iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.165 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Rechts onderin (als je F3 hebt aanstaan volgens mij ook) staat het aantal afgelegde rondjes. Ik heb overigens op het stuur knoppen toegewezen om te kunnen bladeren van F1 t/m F10.

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 21-08-2011 20:48 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:48:
Rechts onderin (als je F3 hebt aanstaan volgens mij ook) staat het aantal afgelegde rondjes. Ik heb overigens op het stuur knoppen toegewezen om te kunnen bladeren van F1 t/m F10.
Dat is ook de counter waar ik het over heb. Is er nog een dan? :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Nou leuk is dat, ik kom de pits binnen met het Daytona Prototype, auto gaat omhoog en de motor doet zomaar Plof.
NickThissen schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Dat is ook de counter waar ik het over heb. Is er nog een dan? :p
Onder F1 zie je ook nog precies hoeveel rondes er in de race zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Fuelke op 21-08-2011 21:25 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Red Baron schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:29:
Zonet nog maar weer ff met die eerste TNT setup geprobeerd maar die achterkant is nog steeds erg nerveus ondanks dat die veel meer vleugel heeft.
Toen maar weer eens de setup van Daniel Lopez proberen, maar nu z'n R ipv R2.
Die heeft iets meer vleugel dan de R2, maar nog wel wat minder dan die TNT setup.
En zowaar, ik reed er een (illegale) 43.8 mee met race fuel.

Dus daar ga ik denk ik maar de race mee doen om 22:30 aangezien er nu weer zo weinig deelnemers zijn.

http://dl.dropbox.com/u/4...lv_paul_ilbrink_r_dl1.sto
Thanks man, een 44.4 met veel fouten. Fijne setup.

Kwam erachter dat ik m'n rem niet goed had afgesteld (zat eerder deze week met de calibratie te klooien), zat met veel kracht te remmen, maar kwam niet boven de 60% remkracht uit, haha. Verklaart hopelijk mijn slechte races...

Misschien doe ik mee over een uur, maar mijn jongste dochter heeft buikkrampen en ik moet nog traptredes aflakken, dus wordt lastig.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 21-08-2011 21:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

FF radical doen met een relatief groot veld, iig al 17 :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

19! Nog ruimte voor eentje, anders gaat ie nog splitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:30:
19! Nog ruimte voor eentje, anders gaat ie nog splitten
Hoop van niet, dan zit ik vast weer in de kutsplit :+

#EDIT:
Leuke race maar teveel incidents.
http://members.iracing.co...onid=3997322&custid=61620

Nog netjes 6e na een klunzige actie in lap 1, waardoor ik Phil van de baan roste. Hij remde iets harder en langer als ik had verwacht en ik kleunde er gewoon in. Heb me maar geexcuseerd, uiteindelijk reed hij nog voor me, tot hij wat fouten maakte op het laatst. Ik heb tussendoor ook nog een 1 min nogwat pitstop moeten maken voor schade, nadat ik persé wat verf op de muur wou achterlaten |:( . Veel alleen gereden, maar waar dat in de SM snel saai wordt, is alleen rijden in de Radical nog steeds kicken, heb me geen moment verveeld.

@Fuelke, jij ging ook wel redelijk volgens mij? Over het algemeen (als je in de buurt was) reed je vrij constant en met wat tempo, maar je maakt nog wat veel kleine slippertjes die veel tijd kosten.

[ Voor 66% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-08-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
:+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
Grrrr, hoe langer ik erover nadenk hoe kwader ik word op mezelf :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Maar ik heb net een record verbroken in de Ford GT.

- 0.50 SR in 1 race, zonder een heel punt terug te vallen. Denk dat ik m maar links laat liggen, kan niet wennen aan die lage bochtensnelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ja Paul,

Geweldige race en dan de laatste paar bochten nog vette shit.

Zelf deed ik even een Truckrace en dat ging heel erg lekker, driemaal een wreck vlak voor mijn neus kunnen ontwijken en stabiel in de top 5. Helaas een keer te vroeg op het gas en de tweede slip iets te heftig opgevangen waardoor ik tegen de muur ging. Geen caution en ook geen meatball dus toen ben ik maar doorgereden zodat ik bij de volgende caution een pitstop kon maken......klapt 8 rondjes later gewoon mijn motor......tja, too much damage en klaar!!

Ach, you win some and you lose some (sommige zelfs in dezelfde race....haha)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja ach, het is m'n eigen schuld. Ik had hem al ronden lang achter me weten te houden waar hij er soms ook wel een beetje naast zat. Stiekem dacht ik dat ik het nooit tot het einde kon volhouden maar toen ik met nog 2 ronden te gaan weer een klein gaatje had dacht ik dat het wel snor zat.

Natuurlijk verpruts ik het dan weer in de laatste paar bochten en ben ik niet hard/gemeen genoeg om het gat keihard dicht te gooien en hem nog een veel wijdere lijn te laten nemen in de laatste bocht.

Maargoed omdat de setup switch wel goed beviel toch nog even een Q ermee gedaan op low fuel en 3 tiende van m'n Q tijd afgereden.
Een 42'er zal er wel in zitten, maar heb geen zin meer om me daar nog helemaal suf voor te oefenen nu.

Wel even een filmpje gemaakt van die ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Netjes hoor :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Doe het niet na denk ik zo. :)

Is er deze week trouwens nog een fun raceje met de tweakers? Vorige week hadden we het over een oval raceje deze week. StreetStock op Charlotte Oval misschien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
DutchDevil79 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:37:
Is er deze week trouwens nog een fun raceje met de tweakers? Vorige week hadden we het over een oval raceje deze week. StreetStock op Charlotte Oval misschien?
Erg leuk!! En voor iedereen goed te doen, wel fixed dan!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oei, oval kijk ik wel tegenop, daar weet ik namelijk echt helemaal niks van :) Een road race weet ik wel hoe je de juiste race lijn pakt grotendeels enzo, hoe je inhaalt en ingehaald moet worden, maar bij oval weet ik absoluut niks. Dat gaat een drama worden denk ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb helaas geen tijd deze week, Antwerpen here i come! 8)

Zodra ik terug ben wil ik best een fun-race organiseren. (en anders wacht ik gewoon tot volgende keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Altijd leuk, maar ik denk niet dat ik er vanavond bij ben. Ik moet ook nog ergens een race in de Star Mazda doen en heb het sowieso nogal druk met het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:30:
@Fuelke, jij ging ook wel redelijk volgens mij? Over het algemeen (als je in de buurt was) reed je vrij constant en met wat tempo, maar je maakt nog wat veel kleine slippertjes die veel tijd kosten.
Ja het ging behoorlijk goed, maar te veel kleine foutjes. Sebring is voor mij een circuit waar het nogal schommelt qua rondetijden, mijn rempunten zijn wel min of meer identiek iedere keer, behalve in turn 1 en bij de laatste bocht, waardoor er veel verschil in zit in effectieve rondetijden. Paar keer mooie strijd met Anthony Carbone Jr & Jesper Egebak. In lap 13 een 02:01.979 gereden, in lap 24 nog verbeterd naar 2:01.398 maar dat was op vers rubber, rondje later er ergens afgegaan en besturing stond een beetje krom:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:01:
Oei, oval kijk ik wel tegenop, daar weet ik namelijk echt helemaal niks van :) Een road race weet ik wel hoe je de juiste race lijn pakt grotendeels enzo, hoe je inhaalt en ingehaald moet worden, maar bij oval weet ik absoluut niks. Dat gaat een drama worden denk ik :p
Daar zijn deze racejes nu juist perfect voor. Het leren van iets nieuws. In de practise sessie kunnen de ervaren rotten van dit forum je tekst en uitleg geven. Kunnen dan ook achter je aan rijden en tips geven of andersom om af te kijken bij ons. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Heb ook wel zin in een oval raceje :) Mijn voorkeur ligt absoluut bij roadracing, maar zo af en toe een oval raceje (bij voorkeur zonder banen en/of autos te moeten kopen) is wel leuk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:26:
[...]

Daar zijn deze racejes nu juist perfect voor. Het leren van iets nieuws. In de practise sessie kunnen de ervaren rotten van dit forum je tekst en uitleg geven. Kunnen dan ook achter je aan rijden en tips geven of andersom om af te kijken bij ons. :) :)
Jup daarom doe ik ook gewoon mee (als ik tijd heb tenminste, wanneer zou het zijn dan, vanavond weer?), maar dan nog verwacht ik er niet veel van :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kan zijn dat het iets te kort dag is om vanavond een race te doen. Of er moeten er zat zijn die vanavond wel kunnen. Anders zouden we Donderdag kunnen racen.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het is wat laat dag om nog een fun race voor vanavond te plannen, lijkt mij.
Op een oval is het al snel saai als er maar een man of 5-6 is.....
We kunnen ook een keer een skip of radical avondje doen. De D-licentie houders gaan volgens mij met de skip aan de gang.
En ik wil ook wel weer eens met de skip wat proberen met het NTM. ;)
Skip op mid-ohio training anders?

[ Voor 45% gewijzigd door JoepW op 22-08-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik had tot rondje 14 zitten kijken en dacht. Nou uitrijden en winnen. De laatste ronde :( Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Laatste ronde, laatste bocht... arghhhhhhhhhhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben nu toch aan het twijfelen welke circuits/auto ik ga kopen... Ik twijfel tussen de series met de Skip en de Mustang (MX5 heb ik nu wel gezien). Als ik het totaal even bekijk, en de circuits die al geweest zijn in de series niet zou kopen, dan kom ik op $91 voor de skip en $65 voor de mustang. De Skip lijkt me toch wat leuker (maar goed, dat is niet echt ergens op gebaseerd omdat ik beide natuurlijk nog nooit heb kunnen proberen).

Aan de andere kant zitten er veel 'dubbele' circuits tussen (die in skip en voor mustang series zitten), dus als ik alles zou kopen van die twee series dan komt het 'slechts' op $124, niet zo heel erg veel meer dan alleen de skip.

Ik twijfel nu echt, ik vind het best wel veel geld maar aan de andere kant, als ik nu alleen de skip zou kopen zit ik dus de komende 8 weken ofzo 'vast' aan de skip en tegen die tijd zal ik vast alweer een andere auto willen kopen, dus dan kan ik dat beter nu al meteen doen (meer korting, toch?)... Decisions :p

Iemand nog tips?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:51

Niellie41

[object Object]

Ik zou de Skip pakken. Die auto is wel echt lastig in het begin, maar je leert er super veel van. En daar profiteer je in latere klassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb gister de Skip + 5 banen gekocht. Heb de banen die al geweest zijn overgeslagen, en degene die in mijn vakantie viel. Waren precies 6 stuks, dus de 20% korting nog meegepakt.

Tis wel een aardig lastig karretje inderdaad, maar denk dat je er wel enorm leuk mee kunt racen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:44:
Ik zou de Skip pakken. Die auto is wel echt lastig in het begin, maar je leert er super veel van. En daar profiteer je in latere klassen.
Ik ga sowieso wel de skip pakken denk ik, m'n 'probleem' alleen is dat ik bang ben ik dat ik een paar weken met dezelfde auto wel weer eens wat anders wil. Als ik dan nog de mustang series wil mee pakken bijvoorbeeld dan moet ik de mustan ook nog kopen en vast ook nog wat circuits, en dan ben ik iets duurder uit dan als ik ze nu allemaal koop (meer korting)... Ach, het zal wel niet zoveel schelen. Toch maar gewoon de skip + circuits kopen dan, als ik vanavond tijd heb nog even suzuka meepakken en anders sla ik die ook over, scheelt weer paar euro :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:36:
Laatste ronde, laatste bocht... arghhhhhhhhhhh ;)
De laatste 2 bochten vond ik wel dat je vaak 'problemen' had. Onder- en overstuur. De setup werkt daar niet echt goed....

Gezien de skip ambities van jullie is het dus misschien wel een leuk idee om vanavond een test avondje skip te doen op het mid-ohio (Skip komende week)?
Als een aantal skip-kenners dan ook komen kunnen we (ik ook hoor) nog wat leren over dat ding.
Idee?

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 22-08-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:51:
Gezien de skip ambities van jullie is het dus misschien wel een leuk idee om vanavond een test avondje skip te doen op het mid-ohio (Skip komende week)?
Als een aantal skip-kenners dan ook komen kunnen we (ik ook hoor) nog wat leren over dat ding.
Idee?
Prima. Dan koop ik suzuka niet denk ik, morgen begint toch de volgende weer geloof ik?
Ik ben er bij maar haal half 9 misschien net niet, ligt er beetje aan hoe snel we bbq-en en of het uberhaupt doorgaat met dit weer :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:43

The DenMan

PSN ID: Thedenman

NickThissen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:48:
[...]

Ik ga sowieso wel de skip pakken denk ik, m'n 'probleem' alleen is dat ik bang ben ik dat ik een paar weken met dezelfde auto wel weer eens wat anders wil. Als ik dan nog de mustang series wil mee pakken bijvoorbeeld dan moet ik de mustan ook nog kopen en vast ook nog wat circuits, en dan ben ik iets duurder uit dan als ik ze nu allemaal koop (meer korting)... Ach, het zal wel niet zoveel schelen. Toch maar gewoon de skip + circuits kopen dan, als ik vanavond tijd heb nog even suzuka meepakken en anders sla ik die ook over, scheelt weer paar euro :)
Goede keuze denk ik om voor de skip te gaan. Heb nu zelf ook 2 rondes(okayoma en suzuka) meegedaan met de Skip. Erg lastige handling, maar ik merk wel doordat ik veel in de skip rij dat ik nu ook sneller ben geworden in de MX5. Heb zelf niet gelijk alle tracks gekocht, maar gezorgd dat ik op 8 uit kwam, zodat ik wel die 4$ patricipation mee pak.

Ben gisteren gepromoveerd naar C, Hier zal ik denk ik ook nog wel even blijven. Eerst de Skip serie uitrijden, daarna de SM + tracks kopen voor volgend seizoen.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je op de centen wil letten zou ik in het begin niet teveel tracks aanschaffen om maar een heel seizoen (of de komende x weken) in een bepaalde serie te kunnen rijden.
Je kunt natuurlijk ook gewoon beide auto's aanschaffen en dan de races meepakken waarvan jij al over de content beschikt.
Eventueel schaf je nog een of meerdere tracks aan die in beide series nog op de kalender staan (en eventueel nog later in een C serie als de Star Mazda).
Dan zul je waarschijnlijk wel gedurende je D licentie periode redelijk wat kunnen rijden

En mocht je onverhoopt een week niet over de tracks in de D series beschikken kan je altijd nog weer een weekje in de Nvidia Cup gaan rijden. Er even van uitgaande dat je iRating ook wat stijgt kom je dan in de hogere splits terecht en ontloop je de echte klunzen ook wel en is het best leuk racen in de MX5.
Of je gebruikt zo'n 'vrije' week om eens te beginnen met wat Legends racen om aan je oval licentie te werken.

Je kunt zelfs overwegen om een serie over te slaan.
Zo heb ik een aantal races in de Late Model gereden en er ook speciaal wat ovals voor aangeschaft.
Achteraf gezien had ik ook wel gewoon in de Legends kunnen blijven rijden om daar m'n SR boven de D 4.0 te krijgen en op die manier direct van de Rookie serie naar een C class serie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Prima. Dan koop ik suzuka niet denk ik, morgen begint toch de volgende weer geloof ik?
Ik ben er bij maar haal half 9 misschien net niet, ligt er beetje aan hoe snel we bbq-en en of het uberhaupt doorgaat met dit weer :p
Zou ook niet aanraden om vanavond al meteen Suzuka te doen in de skip. Suzuka is een lastige baan in de Skip en je hebt er nog nooit mee gereden. Zal je veel SR kosten om die vanavond te doen.

Mid Ohio is trouwens ook een lastig baantje. Maar als je hem eenmaal door hebt wel een zeer vermakelijk baantje. Tip trouwens als je al voor de sessie gaat oefenen. Bij de defauld setup de banden spanning verlagen tot de laagste setting. Achter kan je hem een klikje hoger zetten. Werkt het beste met de NTM. Is een bugje zijn van het NTM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ben jij er dan ook bij vanavond DD? Dan kan je ons een beetje tips geven.....
Ik host wel als er voldoende interesse is.
Ik moet overigens eerst vanavond wat dingen voor de feestweek hier in het dorp doen. Dus ik ben krap op tijd denk ik.
Maar laat hier ff weten of ik een hosting op moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Red Baron schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:09:
Als je op de centen wil letten zou ik in het begin niet teveel tracks aanschaffen om maar een heel seizoen (of de komende x weken) in een bepaalde serie te kunnen rijden.
Je kunt natuurlijk ook gewoon beide auto's aanschaffen en dan de races meepakken waarvan jij al over de content beschikt.
Eventueel schaf je nog een of meerdere tracks aan die in beide series nog op de kalender staan (en eventueel nog later in een C serie als de Star Mazda).
Dan zul je waarschijnlijk wel gedurende je D licentie periode redelijk wat kunnen rijden

En mocht je onverhoopt een week niet over de tracks in de D series beschikken kan je altijd nog weer een weekje in de Nvidia Cup gaan rijden. Er even van uitgaande dat je iRating ook wat stijgt kom je dan in de hogere splits terecht en ontloop je de echte klunzen ook wel en is het best leuk racen in de MX5.
Of je gebruikt zo'n 'vrije' week om eens te beginnen met wat Legends racen om aan je oval licentie te werken.

Je kunt zelfs overwegen om een serie over te slaan.
Zo heb ik een aantal races in de Late Model gereden en er ook speciaal wat ovals voor aangeschaft.
Achteraf gezien had ik ook wel gewoon in de Legends kunnen blijven rijden om daar m'n SR boven de D 4.0 te krijgen en op die manier direct van de Rookie serie naar een C class serie te gaan.
Yep prima tip. Heb zelf om van oval D naar C te gaan gekozen toch maar de SK modified te kopen. Die kan je namelijk ook in C gebruiken (heeft die wat meer PK dan in D). Alhoewel ik nu in C voorral de trucks rij. Op die kleine ovaltjes is het toch wat minder vind ik. Maar denk wel dat ik de SK nog is ga uitlaten want heb dat ding nu alleen voor 4 timetrials gebruikt om in C te komen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:12:
Ik moet overigens eerst vanavond wat dingen voor de feestweek hier in het dorp doen. Dus ik ben krap op tijd denk ik.
Ik kan er wel bij zijn vanavond. :)

Wist trouwens niet dat de zo'n feestbeest was. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou zaterdag hadden we Buurt BBQ en zondag was geheel in het teken van uitslapen en hoofdpijn ;(

Ik plan een sessie in voor vanavond vanaf 20:30 op Mid Ohio met de Skip.

Done. SM en Skip sessie ingepland en hier te vinden

[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 22-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:12:
Ik ben er vanavond niet bij op Mid Ohio. Ik heb deze track niet. Heb vanavond wel tijd om te racen iig.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
spijtig dat het geen xbox360 support heeft maar toch mmmmmm lekker.

http://www.911wheel.de/?q=node/6112

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:19:
Nou zaterdag hadden we Buurt BBQ en zondag was geheel in het teken van uitslapen en hoofdpijn ;(

Ik plan een sessie in voor vanavond vanaf 20:30 op Mid Ohio met de Skip.

Done. SM en Skip sessie ingepland en hier te vinden
Leuk, heb ooit al is met de skip gereden, en zat er al over te denken om deze als 2e race serie er bij te nemen naast de star mazda.
Wellicht kan vanavond me over de streep helpen. Dus ben er ook bij.

Silverstone blijft trouwens wel een verhaal apart hoor.
Heb nu 2 races redelijk gereden daar, maar elke keer zwetend afgesloten (letterlijk en figuurlijk)
Race van gisteren wel saaier, bijna hele race alleen gereden op P6, in de 2e split.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Omg wat een slechte races:
1ste race:
Ik reed redelijk vooraan. Ik dacht dat ik 3de ofzo stond, komt er iemand vanuit de binnenbocht, terwijl ik daar al rij, mij van de baan rijden... Er was gelukkig niks aan de hand met de autotje, dus ik rustig verder rijden. Ik rij dus op een gegeven iemand langzaam in aan het halen vanuit de linkerkant, komen we in de buurt van een bocht naar links, duwt die gast me er gewoon vanaf :/ Ik helemaal pissig dus, hierdoor een aantal keer offroad gegaan. Vervolgens was er nog een ongeluk gebeurt, alleen weet ik even niet meer hoe dat kwam. Dus 3 maal een 4x en een hoop offroads.

2de race:
Deze leek heel goed te beginnen. Ik startte op de 3de plaats en wist al snel de 2de plaats in te nemen. Ik rij op een gegeven moment snel genoeg om de eerste voorbij te gaan, doe ik iets totaal idioots: we naderen een bocht naar rechts dus in plaats van naast hem te gaan rijden, ga ik remmen omdat ik niet door hem eraf geduwt wil worden (al leek hij niet op iemand die raar reed), dus ik rij recht achter hem, we gaan de bocht in en zomaar ram ik hem rustig van achter en vliegt hij eraf. Meteen mijn excuses aangeboden. Hij reageerde met 'ok'.
Nou ik denk dus ok daar ben ik goed vanaf, rij ik door vlieg ik een paar keer uit de bochten... Dus ik wordt snel genaderd door een ander, wil hij me rechts inhalen in een bocht naar links, tikt hij mij opeens aan. Leek niet expres te gebeuren, maar i kvloog wel van de baan en mijn stuur stond scheef. Ik kom dus weer de weg op en rij richting de laatste bocht, maar het leek alsof er meer mis was met mijn auto, ik had totaal geen controle meer over de auto, dus tot aan de pits slinger ik over de weg, iedereen pissig omdat ze mij bijna raken, of zo hard remmen omdat ze me niet willen rammen en daardoor de weg uit vliegen. Ik rij dus maar de pits in en ik besluit ermee te kappen.
Ik weet niet waar ik zat met mijn hoofd maar het was wel duidelijk dat ik totaal geen concentratie had. Ik heb dan ook even 10x mijn excuses aangeboden en leavede vervolgens gewoon.

Ik ben dus met 2 races +/- 0.4 SR kwijtgeraakt...

Edit: Ik heb nog geprobeerd te starten met de koppeling. Het leek bij een race wel redelijk te gaan maar bij de andere lukte het totaal niet. Wordt nog even oefenen dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Soundless op 22-08-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Soundless schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:36:
Edit: Ik heb nog geprobeerd te starten met de koppeling. Het leek bij een race wel redelijk te gaan maar bij de andere lukte het totaal niet. Wordt nog even oefenen dus...
Wilde ik laatst ook proberen maar kon niet vinden waar ik dat instel..?? Bij gewone opties niet, bij controls niet, ik kon het nergens vinden lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Soundless schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:36:
Omg wat een slechte races:

2de race:
. Ik rij dus maar de pits in en ik besluit ermee te kappen.
Ik zou ook wel een beetje pissig worden denk ik, als je zoveel en schade hebt, en er toch mee wil stoppen, had ik de Tow optie gebruikt, dan rij je niemand in de weg :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:57:
[...]

Wilde ik laatst ook proberen maar kon niet vinden waar ik dat instel..?? Bij gewone opties niet, bij controls niet, ik kon het nergens vinden lol.
Je moet je pedalen opnieuw kalibreren en dan vraagt de SW of je een koppeling wilt gebruiken...... Daar dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Je moet je pedalen opnieuw kalibreren en dan vraagt de SW of je een koppeling wilt gebruiken...... Daar dus ;)
Ah... Ik was al bij het schakelen aan het zoeken, pedalen niet aan gedacht. Neem aan dat ik dan wel weer autoclutch aan moet zetten (of staat die altijd al aan ook al heb je een koppeling geselecteerd?)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Blib en autoclutch werkt apart. Volgens mij blijft dat aan als je een knop als clutch pramt. Maar dat is toch zo getest? ;)

Net ff snel 10 rondjes gereden met de Skip. NTM is best wel een verbetering zeg. Lekker curbjes pakken en minder blij dat ik glij. Erg vermakelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door JoepW op 22-08-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:28:
Blib en autoclutch werkt apart. Volgens mij blijft dat aan als je een knop als clutch pramt. Maar dat is toch zo getest? ;)
Ik heb nog nooit iets van autoclutch gezien (alleen blib), vandaar dat ik vroeg. En ik zou het graag testen nu, maar dat zit er op het werk helaas niet in :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:29:
[...]

Ik heb nog nooit iets van autoclutch gezien (alleen blib), vandaar dat ik vroeg. En ik zou het graag testen nu, maar dat zit er op het werk helaas niet in :p
Zit links onderin eerste optie scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Zit links onderin eerste optie scherm....
Nee, bij mij staat daar alleen blib, dat had ik me namelijk al vaker afgevraagd (in de school videos zie je het wel staan geloof ik). Zal wel zijn omdat ik geen koppeling gekozen heb (dan is autoclutch nogal vanzelfsprekend)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:28:

Net ff snel 10 rondjes gereden met de Skip. NTM is best wel een verbetering zeg. Lekker curbjes pakken en minder blij dat ik glij. Erg vermakelijk.
Ja alleen op de limiet is die wat lastiger geworden. Als die gaat kan je hem niet meer zo makkelijk op vangen. Daarvoor veel spin outs in de skippie races. Deze week op Suzuka is het echt chaos. Als je beetje rustig rond tuft en geen foutjes maakt kan de zo voorbij alle spinners rijden. >:) Word wel een beetje ontwijk de rest race zo. Maar Suzuka is echt lethal voor de Skip. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:32:
[...]

Nee, bij mij staat daar alleen blib, dat had ik me namelijk al vaker afgevraagd (in de school videos zie je het wel staan geloof ik). Zal wel zijn omdat ik geen koppeling gekozen heb (dan is autoclutch nogal vanzelfsprekend)
Jawel ;) Het is een pull-down menuutje. :)
DutchDevil79 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:33:
[...]

Ja alleen op de limiet is die wat lastiger geworden. Als die gaat kan je hem niet meer zo makkelijk op vangen. Daarvoor veel spin outs in de skippie races. Deze week op Suzuka is het echt chaos. Als je beetje rustig rond tuft en geen foutjes maakt kan de zo voorbij alle spinners rijden. >:) Word wel een beetje ontwijk de rest race zo. Maar Suzuka is echt lethal voor de Skip. :)
Ja dat merkte ik wel. Als je maar ietsjes te veel sliphoek hebt is ie foetsie, valt niks aan op te vangen dan.

Om toch netjes 'gekleed' voor de dag te komen heb ik ook voor de Skip een eigen skinnetje gemaakt in de al voor mij bekende 'in het gras zie je 'm niet'-stijl.
Inmiddels te d/l van tradingpaints.com en voor de liefhebbers ook hier te halen door op de foto te klikken en het file op te slaan in de ../iracing/paint/cars/rt2000/
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/skip/skip.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 22-08-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
ramsho schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Ik zou ook wel een beetje pissig worden denk ik, als je zoveel en schade hebt, en er toch mee wil stoppen, had ik de Tow optie gebruikt, dan rij je niemand in de weg :)
Ik gaf ze dan ook volkomen gelijk. Ik was er totaal niet bij met mijn hoofd. Dit moet ik niet vaker doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
dabelg schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:27:

Dit is echt mijn volgende stuur, helemaal gaaf dit zeg.....hopelijk is de plexi bovenkant standaard....haha

Zal wel rond Sinterklaas of kerst worden ben ik alleen bang van; Fanatec heeft dus geleerd door pas pre-orders aan te nemen als de spullen onderweg zijn naar het magazijn....slim!!

EDIT: vanavond en morgenavond werken, maar donderdag wel beschikbaar.....(oval-) hint, hint!!

[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 22-08-2011 18:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Eind van het jaar 2 fanatec's te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:40:
Ik bied een tientje, dan kom ik em zelf halen, nu of niet!!! :+

Net eens 3 rondjes gereden met de skip, dat is goddomme lastig zeg :p Ben eens benieuwd vanavond of ik een goed rondje uit ga rijden. Vind het heel lastig aan te voelen of ik al genoeg geremd heb of niet en als je eenmaal te hard gaat ben je weg, bijremmen of teveel bijsturen is gewoon glijden. Zal ook wel een groot deel gewenning zijn dus misschien gaat het vanavond beter :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:40:
maak er maar 3 van ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Maarja de meerwaarde van die Fanatecs is dan ook wel beperkt, aangezien jullie de clubsports wel zullen houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja idd, ben er nu wel achter dat de pedalen belangrijker zijn dan het stuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt. De pedalen blijven ;)
Maar dat stuur vinnik gewoon kickuh :X
Skippu training. Ik kom er zo aan!

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 22-08-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Red Baron schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:50:
Maarja de meerwaarde van die Fanatecs is dan ook wel beperkt, aangezien jullie de clubsports wel zullen houden lijkt me.
Meerwaarde is een groot woord, het GT3-stuur is gewoon een prettige upgrade van een G25 naar een soepeler en stiller stuur.....je gaat er geen meter harder van volgens mij, alleen prettiger ;)

Ik denk dat ik ook geen meter harder ga met het nieuwe stuur.....het is alleen wel een mooi apparaat!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik ben wel benieuwd voor hoeveel jullie hem dan weg willen doen. Er is een kans dat ik er een wil overkopen ter vervanging van mijn g25. Kan ik eindelijk ook racen @ Forza met een stuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Soundless schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:40:
Ik ben wel benieuwd voor hoeveel jullie hem dan weg willen doen. Er is een kans dat ik er een wil overkopen ter vervanging van mijn g25. Kan ik eindelijk ook racen @ Forza met een stuur ;)
Helaas heeft mijn stuur (en die van Eric) geen Xbox ondersteuning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Welke heb je dan als ik vragen mag?
dabelg schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:27:

Ik had in een andere forum een aantal filmpjes gezien (weet even niet meer waar), waarbij ze een speciale 360 versie hadden die je hierop kon klikken. Dus de 'motor' hoef je dan maar 1x te kopen. Als je dan wilt xboxen, klik je er dus gewoon de xbox versie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Errug lastig die Skip maar ook wel erg leuk moet ik zeggen. Sowieso is het circuit een stuk leuker dan lime rock, maar het gaat gewoon niet vervelen (en zodra het wel gaat vervelend lig ik er meteen af haha). Helaas nog niet onder de 1.40 gekomen, tijden gingen op het begin snel omlaag maar dan word je moe en dan gaat het niet meer zo, heel veel eraf gegaan en dat komt m'n tijden niet ten goede natuurlijk... Was wel een hele goeie oefening voor komende week, ben benieuwd wanneer ik m'n eerste race kan uitrijden ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja was leuk, jammer dat ik niet meer rondjes kon rijden, er zat nog wel meer in (stomme headset ;) ). Vind het echt een leuke baan, ga deze week wel een paar racejes rijden hopelijk.

Gister ook even geoefend op Philip Island in de SM, moet nog eventjes wat replays bekijken want ik kwam niet verder dan 1:28 laag.

[ Voor 26% gewijzigd door MartijnA3 op 22-08-2011 22:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Soundless schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:47:

[...]

Ik had in een andere forum een aantal filmpjes gezien (weet even niet meer waar), waarbij ze een speciale 360 versie hadden die je hierop kon klikken. Dus de 'motor' hoef je dan maar 1x te kopen. Als je dan wilt xboxen, klik je er dus gewoon de xbox versie op.
weet ik wordt ergens mid september voorgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:36:
Ja was leuk, jammer dat ik niet meer rondjes kon rijden, er zat nog wel meer in (stomme headset ;) ). Vind het echt een leuke baan, ga deze week wel een paar racejes rijden hopelijk.

Gister ook even geoefend op Philip Island in de SM, moet nog eventjes wat replays bekijken want ik kwam niet verder dan 1:28 laag.
Ja, ik ben je nog wel dicht genaderd ;) Vond het vermakelijk. Ik had trouwens de setup van Robbert gepakt en de later de ARB nog 2 klikjes zwaarder gezet. Kreeg ik net wat meer stuur door en ik kon slides beter opvangen.

En ja de SM heb ik de tijd niet in mijn kop, maar de setup die ik heb is volgens mij wel redelijk. Morgenavond ben ik ook van de partij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
He bah, ik had gewoon die race van 22.30 moeten pakken ipv 20:30. Nauwelijks sterker qua SOF, maar wel een stuk slapper qua snelheid, achja...

Morgen maar eens rijden op Philips Island, ben benieuwd hoe de pace verdeeld gaat zijn aangezien de Star Mazda er nog nooit eerder gereden heeft en er dus niet een setup archief is waaruit iedereen kan putten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Maar wij hebben Joep! >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was leuk, en leerzaam gisteravond :)

Die Skip is een verdomd geinig autotje, maar kolere, wat een moeilijk ding om op de limiet te rijden. Qua tijden zat het uiteindelijk wel prima (combined splits waren geloof ik net onder de 1.39), maar had de grootste moeite om consequent onder de 1.40 te kunnen rijden (note: dat lukte dus niet :+).
De 1e bocht is echt een vreselijke lastige, je kunt er gruwelijk veel tijd winnen, maar iets te laat insturen en je bent ook zomaar anderhalve seconde kwijt.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je anderhalve seconde verliest in de eerste bocht doe je wel iets heel erg fout :o
De truck is ook wel om niet te laat in te sturen in die bocht.
Zorg dat je een goed rempunt vind (als orientatie punt kan je het einde van die pitmuur nemen) en rem liever wat te vroeg dan te laat want dan verlies je echt veel.

Maar de Skip is inderdaad een auto die je echt moet leren aanvoelen om hem richting de limiet te brengen.
Nou heb ik de laatste tijd ook voor het NTM niet veel Skip meer gereden, maar het lijkt er inderdaad op dat je het uitbreken niet echt goed meer kunt opvangen zoals dat eerder nog wel makkelijker kon voor m'n gevoel.
Nu moet je echt zo lomp op de rem gaan staan om te zorgen dat je niet spint dat je alsnog echt een anderhalve seconde verliest op zo'n moment dus voorzichtigheid is overdriven werkt een stuk minder voor m'n gevoel.

Aan het eind van de sessie begon ik het weer wat beter door te krijgen, maar het lukte me uiteindelijk niet om een stel goede sectoren aan elkaar te knopen en bij m'n optimal van 37.6 te komen.
Maar het was wel weer leuk, dus misschien voor het eerst dit seizoen eens een Skip race'je meepikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ah, finally, de Skip waardering in deze groep :D

Ondertussen past de Skip me als een lekkere handschoen. Ik ben niet extreem snel maar weet wel precies wat hij doet. Niet teveel glijden want dan wordt hij agressiever aan de achterkant.

Over setups: in de Skip is het over het algemeen 'one set for all', de set moet jou liggen, qua snelheid doet het amper wat. Enkel in sommige tracks de brakebalance aanpassen ivm circuittype of remmen bergop/bergaf.

Kan helaas donderdagavond pas weer rijden. Maar Mid-ohio: mijn favoriet!! Supertrack voor de Skip!

[ Voor 10% gewijzigd door RielN op 23-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Soundless schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:47:

[...]

Nee zo werkt het dan weer niet

De CSR Elite welke dezelfde basis heeft, maar een vast stuur wordt het stuurtje welke alle platvormen ondersteunt

De basis is dus hetzelfde, maar het stuurtje is niet verwijderbaar via een Quick Release Systeem

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Racesim_Hardware/Fanatec/Fanatec_NEW_5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Racesim_Hardware/Fanatec/Fanatec_NEW_6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Racesim_Hardware/Fanatec/Fanatec_NEW_7.JPG

Tegen de tijd dat het Clubsport stuurtje uit is ga ik mijn fanatec connecties gebruiken voor een grote groupsbuy op digitalracing.nl. Ik hoop vrij spoedig ook zelf het stuurtje (maar dan een CSR Elite) aan de tand te mogen voelen voor betatestwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Roy Visser schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

De CSR Elite welke dezelfde basis heeft, maar een vast stuur wordt het stuurtje welke alle platvormen ondersteunt

De basis is dus hetzelfde, maar het stuurtje is niet verwijderbaar via een Quick Release Systeem

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tegen de tijd dat het Clubsport stuurtje uit is ga ik mijn fanatec connecties gebruiken voor een grote groupsbuy op digitalracing.nl. Ik hoop vrij spoedig ook zelf het stuurtje (maar dan een CSR Elite) aan de tand te mogen voelen voor betatestwerk.
Ah dan heb ik het verkeerd begrepen. Jammer dat ze de xbox support er dan toch niet op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Roy Visser schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

count me in for groupsbuy :p ( of als je betatesters zoekt) was in de tijd ook beta tester PTWS stuur werkt nog altijd hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Roy,

Goede actie.....zal ik maar even snel gaan sparen...LOL

Overigens zijn de Silverado-trucks met NTM op Atlanta zoveel beter; bandenslijtage is veel gelijkmatiger, weggedrag voorspelbaarder en spins zijn beter op te vangen (geen gemene tweede slip als je voorzichtig corrigeert) Mijn race ging net erg lekker en de tijden zaten tussen 31.2 en 31.6, P2 was mogelijk geweest maar helaas werd ik afgeleid door deurbellen etc. waardoor ik net niet scherp genoeg kon blijven rijden en er toch iemand langs moest laten; bij het inrijden van de pits was ik ook te voorzichtig en verloor daar drie seconden wat ook weer een plek scheelde en de derde kwam voorbij toen ik net een half rondje brandstof te kort kwam. In ieder geval de hele race gevochten en geen enkel inc., de race was ook nog eens 90 ronden groen, prima zo!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:45
Krijg je als lid bij iRacing nog een bonus als nieuwe leden je opgeven als referral? Stond op het punt me aan te melden voor 3 maanden abbo met korting maar misschien kan ik hier iemand blij maken als ik je opgeef als referral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lees de TS :) Als je het emailadres van JoepW opgeeft word er 10$ bijgeschreven op zijn account, wat dan weer gebruikt word om races voor GoT rijders te organiseren :)

Kan iemand me vertellen hoe het zit met races in class-D? Ik wil nu graag de skip races gaan doen, maar het enige wat ik tot op heden heb kunnen doen is kwalificeren. Races kan ik niet aanklikken nog? :?

[ Voor 38% gewijzigd door BM op 23-08-2011 18:47 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:56
RielN schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:00:
Ah, finally, de Skip waardering in deze groep :D

Ondertussen past de Skip me als een lekkere handschoen. Ik ben niet extreem snel maar weet wel precies wat hij doet. Niet teveel glijden want dan wordt hij agressiever aan de achterkant.

Over setups: in de Skip is het over het algemeen 'one set for all', de set moet jou liggen, qua snelheid doet het amper wat. Enkel in sommige tracks de brakebalance aanpassen ivm circuittype of remmen bergop/bergaf.

Kan helaas donderdagavond pas weer rijden. Maar Mid-ohio: mijn favoriet!! Supertrack voor de Skip!
Setupveranderen lijken wel meer uit te maken met het NTM. Skip is inderdaad vrij snappy met sommige settings. Gisteren met 0 perch, zachtste bandenspanning en 5 Abr gereden. Dan wordt het een vrij goed te controleren wagen waarmee ik 26.7 kon doen op Suzuka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
BM schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:46:
Lees de TS :) Als je het emailadres van JoepW opgeeft word er 10$ bijgeschreven op zijn account, wat dan weer gebruikt word om races voor GoT rijders te organiseren :)

Kan iemand me vertellen hoe het zit met races in class-D? Ik wil nu graag de skip races gaan doen, maar het enige wat ik tot op heden heb kunnen doen is kwalificeren. Races kan ik niet aanklikken nog? :?
Da's gek. Als je kunt kwalificeren ben je wel eligible, dan zou je ook moeten kunnen racen. Je kunt een race pas 30 minuten voor aanvang aanklikken he...

Ik kan alle nieuwe mensen aanraden om gebruik te maken van het 'Dashboard' van de iRacing site en dan vooral de 'What's hot' function. Veel mensen die nieuw zijn weten dat niet. Vandaar dat ik het even onder de aandacht breng :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:46:
Races lijken om de twee uur te zijn, om kwart voor het uur. Ik zie dat er nu een om 19:45 begint, dus om 18:45 was er inderdaad geen race (dat gok ik tenminste, ik neem aan dat het interval van 2 uur gewoon constant is op een dag).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:22:
[...]

Races lijken om de twee uur te zijn, om kwart voor het uur. Ik zie dat er nu een om 19:45 begint, dus om 18:45 was er inderdaad geen race (dat gok ik tenminste, ik neem aan dat het interval van 2 uur gewoon constant is op een dag).
correct. Alleen in de rookie class zijn er elk uur races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Requiem19 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:55:
[...]

Da's gek. Als je kunt kwalificeren ben je wel eligible, dan zou je ook moeten kunnen racen. Je kunt een race pas 30 minuten voor aanvang aanklikken he...
Ik denk dat het is :) Zag dat de race om 7:45 was, maar wilde me vast registreren, maar dat was dus meer dan een half uur voor aanvang.

Zo nog maar eens proberen, maar denk dat dat beter gaat :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Grimmie187 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:22:
Krijg je als lid bij iRacing nog een bonus als nieuwe leden je opgeven als referral? Stond op het punt me aan te melden voor 3 maanden abbo met korting maar misschien kan ik hier iemand blij maken als ik je opgeef als referral?
Als je mij een verzoek via een persoonlijk bericht (PB) stuurt dan geef ik je mijn email adres. Ik krijg dan 10 iracing dollars. Die gebruiken we voor GoT races en trainingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dik half uur skip geprobeerd nog maar eens net, nog net zo'n drama als gisteren. Om het rondje wel eraf. Hoop dat er gauw verbetering in komt anders worden de races niks voor mij lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:22:
Dik half uur skip geprobeerd nog maar eens net, nog net zo'n drama als gisteren. Om het rondje wel eraf. Hoop dat er gauw verbetering in komt anders worden de races niks voor mij lol.
Jammer Nick. Maar met jouw 'track'-ervaring moet het toch lukken. ;)
Maykel rijdt net in de 2de split naar een 2de plek....... Kom op... trainen. ;)
Bepaal even op welke momenten je spint. Bij aanremmen of accelereren uit de bocht. In het eerste geval de brake balance wat naar voren zetten (of leren ECHT recht te rijden bij het remmen en daarna pas sturen) en als het bij het bij het uitkomen van de bocht is de ARB zachter maken.

Op naar de SM training. Nog ff 1 bakje koffie. Kom er zo aan.

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 23-08-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:34:
[...]

Maykel rijdt net in de 2de split naar een 2de plek....... Kom op... trainen. ;)Bepaal even op welke momenten je spint. Bij aanremmen of accelereren uit de bocht. In het eerste geval de brake balance wat naar voren zetten (of leren ECHT recht te rijden bij het remmen en daarna pas sturen) en als het bij het bij het uitkomen van de bocht is de ARB zachter maken.

Ja, omdat nr2 en 3 elkaar van de baan rossen :+

Maar ging wel lekker. Gestart als 2e (had Q gedaan), in T1 gelijk al iemand voorbij, en omdat ik er zelf na 2 ronden even naast schoot nog iemand er voorbij moeten laten. Die 2 raakten echter lekker met elkaar in de clinch, dus kwam redelijk eenzaam op P2 terecht. Daarna maar gaan focussen op het constant rijden, en dat ging eigenlijk wel uitermate lekker. Paar keer dat auto even overwacht een stap opzij deed, maar overall best steady.

Constant lage 40'ers kunnen rijden (1x 39,6 en 2x 41.0 geloof ik) ben ik dik en dik tevreden mee voor nu :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:34:
[...]

Maykel rijdt net in de 2de split naar een 2de plek....... Kom op... trainen. ;)
Bepaal even op welke momenten je spint. Bij aanremmen of accelereren uit de bocht. In het eerste geval de brake balance wat naar voren zetten (of leren ECHT recht te rijden bij het remmen en daarna pas sturen) en als het bij het bij het uitkomen van de bocht is de ARB zachter maken.

Mijn track ervaring? Dat is F1 2010 en DiRT haha :p Dit is m'n eerste sim ;)

Wanneer ik spin? Het lijkt een beetje willekeurig. Inderdaad vaak bij aanremmen, als ik te vroeg ga sturen, dat probeer ik me al af te leren maar dan ben ik echt zo traag als een slak (en als ik anderen zie die gooien vol het stuur om tijdens het remmen en blijven er toch op 8)7 ). Maar ook vaak bij het uitaccelereren, dat doe ik af en toe wat te snel. Komt omdat ik iets teveel DiRT gewend ben waar het gewoon VOL dat gas erop is als je de bocht uitkomt om lekker eruit te driften. Dat zit er hier niet zo in :P
BM schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Ja, omdat nr2 en 3 elkaar van de baan rossen :+

Maar ging wel lekker. Gestart als 2e (had Q gedaan), in T1 gelijk al iemand voorbij, en omdat ik er zelf na 2 ronden even naast schoot nog iemand er voorbij moeten laten. Die 2 raakten echter lekker met elkaar in de clinch, dus kwam redelijk eenzaam op P2 terecht. Daarna maar gaan focussen op het constant rijden, en dat ging eigenlijk wel uitermate lekker. Paar keer dat auto even overwacht een stap opzij deed, maar overall best steady.

Constant lage 40'ers kunnen rijden (1x 39,6 en 2x 41.0 geloof ik) ben ik dik en dik tevreden mee voor nu :)
Heel netjes hoor. Ik wilde even gaan kijken maar het was al gedaan toen ik erin kwam, zag dat je tweede geworden was ja. Ik doe het je nog niet na, dat weet ik wel zeker. Lage 1:40 zitten er af en toe wel in, maar dat zijn de paar rondjes die ik wel op de weg blijf, ik ga er gewoon nog te vaak af dus vanavond in ieder geval nog geen race proberen. Morgen hoef ik niet te werken misschien dat ik dan wat fitter ben en ik het eens ga wagen :) M'n doel voor nu is om de race uit te rijden zonder al te vaak eraf te gaan, als ik zo hoor hoe veel mensen eraf vliegen met de skip dan kan me dat nog wel eens aan een hoge plek helpen, dat is m'n taktiek voor nu in ieder geval :+

Morgen zou ook m'n displayport->vga adapter moeten komen dus dan kan ik eens met 3 schermen proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 23-08-2011 20:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat bij mij wel aardig helpt is zoveel mogelijk het gas erop houden, al is het maar een beetje. Als er geen aandrijving is glijdt die wagen alle kanten op, maar met ietsje aandrijving houd je achter (imho) gewoon veel meer grip.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zoals Joep aangeeft, waar spin je? Bij het aanremmen? Uitgaan bocht? Snelle knikken, langzame knikken? Ik ben benieuwd.

Wellicht kunnen we je wat hulp bieden :).

Sowieso voor de Skip rijders:

Zet je bandendruk zo laag mogelijk. Dat werkt het beste bij het New Tire Model (De Skip, Ford GT, en de LMP2 hebben dit nieuwe bandenmodel).

Daarnaast zou ik de voorkant redelijk hoog zetten. Dat doe je met de spring perches. Hoe lager je de voorkant zet, hoe sneller en happiger hij instuurt. Dat is ook lastiger. Ik zou op 0 beginnen.

Daarna heb je alleen nog de ARB die je moet afstellen. Als je begint met een waarde van 5 heb je een goede basis. Een hogere ARB geeft meer grip aan de achterkant (onderstuur) in bochten met hogere snelheid. In lage snelheidbochten is het precies omgekeerd.

Verlaag je de ARB, heb je een zachtere achterkant, waardoor je meer grip hebt in langzame bochten. Doordat je meer 'roll' hebt verlies je iets aan grip in snellere bochten. Een hele simpele manier om je auto een beetje af te stellen dus.

De Brake balance lijkt me dat iedereen ondertussen wel weet hoe dat werkt :).

Heb je de setup naar tevredenheid, hoef je er per circuit eigenlijk niets meer aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Ew0ut op 01-04-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bedankt, ik ga het morgen (misschien vanavond) eens proberen. Ik verdiep me normaal nooit zo in setups maar het lijkt erop dat het hier wel gewoon nodig is, de hele tijd met de standaard setup rondrijden zit er niet zo in merk ik.

Ik wil eigenlijk ook een beetje gaan trainen voor die race op Spa zaterdag, lijkt me heel vet, maar die auto is ook lastig zeg (maar niet zo erg als de skip)... Ik maak het me wel extra lastig om twee compleet verschillende auto's tegelijk te oefenen he :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:56:
Bedankt, ik ga het morgen (misschien vanavond) eens proberen. Ik verdiep me normaal nooit zo in setups maar het lijkt erop dat het hier wel gewoon nodig is, de hele tijd met de standaard setup rondrijden zit er niet zo in merk ik.

Ik wil eigenlijk ook een beetje gaan trainen voor die race op Spa zaterdag, lijkt me heel vet, maar die auto is ook lastig zeg (maar niet zo erg als de skip)... Ik maak het me wel extra lastig om twee compleet verschillende auto's tegelijk te oefenen he :P
Wees gerust, je kunt ook zonder verstand van setups een heel eind komen. Ik pak zelf in de klasses waarin ik rijd meestal een setup van het forum en kom daar ook een heel eind mee. Natuurlijk win je net een paar tiende hier en daar als je zelf je auto heel goed kunt afstellen, maar daar zit het verschil hem niet in. De skip is ook een kwestie van één keer beetje naar je smaak zetten. En de opties zijn vrij beperkt gelukkig (vergelijk het maar eens met de opties in de F1!).

Lol @ Ewout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

BM schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:48:
Wat bij mij wel aardig helpt is zoveel mogelijk het gas erop houden, al is het maar een beetje. Als er geen aandrijving is glijdt die wagen alle kanten op, maar met ietsje aandrijving houd je achter (imho) gewoon veel meer grip.
Klopt, dit ervaar ik ook zo. Ik probeer bij het aanremmen altijd er heel iets gas op te houden. Het voelt dan iets stabieler aan.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Zat net even bij maykel mee te kijken.. Arrghh wat moet hij zich rot voelen om het even beschaafd uit te drukken...

Was wel spannend, op bepaalde stukken was hij sneller en dan weer andersom.
In de laatste ronde komt Maykel in de MX5 cup op Okoyama een stuk sneller het rechte stuk op na de dubbele hairpin om het maar even zo te noemen. Begint de ander te knijpen, komt hij er helemaal naast, wordt er gewoon op hem in gerost. Daarna nog weer een keer. Die ene Paolo was echt geschift.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Joep, je had weer de beste setup voor de SM gemaakt die ik heb geprobeerd, mijn complimenten. Als je nog een verbeterde versie hebt, zou je me die dan willlen mailen?

Overigens had ik net een iRacing momentje IRL, mistte bijna mn rempunt op een afslag op de A12. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:31:
Joep, je had weer de beste setup voor de SM gemaakt die ik heb geprobeerd, mijn complimenten. Als je nog een verbeterde versie hebt, zou je me die dan willlen mailen?

Overigens had ik net een iRacing momentje IRL, mistte bijna mn rempunt op een afslag op de A12. :X
Toch maar je nieuwe pedalen in je echte auto installeren? :+

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 7 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.