iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nee hoor Rien, je hebt nog een paar uur. ;)

Deed vorig seizoen een 1:45.1 op Silverstone in een race. Maar goed, op Okayama heb ik 1,3 seconden van mn pb af gereden tov vorig seizoen, dus Silverstone moet ook wel sneller kunnen. Niet veel op gereden nog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond gaan we lekker rijden op Summit.
Ik heb als voorbereiding al een beetje een setup gemaakt.
Ik denk dat de banden 1 tik harder rondom moeten eigenlijk, maar de extra grip die ik met deze setup kreeg vond ik net even lekkerder.
Mijn beste tijd was 1:25,3 met een optimal van 1;24,7. Dat verschil tussen optimal en best zit in T1.
Het WR = 1:23,3. Die 2 seconden kon ik niet vinden. Maar mijn ervaring is dat ik meestal 2 seconden vanaf WR's rij op 1,5 minuut ;)

Mijn setup voor de Roadster

Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/summit/layout.jpg
T1
Tussen pion 2 & 3 Keihard remmen tot blokkeren en dan terugnemen net tegen het blokkeren aan. Niet sturen totdat je de rem loslaat.
Curb zacht net raken (niet te veel) en dan gas langzaam opbouwen en naar buiten.
T2
Zorg dat je buiten zit, waar een asfalt weggetje van links komt en daar kan je vol op het gas naar T3
T3
Licht remmen fiks insturen en gas erop.
T4
Vol gas
T5
Zorg dat de auto net iets van het midden rechts rijdt EN vooral recht!. Keihard remmen en klein beetje de curb pakken aan de binnenkant. Als je de Curb te veel pakt met te veel snelheid dan ga je op je dak (Ervaring ;) )
T6
Terug naar links en rustig erin en dan vol op het gas tot vlak voor T10
T7
Vol Gas. Wijst zich vanzelf. Alleen bij het uitkomen niet helemaal terugsturen naar rechts voor
T8
Vol gas.
T9
Op tijd insturen anders is de baan te smal bij het uitkomen. Om de auto te zetten als je iets te laat bent kan je even kort liften.
T10
Kort de rem aantikken om de auto te zetten. Binnen Curb lichtjes meepakken en volledig uit laten lopen tot vlak bij het grind.

Ik zie jullie straks om 20:30!!!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik ben er bij :)
Als ik je beschrijving zo lees reed ik ongeveer hetzelfde in m'n eerste paar rondjes die ik geprobeerd had gisteren. T3 remde ik echter niet, even gas los was genoeg merkte ik, of is even snel remmen dan toch sneller? (De tijd die je aan het remmen bent is natuurlijk een stuk korter dan de tijd dat ik het gas los laat, maar je remt dan ook weer meer af... ik zou het niet weten :))
Verder ben ik altijd dramatisch slecht bij zo'n snelle lange bochten meestal op het eind van het circuit (net als in Okayama), ik weet niet wat het is, het ene rondje gaat het prima maar word ik toch ingehaald, volgende rondje wat harder en (je raadt het al) het zand in. Ik kan nooit de perfecte lijn vinden die ik constant rijd, meestal pak ik hem elk rondje weer net iets anders :p

Setup heb ik nog niet naar gekeken (helemaal niet zelfs ook niet andere races), eerst maar eens zonder proberen, dan kan ik zien wat het verschil is met jouw setup.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
T3 kan ook zonder remmen. Ik weet ook niet wat sneller is.
In jouw races die jij nu rijdt kan je niks aan de setup doen. Nu wel en het verschil is echt merkbaar. Veel minder onderstuur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Net even wat getest met de standaard setup, en kwam tot een 1:26.3. Als ik dan zie dat Joep tot nu toe een 1:25.3 rijd ben ik bes tevreden met mijn tijd so far. Zodadelijk tijdens practise eens met Joep's setup aan de gang. Had bij de standaard met name het gevoel dat 4e versnelling tikje aan de korte kant was.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:42:
T3 kan ook zonder remmen. Ik weet ook niet wat sneller is.
In jouw races die jij nu rijdt kan je niks aan de setup doen. Nu wel en het verschil is echt merkbaar. Veel minder onderstuur. ;)
Joep, welke auto gebruik jij? De roadster of cup?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@BM: De bak is niet aan te passen....... Goed om te weten dat ik met de MX-5 nooit echt snel was op 1x na een tijdje geleden met een GoT fun race. Ik ga structureel te hard de bocht in met dat onderstuurde 'hok'. Hihi

@Hoogie:2004: Roadster, wel handig ja. Ik heb geen setup voor de Cup. :)

[ Voor 50% gewijzigd door JoepW op 15-08-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het kan zijn dat ik er overheen kijk maar waar kan ik meedoen met de sessie? Of staat hij er nog niet tussen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:29:
Het kan zijn dat ik er overheen kijk maar waar kan ik meedoen met de sessie? Of staat hij er nog niet tussen?
Hij zal er zo bijstaan, bij hosted sessions.

WW zal zoals altijd 'gottrain' zijn neem ik aan. WW is dus gotfun zie hieronder

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hij is er: http://members.iracing.co.../member/HostedSessions.do
NEE gotfun

Staat in de OP ;)

Ennuh ik kom er zo aan....

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 15-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, ik was een minuutje te vroeg, ik zie em :) See you on the track :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vrees voor het ergste in de race straks :p Ik merk dat ik moe ben (hele dag al achter pc gezeten), m'n lenzen beginnen te irriteren en ik raak snel de concentratie kwijt. Ik zal maar mijn best doen om niemand in de weg te zitten maar erg hoog zal ik vast niet eindigen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde ook steeds het andere wachtwoord. Kan nu jammer genoeg niet met de race meedoen. Ben veel te moe van alle stress op het werk.
Bovendien kom ik nog steeds niet onder 1:27, echt competatief ben ik nog niet.

Maar wel leuk. Sorry Joep, dat ik in het begin net voor je de baan weer op kwam.

Trouwens wel grappig om te zien dat er een aantal RC guys mee doen. Zit het racen toch in het bloed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Kon er ook niet bij zijn, mijn wederhelft moest ook ff aandacht. ;)

Zo nog een laatste star mazda race meepikken. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Zo, weer een skin af.
Ditmaal de Strakka Racing Honda uit 2010, die Le Mans won in de P2 klasse.

Afbeeldingslocatie: http://h5.abload.de/img/showroom1thumb8ktw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://h5.abload.de/img/showroom2thumb4js4.jpg

Zoals altijd gratis af te halen in mijn showroom:
http://members.iracing.co...list/1593366.page#3677600

Wat vinden jullie er van?

[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 15-08-2011 22:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Was leuk mensen :) Helaas niet al te goed resultaat, 2 keer rechtdoor in de laatste bocht omdat ik met de banden in het zand kwam, hoppa de banden in en een tow van 2 minuten :-( Uiteraard ook vergeten tanken uit te zetten dus ik heb twee keer 20 liter bijgetankt, haha!

Verder was de eerste bocht een DRAMA, m'n pc kon het even niet aan, dus ik ging met 5 fps de bocht door ongeveer :) Het voelde alsof ik met m'n handen voor m'n ogen op de gok de bocht door ging tussen 12 auto's in :p Maar goed dat ik ergens achteraan lag anders lag het halve veld dubbel in de eerste bocht denk ik...

Op die twee crashes na eigenlijk best constant gereden, ik denk dat ik best meekom in de rest van het circuit alleen die laatste bocht wil maar niet lukken. Dan weer te langzaam, dan te snel en het zand in (en af en toe helemaal rechtdoor :+)

Volgende keer een circuit zonder laatste bocht?! O-)

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 15-08-2011 22:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

gtrNL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:17:
Zo, weer een skin af.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals altijd gratis af te halen in mijn showroom:
http://members.iracing.co...list/1593366.page#3677600

Errug mooi ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dank je wel Joep was leuke race.

Ben al sinds half zes aan het racen , Dan toch maar eens wat gaan eten denk ik . :X

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Op het laatste moment van de HPD in de MX5 gesprongen en toch maar meegedaan. Niet gekwalificeerd en rustig begonnen en al snel wat plekjes winst mede door wat incidentjes voor me. Langzaam aan naar voren gereden en leuke gevechten gehad. Toen ik op P2 lag was er al een gat naar Sebastian van zo'n 10 seconde, maar merkte al snel dat ik elke ronde wat dichterbij kwam. 2 rondjes voor het eind nog maar 2 seconde, en in de laatste ronde pak ik een stukje gras mee vlak voor het insturen van turn 2 en ik ga in de rondte, al het harde werk voor niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het was fun!
Erg leuk en sportief. Volgende fun race wordt oval (en dan een grote ;) ) met de Dallara.
Paul: Ik haalde het net niet naar een andere planeet ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/oeps1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/oeps2.jpg
Hier de resultaten. De uitslag is wel een beetje vertekend, want Robbert werd even een paar plekke terug gezet door een actie NA de finish. Vreemd. Ik deed ook rare dingen (zie boven) en het kostte mij geen plek.
En Robbert als je kijkt naar jouw laps zie je dat je weer 'geknipperd' hebt. :(
enchion schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:46:
....Ben al sinds half zes aan het racen , Dan toch maar eens wat gaan eten denk ik . :X
Was te merken. Je was niet bij te houden. Erg snel.... Doordat Robbert knipperde (mijn smoes van de dag ;) ) was ik meteen de aansluiting kwijt in een van de eerste rondes.
gtrNL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:17:
Zo, weer een skin af.
.......
Erg strak. Mooi man.

Okee, morgen ga ik maar eens echte auto's poetsen en een skinnetje maken voor de Mustang.
Tot morgenavond bij de SM training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Oké, met die nieuwe rem moet ik dus zorgen dat mn pedalen niet meer kunnen schuiven. |:(

Deden ze net wel in de SM race en ik was compleet uit mn ritme, ben zelfs de muur in gegaan in lap 20. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:47:
Nee hoor Rien, je hebt nog een paar uur. ;)

Deed vorig seizoen een 1:45.1 op Silverstone in een race. Maar goed, op Okayama heb ik 1,3 seconden van mn pb af gereden tov vorig seizoen, dus Silverstone moet ook wel sneller kunnen. Niet veel op gereden nog.
Ok, qual in de skip, dan één race voor de punten :)

Wat rijdt dat ding toch lekker zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:04:

Was te merken. Je was niet bij te houden. Erg snel.... Doordat Robbert knipperde (mijn smoes van de dag ;) ) was ik meteen de aansluiting kwijt in een van de eerste rondes.
Is een goed excuus , in de eerste ronde zag ik Robbert ong 20 seconden niet en daarna zat hij ineens op mn bumper , moeten ze echt eens wat aan doen .
Misschien bv dat de server bij connectie verlies enigszins de auto voorspelt of dat de auto transparant wordt (ghost) of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Nee, tuurlijk niet :p
Enige remedie is strenger zijn en zeggen: sorry, je kunt niet meedoen.

Dat is wel wat hard, maar het is gewoon gevaarlijk voor het veld. Speel je met WiFi roberT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoogie2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:
Net vast even een kwartiertje SM op Silverstone getest. Tricky circuit, in 15 min, 1 valide ronde :+ en dat was een 1:46.287. Wat is de bedoeling dat we gaan rijden qua tijden? Rond de 44ers ofzo?

Zie net dat het WR daar 1:42.412 is in de race
1:44.3 net in een test. Hopelijk maakt Joep weer een supersetup. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gister :) Maar het was toch wel te merken dat ik niet heel fris meer was. Practise ging prima, 1:25.2 was ik dik, en dik tevreden mee (met stock setup). Daarna in Q wat geprobeerd met een gesharede setup (sorry, ben je naam even kwijt, maar bedankt d:)b ). Die was voor mijn gevoel wat stabieler, maar had het idee dat ik met de stock setup wat meer kon pushen, dus daar de Q maar op afgemaakt. Uiteindelijk met veel moeite 1:25.6, maar van harte ging het al niet meer.
In de race helemaal nooit meer in mijn ritme gekomen, tijden bleven maar schommelen tussen de 1:26 laag en 1:27 hoog, niet tof :)

Mijn oprechte excuses nog aan iemand die ik in T1 wel erg bruusk voorbij reed. Dat was niet de bedoeling.... hoewel je een ronde achter lag was je minimaal net zo snel als ik zelf, en was het totaal de bedoeling niet om je voorbij te gaan, maar ik verremde me een tikje... was blij dat je goed oplette. Jammer dat een paar bochten later er alsnog af ging :/

Voor herhaling vatbaar, maar dan moet ik wel wat fitter aan de sessie beginnen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Wat rijdt dat ding toch lekker zeg _/-\o_
Ik weet niet was het is, maar sinds het NTM op de Skip heb ik het gevoel alsof ik een schip aan het varen ben.
Zijn de setups die mensen gebruiken ook helemaal veranderd? "Vroeger" was spring perch op +10 vaak snel, maar dat gaat nu niet eens meer?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Geen idee, ik heb sinds het NTM eigenlijk nog niet gereden in de Skip, alleen even een practise sessie geloof ik.
Vond het toen niet heel erg anders of vreemd aanvoelen, maar dat is dus maar gebaseerd op een korte sessie dus.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:31:
[...]

Ik weet niet was het is, maar sinds het NTM op de Skip heb ik het gevoel alsof ik een schip aan het varen ben.
Zijn de setups die mensen gebruiken ook helemaal veranderd? "Vroeger" was spring perch op +10 vaak snel, maar dat gaat nu niet eens meer?
Sets zijn een beetje veranderd. In principe blijven ze zoals ze waren. Max perch is nu nog maar 5, en de banden op de laagste spanning werkt het beste. Rembalans ook wat aanpassen.

Verder voelt de Skip onderstuurder, de achterkant heeft veel meer grip (merk je vooral bij uitaccelereren en stabiliteit). Als hij gaat, is hij wel moeilijker te vangen! Verder voel je de balans van de auto beter, ga je te hard, gooi je m met 4 wielen uit de bocht. Te langzaam heb je teveel grip en spin je.

De Skip voelt aan als een echte raceauto! Ik vind het te gek en de Star Mazda voelt een beetje als plastic wielen vergeleken met de dynamiek in de Skip.

Maar, je moet het wel tijd gunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:31:
[...]

Misschien dat dit wat helpt:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1680165.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo sinds vandaag ook iracing member, 3 maanden voor 12$ actie :P
Eerst uurtje geoefend met een mx5 cup car op laguna seca, haalde als snelste tijd een 1:43,7 nog wat.
Daarna andere wagens getest maar geen van allen kreeg ik onder controle.
Daarna maar weer verder met mx5 gegaan, heel veel laps op limerock gedaan, dat circuit ligt me zeer goed :D
Daarna maar gelijk mn eerste race gedaan op limerock, begon 5e door quali, maar eindigde 1e :)
Maakte nog een flinke fout, en had per ongeluk een achterliger gebeukt.
Maar het was echt zeer tof.
Dit gaat verslavend worden voel ik zo :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Welkom!

Sander, thanks. Zal ik eens naar kijken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 13:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was gister leuk ja. Heb leuke gevechten gehad. Voorral op het begin van de race was t zeer leuk en close. Zat lekker vlak op Sebas de eerste rondes jammer dat ik verast werd door hem in de eerste bocht waardoor ik half spinde. Daarna enorm moeten vechten met Hoogie om weer op P2 te komen (was zeer vermakelijk). En toen lag Sebas al 10 sec voor. En Sander kwam met rasse snede dichterbij en had me ook ingehaald. Dat ik uiteindelijk tweede werd was te danken aan een foutje van Sander vreemd alleen dat men resultaat werd veranderd na finischen omdat ik van de baan schoot na de finisch.

Zelf had ik geen problemen met mensen zien, maar laatste tijd is het bagger met men verbinding. Ik denk dat die af en toe time outs heeft. En nee ik heb geen WiFi voor men PC. Gewoon een draadje. >:)
Zal vandaag wel weer met UPC aan de lijn hangen. Zal wel weer stennis moeten schoppen. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zag gister inderdaad ook wel wat mensen af en toe wegvallen. Niet heel relaxed rijden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb dat inderdaad ook vaker. Soms vallen er individuele auto's weg en soms valt ook iedereen tegelijk weg (dat zal aan mij liggen dan lijkt me). Is inderdaad heel vervelend als je dicht op elkaar zit. Volgens mij kun je elkaar echter niet raken als dit gebeurt, want ik had het gevoel iemand een keer dwars door me heen ging toen hij opeens voor me verscheen uit het niets.

Gisteren heb ik er eigenlijk geen last van gehad.

Vandaag maar eens lime rock proberen, net al een race gehad maar die ging niet zo goed, eerste bocht ging ik af en toe wat te wijd en dan met de banden er links langs en meteen rechtdoor het gras op. Ik heb wel het gevoel dat de handling op het gras wel erg overdreven slecht is, remmen of sturen heeft gewoon absoluut geen zin, je kunt beter gewoon zitten kijken hoe je de muur in gaat want je kunt er niks meer aan doen, beetje vervelend.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als je daar eraf schiet, niet teveel remmen en sturen, maar terugschakelen, zelfs tot de 1. Dan remt ie af op de motor en blokkeren de wielen niet en als je geluk hebt, dan houd je 'm uit de muur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu we het toch over wegvallende autos enzo hebben. Wat me wel opviel bij de races tot nu toe is dat zodra ik de baan op rijd het spel een keer of 3 'freezed' voor ongeveer een halve seconde per keer ofzo. Dat doet ie ergens tussen het uitrijden van de pits, en de 2e bocht (op okayama). Daarna is het ook totaal over, en is de framerate prima. Ik heb het idee dat ie op dat moment de settings aan het synchroniseren is oid, maar tis wel irritant :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
v8power67 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:37:
Zo sinds vandaag ook iracing member, 3 maanden voor 12$ actie :P
.......
Welkom en bedankt voor de referral donatie aan de GoT iRacing community ;)
Het saldo is nu toereikend om 26 weken lang elke week een sessie te hosten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:46:
Nu we het toch over wegvallende autos enzo hebben. Wat me wel opviel bij de races tot nu toe is dat zodra ik de baan op rijd het spel een keer of 3 'freezed' voor ongeveer een halve seconde per keer ofzo. Dat doet ie ergens tussen het uitrijden van de pits, en de 2e bocht (op okayama). Daarna is het ook totaal over, en is de framerate prima. Ik heb het idee dat ie op dat moment de settings aan het synchroniseren is oid, maar tis wel irritant :)
Waarschijnlijk heb je een NVIDIA kaart en de allernieuwste drivers....... Bekend probleem. Een roll-back naar oude drivers is aan te raden en dan is het geheel over.
Ik gebruik 266.58.
Op het member-forum is hier veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Welkom en bedankt voor de referral donatie aan de GoT iRacing community ;)
Het saldo is nu toereikend om 26 weken lang elke week een sessie te hosten _/-\o_
Cool. Kan ik mn onderschrift weer wijzigen? ;)

[ Voor 77% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 14:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

Cool. Kan ik mn onderschrift weer wijzigen? ;)
Neu! Meer bij elkaar krijgen om een tournament op te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oh yeah, net m'n eerste race gewonnen :D Startte op pole en heb eigenlijk de hele race vooraan gelegen. Op de helft een keer uitgespind, ingehaald door nummer 2, toen paar rondjes vlak achter elkaar gezeten, iets teveel bezig met hem en niet met de weg en we maakte beiden dezelfde fout (eerste bocht te wijd), beide eraf. Gelukkig reed ik iets minder hard dus ik kon eerder omdraaien en de baan weer op, toen lag hij weer 2s achter ofzo. Toen eigenlijk heerlijk constant gereden (snelste lap 1:00.5 ofzoiets) uiteindelijk een verschil van 12-13 seconden opgebouwd (nog bijna door de weg gereden door mensen die ik op een rondje zette omdat ze zowat stil gingen staan op de race line :S), en toen ging het nog mis in het laatste rondje! Te hard door de bocht, uitspinnen, hard op de rem maar kon niks meer aan doen, paar keer gespind, maar kon gelukkig snel genoeg weer verder en door m'n grote voorsprong ben ik toch niet meer ingehaald. De laatste paar bochten heb ik wel heel HEEL rustig aan gedaan hahaha, ik was echt bang dat het nog eens zou gebeuren, dat past wel bij mij...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Nick. Je krijgt er zin in zo te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:41:
Netjes Nick. Je krijgt er zin in zo te horen. :)
Ik denk dat lime rock me gewoon veel beter ligt. Eindelijk een keer niet zo'n probleem met de laatste bocht! Dit keer is het dan de eerste bocht die me niet helemaal ligt, maar daar kan ik wat rustiger aan doen zonder gelijk door 5 man ingehaald te worden op een recht stuk van 38 km :p Vlak daarna komen er weer veel bochten dus dan maakt het niet zoveel uit of je de eerste bocht nu perfect neemt of iets rustiger doet... Bij Okayama moest ik de laatste bocht ook altijd rustiger doen maar verloor ik op het rechte stuk soms wel een seconde ofzo...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Komt door het remmen Nick. Met de Momo is niets mis, maar de pedalen zijn niet zo heel goed, dat maakt het hard en goed remmen moeilijk.

Gefeliciteerd trouwens. ;)

Enne, wat is "uitspinnen"?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb dat gelezen als een combinatie van uitbreken en spinnen ;)
In goed iRacing Nederlands: 'Lost control' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Ingehaald worden door de achterkant van je eigen wagen? ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
Komt door het remmen Nick. Met de Momo is niets mis, maar de pedalen zijn niet zo heel goed, dat maakt het hard en goed remmen moeilijk.

Gefeliciteerd trouwens. ;)

Enne, wat is "uitspinnen"?
Klopt dat had ik ook al gemerkt. Maar goed, ik heb em ook voor 40 euro ofzo gekocht, dan mag ik niet dezelfde kwaliteit als een G25/27 verwachten, en die zijn me toch echt te duur :)

En uitspinnen... is dat geen nederlands? :+ Bijv iets te hard insturen terwijl je nog net aan het remmen bent waardoor je overstuurt en begint te glijden en (zoals ik net dus) met je neus tegen het verkeer in komt te staan :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
NickThissen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

En uitspinnen... is dat geen nederlands? :+ Bijv iets te hard insturen terwijl je nog net aan het remmen bent waardoor je overstuurt en begint te glijden en (zoals ik net dus) met je neus tegen het verkeer in komt te staan :+
Zoiets als in spin de bocht gaat in? :)

Denk dat je in de war bent.. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Ruud Mulders op 16-08-2011 16:56 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RuudjeM schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:54:
[...]

Zoiets als in spin de bocht gaat in? :)

Denk dat je in de war bent.. :P
Ok, ik heb deze zin 6 keer gelezen en ik begrijp het niet :p Is dat niet een kinderliedje ofzoiets? :+
Google ftw! Het is inderdaad een kinder liedje (geheugen laat me niet in de steek, nice). Ik moet wel toegeven dat ik geen idee heb waar het over gaat..? "In spin, de bocht gaat in..." wat? En dan "Uit spuit, de bocht gaat uit."... Ok? Wat doet een bocht als hij 'in' of 'uit' gaat? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 16-08-2011 17:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Uitbreken is als je achterkant opzij stapt en je hem nog kunt opvangen.
Spinnen is als je met je neus tegen het verkeer in staat, of na 6 keer rondgetold te zijn in de muur beland.

Uitspinnen is volgens mij geen Nederlands woord. ;)

Over die Momo, alsof ik mezelf hoor praten een half jaar geleden, haha. Ik heb destijds marktplaats in de gaten gehouden en voor 140 euro een G25 gekocht. Momo weer verkocht, zo valt het nog mee.

Kan het je echt aanbevelen als je besluit lid te blijven van iRacing. Het maakt namelijk écht een groot verschil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Zo gister ook maar is de 1 maand voor 3 maanden lid gedaan. Paar rondjes getest op lime rock en rij ongeveer 1.01 met mx-5 cup. Ga zo aan mijn eerste race beginnen van NVIDIA CUP. Eens kijken of dit inderdaad zo verslaafd gaat zijn als ik hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps, de OP is net op tijd klaar. En de tijd voor 'joep-setups' zal ook gaan slinken.
Een goede klant van me dreigt met 2 opdrachten.... Dat werd overigens ook wel weer eens tijd. ;)
Denk dat vanaf volgende week mijn tijd een stuk beperkter wordt.
Ik zal zo nog ff snel kijken of ik een basis setup kan verzinnen voor de SM op Silverstone. Ik heb vier 'geleende' setups. 1 van Lopez S1 en 3 van dat TNT pack.
Die TNT setups zijn me vaak wat te tricky. Ik start wel met die van Lopez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ach ja, er moet toch brood op de plank he? ;) OP is echt mooi geworden trouwens, mijn complimenten.

En welkom Speeder1988, dat zijn geen verkeerde tijden voor een beginner. ;)

(en de roadster is sneller)

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 17:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:46:
En welkom Speeder1988, dat zijn geen verkeerde tijden voor een beginner. ;)

(en de roadster is sneller)
Zojuist met qualifying 1.01.655 gehaald. Alleen in de race compleet verkloot, schoot in 3e ronde rechtdoor vol de betonnen rand in. Over de kop maar wel door kunnen rijden. 1 minuut 30 in de pits en de ronde daarna weer rechtdoor vol de muur in ( op dat gras valt gewoon niet af te remmen ;) ). Hierdoor wel -0.01 maar dat word naarmate van tijd wel hoger. Tot nu toe in T1 totaal geen geduw, gebots niks. Bevalt me wel stuk meer dan GTR en LFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik denk dat ik ook wat met de Mustang ga boenderen. Maar dat moet dan wel in stijl ;) Dus weer even snel een skinnetje gemaakt in mijn huisstijl:
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/fordfr500s/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/fordfr500s/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/fordfr500s/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Joep ik denk dat de foto`s mooier zijn als je hem even op het gras en onder een boom zet . :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nee, want dan zie je hem niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:43:
Nee, want dan zie je hem niet meer :D
Haha, klopt.... Ik maak mijn screenies altijd ff snel op de MAC met vaste replays zonder echt fotogenieke plekjes. ;)
Maar goed. Ik heb de skin niet voor de foto's maar voor de herkenbaarheid op de baan. 8)
BTW: Dat officiële Cobra logo was nog wel even een gedoe zeg om dat mooi erop te krijgen.

Om 20:30 uur weer de wekelijkse SM training. Hier de details.

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 16-08-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm, weer een race die binnen 3 minuten voorbij is. Tweede bocht gaat iemand vol op de rem staan voor geen reden waardoor ik moet uitwijken en hem niet recht kan houden op het gras, hoppa laatste. Daarna pissig te hard door de bocht en tegen de muur, repairs needed. Daarna lijkt de pits niet te werken? :S Ik zal vast iets fout doen maar ik heb 5 minuten staan proberen, dan weer too far back, dan weer too far forward, en die gast maar zwaaien met z'n lolly, geef eens een hint wat ik moet doen dan!!! Ik kwam er gewoon niet in... Maar gequit... Doet dat ook nog iets aan je SR?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:13:
Daarna lijkt de pits niet te werken? :S Ik zal vast iets fout doen maar ik heb 5 minuten staan proberen, dan weer too far back, dan weer too far forward, en die gast maar zwaaien met z'n lolly, geef eens een hint wat ik moet doen dan!!! Ik kwam er gewoon niet in... Maar gequit... Doet dat ook nog iets aan je SR?
Dit heb ik een keer gehad bij een TT. Helaas pindakaas. :(
Vroegtijdig stoppen kost niks.
Alleen de score tot dat moment blijft staan. En die zal wel negatief zo te horen.
Tipje voor de toekomt (als de pits wel werkt): Als je crashed en je auto presteert na reparatie redelijk, maar niet goed. Ga gewoon weer rijden. Dan compenseer je door de juist genomen bochten in ieder geval je 'schade' aan je SR weer een beetje.
En voor de toekomst als je ook op je iRating gaat letten: Niet meedoen aan een race waar je wel voor hebt ingeschreven kost iRating. Ik heb dat per ongeluk 2x gehad en heeft mij 200 punten gekost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:24:
[...]
Tipje voor de toekomt (als de pits wel werkt): Als je crashed en je auto presteert na reparatie redelijk, maar niet goed. Ga gewoon weer rijden. Dan compenseer je door de juist genomen bochten in ieder geval je 'schade' aan je SR weer een beetje.
Ik vind het knap als je die beheersing kunt opbrengen in zulke situaties.
Vaak raak ik op dat soort momenten redelijk gefrustreerd zoals Nick feitelijk ook al aangeeft wat bij doorrijden meestal alleen maar resulteert in nog meer inc's en SR hits.
Voor mezelf is dan stoppen en het SR verlies voor lief nemen meestal de meest verstandige optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik was wel van plan door te rijden en gewoon heel rustig te doen om inderdaad die crash 'ongedaan' te maken maar het ging dus niet (doorrijden zonder te pitten was echt onmogelijk)... Nu nog maar eens proberen dan :)

EDIT
Kijk, dat ging al beter, weer gewonnen, dit keer weer met 13 sec verschil alleen dit keer niet gecrashed in het laatste rondje :p Alleen twee keer off track verder geen incidents, dat zal m'n SR wel weer flink omhoog gooien :)

Jup, +0.59, nu sta ik op 3.49 :)
Wanneer is dat moment dat je promoveert bij SR > 3 (of was het 3.5?) eigenlijk?

[ Voor 46% gewijzigd door NickThissen op 16-08-2011 20:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:01:

Wanneer is dat moment dat je promoveert bij SR > 3 (of was het 3.5?) eigenlijk?
Op de kalender kan je zien wanneer er promoties zijn:

http://members.iracing.com/membersite/member/calendar.jsp

Zoals je ziet is er een rookie promotie op 29 Augustus. Maar als je zo door gaat kom je veel sneller bovend e 4.0 en dan promoveer je meteen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:40:
[...]

Op de kalender kan je zien wanneer er promoties zijn:

http://members.iracing.com/membersite/member/calendar.jsp

Zoals je ziet is er een rookie promotie op 29 Augustus. Maar als je zo door gaat kom je veel sneller bovend e 4.0 en dan promoveer je meteen.
Ah, ik dacht dat het wel een vast punt zou zien, elke week op dinsdag om half 6 of zoiets :p
29 augustus is nog een tijd ja... Nog een incident loze race en dan ben ik er al (ik begrijp dat je ook 4 races of 2 time trials moet doen, maar die heb ik al), komt goed :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wat een bagger combinatie is de Star Mazda op Silverstone zeg.
Ik krijg die auto totaal niet op z'n limiet met de berg setups die ik zojuist geprobeerd heb.

Het probleem zit hem echt in de diverse hogesnelheidsbochten waar ik het niet voor elkaar krijg om de wagen er hard en stabiel in te krijgen op de limiet. Dat wordt nog wel even oefenen en ook maar zelf eens met die setup gaan pielen want op deze manier wordt het racen wel een redelijk drama denk ik.

43.7 best lap, 43.1 optimal maar ik heb op sector 1 na nergens echt het gevoel wat nou de grens is.
Anyway dat geld wel voor meerderen denk ik dus als ik wat gevonden heb wat wel werkt voor mij laat ik het wel weten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ik zo doorga wordt Silverstone een echte SR killer voor me. :X Gelukkig is het nog practice.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kon echt geen ritme vinden. Ik sta op het punt om Silverstone uit te roepen tot een officiële ...-baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Tata!

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/fuelke/jackofaltrades.jpg

Je hebt er verder niks aan, maar 'k vond het wel leuk om te doen. Overigens wel met iedere auto minstens 5 rondjes gereden, dus niet gewoon ff in en uit een sessie wippen. Wisten jullie trouwens dat je wheelies kan doen met de Sprint Car? Ik vertrok uit de pits op Homestead en reed zo het muurtje over :D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ik een headset zou willen, is dan zo'n el cheapo ding van Trust goed genoeg? Ik hoor nu tijdens het rijden niet wat andere rijders zeggen. Kun je het geluid van voice chat dan naar je headset laten gaan terwijl je het geluid van de sim naar je speakers stuurt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Yep Martijn je kan de chat naar een andere uitgang sturen.
Of dat cheapo trust spul werkt kan ik je niet vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ok, mooi, thanks. Ik zoek wel ff naar reviews of anders kijk ik wel even op marktplaats.

Fuelke, die awards zijn wel grappig. Ik kreeg laatst de "overachiever" ( :+ ) award omdat ik een race had gewonnen terwijl ik de laagste irating van het veld had.

[ Voor 48% gewijzigd door MartijnA3 op 16-08-2011 23:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26
Martijn,

Ik heb vrij lang met een simpele logitech gespeeld (zowel met gt5 als in iRacing)
zo iets als dit:
pricewatch: Logitech H330

Werkt prima, je moet alleen de snoertjes goed behandelen omdat ze wel is knakken als je ze te strak oprolt en zo.
Voordeel van usb, is inderdaad dat je hem makkelijker apart voor spraak kan koppelen in iRacing.

Heb eigenlijk alleen een andere gekocht, omdat het voor me vriendin wel prettig is als de race geluiden ook op de headset zitten (pc in de huiskamer) dus daarom een duurde tritton gekocht.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Martijn,

Met deze set heb ik goede ervaringen:

http://nl.creative.com/pr...ategory=442&product=16337

http://www.redcoon.nl/ind...59/cid/8235/refId/basenl/

32 Euro met verzendkosten....beter als Trust en andere muk...

EDIT: hiermee krijg je dus alles over je headset, spraak en racegeluid

[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 17-08-2011 00:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Thanks guys. Die laatste zag ik voorbij komen op marktplaats voor 12,5 euro. Eens eventjes kijken wat ik doe. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:33:
Als ik een headset zou willen, is dan zo'n el cheapo ding van Trust goed genoeg? Ik hoor nu tijdens het rijden niet wat andere rijders zeggen. Kun je het geluid van voice chat dan naar je headset laten gaan terwijl je het geluid van de sim naar je speakers stuurt?
Fix je een g35. Dat is surround wat ook nog eens flink toevoegd aan het racen, en mic is erg goed. Geluid is veel beter dan die fatality, en de g35 heb ik uren op zonder last van mijn kop of oren te hebben :)

Bovendien is het USB en dat is praktisch kun je in iracing makkelijk wisselen tussen speakers of headset.

Wat overigens ook handig is is het voice volume verhogen ;) Ik heb daar een hotkey voor ingesteld :)

[ Voor 25% gewijzigd door RielN op 17-08-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik kwam er net achter dat ik als rookie ook de Formula Fun kan rijden. Ik heb dus meteen FW31 gekocht. Wat een leuk bak is dat zeg. Ik ben er nog niet erg goed mee, maar heb in het afgelopen uur wel 10 seconden vooruitgang geboekt op Okayama Full. Mijn huidige record is 1:16.163 . Mijn doel is om de volgende keer dat ik rij minstens 3 seconden erop vooruit te gaan.
Wel jammer dat er zo weinig mensen in de Formula Fun rijden. Is hier een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het is een fun series en telt dus niet mee voor je irating of safety rating.
Kortom rijden kan wel, maar je hebt er vrij weinig als je verder wil groeien in iRacing.

@MartijnA3 ik rijd ook met zo'n cheap dingetje dat ik ooit eens meegepakt heb bij de MediaMarkt
pricewatch: Logitech PC Headset 120 (Stereo, 3.5mm)

Bedenk wel dat als je voicechat op de headphone en de race geluiden op de speakers zet, je dan zelf slecht te verstaan bent als je praat, omdat de engine geluiden dan ook opgepikt worden door de microfoon natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
RielN schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:47:
[...]Fix je een g35. Dat is surround wat ook nog eens flink toevoegd aan het racen, en mic is erg goed. Geluid is veel beter dan die fatality, en de g35 heb ik uren op zonder last van mijn kop of oren te hebben :)
Da's niet echt el cheapo!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Silverstone gaat bij mij juist wel lekker in de SM. Gister m'n 1ste race gedaan. 12de gestart 6de geeindigd in de top-split. Eerste rond had ik een aanvaring met 2 coureurs die voor me reden. De 1 reed de ander aan. Ik zat hier vlak achter en had geen mogelijkheid tot uitwijken. Daardoor lichte schade aan vleugel en ophanging. Beste tijd 1:45:9. Daarna nog even een test-sessie gepakt want ik had het gevoel dat het sneller kon. Daar gekomen tot 1:45:0 met een optimal van 1:44:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 04:07:
Het is een fun series en telt dus niet mee voor je irating of safety rating.
Kortom rijden kan wel, maar je hebt er vrij weinig als je verder wil groeien in iRacing.

...
Ah dat verklaart het lage aantal racers in die event. Toch maar terug naar de mazda dan maar. Vind Lime Rock wel een heel stuk minder dan Okayama. Anyway, bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 04:07:

Bedenk wel dat als je voicechat op de headphone en de race geluiden op de speakers zet, je dan zelf slecht te verstaan bent als je praat, omdat de engine geluiden dan ook opgepikt worden door de microfoon natuurlijk.
Ah ok, dus jij laat alle geluid door je headset gaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Naja ik laat alle audio gewoon over de standaard uitgang gaan.
Ik gebruik de frontpanel connectors op m'n pc kast, als ik daar de headphone stekker inplug worden m'n speakers automatisch gemute.

Als ik dan klaar ben met racen ruk ik de headphone kabel er weer uit zodat ik verder normaal gebruik maak van m'n speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Duidelijk, zo kan ik het ook doen. :)

Edit: Mijn vriendin neemt vanmiddag deze pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset mee voor me. :)

[ Voor 73% gewijzigd door MartijnA3 op 17-08-2011 11:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Nu we het toch over hardware hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/06/fanatec-2011-06-09-800-23.jpg

Fanatec heeft een nieuwe multi-platform lijn in aantocht; prijsindicatie, tussen 300 en 700

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 17-08-2011 13:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Ericjooo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:45:
Nu we het toch over hardware hebben:

Fanatec heeft een nieuwe multi-platform lijn in aantocht; prijsindicatie, tussen 300 en 700
Ik krijg na Gamescon een CSR Elite opgestuurd (top of the line stuurtje, meest rechter op de foto) om te gaan testen. Erg benieuwd! :)

[ Voor 3% gewijzigd door OneSixthRoy op 17-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn Fanatec zit nog in de garantie.... Dus ik hou het ff zo ;)
Maar ben wel benieuwd Roy.
3 schermen dat is mijn wens....
Wat zou beter zijn (qua veeeeel fps):
2x GTX 480
of
1x een snelle ATI met 3 scherm aansluitingen?

[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 17-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Roy Visser schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Ik krijg na Gamescon een CSR Elite opgestuurd (top of the line stuurtje, meest rechter op de foto) om te gaan testen. Erg benieuwd! :)
Mazzelaar! 8)

Waar kan ik me aanmelden, wil ook wel testen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een tijdje bij Race Departmental gereden. Daar heb ik eerlijk gezegd ook veel plezier aan beleefd. Ik vond het altijd lastig, omdat de tijden niet altijd gunstig waren om te rijden. Ik reed overigens met een Seat in de toerwagens over het algemeen. Heb zelfs iemand bereidt gevonden om er eentje te ontwerpen voor me. Die hangt nu als een grote 'foto op canvas doek' op mijn game-room.

Maar als ik dit zo weer zie, heb ik wel weer zin om te rijden eerlijk gezegd! Wellicht eens als de zomerdagen voorbij zijn een stuurtje aanschaffen. Ik heb zelfs een hd beamer en binnenkort een thuis-bios. Ik zou daar natuurlijk ook een play-seat neer kunnen zetten.... Tsja wensen en ideeen genoeg... maar tijd is mijn probleem altijd..

Ik heb nog een 50% bon van logitech. Misschien een G27 of is dat niet aan te raden?

[ Voor 31% gewijzigd door Mystikal op 17-08-2011 14:31 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Uiteraard wél aan te raden, zou niet weten waarom niet. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

Mazzelaar! 8)

Waar kan ik me aanmelden, wil ook wel testen. ;)
Vriendjes worden met thomas door veel dingetjes voor hem te regelen ;)
JoepW schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:18:
Mijn Fanatec zit nog in de garantie.... Dus ik hou het ff zo ;)
Maar ben wel benieuwd Roy.
3 schermen dat is mijn wens....
Wat zou beter zijn (qua veeeeel fps):
2x GTX 480
of
1x een snelle ATI met 3 scherm aansluitingen?
iRacing lijkt niet altijd even fijn te reageren op Sli oplossingen, en ik heb er zelf ook geen positieve ervaringen mee. Zou dus gewoon gaan kijken naar een HD6970. Daar zul je genoeg fps mee kunnen trekken. iRacing lijkt ook sterk af te hangen van de CPU kracht, ik had met mijn overclockte i7 ook al vrijwel nooit fps problemen, terwijl de HD4890 grafische kaart toch echt wel zwaar verouderd is. Heb nu een 580GTX omdat ik toch geen multimonitor setup in elkaar ga zetten, en ik gewoon de allersnelste single gpu kaart wilde hebben. En dat is behoorlijk gelukt :p Zit op Spa met alles op max nergens onder de 250fps (1920x1080)

de hd6970 en afhankelijk van je CPU misschien daar wat meer uit trekken, zou imo een mooie oplossing zijn joep! :)

@Mystikal

G27 is een perfect stuurtje, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mystikal schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:26:

Ik heb nog een 50% bon van logitech. Misschien een G27 of is dat niet aan te raden?
Man... ik wil al jaren een g25/g27 maar vind hem gewoon veel te duur, en jij twijfelt als je een 50% bon hebt (hoe kom je daar eigenlijk aan????) haha. Ik zou het wel weten :) Zo niet PM ik je wel even mijn adres dan verwacht ik die bon binnen een week in m'n brievenbus :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:19:
[...]

Man... ik wil al jaren een g25/g27 maar vind hem gewoon veel te duur, en jij twijfelt als je een 50% bon hebt (hoe kom je daar eigenlijk aan????) haha. Ik zou het wel weten :) Zo niet PM ik je wel even mijn adres dan verwacht ik die bon binnen een week in m'n brievenbus :p
Geld is bij mij meestal het probleem niet :) , maar tijd en alle spullen gebruiken die ik leuk vind. Wat dat betreft heb ik gewoon te veel hobbies en veel te weinig tijd.

Maar rij jij ook bij IRacing dan? Ik dacht dat jij net als ik voor de FPS ging :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mystikal schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Geld is bij mij meestal het probleem niet :) , maar tijd en alle spullen gebruiken die ik leuk vind. Wat dat betreft heb ik gewoon te veel hobbies en veel te weinig tijd.

Maar rij jij ook bij IRacing dan? Ik dacht dat jij net als ik voor de FPS ging :)
Sinds een week ofzo ja :) Kan het erg aanbevelen als je sim racing leuk vind. Dat races op de 'verkeerde' tijden vallen kan ik me echt niet in vinden, in de serie waar ik nu nog in rij is namelijk om het uur een race :) Misschien dat dat in hogere series anders is, ik heb geen idee, maar volgens mij is er altijd wel iets te doen.

Ik speel met een oud Momo stuurtje, met een g27 lijkt het me nog zoveel vetter.... Maar goed, arme student he :+ nou ja, dat valt ook nog wel mee, maar ik heb niet zoveel zin 300+ euro uit te geven aan een stuurtje. Zit ook nog te denken aan een nieuwe videokaart, die komt er anders ook nooit meer...

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 15:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als je nu redelijke fps hebt, zou ik eerder geld uitgeven voor een ander stuur, als ik jou was. Er staan wel wat G25's op marktplaats.

Enne, denk dat Mystikal in een andere sim reed waar hij op onhandige tijden "moest" racen, hij reed immers in een Seat en die hebben we niet. ;)

Ik wil eigenlijk wel DTM in iRacing. :9 Moeten we wel de 4x car contact afschaffen. :+

[ Voor 48% gewijzigd door MartijnA3 op 17-08-2011 15:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:
Enne, denk dat Mystikal in een andere sim reed waar hij op onhandige tijden "moest" racen, hij reed immers in een Seat en die hebben we niet. ;)
GTR EVO via Racedepartmental :) Maar ik reed inderdaad niet altijd met de Seat overigens.
Ik 'moest' soms tot 00:45 rijden (voordat ik bij de finish was :z ). Was een beetje slopend.

Ook een keer 2 uur lang een race gereden.. Ik was gesloopt, zeker met de Practice en QF voor de race nog... Zat ik een uur of 4 daar... Maar was wel gaaf! en het gaf me een hoop adrealine! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Mystikal op 17-08-2011 15:48 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:
Als je nu redelijke fps hebt, zou ik eerder geld uitgeven voor een ander stuur, als ik jou was. Er staan wel wat G25's op marktplaats.

Ik wil eigenlijk wel DTM in iRacing. :9 Moeten we wel de 4x car contact afschaffen. :+
FPS is niet super, in drukke omstandigheden (eerste bocht bijv) zakt hji soms naar < 30. Daarbij is iRacing ook niet het enige dat ik speel, moet ook straks MW3 goed kunnen draaien en misschien BF3. Ik had al eens gekeken op marktplaats voor een G25 en ze gaan voor rond de 150-200 zie ik (veel mensen die meer bieden dan de aangegeven prijs zelfs). Dat zou ik opzich wel kunnen betalen, dat is het probleem niet, maar ik ben bang dat ik vlak daarna toch weer een nieuwe videokaart wil en dan wordt het totaalplaatje wel heel duur...

En ik snap dat hij het over een andere sim had, ik gaf alleen aan dat dat probleem bij iRacing (naar mijn ervaring) niet speelt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ah ok. :)

30 fps is inderdaad niet veel...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:48:
Ah ok. :)

30 fps is inderdaad niet veel...
Af en toe nog minder zelfs, in de eerste bocht maandag op summit point was het echt een diashow, was echt een wonder hoe dat goed ging. Maar volgens mij was m'n pc niet iets anders aan het doen (download klaar ofzo) want dat was wel erg overdreven en heb ik ook nog nooit eerder gezien :p
Maar goed, grafisch is iRacing ook niet echt sterk volgens mij; het zijn nou niet echt state of the art graphics (dat boeit natuurlijk niet) maar toch lijkt het relatief zwaar te draaien (en dat boeit dus wel!)

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 17-08-2011 15:56 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

FPS is niet super, in drukke omstandigheden (eerste bocht bijv) zakt hji soms naar < 30. Daarbij is iRacing ook niet het enige dat ik speel, moet ook straks MW3 goed kunnen draaien en misschien BF3. Ik had al eens gekeken op marktplaats voor een G25 en ze gaan voor rond de 150-200 zie ik (veel mensen die meer bieden dan de aangegeven prijs zelfs). Dat zou ik opzich wel kunnen betalen, dat is het probleem niet, maar ik ben bang dat ik vlak daarna toch weer een nieuwe videokaart wil en dan wordt het totaalplaatje wel heel duur...

En ik snap dat hij het over een andere sim had, ik gaf alleen aan dat dat probleem bij iRacing (naar mijn ervaring) niet speelt :)
Ik zal van de week ff kijken want ik heb nog een G25 liggen. Stuurtje is nog in goede staat alleen de pedalen zijn niet meer 100%. De potmeter van het gaspedaal is volgens mij niet meer in orde als ik het goed heb onthouden. Volgens mij heeft Logitech een omruil programma daarvoor zou ik even in moeten duiken. Dan kan ik hem wel voor een zacht prijsje van de hand doen. Ligt nu toch alleen maar stof te happen.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 4 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.