How do you save a random generator ?
Edit, as predicted. Ik rij totaal niet graag met de Legend, veel te nerveus naar mijn smaak. Weinig fun voor me persoonlijk als ik bij iedere bocht schrik heb om rond te gaan, ofwel zo hard van het gas moet dat ik veel te veel tijd verlies. Veel plezier daar, maar zelf spring ik ff in de Late Model

[ Voor 58% gewijzigd door Fuelke op 05-09-2011 21:04 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Enne sorry Joep
Ik heb je ff gevolgd en wat ik zag vertelde me dat je te gretig bent. Te hard de bocht in, inhalen met kleine kans van slagen. De grap van iRacing (en rl racen) is dat je echt een kans pakt als het safe kan en/of als je voorligger een kans creëert door een fout. De weerslag daarvan zie ik ook in je SR statistieken. Net ff te veel inc. per race.
Advies: Rustiger rijden. Hou je plek en pak een kans als ie safe kan.
Ennuh, ik weet het wederom: Oval not my piece of cake.
Neem je een keer een bocht naar rechts staat er een muur
Laps Completed: 113
Cautions: 14!!
Caution Laps: 69 (Meer dan 50%)
Lead Changes: 12
[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 05-09-2011 23:16 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik denk dat ik nog even aan oval moet wennen om van die 'denkwijze' af te komen. Thnx voor de tip
Verwijderd
Die cautions vind ik maar niks... kom gewoon niet in m'n ritme. Als je spint moet je wel het gras op kunnen, heeft de rest er niet zo'n last van.... wel zo sociaal...
Waarschijnlijk is de "Legend" het grootste probleem... vind 'm erg onvoorspelbaar...
Hoop dat die streetstock beter rijdt..... wil wel van m'n Oval Rookie status af...
Misschien maar veel TimeTrial doen ???
http://members.iracing.co...r/TrackDetail.do?trkid=17
[ Voor 4% gewijzigd door Soundless op 05-09-2011 23:36 ]
Die legend bak is inderdaad vrij listig.
Vond het in het begin van het oval racing ook maar niks. Ben met iracing begonnen puur voor het road racen, maar toen ik eenmaal met de street stock, en nu met de late model vertrokken was begin ik meer en meer oval races te rijden.
Wil wel zo snel mogelijk naar de C klasse, dan kan het echte oval werk beginnen met de trucks.
Op roadgebied ga ik vanaf morgen verder oefenen met de skip. Net 2 testlaps gedaan op Lime Rock. 1e lap 1.02:662. Is nog maar een testje om te zien of het me bevalt. Skippy op Lime Rock zal wel voor wat sensationele races zorgen denk ik.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Je leert er wel mee rijden, street stock is vaak zo veel meer wreck fest.
En als je van rookie af ben, heb ik al gemerkt dat het zo veel leuker wordt. Ga dit volhouden tot D 4.0 en dan snel over naar de Trucks die je dan mag rijden.
Maar vanavond was zeer vermakelijk. Wel jammer van het aantal cautions, je komt dan inderdaad niet lekker in een ritme, das toch wel het voordeel van de legend rookie series, dan heb je geen cautions. Alleen moet je dan wel zorgen dat je de wrakken ontwijkt.
Vanavond misschien eens een Legends race doen voor de lol.
Maar ik moest zelf ook wel weer ff wennen aan dat vervelende autotje
Heb nog te vaak dat ik in een bocht de controle verlies en dreig te spinnen, dat zorgde tegen het einde van de race ook nog voor een caution.
Maar al met al wel een leuke avond en het was ook mooi om te zien dat er een massale opkomst was met 17 deelnemers.
Wat mij betreft is zoiets voor herhaling vatbaar in ieder geval
Wat mij betreft dan op een grotere baanRed Baron schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:16:
....Wat mij betreft is zoiets voor herhaling vatbaar in ieder geval
Oke er waren wat (te) veel cautions, maar er zijn ook nog een hoop mensen voor wie dit allemaal nieuwe materie is.
Ik neem aan dat het een volgende keer allemaal wat soepeler / netter zal verlopen.
[ Voor 62% gewijzigd door Niellie41 op 06-09-2011 10:33 ]
Met onze kleine deelnemersvelden verdwaal je gewoon op zo'n grote oval, helemaal als het niveau/snelheids verschil groot is, dan heb je nauwelijks groepjes en wordt het extreem saai.
In je eentje hotlappen op een oval is namelijk een stuk saaier dan op een road course.
Zo groot is Charlotte niet en door de grotere snelheden heb je veel meer draft dan op zo'n kleine baan.
17/18 mensen is echt geen klein veld. De Silverado rijdt ook met 18-20 man per split.
[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 06-09-2011 10:49 ]
Met de streetstock op Charlotte (ik neem aan dat je het over de grote oval hebt en niet die kleine door de pitsstraat) is het bijna vol gas rond rijden en als je de aansluiting verliest wordt zoiets nou eenmaal doodsaai.
Bovendien is de Legend nou eenmaal de eerste en enige oval wagen die je kan rijden als rookie, dus er is weinig mis mee om daar een paar races mee te doen denk ik.
Ook vind ik de kwalificatie 'moeilijk' juist een reden om er wat meer mee te oefenen zodat mensen wat beter voorbereid aan de officiële races mee kunnen doen.
Als je wat langer groen hebt, dan vormen er ook meer groepjes met mensen rijdt die ongeveer even snel zijn. Meestal rijd je niet helemaal alleen.
Natuurlijk moet je bij de Legends beginnen, maar dat is geen goede 'reclame' voor oval racing.
[ Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 06-09-2011 11:43 ]
Dus voor mij : Street Stock @ Charlotte +1
Net foto's gezien op de blog van Thomas: http://www.911wheel.de/?q=node/6570
Zie op de achtergrond ook al de nieuwe clubsport pedals staan die per pedaal zowel liggend als rechtopstaand kunnen gemonteerd worden. Had deze al eens voorbij zien komen op insidesimracing, maar er werd voor de rest nog niets over gezegd. Ik hoop dat deze ook tegen het einde van het jaar beschikbaar zullen zijn, dan wacht ik nog wel met het aankopen van clubsport pedals. Die brakke 2-pedalenset die bij de DFGT zit is ronduit bagger...
"Dat zijn CSR Elite pedalen, die komen tussen de Clubsports en de normale pedalenset te zitten"
Naja ben toch pas rond half 11/ 11 uur thuis
Lekker breed circuit en iedereen heeft de content.
Dan bv de mensen met hoge Irating in de MX5 , medium in de Solstice en beginners in de SRF . of zo iets, om het veld wat bij elkaar te houden.
[ Voor 40% gewijzigd door enchion op 06-09-2011 18:41 ]
MM ja misschien bedoel ik dan iets met Irating eigenlijk .Niellie41 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:32:
Als je A-Class bent, wil niet zeggen dat je ook snel bentJe rijdt dan veilig.

Ik gooi maar een muntje op , want mixed hebben we nog niet gedaan .
btw anders misschien als we nog eens de Legend uit het schroot halen dan de setup locked laten maar dan 1 die door ons zelf (of door 1 of andere legends expert) is ontwikkeld , misschien is het mogelijk de auto wat stabieler te maken voor de nieuweren. (snelheid is niet alles
Aangezien je in rookie class met deze auto rijd, was er bedacht om met fixed setup legends te racen gisteren.enchion schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:39:
[...]
MM ja misschien bedoel ik dan iets met Irating eigenlijk .
Ik gooi maar een muntje op , want mixed hebben we nog niet gedaan .
btw anders misschien als we nog eens de Legend uit het schroot halen dan de setup locked laten maar dan 1 die door ons zelf (of door 1 of andere legends expert) is ontwikkeld , misschien is het mogelijk de auto wat stabieler te maken voor de nieuweren. (snelheid is niet alles)
Verder zal je deze auto toch niet gebruiken (buiten de rookie serie), dus setup er voor maken heeft niet echt zin.
Vanavond eerst maar is kijken of de star mazda op een oval een beetje vooruit wil komen, ben wel wat later erbij trouwens
Bedoel je daarmee Spec Racer Ford? Ken de afkorting niet.....
Leuk om te doen, maar het is een combinatie die nooit voorkomt in de iRacing schema's. En de MX5 is dan geen partij btw....enchion schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:01:
Kunnen we volgende week niet een SRF ( of mixed SRF ,MX5 en Solstice ) race doen met inderdaad bv Charlotte......
Klopt... En je gaat niet voor de fun weer met dat hok rijden als je in hogere licentie-races belandramsho schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:59:
[...]
Aangezien je in rookie class met deze auto rijd, was er bedacht om met fixed setup legends te racen gisteren.
Verder zal je deze auto toch niet gebruiken (buiten de rookie serie), dus setup er voor maken heeft niet echt zin.
Ik heb een redelijke goede setup...... van het forum geplukt. Ik reed 0,4 sec langzamer in mijn snelste ronde dan het WRramsho schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:59:
[...]
Vanavond eerst maar is kijken of de star mazda op een oval een beetje vooruit wil komen, ben wel wat later erbij trouwens

[ Voor 43% gewijzigd door JoepW op 06-09-2011 19:02 ]
1.Spec Racer Ford , ja die bedoel ik
2.MX5 is toch niet zoveel langzamer ? maar het was maar een idee wat betreft mixed.
3.Zelf gemaakte setup als oplossing voor 69 ronden caution .
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 06-09-2011 19:18 ]
Nu heb ik ergens een thread gelezen (hier of op iRacing denk ik) die dit probleem exact beschrijft (had te maken met de invoering van het NTM), alleen kan ik het nu natuurlijk niet vinden

Iemand een idee? Stuur staat ingesteld op 900 graden, 0 dampening, zelfde settings in iRacing. FFB staat nu op 14 maar ook op bv. 7 is het duidelijk merkbaar.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

In practice heb ik 20 rondjes ofzo gereden zonder problemen. In de race moest ik iets te snel naar binnen toe duiken om iemand ruimte te geven die naar me toe kwam en toen spinde ik, zat niemand achter me maar goed blijkbaar kon iemand me niet ontwijken en raakte m'n wiel, scheef wiel, en einde race... Deze keer was het dus m'n eigen schuld, maar degene die mij raakte kon er dus vrij weinig aan doen. Zoiets gaat toch heel vaak gebeuren op een oval? Hoe kun je nou oefenen als je er na 1 rondje al naast ligt en niet gerepareerd wordt?Red Baron schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:42:
Daarvoor moet je dus oefenen! En hup trainen mannen, ik zie pas 1 iemand in die sessie
Met setup 3 kon ik na aantal ronden mijn snelste tijd onder 26.9 en dus een 26.8 rijden ( met laag benzine).
ik duik nu mijn mandje in , morgen weer vroeg op.
Grt
Patrick
Eerste Skip Barber raceje net achter de rug! (tel de allereerste niet mee, dacht toen dat ik na 10 min. practice en wegens tijdsgebrek dat ik het wel voor elkaar ging krijgen om op de baan te blijven)
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4088699&custid=71853
Vertrokken vanaf Pole position, een paar keer opgehouden door achterblijvers waardoor een kerel dichterbij kon komen. 1 keer gespind en voorbijgestoken. ik haal hem langzaamaan terug in, spint hij nog een keer en begint hij mij weer in te halen nadat ik nog maar een keer gehinderd werd door een achterligger. Een tijdje voor kunnen blijven maar 6 rondes voor het einde voor T1 de remmen laten blokkeren en controle verloren. Terug de baan op met 5 sec. achterstand, maar dan direct in T2 nog eens de mist in. De banden reageerden heel slipperig in het begin na die spin. Toen 18 sec. achterstand en ben nog tot op 11 sec. genaderd, maar de eerste was natuurlijk rustig zijn rondjes aan het uitrijden...
Al bij al valt het nogal mee vind ik. Vind de skippy hoe langer hoe leuker!!!
Race fuel is trouwens 30.xL 27.5 is net te weinig denk ik.
@Fragbeestje: Mooi man. Goed hoor.... En dat na een uitglijer de auto slecht rijdt is te wijten aan slijtage / temperatuur banden. Dat zit beter in het NTM dan in het OTM.
5 Minuten geoefend, geen enkel rondje zonder incs gereden en maar besloten om uit de pits te starten, want ik had ook geen Q gedaan.
Resultaat: 3e, 0inc. SOF was niet zo hoog, niet gek natuurlijk voor een dinsdag, maar toch.
Mid Ohio blijft een heerlijke baan, in welke auto dan ook,
Edit, en een nieuwe award erbij:
Great Finish - Road
Advance 60% of the field from where you started in an official road race with at least 10 drivers in your class and no more than 2 incidents.
Charged up the pack from 11th to finish 3rd. Great finish!
[ Voor 46% gewijzigd door MartijnA3 op 06-09-2011 23:21 ]
Zoals ik al zeiquote: Jed Jury op het Member ForumI was finding that also, not to mention i could only go about 15 laps before under-steering into the wall
My solution was to add a little lift mid-corner to induce some off throttle over-steer and take a little pressure off the RF tire, for sure that impacts my lap times negatively but i went from struggling to get 20 laps to getting 72odd without issue.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 06-09-2011 23:18 ]

Met nog een aantal custom features er op maar die verklap ik nog niet
[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 07-09-2011 03:47 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Wil je iets voor mij testen?JoepW schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:43:
Ik rij met 6 FFB in iracing en driver in windows 1.09 (niet 1.10!) en heb geen zandgevoel met de skip ervaren.
Pak de Star Mazda op een willekeurige baan. Blijf stilstaan in de pits en draai het stuur van helemaal links naar helemaal rechts. Dit zal als het goed is helemaal soepel aanvoelen.
Doe nu hetzelfde met de Skip Barber. Je zult voelen dat het lijkt alsof er grind onder je band zit, het gevoel is niet soepel maar het gaat met kleine schokjes.
Als jij dit ook hebt ligt het waarschijnlijk aan het NTM en is er niks om me zorgen over te maken. Als bij jou het gevoel van soepelheid in de Skip net zo is als bij de Star Mazda heb ik een probleem ergens, dan wordt het uitzoeken waar.
Goed, gisteravond de hele avond met de GT3RS en de CS pedalen doorgebracht
Het stuur ligt goed in de hand en de bouwkwaliteit lijkt me dik in orde. De flaps zijn inderdaad iets minder dan de G25/G27, maar niet wereldschokkend, ik red me er in ieder geval prima mee.
Het bevestigen op de tafel was ook even wennen maar dat is nu ook gelukt. Wel zit hij iets minder goed vast dan de G25, als je heel enthousiast bent kun je hem een stukje naar achteren laten kantelen maar in alle eerlijkheid wilde dat met de G25 ook wel lukken, no biggie.
Wat echter een designfout van jewelste is zijn de shifters. Welk oliedom figuur maakt de stekker voor de shifters aan de onderkant?! Als ik dit had geweten had ik ze niet besteld, want de 2 metalen pinnen waar ze aan vastzitten (die ik waarschijnlijk nooit meer uit het stuur ga krijgen als ik zo voel) zitten 5mm boven mijn bureau (hoekbureau van de IKEA, dus de shifter staat als het ware op de tafel) en dus zit het kabeltje klem en kan ik de shifters niet gebruiken. Waarom niet aan de achterkant of aan de zijkant? Nu zit ik waarschijnlijk vast aan de Clubsport Table Clamp waardoor het wel een hele operatie wordt als ik het stuur niet gebruik. en wederom een uitgave van 55 euro waar ik niet op zit te wachten.
De pedalen (ClubSport) zijn wel weer een dikke prima. Kwalitatief voelt het zeer solide aan en het gevoel is ook goed, met name het remmen. Wel enorm wennen want ik was na 5 jaar gebruik zo ongeveer vergroeid met de G25 en ik kan nog niet echt een positie vinden waarin ik het langer dan 15 minuten uithoud zonder zere rug, maar dat komt vast goed.
Vanavond weer verder prutsen, heb er nu al zin in
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gaaf stuurtje, maar waarop werkt dat ding als ik vragen mag? Via even googlen vond ik iets over G25/G27, klopt dat en zo ja wat kost zo'n stuurtje nou?BruceLee schreef op woensdag 07 september 2011 @ 03:44:
Ik heb net een leuk stuurtje besteld de cubewheel GP2 (F1 Stuur gebaseerd op echte GP2 basis stuur)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met nog een aantal custom features er op maar die verklap ik nog niet
Was net de wedstrijd aan het volgen / ghostrijden toen die nr 10 net voor je nogmaals in de fout ging. Je kon geen kant op.Niellie41 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:29:
Zo nog even mijn 2e NASCAR B Class race van de avond pakken. De vorige ging best goed, ben benieuwd hoe het nu gaat.
Die kerel was zo blijkbaar al niet populair en er zijn er meerdere die hem gingen protesten.
Het was bijna de ene caution na de andere naar het einde toe, het aantal cautions steeg zowat naar het GoT legends niveau van maandag
Dit was de eerste keer dat ik een NASCAR B class sessie volg maar ik hoop toch dat dit meestal niet het geval is.
http://dl.dropbox.com/u/4...tar_11s3_milwauke_got.zip
Ik heb ze ook even op het digitalracing forum gepost, in de hoop dat er wat van die oval jongens daar ook nog gaan rijden en wellicht nog wat nuttige verbeteringen of eigen setups posten.
Ik neem aan dat dat geen probleem is toch JoepW / Hoogie2004?
Fragbeestje schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:07:
[...]
Was net de wedstrijd aan het volgen / ghostrijden toen die nr 10 net voor je nogmaals in de fout ging. Je kon geen kant op.
Die kerel was zo blijkbaar al niet populair en er zijn er meerdere die hem gingen protesten.
Het was bijna de ene caution na de andere naar het einde toe, het aantal cautions steeg zowat naar het GoT legends niveau van maandag![]()
Dit was de eerste keer dat ik een NASCAR B class sessie volg maar ik hoop toch dat dit meestal niet het geval is.
Die nummer 10 wat echt een idioot. Hij reed ook een keer vol gas door de pitstraat, terwijl bijna iedereen ging pitten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hij past op elk stuur opzich je moet gewoon de goede adapter plaat hebben. Hij kan idd op een g25/g27.Red Baron schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:27:
[...]
Gaaf stuurtje, maar waarop werkt dat ding als ik vragen mag? Via even googlen vond ik iets over G25/G27, klopt dat en zo ja wat kost zo'n stuurtje nou?
Het stuurtjezelf heeft gewoon een eigen usb aansluiting en het hart is eingelijk een bodnar sli pro. waarmee alles uit de game werken op het schermpje en leds gezien kan laten worden. het stuurtje kost zon 1045 euro
Daar koop je een hele auto voor!!!....pfff, maar wel errug gaaf hoor, zelf wacht ik toch nog even op de Fanatec-versie.
Dat fanatec f1 stuur komt pas over een jaar. en dat blijft speelgoedEricjooo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:24:
[...]
Daar koop je een hele auto voor!!!....pfff, maar wel errug gaaf hoor, zelf wacht ik toch nog even op de Fanatec-versie.
Ook is dit een echt stuur. gewoon een echte uit een gp2 wagen die als basis is gebruikt. en er zit een Leo Bodnar Sli Pro in dat kan net even iets meer dan die paar ledjes op die fanatec stuurtjes:) maar het kost wel wat. Maar is ook overal op inzetbaar en met eigen usb aansluiting.
Ook wordt mijn versie van het stuur in leer ipv alcantare / suede wat erg snel slijt en bijna niet te gebruiken is zonder handschoenen omdat het zo zwart afgeeft.
[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 07-09-2011 15:02 ]
Ehm....het is echter als je mét handschoenen rijdt (als je tenminste serieus genomen wil worden....haha....zonder gloves rijden is zo speelgoedachtig...LOL)BruceLee schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:59:
[...]
Ook is dit een echt stuur. gewoon een echte uit een gp2 wagen die als basis is gebruikt.
Ook wordt mijn versie van het stuur in leer ipv alcantare / suede wat erg snel slijt en bijna niet te gebruiken is zonder handschoenen omdat het zo zwart afgeeft.
Gisteravond ook even een paar rondjes gedaan, 26.868 met low fuel, 27.01 met 30 liter aan boord. By the way: met zo weinig power over een oval met de HD-setup is wel erg saai......zeg ik als oval-fan!! Deze week maar snel een race rijden...dan kan ik daarna in de Dallara over MilwaukeeFast-P schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:56:
@ Joep
Met setup 3 kon ik na aantal ronden mijn snelste tijd onder 26.9 en dus een 26.8 rijden ( met laag benzine).
[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 07-09-2011 16:14 ]
Wat gebruiken ze dan voor alcantare/suede want wij hebben een porsche gt3 en die besturen we ook zonder handschoenen en die geeft toch echt niet af, maar het stuur wat je gaat kopen is wel zwaar relaxed.BruceLee schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:59:
[...]
Dat fanatec f1 stuur komt pas over een jaar. en dat blijft speelgoedook al ziet het er redelijk uit. en dat fanatec stuur komt eerst uit met een formule stuurtje van 150euro. hopelijk is de base van het csw stuur wel erg goed dan zet ik misschien mijn stuurtje er wel op en anders w8 ik op echte highend. zeg maar het leo bodnar stuur.
Ook is dit een echt stuur. gewoon een echte uit een gp2 wagen die als basis is gebruikt. en er zit een Leo Bodnar Sli Pro in dat kan net even iets meer dan die paar ledjes op die fanatec stuurtjes:) maar het kost wel wat. Maar is ook overal op inzetbaar en met eigen usb aansluiting.
+1Ericjooo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:06:
[...]
zonder gloves rijden is zo speelgoedachtig...LOL)
Ieder zn eigen ding, maar voordat ik 1000 euro ga uitgeven voor alleen een stuurwiel, holy moly. Geld investeren in iets dat je sneller maakt snap ik tot op zekere hoogte, maar dit is toch alleen uiterlijk vertoon met een aantal knopjes extra die je normaal niet hebt?
Misschien is het het vetgehalte in mijn handen, maar ik moet zeggen dat het alcantara op mijn GT3 nou niet echt nieuw meer oogt, mét gloves rijden zou voor het stuur beter zijn...maar afgeven doet het idd niet.Speedy55 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:21:
[...]
Wat gebruiken ze dan voor alcantare/suede want wij hebben een porsche gt3 en die besturen we ook zonder handschoenen en die geeft toch echt niet af, maar het stuur wat je gaat kopen is wel zwaar relaxed.
Vanavond ook meteen is kijken of ik de Grand AM mee kan pakken op Barber. De Mustang lijkt me daar wel zeer vermakelijk. En de laatste tijd zijn de DPs een stuk beter in de Grand AM races. Heb iig minder problemen met de Grand AM races dan de Proto GT races wnaneer het aan kotm om lappen door de snellere auto's.
[ Voor 11% gewijzigd door DutchDevil79 op 07-09-2011 16:40 ]
Eens kijken of ik daarvoor nog optijd thuis ben
Ik niet heb avond dienst. Reden ook waarvoor ik me daarvoor niet heb ingeschreven. Jammer want de Mustang is een leuke bak. En altijd leuk met Nederlands pratende te racen. Maar leagues door de week gaat mij niet lukken.Red Baron schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:41:
Vanavond is ook nog die 2e ronde van dat simracing.nl mustang kampioenschap geloof ik.
Eens kijken of ik daarvoor nog optijd thuis ben
Valt enorm mee, vorig seizoen ook een paar races gedaan daar en als je slim bent kom je gewoon in de top 5. Iedere caution gewoon stoppen en naar achter droppen en in de lead lap blijven; 10-15 ronden voor het einde wat meer druk gaan zetten en je zit in de top 5.DutchDevil79 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:37:
Heb niet zo'n zin in om men SR en IR naar de knoppen te laten gaan. Ben net met men IR gestaag omhoog aan het gaan op de oval kant. Irating van een dieptepunt van 1100 nu naar 1508 gewerkt.
Holy ...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ligt er aan hoe serieus je hobby is en van hoeveel immersion je houd.MartijnA3 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:21:
[...]
+1![]()
Ieder zn eigen ding, maar voordat ik 1000 euro ga uitgeven voor alleen een stuurwiel, holy moly. Geld investeren in iets dat je sneller maakt snap ik tot op zekere hoogte, maar dit is toch alleen uiterlijk vertoon met een aantal knopjes extra die je normaal niet hebt?
Elk knopje van het williams f1 stuur kan je nu gewoon op je eigenstuur afstellen ipv op het keyboard moeilijk te moeten doen.
Per bocht je div instellen in mid exit je rembalans. zelf starten met dubbelekoppeling net als met echte f1 wagen.
ik krijg ook nog een clutch setting op het wheel zodat het net zo werkt als irl zo dus:
dus altijd perfecte starts
[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 07-09-2011 18:18 ]
Als je ermee om kan gaan
Verder echt zo ontieglijk vet... Maar helaas heb ik zoveel geld niet even ergens liggen...
Overigens, staand starten in de SM (discussie van paar weken geleden) ik neem 7000-7250 nogwat toeren en schakel dan naar 1 en knal het gas erop.
Het is voornamelijk interresant in f1, vooral met lange eerste versnellingen. waarmee je zonder koppelen totaal niet goed weg meer mee komt.Hoogie2004 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:36:
[...]
Als je ermee om kan gaan![]()
Verder echt zo ontieglijk vet... Maar helaas heb ik zoveel geld niet even ergens liggen...
Overigens, staand starten in de SM (discussie van paar weken geleden) ik neem 7000-7250 nogwat toeren en schakel dan naar 1 en knal het gas erop.
Ik heb 1x zacht de muur geraakt maar ik kreeg hier 0x voor. Het zag er ook totaal niet ernstig uit + ik wist meteen mijn auto goed te positioneren zodat iedereen erlangs kon. Wel moest ik hiervoor pitten.
Richting het einde van de race werd ik ingehaald door iemand. Blijkbaar zat er nog iemand achter hem want toen ik naar binnen toe reed voor de bocht, tikte ik hem aan. Ik had hem niet gezien in mijn achteruit en de spotter zei ook niks. Gelukkig niks ernstigs gebeurt behalve de 4x. Dus hij crashte niet, ik crashte niet, we konden gewoon verder.
Ben iig blij met mijn eerste oval race. Er zullen er wel een hoop meer volgen denk ik zo.
Owja ik werd 7de van de 12: http://members.iracing.co...onid=4093646&custid=51623
Wilde er nog een skip race achteraan pakken maar het lijkt erop dat het nog een uur duurt voor die begint
[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 07-09-2011 20:34 ]
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 07-09-2011 20:42 ]

Schijnt ook met NTM te maken te hebben. IK had het net ook nog, laatste bocht van Lime Rock voor opkomen rechte stuk. Achterkant glijdt, ik corrigeer, ineens krijgen de voorwielen enorm veel grip en ik schiet met 120km/h+ de bandenstapels in.NickThissen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:41:Echt alsof hij even de grip verloor en bij terugvinden van de grip een willekeurige richting uit vliegt (stuur stond gewoon recht).
Beetje gemengd gevoel bij NTM, realisme is er zeker op vooruitgegaan (alhoewel ik denk dat nkPro qua banden en dan vooral slijtage en hitte nog steeds beter is) maar er werden/worden ook veel bugs geintroduceerd, zoals de problemen die sommigen hebben met Fanatec stuurtjes (zie vorige pagina, ikzelf ook) en het onverklaarbare crashen zoals jij ook beschrijft.
Netkar pro was 2 jaar geleden al beter als iRacing nu, en met die complexiteit, is het erg moeilijk inlopen. Misschien moet iRacing dat bandenmodel maar aanschaffen in licentie ofzo. Ik denk wel dat iRacing echt op de goede weg is, maar het is verschrikkelijk moeilijk om een bandenmodel te maken voor 20+ autos (of hoeveel zijn het er....)Arfman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:02:
[...]
Schijnt ook met NTM te maken te hebben. IK had het net ook nog, laatste bocht van Lime Rock voor opkomen rechte stuk. Achterkant glijdt, ik corrigeer, ineens krijgen de voorwielen enorm veel grip en ik schiet met 120km/h+ de bandenstapels in.
Beetje gemengd gevoel bij NTM, realisme is er zeker op vooruitgegaan (alhoewel ik denk dat nkPro qua banden en dan vooral slijtage en hitte nog steeds beter is) maar er werden/worden ook veel bugs geintroduceerd, zoals de problemen die sommigen hebben met Fanatec stuurtjes (zie vorige pagina, ikzelf ook) en het onverklaarbare crashen zoals jij ook beschrijft.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-09-2011 21:09 ]
Bij de SM voel je je schokjes heeeeeeel ver weg en bij de skip iets erger.Arfman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:16:
[...]
Wil je iets voor mij testen?
Pak de Star Mazda op een willekeurige baan. Blijf stilstaan in de pits en draai het stuur van helemaal links naar helemaal rechts. Dit zal als het goed is helemaal soepel aanvoelen.
Doe nu hetzelfde met de Skip Barber. Je zult voelen dat het lijkt alsof er grind onder je band zit, het gevoel is niet soepel maar het gaat met kleine schokjes.
Maar ik kan niet zeggen dat ik er bij de skip sinds NTM last van had bij het rijden.
Maar het voelt raar.
2 x een legend cup gereden dat ging erg lekker , goed voor irating + SR
Eerst ff een training gedaan met de SM , met volle tank duurde het even voordat ik in de lage 27érs kon komen. Daarna nog ff met lege tank gereden en snelste tijd aangescherpt naar 26.833. Klaar voor een race dacht ik .....
Maar helaas de eerste ronde niet overleeft , op volle snelheid in bocht spint er 1 auto 2 plekken voormij , de auto schuift naar het binnenveld en dus kies ik de buitenkant en op dat moment geeft hij gas of wat dan ook en komt hij plots met volle snelheid naar de muur daar zat ik net .......
Tja, het snelle rondje doet er niet toe. Maar tig rondjes overleven tussen de spinners en je concentratie niet verliezen en dan per ongeluk het gele streepje te veel pakken.....Fast-P schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:32:
tja
2 x een legend cup gereden dat ging erg lekker , goed voor irating + SR![]()
Eerst ff een training gedaan met de SM , met volle tank duurde het even voordat ik in de lage 27érs kon komen. Daarna nog ff met lege tank gereden en snelste tijd aangescherpt naar 26.833. Klaar voor een race dacht ik .....
Maar helaas de eerste ronde niet overleeft , op volle snelheid in bocht spint er 1 auto 2 plekken voormij , de auto schuift naar het binnenveld en dus kies ik de buitenkant en op dat moment geeft hij gas of wat dan ook en komt hij plots met volle snelheid naar de muur daar zat ik net .......Auto echt total los .....
Ik ga morgen eens een raceje rijden.
Ik kon trouwens met race fuel constant 27 laag rijden. Ook nog ff paniek ontwijken in bocht geoefend. Remmen niet doen. Gas los niet geheel lossen. En vooral de hoge downforce gebruiken om op snelheid de zooi voor je te ontwijken door goed sturen. Dus het is mazzel als je heelhuids door een crash komt vlak voor je.
Net nog ff racefuel getest en banden slijtage. Zonder cautions zal de RV band op 50-60% eindigen na de full race. Moet kunnen.....
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 07-09-2011 22:01 ]

Gisteren 2e, vandaag 1e!!! De skippy op Lime Rock ligt me wel!
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4094073&custid=71853
Wel wat gave momenten gehad in de race! Enkele ronden net achter de leider gehangen totdat deze in de laatste turn iets te ver naar buiten ging en op het gras terechtkwam. Hierdoor kon ik hem vlot voorbij steken.
Dan nog een keer gepasseerd geweest toen ik een fout maakte. Deze kerel was wel wat sneller als ik, maar kon onmiddellijk aanhaken. 2 ronden later maakte hij een foutje bij het uitkomen van T2 en ging de baan af. Schoof vrij ver van de baan af denk ik want had plots 18 seconden voorsprong op hem. Dan nog een tijdlang mijn achtervolger op meer dan 2 seconden proberen te houden, maar ongeveer 6 ronden voor het einde kreeg ik precies toch wel wat last van mijn concentratievermogen... oftewel wilde ik koste wat het kost geen fouten maken, want dat had me gisteren de zege gekost. Zal wel een combinatie van de 2 zijn. Een hele tijd alleen rijden gaat me precies niet zo goed af.
Achtervolger was nog genaderd tot 1,4 seconden in de voorlaatste ronde. De laatste ronde heeft hij ook maar gewoon rustig zijn rondje uitgereden... maar daar was ik ook ontzettend blij om. De laaste ronde ingehaald worden is ook maar niks
http://members.iracing.co...onid=4094285&custid=61620
Mooi resultaat, al zeg ik het zelf.
Dat ging vlotjes voor ons!Hoogie2004 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:29:
Zo, even met Tim een 2 en 3 gescoord. Ik kwam van helemaal achteraan tijdens de 2e caution... (had wel ff nieuwe bandjes gehaald).
http://members.iracing.co...onid=4094285&custid=61620
Mooi resultaat, al zeg ik het zelf.
Ik reed met de laatste setup van Joep van gisteren. Dat ging heerlijk. In de turns inderdaad een beetje liften om de bandenslijtage te beperken. Ik heb de hele race op 1 set gereden en aan het einde kwamen er nog genoeg 27,1's uit. Klasse set Joep.
De allersnelste jongens reden in het begin sneller, maar na 20 rondjes zag ik ze al steeds wijder gaan lopen en kon ze rustig inhalen één voor één. Deze set met liften blijft ultra stabiel en gaat gegarandeerd voor goede race wins zorgen.
Nu nog een snelle Q set ergens vinden...
je Q was toch prima?Requiem19 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:31:
[...]
Dat ging vlotjes voor ons!
Ik reed met de laatste setup van Joep van gisteren. Dat ging heerlijk. In de turns inderdaad een beetje liften om de bandenslijtage te beperken. Ik heb de hele race op 1 set gereden en aan het einde kwamen er nog genoeg 27,1's uit. Klasse set Joep.
De allersnelste jongens reden in het begin sneller, maar na 20 rondjes zag ik ze al steeds wijder gaan lopen en kon ze rustig inhalen één voor één. Deze set met liften blijft ultra stabiel en gaat gegarandeerd voor goede race wins zorgen.
mijn setup werkt ook prima, komt lekker de bocht uit wat beetje helpt met inhalen. Jammer dat ik even werd geduwd door 1 van die gasten zonder fuel, anders was ie helemaal clean.
Bedankt voor het testen!JoepW schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:20:
[...]
Bij de SM voel je je schokjes heeeeeeel ver weg en bij de skip iets erger.
Maar ik kan niet zeggen dat ik er bij de skip sinds NTM last van had bij het rijden.
Maar het voelt raar.
Ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje last van, de Skip voelt gewoon raar aan. De SM veel minder maar daar heb ik bijna geen ervaring mee dus ik vlieg er constant af. Ik hoop dat de Skip of de Fanatec driver snel geupdate worden zodat dit probleem voorbij is.
Gisteren een uurtje Lime Rock geoefend. Ik kan nu met m'n nieuwe stuur redelijk clean rijden, nog een avondje oefenen en ik durf een race aan. Nu nog de tijd zien te vinden ..
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 08-09-2011 08:11 ]
http://members.iracing.co.../275/1487844.page#3757333
Her en der staan nog wat meldingen maar deze 2 kon ik snel vinden. Het is een echt bestaand issue en meerdere mensen hebben er last van.
ligt dit aan fanatec stuur??? mmm heb dit dus ook !!!!!! wat ik ook heb met CSP pedals dat ineens rem gevoeligheid weg is met NTM vooral in de snelle wagens LMP2 is daar heel gevoelig voor. (full brake en nog niet eens wielen blokeren enz)Arfman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:02:
[...]
Schijnt ook met NTM te maken te hebben. IK had het net ook nog, laatste bocht van Lime Rock voor opkomen rechte stuk. Achterkant glijdt, ik corrigeer, ineens krijgen de voorwielen enorm veel grip en ik schiet met 120km/h+ de bandenstapels in.
Ah ok, niet gezien. Vreemd.Arfman schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:17:
http://members.iracing.co...ist/900/3409.page#3758939
http://members.iracing.co.../275/1487844.page#3757333
Her en der staan nog wat meldingen maar deze 2 kon ik snel vinden. Het is een echt bestaand issue en meerdere mensen hebben er last van.
Wel balen als je net een nieuw stuur hebt en dan dit...
Post het issue gewoon bij problems op het member forum en eventueel ook op het blog van Thomas.
Met de race setup op low fuel ga je toch al een stuk harder dan de 26.934 die je nu hebt staan?Requiem19 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:31:
[...]
In m'n eerste poging een 26.847 gereden welke verre van perfect was. Ik denk dat met de setup zoals die nu is een lage 26.8 en wellicht zelfs een hele hoge 26.7 mogelijk is.
[ Voor 67% gewijzigd door Red Baron op 08-09-2011 10:25 ]
Dit topic is gesloten.