iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.182 views

Onderwerpen

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Vandaag durf ik eindelijk om met de LMS serie op Mid-Ohio te rijden. Mijn snelste tijd is nu een 11.7xx. Nu maar hopen dat ik heel blijf.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:59:
Vandaag durf ik eindelijk om met de LMS serie op Mid-Ohio te rijden. Mijn snelste tijd is nu een 11.7xx. Nu maar hopen dat ik heel blijf.
idd kutbaan met de lmp2. Je kunt ineens "BAM" wagen verliezen :'(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik vind 'm heerlijk! Gister met de fixed setup een 1:11.9 in de Q gedaan, helaas verremde ik me in de hairpin in de eerste ronde en werd ik geraakt door degene achter me toen ik bijna spinde. Ronde achterstand door repairs, maar mn topsnelheid was weg dus ik kon geen normale tijden meer rijden. Toch nog 8ste geworden.

iRacing Profiel

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:47
Nog een kwali gedaan, maar ik ben vergeten de replay te saven, dat is namelijk ook wel interessant om te bekijken op ovals met betrekking tot de lijnen etc.

Wat denk ik ook wel de truc is denk ik, is om echt voor 1 of 2 maximale rondjes te gaan tijdens je run.
In die zin dat je het rondje voor je snelle rondje opgeeft en daar T3/T4 gebruikt om je snelle rondje nog net even wat sneller te beginnen.
Dus door die wat later in te sturen verlies je daar tijd, maar je kunt sneller zo recht mogelijk de bocht uitkomen wat net even een fractie extra snelheid oplevert en daar gaat het wel om bij zo'n oval Q natuurlijk.

Het is ook wel te zien denk ik in m'n iSpeed data, maar het lijkt erop dat ook niet goed draaide tijdens m'n run dus kan de rondjes daar niet goed over elkaar leggen.

code:
1
2
3
4
Lap 1: 26.993           Optimal  Best
Lap 2: 26.821       1:  13.423   13.443  +0.020
Lap 3: 26.995       2:  13.373   13.373  +0.000
Lap 4: 26.817     Lap:  26.797   26.817  +0.020

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
spoiler: Red Baron niet lezen ;)
Ik heb vandaag de hardware besteld voor de 3 schermen opstelling. Na levering maar eens zien hoe ik dit ga monteren aan mijn seat. Zal wel weer een zooitje improvisatie worden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• MartijnA3
spoiler:
Zal ik je mijn adres even mailen, kun je je oude videokaart opsturen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 08-09-2011 12:38 ]

iRacing Profiel

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Hoi Joep is het wat je al eerder aangeven hebt _/-\o_

Ben ook bezig voor 3 schermen dus ben benieuwd .... Ik hou even geen rekening met RB , doet hij kwa snelheid ook niet met mij op de baan :P Moet altijd achter aan rijden ......

Grtz
Patrick

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Grapjas, deze mag je in V&A zetten

[ Voor 99% gewijzigd door PWM op 08-09-2011 19:39 ]

• MartijnA3
Mooi ding man. Zou graag willen, maar de auto moet binnenkort naar de garage, mag ik 1100 euro aftikken voor onderhoud en vervangen distributieriem. :X

iRacing Profiel

• Red Baron
Zonet even even als ghost meegereden met de race van DutchDevil79.
Die van hem duurde niet echt lang omdat hij de achterkant verloor in T4, hij ving het wel op maar kreeg daarna lag contact met een Australier waardoor hij echt in de rondte ging.

http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4097437

Ik heb verder niet gepit en kon aan het einde nog 27.3/4 doen.
Alle toppers behalve de leider op dat moment, Vladimir Tsaplin, pitten tijdens de caution in ronde 38.
Er waren toen al niet al te veel mensen meer over, stuk of 5 in de lead lap geloof ik en het betaalde zich wel uit, want er volgde bijna direct nog een caution en na die herstart daarvan gingen ze hem uiteindelijk allemaal voorbij tot die Mark Smith tegen z'n achterkant aan tikte waardoor Vladimir wreckte zonder een caution te veroorzaken.

Echter tegen het einde van de race kon ik er nog een paar wel weer terugpakken zeg maar want die pace van hen zakte op het einde toch wel wat in.

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
MartijnA3 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:15:
Mooi ding man. Zou graag willen, maar de auto moet binnenkort naar de garage, mag ik 1100 euro aftikken voor onderhoud en vervangen distributieriem. :X
Zowee,

Ik zou een nieuwe garage zoeken; dat zijn toch geen bedragen voor gewone Nederlanders??
Vorige week motor laten reviseren, nieuwe kleprubbers, complete thermostaathuis, nieuwe distributieriem met waterpomp + beurt....750 Euries 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Ericjooo op 08-09-2011 13:51 ]

iRacing Profiel

• Ericjooo
Red Baron schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:47:
Alle toppers behalve de leider op dat moment, Vladimir Tsaplin, pitten tijdens de caution in ronde 38.
Er waren toen al niet al te veel mensen meer over, stuk of 5 in de lead lap geloof ik en het betaalde zich wel uit, want er volgde bijna direct nog een caution en na die herstart daarvan gingen ze hem uiteindelijk allemaal voorbij
Ja, dat kostte mij vorig seizoen ook de zege op Richmond, alle Amerikanen zochten iedere caution de pits op en reden mij aan het eind dan ook fluitend voorbij....

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een kwalificatie gereden voor de LMS serie. Uit eindelijk een 11.615. Dus zit redelijk vooraan, verwacht ik zo. Zeker omdat ik bijna niet in de top split zit.
Misschien straks, anders vanavond een race rijden op Mid-Ohio. Dit weekend zeker 1 of 2 races rijden.

• MartijnA3
Ericjooo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:49:
[...]

Zowee,

Ik zou een nieuwe garage zoeken; dat zijn toch geen bedragen voor gewone Nederlanders??
Vorige week motor laten reviseren, nieuwe kleprubbers, complete thermostaathuis, nieuwe distributieriem met waterpomp + beurt....750 Euries 8)
Compleet OT, maar:
Volvo dealer, S60 10 jaar oud, 143.000km, groot onderhoud en distributieriem. Wil nog even informeren bij een andere garage, maar voor de S60 schijnt het wel een specifieke job te zijn...

iRacing Profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Fuelke

Forza Ferrari

MartijnA3 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:34:
Vanavond hopelijk een race in de Radical op Silverstone historic doen, als er genoeg animo is tenminste. Wederom een heerlijke combo. :9
Morgen bedoel je :P

Radical rijdt enkel vrijdag, zaterdag, zondag.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Zijn er hier nog mensen die met een G25 rijden? Zo ja, welke settings gebruiken jullie?

Ik heb het idee dat mijn instellingen nog redelijk ruk staan, met name mbt het remmen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Red Baron schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:47:
Zonet even even als ghost meegereden met de race van DutchDevil79.
Die van hem duurde niet echt lang omdat hij de achterkant verloor in T4, hij ving het wel op maar kreeg daarna lag contact met een Australier waardoor hij echt in de rondte ging.

http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4097437
Yep was jammer. Ging iets te enthousiast op het gas met koude bandjes. Was eerst blij dat ik hem hield daarna dus 2 achter me op elkaar en een parkeert hem in men zijkant. Nog wel geprobeerd de schade te laten repareren maar auto was na reparatie erg tricky. Brak soms zo maar uit. Dus maar gestopt.

Ach ja volgende keer beter. Dit was zo wel heel snel over.

iRacing Profiel

• Arfman
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

BM schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:22:
Zijn er hier nog mensen die met een G25 rijden? Zo ja, welke settings gebruiken jullie?

Ik heb het idee dat mijn instellingen nog redelijk ruk staan, met name mbt het remmen.
Uit m'n hoofd: FFB strength 107%, damping 0, centering spring off en 900 graden rotation in de Logitech Profiler. Geen combined pedals gebruiken. In iRacing FFB instellen op de kracht die jij fijn vindt, dampening 0, 90 graden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BM

BM

Moderator Spielerij
Die laatste is ook echt 90, of ook 900? :)

Edit: binnen iRacing heb je ook nog een waarde voor je rempedaal. Aanbevolen >1.6 voor normale pedalen, en <1.0 voor loadcells. Maar volgens mij krijg ik met >1.6 die wagens helemaal niet meer tot stilstand :?

[ Voor 71% gewijzigd door BM op 08-09-2011 15:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:41:

Edit: binnen iRacing heb je ook nog een waarde voor je rempedaal. Aanbevolen >1.6 voor normale pedalen, en <1.0 voor loadcells. Maar volgens mij krijg ik met >1.6 die wagens helemaal niet meer tot stilstand :?
Ik rijd met die waarde op 3.0 8)

My iRacing profile | Strava

• Ericjooo
0.0 voor loadcells...

iRacing Profiel

• Red Baron
Leuke 6e plek hoor Joep, maar waarom ging je niet pitten in die caution met nog 18 laps te gaan?
Ik denk dat de meeste mensen achter je dan wel met je mee gaan en ik denk dat je dan echt een dik voordeel hebt tegenover de 5 man die wel op die banden bleven rijden.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
:+ http://members.iracing.co...onid=4098237&custid=65950
Wel een hoop cautions. 65% over na de race op de rechter voorband.
Ik hield goed de kop bij zonder draft.
Had beetje pech met voorliggers.
Eerst een blinker voor me en na 2 x waarschuwen is ie opzij gegaan.
Daarna een klooio die steeds naast me bleef rijden dus geen wederzijdse draft. En toen liet ik hem voor en ging ie steeds verdedigen. Eindelijk er voorbij en foetsie was ie.
En na de laatste caution had ik 3 achterblijvers voor me die en rustig deden bij de herstart en gewoon tijd kostte om voorbij te komen. Dus net weeeeer de aansluiting bij de kop kwijt.... 6de.

@RB: Ik hoopte dat zij wel gingen pitten. Eentje maakte ook een schijnbeweging, maar bedacht zich op het laatst. Ach en toen d8 ik laat ik het maar doen klik me banden aan en verhoog per ongeluk mijn bandenspanning sky high en wist natuurlijk niet meer hoe hoog ie wel moest zijn ;( Dus toen maar geen pitstop. ;)

• Red Baron
Hmm als je hem verandert wordt hij toch blauw? Als je hem vervolgens weer op je orginele waarde terugzet kleurt het weer wit geloof ik.

Wat betreft die Gregor waar je wat aanmerkingen op had, ik denk dat je dat ook wel een beetje bij jezelf moet zoeken hoor.
Als jij vlak voor hem rijdt moet je gewoon wat strakker die bochten aansnijden zodat je hem geen ruimte geeft op de inside line.
Maar terwijl hij vlak onder je vleugel zat bleef jij die bochten maar heel laat en wijd aansnijden waardoor hij gewoon alle ruimte en ook alle recht had om daar de binnenkant te nemen.

Hij was sowieso behoorlijk wat langzamer, dus je moet dan gewoon even licht verdedigen en zorgen dat je het gat weer wat vergroot zodat je weer optimale rondjes kunt gaan draaien.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BM schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:41:

Hij bedoelt 900 , deze instelling van het stuur moeten gelijk zijn aan wat je in de logitech profiler hebt ingesteld .

Voor de rem gebruik ik 0 voor road en boven de 2.5 voor ovals (voor zover ik daar te vinden ben) ,
op 0 is het pedaal lineair en daarboven reageert hij bij lichtjes intrappen minder en ineens een stuk meer als je hem bijna helemaal hebt ingetrapt.
Verder heb ik in de profiler de damper op 45 staan en in de game op 100.
FFB in de profiler boven de 107 zetten (bij mij staat hij op 100) zorgt ervoor dat de informatie die het spel levert geclipt wordt en de lineariteit van de krachten verandert , de ffb in het spel hoger zetten (indien gewenst) levert een beter resultaat .

How do you save a random generator ?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:54:
Hmm als je hem verandert wordt hij toch blauw? Als je hem vervolgens weer op je orginele waarde terugzet kleurt het weer wit geloof ik.

Wat betreft die Gregor waar je wat aanmerkingen op had, ik denk dat je dat ook wel een beetje bij jezelf moet zoeken hoor.
Als jij vlak voor hem rijdt moet je gewoon wat strakker die bochten aansnijden zodat je hem geen ruimte geeft op de inside line.
Maar terwijl hij vlak onder je vleugel zat bleef jij die bochten maar heel laat en wijd aansnijden waardoor hij gewoon alle ruimte en ook alle recht had om daar de binnenkant te nemen.

Hij was sowieso behoorlijk wat langzamer, dus je moet dan gewoon even licht verdedigen en zorgen dat je het gat weer wat vergroot zodat je weer optimale rondjes kunt gaan draaien.
Hmmmmm, ben niet kleurenblind. Maar dat heb ik niet gezien.
Tav die Gregor heb je wel een beetje gelijk. Ik reed toen ff beetje slordig. Maar toen ie voor me zat slingerde hij echt van links naar rechts echt vermoeiend...

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:00:
[...]

Hij bedoelt 900 , deze instelling van het stuur moeten gelijk zijn aan wat je in de logitech profiler hebt ingesteld .

Voor de rem gebruik ik 0 voor road en boven de 2.5 voor ovals (voor zover ik daar te vinden ben) ,
op 0 is het pedaal lineair en daarboven reageert hij bij lichtjes intrappen minder en ineens een stuk meer als je hem bijna helemaal hebt ingetrapt.
Verder heb ik in de profiler de damper op 45 staan en in de game op 100.
FFB in de profiler boven de 107 zetten (bij mij staat hij op 100) zorgt ervoor dat de informatie die het spel levert gaat clippen , de ffb in het spel hoger zetten (indien gewenst) levert een beter resultaat .
Om clipping te testen en dus mijn stuur en iRacing af te stellen heb ik dit tooltje gebruikt:
http://members.iracing.co...t/50/1613166.page#3665647

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:09:
[...]

Om clipping te testen en dus mijn stuur en iRacing af te stellen heb ik dit tooltje gebruikt:
Heb ik ook eens mee zitten spelen , wat mij erover duidelijk is geworden (als je in de profiler 100% en in het spel 10 hebt ingesteld) is dat als je de auto crashed je een spike krijgt die in de buurt komt van je clipping grens en dat de "normale" FFB events niet boven de helft van die kracht uitkomen.
Volgens die tool kan je in het spel dus ong altijd 20 als sterkte gebruiken in het spel , je verliest dan alleen wat "realisme" als je ergens tegenaan rijdt.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:09:
[...]

Ik volg niet helemaal hoe dit werkt :+

Kan ik met dit tooltje de optimale FFB in iRacing 'berekenen' ?
Want als ik boven de 8 kom, vind ik het al zwaar sturen :+ of kan ik dan in de profiler het wat lager zetten zonder problemen, of klopt dan de waarde uit het tooltje niet meer als ik in de profiler bijv. 60% instel...

• enchion
  • Niet online
10 in Iracing staat zo goed als gelijk met 100% in de profiler dus als het goed is heb je nu 60% x 80% = 48% dus zou in de profiler 48% instellen en in Iracing 10 ong hetzelfde effect moeten geven.
Of andersom natuurlijk. (4.8 in Iracing en 100% in de profiler , zou beter moeten zijn aangezien de profiler het meest "recht" versterkt rond de 100%)

Je kan met deze tool kijken wanneer , als je de FFB hoger zet , je informatie begint te verliezen doordat de curve vervormd wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door enchion op 08-09-2011 18:47 ]

• MartijnA3
Fuelke schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:03:
[...]

Morgen bedoel je :P

Radical rijdt enkel vrijdag, zaterdag, zondag.
Ja zag het. :(

Net een Q gedaan in de LMS, 1:11.016. Weet nog niet of ik de race ga doen over een uur, morgen vroege dienst.

iRacing Profiel

• MartijnA3
[b][message=36727395,noline]
Testen, testen. Iedereen gebruikt andere remkracht, RB remt met 1.7 geloof ik en ik deed het met 0.9 toen ik nog geen loadcell rempedaal had. Is heel persoonlijk.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Meest zware overwinning voor mij, in mijn korte iRacing carrière. De kon de leiding overnemen door een mooie uitrem actie in de allerlaatste ronde, na het lange rechte stuk
http://members.iracing.co...onid=4098971&custid=64876

Heb gewonnen met een beschadigde auto. Mijn stuur stond een beetje scheef. Ik zal later nog een uitgebreider verslagje schrijven.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vlak voor avondeten even wat geboenderd met de Radical op Silverstone. Heb er een 1:36.975 uitgeperst. Doordat ie geen downforce ga ik wel vaak te hard de bocht in. Maar ik perste er een 1:36.975 uit. 2.9 verwijderd van het WR.....
Ik heb een setup van het forum veranderd en ik vind de auto erg lekker rijden. Licht overstuur bij remmen in de bocht en driftend eruit als ik te veel gas gaf.
Leuke combinatie, jammer dat er zo weinig in gereden wordt hier en ook in de iraces.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Eerste Star Mazda race van de week gereden. Als 16de gestart, bij het vertragen voor de eerste caution in lap 2 lichte schade opgelopen, maar auto ging nog redelijk, naar de vierde plaats gereden, en dan op 3 ronden van het einde was de benzine van m'n voorganger op. Plaats #3 dus, Irating +91 & SR +0.27 tot C-class 2.99. Hopelijk geraak ik deze keer wel over de 3.0 na de volgende race.
JoepW schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:15:
Vlak voor avondeten even wat geboenderd met de Radical op Silverstone. Heb er een 1:36.975 uitgeperst. Doordat ie geen downforce ga ik wel vaak te hard de bocht in. Maar ik perste er een 1:36.975 uit. 2.9 verwijderd van het WR.....
Ik heb een setup van het forum veranderd en ik vind de auto erg lekker rijden. Licht overstuur bij remmen in de bocht en driftend eruit als ik te veel gas gaf.
Leuke combinatie, jammer dat er zo weinig in gereden wordt hier en ook in de iraces.
Anders ff kijken of we met z'n drien morgen aan dezelfde Radical race kunnen meedoen? Meer kans dat ie official gaat :P

• Red Baron
Als ik kan doe ik ook wel mee dan :)
Met die setup van Joep deed ik een 35.7 maar optimal was iets van 35.3 maar 35.0 moet ook wel kunnen denk ik.

• MartijnA3
JoepW schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:15:Leuke combinatie, jammer dat er zo weinig in gereden wordt hier en ook in de iraces.
Agreed. morgen een race doen? 1:36.205 heb ik staan als beste tijd nu. Mag ik je setup proberen?

Edit: Zie dat het al was geopperd, ben ff van slag door de aardbeving. :o

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 08-09-2011 21:45 ]

iRacing Profiel

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
wat een hel de fase van d naar c in de ovals .... een hele bevalling maar eindelijk C :-)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de setup die ik gebouwd heb....

Hoe laat is er een race morgenavond? EDIT: Zullen we die van 21:30 nemen?

Ow en morgen ga ik mijn zooi verbouwen (nieuwe HW ;) ) dus misschien doet de boel het niet dan....

@Fast-P: Gefeliciteerd ;)

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 08-09-2011 22:03 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:15:
De Radical heeft juist meer downforce dan je denkt, ook de vrij dichte onderkant betekend veel grondeffect. Je kan er flink hard mee door de bocht hoor. SM heeft meer downforce, maar de Radical is zeker geen slecht wagentje wat downforce betreft.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Man, net weer zonder fuel komen te zitten, deze keer in de skip. Ik dacht dat een estimated 31.6 rondjes wel genoeg was om 25 ronden vol te krijgen maar ik kreeg er toch echt maar 23 mee vol... Vanaf ronde 20 ofzo iets rustiger gedaan en laatste ronden nog moeten pitten, daar ben ik nog 3 plaatsen mee kwijt geraakt. Toen ook nog een contact + lost control in de eerste bocht na uitrijden van pits met iemand die al klaar was (weet niet of hij me niet zag ofzo maar hij sneed gewoon de binnenbocht aan waar ik heel rustig rond probeerde te komen), dus ook nog eens -0.13 SR... Deze week van 3.97 naar 3.51 gegaan in SR... niet zo best :-(

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:23:
Man, net weer zonder fuel komen te zitten, deze keer in de skip. Ik dacht dat een estimated 31.6 rondjes wel genoeg was om 25 ronden vol te krijgen maar ik kreeg er toch echt maar 23 mee vol... Vanaf ronde 20 ofzo iets rustiger gedaan en laatste ronden nog moeten pitten, daar ben ik nog 3 plaatsen mee kwijt geraakt. Toen ook nog een contact + lost control in de eerste bocht na uitrijden van pits met iemand die al klaar was (weet niet of hij me niet zag ofzo maar hij sneed gewoon de binnenbocht aan waar ik heel rustig rond probeerde te komen), dus ook nog eens -0.13 SR... Deze week van 3.97 naar 3.51 gegaan in SR... niet zo best :-(
Die fuel-waarde met volle tank in de pits NOOIT vertrouwen. Als je gaat rijden op normaal tempo een ronde of 3-4 doen, kijken naar het verschil met wat je in het begin had, en dan even doortellen hoeveel je nodig hebt.

Kijk maar eens naar de waarde voor aantal rondjes als je stilstaat, die loopt snel op :)

• MartijnA3

iRacing Profiel

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:25:
[...]

Die fuel-waarde met volle tank in de pits NOOIT vertrouwen. Als je gaat rijden op normaal tempo een ronde of 3-4 doen, kijken naar het verschil met wat je in het begin had, en dan even doortellen hoeveel je nodig hebt.

Kijk maar eens naar de waarde voor aantal rondjes als je stilstaat, die loopt snel op :)
Ja, zoiets dacht ik al... Maar ik dacht dat 6.5 rondes marge wel genoeg zou zijn, blijkbaar niet. Vorige keer dat ik zonder fuel kwam, in de SM, had ik 25.7 rondjes gepland ofzo en daarmee 24.9 rondje gereden (laatste bocht kwam ik stil :p), ik dacht namelijk dat er maar 20 rondjes gereden werden, maar dat verschil is dus een stuk kleiner, vandaar dat ik dacht dat 31.6 wel genoeg zou zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 08-09-2011 22:27 ]

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:26:
[...]

1:35.717, thanks. _/-\o_

21:30 lijkt me prima morgen.
En dan te weten dat ik de auto bij het insturen en gas lossen nog net ff te tricky vind en mid corner net te weinig stuur vind hebben. Dus morgen zal ik nog wel wat prutsen aan de setup. Zullen we vooraf nog ff een open training pakken morgen?

• MartijnA3
Goed, hoop dat het lukt om daarbij te zijn, 1:35.6 nu.
Maar ja, iemand in practice net deed 1:34.2............

[ Voor 14% gewijzigd door MartijnA3 op 08-09-2011 22:45 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja dat is bruut snel ;)
--------
Netjes net Eric. Je had 'm moeten hebben met maar -00.071 achterstand :(
Knappe pitsstop. haha
Maar volgens mij lift jij niet midcorner. Volgens mij is dat sneller aan het eind van de race. RV is dan beter.

[ Voor 82% gewijzigd door JoepW op 08-09-2011 23:29 ]

• Ericjooo
Ja, geweldige race.....ubervet was dat, begin was leuk....midden doodsaai maar het einde.....helaas verdween hij even van het scherm twee ronden voor het eind in turn 1 en daarom heb ik gelift.....scheelde denk ik net genoeg, helaas!!

Overigens lift ik enorm midden in de bocht, waren zo'n beetje mijn eerste rondjes en ik was nog een beetje aan het zoeken naar de lijn......

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb vanmiddag ook met Gerard de blinker gereden. Ik heb hem daarop geattendeerd en hij ging keurig hoog en ik laag en klaar weg was ie. En vervolgens ging ie twee ronden later of zo onderuit... Maar jouw veld had een betere SOF. Ikkuh jaloers ;)
Zondagavond nog maar een keertje. Morgenavond maar eens boenderen met de Radical.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Morgen 21h30 lijkt me ook prima.

Daarnet ook de Star Mazda race meegenomen, split 2. Ik haalde echter in bij een herstart en kreeg een black flag. Bij de volgende herstart straf uitgezeten, kwam net achter de leiders de baan op. Bij de volgende caution gingen ze, op één na, pitten. ff druk gezet op de leider, en ik was er voorbij voor de volgende caution kwam. Ronde achterstand ingehaald en weer derde geworden.

Zonder incidents; kromme is dat ik daar de "Clean Race - Road Have an official road race with no incidents. You must score championship points and complete 50% of the laps the class winner completes, rounded down, in a field of at least 10 drivers in your class for the race to count toward this award." voor krijg ook als is het een oval, maar het blijft een road series.

SR nu wel over de 3.00 naar 3.77 :9

Verwijderd

joehoeee, 8)7 net m'n eerste race gewonnen..........maar wel balen..... was bij de Legends....

werd erg beroerd gereden, tijdens de warmup al iets van 12 crashes..... ronde 3 4 auto's op elkaar
verschillende auto's die spinnen gedurende de race.....auto's die vlak voor je neus oversteken om bij de pit entry te komen... ergens halverwege nog 'n keer 5 auto's op elkaar..

Ik kon er gelukkig zonder inc omheen komen... van plek 9 naar 1... +0,52 SR :*) promotie naar D is ruim geregeld...

morgen alvast trainen met de SM op Suzuka, of toch ff de radical uit proberen met een aantal GoT'ters

@ Joep, zou ik in dezelfde split als jullie terecht komen denk je? iRating = (nog maar)1443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Radical heeft een max van 20 auto's per race, dus dat moet zeker lukken

http://members.iracing.co.../SeriesNews.do?season=516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
ik ga de oval toch niet kopen, beetje saai.

Heb wat met de NVIDIA cup gereden, dat is wel leuk, gisteren zomaar ingestapt en tweede geworden. Ook de skip race op een hoge SOF 3e geworden, dus ik steek die punten maar in mijn zak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als het een beetje meezit, kom ik Radical'en vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als we niet oppassen maken we het veld zo vol dat er een 2de split ontstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 06:42:
Als we niet oppassen maken we het veld zo vol dat er een 2de split ontstaat ;)
Lol, normaal zit een veld daar op 12 ofzo op vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net mijn 1e crash veroorzaakt :(

3e bocht Limerock, voor me word geremd, en ik rijd er achterin, en mensen daarachter rijden weer op mij in. Zo stom, normaal ben ik in de 1e ronde wat voorzichtiger...

Wat ik alleen niet snap.... ik reed de pits in voor repairs, maar daar gebeurde niks. Vervolgens Tow gedaan, word in naar het garage menu gezet, daar op drive klikken, en ik kan weer door. Gebeuren al die repairs dan ineens automagisch :? Had namelijk fors was schade, maar dat was op deze manier echt heel snel gefixed...

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 09-09-2011 10:29 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Reed je in de MX-5 of in de Skip?

In de MX5 krijg je meteen een nieuwe auto als je in de pits stopt, rookie series. :)

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 09-09-2011 10:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was in de skip :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Vreemd. Er was ooit een bug dat je moet towen om auto gerepareerd te krijgen en dat naar de pits rijden niet werkte, dacht dat die eruit was eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik had gister een raar geval met de skip op lime rock. In de eerste bocht reeed ik aan de binnenkant en die anddere gast aan de buitenkant, we zaten erg dicht op elkaar, en toen gebeurde het: mijn linkervoorwiel vloog uit het niets de lucht in en vervolgens landde ik boven op hem.
Ik heb de replay meerdere keren bekeken en we hebben elkaar echt niet geraakt dus ik snap totaal niet waarom mijn voorwiel de lucht in schoot. Enige wat ik kan bedenken is een brakke collision detection, maar dat zal toch niet?
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het gebeurde aan het einde van de eerste bocht/begin 2de bocht op het donkere stukje in de binenbocht.

Edit:
In de skip krijg ik ook vaak een instant repair. Geen idee waarom mr heb er geen last van :)

[ Voor 7% gewijzigd door Soundless op 09-09-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Waarschijnlijk veroorzaakt door lag, bij jou of bij de ander. Heb ik ook wel eens gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
@Soundless: Had je wellicht wat lag (of de ander)? Dan kan de collision detection nog wel eens in de war raken
Edit: wat MartijnA3 zegt dus :p

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 09-09-2011 11:14 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Hoe hoog moet je ping zijn om het als lag te bestempelen? Ik merkte er zelf iig nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je hebt het vooral in combinatie met Australiërs etc die een enorm hoge ping (300-400) hebben als ze op de amerikaanse servers rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik zal voortaan beter op de pings letten. Als er dan iemand met een hogere ping in zit, meer afstand nemen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 01-04-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Oh Yes Please!

Thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Whow, ik heb een vliegtuig motor naast mijn seat staan. Wat een herrie. hahaha. Nu ff de schermen tijdelijk aansluiten. Netjes ophangen en zo doe ik komende weken wel... Eerst RIJDEN.
BTW: Doe ik de schakelaar op de voeding om nadat ik de PC heb gebouwd..... pats, weg zekering. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:45:
Whow, ik heb een vliegtuig motor naast mijn seat staan. Wat een herrie. hahaha. Nu ff de schermen tijdelijk aansluiten. Netjes ophangen en zo doe ik komende weken wel... Eerst RIJDEN.
BTW: Doe ik de schakelaar op de voeding om nadat ik de PC heb gebouwd..... pats, weg zekering. haha.
patser! ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Tijd voor krachtstroom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Zorg trouweens dat je ogen recht tegenover het midden van de schermen zitten qua hoogte. Je zoekt je anders onnozel in de instellingen waarom de hoeken zo raar verspringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zo wel even stoppen met rijden en even wat pics posten he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop volgende week nieuwe hardware te krijgen. Iemand gevonden die zijn systeem wel wil ruilen tegen mijn laptop. Dan zou ik van een Core i5 + HD5850 Mobility naar een Core i7 (quadcore) + HD5850 (Desktopkaart) gaan. Die desktop kaart is toch wel flink sneller als de mobiele, en de i7 helpt ook best.

Nu maar ongeduldig wachten op die meneer dat ie een afspraak maakt om te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
hihi. Foto's plaatsen. Ik heb niks echt gemonteerd. Gewoon opslagdozen er onder afstellen en rijden. Dus die foto's komen nog wel.....
Wat een ontzettende goede investering. Ik rij echt veel zelfverzekerder en kan met de Radical gewoon driften. Nu nog de breedte van de auto leren kennen. Want het is wel ff anders zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:51:
hihi. Foto's plaatsen. Ik heb niks echt gemonteerd. Gewoon opslagdozen er onder afstellen en rijden. Dus die foto's komen nog wel.....
Wat een ontzettende goede investering. Ik rij echt veel zelfverzekerder en kan met de Radical gewoon driften. Nu nog de breedte van de auto leren kennen. Want het is wel ff anders zeg :)
Open practice meepakken? of wachten we tot half 9 (of wat was het ook alweer...)

Ik ga iig even een open practice in met de radical. Je weet wel hoe je me moet vinden als je wil :)

#edit: even de SM race meegepakt van 12 min geleden. Yay, turn 4 crash, iemand slide, en de gast voor me reageert daarop door te spinnen, ik kon nergens heen. Niet goed voor de iRating en SR....

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-09-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok 1 fotootje van de zoooooi (voor en na):
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/div/eyefinity.gif

Om een uur of half 9 wil een open practice pakken met de Radical.
Er komt zo ook nog een Q-setup voor de milw.-mile op speciaal verzoek van Red Baron. Ik reed er .771 mee!

[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 09-09-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nice Joep. Nu nog ff wat opleuken en je zit voorlopig wel goed. :)

Moet hier ook maar eens wat gaan investeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
In wat voor houten hok zit jij te gamen joh. Verbannen naar het tuinhuisje? :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Boven het middelste scherm komt nog een 22" voor allerlei SW die ik tijdens iRacing heb draaien. Ik ga eerst ff wat rijden en dan zooi bestellen om dit allemaal te monteren. Maar ooit wil ik van alu profielen een heel zelf gemaakte seat bouwen.
----------------------------
Ik woon in een oud huis en ik heb de zolder ooit bij een van de vele verbouwingen toegankelijk laten maken en laten aftimmeren en nooit geschilderd en ook niks op de vloer. Voordeel: Ik schroef gewoon de seat aan de vloer ;)
----------------------------
Hier een rechter voorband vretende volgens mij snellere setup. Echt niet geschikt voor een wedstrijd volgens mij:
Q-Setup

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 09-09-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
Stoere setup joep, had ik maar de ruimte voor zo iets...

Zit hier gewoon achter een bureau in een normale bureaustoel.

Maargoed, ga nu ff snel de radical leren rijden, had al even op youtube gezien dat het wel een leuke klasse is om te rijden.
Wellicht rij ik dus ook mee (voor spek en bonen) vanavond :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:00
awesome idd joep :) even korte vraag in het algemeen, ik rij nu met de spec racer ford heb een setup van racesetups.com en het gaat erg lekker zolang je gas bij het remmen hou.
Nu vraag ik me af voor het schakelen: ik rij met een logitech driving force GT (geen cluth) ik heb hiervoor dus auto blip aanstaan... maar bij upshiften laat ik het gas gewoon eventjes los? of vol gas en schakelen ermee? ikzelf doe even gas los alsof ik normaal auto rij echter zie ik sommigen echt net een beetje harder optrekken als we nek aan nek zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Met blip kan je vol op het gas blijven staan.
En als je concurrenten met koppeling rijden en blib uit hebben staan zijn ze sowieso sneller met optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:00
toch wel? vond bij de mazda altijd wat aan de harde kant klinken bij de ford viel het wel mee vandaar de vraag :) tja misschien overstappen naar ander stuurtje als dit zo goed gaat .. wintertje komt er ook aan dus geen motorrijden enzo :( tijd zat dan ;) thanks for the answer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosth
  • Laatst online: 15-09 12:20
Joep, vindt je niet dat je iets te dicht op de triple monitors zit ? Ik heb hier nu 3x 24" en met een afstand van een meter is het overzicht een stuk beter.. Ik had ze eerst ook dichtbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is iedereen al klaar voor de radical race van 21:30?
Ik heb zostraks alvast even een Q gedaan en 1:35.414 geklokt, doen jullie zo nog een Q om 21:00 of starten jullie zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Zojuist nog even geoefend met de Skip op Lime Rock. Kan nu de boel redelijk op de baan houden maar het grind in het stuur gevoel wat ik eerder omschreef blijft annoying. Gisteravond even Race On onder het stof vandaan getrokken en hoewel dat spel verder speelt alsof je op rails rijdt is de FFB wel dik in orde, zonder haperingen. Zucht ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:43:
Is iedereen al klaar voor de radical race van 21:30?
Ik heb zostraks alvast even een Q gedaan en 1:35.414 geklokt, doen jullie zo nog een Q om 21:00 of starten jullie zonder?
Zonder Q. Het is wel al redelijk druk, hopelijk komen we in dezelfde split (nu al 8)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:43:

Kwam niet verder dan 1:35.9, ben moe, hoop dat de race goed gaat. Begin je met full fuel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik baal zo hard... 30 ronden van het einde in de Star Mazda, ik lag tweede, liep in op de leider zonder te pushen, bandjes sparen. En dan had mijn stuur geen zin meer, lichtjes begonnen te knipperen en de muur in. :(

Ik had de 50 rondjes er voor de top 6 al ingehaald, de auto was zo goed tov de rest van het veld... en dan dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:19:
Ik baal zo hard... 30 ronden van het einde in de Star Mazda, ik lag tweede, liep in op de leider zonder te pushen, bandjes sparen. En dan had mijn stuur geen zin meer, lichtjes begonnen te knipperen en de muur in. :(

Ik had de 50 rondjes er voor de top 6 al ingehaald, de auto was zo goed tov de rest van het veld... en dan dit :(
Balen man :(

#edit, we gaan splitsen in de Radical. Hopelijk zitten we bij elkaar...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-09-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
23 inschrijvingen nu al... voor de radical

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dan vrees ik dat het split 2 zal worden voor me.

Als ik het positief bekijk, had ik niet die crash gehad was ik er niet bij voor de Radical race, want de Star Mazda race blijkt nog aan de gang, maar toch ... het zuigt.

[ Voor 64% gewijzigd door Fuelke op 09-09-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sla over..... heb silverstone nooit echt lekker kunnen rijden, en met de Radical te weing getraind om veilig 'm race te kunnen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik sla ook over. uur is te lang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Aaaaaargh. Dacht ik al. Kan dit niet na 3 vroege diensten en een dochter die 's nachts wakker wordt. Concentratie verslapt gewoon te snel. Auto krom, repairs mochten niet baten.

100 irating eraf. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnA3 op 09-09-2011 22:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Wel vreemd; 25 starters on toch 1 split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja, 26 is max voor 1 split.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Eindelijk een beetje goeie race deze week in de skip. Start als vierde, begin was aardig krap (mensen die in de eerste bocht weer willen winnen) maar ging net goed, na paar bochten lag ik tweede en dat heb ik eigenlijk 15 rondjes volgehouden vlak achter de p1, vrijwel dezelfde pace overal. Af en toe kon ik me erlangs zetten op een iets rechter stuk maar durfde niet door te pushen om hem naar de buitenkant van de bocht te forceren, dat was gegarandeerd mis gegaan, dus haakte ik maar weer af. Uiteindelijk gleed hij weg in de laatste bocht waar ik vlak achter hem zat en kon ik hem niet ontwijken, hij ging op de rem om de auto recht te trekken en toen knalde ik dus achter hem op (over hem heen eigenlijk). Gelukkig spinde ik verder niet en was het vlak voor de pits dus was niet zoveel tijd kwijt en uiteindelijk nog 2e geworden.

Wel vreemd, 4x contact en 1x off track en toch maar +0.02 SR, had iets meer verwacht eigenlijk :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
SR werkt niet per race, maar eerdere races hebben er ook invloed op.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 16 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.