iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.184 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Mooie race in de Radical :) Wordt zelfs als je alleen rijd niet saai.
Had alleen veel moeite het laatste kwartier met bochten naar rechts. Linksvoor was helemaal naar zijn grootje, 20% over...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
Nou nou, voorzichtig starten was ook weer slim om te doen, not!
Ik maakte daardoor echt een draak van een start, waardoor er een man of 4 / 5 me voorbij kwamen voor T1.
Oke ansich geen probleem, maar dan moet dhr Martyn Harris me niet gewoon letterlijk het gras in drukken. :(

Ik sluit wel weer aan en om het nog eventjes af te maken raakt hij z'n achterkant ook nog half kwijt in Stowe, om er vervolgens in 1 klap de andere kant op toch te spinnen waardoor ik hem dus op m'n motorkap krijg en zelf ook de baan afschiet.
Er leek niet echt schade te zijn, maar het is gewoon een irritant begin van zo'n race.

Daarna wel leuk mezelf weer wat meer naar voren gewerkt vanaf p13 tot p7.
Met moeite had ik het gat naar P6 van een seconde of 12 teruggebracht naar 5, tot ik spinde in de laatste bocht en daarmee 10 seconden verloor met nog 7 rondjes te gaan.
Vanaf dat moment was het gedaan met de concentratie en reed ik nog achterin een achterligger bij Vale, omdat die onverwacht er toch wel erg traag inging.
Het was maar een 0x contact en hij hield er ook niet echt schade aan over, maar we gingen wel allebei in de rondte.

Daarna nog weer een keer gespint in de laatste bocht waardoor het nog even spannend werd omdat p8 het gat weer tot 3 seconden had zien teruglopen, maar jammer genoeg voor hem kon ik dat nog wel consolideren de laatste ronde.

Tijdens de race ook nog een aardig spannend momentje beleefd met Fuelke toen ik hem ging lappen richting Bridge.
Hij ging daar om onduidelijke redenen ineens rally crossen rechts naast de baan waardoor ik maar in de remmen ging omdat ik geen idee had of en hoe hard hij weer de baan op zou komen vliegen.
Dat viel uiteindelijk nog wel mee, maar ik heb deze race wel wat lui makkelijker / veiliger op een ronde kunnen zetten :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb mee zitten kijken totdat ik zelf nog ff ben gaan rijden in een open practice. De afstelling is leuk, maar bij gas liften treed er te veel overstuur op. Met name in de laatste 2 bochten naar het recht eind.
Maar ik ga zeker af en toe met de Radical rijden. Erg leuk.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
tja een uurtje vooraf practice is niet genoeg, maar heb wel genoten.
Heb een tijdje met robbert mee kunnen rijden, was volgens mij zelf iets sneller.

Echter in het begin te veel in de ellende rond gehangen, en zelf ook fouten gemaakt.
Wel een super leuke klasse om mee te rijden, en zo'n race van een uur is ook leuk, geeft je ook tijd om wat dingen goed te maken.

Volgende keer ff een qualify doen, want na de race nog een 1.36.2 kunnen rijden, en er zat ook nog wel een 1.35 in.

Moeten we trouwens vaker doen zo'n race met meerdere tweakers, maakt het ook wat leuker :)

edit: oh en ik moet serieus die auto meer pushen, had na de race nog 96% banden over, ben toch vaak ff te voorzichtig in de race

[ Voor 10% gewijzigd door ramsho op 10-09-2011 00:39 ]

(Mijn iRacing Profiel)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
MartijnA3 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:44:
SR werkt niet per race, maar eerdere races hebben er ook invloed op.
Voor zover ik het begrijp wordt je stijging in SR na een race berekend aan de hand van het aantal incidents in die race vergeleken met het gemiddelde aantal incidents in de laatste ___ bochten (niemand lijkt precies te weten hoeveel, maar orde 1000 geloof ik). Laatste paar races had ik veel SR verlies, dus veel incidents per corner, dus een laag gemiddelde corner per incident. Als ik dan een goeie race rij heb ik dus een hoog corner per incident. Dat vergeleken met een laag gemiddelde cpi zou dan toch juist een grote SR stijging tot gevolg moeten hebben...? Waar gaat het dan mis met deze beredenering? :p

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:41:
[...]

Voor zover ik het begrijp wordt je stijging in SR na een race berekend aan de hand van het aantal incidents in die race vergeleken met het gemiddelde aantal incidents in de laatste ___ bochten (niemand lijkt precies te weten hoeveel, maar orde 1000 geloof ik). Laatste paar races had ik veel SR verlies, dus veel incidents per corner, dus een laag gemiddelde corner per incident. Als ik dan een goeie race rij heb ik dus een hoog corner per incident. Dat vergeleken met een laag gemiddelde cpi zou dan toch juist een grote SR stijging tot gevolg moeten hebben...? Waar gaat het dan mis met deze beredenering? :p
Ze kijken naar de afgelopen 3000 bochten ofzo, die tellen allemaal mee. En dat zetten ze tegen het gemiddelde van je klasse, en daar komt een stijging daling uit voort omdat de eerste 400 bochten en bijbehorende incidents komen te vervallen en vervangen worden door die van afgelopen race.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Eindelijk een goede race met de Skip. Werd eens tijd ook...

Ik begon als 2de. Ik liet nr3 er in de eerste bocht door. Ik dacht als hij zo gaat rijden vliegt hij er toch wel snel uit. En ik had gelijk. In de 4de bocht ofzo raakte hij de controle kwijt en stond hij dwars. Rustig voorbij gereden. Ik stond dus weer 2de.
Vervolgens heb ik heel wat laps dicht op Javi (nr1) gezeten. Ben toen ergens offroad gegaan waardoor de afstand wat groter werd, ik bleef wel 2de. Vervolgens moest hij blijkbaar hard afremmen voor degene die voor hem reed want ik kwam heel snel dicht op hem. Blijkbaar wilde die gast hem er niet doorlaten (wat dus voordelig was voor mij). Hierdoor stond ik dus in no time recht achter. hem In een aantal bochten haalde ik hem nog bijna in, maar het lukte elke keer weer net niet. Ik wilde ook geen ongeluk veroorzaken.
Verderop ging ik weer offroad waardoor de gap wat groter werd (+/- 4 seconden). Ik kwam nog in een 2/3-tal rondes snel dichterbij. Maar toen gebeurde het: het gedeelte waar je omhoog rijdt, raakte ik de controle kwijt, en belandde ik in het gras (loss of control). Gelukkig parkeerde ik hem net niet in de muur.
Met nog een paar rondes te gaan stormde ik het baan op. De nr3 stond nog maar 2s van mij verwijderd dus ik moest oppassen. En dat is gelukt, want ik eindigde als 2de :D

http://members.iracing.co...onid=4107723&custid=51623

Ben erg blij met het resultaat. Moge er meer van zulke races volgen!

Edit:
Zijn de best laps van de 'test car on track' races ook ergens te bekijken of worden deze helemaal net opgeslagen?
Ik had namelijk voor de race nog mijn eerste 59 hoog gereden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Soundless op 10-09-2011 10:33 ]

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nee, die kun je nergens nakijken. Dan had je de replay even op moeten slaan. :)

iRacing Profiel

• Red Baron
Soundless schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:31:
Edit:
Zijn de best laps van de 'test car on track' races ook ergens te bekijken of worden deze helemaal net opgeslagen?
Ik had namelijk voor de race nog mijn eerste 59 hoog gereden :P
Ik zou sowieso gewoon in een Practise sessie gaan oefenenen.
Daar kan je ook nog een beetje race situaties oefenen met meerdere auto's op de baan.
En zelfs als je gewoon rustig in je eentje wilt kun je natuurlijk bij de sessie selectie even naar ondere scrollen en pak je gewoon een net nieuwe sessie waar je waarschijnlijk wel een tijdje in je eentje kunt rondrijden :)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

@Robbert, rij jij vanavond mee met de NASCAR B? Ik ben namelijk van plan om vanavond weer een race te rijden in de Nationwide NASCAR.

• Soundless
@martijn, dat vind ik dan weer teveel van het goede. Ik kijk ze toch nooit terug, vind ik niet boeiend genoeg. Wel vind ik het leuk om te zien dat ik zo een tijd heb gereden. Dat motiveert mij meestal om een betere tijd neer te zetten :)

Ik schrijf me meestal in voor een race en ga vervolgens even test rondjes rijden. Ik reed dan ook geen practice omdat ik anders de race had gemist. Dit doe ik eigenlijk best vaak.

Net nog een race gedaan. OMg wat was ik pissig. Het ging op zich super. Ik begon 3de, werd snel 2de en liep heel lang achter de 1ste aan. Vervolgens maakte hij een fout en werd ik eerste. En snel daarna viel de stroom uit ARGH *(#@%&#@(%&(*#. Had ik bijna mijn eerste 1st place race met de skip te pakken valt de stroom gewoon uit >_>
Gelukkig was het nog wel een nette race...

Edit: http://members.iracing.co...onid=4108122&custid=51623

[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 10-09-2011 12:24 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Blergh... ik wil een keer een goeie race in de skip :(

Tot ronde 16 ging het super, lekker racen, heel behoorlijke tijden. Toen door domme fout de muur in.... gepit, rondje of 5 later weer de muur in. Toen was ik het beu en ben ik er maar mee gestopt....

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Humor idee voor Joep.

Erg leuke setup op je plaatjes , maar als je toch nog een keer wil gaan schilderen waarom dan niet de vloer in asfaltzwart , de muur in grasgroen en daarboven bosgroen en het muurgedeelte wat boven je schermen komt en het plafond in luchtblauw te schilderen om samen een soort ambilight effect te creeren. :D

How do you save a random generator ?

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

BM schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:30:
Blergh... ik wil een keer een goeie race in de skip :(

Tot ronde 16 ging het super, lekker racen, heel behoorlijke tijden. Toen door domme fout de muur in.... gepit, rondje of 5 later weer de muur in. Toen was ik het beu en ben ik er maar mee gestopt....
Klopt waren fair en goed aan het racen totdat ik je in de muur zag klappen. Daarna was het ook gelijk gedaan met mijn concentratie met als gevolgd 2 x loss of controll

Mijn iRacing Profiel

• Red Baron
JoepW schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:23:
Hier een rechter voorband vretende volgens mij snellere setup. Echt niet geschikt voor een wedstrijd volgens mij:
Q-Setup
Die is inderdaad een klap sneller, even een paar runs gedaan en heb nu een .755 gereden. Optimal is nog iets lager :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
The DenMan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:39:
[...]

Klopt waren fair en goed aan het racen totdat ik je in de muur zag klappen. Daarna was het ook gelijk gedaan met mijn concentratie met als gevolgd 2 x loss of controll
Ik kreeg nog een opmerking van Riku toen ik hem achter me probeerde te houden, maar snap niet zo goed waarom.
Zie dit filmpjes: www.maykel.net/racing.wmv (ik ben de witte auto)

Tis allemaal krap, maar volgens mij fair...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:50:
[...]

Ik kreeg nog een opmerking van Riku toen ik hem achter me probeerde te houden, maar snap niet zo goed waarom.
Zie dit filmpjes: www.maykel.net/racing.wmv (ik ben de witte auto)

Tis allemaal krap, maar volgens mij fair...
Ik zou niet weten wat voor opmerking je moet krijgen. Plek genoeg :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zie ook niet wat je fout doet.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mooizo :)
Ik zou het jammer vinden als ik onbewust ineens hele asociale acties uit blijk te halen. Als mensen sneller zijn laat ik ze nog eerder te makkelijk voorbij, dan dat ik echt met hand en tand ga verdedigen.

Xbox

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Hi iedereen

ben zopas begonnen met iRacing (promotie 3 maanden krijgen, 1 maand betalen) en heb er al een aantal races opzitten. Echt geweldig, dat hele systeem met championships enzo.

So far heb ik alleen nog maar in de nVidia Cup gereden met de MX-5, en de resultaten verbeteren duidelijk per race :)

Vanavond mezelf eens achter de Driving School zetten :p

Binnenkort maar eens nadenken over welke auto's/tracks ik me nog ga aanschaffen. Spa is er sowieso 1 van :)

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:00
hey tokkes welkom bij iracing ! ben zelf ook vrij nieuw! :) ik zou over banen nog niet veel zorgen maken na nvidia cub heb je inracing news challenge heb je gewoon alle banen voor en auto's en is vrij lastige drempel na mazda en daar ben je ook even zoet mee ;) ik zou die eerst gek rijden :) veel plezier alvast naarmate je auto's doorkrijg is het geweldig! :)

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:20:
@Robbert, rij jij vanavond mee met de NASCAR B? Ik ben namelijk van plan om vanavond weer een race te rijden in de Nationwide NASCAR.
Moet even kijken. ga zo nog ff langs bij men ouders weet niet hoe laat ik thuis ben. En wou ook nog ff met de Ford GT gaan poetsen op Mid Ohio.

Heb ook net men 2de race met de Nation wide gereden dat was genoeg om nu A klasse binnen te harken. Mooie P4 gehaald in een veld met 26 rijders. Heb de hele race in de top 5 gereden op een klein stukje in het midden van de race na. Had toen wat schade moeten laten maken vanwege een spinner voor me die ik niet kon ontwijken. Maar al snel met een beetje geluk weer in de top 5 beland. En dus met wat leuke gevechtjes op p4 geeindigt. Jammer alleen dat er wel enorm veel cautions waren.

http://members.iracing.co...onid=4108274&custid=66924

iRacing Profiel

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Net op Okayama short een race gewonnen in de nVidia Cup. Goede start gehad (2de en kunnen houden), heelhuids de eerste bocht door (altijd een gevaarlijke gok in my experience), Sebastiano loopt ietsje uit maar kan het gat terug dichtmaken. Daarna werd het gat niet groter dan 1.5 sec, hebben we 20 laps lang quasi neus aan neus zitten rijden tot Seb een beetje te gretig de bocht inging (ik denk T4), easy overtake :)

Spannende race, als je zo 80% van de rondjes zit te vechten om die eerste plek :) (en leuk als er geen beukers rondcrossen. This is not FlatOut 2! :p)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4108767

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 10-09-2011 16:11 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net mijn 1e race in de skip gewonnen. Had eindelijk eens een Q gereden, dus kon vanaf plek 4 starten. Al snel rijden de nr2 en 3 elkaar er vanaf, en kan ik achter de nr1 aan. Die is een heel klein beetje sneller (1 a 2 tiende per ronde), maar maakt uiteindelijk in ronde 12 een fout, en spint er vanaf. Vanaf die tijd continu zo'n 4 a 5 seconde voor hem gereden. Op het einde iets rustiger aan gedaan, en het gat terug laten lopen naar 2 seconde.

Zie alleen nu dat het niet de top-split was, wat ik tijdens de race wel dacht. Verklaard wel waarom ik ineens iedereen zo goed bij kon houden :p

Xbox

• Soundless
Gratz BM

Ik kom net uit dezelfe race. Startte als 11de.
Ergens in het midden van de race stond iemand dwars in de laatste bocht omdat hij was gespint. Ik zag hem wel maar net te laat en kon hem dan ook net niet ontwijken. Jammer maar kon er niks aan doen. Toch 9de geeindigd.

Wel super om te zien dat mensen bij zulke ongelukken hun verontschuldigingen aanbieden via PM :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net mijn 100e road race gehad en ook nog gewonnen! Mijn enige fout in de race, was dat ik me bijna verremde achter een Ford GT en dat ik een 1x kreeg voor off-track. Verder foutloos gereden.
Ik lag 2e en de nummer 1 zou wel gaan winnen, maar hij spinde en had schade. Daardoor had ik na de pitstops 30 sec voorsprong op nr 2 en zonder druk naar de finish gereden.

Mijn iRating is nu boven de 1800, dat heb ik nog nooit gehad.
http://members.iracing.co...onid=4109007&custid=64876

• Red Baron
Leuk, ik werd 2e in de top split daar, maar wel op een minuut achterstand :o
Een domme spin gehad toen ik de kerbs aan de binnenkant raakte in T1 waarna ik moeilijk uit het gras kon komen en 15 secs verloor.

Totaal finishten ook maar 3 van de 12 HPD's :)

• ramsho
Net een heerlijke star mazda race gereden en 4e geworden.
Sof was niet super hoog, maar toch ging het lekker, was de 3e plek wel aan het binnen halen, echter te weinig rondjes voor...

Wel leuk racen met de mazda op een oval, ook nog een 1.26.983 kunnen klokken in de wedstrijd.

(Mijn iRacing Profiel)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:37:
Net een heerlijke star mazda race gereden en 4e geworden.
Sof was niet super hoog, maar toch ging het lekker, was de 3e plek wel aan het binnen halen, echter te weinig rondjes voor...

Wel leuk racen met de mazda op een oval, ook nog een 1.26.983 kunnen klokken in de wedstrijd.
Dat laatste lukt mij ook met mijn ogen dicht en een kromme auto :+

@Paul: Die 26.776 heb ik ook gereden in test met de laatste setup. Kom op man. rij een 26.623 dan heb je het WR ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 10-09-2011 18:24 ]

• Soundless
JAH, ik heb eindelijk mijn eerste skip race binnen!

http://members.iracing.co...onid=4109445&custid=51623

Het ging super ik had op een gegeven moment 21 seconden voorsprong op nr2. En wat was ik zenuwachtig dat ik eruit zou vliegen.
Op een gegeven moment ging ik dus iedereen voor de 2de keer inhalen. En iedereen gaat netjes opzij, dus ik rij er langs. Maar 1 van die gasten, ene Jeremy, reed op een gegeven moment voor mij. Ik reed dus achter hem maarja hij wilde mij er natuurlijk langslaten, dus hij reed wat langzamer. Ram ik opeens tegen hem op omg wat voelde ik me schuldig >_>
Gelukkig kon ik rustig verder met minimale schade. Ik kreeg ook maar een 2x ipv 4x. Heb dan ook niet gepit. De afstand tussen mij en nr2 was ondertussen gezakt naar 10 seconden, maar met nog maar 7 rondes te gaan was dat natuurlijk geen probleem!

+68 iRating en +0.20 SR !

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Soundless schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:24:
.....Ik kreeg ook maar een 2x ipv 4x. ....
+68 iRating en +0.20 SR !
Netjes jongen! Gefeliciteerd _/-\o_
Maar je krijgt een 4x als de ander ook kapot gaat ;

Welkom Tokkes. 8)
We hebben nu 36 rijders in de OP. Als je er nog niet bij staat. Stuur mij dan een DM met je Custid.

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 10-09-2011 18:37 ]

• Soundless
Bedankt ! :D
Oh betekend dat:
1. dat hij waarschijnlijk grote schade had? Ik had namelijk haast niks. (Dus 1 van de 2 partijen heeft schade)
2. Of betekend het echt dat hij geen schade had (de andere partij heeft geen schade)
?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen schade wederzijds is 0x. Jij schade en de ander niet 2x. Als hij ook schade heeft 4x (je krijgt die van hem erbij).
Ik weet niet hoe het werkt als jij geen schade en de ander wel...... Weet niet eens of dat kan. Maar als dat kan is het 0 van jezelf en 2 van de ander.

• Soundless
Ok bedankt voor de uitleg.
Dan denk ik dat het laatste is gebeurt. Ik voelde namelijk niks vreemds aan de auto na de schade. Ik reed links van hem regen zijn wielen aan en 'sprong' op hem. Ik denk dat hij dus wel aardig wat schade had.
Heb ondertussen natuurlijk al een berichtje gestuurd met mijn excuses :)

• Red Baron
JoepW schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:39:
Geen schade wederzijds is 0x. Jij schade en de ander niet 2x. Als hij ook schade heeft 4x (je krijgt die van hem erbij).
Ik weet niet hoe het werkt als jij geen schade en de ander wel...... Weet niet eens of dat kan. Maar als dat kan is het 0 van jezelf en 2 van de ander.
Waar basseer je dit allemaal op? Het klinkt nogal als onzin namelijk.

De sportingcode zegt er het volgende over namelijk:
Light contact with another driver = 0x
wheels off the racing surface = 1x
Loss of control = 2x
Contact with other objects = 2x
Heavy contact with another driver = 4x

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow, ik moet nodig alcohol.......... Ik dacht echt dat er opgeteld werd. Heb ik een keer gelezen dacht ik....... Ouderdom......

• Soundless
Ah great, bedankt Paul! Waarschijnlijk had hij dus toch geen zware schade. Mooi!

• NickThissen
2x contact kan toch niet eens..? Het kan wel dat jij hem van de baan duwt met 0x contact, en hij daarna een muur raakt ofzo, dan krijg jij ook zijn 2x contact (met de muur dus). Of als je hem aantikt en hij daarna spint, dan krijg jij ook zijn loss of control. Dan staat er 0x -> 2x ofzo.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
NickThissen schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:04:
Het kan wel dat jij hem van de baan duwt met 0x contact, en hij daarna een muur raakt ofzo, dan krijg jij ook zijn 2x contact (met de muur dus).
Volgens mij is dat ook onzin en zijn het alleen je eigen incidents die optellen. Of iemand na een 0x contact zelf in een muur klapt staat daar los van.
Bijvoorbeeld als je een OT maakt en daarna spint ga je van 1x OT naar 2x Loss of controll.
3.5.2. Non-additive nature of incidents – In the event of multiple concurrent incidents, only
the most serious (e.g., 4x vs. 1x) is counted

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nee, als je iemand raakt en de ander raakt de muur. Dan krijg je allebei de 2x.

• Red Baron
Serieus? Hoe bepalen ze dat dan? Hoe lang tellen andermans incidenten nog mee na het initiele contact?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgens mij is het echt zo dat als binnen X tijd diegene die je aanrijdt zijn auto kreukelt jij die 2x erbij krijgt.....

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Fuelke

Forza Ferrari

Staat niks in die zin in de Sporting code, dus ben bijna zeker van niet. Anders eens uittesten maandag in de funrace ?

Nog deelnemers in de Radical zo meteen om 21h30 ?

[ Voor 18% gewijzigd door Fuelke op 10-09-2011 21:13 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Red Baron
Noop, het risico dat jij weer gaat ploegen door het gras is me te groot ;)
Ik wacht nog even om te kijken of het 22:30 star mazda veld een beetje van aanvaardbare grootte is :)

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:30:
Serieus? Hoe bepalen ze dat dan? Hoe lang tellen andermans incidenten nog mee na het initiele contact?
Ik heb gelezen dat het nog telt zolang je je incident kan zien. Dus als jij een contact maakt komt er bovenaan '0x contact' te staan in het geel. Zodra dat er nog staat kun jij de incidents van degene die je geraakt hebt overerven (dat wil zeggen dat jullie ze allebei krijgen). Anders zou je natuurlijk iemand met een klein duwtje van de baan kunnen duwen zonder gevolgen, dus het lijkt me wel logisch als het inderdaad zo werkt.

Ik heb het hier van: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2220.page
- You can "inherit" incident points. If you hit another car for a 0x and the other drivers goes off track (collecting a 2x) you will inherit his 2x and get 2x instead of the 0x. As long as the "0x Incident" message at the top of your screen is showing you can inherit points. That's for approximately four seconds.
Weet natuurlijk niet of het klopt (hij schrijft sowieso 2x voor een off track wat ook niet klopt) maar ik heb altijd gedacht dat het inderdaad zo werkte.

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 10-09-2011 21:21 ]

Mijn iRacing profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Red Baron schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:15:
Noop, het risico dat jij weer gaat ploegen door het gras is me te groot ;)
Ik wacht nog even om te kijken of het 22:30 star mazda veld een beetje van aanvaardbare grootte is :)
Ja dat was best eng, zat even niet op de weg te letten, zag je wel aankomen via F3 en hoppa ik reed het gras in :(

• Red Baron
NickThissen schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:19:
[...]
Ik heb gelezen dat het nog telt zolang je je incident kan zien. Dus als jij een contact maakt komt er bovenaan '0x contact' te staan in het geel. Zodra dat er nog staat kun jij de incidents van degene die je geraakt hebt overerven (dat wil zeggen dat jullie ze allebei krijgen). Anders zou je natuurlijk iemand met een klein duwtje van de baan kunnen duwen zonder gevolgen, dus het lijkt me wel logisch als het inderdaad zo werkt.

Ik heb het hier van: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2220.page
[...]
Het is natuurlijk wel een redelijk gedateerde forum post van een member, niet een official ofzo.

Dus stel ik bumpdraft jou op een oval wat een 0x geeft, en jij besluit de volgende bocht keihard rechtdoor in de muur te rammen dan krijg ik die incident points ook? Dat heb ik voor zover ik me herinner nog nooit meegemaakt en het klinkt ook redelijk als je broodje aap vind ik. :)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De Radical race van gisteren had 25 deelnemers, 21 auto's geklasseerd als "Running"

Vind ik een heel hoog percentage finishers.

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:23:
[...]

Het is natuurlijk wel een redelijk gedateerde forum post van een member, niet een official ofzo.

Dus stel ik bumpdraft jou op een oval wat een 0x geeft, en jij besluit de volgende bocht keihard rechtdoor in de muur te rammen dan krijg ik die incident points ook? Dat heb ik voor zover ik me herinner nog nooit meegemaakt en het klinkt ook redelijk als je broodje aap vind ik. :)
Tsja, aan de andere kant, als jou idee klopt, dan kan ik zomaar iedereen van de baan duwen zolang het maar zachtjes is. Dan krijg ik 0x contact, niks dus, en de ander vliegt de weg af, muur in, whatever. Dat is toch ook niet helemaal eerlijk?

Met opzet de muur in rijden om iemand anders die incidents points te geven zal misschien mogelijk zijn, maar zoiets kun je natuurlijk wel reporten dan. Ik kan jou natuurlijk ook gewoon keihard met opzet aanrijden, dan heb je nog veel meer incidents, komt op hetzelfde neer toch?

Daarbij is 4 seconden niet zo heel lang natuurlijk, en naar mijn gevoel is het soms niet eens 4 seconden maar nog veel korten (misschien ligt het aan de mate van contact ofzo).

Tsja, ik weet het ook niet... Goed idee om te proberen tijdens de practice volgende keer :)

Mijn iRacing profiel

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Zo net 2e SM race , ging een stuk beter van 11 naar 4 , had meer in gezeten als ik zelf niet 2x gespinned was ... 2 domme acties van mij zelf. Aantal zeer gave gevechten gehad zat met zweet in de handen ..... maar in de top 5 lieten we elkaar gelukkig leven.

en voor het eerst _/-\o_ :

Club ContributorWin points for your club.
Won points for Benelux during 2011 Season 3

[ Voor 19% gewijzigd door Fast-P op 10-09-2011 21:48 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fast-P schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:43:
Zo net 2e SM race , ging een stuk beter van 11 naar 4 , had meer in gezeten als ik zelf niet 2x gespinned was ... 2 domme acties van mij zelf. Aantal zeer gave gevechten gehad zat met zweet in de handen ..... maar in de top 5 lieten we elkaar gelukkig leven.

en voor het eerst _/-\o_ :

Club ContributorWin points for your club.
Won points for Benelux during 2011 Season 3
Netjes Pat..... En bedankt voooor die punten ;)
-------
Zit nu naar Paul te kijken in te topsplit met zooitje US guys. Ligt nu 6de... Wat een hoop cautions ;(
-------
Gouden tip: Zet je fuel hoeveelheid op 0 (NUL) voor de pitstop in een race. Dan heb je nooit meer het probleem dat je afgetankt wordt bij repairs, bandenwissel of straf ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 10-09-2011 23:02 ]

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:53:
[...]

Gouden tip: Zet je fuel hoeveelheid op 0 (NUL) voor de pitstop in een race. Dan heb je nooit meer het probleem dat je afgetankt wordt bij repairs, bandenwissel of straf ;)
Bij oval racen kan je ook het best je pit strattegie bij de start inzetten. Je hoefd meestal ook de binnen banden niet te verwissleen als het groen blijft. Zet die dan ook standaard uit. Scheelt je toch zo 5 seconden in de pit.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Paul: Gefeliciteerd.....
Ik heb de replay bekeken van jouw Roy-accident. Maar Roy liftte echt onnodig. Die 'backmarker' was echt nog wagenlengtes voor 'm. Ik was er ook ingeklapt als ik in jouw auto had gezeten. Maar ja, wel een win ;)

• ramsho
Paul netjes hoor.

Ook in het klassement trouwens, moet gek gaan wil repussard je nog voorbij steken, met de huidige SOF's

Kwam er net achter trouwens dat ik de eerst volgende tweaker ben in het algemeen klassement van SM. ;)
Maar martijn heeft 2 races minder nog

[ Voor 7% gewijzigd door ramsho op 10-09-2011 23:56 ]

(Mijn iRacing Profiel)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En ik 5de GoT'r met 1 week minder gereden ;)
Maar netjes Ramsho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Thanks Joep.
Ik heb gewoon m'n principes overboord gezet en beuk gewoon iedereen eraf die voor me rijd :+

Maar wel een mooie race ja, als 2e gestart en 2x voor banden gepit omdat de gast voor me ook ging.
Uiteindelijk krijg je dan dus wel het probleem wat ik had, dat je weer al die langzame gasten moet inhalen die a) al achter je lagen b) op ouder rubber rondrijden.

Ik lag dus op dat moment weer 2e en zat constant onder de kont van Roy Cunningham om eindelijk eens een gaatje te vinden, maar die liet hij niet echt vallen.
Ondertussen kwam Monica Clara Brand er ook weer aan, dat is een befaamd oval rijdster die ik toevallig ingehaald had na m'n 2e stop toen zij ook irritante langzame wagens probeerde in te halen wat niet helemaal lukte.

Enfin zoals Joep al zei ik zat dus weer achter Roy in T2 en hij ging ineens ongewoon langzaam omdat hij zei dat ie dat deed voor het passeren van een achterblijver die er echter nog ruim voor zat om de bocht normaal te nemen mijns inziens.
Ik gleed dus in zijn achterkant waardoor hij de muur in vloog en kreeg zelf Monica in mijn achterkant.
Dat zorgde voor een 4x maar ik voelde niet echt schade ofzo, een spotter was op dat moment wel handig geweest :P

Omdat de meest snelle deelnemers wel achterlagen heb ik maar de gok genomen om niet te pitten aangezien we nog minder dan 20 rondes moesten.
Dat bleek de juiste gok want ik had nergens last van en kon simpel de race uitrijden en de winst pakken.

Helaas was er net 1 deelnemer te weinig om de boel te doen splitten waardoor de SOF niet echt hoog was, maar voor een oval race is 133 puntjes niet heel slecht, alhoewel ik het morgen of maandag nog even hoop te verbeteren :)

Nu maar eens eventjes het DWC gaan kijken op www.psrtv.com :)
ramsho schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:55:
Paul netjes hoor.

Ook in het klassement trouwens, moet gek gaan wil repussard je nog voorbij steken, met de huidige SOF's

Kwam er net achter trouwens dat ik de eerst volgende tweaker ben in het algemeen klassement van SM. ;)
Maar martijn heeft 2 races minder nog
Repussard heeft deze week nog niet gereden en voor deze race stond ik krap 3 puntjes voor op hem.
Voor het kampioenschap zegt het nog helemaal niets dus, zoals gezegd was deze SOF gewoon redelijk bagger, namelijk 2132.
Als het gewoon wat hoger was geweest zoals de meeste races die ik heb gereden zo rond 2700 - 3000, dan had ik nu wel goede zaken gedaan en rond de 170+ punten gescoord.

Dus ik verwacht hem en andere div1 rijders nog wel in staat te zijn om me te passeren deze week.
Daarnaast is het pas week 6 van 12 he. En er zijn 4 drop weeks dus het is nog lang niet gespeeld :)

[ Voor 21% gewijzigd door Red Baron op 11-09-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Het is niet echt nodig om überhaupt banden te wisselen op de MM. Gisteren een race gewonnen zonder pitstops en deed aan het einde nog steeds 27.0 / 27.1

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zijn nog steeds actieve GoT-lezers en posters die niet in de openingspost staan.
Stuur mij even een DM met je CustID en ik voeg je daar toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Valse start :X

Wilde even op F1 drukken om te kijken hoeveel tijd er nog wat tot de start, en op dat moment kwamen de lampen al in beeld. Helaas was ik al beetje aan het revven, en tik ik per ongeluk tegen m'n downshift paddle aan.... auto schiet meter achteruit, zwarte vlag :(
Daarna in de 1e ronde ook nog van de baan, en de toen kon ik helemaal achteraan beginnen....

Hierna gelukkig wel re-de-lijk kunnen rijden, al was mijn pace niet heel best. Uiteindelijk nog 3e geworden, omdat zo'n beetje alle anderen besloten van de baan te rijden. Erg aardig van ze :)

Fatih begint ook heel aardig op snelheid te komen, goed bezig!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Het was mij totaal niet opgevallen dat er iemand achteruit reed :P
Vond het wel grappig toen je het vertelde.

Ik had net voor de race wat tests gereden en na het tweaken van mijn setup reed ik echt vaak 59 hoog. In de race lukte het maar niet. Blijkbaar reed ik wat anders.
Ik begon dus als 8ste en werd op een gegeven moment 4de met maikel achter mij. Voor mij reed zo'n gast erg instabiel maar ik kon hem maar niet inhalen. Ik remde wel erg af. Hierdoor een paar bochten slecht doorgekomen (bijna eruit gevlogen zelfs). Maikel kwam al een stuk dichterbij en haalde mij o peen gegeven moment in en hij zat toen ook achter die gast. Nadat die gast eruit vloog werd hij 3de en ik 4de en zo ging het de rest van de race wel zo'n beetje door.

@BM
Ik vond het al raar dat je niet vooraan reed, de zwarte vlag verklaart wel waarom dat dus was. Mooie race !

http://members.iracing.co...onid=4113712&custid=51623

[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 11-09-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
jeetje .. net me D license gehaald en de skip barber gekocht... wat een verschil zeg .... bij deze auto lijkt beetje gas met remmen niet echt te werken? heb forum van de skip barber al gelezen en setup meegenomen zelfs de banden wat softer gezet maar damn ik krijg het niet voor elkaar 0_o iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd ;)
RIje rije en nog eens rije. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jknevel schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:59:
jeetje .. net me D license gehaald en de skip barber gekocht... wat een verschil zeg .... bij deze auto lijkt beetje gas met remmen niet echt te werken? heb forum van de skip barber al gelezen en setup meegenomen zelfs de banden wat softer gezet maar damn ik krijg het niet voor elkaar 0_o iemand tips? :)
Dat werkt imho juist op de skip enorm goed. Zonder dat is het ding echt enorm wispelturig, met is ie vele malen beter te rijden.

En wat Joep zegt, heel, heel veel rijden. Dan komt het vanzelf, tis in het begint een klein kreng van een auto :p

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 11-09-2011 15:32 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Maar je leert wel super veel van de Skip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
cool bedankt voor de tips en klopt rijden IS de key in the end, dit was ook met de SRF kreeg ik ook maar niet aan de gang nu rij ik er redelijk fel mee zonder (al te vaak) uit te breken en dergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Phydomir schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:39:
Het is niet echt nodig om überhaupt banden te wisselen op de MM. Gisteren een race gewonnen zonder pitstops en deed aan het einde nog steeds 27.0 / 27.1
Het is inderdaad niet perse nodig om te doen, maar als de mogelijkheid zich aanbied in een situatie waar je slechts enkele plekken verliest door te stoppen is het wel een voordeel ten opzichte van iemand die niet stopt en op oude rondjes blijft doorrijden.

Het is gewoon een kwestie van een beetje inschatten of het zin heeft of niet, maar het blijft altijd een gok natuurlijk, die zich best goed kan uitbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:01:
......die zich best goed kan uitbetalen :)
Moet je wel eerst de leider van de baan tikken 8) Hahaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Yeah Yeah Yeah

http://members.iracing.co...onid=4114710&custid=56527

Dat waren de 13 spannendste ronden van m'n Iracing carriere, 10 rondjes over gedaan om die Ole Christian Unneberg te pakken en dan hopen dat hij niet meer terug kon komen.

Eerste zege van 2011 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Netjes hoor :) En die 10% irating boost is ook wel lekker natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Netjes Fuelke!

Zie net dat de SM volgende week Suzuka aandoet, gaaf! Hopelijk heb ik dan wat meer tijd om een paar races te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Nationwide is tot nu toe een ramp voor me. Elke keer word ik wel eraf getikt. Gisteren twee races gereden en allebei de keren er af geduwd.

Dit gebeurde mij net twee keer in de race.
Ik zit op S/F gewoon aan de binnen kant naast iemand, stuurt die ander gewoon nog meer naar binnen... Krijg ik 4x. :(
Dat dus twee keer, gewoon omdat die idioten niet uitkijken. :( :(

En dan ook nog zo'n apron held, die elke ronde over de apron rijdt bij S/F. Zo iemand laat ik echt niet tussen. Ik vind dat je gewoon de witte (of gele) lijnen van de baan moet respecteren. Net probeerde iemand steeds via de apron mij in te halen, maar ik bleef gewoon strak langs de binnenkant rijden.

Dankzij de idioten tegen mij aan rijden, had ik in totaal 12 inc's... Mijn SR is nu weer gezakt tot 3.47 :N
http://members.iracing.co...onid=4115762&custid=64876

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 11-09-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Waar blijven de SOF races deze week in de SM zeg.
Het lijkt erop dat iedereen deze week maar over slaat ofzo, hoogste SOF race was woensdag 22:30 met 2264.
Dat komt niet eens in de buurt van de normale 2700-3000 races waarvan er elke week wel een aantal zijn.

Dus het wordt nog even kijken of het morgenavond nog gaat gebeuren en anders maar weer scoren op Suzuka volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb eindelijk mijn road iRating door de 3000 kunnen tillen. 3030 sta ik nu door een aantal zeer fijne races op Mid-Ohio. *O*

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:56:
...
Zie net dat de SM volgende week Suzuka aandoet, gaaf! Hopelijk heb ik dan wat meer tijd om een paar races te doen.
Ik ben al bezig met een setup. Heb er een paar van het member-forum geplakt. Allemaal .... Dus zelf aan het prutsen. Het is zoeken naar niet te veel downforce tbv de backstraigth, maar wel genoeg voor sectie 1. Ik probeer nu mid downforce met behoorlijk wat mechanische grip voor sectie 1 en redelijk vergevingsgezind op de curbs, want die zal je veel raken en dan wil je niet je auto elke keer verliezen.

Ook bezig met de Radical op Watkins Glenn Classic Boot. Lekkere combi.
Red Baron schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:30:
Waar blijven de SOF races deze week in de SM zeg.
Het lijkt erop dat iedereen deze week maar over slaat ofzo, hoogste SOF race was woensdag 22:30 met 2264.
Dat komt niet eens in de buurt van de normale 2700-3000 races waarvan er elke week wel een aantal zijn.

Dus het wordt nog even kijken of het morgenavond nog gaat gebeuren en anders maar weer scoren op Suzuka volgende week.
Valt me ook op. Echt lage SoF's en weinig deelnemers. Ik geloof amper 3 splits deze week.
Phydomir schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:05:
Ik heb eindelijk mijn road iRating door de 3000 kunnen tillen. 3030 sta ik nu door een aantal zeer fijne races op Mid-Ohio. *O*
Netjes 8) _/-\o_ Ik zit op 60% daarvan. Ik race te weinig. Maar ja moet steeds setups maken, hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:24:
[...]

Ik ben al bezig met een setup.
Ben benieuwd. Heb zelf ook wat geprobeerd aan te passen aan de default medium downforce setup, geen idee of ik op de goede weg zit, maar pb is nu 1:58.3.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:38:
[...]

Ben benieuwd. Heb zelf ook wat geprobeerd aan te passen aan de default medium downforce setup, geen idee of ik op de goede weg zit, maar pb is nu 1:58.3.
Dan zijn we op dit moment even snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

En mijn eerste race is een feit. Ik vond het op zich tegen vallen. Degredation van de banden was even wennen, aangezien ik nog nooit lang had gereden met dezelfde set banden. Verder ging het starten redelijk goed, stond achter aan (geen kwalificatie), maar reed op een gegeven moment (ver boven mijn stand) 3e agv wat fouten van anderen. Vervolgens wat gebrek aan concentratie en ik knalde meteen weer naar beneden. Uiteindelijk uit gereden en nog wat gewonnen op mijn score. +0.07 :P. Belangrijkste is dat ik er lol in had!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Goeiedag zeg, word ik me daar even van de baan geveegd in T2 op Mid Ohio in de laatste ronde van de race.
Wel zonde want ik zat vlak achter de leider waarmee ik de hele race samen binnen een paar secondes rond gereden had in de fixed series met de HPD.

Volgens die australier miste hij z'n rempunt en en blokkeerde hij z'n wielen omdat wij hem net inhaalden daar, maar we waren er hem al ruim gepasseerd voor we uberhaupt in de buurt van de remzone kwamen maargoed.
Vanuit je auto is het wel een rare gewaarwording
Ik dacht eerst dat hij me bewust eruit beukte omdat ie wellicht niet blij was met de manier waarop we hem inhaalden ofzo, alhoewel dat gewoon super clean na T1.

Anyway met een kromme auto nog wel de finish gehaald en p2 gebleven alleen wel zonde van de 4x :(

Slechts 8e in een oval race Ericjooo? Je reputatie als oval koning loopt nu wel wat deukjes op hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Red Baron op 12-09-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Dit was niet mijn beste week in Iracing. Men Road Irating gedropped van 2780 naar 2468. Het kan soms verkeren. Men races in de Proto GT klasse en Grand AM gingen niet lekker. Mid Ohio is toch geen lekkere baan om met meer dan 30 man op te rijden. Wat een chaos. En weinig plek om snellere auto's voorbij te laten. Jammer ook dat veel gewoon maar elk klein gaatje pakken om je in te halen. Grand AM ging fout vanwege een netwerk probleem. DP ree dwars door me heen. Resultaat DNF. Jammer want ree bijna 2 rondes voor op de 2de Mustang. Gelukkig ging de 2de race beter alleen SOF was wel erg laag. Wel leuk om weer op Barber te kunnen racen. Blijft toch een super leuk baantje.

Ook nog een league raceje gedaan op Sebring waar het al niet veel beter ging. Eerst in ronde 2 eraf geknikkerd door een mede Ford GT-er die niet genoeg ruimte liet. Daarna ging men stuurtje klooien. Hij schakelde ineens terug zonder dat ik dat wou. Blijkt men linker shifter paddle kapot te zijn. Stuurt signaaltjes door zonder dat je erop drukt. Zeer vervelend. Vanavond maar men reserve stuur aansluiten en wachten op fanatecs reply.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Joep, over die setups, hoe pak je dat aan? Ik ben begonnen met de basis medium downforce setup en heb eerst naar de bandentemperatuur gekeken en daarna de bandenspanning veranderd. Daarna waren naar mijn idee de veren en dempers aan de beurt (ARB achter op soft eerst geprobeerd, maar werkte niet), maar elke verandering die ik maakte werkte niet. Veren voor stonden op het zachtst, dempers stonden ook max, dus ik ben daarna maar met de downforce en rijhoogte bezig gegaan.

Heb je een vaste werkwijze als je met een setup begint?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:32
Laatste late model race... 43 ronden nek aan nek strijden voor de 1e plaats, maar kon er net niet overkomen. Wel vaak zij aan zij gereden. Op ronde 40 "You have 5 laps of fuel left" ... nou leuk... haal ik nog net.
Einde ronde 43: "You have 2 laps of fuel left" Had nog wel wat ingehouden maar einde ronde 44 stopte ie ermee... nog via de pits over de eindstreep kunnen bollen maar een 2e plek (of 1e) had veel leuker geweest dan een 9e... :(

Vorige keer kwam ik netjes toe met deze hoeveelheid fuel, maar deze keer had ik blijkbaar wel wat meer verbruik.

http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4116476&custid=71853

Dat is al de 2e keer dat ik niet genoeg fuel heb... maar de 1e keer spande toch de kroon : Race starten, net bezig en al een waarschuwing dat ik nog maar 5 rondes fuel heb... ok... race gestart met Qualifying setup 8)7

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee niet echt.
Wel altijd eerst banden en camber en dan caster, rijhoogte (ook verschil voor achter) en shocks.
Ik verander vaak meer dan 1 ding tegelijk. Dat is niet volgens het boekje, maar met mijn RL en RC ervaring lukt dat aardig.

Als ik bv wil dat de auto minder duikt bij inremmen maak ik bv de shocks stijver voor.
Maar dan weet ik dat ik stuur kwijtraak bocht in.
Dus doe ik de achterkant bv meteen iets omhoog. Dit kan weer tot instabiliteit mid corner leiden. Dat test ik dan vervolgens in max 2 rondjes en verander het volgende.

Kortom: Trial and Error en de samenhang van de dynamiek visualiseren.

Soms doe ik tig stappen terug om ff te voelen of ik nog aan het verbeteren ben. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 12-09-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat is het ook inderdaad, hoe meer rondes je rijdt, hoe beter je wordt en of het dan nog aan de setup ligt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zo veel tijd hoef je voor de Star Mazda ook niet in de setup te steken. Toen ik nog fanatiek in de Star Mazda reed deed ik eigenlijk alles met één setup waarvan ik alleen de vleugels veranderde. Er zijn online ook nog wel wat goede setup guides die, als je ze volgt, je stap voor stap naar een stabiele setup sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:25:
Dat is het ook inderdaad, hoe meer rondes je rijdt, hoe beter je wordt en of het dan nog aan de setup ligt...
Ow, maar aangezien ik geen ster / alien ben let ik niet op mijn rondetijden (wel een beetje, maar niet echt) ik let op eindsnelheid op rechte stukken, stabiliteit / stuur bij remmen / bocht in en idem bocht uit. En als laatste op stabilitiet op curbs / plotselinge uitwijk manoeuvres ;)
Daarom stond bv de rembalans van de oval setup op 60%. Kon je tenminste bij crashes voor je nog remmen met een pak onderstuur.....

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 12-09-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:47:
Zo veel tijd hoef je voor de Star Mazda ook niet in de setup te steken. ....
En als je het nou leuk vind?
.....reed deed ik eigenlijk alles met één setup waarvan ik alleen de vleugels veranderde. ....
Nou daar kom ik niet mee weg... Ben ik niet goed genoeg voor ;)
....Er zijn online ook nog wel wat goede setup guides die, als je ze volgt, je stap voor stap naar een stabiele setup sturen.
Die setup guide zit in mijn kop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja maar ja, als een auto overal goed en stabiel voelt, betekent dat dan automatisch dat het ook snel is? Je wilt toch altijd harder, ook al ben je geen alien.

Gister had ik een afstelling waarbij ik met een klein beetje driften door de Esses kon en daar won ik best wat tijd mee, alleen verloor ik dat op de high speed turns en in de hairpin (daar kun je echt veel winnen/verliezen).

Heb ook moeite met turn 1, ik kan daar niet vol doorheen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zo veel tijd hoef je voor de Star Mazda ook niet in de setup te steken. Toen ik nog fanatiek in de Star Mazda reed deed ik eigenlijk alles met één setup waarvan ik alleen de vleugels veranderde. Er zijn online ook nog wel wat goede setup guides die, als je ze volgt, je stap voor stap naar een stabiele setup sturen.
Nou, in bijna elke race heeft Joep een setup in elkaar gezet die voor mij stukken beter was dan die wat op het forum waren te vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jep, de setups die tijdens de wekelijkse trainingen in elkaar gedraaid worden zijn meestal erg competitief en net even wat beter mee te rijden dan de gesharede setups op het forum.

Ben benieuwd hoe goed het deze week weer gaat uitpakken op een nieuwe baan waar voor de SM nog geen uitgebreid setup archief van beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
DutchDevil79 schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:40:
Dit was niet mijn beste week in Iracing. Men Road Irating gedropped van 2780 naar 2468. Het kan soms verkeren. Men races in de Proto GT klasse en Grand AM gingen niet lekker. Mid Ohio is toch geen lekkere baan om met meer dan 30 man op te rijden. Wat een chaos. En weinig plek om snellere auto's voorbij te laten. Jammer ook dat veel gewoon maar elk klein gaatje pakken om je in te halen. Grand AM ging fout vanwege een netwerk probleem. DP ree dwars door me heen. Resultaat DNF. Jammer want ree bijna 2 rondes voor op de 2de Mustang. Gelukkig ging de 2de race beter alleen SOF was wel erg laag. Wel leuk om weer op Barber te kunnen racen. Blijft toch een super leuk baantje.

Ook nog een league raceje gedaan op Sebring waar het al niet veel beter ging. Eerst in ronde 2 eraf geknikkerd door een mede Ford GT-er die niet genoeg ruimte liet. Daarna ging men stuurtje klooien. Hij schakelde ineens terug zonder dat ik dat wou. Blijkt men linker shifter paddle kapot te zijn. Stuurt signaaltjes door zonder dat je erop drukt. Zeer vervelend. Vanavond maar men reserve stuur aansluiten en wachten op fanatecs reply.
league race was voor mij ook een sisser pffff. Eerste crash mid race gekend FFB fanatec error ineens full uitslag naar rechts, bam spin en neem ford gt mee :(. Tweede crash 2 ford gt's zijn aant racen kom eraan en 1 geeft ruimte dacht ik immers blauwe vlag, ik hang ernaast en bam ineens in mijn zij :( (heb maar quit gedaan toen: zin was er nietmeer)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:59:
Ja maar ja, als een auto overal goed en stabiel voelt, betekent dat dan automatisch dat het ook snel is? Je wilt toch altijd harder, ook al ben je geen alien.

Gister had ik een afstelling waarbij ik met een klein beetje driften door de Esses kon en daar won ik best wat tijd mee, alleen verloor ik dat op de high speed turns en in de hairpin (daar kun je echt veel winnen/verliezen).

Heb ook moeite met turn 1, ik kan daar niet vol doorheen.
T1 is remmen en gas geven tegelijk / afwisselend om de auto in balans te houden. Als ik de auto daar super stabiel maak met veel stuur verlies je onwijs veel tijd op de back straight.
De esses is een trade off met de het snelle gedeelte.
Ik zoek nu naar een setup die in T1 stabiel genoeg is, in de esses licht driftend te houden is (zonder dat je auto verliest als je een curb pakt) en vol gas kan vanaf de apex van T7. T7 is een heel belangrijke vwb eindsnelheid bij T8.
Verder moet de auto stabiel genoeg zijn om snel op het gas te kunnen in T13 (bah 13!) om pas weer bij 15 te remmen (daar zit het inhaalpunt van de baan volgens mij). En die snelheid moet je dus kunnen meenemen in T14.....
Ik hoop vandaag nog wat tijd te hebben voor de setup...... Ben vooralsnog aan het werk, terwijl dit niet gepland was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Setups zijn altijd erg goed maar vaak erg stabiel :) Ik houd er wel van als ik wat sneller ben maar een wat lossere auto meeneem, dan heb ik het idee dat er tijdens een rondje nog meer uit te halen is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:13:
[...]

league race was voor mij ook een sisser pffff. Eerste crash mid race gekend FFB fanatec error ineens full uitslag naar rechts, bam spin en neem ford gt mee :(. Tweede crash 2 ford gt's zijn aant racen kom eraan en 1 geeft ruimte dacht ik immers blauwe vlag, ik hang ernaast en bam ineens in mijn zij :( (heb maar quit gedaan toen: zin was er nietmeer)
Jij zal Wim zijn gok ik zo. Ik hield daar rechts aan omdat ik niet precies wist waar de andere Ford zat. Ik zat volledig aan de rechterkant en kon echt niet verder naar rechts. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat je op dat punt tussen twee Fords door zou gaan. Dat is op een recht stuk al een riskante actie en in T1 van Sebring niet echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Phydomir schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:03:
[...]

Jij zal Wim zijn gok ik zo. Ik hield daar rechts aan omdat ik niet precies wist waar de andere Ford zat. Ik zat volledig aan de rechterkant en kon echt niet verder naar rechts. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat je op dat punt tussen twee Fords door zou gaan. Dat is op een recht stuk al een riskante actie en in T1 van Sebring niet echt een goed idee.
Ben Wim ja Geef niemand de schuld hoor is gewoon verkeerde inschatting dacht eerst gaat ie rechts voor "opening" of "stuurfout" . gat was te groot om niet te nemen ;p

Vraag me eigenlijk af hoe zo'n situaties zijn in echte le mans series : geeft zo'n blauwe vlag gele situatie voor de racende classe of ... ? achja was na 1u20m racen no hard feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RielN schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:00:
Setups zijn altijd erg goed maar vaak erg stabiel :) Ik houd er wel van als ik wat sneller ben maar een wat lossere auto meeneem, dan heb ik het idee dat er tijdens een rondje nog meer uit te halen is !
Setups blijven iets persoonlijks. De een wil dat de auto remmend en driftend de bocht in gaat de ander wil lomp kunnen remmen en sturen. De een wil onderstuur bij exit op het gas de ander een lichte drift bij het uitaccelereren.
Ik bouw altijd een middenweg. En dan kan je met kleine ingrepen beide oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:09:
[...]
Vraag me eigenlijk af hoe zo'n situaties zijn in echte le mans series : geeft zo'n blauwe vlag gele situatie voor de racende classe of ... ? achja was na 1u20m racen no hard feelings
Het is in ieder geval zo dat de snellere klasse moet zorgen voor een veilige inhaal actie. Die auto in de tragere klasse is niet verplicht om aan de kant te gaan. Vaak is het echter voor beide het snelst om water bij de wijn te doen. Ik vind het in de GT niet bepaald fijn om zo'n LMP vol in mij spiegels te zien. Dan ga ik liever 30 meter eerder op de rem om het voor beide makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Phydomir schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:14:
[...]

Het is in ieder geval zo dat de snellere klasse moet zorgen voor een veilige inhaal actie. Die auto in de tragere klasse is niet verplicht om aan de kant te gaan. Vaak is het echter voor beide het snelst om water bij de wijn te doen. Ik vind het in de GT niet bepaald fijn om zo'n LMP vol in mij spiegels te zien. Dan ga ik liever 30 meter eerder op de rem om het voor beide makkelijker te maken.
raar want in le mans series zie je ze dan wel blauw zwaaien de marshals en is blauw niet verplicht aan de kant binnen de zoveel bochten ???? nu wat doen ze als er 2 GT's aant racen zijn voor "positie" geeft dit dan geel op of is het wie eerst plaats maakt is de pineut ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor zover ik weet zijn blauwe vlaggen in de Le Mans serie alleen informatief en niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor zover ik heb begrepen zijn blauwe vlaggen in iRacing informatief. Dit in tegenstelling tot RL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ligt eraan in welke klasse, ook in IRL is het niet in elke klasse verplicht om gehoor te geven aan een blauwe vlag, deze zijn dan alleen maar "ter info".
In most series, the blue flag is not mandatory - drivers obey it only as a courtesy to their fellow racers. In other series, drivers get severely penalized for not yielding or for interfering with the leaders, including getting sent to the pits for the rest of the race. In Formula One, if the driver about to be lapped ignores three waved blue flags in a row, he is required to make a drive-through penalty.
Edit: Van de Lemans Series site:
Blue Flag: A faster competitor is about to overtake.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 12-09-2011 12:47 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 17 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.