Ik heb als voorbereiding al een beetje een setup gemaakt.
Ik denk dat de banden 1 tik harder rondom moeten eigenlijk, maar de extra grip die ik met deze setup kreeg vond ik net even lekkerder.
Mijn beste tijd was 1:25,3 met een optimal van 1;24,7. Dat verschil tussen optimal en best zit in T1.
Het WR = 1:23,3. Die 2 seconden kon ik niet vinden. Maar mijn ervaring is dat ik meestal 2 seconden vanaf WR's rij op 1,5 minuut
Mijn setup voor de Roadster

T1
Tussen pion 2 & 3 Keihard remmen tot blokkeren en dan terugnemen net tegen het blokkeren aan. Niet sturen totdat je de rem loslaat.
Curb zacht net raken (niet te veel) en dan gas langzaam opbouwen en naar buiten.
T2
Zorg dat je buiten zit, waar een asfalt weggetje van links komt en daar kan je vol op het gas naar T3
T3
Licht remmen fiks insturen en gas erop.
T4
Vol gas
T5
Zorg dat de auto net iets van het midden rechts rijdt EN vooral recht!. Keihard remmen en klein beetje de curb pakken aan de binnenkant. Als je de Curb te veel pakt met te veel snelheid dan ga je op je dak (Ervaring
T6
Terug naar links en rustig erin en dan vol op het gas tot vlak voor T10
T7
Vol Gas. Wijst zich vanzelf. Alleen bij het uitkomen niet helemaal terugsturen naar rechts voor
T8
Vol gas.
T9
Op tijd insturen anders is de baan te smal bij het uitkomen. Om de auto te zetten als je iets te laat bent kan je even kort liften.
T10
Kort de rem aantikken om de auto te zetten. Binnen Curb lichtjes meepakken en volledig uit laten lopen tot vlak bij het grind.
Ik zie jullie straks om 20:30!!!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik ben er bij
Als ik je beschrijving zo lees reed ik ongeveer hetzelfde in m'n eerste paar rondjes die ik geprobeerd had gisteren. T3 remde ik echter niet, even gas los was genoeg merkte ik, of is even snel remmen dan toch sneller? (De tijd die je aan het remmen bent is natuurlijk een stuk korter dan de tijd dat ik het gas los laat, maar je remt dan ook weer meer af... ik zou het niet weten
Verder ben ik altijd dramatisch slecht bij zo'n snelle lange bochten meestal op het eind van het circuit (net als in Okayama), ik weet niet wat het is, het ene rondje gaat het prima maar word ik toch ingehaald, volgende rondje wat harder en (je raadt het al) het zand in. Ik kan nooit de perfecte lijn vinden die ik constant rijd, meestal pak ik hem elk rondje weer net iets anders
Setup heb ik nog niet naar gekeken (helemaal niet zelfs ook niet andere races), eerst maar eens zonder proberen, dan kan ik zien wat het verschil is met jouw setup.
In jouw races die jij nu rijdt kan je niks aan de setup doen. Nu wel en het verschil is echt merkbaar. Veel minder onderstuur.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Joep, welke auto gebruik jij? De roadster of cup?JoepW schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:42:
T3 kan ook zonder remmen. Ik weet ook niet wat sneller is.
In jouw races die jij nu rijdt kan je niks aan de setup doen. Nu wel en het verschil is echt merkbaar. Veel minder onderstuur.
@Hoogie:2004: Roadster, wel handig ja. Ik heb geen setup voor de Cup.
[ Voor 50% gewijzigd door JoepW op 15-08-2011 20:13 ]
Hij zal er zo bijstaan, bij hosted sessions.NickThissen schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:29:
Het kan zijn dat ik er overheen kijk maar waar kan ik meedoen met de sessie? Of staat hij er nog niet tussen?
WW zal zoals altijd 'gottrain' zijn neem ik aan. WW is dus gotfun zie hieronder
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-08-2011 20:32 ]
NEE gotfun
Staat in de OP
Ennuh ik kom er zo aan....
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 15-08-2011 20:32 ]
Verwijderd
Bovendien kom ik nog steeds niet onder 1:27, echt competatief ben ik nog niet.
Maar wel leuk. Sorry Joep, dat ik in het begin net voor je de baan weer op kwam.
Trouwens wel grappig om te zien dat er een aantal RC guys mee doen. Zit het racen toch in het bloed!
Zo nog een laatste star mazda race meepikken.
Ditmaal de Strakka Racing Honda uit 2010, die Le Mans won in de P2 klasse.
Zoals altijd gratis af te halen in mijn showroom:
http://members.iracing.co...list/1593366.page#3677600
Wat vinden jullie er van?
[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 15-08-2011 22:17 ]
Verder was de eerste bocht een DRAMA, m'n pc kon het even niet aan, dus ik ging met 5 fps de bocht door ongeveer
Op die twee crashes na eigenlijk best constant gereden, ik denk dat ik best meekom in de rest van het circuit alleen die laatste bocht wil maar niet lukken. Dan weer te langzaam, dan te snel en het zand in (en af en toe helemaal rechtdoor
Volgende keer een circuit zonder laatste bocht?!
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 15-08-2011 22:39 ]
Errug mooi !gtrNL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:17:
Zo, weer een skin af.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals altijd gratis af te halen in mijn showroom:
http://members.iracing.co...list/1593366.page#3677600
Ben al sinds half zes aan het racen , Dan toch maar eens wat gaan eten denk ik .
How do you save a random generator ?
Erg leuk en sportief. Volgende fun race wordt oval (en dan een grote
Paul: Ik haalde het net niet naar een andere planeet

Hier de resultaten. De uitslag is wel een beetje vertekend, want Robbert werd even een paar plekke terug gezet door een actie NA de finish. Vreemd. Ik deed ook rare dingen (zie boven) en het kostte mij geen plek.
En Robbert als je kijkt naar jouw laps zie je dat je weer 'geknipperd' hebt.
Was te merken. Je was niet bij te houden. Erg snel.... Doordat Robbert knipperde (mijn smoes van de dagenchion schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:46:
....Ben al sinds half zes aan het racen , Dan toch maar eens wat gaan eten denk ik .
Erg strak. Mooi man.gtrNL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:17:
Zo, weer een skin af.
.......
Okee, morgen ga ik maar eens echte auto's poetsen en een skinnetje maken voor de Mustang.
Tot morgenavond bij de SM training.
Deden ze net wel in de SM race en ik was compleet uit mn ritme, ben zelfs de muur in gegaan in lap 20.
Ok, qual in de skip, dan één race voor de puntenMartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:47:
Nee hoor Rien, je hebt nog een paar uur.
Deed vorig seizoen een 1:45.1 op Silverstone in een race. Maar goed, op Okayama heb ik 1,3 seconden van mn pb af gereden tov vorig seizoen, dus Silverstone moet ook wel sneller kunnen. Niet veel op gereden nog.
Wat rijdt dat ding toch lekker zeg
Is een goed excuus , in de eerste ronde zag ik Robbert ong 20 seconden niet en daarna zat hij ineens op mn bumper , moeten ze echt eens wat aan doen .JoepW schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:04:
Was te merken. Je was niet bij te houden. Erg snel.... Doordat Robbert knipperde (mijn smoes van de dag) was ik meteen de aansluiting kwijt in een van de eerste rondes.
Misschien bv dat de server bij connectie verlies enigszins de auto voorspelt of dat de auto transparant wordt (ghost) of iets.
Enige remedie is strenger zijn en zeggen: sorry, je kunt niet meedoen.
Dat is wel wat hard, maar het is gewoon gevaarlijk voor het veld. Speel je met WiFi roberT?
1:44.3 net in een test. Hopelijk maakt Joep weer een supersetup.Hoogie2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:
Net vast even een kwartiertje SM op Silverstone getest. Tricky circuit, in 15 min, 1 valide rondeen dat was een 1:46.287. Wat is de bedoeling dat we gaan rijden qua tijden? Rond de 44ers ofzo?
Zie net dat het WR daar 1:42.412 is in de race
In de race helemaal nooit meer in mijn ritme gekomen, tijden bleven maar schommelen tussen de 1:26 laag en 1:27 hoog, niet tof
Mijn oprechte excuses nog aan iemand die ik in T1 wel erg bruusk voorbij reed. Dat was niet de bedoeling.... hoewel je een ronde achter lag was je minimaal net zo snel als ik zelf, en was het totaal de bedoeling niet om je voorbij te gaan, maar ik verremde me een tikje... was blij dat je goed oplette. Jammer dat een paar bochten later er alsnog af ging
Voor herhaling vatbaar, maar dan moet ik wel wat fitter aan de sessie beginnen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik weet niet was het is, maar sinds het NTM op de Skip heb ik het gevoel alsof ik een schip aan het varen ben.
Zijn de setups die mensen gebruiken ook helemaal veranderd? "Vroeger" was spring perch op +10 vaak snel, maar dat gaat nu niet eens meer?
Vond het toen niet heel erg anders of vreemd aanvoelen, maar dat is dus maar gebaseerd op een korte sessie dus.
Sets zijn een beetje veranderd. In principe blijven ze zoals ze waren. Max perch is nu nog maar 5, en de banden op de laagste spanning werkt het beste. Rembalans ook wat aanpassen.MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:31:
[...]
Ik weet niet was het is, maar sinds het NTM op de Skip heb ik het gevoel alsof ik een schip aan het varen ben.
Zijn de setups die mensen gebruiken ook helemaal veranderd? "Vroeger" was spring perch op +10 vaak snel, maar dat gaat nu niet eens meer?
Verder voelt de Skip onderstuurder, de achterkant heeft veel meer grip (merk je vooral bij uitaccelereren en stabiliteit). Als hij gaat, is hij wel moeilijker te vangen! Verder voel je de balans van de auto beter, ga je te hard, gooi je m met 4 wielen uit de bocht. Te langzaam heb je teveel grip en spin je.
De Skip voelt aan als een echte raceauto! Ik vind het te gek en de Star Mazda voelt een beetje als plastic wielen vergeleken met de dynamiek in de Skip.
Maar, je moet het wel tijd gunnen
Misschien dat dit wat helpt:MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:31:
[...]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1680165.page
Eerst uurtje geoefend met een mx5 cup car op laguna seca, haalde als snelste tijd een 1:43,7 nog wat.
Daarna andere wagens getest maar geen van allen kreeg ik onder controle.
Daarna maar weer verder met mx5 gegaan, heel veel laps op limerock gedaan, dat circuit ligt me zeer goed
Daarna maar gelijk mn eerste race gedaan op limerock, begon 5e door quali, maar eindigde 1e
Maakte nog een flinke fout, en had per ongeluk een achterliger gebeukt.
Maar het was echt zeer tof.
Dit gaat verslavend worden voel ik zo
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Sander, thanks. Zal ik eens naar kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 13:41 ]
Zelf had ik geen problemen met mensen zien, maar laatste tijd is het bagger met men verbinding. Ik denk dat die af en toe time outs heeft. En nee ik heb geen WiFi voor men PC. Gewoon een draadje.
Zal vandaag wel weer met UPC aan de lijn hangen. Zal wel weer stennis moeten schoppen.
Xbox
Gisteren heb ik er eigenlijk geen last van gehad.
Vandaag maar eens lime rock proberen, net al een race gehad maar die ging niet zo goed, eerste bocht ging ik af en toe wat te wijd en dan met de banden er links langs en meteen rechtdoor het gras op. Ik heb wel het gevoel dat de handling op het gras wel erg overdreven slecht is, remmen of sturen heeft gewoon absoluut geen zin, je kunt beter gewoon zitten kijken hoe je de muur in gaat want je kunt er niks meer aan doen, beetje vervelend.
Xbox
Welkom en bedankt voor de referral donatie aan de GoT iRacing communityv8power67 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:37:
Zo sinds vandaag ook iracing member, 3 maanden voor 12$ actie
.......
Het saldo is nu toereikend om 26 weken lang elke week een sessie te hosten
Waarschijnlijk heb je een NVIDIA kaart en de allernieuwste drivers....... Bekend probleem. Een roll-back naar oude drivers is aan te raden en dan is het geheel over.BM schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:46:
Nu we het toch over wegvallende autos enzo hebben. Wat me wel opviel bij de races tot nu toe is dat zodra ik de baan op rijd het spel een keer of 3 'freezed' voor ongeveer een halve seconde per keer ofzo. Dat doet ie ergens tussen het uitrijden van de pits, en de 2e bocht (op okayama). Daarna is het ook totaal over, en is de framerate prima. Ik heb het idee dat ie op dat moment de settings aan het synchroniseren is oid, maar tis wel irritant
Ik gebruik 266.58.
Op het member-forum is hier veel over te vinden.
Cool. Kan ik mn onderschrift weer wijzigen?JoepW schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:52:
[...]
Welkom en bedankt voor de referral donatie aan de GoT iRacing community
Het saldo is nu toereikend om 26 weken lang elke week een sessie te hosten
[ Voor 77% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 14:58 ]
Neu! Meer bij elkaar krijgen om een tournament op te zettenMartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:58:
[...]
Cool. Kan ik mn onderschrift weer wijzigen?
Ik denk dat lime rock me gewoon veel beter ligt. Eindelijk een keer niet zo'n probleem met de laatste bocht! Dit keer is het dan de eerste bocht die me niet helemaal ligt, maar daar kan ik wat rustiger aan doen zonder gelijk door 5 man ingehaald te worden op een recht stuk van 38 km
Gefeliciteerd trouwens.
Enne, wat is "uitspinnen"?
Ik heb dat gelezen als een combinatie van uitbreken en spinnenMartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
....Enne, wat is "uitspinnen"?
In goed iRacing Nederlands: 'Lost control'
Ingehaald worden door de achterkant van je eigen wagen?MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Klopt dat had ik ook al gemerkt. Maar goed, ik heb em ook voor 40 euro ofzo gekocht, dan mag ik niet dezelfde kwaliteit als een G25/27 verwachten, en die zijn me toch echt te duurMartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
Komt door het remmen Nick. Met de Momo is niets mis, maar de pedalen zijn niet zo heel goed, dat maakt het hard en goed remmen moeilijk.
Gefeliciteerd trouwens.
En uitspinnen... is dat geen nederlands?
Zoiets als in spin de bocht gaat in?NickThissen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
En uitspinnen... is dat geen nederlands?Bijv iets te hard insturen terwijl je nog net aan het remmen bent waardoor je overstuurt en begint te glijden en (zoals ik net dus) met je neus tegen het verkeer in komt te staan
Denk dat je in de war bent..
[ Voor 20% gewijzigd door Ruud Mulders op 16-08-2011 16:56 ]
Ok, ik heb deze zin 6 keer gelezen en ik begrijp het nietRuudjeM schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:54:
[...]
Zoiets als in spin de bocht gaat in?
Denk dat je in de war bent..
Google ftw! Het is inderdaad een kinder liedje (geheugen laat me niet in de steek, nice). Ik moet wel toegeven dat ik geen idee heb waar het over gaat..? "In spin, de bocht gaat in..." wat? En dan "Uit spuit, de bocht gaat uit."... Ok? Wat doet een bocht als hij 'in' of 'uit' gaat?
[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 16-08-2011 17:14 ]
Spinnen is als je met je neus tegen het verkeer in staat, of na 6 keer rondgetold te zijn in de muur beland.
Uitspinnen is volgens mij geen Nederlands woord.
Over die Momo, alsof ik mezelf hoor praten een half jaar geleden, haha. Ik heb destijds marktplaats in de gaten gehouden en voor 140 euro een G25 gekocht. Momo weer verkocht, zo valt het nog mee.
Kan het je echt aanbevelen als je besluit lid te blijven van iRacing. Het maakt namelijk écht een groot verschil.
Een goede klant van me dreigt met 2 opdrachten.... Dat werd overigens ook wel weer eens tijd.
Denk dat vanaf volgende week mijn tijd een stuk beperkter wordt.
Ik zal zo nog ff snel kijken of ik een basis setup kan verzinnen voor de SM op Silverstone. Ik heb vier 'geleende' setups. 1 van Lopez S1 en 3 van dat TNT pack.
Die TNT setups zijn me vaak wat te tricky. Ik start wel met die van Lopez.
En welkom Speeder1988, dat zijn geen verkeerde tijden voor een beginner.
(en de roadster is sneller)
[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 17:47 ]
Zojuist met qualifying 1.01.655 gehaald. Alleen in de race compleet verkloot, schoot in 3e ronde rechtdoor vol de betonnen rand in. Over de kop maar wel door kunnen rijden. 1 minuut 30 in de pits en de ronde daarna weer rechtdoor vol de muur in ( op dat gras valt gewoon niet af te remmenMartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:46:
En welkom Speeder1988, dat zijn geen verkeerde tijden voor een beginner.
(en de roadster is sneller)

Haha, klopt.... Ik maak mijn screenies altijd ff snel op de MAC met vaste replays zonder echt fotogenieke plekjes.
Maar goed. Ik heb de skin niet voor de foto's maar voor de herkenbaarheid op de baan.
BTW: Dat officiële Cobra logo was nog wel even een gedoe zeg om dat mooi erop te krijgen.
Om 20:30 uur weer de wekelijkse SM training. Hier de details.
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 16-08-2011 19:08 ]
Dit heb ik een keer gehad bij een TT. Helaas pindakaas.NickThissen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:13:
Daarna lijkt de pits niet te werken?Ik zal vast iets fout doen maar ik heb 5 minuten staan proberen, dan weer too far back, dan weer too far forward, en die gast maar zwaaien met z'n lolly, geef eens een hint wat ik moet doen dan!!! Ik kwam er gewoon niet in... Maar gequit... Doet dat ook nog iets aan je SR?
Vroegtijdig stoppen kost niks.
Alleen de score tot dat moment blijft staan. En die zal wel negatief zo te horen.
Tipje voor de toekomt (als de pits wel werkt): Als je crashed en je auto presteert na reparatie redelijk, maar niet goed. Ga gewoon weer rijden. Dan compenseer je door de juist genomen bochten in ieder geval je 'schade' aan je SR weer een beetje.
En voor de toekomst als je ook op je iRating gaat letten: Niet meedoen aan een race waar je wel voor hebt ingeschreven kost iRating. Ik heb dat per ongeluk 2x gehad en heeft mij 200 punten gekost
Ik vind het knap als je die beheersing kunt opbrengen in zulke situaties.JoepW schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:24:
[...]
Tipje voor de toekomt (als de pits wel werkt): Als je crashed en je auto presteert na reparatie redelijk, maar niet goed. Ga gewoon weer rijden. Dan compenseer je door de juist genomen bochten in ieder geval je 'schade' aan je SR weer een beetje.
Vaak raak ik op dat soort momenten redelijk gefrustreerd zoals Nick feitelijk ook al aangeeft wat bij doorrijden meestal alleen maar resulteert in nog meer inc's en SR hits.
Voor mezelf is dan stoppen en het SR verlies voor lief nemen meestal de meest verstandige optie
EDIT
Kijk, dat ging al beter, weer gewonnen, dit keer weer met 13 sec verschil alleen dit keer niet gecrashed in het laatste rondje
Jup, +0.59, nu sta ik op 3.49
Wanneer is dat moment dat je promoveert bij SR > 3 (of was het 3.5?) eigenlijk?
[ Voor 46% gewijzigd door NickThissen op 16-08-2011 20:30 ]
Op de kalender kan je zien wanneer er promoties zijn:NickThissen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:01:
Wanneer is dat moment dat je promoveert bij SR > 3 (of was het 3.5?) eigenlijk?
http://members.iracing.com/membersite/member/calendar.jsp
Zoals je ziet is er een rookie promotie op 29 Augustus. Maar als je zo door gaat kom je veel sneller bovend e 4.0 en dan promoveer je meteen.
Ah, ik dacht dat het wel een vast punt zou zien, elke week op dinsdag om half 6 of zoietsDutchDevil79 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:40:
[...]
Op de kalender kan je zien wanneer er promoties zijn:
http://members.iracing.com/membersite/member/calendar.jsp
Zoals je ziet is er een rookie promotie op 29 Augustus. Maar als je zo door gaat kom je veel sneller bovend e 4.0 en dan promoveer je meteen.
29 augustus is nog een tijd ja... Nog een incident loze race en dan ben ik er al (ik begrijp dat je ook 4 races of 2 time trials moet doen, maar die heb ik al), komt goed
Ik krijg die auto totaal niet op z'n limiet met de berg setups die ik zojuist geprobeerd heb.
Het probleem zit hem echt in de diverse hogesnelheidsbochten waar ik het niet voor elkaar krijg om de wagen er hard en stabiel in te krijgen op de limiet. Dat wordt nog wel even oefenen en ook maar zelf eens met die setup gaan pielen want op deze manier wordt het racen wel een redelijk drama denk ik.
43.7 best lap, 43.1 optimal maar ik heb op sector 1 na nergens echt het gevoel wat nou de grens is.
Anyway dat geld wel voor meerderen denk ik dus als ik wat gevonden heb wat wel werkt voor mij laat ik het wel weten hier

Je hebt er verder niks aan, maar 'k vond het wel leuk om te doen. Overigens wel met iedere auto minstens 5 rondjes gereden, dus niet gewoon ff in en uit een sessie wippen. Wisten jullie trouwens dat je wheelies kan doen met de Sprint Car? Ik vertrok uit de pits op Homestead en reed zo het muurtje over
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Of dat cheapo trust spul werkt kan ik je niet vertellen...
Fuelke, die awards zijn wel grappig. Ik kreeg laatst de "overachiever" (
[ Voor 48% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 23:40 ]
Ik heb vrij lang met een simpele logitech gespeeld (zowel met gt5 als in iRacing)
zo iets als dit:
pricewatch: Logitech H330
Werkt prima, je moet alleen de snoertjes goed behandelen omdat ze wel is knakken als je ze te strak oprolt en zo.
Voordeel van usb, is inderdaad dat je hem makkelijker apart voor spraak kan koppelen in iRacing.
Heb eigenlijk alleen een andere gekocht, omdat het voor me vriendin wel prettig is als de race geluiden ook op de headset zitten (pc in de huiskamer) dus daarom een duurde tritton gekocht.
Met deze set heb ik goede ervaringen:
http://nl.creative.com/pr...ategory=442&product=16337
http://www.redcoon.nl/ind...59/cid/8235/refId/basenl/
32 Euro met verzendkosten....beter als Trust en andere muk...
EDIT: hiermee krijg je dus alles over je headset, spraak en racegeluid
[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 17-08-2011 00:05 ]
Fix je een g35. Dat is surround wat ook nog eens flink toevoegd aan het racen, en mic is erg goed. Geluid is veel beter dan die fatality, en de g35 heb ik uren op zonder last van mijn kop of oren te hebbenMartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:33:
Als ik een headset zou willen, is dan zo'n el cheapo ding van Trust goed genoeg? Ik hoor nu tijdens het rijden niet wat andere rijders zeggen. Kun je het geluid van voice chat dan naar je headset laten gaan terwijl je het geluid van de sim naar je speakers stuurt?
Bovendien is het USB en dat is praktisch kun je in iracing makkelijk wisselen tussen speakers of headset.
Wat overigens ook handig is is het voice volume verhogen
[ Voor 25% gewijzigd door RielN op 17-08-2011 00:50 ]
Wel jammer dat er zo weinig mensen in de Formula Fun rijden. Is hier een reden voor?
Kortom rijden kan wel, maar je hebt er vrij weinig als je verder wil groeien in iRacing.
@MartijnA3 ik rijd ook met zo'n cheap dingetje dat ik ooit eens meegepakt heb bij de MediaMarkt
pricewatch: Logitech PC Headset 120 (Stereo, 3.5mm)
Bedenk wel dat als je voicechat op de headphone en de race geluiden op de speakers zet, je dan zelf slecht te verstaan bent als je praat, omdat de engine geluiden dan ook opgepikt worden door de microfoon natuurlijk.
Da's niet echt el cheapo!!!RielN schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:47:
[...]Fix je een g35. Dat is surround wat ook nog eens flink toevoegd aan het racen, en mic is erg goed. Geluid is veel beter dan die fatality, en de g35 heb ik uren op zonder last van mijn kop of oren te hebben
Ah dat verklaart het lage aantal racers in die event. Toch maar terug naar de mazda dan maar. Vind Lime Rock wel een heel stuk minder dan Okayama. Anyway, bedankt voor je antwoord!Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 04:07:
Het is een fun series en telt dus niet mee voor je irating of safety rating.
Kortom rijden kan wel, maar je hebt er vrij weinig als je verder wil groeien in iRacing.
...
Ah ok, dus jij laat alle geluid door je headset gaan?Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 04:07:
Bedenk wel dat als je voicechat op de headphone en de race geluiden op de speakers zet, je dan zelf slecht te verstaan bent als je praat, omdat de engine geluiden dan ook opgepikt worden door de microfoon natuurlijk.
Ik gebruik de frontpanel connectors op m'n pc kast, als ik daar de headphone stekker inplug worden m'n speakers automatisch gemute.
Als ik dan klaar ben met racen ruk ik de headphone kabel er weer uit zodat ik verder normaal gebruik maak van m'n speakers.
Edit: Mijn vriendin neemt vanmiddag deze pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset mee voor me.
[ Voor 73% gewijzigd door MartijnA3 op 17-08-2011 11:27 ]

Fanatec heeft een nieuwe multi-platform lijn in aantocht; prijsindicatie, tussen 300 en 700
[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 17-08-2011 13:46 ]
Ik krijg na Gamescon een CSR Elite opgestuurd (top of the line stuurtje, meest rechter op de foto) om te gaan testen. Erg benieuwd!Ericjooo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:45:
Nu we het toch over hardware hebben:
Fanatec heeft een nieuwe multi-platform lijn in aantocht; prijsindicatie, tussen 300 en 700
[ Voor 3% gewijzigd door OneSixthRoy op 17-08-2011 14:15 ]
Maar ben wel benieuwd Roy.
3 schermen dat is mijn wens....
Wat zou beter zijn (qua veeeeel fps):
2x GTX 480
of
1x een snelle ATI met 3 scherm aansluitingen?
[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 17-08-2011 14:20 ]
Mazzelaar!Roy Visser schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:15:
[...]
Ik krijg na Gamescon een CSR Elite opgestuurd (top of the line stuurtje, meest rechter op de foto) om te gaan testen. Erg benieuwd!
Waar kan ik me aanmelden, wil ook wel testen.
Maar als ik dit zo weer zie, heb ik wel weer zin om te rijden eerlijk gezegd! Wellicht eens als de zomerdagen voorbij zijn een stuurtje aanschaffen. Ik heb zelfs een hd beamer en binnenkort een thuis-bios. Ik zou daar natuurlijk ook een play-seat neer kunnen zetten.... Tsja wensen en ideeen genoeg... maar tijd is mijn probleem altijd..
Ik heb nog een 50% bon van logitech. Misschien een G27 of is dat niet aan te raden?
[ Voor 31% gewijzigd door Mystikal op 17-08-2011 14:31 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Vriendjes worden met thomas door veel dingetjes voor hem te regelenMartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Mazzelaar!![]()
Waar kan ik me aanmelden, wil ook wel testen.
iRacing lijkt niet altijd even fijn te reageren op Sli oplossingen, en ik heb er zelf ook geen positieve ervaringen mee. Zou dus gewoon gaan kijken naar een HD6970. Daar zul je genoeg fps mee kunnen trekken. iRacing lijkt ook sterk af te hangen van de CPU kracht, ik had met mijn overclockte i7 ook al vrijwel nooit fps problemen, terwijl de HD4890 grafische kaart toch echt wel zwaar verouderd is. Heb nu een 580GTX omdat ik toch geen multimonitor setup in elkaar ga zetten, en ik gewoon de allersnelste single gpu kaart wilde hebben. En dat is behoorlijk geluktJoepW schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:18:
Mijn Fanatec zit nog in de garantie.... Dus ik hou het ff zo
Maar ben wel benieuwd Roy.
3 schermen dat is mijn wens....
Wat zou beter zijn (qua veeeeel fps):
2x GTX 480
of
1x een snelle ATI met 3 scherm aansluitingen?
de hd6970 en afhankelijk van je CPU misschien daar wat meer uit trekken, zou imo een mooie oplossing zijn joep!
@Mystikal
G27 is een perfect stuurtje, gewoon doen!
Man... ik wil al jaren een g25/g27 maar vind hem gewoon veel te duur, en jij twijfelt als je een 50% bon hebt (hoe kom je daar eigenlijk aan????) haha. Ik zou het wel wetenMystikal schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:26:
Ik heb nog een 50% bon van logitech. Misschien een G27 of is dat niet aan te raden?
Geld is bij mij meestal het probleem nietNickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:19:
[...]
Man... ik wil al jaren een g25/g27 maar vind hem gewoon veel te duur, en jij twijfelt als je een 50% bon hebt (hoe kom je daar eigenlijk aan????) haha. Ik zou het wel wetenZo niet PM ik je wel even mijn adres dan verwacht ik die bon binnen een week in m'n brievenbus
Maar rij jij ook bij IRacing dan? Ik dacht dat jij net als ik voor de FPS ging
Basement Bios ---- Exo-S
Sinds een week ofzo jaMystikal schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:22:
[...]
Geld is bij mij meestal het probleem niet, maar tijd en alle spullen gebruiken die ik leuk vind. Wat dat betreft heb ik gewoon te veel hobbies en veel te weinig tijd.
Maar rij jij ook bij IRacing dan? Ik dacht dat jij net als ik voor de FPS ging
Ik speel met een oud Momo stuurtje, met een g27 lijkt het me nog zoveel vetter.... Maar goed, arme student he
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 15:28 ]
Enne, denk dat Mystikal in een andere sim reed waar hij op onhandige tijden "moest" racen, hij reed immers in een Seat en die hebben we niet.
Ik wil eigenlijk wel DTM in iRacing.
[ Voor 48% gewijzigd door MartijnA3 op 17-08-2011 15:44 ]
GTR EVO via RacedepartmentalMartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:
Enne, denk dat Mystikal in een andere sim reed waar hij op onhandige tijden "moest" racen, hij reed immers in een Seat en die hebben we niet.
Ik 'moest' soms tot 00:45 rijden (voordat ik bij de finish was
Ook een keer 2 uur lang een race gereden.. Ik was gesloopt, zeker met de Practice en QF voor de race nog... Zat ik een uur of 4 daar... Maar was wel gaaf! en het gaf me een hoop adrealine!
[ Voor 37% gewijzigd door Mystikal op 17-08-2011 15:48 ]
Basement Bios ---- Exo-S
FPS is niet super, in drukke omstandigheden (eerste bocht bijv) zakt hji soms naar < 30. Daarbij is iRacing ook niet het enige dat ik speel, moet ook straks MW3 goed kunnen draaien en misschien BF3. Ik had al eens gekeken op marktplaats voor een G25 en ze gaan voor rond de 150-200 zie ik (veel mensen die meer bieden dan de aangegeven prijs zelfs). Dat zou ik opzich wel kunnen betalen, dat is het probleem niet, maar ik ben bang dat ik vlak daarna toch weer een nieuwe videokaart wil en dan wordt het totaalplaatje wel heel duur...MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:
Als je nu redelijke fps hebt, zou ik eerder geld uitgeven voor een ander stuur, als ik jou was. Er staan wel wat G25's op marktplaats.
Ik wil eigenlijk wel DTM in iRacing.Moeten we wel de 4x car contact afschaffen.
En ik snap dat hij het over een andere sim had, ik gaf alleen aan dat dat probleem bij iRacing (naar mijn ervaring) niet speelt
Af en toe nog minder zelfs, in de eerste bocht maandag op summit point was het echt een diashow, was echt een wonder hoe dat goed ging. Maar volgens mij was m'n pc niet iets anders aan het doen (download klaar ofzo) want dat was wel erg overdreven en heb ik ook nog nooit eerder gezien
Maar goed, grafisch is iRacing ook niet echt sterk volgens mij; het zijn nou niet echt state of the art graphics (dat boeit natuurlijk niet) maar toch lijkt het relatief zwaar te draaien (en dat boeit dus wel!)
[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 15:56 ]
Ik zal van de week ff kijken want ik heb nog een G25 liggen. Stuurtje is nog in goede staat alleen de pedalen zijn niet meer 100%. De potmeter van het gaspedaal is volgens mij niet meer in orde als ik het goed heb onthouden. Volgens mij heeft Logitech een omruil programma daarvoor zou ik even in moeten duiken. Dan kan ik hem wel voor een zacht prijsje van de hand doen. Ligt nu toch alleen maar stof te happen.NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:47:
[...]
FPS is niet super, in drukke omstandigheden (eerste bocht bijv) zakt hji soms naar < 30. Daarbij is iRacing ook niet het enige dat ik speel, moet ook straks MW3 goed kunnen draaien en misschien BF3. Ik had al eens gekeken op marktplaats voor een G25 en ze gaan voor rond de 150-200 zie ik (veel mensen die meer bieden dan de aangegeven prijs zelfs). Dat zou ik opzich wel kunnen betalen, dat is het probleem niet, maar ik ben bang dat ik vlak daarna toch weer een nieuwe videokaart wil en dan wordt het totaalplaatje wel heel duur...
En ik snap dat hij het over een andere sim had, ik gaf alleen aan dat dat probleem bij iRacing (naar mijn ervaring) niet speelt
Dit topic is gesloten.
![]()