iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.185 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoe is het dan in de SM klasse?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
MartijnA3 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:44:
Ligt eraan in welke klasse, ook in IRL is het niet in elke klasse verplicht om gehoor te geven aan een blauwe vlag, deze zijn dan alleen maar "ter info".

[...]
mmm goed om te weten. Zal dan nooit meer aandringen als LMP wagen. Dit wist ik dus niet.
En denk veel Iracers die dit niet weten. Altijd maar heeey blauw vlag he opzij:p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:48:
[...]

mmm goed om te weten. Zal dan nooit meer aandringen als LMP wagen. Dit wist ik dus niet.
En denk veel Iracers die dit niet weten. Altijd maar heeey blauw vlag he opzij:p
Je moet ook gewoon geduld hebben tot je ziet dat de GT jou ook ziet en aan de kant gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:50:
[...]

Je moet ook gewoon geduld hebben tot je ziet dat de GT jou ook ziet en aan de kant gaat.
Dacht dus dat dit het geval was he!!! :p GT wagen ging echt heeeeeeeel breeed :p Voor de rest ben ik echt geen agressieve rijder ( zat ook al een tijdje achter hun hoor ).Maar dacht dus echt wel dat in le mans serie blauw niet enkel informatief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Oooh, dan snap ik het misverstand. :)

Gisteren had ik bijna mijn eerste overwinning op een grote oval gehaald. Ik reed de hele tijd in de top 3, ongeveer en de snelheid was er. Alleen bij de laatste restart moest ik zo hard vechten met de nr 2, dat de nr 1 buiten mijn bereik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Uit het SM Championship 2011 regelement:
(e) Blue Flag with or without Yellow
Diagonal Stripe - An approaching Car is
attempting to overtake and the Car being
signaled must give consideration to the
overtaking Driver.
Lekker vaag dus, je moet rekening houden met de snellere rijder.

Ter verduidelijking, in iRacing zijn de blauwe vlaggen alleen maar informatief, in geen enkele serie ben je verplicht om meteen (of binnen een paar bochten) aan de kant te gaan. Het is vaak wel het snelste en natuurlijk is het ook gewoon een kwestie van fatsoen.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 12-09-2011 13:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Je kunt toch altijd wel een bocht wat wijder nemen of juist aan de binnenkant blijven zodat er genoeg ruimte is voor inhalers, zodat je zelf niet meteen 10 seconden verliest. Door een of twee bochten naast de ideale lijn te gaan rijden verlies je hoogstens een seconde of twee en kan iedereen er meteen langs. Ik zie soms mensen echt op de remmen gaan staan om me er langs te laten als ik ze op een rondje zet, wat juist veel gevaarlijker is...
Gisteravond nog op lime rock was ik iemand op het rechte stuk op een rondje aan het zetten. Hij bleef eerst gewoon links (buitenkant) rijden dus ik ga langzaam naar rechts (eerst nog even draften, geen idee of dat uberhaupt zin heeft in de skip) om er naast te gaan, en opeens schiet hij ook naar rechts toe op het laatste moment waardoor ik weer naar links moest en bijna m'n rempunt mistte. Hij mistte zelf ook zijn rempunt en schoot dus veel te ver door waardoor we allebei aan de buitenkant kwamen. Ik was gelukkig op aan het letten waardoor ik er nog net achter langs ging maar op een ander moment had het goed mis kunnen gaan, alleen maar omdat iemand nerveus wordt als hij op een rondje gezet gaat worden en rare dingen gaat doen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:53:
[...]

Dacht dus dat dit het geval was he!!! :p GT wagen ging echt heeeeeeeel breeed :p Voor de rest ben ik echt geen agressieve rijder ( zat ook al een tijdje achter hun hoor ).Maar dacht dus echt wel dat in le mans serie blauw niet enkel informatief was.
Het makkelijkst is om in te halen bij uit accelereren. In de LMP hou ik hem dan meestal zelf wat wijder zodat ik er aan de binnenkant voorbij kan blazen. In dit geval was het denk ik gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Zoals ik al aangaf had ik je sowieso daar niet verwacht plus dat ik vol in gevecht was met die andere GT waarvan ik niet helemaal zeker wist of hij er nu al zat of niet. Helaas is de spotter in iRacing niet zo nauwkeurig dat ik daar blind op vertrouw.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
Langzamere gt's of corvettes hoeven helemaal niet aan de kant te gaan.
Het beste kan je als langzamere auto gewoon je normale racelijn rijden en dan kunnen LMP's er het makkelijkst passeren bij het uitkomen van een bocht door er onderdoor te komen.

Nu wordt erop iRacing vaak (wss wel terecht) geklaagd over LMP's die agressief inhalen op de meest lompe momenten.
Alleen anders zorgt het ook wel regelmatig voor hachelijke situaties.
Soms heb je lui die ineens lomp hard op de remmen gaan staan om je maar snel te laten passeren.
En je hebt ook mensen die zelf bij het uitkomen van de bocht de binnenkant gaan aanhouden en daardoor de bocht ineens een stuk trager dan normaal gaan nemen waardoor je er vaak bijna achterin rijdt.

Het blijft een kwestie van geven en nemen en wederzijds respect, op die manier verlies je het minste tijd en kan je gewoon veilig inhalen.
Hoe vaker je dit soort races rijdt hoe natuurlijker het allemaal gaat, het zou alleen handig zijn als nieuwelingen zich vooraf even (verplicht) zouden verdiepen in de etiquette voor de multi class series voordat ze instappen.
Dat zou al een hoop ellende schelen denk ik.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In het zeldzame geval ( :X ) dat ik een snellere auto mij zie naderen meldt ik meestal via de voicechat wanneer ik de ruimte geef en waar.....

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 12-09-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:01:
In het zeldzame geval ( :X ) dat ik een snellere auto mij zie naderen meldt ik meestal via de voicechat wanneer ik de ruimte geef en waar.....
dat was het probleem ik had zoiets van ga voicechat niet gebruiken omdat ze dit tollereerde " enkel bij uitzondering" in de league maar misschien beter toch gebruikt. achja zoals aangegeven beetje een ongelukkige samenloop van dingen. volgende keer beter maarweer :p probleem is dat 1u30 wel lang is als je een onrustig slapend kind hebt om te concentreren (voel me schuldig om alles door vriendin te laten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:01:
Mjah daar ben ik niet zo van, alleen misschien in heel tricky situaties.
Maar over het algemeen is het meestal wel zo duidelijk dat ik daar geen woorden aan vuil ga maken.
Dan voorkom je ook dat iemand je voice message slecht / half verstaat waardoor het meer onduidelijkheid oplevert dan door gewoon niets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Daar heb je gelijk in. Moet zeggen dat ik het ook niet altijd doe... Goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, net thuis van de GP van Roggel 8)

Even wat sfeerimpressies (i know, compleet off-topic):
Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/2848/img1397n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/3671/img1413l.jpgAfbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/5677/img1518pb.jpg

Heb overigens zin in de komende 2 weken SM, Suzuka en Barber. VET _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-09-2011 17:13 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ondertussen wordt mijn plezier in iRacing redelijk vergald door het schokkerige stuur met de NTM auto's (dus ook de Skip, waar ik bijna exclusief in race omdat ik nog veel wil/moet leren). De FFB "feel" is gewoon niet lekker met de Fanatec en ondanks meerdere topics op het forum nog niets over gehoord van iRacing zelf. Vanmiddag een mailtje naar support gestuurd met de linkjes naar de topics erbij.

Zit er zelfs in m'n achterhoofd aan te denken om de G25 maar weer aan te sluiten tot dit probleem opgelost is, er is echt niet mee te rijden. Al het gevoel is weg.

EDIT: zo, weer een tijd met het stuur zitten pielen. LFS en RBR geprobeerd en toen weer naar iRacing met de Skip. Probleem is er nog steeds uiteraard, maar het lijkt wel alsof ik de FFB nu beter voel, misschien omdat de FFB in vergelijking met die games ook gewoon beter is. Ik ga zo in ieder geval de 19:45 met de Skip op LRP rijden, 25 rondjes met mayhem. Ik vermoed dat ik het nog niet clean kan houden maar ooit zal ik door de zure appel heen moeten bijten en een race moeten rijden met de Fanatec. Wish me luck ;)

EDIT: nou, sta alweer in de pits. Lap 3 werd ik aangetikt, lap 4 spin ik doordat iemand vlak voor me ineens op de rem gaat, veel schade. ETA voor de pitcrew: 8 miunuten. Wat is beter, uitrijden of gewoon kappen? Race boeit me niet meer, wil nu zo min mogelijk SR verliezen.

[ Voor 42% gewijzigd door Arfman op 12-09-2011 20:02 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Aaaargh.

Tik iemand bij het aanremmen per ongeluk aan, wil ik op rechte stuk mijn excuses aanbieden, let ik 1 tel niet op.... van de baan, en de muur in. Gadver. Tot zover 'netjes' zijn tijdens de race, dat doen we dus ook niet meer :(

Dat was voorlopig iig de laatste race Limerock met de skip... nu maar ff paar rondjes oefenen op de volgende baan.
Edit: blegh, irating en SR ook allebei gezakt, logisch, maar toch. Wilde zo graag over de 2000 irating heen :'(
Niellie41 schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:05:
Daarom is de voice chat zo handig. Dan hoef je maar een knopje maar even in te houden ;)
Ja, weet ik, maar die moet ik nog ff keer goed instellen...

[ Voor 54% gewijzigd door BM op 12-09-2011 20:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daarom is de voice chat zo handig. Dan hoef je maar een knopje maar even in te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nevermind, ben er al mee gekapt. Misschien probeer ik het later vanavond nog eens, weet niet of ik er tijd voor heb/krijg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer BM, had goeie hoop voor je, zag dat je op 4e startte (ik als een na laatste). Mijn race ging op het begin eigenlijk goed. Een kleine contact gehad, iemand wilde me inhalen aan de binnenkant van T1 (was iets sneller) en remde dus laat, ik remde extra vroeg om meteen weer aan zijn binnenkant erin te duiken (lijkt me vrij standaard verdedigende actie, nee?) maar het paste net niet. Een 0x contact, maar hij ging wel de weg af (en ik kreeg een 0x->1x off track daarvoor, theory confirmed dus ;)), maar even sorry gezegd maar goed, was een race incident denk ik, ik wilde die positie wel graag verdedigen maar niet genoeg om hem met opzet van de weg te duwen :p

Daarvoor en daarna nog twee keer best mooie actie om crashes te ontwijken 8) Beide keren zag ik pas laat dat er iets gebeurde omdat ik vlak achter een auto zat, eerste keer had ik vrij veel geluk dat het allemaal goed ging, de tweede keer zag ik iemand dwars staan maar zag niet dat hij nog aan het rollen was en hij rolde zo de weg weer op waardoor ik enorm moest uitwijken wat NET goed ging zonder de controle te verliezen. Dat voelde wel even goed :9

Even geupload:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yJGYT8ZBUY8]

Toen heel lang 3e gelegen (een na laatste gestart dus was ik zeer blij mee). Helaas in ronde 20 een millimeter te wijd in T2, spin, en iemand tikt me van achter aan, zo zacht als maar kan (sowieso 0x) maar wel heel de auto krom leek het wel, was geen meter meer mee te rijden, dus moeten towen en uiteindelijk nog naar 6 gezakt :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Netjes gereden Nick! Je lag 2 of 3 plaatsen achter me toen ik onder de brug werd aangetikt (je ziet de remsporen nog).

Deze race eindigde voor mij in -0.32SR. En bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick: Nice evasive actions ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

Fuelke

Forza Ferrari

Dacht even de SM race van 20h30 mee te nemen, 90 laps clean te rijden en zo naar B-class te springen. Helaas ...

Mijn stuur deed weer moeilijk in de opwarmronde, gelukkig zonder veel erg. Had echter daarna geen FFB meer, dus dat rijdt behoorlijk kut, ik spinde dan ook zonder dat ik het doorhad. Even uit de sim ... USB poorten tijdelijk dood, reboot en toen ik weer in de sim zat om verder te racen lag ik 15 ronden achterop.

Tijdens een van de restarts zochten er redelijk wat mensen nog naar hun gaspedaal, vlak in T1 zat ik 3 wide aan de binnenkant, kon geen kant meer op en duwde iemand rond.

Ben maar verder gereden omwille van de SR, Patrick zat ook in die race, voor hem ging het een stuk beter, hij werd 6de.

http://members.iracing.co...onid=4121009&custid=68049

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Arfman schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:51:
ETA voor de pitcrew: 8 miunuten. Wat is beter, uitrijden of gewoon kappen? Race boeit me niet meer, wil nu zo min mogelijk SR verliezen.
Dat ligt aan je eigen mindset.
Als jij het gebeurde gewoon op en normale manier de verdere rondjes uit kan rijden op rondes achterstand moet je dat doen.
Maar als het allemaal in je hoofd blijft spelen op een manier waarop het je focus om zeep helpt is het waarschijnlijker dat je alleen maar meer incidents gaat verzamelen en dus nog meer SR zult verliezen.

Voor iRating moet je altijd wel doorrijden natuurlijk, maar of er daarmee nog veel gewonnen kan worden als je meerdere rondes achterligt is ook maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heel leuke race gehad net met Arfman samen. Hij startte 2 plaatsen voor me en ik heb eigenlijk 2/3 van de race eersterangs zitten kijken naar zijn gevecht met degene die tussen ons in lag, ene Chris. Die was vrij agressief soms (maar niet te, hij hield het wel netjes) maar kwam er niet langs. Een keer wist hij hem er langs te steken aan de binnenkant in T1, maar toen had hij weer de buitenbocht en lag hij er weer achter. Toen betrapte ik mezelf erop dat ik meer hun race aan het kijken was dan m'n eigen race haha, toen heb ik weer wat aangesloten en niet veel later spinde m'n voorganger waardoor ik de jacht op Arfman kon openen, tenminste dat dacht ik want hij was toch een stuk sneller :p Toen ineens een spin in de bocht rechts omhoog, heel spannend voor mij, ik zag hem spinnen maar geen idee waar hij terecht was gekomen ivm de helling dus ik moest echt gokken, ging gelukkig goed :) Rustig uitgereden maar voelde de druk toch wel, hij had het gat van ~3 naar minder dan 1 seconde nog terug gebracht, nog een ronde of 2 meer en hij had me nog gehad ;)

Verder helemaal cleane race op 1 contact na wat door latency kwam denk ik, ik merkte er niks van en in de replay kon ik ook niet ontdekken waar ik hem dan raakte (het was bij het ontwijken van de spin voor me), daardoor precies 0 SR... :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nu ff SM'en jongens, zodat die race 3x split en ik puntjes kan scoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Red Baron: bedankt, weet ik dat voor de volgende keer.

Zojuist de 21:45 gereden, weer samen met Nick :)
Ging een stuk beter deze keer. Merk nog wel dat ik niet genoeg vertrouwen heb/ervaring heb met dit nieuwe stuur, rondetijden waren niet echt stabiel (variërend van 1.01.xxx tot 59.xxx) en 1 spin (zonder schade gelukkig) zorgde ervoor dat Nick me in kon halen. Ik was wel sneller dan hem maar kon hem niet genoeg onder druk zetten om een foutje te maken, daarvoor was ik te ver weg. Laatste paar ronden hard gepusht maar een slip die ik nog maar net kon corrigeren zorgde ervoor dat ik iets loste, had zelf ook nog een gast achter me zitten die sneller was dan ik (Michael Duforest) en ik wilde dit keer wel finishen. Cleane gast, goed gereden samen.

Enige smet was de 2x die ik opliep in de opwarmronde omdat er iemand spinde onder de brug (wie doet dat nou :P), ik ging van het gas af en iemand anders rost vol in mijn achterkant. Hij heeft in de race 7 rondes gereden en de rest in de pits doorgebracht, dat zegt al genoeg.

En zo blijkt ook maar weer dat het kan verkeren en dat me de einduitslag eigenlijk niet eens zoveel boeit. Nick was 3e en ik 4e, maar door de vele mooie cleane laps vond ik dit een mooiere race dan m'n overwinning op VIR vorige week, dat was veel meer billenknijpen dan echt racen.

Volgende week Northampshire met de South Oval layout. Die track vanavond gekocht (enige die ik nog niet had in de Skip serie), tricky baan maar wel erg mooi, beetje VIR-achtig met blinde bochten en dubbele apexen dus we zullen zien wat dat brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:27:
Nu ff SM'en jongens, zodat die race 3x split en ik puntjes kan scoren :+
Vanaf morgen pak ik de SM weer op, heb er nu al zin in, leuke auto en leuke baan :) Die oval deze week is niet voor mij weg gelegd, heb hem dan ook helemaal overgeslagen... Denk dat ik niet de enige ben haha.

Morgen is er zoals altijd een SM training toch? Cool, zal ik nodig hebben want heb dus weer de hele week in de skip gereden, zal weer wennen zijn... Heb al 2 hele rondes gereden op Suzuka maar hij is toch lastig merk ik...

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 12-09-2011 22:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuk verslag Nick, bedankt voor de complimenten :)

Trouwens, dat deed je goed toen ik spinde. Goed de snelheid eruit gehaald en om me heen gereden, gelukkig had ik nog wel zoveel controle dat ik hem van de raceline kon houden maar er zijn er genoeg die volgas doorstampen en vervolgens allebei total-loss zijn. En dat voor iemand die net 4 weken iRacing heeft, chapeau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
@Nick
Die 2de ontweken ongeluk zag er wel freaky uit. Nice job!

Omg mijn eerste 0 inc race :O
Ik begon als 2de, werd al in de eerste bocht ingehaald (ik wilde niet moeilijk doen) en zo reden we een aantal rondjes.
Na een aantal rondjes raakte ik in T2 nr2 per ongeluk :/ Hij sprong een beetje de lucht in maar reed daarna gewoon rustig door. 0x dus waarschijnlijk had hij geen schade, ik iig niet. Ik liet hem er ook weer langs en hij reed dan ook weer 2de.
Verderop op het rechte stuk, reed nr2 recht voor me. Voor T1 remde ik dus heel laat (net voor de 1, doe ik vaker..) en haalde ik hem dus keihard in. Vervolgens vloog hij er uit. Hij schrok waarschijnlijk :P
Nr1 maakte ergens een fout (gele vlag) maar reed vervolgens gewoon weer verder op de 1ste plaats. De afstand wa swel in 1x gezakt van 17 naar 2 seconden.
Ik dacht hem dus in te kunnen halen maar dat lukte totaal niet. Na een aantal rondjes reed hij alweer 7 seconden voorop. Omg wat was hij snel.
Als 2de geeindigd dus zonder inc!

Erg blij met het resultaat:
http://members.iracing.co...onid=4121346&custid=51623

Mogen er vele inc-loze races volgen :D

Ewout was er ook nog bij, maar bij hem ging het volgens mij niet zo lekker. Hij bleef maar 'srry' zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 107% gewijzigd door Ew0ut op 01-04-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
bedankt :D

Het is echt een prachtbak. Je moet er waarschijnlijk gewoon aan wennen. Ik vind hem iig super! Vooral met de juiste setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Dit geloof je niet....wat een race (de 2230 Star Mazda). Het begon allemaal leuk, 20 man (SOF dus niet super hoog) waarvan 5 Nederlanders. Tijdens de opstelling doe ik nog even wat tikken omdat mijn microfoon niet lekker werkt. We gaan de paradelap in en ik kom niet boven de 70..... limiter erop maar hoe ik ook drukte, hij ging er niet af. Goede raad is duur dus ik denk dan maar even in het menu kijken waar hij zit.....krijg ik netjes een Toe.....twee ronden vast in de pits en toen kon ik het veld voor mij uit gaan jagen. Langzaam opgeklommen naar P12 maar helaas geen rondje meer terug kunnen pakken. Tijdens de laatste caution bleek dat Marcel de muur had geraakt en dus de pits in moest, nog veel verassender was de pitgang van Paul.....die schakelde iets te snel terug en blies zijn motor op.

Nog twee plekjes kado dus en toch nog 10e geëindigt......gelukkig wel een foutloze race en door het punt heen dus +0,67!! Zo direct de laatste nog maar even rijden want top 4/5 moet mogelijk zijn.....

Zal blij zijn als mijn nieuwe headset binnen is!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja weer 40 man waardoor er 2 volle splits waren, 1 man meer en we hadden 3 splits gehad en dus de hoogste SOF van de week, maar dus helaas maar weer een matige 2200.

De race was sowieso niet heel erg top vandaag. Roderic was gewoon net wat sneller en haalde me in in het begin. Daarna kon ik hem nog wel volgen, maar m'n restarts waren vrij matig.
Het ging pas echt mis toen ik ging pitten tijdens de caution in ronde 50 o.i.d.
Ik dook te laat de pits in waardoor ik een unsafe pit entrance melding kreeg en zodoende moest ik bij de herstart helemaal achteraan starten.
Dat kostte me een flink aantal plekken waardoor ik een aantal snelle jongens voor me moest laten.

Na nog een paar cautions lag ik uiteindelijk 5e achter 4 snelle gasten en was niet beduidend sneller en kon dus weinig uitrichten.
Toen we met nog 6 ronden te gaan nog een caution hadden schakelde ik wat snel terug met de button clutch en begon ineens m'n motor te roken waardoor het einde verhaal was en ik schade had en uitviel.

Dat kostte me dus wel weer onnodige iRating, maar voor kampioenschapspunten maakte het niet zoveel uit verder.
Ik had moeten winnen om een beter te scoren dan m'n race van zaterdag en zelfs zonder al m'n problemen had het er simpelweg niet in gezeten omdat er een paar gewoon sneller waren.
Een beetje jammer van Eric die de hele race op achterstand reed en ook zonde van ramsho die volgens mij zelfs nog een keer spinde en de muur in vloog, terwijl er net een caution was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo op naar het werk. Maar ik heb nog geen setup voor Suzuka met de juiste mix. De afstelling die ik nu heb is listig (maar snel) in de Esses. Vanavond in de training maar verder ontwikkelen.
De setups van Lawrence Smith en Lopez van het member forum vond ik niet lekker. Zij zijn wel in staat snelle tijden met die setups te rijden.
Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb avonddienst vanavond, kan er helaas niet bij zijn. :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:28:
[...]

Vanaf morgen pak ik de SM weer op, heb er nu al zin in, leuke auto en leuke baan :) Die oval deze week is niet voor mij weg gelegd, heb hem dan ook helemaal overgeslagen... Denk dat ik niet de enige ben haha.
Heb gister wat rondjes gedaan op die oval, en ik vond 'm wel leuk. Maar denk dat de races de 1e paar dagen wel redelijk chaotisch worden, tis een baan die zich leent voor erg veel fouten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je weet dat ze sinds vandaag op Suzuka rijden en die oval pas weer terug komt in seizoen 4. :)

Gister maar even men tijdelijke stuurtje (G25) uitgeprobeerd. Is toch wel ff wennen zo na bijna 2 jaar te hebben gestuurd met de PWTS van Fantec. FFB en grootte van het stuur is totaal anders maar ja sturen werkt nog wel hetzelfde.

Vanavond ff kijken of ik ook ff langs kom. Speel dit seizoen niet zoveel met de Star Mazda maar ja altijd wel gezellig beetje lullen en rondjes rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
Red Baron schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 05:20:

Een beetje jammer van Eric die de hele race op achterstand reed en ook zonde van ramsho die volgens mij zelfs nog een keer spinde en de muur in vloog, terwijl er net een caution was.
Yup klopt, heb ook eric voorbij moeten laten bij die laatste caution. Op een of andere manier brak de auto uit bij het afremmen voor de pace car, en ik vloog daardoor zo de muur in.
2 min repair tot gevolg met een rokende paul voor me neus.

Bij een eerdere caution had ik ook al een spin bij het afremmen, deze kon ik gelukkig voor de muur wel opvangen, gelijk de pits ingedoken voor nieuwe banden omdat ik dacht dat het daar aan lag.

Wel jammer, had hem eigenlijk moeten uitrijden zonder te pitten, qua banden had het achteraf makkelijk gekund.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Zoals gezegd: de laatste SM-race op de Milwaukee-mile ook nog maar even meegepikt en dat was zeer vermakelijk; gestart van P4 kwam ik een beetje klem te zitten achter twee Amerikanen waardoor Roderic makkelijk een beetje afstand kon nemen. Na wat cautions waren de USA-boys teruggevallen en reed ik P2. Met de herstart nét iets te netjes weggereden waardoor Youri Gijsen er net naast kon komen en P2 pakte. Gezien zijn strakke verdedigende lijnen was er geen doorkomen aan (iedere bocht viel hij middenin stil waardoor ik mijn snelheid ook moest aanpassen, zeer taktisch!!! :-))

Uiteindelijk kwamen we als 1, 2 en 3 over de finish met een complete Benelux-sweep....haha.....Helaas geen SOF dus ik scoorde wederom 96 punten.....nouja, op naar Suzuka.

http://members.iracing.co...onid=4122019&custid=65900

[ Voor 6% gewijzigd door Ericjooo op 13-09-2011 08:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:50:
Je weet dat ze sinds vandaag op Suzuka rijden en die oval pas weer terug komt in seizoen 4. :)
Ah, de SM reed deze week oval. Ik doelde op de 'oval' die de skip deze week aandoet :)

Erg leuk infield, maar wel knap tricky om snel te zijn. Je moet een aantal bochten eigenlijk flink driftend nemen volgens mij. Leuk om te doen, maar wel lastig :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:15:
[...]

Ah, de SM reed deze week oval. Ik doelde op de 'oval' die de skip deze week aandoet :)

Erg leuk infield, maar wel knap tricky om snel te zijn. Je moet een aantal bochten eigenlijk flink driftend nemen volgens mij. Leuk om te doen, maar wel lastig :)
New Hampshire ja. Super leuk baantje en veel mensen die niets met rovals hebben vinden deze roval wel leuk. Moet ze alleen vaak aansporen om hem uit te proberen. Voordeel van deze baan is ook zen prijs toch 5 dollar goedkoper dan de meeste road courses. :). Alleen zou het geen infield noemen maar outfield. >:)

Ga iig deze week zeker een paar keer op rijden. Misschien leuk om ook een GoT practise sessie met de skips op deze baan te doen. Gezien veel newbies de Skip racen dit seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Fuelke schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:52:
Dacht even de SM race van 20h30 mee te nemen, 90 laps clean te rijden en zo naar B-class te springen. Helaas ...

Mijn stuur deed weer moeilijk in de opwarmronde, gelukkig zonder veel erg. Had echter daarna geen FFB meer, dus dat rijdt behoorlijk kut, ik spinde dan ook zonder dat ik het doorhad. Even uit de sim ... USB poorten tijdelijk dood, reboot en toen ik weer in de sim zat om verder te racen lag ik 15 ronden achterop.

Tijdens een van de restarts zochten er redelijk wat mensen nog naar hun gaspedaal, vlak in T1 zat ik 3 wide aan de binnenkant, kon geen kant meer op en duwde iemand rond.

Ben maar verder gereden omwille van de SR, Patrick zat ook in die race, voor hem ging het een stuk beter, hij werd 6de.

http://members.iracing.co...onid=4121009&custid=68049
Clean race was het niet echt , zeker in het begin was het echt gekkenhuis , zeker 4 cautions in de eerste 15 ronden :P Helaas na de herstart niet scherp genoeg ( was mijn eerste pole ) en verloor paar plekken. Continue ronde de 4e plek gereden op cruise snelheid. Halverwege de race weer een herstart en toen liet ik mij zelf een oor aan naaien 8)7 Haalde te snel in en daardoor stop en go. Direct naar binnen en nieuwe banden gehaald , terug de baan op als 10e en in de laatste 40 ronden naar plek 6 gereden. Lange tijd vrij eenzaam in de rond gereden. Maar eindelijk weer + SR 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Joep, heb je je work in progress setup toevallig al beschikbaar? Wil m wel graag even proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er vanavond helaas niet bij. Krijg wat vrienden over de vloer om voetbal te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Voetbal, blegh. :+

1:57.9 nu op Suzuka met mijn eigen setup, best trots!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat klinkt niet verkeerd Martijn. Nog 2,5 sec. te gaan naar de top.
Ik kan de setup niet geven. Zit bij een klant en in tegenstelling tot 'anderen' heb ik hier geen iRacing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je bedoelt 1.5 sec neem ik aan? Als je een (mid) 56'er rijdt doe je bovenin mee denk ik.
We moeten maar eens kijken hoever we komen vanavond, al de regulars lijken Milwaukee overgeslagen te hebben en zijn al en week aant oefenen op Suzuka geloof ik :+

Verder heb je als echte tweaker toch wel de mogelijkheid tot het remote connecten naar je iracing pc? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Red Baron op 13-09-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Is er interesse om Woensdag of Donderdag avond te oefenen met de Skip Barber op New Hampshire. ZO ja zou dan een van de pot beheerders een sessie kunnen instellen. Zat te denken aan de volgende format

1 uur practise
30 min qualificatie
30 minuten race voor fun.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 13-09-2011 11:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 01-04-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ew0ut schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:19:
[...]

Ja zeker, ik kan wel wat extra oefening gebruiken in de skip, zeker op New Hapshire, waar ik nog niet eerder gereden heb.

Woensdag.of donderdag maakt me niet uit.
Donderdag kan ik wel, heb gisteren al een 1.10.9xx op de klokken gezet. Sta ook wel ertussen bij Ispeed. is nog niet super snel, maar na 1 avond practise ben ik best tevreden.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Woensdag kan ik niet, maar donderdag lijkt me leuk :) Gister na 3 rondjes een 1.11 laag neergezet, maar daar moet zeker wel een seconde of 2 af kunnen denk ik :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Donderdag komt voor mij ook het beste uit. Dus dat komt mooi uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:32
Donderdag komt voor mij ook beter uit, maar moet mijn vriendin nog kunnen overtuigen.

Gisterenavond samen met nog een belg een heleboel amerikaantjes op een ronde kunnen zetten >:) :

http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4121211&custid=71853

En door naar de C-klasse!

Deze week Skippy rijden en proberen hiermee ook voor Road naar C-klasse te kunnen promoveren, dan kan ik binnenkort meedoen met de Star Mazda ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Netjes hoor!
Ik zie je wel op de ovals in de Silverado!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Wel een tricky baantje deze week. Iowa met de trucks. En nieuw voor iedereen dus misschien kans op men eerste overwinning. Nou ja zal maar niet teveel hopen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
D. Lopez heeft inmiddels ook een setup geplaatst voor suzuka trouwens, 1.56.4

http://members.iracing.co...t/50/1809883.page#3771642

Ga ik vanavond wel ff mee testen, maar zal wel weer redelijk tricky zijn om mee te rijden.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:55:
Wel een tricky baantje deze week. Iowa met de trucks. En nieuw voor iedereen dus misschien kans op men eerste overwinning. Nou ja zal maar niet teveel hopen. :)
Ik heb al een paar rondjes gereden met als mijn snelste tijd een 24,7nogwat. Ik heb ze al 24,5 zien rijden, ik ben benieuwd hoe de races hier worden. In de Nationwide had ik een race mee gedaan (eerste in de NW, zonder oefening en toen was ik bang) en die ging goed. Over het algemeen heb de de meeste 0 inc's races op oval met de Silverado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
@ramsho: Dat kun je wel zeggen ja, gemaakt om mee te driften en glijden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 13-09-2011 13:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DutchDevil79 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:06:
Is er interesse om Woensdag of Donderdag avond te oefenen met de Skip Barber op New Hampshire. ZO ja zou dan een van de pot beheerders een sessie kunnen instellen. Zat te denken aan de volgende format

1 uur practise
30 min qualificatie
30 minuten race voor fun.
Yep, goed idee! Woensdag of donderdag kan ik allebei wel volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Woensdag kan ik niet. Do-dag prima! (Betalen uit de tweakerspot? Dus... zal ik hosten?)
Ennuh tav die setup van Lopez zie een aantal post geleden van mij.
Driftend is die setup snel en als je iets te veel lift ga je dwars.
Lawrence Smith zijn setup is een beter uitgangspunt. Ook op het forum.....

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 13-09-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
JoepW schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:23:
Woensdag kan ik niet. Do-dag prima! (Betalen uit de tweakerspot? Dus... zal ik hosten?)
Ennuh tav die setup van Lopez zie een aantal post geleden van mij.
Driftend is die setup snel en als je iets te veel lift ga je dwars.
Lawrence Smith zijn setup is een beter uitgangspunt. Ook op het forum.....
Lol had ik ff gemist....

Zal die van lawrence dan ook ff er bij zoeken om mee te testen.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:23:
Als je zou willen graag. Donderdag is blijkbaar de beste dag. Kan tot nu toe iedereen.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchDevil79 op 13-09-2011 14:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kan donderdag niet, maar ben deze week toch veel te druk om SM en skip samen te rijden dus ik denk dat ik een keuze ga moeten maken... Ik denk dat ik suzuka leuker vind dus denk dat het de SM wordt dan :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:20:
[...]

Als je zou willen graag. Donderdag is blijkbaar de beste dag. Kan tot nu toe iedereen.
Ingepland ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 13-09-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Zeg... ken je die bandenstapel aan het einde van de oval op New Hampshire? Ik wel }:|

Jammer, ging opzich wel re-de-lijk, maar verremde me gruwelijk en gleed netjes strak de bandenstapels in. Anderhalve ronde verloren in de pits, nog een keer 20 seconde verloren omdat ik spinde, maar verder wel redelijk rond kunnen rijden. Dat outfield heeft een heerlijke flow, tof baantje :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En toen gingen we maar eens even een paar rondjes Suzuka doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

New Hampshire is heerlijk! Goeie setup gevonden op het forum (David Williams iirc), optimal 1.11.2, beste tijd ik geloof 1.11.9 maar er zit nog veel ruimte in. Lekker baantje, daar ga ik zeker nog een aantal keren op proberen te racen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zag dat Paul vanavond een 1:57.6 als snelste tijd had, had wel een 56-er verwacht jongen! ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We hebben niet DE lekkere setup gevonden. Ik heb heeeeeel veel lopen pielen en bijna een keer een 1:57.9 maar helaas pakte ik de curb in de laatste chicane voor start finish :(
Voor mij werkt tot nu toe de iets aangepaste van de 2de versie van de Lopez setup. Tweaks waren voor mij op die setup:
- Rembalans op normale waarde (51-52%)
- Voorbanden 1 tik zachter.

Moet wel zeggen dat we het snel eens waren dat Suzuka een van de weinige circuits is waar je echt 1 à 2 rondjes je banden warm moet rijden voordat je enigzins snelle tijden kan rijden..........
Maar de auto blijft een beetje glijerig.

Ik heb weinig tijd tot vrijdag om er verder in te verdiepen, dus als iemand nog iets vind laat dat even hier weten, svp!?

Add: En verder denk ik dat als je last hebt van de diverse curbs je er verstandig aan doet om de rijhoogte te vergroten. Wel wordt de auto daar wat bewegelijker van omdat er meer gewicht verplaatst wordt door het hoger liggende zwaartepunt.

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 13-09-2011 23:52 ]

• Red Baron
MartijnA3 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:04:
Zag dat Paul vanavond een 1:57.6 als snelste tijd had, had wel een 56-er verwacht jongen! ;)
He he, het was wel een 57.451 he ;)
M'n optimal was een 57.1 deze sessie, hetzelfde als Requiem19.
Het was ook maar m'n eerste sessie met deze auto op Suzuka, dus ik verwacht nog wel in de 56's te gaan hoor :P

• Ericjooo
Tijden zijn prima hoor, zat gisteravond nog even een redelijke SOF te kijken....best wel tijden om te janken;-)

http://members.iracing.co...onid=4127375&custid=65900

[ Voor 32% gewijzigd door Ericjooo op 14-09-2011 02:51 ]

iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Red Baron schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:26:
[...]

He he, het was wel een 57.451 he ;)
M'n optimal was een 57.1 deze sessie, hetzelfde als Requiem19.
Het was ook maar m'n eerste sessie met deze auto op Suzuka, dus ik verwacht nog wel in de 56's te gaan hoor :P
Aan het einde maakte ik nog wat sprongetjes en deed een 57.0. Telt alleen niet mee omdat de vlag al gevallen was. Optimal was toen 56.5 geloof ik.

Ik vergeet elke keer dat ik niet teveel moet remmen voor spoon 1 (die bocht in z'n 4). Ik rem hem daar teveel dood en geef dan al voor de apex vaak alweer gas. Dat kan dus gewoon harder! Ook Degner twee kan je zo absurd hard nemen over de kerbs, dat ik het soms gewoon niet durf :D.

Meesterlijke combinatie van auto en circuit is het in ieder geval.

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ja pittige track, alleen kom ik bij rondje 3 en later in de S-bochten niet meer sneller, maar lijk ik enorm onderstuur te krijgen.

Deed een 57.7 en opt een 57.0 dus we komen er wel :p Alleen rempunt voor de laatste chicane na het snelle rechte stuk is nog lastig, daar is ook veel te winnen.

• Red Baron
Ja, je hoorde wel eens vaker mensen klagen over dat je eerst een paar rondjes de banden op moest warmen om snel rond te kunnen, maar dit is voor mij persoonlijk de eerste baan waar ik echt een verschil merk tussen een rondje net uit de pits en een rondje 3/4 in een run.

• MartijnA3
Schijnt dat een SM race op Suzuka een uur duurt...

Edit: En een q sessie duurt te kort, haha! Dacht, doe het ff rustig aan in het begin, maar die 20min zijn zo om!

[ Voor 53% gewijzigd door MartijnA3 op 14-09-2011 10:21 ]

iRacing Profiel

• Red Baron
Ja in de practise verbruikte ik ook iets meer dan een liter per rondje volgens de schattingen na een paar rondjes, het daadwerkelijke verbruik in een rondje check ik eigenlijk nooit...

Ik dacht dan ook wel 30 litertjes nodig te hebben, maar op het forum praat men zelfs over 34 liter :S

Sessie te kort? Op Road America duren de rondjes nog langer. Daar heb je inderdaad ook niet al te veel pogingen in een sessie als je ook nog eens met low fuel gaat rijden en dus halverwege nog even moet stoppen (als je al niet ergens wrecked :P).

• MartijnA3
Hier is mijn setup, misschien kunnen jullie er wat mee, ik vind m stabieler dan die van Lopez en doe er dezelfde tijd mee (1:57.6)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-U36XST8SAPIF.sto

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gaan er nog mensen mee doen met de Late Model at Iowa Speedway Tournament. Blijkbaar wil Iracing de tournament mode promoten. Ziet er op zich wel leuk uit. Eerst kwallificeren en dan race en elke keer de helft door laten stromen naar de volgende ronde (races). Om uiteindelijk een race met de 40 snelste te hebben.
Is alleen wat laat voor de meeste Europianen gezien het doordeweeks rond 12 uur snachts is. Ik heb die week toevallig de avond dienst dus voor mij geen probleem. Moet alleen wel die Late Model ervoor aanschaffen.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1812059.page

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 14-09-2011 13:45 ]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nee, ik ga er niet aan meedoen want ik heb de auto niet.

• Red Baron
GMT ja, dus 2 uur snachts hiero.
Echt een bagger tijd dus, net als dat NASCAR WC.
Maarrrr laat ik nou net op donderdag een vrije dag hebben :+
Dus als ik er aan denk en vooraf niet in slaap flikker ga ik wel een poging doen denk ik. 8)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ahh ja ff niet gezien. Nog geen probleem voor mij nee. Hoef pas om 2 uur smiddags te beginnen op Donderdag. :) Dus nog zat tijd voor slaap.

Trouwens net men stuurtje opgestuurd voor reparatie. Hopelijk is die over een goeie week weer terug. Want ben er achter dat er toch wel verschil zit tussen een Fanatec en een Logitech wiel. :'( Ben men PWTS te gewend denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door DutchDevil79 op 14-09-2011 15:57 ]

iRacing Profiel

• Ericjooo
DutchDevil79 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:44:
Gaan er nog mensen mee doen met de Late Model at Iowa Speedway Tournament.
Helaas, lijkt me wel gaaf maar ik ga wel kijken....ik heb namelijk toch nachtdienst. Zolang iRacing geen PS3- of Xboxcontroller ondersteunt moet ik het meedoen even laten schieten :'(

iRacing Profiel

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Is New Hampshire echt zo'n ongewilde baan? :?
Net een race met 5 geregistreerde rijders, waarvan er uiteindelijk maar 3 gestart zijn. Nr 1 en 2 rijden elkaar in ronde 3 van de baan, en 1 haakt er af....

Ja... zo kan ik ze wel winnen, maar dr is geen reet aan, en je schiet er ook nog eens helemaal niks mee op....

Xbox

• Red Baron
Minimum number of drivers for race to score championship points - 8
Dan is de sessie dus niet official en scoor je geen punten (en ook geen iRating / Safety Rating?)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ja, dat had ik door. :)
Alleen jammer, tis wel een enorm leuke baan namelijk, alleen jammer dat de rest van de rijders dat niet door lijkt te hebben :/

Xbox

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

SR wordt wel gescoord maar aan 35% (pagina 12 van de Sporting Code)
McLaren MP4-12C GT3 is Coming to iRacing
iRacing.com and McLaren Automotive have announced plans to build a virtual version of the McLaren MP4-12C GT3 race car. Based on the groundbreaking McLaren MP4-12C road car, the first production car wholly designed and built by McLaren since the McLaren F1 - the McLaren MP4-12C GT3 marries Formula 1™ and innovative road-car technology with GT3 specification performance enhancements to create a new generation of racing car. iRacing.com will apply expertise in creating a state-of-the-art digital version of the McLaren MP4-12C GT3 that will be available to iRacing members in 2012.

Read the rest of the story at inRacingNews.com.

McLaren has some really cool preview videos showcasing the car as well.
Oh yeah baby

[ Voor 93% gewijzigd door Fuelke op 14-09-2011 19:16 ]

• Soundless
Heeft iemand al een goede setup voor de skip @ new hampshire?
Ik krijg het nog helemaal ni tvoor elkar om netjes te rijden.

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fuelke schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:10:
McLaren MP4-12C GT3 is Coming to iRacing
iRacing.com and McLaren Automotive have announced plans to build a virtual version of the McLaren MP4-12C GT3 race car. Based on the groundbreaking McLaren MP4-12C road car, the first production car wholly designed and built by McLaren since the McLaren F1 - the McLaren MP4-12C GT3 marries Formula 1™ and innovative road-car technology with GT3 specification performance enhancements to create a new generation of racing car. iRacing.com will apply expertise in creating a state-of-the-art digital version of the McLaren MP4-12C GT3 that will be available to iRacing members in 2012.

Read the rest of the story at inRacingNews.com.

McLaren has some really cool preview videos showcasing the car as well.

Oh yeah baby
Super, eindelijk een Europese GT bak. Kan niet wachten. :P :P

En wat ziet die er vet uit. Mogen wat mij betreft ook wel de MC Laren F1 erin doen asl ze toch met MC Laren in zee zijn. >:)

iRacing Profiel

• Ericjooo
Fuelke schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:10:
the McLaren MP4-12C GT3 that will be available to iRacing members in 2012
Trek er dus nog maar een maand of acht voor uit :'(

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:12:
[...]

Trek er dus nog maar een maand of acht voor uit :'(
Yep ach ik heb nog een abo tot mid 2012. ;)

En enige spel dat roet in het eten kan gooien om Iracing wat minder te doen is waarschijnlijk rFactor 2. Maar die moet eerst nog uitkomen. :)

iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heb even geoefend op Suzuka met de SM. Gezien hier weinig setups te zien waren (behalve die van Martijn, die me te tricky was), even snel wat geknutseld:
http://www.mediafire.com/?nwt2s1h1s1mdhaj

Is echt een Joep-setup (beetje onderstuurd :+ ), maar dat ligt me op deze baan wel.
Probeer en lever kritiek (hij zal niet zo snel zijn als de tricky setups denk ik, en hij heeft maybe nog fractie teveel downforce)

• NickThissen
Zal hem eens proberen Frank. Rij nu met de setup van RedBaron met iets minder druk in de voorbanden geloof ik, is ook op die van Lopez gebaseerd denk ik. Ik heb de pace echter nog niet gevonden, zit net op 1:59.9 geloof ik... :-(

Hm, ik voel niet veel verschil behalve dat ik er vaker mee spin :p Zal zeker aan mij liggen, ik kom nog steeds amper onder de 2 min... Het lukt niet echt op suzuka deze week. Helpt ook niet dat ik elke dag laat thuis ben en niet echt geconcentreerd meer ben... Misschien dat het in het weekend beter gaat, maar eigenlijk heb ik geen tijd O-)

[ Voor 42% gewijzigd door NickThissen op 14-09-2011 21:32 ]

Mijn iRacing profiel

• Ericjooo
NVM

[ Voor 100% gewijzigd door Ericjooo op 14-09-2011 21:46 ]

iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:04:
Zal hem eens proberen Frank. Rij nu met de setup van RedBaron met iets minder druk in de voorbanden geloof ik, is ook op die van Lopez gebaseerd denk ik. Ik heb de pace echter nog niet gevonden, zit net op 1:59.9 geloof ik... :-(

Hm, ik voel niet veel verschil behalve dat ik er vaker mee spin :p Zal zeker aan mij liggen, ik kom nog steeds amper onder de 2 min... Het lukt niet echt op suzuka deze week. Helpt ook niet dat ik elke dag laat thuis ben en niet echt geconcentreerd meer ben... Misschien dat het in het weekend beter gaat, maar eigenlijk heb ik geen tijd O-)
Ik reed er 58.6 mee op suzuka. Het kan sneller. Belangrijkste zijn de esses. Daar moet je bijna elke boccht raar uitkomen om de volgende lekker aan te snijden.

Verwijderd

Waar moet ik 'n bericht naar toe sturen als ik wat veranderd wil hebben in iRacing??

Met setup van Hoogie op weg naar -0,4 van m'n PB.... rem ik te laat voor de chicane :( |:(

Het wordt tijd dat je per ronde één (slechte) bocht kunt schrappen....
Elke ronde verkloo-knoei ik het in een andere bocht....
kom ik eindelijk fatsoenlijk door bocht 1-2, spin ik in boch 5-6, anders wel de exit van de hairpin of "spoon"
En is het niet spinnen is het wel te laat remmen en te wijd gaan.

• NickThissen
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:01:
Waar moet ik 'n bericht naar toe sturen als ik wat veranderd wil hebben in iRacing??

Met setup van Hoogie op weg naar -0,4 van m'n PB.... rem ik te laat voor de chicane :( |:(

Het wordt tijd dat je per ronde één (slechte) bocht kunt schrappen....
Elke ronde verkloo-knoei ik het in een andere bocht....
kom ik eindelijk fatsoenlijk door bocht 1-2, spin ik in boch 5-6, anders wel de exit van de hairpin of "spoon"
En is het niet spinnen is het wel te laat remmen en te wijd gaan.
Daar heb je juist je optimal lap time voor, die plakt al je beste sector tijden aan elkaar om je optimale rondje te berekenen. Je zult je optimal dus flink hebben verbeterd in dat rondje. Maar het moet natuurlijk niet als echte lap time gaan tellen :P

Maar ik weet wat je bedoelt... Ik heb hetzelfde vaak. Zie je dat je een snel rondje aan het rijden bent en dan "ok, de laatste bocht, deze niet verkloten en dan... nevermind |:( "

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 14-09-2011 22:22 ]

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo. Laptop verkocht, morgen gamepc samenstellen. Zit dus misschien kort zonder pc.iemand suggesties voor de pc? Voornamelijk iracing iig.
Dacht zlf aan een amd x4 met een ati 6950 of 6870.
Moet nog goed overwegen wat ik bij de kast kies. Iets kleins en duur dat in de kast past. Of iets groter e goedkoper maar dan past ie niet in de kast (wens vriendin)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Toch een race gereden vandaag in de SM, maar veel te veel incidents, 14 in totaal waarvan 11 in de eerste 8 rondjes :X

Domweg te wijd, paar keer te laat remmen geen ritme. Op het einde dan toch het juiste ritme gevonden. Overigens dik 56m racen in split 2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Star Mazda Championship - 2011 Season 3
2011-09-14 8:30 pm
Race Session: 19102592/4131768 undefined
Suzuka International Racing Course - Grand Prix 

# Time Comments 
0 - -:- -.- - - invalid, pitted, tow 
1 02:14.915 off track 
2 02:09.763 off track 
3 02:06.607 off track 
4 02:04.671  
5 02:10.652 off track, lost control 
6 02:05.644 off track 
7 02:14.041 off track, lost control 
8 02:05.801 off track 
9 02:03.825  
10 02:03.902  
11 02:05.368 off track 
12 02:02.919  
13 02:03.793  
14 02:04.143 off track 
15 02:03.772  
16 02:08.702  
17 02:03.711  
18 02:04.715  
19 03:02.904 pitted 
20 02:11.165  
21 02:02.996  
22 02:04.809 off track 
23 02:02.725  
24 02:02.573 fastest lap 
25 02:07.329  
26 02:03.707  
27 02:14.303

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Hoogie2004 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:05:
Zo. Laptop verkocht, morgen gamepc samenstellen. Zit dus misschien kort zonder pc.iemand suggesties voor de pc? Voornamelijk iracing iig.
Dacht zlf aan een amd x4 met een ati 6950 of 6870.
Moet nog goed overwegen wat ik bij de kast kies. Iets kleins en duur dat in de kast past. Of iets groter e goedkoper maar dan past ie niet in de kast (wens vriendin)
Ja je doet een beetje hetzelfde dan ik. Laptop eruit...

Ik heb een Phenom ll 965 X4 met 8gb, 80 gb SSD en een Sapphire HD 6950 flex 2 gb gekocht. 800w voeding. Asus moederbordje en 3x een AOC 2236 VWA scherm erbij
SUPER vandaag voor het eerst gereden en wat een verschil met 3 schermen. FOV van 130

Echt een aanrader. Als je meer wil weten pm je me maar

(Mijn iRacing profiel)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RuudjeM schreef op donderdag 15 september 2011 @ 03:27:
[...]

Ja je doet een beetje hetzelfde dan ik. Laptop eruit...

Ik heb een Phenom ll 965 X4 met 8gb, 80 gb SSD en een Sapphire HD 6950 flex 2 gb gekocht. 800w voeding. Asus moederbordje en 3x een AOC 2236 VWA scherm erbij
SUPER vandaag voor het eerst gereden en wat een verschil met 3 schermen. FOV van 130

Echt een aanrader. Als je meer wil weten pm je me maar
Klinkt mooi. Ik heb echter een budget van 600 voor alleen de pc, dus moet nog wat gaan puzzelen :) . Scherm e.d. heb ik al, Eyefinity ga ik er niet doorkrijgen bij de vriendin, dat mocht alleen als ik er een aparte kamer voor heb, en die heb ik nu nog niet (volgend huis rekening mee houden :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-09-2011 06:35 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.