C# in een ASP.NET web applicatie. Het stelt eigenlijk niet veel voor; ik haal de source van de CareerStats pagina op (je profiel pagina eigenlijk), daar staat in het midden ergens een stukje JSON met alle informatie die ik nodig heb:
code:
1
2
3
4
5
| buf = '{"favTrack":-1,"memberSince":"12-08-2011","clubId":40,"licenses":[{"srPrime":"3","srSub":"73","catId":2,"subLevel":373,"licGroupDisplayName":"Class+C","iRating":1494,"licGroup":3,"licColor":"feec04","ttRating":1265,"licLevel":11,"licLevelDisplayName":"Class+C+%283+bar%29"},{"srPrime":"2","srSub":"50","catId":1,"subLevel":250,"licGroupDisplayName":"Rookie","iRating":"---","licGroup":1,"licColor":"fc0706","ttRating":"---","licLevel":2,"licLevelDisplayName":"Rookie+%282+bar%29"}],"memberSinceMS":0,"favCar":-1,"displayName":"Nick+Thissen","helmet":{"ll":11,"c3":246,"hp":1,"c1":255,"c2":252},"custId":74968,"watched":false,"friend":false}';
MemberProfile.driver = extractJSON(buf);
decodeAllFields(MemberProfile.driver); |
srPrime en srSub geven de SR, catId geeft road (1) of oval (2), licGroup is je license (1=rookie tot 7=pro/wc) en dat is het eigenlijk.
Die JSON parse ik en daar genereer ik dan een afbeelding van.
De afbeelding is een PNG gemaakt in photoshop, netjes verschillende layers gebruikt voor de achtergrond en de 'vakjes' voor road en oval, apart opgeslagen als transparante PNG files en daarna hoef ik dus alleen nog maar de juiste kleur op te zoeken voor die vakjes en teken ik ze letterlijk over de achtergrond heen.
Het moeilijkste is de tekst op de goeie plaats krijgen, ik had het helemaal in photoshop uitgemeten waar alle tekst moest komen maar blijkbaar komt dat niet overeen met waar de tekst uiteindelijk getekend wordt want alles zat scheef... En toen was het gewoon trial and error tot het een beetje recht stond

Ziet er goed uit, straks eens namaken (welk font is dat?)

Soundless schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 02:50:
Het lijkt nog even niet te lukken met de skip.
Ik reed net weer ff een practice op VIR North en ik kom niet boven de 1.45 met een opt van 1.43 . Dat is dus veel te slecht.
Dit kwam voornamelijk omdat ik op het begin bijna geen inc-loze laps kon rijden. Ik vloog er veel te vaak uit.
Ik heb zelf iets van een setup in elkaar proberen te zetten, waarmee ik er dus minder uitvlieg en waarmee ik ook de 1.45 heb gereden:
BB: 63%
SPO: +3
ARB: 6
Tires F: 20
Tires B: 17.4
Ik vind het remmen voor T3 met hoge PSI @ F Tires wel heel lekker. De grip die ik in het algemeen heb hiermee vind ik ook wel super. Maar goede tijden lijk ik niet te kunnen scoren..
Tips? Anyone?
Disclaimer: ik heb nooit eerder setups gemaakt...
VIR is best een lastige baan... Ik heb ook veel moeite gehad op het begin om onder de 1:43 te komen, heel vaak eraf enzo. Mijn tip is om gewoon rustig aan te doen, dan gaat het vanzelf steeds beter. Mijn snelste is nu een hoge 1:39, nog steeds 3 seconden van de snelle jongens af, maar goed, in de lagere splits kun je daarma winnen.
Ik rij ongeveer zo:
- Bocht 1: remmen bij bordje "3", bocht in de 2. Kan later, maar ik wil het risico niet nemen om wijd te gaan, als je in het gras komt ben je de pineut.
- Daarna vol gas en in de 4e versnelling die knik naar links nemen, maar beetje gas los zodra ik in de 4 ga.
- Vroeg remmen (niet te hard, beetje slepen), terug naar de 3, dan de 2 en iets harder remmen en dan insturen zodat je net over de curbs links gaat. Let goed op dat je niet overstuurt, als je meteen corrigeert kun je het opvangen, iets te laat en het is over.
- Snel even naar de 3 en weer vrij vroeg remmen voor de scherpe bocht naar links. Goed rechts blijven (kijk uit dat je er niet naast gaat) en naar de 2 en pas insturen als je klaar bent met remmen.
- Knik naar rechts weer vol gas, in de 2 blijven.
- Iets gas inhouden voor de 'snake' (links/rechts/links/rechts gedeelte) en daarna weer vol gas.
- Bocht naar rechts de berg op kun je verschillende manieren nemen. Vroeg remmen en aan de binnenkant blijven of laat remmen en wijd gaan en daarna meer snelheid meenemen, ik weet niet wat sneller is.
- Dan op naar de 3, voordat je de bocht naar links neemt iets liften (hoeft misschien niet, doe ik wel anders glij ik teveel), dan weer vol gas tot je boven op het heuveltje in de bocht naar rechts bent, daar lift ik ook iets (volgas als je net over de heuveltje komt ga je vaak oversturen), en dan weer vol gas tot de 4.
- Je hoeft niet die 'bocht' te nemen waar het asfalt wat donkerder wordt, gewoon overheen rijden.
- Vlak na dat donkere stuk asfalt rustig remmen tot de 2 en bocht naar rechts kort nemen, ik ga liever niet te wijd, again, als je er naast raakt glij je helemaal de heuvel af en ben je 5 plaatsen kwijt

- Dan het stuk omlaag: in de 3 blijven, zodra je bijna in de limiter komt kun je een klein beetje remmen vlak voor de knik naar links, maar wel flink snelheid houden hier en hard insturen. Pas echt gaan remmen als je de knik naar links gehad hebt, vlak voor de bocht naar rechts weer. Als je te veel gaat remmen voor de knik naar links raak je veel snelheid kwijt.
Pfoeh... Levensverhaal

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Zoals ik al zei, ik ben echt nog niet goed, ik haal ook met moeite een 1:40, maar ik denk dat je hier meer aan hebt dan aan de tips van de jongens die 1:36 rijden want die tips kan ik ook niet volgen zonder er bij elke bocht af te vliegen