iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Promotie werkt kortweg als volgt:
Als je SR >= 3.0 en je hebt je verplichte races / TT gedaan dan promoveer je op de vastgestelde data.
Als je echter een SR van >= 4.0 hebt en alle verdere verplichtingen hebt volbracht dan promoveer je direct.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:43:
Promotie werkt kortweg als volgt:
Als je SR >= 3.0 en je hebt je verplichte races / TT gedaan dan promoveer je op de vastgestelde data.
Als je echter een SR van >= 4.0 hebt en alle verdere verplichtingen hebt volbracht dan promoveer je direct.
Duidelijk!

Dan maar doorracen om boven de 4.0 te komen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
BM schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:40:
je SR gaat wel erg hard omhoog als je clean rijd (doh...) :)

Net leuke race op Okayama gehad, zag dat Nick ook mee reed. In 1e ronde paar leuke gevechten, daarna tijd niks, maar toen de nr2 een keer fors in de fout ging begon het weer leuk te worden. Laatste paar ronden waren erg spannend, maar uiteindelijk is ie me terecht voorbij gegaan. Wel mijn 1e podium *O*

Nu zie ik dat promotie enkel op bepaalde data plaatsvind, klopt dat? Ik voldoe nu volgens mij aan alle eisen voor promotie. Nahja, dat puzzelen we nog wel uit :)
Oh, deed je ook mee? Heb ik niet eens gezien. Zaten we in dezelfde race dan (die worden toch opgesplitst als er teveel spelers zijn)? Ik had ook een goeie race moet ik zeggen. Op het begin 3 of 4 keer achter elkaar bijna in de problemen gekomen door crashes en rare dingen voor me (mensen die opeens enorm gaan zwabberen om me te blockeren ofzo als ik twee keer zo hard de bocht uit kom, moest heel hard op de rem en kreeg bijna 3 auto's op me dus ben maar het gras in gereden), maar daarna eigenlijk een leuke race gehad. Heb een tijd 6e gelegen met de nummer 4 en 5 ongeveer 5 seconde voor me, dat gat werd steeds kleiner en toen ze een keer elkaar de baan af reden kwam ik er vlak achter. Uiteindelijk allebei ingehaald en 4e geworden, met 5-6 seconde voorsprong (en ver achter de nummer 3, 10-15 seconden ofzo, was jij dat dan BM?).

EDIT
Ga nu maar eens wel qualificeren, normaal niet gedaan. Hoe werkt dit dan? Ik pak nu de qual van 14:35 mee, moet ik dan de race van 15:00 pakken of kan ik ook een latere pakken?

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 14-08-2011 14:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:41

Niellie41

[object Object]

Nee. Je kan elke kwalificatie pakken, die telt dan voor de hele week.

En over de splits, de race wordt dan in gesplit. Maar je kan wel nog steeds bij elkaar in de split komen als je ongeveer dezelfde iRating hebt. (Maar die zie je niet als je nog rookie bent)

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 14-08-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al meer dan een half jaar en lees met veel plezier jullie race avonturen.
Ik vind racespellen het beste vermaak qua gaming. Heb ook meegedaan met F1 2010 timetrial en was middelmatig goed hierin. De laatste tijd heb ik geen racespel wat ik regelmatig speel en dat vind ik best jammer. Moet ook zeggen dat ik F1 2010 na een maand of 2 eigenlijk al beu was. Lag mede aan het feit dat er nog veel bugs in zaten, en dat codemasters na 1 patch het spel niet meer verbeterd heeft. Dit is de standaard treatment die je krijgt van codemasters dus dat had ik kennen weten. Ook vond ik het spel online gewoon niet fijn spelen, vanwege de vele crashers en rammers.

Dit probleem heeft iRacing in veel mindere mate zoals ik hier lees.
Wat mij tegenhoud is het hoge sim-gehalte en de hoge prijs. Ook maandelijkse abonnemenstkosten ben ik allergisch voor. Ik heb ook meestal geen zin om uren te pielen aan setups. Wat me ook tegenhoud is de duur van een race. (Quali en race en je bent zo 2 uur verder) Vind het altijd lastig om zolang mijn concentratie vast te houden.

En toch ondanks al mijn reserveringen ten opzichte van dit spel, jeukt het me verschrikkelijk om het toch te gaan proberen! >:)

Stel nou dat ik dit ga proberen, en ik vind het retegaaf, hoeveel geld ben ik dan zo door de bank genomen kwijt het eerste jaar?
Ik weet, het hangt af van hoeveel tracks en auto's je koopt etc. etc.
Dus misschien kan ik beter vragen: Hoeveel waren jullie kwijt in je eerste jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:56:
Ik volg dit topic al meer dan een half jaar en lees met veel plezier jullie race avonturen.
Ik vind racespellen het beste vermaak qua gaming. Heb ook meegedaan met F1 2010 timetrial en was middelmatig goed hierin. De laatste tijd heb ik geen racespel wat ik regelmatig speel en dat vind ik best jammer. Moet ook zeggen dat ik F1 2010 na een maand of 2 eigenlijk al beu was. Lag mede aan het feit dat er nog veel bugs in zaten, en dat codemasters na 1 patch het spel niet meer verbeterd heeft. Dit is de standaard treatment die je krijgt van codemasters dus dat had ik kennen weten. Ook vond ik het spel online gewoon niet fijn spelen, vanwege de vele crashers en rammers.

Dit probleem heeft iRacing in veel mindere mate zoals ik hier lees.
Wat mij tegenhoud is het hoge sim-gehalte en de hoge prijs. Ook maandelijkse abonnemenstkosten ben ik allergisch voor. Ik heb ook meestal geen zin om uren te pielen aan setups. Wat me ook tegenhoud is de duur van een race. (Quali en race en je bent zo 2 uur verder) Vind het altijd lastig om zolang mijn concentratie vast te houden.

En toch ondanks al mijn reserveringen ten opzichte van dit spel, jeukt het me verschrikkelijk om het toch te gaan proberen! >:)

Stel nou dat ik dit ga proberen, en ik vind het retegaaf, hoeveel geld ben ik dan zo door de bank genomen kwijt het eerste jaar?
Dus misschien kan ik beter vragen: Hoeveel waren jullie kwijt in je eerste jaar?
Qua prijs vind ik het nog meevallen moet ik zeggen, ik dacht ook dat het duur was maar vooral nu met die actie (3 maanden voor de prijs van 1, $12, of ongeveer 8.50 euro) is toch niet zo veel? Auto's en circuits zijn wel vrij duur vind ik maar die heb ik nog niet gekocht, dat zien we dan wel weer :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De duur van een race is heel verschillend. In het begin zijn de races 20 min. en hoe hoger je komt, hoe langer de races worden. Bijv, de LMS races zijn deze week 45 min. en vorige week 60 min.
Zelf vind ik het allemaal wel meevallen en je bent de hele tijd bezig. Oval races kunnen wel langer duren als je heel veel cautions hebt.

Setups die kan je van dit forum of het iRacing forum halen. Er zijn altijd wel mensen die hun setup delen en dan kan je hem nog zelf tweaken als je dat nodig vindt.

8 euro per maand vind ik ook niet veel. De auto's en banen is wel shit, maar dat is ook een keer. Daarna kan je ook nog om de 12 weken max. $10 dollar verdienen door in series te rijden. Na het eerste jaar valt het allemaal wel mee denk ik.
En over mijn eigen uitgave tot nu toe, eigenlijk wil ik niet eens weten hoe veel ik al kwijt ben aan iRacing de eerste maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb net paar rondjes op Summit gereden met de MX-5. Maar ik geloof dat het lange circuit leuker is. Kunnen we ook nog een beetje draften ;)
Hoe zijn de meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:
Ik heb net paar rondjes op Summit gereden met de MX-5. Maar ik geloof dat het lange circuit leuker is. Kunnen we ook nog een beetje draften ;)
Hoe zijn de meningen?
Summit is al geen lang circuit dus ik zeg gewoon voledige lengte. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Owk... Dan heeft Nick ook niet meer zijn oriëntatie probleem voor het rempunt. Staan pionnen aan het eind van het rechte eind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:32:
[...]
Uiteindelijk allebei ingehaald en 4e geworden, met 5-6 seconde voorsprong (en ver achter de nummer 3, 10-15 seconden ofzo, was jij dat dan BM?).
That would be me :)

Kwalficeren moet ik ook eens gaan proberen, al vind ik het opzich wel prima voor nu dat ik achteraan start. Laat ze in de 1e ronde er maar een puinhoop van maken :) Ik rijd er wel voorbij O-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:24:
Owk... Dan heeft Nick ook niet meer zijn oriëntatie probleem voor het rempunt. Staan pionnen aan het eind van het rechte eind. ;)
Vind het allemaal prima. Heb er nog niet gereden, maar hoop het vanavond even te kunnen doen.
Wat betreft kosten. Het ligt er maar net aan wat je wilt rijden. Als je geen oval gaat doen, dan vallen die auto's iig al af. En de circuits en auto's die je wel nodig hebt voor de serie's die je wilt rijden zijn eenmalige aanschaf.
De jaarlijkse kosten die je betaald een iRacing blijven dan over en als ik die afzet tegen de kosten ik de afgelopen jaren heb gemaakt bij het model racen, dan is iRacing bijna gratis. Bijna... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

That would be me :)

Kwalficeren moet ik ook eens gaan proberen, al vind ik het opzich wel prima voor nu dat ik achteraan start. Laat ze in de 1e ronde er maar een puinhoop van maken :) Ik rijd er wel voorbij O-)
Totaal niet gezien dan. Hoe zie je dat zo snel, behalve dat je toevallig m'n naam zag? Ik zie dat er nu ook twee mensen online zijn maar ik kan niet vinden of ik kan zien waar ze nu aan het racen zijn oid...

Anyway, ik heb net gequalificeerd en ga nu eens racen, kijken hoever vooraan ik start (denk p5 ofzo) en of dat gaat bevallen. Kan me best voorstellen dat het mis gaat in bocht 1 :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

Totaal niet gezien dan. Hoe zie je dat zo snel, behalve dat je toevallig m'n naam zag? Ik zie dat er nu ook twee mensen online zijn maar ik kan niet vinden of ik kan zien waar ze nu aan het racen zijn oid...

Anyway, ik heb net gequalificeerd en ga nu eens racen, kijken hoever vooraan ik start (denk p5 ofzo) en of dat gaat bevallen. Kan me best voorstellen dat het mis gaat in bocht 1 :p
Als er een stuurtje voor de naam staat of een H symbool geloof ik. Ik het laatste geval mis je content om mee te kunnen kijken. Die moet je dan eerst aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:56:

Hmm sinds ik halverwege februari lid geworden ben heb ik in totaal $573.44 uitgegeven :X

Daarvoor heb ik dan wel:
- 1 jaar abbo
- alle wagens op 3 na
- alle circuits op 3 na

Verder heb ik wel zo maximaal proberen te profiteren van alle aanbiedingen zoals:
- per keer 6 items aanschaffen zodat je 20% korting krijgt
- welkomst actie van jaar abbo + fw31 + silverstone + zandvoort a $75,-
- iracing credits/dollars aangeschaft tijdens zo'n actie $20 + $5 gratis en $75 + $25 gratis.

Het is een hoop geld, zeker als je het op een moment als dit eens op een rijtje zet :+
In het begin kost het je gewoon wel het meeste geld, maar als je dus de content zo goed als compleet hebt is het alleen nog een abbo'tje aftikken a $99 per jaar (komen ook wel aanbiedingen voorbij) en eventuele nieuw uitgebrachte content die interessant is.
En je kan natuurlijk ook nog participation credits sparen door actief deel te nemen in series waarmee je ook nog weer max $40 aan credits op jaarbasis kunt verdienen, dus dat scheelt ook weer.

Maargoed voor een stuk minder kan je ook leuk meedoen in een paar series hoor.
Als je je beperkt tot of ovals of road en slechts een paar leuke series kan je de kosten ook nog wel redelijk in de hand houden lijkt me.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

Het ging mis in T2. Niet jouw fout. Jammer. Daarna ging het fout in T5. Die was duur en ook niet 1x maar meerdere keren contact. Je had dat overigens kunnen zien aankomen. Dit door de manier waarop jouw voorligger zijn voorligger 'aanviel'.
Vervolgens de pits dus in.
Een tip voor dit soort situatie is: Zet je bandenwissel en tanken UIT! Je kreeg namelijk nieuwe banden en ik denk ook een volle tank.
Met de functietoetsen kan je naar banden en ook tanken en dan kan je het wisselen / tanken uitzetten.
Ik rij nog geen races waarbij tanken en/of banden wisselen nodig is dus ik zorg altijd ervoor dat ik snel op het grid sta en dan al die zooi uitzet..... voor het geval dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou dat was dus een drama, ben er maar mee gekapt (kost me dat ook nog SR?). Drie keer deel uitgemaakt van een crash waar ik niks mee te doen had, twee mensen die voor mij tegen elkaar klappen (om onverklaarbare redenen op een recht stuk?), eentje links dwars op de baan en eentje rechts, ja... dan kan ik niet veel meer doen. Tweede keer dat ik de pits in moest had ik er geen zin meer in.
Kwam trouwens niet omdat ik quali had gedaan, moest nog steeds als 8e starten (en het was sowieso niet in de eerste bocht), maar goed... Dit was gewoon pech denk ik :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick: zal je vaker meemaken. (Zie boven) Hoort erbij. We've all been there ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 14-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klopt... Ik maak me er ook niet zo druk om, maar het is wel jammer want ik heb eindelijk wel een goed ritme te pakken op die baan waar ik misschien hoger dan P4 kan komen.

Die laatste contact (voordat ik ermee kapte) had ik misschien wat meer kunnen uitwijken, maar ik dacht dat hij al stilstond (volgens mij was dat ook zo) en wel even zou wachten tot ik voorbij was, en ik wilde niet te wild uitsturen bang dat ik zelf uit zou spinnen, en toen rolde hij toch nog door tegen m'n zijkant aan. Die tweede crash zag ik aankomen ja maar ik kon er niet meer langs, week uit naar links geloof ik (weet het al niet meer lol) en toen 'gleed' die andere ook die kant op en toen zat ik vast. Inderdaad meerdere keren aangeraakt dus die zal wel duur gweest zijn... :-(

Tanken en banden uitzetten is een goeie tip lol, dat wist ik niet. Straks eens proberen dan.

Denk dat ik die van 5 uur ook nog maar even mee pak. Telt m'n qualificatie daar nu nog voor of is die 'opgebruikt' als je een race doet?

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 14-08-2011 16:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die telt dan nog. De kwalificatie tijd blijft de hele week staan en telt elke race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Red Baron, was altijd leuk met die timetrials in F1 2010.
Wat zijn volgens jouw de verschillen tussen deze game en F1?
Wat vind je beter en wat slechter?

Mag ook via DM, zodat het topic schoon blijft van noobzooi.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:21:
[...]
Met de functietoetsen kan je naar banden en ook tanken en dan kan je het wisselen / tanken uitzetten.
Ik rij nog geen races waarbij tanken en/of banden wisselen nodig is dus ik zorg altijd ervoor dat ik snel op het grid sta en dan al die zooi uitzet..... voor het geval dat....
Bij ovals worden die settings trouwens gereset op het moment dat de safetycar begint te rijden dus dus daar kan je het pas aanpassen als je al in die opwarm ronde rijdt.
Ik weet niet zeker of zoiets ook bij stilstaande starts op de road gebeurt eigenlijk, maar ik geloof het niet.

@J.C. SUP3RSTAR
Ehm.. alles? :+
Het is gewoon niet te vergelijken, dit is simulatie en serieus/moeilijk, f1 2010 is gewoon arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:05:
Hoi Red Baron, was altijd leuk met die timetrials in F1 2010.
Wat zijn volgens jouw de verschillen tussen deze game en F1?
Wat vind je beter en wat slechter?

Mag ook via DM, zodat het topic schoon blijft van noobzooi.
Noobzooi is juist interessant. Er zijn altijd veel lurkers (zoals jij) die geïnteresseerd zijn.

Voordat je aan iRacing begint kan het behoorlijk ingewikkeld en intimiderend overkomen, des te beter als er hier duidelijk voor komt :).

Ik denk dat je net als Nick gewoon eens moet beginnen met een drie maanden voor de prijs van 1 maand abbo. Dan kun je op je gemakje kijken of het wat voor je is.

iRacing hoeft niet duur te zijn, het is vooral zo duur als je het zelf maakt. Doordat ik bijvoorbeeld qua Ovals veel minder banen en auto's heb gekocht, ben ik goedkoper uit dan Red Baron. Je kunt dus zelf makkelijk bepalen waar je aan mee wilt doen. Voor de Rookie series zijn investeringen nooit nodig in ieder geval.

Zodra je hogerop komt zul je wel opnieuw je portemonnee moeten trekken. Maar tegen die tijd ben je óf helemaal verslaafd aan iRacing, óf je bent al gestopt ;).

Het allerfijnste van iRacing vind ik persoonlijk dat ik 's ochtends, 's avonds, s'middags wanneer ik maar wil, altijd een competetieve race kan vinden. De meerderheid van de mensen racet hard maar fair. Er zijn bijna geen crashkids, die verdwijnen vanzelf in iRacing.

Conclusie; probeer het gewoon eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
I won, I won *O*

Oke, de snellere werden uit de race gewrecked, maar toch. *O* Slechts 1 heel klein incidentje toen ik heel even van de baan schoot, maar verder heerlijk steady gereden.

Nog wel even er op gewezen dat races niet helemaal de juiste plek waren om een baan te leren kennen. Die kerel was 'all over the place', in de meest negatieve zin van het woord. Had 12 off track registraties, en een paar incidenten met snelleren... Als ik zo z'n historie zie heeft op ovals hetzelfde al gedaan. Beetje jammer dat die mensen niet in de testsessies blijven tot ze een beetje stabiel rondrijden.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Requiem,

Ik ga deze maand nog ff lekker op vakantie en ga het daarna eens proberen.
En inderdaad 12 euro om 3 maandjes te proberen moet echt geen showstopper zijn.
Per slot van rekening heb ik voor F1 2010 meer dan 40 euro betaald, en dat was achteraf gezien zonde van het geld. Dus dan moet 12 euro zo'n probleem niet zijn.

Alleen shit dat ik niet met ideal kan betalen. Ik heb en wil geen creditcard.
Paypal heb ik nog nooit gebruikt, vond het systeem best omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, denk dat ik toch ook maar eens op iRacing over stap. Ik had tot nu toe steeds mijn twijfels, omdat het van origine veel Amerikaanse (oval) traks heeft. Sorry, maar in mijn ogen bestaat er niets dommers dan oval racing. Wel gaaf om naar te kijken, maar zelf rijden vind ik niets.

Ik begrijp dus dat er regelmatig zeer goede races te vinden zijn?

Dat is wel een vereiste, als ik zin heb moet ik gewoon kunnen rijden. En niet op vaste tijden, of van tevoren reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd BM ;) Lekker gevoel he....

Even iets voor de OP.
Ik wil heel graag het lijstje met GoT-iRacers zo compleet mogelijk krijgen en daarom verzoek ik iedereen die nog niet vermeld staat in de OP mij een PB te sturen met zijn custid (klantnummer). Dan voeg ik je toe.

Verder kreeg ik de vraag of het de bedoeling is dat GoT-iRacers elkaar als 'friend' toevoegen. Ik heb daarop positief geantwoord en ik heb dit nu ook in de OP vermeld.

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 14-08-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:54:
Hmm, denk dat ik toch ook maar eens op iRacing over stap. Ik had tot nu toe steeds mijn twijfels, omdat het van origine veel Amerikaanse (oval) traks heeft. Sorry, maar in mijn ogen bestaat er niets dommers dan oval racing. Wel gaaf om naar te kijken, maar zelf rijden vind ik niets.

Dat is wel een vereiste, als ik zin heb moet ik gewoon kunnen rijden. En niet op vaste tijden, of van tevoren reserveren.
Oval rijden is een vak en sport apart. Hoop tactics en zo. Ik heb het er ook niet zo op.
Ik rij voornamelijk (of eerlijk gezegd, alleen maar) road.
Er zijn veel series met road-races. En ik pik elke dag op elk willekeurig moment wel een raceje mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Op het moment is er een nVidia cup met officiele races (en qualifications, practice, time trial). Voor zover ik het begrijp loopt deze 4 weken (nu is week 2?). Week 1 en week 3 worden op Lime Rock gereden en week 2 en 4 op Okayama.
Qua aantal races is er geen probleem, elk uur is er een race. Als je toevallig zin hebt om te rijden op het half uur dan kun je altijd zelf test, practice of qualificatie doen natuurlijk.

Daarnaast maken mensen zelf ook sessies aan geloof ik, soms staan daar ook wel leuke races tussen (maar vaak moet je daarvoor extra circuits of auto's kopen).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Requiem,

Alleen shit dat ik niet met ideal kan betalen. Ik heb en wil geen creditcard.
Paypal heb ik nog nooit gebruikt, vond het systeem best omslachtig.
Paypal is echt super handig. Houd er wel rekening mee dat er een paar dagen overheen gaat voor je bankrekening nummer gekoppelt is aan je paypal account. En kies een sterk wachtwoord natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:04:
.....En kies een sterk wachtwoord natuurlijk!
1234? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wait what??
Het is een Amerikaans bedrijf he en ze begonnen vooral met oval. Maar in ieder geval, oval racen is super gaaf en heel close. Ook is er op de oval kant veel meer respect naar elkaar toe, dan op road.
Ik weet het niet hoor, maar als je ronden lang naast iemand rijdt dan geeft dat wel een enorme kick. Zelf NASCAR rijden vind ik even leuk als naar een NASCAR race kijken, zeker nu omdat ik weet hoe het is om zo rond te rijden.
Probeer het maar eens voordat je oval racing (ver)oordeelt.

Verder zijn er om de 2 uur races en er is altijd wel een klasse die snel begint als je online komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 14-08-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:55:
[...]

Even iets voor de OP.
Ik wil heel graag het lijstje met GoT-iRacers zo compleet mogelijk krijgen en daarom verzoek ik iedereen die nog niet vermeld staat in de OP mij een PB te sturen met zijn custid (klantnummer). Dan voeg ik je toe.

Verder kreeg ik de vraag of het de bedoeling is dat GoT-iRacers elkaar als 'friend' toevoegen. Ik heb daarop positief geantwoord en ik heb dit nu ook in de OP vermeld.
Goed idee Joep:

http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=74194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:55:
[...]
Zeker, al had ik er liever wat meer voor moeten vechten, maar dat komt wel :)

Als ik morgenavond op tijd thuis ben wil ik graag meerijden trouwens, lijkt me leuk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:38:
[...]

Zeker, al had ik er liever wat meer voor moeten vechten, maar dat komt wel :)

Als ik morgenavond op tijd thuis ben wil ik graag meerijden trouwens, lijkt me leuk :)
Voor de duidelijkheid. Je kan tot vlak voor de kwali joinen. Daarna betwijfel ik of het nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Reed net met een MX-5 Roadster een race op Okayama Short en omg wat ben ik blij met het resultaat:
- 3de gestart, 5de geeindigd.
- +0.26 SR (max wat ik tot nu toe heb gehaald is 0.06 ofzo :P)
- Snelste lap tot nu toe op Okayama Short (1:02.968)
- Maar 1x controle kwijtgeraakt over de auto
- Maar 1 inc (hoe heten die dingen voluit?)

Ik stond ergens na mijn fout op de 7de plaats. 6 en 5 stonden dicht bij elkaar. In de laatste bocht van de lap, vloog #5 eruit en pakte ik de 6de plaats. Ik stond een paar rondes nek aan nek met de nieuwe #5, maar nadat hij een kleine fout maakte in de laatste bocht van de lap, heb ik hem ver ingehaald. Met nog +/- 7 rondes te gaan, wilde ik perse de 4de plaats pakken. Ik zag dat nr 4 en 3 dicht op elkaar reden (bordje met tijden) en hoopte nog dat 1 van hen eruit zou vliegen. Ben wel iets van 5 seconden dichterbij gekomen in 6 laps, maar dat was lang niet genoeg om ze ook maar in beeld te krijgen.

Nou maar eens iets nuttigers gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Sorry, maar in mijn ogen bestaat er niets dommers dan oval racing. Wel gaaf om naar te kijken, maar zelf rijden vind ik niets.
Ik had hetzelfde maar als je het toch probeert. Ga dan eens in de legends rijden. Ik vind oval racen intensiever en spannender dan road racen op dit moment. Helemaal vanaf de NSACAR C waar ook pitstops gaan mee spelen.
Soundless schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:46:
Off Track?

[ Voor 16% gewijzigd door Phydomir op 14-08-2011 19:47 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12
Soundless schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:46:
Inc staat voor incident. Anyway, het valt mij op dat ik met verschillende road-autoś steeds op ongeveer 4 seconden van de kwalificatietijden van de toppers blijf hangen... Volgens mij laat ik de autoś bijvoorbeeld nog niet lekker rollen in bochten en ben ik nog niet consequent genoeg qua lijnen en rempunten. Ah well, blijven oefenen. Vind de Mazda en de Riley wel twee fijne auto's om de komende tijd bij te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan zou ik eens iSpeed gaan draaien als ik jou was.
Dan kun je snel zien waar je de meeste tijd verliest en zo proberen wat snelheid te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb voor morgenavond toch ook ff een paintshop gedaan voor de MX-5 Roadster. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/mx5_final/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/mx5_final/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/skins/mx5_final/3.jpg

Dit file kan je kan je in de volgende directory zetten en dan zie je mijn auto zoals hierboven:
"....\Documents\iRacing\paint\cars\mx5 roadster"

Je kan de skin ook downloaden vanaf tradingpaints.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, nu eerst quali in de SM, en dan meteen een race. Op naar volgende week (dit circuit is wel leuk, maar het ligt me niet).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Nice Joep! Die wil ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:00:
[...]

Gedaan, maar andere GoT'rs liever via een DM ;)
Sorry Joep. Kon je DM niet zo snel vinden en ik zat op de iPad te lezen.

Anyway, vanavond even getest op het circuit van morgen. Kleine uitdaging, remmen als je nog door een snelle bocht heen komt. Erg leuk. Kan bijna niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Okayama heeft trouwens een buggy curbstone, die geeft geen geluid...

De curbstone in de binnenkant van de "Moss S" geeft geen geluid als je hem raakt. (het is binnenkant bocht 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hmm ik heb er niet echt last van verder.
Zojuist m'n 2e race gedaan en weer geen denderende SOF, maar wel iets hoger dan de vorige keer.

Het voordeel is dan wel dat je weer eens kunt strijden voor de winst als je vanaf pole start en de 1 na hoogste iracing van het veld hebt.
Het is voor het eerst sinds 17 april dat ik weer eens een officiele road race gewonnen heb, dus het mocht ook wel weer een keertje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:28:
Hmm ik heb er niet echt last van verder.
Zojuist m'n 2e race gedaan en weer geen denderende SOF, maar wel iets hoger dan de vorige keer.

Het voordeel is dan wel dat je weer eens kunt strijden voor de winst als je vanaf pole start en de 1 na hoogste iracing van het veld hebt.
Het is voor het eerst sinds 17 april dat ik weer eens een officiele road race gewonnen heb, dus het mocht ook wel weer een keertje. :P
Gefeliciteerd :D was idd wel nodig voor jou als de vorige overwinning zo ver terug was :+

Ik heb tot nu toe 8 van de 121 road races gewonnen, en 1 van de 22 ovals 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog wat geoefend op het circuit van morgen, gaat op zich best lekker moet ik zeggen :) De lange versie bevalt me ook beter, inderdaad niet echt een probleem met rempunt vinden hier :p
Snelste tot nu toe is 1:27.9 ofzoiets, ik heb geen idee of dat snel is of niet echter... We zullen het morgen zien :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
12/184 road en 5/83 hiero.
Weer de leiding in Div2 wat verstevigd en ook 6e algemeen op het moment.
Is Riel op vakantie trouwens?
Ik ben wel benieuwd of hij ook mee kan doen bovenaan (wel op p2 natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

8 uit 87 road races gewonnen en op oval 1 uit 63.
Op oval is het best moeilijk om een race te winnen in de hogere klassen, want het is daar zo competitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, voor het geval dat......
Het is in iRacing niet de bedoeling dat je skins van anderen je eigen nummer geeft en dan er mee gaat rijden. Er zijn ca. 18500 persoonlijke skins (12 Gb!). Maar waarschijnlijk bedoel je dat je 'm gewoon in de juiste directory zet en mij dan in dat groene monster ziet rijden morgenavond ;)
Ik heb alle skins gedownload en het startveld wordt er een stuk leuker van.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:05:
[...]
...Anyway, vanavond even getest op het circuit van morgen. Kleine uitdaging, remmen als je nog door een snelle bocht heen komt. Erg leuk. Kan bijna niet wachten.
Ik ben bezig met een setup voor morgenavond. Ik kom absoluut nog niet aan het WR (1:23.182). Zit er nog een kleine 2 seconden vanaf.
De setup zal ik morgen in de sessie sharen met iedereen.
Hoogie2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:21:
Okayama heeft trouwens een buggy curbstone, die geeft geen geluid...

De curbstone in de binnenkant van de "Moss S" geeft geen geluid als je hem raakt. (het is binnenkant bocht 3).
Klopt was mij ook al opgevallen. Suc6 straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Radical is ook wel een bruut beest op Mosport zeg, damn, wat gaaf. Ging zonder oefening de race in :+ en hield em 2 rondes uit de muur *O* Maar wat een genot. Misschien dat ik die klasse ook maar eens beter moet verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:42:
De Radical is ook wel een bruut beest op Mosport zeg, damn, wat gaaf. Ging zonder oefening de race in :+ en hield em 2 rondes uit de muur *O* Maar wat een genot. Misschien dat ik die klasse ook maar eens beter moet verkennen.
Ik wil ook een klasse naast de SM. Ik wil niet in een multi-klasse. Geen zin in die enorme snelheidsverschillen. Ik heb het al 'druk' zat met mezelf en mijn directe tegenstanders.
Als tegenpool moet het ook een auto zijn zonder (of tenminste zo weinig mogelijk) downforce.
Dus ik zat ook aan de Radical te denken. En neeeeee, geen skip.
De Ford GT en de Corvette waren de andere kandidaten, maar die rijden in multi-klasses. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:38:
Voor de duidelijkheid, voor het geval dat......
Het is in iRacing niet de bedoeling dat je skins van anderen je eigen nummer geeft en dan er mee gaat rijden. Er zijn ca. 18500 persoonlijke skins (12 Gb!). Maar waarschijnlijk bedoel je dat je 'm gewoon in de juiste directory zet en mij dan in dat groene monster ziet rijden morgenavond ;)
Ik heb alle skins gedownload en het startveld wordt er een stuk leuker van.
Ik was sowieso niet van plan om er iets aan te wijzigen. Maar ik had wel het idee dat als ik het inde juiste folder gooi, dat mijn bak er dan ook zo uit zou zien. Maar dat is, als ik het goed begrijp, niet het geval. Alsnog leuk om hem te hebben. Als ik die bak zie rijden, weet ik dat jij het bent ;)

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:45:
[...]

Ik wil ook een klasse naast de SM. Ik wil niet in een multi-klasse. Geen zin in die enorme snelheidsverschillen. Ik heb het al 'druk' zat met mezelf en mijn directe tegenstanders.
Als tegenpool moet het ook een auto zijn zonder (of tenminste zo weinig mogelijk) downforce.
De Ford GT en de Corvette waren de andere kandidaten, maar die rijden in multi-klasses. :(
Radical is echt gaaf, zie nu pas dat ie zn eigen klasse heeft gekregen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm... Ik heb zojuist een paar rondjes Time Trial gedaan, maar ik dacht dat je altijd gewoon kon stoppen. Ik wilde graag met de race van 10 uur mee doen maar dat gaat nu dus niet omdat ik nog in die time trial session zit (nou ja, ik ben er uit gegaan maar ik moet nu 'Withdraw' doen denk ik? Dat wil ik ook weer niet...). Beetje jammer, race van 11 uur wordt wat laat.
Dan maar een leuke paintjob maken :+

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 14-08-2011 22:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Nogmaals: Star Mazda & Radical is ideaal om te combineren.

Bv. Star Mazda race van 20h30 tot 21h20 ongeveer, Radical van 21h30 tot 21h20 ongeveer en dan weer een Star Mazda race.

Overigens rijdt de Radical Series enkel op vrijdag, zaterdag & zondag. Moet wel zeggen dat de bezetting nog niet enorm geweest, denk dat het voor een groot deel aan Moport ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Fuelke op 14-08-2011 22:06 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:05:
Nogmaals: Star Mazda & Radical is ideaal om te combineren.

Bv. Star Mazda race van 20h30 tot 21h20 ongeveer, Radical van 21h30 tot 21h20 ongeveer en dan weer een Star Mazda race.

Moet wel zeggen dat de bezetting nog niet enorm geweest, denk dat het voor een groot deel aan Moport ligt.
Jammer want in de Radical is die track echt gaaaaaaaaf, heb dus 5 rondjes gehad in de Radical en viind em op Mosport iig briljant. (kan ook aan mij tracksmaak liggen, ik hou ook van Barber :+ )

Balen dat de race van 22:30 valt tijdens de Indycar race :( Die wou ik kijken.
Blijven wel mietjes in de Indyar, beetje miezer en ze hebben caution 'because of light rain'

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-08-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Toch wel veel werk zo'n skin maken haha.
Ik had het idee om voor dit soort stijl te gaan, waar de body zeg maar uit staalplaten bestaat die 'ff snel' op elkaar getimmerd zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpD7.jpg
Maar ik denk niet dat ik dit thema ooit over de hele auto ga volhouden :p Dat gaat me teveel tijd kosten...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heb ik weer, word ik ingehaald na een fout, pakt ie te vroeg zijn lijn, we raken elkaar en mijn auto is te krom om nog zinnig door te rijden, lag net lekker op P9 :(

Heb me maar geexcuseerd naar Jens, die ik dus raakte, maar zei erbij, i had nowhere to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:45:
[...]

Je kan ook in de Mustang gaan rijden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:01:
Heb ik weer, word ik ingehaald na een fout, pakt ie te vroeg zijn lijn, we raken elkaar en mijn auto is te krom om nog zinnig door te rijden, lag net lekker op P9 :(

Heb me maar geexcuseerd naar Jens, die ik dus raakte, maar zei erbij, i had nowhere to go.
Als jij nu nog vlug de Radical race komt doen zijn we met 8 en ist ie official :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:07:
[...]

Je kan ook in de Mustang gaan rijden natuurlijk.
Ik zal eens proberen of ik rondkom met dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Soundless schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:55:
Ik was sowieso niet van plan om er iets aan te wijzigen. Maar ik had wel het idee dat als ik het inde juiste folder gooi, dat mijn bak er dan ook zo uit zou zien. Maar dat is, als ik het goed begrijp, niet het geval. Alsnog leuk om hem te hebben. Als ik die bak zie rijden, weet ik dat jij het bent ;)
Het 'jatten' van anderen hun skins kan, maar niet op prijs gesteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:24:
[...]

Als jij nu nog vlug de Radical race komt doen zijn we met 8 en ist ie official :P
Lees het net op tijd. Ben erbij :P
Ga em iig uit de muur houden, en niet op de curbs, dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Weer een mazzeltje in de SM. 4e op de grid, in de eerste bocht rijdt p2 p1 eraf, p3 kan nergens heen en ik fiets er vrolijk langs. Gewonnen! :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:28:
Weer een mazzeltje in de SM. 4e op de grid, in de eerste bocht rijdt p2 p1 eraf, p3 kan nergens heen en ik fiets er vrolijk langs. Gewonnen! :9
Feli ! was beetje knoeirace voor mij, maar meeste kon ik weinig aan doen. Gevecht om P9 was leuk tot ik een fout maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:28:
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Star Mazda race van 22h30: gestart vanop pole (mijn eerste van 2011), 3 ronden aan de leiding (ook mijn eerste van 2001), wijd in T2 en naar plaats 2, leider wel in het vizier gehouden en reden zowat identieke rondetijden. Maar dan 2 keer op korte tijd alweer in de fout bij T2 en zelfs lichte schade aan de stuurinrichting waardoor ik verder kon cruisen naar plaats 2.

http://members.iracing.co...onid=3955909&custid=56527
Hoogie2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:27:
[...]

Lees het net op tijd. Ben erbij :P
Ga em iig uit de muur houden, en niet op de curbs, dat helpt :)
Voorlopig doe je alvast beter dan mij. heb mijn Radical alweer in de muur geplant, vond het gechat van die gozer en dat meisje net iets te afleidend, en hoppa gras op en vergeet het dan maar.

[ Voor 31% gewijzigd door Fuelke op 14-08-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Thanks guys.

Zag net de start van de prototype & gt race, top split. Rollende start, ergens bij P7 let iemand niet op en het hele veld klapt er achterop. 8)7 Niet normaal....

Paul verloor zn verbinding leek het wel, terwijl hij op P2 reed. :|

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 15-08-2011 00:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee dat was m'n eigen domme schuld.
Het was m'n eerste race met die bak deze week, wel ff Q gedaan, meteen p2 :?

Anyway die lui zijn me een potje agressief ook bij de start.
Bij het ingaan van de boot sectie die gast maar voorbij gelaten en die vloog er ook direct af in die bocht erna.
Bij de volgende rechterknik in de boot dook er al weer iemand helemaal aan de binnenkant op in de spiegels, dus ik wilde daar een wijde lijn nemen zodat hij er zonder gezeik binnen langs doorkon.
Helaas ging ik iets te wijd en kwam in het gras terecht en hobbelde zo de muur in.

Pissig op mezelf meteen maar die sessie verlaten, tot ik me bedacht dat het wellicht de laatste race van de week is (waarom rijden ze deze populaire klasses niet gewoon 7 dagen per week verdorie).
Anyway weer gejoined, maar had klaarblijkelijk al te veel damage van een redelijk zachte botsing met een bandenstapel.

Naja dat is dan maar een dropweek en een leuke irating drop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

WIEEEEEEE HELL YEAH

4e in mijn 1e echte radical race (ok ok, 2e maar de vorige duurde 2 rondjes).
http://members.iracing.co...onid=3956209&custid=61620

Lekker constante rondjes:
http://members.iracing.co...custid=61620&simsessnum=0
Soms zit er ineens een rondje bij dat ik een paar tienden harder ga, dan heb ik iets gevonden in een bocht :+

Ik had letterlijk 5 rondjes mosport gedaan in de radical voor deze race, en in totaal denk ik 10 of 15 rondjes (test op silverstone ooit).

Joep, deze bak moet je proberen hij is zo gaaf en controleerbaar (had maar 2 inc door een of andere vage hobbel die er de 10 rondjes ervoor en 30 erna niet lag... ondanks de weinige training) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-08-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:26:
[...]

Het 'jatten' van anderen hun skins kan, maar niet op prijs gesteld. ;)
Dat ben ik zeker niet van plan :)
Lijkt me dat jij er veel tijd aan heb besteed. Zou een beetje onsportief zijn om die dan te 'jatten'. Ik waardeer het 'jatten' van wat dan ook sowieso niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:25:
Nee dat was m'n eigen domme schuld.
Het was m'n eerste race met die bak deze week, wel ff Q gedaan, meteen p2 :?
Zag het, strakke tijd, kom ik niet aan.
Vaag, bij mijn replay verdween je na de eerste bocht. :?

Ben echt blij met mn nieuwe rem, pb in de SM naar 1:24.799 in een practice sessie. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hmm misschien ook maar eens over nadenken dan om zo'n upgrade kitje te bestellen.
Club sports zijn me iets te prijzig om die als losse pedalset te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja, vond ik dus ook. Ik vind het het geld nu al waard.

Als je je koppeling niet gebruikt zou je alvast kunnen proberen om de veer daarvan te gebruiken voor het gaspedaal. Vind ik persoonlijk stukken fijner.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Zo ik heb net een F1 Race gewonnen >:)
En heb toevallig alles "onboard" op mijn kamer gefilmt van start tot finish:

!e geworden met 10 laps te veel bezine op de finish hehe....
dat ifuel programma werkt niet echt correct.
kon veel langer doorrijden en teveel bijgevuld.

[ Voor 30% gewijzigd door BruceLee op 15-08-2011 01:53 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het is nog aardig licht daar bij jou ;)
Rijd je zonder spiegels joh? Raak je dan niet soms onaangenaam verrast als iemand je probeert uit te remmen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hehe heb ze normaal alleen aan tijdens de race nu even vergeten aan te zetten.
maarjah je hebt een Spotter en F3 met om te zien wie er om je heen zit.
En gelukkig was er niemand zo dom om te dive bomben ;)

het was de race van 7:15 trouwens ;) maar filmpje is nu pas klaar met encoden en geupload ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BruceLee op 15-08-2011 01:33 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Een beetje semi-off topic:

Gisteravond was er tijdens de echte Indycarrace op New Hampshire een nogal discutabele beslissing van de wedstrijdleiding om toch een herstart te doen ondanks neerdalende regen, gevolg: het halve veld tegen de muur een een pissige Will Power die dat ook even liet weten aan de wedstrijdleiding

Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/1002336.page

Gelukkig zijn er altijd creatieve zielen die snel even op de actualiteit inspringen

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/1161/iracingpower.png

Hilarisch!!

[ Voor 29% gewijzigd door Ericjooo op 15-08-2011 07:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Whahahahah dat logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Soundless schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:43:
[...]

Dat ben ik zeker niet van plan :)
Lijkt me dat jij er veel tijd aan heb besteed. Zou een beetje onsportief zijn om die dan te 'jatten'. Ik waardeer het 'jatten' van wat dan ook sowieso niet :P
Owk, dan heb ik je 'misverstaan'. ;)

Zal ik dat 'nieuwe' iRacing logo in de OP zetten?
Haha.... Toch maar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 15-08-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Red Baron schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:25:
(waarom rijden ze deze populaire klasses niet gewoon 7 dagen per week verdorie).
Omdat hij afwisselt met de fixed serie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ericjooo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:23:
Een beetje semi-off topic:

Gisteravond was er tijdens de echte Indycarrace op New Hampshire een nogal discutabele beslissing van de wedstrijdleiding om toch een herstart te doen ondanks neerdalende regen, gevolg: het halve veld tegen de muur een een pissige Will Power die dat ook even liet weten aan de wedstrijdleiding
Hilarisch!!
:+

Zag net het youtube filmpje. Dat commentaar.... "yes, and we apologize, Will obviously doesn't realise that we're live" :|

Als Olav Mol dat zou zien zou hij zich bescheuren op live TV.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bij NASCAR zouden ze ook een droge opmerking maken. Het commentaar van NASCAR is wel wat luchtiger op zo'n gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net even met de Radical op MoSport gereden en met de Mustang op Road America. Beide erg leuke auto's ;)
De Radical is onwijs gaaf en zelf is er mee te 2 en 4 wiel driften. Uiterste concentratie vereist om 'm op de weg te houden.
De Mustang is een kwestie van op tijd en vooral hard remmen voor de bocht, niet te ver terugschakelen en rustig accelereren. Lekker relaxed ;) Een echte muscle car.
Ik weet het nog niet. Beide leuk op hun eigen manier.
Weer iemand hoe groot de startvelden zijn bij de beide series?
- Radical Racing Challenge
- Thrustmaster Mustang Challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Kijk en vergelijk?
http://members.iracing.co...RaceResults.do?season=510
http://members.iracing.co...RaceResults.do?season=516

Het lijkt erop dat de opkomst in de Radical een stuk lager is dan in de mustangs in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog even over dat Indycar verhaal hierboven. De race is dus na die crash bij de herstart 9 ronden voor het eind stilgelegd, en de stand van voor de herstart (toen ook al code rood was) is als uitslag genomen. Achteraf heeft Will Power dus weinig te klagen, hij loopt in in het kampioenschap omdat Franchitti zichzelf elimineerde door Takumo Sato aan te rijden bij een vorige herstart (die was lomp van Franchitti....)

@JoepW, de Mustang is idd ook wel aardig, maar voor mij wordt het de Radical (voor zover ik tijd heb). Tevens hoop ik af en toe een Indy race mee te nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Vind het jammer dat je op zondagavond moeite moet doen om een official race te krijgen in de Radical. Ook jammer dat het een c-klasse is geworden, het was nog B toen het een mixed class was met de Vette.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26

DutchDevil79

I race, therfore I am

MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:49:
Vind het jammer dat je op zondagavond moeite moet doen om een official race te krijgen in de Radical. Ook jammer dat het een c-klasse is geworden, het was nog B toen het een mixed class was met de Vette.
Maar in C zouden er theoretisch gezien meer mensen kunnen mee doen met de Radicals.

Heb zelf nog niet teveel gereden in de Radical. Wel paar keer geprobeerd maar je moet er wel vaker in rijden om mee te komen (is niet instap en rijden wagen). En omdat ik al zoveel klasses rij heb ik hem ff aand e kant geschoven. Misschien dat ik er als ik wat tijd heb wat meer oefen om zo af en toe een rondje mee te pakken.

Wat dat betreft hoef je in de Mustang minder te oefenen. Hij is wat minder extreem, als je op tijd remt dat wel. :) Heb daar al een seizoen mee rond gereden en zijn leuke racejes. Meestal leuke gevechten en je start met een rollende start dus oefen je dat ook voor als je later de multi klas nog is wil proberen. Daarnaast rijd de Mustang ook mee in de Grand AM series dus zou je daar ook een keer kunnen uit proberen hoe het is in een multi class race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat ik wel jammer vind is dat je volgens mij geen mogelijkheid hebt om content 'te proberen'. Althans, niet dat ik gezien heb. Autos en banen zijn toch best prijzig, en zeker voor een auto zou het wel prettig zijn om even een paar rondjes te rijden om enigszins aan te voelen hoe deze rijd. Al is het maar op Centripetal Circuit :)

Snap wel dat ze het niet doen, maar ik zou het wel kunnen waarderen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hoogie2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:33:
Nog even over dat Indycar verhaal hierboven. De race is dus na die crash bij de herstart 9 ronden voor het eind stilgelegd, en de stand van voor de herstart (toen ook al code rood was) is als uitslag genomen. Achteraf heeft Will Power dus weinig te klagen, hij loopt in in het kampioenschap omdat Franchitti zichzelf elimineerde door Takumo Sato aan te rijden bij een vorige herstart (die was lomp van Franchitti....)
Op het moment van de foto was dat dus niet bekend....haha....alle rijders hadden geroepen dat het te nat was en toch gaf wedstrijdleider Brian Barnard groen licht; achteraf was hij er ook wel van overtuigd dat het geen goede beslissing was. En ja, dat commentaar van ABC....pffff, vond de Tweet van collega-rijder Tony Kanaan veel leuker: TonyKanaan, I will pay your fine @12WillPower. #yourock.
En Franchitti gaf zichzelf zijn verdiende loon, ik vind het een nare man.....haha....Sato nam voor dat hij de beelden gezien had nog wel de schuld op zich......maar zelfs de commentatoren waren het erover eens dat Dario thuis toch de video nog maar eens goed moet bekijken.

Al met al was het weer een boeiende en leerzame avond, lieve kijkbuiskindjes.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:30:
Wat ik wel jammer vind is dat je volgens mij geen mogelijkheid hebt om content 'te proberen'. Althans, niet dat ik gezien heb. Autos en banen zijn toch best prijzig, en zeker voor een auto zou het wel prettig zijn om even een paar rondjes te rijden om enigszins aan te voelen hoe deze rijd. Al is het maar op Centripetal Circuit :)

Snap wel dat ze het niet doen, maar ik zou het wel kunnen waarderen :)
Klopt, is jammer. Ik heb dan ook wel in het begin miskoopjes gedaan ;)
Uiteindelijk heb mijn knip getrokken en gewoon alle Road-auto's en Road-circuits (inclusief de ovals met Road-config) gekocht. Snel daarna de Credit Card afschrijving opgeborgen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
DutchDevil79 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:23:
[...]

Maar in C zouden er theoretisch gezien meer mensen kunnen mee doen met de Radicals.
Kijk eens naar de opkomst in de prototype & GT serie, die is gigantisch. Natuurlijk is dat ook nieuwigheid, maar is toch B-class.

De Radical is geen makkelijke auto, maar goed, de c-klasse moet natuurlijk ook gevuld blijven...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:35:
[...]

Kijk eens naar de opkomst in de prototype & GT serie, die is gigantisch. Natuurlijk is dat ook nieuwigheid, maar is toch B-class.

De Radical is geen makkelijke auto, maar goed, de c-klasse moet natuurlijk ook gevuld blijven...
Misschien eens enkele mixed class races proberen dit seizoen, klinkt wel goed dat de opkomst zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is nieuw en de LMS spreekt mensen meer aan dan Corvette vs Radical, denk ik.

Je rijdt echt zo door een race en het is nooit saai! De tijd gaat echt super snel voorbij, voor je het weet heb je opeens 30 rondjes gereden.

[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 15-08-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Da's juist het gekke, vorig seizoen was de Corvette / Radical juist wel goed gevuld, verhouding was meestal 60-40 in het voordeel van de Corvette. Nu zie je bijna niemand meer in de Corvette.

Zal vast met de nieuwigheid en het NTM te maken hebben, benieuwd of het nog veranderd als alle auto's het hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net vast even een kwartiertje SM op Silverstone getest. Tricky circuit, in 15 min, 1 valide ronde :+ en dat was een 1:46.287. Wat is de bedoeling dat we gaan rijden qua tijden? Rond de 44ers ofzo?

Zie net dat het WR daar 1:42.412 is in de race

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-08-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Een hele week gemist wat jammer wat jammer :)
Pagina: 1 ... 3 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.