iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.173 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Arfman schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:35:
[...]

Hmm, jammer. Hoe kom ik in de OP?
Wat dacht je van de OP gewoon even lezen? Staat er duidelijk genoeg bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

MartijnA3 schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:30:
[...]

Wat dacht je van de OP gewoon even lezen? Staat er duidelijk genoeg bij.
Excuus, de OP al tijden niet meer gelezen. Erg mooi geworden en gelijk JoepW een DM gestuurd met mijn custid :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wooptie-effin'-doo! :D

Zojuist de 15:45 gereden met de Skip op VIR. Startte als 10e en lag na de eerste bocht 4e door een pileup in de eerste bocht (Pascal Montmorency, bekende naam volgens mij). Ik lag achter Giuseppe Fumagalli en samen met hem heb ik de eerste 5 rondes als aan een touwtje gereden. Ik was iets sneller dan hem maar niet genoeg om een pass te maken. Daardoor dwong ik hem echter wel in de fout in de lastige knik na start/finish (waar je van 4 naar z'n 3 gaat) en lag ik 2e (we hadden ook al iemand ingehaald die eraf gegaan was in de eerste rondes). Ik lag toen een vijftal seconden achter Martyn Harris, iemand die ik op pure snelheid zou moeten kunnen verslaan. Helaas voor hem maakte hij een foutje en moest hij op de rem van de racedirector ("you cut the track") en toen lag ik 1e in ronde 7 :D

Toen met hartslag 200 de laatste 11 laps gereden, slechts 1 inc opgelopen en dus de Skippy race op VIR gewonnen :D, wie had had 2 weken geleden gedacht na de NTM ellende. 0.28SR erbij en een mooi resultaat waar ik erg trots op ben :P

En als ik m'n average laptime extrapoleer naar de 1e split (ik reed in de 2e) had ik daar op pure snelheid 3e kunnen worden, maar dat mag je natuurlijk niet zo zeggen, maar blij ben ik wel.

Oh ja, ergens in de jacht op de koploper ook nog m'n snelste tijd aangescherpt. Woohoo!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 00:57
Ja dat zijn de mooie momentjes die je moet koesteren tijdens het simracen.

Ik reed zojuist in de LMP race en wat een start was dat zeg.
Ik had me als 15e gekwalificeerd, vrij achteraan in het LMP veld.

En toen gebeurde dit:

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:44:
Ja dat zijn de mooie momentjes die je moet koesteren tijdens het simracen.

Ik reed zojuist in de LMP race en wat een start was dat zeg.
Ik had me als 15e gekwalificeerd, vrij achteraan in het LMP veld.

En toen gebeurde dit:

[video]
Knap ontweken ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik zat echt te wachten op de klapper, maar die kwam niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:53
dat was idd wel ff scary ja :) nice work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes gedaan.

Vind trouwens toch wel dat in de Proto-gt series er vaak enorme start crashes zijn. Mensen moeten in die serie echt is gaan leren dat een race niet voor de eerste bocht beslist word. Ik kwalificeer me vaak ook niet met de Ford en doe het met de start lekker rustig aan achteraan het veld. Race duurt toch lang en kom dan altijd wel boven drijven later in de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Even als update, morgenavond de rookie-oval night:

Legends op South Boston
Maandag 5 September
20:30 - Start Practice
21:30 - Quali (2 Laps / 5 Min)
21:35 - Race (55 Min)

Car: Legends Coupe - Rookie

Setup is Fixed
Cautions staan aan

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Paul: ballen uit je broek race was dat zeg. Heb laatste 7 rondjes gekeken. Jammer van die glijer, anders had in je de druk nog verder kunnen opvoeren. ;)
---------
Nick, Richard en Marcel bij jullie heel kort gekeken hoe is het bij jullie verlopen verder...

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 04-09-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
JoepW schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:14:

Nick, Richard en Marcel bij jullie heel kort gekeken hoe is het bij jullie verlopen verder...
Gewonnen :) Wel vrij saai, begin was spannend, vrij dicht bij elkaar met 4 man (ik achteraan), toen ging p3 opeens scheef, rondje later p2 ook nog, en toen stond p1 opeens zowat stil bij start/finish, had eerst niet eens door dat ik alweer 1e lag, dacht dat ik iemand op een rondje aan het zetten was (maar dat was dus blijkbaar de andere helft van het veld die in de pits stond).

Op het begin eerste bocht alweer meteen een grote contact, en weer kon ik er niks aan doen. P2 lag voor me en begon te 'knipperen', even connectie verlies ofzo, en toen teleporteerde hij ineens IN mij... Ik dacht dat ik er eerst doorheen ging omdat we even in elkaar bleven rijden zeg maar en toen opeens toch contact. Ik 'voelde' er verder niks van (hij wel geloof ik, hij spinde, maar kan ook toeval zijn geweest) maar ik kreeg hem wel aangerekend.
Maar ook al was dat niet gebeurd dan had hij me nog geraakt, ik start op P3 en zit dus rechts, hij links, en hij komt bovenaan de heuvel gewoon hoppa tegen de curbs aan rijden, ik kon dus weer nergens heen. Kan natuurlijk ook dat hij dat niet echt deed maar dat het door de connectie problemen waren, dat weet ik niet...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
Niet zo best, 8e geworden

Redelijk in het begin er af gespind, en als 13e naar voren proberen te werken.
Met als resultaat 8e.

Wel nog een vage car contact in ronde 2, terwijl er geen contact was..
gevecht met de nummer 8 was wel spannend, dus dat was wel de moeite waard.

Verder geen race om op terug te kijken

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Last minute toch maar besloten de race te gaan rijden toen het deelnemers aantal nog opliep richting 40.
En geen slechte keus, Kenneth OKeefe (die van het WR) startte van pole, maar echt los kwam die ook niet in de eerste paar ronden, waardoor er een treintje van de top 3 onstond.
Vervolgens vloog hij eraf in turn 3A (2e heuvel) en toen kon ik achter Sergio aan voor de race win.
In het begin was ik redelijk wat sneller dan hem en dacht ik dat het gewoon een kwestie van tijd was voor ik hem te pakken kon nemen.
Helaas ging hij na een tijdje wat sneller rijden (of ik langzamer :P) en werd het een lastiger verhaal.

In de achterste volgas sectie is het redelijk pittig om de goede instuur punten te vinden als je iemand vlak voor je hebt rijden en ik kreeg dan ook maar zelden een goede run op hem.
Wel een paar keer half aan de binnenkant van hem gezeten in de hairpin, maar hij kon al die keren eerder op het gas waardoor ik het weer opnieuw kon gaan proberen.

Tijdens een zo'n run ging hij ook wat door het zand in die laatste flauwe rechter knik en ik verremde me toen ook iets wat echt in een near-miss resulteerde. Nadat ik hem ontweek scheelde het ook nog verdomde weinig of ik had zelf m'n wagen in de muur geparkeerd. Het ging gelukkig net goed allemaal O-)

Ik had op het laatst ook nog een momentje waar ik de achterkant half verloor boven op die eerste heuvel, maar toen had hij een gat van 1,5 - 2 seconden ofzoiets en dat kon ik in de laatste anderhalve ronde niet meer dicht krijgen.

Anyway dit was een echt hoge SOF zoals ik ze de laatste weken nauwelijks meer zie bij de Star Mazda en met de 2e plek doe ik erg goede zaken voor het kampioenschap :9~

Aan de leiding in Div 2 met een gat van 98 punten naar de nr 2.

*O* En ook nr 1 overal met 3 puntjes voorsprong *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
55 min race met de legends ..... lijkt mij erg lang op sb.... dat worden al gauw 120 rondjes ....

Denk dat dat ik dan de rest van de week mijn linker arm/schouder niet meer kan gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Sinds de laatste update lijkt er meer tijd te zitten tussen klikken op "Join" en het daadwerkelijk starten van de sim? Of ben ik de enige?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Fuelke schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:32:
Sinds de laatste update lijkt er meer tijd te zitten tussen klikken op "Join" en het daadwerkelijk starten van de sim? Of ben ik de enige?
Heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fast-P schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:31:
55 min race met de legends ..... lijkt mij erg lang op sb.... dat worden al gauw 120 rondjes ....

Denk dat dat ik dan de rest van de week mijn linker arm/schouder niet meer gebruiken :-)
Ik denk dat ik gewoon af en toe ff een pauze pitsstop doe ;)
FF de schouder rusten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gewoon ff wrecken en een caution veroorzaken, kan je rustig met je tenen sturen mocht je je armen willen ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoe werkt dat met die season standings nou, dat bedoelen jullie toch met 'het kampioenschap' of niet?
Tellen gewoon alle races (dus hoe meer je rijdt hoe hoger je kan komen) of je beste x of ..?
Ik zie dat ik 191e sta ofzo... In div 4. Wat bepaalt dan welke divisie je rijdt (ik neem aan dat div 1 'beter' is dan div 4, of is dat gewoon willekeurig?)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:20:

Op het begin eerste bocht alweer meteen een grote contact, en weer kon ik er niks aan doen. P2 lag voor me en begon te 'knipperen', even connectie verlies ofzo, en toen teleporteerde hij ineens IN mij... Ik dacht dat ik er eerst doorheen ging omdat we even in elkaar bleven rijden zeg maar en toen opeens toch contact. Ik 'voelde' er verder niks van (hij wel geloof ik, hij spinde, maar kan ook toeval zijn geweest) maar ik kreeg hem wel aangerekend.
Maar ook al was dat niet gebeurd dan had hij me nog geraakt, ik start op P3 en zit dus rechts, hij links, en hij komt bovenaan de heuvel gewoon hoppa tegen de curbs aan rijden, ik kon dus weer nergens heen. Kan natuurlijk ook dat hij dat niet echt deed maar dat het door de connectie problemen waren, dat weet ik niet...
Klopt, startte van P4...zat dus eerste rang...
Begin was idd spannend, kon redelijk bij blijven. Poos op 2e plek rond gereden, maar helaas ging ik weer te voorzichtig rijden. P3&P4 swamen snel dichter bij, ik begon te veel risico te nemen,en bij een "verremmer" in de Hairpin bij de bandenstapels, een contact. daarna van P6 verder dacht ik. Later vielen er voor mij 2 of 3 uit. lag toen weer 2e, maar helaas een domme fout in die snelle "S" bochten. Te wild tegensturen toen ik iets overstuur had. Vol de muur in>> towen>> 6min repareren, daarna nog laatste rondje gerend om de "schade te beperken...
-26 iR en -0,29 SR.. :-( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
jammer richard :( ik ben toevallig net voor eerste keer eerste geworden :D rookie nvidia club nothing special i know, ma ben ik ook nog niet :D nog .10 Sr naar 3.00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Feli met je win! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:35:
[...]

Klopt, startte van P4...zat dus eerste rang...
Begin was idd spannend, kon redelijk bij blijven. Poos op 2e plek rond gereden, maar helaas ging ik weer te voorzichtig rijden. P3&P4 swamen snel dichter bij, ik begon te veel risico te nemen,en bij een "verremmer" in de Hairpin bij de bandenstapels, een contact. daarna van P6 verder dacht ik. Later vielen er voor mij 2 of 3 uit. lag toen weer 2e, maar helaas een domme fout in die snelle "S" bochten. Te wild tegensturen toen ik iets overstuur had. Vol de muur in>> towen>> 6min repareren, daarna nog laatste rondje gerend om de "schade te beperken...
-26 iR en -0,29 SR.. :-( :(
Oh, ik heb je naam al vaker voorbij zien komen maar wist niet dat je ook van GoT was :)

Je hebt ook nog even voor me gelegen denk ik of niet? Ik ging er na een paar rondes ergens af (weet al niet meer waar haha) waardoor ik op P6-7 ofzo terug kwam. Daarna kwam ik nog terug tot 4e met de rest vlak voor me en toen zag ik ze een voor een de mist in gaan. Daarna heb ik jou heel lang 2e zien liggen ja, 5-10 sec voorsprong ofzo? Ik was flink aan het rijden om die voorsprong te behouden, maar toen ik nog eens keek zag ik je niet meer en had ik ineens 25+ sec voorsprong. Jammer, was misschien nog een leuk gevecht geweest.

EDIT
Nu ik erover nadenk weet ik denk ik waar je die contact had, weet het niet zeker maar het was toen ik 4e lag, ik zag de p3 de binnenkant nemen van de laatste hairpin waar echt geen plaats was (niet de eerste keer dat ik zoiets zie daar...) en p2 aantikken die vervolgens spinde. Ik ging er snel voorbij en heb niet echt op gelet wie het nou was maar dat was jij dus? Had niet gezien dat je de banden in ging, maar als dit inderdaad het incident is wat je bedoelt was het toch niet jouw scheld denk ik, als hij zo de binnenkant wil pakken is het aan hem om contact te vermijden (tenzij hij er echt al langs zat maar dat was geloof ik niet zo?)

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 04-09-2011 21:54 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk dat de meeste van jullie even hier een verslagje doen van hun race-ervaringen, overwinningen en desillusies.....
Nick & JKnevel gefeliciteerd met jullie win....
@RedBaron: Die escape met de verrem actie was echt pfffffffff. En die glijer in T1 en hoe je die nog net opving was wel knap. Gaaf om te zien allemaal.
Ramsho / Richard: Jammer maar dat hoort er bij (kan ik uit eigen ervaring zeggen).

Volgende week hebben we maar 2 bochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:15:

Volgende week hebben we maar 2 bochten ;)
En ik géén circuit voor de SM .......
denk dat ik dan maar 's van m'n oval rookie status af moet....
Voor mij wordt het South Boston in de legends cup....

Gaat een stuk beter nu ik de instellingen van de FFB heb veranderd.
voel nu veel beter wat de auto doet, en tegensturen is géén gok meer een minder grote gok
Fanatech PW: instellingen op het stuur zelf, alles maximaal en zoveel mogelijk door iRacing laten regelen
in iRacing de FFB op kracht 5 en de demping op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt ik rij zonder demping en FFB op 6. Echt veul beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:34:
Hoe werkt dat met die season standings nou, dat bedoelen jullie toch met 'het kampioenschap' of niet?
Tellen gewoon alle races (dus hoe meer je rijdt hoe hoger je kan komen) of je beste x of ..?
Ik zie dat ik 191e sta ofzo... In div 4. Wat bepaalt dan welke divisie je rijdt (ik neem aan dat div 1 'beter' is dan div 4, of is dat gewoon willekeurig?)
In een seizoen van 12 races tellen je beste 8 weken.
Verder wordt je aan het begin van het seizoen ingedeeld in een divisie aan de hand van je irating, daar blijf je dan ook het hele seizoen in zitten.
JoepW schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:15:
@RedBaron: Die escape met de verrem actie was echt pfffffffff. En die glijer in T1 en hoe je die nog net opving was wel knap. Gaaf om te zien allemaal.
Bij die verrem actie liep het me ook even dun door de broek inderdaad :*)
Die glijer opvangen was wel eenvoudig, ik dacht alleen dat ik iets te wijd zou gaan en echt in het zand zou uitkomen en daarmee pas echt veel tijd verliezen, maar dat viel wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
wow ... zag dat ik spec racer ford en de pontiac moch uitprobere... met volle moed ik practise doen .... dit is toch wel ff andere koek dan zon mazda! :o ... helaas veel naast de baan gereded :( ahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je kunt met die auto's ook setups aanpassen he. Ik zou even in het betreffende forum gaan kijken of je daar per week niet wat leuks kunt vinden.
Die rijden vaak wat relaxter dan de standaard iracing setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
klopt je heb ook een website genaamd racingsetup.com echter stond de baan charlotte motor speedway er niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Over de racelengte morgen. Die valt wel mee. Cautions zullen het geregeld stilleggen, en als het te ver uitelkaar valt hebben we pit-party eb wachten we toch ff lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:00:
.......Die glijer opvangen was wel eenvoudig, ik dacht alleen dat ik iets te wijd zou gaan en echt in het zand zou uitkomen en daarmee pas echt veel tijd verliezen, maar dat viel wel mee.
Dat net niet in het zand belanden vond ik ook zo knap ;)
Hoogie2004 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:15:
Over de racelengte morgen. Die valt wel mee. Cautions zullen het geregeld stilleggen, en als het te ver uitelkaar valt hebben we pit-party eb wachten we toch ff lekker.
Jij kent mijn protesterende schouder niet ;)
Met de Silverado's ging dat ook mis paar weken geleden.....
Maar jij bent de baas, dus als jij een pit-partij nodig vind roep je maar.....

Ik ben bezig met de HW toch maar eens op te waarderen. Ik ga voor 3 schermen (of eigenlijk 4, de vierde voor iSpeed etc.)
Hier de HW spec's:
- Club3D Radeon HD 6990 4096 MB (dan meteen maar de nieuwste ;) )
- 3x Samsung SyncMaster 2443BW 24 Inch (heb er al 1)
- 3x active adapters (DP -> DVI-D)
- 1x Samsung 19"

De computer is een Intel Core I7 2600K 3.40 GHz met een 600 watt power supply

Ik denk dat ik qua powersupply naar 1000 watt moet.

Iemand nog 'gouden' tips?

[ Voor 47% gewijzigd door JoepW op 04-09-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee sorry.
Waarvoor trouwens een apart scherm voor iSpeed?

Ik vind het zelf vooral handig dat het wat simpele telemetrie logt die je achteraf kunt bekijken met die analyzer app.
Het is natuurlijk een leuke gimmick, maar maken jullie nou ook echt actief gebruik van de informatie?

Persoonlijk heb ik eigenlijk wel genoeg aan de delta tijden van iRacing zelf, dus ik vraag me dan ook af wat ik mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:37:
...
Waarvoor trouwens een apart scherm voor iSpeed?
....
Ach ik heb een scherm over ;)
En ik heb daar soms ook andere SW draaien zoals Skype en bv om mijn FFB af te stellen. Ik kijk nooit op het iSpeed scherm tijdens het rijden. Splits in iRacing zijn idd goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Voordat m'n 2e monitor het begaf enige tijd geleden had ik het er ook wel eens opstaan, maar vond het eigenlijk alleen maar een afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Joep die set wordt BRUUUUT!:)

Ohja, koop geen Bizlink adapters!! Een aktieve adapter tegenwoordig zonder extra usb. Ik heb een boel ellende gehad en na aanraden van een iRacer op het forum deze gekocht en is gewoon perfect:

http://www.alternate.nl/h...10&&product_code=5849656&

Had je die i7 al? Is voor iRacing vrij nutteloos, maar jij doet wel grafisch werk of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door RielN op 05-09-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En nog eventjes de Q replay van deze week:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RielN schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:22:
Joep die set wordt BRUUUUT!:)

Ohja, koop geen Bizlink adapters!! Een aktieve adapter tegenwoordig zonder extra usb. Ik heb een boel ellende gehad en na aanraden van een iRacer op het forum deze gekocht en is gewoon perfect:

http://www.alternate.nl/h...10&&product_code=5849656&

Had je die i7 al? Is voor iRacing vrij nutteloos, maar jij doet wel grafisch werk of niet?
Die i7 kon ik vrij 'goedkoop' kopen. Dat grafische doe ik trouwens allemaal op de Laptop (ook i7 ;) ).
Bedankt voor de adapter tip ;)

De SM in RL op Infineon:

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 05-09-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Die had ik al gezien ja, hij is wel erg traag met z'n laptimes :P

Voor wie alvast wil studeren voor deze week:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:12
JoepW schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:19:
.....
- 3x active adapters (DP -> DVI-D)
.....
Iemand nog 'gouden' tips?
Volgens mij heb je er maar 1 nodig, rest kun je gewoon via DVI aansluiten. Heb zelf 2 x 6970 icm 3 schermen, 1 scherm aangesloten via active adapter andere 2 via DVI. Werkt perfect in iRacing, zou niet anders meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JvdS19 schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:54:
[...]

Volgens mij heb je er maar 1 nodig, rest kun je gewoon via DVI aansluiten. Heb zelf 2 x 6970 icm 3 schermen, 1 scherm aangesloten via active adapter andere 2 via DVI. Werkt perfect in iRacing, zou niet anders meer willen.
De adapter die ik op het oog heeft is voorzien van 4 DP aansluitingen en 1 DVI. Vandaar de hoeveelheid adapters ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 05-09-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wil je alsjeblieft stoppen met het praten over upgrades en 3 schermen setups?
Ik krijg er zo'n zin van om het ook aan te schaffen ook al heb ik het geld er op dit moment helemaal niet voor liggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:13:
Ik krijg er zo'n zin van om het ook aan te schaffen ook al heb ik het geld er op dit moment helemaal niet voor liggen :'(
Ik ook niet. De klant moet nog betalen.....
Dank voor de tips.
@RB: Als het allemaal werkt zal ik hier GEEN foto's plaatsen. Kijk ook NIET meer bij Hardware op het memberforum ;)
Zal m'n kop verder houden........... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:13:
Ja precies. En ook al had ik het geld, ik krijg dat helaas nooit voor elkaar bij de baas in huis. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jah ik zal komend jaar of eind van dit jaar ook men PC is upgraden. Weet niet eens zeker meer wat voor vid kaart erin zit. Weet dat het 2 jaar geleden een top kaart was. Maar ja Iracing draait hier nu op 60 fps (groot veld met proto GT klasse bij de start) minimaal tot 100+. Dus is nog wel te doen. Heb voor Iracing nog niet van ik moet hem upgraden. Maar jah na zien van filmpjes van rFactor 2 denk ik dat ik daar wel wat vernieuwing voor nodig ga hebben.

En er moet ook ooit nog een cockpit komen. Zit zelf te denken aan Obutto systeem. Had er iig goeie dingen over gehoord en de prijs is ook redelijk. http://www.obutto.com/home.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
:X Ik zwijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ach, ik word nu al belachelijk gemaakt en uitgemaakt voor "gamer", dus zo'n cockpit zal er nooit komen, hahaha. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Als je iets doet wat jij super vet vindt, dan hoef je je er toch niet voor te schamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat vinden wij, maar een steekproef onder m'n collega's leert dat wij als iRacers toch echt de uitzondering zijn :+

On a related note:
Dear Arjan,

thanks a lot for your order no.12345 and the pre-payment.
The goods will be shipped now to:
[mijn adres en woonplaats]
When the goods will leave the warehouse, we will send you an email with the tracking number.
Bijna verzonden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Niellie41 schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:37:
Als je iets doet wat jij super vet vindt, dan hoef je je er toch niet voor te schamen?
Oh ik schaam me er niet voor hoor, maar het is het is lastig uitleggen aan iemand die niet weet waar iRacing eigenlijk om draait dat je in een jaar meer dan €400 uitgeeft aan een "computerspel". En dat je er eigenlijk nog veel meer aan wil uitgeven, haha. Maar ja, gezin moet ook onderhouden worden. :+ Het is wel even goed zo.

Baal alleen van Suzuka, krijg het niet voor elkaar om daar overal genoeg FPS te krijgen. In de Esses heb ik 80+ FPS rechtsbovenin staan, maar het rijdt alsof het met 15fps gaat. Gister zelfs voor het eerst gehad dat iRacing eruit klapte na het laden van Szukuka.

[ Voor 14% gewijzigd door MartijnA3 op 05-09-2011 12:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacen, Modelbouwracen, fotograferen en tuinieren. Allemaal niet erg macho en ik maak er geen geheim van. ;)
Natuurlijk reageren klanten vaak 'l@llig', maar so what!
En mijn vrouw heeft ook hobbies, dus beiden geven we geld uit aan hobbies NP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ook redelijk wat geld uitgegeven aan fotografie. Maar ja, dat begreep mijn wederhelft beter dan iRacing. Kon ze ook resultaat zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb zin in de race vanavond. Het is leuk om weer eens met de Legends te rijden. Ben benieuwd hoe dat gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 05-09-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Gisteren middag nog wel een leuke race gehad met de legends.

Gestart als 5e, en vrij snel de nummer 4 kunnen passeren.
Rijden we als een treintje een paar rondjes met de complete top 4.
Na een paar rondjes gaat de nummer 1 ff te wijd, en spint naar binnen toe, waarmee hij de 2 en 3 meeneemt.
Kon er met een beetje mazzel omheen, waarna ik de race vrij makkelijk kon winnen.
Dus hoppa 1e oval win in the pocket.

Als je in de wat betere splits komt wordt het wel steeds leuker

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

ramsho schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:30:
Gisteren middag nog wel een leuke race gehad met de legends.

Gestart als 5e, en vrij snel de nummer 4 kunnen passeren.
Rijden we als een treintje een paar rondjes met de complete top 4.
Na een paar rondjes gaat de nummer 1 ff te wijd, en spint naar binnen toe, waarmee hij de 2 en 3 meeneemt.
Kon er met een beetje mazzel omheen, waarna ik de race vrij makkelijk kon winnen.
Dus hoppa 1e oval win in the pocket.

Als je in de wat betere splits komt wordt het wel steeds leuker
Netjes hoor. Ik heb nog geen oval win staan en ben al B (A als ik nog twee racejes in B klasse rij). Paar races had ik wel kunnen winnen maar met wat pech mis gegaan. Ach ja hij komt ooit wel. :) Hoop ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat is de snelste manier om die Legends rond te krijgen? Gas los en de bocht in laten lopen of met een ruk aan het stuur 'm in een drift gooien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff, vergeten dat vanavond opening academisch jaar gevierd wordt hier in eindhoven (gratis bier...) dus als ik er vanavond nog bij ben verwacht ik er niet te veel van :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MartijnA3 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:30:
Wat is de snelste manier om die Legends rond te krijgen? Gas los en de bocht in laten lopen of met een ruk aan het stuur 'm in een drift gooien?
Het eerste en dan een beetje driften :p Maar driften is nooit de beste manier, in een race.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 05-09-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:20:
Ook redelijk wat geld uitgegeven aan fotografie. Maar ja, dat begreep mijn wederhelft beter dan iRacing. Kon ze ook resultaat zien.
Misschien moet je dan even een printje maken van je Awards pagina? :+
En je iRating wat opkrikken is natuurlijk ook geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Een mooie foto van New York aan de muur doet haar meer dan een iRacing award denk ik. :+ En als ze vraagt "ben je dan echt goed?" moet ik altijd antwoorden dat een ander (ene P.I.) altijd een stukkie sneller is :(

Edit: dit is btw de coolste award die ik heb: :9
Overachiever - Road
Win an official road race in which you have the lowest iRating.

[ Voor 25% gewijzigd door MartijnA3 op 05-09-2011 14:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
MartijnA3 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:41:

Edit: dit is btw de coolste award die ik heb: :9

[...]
Die is wel stoer inderdaad... netjes.

Ben er trouwens achter waarom ik zo veel moeite heb met remmen, en eigenlijk wilde ik hem niet delen met jullie, maar toch, voor de volgende die zijn clubsport pedalen uit elkaar haalt...
Bij de rem heb ik schijnbaar niet op zitten letten destijds, bij het terug in elkaar zetten, heb ik het foampje en de metalen staaf omgedraaid.... :X Dit gaat volgens mij een hoop verklaren.

Las een topic op iRacing hierover, en zodoende kwam ik er achter...
Juiste volgorde is dus eerst metalen staafje tegen de load cell, dan het schuimpje...
Vanavond gelijk maar even uit elkaar halen.

[ Voor 11% gewijzigd door ramsho op 05-09-2011 15:10 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het is alleen straks wel een deceptie natuurlijk als mocht blijken dat het wel goed in elkaar zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Ben net terug uit vakantie en lees dus net dat er deze avond een Legends race voorbij komt. (gaat wel hard in dit topic, effe bijlezen kost me al direct enkele uurtjes)

Hoe zit dat nu met irating en SR voor deze race?

Telt deze enkel voor de irating niet mee vanwege "unofficial" en de SR wel?

Heb me net een logitech G930 aangeschaft zodat ik me ook wat kan bemoeien zonder dat ik een secretaresse nodig heb. :9

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fragbeestje schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:53:
Ben net terug uit vakantie en lees dus net dat er deze avond een Legends race voorbij komt. (gaat wel hard in dit topic, effe bijlezen kost me al direct enkele uurtjes)

Hoe zit dat nu met irating en SR voor deze race?

Telt deze enkel voor de irating niet mee vanwege "unofficial" en de SR wel?

Heb me net een logitech G930 aangeschaft zodat ik me ook wat kan bemoeien zonder dat ik een secretaresse nodig heb. :9
Tellen beide niet mee :) Dus gewoon fun en fair racen, ik heb er iig zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
Na de rookie Mazda auto's ben ik bij de sfr en de solastice heeft iemand daar nog tips voor welke te gebruiken als leermiddel?
Mijn oog ging Naar de sfr heb daar ook een setup voor Charlotte voor gevonden, echter kwam ik niet verder op de officiële forums dan beetje gas houden met remmen ivm het gewicht dat zich verplaats en het tegengaan van blokkerende achterwielen.
Ook kan ik helaas niet meedoen/meekijken vanavond helaas moet sporten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Hoogie2004 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:54:
[...]

Tellen beide niet mee :) Dus gewoon fun en fair racen, ik heb er iig zin in
Da's best wel jammer, had graag mijn SR nog wat opgewerkt zodat ik mee kan doen met de C-klasse, zowel Road als Oval.

Maar als ik op tijd klaar ben met werken dan zal ik er zeker bij zijn! (is bijna 2 weken geleden dat ik nog gereden heb dus zal wel wat roestig zijn in het begin). Nog tijd genoeg deze avond om nog aan die SR te werken.

Moet ik reeds verplicht joinen voor het begin van de practice session of de qualify om mee te kunnen racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet iig voor de race joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Red Baron schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:24:
Het is alleen straks wel een deceptie natuurlijk als mocht blijken dat het wel goed in elkaar zat ;)
Nee weet zeker dat het nu verkeerd en om zit, heb voor de zekerheid ook het fanatec filmpje even nagekeken.

Die gozer op het iRacing forum, gaf ook dezelfde symptomen aan bij het remmen.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jeetje Ramsho wat zal je hebben zitten trappen ;)
Is het foampje nog wel heel?

btw ik heb de plaatjes van de autos en circuits verkleind in de op.
Wordt het wat 'korter' van.

[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 05-09-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
JoepW schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:15:
Jeetje Ramsho wat zal je hebben zitten trappen ;)
Is het foampje nog wel heel?
Ik heb geen idee, heb nog niets zien uitsteken, als ik straks thuis ben ga ik het gelijk ff checken.
Heb wel gelijk ff die tuning kit besteld van fanatec, daar zit hem foampje ook bij plus nog een iets dunnere versie.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Komende weken verwachten we je wel weer bovenin de uitslagen dan ramsho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
En hij ging al zo hard de afgelopen weken....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:36:
En hij ging al zo hard de afgelopen weken....haha
Misschien kwam dat wel door dat foampje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Zo alles zit weer op zijn plek.

Vanavond hebben we de rem toch niet echt nodig, maar zal zo nog ff test sessie doen op infineon, kon het maar niet uitstaan dat ik zo moeilijk in de 1.26 kon komen.

Voelt wel veel geleidelijker nu, en gelukkig is het foampje onbeschadigd uit de strijd gekomen.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:43:
Zo alles zit weer op zijn plek.

Vanavond hebben we de rem toch niet echt nodig, maar zal zo nog ff test sessie doen op infineon, kon het maar niet uitstaan dat ik zo moeilijk in de 1.26 kon komen.

Voelt wel veel geleidelijker nu, en gelukkig is het foampje onbeschadigd uit de strijd gekomen.
Mooi zo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog ff de F1 race van 19:15 meenemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dude, dat moet je op zondag avond doen, met deze strategie wordt je nooit Pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:01:
Dude, dat moet je op zondag avond doen, met deze strategie wordt je nooit Pro :P
Lolz, ben benieuwd offie official word. Gister was ik helaas te laat thuis en dronken :+ dan word je ook nooit pro
Ik ben ook te langzaam voor pro in die bak :P
Nog 1 en hij is official :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-09-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Is het voor dit spel echt noodzakelijk een stuurtje te hebben ? Ik heb er geen maarja om er nou 1 aan te schaffen vind ik eigenlijk beetje teveel van het goede..

is het de moeite waard ? Veel updates ? leuke communitie etc ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Je ziet hoe hard dit topic gaat. ;)

En om een beetje leuk mee te doen heb je toch wel een goed stuurtje nodig, ik spreek uit ervaring (van Momo naar G25). Als je dat teveel van het goede vindt is iRacing waarschijnlijk niet iets voor jou.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 05-09-2011 19:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Kzyto schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:23:
Is het voor dit spel echt noodzakelijk een stuurtje te hebben ? Ik heb er geen maarja om er nou 1 aan te schaffen vind ik eigenlijk beetje teveel van het goede..

is het de moeite waard ? Veel updates ? leuke communitie etc ?
Zonder stuurtje heeft het héél weinig zin. Dan zou ik er niet aan beginnen. Kijk eens of je een goedkope Driving Force Pro op de kop kan tikken? Voor een paar tientjes moet je dan klaar zijn.

iRacing heeft elke zes maanden een grote update, dan releasen ze een nieuwe build met altijd nieuwe features en verbeteringen. Ook worden er constant nieuwe auto's en nieuwe banen uitgebracht. Hiervoor moet je echter afzonderlijk betalen.

Voor een nieuwe build hoef je niet te betalen. Niet rechtstreeks althans, want je betaalt natuurlijk wel maandelijkse abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Nog een vraagje voor de legends race... waar vind ik die?
Zie hem niet staan bij Hosted Sessions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om half 9 begint de practice en dan staat hij erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
lol..grappig zo'n stuurtje heb ik ooit gehad die driving pro... jaren geleden verkocht.

me vriendin ziet me al aankomen met zo'n stuur overigens ahaha ben benieuwd.. heb ze alle 4 gemailt.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kzyto schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:06:
lol..grappig zo'n stuurtje heb ik ooit gehad die driving pro... jaren geleden verkocht.

me vriendin ziet me al aankomen met zo'n stuur overigens ahaha ben benieuwd.. heb ze alle 4 gemailt.
Ik heb zelf de Driving Force GT, prima ding voor het geld.

Verder redelijke race zojuist. Werd alleen in een spin geraakt door een fransman die mij vervolgens de schuld geeft.... nja, achtervleugel weg, maar wel nog flink downforce daar.. erg raar, kon gewoon nog redelijk hard doorrijden (misschien een tip voor het damage-model team...) Jammer genoeg bij de pitstop veel te hard de pit in en 20s penalty (zo dom |:( ) anders had ik misschien een kans op 6e plek

[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-09-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Lekker Frank..... geen WW op de sessie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
volgens mij ook de verkeerde auto... rookie versie is veel tammer.. en wordt volgens mij ook nergens gebruikt

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:36:
volgens mij ook de verkeerde auto... rookie versie is veel tammer.. en wordt volgens mij ook nergens gebruikt
Hmm, ok

Dat ik maak wel ff een nieuwe... Was schijnbaar niet lekker wakker bij het aanmaken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:36:
[...]

Hmm, ok

Dat ik maak wel ff een nieuwe... Was schijnbaar niet lekker wakker bij het aanmaken dan...
Zou even wachten, Joep is al bezig!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:36:
[...]

Zou even wachten, Joep is al bezig!
Hoorde het net in de room al ja.

STOM STOM STOM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er wordt inderdaad met de andere Legends auto gereden. Als ik op Legends cup klick, krijg ik de 'gewone' Legends auto.

was het net aan het verbeteren:p

[ Voor 83% gewijzigd door Niellie41 op 05-09-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:38:
De auto was wel goed, de Legends-Rookie staat in de beschrijving.
Die auto wordt schijnbaar niet in de series gebruikt....

Man wat zat ik er weer naast...slaapkop |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de nieuwe sessie: GoT FUN Oval Alternatief
WW gotfun