iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.156 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Haha, ja. :+

Ook al gebruik je de koppeling nooit tijdens het rijden, je moet hem wél gaan gebruiken bij de start. Anders rijdt iedereen je voorbij. Gewoon een knop op je stuur configureren, die overruled namelijk de autoclutch in iracing.
Zonder zelf je koppeling te gebruiken kun je je auto niet in de 1 zetten voor het groene licht komt, dan zul je namelijk een jumpstart maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:54:
Haha, ja. :+

Ook al gebruik je de koppeling nooit tijdens het rijden, je moet hem wél gaan gebruiken bij de start. Anders rijdt iedereen je voorbij. Gewoon een knop op je stuur configureren, die overruled namelijk de autoclutch in iracing.
Zonder zelf je koppeling te gebruiken kun je je auto niet in de 1 zetten voor het groene licht komt, dan zul je namelijk een jumpstart maken.
Hm, heb nog niet de koppeling gebruikt ook bij de start, maar het valt nog wel met voorbij rijden mee moet ik zeggen. Ben nog nooit echt ingehaald omdat iemand sneller startte. Zal vast aan de MX5 liggen, een vrachtwagen trekt nog sneller op heb ik het idee :p Vanavond eens de koppeling proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:54:
Volgens mij kan dat wel hoor, zo lang je maar geen gas geeft schakelt iRacing automatisch de clutch in.
Maar het is sneller inderdaad om gewoon een beetje toeren te maken en dan de clutch knop los te laten.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik start altijd door in de 1 te schakelen, en maar vaak een van de beste starts van het veld (ik let wel uitzonderlijk goed op mijn toeren, en de groene lamp qua reactie)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Moet nog wel even op snelheid komen in de Skip op Suzuka. Damn, wat is die baan lastig!

Turn 1 is zo moeilijk om niet te hard in te gaan. Als je het daar voorzichtig doet, verlies je gelijk 4 tiende. Het is frustrerend als je weet dat je zeker nog 1 seconde harder kunt, maar het steeds niet lukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:12:
[...]

Volgens mij kan dat wel hoor, zo lang je maar geen gas geeft schakelt iRacing automatisch de clutch in.
Ok, dat wist ik niet. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:24:
Ik start altijd door in de 1 te schakelen, en maar vaak een van de beste starts van het veld (ik let wel uitzonderlijk goed op mijn toeren, en de groene lamp qua reactie)
Ik denk dat ik maar eens een keer met Atlas ga prutsen en eens proberen uit te vogelen wat nou de beste manier van starten is :)

Maar hoe start je nou precies eigenlijk? Een bepaald aantal toeren maken in neutraal en zodra het licht op groen springt schakel je naar z'n 1?
Doe je dat met autoclutch?

[ Voor 17% gewijzigd door Red Baron op 19-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat ik maar eens een keer met Atlas ga prutsen en eens proberen uit te vogelen wat nou de beste manier van starten is :)

Maar hoe start je nou precies eigenlijk? Een bepaald aantal toeren maken in neutraal en zodra het licht op groen springt schakel je naar z'n 1?
Doe je dat met autoclutch?
Autoclutch staat idd aan, en in de SM maak ik idd een aantal toeren (weet niet precies hoeveel, dacht rond de 6000 maar dat zal ik binnenkort keer checken). Schakel dan bij groen naar de 1 en weg ben ik 8)

Ik zet wel al spanning op mijn vingers bij het schakelflippertje, om echt zo snel mogelijk te reageren.

Over wat is de beste manier. Ik denk dat de beste manier is, degene waarbij je jezelf het prettigst voelt. Het verschil met starten zit toch in de reactietijd en niet in het oppikken van de clutch ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-08-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gisteren geen zin om na mijn werk te rijden en ik kon het niet laten om de 'giftige' Radical SR8 ook even een leuke skin te geven.
Heb 'm voorzien van koplampen ('gejat' van een foto op http://www.radicalsportscars.com/), omdat ik ook op de openbare weg wil boenderen met dat ding ;)
En de V8 is gemaakt door 2x een 4 cylinder Suzuki motor aan elkaar te bakken. Dus ook maar powered by erop geplakt :+
(Zoals gewoonlijk is de skin de d/l vanaf tradingpaint.com. Als je op de foto's klikt krijg je een grotere versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/radical/got/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/radical/got/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/radical/got/3.jpg
(ennuh: Op het gras is ook zichtbaar O-) )

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Ik gebruik altijd mijn koppeling bij de start. Doe eigenlijk alleen de F1 qua staande starts er daarbij is het vol gas geven. Zodra het groen wordt de koppeling oplaten komen. De kunst is het dan om het zo snel te doen dat hij niet terug valt in toeren maar weer niet zo snel dat je wielspin krijgt. Als dat perfect gaat dan vlieg je werkelijk van je plek. Jammer dat je niet altijd de ruimte hebt om daar ook gebruik van te kunnen maken. Op bijvoorbeeld Raod America en Philip Island is er nauwelijks genoeg ruimte voor twee auto's naast elkaar, laat staan 3.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Phydomir schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:46:
Ik gebruik altijd mijn koppeling bij de start. Doe eigenlijk alleen de F1 qua staande starts er daarbij is het vol gas geven. Zodra het groen wordt de koppeling oplaten komen. De kunst is het dan om het zo snel te doen dat hij niet terug valt in toeren maar weer niet zo snel dat je wielspin krijgt. Als dat perfect gaat dan vlieg je werkelijk van je plek. Jammer dat je niet altijd de ruimte hebt om daar ook gebruik van te kunnen maken. Op bijvoorbeeld Raod America en Philip Island is er nauwelijks genoeg ruimte voor twee auto's naast elkaar, laat staan 3.
Maar als je geen koppelingpedaal hebt (en dus een knopje moet gebruiken) krijg je dus altijd wielspin omdat je gewoon in een keer de koppeling helemaal los laat? Dat lijkt me dan ook niet ideaal? Of hebben andere sturen analoge knoppen die meer dan 100% aan of 100% uit registreren waar je dus wel langzaam los kunt laten? Voor zover ik weet heeft de MOMO dit in ieder geval niet en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat andere sturen dat wel hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 19-08-2011 12:52 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb een keer met de koppelingsknop op mijn stuur gestuurd. En dat was een mislukking. Mijn duim schoot van de knop :( Ik hou het gewoon op toeren maken en klap de versnelling erin met de flippers.
Als er wielspin optreed neem ik een beetje gas terug. Te ver terugvallen van het toerental kan ik eventueel even oplossen met de koppeling (op het stuur) even snel te activeren.
Maar mijn starts zijn altijd min of meer slecht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:33:
Ik heb een keer met de koppelingsknop op mijn stuur gestuurd. En dat was een mislukking. Mijn duim schoot van de knop :( Ik hou het gewoon op toeren maken en klap de versnelling erin met de flippers.
Als er wielspin optreed neem ik een beetje gas terug. Te ver terugvallen van het toerental kan ik eventueel even oplossen met de koppeling (op het stuur) even snel te activeren.
Maar mijn starts zijn altijd min of meer slecht.....
Tja, ik neem ongeveer 75% toeren, en dan met groen, tegelijk klepel naar beneden en in de versnelling rammen. Als je snel genoeg reageert werkt dat (iig in de SM) perfect. (voor de SM zal ik het toerental nog even noteren van de week)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-08-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Fuelke

Forza Ferrari

Avondje met wisselend succes gisteren.

Race 1 - Star Mazda: deed het rustig aan bij de start, uitkomen van het eerste bochtencomplex haken er twee in elkaar. In plaats van op het gras te spinnen, gaat een van hen terug de baan op waarna ik er vol op reed. Voorwiel zo krom als wat.

Race 2 - Iracing Late Model Series: 71 rondjes gereden van de 75 zonder incidents :*) Kreeg wel al kramp in mijn arm na 10 rondjes dus daar moet nog ff wat op vinden :P

Race 3 - MX-5: Ik kwam terecht in een race met allemaal Rookies dus ik wist dat ik heel voorzichtig moest zijn. Als 10de gestart en in de laatste ronde de derde plaats gekregen. Maar wat een bende wilde acties gezien. Strafste moment: ik was iemand van dichtbij aan het volgen (zowat de enige die net als mij voldoende safe reed), hij maakt een foutje in de laatste bocht, waardoor ik bijna in z'n kofferbak reed. Dus ik ga naar de andere kant van het rechte stuk, gooit er nog iemand z'n auto vol tussen mij en hem. 3-wide op een plaats waar het bijna onmogelijk was.

Race 4 - Street Stock: Dacht langs een crash te kunnen aan door tussen de auto en de outside wall te rijden, alleen was ik vergeten dat je op een oval best naar de spinnende/crashende auto toe rijdt, omdat hij al weg is op het moment dat jij er bent. Stuiterend over het frontstrech op Charlotte is niet echt bevordelijk voor de auto :'(

Vanavond aan de slag op Sebring, een uurtje racen met de Radical en hopelijk kunnen we naar de 3.0 SR springen, zit er al een hele week dicht bij maar geraak er (voorlopig) niet overheen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, weer een miniem beetje omhoog in SR. Lime rock is niet zo goed voor m'n SR heb ik het idee, te vaak net off track omdat je toch door die lange bochten wil pushen. Als eerste gestart maar op 2/3 ofzo toch ingehaald, m'n lap times waren ook omhoog aan het lopen zie ik net (van 1.00.1 naar 1.02.x zelfs op het eind haha) en hij haalde me netjes in door flink druk te zetten aan de binnenkant waardoor ik net te laat remde aan de buitenkant en hij er langs kon. BM deed ook mee en lag nog een plekje achter ons, helaas geen gevecht meer mee gehad (je startte als 6e ofzoiets?) dat was wel leuk geweest :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Rijd je wel met de Delta timer in je race?

Dat helpt mij om ook gedurende de race scherp te blijven doordat je tegen je eigen beste tijden racet. Ik deed één ronde voor het einde 59,6 nog. Mede doordat je ziet waar je tijd verliest op jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Stap 1 gezet... Zojuist een nieuwe G27 aangeschaft voor 150 euro...

Ben benieuwd!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:32:
Zo, weer een miniem beetje omhoog in SR. Lime rock is niet zo goed voor m'n SR heb ik het idee, te vaak net off track omdat je toch door die lange bochten wil pushen. Als eerste gestart maar op 2/3 ofzo toch ingehaald, m'n lap times waren ook omhoog aan het lopen zie ik net (van 1.00.1 naar 1.02.x zelfs op het eind haha) en hij haalde me netjes in door flink druk te zetten aan de binnenkant waardoor ik net te laat remde aan de buitenkant en hij er langs kon. BM deed ook mee en lag nog een plekje achter ons, helaas geen gevecht meer mee gehad (je startte als 6e ofzoiets?) dat was wel leuk geweest :)
P6 gestart idd, maar lag al vrij snel op P3. Zag al in de warmup dat ik je niet bij ging houden. 59.9xx, nette tijd hoor, dat redt ik nog ff niet :)

Nu nog maar eens een raceje, moet nog 0.18 stijgen, hopelijk dus een volledig cleane race, en wellicht dat ik het dan nipt haal, maar dat zal wel niet :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:39:

Dat helpt mij om ook gedurende de race scherp te blijven doordat je tegen je eigen beste tijden racet. Ik deed één ronde voor het einde 59,6 nog. Mede doordat je ziet waar je tijd verliest op jezelf.
Delta timer? Ken ik niet. Je bedoelt een van die schermpjes onder F1-F6 ofzo? Ik rij altijd met F3 om in de gaten te houden wie er in de buurt zit en of iemand dichterbij komt of dat ik nog ruimte heb. Als ik namelijk 10 s voor lig dan ga ik rustig rijden om geen fouten te maken. M'n aller eerste race bijv had ik daar totaal geen rekening mee gehouden en was ik aan het pushen op iemand die me op een rondje had gezet dus dat had totaal geen zin :+
BM schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:57:
[...]

P6 gestart idd, maar lag al vrij snel op P3. Zag al in de warmup dat ik je niet bij ging houden. 59.9xx, nette tijd hoor, dat redt ik nog ff niet :)

Nu nog maar eens een raceje, moet nog 0.18 stijgen, hopelijk dus een volledig cleane race, en wellicht dat ik het dan nipt haal, maar dat zal wel niet :/
Ja dat was een lekker rondje maar verder zit ik toch ook rond de 1:00.7 tot 1:01.0 ofzo gemiddeld geloof ik. En zo ver lag je toch niet achter, seconde of 3-4? Dan heb je me misschien niet ingehaald maar je hebt me toch zeker wel bijgehouden vooral als je als 6e start en de eerste paar rondjes toch vast wordt opgehouden (ik zag dat je op het begin al 8 s achter lag ofzo en dat heb je toch mooi dichtgereden nog).

Ik zit pas op 3.57 SR ofzoiets dus ik moet nog wel even...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:25

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:39:

Ik rijd nooit met delta timer. Het leidt me alleen maar af, al die getalletjes en dat balkje die constant veranderen. Tijdens de race houd ik me liever bezig met de race zelf en dat ik niet in een versnellingsbak van mijn voorganger zit.

Tijdens kwalificatie en practice zet ik de delta timer wel aan.

@Nick, de delta timer zit onder TAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Schakelen jullie allemaal automagisch of manueel?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Altijd manueel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mystikal schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:10:
Schakelen jullie allemaal automagisch of manueel?
Manueel, want zo ver ik weet kan het ook niet automatisch. Misschien nu wel in de Rookie klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:07:
[...]
Ik rijd nooit met delta timer. Het leidt me alleen maar af, al die getalletjes en dat balkje die constant veranderen. Tijdens de race houd ik me liever bezig met de race zelf en dat ik niet in een versnellingsbak van mijn voorganger zit.

Ik gebruik het altijd, standaard altijd vs optimal splits.
Zoals Tim zegt, het houd je scherp en verschaft veel nuttige info over waar je tijd wint of verliest.
Het is niet zo dat je er constant naar kijkt ofzo, maar vanuit je ooghoeken zie je wel dat je goed bezig bent of dat je een steekje laat vallen en weer ff moet aanzetten om niet te veel te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Manueel (Automatisch kan alleen met Rookie licentie) met meestal blib (= auto koppeling & extra gas bij terugshakelen)

TAB Delta timer staat tijdens trainen en qualies altijd op optimale tijd en bij race op best lap in session.

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 19-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Aaaah crap, nog 0.03 SR nodig, race was dus niet voldoende :( Was maar 1x off track, maar dat is mss net genoeg geweest :/

[ Voor 33% gewijzigd door BM op 19-08-2011 20:30 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:25:
[...]

Ik gebruik het altijd, standaard altijd vs optimal splits.
Zoals Tim zegt, het houd je scherp en verschaft veel nuttige info over waar je tijd wint of verliest.
Het is niet zo dat je er constant naar kijkt ofzo, maar vanuit je ooghoeken zie je wel dat je goed bezig bent of dat je een steekje laat vallen en weer ff moet aanzetten om niet te veel te verliezen.
Als je een foutje maakt, dan weet je toch zelf wel dat je moet aanzetten.
Bij de Proto & GT Challenge heeft het geen zin, want je hebt steeds verkeer. Dus je hebt nooit echt constante tijden en je moet al op het verkeer letten.
En op oval maakt het ook niet uit, want daar kan je niet echt rondetijden vergelijken. In draft ben je sneller dan in je eentje. Je bent op oval veel meer bezig met het racen tegen elkaar, dan er voor te zorgen dat je goede rondetijden neer zet in de race.

Imo weet je sowieso of je het goed doet of niet als je F3 box aan hebt staan. Dat is voor mij genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niellie41 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:07:
[...]

Het is natuurlijk persoonlijk, maar als je eraan went zorgt het er absoluut voor dat je racepace hoger wordt. Als het teveel afleid in verkeer of gevechten, kan ik me voorstellen dat je hem uitzet.

Ik focus me natuurlijk ook altijd op het racen zelf, maar vooral als je alleen rijdt weet je precies hoe je zo snel mogelijk moet gaan met de delta timer. Ik kan je adviseren om ermee te oefenen in de race ;).

Net wel een drama race :(. Met 27.5 op P2. P1 had zich gekwalificeerd met 26 laag, dus die ging ik toch niet bijhouden. Maak gelijk een foutje na Degner 1 en spin. Gelukkig geen schade en begin aan een leuke inhaalrace. Vooral bij Spoon haalde ik veel mensen heel gaaf in. Echter... doet iemand een Kobayashi bij me in de hairpin en spin ik. Kan ik weer opnieuw beginnen vanaf P14.

Drie rondjes later stuur ik de chicane in, gaat er een vol op z'n rem staan voor iemand anders en boom. Reset! Zo zonde. P13 en -112 iRating en -0.23 SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Morgen naar de Gamescom in Keulen. Net gezien dat ik dit iig ff ga checken. Je kan er een Intel I7 processor mee winnen voor de snelste tijd van de dag. Zo te zien rijden ze op Spa. vanavond maar is wat rondjes oefenen met de fixed setup. Zullen ze vast gebruiken.

Ben benieuwd of er nog meer sims worden getoond op de Gamescom. Zal wel karig zijn maar ja zat te zien iig. Forza 4 ff checken met de nieuwe Fanatec stuurtjes en er zou ook een mooie GT5 simulator staan.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-08-2011 20:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Soms hé ... openingsronde Silverstone, spint er voor me eentje, ik ga van het gas af om er niet in te knallen. Achter me rijden ze lustig door, vol op het achterwiel ... ophanging krom, vleugel krom. Auto die me aanreed kon rustig doorrijden ...

Oeh
The iRacing.com Belgian Grand Prix is set for Spa-Francorchamps on August 27, the same weekend Sebastien Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton, Fernando Alonso and company compete at the majestic track in the 2011 Grand Prix de Belgique. The iRacing.com Belgian Grand Prix is free and open to all iRacers and will feature digital versions of the Williams-Toyota FW 31 cars beginning at 17:00 GMT (1 pm EDT).

Practice sessions begin on Monday, August 22 at 00:00 GMT with qualifying sessions running from 00:30 GMT Thursday, August 25 through the start of the race. The iRacing.com Belgian Grand Prix is an official session, and iRating, Safety Rating and other official rules will apply.

The top three finishers in each split will receive a certificate and coverage in inRacingNews the Monday following the race. What are you waiting for? Why let Vettel, Webber, Hamilton and Alonso have all the fun?

For complete details see the World Tour of iRacing series page.
44 Rondjes op Spa :9

[ Voor 67% gewijzigd door Fuelke op 19-08-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Helaas heb ik dan een feestje. Ik had heel graag hier aan mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:51:
Helaas heb ik dan een feestje. Ik had heel graag hier aan mee gedaan.
Same here. ;(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:31:
[...]
Als je een foutje maakt, dan weet je toch zelf wel dat je moet aanzetten.
Bij de Proto & GT Challenge heeft het geen zin, want je hebt steeds verkeer. Dus je hebt nooit echt constante tijden en je moet al op het verkeer letten.
En op oval maakt het ook niet uit, want daar kan je niet echt rondetijden vergelijken. In draft ben je sneller dan in je eentje. Je bent op oval veel meer bezig met het racen tegen elkaar, dan er voor te zorgen dat je goede rondetijden neer zet in de race.

Imo weet je sowieso of je het goed doet of niet als je F3 box aan hebt staan. Dat is voor mij genoeg informatie.
Daar vergis je je in denk ik.
Kijk als je de baan half afschiet weet je dat je het niet goed doet, maar het gaat juist om de kleinere "foutjes" die met het oog niet zo snel zichtbaar zijn. Maar zo'n delta timer laat je wel zien als je wat te traag een bocht uitkomt en dat je over het hele rechte stuk dat erop volgt een paar tiende verliest en dat soort zaken merk je niet zo snel als je zonder de delta timer rijdt.

En dat je traffic hebt in multi car series maakt weinig uit. Sowieso heeft het minder nut om tegen je beste of je optimale ronde te gaan rijden, omdat dat veel minder inzichtelijk maakt waar je precies de tijd verliest.
Als je tegen je optimale sectoren rijdt zie je in elke sectie afzonderlijk waar je de tijd verliest, en ook als je in sector 1 en 2 vast zit achter een andere auto kan je nog steeds wel nuttige informatie krijgen in sectoren nadat je de ander gepasseerd bent.

Afgaan op de afstand tot je voor en achterliggers met F3 is ook niet echt zinnig aangezien het om je werkelijke snelheid gaat en niet de relatieve snelheid ten opzichte van anderen.
Dat is nog eens extra het geval als je dicht bij elkaar rijdt, want daardoor ga je per definitie een stuk langzamer door in de meeste gevallen.

Verder heb je wel gelijk dat het op road courses een stuk nuttiger is dan op een oval.
Maar zelfs daar kan het best wat inzicht verschaffen tijdens practice sessies als je setups en lijnen met elkaar vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

Kijk als je de baan half afschiet weet je dat je het niet goed doet, maar het gaat juist om de kleinere "foutjes" die met het oog niet zo snel zichtbaar zijn. Maar zo'n delta timer laat je wel zien als je wat te traag een bocht uitkomt en dat je over het hele rechte stuk dat erop volgt een paar tiende verliest en dat soort zaken merk je niet zo snel als je zonder de delta timer rijdt.

En dat je traffic hebt in multi car series maakt weinig uit. Sowieso heeft het minder nut om tegen je beste of je optimale ronde te gaan rijden, omdat dat veel minder inzichtelijk maakt waar je precies de tijd verliest.
Als je tegen je optimale sectoren rijdt zie je in elke sectie afzonderlijk waar je de tijd verliest, en ook als je in sector 1 en 2 vast zit achter een andere auto kan je nog steeds wel nuttige informatie krijgen in sectoren nadat je de ander gepasseerd bent.

Afgaan op de afstand tot je voor en achterliggers met F3 is ook niet echt zinnig aangezien het om je werkelijke snelheid gaat en niet de relatieve snelheid ten opzichte van anderen.
Dat is nog eens extra het geval als je dicht bij elkaar rijdt, want daardoor ga je per definitie een stuk langzamer door in de meeste gevallen.

Verder heb je wel gelijk dat het op road courses een stuk nuttiger is dan op een oval.
Maar zelfs daar kan het best wat inzicht verschaffen tijdens practice sessies als je setups en lijnen met elkaar vergelijkt.
Precies! In de Trucks kom je ook wel eens na een green pitstop in je eentje naar buiten. Dan moet je tijden stampen om bij een groepje aan te haken. Het scheelt echt veel of je dan 5 rondjes 41.1 of 5 rondjes 41.4 rijdt. De delta is daar perfect voor. Maar je moet hem wel kunnen gebruiken op de goede manier.

Mijn iRating is in iedergeval echt flink gestegen toen ze de Delta introduceerde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ziet er wel leuk uit die Spa world tour. Ik zie dat iedereen kan mee doen dus ook rookies? Dan moet ik dus wel de track en de auto kopen. Track was ik sowieso al van plan te kopen, spa is altijd wel vet, maar is die auto ook leuk? Wat me een beetje tegenhoud is dat er op het moment dus geen races zijn op spa of met die auto. Misschien wel voor class D (ik hoop die toch binnenkort een keer te halen), hoe kan ik dat zien? Ik wil natuurlijk niet die content kopen om er een race mee te rijden (waar ik vast en zeker niet finish omdat ik tot nu toe alleen ervaring met de mx5 heb lol) en dan moet wachten tot ik A class ofzo ben :/

EDIT
Ik lul, er is wel een series voor die FW31. Toch maar eens over nadenken dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 19-08-2011 21:17 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Weet niet wat het is, maar kwam gewoon niet aan goede tijden net in de SM race. Snelste ronde 1:44.9 terwijl ik me gekwalificeerd heb met 1:43.7. :?
En de setup die ik gebruik is ook niet handig voor het rechte eind, topsnelheid is veel te laag, men rijdt me zo voorbij.

Hmm, ik ben er ook niet het Spa weekend. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:16:
Ziet er wel leuk uit die Spa world tour. Ik zie dat iedereen kan mee doen dus ook rookies? Dan moet ik dus wel de track en de auto kopen. Track was ik sowieso al van plan te kopen, spa is altijd wel vet, maar is die auto ook leuk? Wat me een beetje tegenhoud is dat er op het moment dus geen races zijn op spa of met die auto. Misschien wel voor class D (ik hoop die toch binnenkort een keer te halen), hoe kan ik dat zien? Ik wil natuurlijk niet die content kopen om er een race mee te rijden (waar ik vast en zeker niet finish omdat ik tot nu toe alleen ervaring met de mx5 heb lol) en dan moet wachten tot ik A class ofzo ben :/

EDIT
Ik lul, er is wel een series voor die FW31. Toch maar eens over nadenken dan :)
Ik zou eerst kijken welke D klasse je wil gaan rijden en je daar in gaan investeren. Je bent dan toch minimaal een auto en 4 banen voor kwijt. Das iets van 50 Dollar samen.

Hieronder staat wat je vanaf volgende week nodig hebt om alle weken te kunnen rijden in de verschillende D klasse series. De Msutang en Skip barber zijn wat meer op de standaard banen te vinden maar om nog 8 weken mee te doen voor het kampioenschap heb je wel minimaal 4 nodig en de auto dan ook.

Voor D heb je de keuze uit:

Grand touring klasse:
Auto: VW Jetta en Mazda MX5 (dus alleen aanschaf Jetta nodig)

Circuits:
MoSport
Summit Point (standaard)
Road America
Mid Ohio
Sebring
Brands hatch
Suzuka
Watkins Glenn
Spa

Skip Barbe klasse:
Auto: Skip Barber

Circuits:
Mid Ohio
Virginia
Lime Rock (standaard)
New Hamshire
Watkins Glenn
MoSport
Laguna Seca (standaard)
Road America
Summit Point (standaard)

Mustang klasse:
Auto: Ford mustang

Circuits:
Okayama (standaard)
Suzuka (2x verschillende layouts)
Virginia
Lime Rock (standaard)
Mid Ohio
Laguna Seca (standaard)
Sebring
Spa

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:29:
Weet niet wat het is, maar kwam gewoon niet aan goede tijden net in de SM race. Snelste ronde 1:44.9 terwijl ik me gekwalificeerd heb met 1:43.7. :?
En de setup die ik gebruik is ook niet handig voor het rechte eind, topsnelheid is veel te laag, men rijdt me zo voorbij.
Ik heb een paar dagen terug een P gereden met de eerder geposte setup met racefuel (weet niet zeker of het 22.7 of 26.5 liter was) en kon er wel mid 44's mee rijden, met als snelste een 44.2
Optimal lag wel wel in de 43, ik geloof 43.7 of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:17:
[...]

Ik zou eerst kijken welke D klasse je wil gaan rijden en je daar in gaan investeren. Je bent dan toch minimaal een auto en 4 banen voor kwijt. Das iets van 50 Dollar samen.

Hieronder staat wat je vanaf volgende week nodig hebt om alle weken te kunnen rijden in de verschillende D klasse series. De Msutang en Skip barber zijn wat meer op de standaard banen te vinden maar om nog 8 weken mee te doen voor het kampioenschap heb je wel minimaal 4 nodig en de auto dan ook.
Hoe zit dat met die kampioenschappen dan, wat heb je er aan om ze allemaal mee te doen? Krijg je dan gewoon meer iRating als je hoog eindigt ofzo? Ik zou in principe dus ook gewoon de helft van de races mee kunnen pakken en de rest gewoon niet mee doen (dus dat ik niet alle circuits hoef te kopen)? Gewoon hypothetische vraag hoor, ik ga vast wel alles proberen mee te doen, lijkt me leuk, maar even dat ik het snap.

Ik heb toch maar gewoon die FW31 en Spa gekocht net, en het bevalt me goed moet ik zeggen. Spa is sowieso altijd een favoriet geweest dus die had ik toch wel vroeg of laat gekocht, prachtig circuit en erg vet om te rijden met die FW31 :) En nu kan ik ook af en toe die Formula Fun series mee pakken, even wat afwisseling van die MX5 waar ik nu eigenlijk alleen maar in rijd, dat is altijd goed. Okayama full is ook best een grappig circuit, misschien wel wat klein voor zo'n snelle wagen maar dat zien we wel als ik de race aandurf :p

Het is weer erg wennen vooral omdat ik Spa goed ken vanuit andere spellen en ik nu compleet anders moet rijden, andere instuur punten, vooral andere rempunten enzo. En ik vond het leuk dat de auto zo lastig te besturen is op lage snelheid, meteen half gas geven is er niet bij want dan sta je dwars :+
Ik ben nog niet onder de 1:57 gekomen haha, morgen maar eens beter m'n best doen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Kampioenschappen rijd je in bijna alle gevallen voor spek en bonen inderdaad.
Of je dan 1 of alle races meepakt maakt verder weinig uit.

Er zijn een aantal uitzonderingen zoals de iRacing GP series waarmee je een Pro licentie kunt halen als je in de top finished, waardoor je mee kan doen aan het Pro seizoen in het 4e kwartaal waar nog een aantal plekken voor het World Championship verdiend kan worden.

Verder zijn er nog een paar kleine $$ prijsjes te winnen geloof ik in de sanctioned series (en $10.500 als je een world championship wint :P)
Verder heeft forum genoot Dave Gelink nog een Thrustmaster stuur gewonnen door een seizoen in de Mustangs te winnen een tijdje terug.

En als je hoog in een seizoen eindigt kan je genoemd worden in een stukje op inracing news.
Volgens mij zijn dat alle "nuttige" bijkomstigheden van het meedoen in een kampioenschap wel zo'n beetje naast natuurlijk de competitie met andere iracers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:06
Als je met Thustmaster als main sponsor rijdt in tenminste 10 races dan maak je kans op een Thrustmaster T500RS. Meedoen aan deze 'loterij' kan met elke willekeurige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Paar seizoenen terug was er ook wat te winnen as je races reed met Nvidia as sponsor, weet niet of dat nog van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik wil me ook inschrijven, maar kan iemand mij het emailadres van Joep DM-en?

Bedankt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik weet z'n email niet, maar als je niet kan wachten mag je die van mij ook wel opgeven, email staat in mn profiel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Bedankt voor alle tips. Ik hoop dat ik het dit weekend nog uit kan proberen.
Gelink schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 02:05:
Als je met Thustmaster als main sponsor rijdt in tenminste 10 races dan maak je kans op een Thrustmaster T500RS. Meedoen aan deze 'loterij' kan met elke willekeurige auto.
Kan ik dit ergens teruglezen? Niet dat ik je niet geloof, maar als er weer zo een actie is dan weet ik dat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Soundless schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:23:
Bedankt voor alle tips. Ik hoop dat ik het dit weekend nog uit kan proberen.

[...]

Kan ik dit ergens teruglezen? Niet dat ik je niet geloof, maar als er weer zo een actie is dan weet ik dat tenminste.
Op het Forum. General Forum, dan één van de Sticky posts bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Gelink schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 02:05:
Gefeliciteerd met je prijs Dave; eens kijken of ze twee keer achter elkaar de prijs naar Nederland laten gaan.....NVIDEA deed dat wel met Hongarije....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ah gevonden inderdaad. Ik zie ook dat de NVidia wedstrijd erbij staat. Alleen is die blijkbaar afgelopen.
Worden deze wedstrijden alleen via het forum bekend gemaakt of wordt er ook iets van een global message verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Meestal verschijnt er wel een nieuwsbericht in de Press Room op de hoofdpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, weer in lap 2 van de weg gereden voor geen reden :( Iemand zit in bocht 3 met z'n versnelling te kloten dus ik haal hem links in, hij blijft wel dichtbij dus we komen naast elkaar in de 4e bocht (bergop naar rechts), in principe plaats genoeg, ik ga helemaal wijd naar links en hij blijft rechts dus het ging makkelijk, en dan komt hij opeens naar links om geen reden en tikt me zo van tegen m'n achterkant waardoor we allebei spinnen. Heb de replay aantal keer bekeken maar ik snap het nog steeds niet, hij ziet me gewoon links van hem rijden (ik reed al 200 meter naast hem) en dan komtie gewoon naar links om mij van de baan te duwen :( Weer paar keer contact, contact met muur etc, dus zal wel weer flink omlaag gaan in SR...

Vraagje, kan ik m'n quali ongedaan maken? Ik start wel lekker achteraan en wacht eerst eens een minuut voordat ik begin te rijden, misschien dat ik dan wel een keer SR erbij krijg...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Red Baron schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

Heel veel mensen gaan zich enorm druk maken als ze merken dat ze langzamer gaan dan een rondje daarvoor. Mensen gaan dan pushen en maken enorme fouten wat in een race nog veel ernstigere gevolgen heeft.

Tijdens practise ben ik het 100% met je eens (road en oval), maar tijdens een race komen heel veel mensen veel beter in hun ritme als ze zich niet zorgen maken over de rondetijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Roy Visser schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Heel veel mensen gaan zich enorm druk maken als ze merken dat ze langzamer gaan dan een rondje daarvoor. Mensen gaan dan pushen en maken enorme fouten wat in een race nog veel ernstigere gevolgen heeft.

Tijdens practise ben ik het 100% met je eens (road en oval), maar tijdens een race komen heel veel mensen veel beter in hun ritme als ze zich niet zorgen maken over de rondetijden :)
Heel veel mensen verliezen ook concentratie naarmate de race verder gaat. Je ziet vaak dat mensen aan het einde van de race opeens een paar seconden per ronde langzamer zijn.

Dat overkomt mij ook nog steeds regelmatig. Zelfs F1 coureurs hebben er wel eens last van en niet voor niets komt hun engineer dan op de radio om aan te geven dat ze even moeten stampen. Aangezien er niemand op mijn radio komt om mij scherp te houden, moet ik het zelf maar doen ;).

Btw, Paul en ik doen zo mee op Road America in de HPD in de race van 4 uur. Als er nog meer mensen willen joinen, snel zijn ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 20-08-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat ging erg goed! Bram vds startte op P1, maar spinde helaas al in rondje 1. Vanaf toen de race geleid en alleen bij de pitstops de leiding uit handen gegeven.

Doordat je constant Corvette's en GT's aan het lappen bent, wordt dit nooit saai. Erggg leuke klasse (als het goed gaat ;)).

Snelste ronde ook nog en voor het eerst +0,42 SR erbij, zonder de bonus die je krijgt als je een heel punt passeert. Hoppa! 8)

http://members.iracing.co...onid=3989669&custid=17380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gefeliciteerd hoor.
Mijn race ging wat minder vlotjes. Wederom gepoogd de Roy Visser strategie uit te voeren en nu wel na 6 rondjes de pits alwaar ik nog 20kg extra op ging halen. Geen bandjes maar schijnbaar had ik toch wat schade opgelopen o.i.d. want ik mocht pas een paar tellen nadat m'n tank vol zat weer vertrekken. Ik stond ongeveer 20s stil ofzo geloof ik.

Maargoed daarmee wel wat minder traffic gehad voor m'n gevoel en nadat iedereen hun pitstop had afgerond lag ik netjes p2 op een seconde of 12 achter Tim.
Op het einde van ronde 23 nader ik een Corvette die bij dat linker knikje voor de laatste bocht wat wijd de bocht uit komt en wat stof doet opwaaien.
Hij houd de wagen wel op de baan en ik passeer hem links, maar let eigenlijk alleen maar op of hij niet alsnog een zwieper naar links maakt en me de baan af maait.
Dat is niet het geval, maar ik let niet goed op en mis m'n rempunt voor de laatste bocht, waardoor ik net een buiten de baan raak zonder echt de controle te verliezen. Ik kom voorzichtig de baan weer op waar de Corvette me net weer passeert en ik duik meteen in z'n slipstream om hem weer in te halen en positioneer me rechts van de baan waar de Corvette op de racelijn aan de linkerkant rijdt.

Helaas heeft de nr 3 Wottawa door al dit gebeuren wel het gat van een paar seconden gedicht en passeert me waarop de Corvette naar het midden/rechts uitwijkt zodat Wottawa hem passeert voordat ik er langs ben.
Enfin ik rijd me de ballen uit de broek en zit bij het opkomen van het rechte stuk nog een paar tiende achter hem en haal hem niet meer in voor de finish lijn.
De vlag valt, ik laat het gas los en wil Tim gaan feliciteren. Wottawa rijdt nog een stukje door, ik ontspan terwijl ik de auto uit laat rollen, kijk ff rond en dan besef ik het me. Ik mis de zwarte blokjes op de vlag :F |:( :X

Snel weer op het gas en de laatste ronde uitrijden voordat ik ook de 4e plek nog verlies wat ook lukt en dit Hilbert van der Duim'pje kan ik ook afvinken op m'n todo list...
Ik weet natuurlijk niet zeker of ik zonder brokken p2 nog weer terug had kunnen pakken in die laatste ronde, maar ik had het hem zeker nog heel moeilijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Briljant!!!! 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik geloof dat de vlag af en toe ook niet klopt, ik heb al 2 keer meegemaakt dat ik op rondje 18/20 de witte vlag krijg en op 19/20 (voordat ik finish over ga, dus 20/20 net na de finish) de zwart/wit geblokte vlag krijg. Daarna toch maar doorgereden tot ik nog eens over de finish was (en dus 21/20 rondjes had).
Ben ik nou een rondje te veel doorgereden, nee toch? Ik ben toch pas klaar als ik rondje 20/20 GEHAD heb, dus als ik op 21/20 sta...? Alle andere races ging het in ieder geval wel zo, witte vlag bij 19/20 (voor finish) en pas finish vlag bij 20/20 (voor finish, dus 21/20 na finish lijn).

Ook wel eens gehad dat iemand die ik op een rondje zet me heel erg aan het irriteren was, hij moest er perse voorbij leek het wel en was alles op alles aan het zetten. Toen maar voorbij gelaten en hij had ook niet door dat hij een rondje achter lag, hij stopte naast mij, dus ik zei 'gast, je moet nog een rondje :P ' en toen draaide hij om en ging weer verder lol.

Ook klopt de positie op het F3 scherm niet, dat wordt pas na de finish geupdate ofzo of hoe zit dat? Vanmiddag nog gezien, ik startte in de pits (geen zin om weer in bocht 2 van de weg gereden te worden), na een half rondje lag het halve veld alweer in het gras en lag ik meteen 5e (F3 was toen dus wel al geupdate). Vlak daarna reden nr 3 en 4 elkaar aan, ik haal ze in en lig nog steeds 5e (de volgorde was nu 1, 5, 3, 6, 2, lol), dat duurde toch wel bijna een rondje voordat ik uiteindelijk toch nr 2 kreeg te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 20-08-2011 19:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

F3 word de positie pas bij S/F geupdate, dat klopt. De realtime positie laat hij wel zien, dus 1,2,5,3,4 klopt als 3 en 4 erafgaan.

Net even 10 min in de Radical geoefend. Nu RACEN :D

Wat een ultiem gave race. Afgezien van 2x een contact (0x, dus heel licht maar daarna was me auto een fractie krom in de rechterbochten :( ) en 1 off-track helemaal clean (+ 0.46 SR zonder door een punt te gaan). Netjes strak kunnen rijden (gem. 2:00.9) en 4e geworden *O*
http://members.iracing.co...onid=3990631&custid=61620

En de voorlaatste raceronde nog een 1:59.004 gereden (natuurlijk op het eind van de race, toen begon ik de auto/track goed door te krijgen) :)

Proberen nog een Indy race mee te nemen dit weekend.

#EDIT:
Silverstone in de SM is *******, wat haat ik die track in de SM, ben er helemaal klaar mee.
/afreageermodus :+

[ Voor 67% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-08-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ugh, Silverstone is gewoon niet mijn baan voor een race. Ik maak zóveel fouten en mijn rondetijden gaan alle kanten op. 2e op de grid, gefinnished als 9e. Ben er klaar mee voor deze week.

edit: haha Hoogie, zie nu je edit pas. :+

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnA3 op 20-08-2011 23:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff, alweer een drama race... Ik ga al totaal niet meer voor de winst enkel nog voor clean te rijden en zelfs dat wil niet lukken. Ik start in de pits, eerste bocht ligt (zoals te verwachten) al iemand op het gras, ik kom rustig aanrijden, denk hij wacht wel even met de weg op gaan, maar nee hoor zodra ik vlak voor hem zit geeft hij opeens gas en moet ik uitwijken waardoor ik de weg afvlieg (en zelfs over een muur heen lol). Hoppa, weg kans op SR. Tel daar nog de paar off tracks bij die ik altijd heb op lime rock (krijg het niet voor elkaar daar clean te rijden, baan is te saai, ik raak snel m'n concentratie kwijt en dan ga je net iets te vroeg of te hard door zo'n bocht en is het weer raak) en daardoor krijg ik steeds maar 0.03 ofzo erbij... Schiet niet op zo, tijd voor een ander circuit. Ben al wat aan het oefenen in de FW31 op okayama maar dat wil nog niet goed genoeg lukken om een race te proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb zojuist die SM bewust overgeslagen vanwege het lage aantal deelnemers en dus de wat lagere verwachte SOF. Nou viel die SOF nog wel enigszins mee, maargoed ik had ook al een paar dagen geen SM meer gereden dus echt lekker in een ritme zat ik ook nog niet.

Maar wel ff met jullie mee gekeken een stuk en het viel inderdaad niet mee.
Toen halverwege zelf ook maar ff als ghost wat rondjes mee gaan rijden maar het tempo volgen van de top lukte ook niet.
Heb geloof ik 1x een illegale 44.5 gereden en de rest was 45.0 en hoger.
Toch morgen nog maar eens kijken of er niet toch nog wat betere setups te vinden zijn, want volgens mij komt de huidige van me daar ook wel te kort qua topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:32:
Pff, alweer een drama race... Ik ga al totaal niet meer voor de winst enkel nog voor clean te rijden en zelfs dat wil niet lukken. Ik start in de pits, eerste bocht ligt (zoals te verwachten) al iemand op het gras, ik kom rustig aanrijden, denk hij wacht wel even met de weg op gaan, maar nee hoor zodra ik vlak voor hem zit geeft hij opeens gas en moet ik uitwijken waardoor ik de weg afvlieg (en zelfs over een muur heen lol). Hoppa, weg kans op SR. Tel daar nog de paar off tracks bij die ik altijd heb op lime rock (krijg het niet voor elkaar daar clean te rijden, baan is te saai, ik raak snel m'n concentratie kwijt en dan ga je net iets te vroeg of te hard door zo'n bocht en is het weer raak) en daardoor krijg ik steeds maar 0.03 ofzo erbij... Schiet niet op zo, tijd voor een ander circuit. Ben al wat aan het oefenen in de FW31 op okayama maar dat wil nog niet goed genoeg lukken om een race te proberen.
Omdat de FW31 serie een 'fun' serie krijg je geen + of - punten voor je SR. Je kunt daar gewoon gelijk meedoen zonder je zorgen te maken over je SR. Ook je iRating telt niet mee.

In dit topic hebben we al vaak beginners voorbij zien komen die gefrustreerd raken over hun SR. Mijn tip; ga gewoon zoveel mogelijk racen in het begin en let niet teveel op je SR. Als je normaal racet, gaat hij vanzelf omhoog. Natuurlijk zul je wel eens buiten je schuld om héél veel SR verliezen, maar dat is ingecalculeerd. Gewoon racen, SR komt vanzelf.

+ Als je veel vooraan eindigt, stijgt je iRating en kom je in hogere splits waar beter geracet wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
laatste poging in de skip. Wat is dat toch een briljante combo maar zo zo zo zo moeilijk.

Kost me erg veel ir en sr deze week :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb me niet eens gewaagd aan een race met de SM op Silverstone.
Kan absoluut geen ritme vinden op die baan met de SM.
Heb wel wat getraind met de Radical op zandvoort (volgende week...). Wat een handvol en leuk.
Ik heb eerste 10 ronden van Hoogie gekeken op Sebring met de Radical. Spannend ;)
Misschien daar maar eens wat meer mee rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Gister 'gepromoveerd' van Rookie class naar D class. Nu maar eens gaan kijken wat ik daar wil gaan racen. Als dat overzicht hier een stukje boven zie gaat het me sowieso aardig wat knaken kosten :/ :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:33:
[...]

Omdat de FW31 serie een 'fun' serie krijg je geen + of - punten voor je SR. Je kunt daar gewoon gelijk meedoen zonder je zorgen te maken over je SR. Ook je iRating telt niet mee.

In dit topic hebben we al vaak beginners voorbij zien komen die gefrustreerd raken over hun SR. Mijn tip; ga gewoon zoveel mogelijk racen in het begin en let niet teveel op je SR. Als je normaal racet, gaat hij vanzelf omhoog. Natuurlijk zul je wel eens buiten je schuld om héél veel SR verliezen, maar dat is ingecalculeerd. Gewoon racen, SR komt vanzelf.

+ Als je veel vooraan eindigt, stijgt je iRating en kom je in hogere splits waar beter geracet wordt :).
Ah, geen SR voor die fun series dus, dat wist ik niet.

Kwa frustratie over SR valt het wel mee hoor, het is gewoon vervelend als je een race met opzet in de pits start om zoveel mogelijk incidents (vooral bij de start) te vermijden, en dan nog in de eerste bocht de muur in knalt om iemand anders (die opeens de weg op draait zonder te kijken of er iemand komt) te ontwijken. De hele race is dan eigenlijk zo goed als verpest, je kunt niet meer competitief meedoen en je kunt een grote SR stijging ook wel vergeten.

En hoe zit het nu met iRating als rookie dan, ik dacht dat die nog niet telde? Of telt hij wel maar is hij gewoon nog niet zichtbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 21-08-2011 12:22 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:20:
En hoe zit het nu met iRating als rookie dan, ik dacht dat die nog niet telde? Of telt hij wel maar is hij gewoon nog niet zichtbaar?
Dat laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Dit gaat mijn volgende stuur worden :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Pffff wat een zootje gister op de Gamescom. Waren daar om 11.30 aangekomen. Mochten we niet naar binnen. Bleek dat er dus veel teveel mensen binnen waren (100.000 ipv de max 65.000 die de hallen aan konden) En overal bij elke ingang dikke rijen mensen die naar binnen willen. Nergens informatie wat er nu aan de hand was. Had info van hierboven naderhand op internet gelezen.
Veel mensen buiten die pissig waren want hadden allemaal kaartje gekocht in voorverkoop. Lekkere organisatie, gewoon maar kaarten verkopen terwijl je niet zoveel mensen aan kan. Zijn uiteindelijk maar gewoon ff Koln in gelopen en lekker wat gegeten en terasje gepakt. Was iig lekker weer voor.
Daarna om 4 uur terug gegaan en toen gelukkig wel naar binnen gekomen. Drukte was gelukkig wat minder maar nog steeds overal lange rijen.

Na tijdje wel de Intel stand gevonden en an beetje zoeken de stand met iracing gevonden. Njaaah lekker was er dus een van de 2 simulators defect. Stond er dus nog maar 1-tje waar mensen tijd in konden zetten. Nou lekker met 15 minuten seat time pp dus heb ik daar maar ook niet in de rij gestaan werd mij te lang. Wel gelachen om wat noobs te zien stuntelen met die F1 bak ondanks dat volgens mij alle hulpmiddelen die in Iracin 2.0 zitten aan stonden. Heb je een idiale lijn aan staan ga je gewoon daarlangs rijden hahaha.

Heb uiteindelijk nog wel het nieuwe Fanatec F1 stuurtje in actie kunnen zien op de F1 2011 stand. Ook weer te lange rij om zelf te proberen maar het zag er zeker goed uit. Ondanks al het geweld dat die van de beurs gangers over zich heen had gekregen zag die er nog goed werkzaam uit tov alle andere seats met G27's erin.

Heb alleen Forza 4 kunnen checken en dan met de controller. Voelde op zich wel ok aan. Physics met controler waren vergelijkbaar met GT5. Het ljjkt zonder hulpmiddelen iig een stukje moeilijker te rijden dan Forza 3.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 21-08-2011 14:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Ah, geen SR voor die fun series dus, dat wist ik niet.

Kwa frustratie over SR valt het wel mee hoor, het is gewoon vervelend als je een race met opzet in de pits start om zoveel mogelijk incidents (vooral bij de start) te vermijden, en dan nog in de eerste bocht de muur in knalt om iemand anders (die opeens de weg op draait zonder te kijken of er iemand komt) te ontwijken. De hele race is dan eigenlijk zo goed als verpest, je kunt niet meer competitief meedoen en je kunt een grote SR stijging ook wel vergeten.

Je kunt ook gewoon goed kwalificeren, hopen dat je beetje vooraan start in je split. Dan kom je al die brokkenpiloten niet meer tegen. Starten vanuit de pits... weet niet of het zo handig is. Vaak kom je dan de brokkenpiloten in het eerste rondje tegen die eraf zijn gestuiterd en weer de baan opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:42:
Ik heb me niet eens gewaagd aan een race met de SM op Silverstone.
Kan absoluut geen ritme vinden op die baan met de SM.
Heb wel wat getraind met de Radical op zandvoort (volgende week...). Wat een handvol en leuk.
Ik heb eerste 10 ronden van Hoogie gekeken op Sebring met de Radical. Spannend ;)
Misschien daar maar eens wat meer mee rijden ;)
Ja, Sebring ligt me wel. Heerlijke flow in de Radical (ook in de SM overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Ja, Sebring ligt me wel. Heerlijke flow in de Radical (ook in de SM overigens).
Grappig, dat hoor je wel meer. Ik vind het juist een erg lastige baan. Veel stop en go en veel nare hobbels, zoals in de laatste bocht. Ben altijd blij als Sebring weer voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BruceLee schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:51:
Wat een mooi ding , Thomas maakt de toekomst van Fanatec wel moeilijk , wat je hier nog aan kan verbeteren is mij een raadsel.
Als ik het goed heb gehoord wordt de basis 450 euro en het afneembare stuur 150 euro , dus 600 zonder pedalen inclusief zal wel inderdaad zoals hij eerder gezegd heeft ongeveer 800 worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Grappig, dat hoor je wel meer. Ik vind het juist een erg lastige baan. Veel stop en go en veel nare hobbels, zoals in de laatste bocht. Ben altijd blij als Sebring weer voorbij is.
De baan heeft echt een lekkere flow. Turn 1 en de laatste zijn wel killers idd met die hobbels, maar daar kan je met de setup wel iets aan doen. Stop/Go ligt me overigens redelijk goed :P (Canada,Montreal gaat ook altijd wel lekker, maar die zit niet in iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Mijn CST Pedalen zijn al onderweg dus ik heb energens last van :)
Hopelijk is het stuur echt degelijk en betrouwbaar het ziet er wel goed uit.
en 600 euro is nog wel te doen :)
zon bodnar wheel wordt wel weer erg duur :)
Hopelijk is de fanatec dus echt goed.
die porsche wheels waren niet allemaal zo perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door BruceLee op 21-08-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:14:
[...]

Je kunt ook gewoon goed kwalificeren, hopen dat je beetje vooraan start in je split. Dan kom je al die brokkenpiloten niet meer tegen. Starten vanuit de pits... weet niet of het zo handig is. Vaak kom je dan de brokkenpiloten in het eerste rondje tegen die eraf zijn gestuiterd en weer de baan opgaan.
Ja, ik ga altijd de grid op bij de start om te kijken waar ik sta, als ik in de top 3 sta dan probeer ik het wel, maar anders start ik liever uit te pits. Tenminste op dit moment nog, ik ga nu vooral voor SR, probeer juist clean te rijden want heb toch nog wel vaak off track. Net ook weer uit de pits gestart en dit keer goed clean gereden, een enkele keer off track geloof ik dus weer wat SR erbij. Toch nog 5e geworden met nr 3 en 4 vlak voor me, liep elk rondje een heel klein beetje in maar net niet genoeg om ze nog in te halen helaas, ik haalde ze op het lange stuk steeds flink in (kwam sneller de laatste bocht uit) dus hoopte echt dat ik ze in het laatste rondje allebei daar vlak voor de finish voorbij zou schieten, maar dat zat er helaas net niet in :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:38:
......Toch nog 5e geworden met nr 3 en 4 vlak voor me, liep elk rondje een heel klein beetje in maar net niet genoeg om ze nog in te halen helaas, ik haalde ze op het lange stuk steeds flink in (kwam sneller de laatste bocht uit) dus hoopte echt dat ik ze in het laatste rondje allebei daar vlak voor de finish voorbij zou schieten, maar dat zat er helaas net niet in :+
Ik heb net even mee zitten kijken. Clean gereden.
De laatste ca. 5 laatste rondjes was te zien dat je ging pushen. Hielp niet in de rondetijden. Je kwam een paar keer asfalt te kort hierdoor. Met name in de 1 a laatste bocht.
Zag er goed uit.
Leon heb ik niet gezien (stond wel opgesteld) maar die heeft volgens mij meteen in de eerste ronde de boel aan barrels gereden...

PS. Je in de pits met de 'grid' tab zien waar je staat. En de startnummers geven de volgorde aan van iRating. Het laagste startnummer heeft de hoogste iRating.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 21-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nah, net toch maar de portemonne getrokken, en wat content bijgekocht. Besloten om in D-class in de Skip Barber te gaan rijden, dus maar die auto, en 5 nieuwe banen gekocht. Gelukkig is de euro beduidend meer waard dan de dollar, dus viel het nog re-de-lijk mee. Uiteindelijk kleine 48 euro geloof ik. Straks (na voetbal) eens wat gaan testen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BruceLee schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:51:
Als ik bij de release een beetje cash over heb zou het best kunnen dat mijn huidige Fanatec stuur te koop komt dan 8)
3 schermen-plan is voorlopig in de ijskast. Mij te duur :-(

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 21-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

De laatste ca. 5 laatste rondjes was te zien dat je ging pushen. Hielp niet in de rondetijden. Je kwam een paar keer asfalt te kort hierdoor. Met name in de 1 a laatste bocht.
Zag er goed uit.
Leon heb ik niet gezien (stond wel opgesteld) maar die heeft volgens mij meteen in de eerste ronde de boel aan barrels gereden...

PS. Je in de pits met de 'grid' tab zien waar je staat. En de startnummers geven de volgorde aan van iRating. Het laagste startnummer heeft de hoogste iRating.
Klopt, ik zag dat ik steeds dichterbij kwam maar niet genoeg dus ik ging iets meer pushen om te kijken of dat ging, maar dat ging dus net niet :P

Race van 2 ook meegepakt, ook lekker clean gereden weer en deze wel gewonnen. Een-na-laatste rondje nog bijna een ongeluk omdat ik iemand op een rondje zette, ik kwam sneller de laatste bocht uit, ging aan de binnenkant (rechts) rijden en opeens vliegt hij ook naar rechts toe, toen stuurde ik iets te snel weer terug naar links en was ik hem bijna kwijt, maar ging nog net goed. Gewoon op je race lijn blijven als je ingehaald wordt heeft toch mijn voorkeur :+

Trouwens een 59.748 gehaald, eindelijk onder de 1 minuut in de race :)

Vanmiddag nog een clean race en dan zit ik misschien net op de 4 SR :) Nu 3.83, en +0.17 moet te doen zijn denk ik?

En 3 schermen plan zit er bij mij juist wel aan te komen! Ik heb sowieso al twee schermen staan, maar we hebben er in de kelder thuis nog genoeg staan dus ik ga er binnenkort eentje bij zetten. Het zal geen 3x full-hd zijn (eentje is nog een oude CRT dan haha) maar goed, dat hoeft ook niet. Ik ben niet van plan een nieuwe monitor te kopen in ieder geval dan wordt het inderdaad duur. Moet nu alleen wachten tot m'n DisplayPort naar VGA adapter bezorgd wordt (heb namelijk geen displayport scherm en je moet de displayport uitgang gebruiken om eyefinity te gebruiken geloof ik?). Lijkt me wel chill met 3 schermen, niet alleen in iRacing maar ook op desktop :)

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 21-08-2011 14:36 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja dat het bij mij duur wordt komt omdat ik een NVIDIA kaart heb, maar geen SLI moederboard en ik heb maar 1 scherm. Dus het is of grafische kaart 'weggooien' en vervangen door een ATI en 2 schermen erbij of moederboard 'weggooien', nieuw moederboard en extra NVIDA grafische kaart en 2 schermen. Dat alles is mij ff te gortig voorlopig.
@Nick: Nog 1 a 2 clean races en je hebt promotie te pakken.... Meestal lukt het net niet als je het te graag wilt (+0,17) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 21-08-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Zeg dutch devil voelde de ffb en snelheid em smoothes van dat stuur stukken beter als een g25 kan je daar wat over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, weer eens op de grid gestart, dat doe ik dus niet meer :( Alle SR die ik vandaag verdiend heb weer weg in een race... Wordt gewoon 4 keer geramd, twee keer van achter en twee keer (vlak na elkaar door dezelfde gast) omdat hij gewoon de binnenbocht pakt terwijl ik hem daar in aan het halen ben... En dan zegtie dat hij mij gaat reporten, lol, moetie vooral doen. Ik zit aan zijn binnenkant, hij stuurt naar me toe en we raken elkaar, en daarna stuurt hij gewoon nog eens naar me toe en ramt me nog een keer :S

Ga wel weer lekker achteraan starten en niemand inhalen straks, misschien haal ik dan wel ooit promotie.

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 21-08-2011 16:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfoei, die Skip Barber is een aardig giftig autotje :X

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer, hele race clean gereden op een off track na, zit ik de nummer 4 vlak achterna klaar om hem in te halen en gaat hij te wijd door die bocht rechts omhoog, raakt de muur en neemt mij mee. Ergste is nog dat ik daarna nog eens geraakt werd en nog eens in de muur belandde, dus voor mij was het twee keer contact en een keer contact met de muur, en ik moest de pits in, de rest kon lekker door rijden geloof ik... Ik kon echt niet meer uitwijken (en degene die mij aantikte ook niet), ik zat in de bocht, no way dat ik kon remmen (dan was het nog erger mis gegaan) en ik stuurde al zover mogelijk naar rechts om uberhaupt de bocht door te komen dus er was gewoon niks aan te doen. In de pits starten bevalt me toch beter, op dat incident na eigenlijk niks gebeurd en had me toch opgewerkt naar 5e met de nummer 3 en 4 vlak voor me.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BruceLee schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:33:
....voelde de ffb en snelheid em smoothes van dat stuur stukken beter als een g25 kan je daar wat over vertellen.
Dat is simpel. Door de riemaandrijving is er geen speling en voel je ook geen tandwielen 'knarsen' :P
Dat is al bij de huidige Fanatec's zo (Ik heb kort een G27 gehad). Maar met name het verplaatsen van het code wiel (bepaald de plek van het stuur enzo) van de motor naar de as van het stuur zelf is een zeer grote vooruitgang. Dat moet veel preciezer zijn aangezien er geen overbrenging is tussen waarneming en wiel en omdat de omtrek van het code wiel veeeeeel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zat toevallig net mee te kijken. Inderdaad niks aan te doen Nick, maar wel erg zonde, je was echt volledig kansloos :(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:09:
Pfoei, die Skip Barber is een aardig giftig autotje :X
Als je giftig wil moet je de Radical gaan rijden tzt. Dikke V8 in een auto met het gewicht van een kart ;)
Ik ben er nu mee aan het trainen en moet zeggen dat ik het erg leuk vind.

Ook ff op Philip Island met de SM gereden. Is een low down force baan met een lekkere flow. Ik heb al een redelijk lekkere setup voor volgende week. Gebaseerd op een setup van het forum. Maar die had WEER te veel camber.

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 21-08-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Zag er goed uit.

Yep. Is geen goeie zet als je nog niet wakker bent meteen zonder oefening op de grid te gaan staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:38:

Ook ff op Philip Island met de SM gereden. Is een low down force baan met een lekkere flow. Ik heb al een redelijk lekkere setup voor volgende week. Gebaseerd op een setup van het forum. Maar die had WEER te veel camber.
Ben benieuwd. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Van de weinige rondjes die ik er met iracing en andere games gereden heb blijf ik het toch vooral een MotoGP circuit vinden.
Al die lange doordraaiers en blinde bochten zijn nog niet echt m'n ding, maar wellicht verandert dat komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Komende week helaas geen iRacing, maar het alternatief is ook niet slecht, 4 dagen Antwerpen en de vrije training van Spa Francorchamps. Misschien in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:57:
Komende week helaas geen iRacing, maar het alternatief is ook niet slecht, 4 dagen Antwerpen en de vrije training van Spa Francorchamps. Misschien in het weekend.
Vet :)

Jezus wat een slachtveld net in m'n race, dat heb ik nog niet meegemaakt. Startte weer vanuit de pits (redding!) en in de eerste bocht lag letterlijk het halve veld ernaast. Wilde ze niet gaan tellen bang dat ik er zelf ook bij ging liggen maar het waren er minstens 5. Rondje daarna lagen er weer 2, rondje daarna WEER. De eerste 10 rondjes ofzo kwam ik elk rondje wel een ongeluk tegen. Gelukkig zelf nergens deel van uitgemaakt, rustig uitgereden van pits naar P3 en heel dicht bij P2 in de buurt (2 rondjes extra had ik hem gehad) en m'n SR weer flink omhoog :) Nog 0.08, eens kijken of het ik het nu wel in een race haal of dat ik straks weer omlaag val :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:57:
Het alternatief is absoluut leuk. Maaaaaar ik had gehoopt wat tijd met je op Z'voort met de Radical door te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:10:
[...]

Het alternatief is absoluut leuk. Maaaaaar ik had gehoopt wat tijd met je op Z'voort met de Radical door te brengen ;)
Lol, en mij weer horen schelden over het schijvlak en al die andere ***bochten :+
Nja het weekend ben ik weer terug, en ik wil je dan best even inmaken op zandvoort in de radical. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zonet nog maar weer ff met die eerste TNT setup geprobeerd maar die achterkant is nog steeds erg nerveus ondanks dat die veel meer vleugel heeft.
Toen maar weer eens de setup van Daniel Lopez proberen, maar nu z'n R ipv R2.
Die heeft iets meer vleugel dan de R2, maar nog wel wat minder dan die TNT setup.
En zowaar, ik reed er een (illegale) 43.8 mee met race fuel.

Dus daar ga ik denk ik maar de race mee doen om 22:30 aangezien er nu weer zo weinig deelnemers zijn.

http://dl.dropbox.com/u/4...lv_paul_ilbrink_r_dl1.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick gefeliciteerd met je promotie!
Jammer dat je verbinding wegviel trouwens. Vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
*O* Nick is eindelijk class D *O*
Helaas raakte ik wel de connectie kwijt tijdens de race toen ik 4e ofzo lag, toch maar gereconnect en nog afgemaakt (dit keer kreeg ik al finish vlag bij 17/20, lol? en na 19/20 ging hij ook niet meer omhoog, geen idee of ik de race nou heb afgemaakt of niet :p), maar goed. Wat doen ze met iemand die connectie kwijt raakt ('throughput fell to unacceptable level' ofzoiets), heb je dan gewoon pech of houden ze daar nog rekening mee, stel dat je eerste lag ofzo en na reconnecten waarschijnlijk laatste, krijg je dan toch geen punten?
JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:31:
Nick gefeliciteerd met je promotie!
Jammer dat je verbinding wegviel trouwens. Vreemd.....
Zat je weer te spieken :+
Ja ik weet ook niet wat het was... Ik merkte het al, iedereen verdween opeens (gelukkig niemand echt in de buurt anders was het wel ff spannend geweest lol) en toen opeens zat ik in de pits. Het zal m'n internet wel zijn, die wil nog wel eens glitchen zo nu en dan, misschien net lang genoeg om me eruit te gooien :-(

[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 21-08-2011 20:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De 20 rondjes gelden voor de leider in de wedstrijd. Je lag 2 ronden achter door het connectie probleem, dus jouw 18de rondje was jouw laatste.
Door zo'n connectie probleem raak je gewoon plekken kwijt. Dus voor iRating raak je punten 'kwijt' door de plekken die je verliest.
Voor je SR tellen gewoon de minder gereden bochten niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:40:
De 20 rondjes gelden voor de leider in de wedstrijd. Je lag 2 ronden achter door het connectie probleem, dus jouw 18de rondje was jouw laatste.
Door zo'n connectie probleem raak je gewoon plekken kwijt. Dus voor iRating raak je punten 'kwijt' door de plekken die je verliest.
Voor je SR tellen gewoon de minder gereden bochten niet mee.
Ah, dat is niet heel erg handig eigenlijk, waarom staat er niet gewoon hoeveel rondjes IK heb gereden? Als ik eruit vlieg op deze manier is het niet echt bij te houden hoeveel rondjes ik achter loop dus dan weet ik dat niet? Nu is dat nu niet echt belangrijk, ik zie vanzelf wel wanneer de witte vlag komt, maar stel dat je rekening moet houden met bandenwissel, tanken, etc, dan is dat toch niet handig?

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 6 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.