Gefeliciteerd hoor.
Mijn race ging wat minder vlotjes. Wederom gepoogd de Roy Visser strategie uit te voeren en nu wel na 6 rondjes de pits alwaar ik nog 20kg extra op ging halen. Geen bandjes maar schijnbaar had ik toch wat schade opgelopen o.i.d. want ik mocht pas een paar tellen nadat m'n tank vol zat weer vertrekken. Ik stond ongeveer 20s stil ofzo geloof ik.
Maargoed daarmee wel wat minder traffic gehad voor m'n gevoel en nadat iedereen hun pitstop had afgerond lag ik netjes p2 op een seconde of 12 achter Tim.
Op het einde van ronde 23 nader ik een Corvette die bij dat linker knikje voor de laatste bocht wat wijd de bocht uit komt en wat stof doet opwaaien.
Hij houd de wagen wel op de baan en ik passeer hem links, maar let eigenlijk alleen maar op of hij niet alsnog een zwieper naar links maakt en me de baan af maait.
Dat is niet het geval, maar ik let niet goed op en mis m'n rempunt voor de laatste bocht, waardoor ik net een buiten de baan raak zonder echt de controle te verliezen. Ik kom voorzichtig de baan weer op waar de Corvette me net weer passeert en ik duik meteen in z'n slipstream om hem weer in te halen en positioneer me rechts van de baan waar de Corvette op de racelijn aan de linkerkant rijdt.
Helaas heeft de nr 3 Wottawa door al dit gebeuren wel het gat van een paar seconden gedicht en passeert me waarop de Corvette naar het midden/rechts uitwijkt zodat Wottawa hem passeert voordat ik er langs ben.
Enfin ik rijd me de ballen uit de broek en zit bij het opkomen van het rechte stuk nog een paar tiende achter hem en haal hem niet meer in voor de finish lijn.
De vlag valt, ik laat het gas los en wil Tim gaan feliciteren. Wottawa rijdt nog een stukje door, ik ontspan terwijl ik de auto uit laat rollen, kijk ff rond en dan besef ik het me. Ik mis de zwarte blokjes op de vlag
Snel weer op het gas en de laatste ronde uitrijden voordat ik ook de 4e plek nog verlies wat ook lukt en dit Hilbert van der Duim'pje kan ik ook afvinken op m'n todo list...
Ik weet natuurlijk niet zeker of ik zonder brokken p2 nog weer terug had kunnen pakken in die laatste ronde, maar ik had het hem zeker nog heel moeilijk kunnen maken.