iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.155 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Kijk, dat is nog eens een aanbod. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Dat klinkt goed, we regelen het wel even via PM want we gaan nu toch wel flink offtopic denk ik... :)

[ Voor 33% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 16:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Net eerste multiclass race gereden met de HPD, leuke race op road america. (fixed setup overigens)
Als ik niet een foutje had gemaakt in de laatste ronde was ik netjes 7e geweest nu 10e, en had ik niet nog 10 inc aan mijn broek :( (spin, raak muur, auto krom, spin nog 2 keer en schijnbaar ergens een car contact tijdens de laatste spin |:( )

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-08-2011 16:43 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga zo ff (weinig tijd) eens paar rondjes met de Mustang rijden op Road America...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ik die 1:43.7 die ik gister in de SM training reed ook kan rijden in een qualify dan ben ik de snelste van mn divisie. Vanavond hopelijk een poging wagen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Overigens trek ik 250 FPS in iRacing op 5040x1050 met een ATI 5850 op medium settings (alleen wat shadows uitgeschakeld). Zo'n 58xx serie is nu goed te betalen en is alles wat je nodig hebt ! Processor is belangrijker.

Straks de skip op suzuka. Wat een vette combo! Een van de moeilijkste die ik ken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik speel met AMD Phenom II X6 (op 3.5GHz), 4GB ram en een ATI HD5770. Dat zou toch genoeg moeten zijn om in ieder geval vloeiend te kunnen spelen zou ik denken... Spellen als DiRT3, F1 2010 en Black Ops draaien namelijk allemaal prima, maar iRacing heeft af en toe wat meer moeite. Als er niet veel andere auto's op het scherm zijn dan is de FPS trouwens prima, vaak tegen de limiet van 80-90 ofzo (wat standaard is ingesteld, ik zie geen reden dat de verhogen dat zie je toch niet), het probleem is echt als er veel auto's tegenlijk in beeld zijn.

Nu is het met de MX5 nog wel goed te doen maar ik kan me voorstellen dat het straks met 250+ km/h in een F1 auto misschien niet zo handig is om een frame of 3 te skippen, dat zijn toch al gauw 100 meter die je niet ziet :p

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 17:29 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Wel bizar op zich. Ik game op mijn laptop en heb nog een C2D T9600 @ 2.8GHz en een 9800m GS en ik heb totaal geen lag. Dan zou je toch verwachten dat een Phenom || X6 met een HD5770 het toch wat beter doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:32:
Wel bizar op zich. Ik game op mijn laptop en heb nog een C2D T9600 @ 2.8GHz en een 9800m GS en ik heb totaal geen lag. Dan zou je toch verwachten dat een Phenom || X6 met een HD5770 het toch wat beter doet...
Dat zou ik ook verwachten ja... Heb wel alle opties aan en op het hoogste geloof ik, misschien dat dat toch veel scheelt (schaduwen ofzo).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Dat scheelt zeker. Shadow volumes uit zetten je mist amper wat. Spiegels uit alleen virtual aan en gaan met die banaan. En crowds op low, allemaal niet nodig. Low rendert de achterkant namelijk niet ;P

[ Voor 11% gewijzigd door RielN op 17-08-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RielN schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:34:
Dat scheelt zeker. Shadow volumes uit zetten je mist amper wat. Spiegels uit alleen virtual aan en gaan met die banaan. En crowds op low, allemaal niet nodig. Low rendert de achterkant namelijk niet ;P
Dat heb ik zo ingesteld. En ik zit op 300-500 fps ;)
En als ik max 84 fps instel is het lang zo vloeiend niet.....

Wat leuk die Mustang. Wel ff wennen aan de slow motion snelheid. Maar je kan die auto tenminste corrigeren als ie uitbreekt. 2:33,9 gedaan net op Road America. Moet nog 5 sec af voor WR :)

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 17-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Mystikal schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:46:
[...]

Ook een keer 2 uur lang een race gereden.. Ik was gesloopt, zeker met de Practice en QF voor de race nog... Zat ik een uur of 4 daar... Maar was wel gaaf! en het gaf me een hoop adrealine! _/-\o_
Na 2 uur begin ik pas in me ritme te komen joh, Endurance Racen dat is pas gaaf! In een 8 uurs race een keertje 5 stints op me genomen omdat mijn bijrijder zich niet lekker voelde, bijna 7 uur foutloos geraced, dat is pas adrenaline kick! :)
DutchDevil79 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:20:
[...]

Ik zal van de week ff kijken want ik heb nog een G25 liggen. Stuurtje is nog in goede staat alleen de pedalen zijn niet meer 100%. De potmeter van het gaspedaal is volgens mij niet meer in orde als ik het goed heb onthouden. Volgens mij heeft Logitech een omruil programma daarvoor zou ik even in moeten duiken. Dan kan ik hem wel voor een zacht prijsje van de hand doen. Ligt nu toch alleen maar stof te happen.
Pedalenset openschroeven, kabels los halen van de potmeters van het gas pedaal en het koppeling pedaal. Veren overzetten van het gaspedaal naar het koppelings pedaal (en vice versa), koppelings pedaal welke vrijwel als nieuw is nu plaatsen op de plek van het gaspedaal, oude gaspedaal op de plek van het koppelingspedaal. En je set is weer als nieuw!

Voor het uit elkaar halen en schoonmaken heb ik een tutorial geschreven:

http://forum.digitalracin....php?p=100717&postcount=4
JoepW schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

Dat heb ik zo ingesteld. En ik zit op 300-500 fps ;)
En als ik max 84 fps instel is het lang zo vloeiend niet.....

Wat leuk die Mustang. Wel ff wennen aan de slow motion snelheid. Maar je kan die auto tenminste corrigeren als ie uitbreekt. 2:33,9 gedaan net op Road America. Moet nog 5 sec af voor WR :)
Ik heb in het begin veel geraced in de mustang, maar sind ik het ntm gewend bent, en ze wat kleine tweaks aan de mustang hebben gemaakt, voelt de wagen zo enorm overstuurt aan dat ik er niet meer aan kan wennen. Net alsof je op ijs rijd dat OTM! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Roy Visser schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:39:
Ik heb in het begin veel geraced in de mustang, maar sind ik het ntm gewend bent, en ze wat kleine tweaks aan de mustang hebben gemaakt, voelt de wagen zo enorm overstuurt aan dat ik er niet meer aan kan wennen. Net alsof je op ijs rijd dat OTM! :)
Ik snap wat je bedoelt. Maar overstuur is wel mijn ding ;)
En tja. Als er een NTM auto was (GT of bv Corvette) NIET in multiklasse zou ik daar voor gaan.
Ik heb gewoonweg geen zin in multiklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Roy Visser schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

Pedalenset openschroeven, kabels los halen van de potmeters van het gas pedaal en het koppeling pedaal. Veren overzetten van het gaspedaal naar het koppelings pedaal (en vice versa), koppelings pedaal welke vrijwel als nieuw is nu plaatsen op de plek van het gaspedaal, oude gaspedaal op de plek van het koppelingspedaal. En je set is weer als nieuw!

Voor het uit elkaar halen en schoonmaken heb ik een tutorial geschreven:

http://forum.digitalracin....php?p=100717&postcount=4
En je koppeling dan, die doet het dan toch niet meer goed? :p Die zul je misschien niet veel gebruiken in iRacing maar het lijkt me wel vet om te gebruiken, bijv in DiRT 3, dat voegt toch weer een extra moeilijkheids graad toe.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
JoepW schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

En tja. Als er een NTM auto was (GT of bv Corvette) NIET in multiklasse zou ik daar voor gaan.
Skip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Fuelke

Forza Ferrari

Ik wou de Grand Am race van zo meteen meepikken, maar amper 5 man ingeschreven ... dan wacht ik we ff twee uurtjes, heb liever een race die official gaat. Zij zijn overigens te gast op Phoenix Road, wat een saaie boel. Lijkt of ze een circuit hebben op een parking. Infield piste is lichtgrijs, alles wat geen piste is, is donkergrijs :X

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nu toch een vraag aan G25/27 bezitters... Heeft jullie stuur ook wel eens last van dat het random opeens andere instellingen lijkt te nemen? Ik wilde net met de race van 7 uur meedoen, had nog 10 minuten, ik dacht ga nog even een paar rondjes testen maar ik voelde meteen al dat er iets niet klopte. Stuur voelde veel zwaarder, veel lagere center speed etc... Paar dingen geprobeert maar niks helpt, toen maar PC opnieuw opgestart en toen werkte het weer zoals vanouds, maar nu de race van 7 uur natuurlijk gemist... Vrij irritant die random instellingen soms :S Dat lijkt me eerder een software probleem en voor zover ik weet is zijn de drivers hetzelfde als voor mijn stuur (Momo), of is het bij de g25 beter geregeld?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik heb het nog nooit gehad met m'n G27, ik hoor wel eens verhalen van sommige Fanatec gebruikers waarbij het stuur onder het rijden ineens reset of uitschakelt o.i.d. :+

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:05:
Nu toch een vraag aan G25/27 bezitters... Heeft jullie stuur ook wel eens last van dat het random opeens andere instellingen lijkt te nemen? Ik wilde net met de race van 7 uur meedoen, had nog 10 minuten, ik dacht ga nog even een paar rondjes testen maar ik voelde meteen al dat er iets niet klopte. Stuur voelde veel zwaarder, veel lagere center speed etc... Paar dingen geprobeert maar niks helpt, toen maar PC opnieuw opgestart en toen werkte het weer zoals vanouds, maar nu de race van 7 uur natuurlijk gemist... Vrij irritant die random instellingen soms :S Dat lijkt me eerder een software probleem en voor zover ik weet is zijn de drivers hetzelfde als voor mijn stuur (Momo), of is het bij de g25 beter geregeld?
Ik heb de Driving Force Pro GT en ik heb er geen last van.Volgens mij ook dezelfde logitech driver.

Even de HPD van 8 uur meenemen :+ Doel: het gebakje op de baan houden en niet allerlaatste in de klasse worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-08-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Nou over een paar minuten is proberen mijn eerste race uit te rijden. In qualifying 0.5 van men tijd afgekregen op lime rock. Met roadster op stock setup 1.01.141 gehaald nu. Moet nog wel wat vanaf kunnen met stock.

Hierna maar is gaan testen met eigen setups maken. Iemand nog tips? Gears of eerst alleen downforce veranderen/bandendruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
speeder1988 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:59:
Nou over een paar minuten is proberen mijn eerste race uit te rijden. In qualifying 0.5 van men tijd afgekregen op lime rock. Met roadster op stock setup 1.01.141 gehaald nu. Moet nog wel wat vanaf kunnen met stock.

Hierna maar is gaan testen met eigen setups maken. Iemand nog tips? Gears of eerst alleen downforce veranderen/bandendruk?
Ik pak ook die van 8 uur, hoe heet je in iRacing, misschien zien we elkaar.
En volgens mij kun je nog niks aan je setup doen als rookie (dat heb ik me laten vertellen, ik ben niet zo van de setups dus nog niet geprobeerd).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:00:
[...]

Ik pak ook die van 8 uur, hoe heet je in iRacing, misschien zien we elkaar.
En volgens mij kun je nog niks aan je setup doen als rookie (dat heb ik me laten vertellen, ik ben niet zo van de setups dus nog niet geprobeerd).
Naam is Stephan van Andel. Werd alleen in 1e ronde eruit gebeukt door iemand. Hierdoor knalden 2 achterliggers vol op mij. Snel de pits in en gewoon rustig de race uitgereden. Alsnog 7e geworden en +0.12 ondanks 5 inc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zegt al genoeg over de race als 75% van het veld meer dan 0.1 omlaag gaat in SR :( Tweede bocht word ik meteen naar buiten gedrukt, geen ruimte, blijf met moeite recht, wordt ik op volle snelheid van achter geramd... Race zo goed als voorbij. Pits in, lukte weer niet... Ik moet toch wel iets fout doen, hij 'pakt' em gewoon niet?! Op Okayama geen probleem mee gehad, hier nog geen enkele keer gelukt om te pitten. Dus maar Esc ingehouden op eruit te gaan en meteen weer erin en toen was m'n auto weer gemaakt blijkbaar? :s Maar goed, weer de baan op, vlak achter p1 en p2 die in gevecht waren dus ik hield wat afstand (hoopte dat ze elkaar eraf zouden rijden, niet gebeurd helaas). Toen lag ik alweer 5e, terwijl ik op een rondje gezet ben in het eerste rondje... Dat geeft toch al aan wat voor een slachtveld er achter me nog heeft plaatsgevonden lol. Uiteindelijk besluit de nummer 4 nog even midden in de binnenbocht stil te gaan staan, hij laat eerst netjes p1 en p2 er langs en duikt dan de binnenbocht in waardoor ik geen ruimte meer heb en hem gedwongen een duw van achter geef (probeerde juist recht van achter te raken zodat we niet zouden spinnen) maar dus weer 4x ... Ach ja...

@Hierboven
Ja dan zaten we inderdaad bij elkaar. Was best wel een drama op het begin ja ik werd er ook meteen afgereden.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 20:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:32:
...

@Hierboven
Ja dan zaten we inderdaad bij elkaar. Was best wel een drama op het begin ja ik werd er ook meteen afgereden.
Kwam door A Klaseboer-van Werven ( blauwe ). Het stukje dat je downhill gaat voor laatste bocht naar start/finish. Eerst op me achterkant, toen ik op zij. duwt hij me aan de kant en geen houden meer aan. Ach morgen weer een kans. 1 race per avond is genoeg. Jammer genoeg morgen en overmorgen geen tijd vanwege verhuizing van 4e verdieping op me werk ( schiphol hoofd gebouw krijgt overal flex-plekken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Indycar op Barber !!!!! (misschien had ik moeten oefenen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hah, tweede race van de avond gaat altijd beter hier :) Echt een leuke race gehad, de hele race (letterlijk, van start toch finish) tot op een seconde met iemand anders gezeten. De eerste 5-10 rondjes waren we p1 en p2 (ik p2) maar toen kwam een betere gast die als laatste was gestart ons even met een seconde per rondje inhalen lol, dus daarna ging het om p2-p3. Maar toch, geweldige gevechten af en toe, soms wel 3x van positie gewisseld op een rondje. En toch geen incidents op een keer off track na :D Had wel een paar openingen waar ik normaal misschien geprobeerd had in te halen maar nu iets rustiger aan deed (was al SR kwijt vandaag dus ja) maar het heeft toch goed uitgepakt want op het eind ging ik hem toch definitief voorbij, dus p2 gepakt. Maar zoals ik al zei, de hele race binnen een seconde van elkaar gezeten, elkaar heel vaak ingehaald en toch veel respect voor elkaar door niet te blocken of aan te raken.

Had wel bijna een incident toen die snellere gast ons voorbij kwam op het rechte stuk. Ik lag p2 en hij zat vlak achter me, ging rechts van me rijden (maar wel nog achter me, wel duidelijker sneller uit de bocht gekomen). Toen zag ik dat p1 in het midden ging rijden dus ik denk slim te zijn en probeer links naast hem te komen zodat hij in het midden zit en noodgedwongen vroeg moet remmen, waarbij de p3 hopelijk ook moet remmen en ik er in p1 voorbij kan, maar hij ging toch opeens naar links toen p3 aan kwam zetten waardoor ik ook moest remmen helaas. Dat ging maar net goed, maar ja, het was ook vrij gevaarlijk wat ik deed, hij kon geen kant op behalve remmen, en 't is maar de vraag of hij dat ook ziet...

Zie dat ik toch maar +0.15 gekregen heb terwijl ik alleen 1x off track kreeg, had wel wat meer verwacht :-(

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 21:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:25:
Indycar op Barber !!!!! (misschien had ik moeten oefenen.....)
Ik zat gisteren te kijken welke tracks ik deze week kan doen voor de "World Traveler" award en ik zag Barber Motorsports Park bij de Indycar. Dacht meteen: "Frank zal blij zijn" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:05:
Hier nog één. Doe ik een test en gaat alles perfect, ga ik daarna de race in zonder warmup en na de start lijkt mn stuur heel anders te voelen. Dacht steeds dat het tussen m'n oren zat omdat ik er nog nooit iemand over had gehoord en het ook niet altijd gebeurd..... Heb een G25.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:32:

Zie dat ik toch maar +0.15 gekregen heb terwijl ik alleen 1x off track kreeg, had wel wat meer verwacht :-(
Hoezo dat? Veel meer zal je niet krijgen in deze korte races hoor. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:37:
[...]

Hier nog één. Doe ik een test en gaat alles perfect, ga ik daarna de race in zonder warmup en na de start lijkt mn stuur heel anders te voelen. Dacht steeds dat het tussen m'n oren zat omdat ik er nog nooit iemand over had gehoord en het ook niet altijd gebeurd..... Heb een G25.
Wat nog wel eens wil helpen is om het stuur even volledig beide kanten op te draaien, en gas en rem een keer volledig in te duwen. Dan calibreerd is zichzelf weer, en zou alles weer goed moeten staan. Dat ging met gpl al prima, en werkt volgens mij met iracing ook nog :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

Hoezo dat? Veel meer zal je niet krijgen in deze korte races hoor. :)
De vorige keer dat ik incidentloos reed (ook enkel 1x off track) kreeg ik +0.59, van 2.90 naar 3.49, dat is toch wel een verschil. Waar ligt dat aan dan?
Herinner me trouwens net wel dat ik heel lichtjes van achter geraakt werd door die sneller gast wat ons voorbij gegaan is, maar er stond 0x bij (dat is bij licht contact toch?) dus daar krijg je dan geen aftrek voor toch?
BM schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:39:
[...]

Wat nog wel eens wil helpen is om het stuur even volledig beide kanten op te draaien, en gas en rem een keer volledig in te duwen. Dan calibreerd is zichzelf weer, en zou alles weer goed moeten staan. Dat ging met gpl al prima, en werkt volgens mij met iracing ook nog :)
Jup, dat doe ik altijd standaard als het spel opstart (voordat het spel opstart staat de FFB nog niet aan en heeft het geen zin geloof ik). De rem intrappen deed ik echter nooit voor vandaag en daar ben ik vandaag achter gekomen nadat m'n remmen volledig blokkeerden toen ik m'n teen op de rem legde :+

Maar dat is het probleem niet, want daarmee vind het stuur alleen z'n middenstand zeg maar (hij weet hoeveel hij naar links en rechts kan, of boven/onder in het geval van gas/rem). Maar soms voelt het gewoon heel anders. FFB trekt er harder aan, en als je het stuur loslaat draait het een stuk langzamer terug naar het midden.

Ik heb meerdere keren gedacht dat het kwam als ik de stroom te laat aan zet (stuur hangt toevallig aan een aparte stekkerdoos met aan/uit knop); als ik het spel opstart en dan pas eraan denk de stekkerdoos aan te zetten dan heeft hij dit probleem wel eens. Maar vanmiddag was dat niet het geval omdat de stekkerdoos al de hele dag aanstond... Misschien toeval, maar wel vreemd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Hmm toch nog maar 1 extra race, die van 10 uur. Is kijken of het daar toch wat beter gaat. Vorige race eruit gecrashed maar alsnog na pitstop afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:44:
De vorige keer dat ik incidentloos reed (ook enkel 1x off track) kreeg ik +0.59, van 2.90 naar 3.49, dat is toch wel een verschil. Waar ligt dat aan dan?
Herinner me trouwens net wel dat ik heel lichtjes van achter geraakt werd door die sneller gast wat ons voorbij gegaan is, maar er stond 0x bij (dat is bij licht contact toch?) dus daar krijg je dan geen aftrek voor toch?
Als je met je SR door het hele punt heengaat (in dit geval van 2 -> 3) krijg je iets van 0.40 extra SR erbij zodat je niet de volgende race weer direct terugvalt als het wat minder gaat.
Andersom is het trouwens hetzelfde. Als je op 3.00 zit en 0.01 zou verliezen zit je ook direct op 2.59 ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:33:
[...]

Ik zat gisteren te kijken welke tracks ik deze week kan doen voor de "World Traveler" award en ik zag Barber Motorsports Park bij de Indycar. Dacht meteen: "Frank zal blij zijn" :D
Yep :)

Net dus de Indy race, ga van P9 naar P3 in eerste rondje door vanalles wat er gebeurt. Lekker achter de P2 aangereden tot ronde 16 of 17, vlak voor de stops. Remt hij ineens in een bocht echt harder als alle rondjes ervoor... ik schoof er gewoon achterin. Me tien keer verontschuldigd en maar vertrokken want mijn auto was onbestuurbaar. Baal zo hard voor die andere gast, was 100% mijn fout, maar kon er van de andere kant ook helemaal niks aan doen.

Nja. Voor een race in de Indycar op Barber wassie nog erg leuk. Had alleen niet meer in de Indy op Barber gereden sinds vorig seizoen... Resultaat, warmup 5x offtrack. Had ff de setup van vorig seizoen gepakt, race ging verder helemaal prima, tot die aanvaring met P2 |:( |:( |:(

Ben er weer klaar mee voor vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Waar zijn ze bij iRacing momenteel mee bezig?
Tony Gardner schreef dit @ het iRacing member forum:
I hope everyone is enjoying their summer and having fun driving/racing. Now that another build is behind us I thought I would let everyone know what our talented technical staff is working on currently. This is NOT a list of what will be in the next major quarterly build (October) but rather what is in the works at the moment. On the other hand some of it could and will be released before the next major build. Also remember that software development is not always a perfect fit of priority that one might ideally want. It is also about matching skill sets, considering size of projects, balance of short and long term projects and also about laying foundations for things to come.

Here we go:

Priority: New Tire Model improvements to overall model - improvements to specific cars already released - working to get NTM on more cars

Specific work on Ford GT outside of New Tire Model (and NTM). We just received much better data on car so one of our engineers is doing a full review and making appropriate adjustments as needed.

Working on tweaks to several other cars outside of tire model for example to aero and damage

Working on new and more setups for cars with NTM

Working on memory/file size for tracks in general. Very nice progress on this front. Should be a nice overall improvement for frame rates and stuttering issues that some people have.

Specific work to Suzuka to compress graphics to help frame rates and stuttering- want to get this out in a build soon

Replay versioning project: This is significant because it has prevented us from graphically improving cars once we release them. The issue was if we added something new to cars, anything, like brake glow which we have done behind the scenes, we could not add to cars because replays with that car would not work. With this project done, essentially the replays will ignore the new things added to the cars after the replay was captured. This will allow us to add a whole bunch of cool things to the cars that our artist and one of our engineers having been dying to do like brake glow, backfire, pit speed limiters, grill tape (graphically), etc and even things like roof flaps on a stock car although something like roof flaps also requires the physics guys to get involved.

A new bug for bump issue at Darlington track (high groove)

Team racing/Endurance racing/Driver Swaps- BIG project. Single Driver teams with spotter, crew chief and all that plus multi-driver teams. Will be for official racing and hosted racing and special events as in up to 24 hour racing capability which also means being able to join races during the race, leave and come back and all that good stuff. Along with the functionality itself, basically lot of reengineering and additional architecture flexibility needs to be made to overall engine. Lot more news to come about this but can pretty much guarantee this will not be in the October build but making progress.

Making good progress on advancements to new sound system plus adding all sorts on new sounds. Really trying to bring the pits alive for example with new pit sounds. Also new environmental sounds like flyovers, crowd noises, etc.

New graphics and animation: Adding war wagons to pits, work on pit boxes, driver animation, planes, birds, etc

Significant shader project under way – probably see some of it in next build and the build after.

Some forum functionality improvements already completed and bug fixes done. Also fixed some bugs and made some improvements to the text chat system we just released.

Working an adding a new server farm in Holland. Working on a project at the same time which will allow us to turn server farms on and off by three different settings. Hosted only/Hosted and open practice only/Open All

Three tracks currently in active production: Oulton, Kentucky and Twin Ring. Oulton will be finished first of the three.

Seems like every other build we come back to this. Never ending project working on site optimization. For example, continued refinement of local caching and database optimization which will save hundreds of thousands of calls to the database. Always a big priority, frankly almost above anything else at this point to have fast and stable site. Never ending project, not that sexy, but a substantial use of resources.

Making some improvements to recently released tournament racing. Redesign of hosted page for ease of use and usability. (Lot more will be added to it with driver swaps, etc) While on the subject of tournament racing we can see that over 60 tournaments have been started. I hope people are having fun with that.

Bunch of other little tweaks and bug fixes.

This is not a complete list and subject to change and also not to say something does not get finished, goes into QA and new things get started.

Good Racing!
Tony
Hoop leuke en goede dingen.
Enige wat niet hoeft van mij zijn zaken die het grafisch / rekentechnisch allemaal zwaarder maken zoals dik gedrukte zaken in de quote....

Ik vind dat een glijbak. Rare auto.....

Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:07:
Ik heb het nog nooit gehad met m'n G27, ik hoor wel eens verhalen van sommige Fanatec gebruikers waarbij het stuur onder het rijden ineens reset of uitschakelt o.i.d. :+
Ik heb sinds driver versie 1.09 en iRacing 2.0 (Fanatec wordt nu beter ondersteund) daar echt nooit meer last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Ah mooi mijn eerste race gewonnen nu op Lime Rock. In qualifying toch even weer wat sneller op die baan. Tijd gaat richting de goede kant. 1.00.770. Eerste 5 rondjes achter p1 aan. P3 geeft klein tikje achter op mij en begint te tieren, hij lag aan de buitenkant achter mij en ik rem normaal. Zijn schuld dus. Daarna weer met P1, P2 ( ik ) en P3. Ik blijf P1 pushen, en op gegeven moment gaat hij alsnog het gras op.

Net voor de laatste bocht voor start-finish gaat ie netjes opzij. Maar gaat direct achter mij weer naar buiten waardoor P3 vol op hem inrijd. Hierna was het alsnog meerdere rondjes doorrijden zonder eraf te vliegen. Hierdoor wel wat tijd verloren want P2 kwam in 10 rondjes tot 1,2 sec achterstand van mij. Dit kwam mede door een achterligger die de hele tijd aan het racen was ipv mij de ruimte te geven.Daarom iets te hard gepushed en 2 x offtrack bij laatste bocht maar wel in bedwang gehouden.

Aangezien dit mijn 3e avond IRacing is moet ik toch zeggen dat dit wel 1 van de meer professionelere sims is. Weinig geduw en gebots dus bevalt me goed. Ga dit zeker nog een tijdje blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Even een Q gedaan met de R2 setup van Daniel López, maar met een tikje meer lucht in de achterbanden.
Het rijden blijft een drama, maar heb het gevoel dat ik er een fractie meer grip op heb dan gisteren.

Setup & replay: star_11s3_silv_paul_ilbrink_q_dl_1m43s493.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:35:
Even een Q gedaan met de R2 setup van Daniel López, maar met een tikje meer lucht in de achterbanden.
Het rijden blijft een drama, maar heb het gevoel dat ik er een fractie meer grip op heb dan gisteren.

Zal daar morgenavond even naar kijken en mee rijden. Tja..... morgen weer werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Waarschijnlijk is dat de setup waar je gisteren ook mee begon hoor en de aanpassing zal ook wel meer door het oefenen komen en tussen de oren zitten dan dat het echt helpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Oulton Park _/-\o_

Heb deze avond een dikke 40 minuten op Sebring gereden, practice met Radical. Flink dooreen geschud over de bumps :P

[ Voor 82% gewijzigd door Fuelke op 17-08-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:35:

Niet zo moeilijk doen man, is gewoon een mooie tijd. 5e overall op dit moment.

Kwam zelf niet verder dan een 1:43.724, 2e in mn divisie nu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26
Net een race gedaan in de SM met joep zijn eerste setup (iets meer lucht in de achterbandjes, en een tikkie meer achtervleugel)

Moet zeggen, ging niet onaardig, het slechte gevoel over mijn rem is een beetje weg.
10e plek in de 1e split, maar wel bijna foutloos, en ook een beetje rustig aan gedaan.

Wel spannend tot het eind dit keer, hoop crashes op deze track.

Kwam in de race niet veel verder dan 1.46.xx , practice nu op 1.45.7, heb nog ff zitten spieken bij paul in de practice vanavond, kon ik wel weer een paar bochtjes mee verbeteren.

[ Voor 19% gewijzigd door ramsho op 17-08-2011 23:40 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
"Working an adding a new server farm in Holland"

Dat is goed nieuws toch??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zekers :)

Headset is erg fijn btw. Alleen schrok me net de vinketering toen ik te vroeg terugschakelde en de motor plofte. :+

iRacing Profiel

• OneSixthRoy
JoepW schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

Overstuurt rijd ik vrijwel altijd wel, maar Driften daar heb ik hele andere games voor, heb niet voor niets een handrem in mijn setup zitten ;)

En multiclasse is echt wel heel gaaf hoor, al kan ik me voorstellen dat je er geen zin in hebt als je er geen ervaring mee hebt. Alle ZAC kampioenschappen bij DRNL zijn multiclass, dus dan ben je er ook enorm op voorbereid :)

net nog even een P3 gescoord in de topsplit met de Impala SS

http://members.iracing.co...3973607&custid=48643&fb=1

Hele vette Race, 2 cautions, waarvan de laatste ook de finish betrok. Puur op tactiek en rekeninghouden met banden slijtage podium gepakt!

[ Voor 18% gewijzigd door OneSixthRoy op 18-08-2011 00:11 ]

• RielN
Ik blijf erbij, snel met de skip, snel met alles. Als je dat ding onder de knie hebt is ie fantastisch. Er rijden niet voor niks meestal 4, 5 splits per race ;)

• glnk
  • Laatst online: 22:31
Ericjooo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:41:
"Working an adding a new server farm in Holland"

Dat is goed nieuws toch??
Yep, single digit ping. _/-\o_

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Hi, ik ben nieuw bij iRacing 2.0 :w
Gisteren de 3-voor-1 deal maar eens geprobeerd en een practise-sessie gereden met de legends-auto op de oval. Kom er nu pas achter dat je ook kunt beginnen met een road-course carrière. Iets dat me sowieso veel meer ligt na alle GPL / GTR / F1-games ervaring.
Kan me veel langer stukbijten in een road course dan op een oval. (en ja, ik hoorde bij de slechtsten tijdens mn oval-practise :( )

N00b-vraagje: kun je ook gelijk beginnen met time-trials rijden? Het lijkt alsof ik me alleen maar in kan schrijven voor practise-sessies op dit moment? Op zich niet heel erg, maar ik ben wel het type dat de ene time trial na de andere kan verslinden en ben bij andere racegames gewend me suf te practisen voor ik het online-geweld induik, zodat ik daar mijn mannetje kan staan. En time trials tellen immers wel mee voor je SR. win-win dacht ik?

Naja, ik zal mezelf hier wel een keer 'echt' aanmelden als ik geen rookie meer ben. Het is in ieder geval na 1 dag al een verslavende game en aangezien ik vrijwel alleen maar racing-games speel, zal ik de komende tijd weining anders doen dan iRacing, denk ik :)

Naast werken that is: ik moet het wel van een paar avond- en weekenduurtjes hebben die ik ook moet delen met de vrouw >:)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• Red Baron
Je kunt meedoen in TimeTrials, Practise, Qualifying en Races.
Bovenaan de "Select a session" box kun je de keuze maken welk type sessies daar weergegeven worden.
Het groene balletje geeft je actieve keuze aan in jouw geval de meest rechter keuze "Pract".
Dus gewoon even "TT" selecteren en je ziet dat je elke 2 minuten een TimeTrial kunt starten :)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Werd tijd ook, die 133ms ping ben ik wel zat :p
Al heb ik de laatste tijd nog geen tijd gehad om te racen :(

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 18-08-2011 09:22 ]

• MindWarp
Red Baron schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:14:
Je kunt meedoen in TimeTrials, Practise, Qualifying en Races.
Bovenaan de "Select a session" box kun je de keuze maken welk type sessies daar weergegeven worden.
Het groene balletje geeft je actieve keuze aan in jouw geval de meest rechter keuze "Pract".
Dus gewoon even "TT" selecteren en je ziet dat je elke 2 minuten een TimeTrial kunt starten :)
Dôh! :)

thanks man. Vanavond maar eens flink wat rondjes in de mx5 gaan maken :D

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:25

Niellie41

[object Object]

MindWarp schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:27:

Kan me veel langer stukbijten in een road course dan op een oval. (en ja, ik hoorde bij de slechtsten tijdens mn oval-practise :( )
Oval racing is ook echt anders en dat moet je leren. Ik was er eerst ook super langzaam en na een paar weken kreeg ik het onder de knie. Nu vind ik het super.

Verwijderd

Spam

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 18-08-2011 11:17 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Kijken en gamen is wat anders ;)
Maar ik zal eens kijken.

• MartijnA3
En dan post je in dit topic? Kun je beter een topic van die world of warcraft freaks uitkiezen. :+

En volgens mij mag je alleen putten uit 60 jaar Nederlandse TV, wat ik gister gehoord had op 3FM. Nou, geef mijn portie maar aan fikkie.

[ Voor 41% gewijzigd door MartijnA3 op 18-08-2011 10:08 ]

iRacing Profiel

• NickThissen
Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:02:
[...]

Als je met je SR door het hele punt heengaat (in dit geval van 2 -> 3) krijg je iets van 0.40 extra SR erbij zodat je niet de volgende race weer direct terugvalt als het wat minder gaat.
Andersom is het trouwens hetzelfde. Als je op 3.00 zit en 0.01 zou verliezen zit je ook direct op 2.59 ofzoiets.
Ah, dat verklaart veel :) Ik vond het al best hard gaan om na 1 race van 2.9 naar 3.49 te gaan. Nu weet ik in elk geval wat ik kan verwachten.

Mijn iRacing profiel

• MindWarp
Niellie41 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:51:
Oval racing is ook echt anders en dat moet je leren. Ik was er eerst ook super langzaam en na een paar weken kreeg ik het onder de knie. Nu vind ik het super.
O, ja dat geloof ik echt gelijk :)
Tijdens de practise van gisteren had ik een paar keer dat je een rondje of 4-5 in een clubje heel close met elkaar rijdt. De kleine verschillen, foutjes en proberen daar gebruik van te maken, geeft best een kick. :D Zelfs op rookie-niveau. Al kreeg ik het dus totaal niet voor elkaar om te profiteren van zo'n foutje :)

Naja, lekker aan de game wennen op circuits. Heb er zin in!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Oval racing is zeer leuk op een andere manier dan road racing. Ben zelf nu B klasse in de oval sectie. En moet zeggen dat ik me vooral met de snellere wagens me goed vermaak. Ligt waarschijnlijk omdat die vooral op de wat grotere ovals rijden. Gaat er daar toch meestal wat netter aan toe.

De trucks rijden nu op Bristol wat een behoorlijk kleine oval is. Zeker voor de trucks. Maar dan merk je meteen dat het meer chaos is. Heb nu 3 races gedaan waarvan ik elke race eraf ben getikt. Heb ook maar 1 race kunnen uitrijden met 20 rondjes achterstand na reparatie. Andere twee was men auto meteen total loss. Nee geef mij maar een oval met wat meer ruimte, kost zo veel teveel IR en SR.

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb gister een paar rondjes practise gereden, met (ik geloof) die Ford spec car op een kleine oval. Ik vond het niks :X Ik sta best open voor oval racen, heb daar met Nascar erg leuke races mee gehad, maar de combinatie die ik gisteravond te pakken had was geen succes. Wat een vreselijk tricky auto zeg... elke 2 rondjes ging ik wel een keer achterstevoren.

Nee, dat heb ik maar heel snel voor gezien gehouden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

He Nick,
Gister een stuk van je 21:00 race mee gekeken vanuit chase view. Erg vermakelijk. Zag er strak uit allemaal. Viel me wel op dat je voor bocht 1 vroeg remt, of was dat vertekend? Had jet idee dat je daar wat verloor op de nummer 1 wat je in de erst van het rondje weer goed maakte.

• NickThissen
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:15:
He Nick,
Gister een stuk van je 21:00 race mee gekeken vanuit chase view. Erg vermakelijk. Zag er strak uit allemaal. Viel me wel op dat je voor bocht 1 vroeg remt, of was dat vertekend? Had jet idee dat je daar wat verloor op de nummer 1 wat je in de erst van het rondje weer goed maakte.
Cool. Dat was die waar ik constant in gevecht was met m'n voorganger toch?
Ja, ik doe het altijd rustig aan in bocht 1, ik rem met opzet wat eerder want als ik iets te laat ben ga ik er altijd links naast en dan is het zwaai zwaai :'( Dus liever een beetje verliezen daar maar wel 20 rondjes uitrijden dan elk rondje kans hebben eraf te gaan :)

M'n doel is wel nog onder de 1 minuut te komen (zit nu op 1:00.048 lol), dat moet makkelijk lukken als ik in bocht 1 wat meer durf maar dat probeer ik wel eens in qualify of tt...

Trouwens weer net wat SR verloren doordat iemand bij de start (vlak voor de eerste bocht) weer gewoon achter op me knalt terwijl ik nog niet eens aan het remmen was. Ik zag hem al aankomen met grotere snelheid en dacht al 'die heeft geen zin om te remmen' en ja hoor, contact 4x. Goed gedaan joh! Ik snap niet waarom men dat doet, het kan toch niet per ongeluk gaan als je op een recht stuk, vlak na de start (rijd dus echt niet snel) en nog niemand is aan het remmen?? Dat moet gewoon met opzet zijn om me eraf te duwen ofzo. 8)7

Mijn iRacing profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Ik ga er nog steeds vanuit dat er geen enkele iRacer is die echt met opzet iemand anders aantikt. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van niet opletten of onervarenheid.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:43

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Phydomir schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:01:
Ik ga er nog steeds vanuit dat er geen enkele iRacer is die echt met opzet iemand anders aantikt. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van niet opletten of onervarenheid.
Idd, misschien nog druk met F3 en met de TAB knop oid.

Mijn iRacing Profiel

• Red Baron
Phydomir schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:01:
Kan je ook mensen reporten voor absurd gedrag in een practise session?
Ik wilde voor de gein weer eens ff rijden in de Nvidia cup, ff een practise gestart maar wat daar allemaal gebeurde...
Het leek wel destruction derby, lui die bewust stil op de baan gaan staan om passerende auto's te wrecken, tegen het verkeer inrijden en proberen te crashen met je.

Ik snap dat er best wat ongelukjes kunnen gebeuren zeker in zo'n rookies series, maar dit was gewoon bewust de boel verzieken.
Waren een stuk of 4 man die de hele tijd met elkaar en wat buitenstaanders in de clinch lagen waarvan 2 het echt helemaal te erg maakten.
Ben ook van plan om zo eens uit te zoeken hoe je zo'n report instuurt, want dit vind ik echt niet kunnen.
Dan ga je maar destruction derby spelen, of zet je zelf een hosted sessie op voor deze bullshit.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja, ik heb ook eens meegemaakt bij een Legends practice dat iemand iedereen probeerde te wrecken. Toen had ik hem ook aangegeven en volgens mij heeft hij een waarschuwing gehad.

• Dirk188
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2020
iRacing is steeds populairder geworden en inmiddels zijn er ook veel Nederlanders/Belgen die de sim hebben gevonden. Dit is niet onopgemerkt gebleven en daardoor is bij simracing.nl het idee geboren om een iRacing league op te zetten. Omdat er hier veel actieve leden zijn ben ik gevraagd om het ook hier onder de aandacht te brengen om zo een groot startveld bij elkaar te krijgen:

Het iRacing S.NL Mustang Championship
Afbeeldingslocatie: http://h8.abload.de/img/ir_mustangh19a.jpg
Auto:
Mustang

Races
Race 1:
Infineon Long
Datum: 24-8-2011 (woensdag)

Race 2:
Barber Full
Datum 07-09-2011 (woensdag)

Race 3:
Road America Full
Datum: 21-09-2011 (woensdag)

Race 4 (De finale):
Laguna Seca
Datum 12-10-2011 (woensdag)

Tijdschema:
Practice 19.00 - 19.30
Qualifying 19.30 - 20.00
Race 20.00 - 20.30

De testrace heeft gisteren plaatsgevonden en was een groot succes. We zijn natuurlijk altijd op zoek naar meer rijders om zo volgende week een vol startveld te hebben. Het is de eerste keer dat deze competitie door S.NL wordt georganiseerd met iRacing dus alles is nog in ontwikkeling, vandaar dat het aantal races beperkt is tot 4. Het doel is om te kijken of er genoeg interesse is om een kampioenschap te organiseren en te bepalen in welk format dit zou moeten gebeuren. Als je niet alle races kunt rijden, dat maakt niet uit, schrijf je toch in en rijdt de races die je wel kunt! Naar alle waarschijnlijkheid wordt de kwalificatie tijd verlaat naar 19.45 uur tot 20.00 uur (dit is de tijd waarop je de sessie op zijn laatst moet joinen, of je moet achteraan willen starten).

Voor meer informatie en de mogelijkheid tot inschrijven, kijk op: http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=498122#498122

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als er vragen zijn of opmerkingen hoe het beter zou kunnen horen wij die graag.

PSN: DirkvT

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoals al elders door mij gemeld is 19 uur beginnen te vroeg, helaas. Anders zou ik graag meedoen.

• Dirk188
Je hoeft niet om 19 uur aanwezig te zijn. De kwalificatie begint om (waarschijnlijk) 19.45 uur dus dan is de tijd om te joinen. Ik weet niet of dat voor jou genoeg tijd is?

• DutchDevil79
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik zit doordeweeks met verschillende diensten dus doe ik nooit mee aan leagues die door de weeks rijden. Mis ik meestal teveel van anders.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helaas lukt het me meestal pas om ca. om 20:30 achter mijn stuur te kruipen......

• RielN
Ik zit inderdaad ook erg met deze (zeer) vroege start. Dan ben ik krapaan klaar met eten.

Desalniettemin ga ik het proberen, maar een uur later is al een opluchting, starten om 20:30 zou perfect zijn.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Nee, niet actief rijdend, maar zich wel aan het orienteren op Iracing. Een betere tijd zou volgens mij zijn, vanaf 20:00. De ouders hebben rond die tijd de kinderen op bed liggen (meestal tussen 19:15 en 20:00). Qua combinatie vaderschap en racen zou dat in mijn ogen een betere tijd zijn.

just my 2 cents.

Basement Bios ---- Exo-S

• Dirk188
Als blijkt dat meer mensen met dit probleem zitten kan ik me voorstellen dat er misschien voor in de toekomst besloten gaat worden om deze starttijd te verlaten. Dit laat ik echter aan de organisator over..

Alle commentaar is in ieder geval welkom!

• MartijnA3
Mystikal schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:05:
Een betere tijd zou volgens mij zijn, vanaf 20:00. De ouders hebben rond die tijd de kinderen op bed liggen (meestal tussen 19:15 en 20:00). Qua combinatie vaderschap en racen zou dat in mijn ogen een betere tijd zijn.

just my 2 cents.
+ 2 (cents ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 18-08-2011 15:57 ]

iRacing Profiel

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26
Ik sluit me hier ook bij aan, half uur tot een uurtje later zou veel beter uitkomen.

Verder wel leuk initiatief :)

(Mijn iRacing Profiel)

• Red Baron
Wat later zou me ook wat beter liggen, maar dit moet ook nog wel lukken lijkt me.
Ik zal proberen er bij te zijn volgende week :)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Nog gisteren in de Star Mazda race was ik iemand aan het volgen, maar ik remde net iets te laat. Ik dacht "oh fuck", blokkeerde ff het voorwiel en gooide hem er maar naast. Na de race maar ff netjes geexcuseerd bij hem voor m'n divebomb die het eigenlijk was. Zijn reactie: "I thought that was an awesome move" :D

Was die chicane na Hangar Straight en de snelle rechterbocht.

• Ew0ut
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Ew0ut op 01-04-2012 00:01 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Kan je ook mensen reporten voor absurd gedrag in een practise session?
Goeie vraag. De naam Juan van Zyl is al bijna genoeg voor mij om een sessie maar direct weer te verlaten :X

Xbox

• Red Baron
Het is in ieder geval in behandeling genomen dus dat gaat iig nog goed :P

• kof_tnc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 12:12
Ja je kan iedereen in elke sessie rapporteren. Hosted, practice, quali of race kan dus allemaal :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, wat mij betreft mag Okayama weer terug op de kalender, Lime Rock is niet echt mijn ding. Opzich een heerlijke flow in die baan, maar je gaat er zoooo makkelijk even naast. Niet goed voor mijn SR.

Xbox

• Ericjooo
BM schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:37:
[...]

Goeie vraag. De naam Juan van Zyl is al bijna genoeg voor mij om een sessie maar direct weer te verlaten :X
18,76 Inc per race gemiddeld......krijgt hij waarschijnlijk ook een trophy voor....best knap.

Zelf had ik gisteren ook een raar geintje: na de verschrikkelijke dinsdagavond, -een dikke punt SR kwijtgeraakt op de ovals, truckrace wel 5e maar twee keer onder een vliegende truck 8x opgelopen, in de B-klasse 4x in de warmup door een spinner, 4x tijdens de pacelap door iemand die zijn rem vergat en toen tijdens de race vol op een stilstaande auto, ook 4x. Afgesloten met een A-race op Michigan en daar werd ik in de eerste bocht er al afgetikt (ondanks 2 banen ruimte laten voor iemand op de highline)- kon ik gisteren wel lekker scoren, eerst een Star Mazda op Silverstone met slechts 2 off-tracks en twee plekjes in de laatste bocht verloren (6 gallon is geen 24 liter....duh!!!)

Daarna omdat het zo lekker ging toch maar weer een NASCAR A geprobeert en wat denk je: ik kon prima meekomen in de A-klasse en reed lekker in de top 8 tot het geluid van mijn draadloze headset wegviel (tja, wel even opladen af en toe) en ik redelijk de coördinatie kwijt was. Kreeg bijna iemand die op mijn bumper zat binnen....pffff, ook maar even de excuses gemaakt want hij schrok wel. In ieder geval een foutloze race kunnen rijden en 0,41 er weer bij!! Overigens reed ik wel snelle ronden zonder geluid; de concentratie ging nu veel meer naar de FFB in plaats van afgeleid worden door de gillende banden....haha

De top 3 wisselden trouwens tijdens de laatste stop alleen de rechterbanden waarmee ze best veel tijd wonnen; de slijtage van de rechtervoorband was wel ernstig, na 40 ronden groen had ik nog maar 22% over, we hadden maar 1 caution dus je moest ernstig tactisch pitten. Toch dit weekend nog eens een B-race op Bristol proberen.....Ik ben niet bang....LOL

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 18-08-2011 20:43 ]

iRacing Profiel

• OneSixthRoy
Ericjooo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:39:
[...]
De top 3 wisselden trouwens tijdens de laatste stop alleen de rechterbanden waarmee ze best veel tijd wonnen; de slijtage van de rechtervoorband was wel ernstig, na 40 ronden groen had ik nog maar 22% over, we hadden maar 1 caution dus je moest ernstig tactisch pitten. Toch dit weekend nog eens een B-race op Bristol proberen.....Ik ben niet bang....LOL
Wow, dat is wel heel ernstig, dan heb je behoorlijk lopen pushen met de wagen, probeer tijdens de race de wagen wat meer te laten rollen en wat vroeger te remmen, ik deed gisteren met 1 setje banden namelijk 48 rondjes en had toen nog 44% over en de wagen reed nog steeds met gemak consistent rondjes onder de 39.5. Wel heb ik bij iedere pitstop er wat RR Wedge uitgehaald om te finishen op -6mm. Reed met de setup van Jmiller op het forum welke ernstig tight was.

• Ericjooo
Ik kreeg de auto niet echt lekker langs de muur dus moest ik toch wat lager de bocht in. Dit vreet natuurlijk banden, kon wel tussen 39,2 en 39,6 rijden met pieken naar 40,0. Was de setup van ene Marcel Heinrich, niet al te tight....da's niks voor mij namelijk;-) De wedge is mij nog niet heel duidelijk, kan je simpel uitleggen wat deze doet?? Weightjacker in de Dallara is makkelijker, die kan je namelijk tijdens het rijden veranderen, met slechts twee pitstops vind ik sleutelen aan de setup nog een beetje eng met de Impala.

EDIT: tijdens de eerste race was de slijtage nog erger, toen plofte na 37 ronden de rechter voorband; was met de Hall of Fame-setup. Het kan trouwens nog erger:

Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/1037738.page

[ Voor 28% gewijzigd door Ericjooo op 18-08-2011 21:27 ]

iRacing Profiel

• Red Baron
Zojuist een race op Road America gedaan met de LMP, wat is dat toch heerlijk intens racen zeg _/-\o_
Geen saai moment, en constant wisselen qua instelling; Echt strak hotlappen om in te lopen op je voorligger of proberen zo smooth en snel mogelijk de GT's te lappen.
Met name dat laatste is een hele uitdaging op dit circuit omdat je toch een stuk minder ruimte hebt en stukken in het midden en op het einde van de ronde in de baan hebt zitten waar het gewoon kan gebeuren dat je meerdere bochten achter zo'n GT vast zit.

Deze keer ook maar eens Roy's taktiek gebruikt om redelijk vroeg de pitstop te maken.
Alleen ben ik daarnaast ook nog eens vrij licht gestart, met 30kg ipv 60 voor een volle tank.
Dus ik toen ik m'n pitstop maakte zat ik nog te twijfelen of ik m'n bandjes erop zou houden of ook zou wisselen.
Ik liet ze er maar op zitten, wat overigens helemaal geen kwaad kon, omdat het tanken van 50kg ontzettend lang duurde! :F
De bandjes zaten er allang allemaal onder, maar moest heel lang extra wachten tot de tank weer vol zat. :z

Helaas daardoor en een paar hele kleine uitstapjes kwam ik net een paar secondes te kort om op p2 te finishen, waar ik ook rondreed op moment vanaf het begin, omdat de nrs 2 en 3 voor me al vrij vroeg met elkaar van de baan vlogen.

• Ericjooo
Dus licht starten is geen handige actie?......kost veel tijd tijdens de race als ik het zo lees.

iRacing Profiel

• OneSixthRoy
Ericjooo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:12:
Ik kreeg de auto niet echt lekker langs de muur dus moest ik toch wat lager de bocht in. Dit vreet natuurlijk banden, kon wel tussen 39,2 en 39,6 rijden met pieken naar 40,0. De wedge is mij nog niet heel duidelijk, kan je simpel uitleggen wat deze doet?? Weightjacker in de Dallara is makkelijker, die kan je namelijk tijdens het rijden veranderen, met slechts twee pitstops vind ik sleutelen aan de setup nog een beetje eng met de Impala.

EDIT: tijdens de eerste race was de slijtage nog erger, toen plofte na 37 ronden de rechter voorband; was met de Hall of Fame-setup.
Eigenlijk werkt de RR Wedge hetzelfde als de Weightjacker in de Dallara. Righty Tighty, Lefty Loosy. - Waardes wordt de wagen dus overstuurder, + Waardes wordt hij tighter. Zo tight als mijn setup was had ik er niet zo veel problemen mee om hem overstuurder te maken.

Ik zag in je laatste race eigenlijk dat je vooral 39.8/9/40/40.1 als tempo had, klik even op de uitslag en dan op laps achter je naam, dan kun je zien dat je tempo toch wat trager is als je dacht :)

Ik rijd altijd helemaal tegen de muur aan voor de bocht, ga dan van het gas af, een pikkie later de rem er bij laten slepen, en dan val ik zo naar de dikke zwarte lijn toe net 1 baan boven de apron. Lang genoeg wachten totdat je de kont een beetje voelt settelen, en net voordat hij dit doet vol het gas in trappen en je gaat licht overstuurt de bocht uit en ontziet je RF enorm :)
Red Baron schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:17:
Zojuist een race op Road America gedaan met de LMP, wat is dat toch heerlijk intens racen zeg _/-\o_
Geen saai moment, en constant wisselen qua instelling; Echt strak hotlappen om in te lopen op je voorligger of proberen zo smooth en snel mogelijk de GT's te lappen.
Met name dat laatste is een hele uitdaging op dit circuit omdat je toch een stuk minder ruimte hebt en stukken in het midden en op het einde van de ronde in de baan hebt zitten waar het gewoon kan gebeuren dat je meerdere bochten achter zo'n GT vast zit.

Deze keer ook maar eens Roy's taktiek gebruikt om redelijk vroeg de pitstop te maken.
Alleen ben ik daarnaast ook nog eens vrij licht gestart, met 30kg ipv 60 voor een volle tank.
Dus ik toen ik m'n pitstop maakte zat ik nog te twijfelen of ik m'n bandjes erop zou houden of ook zou wisselen.
Ik liet ze er maar op zitten, wat overigens helemaal geen kwaad kon, omdat het tanken van 50kg ontzettend lang duurde! :F
De bandjes zaten er allang allemaal onder, maar moest heel lang extra wachten tot de tank weer vol zat. :z

Helaas daardoor en een paar hele kleine uitstapjes kwam ik net een paar secondes te kort om op p2 te finishen, waar ik ook rondreed op moment vanaf het begin, omdat de nrs 2 en 3 voor me al vrij vroeg met elkaar van de baan vlogen.
Doh, als je licht start werkt die hele tactiek niet! Altijd vol starten, en dan naar binnen gaan zodra je 18kg bij kunt tanken. Je zult niet langer stilstaan als 8 seconden, is dit langer en gaat de wagen omhoog, dan vervangen ze je neus ook nog. (kom je uit op 22 seconden), absoluut niet de banden vervangen. Als je de tactiek goed had uitgevoert had je gewoon 20s voorsprong gehad op P2. Nu ben je ook 3 rondes te laat naar binnen gegaan, en heb je eerst nog alle GT's ingehaald, daarna naar binnen gegaan, lang stilgestaan, en toen moest je weer langs alle GT's. Is juist de bedoeling dat je ongeveer halverwege het GT veld (als ze langzaam zijn) naar binnen gaat, scheelt aanzienlijk :)

Het mooie aan deze tactiek is dat je het gevecht met andere LMP's lekker uit de weg kunt gaan, en in je eigen tempo kunt racen. Ook kom je minder gt's tegen, en zullen ze door je vroege pitstop en de voortgang van de race, meer verspreid zijn wat inhalen makkelijker maakt.

leuk geprobeerd, maar verkeerd toegepast :P

• Ericjooo
Roy Visser schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:38:
[...]
Eigenlijk werkt de RR Wedge hetzelfde als de Weightjacker in de Dallara. Righty Tighty, Lefty Loosy. - Waardes wordt de wagen dus overstuurder, + Waardes wordt hij tighter. Zo tight als mijn setup was had ik er niet zo veel problemen mee om hem overstuurder te maken.

Ik zag in je laatste race eigenlijk dat je vooral 39.8/9/40/40.1 als tempo had, klik even op de uitslag en dan op laps achter je naam, dan kun je zien dat je tempo toch wat trager is als je dacht :)

Ik rijd altijd helemaal tegen de muur aan voor de bocht, ga dan van het gas af, een pikkie later de rem er bij laten slepen, en dan val ik zo naar de dikke zwarte lijn toe net 1 baan boven de apron. Lang genoeg wachten totdat je de kont een beetje voelt settelen, en net voordat hij dit doet vol het gas in trappen en je gaat licht overstuurt de bocht uit en ontziet je RF enorm :)
Okee, gaan we nog maar eens op trainen, en inderdaad, meer rondes hoog 39 dan midden en laag ;) Ik ga op je adviezen even afstuderen.....zit nog wel wat verbetering in zo te zien, dank voor de info!!

iRacing Profiel

• Soundless
Net een race gedaan op Lime Rock. Wat was dat spanned zeg.
http://members.iracing.co...onid=3979630&custid=51623

Ik startte als 2de en werd al snel ingehaald door de 3de bij de start. Ik moet er echt achter komen hoe ik zo snel kan starten.
Anyway. Op de eerste bocht vliegt hij er weer uit en ben ik weer 2de. Ik en de 1ste rijden lekker door, hebben al een redelijke ruimte gecreeert. Ondertussen is er ook een redelijk grote ruimte tussen hem en mij. Ik kijk op de timer (of hoe dat ding ook het) en zie dat we al dicht bij de laatste in de buurt zijn. Ik ga de helling omhoog en recht voor mijn neus staan de laatste en eerste midden op de weg op zijn kop. Ik kan ze natuurlijk niet ontwijken en ram er volop tegenaan. Blijf op mijn kop staan en moet vervolgens towen. Meer dan een minuut stilgestaan op de pits. Ik rij de pits uit en zie dat ik nog 5de sta. Ik was waarschijnlijk niet de enige die er volop tegenaan knalde. Anyway, ik maar gassen kom aardig in de buurt van nr4 en hup ingehaald. Hij reed een aantal rondjes recht achter mij. Ik stond stijf in mijn stoel vol met zenuwen in de hoop dat hij mij niet zou inhalen. In de laatste bocht vliegt hij eruit, zegt netjes gedag en leavet. Ik dus volop gassen in de hoop dat ik de podium nog behaal. Gaat blijkbaar heel goed want op een gegeven moment rijd ik recht achter nummer 3. In de laatste bocht weet ik nog net mijn concentratie op de weg te houden. Hij vliegt eruit en ik rij de bocht netjes uit. Ik had nog dat de 2de zou crashen zodat ik hem in kon halen, maar dit gebeurde helaas niet en ik eindigde dan ook 3de.
Ik zat de hele race vol met spanning te rijden. Vooral toen ik op het begin 2de was, dacht ik yes op naar de eerste plaats. En met deze gedachten kwamen dan ook de nodige off-roads. Heb dan ook 15 incidents weten te behalen... SR is iets omlaag gegaan, maar toch ben ik blij met de race.

Nou moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik een goede start krijg vanuit de grid. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Soundless op 18-08-2011 23:44 ]

• MartijnA3
Gebruik je een knop als koppeling of gooi je m in de 1 bij de start? Dat eerste is het snelste.

Trouwens net de Ford GT een half uur geprobeerd, ben gewoon 7 seconden (!!!) off the pace.... krijg dat ding niet onder de knie.

[ Voor 40% gewijzigd door MartijnA3 op 18-08-2011 23:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Wat ik altijd in de mx5 doe is 5000 toeren, in zen 1, koppeling in, zodra groen komt koppeling schieten/zo snel mogelijk omhoog, Vol gas en je rijd bijna iedereen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je snapt dat je met die volgorde van handelen elke keer een jumpstart maakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Bedankt voor de tips. Ik ga ze de volgende keer eens uitproberen.
Red Baron, je zegt het alsof er iets mis mee is.. Heeft het bepaalde nadelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet eerst de koppeling intrappen, anders schiet je naar voren ;)
Dus eerst de koppeling, toeren maken, dan in de 1 en als het groen is de koppeling los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Of toeren maken, koppeling, in z'n 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Of in z'n 1 zetten, koppeling en dan pas toeren maken, of schiet hij ook al naar voor als je geen gas geeft en naar de 1 schakelt? durf het nooit te proberen want lijkt me wel haha :p In de pits doetie dat in ieder geval niet maar misschien is het in de start anders, misschien koppelt hij automatisch in de pits maar niet op de startlijn ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door NickThissen op 19-08-2011 09:04 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nee hoor, is geen probleem. Auto schiet nooit naar voren met een ingedrukte koppeling, gas of geen gas. Maar wel Moët doe koppeling eerst! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 19-08-2011 09:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:20:
Nee hoor, is geen probleem. Auto schiet nooit naar voren met een ingedrukte koppeling, gas of geen gas. Maar wel Moët doe koppeling eerst! ;)
Dat snap ik, maar ik gebruik geen koppeling (doet hij dus automatisch). Ik kan me dus best voorstellen dat de koppeling niet is ingedrukt als hij in de vrij staat op de start, en als ik dan naar de 1 schakel neem ik aan dat hij even automatisch koppelt maar daarna de koppeling los laat dus zou de auto naar voor moeten schieten (of in ieder geval afslaan ofzo, kan dat?)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 5 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.