls naar de routine die de gegevens ophaalt. Heb jij een xref op jouw domein van GoT-nick naar custid?
Ik heb een lijstje van alle aangemelde GoT's in de OP en hun custid in Excel als je interesse hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:41:
[...]

Voor mijn versie download ik gewoon de CSV ipv html source
Waar staat dat dan? Kon zoiets niet vinden...
JoepW schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:06:
[...]

Ik had ff snel Tahoma Bold gepakt.
Belangrijkste is denk ik dat de langste nickname nog past en leesbaar is.....
Trouwens hoe doe je de calls naar de routine die de gegevens ophaalt. Heb jij een xref op jouw domein van GoT-nick naar custid?
Ik heb een lijstje van alle aangemelde GoT's in de OP en hun custid in Excel als je interesse hebt.
Ik bedoelde dat iRacing 'logo', dat is toch geen tahoma? Of is dat echt een logo dat ik niet ken? :+

Ik heb gewoon een database die de link tussen GoT naam en custid legt, met een webpagina als front waar je mensen kan toevoegen/wijzigen/verwijderen (en ook de links kan genereren).
De web applicatie start gewoon een timer die om het uur alle GoT rijders uit de database haalt, en voor elke de data gaat ophalen en een afbeelding maakt.

Dat Excel bestand is wel handig misschien, dan kan ik de database daarmee al meteen handmatig vullen voordat hij uberhaupt online gaat, sneller dan iedereen opnieuw toe te voegen op die webpagina.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Owk duidelijk.
Ik DM je zo ff met een link naar de Excel.
Dat iRacing tekstje is een logo van iRacing dat ik ergens heb. Zal het ook ff ergens neerzetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind dat ik moet racen vandaag, maar het veeeeeeeeeel te mooi weer en morgen ben ik de hele dag weg......
Pffffff. Misschien later vanmiddag even een raceje pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001

Mystikal

It never hurts to help!

Tnx Nick, voor de uitleg.. die zal het spel plezier ten goede gaan komen... nu de tijd nog ;)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Infineon is een dure baan om te pushen in een Q (SR -0.11) en een minder resultaat dan gehoopt: 1:26.699 met een optimal van 1:25.8xx inmiddels ;(
Nou ja, Straks maar ff race of anders maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mijn web app is zo goed als af, ik stuur je zo een PM joep met de details :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
owk, ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog ff puntjes op de ï en dan is ie klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, zojuist geraced met de Skip op VIR. Slechtste race ooit. Jumpstart (gebeurt me anders nooit), spin in de eerste ronde, zat in een veld waarin ik de enige was die spinde (normaal vliegen ze je om de oren en kun je op die manier de race interessant houden), van verveling in de 5e ronde eraf gevlogen, 2 minuten repair, auto was onbestuurbaar maar ik wilde doorrijden ivm. SR (DNF kost je veel meer SR, toch?), nog 2 x erafgegaan waarvan 1 x met schade, resultaat 24 inc's, -0.31SR. Ik baal er goed van, ten eerste van die jumpstart en ten tweede dat dan niemand (in tegenstelling tot elke fucking race in iRacing tot nu toe) een foutje/spin maakt. Zet mij op een baan met 12 anderen en 30 seconden achterstand en ik vlieg er gegarandeerd af :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
:( Verlies ik de auto in een bocht waar ik 'm nog nooit heb verloren (tussen T4 & 5). Towing :(
En 6 minuten repair......

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Niellie41 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:29:
De laatste stop dus helemaal geen banden nemen......ze houden het namelijk makkelijk 75 ronden uit; degene die 2e werd heeft nl ook alleen maar getankt in ronde 70 en is de race op dezelfde set uitgereden. Je verliest +/- 0,2 per ronde maar wint 6 seconden in de pits.....dus netto 2 seconden naar voren!! Op deze manier heb ik ook op Atlanta gewonnen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:42:
:( Verlies ik de auto in een bocht waar ik 'm nog nooit heb verloren (tussen T4 & 5). Towing :(
En 6 minuten repair......
En na 6 minuten niet te rijden die auto. BAH. Stond op pole en was sneller dan de rest. Reed meteen weg.
Echt een stupide fout. Ik raakte de curb aan de de buitenkant uitgaan T4 en klaaaaaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hop 1:25.304 is wel goed genoeg als Q tijd denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer Joep, ik zag je al staan langs de weg, en daarna de komende 6 rondjes ofzo stond je nog steeds in de pits, vond het al lang duren :-(

Mijn race was prima eigenlijk, al snel 6e gekomen, even zelfs 5e... Nog 5 rondes te gaan hoor ik opeens dat ik nog maar 5 rondjes fuel heb "that's cutting it close"... Nou, moet toch lukken dan denk ik? Twee rondes te gaan "you have 2 laps of fuel left, that's enough to finish!". Oh gelukkig denk ik... Maar in de laatste ronde begon hij al te hikken, en ik kon voor de LAATSTE BOCHT tot stilstand :-( Aaaahh hoe dichtbij kun je zijn lol. Heb maar 'reset' gedaan (tow?), geen idee of dat als finish telde. Ben blijkbaar nog 8e geworden. Toch nog best een leuk resultaat voor m'n eerste SM race :) Maar ik was gewoon 6e geweest haha... Kut fuel ook :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Een rondje halfgas had je waarschijnlijk gered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RielN schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:48:
Een rondje halfgas had je waarschijnlijk gered!
Ik ging al halfgas zodra hij begon in te houden maar het kon niet baten :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoeveel had je meegenomen dan? 18.x liter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:55:
Hoeveel had je meegenomen dan? 18.x liter ofzo?
Genoeg voor 25.x laps. Ik dacht dat er maar 20 laps waren 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@ Nick misschien leuk om de hoeveelheid Starts en Wins links onder op het profielplaatje te zetten als je dat ergens makkelijk kan ophalen.

[ Voor 70% gewijzigd door enchion op 02-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pffff, ik zie het ja. Te weinig fuel ;(
Nou ik maandag in de middag nog maar een keer in de herkansing denk ik......
Net ff met de Radical op Phillip Island gereden.... Cooooooool ;)

De GoT iRacing banners doen het ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Het wordt wel erg netjes vind ik.

Maar de OP wordt wel erg lang Joep. :D

Trouwens heb ik een beetje zitten zoeken naar promotions om mn iracing-lidmaatschap te verlengen maar ik kan niks vinden , weet iemand of er nog iets loopt of is er gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:53
iemand wat info voor newbie? betreft een zwarte vlag .. (shame)reed iets te hard in de pits hoe regel ik nu precies een 15 sec stop and go penalty? want als ik bij me box uitkomt dan doet ie helijk checkup etc resulting in dik 20+ sec! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jknevel schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:26:
iemand wat info voor newbie? betreft een zwarte vlag .. (shame)reed iets te hard in de pits hoe regel ik nu precies een 15 sec stop and go penalty? want als ik bij me box uitkomt dan doet ie helijk checkup etc resulting in dik 20+ sec! :(
In je info box (waar je je rondetijden ziet) voordat je de pits binnen rijdt uitvinken dat je nieuwe banden en brandstof wil hebben .

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 03-09-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
dit was toevallig in legends oval ... dat word nog lastig multitasking dan :) thanks for the answer though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dan heb je tijdens stop en go een hele volle tank gekregen en nieuwe bandjes. ;) Ken dat.
Ik doe nieuwe banden en tanken altijd op het grid uit. Met de funktietoetsen (F4 & F5?) kom je in een box waarin je vinkjes kan zetten... Staan standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goeie tip inderdaad, op de grid even met F4 en F5 alle fuel/banden uitzetten.

PS: iemand enig idee hoelang de levering van een Fanatec stuur duurt? Heb hem gisteren besteld en ben .. uhm .. "nogal" ongeduldig :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
In legends ga je toch geen banden wisselen dus dat kan je als je in de startopstelling staat al uitvinken als je van plan bent om vals te spelen.

Damn ingehaald door Joep.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 03-09-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
haha ok bedankt dit is zeker een handige tip, ben eigenlijk meer een road racer die kleine oval's kunnen me nou net niet boeien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:26:
[...]

Het wordt wel erg netjes vind ik.

Maar de OP wordt wel erg lang Joep. :D

Trouwens heb ik een beetje zitten zoeken naar promotions om mn iracing-lidmaatschap te verlengen maar ik kan niks vinden , weet iemand of er nog iets loopt of is er gewoon niks.
Daarom heeft de op ook een inhoudsopgave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen de 19:45 race met Skip op VIR :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:44:
Zometeen de 19:45 race met Skip op VIR :X
Suc6. ff kijken denk ik.
Lekker. Je staat niet in de OP dus weet je niet te vinden. Pech....

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:50:
[...]

De laatste stop dus helemaal geen banden nemen......ze houden het namelijk makkelijk 75 ronden uit; degene die 2e werd heeft nl ook alleen maar getankt in ronde 70 en is de race op dezelfde set uitgereden. Je verliest +/- 0,2 per ronde maar wint 6 seconden in de pits.....dus netto 2 seconden naar voren!! Op deze manier heb ik ook op Atlanta gewonnen 8)
Ik zal die tactiek de volgende keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jknevel schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:31:
haha ok bedankt dit is zeker een handige tip, ben eigenlijk meer een road racer die kleine oval's kunnen me nou net niet boeien :(
Ik zat ff met je mee te kijken. Je was net ff te hongerig in onderstaande situatie.
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/div/wachten.gif
Advies: Van het gas af en wacht de ongelukken ff af en dan je kans pakken.
Nu eindigde je in de pits ;)
En je had ook nog de bandenwissel aanstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
[...]

VIR is best een lastige baan... Ik heb ook veel moeite gehad op het begin om onder de 1:43 te komen, heel vaak eraf enzo. Mijn tip is om gewoon rustig aan te doen, dan gaat het vanzelf steeds beter. Mijn snelste is nu een hoge 1:39, nog steeds 3 seconden van de snelle jongens af, maar goed, in de lagere splits kun je daarma winnen.

Ik rij ongeveer zo:
  • Bocht 1: remmen bij bordje "3", bocht in de 2. Kan later, maar ik wil het risico niet nemen om wijd te gaan, als je in het gras komt ben je de pineut.
  • Daarna vol gas en in de 4e versnelling die knik naar links nemen, maar beetje gas los zodra ik in de 4 ga.
  • Vroeg remmen (niet te hard, beetje slepen), terug naar de 3, dan de 2 en iets harder remmen en dan insturen zodat je net over de curbs links gaat. Let goed op dat je niet overstuurt, als je meteen corrigeert kun je het opvangen, iets te laat en het is over.
  • Snel even naar de 3 en weer vrij vroeg remmen voor de scherpe bocht naar links. Goed rechts blijven (kijk uit dat je er niet naast gaat) en naar de 2 en pas insturen als je klaar bent met remmen.
  • Knik naar rechts weer vol gas, in de 2 blijven.
  • Iets gas inhouden voor de 'snake' (links/rechts/links/rechts gedeelte) en daarna weer vol gas.
  • Bocht naar rechts de berg op kun je verschillende manieren nemen. Vroeg remmen en aan de binnenkant blijven of laat remmen en wijd gaan en daarna meer snelheid meenemen, ik weet niet wat sneller is.
  • Dan op naar de 3, voordat je de bocht naar links neemt iets liften (hoeft misschien niet, doe ik wel anders glij ik teveel), dan weer vol gas tot je boven op het heuveltje in de bocht naar rechts bent, daar lift ik ook iets (volgas als je net over de heuveltje komt ga je vaak oversturen), en dan weer vol gas tot de 4.
  • Je hoeft niet die 'bocht' te nemen waar het asfalt wat donkerder wordt, gewoon overheen rijden.
  • Vlak na dat donkere stuk asfalt rustig remmen tot de 2 en bocht naar rechts kort nemen, ik ga liever niet te wijd, again, als je er naast raakt glij je helemaal de heuvel af en ben je 5 plaatsen kwijt :+
  • Dan het stuk omlaag: in de 3 blijven, zodra je bijna in de limiter komt kun je een klein beetje remmen vlak voor de knik naar links, maar wel flink snelheid houden hier en hard insturen. Pas echt gaan remmen als je de knik naar links gehad hebt, vlak voor de bocht naar rechts weer. Als je te veel gaat remmen voor de knik naar links raak je veel snelheid kwijt.
Dat is dus precies hoe ik rij!
Requiem19 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:03:

Ik denk dat dit het is. Ik moet dichter bij de apex zien te komen.
Requiem19 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:33:
[...]

Ja, het is natuurlijk essentieel dat je op de baan blijft met je neus de goede kant op ;). Je leest hier vaak op het forum verhalen van 'ik was niet aan het pushen en ineens reed ik m'n snelste ronde'. Dat is wel echt een belangrijk puntje. Als je de juiste lijnen rijdt zonder constant op de limiet van de auto te rijden, ben je vaak al behoorlijk snel. Daarom kan je inderdaad beter net iets eerder remmen als dat beter voelt. Ik denk dat je Momo pedalen niet echt meehelpen. Mijn G25 pedalen vond ik een grote vooruitgang tov mijn plastic DFP pedalen.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt toen ik met de MX5 reed. Heb meerdere keren, in een race, mijn persoonlijk record verbroken. Toch moet ik wel betere tijden dan dit meoten kunnen rijden buiten de races.

Bedankt voor alle advies. Ik zal het zsm weer proberen!

Edit: Prachtige banners. Mooi werk Nick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
JoepW schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:26:
[...]

Ik zat ff met je mee te kijken. Je was net ff te hongerig in onderstaande situatie.

Advies: Van het gas af en wacht de ongelukken ff af en dan je kans pakken.
Nu eindigde je in de pits ;)
En je had ook nog de bandenwissel aanstaan!
Heb je ook het einde heel toevallig gezien? :P nog uitgereden op4de (had 3rde kunnen zijn)...
maar klopt ik had voor benzine de gallons op 0 gezet en heb wel gekeken bij me banden en stonden aangevinkt ... of ik heb een verkeerde knopje unbind want geen van me toetsen gingen ze weg :P (alle pijltjes toetsen + enter ...) andere toetsen .. geen idee ... en timer liep vrij snel af dus dacht naja toe maar wat is de kans dat ik crash? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
spatiebalk ;)
Nee heb verder niet gekeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
argh ... zo dichtbij :) bedankt voor het advies / spatiebalk anyhow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ennuh nu de volgende race die ff keek tijdens de koffie. Nick.
Na de inhaal actie van James op jou in de laatste bocht voor start finish zag ik de tekst: "fu" in de chat. Ik hoop dat een tiepvaud was want dat kan een schorsing opleveren als het daadwerkelijk zo bedoelt was.
En tja op het snelle stuk later nam je wel ERG veel risico ;)
Verder netjes.... Jammer van de derde plek door je uitstapje in de doordraaier.... Wel knap teruggehaald tot 0,029 sec ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:15:
Ennuh nu de volgende race die ff keek tijdens de koffie. Nick.
Na de inhaal actie van James op jou in de laatste bocht voor start finish zag ik de tekst: "fu" in de chat. Ik hoop dat een tiepvaud was want dat kan een schorsing opleveren als het daadwerkelijk zo bedoelt was.
En tja op het snelle stuk later nam je wel ERG veel risico ;)
Verder netjes.... Jammer van de derde plek door je uitstapje in de doordraaier.... Wel knap teruggehaald tot 0,029 sec ;)
Ja, sorry, ik was echt pissig, ik dacht dat hij op het begin ook al zoiets uithaalde maar dat bleek later iemand anders te zijn. Maar dat vond ik echt geen inhaal actie, sorry hoor, ik zit vlak achter de nummer 2 (of 3?) en rem daardoor iets eerder en hij steekt hem gewoon aan de binnenkant er tussen en duwt me (gelukkig 0x contact) naar buiten toe. Dat is gewoon een divebomb, hij zat meters achter me en remt gewoon op de normale race lijn waar dat eigenlijk niet kan omdat we met 2 man voor hem zitten en al eerder remmen, en dan gebruikt hij mij om te bocht door te komen... Maar goed, ik dacht dus dat hij op het begin ook al veel te agressief was (was dus iemand anders) dus dat glipte er even uit :X (We hebben het al uitgepraat).

En die op het rechte stuk was een beetje vreemd, ik kwam sneller uit die bochten combinatie en hij ging helemaal naar rechts dus ik dacht dat hij me erlangs liet, en toen kwam hij ineens weer helemaal naar links, ik kon geen kant op. Als hij niet zover naar rechts was gegaan was ik er nooit naast gaan rijden, maar kom op, hij had toch plaats genoeg, je kunt 3 wijd over dat stuk... Hij heeft dan ook nog eens de binnenbocht in de komende 2 bochten dus hij was me toch wel voorgebleven, hij had toch geen reden om daar naar de zijkant te komen?

Finish was wel spannend ja, ik probeerde het nog heel erg in de laatste bocht (zonder hetzelfde te flikken wat hij me dus in ronde 2 deed), lukte niet, en toen ging hij ineens te vroeg op het gas en heel wijd, dus toen pakte ik m'n kans maar hij was door de binnenbocht net ietsje sneller, scheelde een halve meter denk ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik begin wat meer te wennen aan de auto.
Ik heb net dus even een TT gedaan, vloog er zoals gewoonlijk weer tig keer uit op het begin. Vervolgens ARB maar verlaagd naar 5, scheelde enorm! Het viel me op dat de voorkant wel heel snel lockte, dus FBB verlaagd naar 61%, ging weer een stuk beter.
Vervolgens ben ik steeds meer op de apexes gaan letten en heb hierdoor een PR van 1.43:nogiets en een optimal van 1.41 weten te scoren.
De 61% FBB lijkt toch iets te laag, ik had geen zin meer om het te verhogen. Ik denk dat 62% perfect is.

Ik heb nog geprobeerd de FBB op 54% te zetten maar dit was echt veeeel te laag voor mij. Het voordeel van de hoge FBB, is dat als je teveel onderstuur krijgt, je gewoon volop op de remmen. Zo krijg je je neus recht en scheelt dat weer een incident point (tenzij je in een race zit en degene achter je het niet verwacht en je dus een knal geeft ;) )

Next goal: 1.41 rijden en een optimal van 1.39.xxx behalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Snap niet dat niet meer mensen de Radical racen, het is zo'n heerlijke auto, vind hem de beste FFB hebben van alle auto's in iracing (tenminste, die ik heb dan).
Jammer dat het moeilijk is om een sterk en vol veld bij elkaar te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
Hmmm geld is geen issue echter onnodig veel verspillen aan auto's die je (bijna) niet rij is ook zonde, ofterwel is de star mazda een beetje de algemene race auto / algemene voor onze tweakers? mocht ik ooit uit rookie status komen wat erg lang gaat duren denk wil ik toch wel zeker enigzins mee gaan doen OF tenminste racen meekijken (is ook betaling voor nodig:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:34:
Snap niet dat niet meer mensen de Radical racen, het is zo'n heerlijke auto, vind hem de beste FFB hebben van alle auto's in iracing (tenminste, die ik heb dan).
Ja jammer hoor.
En ik vind die plofjes in de uitlaat bij gas los ook wel erg kicken.
Begin de auto een beetje te snappen. Wat kan je dat monster heerlijk bocht uit sturen met het gas. ;)
....auto's in iracing (tenminste, die ik heb dan).
Volgens mij zijn alle radicals in iRacing hetzelfde hoor _/-\o_ HAHAHA

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 03-09-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
haha, ik bedoel dat ik niet alle auto's heb. ;-)

En die roffel in de uitlaat is inderdaad geweldig. :)

Vanavond een seconde van mn q tijd afgehaald, hopelijk kan ik nog een race meepikken voor het eind van deze week.

[ Voor 64% gewijzigd door MartijnA3 op 04-09-2011 00:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jknevel schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:39:
Hmmm geld is geen issue echter onnodig veel verspillen aan auto's die je (bijna) niet rij is ook zonde, ofterwel is de star mazda een beetje de algemene race auto / algemene voor onze tweakers? mocht ik ooit uit rookie status komen wat erg lang gaat duren denk wil ik toch wel zeker enigzins mee gaan doen OF tenminste racen meekijken (is ook betaling voor nodig:()
De Star Mazda is inderdaad de meest populaire road auto hier, daarna denk ik de Skip.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:45
Heren Racers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een logitech g27, en ben er door de demo van live for speed achter gekomen dat ik sim racen toch leuker vind de wat meer arcade varianten. Nu ben ik wel geinteresseerd in iracing, en wil ik dit gaan proberen. Ik zie dat er hier op GoT leerraces worden georganiseerd, en vraag me nu een beetje af welk niveau daar verwacht wordt, want mij lijkt het toch het leukst om met een vast clubje af en toe wat te kunnen racen

als jullie verder nog tips en trucs hebben hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zolang men anderen niet bewust de baan afrost is iedereen welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoe laat was morgen de oval race ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oei wat een slechte race net... Niet zo'n goed idee op een zondag ochtend zonder koffie op :p Heel vaak off track en lost control, in bijna elke bocht wel een keer eraf gegaan geloof ik... Vlak na de start ook een behoorlijke contact, maar hij telde niet (niet eens 0x), is dat vlak na de start gewoon zo of bugje? Ik zat blijkbaar tussen twee auto's in in de eerste bocht omhoog maar ik dacht dat ik links plaats had, kon hem niet zien en spotter zei ook niks dus ik ging naar links om plaats te maken en toen raakte ik iemand behoorlijk. Hij kon wel door rijden geloof ik (ik spinde zelf), maar vreemd dat ik daar geen contact voor kreeg... Ach, niet klagen :p

Het vreemde is dat ik toch nog 4e ben geworden, volgens mij had de rest ook nog geen koffie op ofzo :p
Krijg ik ook nog een belangrijk smsje tijdens ronde 17 ofzo waardoor ik 3x bijna in de muur vlieg en de nummer 5 (die eerst 20 sec achter lag) me nog kon inhalen in de laatste ronde (en daarna meteen spint :D), dus toch nog 4 behouden :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Zijn er al tijden met de SM op Milwaukee oval?

Vanochtend wat rondjes gedaan en een 27.102 gereden , geen idee hoeveel het sneller moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het WR staat op 26.4xx. Jouw tijd is wel redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
MrCostanzo schreef op zondag 04 september 2011 @ 09:28:
Heren Racers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een logitech g27, en ben er door de demo van live for speed achter gekomen dat ik sim racen toch leuker vind de wat meer arcade varianten. Nu ben ik wel geinteresseerd in iracing, en wil ik dit gaan proberen. Ik zie dat er hier op GoT leerraces worden georganiseerd, en vraag me nu een beetje af welk niveau daar verwacht wordt, want mij lijkt het toch het leukst om met een vast clubje af en toe wat te kunnen racen

als jullie verder nog tips en trucs hebben hoor ik dat graag
Iedereen is welkom :)
Als je registreert a.u.b. even JoepW of mij DM'en voor onze email (als je niemand anders kent), dan krijgen we 10$ credits die we aan de GOT races spenderen. Zou zonde zijn als niemand die 10$ krijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:50:
[...]

Suc6. ff kijken denk ik.
Lekker. Je staat niet in de OP dus weet je niet te vinden. Pech....
Hmm, jammer. Hoe kom ik in de OP?

Race ging trouwens "redelijk". Had qua rondetijden makkelijk 4e kunnen worden, maar een paar onnodige spins zorgden ervoor dat ik als laatste eindigde. Wel, in de ronden dat ik niet spinden, constante rondetijden gereden die voor mijn doen redelijk vlot waren (1.40.xxx). Misschien dat er met het Fanatec stuur nog wat te winnen valt qua tijden, we zullen zien. Wel weer wat SR teruggewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:35:
[...]

Hmm, jammer. Hoe kom ik in de OP?
Even Joep een PM sturen met je custid (dat vind je op je profiel pagina of in andere pagina's terug).

Nou, mijn race is snel voorbij, ga er in ronde 1 af en raak de muur, wiel scheef, en hij wordt niet gerepareerd :? Had even nagevraagd en zo'n gast zei dat je in class C races geen reparaties meer krijgt... Snap het even niet, waarom zou je dan ooit de pits in gaan? Is kapot meteen kapot dan, race over? Ben er maar mee gestopt want nadat ik de pits uitreed (denkend dat ik wel weer gerepareerd was) deed ik maar weer opnieuw tow en moest ik nog eens 3 min wachten, geen zin in...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Het hangt er vanaf hoe erg de schade is. Maar een krom wiel blijft meestal wel een krom wiel.Maar schade aan de neus kloppen je mecano's er nog wel uit.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Exact. Een wielophanging is meestal niet te fixen. In de Star Mazda is de auto dan vaak onbestuurbaar, maar in de skip en Radical heb ik gemerkt dat je met een krom voorwiel vaak de race wel uit kan rijden, uiteraard ben je langzamer en is het een hele uitdaging om met je stuur 20 graden naar links normaal proberen te rijden.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 13 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.